Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 09:50

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Jirnsum schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:12:
Dit plaatje is ook wel aardig: 1978 vs 2018 in Lego Technic:

[Afbeelding]
Doe mij de jaren ‘80 technic sets maar.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:54

Pierre

Geen zin vandaag.

AppieNL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:37:
Eerste plaatje van de nieuwe Lambo set (gepost op Eurobricks)
[Afbeelding]
Die kleur |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zó stond 'ie afgelopen jaar (in 't 'echie') op de IAA in Frankfurt ;)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Will_M schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Zó stond 'ie afgelopen jaar (in 't 'echie') op de IAA in Frankfurt ;)

[Afbeelding: Lamborghini Sian]
Als het zo wordt dan valt het mee. Laten we het maar houden op een hele slechte foto.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:10
Als ik mij niet vergis bracht de aflevering van Lego Masters gisterenavond eindelijk eens een unieke opdracht voor de Benelux editie. Ik kon mij ook vinden in de winnaar en uiteindelijke verliezer. Een gokje naar volgende week: het derde ticket voor de finale zal naar Jan en Lola of David en Giovanni gaan. De andere twee teams presteren duidelijk beter en het zou jammer zijn dat ze vanwege één foutje niet de finale halen.

Volgens de trailer van komende aflevering zit er weer een opdracht aan te komen die reeds eerder te zien was in Lego Masters Australia Season 1
spoiler:
Challenge: "Time Train" - The four remaining teams had 16 hours to build a world based on four different eras – The Future, Prehistoric, Medieval, the Wild West, as a train travelled effortlessly through each of the builds. The team with weakest design was eliminated.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23:53
Pierre schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Als het zo wordt dan valt het mee. Laten we het maar houden op een hele slechte foto.
Ik wacht de officiële release nog af, dan kan je beter oordelen lijkt me, ik ga hem waarschijnlijk wel aan mijn collectie toevoegen :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
master30 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:40:
Lijkt me toch is leuk een beetje puzzelen, ben alleen niet zo'n van van gebruikte lego, maar ik las hier dat het in de wasmachine kan etc.
Nooit, maar dan ook echt nooit, Lego in de wasmachine doen! Het ronddraaien in de trommel zorgt ervoor dat alles er bekrast uitkomt waardoor het er al snel heel dof en gebruikt uitziet.

Als je een vaatwasser hebt met een afsluitbaar bestekmandje zou ik dat gebruiken. Maar ook dan moet je niet teveel bij elkaar doen omdat de waterstralen de blokjes laten rondvliegen in het mandje wat krassen veroorzaakt.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

Acties:
  • 0Henk 'm!

• master30
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-05 12:37
ari3 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:25:
[...]
Nooit, maar dan ook echt nooit, Lego in de wasmachine doen! Het ronddraaien in de trommel zorgt ervoor dat alles er bekrast uitkomt waardoor het er al snel heel dof en gebruikt uitziet.

Als je een vaatwasser hebt met een afsluitbaar bestekmandje zou ik dat gebruiken. Maar ook dan moet je niet teveel bij elkaar doen omdat de waterstralen de blokjes laten rondvliegen in het mandje wat krassen veroorzaakt.
Bedankt voor je advies.
Ik zie wel dat Miele was machines zelfs een speciaal programma hebben voor lego, maar waarschijnlijk zal het wel gaan krassen dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
ari3 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:25:
[...]
en
master30 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:30:
[...]
Bedankt voor je advies.
Ik zie wel dat Miele was machines zelfs een speciaal programma hebben voor lego, maar waarschijnlijk zal het wel gaan krassen dus.
Ik heb ooit eens een tip gelezen (maar niet zelf geprobeerd) om Lego eerst in een kussensloop te doen en zo in een wasmachine te laten draaien. Zoals gezegd, ik heb er zelf verder geen ervaring mee, dus probeer op eigen risico zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:08
De kleur is Lime, zoals in de Claas of de 42037 buggy. Ik vind het best lijken op de kleur zoals de echte auto is gepresenteerd en wel een "typisch" Lambo kleurtje.

Dat gezegd hebbende, voor MOCs die geen Lambo zijn vind ik het een kutkleur. Dus beter komen die nieuwe wheelarch panels heel snel in andere kleuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AppieNL schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:20:
[...]

De kleur is Lime, zoals in de Claas of de 42037 buggy. Ik vind het best lijken op de kleur zoals de echte auto is gepresenteerd en wel een "typisch" Lambo kleurtje.

Dat gezegd hebbende, voor MOCs die geen Lambo zijn vind ik het een kutkleur. Dus beter komen die nieuwe wheelarch panels heel snel in andere kleuren.
Ik denk persoonlijk dat Lego voor de Sian dan nog beter de kleur van de Landrover Defender had kunnen hergebruiken... 'Lime' op een Sian ziet er (IMHO) écht niet uit ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
Olive green (de Defender) op een Lambo is veel erger imo.

Het liefst had ik het oude metallic groen weer gezien voor de Lambo (dat komt namelijk echt in de buurt van het echte gepresenteerde model), maar daar heeft Lego blijkbaar geen zin in/te duur.

[Voor 63% gewijzigd door AppieNL op 17-05-2020 18:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Geen zin vandaag.

Barthezz Brick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:22:
Mijn Lego plek is opgeruimd en de laatste 2 dagen gebruikt om in een paar uurtjes nog een concept in elkaar te prakken.

Morgen wordt de kleine gehaald (gezien hij niet uit zichzelf komt). Aan de andere kant ook wel handig, dan weet je waar je aan toe bent 😅

[Afbeelding](wip) Venice Italy - 15th century inn by Barthezz Brick, on Flickr
En is de kleine er inmiddels *O* brutale vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:23
Kapoen schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:19:
Als ik mij niet vergis bracht de aflevering van Lego Masters gisterenavond eindelijk eens een unieke opdracht voor de Benelux editie. Ik kon mij ook vinden in de winnaar en uiteindelijke verliezer. Een gokje naar volgende week: het derde ticket voor de finale zal naar Jan en Lola of David en Giovanni gaan. De andere twee teams presteren duidelijk beter en het zou jammer zijn dat ze vanwege één foutje niet de finale halen.

Volgens de trailer van komende aflevering zit er weer een opdracht aan te komen die reeds eerder te zien was in Lego Masters Australia Season 1
spoiler:
Challenge: "Time Train" - The four remaining teams had 16 hours to build a world based on four different eras – The Future, Prehistoric, Medieval, the Wild West, as a train travelled effortlessly through each of the builds. The team with weakest design was eliminated.
Wel een opdracht waar je in eerste instantie van denkt dat Jan & Lola hier meer mee kunnen verhaaltechnisch.

Verliezer gisteren was overduidelijk. Dat getwijfeld van ze ook. Leek me nergens voor nodig.

PSN: bollsie

Acties:
  • +15Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:09

rammes

koekebakker 1e klas

Hij is af, na twee weken lekker freubelen, wat een enorm leuke build! De set is erg san te raden. Hij blijft een tijdje staan en dan gaan we het schip bouwen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23:12
Jirnsum schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:12:
Lang gelurkt, vandaag eens een post. Met de Saturn V ontwaakt uit mijn Dark Ages. Daarna aardig wat aangeschaft maar in verband met een verhuizing weinig gedaan tot een paar weken geleden. Na de Porsche en Bugatti (beide nog unpimped) begonnen met het uitsorteren van mijn oude sets. Aardige klus (lang leve parts lists op Rebrickable). Twee oudjes had ik al in elkaar:

[Afbeelding]

en

[Afbeelding]

Gisteravond de alleroudste (design-wise) set die ik heb in elkaar gezet. De Go Kart uit 1978, die ik in maart 1985 gekregen heb.

[Afbeelding]

In totaal 211 onderdelen in de set. Op pagina 1 en 2 worden in 4 stappen niet minder dan 75 parts in elkaar gezet.

[Afbeelding]

Resultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanochtend aan de ontbijttafel dochterlief de werking van een verbrandingsmotor zitten uitleggen :)

Dit plaatje is ook wel aardig: 1978 vs 2018 in Lego Technic:

[Afbeelding]
haha heel mooi. Jeugd herrinering! die blauwe kart had ik ook. samen met mijn broer in elkaar gezet toen. Vind hem ook interesanter dan die grote dure bugatti als ik eerlijk ben :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-05 17:30
Pierre schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:15:
[...]

En is de kleine er inmiddels *O* brutale vraag
Zie onderstaand bericht 😋

Acties:
  • +67Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 28-05 17:30
Daar is onze kleine Jens dan eindelijk. Moeder en kind maken het goed. Een origineel bouwwerk mag natuurlijk niet ontbreken :)

Jens by Barthezz Brick, on Flickr

Welcome to the world Jens! by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Barthezz Brick schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:43:
Daar is onze kleine Jens dan eindelijk. Moeder en kind maken het goed. Een origineel bouwwerk mag natuurlijk niet ontbreken :)

[Afbeelding]Jens by Barthezz Brick, on Flickr

[Afbeelding]Welcome to the world Jens! by Barthezz Brick, on Flickr
Gefeliciteerd! Dat heb je mooi in elkaar gebouwd! (De lego ook 😜)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:33
@Barthezz Brick Gefeliciteerd!

@rammes Gaaf hoor! Deze set staat op mijn wensenlijst. Op de tweede foto zie ik dat je sommige zwarte stukjes wat beter nog moet aandrukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

meesje schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:48:

@rammes Gaaf hoor! Deze set staat op mijn wensenlijst. Op de tweede foto zie ik dat je sommige zwarte stukjes wat beter nog moet aandrukken.
Klopt, tijdens het verschuiven stortte de hele zooi al bijna in elkaar, de stuurhut staat niet erg stabiel.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

2na laatste foto @rammes Weet jij naar welke set dat "in de grond weggezakte Paas-eiland hoofd" verwijst? Viel me nu pas op en ik weet het, maar nieuwsgierig of jij/jullie het ook weten.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Barthezz Brick van harte. Goede naam ook, zo heet mijn oudste ook.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

JoeZuCK schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:54:
2na laatste foto @rammes Weet jij naar welke set dat "in de grond weggezakte Paas-eiland hoofd" verwijst? Viel me nu pas op en ik weet het, maar nieuwsgierig of jij/jullie het ook weten.
ik weet dat het een referentie is, maar welke set niet, heb je een foto?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik had set 6262 in gedachten, maar kan ook maar zo 6264 of 6278 zijn. Prachtige setjes zijn dat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

@Barthezz Brick Gefeliciteerd! Ook een erg mooi bouwwerk heb je ervoor gemaakt, echt super leuk! Geniet van deze speciale tijd :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:41

Chakotay

Lick here to continue

@Barthezz Brick mooi geboortekaartje! Slim dat je die van te voren gemaakt had toen er nog tijd voor was >:)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:23
@Barthezz Brick Gefeliciteerd, geniet ervan!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
TestDummie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:03:
Voor de Lego puristen; heeft iemand ervaring met het openen van Lego dozen met een heatgun?

Op dit moment open ik de meeste dozen nog met een mes, maar dit zorgt vaak voor scheurtjes en lelijke plekken op de doos. Voor goedkope sets is dit niet heel erg, maar het zou mooi zijn om de dozen van duurdere sets wat mooier te kunnen bewaren.
Zo:

O+

Maar serieus. De dozen die de moeite waard zijn om te bewaren zitten met tape vast, toch? Hoe kom je aan plekken en scheuren dan? Want met een simpel uitschuif/afbreek-mes kom je een heel eind, lijkt me.
Ik heb geen idee met hoeveel lijm de goedkopere dozen vast zitten, maar hopelijk teveel om zonder schade open te krijgen (iets met fraudeurs enzo..).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:58

Mappy

Piramide van Austerlitz

Gefeliciteerd! *O* Leuke vrijwel 1:1 schaal met de groeven tussen de parketplanken en de stopcontacten :)

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online
geekeep schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Zo:
[YouTube: AvE Opening Boxes]
O+

Maar serieus. De dozen die de moeite waard zijn om te bewaren zitten met tape vast, toch? Hoe kom je aan plekken en scheuren dan? Want met een simpel uitschuif/afbreek-mes kom je een heel eind, lijkt me.
Ik heb geen idee met hoeveel lijm de goedkopere dozen vast zitten, maar hopelijk teveel om zonder schade open te krijgen (iets met fraudeurs enzo..).
Dit deed mij mentaal pijn :P

Het is vooral dat de zijflappen er altijd zo lelijk uit komen te zien wanneer je de doos opvouwt. Daarnaast schiet mijn mes ook soms uit doordat de lijmlaag sterker is dan het karton.

Wat ik eigenlijk bedoel is dit:

Nu nog een goede aanbieding zien te vinden voor een warmtepistool :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

TestDummie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Het is vooral dat de zijflappen er altijd zo lelijk uit komen te zien wanneer je de doos opvouwt. Daarnaast schiet mijn mes ook soms uit doordat de lijmlaag sterker is dan het karton.

[YouTube: [DIY] How to open your LEGO Box Perfectly]

En dan te bedenken dat ik mijn LEGO doos gewoon openscheur en bij het oud vuil gooi :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:54
Chip. schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:05:
[...]

En dan te bedenken dat ik mijn LEGO doos gewoon openscheur en bij het oud vuil gooi :')
^^ precies dit :)

Tenminste, papierbak ;p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 22:33
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:04
@Barthezz Brick van harte gefeliciteerd met de kleine. Blij dat ieder gezond is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 22:08
@barthezz,gefeliciteerd en erg goed gedaan. Zowel het mensje als geboorteplankje oOo oOo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
rammes schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij is af, na twee weken lekker freubelen, wat een enorm leuke build! De set is erg san te raden. Hij blijft een tijdje staan en dan gaan we het schip bouwen.
Het omzetten naar het schip is niet heel veel extra werk, idd erg mooie build. Had ervoor de lego imperial armada in elkaar gezet. Mn laatste piratenschip die ik vroeger gehad heb.
Dat is in vergelijking met deze echt een klein bootje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
AvE maakt heerlijke filmpjes, goeie reviews ook en schuwt het afbreken van heilige huisjes zeker niet :P

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]Jens by Barthezz Brick, on Flickr

Proficiat kerel. Al vraag ik me af wanneer je die felicitaties uberhaupt leest. Ik gok over een week ofzo, been there done that ;)
En welcome to the world heb je vermoedelijk ook al ver van te voren in elkaar gezet, dat red je nu tusendoor niet meer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:58
[...]

Zie onderstaand bericht 😋
Gefeliciteerd met jullie co-creatie! *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-05 13:28
@Barthezz Brick van harte gefelici-brick-staart met de geboorte van Jens. Gelukkig gaat het goed met mama en zoon. Hoe is het met jouw?
ps:zelf vader van 2 meiden, 5 en 8 jaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 29-05 09:23
Zo, die preview van de Lambo Sian laat een paar nieuwe/unieke panelen zien, hopelijk ook snel in andere kleuren :D

Zo op t eerste oog:
  • De panelen van de motorkap
  • Onder de deuren
  • En natuurlijk de panelen bij de wielen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:54

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heel lief dat jullie allemaal @Barthezz Brick willen feliciteren met de geboorte van een kind, maar dat is nog altijd offtopic. Hou het topic dus graag zuiver en als je hem wil feliciteren, doe dat dan even via een DM.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +5Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik dacht dat jullie nog wel een paar foto's van de Landrover willen zien. Dit is de pimp-my build met zoveel mogelijk vreemde kleuren vervangen door grijs/zwart.

Ik wil nog eens proberen die fake 6-in-lijn te vervangen door een 'echte' fake V6 of V8.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnackHouse1985
zonoskar schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:11:
Ik dacht dat jullie nog wel een paar foto's van de Landrover willen zien. Dit is de pimp-my build met zoveel mogelijk vreemde kleuren vervangen door grijs/zwart.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wil nog eens proberen die fake 6-in-lijn te vervangen door een 'echte' fake V6 of V8.
Dat ziet er strak uit, ik (met mijn af en toe OCD ;) ) kan het wel waarderen dat je de vreemde kleuren probeert weg te poetsen!

Zelf zit ik al maanden te tobben of ik een set als deze ga aanschaffen. Ik vraag mij vooral af wat de gemiddelde tijd ongeveer is om een model als deze (of de Ford Mustang) in elkaar te zetten. Hebben we het dan over een paar uurtjes...?

Ik heb echt geen flauw idee, als referentiemateriaal heb ik alleen LEGO uit mijn eigen jeugd en het nieuwe spul van mijn kinderen (5 jr en 3 jr).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@zonoskar En dan meteen het luchtfilterhuis er uit halen en vervangen door een 'snorkel' oplossing ;)

@SnackHouse1985 Zoals ik het hier lees mag (bijna) iedereen het apparaat sowieso al twee keer bouwen doordat bijna iedereen de fout zelfde fout maakt bij het assembleren en plaatsen van de differentiëlen dus je kunt de normale bouwtijd eigenlijk al, per definitie, met twee vermenigvuldigen >:)

Vallue 4 Money = d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppieNL
erazer33 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:57:
Zo, die preview van de Lambo Sian laat een paar nieuwe/unieke panelen zien, hopelijk ook snel in andere kleuren :D

Zo op t eerste oog:
  • Onder de deuren
Die rotor blades zaten volgens mij al eens in Ninjago (mech) sets als zwaarden, in Lime voor de Lambo is wel nieuw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Werkhoven
  • Laatst online: 22:18
SnackHouse1985 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Dat ziet er strak uit, ik (met mijn af en toe OCD ;) ) kan het wel waarderen dat je de vreemde kleuren probeert weg te poetsen!

Zelf zit ik al maanden te tobben of ik een set als deze ga aanschaffen. Ik vraag mij vooral af wat de gemiddelde tijd ongeveer is om een model als deze (of de Ford Mustang) in elkaar te zetten. Hebben we het dan over een paar uurtjes...?

Ik heb echt geen flauw idee, als referentiemateriaal heb ik alleen LEGO uit mijn eigen jeugd en het nieuwe spul van mijn kinderen (5 jr en 3 jr).
Met de mijne ben ik op het gemakje 4x3 uur bezig geweest. Dus 3 uurtjes over zakjes #1, 3 uurtjes over zakjes #2, etc. Uiteindelijk ook nog 2 uur problemen oplossen toen ie in elkaar zat en niet helemaal lekker werkte :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
42erik schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:33:
[...]

^^ precies dit :)

Tenminste, papierbak ;p
Haha foei! :9

Ik heb iig de Black+Decker KX1650-QS heteluchtpistool besteld, dus geen gekloot meer met het openen van dozen 8)

PS: Het schijnt in de VS een vrij vaak voorkomende methode te zijn om mensen op te lichten met behulp van een heteluchtpistool. De oplichters kopen een Lego set, maken de doos open met de heatgun en halen de set eruit. Daarna wordt de lege doos gevuld met loos gewicht, vaak willekeurige steentjes. Na het dichtplakken wordt de doos als nieuw omgeruild. Waardoor iemand anders tot z'n verbazing een compleet willekeurige collectie steentjes aantreft in zijn/haar nieuw aangekochte Lego doos... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
TestDummie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Haha foei! :9

Ik heb iig de Black+Decker KX1650-QS heteluchtpistool besteld, dus geen gekloot meer met het openen van dozen 8)

PS: Het schijnt in de VS een vrij vaak voorkomende methode te zijn om mensen op te lichten met behulp van een heteluchtpistool. De oplichters kopen een Lego set, maken de doos open met de heatgun en halen de set eruit. Daarna wordt de lege doos gevuld met loos gewicht, vaak willekeurige steentjes. Na het dichtplakken wordt de doos als nieuw omgeruild. Waardoor iemand anders tot z'n verbazing een compleet willekeurige collectie steentjes aantreft in zijn/haar nieuw aangekochte Lego doos... 8)7
Dat laatste was ik dus al bang voor toen ik dat filmpje zag. Gelukkig hebben duurdere sets verzegeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SnackHouse1985 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:31:
De pimp-my-landrover build was iets meer werk vanwege de expert bouwinstructies, het was soms wel even puzzelen hoe/wat/waar. Ik denk dat er 10 uur in zit, incl diff rebuild (ondanks dat het de 2de keer was dat ik hem bouwde :)) Ik denk dat de normale niet-technic dozen wel sneller gaan. Bijv. Sariel bouwt de Laro in 6 uur en de Mustang in 2:45.

Ik was de 'voor' foto nog vergeten:

[Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 18-05-2020 13:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-05 17:09
TestDummie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:47:
[...]

[YouTube: [DIY] How to open your LEGO Box Perfectly]

Deze week bij de Lidl voor € 9,99 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Vlooi schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Deze week bij de Lidl voor € 9,99 :)
Ai ik heb em al besteld, maar misschien kan ik hem nog cancellen... Heb je een linkje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-05 17:09
TestDummie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Ai ik heb em al besteld, maar misschien kan ik hem nog cancellen... Heb je een linkje?
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Heteluchtblazer/p100291888

Ook te krijgen in de winkels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnackHouse1985
Will_M schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:39:

@SnackHouse1985 Zoals ik het hier lees mag (bijna) iedereen het apparaat sowieso al twee keer bouwen doordat bijna iedereen de fout zelfde fout maakt bij het assembleren en plaatsen van de differentiëlen dus je kunt de normale bouwtijd eigenlijk al, per definitie, met twee vermenigvuldigen >:)

Vallue 4 Money = d:)b
Haha, daar heb je een punt en meteen de dikke vette uitdaging om het gewoon eventjes in één keer goed te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 17:26

vectormatic

In a distant future long ago

Zojuist de eerste 2 speed champions van de laatste golf in elkaar geklusd, en ik ben zeer onder de indruk. De Nissan vond ik wat minder geslaagd dan de Ferrari, maar beiden laten zien dat er echt wel een hele berg extra dingen mogelijk zijn door die twee studs extra breedte.

Vooral de Ferrari is echt een kunstwerkje op wielen, je hebt eerder het idee dat je naar een creator expert auto-tje zit te kijken dan een SC-setje, het hele karikatuur uiterlijk is er echt af, heel vet! De Nissan doet iets plomper aan, wat in principe wel klopt met de werkelijkheid, en de rake is heel tof, maar de wieltjes zien er een beetje verloren uit zo klein lijken ze wel.

Misschien dat ik de Audi ook nog wel haal, de grotere sets doen me verder weinig, maar als er elk jaar een paar setjes van het kaliber F8 Tributo uitkomen ben ik een tevreden man.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

SnackHouse1985 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Haha, daar heb je een punt en meteen de dikke vette uitdaging om het gewoon eventjes in één keer goed te doen.
Tja, ik twijfel dus heel erg of ik eerst de standaard build doe, of meteen voor de pimp my ride versie ga. In principe zou je zeggen een gewaarschuwd eekhoorntje telt voor twee, en ik ben ook geen groentje wbt technic, maar ik lees toch ook genoeg verhalen van ervaren bouwers die de boel maar niet lekker lopend krijgen.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppieNL
De Landrover staat hier nog steeds leuk te wezen in mijn backlog. Ik neig nog steeds naar de standaard build overslaan en de pimp versie te bouwen, maar aan de andere kant, kan het ook een leuk leermoment zijn: hoe moet je niet bouwen? :)

Maar misschien trek ik de standaard build op een gegeven moment gewoon niet meer, zoals de Porsche al bij stap 5 :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
vectormatic schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:40:
Zojuist de eerste 2 speed champions van de laatste golf in elkaar geklusd, en ik ben zeer onder de indruk. De Nissan vond ik wat minder geslaagd dan de Ferrari, maar beiden laten zien dat er echt wel een hele berg extra dingen mogelijk zijn door die twee studs extra breedte.

Vooral de Ferrari is echt een kunstwerkje op wielen, je hebt eerder het idee dat je naar een creator expert auto-tje zit te kijken dan een SC-setje, het hele karikatuur uiterlijk is er echt af, heel vet! De Nissan doet iets plomper aan, wat in principe wel klopt met de werkelijkheid, en de rake is heel tof, maar de wieltjes zien er een beetje verloren uit zo klein lijken ze wel.

Misschien dat ik de Audi ook nog wel haal, de grotere sets doen me verder weinig, maar als er elk jaar een paar setjes van het kaliber F8 Tributo uitkomen ben ik een tevreden man.
Ik heb de Nissan, Ferrari, Audi en de beide Lambo's. De Jaguar set vind ik niks.

Het mooist vind ik de Ferrari en Audi. Die laatste natuurlijk vooral omdat ik een Audi quattro fan ben (zie m'n nick).
De Ferrari hebben ze mooi vorm gegeven.
De Nissan is wel aardig. Heb ook niet zo heel veel met het merk maar hoort gewoon bij de verzameling.

Van de beide Lambo's is de Urus verruit de minste. Heb ook niks met SUV's maarja, je kan ze niet los van elkaar kopen. Jammer dat er allerlei stickers op de Huracan horen (heb alleen de meest noodzakelijke geplakt) en dat ie zwart is (dan vallen allerlei details weg).

Aanvankelijk vond ik het erg jammer dat ze van 6 naar 8 studs breed gingen maar de verhoudingen zijn met de nieuwste auto's enorm verbeterd. De oudjes steken er nu maar iel tegen af.

Ik ben erg benieuwd wat de volgende auto's worden. Zal ze wss toch weel gaan halen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

AppieNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:08:
De Landrover staat hier nog steeds leuk te wezen in mijn backlog. Ik neig nog steeds naar de standaard build overslaan en de pimp versie te bouwen, maar aan de andere kant, kan het ook een leuk leermoment zijn: hoe moet je niet bouwen? :)

Maar misschien trek ik de standaard build op een gegeven moment gewoon niet meer, zoals de Porsche al bij stap 5 :D
Mja risico wat ik zie met eerst origineel bouwen is dat ik dan waarschijnlijk niet toekom aan de pimped up build, de Porsche heb ik meteen pimped up gebouwd, de bugatti als standaard spec, en hoewel ik die dus wel een keer wil gaan pimpen, weet ik niet of ik er ooit aan toe ga komen, het is toch een goed aantal uurtjes om dat ding helemaal te strippen, sorteren en opnieuw te bouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

@QuattroNL De lambos en de jags ga ik ook skippen, als ze nu een huracan in lime green lost hadden verkocht dan had ik em zeker gehaald, maar zo in het zwart ziet ie er toch wat minder tof uit, en die urus....

Ik was me wel aan het afvragen of het te doen is om de GT-R een beetje te ontpimpen, dus alle motul en nismo branding en striping er af, enige nadeel is dat je dan de twee stripers van de stickers bij de koplampen moet knippen/snijden. Als het nu een kwestie was gewoon van alleen de gestickerde delen door wit vervangen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:36
Ingelogd schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Nog nieuwe gave '80 supercar in de pijplijn?
Ik ben uitgebouwd ;)
Is dit iets voor je?
https://www.greg998.com/
Of meer voor Formule 1 fans?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21:59
Na een herconstructie loopt m'n Defender nu als een zonnetje. Erg veel plezier beleefd aan het bouwen toch wel als niet Technic bouwer. Alleen al die stickers :(

Acties:
  • +15Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:46
Zo, klaar! Nu eens even gaan bedenken wat de volgende gaat worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 22:33
kaanmijo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:35:
Zo, klaar! Nu eens even gaan bedenken wat de volgende gaat worden :)

[Afbeelding]
Nice ! Ziet er goed uit naast elkaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:04
Totrail schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:33:
Na een herconstructie loopt m'n Defender nu als een zonnetje. Erg veel plezier beleefd aan het bouwen toch wel als niet Technic bouwer. Alleen al die stickers :(
Je hoeft ze toch niet te plakken? Dan kun je er ook nog iets anders van bouwen, zonder dat er overal Landrover op staat :) Even aangenomen dat er Landrover op de stickers staat....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 02:40
Gim schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Je hoeft ze toch niet te plakken? Dan kun je er ook nog iets anders van bouwen, zonder dat er overal Landrover op staat :) Even aangenomen dat er Landrover op de stickers staat....
Ik plak inderdaad nooit stickers... om precies die reden. Ik koop ook geen sets waar je zonder stickers niet kan zien wat het is...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23:53

Vandaag deze in elkaar gezet, toch wat anders dan technic maar voor een keertje is het best leuk om te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21:59
Gim schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Eerlijk gezegd is deze optie nooit in me opgekomen :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 30-05 00:19

Dommel

Professioneel Software Sloper

Sinds de start van het zo veel mogelijk thuis blijven ben ik ook weer begonnen met wat Lego bouwpakketten maar ik loop nu tegen een heel ander iets aan...
Ik wil zelf een voertuig bouwen maar wil daarvoor eerst digitaal kijken of dat mogelijk is. Zijn er hier ook mensen die een softwarepakket gebruiken om zelf Lego MOC te ontwerpen en zo ja welke gebruiken jullie daarvoor? Ik meende dat er zoiets was als Lego Ontwerpstudio maar of ik heb de naam verkeerd of ik zoek verkeerd.

Heb jij er ook zo'n hekel aan als mensen hun zinnen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Dommel schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:11:
Sinds de start van het zo veel mogelijk thuis blijven ben ik ook weer begonnen met wat Lego bouwpakketten maar ik loop nu tegen een heel ander iets aan...
Ik wil zelf een voertuig bouwen maar wil daarvoor eerst digitaal kijken of dat mogelijk is. Zijn er hier ook mensen die een softwarepakket gebruiken om zelf Lego MOC te ontwerpen en zo ja welke gebruiken jullie daarvoor? Ik meende dat er zoiets was als Lego Ontwerpstudio maar of ik heb de naam verkeerd of ik zoek verkeerd.
Ik kan Stud.io van harte aanbevelen. Laatst gebruikt om de Lego Jurassic Park jeep van hachiroku24 na te maken voor de parts. Alle onderdelen die bestaan zitten er zover ik weet erin, het programma checkt ook gelijk of de kleur bestaat. Als je wilt kan je achteraf je bouwwerken exporteren als bricklist die je binnen bricklink kan gebruiken om je onderdelen op te zoeken!

Hier de downloadlink: https://www.bricklink.com/v3/studio/download.page

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:51
fishman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Is dit iets voor je?
Vind het bij de bouwwerken van Greg998 bijna altijd wel ontbreken aan een bepaalde verfijndheid die bijvoorbeeld RoscoPC Formule 1 modellen wel hebben.
En dat zit hem niet in de kwaliteit van stickers maar puur in de bouw en bouwstijl zelf.

Waar RoscoPC zoveel mogelijk strakke lijnen probeert te creëren binnen de limieten van het medium (Lego) en de kwaliteit van schaalmodellen weet te benaderen, Laat Greg998 bij mij te vaak de indruk achter dat als het maar enigszins lijkt het al goed genoeg is. En hij laat daarmee ruimte voor verbetering achter, Wat ik persoonlijk jammer vind (Zeker als je vervolgens bouwinstructies gaat verkopen).

Tot zover iets waar niet om gevraagd werdt.

@Dommel Ik raad net als TestDummie Studio/Stud.io aan.
Lego Digital Designer zou ik niet meer aan beginnen, Dat wordt al jaren niet meer ondersteund en mist daardoor veel nieuwe onderdelen.
Ldraw en daarop leunende programma's daar moet je mee om kunnen gaan, Voor mij was het niet weggelegd.

Studio heeft tevens ook opties om bouwinstructies te maken en een schatting van de prijs van onderdelen/het model weer te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
geekeep schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Zo:
[YouTube: AvE Opening Boxes]
O+

er zijn wat grotere dozen die daadwerkelijk (deels) gelijmd zijn..

een föhn werkt opzich prima, vergt wel wat geduld, een verfafbrander ding is sneller :+

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:08
Zo’n Chiron weer uit elkaar halen is anders ook best wat werk..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Inmiddels heeft mijn vrouw de boomhut afgerond en ook zij vond het een oefening met veel herhaling.

Vervolgens zat ik vanochtend te kijken of er voor die set een mooie verlichtingsset te krijgen is. Daarbij kwam ik nieuwsberichten van rond februari tegen dat Lego de interesse voor 'night mode' sets aan het peilen is.
Is hier al wat meer over bekend? De Wish/Ali/whatever verlichtingsset zien er voor de boomhut namelijk niet uit.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:14
PaT schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:58:
Inmiddels heeft mijn vrouw de boomhut afgerond en ook zij vond het een oefening met veel herhaling.

Vervolgens zat ik vanochtend te kijken of er voor die set een mooie verlichtingsset te krijgen is. Daarbij kwam ik nieuwsberichten van rond februari tegen dat Lego de interesse voor 'night mode' sets aan het peilen is.
Is hier al wat meer over bekend? De Wish/Ali/whatever verlichtingsset zien er voor de boomhut namelijk niet uit.
Momenteel ben ik met de boomhut bezig, wel leuk om elke avond 1-2 zakjes te doen.

Qua verlichting ben ik erg tevreden over de LMB voor Assembly Square en denk ik erover deze: https://www.lightmybricks...ree-house-21318-light-kit voor de boomhut te shoppen. Want het is een mooie set die je ergens los kunt neerzetten.

LMB is wel wat duurder, maar dat merk je wel in de afwerking en kwaliteit. Sluit mooi aan op wat we van Lego gewend zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
njiwedu0b schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Momenteel ben ik met de boomhut bezig, wel leuk om elke avond 1-2 zakjes te doen.

Qua verlichting ben ik erg tevreden over de LMB voor Assembly Square en denk ik erover deze: https://www.lightmybricks...ree-house-21318-light-kit voor de boomhut te shoppen. Want het is een mooie set die je ergens los kunt neerzetten.

LMB is wel wat duurder, maar dat merk je wel in de afwerking en kwaliteit. Sluit mooi aan op wat we van Lego gewend zijn.
Leuk om te horen! Ging Lego ook niet met dit merk in zee, bij de trial voor verlichtingssets?

Vind je trouwens het de prijs waard, vaak rond de +-50% van de setwaarde)?
En zijn er nog kortingsactief of interessante bulkdeals?

Trouwens nog voor de Fairground fans, hier een interview van Boone Builds (bekend van Lego Masters USA) met de makers van Lego Haunted House (10273)!
Duurt iets langer dan een uur en is als een podcast te beluisteren. Een keer een wat inhoudelijker gesprek over het maakproces van de set, in plaats van "wat is je lievelingskleur" en "noem je lievelingsset" :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Ik wil uiteindelijk alle Winter Village sets wel vullen met LMB. Maar denk dat ik daar mee wacht totdat er geen WV sets meer gemaakt gaan worden haha. Ieder jaar blijft een bak met geld.

Aanbiedingen met LMB zijn altijd welkom haha.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• njiwedu0b
TestDummie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Leuk om te horen! Ging Lego ook niet met dit merk in zee, bij de trial voor verlichtingssets?

Vind je trouwens het de prijs waard, vaak rond de +-50% van de setwaarde)?
En zijn er nog kortingsactief of interessante bulkdeals?
Voor AS en de boomhut is het voor mij nog wel te overzien, beide sets plaats ik los. Ben toch te laat ingestapt om de straat van Modulairs compleet te maken (maar wie weet..).

Het grote voordeel aan LMB is dat alles compleet is, past en als je het goed doet je geen kabeltje ziet (bij AS kan ik in het café nog beter m'n best doen)..

Als een idee: [Video: https://media.giphy.com/media/Ih19m81QeDjGkBWNtF/giphy.gif]

De handleidingen van LMB kun je ook als basis gebruiken om zelf het e.e.a. te bestellen aan kabels, LED en besturing als Tweaker moet dat natuurlijk niet heel lastig zijn.

LMB is aan de prijs, heb nog geen grote kortingsrondes gezien, maar wie weet. Wel zie ik ze op Bol.com voorbij komen (maar beter is natuurlijk direct bij de reseller of LMB) dat kan soms wel leuk zijn.

De Creator auto serie, twijfel ik nog over om met LMD te doen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

njiwedu0b schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Verlichting pak 1-2 setjes van modular bij Ali, kunt tuurlijk de duurdere boomhutten specifieke pakken, maar “licht is licht”

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:34
njiwedu0b schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Voor AS en de boomhut is het voor mij nog wel te overzien, beide sets plaats ik los. Ben toch te laat ingestapt om de straat van Modulairs compleet te maken (maar wie weet..).

Het grote voordeel aan LMB is dat alles compleet is, past en als je het goed doet je geen kabeltje ziet (bij AS kan ik in het café nog beter m'n best doen)..

Als een idee: [Video]

De handleidingen van LMB kun je ook als basis gebruiken om zelf het e.e.a. te bestellen aan kabels, LED en besturing als Tweaker moet dat natuurlijk niet heel lastig zijn.

LMB is aan de prijs, heb nog geen grote kortingsrondes gezien, maar wie weet. Wel zie ik ze op Bol.com voorbij komen (maar beter is natuurlijk direct bij de reseller of LMB) dat kan soms wel leuk zijn.

De Creator auto serie, twijvel ik nog over om met LMD te doen. :+
In plaats van een dure set van LightMyBricks te kopen, zou je ook op zoek kunnen gaan naar een goedkopere clone versie op AliExpress.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:11
fishman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Is dit iets voor je?
Ik ben meer van het technische lego. De countach was echt gaaf om te bouwen. Veel nostalgisch gevoel voor mij en heel goed ontworpen.

Ik heb een tijd geleden (meer dan een jaar) wel een F1 diorama proberen te maken, moet het nog steeds afmaken :X .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik heb gisteren via MP een Lego Boost 17101 set gekocht voor een nette prijs. Alvast een verjaardagscadeautje voor mijn dochter die 5 wordt. Ik ben heel benieuwd of ze er al iets mee kan en of ze het ook leuk vind. Eigenlijk zijn die sets pas vanaf 7 jaar, maar ik las genoeg reviews van kinderen die het ook al jonger leuk vonden. En tijdens een open-dag een tijdje terug vond ze het ook al heel leuk om met bread boards en motortjes dingen te laten bewegen. Dus ik heb goede hoop. En anders is het ook leuk voor papa ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• njiwedu0b
himlims_ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:09:
[...]

Verlichting pak 1-2 setjes van modular bij Ali, kunt tuurlijk de duurdere boomhutten specifieke pakken, maar “licht is licht”
chrisO schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:13:
[...]

In plaats van een dure set van LightMyBricks te kopen, zou je ook op zoek kunnen gaan naar een goedkopere clone versie op AliExpress.
Zeker! Echter zat er bij een laatste bestelling vooral verschil ik kleur bij de witte LEDs of waren ze verschillend qua helderheid en kwam het dus soms wat fel naar voren. Maar wat ik zei, er zijn goedkopere alternatieven. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Ingelogd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Ik ben meer van het technische lego. De countach was echt gaaf om te bouwen. Veel nostalgisch gevoel voor mij en heel goed ontworpen.

Ik heb een tijd geleden (meer dan een jaar) wel een F1 diorama proberen te maken, moet het nog steeds afmaken :X .
[YouTube: Lego F1 race diorama]
Leuk hoor! Heb je bewust een space poppetje op de tribune gezet?
eborn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:24:
Ik heb gisteren via MP een Lego Boost 17101 set gekocht voor een nette prijs. Alvast een verjaardagscadeautje voor mijn dochter die 5 wordt. Ik ben heel benieuwd of ze er al iets mee kan en of ze het ook leuk vind. Eigenlijk zijn die sets pas vanaf 7 jaar, maar ik las genoeg reviews van kinderen die het ook al jonger leuk vonden. En tijdens een open-dag een tijdje terug vond ze het ook al heel leuk om met bread boards en motortjes dingen te laten bewegen. Dus ik heb goede hoop. En anders is het ook leuk voor papa ;)
Zelf denk ik dat 5 nog wel een beetje vroeg is. Mijn zoontje (net 5) speelt met z'n Lego treinen. Daarbij kun je via de Powered Up app ook 'programmeren' (zelfde wijze als via Boost). Hij rommelt wat aan (allemaal geluidjes achter elkaar, harder, zachter, wat basic dingen), leuk om het zo spelenderwijs te ontdekken. Het zal wel eventjes duren voordat hij bewust(er) programmeert.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• SnackHouse1985
Ondertussen lekker verder gegaan met nostalgische sets bouwen, de meest recente:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:11
meesje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:32:
Leuk hoor! Heb je bewust een space poppetje op de tribune gezet?
Benny kwam ook even kijken voor de F1 race. Net als zovelen hier :') was de verleiding te groot om het lego setje 70841 tijdens het boodschappen niet in het wagentje te stoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
njiwedu0b schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Als een idee: [Video]

De Creator auto serie, twijvel ik nog over om met LMD te doen. :+
Leuk om te zien! Je ziet hoe Modulars tot leven kunnen komen met verlichting. _/-\o_

Ik denk dat ik zelf nog even wacht op de mogelijke officiële samenwerking tussen LMB en Lego. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat er geen modulaire schaalbaarheid is voor bijvoorbeeld een straat van verlichte modulars. Ook is vaak de batterij en het draadwerk niet echt uit het zicht opgeborgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:45
meesje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:32:
Zelf denk ik dat 5 nog wel een beetje vroeg is. Mijn zoontje (net 5) speelt met z'n Lego treinen. Daarbij kun je via de Powered Up app ook 'programmeren' (zelfde wijze als via Boost). Hij rommelt wat aan (allemaal geluidjes achter elkaar, harder, zachter, wat basic dingen), leuk om het zo spelenderwijs te ontdekken. Het zal wel eventjes duren voordat hij bewust(er) programmeert.
Klopt, ik denk ook dat nu nog niet het volledige potentieel gebruikt gaat worden en dat het vooral 'leuk' is. Maar goed, we gaan het zien. Er is in ieder geval genoeg te bouwen en dat vind ze al wel heel leuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
SnackHouse1985 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:39:
Ondertussen lekker verder gegaan met nostalgische sets bouwen, de meest recente:
De oranje-gele achtergrond is ook passend voor classic castle sets :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• njiwedu0b
TestDummie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Leuk om te zien! Je ziet hoe Modulars tot leven kunnen komen met verlichting. _/-\o_

Ik denk dat ik zelf nog even wacht op de mogelijke officiële samenwerking tussen LMB en Lego. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat er geen modulaire schaalbaarheid is voor bijvoorbeeld een straat van verlichte modulars. Ook is vaak de batterij en het draadwerk niet echt uit het zicht opgeborgen.
Het is wel te doen, ik heb bij AS het café wat slordig gedaan. Maar je zou alles aan de plafonts kunnen wegwerken en dan is het bijna niet te zien.

Of LMB met Lego gaat samenwerken is nog maar de vraag, ik lees verschillende verhalen over die setjes, het zal me ook niets verbazen als Lego LMB overneemt (ooit)..

Juist voor het koppelen kun je het beste zelf aan de slag met het e.e.a., LMB is goed in gesloten sets zegmaar, uitbreiding is wel mogelijk maar daar betaal je dan ook wel voor. Tweaker @basvanderploeg heeft al enkele mooie voorbeelden gepost hier. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Hebben jullie eigenlijk thema's die jullie wel of niet kopen, ik heb sinds ik weer wat setjes koop eigenlijk alleen Ideas, Batman en de minifigures die ik allemaal wel wil aanschaffen en ook compleet wil hebben, dus zoek ook afentoe naar de wat oudere sets die ik nog niet heb.

Maar vind de creator expert modulars ook wel een leuke om te gaan aanschaffen. Vind het alleen wel allemaal vrij prijzig als je ieder jaar honderden euros aan lego moet uitgeven om de serie zo compleet mogelijk te houden.

Hoe doen jullie dit, gewoon alles uit een bepaalde serie/thema kopen of echt alleen setjes die je leuk genoeg vind?

[Voor 8% gewijzigd door dr86 op 19-05-2020 12:43]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 00:30
njiwedu0b schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Het is wel te doen, ik heb bij AS het café wat slordig gedaan. Maar je zou alles aan de plafonts kunnen wegwerken en dan is het bijna niet te zien.

Of LMB met Lego gaat samenwerken is nog maar de vraag, ik lees verschillende verhalen over die setjes, het zal me ook niets verbazen als Lego LMB overneemt (ooit)..

Juist voor het koppelen kun je het beste zelf aan de slag met het e.e.a., LMB is goed in gesloten sets zegmaar, uitbreiding is wel mogelijk maar daar betaal je dan ook wel voor. Tweaker @basvanderploeg heeft al enkele mooie voorbeelden gepost hier. _/-\o_
Juist daarom heb ik gekozen om alles zelf te koppelen. Veel meer mogelijkheden dan alleen "aan / uit". Inmiddels al aardig op weg. Inclusief scenes met muziek en automatische effecten. Allemaal te besturen via m'n iPhone, iPad en Mac.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:50
dr86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:42:
Hebben jullie eigenlijk thema's die jullie wel of niet kopen, ik heb sinds ik weer wat setjes koop eigenlijk alleen Ideas, Batman en de minifigures die ik allemaal wel wil aanschaffen en ook compleet wil hebben, dus zoek ook afentoe naar de wat oudere sets die ik nog niet heb.

Maar vind de creator expert modulars ook wel een leuke om te gaan aanschaffen. Vind het alleen wel allemaal vrij prijzig als je ieder jaar honderden euros aan lego moet uitgeven om de serie zo compleet mogelijk te houden.

Hoe doen jullie dit, gewoon alles uit een bepaalde serie/thema kopen of echt alleen setjes die je leuk genoeg vind?
Het enige thema en daaruit vervolgens een sub-thema dat ik compleet heb is de Creator Expert Vehicles serie. Met uitzondering van de soort van voorloper die niet echt in dit thema past, de 10187 Volkwagen Beetle. Maar vanaf de 10220 VW T1 camper t/m de Fiat 500 heb ik ze allemaal.

Voor de rest ben ik niet zo strak in wat ik wel en niet verzamel maar koop ik wat ik mooi vind, hoewel toch wel voornamelijk uit een paar thema's: Creator Expert Modular Buildings (vanaf Parisian Restaurant en nieuwer), Star Wars (vooral UCS en wat speelsets), en Ideas (maar lang niet alles, het moet me wel aanspreken).

Mijn voornaamste criteria zijn: Mooi voor op display, en leuk om te bouwen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
basvanderploeg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:54:
[...]

Juist daarom heb ik gekozen om alles zelf te koppelen. Veel meer mogelijkheden dan alleen "aan / uit". Inmiddels al aardig op weg. Inclusief scenes met muziek en automatische effecten. Allemaal te besturen via m'n iPhone, iPad en Mac.

[YouTube: LEGO Modulars Automations (HomeKit, MQTT, Tasmota)]
Prachtig gedaan! Doet mij een beetje denken aan Madurodam, alsof je een drukknop kan indrukken met daarachter de interactie. Waar zou ik meer kunnen vinden over hoe dit technisch in elkaar steekt?

PS: Leuk youtube kanaal, vooral de Treehouse stream was mooi gedaan! Leuk concept om zowel de build van boven te laten zien met daarnaast de instructies (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-05 16:25
basvanderploeg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:54:
[...]

[YouTube: LEGO Modulars Automations (HomeKit, MQTT, Tasmota)]
Wat enorm gaaf! Je hebt gemaakt wat ik al heel lang wil :P Welke controller/leds heb je hiervoor gebruikt? Ga ik binnenkort ook maar eens een poging wagen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zelf vind het niet heel belangrijk om alles uit een serie te hebben. Ik heb Lego uit de Star wars serie, Technic en Speed Champions. Maar zeker niet alles, daar heb ik geen geld voor (over). Ik ga wel proberen alle grote Technic wagens te kopen zoals de Porsche en Bugatti en straks de Lambo. Alle 1:8 Formule 1 auto's heb ik al :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Alles van één thema wordt me te duur, plus je hebt er toch vaak modellen tussen die minder interessant zijn. Dus ik koop wat ik leuk vind om te bouwen (uitdagend) of om neer te zetten (Tower Bridge). Ik heb de Mac Truck, de BWE, de Apollo en de maanlander, de Tower Bridge, Wall-E, een Millennium Falcon, Hogwarts en nog wat sets. Op mijn lijstje staan nog de nieuwe Batmobile, Hedwig, de Mustang en misschien de Bugatti. Heel divers dus.

Edit: wat zonoskar dus ook doet. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
Ik koop alleen de sets die ik leuk vind, gelukkig ben ik geen 'completist' :)
Alleen heb ik de pech dat ik veel sets leuk vind 8)7 8)

Gelukkig hoeven dat ook niet altijd de grootste en/of duurste dozen te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
Hebben jullie eigenlijk thema's die jullie wel of niet kopen.

Ik verzamel diverse thema's: van StarWars 'alle' Tie Fighters, X-wings en Snowspeeders (mits betaalbaar dus).
Alles van Speedchampions (ben nu de oudere bij elkaar aan het sprokkelen), zeker ook vanwege de interesse van mijn zoontje (10).
Wilde ooit alle treinen (of eigenlijk alle locomotieven hebben) maar ben daar maar mee gestopt. Het spul wat ik nu heb gaat weer in de verkoop (incl veel rails). Was aanvankelijk bedoeld voor m'n zoontje maar die doet er helaas toch weinig mee.

Daarnaast wat we met het gezin mooi vinden. Af en toe wat Architecture (vind m'n vrouw leuk), of een modulair (Parisian Restaurant).
Pagina: 1 ... 68 ... 74 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True