Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Er zijn op dit moment inderdaad leveringsproblemen, heb van horen zeggen dat LEGO een hele lijst van sets heeft rondgestuurd, die voorlopig niet te leveren zijn omdat sommige fabrieken dicht zijn/zijn geweest.Gim schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:08:
[...]
Mij lijkt dat als je een beetje geduld hebt dat dit exemplaar echt nog voor een scherpe prijs terugkomt. Bevoorrading is wellicht een probleem of dat nu komt doordat meer mensen zich thuis vervelen of doordat het aanleveren een issue is.
Dit zal wel weer overgaan, maar merk in de brickwatch-overzichten dat heel veel partijen nu tijdelijk geen voorraden hebben van bepaalde sets.
Hier heb ik ook het eea over gelezen op brickpicker.com. Heb jij toevallig ook de lijst met setnummers zelf ergens gezien?JPDeckers schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:21:
[...]
Er zijn op dit moment inderdaad leveringsproblemen, heb van horen zeggen dat LEGO een hele lijst van sets heeft rondgestuurd, die voorlopig niet te leveren zijn omdat sommige fabrieken dicht zijn/zijn geweest.
Dit zal wel weer overgaan, maar merk in de brickwatch-overzichten dat heel veel partijen nu tijdelijk geen voorraden hebben van bepaalde sets.
Wat ik heb gelezen gaat het vooral om de grotere Lego sets, die vooral in Mexico gemaakt schijnen te worden. Maar die fabriek is dus tijdelijk gesloten, ook weet ik niet in hoeverre dit impact heeft op de Europese markt.
Yups. Mexico dicht, China net weer open en Tjechie draait al overuren. Beperkt de leveranties.TestDummie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:25:
[...]
Wat ik heb gelezen gaat het vooral om de grotere Lego sets, die vooral in Mexico gemaakt schijnen te worden. Maar die fabriek is dus tijdelijk gesloten, ook weet ik niet in hoeverre dit impact heeft op de Europese markt.
Dit vliegveld kon ik me bijvoorbeeld nog heel goed herinneren, al was het vliegtuig in mijn herinnering wat minder hoekig
Ik wilde graag de Boomhut bestellen maar deze is logischerwijs niet meer op voorraad, nog wel in Utrecht/Amsterdam.
Zie https://www.bouwsteentjes.info/lego-stores-weer-geopend/njiwedu0b schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:46:
Iemand bekend met de maatregelen in de Lego store Utrecht? Is deze gewoon open, kan zo niets vinden.
Ik wilde graag de Boomhut bestellen maar deze is logischerwijs niet meer op voorraad, nog wel in Utrecht/Amsterdam.
Ik vraag mij af hoeveel grotere sets ze nu nog hebben, of dat er al schappen leeg zijn
Ah yes! Bedankt. Jammer dat je niet kunt reserveren. Heb erg naar de set uitgekeken zou jammer als ik 'm misloop (ja lang gewacht, maar nu een mooie reden!)TestDummie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Zie https://www.bouwsteentjes.info/lego-stores-weer-geopend/
Ik vraag mij af hoeveel grotere sets ze nu nog hebben, of dat er al schappen leeg zijn
Kunnen winkels niet direct gebeld worden? Althans ik hoorde voorheen verhalen van mensen die een LEGO store direct belden (waarmee je dus ook weer of ze open zijn), vroegen of ze een bepaalde set hadden en ook weleens een set deden achterhouden mits je die set dan binnen x tijd diezelfde dag zou komen ophalen. Betrof in die gevallen wel LEGO stores in Duitsland. Maar ik zou gewoon bellen als het kan.njiwedu0b schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:56:
[...]
Ah yes! Bedankt. Jammer dat je niet kunt reserveren. Heb erg naar de set uitgekeken zou jammer als ik 'm misloop (ja lang gewacht, maar nu een mooie reden!)
Toen ik oude dozen met LEGO in mijn handen gedrukt kreeg door mijn ouders was ik enerzijds blij verrast met alle kleine setjes van vroeger, maar anderzijds schrok ik me ook wel bij al die vodjes aan handleidingen. Handleidingen van bijv. de Team Model sets zagen er goed uit, maar ik had ook genoeg handleidingen van kleine sets... opgevouwd en haast uit elkaar vallend. We zullen maar zo zeggen... heel veel mee gespeeld vroegereborn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:31:
Ik heb aan mijn ouders ook maar eens de inventaris opgevraagd die nog bij hun op zolder ligtGrappig dat je bepaalde sets nog heel goed kunt herinneren, maar bij andere echt geen oja moment meer krijgt.
Dit vliegveld kon ik me bijvoorbeeld nog heel goed herinneren, al was het vliegtuig in mijn herinnering wat minder hoekigMaar die reddingsbrigade zegt me echt helemaal niets meer. Wel een leuk setje voor die blauwe grondplaten die we toen nog niet hadden
![]()
[Afbeelding]
[ Voor 47% gewijzigd door Gim op 15-05-2020 12:07 ]
Oke, hier zijn ze
Voor mijn buggies heb ik youtube filmpjes en instructies (foto's, dus misschien niet de meest duidelijke)
Race buggy:
https://www.youtube.com/watch?v=QvDVTGx4RV8
https://bricksafe.com/fil...0Buggy%20Instructions.pdf
Dune buggy:
https://www.youtube.com/watch?v=8tEAxbu_MGc
https://bricksafe.com/fil...0Buggy%20instructions.pdf
(Dit is van ongeveer 3 jaar geleden, toen ik net terug kwam naar lego. Ook had ik hier nog compleet geen ervaring met video editen, dus ze zijn niet heel geweldig
Van de 42037 heb ik zo alleen een foto album. Ik kan eventueel nog wel opzoek naar filmpjes:
https://bricksafe.com/pages/Jerry_LEGO_creations/rc-42037
Het was goed zoeken maar ik heb een telefoonnummer voor de winkel in Utrecht gevonden, morgen maar een belletje wagen voordat ik in de auto stap.Gim schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:04:
[...]
Kunnen winkels niet direct gebeld worden? Althans ik hoorde voorheen verhalen van mensen die een LEGO store direct belden (waarmee je dus ook weer of ze open zijn), vroegen of ze een bepaalde set hadden en ook weleens een set deden achterhouden mits je die set dan binnen x tijd diezelfde dag zou komen ophalen. Betrof in die gevallen wel LEGO stores in Duitsland. Maar ik zou gewoon bellen als het kan.
De brickmaster loopt wel vaker uit zijn nek te kletsen voor het programma. (Persoonlijk ga ik er vanuit dat hij wel beter weet.)la_fusion schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:58:
[...]
Grappig dat ze in LM zo bezig waren over een lift en hoe moeilijk het is en nu doet Lego het gewoon zelf in een set
Zo ook met de brug opdracht, Ja de bouwers moeten toch zeker Lego technic gebruiken voor deze opdracht want dat is steviger zij hij.
Dat is theoretische onzin want er zit veel te veel speling in technic omdat die pinnen er nog een beetje makkelijk uit te halen moeten zijn, Als je echt verstand hebt van bouwen met Lego technic kun je daar omheen werken en zal je brug stevig zijn.
Dat was echter bij geen van de kandidaten het geval en ook de lengte van de overspanning hielp niet mee.
Gevolg was dat (zoals bedoeld door de productie van het programma) de bruggen maar vrij weinig konden hebben en spectaculair bezweken, Er was welgeteld één brug die meer dan 50 kilo hield.
En dat stak schraal af tegen de Amerikaanse Lego Masters bruggen waarvan er meerdere 250+ kilo aankonden.
TL;DR,
Liften in lego zijn niet moeilijk zolang je de weerstand beperkt, Bouw je de liftschacht en lift beide uit normale stenen zonder tussenruimte dan zal deze stroef lopen en vast komen te zitten. Omdat stenen op elkaar gestapeld nu eenmaal geen egaal oppervlakte creëeren, Je kunt dat soms zelfs zien en sowieso altijd voelen.
Ga je wel met een tussenruimte werken dan verwijder je die weerstand, Maar liggen er nog andere gevaren op de loer zoals een wiebelend lift bakje.
Wieltjes aan het lift bakje lost het wiebelen weer op en je hebt een goed werkende Lego lift.
Je kunt eventueel nog een rail systeem in de liftschacht zetten om het af te maken maar noodzakelijk is het niet.
Dit is overigens hoe ik een Lego lift zou bouwen, zeker voor een toren zo hoog als de droom appartement opdracht:
Rechte lego trein rails aan de zijkanten van de liftschacht en wieltjes aan het lift bakje om de lift over de rails heen te laten lopen.
De lift wordt dan dus feitelijk een verticale trein 😉, Heb helaas de Lego niet beschikbaar om een proof of concept te bouwen en weet helaas ook niet of het ooit al eens zo gedaan is door iemand.
Ben vandaag toevallig langs geweest. Mochten ze binnen de afgelopen 4 uur en/of de komende 20 uur nou echt 8 stuks verkopen, alright, ik heb niks gezegd.njiwedu0b schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:47:
[...]
Het was goed zoeken maar ik heb een telefoonnummer voor de winkel in Utrecht gevonden, morgen maar een belletje wagen voordat ik in de auto stap.
Maar ze hadden zat van die tree houses, ik zou gewoon gaan. Ik zag geen lege schappen, nergens.
Hadden ze daar ook nog Assembly Square? Of andere in de Lego S@H uitverkochte sets zoals de Roller Coaster of het Disney kasteel?FlowSnake schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:33:
[...]
Ben vandaag toevallig langs geweest. Mochten ze binnen de afgelopen 4 uur en/of de komende 20 uur nou echt 8 stuks verkopen, alright, ik heb niks gezegd.
Maar ze hadden zat van die tree houses, ik zou gewoon gaan. Ik zag geen lege schappen, nergens.
Voor de Landrover wacht ik gewoon af inderdaad, Brickwatch-mailtjes een beetje in de gaten houden en als hij weer voor een zinnige prijs ergens beschikbaar is maar eens bestellen. De Chiron doe ik hetzelfde mee, maar daar heb ik wat meer twijfels over of die nog gaat lukken. Zeker nu de Lamborghini eraan komt heb ik wat twijfels of daar nog nieuwe leveringen van gaan komen.Gim schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:08:
[...]
Mij lijkt dat als je een beetje geduld hebt dat dit exemplaar echt nog voor een scherpe prijs terugkomt. Bevoorrading is wellicht een probleem of dat nu komt doordat meer mensen zich thuis vervelen of doordat het aanleveren een issue is. Als we dadelijk weer richting het einde van het jaar gaan en mensen moeten cadeau's kopen voor sinterklaas en kerst.... kan toch niet anders dan dat men ook met deze set gaat aanbieden?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Roller coaster stond er, upside down ook. Disney kasteel niet volgens mij, ik denk dat ik het harry potter kasteel heb zien staan a la €449?TestDummie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:39:
[...]
Hadden ze daar ook nog Assembly Square? Of andere in de Lego S@H uitverkochte sets zoals de Roller Coaster of het Disney kasteel?
Assembly square heb ik niet zien staan, wel de diner en verder in de serie. Achteraf gezien denk ik dat ik ook geen winter village heb zien staan, maar ook nietnaar gezocht.
Ook disney stoomboot stond er. En fin, als je zelf nog sets bedenkt, vraag maar, misschien schiet het me te boven.
Ik heb nog gevraagd maar Haunted house, maar ze mochten niets kwijt helaas. Ze waren wel heel positoef hierover, maar goed, ze moeten het ook verkopen.
Ga je nou de oude commercial hier even aanvoeren als eigen 'one-liner' ?The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:20:
[...]
Van Lego kun je alles maken, dus wat let je?
Wel lef om zoiets bij Ideas in te dienen though
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
het vliegveld was wel een ding vroeger voor me, enkele "vriendjes" hadden deze, ik was er toen erg van onder de indruk. de mooie speciale blokjes die er bij zaten enzo.eborn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:31:
Ik heb aan mijn ouders ook maar eens de inventaris opgevraagd die nog bij hun op zolder ligtGrappig dat je bepaalde sets nog heel goed kunt herinneren, maar bij andere echt geen oja moment meer krijgt.
Dit vliegveld kon ik me bijvoorbeeld nog heel goed herinneren, al was het vliegtuig in mijn herinnering wat minder hoekigMaar die reddingsbrigade zegt me echt helemaal niets meer. Wel een leuk setje voor die blauwe grondplaten die we toen nog niet hadden
![]()
[Afbeelding]
misschien moet ik hem eens kopen, gewoon omdat t kan
Ik zou het doen!
Dat had ik van tevoren niet verwacht. Ik dacht Lego = Lego, maar daar zit dus echt een heel groot verschil in blijkbaar.
Mijn vrouw mag de resterende 9 zakjes dus lekker zelf in elkaar zetten
@eborn Dat vliegveld moet hier ook nog ergens verscholen liggen, samen met brandweer, politie en ziekenhuis en nog een stuk of 2 gewone huizen. Ook nog een Shell tankstation als ik het mij goed herinner. Wat dat betreft had ik best wat van dat spul (maar ik speelde dan ook bijna alleen maar met Lego). Ook moeten er nog aardig wat van die stratenplaten ergens liggen. Toch eens kijken of ik mijn zoon van 4 blij kan gaan maken.
[ Voor 28% gewijzigd door PaT op 15-05-2020 23:03 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Maar verder blijft je punt uiteraard valide.
Had het gaaf gevonden als ze de perfecte brug hadden gebouwd. En vond het ook jammer dat de stevigste diegene was die onconventioneel in elkaar was gezet.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht eerder gelezen te hebben dat dit thema niet in NL beschikbaar zou komen.
ff muggenziften (sorry!), in de US versie stonden de pijlers 1,8 meter uit elkaar.Arunia schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:52:
@Sato die bruggen bij de US versie hoefden volgens mij maar 1,5m te overbruggen. Die in NL 3m. Dat is ook wel een groot verschil.
Maar verder blijft je punt uiteraard valide.
Had het gaaf gevonden als ze de perfecte brug hadden gebouwd. En vond het ook jammer dat de stevigste diegene was die onconventioneel in elkaar was gezet.
Zie mijn eerdere post daarover
Clowns to the left of me, Jokers to the right
En toch bewijst de praktijk dat je een brug best van gewone bricks kunt bouwenArunia schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:52:
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Heb de Vestas windmolen en London bus al vast gereserveerd hier in Enschede.
Yesss, heb zojuist hun laatste Bugatti opgepikt bij een Intertoys in Tilburg. Kan niet wachten om te beginnenMarcel19710401 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:40:
[...]
Online helaas niet (meer).
Ik hou me aanbevolen voor een fysieke Intertoys met voorraad. Ik krijg m niet gevonden...
De Lego Nonjago Movie videogame is gratis te downloaden voor verschillende platformen.
-Microsoft Store tot 16 mei;
-Playstation Store tot 21 mei;
-Steam tot 22 mei.
[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 16-05-2020 12:43 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Een beetje verwarrend, ‘creator’ of ‘creator expert’. De eerste pagina van de folder toont alleen creator, maar op deze pagina zie je de Creator Expert VW bus staan. Dus kennelijk beide. De prijzen op de website zijn al aangepast.master30 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:52:
Vanaf maandag 15% korting op Lego Creator bij Intertoys.![]()
Heb de Vestas windmolen en London bus al vast gereserveerd hier in Enschede.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 16-05-2020 12:45 ]
Zowel creator en creator expert. En als je naar Intertoys.nl gaat, dan zie je dat daar de actie nu al loopt.meesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:43:
[...]
Een beetje verwarrend, ‘creator’ of ‘creator expert’. De eerste pagina van de folder toont alleen creator, maar op deze pagina zie je de Creator Expert VW bus staan. Dus kennelijk beide. De prijzen op de website zijn al aangepast.
Met bijzonder weinig online voorraad helaas.chrisO schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Zowel creator en creator expert. En als je naar Intertoys.nl gaat, dan zie je dat daar de actie nu al loopt.
De verkoper hier in Enschede had het over maandag.
Zelf denk ik dat je de sets nu al kunt kopen. In onze lokale winkel volgen ze direct de online prijzen.master30 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:55:
Zou het in de winkel dan nu ook al zijn begonnen?
De verkoper hier in Enschede had het over maandag.
Het online aanbod is inderdaad erg beperkt. Je moet geluk hebben in de winkel. Overigens wel jammer voor Intertoys dat in deze tijd Lego Masters op tv is. Ik denk dat ze anders meer omzet zouden hebben gehad.
En dat vind ik best wel jammer voor een winkelketen dat het zwaar heeft gehad of nog steeds heeft.
Ja, volgens sommige handelaren staat Corona gelijk aan goud.master30 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:23:
Ben ook wel benieuwd hoeveel lego er straks op marktplaats gedumpt gaat worden, wat er nu op staat is gebruikt soms nog duurder als in de winkel.
Ach, als je nu perse een set wil hebben die niet meer regulier te koop is kun je op MP kijken. In alle andere gevallen zou ik lekker geduld hebben, totdat de productie en logistiek van Lego weer op het oude niveau is.
Ik ben trouwens benieuwd of bol.com mee gaat met de prijzen van Intertoys. In dit topic las ik dat iemand de CE Mustang wilde hebben wanneer ie weer 118 euro is en dan de 10 euro korting gebruiken.
Edit: ‘iemand’ gevonden! @FeaR. Moet bol.com deze set natuurlijk wel weer op voorraad hebben...
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 16-05-2020 13:34 ]
Die is nu 144,99meesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Ik ben trouwens benieuwd of bol.com mee gaat met de prijzen van Intertoys. In dit topic las ik dat iemand de CE Mustang wilde hebben wanneer ie weer 118 euro is en dan de 10 euro korting gebruiken.
Edit: ‘iemand’ gevonden! @FeaR. Moet bol.com deze set natuurlijk wel weer op voorraad hebben...
Lego masters zorgt eerder voor meer dan minder omzet lijkt memeesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:01:
[...]
Zelf denk ik dat je de sets nu al kunt kopen. In onze lokale winkel volgen ze direct de online prijzen.
Het online aanbod is inderdaad erg beperkt. Je moet geluk hebben in de winkel. Overigens wel jammer voor Intertoys dat in deze tijd Lego Masters op tv is. Ik denk dat ze anders meer omzet zouden hebben gehad.
Ik las ergens dat de LEGO fabriek in Mexico vanwege Corona stil gelegd was. Daardoor is er een groot tekort in de VS, en wordt dat aangevuld vanuit de fabrieken in Europa en Azië die nog wel produceren. Wat dus weer tot gevolg heeft dat ook hier in Europa en Azië minder voorraad is.meesje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:32:
Ja, volgens sommige handelaren staat Corona gelijk aan goud.
Ach, als je nu perse een set wil hebben die niet meer regulier te koop is kun je op MP kijken. In alle andere gevallen zou ik lekker geduld hebben, totdat de productie en logistiek van Lego weer op het oude niveau is.
Dus allemaal gewoon bewust.
Vanmorgen 60243 (Politiehelikopter Achtervolging) gekocht met de 10 euro korting sticker. Voor €13,14 kon ik dat niet laten liggen. Die gaat een paar jaar in een kast tot de kleine oud genoeg is (ik heb zelf vroeger echt heel veel gespeeld met 6896 (Celestial Forager) en vond die magneten echt de bom. Dus ben benieuwd hoe mijn zoontje het ooit gaat vinden
Ik hoop dat de Juni release (vnl het piratenschip) snel beschikbaar komt. Dat wordt mijn volgende set weet ik bijna zeker (voor nu even verder met de Akiyuki Pinball GBC 'moc edition' verder ontwerpen)
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Ok. Ik had ‘nog meer’ omzet moet zeggen.42erik schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:44:
[...]
Lego masters zorgt eerder voor meer dan minder omzet lijkt me
[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 16-05-2020 19:46 ]
Nu met WP, PV, EV en PC
Wat zie ik nou? Die Chinese kloon Harley heeft gewoon wel verchroomde onderdelen? Ziet er wel mooi uit, i.t.t. de grijze uitlaat, velgen en spiegels e.d op de originele LEGO versie.Theo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:04:
Ik heb al tijden in de kast o.a. de Stromtrooper commander (75531) staan, en (een Chinese kloon van) de Harley Davidson Fat Boy (10269),
Vandaag kwam ik erachter dat die twee voor elkaar gemaakt lijken te zijn!
Kloons svp niet hier bespreken.
[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 16-05-2020 19:47 ]
In China zijn de regels wat minder streng over het toevoegen van chroom in kinderspeelgoed denk ikHaay schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Wat zie ik nou? Die Chinese kloon Harley heeft gewoon wel verchroomde onderdelen? Ziet er wel mooi uit, i.t.t. de grijze uitlaat, velgen en spiegels e.d op de originele LEGO versie.
Kloons svp niet hier bespreken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 16-05-2020 19:47 ]
Nu met WP, PV, EV en PC
Je kunt niet wachten, maar wel eerst op tweakers posten dat je niet kunt wachten? Ik was al begonnen voor het postenMarcel19710401 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:31:
[...]
Yesss, heb zojuist hun laatste Bugatti opgepikt bij een Intertoys in Tilburg. Kan niet wachten om te beginnen
Haha, ik mag eerst vanmiddag nog de kamer van m'n dochter texen! First things first!idef1x schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:42:
[...]
Je kunt niet wachten, maar wel eerst op tweakers posten dat je niet kunt wachten? Ik was al begonnen voor het posten
De mijne wacht al tijden op zolder....samen met de Porche, Landrover en de Dodge....
Geen plaats meer.
[ Voor 103% gewijzigd door JoeZuCK op 16-05-2020 15:56 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Wel verchroomde onderdelen, maar de wielen zijn helemaal niet conform de Fatboy.Haay schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Wat zie ik nou? Die Chinese kloon Harley heeft gewoon wel verchroomde onderdelen? Ziet er wel mooi uit, i.t.t. de grijze uitlaat, velgen en spiegels e.d op de originele LEGO versie.
Maar LEGO heeft toch ook verchroomde onderdelen?Theo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:23:
[...]
In China zijn de regels wat minder streng over het toevoegen van chroom in kinderspeelgoed denk ik
Of inmiddels niet meer ivm die regels?
Volgens mij hebben ze geen verchroomde onderdelen meer. Als ze ze wel zouden hebben dan hadden ze namelijk zéker op de Fat Boy gezeten.FlowSnake schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:54:
[...]
Maar LEGO heeft toch ook verchroomde onderdelen?
Of inmiddels niet meer ivm die regels?
Nu met WP, PV, EV en PC
Ik zou toch nog het differentieel nog es checken dan.Totrail schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:29:
Heb ik na uren bouwen de Defender eindelijk sf, draaien m'n voor en achterwielen tegenovergesteld. Natuurlijk veel over gelezen al hier, maar heb zeer nauwgezet de instructies gevolgd. Gek dat het dan toch niet goed gegaan is.
Ja dat wordt slopen. Maar daar moet ik eerst nog even zin in makenMarcel19710401 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:54:
[...]
Ik zou toch nog het differentieel nog es checken dan.
Iedereen toch hier? Maar bedoel je nu of er mensen zijn die een paar sets hebben wat heel veel waard is of mensen die gewoon een backlog hebben van heb ik jou daarJoeZuCK schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:32:
Hebben mensen hier ook sets die al jaren op zolder liggen MISB en nu 1000-en euro's waard zijn?
Dat eerste.Gim schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:20:
[...]
Iedereen toch hier? Maar bedoel je nu of er mensen zijn die een paar sets hebben wat heel veel waard is of mensen die gewoon een backlog hebben van heb ik jou daar
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Morgen wordt de kleine gehaald (gezien hij niet uit zichzelf komt). Aan de andere kant ook wel handig, dan weet je waar je aan toe bent 😅
(wip) Venice Italy - 15th century inn by Barthezz Brick, on Flickr
Succes morgen!Barthezz Brick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:22:
Morgen wordt de kleine gehaald (gezien hij niet uit zichzelf komt). Aan de andere kant ook wel handig, dan weet je waar je aan toe bent 😅
Vreemde prioriteiten heb je hoorMarcel19710401 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:45:
[...]
Haha, ik mag eerst vanmiddag nog de kamer van m'n dochter texen! First things first!
In de winkels ook weinig als je dat controleert. (Voor de creator expert sets). Erg jammer zo...
Deze vind ik niet zo spannend als de teasers hebben doen laten geloven. Wat vinden jullie.?AppieNL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:37:
Eerste plaatje van de nieuwe Lambo set (gepost op Eurobricks)
[Afbeelding]
Zelf vind ik het niet mooi. Toen het bekend werd dat Lego een Lamborghini zou maken was ik blij, ik had gehoopt op een Countach of een Diablo.janvanmil schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:26:
[...]
Deze vind ik niet zo spannend als de teasers hebben doen laten geloven. Wat vinden jullie.?
Maar een nieuwe auto die nog op markt moet komen...
Al zullen er mensen zijn die het mooi vinden.
Zou heel goed kunnen dat Lamborghini z'n medewerking aan LEGO verleent juist als een stukje marketing / promotie van hun nieuwe model. Kan Lamborghini de hiermee gemoeide kosten mooi van de belasting aftrekken als promotiekosten. Of zo...Loader schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:32:
Maar een nieuwe auto die nog op markt moet komen...
Ziet er uit als iets van Megablocks, maar ga hem toch kopen.AppieNL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:37:
Eerste plaatje van de nieuwe Lambo set (gepost op Eurobricks)
[Afbeelding]
Ben het weleens met de winnaar van deze aflevering
200 fish found!
:strip_exif()/f/image/l8V7kdKk4feZBeBqtnwrjPIL.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ik kan er weer even tegenaan. 6500 stukjes ongeveer bij elkaar
[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 16-05-2020 21:58 ]
Die Lambo is wel een insta buy hoor. Nou ja, insta. Hij moet wel 100 euro goedkoper worden eerst
[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 16-05-2020 22:00 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat zou kunnen.. maar van alle auto's die Lamborghini gemaakt heeft hadden ze wel een mooiere kunnen nemen....en die zou ook nog verkopen ook...Haay schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:35:
[...]
Zou heel goed kunnen dat Lamborghini z'n medewerking aan LEGO verleent juist als een stukje marketing / promotie van hun nieuwe model. Kan Lamborghini de hiermee gemoeide kosten mooi van de belasting aftrekken als promotiekosten. Of zo...
Ik snap de keuze voor dit nieuwe model maar bijv. een Countach zou ik zoveel gaver hebben gevonden!
Ik wacht eerste de reviews en echte foto's nog maar even af dan.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Die dozen komen me akelig bekend voorsig69 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:58:
[Afbeelding]
Alleen zo op elkaar gestapeld had ik ze nog niet gezien. Niet even groot toch?
Nee niet even groot, de Mack is wat dunner (2500 stukjes vs 4000 ongeveer uit m'n hoofd). De reden dat ik er twee heb staan is omdat ik dit samen met een maat die, en we werden het niet eens wat we nu gingen bouwen. Dus allebei maar gekocht.Gim schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:28:
[...]
Die dozen komen me akelig bekend voor![]()
Alleen zo op elkaar gestapeld had ik ze nog niet gezien. Niet even groot toch?
[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 16-05-2020 23:51 ]
Op rebrickable staat een mooie.Loader schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:32:
ik had gehoopt op een Countach of een Diablo.
Lol... die is van mijn broer!
Signature van nature
Je hebt in ieder geval een fatsoenlijke kraan om je vrachtwagen te ladensig69 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:58:
[Afbeelding]
Zin in
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Zeg maar tegen je broer dat ie hem in het wit moet maken dan. Veel en veel mooier
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Gisteren met mijn dochtertje begonnen aan Gingerbread House en zakjes 1 gedaan. Vanochtend zelf zakjes 2 alleen. Want ja, ben wel een klein beetje egoistisch uiteraard met mijn lego.
Denk 3 weer met mijn dochtertje en 4 weer zelf doen of andersom. Ligt eraan of we er aan toe komen.
Leuke ideeen zitten er in.
Auto uit elkaar, blijk ik ergens op stap 65 een blokje verkeerd om erin heb gedaan. Ik zal het er maar op houden dat ik nu dubbel bouwplezier hebMarcel19710401 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:54:
[...]
Ik zou toch nog het differentieel nog es checken dan.
Daar hoop ik straks ook op. Maar ze is nu nog steeds van de playmobiel. Ach met 3,5jaar heb ik nog even om goed op te voeden.Arunia schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:12:
Afgelopen dagen bezig geweest met Junkertown en Wreckinball.
Gisteren met mijn dochtertje begonnen aan Gingerbread House en zakjes 1 gedaan. Vanochtend zelf zakjes 2 alleen. Want ja, ben wel een klein beetje egoistisch uiteraard met mijn lego.
Denk 3 weer met mijn dochtertje en 4 weer zelf doen of andersom. Ligt eraan of we er aan toe komen.
Leuke ideeen zitten er in.

en

Gisteravond de alleroudste (design-wise) set die ik heb in elkaar gezet. De Go Kart uit 1978, die ik in maart 1985 gekregen heb.

In totaal 211 onderdelen in de set. Op pagina 1 en 2 worden in 4 stappen niet minder dan 75 parts in elkaar gezet.

Resultaat:

Vanochtend aan de ontbijttafel dochterlief de werking van een verbrandingsmotor zitten uitleggen
Dit plaatje is ook wel aardig: 1978 vs 2018 in Lego Technic:
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Heb aardig wat winter village te bouwen ieder jaar haha.
Nog nieuwe gave '80 supercar in de pijplijn?
Ik ben uitgebouwd
Volgens mij biedt hij de bouwtekening te koop aanThe Eagle schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:07:
[...]
Zeg maar tegen je broer dat ie hem in het wit moet maken dan. Veel en veel mooier
Signature van nature
Hij probeert alle oude modellen te bemachtigen. Die 8860 auto heeft hij ook al sinds het begin. Weet niet meer precies wanneer die uit kwam.Ingelogd schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:41:
[...]
Nog nieuwe gave '80 supercar in de pijplijn?
Ik ben uitgebouwd
Signature van nature
Geweldige foto, zo allebei in het blauwJirnsum schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:12:
Dit plaatje is ook wel aardig: 1978 vs 2018 in Lego Technic:
[Afbeelding]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
YouTube: Hamish smashes a LEGO motorbike that took 135 hours to make | LEGO M...
Ik zou het doen!
Zou ik als fervent motorrijder ook gedaan hebben. Als (volgens de presentator) de remhendel al aan de linkerkant op de handlebars zit dan kan 't apparaat ook maar beter direct gesloopt worden. Le-Vens-Ge-Vaar-Lijk, je weet niet wat er nog meer voor technische gebreken aanwezig zijnrammes schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:14:
LEGO MASTERS Australie, ze hebben een leuk thema daar!
YouTube: Hamish smashes a LEGO motorbike that took 135 hours to make | LEGO M...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Op dit moment open ik de meeste dozen nog met een mes, maar dit zorgt vaak voor scheurtjes en lelijke plekken op de doos. Voor goedkope sets is dit niet heel erg, maar het zou mooi zijn om de dozen van duurdere sets wat mooier te kunnen bewaren.
Ik zie wel is en bak lego voor een leuke prijs op mp, echter ontbreken er vaak (deels) boekjes,
Hoe determineren jullie dan de sets die je eruit kan halen?
Of is dit onbegonnen werk?
[ Voor 0% gewijzigd door master30 op 17-05-2020 16:42 . Reden: spelvoutje ]
vanaf een plaatje is dat lastig, maar je het gekocht hebt, dan de speciale blokjes zoals ramen, bedrukte blokken etc. in rebrickable invoeren, dan krijg je wel een beeld van wat voor sets je hebt.master30 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:27:
Vraagje over bakken lego 9met ontbrekende boekjes.)
Ik zie wel is en bak lego voor een leuke prijs op mp, echter ontbreken er vaak (deels) boekjes,
Hoe determineren jullie dan de sets die je eruit kan halen?
Of is dit onbegonnen werk?
Ik zou het doen!
Wat moet je dan precies invoeren, staan er serie nummers op?rammes schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:34:
[...]
vanaf een plaatje is dat lastig, maar je het gekocht hebt, dan de speciale blokjes zoals ramen, bedrukte blokken etc. in rebrickable invoeren, dan krijg je wel een beeld van wat voor sets je hebt.
Lijkt me toch is leuk een beetje puzzelen, ben alleen niet zo'n van van gebruikte lego, maar ik las hier dat het in de wasmachine kan etc.
nee het is creatief zoeken naar items ;-)vooral leuk als je veel tijd (over)hebt. Wassen kan prima, let wel op LEGO met stickers motortjes etc.master30 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:40:
[...]
Wat moet je dan precies invoeren, staan er serie nummers op?
Lijkt me toch is leuk een beetje puzzelen, ben alleen niet zo'n van van gebruikte lego, maar ik las hier dat het in de wasmachine kan etc.
Ik zou het doen!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/yaiB2KrV1bYUKp5oIB5TeyXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4FkDXih1hGL6hY5CZKMq4RXP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gGb2iTnqfCGSNMlPp6y6WEpv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rNSuKCDqQKHIYz3t27bIo4u6.jpg?f=fotoalbum_large)