Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.170.259 views

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zoveel wordt er niet over LEGO Masters gepost. Spoiler tags voldoen, kwestie van opvoeden. En iemand kan nog steeds in t verkeerde topic posten wat je ook al vaak genoeg ziet bij het LEGO aanbiedingen topic.

Wellicht beter voor de mensen die het pas een dag later kijken om zekerheidshalve een dag dit forum te mijden. Krijg je het hier niet mee dan krijg je het wel op FB of waar dan ook mee ;)

En spoilers... Aan het begin van de aflevering krijg je al zoveel te zien van wat gaat komen die aflevering dat het ook al wat verpest.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Marcel19710401 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:00:
[...]

En, werkt alles naar behoren?
Volgens mij wel ja. En anders afbreken hè? _/-\o_

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gim schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:01:
Zoveel wordt er niet over LEGO Masters gepost. Spoiler tags voldoen, kwestie van opvoeden. En iemand kan nog steeds in t verkeerde topic posten wat je ook al vaak genoeg ziet bij het LEGO aanbiedingen topic.

Wellicht beter voor de mensen die het pas een dag later kijken om zekerheidshalve een dag dit forum te mijden. Krijg je het hier niet mee dan krijg je het wel op FB of waar dan ook mee ;)

En spoilers... Aan het begin van de aflevering krijg je al zoveel te zien van wat gaat komen die aflevering dat het ook al wat verpest.
Enige plek waar ik kom waar er over gepraat wordt is hier ;) En een dag dit topic niet volgen is bijna niet te doen joh zoveel als er gepost wordt.
De oplossing; volgend jaar een eigen topic, dit jaar spoilertags is wat mij betreft helemaal perfect :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:33

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, ik lees het in ieder geval niet in de openingspost (en als het niet mag zou iemand me daar direct op willen wijzen?), maar ik zoek van onderstaande 2 stuks. Ik heb al op de LEGO site gekeken, maar ze verkopen dit steentje niet. Iemand die dit steentje heeft of weet wie hem heeft? Graag niet verkleurd.

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/x53.png

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand nog overtallige 'separators' ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eKgUBTeAHE7wAXZ8h-RMswYKlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ETsmywQqTak3BxowdLjV6vDp.jpg?f=user_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

JoeZuCK schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:17:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, ik lees het in ieder geval niet in de openingspost (en als het niet mag zou iemand me daar direct op willen wijzen?), maar ik zoek van onderstaande 2 stuks. Ik heb al op de LEGO site gekeken, maar ze verkopen dit steentje niet. Iemand die dit steentje heeft of weet wie hem heeft? Graag niet verkleurd.

[Afbeelding]
Zie https://www.bricklink.com...tem.page?P=676#T=S&C=1&O={"color":1,"iconly":0}

• Gim
  • Niet online
Wat ik me gisteren met LEGO Masters alleen afvroeg:
spoiler:
In het trein rails parcours zaten ook kruisingen, toch? Heeft LEGO kruisingen? Dacht dat je daarvoor moest uitwijken naar niet-LEGO zoals dat Trix.

Ik zal t wel mis hebben vandaar mijn vraag. Anders een beetje apart dat een LEGO programma iets gebruikt wat LEGO niet heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 24-05-2020 18:54 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik vraag dat soort dingen altijd op Facebook: Lego Verkoop en Ideeën. (Ze hebben best strenge regels, maar op zich werken wel.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31

Mappy

Piramide van Austerlitz

Gim schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:53:
Wat ik me gisteren met LEGO Masters alleen afvroeg:
In het trein rails parcours zaten ook kruisingen, toch? Heeft LEGO kruisingen? Dacht dat je daarvoor moest uitwijken naar niet-LEGO zoals dat Trix.

Ik zal t wel mis hebben vandaar mijn vraag. Anders een beetje apart dat een LEGO programma iets gebruikt wat LEGO niet heeft.
Als je goed keek zag je dat het 9V-kruisingen waren, met metalen rails :)
4519:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/4519-1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mappy op 24-05-2020 18:59 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gim
  • Niet online
Mappy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:55:
[...]

4519:
[Afbeelding]
Ooooooow! Dat verklaart een hoop :) Maar toch, voor al die kijkbuis kinderen die nu door t programma een trein willen kopen zou t tof zijn als LEGO ook kruisingen uitbracht voor t huidige systeem ;)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Zit in slechts 2 sets en die sets zijn nogal prijzig 2de hands.. de losse zijn ook niet goedkoop :X
pven schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Ik vraag dat soort dingen altijd op Facebook: Lego Verkoop en Ideeën. (Ze hebben best strenge regels, maar op zich werken wel.)
moet je maar net op facebook zitten..

[ Voor 22% gewijzigd door mschol op 24-05-2020 19:19 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vond de Lego-Masters van gisteren ook fascinerend. Alle deelnemers hadden een prima setup gemaakt en waargemaakt wat hun mogelijkheden waren. Terechte kritiek, terechte winnaar en ook terechte afvaller.

De afvallers hadden een erg goede invulling van de opdracht en zijn technisch erg sterk. Maar wat bij beide heren ontbrak (niet alleen hier) was een stukje creativiteit waar juist Lola heel sterk in is. Zij kan verhalen maken en illusteren en er zit gewoon een speelsheid in. De andere twee teams hebben ook speelsheid en vaak de techniek om er iets van te maken (kasteel, dino's) maar niet zo goed als Lola. Volgende week zal blijken of Lola en Jans gebrek aan techniek ze niet parten speelt.
Maar toch; de laatste drie teams zijn alledrie heel sterk in een verhaal maken met een technische uitvoering. Ik baal alleen dat mijn creativiteit blijkbaar heel sterk onder hun niveau zit. Maar volgende week ga ik met plezier kijken naar wat ze gaan maken.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:04
De 21309 Saturn V kom je ook niet tweedehands tegen op MP. Allemaal nieuw in doos. Hoge display waarde?

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sit0oc5j0TJCG2mNNMVb6Q0e3pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XfyIR6A3R14Q0GuwDAF0u96.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag met m'n 2-jarige dochter samen dit klassieke autootje in elkaar gezet. Ze vond Lego erg leuk, maar het bouwen is nogal lastig voor haar. Logisch ook qua leeftijd, maar gewoon veel plezier aan het samen bouwen beleeft.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-04 22:52
Mappy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:55:
[...]

4519:
[Afbeelding]
Je kunt hier gewoon de huidige rails op aansluiten?
Qua prijs kun je volgens mij beter voor deze MOC gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 24-05-2020 19:43 ]

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19
Iemand enig idee welke dag bol.com de codes stuurt? Donderdagochtend de sticker maar even gehaald om korting te kunnen krijgen op de boekenwinkel set, maar nog steeds niks binnen en dus ook nog niet kunnen bestellen....

Garage op de hoek is ook onderweg. Ga me maar eens richten op dit soort builds.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 22:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

meesje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:41:
[...]

Je kunt hier gewoon de huidige rails op aansluiten? Of was het allemaal 9v rails?
Ja, PF rails en 9V rails zijn uitwisselbaar. Enige verschil is dat 99% van de 9V rails de kleur Dark Gray heeft, terwijl de PF rails de nieuwere "Bluish Dark Gray" heeft.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/xsIETxh8RrmbBUcNmv6WMOfNL7jbtn8oVJm0q06LvzWKm-y-14EHc3Ke1jE0OX711OV2WsWxcjdUicA-059OARBilIzgqKFZFogyDgKizlT7B69on8ol_zk

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:44
Vandaag Diner in de stad cadeau gekregen.
Erg blij hiermee en tevens ook mijn eerste set van de reeks.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hooli-gan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:45:
Iemand enig idee welke dag bol.com de codes stuurt? Donderdagochtend de sticker maar even gehaald om korting te kunnen krijgen op de boekenwinkel set, maar nog steeds niks binnen en dus ook nog niet kunnen bestellen....

Ik kreeg de zelfde dag gewoon een mailtje met de code

• Gim
  • Niet online
baronruud schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:29:
De 21309 Saturn V kom je ook niet tweedehands tegen op MP. Allemaal nieuw in doos. Hoge display waarde?
Wow, ik dacht ik kijk even op Bricklink, maar ingesteld op EU (of NL) qua verkoper, dan zit je nog op een slordige €160 minimaal... en dat is dan met een beschadige doos; daarna gaan de prijzen verder de lucht in. Geen enkele set ertussen die gebruikt is.

Als je er nog eentje zoekt, misschien is de FB groep die eerder vandaag gepost werd hier een idee. Ik neem aan dat je daar ook verzoekjes kunt plaatsen als je een (gebruikte) set zoekt. Wie weet is er wel iemand die er vanaf wil ;)

Maar ja, zal vooral bij veel mensen ter display staan. Imposant gezicht. Echt veel spelen kun je er ook niet mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Gim op 24-05-2020 21:04 ]

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 18:42
Dit weekend voor het eerst een betaalde MOC gemaakt: een 1967 Kever als B-model van de 42056 Porsche. Enorm vermaakt en mooi resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49930843137_9337a536ae_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49930828097_2929a30be6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49930007288_15e9387a0c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49930008763_ac8fc566b4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49930486031_ae28f49d0c_c.jpg

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-04 13:47

D75

geekeep schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Is dat dan niet een kwestie van voornamelijk slechte productfoto's? Linksom of rechtsom heb je toch draden nodig voor de stroomvoorziening :P
---

In ander nieuws, voor 15 euro kon ik deze niet laten liggen. Een perfecte metgezel voor de Old Fishing Store eigenlijk. Nu laatstgenoemde nog zien te vinden voor een fatsoenlijke prijs. Oh, en albino croc :D
Wat mij betreft is Hidden Side een ondergewaardeerde serie met enkele aantrekkelijke builds en leuke minifigs. Echter wel zwaar leunend op stickers (nog niet geplakt zoals te zien).. Maja, daar zit je dan als 30-plusser spoken te schieten :*)
[Afbeelding]
Excuus voor de scherpte. :>
Ik vond de visboot (van mijn zoontje) ook heel leuk. Bij gebrek aan fishing store zelf een viswinkel/kade bijgemaakt... Boot ook ontdaan van het spoken rad (achterkant iets aangepast).

De app is hier trouwens één keer naar gekeken bij één hidden side set... Daarna nooit meer (hebben 3 sets).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7ICFhK27r9wiA74lIZ1HsUV_2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n069IxJdV0lDqbNiLgvrVGee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XZovU8XmDTHMSZlsaSElrtGmAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ktJhyAzDsJ5q4vpbRKUHFfM.jpg?f=fotoalbum_large

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• meesje
Hooli-gan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:45:

In de loop van maandag kun je een e-mail van bol.com verwachten. Op maandag en op donderdag worden ze verstuurd. Tenminste dat is mijn ervaring.

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:51
Delerium schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:27:
Ik vond de Lego-Masters van gisteren ook fascinerend. Alle deelnemers hadden een prima setup gemaakt en waargemaakt wat hun mogelijkheden waren. Terechte kritiek, terechte winnaar en ook terechte afvaller.

De afvallers hadden een erg goede invulling van de opdracht en zijn technisch erg sterk. Maar wat bij beide heren ontbrak (niet alleen hier) was een stukje creativiteit waar juist Lola heel sterk in is. Zij kan verhalen maken en illusteren en er zit gewoon een speelsheid in. De andere twee teams hebben ook speelsheid en vaak de techniek om er iets van te maken (kasteel, dino's) maar niet zo goed als Lola. Volgende week zal blijken of Lola en Jans gebrek aan techniek ze niet parten speelt.
Maar toch; de laatste drie teams zijn alledrie heel sterk in een verhaal maken met een technische uitvoering. Ik baal alleen dat mijn creativiteit blijkbaar heel sterk onder hun niveau zit. Maar volgende week ga ik met plezier kijken naar wat ze gaan maken.
Ik vind de Builds van Jan en Lola ook altijd erg fantasierijk, hun builds zal ik wel is in het echt willen zien. Jos en Martijn zijn erg sterk in de techniek, het verhaal kon ik echter niet altijd terug zien al waren hun laatste twee builds wel weer sterker dan daarvoor. Om de brug van Bjorn en Corneel heb ik me rot gelachen _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kwam deze MOC tegen. Met de titel "Waiting for the train" :+

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Mestari/Waiting_for_the_train/DSC03014.JPG

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chakotay
  • Laatst online: 14:32

Chakotay

Lick here to continue

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:04:
Ik heb m'n Chiron een paar weken geleden afgebroken, bouwinstructies van rebrickable gekocht, en deze gebouwd.

[Afbeelding]

Nu de boel maar eens afbreken, compleetheid checken, en dan gaat de Chiron in de verkoop. Ik moet ruimte maken voor andere dingen.
Die Chiron staat inmiddels (in onderdelen) hier, bedankt :) Als de Landrover af is maar eens voorzichtig aan beginnen, eens kijken hoe dat gaat zonder dat het netjes per deel in zakjes zit zoals bij de Landrover & de Porsche. Vroeger met de 8880 ook wel gedaan, maar dit zijn toch nog een stuk meer stukjes :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
baronruud schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:29:
nieuw in doos: allemaal scalpers die nu heeeeel graag hun investering terug willen zien? _O-

de saturn is een mooie display set en door de kleine footprint (als je hem rechtop zet) is hij op veel plekken goed te plaatsen

• Gim
  • Niet online
Zojuist dit filmpje gekeken m.b.t. de versnellingsbak van de Defender. Wel interessant om te zien wellicht voor de mensen die de Defender gebouwd hebben of twijfelen of ze hem willen hebben. Geen filmpje die laat zien hoe geweldig de Defender wel niet kan stuiteren op zijn vering :)

Decoding the gearbox of the LEGO Technic 42110 Land Rover Defender

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 00:52

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

geruchten: LEGO crocodile 10277 deze zomer

https://www.instagram.com...CA-4571-9C6D-8A5595FD3792

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Mwoah:
Complete fake its taken from a lego ideas design by redera00

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Idd is die foto van Lego Ideas, maar de set komt er zeker. Als je kijkt naar deze foto en de doos die circuleert op instagram dan zie je dat de trein andere details heeft. Kijk maar naar de neus en het binnenstuk 8)

https://www.instagram.com/p/CAmiIvcJbwk/

[ Voor 5% gewijzigd door TestDummie op 25-05-2020 11:36 ]

• meesje
TestDummie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Idd is die foto van Lego Ideas, maar de set komt er zeker. Als je kijkt naar deze foto en de doos die circuleert op instagram dan zie je dat de trein andere details heeft. Kijk maar naar de neus en het binnenstuk 8)

https://www.instagram.com/p/CAmiIvcJbwk/
Ik hoop dat deze er komt en dat ie volgens een Lego instructie gemotoriseerd kan worden.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Zou iig wel zwaar cool zijn :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
wat voor gek spoor staat die op?
lijkt smalspoor te zijn, (twee studs tussen rails) en ik zie ook geen liggers onder de spoorstaven, leuke trein, maar ik denk niet dat dit het wordt

• Awaken1
  • Laatst online: 27-11-2025

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Mag ik nog even terugschakelen naar Lego Masters?

Ik denk dat Jos & Martijn of Bjorn & Corneel gaan winnen. Zij zijn echt de betere bouwers.
Bij Jan & Lola is Jan echt degene die de kar trekt. Het verhaal komt weliswaar van lola maar die kan alleen rechte blokken bouwen.

Toen Ruben bezig was over die actielijst zag je alles wat Jan heeft gebouwd (die huizen onder andere) en die waren fantastisch. Als je dan kijkt naar de fabriek die behoorlijk recht toe recht aan was dan zie je wel wie de beste skills heeft.

Bjorn & Corneel hebben wel geluk gehad maar dat heeft mede te maken met hun goede performance in de afgelopen afleveringen. Geluk dwing je af zeggen ze dan.

Giovanni & David hadden een plek in de finale verdiend. Over de hele serie waren ze beter dan Jan & Lola maar die hebben nu gewoon het beste bouwwerk gemaakt.

Overigens zie ik in dit topic veel feedback over de brickmaster. Ik vind hem zelf eigenlijk heel goed. Hij heeft een aantal vaste regels; Overzichtelijk, Simpel (voor een kind) verhaal, kleine scenes. Dit zal denk ik ook in het bouwproces bij Lego voorkomen want als je naar veel sets kijkt dan zie je dit ook terugkomen. Je moet ook beseffen dat er veel wordt geknipt in de editing. Maar over het algemeen denk ik dat er geen afvallers zijn die mij erg verbaasde.

• meesje
Wat betreft de 10277 set, hier is wat meer info te vinden. Ze noemen dat de set per 1 juli beschikbaar is (Lego exclusive) en drie maanden later in de vrije handel. Verder noemen ze dat er wellicht een nieuwe Powered Up motor (88013) komt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:20
Awaken1 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:00:
Overigens zie ik in dit topic veel feedback over de brickmaster. Ik vind hem zelf eigenlijk heel goed. Hij heeft een aantal vaste regels; Overzichtelijk, Simpel (voor een kind) verhaal, kleine scenes. Dit zal denk ik ook in het bouwproces bij Lego voorkomen want als je naar veel sets kijkt dan zie je dit ook terugkomen.
Ik heb in het begin eens geprobeerd te zoeken (op Brickset o.a.) welke sets bij LEGO die Brickmaster verantwoordelijk voor is, maar kon het niet terugvinden. Is hij geen lead designer die echt primair verantwoordelijk is voor sets? Maar meer een hulp designer ofzo? Zie bv. de lijst van sets waar Mike Psiaki verantwoordelijk voor was.

Al gevonden. Blijkbaar heeft hij recentelijk een lijst aangemaakt: https://brickset.com/sets/list-33195

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 25-05-2020 12:37 ]

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Ik zie in de LEGO webshop dat de Ideas Treehouse tijdelijk niet op voorraad is. Wat denken jullie, heeft dit alleen met de leveringsproblemen rondom corona te maken en komt hij er binnenkort weer, of is er een realistische kans dat LEGO gaat stoppen met de productie van deze set?

Hij staat namelijk op mijn wishlist, was eerst mijn voornemen om hem in september te bestellen als verjaardagscadeau voor mezelf. Bij voorkeur bij LEGO omdat ik nog een hoop VIP-punten heb die ik kan omruilen voor korting, maar als LEGO hem zelf niet meer op voorraad krijgt dan haal ik hem liever bij een retailer voordat de prijs door het dak schiet. En volgens mij gaan Ideas sets wel vaker na een jaar al uit productie.

(en ja, ik weet het, niemand heeft een glazen bol, maar ik wil gewoon graag even jullie mening horen ;) )

scintillating

• Awaken1
  • Laatst online: 27-11-2025

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Haay schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb in het begin eens geprobeerd te zoeken (op Brickset o.a.) welke sets bij LEGO die Brickmaster verantwoordelijk voor is, maar kon het niet terugvinden. Is hij geen lead designer die echt primair verantwoordelijk is voor sets? Maar meer een hulp designer ofzo? Zie bv. de lijst van sets waar Mike Psiaki verantwoordelijk voor was.
ik bedoelde meer over lego sets in het algemeen dat ze die 3 regels toch wel volgen.

Hij werkt voor lego friends..

en heeft schijnbaar meegebouwd aan de death star uit spiderman homecoming film

• TestDummie
  • Niet online
Tc99m schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:37:
Ik zie in de LEGO webshop dat de Ideas Treehouse tijdelijk niet op voorraad is. Wat denken jullie, heeft dit alleen met de leveringsproblemen rondom corona te maken en komt hij er binnenkort weer, of is er een realistische kans dat LEGO gaat stoppen met de productie van deze set?

Hij staat namelijk op mijn wishlist, was eerst mijn voornemen om hem in september te bestellen als verjaardagscadeau voor mezelf. Bij voorkeur bij LEGO omdat ik nog een hoop VIP-punten heb die ik kan omruilen voor korting, maar als LEGO hem zelf niet meer op voorraad krijgt dan haal ik hem liever bij een retailer voordat de prijs door het dak schiet. En volgens mij gaan Ideas sets wel vaker na een jaar al uit productie.

(en ja, ik weet het, niemand heeft een glazen bol, maar ik wil gewoon graag even jullie mening horen ;) )
Ik heb zonet van Lego een mailtje ontvangen als antwoord op ongeveer dezelfde vraag:
De Covid situatie heeft natuurlijk invloed op de productie van sets en zeker de grotere modellen zijn soms tijdelijk niet op voorraad, dus ik begrijp goed dat u straks niet helemaal te laat wilt zijn om uw collectie compleet te houden!

De die genoemde sets zitten zeker voorlopig nog in het assortiment en zulke dozen gaan meestal pas met de jaarwisseling uit produktie. Zolang er geen waarschuwing staat dat de set binnenkort uit de handel gaat, hoeft u zich geen zorgen te maken.

De precieze 'einddatum' kan ik u niet vertellen want wanneer een set nog steeds heel goed verkoopt (bijvoorbeeld de kampeerbus), houden wij hem gewoon langer in het assortiment!
Alhoewel dit nogal vaag is, kan je er wel vanuit gaan dat de set terugkomt. Alleen door het tijdelijk uitvallen van de Mexico fabriek is het wel de vraag hoevaak je de kans krijgt om de set te kopen, ivm alle backorders die nu nog staan.

Zelf heb ik de boomhut recent bij een kleinere webwinkel voor een mooie prijs kunnen kopen (180 Euro, kleine shoutout voor jans-steen.com dat zij niet de prijs omhooggooien zoals vele andere winkels doen!), maar deze heeft ook geen voorraad meer. Ik zou je aanraden om vooral naar kleinere webshops te kijken. Wanneer ze uitverkocht zijn dan kan je vaak een email laten sturen wanneer de set weer verkrijgbaar is. En je kan op brickwatch een prijsalert zetten.

Maak vooral geen overhaaste keuzen, vermoedelijk komt de set wel terug. In het ergste geval is de boomhut binnenkort niet meer verkrijgbaar op Lego.com, dan zou ik hem direct op marktplaats of bricklink kopen. Dan ben je net wat duurder uit, maar ik denk voor nu dat het wachten de kans wel waard is ;)

• Kapoen
  • Laatst online: 08:36
Tja, volgens dit artikel op bouwsteentjes.info werd de Treehouse officieel op 24 juli 2019 te koop aangeboden. We hebben al vaker 'een boom opgezet' (no pun intended) over ideas sets en hun levenscycli in dit draadje.

Over het algemeen mag je tellen op een jaar per set, met uitschieters naar beneden en boven. Dus ik gok erop dat de Treehouse nog niet aan z'n pensioen toe is voorlopig, het is immers een mooi pronkstuk. Maar ik heb natuurlijk geen inzicht in de verkoopscijfers of plannen van Lego.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• meesje
@TestDummie Deze winkel kende ik nog niet. Veel 'hard to find' zijn enkele tientjes goedkoper dan de adviesprijs. Inderdaad erg netjes geprijsd!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:54

Ik had hetzelfde, en heb 'm in de winkel gehaald in Utrecht/Amsterdam waren ze toen nog op vooraad. Belletje wagen kan geen kwaad mocht je naar Utrecht willen/kunnen met de parkeergelegenheid zowat onder de store ben je erin en eruit binnen 15 minuten.

Voor mij was het even een leuke ontspanning en weg van huis. :+

• 3clectic
  • Laatst online: 19-02 12:18
@TestDummie

Goede shout out! Heb meteen de diner besteld aangezien deze nergens anders op voorraad was, samen met het ISS. Jammer dat de website eigenlijk niet naar voren komt via Google.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik lees af en toe door dit topic, gaaf om te zien wat men allemaal verzamelt en bouwt.

Ik verzamel zelf voornamelijk Technic voertuigen, met een kleine uitstap naar de Creator Expert voertuigen. De thuiswerk-situatie is "goed" voor de verzameling en "slecht" voor de portemonnee :+

Sinds half maart heb ik gekocht en gebouwd:
  • 42097 - Compact Crawler Crane
  • 42108 - Mobile Crane
  • 42070 - All Terrain Tow Truck
  • 42075 - First Responder
  • 42111 - Dom's Dodge Charger
Normaal gesproken wijk ik nauwelijks af van de instructies (afgezien van het een en ander (om)draaien ten behoeve van consistentie en symmetrie :+), maar bij de Charger toch de wielen andersom gemonteerd, vond ik beter staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYn2UsV7kXrnFneh1NcttIzMf-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTubh7MTIPa1A5HreiMuKgVB.jpg?f=fotoalbum_large

De Creator Expert VW Beetle staat nog klaar om gebouwd te worden, daarmee komt het totaal geloof ik op 34 sets 8)7. De Technic Lamborghini staat zeker op de verlanglijst, de Chiron heb ik hier ook staan, past ie mooi naast denk ik :). Helaas te laat begonnen met verzamelen om de GT3 RS voor een redelijke prijs te kunnen kopen, misschien ooit eens tweedehands (de RSR heb ik wel, maar dat is toch een andere klasse).

• Gim
  • Niet online
3clectic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:39:
@TestDummie

Goede shout out! Heb meteen de diner besteld aangezien deze nergens anders op voorraad was, samen met het ISS. Jammer dat de website eigenlijk niet naar voren komt via Google.
De IIS had je toch voor dezelfde prijs bij Bol.com; gewoon voorradig? €75. Bij Bol.com kon je hem zelfs met €10 korting eraf krijgen. Toevallig dat ik die weet omdat ik de IIS overweeg voor bij de Saturn V... maar eerst de Moonlander wil :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 25-05-2020 14:01 ]

• Gim
  • Niet online
MDKorpel schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:58:
Ik lees af en toe door dit topic, gaaf om te zien wat men allemaal verzamelt en bouwt.

Ik verzamel zelf voornamelijk Technic voertuigen, met een kleine uitstap naar de Creator Expert voertuigen. De thuiswerk-situatie is "goed" voor de verzameling en "slecht" voor de portemonnee :+

Sinds half maart heb ik gekocht en gebouwd:
  • 42097 - Compact Crawler Crane
  • 42108 - Mobile Crane
  • 42070 - All Terrain Tow Truck
  • 42075 - First Responder
  • 42111 - Dom's Dodge Charger
Normaal gesproken wijk ik nauwelijks af van de instructies (afgezien van het een en ander (om)draaien ten behoeve van consistentie en symmetrie :+), maar bij de Charger toch de wielen andersom gemonteerd, vond ik beter staan:

[Afbeelding]

De Creator Expert VW Beetle staat nog klaar om gebouwd te worden, daarmee komt het totaal geloof ik op 34 sets 8)7. De Technic Lamborghini staat zeker op de verlanglijst, de Chiron heb ik hier ook staan, past ie mooi naast denk ik :). Helaas te laat begonnen met verzamelen om de GT3 RS voor een redelijke prijs te kunnen kopen, misschien ooit eens tweedehands (de RSR heb ik wel, maar dat is toch een andere klasse).
Als ik deze auto zo zie, mag ik dan ook half aannemen dat je de Ford Mustang creator expert ook al thuis hebt staan? Zo niet, KOPEN! 8)

• 3clectic
  • Laatst online: 19-02 12:18
@Gim Klopt, had het ook alleen over de diner, ISS daar maar meteen bij meebesteld.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:40
De lokale garage monteur had het maar druk gisteren middag:

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Heel leuk gedaan!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
TestDummie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Ik heb zonet van Lego een mailtje ontvangen als antwoord op ongeveer dezelfde vraag:

[...]

Alhoewel dit nogal vaag is, kan je er wel vanuit gaan dat de set terugkomt. Alleen door het tijdelijk uitvallen van de Mexico fabriek is het wel de vraag hoevaak je de kans krijgt om de set te kopen, ivm alle backorders die nu nog staan.

Zelf heb ik de boomhut recent bij een kleinere webwinkel voor een mooie prijs kunnen kopen (180 Euro, kleine shoutout voor jans-steen.com dat zij niet de prijs omhooggooien zoals vele andere winkels doen!), maar deze heeft ook geen voorraad meer. Ik zou je aanraden om vooral naar kleinere webshops te kijken. Wanneer ze uitverkocht zijn dan kan je vaak een email laten sturen wanneer de set weer verkrijgbaar is. En je kan op brickwatch een prijsalert zetten.

Maak vooral geen overhaaste keuzen, vermoedelijk komt de set wel terug. In het ergste geval is de boomhut binnenkort niet meer verkrijgbaar op Lego.com, dan zou ik hem direct op marktplaats of bricklink kopen. Dan ben je net wat duurder uit, maar ik denk voor nu dat het wachten de kans wel waard is ;)
Thanks voor het delen van de mail. Ja, als het nog lang duurt dan zal ik hem wel bij een andere winkel halen, en heb idd al een alert op Brickwatch ingesteld. Maar voor nu heeft de LEGO shop de voorkeur omdat ik nog zo'n € 50,- aan VIP-korting kan krijgen.
njiwedu0b schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Ik had hetzelfde, en heb 'm in de winkel gehaald in Utrecht/Amsterdam waren ze toen nog op vooraad. Belletje wagen kan geen kwaad mocht je naar Utrecht willen/kunnen met de parkeergelegenheid zowat onder de store ben je erin en eruit binnen 15 minuten.

Voor mij was het even een leuke ontspanning en weg van huis. :+
Goeie tip, had inderdaad al even gekeken, maar hij is alleen in Amsterdam op voorraad en ik woon in Den Bosch. Qua reiskosten vind ik dat wat te duur worden. Ik wacht gewoon nog even af, anders haal ik hem bij een andere winkel.

scintillating

• MDKorpel
  • Niet online
Gim schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Als ik deze auto zo zie, mag ik dan ook half aannemen dat je de Ford Mustang creator expert ook al thuis hebt staan? Zo niet, KOPEN! 8)
De Mustang heb ik niet, nee. Twijfel ik ook over, eerlijk gezegd, spreekt me minder aan op de een of andere manier. Ik heb de Mini, VW Bus, F40 en DB5 (en dus de VW Beetle nog in de doos), London Bus staat nog op de 'waarschijnlijk' lijst. De Mustang is meer iets voor de 'misschien' lijst :+.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:10
Probleem hier: Heb een nieuw Lego doos gekocht Technic Volvo Concept Wiellader 42081. Erg mooie set. Maar er mist een onderdeel: 1 zuiger moeten er 3 in zitten maar heb er maar 2. Is dit toeval of komt het meer voor? Nog nooit eerder gehad. Heb de doos bij een particulier gekocht dus dacht misschien klopt het niet helemaal

• TestDummie
  • Niet online
mark777 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:23:
Probleem hier: Heb een nieuw Lego doos gekocht Technic Volvo Concept Wiellader 42081. Erg mooie set. Maar er mist een onderdeel: 1 zuiger moeten er 3 in zitten maar heb er maar 2. Is dit toeval of komt het meer voor? Nog nooit eerder gehad. Heb de doos bij een particulier gekocht dus dacht misschien klopt het niet helemaal
Als het een nog dichte doos was dan zou deze compleet moeten zijn. Als de rest van de set er wel is dan is dit vermoedelijk een foutje in het inpakproces van Lego. Je zou ze even kunnen vragen om een nieuw onderdeeltje via: https://www.lego.com/en-gb/service/replacementparts/missing

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:29
TestDummie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Als het een nog dichte doos was dan zou deze compleet moeten zijn. Als de rest van de set er wel is dan is dit vermoedelijk een foutje in het inpakproces van Lego. Je zou ze even kunnen vragen om een nieuw onderdeeltje via: https://www.lego.com/en-gb/service/replacementparts/missing
Dat proces verloopt uitstekend. Ik miste bij mijn rode kraan ook 1 rood onderdeel (had hem wel in het grijs uit een eerder zakje nog, dus kon wel doorbouwen, maar wil hem wel gewoon goed compleet hebben) heb hem daar aangevraagd, ik hoefde bijna niets in te vullen verder (geen aankoopbewijs of wat dan ook) en het onderdeel zat binnen een week in de brievenbus, met een nette excuusbrief erbij dat het niet compleet was.

Het was voor mij een fijne en gestroomlijnde ervaring om een missend onderdeel toch nog te krijgen.

Ik miste dit onderdeeltje:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickplanet.be/shops/brick-planet/thumbs/lego-6261373-rood-lego-as-koppelaar-rondas-hoek-9.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door YdieresiS op 25-05-2020 15:42 ]

Latin capital letter y with diaeresis

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Bizar wat die Porsche 911 GT3 RS (42056) op internet doet qua prijs :/ Zou die graag ook eens willen bouwen maar lijkt onmogelijk te zijn geworden voor normale bedragen..

Mijn boefje is liev!

• TestDummie
  • Niet online
JB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:52:
Bizar wat die Porsche 911 GT3 RS (42056) op internet doet qua prijs :/ Zou die graag ook eens willen bouwen maar lijkt onmogelijk te zijn geworden voor normale bedragen..
Je kan eventueel Bricklink overwegen, binnen Europa zijn er meerdere nieuwe sets voor 330-350 Euro (let wel op de verzendkosten, bedrag is exclusief): https://www.bricklink.com...D%5BRace%5D&cond=N#T=S&O={%22cond%22:%22N%22,%22iconly%22:0}

[ Voor 4% gewijzigd door TestDummie op 25-05-2020 15:59 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TestDummie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Je kan eventueel Bricklink overwegen, binnen Europa zijn er meerdere nieuwe sets voor 330-350 Euro (let wel op de verzendkosten, bedrag is exclusief): https://www.bricklink.com...D%5BRace%5D&cond=N#T=S&O={%22cond%22:%22N%22,%22iconly%22:0}
Dank voor meedenken! Moet me nog wat verdiepen in die sites maar uitgaande van bedragen van zelfs! onder de 200 euro (vroegah) is dit echt bizar aan het worden. De Lambo wil ik ook graag, maar die zal hopelijk nog wel wat gaan zakken zodra ie wat langer op de markt is straks. Nadeel van de Porsche zal zijn dat ie niet meer "officieel" verkrijgbaar is :?

Mijn boefje is liev!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-04 16:08
JB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Dank voor meedenken! Moet me nog wat verdiepen in die sites maar uitgaande van bedragen van zelfs! onder de 200 euro (vroegah) is dit echt bizar aan het worden. De Lambo wil ik ook graag, maar die zal hopelijk nog wel wat gaan zakken zodra ie wat langer op de markt is straks. Nadeel van de Porsche zal zijn dat ie niet meer "officieel" verkrijgbaar is :?
De Porsche is al meer dan een jaar uit productie, dan is een prijs van ~360 Euro (10% boven de adviesprijs) geen slechte prijs.
Prijzen onder de 200 Euro zijn slechts een handvol keren voorgekomen en meestal waren die acties binnen een uur uitverkocht.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29
@mark777 Gewoon op de site van Lego bij klantenservice geloof ik de keuze maken om missende onderdelen te bestellen. Je tikt daar het nummer van je set en kunt in de lijst dat onderdeel bestellen. Tel even na of je ergens anders niet ook iets mist. Scheelt weer.
Ze sturen het eigenlijk altijd zonder tussenkomst van communicatie naar je op. Dan heb je alles.

• meesje
JB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Wat hiervoor is aangegeven, is een klein percentage boven de adviesprijs nog niet eens zo gek. Het is overigens best een duur grapje als je straks de trilogie in huis wil halen: 360 voor de Porsche, 300 euro voor Bugatti en (in de aanbieding) 300 voor de Lambo. Maar ja, elke hobby is duur. Qua aankleding vind dit wel heel erg mooie sets met een luxe verpakking en handleiding.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meesje schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:36:
[...]

Wat hiervoor is aangegeven, is een klein percentage boven de adviesprijs nog niet eens zo gek. Het is overigens best een duur grapje als je straks de trilogie in huis wil halen: 360 voor de Porsche, 300 euro voor Bugatti en (in de aanbieding) 300 voor de Lambo. Maar ja, elke hobby is duur. Qua aankleding vind dit wel heel erg mooie sets met een luxe verpakking en handleiding.
Dit zijn de 3 sets waar ik (afgaande op de Bugatti beleving) mega veel lol aan heb cq. ga hebben dus mag best wat kosten maar opdrijven van de prijs is vervelend als je "a bit late to the party" bent in geval van de Porsche :)

Mijn boefje is liev!

• Bulligan
3clectic schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:39:
@TestDummie

Gvd, was je me waarschijnlijk net voor met de Diner🤬🤬

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:42
JB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Dit zijn de 3 sets waar ik (afgaande op de Bugatti beleving) mega veel lol aan heb cq. ga hebben dus mag best wat kosten maar opdrijven van de prijs is vervelend als je "a bit late to the party" bent in geval van de Porsche :)
Ik kan je vertellen dat je echt niet de enige bent. Er zijn talloze mensen die ergens 'te laat' mee beginnen. De oudere Modular gebouwen, Monster Fighters spookhuis, Ghostbusters hoofdkwartier, Oude viswinkel, Saturn V, verschillende Star Wars sets, een aantal mooie boten, Expert Draaimolen, Ninjago City, Apocalypseburg. Ik kan nog wel even doorgaan. :P

• meesje
geekeep schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:27:
[...]

Ik kan je vertellen dat je echt niet de enige bent. Er zijn talloze mensen die ergens 'te laat' mee beginnen. De oudere Modular gebouwen, Monster Fighters spookhuis, Ghostbusters hoofdkwartier, Oude viswinkel, Saturn V, verschillende Star Wars sets, een aantal mooie boten, Expert Draaimolen, Ninjago City, Apocalypseburg. Ik kan nog wel even doorgaan. :P
Daarom mijn devies: never look back! ;)

• Gim
  • Niet online
[...]

En toch, LEGO is niet een bodemloze put. Je bent er veel geld aan "kwijt" maar je krijgt er veel moois voor terug en dat telt als hobby. Maar stel dat het helaas toch tot een einde komt dan is het niet zo dat je met een hoop plastic bent opgezadeld wat niks meer waard is.
Liever dan LEGO als hobby ipv een hobby waarvan je niks meer terug ziet mocht je er dan toch mee (moeten?!) Stoppen.

Dat is toch een mooi gegeven :-) LEGO kent in die zin ook enige genade als je toch iets te enthousiast iets koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 25-05-2020 18:52 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

Entity

9000rpm

Zeker als je de wat grotere en wellicht wat meer gelimiteerde sets koopt is de kans best aanwezig dat je bij verkoop je geld gewoon terug krijgt. Recent de Mobile Crane II (42009) verkocht voor dezelfde prijs die ik er destijds nieuw voor betaald heb... Vond het een leuke build maar had er verder geen binding mee vergeleken met de Lego die ik nog heb uit mijn jeugd.

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Thx iedereen voor de leuke berichtjes en felicitaties :) _/-\o_

Om het Lego gerelateerd te houden, hierbij een detailshot van een van de kleine minifig verhaaltjes in het grotere geheel >

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49916174057_94fc4e37d5_b.jpg(detailshots) Welcome to the world Jens by Barthezz Brick, on Flickr

Meer foto's vind je in het album!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Weet iemand hier misschien uit welke set deze Duplo blokken komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ftjFFhWhlcb6JUFHe9beVUVNoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkxgSVcTdschS8WfNuW4bko4.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben een doos Duplo gekocht op marktplaats en ik heb bijna alle sets die erin zaten kunnen herleiden. Behalve bovenstaande gasten, kom maar niet op het juiste zoekwoord.

[ Voor 27% gewijzigd door stimm op 25-05-2020 20:10 ]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

stimm schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:10:
Als dit 1x2x2 duplo-blokken zijn, dan denk ik dat ze custom zijn. Zowel Brickset als Bricklink kennen ze niet.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik vind het een gave build en dan ben ik nog niet eens klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8Olvo3KAxGI6GpvTmCPB1Q1Sn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4cgpS381ThXlvigZqV5xWgN.jpg?f=fotoalbum_large

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:42

[Afbeelding]

We hebben een doos Duplo gekocht op marktplaats en ik heb bijna alle sets die erin zaten kunnen herleiden. Behalve bovenstaande gasten, kom maar niet op het juiste zoekwoord.
Guardian1980 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Als dit 1x2x2 duplo-blokken zijn, dan denk ik dat ze custom zijn. Zowel Brickset als Bricklink kennen ze niet.
Het lijkt mij dat er ergens (in de noppen?) dan het woord Duplo of Lego te vinden is?

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:37
En weer een set uit 1995 bij elkaar :D Deze theme vond ik echt leuk toen ik nog klein was, heb ook nog een aanvullende onderzeeboot hiervan liggen en een soort autootje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERBRtWxCdf9evUDhw95doMLcCBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlNmAsGo2UFEHxvMXYwzaLYw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKdBkWFqkDxLEuAWtIJJcX8ACi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSnMarLrRY95H1OrCkgcWLnp.jpg?f=fotoalbum_large

• Chakotay
  • Laatst online: 14:32

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Dure collectie inderdaad... Als je ze echter voor een enigszins goede prijs kan vinden zijn ze wel waardevast, en kan je ze als je er later weer vanaf wil mogelijk zonder verlies ook weer verkopen. Ik heb de Porsche toen die nog in productie was voor zo'n €225 nieuw gekocht, en de Bugatti nu 2ehands voor een vergelijkbaar bedrag. Voor veel minder zie ik ze niet gaan op markplaats e.d. :) De Lambo gaat er ook wel komen, gezien die een weer wat hogere nieuwprijs gaat krijgen denk ik alleen niet dat ik die op korte termijn voor dat bedrag kan gaan vinden :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Barthezz Brick schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:17:
Thx iedereen voor de leuke berichtjes en felicitaties :) _/-\o_

Om het Lego gerelateerd te houden, hierbij een detailshot van een van de kleine minifig verhaaltjes in het grotere geheel >

[Afbeelding](detailshots) Welcome to the world Jens by Barthezz Brick, on Flickr

Meer foto's vind je in het album!
Die veiligheidsspeld met grill-element! _/-\o_

• Bulligan
meesje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:54:
[...]

In de loop van maandag kun je een e-mail van bol.com verwachten. Op maandag en op donderdag worden ze verstuurd. Tenminste dat is mijn ervaring.
Helaas nog niets binnen. Morgen maar even contact opnemen met ze.

• Gim
  • Niet online
Hooli-gan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:37:
[...]

Helaas nog niets binnen. Morgen maar even contact opnemen met ze.
Maar je had dus wel de 'cadeau-sticker' gekregen?

Mijn ervaring met Bol.com m.b.t. speel.bol.com is dat wanneer je contact opneemt met hun klantenservice, dat ze niet altijd even goed op de hoogte zijn van "speel.bol.com" en de actie die daar loopt. Ze doen doorgaans hun uiterste best om je te helpen, echt heel vriendelijk, maar het wil er nog weleens op neerkomen dat ze je vraag uiteindelijk toch doorzetten naar een andere afdeling; de speelgoed afdeling.
Vanuit die afdeling krijg je dan een mail. Bij mij bleek vervolgens dat ze de vraag niet helemaal helder hadden doorgezet, waardoor ik per mail de situatie nog een kon gaan uitleggen. Daarna ontvang je dan een mail met het antwoord dat je de cadeau-code per mail zult ontvangen a.s. donderdag. Doordat dit alles een paar werkdagen in beslag kan nemen is het maar de vraag of ze daadwerkelijk een probleem hebben opgelost of dat je die code sowieso pas op donderdag zou ontvangen :P

Maar contact opnemen kan natuurlijk nooit kwaad :)

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:51

KipCurreh

Nightcrawler

ShininNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:55:
En weer een set uit 1995 bij elkaar :D Deze theme vond ik echt leuk toen ik nog klein was, heb ook nog een aanvullende onderzeeboot hiervan liggen en een soort autootje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
aquanauts! _/-\o_

Ik denk dat ik die volledige serie heb liggen, kan niet wachten om die aan men zoon te kunnen geven als die wat ouder is ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Kapoen
Van een sfeerloze Lego store gesproken (vanaf 1:50 in onderstaand filmpje):

Zijn deze maatregelen ook genomen in de Europese winkels? Zelf ben ik nog niet naar de winkel in Antwerpen gereden, dus ik kan er mij niets bij voorstellen...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Goh, ik zie net die "nieuwe" Destiny Bounty https://www.lego.com/nl-nl/product/destiny-s-bounty-71705

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom ze deze set nieuw leven hebben ingeblazen, een verbetering kan ik het niet noemen ten opzichte van het oude model die een stuk gedetailleerder lijkt te zijn

Strava

• Kapoen
vhal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:31:
Goh, ik zie net die "nieuwe" Destiny Bounty https://www.lego.com/nl-nl/product/destiny-s-bounty-71705

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom ze deze set nieuw leven hebben ingeblazen, een verbetering kan ik het niet noemen ten opzichte van het oude model die een stuk gedetailleerder lijkt te zijn
Ik denk eerder dat de versie uit de Lego Ninjago Movie het buitenbeentje was. Als ik de nieuwe vergelijk met de originele uit 2012 dan is er toch redelijk veel veranderd in positieve zin denk ik.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:33

vectormatic

Warlock of the doorlock

vhal schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:31:

Hij is wel weer een stukje gedetailleerder, en ik denk ook voor een ander publiek. Het vorige model was ook prima te kopen als niet ninjago fan, gewoon als klassiek chinees zeilschip, dit is meer de ninjago fantasy wereld.

Moet zeggen dat ik het best een tof ding vind, ook al heb ik niks met ninjago inhoudelijk, en komen toch best vaak coole voertuigen/mechs etc.. uitrollen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-04 22:44

Mef

Sinds ik dus met mijn zoontje de Lego terug ontdekt heb, heb ik al weer zelf wat sets terug in elkaar gestoken. Ondertussen zitten we wat dingen te proberen in stud.io. maar op een bepaald moment heb je wel zin om die creaties uit te proberen en dan heb je natuurlijk wat blokken nodig. Sets uit elkaar halen en mixen zie ik niet onmiddellijk zitten (ale het achteraf weer uit zoeken dan :P en heb nog altijd een trauma van een moeder die bij het afstoffen telkens weer erin slaagde alles af te breken en mij zo wel op een of andere manier enkele blokken kwijt maakte :'( ). Zoontje heeft wel wat dozen met losse blokken maar die hebben van die felle kleuren en een paarse brug ofzo is nu ook niet direct wat een mens in gedachten heeft :)
Hoe geraken jullie aan een mooie hoeveelheid en verscheidenheid aan blokken om eigen creaties te gaan maken? Ik vermoed tweede hands websites en rommelmarkten ofzo waar je een lot van x aantal losse Lego blokken koopt? En de echt speciale aan te kopen via bricklink verkopers?

• MDKorpel
  • Niet online
JB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Dat is dus precies mijn gevoel. Tegen de tijd dat ik bereid was om het geld voor de Porsche uit te geven was 'ie al niet meer beschikbaar 8)7.

• Bulligan
Gim schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:01:
[...]

Maar je had dus wel de 'cadeau-sticker' gekregen?

Mijn ervaring met Bol.com m.b.t. speel.bol.com is dat wanneer je contact opneemt met hun klantenservice, dat ze niet altijd even goed op de hoogte zijn van "speel.bol.com" en de actie die daar loopt. Ze doen doorgaans hun uiterste best om je te helpen, echt heel vriendelijk, maar het wil er nog weleens op neerkomen dat ze je vraag uiteindelijk toch doorzetten naar een andere afdeling; de speelgoed afdeling.
Vanuit die afdeling krijg je dan een mail. Bij mij bleek vervolgens dat ze de vraag niet helemaal helder hadden doorgezet, waardoor ik per mail de situatie nog een kon gaan uitleggen. Daarna ontvang je dan een mail met het antwoord dat je de cadeau-code per mail zult ontvangen a.s. donderdag. Doordat dit alles een paar werkdagen in beslag kan nemen is het maar de vraag of ze daadwerkelijk een probleem hebben opgelost of dat je die code sowieso pas op donderdag zou ontvangen :P

Maar contact opnemen kan natuurlijk nooit kwaad :)
Nou, inmiddels contact gehad met bol. Geholpen door een uiterst vriendelijk dame. De mails hadden inderdaad gisteren verstuurd moeten zijn, dus op maandags.
Ik moest een screenshot sturen van mijn verdiende sticker en dan zouden ze kijken waar het probleem zat. Hopelijk duurt dit niet te lang, voor de set straks verdwenen is. Bovendien jeuken mijn handen om weer wat sets in elkaar te gaan zetten.

The things you do for a lousy 10,- discount :P :9

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-04 12:51
Hooli-gan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Nou, inmiddels contact gehad met bol. Geholpen door een uiterst vriendelijk dame. De mails hadden inderdaad gisteren verstuurd moeten zijn, dus op maandags.
Ik moest een screenshot sturen van mijn verdiende sticker en dan zouden ze kijken waar het probleem zat. Hopelijk duurt dit niet te lang, voor de set straks verdwenen is. Bovendien jeuken mijn handen om weer wat sets in elkaar te gaan zetten.

The things you do for a lousy 10,- discount :P :9
Je kunt overwegen om met nog een paar profielen (de max is 6) die stickers te bemachtigen, een paar keer rondklikken en 2 uur ingelogd blijven bij ze is voldoende. Dan heb je een goede kans dat je daar aanstaande donderdag je tientje korting voor in de mail gaat ontvangen.

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 17:37
SnackHouse1985 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Je kunt overwegen om met nog een paar profielen (de max is 6) die stickers te bemachtigen, een paar keer rondklikken en 2 uur ingelogd blijven bij ze is voldoende. Dan heb je een goede kans dat je daar aanstaande donderdag je tientje korting voor in de mail gaat ontvangen.
Je moet toch ook een video uploaden enzo?

• Bulligan
detulp050 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Je moet toch ook een video uploaden enzo?
Nee hoor, dat dacht ik in eerste instantie ook, tot ik wat posts erover las hier. Heb gewoon wat filmpjes aangezet, terwijl ik aan het gamen was. Je hoeft alleen maar 2 uur op die pagina rond te hangen.

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17
Zojuist alles maar eens uitgezocht en netjes in een kast gezet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TOgVsdnAso8I1LdlqTM39sWE_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRYIUKjkwRHW0aE0oQj4fpwF.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie tips waar je (bij voorkeur binnen Nederland) Lego(dozen) kan verkrijgen? Hoeft niet MISB te zijn. Daar zijn mijn zakken niet diep genoeg voor :)

Ik ben specifiek op zoek naar het "Classic Town" thema, maar zie op marktplaats relatief weinig voorbij komen.

Try not to become a man of success but a man of value.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:34
Wauw! Bewaar je alle dozen? Neemt toch veel te veel ruimte in??

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:02
idef1x schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:19:
Ik krijg wel een beetje 'The 40 year old virgin' vibe bij het zien van al die dozen.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier gaan de dozen na het bouwen de papierbak in. :Y

⛔ Trackers of betalen ⛔

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:17:
Van een sfeerloze Lego store gesproken (vanaf 1:50 in onderstaand filmpje):
[YouTube: LEGO Store is OPEN & I Bought Something HUGE]
Zijn deze maatregelen ook genomen in de Europese winkels? Zelf ben ik nog niet naar de winkel in Antwerpen gereden, dus ik kan er mij niets bij voorstellen...
ben van de week in amsterdam geweest; 10 man personeel, 3 klanten. alle diensten; foto maken, figure maken, pick a brick waren gesloten.

pick a brick kon wel; maar dan 1 piece per volle bucket ...

de aankleding was super (zie eerdere post/fotos) locatie specefieke blokjes/items niet gezien.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

gezien de afwijkende afmeting en kleur (of is dat resizen img) lijkt het mij geen duplo

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
St4ck3r schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:22:

[Afbeelding]

Hebben jullie tips waar je (bij voorkeur binnen Nederland) Lego(dozen) kan verkrijgen? Hoeft niet MISB te zijn. Daar zijn mijn zakken niet diep genoeg voor :)

Ik ben specifiek op zoek naar het "Classic Town" thema, maar zie op marktplaats relatief weinig voorbij komen.
Als ik die dozen zo zie mis ik de tijd dat je baseplates had bij de meeste sets met een gebouw.

200 fish found!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]

Google Lens komt uit op diverse chinese/japanse sites met soortgelijke blokken + gezichten

Strava

• St4ck3r
idef1x schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:19:
Wel van de oude sets in elk geval... Ruimte is niet zozeer een issue.
fishman schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:30:
[...]
Ik krijg wel een beetje 'The 40 year old virgin' vibe bij het zien van al die dozen.
Hahaha! Nog lang geen 40 én 2 kinderen... Gewoon een beetje een gekke hobby ;-)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
St4ck3r schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:22:

[Afbeelding]

Gaaf! :9~ gelijk nostalgisch gevoel bij de sets die ik vroeger ook had (en die ik altijd erbij wilde) :D

• St4ck3r
The Evil Brain schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Gaaf! :9~ gelijk nostalgisch gevoel bij de sets die ik vroeger ook had (en die ik altijd erbij wilde) :D
Haha, daarom ben ik er ooit mee begonnen.. Vroeger had ik het geld er niet voor... Nu wel :9

Pagina: 1 ... 71 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .