Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.166.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:09
SnackHouse1985 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:29:
Ik vermoed dat de elektrische onderdelen aan een opschoon of opknapbeurt toe zijn.
Dit is hoogstwaarschijnlijk het probleem. De contactpunten in de batterijhouder licht opschuren/schoonmaken zou al veel kunnen helpen. Ze hebben nu waarschijnlijk een wat roestige uitstraling. De elektro plates zijn wat lastiger, maar misschien dat je die contactpunten ook onder handen zal moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 20:22
Gé Brander schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:51:
Sinds mijn eerste set uit 1978 (853-1) heel veel met Lego Technic gedaan. Uiteindelijk alles en keer verkocht om een bootje te kunnen kopen. Bootje intussen al jaren weg en zo langzaam aan begon het de afgelopen jaren weer te kriebelen. Zojuist LEGO 42099 Technic besteld. Kan ik weer eens aan de gang. Heb er zin in. Afgelopen jaren te weinig aan hobbies gedaan. Tijd voor verandering!
Ook mijn eerste Technic set in 1978. Fantastisch!!!! Kan me nog herinneren dat ik de opbrengst van mijn verjaardagfeestje wel twintig keer heb nageteld om er maar zeker van te zijn of het wel genoeg was.
Ik ga 'm toch maar weer eens opzoeken op zolder. De LEGO-kriebels beginnen terug te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 12:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Aristos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Ik zit nu te kijken naar wat zo'n MOC voor de Porsche volgens rebrickable kost aan extra stukjes. Maar dat is gewoon een paar honderd euro! Ik snap dat even niet. Dan kan ik toch beter een nieuwe set kopen. Of voegt dat onwijs veel toe?
Wat @Chakotay zegt, je hebt daar de inventory van de aangepaste versie, als je dan die vergelijkt met de inventory van de set zelf, zie je de extra onderdelen die je bij moet kopen.

Zo uit mijn hoofd krijg je onder andere een schakel indicator, beter werkende flippers/versnellingsbak, vergendelende deuren, anti-rollbars, goed werkende veering, een doorschakelblokkade (niet meer van 4 opschakelen naar 1) en een makkelijk te verwijderen body voor terug.

Ik heb destijds een deel van de extra onderdelen uit mijn voorraad geplunderd, maar ik gok dat je zon 20-30 euro kwijt bent aan de extras.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 15:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-HkYw8526zRmRrUjz1DMYZo9Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JETix3z17sJyILYB6qOK5xN9.jpg?f=fotoalbum_large
Hij is af!

Nu een paar weken laten staan, dan half afbreken en het B model bouwen. Ben toch benieuwd hoe die eruit ziet en welke functies daar in zitten. Daarna maar eens op rebrickable kijken wat ik er nog mee kan bouwen.

Ik vind het wel een hele toffe build. Er zitten alleen een aantal kleine nadelen aan het uiteindelijke resultaat. De outriggers gaan langzaam en als ze op het einde zijn stoppen ze niet, hetzelfde geldt voor het touw en het uitschuiven van de boom. Alles gaat redelijk traag. Als je bij het rijden de motor uit hebt en in zijn neutraal (tussen boven en onder functies) dan kun je het draaien wel vastzetten door dat knopje in een richting te zetten, hij beweegt dan nog wel een beetje, maar niet heel erg.

Verder qua techniek een erg mooie build om te maken. Ik zou zelf nog wel een overzicht willen hebben van hoe alle tandwielen met elkaar verbonden zijn en ik heb zulk soort afbeeldingen wel eens gezien, ik kan ze alleen nu niet terug vinden. Maar ik blijf zoeken.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:26
YdieresiS schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:49:
[Afbeelding]
Hij is af!

Nu een paar weken laten staan, dan half afbreken en het B model bouwen. Ben toch benieuwd hoe die eruit ziet en welke functies daar in zitten. Daarna maar eens op rebrickable kijken wat ik er nog mee kan bouwen.

Ik vind het wel een hele toffe build. Er zitten alleen een aantal kleine nadelen aan het uiteindelijke resultaat. De outriggers gaan langzaam en als ze op het einde zijn stoppen ze niet, hetzelfde geldt voor het touw en het uitschuiven van de boom. Alles gaat redelijk traag. Als je bij het rijden de motor uit hebt en in zijn neutraal (tussen boven en onder functies) dan kun je het draaien wel vastzetten door dat knopje in een richting te zetten, hij beweegt dan nog wel een beetje, maar niet heel erg.

Verder qua techniek een erg mooie build om te maken. Ik zou zelf nog wel een overzicht willen hebben van hoe alle tandwielen met elkaar verbonden zijn en ik heb zulk soort afbeeldingen wel eens gezien, ik kan ze alleen nu niet terug vinden. Maar ik blijf zoeken.
mooi! En tip voor een goede foto: neem geen foto tegen het licht in. hij wordt een beetje donker zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 15:48
mark777 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:23:
[...]

mooi! En tip voor een goede foto: neem geen foto tegen het licht in. hij wordt een beetje donker zo
Ja, de andere kant op stond wat veel rotzooi, kiezen tussen twee kwaden :+ Ik ga nog wel andere foto's maken.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silk-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-01-2024
anandovic8312 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet voor hoeveel je hem aangeboden hebt gekregen, maar hij is sinds vandaag weer te bestellen bij Intertoys voor 288 euro.

Ik heb vorige week de Porsche 42086 in elkaar gezet, blijft mooi spul om mee bezig te zijn :)
Bedankt voor de tip, maar helaas online uitverkocht en in de buurt nergens op voorraad in de winkel. Het aanbod is ondertussen ook naar iemand anders gegaan, maar dat scheelde "slechts" een paar tientjes.
Heb voor de troost maar 2 Speeds Champions gehaald (75895 en 76896). Kijken of dat bevalt. Mocht dat zo zijn dat zal ik de set uitbreiden.
Verder denk ik dat ik maar alvast geld opzij zet voor de Lambo 42115 die er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-04 19:59
The Eagle schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:39:
[...]

Ken het spul wel. Welk model probeer je te bouwen, die fire truck? Handleiding: https://www.toysperiod.co...2t214m2r2w244x2x2c4z2.pdf

Als met gewoon aandrukken goed gaat verwacht ik eigenlijk dat het knopje op de batterijhouder om aan/uit te zetten niet helemaal lekker blijft hangen. Das even frutten soms, die kun je vastzetten namelijk. Vermoedelijk zet je hem net niet goed vast, of is je veertje na 30 jaar wat lam :P
Bedankt voor de tips, helaas zit het daar niet in.

Ik heb de batterijhouder kunnen uitsluiten, want met het draaiknopje wat je er op kunt zetten is een alarmgeluid aan te zetten en dat blijft onafgebroken hoorbaar. Ook wanneer ik het geheel weer in de build plaats en de lampjes weer instabiel worden.... Hoewel, zeg intussen maar gerust dat ze dan nauwelijks aan de praat te krijgen zijn.

Het moet toch ergens in het traject tussen batterijhouder en lampjes in zitten, blijft over de electric plates of de blokjes met een stukje kabel... Ik moet denk ik maar aan de slag met alcohol om de contacten zo goed mogelijk schoon te maken, al zie ik er niets aan.
AppieNL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:37:
[...]

Dit is hoogstwaarschijnlijk het probleem. De contactpunten in de batterijhouder licht opschuren/schoonmaken zou al veel kunnen helpen. Ze hebben nu waarschijnlijk een wat roestige uitstraling. De elektro plates zijn wat lastiger, maar misschien dat je die contactpunten ook onder handen zal moeten nemen.
Alcohol kan ik toch wel probleemloos gebruiken op LEGO?

[ Voor 37% gewijzigd door SnackHouse1985 op 13-05-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik dat zo hoor is mijn eerste verdachte de blokjes met het kabeltje er tussen.
Onderkant van de geleidende platse kan wellicht wat stoffig zijn, maar als je dat gewoon aandrukt en het contact maakt als je het los doet mag dat het probleem niet zijn. Tenzij knal verroest ofzo. Dat beetje stof dat er op zit trek je er zo wel af.
Je kunt een los snoertje nog wel op bricklink krijgen. Geteste en werkende kost je ca 3 euro: https://www.bricklink.com...15&idColor=11#T=S&C=11&O={%22color%22:11,%22iconly%22:0}

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:31
ShininNL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:10:
Helaas mis ik van dat schip een zeiltje, die kost op bricklink 10 euro :'(
Met een printer en een vaste hand kan je denk een redelijke vervanging maken (al zullen de Lego puristen je vervloeken). Ik weet niet of er materiaal bestaat wat vergelijkbaar is met de originele zeilen wat ook door een printer kan. Het resultaat uit die link ziet er goed uit maar ik denk dat het zonder het juiste gereedschap goedkoper is om het zeil gewoon te bricklinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
YdieresiS schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:49:
[Afbeelding]
Hij is af!

Belangrijkste is dat hij verder soepel loopt zou ik zeggen. Dat hij traag is is niet gelijk verkeerd; in het echt gaat hij toch ook niet zo snel?

Is het met Technic niet sowieso dat je zelf tijdig de draaiende motor moet uitschakelen of een gekozen functie moet deactiveren, omdat de motor niet weet wanneer "het einde" bereikt is? Niks ten nadele van dit specifieke model :) Ik zit me nu te bedenken dat de gemotoriseerde Duplo trein die we hebben staan wel stopt zodra er sprake is van een blokkade. Ik neem aan dat de blokkade zich vertaald naar een zekere belasting die door de motor wordt waargenomen en op wordt geacteerd. Nu is Duplo geen Technic :P Maar zeker, het zou best tof zijn als iets automatisch kan stoppen... net als een gemotoriseerde Lego trein. Dat wordt nu opgelost met electro gehobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 11:19
Deze maand zou de 76165 Iron Man Bust uit moeten komen, maar het is erg stil rond deze set. Weet iemand hier meer over of een plek waar ik meer kan vinden? Google levert mij weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:48
PaT schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:37:
[...]

Damn, die trein wilde ik vroeger zo graag, maar kreeg hem niet van mijn ouders. Ergens ook terecht want ik had wel een Playmobil en LGB trein en iets later de Märklintreinen van mijn (groot)vader.

Maar vandaag heb ik 'wraak' genomen bij de verjaardag van mijn zoon...

[Afbeelding]

Toch wel erg leuk om hem via Bluetooth te besturen met dan ook wat geluidjes erbij. Mijn zoon is in de zevende hemel en papa vindt hem ook wel gaaf ;)
Heb je trouwens het gedeelte met de hub bewust andersom geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:27:
Ik zit me nu te bedenken dat de gemotoriseerde Duplo trein die we hebben staan wel stopt zodra er sprake is van een blokkade.
Er zit een sensor en magneet bij het voorwiel (reed contact) die in de gaten heeft of het wiel draait of niet. Als het wiel niet meer draait dan stopt de motor.

Je kan dit zelf testen. Hou de locomotief op zijn kop en draai aan de voorwielen. Start dan de locomotief en de achterwielen gaan draaien. Zodra je de voorwielen niet meer laat draaien (of in ieder geval vlak daarna) stopt de motor. Als je te langzaam draait gaat gebeurd dat ook O-)

Bij het rechtervoorwiel (of links als je hem op zijn kop hebt) zit een "bult" waar die magneet in rond kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqQLYABF2uO9mogyIVFy06ADtdU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0gjnifd56pFoi7E75iWAw0fg.png?f=user_large

Voor diegene die ook de Baracudabay in elkaar gezet hebben, hoe hebben jullie dat met dat blad gedaan, bij mij past het er niet tussen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-08 16:28
Eerst het blad en dan de twee bars links en rechts, past precies in deze volgorde van monteren.
d-russo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:09:
[Afbeelding]

Voor diegene die ook de Baracudabay in elkaar gezet hebben, hoe hebben jullie dat met dat blad gedaan, bij mij past het er niet tussen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 17:42
Gim schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Belangrijkste is dat hij verder soepel loopt zou ik zeggen. Dat hij traag is is niet gelijk verkeerd; in het echt gaat hij toch ook niet zo snel?

Is het met Technic niet sowieso dat je zelf tijdig de draaiende motor moet uitschakelen of een gekozen functie moet deactiveren, omdat de motor niet weet wanneer "het einde" bereikt is? Niks ten nadele van dit specifieke model :) Ik zit me nu te bedenken dat de gemotoriseerde Duplo trein die we hebben staan wel stopt zodra er sprake is van een blokkade. Ik neem aan dat de blokkade zich vertaald naar een zekere belasting die door de motor wordt waargenomen en op wordt geacteerd. Nu is Duplo geen Technic :P Maar zeker, het zou best tof zijn als iets automatisch kan stoppen... net als een gemotoriseerde Lego trein. Dat wordt nu opgelost met electro gehobby :)
Er zit wel een overcurrent protection in de motor/hub, deze is duidelijk te zien vanaf 4:45m
YouTube: LEGO Technic Powered Up motors vs. Power Functions motors

Probleem is denk ik eerder dat in zo'n hijslijn en/of groep tandwielen zoveel speling zit dat het geheel al verwrongen is voordat het systeem iets detecteert. Daarnaast wil je natuurlijk ook niet dat een legitieme beweging gestopt wordt omdat de hub te gevoelig is.

Met aanvullende druksensoren en timers kun je natuurlijk een hoop knutselen qua eindstops.

Wat Duplo betreft kan ik mij zomaar voorstellen dat dit extra bescherming biedt zowel voor de tere kindervingers als het forceren van het spul in een verkeerde richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
basjuhh schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:16:
Eerst het blad en dan de twee bars links en rechts, past precies in deze volgorde van monteren.

[...]
Ik zie het al, ik had het steentje met stok aan de onderkant ipv bovenkant, geen idee waarom ik dat nu pas zie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 18:50
Heeft iemand nog een goede tip waar ik gele wisselhendels op de kop kan tikken? Lego part 2866 of 28567.
Ik heb gisteren een setje rails overgenomen en daar zat ook deze wissel bij. Maar er ontbreekt dus aan 1 kant een geel hendeltje. Zover ik kan zien zijn het dezelfde als bij de normale wissels die ik ken. Ik heb al bij een aantal online shops gekeken, maar ik kom die dingen eigenlijk nergens tegen. Of zijn dit artikelen die je bij een beetje grote fysieke winkel in 'verzamelbakken' kunt vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrm48j7mQ7BfpSm7THFx7Y2BisA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6w0WxKXtsgcNW2EUlzGFqVk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
eborn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:48:
Heeft iemand nog een goede tip waar ik gele wisselhendels op de kop kan tikken? Lego part 2866 of 28567.
Ik heb gisteren een setje rails overgenomen en daar zat ook deze wissel bij. Maar er ontbreekt dus aan 1 kant een geel hendeltje. Zover ik kan zien zijn het dezelfde als bij de normale wissels die ik ken. Ik heb al bij een aantal online shops gekeken, maar ik kom die dingen eigenlijk nergens tegen. Of zijn dit artikelen die je bij een beetje grote fysieke winkel in 'verzamelbakken' kunt vinden?

[Afbeelding]
bricklink.. (misschien lego zelf)

die hendels worden in de normale winkels niet los verkocht..

leuk, zeldzaam, wisseltje gescoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
eborn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:48:

[Afbeelding]
De snelste weg is denk ik gewoon bestellen via Lego. Het zijn dezelfde schakelaars die ook bij de 60238 wissels zitten. Deze heb ik overigens kosteloos nageleverd gekregen omdat ze in onze 60238 set niet aanwezig waren.

Edit: zie hieronder. Bricklink is inderdaad ook een optie. 45 cent is niet veel, maar je zit bij veel aanbieders wel met een min. buy.

Edit 2: ik lees hier dat je nu geen losse steentjes kunt kopen bij Lego. Wel als in je set steentje ontbreken of stuk zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 13-05-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-07 22:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
mschol schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:56:
[...]
bricklink.. (misschien lego zelf)

die hendels worden in de normale winkels niet los verkocht..

leuk, zeldzaam, wisseltje gescoord ;)
Oke, dank (ook voor de andere reageerders)!
Zeldzaam? Ik kende ze inderdaad niet, hij zat bij een setje met 2 normale wissels voor een paar euro 8)7 Toch eens zoeken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:20
meesje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:57:
[...]
Edit 2: ik lees hier dat je nu geen losse steentjes kunt kopen bij Lego. Wel als in je set steentje ontbreken of stuk zijn.
Volgens mij staat de pick a brick los van de vervangingsdienst, en is nog steeds beschikbaar indien ik mij niet vergis.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Volgens mij staat de pick a brick los van de vervangingsdienst, en is nog steeds beschikbaar indien ik mij niet vergis.
Dat lijkt er inderdaad op. Ik vind het niet echt duidelijk. Via Bricks & Pieces (zie de eerder door mij genoemde website) lijkt me ook dat je steentjes kunt bestellen. Er staat wel:
Vanwege COVID-19 hebben we op al onze locaties speciale maatregelen moeten nemen om het risico op infectie te verminderen, waaronder het verminderen van het aantal mensen die tegelijk kunnen samenwerken om Bricks & Pieces bestellingen klaar te maken. Het is daarom, in de meeste gebieden, op het moment niet mogelijk stenen aan te kopen. Dit geldt alleen voor Bricks & Pieces - verder loopt alles zoals gewoonlijk. We zullen Bricks & Pieces zo snel mogelijk weer beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:06:
[...]
Er zit een sensor en magneet bij het voorwiel (reed contact) die in de gaten heeft of het wiel draait of niet. Als het wiel niet meer draait dan stopt de motor.

Je kan dit zelf testen. Hou de locomotief op zijn kop en draai aan de voorwielen. Start dan de locomotief en de achterwielen gaan draaien. Zodra je de voorwielen niet meer laat draaien (of in ieder geval vlak daarna) stopt de motor. Als je te langzaam draait gaat gebeurd dat ook O-)

Bij het rechtervoorwiel (of links als je hem op zijn kop hebt) zit een "bult" waar die magneet in rond kan draaien.
Ah kijk, zo ver had ik nog niet naar die Duplo trein gekeken; was vooral iets wat me te binnen schoot.
geekeep schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Er zit wel een overcurrent protection in de motor/hub, deze is duidelijk te zien vanaf 4:45m
YouTube: LEGO Technic Powered Up motors vs. Power Functions motors

Probleem is denk ik eerder dat in zo'n hijslijn en/of groep tandwielen zoveel speling zit dat het geheel al verwrongen is voordat het systeem iets detecteert. Daarnaast wil je natuurlijk ook niet dat een legitieme beweging gestopt wordt omdat de hub te gevoelig is.

Met aanvullende druksensoren en timers kun je natuurlijk een hoop knutselen qua eindstops.

Wat Duplo betreft kan ik mij zomaar voorstellen dat dit extra bescherming biedt zowel voor de tere kindervingers als het forceren van het spul in een verkeerde richting.
Interessant. En zoals ik lees... de bescherming van de nieuwe powered up motoren treedt sneller in werking dan de oude power functions.

Met het YT filmpje wat ik onlangs gepost had hier met een link had ik niet echt het idee dat er iets in werking trad van een bescherming... het was meer dat de kraan het gewoon niet meer trok om het onderwerp (een paar grotere sets) te tillen. Met al het gekraak heb ik hem dan zelf al snel uitgezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 10:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag een 8297 binnen gekregen. Voor een mooi prijsje kunnen kopen. Er missen wat kleine dingen zoals een paar 1x1 round trans plates, een 16T tandwiel en het nummerbord. Maar verder compleet. Hij zat wel slecht in elkaar, de motor draaide niet een er waren een paar tandwielen verschoven zodat de functies het niet meer deden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5qCUrpoZkj5UioYLRdBCuP9BNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tN44ItxWrO2ZfkSQs4sZkUvI.jpg?f=user_large

Hier naast zijn broertjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IinHSsGap_LOmgLCO4D06Zc-Rvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZjoOroSpl9lbnv4NqxXXAIB0.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 13-05-2020 17:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:02

JoeZuCK

_Fonz > all.

@eborn Das makkelijk geld verdienen. Op MP minimaal 80 euro.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
JoeZuCK schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:44:
@eborn Das makkelijk geld verdienen. Op MP minimaal 80 euro.
Haha, dat krijg je als 2 'noobs' zaken doen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Laatst online: 08-07 16:07
Hallo, ik heb mijn oude lego eens van zolder gehaald voor zoon van 5 en ik kwam een Lego technic (8720) uit 1991 tegen echter ben ik ergens vergeten de oude batterijen er uit te halen 8)7 en die zijn gaan oxideren.. zo goed mogelijk geprobeerd om schoon te maken maar er is 1 van houderhaakjes afgebroken..

Weet iemand hou je dit zou kunnen maken of toch echt een nieuwe kopen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4ondr-Ho-63f0cRzn44N7DnjgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SmDIIT2CmPtjudrnqmfpbMf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjwW5eJiAHaw91PUIpj_yzMWdoQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBsOT6S3GErsAX9S1cKzYKH8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcS6bbfer7QnCpG85IRUsbjJdq0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BEtnrbvpCsROgNTvAtNCJcC.jpg?f=fotoalbum_tile onderkant waar het lipje nog wel zit

[ Voor 1% gewijzigd door marco4all op 13-05-2020 14:52 . Reden: icon aangepast en extra tekst toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

marco4all schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:51:
Hallo, ik heb mijn oude lego eens van zolder gehaald voor zoon van 5 en ik kwam een Lego technic (8720) uit 1991 tegen echter ben ik ergens vergeten de oude batterijen er uit te halen 8)7 en die zijn gaan oxideren.. zo goed mogelijk geprobeerd om schoon te maken maar er is 1 van houderhaakjes afgebroken..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding] onderkant waar het lipje nog wel zit
Ik zou op Bricklink een andere kopen. Goed op de omschrijving letten, eventueel vragen om foto's van de contacten.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
eborn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Oke, dank (ook voor de andere reageerders)!
Zeldzaam? Ik kende ze inderdaad niet, hij zat bij een setje met 2 normale wissels voor een paar euro 8)7 Toch eens zoeken dan!
zeldzaam is wellicht het verkeerde woord, maar hij gaat bij bricklink voor min. 80 euro van eigenaar wisselen:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=7996-1#T=S&O={"ss":"NL","iconly":0}

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 13-05-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51

QuattroNL

It is I.

eborn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:58:
Zo'n wissel heet ook wel een 'Engelse wissel', item 7996.
Ze gaan idd voor zo'n 80-90 euro op MP weg.
Ik heb er ooit ook een gehad. Leuke winst op gepakt :9

Er zijn op BL toch ook (NL) shops zonder minimale besteding? Dan kost het je idd zo'n 46 cent. Past wel in een envelop dus voor een euro ofzo ben je klaar. Tip: bestel er dan gelijk een paar want ze willen wel eens breken (of kwijtraken).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ziet er mooi uit. Volgens mij geen verkeerde prijs gezien het aantal steentjes. Met wat kleine aanpassingen lijkt me dit ook wel leuke kerk voor in een stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
Die achtergrond bij de Haunted House set:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KzdRP7c/Screenshot-2020-05-13-at-15-37-42.png

Back down Lego Systems lane. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Zo'n wissel heet ook wel een 'Engelse wissel', item 7996.
Ze gaan idd voor zo'n 80-90 euro op MP weg.
Ik heb er ooit ook een gehad. Leuke winst op gepakt :9

Er zijn op BL toch ook (NL) shops zonder minimale besteding? Dan kost het je idd zo'n 46 cent. Past wel in een envelop dus voor een euro ofzo ben je klaar. Tip: bestel er dan gelijk een paar want ze willen wel eens breken (of kwijtraken).
Wat betreft de Engelse wissel, ik heb ooit eens een artikel gelezen dat Lego deze wissel vrij kort in het assortiment heeft gehad omdat deze een design fout heeft. Zonder continu de wissel te moeten bedienen, kun je niet gemakkelijk van binnen- naar buitenbaan wisselen. Je zou de wissels het liefst alle vier onafhankelijk willen bedienen. Deze vind je wel bij trixbrix en 4DBrix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:44
njiwedu0b schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:41:
Die achtergrond bij de Haunted House set:
[Afbeelding]

Back down Lego Systems lane. :o
Goed gespot!

Ik zie nu rechtsboven in die vitrine een set staan met een Egypte thema?
Op die set zie je een hoofd van een sphynx, deze lijkt ook in de Hounted House set verwerkt te zitten, op de toren als je het huis open klapt.

Ik gok dat er van de andere setjes in de vitrine dan ook verwijzingen in de Hounted House verwerkt zitten?
Leuk gedaan wel weer van Lego, veel details voor de liefhebber, zelfs in het promotiemateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-08 16:28
Zou klein stukje metaal achter het stukje wat er nog zit schuiven. Bijvoorbeeld paperclip en buigen zodat het de juiste vorm heeft en de batterij raakt.
marco4all schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:51:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding] onderkant waar het lipje nog wel zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
davidov schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Goed gespot!

Op die set zie je een hoofd van een sphynx, deze lijkt ook in de Hounted House set verwerkt te zitten, op de toren als je het huis open klapt.

Ik gok dat er van de andere setjes in de vitrine dan ook verwijzingen in de Hounted House verwerkt zitten?
Leuk gedaan wel weer van Lego, veel details voor de liefhebber, zelfs in het promotiemateriaal.
Jazeker ik zie bijvoorbeeld de "baron" uit die reeks in het lichtgevende stuk. Die komt inderdaad uit die serie, zo noemde ik 'm altijd in mijn kinderjaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
davidov schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Goed gespot!

Dat is van de Adventurers (Desert) serie eind jaren 90, begin 00 met Johnny Thunder in de hoofdrol. Leuke serie was dat eigenlijk met sarcofagen, mummies en overal boobytraps/slangen/schorpioenen.

https://www.bricklink.com...atType=S&catString=53.247

[ Voor 4% gewijzigd door geekeep op 13-05-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Set 5988 is vooral erg gaaf uit die serie Adventurers.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 11:52

GeeBee

Oddball

vectormatic schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 01:35:
[...]

Wat @Chakotay zegt, je hebt daar de inventory van de aangepaste versie, als je dan die vergelijkt met de inventory van de set zelf, zie je de extra onderdelen die je bij moet kopen.

Zo uit mijn hoofd krijg je onder andere een schakel indicator, beter werkende flippers/versnellingsbak, vergendelende deuren, anti-rollbars, goed werkende veering, een doorschakelblokkade (niet meer van 4 opschakelen naar 1) en een makkelijk te verwijderen body voor terug.

Ik heb destijds een deel van de extra onderdelen uit mijn voorraad geplunderd, maar ik gok dat je zon 20-30 euro kwijt bent aan de extras.
https://rebrickable.com/s...&2-inv=18016&2-user_list=

283 extra onderdelen nodig. Zo te zien geen schokkend dure.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 13-05-2020 18:03 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

meesje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Heb je trouwens het gedeelte met de hub bewust andersom geplaatst?
Ehhh nee? Heb ik dan zo scheel gekeken bij de bouw?
(Edit, ahh op de foto zat hij idd verkeerd om zie ik nu... Normaliter zit hij wel goed)

Overigens is de pret met de trein sinds vandaag over. Het ding rijdt 1 rondje en mekkert dan dat de batterijen leeg zijn, wat niet zo is omdat er nieuwe batterijen in zitten.
Ik moest een video maken en naar lego sturen. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 13-05-2020 18:32 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PaT schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Ehhh nee? Heb ik dan zo scheel gekeken bij de bouw?
(Edit, ahh op de foto zat hij idd verkeerd om zie ik nu... Normaliter zit hij wel goed)

Overigens is de pret met de trein sinds vandaag over. Het ding rijdt 1 rondje en mekkert dan dat de batterijen leeg zijn, wat niet zo is omdat er nieuwe batterijen in zitten.
Ik moest een video maken en naar lego sturen. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt
Heel herkenbaar. Ik had er eerst (niet oplaadbare) batterijen van de Ikea inzitten (Alkalisk). Die waren echt zo leeg, terwijl deze ooit wel goed uit de test kwamen bij de Consumentenbond.

Vrij snel heb ik bij nkon.nl deze gekocht: https://www.nkon.nl/4-aaa-gp-1000-mah-batterijen.html. Ze hebben een capaciteit van 950mAh en houden het heel erg lang vol. Wat mij betreft echt een aanrader. Oplaadbare van de Ikea zijn volgens mij ook goed. Deze zijn ook van het type ‘eneloop’, welke niet snel leeg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

meesje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Heel herkenbaar. Ik had er eerst (niet oplaadbare) batterijen van de Ikea inzitten (Alkalisk). Die waren echt zo leeg, terwijl deze ooit wel goed uit de test kwamen bij de Consumentenbond.

Vrij snel heb ik bij nkon.nl deze gekocht: https://www.nkon.nl/4-aaa-gp-1000-mah-batterijen.html. Ze hebben een capaciteit van 950mAh en houden het heel erg lang vol. Wat mij betreft echt een aanrader. Oplaadbare van de Ikea zijn volgens mij ook goed. Deze zijn ook van het type ‘eneloop’, welke niet snel leeg lopen.
Het ligt niet aan de batterijen. Ik heb 3 sets geprobeerd en echt na max 2 rondjes rijden knippert de power up module dat de batterijen leeg zijn. Met batterijen die uit de verpakking komen kan dat niet zo snel.
En zoals gezegd, de eerste dagen reed hij prima op hetzelfde merk batterijen. Er is echt iets anders mis.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PaT schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:33:
[...]

Het ligt niet aan de batterijen. Ik heb 3 sets geprobeerd en echt na max 2 rondjes rijden knippert de power up module dat de batterijen leeg zijn. Met batterijen die uit de verpakking komen kan dat niet zo snel.
En zoals gezegd, de eerste dagen reed hij prima op hetzelfde merk batterijen. Er is echt iets anders mis.
Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik vind oplaadbare batterijen overigens wel een aanrader, zowel voor het milieu als voor je portemonnee. ;) We hebben zelfs twee treinen rijden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-04 19:59
The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:19:
Als ik dat zo hoor is mijn eerste verdachte de blokjes met het kabeltje er tussen.
Onderkant van de geleidende platse kan wellicht wat stoffig zijn, maar als je dat gewoon aandrukt en het contact maakt als je het los doet mag dat het probleem niet zijn. Tenzij knal verroest ofzo. Dat beetje stof dat er op zit trek je er zo wel af.
Je kunt een los snoertje nog wel op bricklink krijgen. Geteste en werkende kost je ca 3 euro: https://www.bricklink.com...15&idColor=11#T=S&C=11&O={%22color%22:11,%22iconly%22:0}
De adviezen voor het schoonmaken/oppoetsen van de electric onderdelen hebben geholpen 😁

Ondanks dat, bedankt voor bovenstaand advies, ga ik misschien sowieso maar doen.

Daarnaast een kleine aanpassing doorgevoerd door zo min mogelijk electric onderdelen te gebruiken. Voor de liefhebber de 735 in 'actie':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GQVE-ZF9mUxbD59p1hJZS0dMB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kjky2M3F8DxXvsyVQo2R2tT4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_vqw916RBkdj8tWvHKGGnY9388=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDDAQ6FMIwzN4C4XdTnprfHA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY-YDGASnEBDma64z_fe8UeBZF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuimxcEsbkqhKBHJcWdfEcqp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-07 11:48

Chakotay

Lick here to continue

@SnackHouse1985 ha, die begin jaren 90 Basic sets waren best leuk :) Ik heb als het goed is 715 nog liggen, vooral die trailer met F1 wagen-combinatie heb ik vaag gebouwd vroeger... Ook maar eens kijken of ik het nog terug kan vinden, die zit nog in de grote 'ongesorteerd'-bak.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb hier de basic set 740. Zat motor en alles in :)
Ok, wat blokkerig ( :+ ), maar het was 1985 dus toen mocht dat nog gewoon :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 19:08

Mappy

Piramide van Austerlitz

SnackHouse1985 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:18:
Daarnaast een kleine aanpassing doorgevoerd door zo min mogelijk electric onderdelen te gebruiken. Voor de liefhebber de 735 in 'actie':

[Afbeelding]
Mooi inclusief brand :D

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 19:08

Mappy

Piramide van Austerlitz

Die vrije val is technisch wel interessant. Naar boven toe een ketting met slechts 1 of 2 haakjes erop, maar naar beneden toe zit er een rem op onderaan. Hoe zou die werken?
Eerste gokje is een paar rubber wielen aan de zijkant van de liftschacht die de cabine opvangen en afremmen door via wat tandwielen iets anders aan te drijven of misschien een veer onder spanning te zetten? Aan de achterkant draaien ook 2 grote wielen mee, al zie ik niet direct of dat functioneel is.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:47
SnackHouse1985 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb ik vroeg zo vaak in mijn handen gehad. :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geekeep
Mappy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:15:
[...]

Die vrije val is technisch wel interessant. Naar boven toe een ketting met slechts 1 of 2 haakjes erop, maar naar beneden toe zit er een rem op onderaan. Hoe zou die werken?
Eerste gokje is een paar rubber wielen aan de zijkant van de liftschacht die de cabine opvangen en afremmen door via wat tandwielen iets anders aan te drijven of misschien een veer onder spanning te zetten? Aan de achterkant draaien ook 2 grote wielen mee, al zie ik niet direct of dat functioneel is.
Klopt, een soort (anti)vliegwiel idee. De officiële designer(s) video staat online:

Toffe set eigenlijk met dat mechanisme, light brick en de verwijzingen naar de Adventurers serie.

[ Voor 7% gewijzigd door geekeep op 13-05-2020 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
In de designer video ook weer wat leuke Easter eggs op de achtergrond!

Dat doet Lego de laatste periode erg goed, het in spelen op de volwassenen wie in het verleden met bijvoorbeeld de Pirates en de Adventures serie hebben gespeeld als kind.

Ben nu al benieuwd naar de volgende set 😊

[ Voor 14% gewijzigd door njiwedu0b op 13-05-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
njiwedu0b schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:44:
In de designer video ook weer wat leuke Easter eggs op de achtergrond!

Dat doet Lego de laatste periode erg goed, het in spelen op de volwassenen wie in het verleden met bijvoorbeeld de Pirates en de Adventures serie hebben gespeeld als kind.

Ben nu al benieuwd naar de volgende set 😊
Ik kon niet vinden waar dat romeinse getal nou naar refereerde? Iemand al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:34
geekeep schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:39:
[...]

Klopt, een soort (anti)vliegwiel idee. De officiële designer(s) video staat online:
[YouTube: LEGO Haunted House | Scary Creator Expert Theme Park Ride | Designer Video 10723]

Toffe set eigenlijk met dat mechanisme, light brick en de verwijzingen naar de Adventurers serie.
Grappig dat ze in LM zo bezig waren over een lift en hoe moeilijk het is en nu doet Lego het gewoon zelf in een set :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
En de eerste in een serie als ik het goed las :) Wel benieuwd hoe de rest van de serie dan gaat zijn... nog maar eens doorlezen. Ik verwacht een serie aan "standalone" sets die qua niveau en doelgroep bij elkaar passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:21:
[...]

En de eerste in een serie als ik het goed las :) Wel benieuwd hoe de rest van de serie dan gaat zijn... nog maar eens doorlezen. Ik verwacht een serie aan "standalone" sets die qua niveau en doelgroep bij elkaar passen?
Eerste uit een serie, dat had ik nog niet gelezen. Wel dat deze set hoort bij de Creator Expert Fairground serie.
Wellicht heb je gelijk met je verwachting. Dat zou wel mooi zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
dr86 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:50:
[...]

Ik kon niet vinden waar dat romeinse getal nou naar refereerde? Iemand al gezocht?
Nu wil ik het ook wel weten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:27:
[...]

Eerste uit een serie, dat had ik nog niet gelezen. Wel dat deze set hoort bij de Creator Expert Fairground serie.
Wellicht heb je gelijk met je verwachting. Dat zou wel mooi zin.
De doos zelf is in elk geval lekker stijlvol gemaakt. Verschilt daarin toch wel van de Caroussel en Rollercoaster. Of het heeft met het "spooky" thema van het onderwerp te maken. Maar kan zijn dat ik het mis heb en lees wat ik wil lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

la_fusion schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:13:
[...]

Nu wil ik het ook wel weten :+
Set 6007, Bat lord.
V met streepje erboven is 5000.
M is 1000
VII is 7
Samen 6007

Moest zelf ook even zoeken want dacht eerst dat de eerste V een normale was zonder streepje, en dan krijg je iets wat niet mogelijk is.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hierkomik schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Set 6007, Bat lord.
V met streepje erboven is 5000.
M is 1000
VII is 7
Samen 6007

Moest zelf ook even zoeken want dacht eerst dat de eerste V een normale was zonder streepje, en dan krijg je iets wat niet mogelijk is.
Ah streepje ook niet gezien nee! Vond het ook al een rare notatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Ziet er mooi uit. Volgens mij geen verkeerde prijs gezien het aantal steentjes. Met wat kleine aanpassingen lijkt me dit ook wel leuke kerk voor in een stad.
denk dat je beter voor 100-150 kunt bricklinken, dan deze als basis voor kerk te gebruiken :)

was in begin (tease picture) redelijk geinsterreseerd, maar nu na zien van de video weet ik zeker; sla m over.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:01:
[...]

denk dat je beter voor 100-150 kunt bricklinken, dan deze als basis voor kerk te gebruiken :)

was in begin (tease picture) redelijk geinsterreseerd, maar nu na zien van de video weet ik zeker; sla m over.
Is 100-150 euro wel haalbaar? Als ik via rebrickable kijk naar sommige MOC's dan schrik ik altijd wanneer ik de prijsindicatie zie.
Gim schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:14:
[...]

De doos zelf is in elk geval lekker stijlvol gemaakt. Verschilt daarin toch wel van de Caroussel en Rollercoaster. Of het heeft met het "spooky" thema van het onderwerp te maken. Maar kan zijn dat ik het mis heb en lees wat ik wil lezen :P
Ik ben trouwens erg benieuwd van wat maakt een set nu 18+ en wat 16+. Waar zit het verschil nu in?
Menig kind (van 10 of 12 jaar) kan een dergelijke set toch wel bouwen en wil er graag mee spelen. Of vergis ik me daar nu in? Of is het alleen de verpakking en verwijzingen naar vroegere sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Is 100-150 euro wel haalbaar? Als ik via rebrickable kijk naar sommige MOC's dan schrik ik altijd wanneer ik de prijsindicatie zie.
Viel mij ook heel erg tegen bij mijn eigen MOC. Stiekem zitten er veel meer onderdelen in dan een 'normale' Lego set, vooral door er veel meer details in te verwerken. Daarnaast kun je een hoop besparen door bepaalde onderdelen in een andere kleur te doen dan wat je(of de maker van de MOC) oorspronkelijk hebt bedacht. Daar kom je eigenlijk vooral pas bij het bestelproces achter :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Laatst online: 28-07 13:08

Ik ben trouwens erg benieuwd van wat maakt een set nu 18+ en wat 16+. Waar zit het verschil nu in?
Menig kind (van 10 of 12 jaar) kan een dergelijke set toch wel bouwen en wil er graag mee spelen. Of vergis ik me daar nu in? Of is het alleen de verpakking en verwijzingen naar vroegere sets?
Dat is puur marketing. Ze hebben waarschijnlijk uit marktonderzoek geconcludeerd dat een serieuzere verpakking met 18+ label meer nieuwe volwassen klanten over de streep trekt. Zo veel dat het op weegt tegen de verkopen die ze mislopen omdat ouders deze set misschien overslaan.

Ik wacht nog even af met deze set. Het is mij iets te veel attractie, te weinig huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 10:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Label * 10 = minimale verkoopprijs?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:47
Dat weet niemand. Ik was zes ofzo toen ik de beste pneumatiek set ooit in elkaar zette en heb nu wel eens ruzie met een Duplo trein. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:20
Jean-Bob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Dat is puur marketing. Ze hebben waarschijnlijk uit marktonderzoek geconcludeerd dat een serieuzere verpakking met 18+ label meer nieuwe volwassen klanten over de streep trekt. Zo veel dat het op weegt tegen de verkopen die ze mislopen omdat ouders deze set misschien overslaan.

Ik wacht nog even af met deze set. Het is mij iets te veel attractie, te weinig huis.
Brickset heeft een artikel gepost over de nieuwe marketing en verpakking voor volwassenen.

Zelf heb ik niets met de zwarte verpakking, ik loop net zo graag met een fraaie 'kleurige' verpakking door een winkel. Ik hoef/wil mijn hobby niet te verdedigen, ja Lego = speelgoed en ja als volwassene vind ik het ook leuk spul. Ik heb geen speciale verpakking nodig om mij achter weg te stoppen (alhoewel als 'kleine Belg' lukt me dat al behoorlijk met de Assembly Square doos ;)).

De verpakking van 21322 Pirates of Barracuda Bay is wat dat betreft wel een voorbeeld van hoe het kan. Mooie verpakking, en de lading nostalgie + prijspunt geven aan wat 'de juiste doelgroep' is.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 14-05-2020 12:47 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dus :w creator expert en welkom 18+.
En inderdaad de prijs bepaalt vaak wel of het speelgoed is voor een kind of volwassene. Welk kind (van 11+) krijgt een Liebherr van 450 euro? Natuurlijk goedkoper, maar 300+ is nog steeds een serieus bedrag.

Ik liet overigens de Ideas pirates set aan mijn vrouw zien en ze was gelijk enthousiast. Dat had ik niet verwacht, ze heeft niks met piraten. De boomhut en piraten set staan nu in mijn brickwatch. ;)
Over de CE Harley was ze niet enthousiast ("wat moet je daar nu mee?"), ik had ook al een beetje mijn twijfels. Deze is dus retour gaan. Scenes/minifigs is meer mijn/ons ding. Na een gesprek via de chat met bol.com hebben ze de (voor de Harley gebruikte) 10 euro Lego sticker korting omgezet naar een 10 euro cadeaukaart. Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Kapoen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Brickset heeft een artikel gepost over de nieuwe marketing en verpakking voor volwassenen.

Zelf heb ik niets met de zwarte verpakking, ik loop net zo graag met een fraaie 'kleurige' verpakking door een winkel. Ik hoef/wil mijn hobby niet te verdedigen, ja Lego = speelgoed en ja als volwassene vind ik het ook leuk spul. Ik heb geen speciale verpakking nodig om mij achter weg te stoppen (alhoewel als 'kleine Belg' lukt me dat al behoorlijk met de Assembly Square doos ;)).

De verpakking van 21322 Pirates of Barracuda Bay is wat dat betreft wel een voorbeeld van hoe het kan. Mooie verpakking, en de lading nostalgie + prijspunt geven aan wat 'de juiste doelgroep' is.
Ah, duidelijk.

Persoonlijk vind ik de 'Creator Expert' titel meer toepasselijk dan '18+' omdat eerstgenoemde aangeeft dat het bouwwerken betreft met wat geavanceerdere technieken. De leeftijdsindicatie (behalve de versimpelde 4+ sets) maakt qua gebruikte bouwstenen niet veel uit en raakt volgens mij geen enkele fan. Kinderen van 5 jaar bouwen 16+ sets en volwassenen kopen met liefde 5+ City sets.

Ik hoop alleen niet dat Lego denkt hogere prijzen te kunnen vragen omdát het op volwassenen gericht is. Dat zullen ze nu ook al wel doen, maar qua euro/onderdeel verhouding nog niet extreem opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:40
geekeep schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Ah, duidelijk.

Persoonlijk vind ik de 'Creator Expert' titel meer toepasselijk dan '18+' omdat eerstgenoemde aangeeft dat het bouwwerken betreft met wat geavanceerdere technieken. De leeftijdsindicatie (behalve de versimpelde 4+ sets) maakt qua gebruikte bouwstenen niet veel uit en raakt volgens mij geen enkele fan. Kinderen van 5 jaar bouwen 16+ sets en volwassenen kopen met liefde 5+ City sets.
Ik vind 18+ een gore ondertoon hebben. Alsof het set zijn die met drank/drugs/sex/etc te maken hebben. Alleen geschikt voor volwassen. Dan maar liever 'expert' sets bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:43
avdieren schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Ik vind 18+ een gore ondertoon hebben. Alsof het set zijn die met drank/drugs/sex/etc te maken hebben. Alleen geschikt voor volwassen. Dan maar liever 'expert' sets bouwen.
Huh?

Hoe kom je daarnou bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:00:
Dus :w creator expert en welkom 18+.
En inderdaad de prijs bepaalt vaak wel of het speelgoed is voor een kind of volwassene. Welk kind (van 11+) krijgt een Liebherr van 450 euro? Natuurlijk goedkoper, maar 300+ is nog steeds een serieus bedrag.

Ik liet overigens de Ideas pirates set aan mijn vrouw zien en ze was gelijk enthousiast. Dat had ik niet verwacht, ze heeft niks met piraten. De boomhut en piraten set staan nu in mijn brickwatch. ;)
Over de CE Harley was ze niet enthousiast ("wat moet je daar nu mee?"), ik had ook al een beetje mijn twijfels. Deze is dus retour gaan. Scenes/minifigs is meer mijn/ons ding. Na een gesprek via de chat met bol.com hebben ze de (voor de Harley gebruikte) 10 euro Lego sticker korting omgezet naar een 10 euro cadeaukaart. Goede service!
Nou ja, er zijn vast ook kinderen die van de ouders een Bugatti cadeau krijgen, dus waarom geen Liebherr. Vervolgens kan er dan ook nog gepronkt worden hoe hun 8 jarige hem toch helemaal heeft weten te bouwen :)

Leeftijd zal te maken hebben met combinatie van doelgroep, de prijs, het niveau en het aantal steentjes. Zo heb je toch ook Friends setjes voor 5 jarigen en 7 jarigen? M'n dochter bouwde ze destijds beiden met alle gemak... het was hooguit dat die met meer steentjes een hogere leeftijd kreeg.

Benieuwd of de boomhut nog voor een mooie prijs komt bij Bol, A-tembo, Fun, Intertoys of zo... iets bekends. Stiekem toch wel een erg leuk uitgevoerde set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Goed nieuws iDisplayit komt binnenkort met een display case voor de Barracuda Bay.

https://www.idisplayit.co.uk/us/coming-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 22:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Beavbusi schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Huh?

Hoe kom je daarnou bij..
In de film/game wereld is het label 18+ voorbehouden aan alleen het meeste gore en extreme geweld, of in amerika iets waar zowaar een tiet in te zien is of zo.

Ik vind de asociatie niet zo'n rare, bij het idee "18+ lego" denk ik toch ook snel aan een modular bordeel of zo >:)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

sus

is druk :+

Binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNmHN8LjenzW3X2fCOgX79qjf60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQvaTAIvFKZXNvvH91IaoDVj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 01:06
Jeroen Koopman schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:03:
[...]

Hoi Marcel, ik heb een beetje ervaring met het motoriseren van lego technic, ik heb een paar afstandbestuurbare buggy's gemaakt, en ik heb de 42037 off-roader eens gemotoriseerd. Ik heb daar denk ik nog wel foto's/ een filmpje van, mocht je daarin geinteresseerd zijn :)
Ik zou zeggen deel het met iedereen hier :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

Flabergasted

Prepare to die !

He gelukkig, eindelijk eens een foto van de Lego Defender... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

sus

is druk :+

Flabergasted schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Ja, ik denk, ik deel hem even - zien jullie ook eens hoe die er uit ziet :D :+

Maar, tis m’n eerste Technic-doos. Doe normaal alleen creator, dit is dus wel een dingetje. Stel je nou eens voor dat dit ook bevalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Even over die bol.com actie. Stel je hebt drie kinderen. Kun je dan op 1 account 3 profielen aanmaken zodat elk kind een kortingsbon kan krijgen?

In de kleine lettertjes staat: "Per klant geldt een maximum van 6 kortingscodes." Hoe dan?

[ Voor 24% gewijzigd door JoeZuCK op 14-05-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
JoeZuCK schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:42:
Even over die bol.com actie. Stel je hebt drie kinderen. Kun je dan op 1 account 3 profielen aanmaken zodat elk kind een kortingsbon kan krijgen?

In de kleine lettertjes staat: "Per klant geldt een maximum van 6 kortingscodes." Hoe dan?
Klopt. Log in met je bol.com account op speel.bol.com. Via rechtsboven kun je meerdere (max 6) profielen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Thx en @meesje Je kan zeker per aankoop maar 1 bon inleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 14-05-2020 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@JoeZuCK 1 bon per aankoop inderdaad, daadwerkelijk 3 kinderen hebben is overigens niet nodig :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:51

KRAI.7

Bwoah...

Paar dagen geleden met m’n vriendin begonnen met alle Lego sorteren die ik vroeger had. Wat een werk zeg. :p Ondanks de hoeveelheid werk toch leuke herinneringen naar boven kunnen halen en ook kunnen herinneren welke sets het ook alweer waren.

Heb nu twee kleine setjes weer in elkaar gezet: de wasstraat van Shell (1255) en een mini dinosaurus die gevangen is (5914).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cm6MjvmMjKKvSmViVmPqUNYC12A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sX4s2qUEste3omBj1nhWl4Kc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBHXmTZI2anHnakmLVWexjDNt9I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2MvRMi6ejntOr0Qbs4qQBFBr.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:12:
@JoeZuCK 1 bon per aankoop inderdaad, daadwerkelijk 3 kinderen hebben is overigens niet nodig :P
En je 3 kinderen hoeven ook niet te weten dat je kortingscodes voor aankopen voor jezelf gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gim schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:48:
[...]

En je 3 kinderen hoeven ook niet te weten dat je kortingscodes voor aankopen voor jezelf gebruikt :)
Ik heb al wat op het oog ja, maar dan moeten ze wel snel komen met die bonnen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Verdorie... help, twijfel is m'n vijand geworden...

Ik heb de 42082 rough terrain kraan hier nu in huis (in doos) staan en nu heb ik toch mijn bedenkingen en gezien het vele geld toch iets om nog even serieus te kijken wat ie te bieden heeft...

Vanwaar de twijfel? Ik heb namelijk ook al de 42042 Crawler Crane en 42054 Claas Xerion 5000 staan.

42042:
- voorwerpen gemotoriseerd liften door middel van een kabelsysteem
- ingenieus compact ontworpen schakel paneel voor de bediening (rijden, liften, draaien)
- gemotoriseerd rijden
- 360 graden de kraan gemotoriseerd laten draaien

42054:
- stuurwiel met 3 configuraties hoe de wielen moeten bewegen
- ...

Dus qua techniek heb ik al een paar sets die laten zien hoe het gedaan wordt. Het enige wat de 42082 dan wel nog kan is dat de arm langer/korter gemaakt kan worden en dat de outriggers gemotoriseerd bediend worden. Of mis ik iets?

(even los van het feit dat het een mooi model is op zich zelf staand en dat je veel onderdeeltjes voor de prijs krijgt.)

Zit me gewoon even te bedenken of de 42082 genoeg te bieden heeft wat ik nog niet gezien heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 15-05-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
JoeZuCK schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:01:
[...]

Ik heb al wat op het oog ja, maar dan moeten ze wel snel komen met die bonnen >:).
Mijn ervaring is dat de kortingscodes gedurende maandag en/of donderdag worden toegezonden. Natuurlijk afhankelijk van wanneer je de sticker hebt bemachtigd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Gim schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:42:
Zit me gewoon even te bedenken of de 42082 genoeg te bieden heeft wat ik nog niet gezien heb.
42042 Crawler Crane Blauw
42054 Claas Xerion 5000 Groen
42082 rough terrain crane Rood

De ideale mix. Kopen dus :P

Ik heb van deze drie alleen de rode kraan, en vind hem nog steeds erg geslaagd, maar snap dat hij overlapt met de andere modellen. Als je voor uniek gaat kun je hem overslaan, als je voor het verzamelen van goede technic sets gaat dan mag hij er zeker bij. (Ik zou graag die Claas willen hebben, maar dat was net in m'n dark ages. Ooit komt die nog wel, net als de unimog overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:40
vectormatic schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:34:
[...]

In de film/game wereld is het label 18+ voorbehouden aan alleen het meeste gore en extreme geweld, of in amerika iets waar zowaar een tiet in te zien is of zo.

Ik vind de asociatie niet zo'n rare, bij het idee "18+ lego" denk ik toch ook snel aan een modular bordeel of zo >:)
modular bordeel .. ik ga stuk!! het zou wat zijn..

maar idd. 18+ games, genre GTA V, waar het alleen maar bankovervallen/drugs/pr0n etc is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2020/05/De-focus-op-18-LEGO-sets-2-e1589526718166.jpg

deze bij bouwsteentjes gezien; uit welke set komt dit karretje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:42:
[Afbeelding]

deze bij bouwsteentjes gezien; uit welke set komt dit karretje?
Via reserve Google reverse image search: https://www.lego.com/en-nl/product/donut-shop-opening-60233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*zucht* dat had ik natuurlijk ook wel kunnen bedenken :)
* himlims_ runs to get cofffieeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Flabergasted schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:31:
[...]

Dat ding begint inmiddels aardig zeldzaam te worden, nergens meer voor een normale prijs te krijgen :P Ik kreeg vanochtend een brickwatchmailtje dat hij bij amazon.de weer wat goedkoper was, maar toen ik een uur later keek waren ze alweer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
phYzar schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:50:
[...]

42042 Crawler Crane Blauw
42054 Claas Xerion 5000 Groen
42082 rough terrain crane Rood

De ideale mix. Kopen dus :P

Ik heb van deze drie alleen de rode kraan, en vind hem nog steeds erg geslaagd, maar snap dat hij overlapt met de andere modellen. Als je voor uniek gaat kun je hem overslaan, als je voor het verzamelen van goede technic sets gaat dan mag hij er zeker bij. (Ik zou graag die Claas willen hebben, maar dat was net in m'n dark ages. Ooit komt die nog wel, net als de unimog overigens).
De 42042 kan ik je ook blind aanbevelen als je voor een verzameling goed technic sets wil, maar die is denk ik behoorlijk aan de prijs.

En kleuren zijn niet het belangrijkste; m'n knalgele 42030 kan ik er ook wel aan toevoegen anders :) Enerzijds is overlap van functionaliteit onvermijdelijk op een gegeven moment. Had ik natuurlijk deels kunnen verwachten met een tweede kraan. Anderzijds wil je ook genoeg diversiteit of iets dat bijvoorbeeld wezenlijk slimmer of anders is aangepakt ten opzichte van een vorig model.

Wat je zegt, ik hou van goede Technic sets, maar hoef ze niet allemaal als het meer van hetzelfde is.

Ik kijk nog even. Thanks.
Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Dat ding begint inmiddels aardig zeldzaam te worden, nergens meer voor een normale prijs te krijgen :P Ik kreeg vanochtend een brickwatchmailtje dat hij bij amazon.de weer wat goedkoper was, maar toen ik een uur later keek waren ze alweer weg...
Mij lijkt dat als je een beetje geduld hebt dat dit exemplaar echt nog voor een scherpe prijs terugkomt. Bevoorrading is wellicht een probleem of dat nu komt doordat meer mensen zich thuis vervelen of doordat het aanleveren een issue is. Als we dadelijk weer richting het einde van het jaar gaan en mensen moeten cadeau's kopen voor sinterklaas en kerst.... kan toch niet anders dan dat men ook met deze set gaat aanbieden? 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 15-05-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:53:
[...]

*zucht* dat had ik natuurlijk ook wel kunnen bedenken :)
* himlims_ runs to get cofffieeeeee
Het is nog vroeg! Die baristafiets is leuk gedaan, heb die set nu ook op mn brickwatch staan :)
Pagina: 1 ... 66 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .