Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.166.832 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Ik vond deze aflevering van LM niet bijster interessant;
In het eerste deel was de twist een beetje raar
spoiler:
wij hadden verwacht dat je gewoon verder moest bouwen met de opdracht van degene naast je, dat had ook veel meer in lijn geweest met wat de Brickmaster nog aan gaf als hoe Lego dat normaliter doet. Ik bedoel, die designers hoeven ook niet van een politiebureau een piratenset te maken als ze het overdragen, dat slaat nergens op

Met de bruggen, tsja, je kon natuurlijk echt al van mijlenver zien hoe de teams het zouden gaan doen. Ook heel vreemd dat die Brickmaster totaal oblivious leek toen
spoiler:
hij zei dat de brug van Bjorn en Corneel niet zo goed was tijdens de weddenschap met de Belgische presentator. En ook bij het testen toen er gewichten op stonden zei hij 'no way!' en kon blijkbaar niet geloven dat het 180 kg kon houden. Misschien was dat toneel of bouwt de brickmaster zelf ook te weinig bruggen?

En ik vond het ook raar dat in vergelijking met de andere landen (weet niet of ik US of Australie had gezien lange tijd geleden, ik denk seizoen 1 van Australie), de bruggen bijna niets leken te houden, maar als de afstand half zo kort is daar, met zelfde bouwtijd, dan is dat heel logisch.

Maar daarom (omdat de uitslag zo voorspelbaar was) vond ik dit wel de minst leuke aflevering tot nu toe.
Iemand houdt ook de wiki goed bij, handig overzicht:
Wikipedia: LEGO Masters

Ik hoop/denk dat de finale wordt;
* de favorieten: Bjorn en Corneel
* de uitdagers: David en Giovanni of Martijn en Jos
* de underdogs (creatievelingen) Lola en Jan of Arno en Andreas

[ Voor 4% gewijzigd door Hierkomik op 10-05-2020 14:38 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Kleine kanttekening hierbij: er zijn bouwers afgewezen uit LUGs in Nederland/België die beter bouwen dan de helft of zelfs meer dan de helft van de bouwers die nu meedoen aan de NL/BE versie, maar die betere bouwers pasten niet in het plaatje van de typetjes die blijkbaar per se in het programma moesten.

Eigenlijk dus een slechte afspiegeling van wat bouwers in de Benelux echt kunnen.
Het blijft natuurlijk een commerciële zender en show, man me voorstellen dat voor het grote publiek echt goede lego bouwers niet interessant genoeg zijn. Dus ze zullen eerder op interessante typetjes gezocht hebben dan op personen die geniale ontwerpen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

d-russo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Het blijft natuurlijk een commerciële zender en show, man me voorstellen dat voor het grote publiek echt goede lego bouwers niet interessant genoeg zijn. Dus ze zullen eerder op interessante typetjes gezocht hebben dan op personen die geniale ontwerpen maken.
Da's (gelukkig) met bijna alles wat we op TV in 'Real-Life' shows te zien krijgen zo. Scripted Reality wat de klok slaat (en dan laat ik in 't midden of dat dat ooit 'gelukkig' of 'helaas' zo is) ;)

Als er tijdens die "Lego Wars" alléén serieus gebouwd zou mogen worden dan waren alle deelnemers waarschijnlijk al ooit afgestudeerd als bouwkundig ingenieur én hadden ze échte 'In Real Life' projecten succesvol op naam staan :9

Hell ... Hoe zouden ze 'vroeger' ooit uitgevonden hebben dat een 'boogconstructie' tijdens het bouwen van een kerk of koepel 'F*CK*NG veel gewicht kán dragen >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 10-05-2020 15:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 01:06
Lees hier al een tijdje mee en ik zal ook eens wat posten.
Eind jaren 70 had ik mijn eerste lego, paar technic sets en wat kleine dingen.
Sinds begin dit jaar ben ik ook behoorlijk verslaafd aan lego, heb al veel sets gekocht, sommige om te bewaren, maar een groot deel bouw ik toch graag in elkaar.
Alles wat met space en ruimtevaart te maken heeft koop ik sowieso, helaas te laat ingestapt, als ik zie wat ik al gemist heb hiervan.

Vraag:
Zijn hier mensen die hun lego technic voorzien van motor setjes?
Ik heb diverse sets en het lijkt me leuk om dit is te doen.
Die 42095 stunt racer is regelmatig in de aanbieding, nu bij trekpleister 56 euro, Dan heb je niet alleen een leuke set maar er ook nog 2 motoren bij, die in andere sets te gebruiken zijn.
De 8293 powerfunctions set is ivh best duur. Bij ali zie ik ook wel spul, maar ik ben meer van de echte lego, voor de powerfunctions onderdelen zou ik hier misschien wel wat van willen kopen.

Technic Sets die ik inmiddels heb zijn:
42070 6x6 sleepwagen
42081 volvo wiellader
42082 kraan
42108 mobiele kraan
42111 Dom's Dodge
42094 rupslader
42096 porche
42030 Volvo wiellader

Groeten Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Die 42030 knap al aardig op als je er een oude trein remote bij gebruikt in plaats van de aan/uit afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 09:26
master30 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:42:
[...]
Vraag:
Zijn hier mensen die hun lego technic voorzien van motor setjes?
Ik heb diverse sets en het lijkt me leuk om dit is te doen.
Die 42095 stunt racer is regelmatig in de aanbieding, nu bij trekpleister 56 euro, Dan heb je niet alleen een leuke set maar er ook nog 2 motoren bij, die in andere sets te gebruiken zijn.
De 8293 powerfunctions set is ivh best duur. Bij ali zie ik ook wel spul, maar ik ben meer van de echte lego, voor de powerfunctions onderdelen zou ik hier misschien wel wat van willen kopen.
[...]
Hoi Marcel, ik heb een beetje ervaring met het motoriseren van lego technic, ik heb een paar afstandbestuurbare buggy's gemaakt, en ik heb de 42037 off-roader eens gemotoriseerd. Ik heb daar denk ik nog wel foto's/ een filmpje van, mocht je daarin geinteresseerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hierkomik schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:36:
Ik vond deze aflevering van LM niet bijster interessant;
In het eerste deel was de twist een beetje raar
spoiler:
wij hadden verwacht dat je gewoon verder moest bouwen met de opdracht van degene naast je, dat had ook veel meer in lijn geweest met wat de Brickmaster nog aan gaf als hoe Lego dat normaliter doet. Ik bedoel, die designers hoeven ook niet van een politiebureau een piratenset te maken als ze het overdragen, dat slaat nergens op

Met de bruggen, tsja, je kon natuurlijk echt al van mijlenver zien hoe de teams het zouden gaan doen. Ook heel vreemd dat die Brickmaster totaal oblivious leek toen
spoiler:
hij zei dat de brug van Bjorn en Corneel niet zo goed was tijdens de weddenschap met de Belgische presentator. En ook bij het testen toen er gewichten op stonden zei hij 'no way!' en kon blijkbaar niet geloven dat het 180 kg kon houden. Misschien was dat toneel of bouwt de brickmaster zelf ook te weinig bruggen?

En ik vond het ook raar dat in vergelijking met de andere landen (weet niet of ik US of Australie had gezien lange tijd geleden, ik denk seizoen 1 van Australie), de bruggen bijna niets leken te houden, maar als de afstand half zo kort is daar, met zelfde bouwtijd, dan is dat heel logisch.

Maar daarom (omdat de uitslag zo voorspelbaar was) vond ik dit wel de minst leuke aflevering tot nu toe.
Iemand houdt ook de wiki goed bij, handig overzicht:
Wikipedia: LEGO Masters

Ik hoop/denk dat de finale wordt;
* de favorieten: Bjorn en Corneel
* de uitdagers: David en Giovanni of Martijn en Jos
* de underdogs (creatievelingen) Lola en Jan of Arno en Andreas
Ik vond de bruggen-opdracht wel weer tof, maar dat komt omdat ik spellen zoals Pontiflex/Bridge Builder ook leuk vind om te doen. :P

Wat ik wel weer raar vond:
spoiler:
Geen eliminatie dit keer, vorige keer werden die 2 vrouwtjes meteen weggestuurd en dit keer werden de complete faals van Jan & Lola niet bestraft en vond er geen eliminatie plaats.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hecoson
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05-2020
Na jaren niks meer gedaan te hebben met lego inmiddels weer begonnen met een paar setjes technic en city .
O.a
42088
60212
31092
60183
Wou ik binnenkort naar een van de lego stores die nederland rijk is .
Welke raden jullie aan
En welke heeft de mooiste p.a.b wall

Mvg hecoson

Ps ik vergeet soms de hoofdletters punten en komma,s daarom probeer ik zo beknopt mogelijk te schrijven .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:23
Will_M schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:31:
[...]

én hadden ze échte 'In Real Life' projecten succesvol op naam staan :9
Giovanni heeft regelmatig op beurzen gestaan met hele mooie dingen. Even geen voorbeeld voor handen, maar heb wel wat voorbij zien komen.
d-russo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Daarentegen gaan die goede bouwers de show wel met gemak winnen (baarden of Bjorn en Corneel als most likely winnaars). Is dat dan wel leuke tv, waarbij de wedstrijd eigenlijk alleen tussen 2 van de 10 teams gaat? Weinig spanning.

Ik snap dat RTL/Lego bewust kiest voor ook mindere bouwers en typetjes om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, maar imo lijdt de wedstrijd eronder.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 10-05-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hecoson schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:32:
Na jaren niks meer gedaan te hebben met lego inmiddels weer begonnen met een paar setjes technic en city .
O.a
42088
60212
31092
60183
Welke raden jullie aan

Mvg hecoson

Ps ik vergeet soms de hoofdletters punten en komma,s daarom probeer ik zo beknopt mogelijk te schrijven .
Amsterdam vond ik de leukste, maar tegelijkertijd ook de meest irritante (drukte vooral)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:02
Ik ben pas uit mijn 'Dark ages' gehaald door het Hogwarts-kasteel van Harry Potter. Ik had al jaren niets meer met lego gedaan. Maar dat was zo'n geweldige ervaring, om die te bouwen! Toen ben ik weer helemaal losgegaan :p

Ik heb destijds nog een filmpje gemaakt van het resultaat:
YouTube: Legokasteel Hogwarts 71043

Nu heb ik de Pirates of Barracuda Bay-set besteld. Ik ben heel benieuwd! Heeft een van jullie daar ervaringen mee? Ik moet nog even wachten tot hij komt, hij was out of order, maar wordt nagezonden door Lego :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-08 17:41
Vroeger als kind (25+ jaar geleden) LEGO gehad. Nu, vooral door LEGO Masters weer enthousiast geworden, ook mijn vriendin. Dus van de week omdat we er ook zijn geweest de 21046 Empire State Building besteld en vandaag met z'n tweeën opgebouwd. Niet de meest variërende bouw, maar vooral gedaan voor de display waarde gedaan. En hij ziet er echt gaaf uit moet ik zeggen.
Mijn vriendin die voorheen nog nooit een LEGO steen in de handen heeft gehad was direct verkocht!
Ze is gek op knutselen en vind dit helemaal Zen. Dus die heeft direct de 10255 gebouwenset besteld. Heb zo'n idee dat er nog een hoop van die modular buildings gaan komen.
Zelf heb ik de 42100 Liebherr besteld, lijkt me een prachtig ding om te bouwen. Mijn ouders gaven nog aan dat er ook nog een set bij hun thuis lag, de 6080 King's Castle. Moeders gaat een poging wagen die in elkaar te zetten. Allemaal aan de Lego _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Laatst online: 01-08 22:46

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ok, die laatste brug was briljant. Zat hier vol verbazing te kijken. Super gaaf!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 18:46
O.a
42088
60212
31092
60183
Welke raden jullie aan

Mvg hecoson

ik weet niet wat je met binnenkort bedoeld, maar voor zover ik weet zijn alle lego officiele stores op dit moment dicht tot de corona crisis voorbij is.
Ik ben zelf nog niet in de nederlandse stores geweest. Wel in die van oberhausen duitsland. lille frankrijk en wijnegem belgie. oberhausen is een klein winkeltje, de andere 2 zijn groter en fijn er om te winkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
O.a
42088
60212
31092
60183
Welke raden jullie aan

Mvg hecoson

Amsterdam is wel een stuk groter dan Utrecht (2 verdiepingen) Denk dat als je in de ochtend door de weeks gaat dat amsterdam wel rustig is. Zal nu sowieso wel wat rustiger zijn qua toeristen (als ie open gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 15:48
Ik ben dit weekend ook rustig verder gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5eb8e9e278cfc/5eb8e9e26eaca-IMG_20200509_154654.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5eb8e9c833f6a/5eb8e9c8227a7-IMG_20200510_121952.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5eb8e9f6d96fc/5eb8e9f6cfb73-IMG_20200510_203353.thumb.jpg

De laatste foto is een beetje wazig omdat het al schemerig werd. Ik heb nu alles af tot en met zakjes nummer 10. Als ik verder ga, kan ik weer verder met zakjes nummer 11 :-)

Einde komt in zicht en ergens vind ik dat jammer. Ik wil het eindresultaat graag zien, maar ik vind het bouwen het leukste en ook het verwonderen over hoe de techniek in elkaar steekt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

YdieresiS schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De laatste foto is een beetje wazig omdat het al schemerig werd. Ik heb nu alles af tot en met zakjes nummer 10. Als ik verder ga, kan ik weer verder met zakjes nummer 11 :-)

Einde komt in zicht en ergens vind ik dat jammer. Ik wil het eindresultaat graag zien, maar ik vind het bouwen het leukste en ook het verwonderen over hoe de techniek in elkaar steekt.
Gaaf model hoor.

Wist je trouwens dat je tegenwoordig ook gewoon plaatjes rechtstreeks aan je reacties kan toevoegen? Het meest rechtse icoontje boven het reactieveld.

Hier is ook een nieuwe build gestart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzDjWS2Zp5E_spDyzychAnJ66q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0JW6LAermhBKN7Lf2mNTcFJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 11-05-2020 08:14 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-08 13:03
Wellicht mag het hier niet geplaatst worden, dan kan het weer verwijderd worden. Ik ben eigenlijk op zoek naar 21309 (Saturn V), nou zie ik dat deze vrijwel overal uitverkocht is. Zijn er nog tips waar ik ook nog kan kijken (ik heb op Brickwatch, Idealo.de en de 'normale' webshops (Bol, Intertoys, Amazon etc) in Nederland gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:04
Herax10NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:02:
Wellicht mag het hier niet geplaatst worden, dan kan het weer verwijderd worden. Ik ben eigenlijk op zoek naar 21309 (Saturn V), nou zie ik dat deze vrijwel overal uitverkocht is. Zijn er nog tips waar ik ook nog kan kijken (ik heb op Brickwatch, Idealo.de en de 'normale' webshops (Bol, Intertoys, Amazon etc) in Nederland gezocht.
Deze set is retired. Volgens mij kun je nu het beste kijken op marktplaats en bricklink. Je betaalt dan wel flink meer dan de oorspronkelijke Lego adviesprijs. Een andere optie zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Deze set is retired. Volgens mij kun je nu het beste kijken op marktplaats en bricklink. Je betaalt dan wel flink meer dan de oorspronkelijke Lego adviesprijs. Een andere optie zie ik niet.
Ben toch wel blij dat ik hem ruim op tijd gekocht heb vorig jaar _/-\o_ blijf het een mooie set vinden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PaT schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Gaaf model hoor.

Wist je trouwens dat je tegenwoordig ook gewoon plaatjes rechtstreeks aan je reacties kan toevoegen? Het meest rechtse icoontje boven het reactieveld.

Hier is ook een nieuwe build gestart.
[Afbeelding]
De boomhut, nice! Die staat hier sinds een week ook in elkaar :) Binnenkort toch wellicht maar eens een tweede keer bouwen, hij was wel leuk vond ik.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
Kleine 'spoiler' voor mijn laatste project:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPfyWWUPFN6VMmV4XrFRT8Qp5JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0wGsJXE5CTng5NaqK85KqDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qFyxLn0m0uf6-h_FW2Q42NYlUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqTOZDyievM1I5cXkv5HVaqy.jpg?f=fotoalbum_large

De voorkant is zo goed als af, de achterkant en zijkant hebben nog het nodige werk nodig, ik hoop dat over een of twee maanden ook af te hebben. Verder zijn er altijd wel kleine dingetjes waar ik mee bezig blijf, herkenbaar? :+

Hij heeft o.a. een handmatige versnellingsbak met 4 versnellingen, mocht je daarin geintereseerd zijn, dit filmpje laat zien hoe hij werkt: YouTube: Shifter
De schaal is 1:10.

Iemand enig idee welke auto het wordt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Jeroen Koopman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:15:

Gezien de locatie van het stuurwiel gok ik een Aston Martin, maar welk type......

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JohanKupers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Gezien de locatie van het stuurwiel gok ik een Aston Martin, maar welk type......
2019 Vantage? Die heeft een soort van grille die een beetje lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.cstatic-images.com/car-pictures/xl/usc80anc011a01300.png

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 11-05-2020 12:44 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Jeroen Koopman schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:15:
Iets Japans.
Ik denk aan een RX-7 of iets in de trand van een oude Fairlady.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
zonoskar schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:43:
[...]

2019 Vantage? Die heeft een soort van grille die een beetje lijkt.

[Afbeelding]
Jep, dat is hem. De grille is een van de dingen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, maar de precieze vorm krijgen is erg lastig in lego

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:29
Fck yeah!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lG_pdKjcAtny-28MbnwFqk-tAk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qRqbQjPre7mEdbMAufIfnwzE.png?f=user_large

https://www.bricktastic.n...haunted-house-verschenen/

Nu nog een herziene uitgave van de Old Fishing Store plus de eerste 5 modulars en de hedendaagse AFOLs zijn weer bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 15:39
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:41:
Fck yeah!

[Afbeelding]

Nu nog een herziene uitgave van de Old Fishing Store plus de eerste 5 modulars en de hedendaagse AFOLs zijn weer bij ;)
Nice!

Eigenlijk wel jammer dat het geen modular is. Maar nu mag ik zelf weer aan de slag met het passend maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:41:
Fck yeah!

[Afbeelding]

Uh, is dit een herziene uitgave van de oude Haunted Mansion? Nee toch?

Old Fishing Store is nog redelijk recent; lijkt me niet dat die een herziene uitgave krijgt (binnenkort). Daarbij was het een IDEAS set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 15:52
Gim schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Old Fishing Store is nog redelijk recent; lijkt me niet dat die een herziene uitgave krijgt (binnenkort). Daarbij was het een IDEAS set.
Nee, dit is een kermis / pretpark attractie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Hoewel de set mij niet helemaal trekt, ben ik wel erg benieuwd naar het mechanisme in de toren voor het 'vrije val' effect.
Lijkt me ook tof als ze ooit een madhouse attractie maken (a la Villa Volta), al weet ik niet hoe je dat kunt maken zodat je en een goede gevulde binnenkant hebt (voor de minifigs), maar ook dat je het van buiten (dus vanaf de bouwer) kan zien. Ik denk dat je er dan niet aan ontkomt om 1 zijkant open te houden... <noteert weer extra projectje voor ergens in de toekomst :p>

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
[...]

De 10228 Haunted House set uit de Monster Fighters serie lijkt inderdaad los te staan van deze set, ik zie er geen remake in op eerste zicht.

Dat neemt niet weg dat deze set eventueel ook kan dienen in een stadslayout ipv een pretpark.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 11-05-2020 14:09 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 19:17

FeaR

In GoT we trust

Herax10NL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:02:
Hoe veel heb je over voor een nieuwe? 2T Toys in Den Bosch heeft er nog eentje voor €169,95. Niet goedkoop maar wel goedkoper dan wat ik zo op Brickwatch tegen kom. Zie, http://2ttoys.nl/contents...aturn-Apollo-V-Raket.html

Edit:
Het kan €0,95 goedkoper in Den Bosch: http://otten-speelgoed.nl/21309.html.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 11-05-2020 15:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Hoe veel heb je over voor een nieuwe? 2T Toys in Den Bosch heeft er nog eentje voor €169,95. Niet goedkoop maar wel goedkoper dan wat ik zo op Brickwatch tegen kom. Zie, http://2ttoys.nl/contents...aturn-Apollo-V-Raket.html
Behalve bij ophalen krijg je hier bovenop nog wel verzendkosten. Het ziet er idd naar uit dat je rond de 170 Euro eindigt. Eventueel kan je Bricklink overwegen, maar door de verzendkosten zal het niet veel uitmaken. Een ander alternatief is kijken of deze set bij jou in de buurt op te halen is op marktplaats.

Zie https://www.bricklink.com...5BLEGO%20Ideas%20&#T=S&O={%22iconly%22:0}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nog even gekeken naar een paar YT filmpjes van de 42082 Rough Terrain Crane met betrekking tot het vermogen om iets op te tillen.

YouTube: How Much Can a LEGO Technic Crane Lift? Space Edition!

JA, ik zou wellicht overwegen om de clutch gear te vervangen door een andere gear... maar dan hooguit om IETS meer te kunnen tillen met de crane. Niet om gelijk tot het uiterste te gaan want ik kan me niet voorstellen dat de arm of de motor hier erg blij van worden...

Met de 42042 heb ik destijds ook iets van een gear vervangen zodat je net iets meer ermee kon dan standaard, maar ik had geen zin om het model kapot te krijgen...
FeaR schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Edit:
Het kan €0,95 goedkoper in Den Bosch: http://otten-speelgoed.nl/21309.html.
En op Bricklink zit ook niks om er goedkoper aan te geraken? Ik dacht dat van deze set gezegd werd dat zoveel mensen deze gekocht hebben en zoveel handelaren hem gekocht hebben dat ie door het aanbod niet zo duur zou uitvallen. Of is het eerder... wel duurder, alleen geen jackpot :)

Doordat LEGO met nieuwe NASA sets komt zoals ISS en de Maanlander kan ik me wel voorstellen dat mensen die nu pas LEGO ontdekken en de ISS en Maanlander willen, toch ook die Saturn V willen hebben. Dat je ook met een ooit op zichzelf staande IDEAS set nu toch te laat in een "serie" kunt stappen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 11-05-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
YdieresiS schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb gisteren zakje 1 & 2 in elkaar gezet, ik heb mij meerdere malen verbaasd over de ingenieusiteit. Echt een hele toffe build, maar ik heb dan ook 0,0 referentie, het is namelijk mijn eerste set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silk-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb even een vraagje over de Chiron.
Ik zie overal op de voorkant van de doos in de linker onderhoek alleen de leeftijd staan (16+) het modelnummer (42083) en dan Bugatti Chiron. Als ik op het internet ga kijken komen 99% van de dozen overeen met deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6kMBjyDHOuNX3Z0YE1Uf6WVcCU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7p8QKWRdQMSDaUWM87WL5ZIf.jpg?f=user_large

Nou zie ik ook de volgende doos voorbij komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Imc9eS_2h647FUQ4IgS2H1Q-9t0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dzysw99A6pPBPY8ZoluYysvU.jpg?f=user_large

Let hier vooral op de linker onderkant. Hier zie je naast de eerder genoemde dingen ook nog het aantal steentjes staan en nog een kolom met tekst.

Nu dus de vraag gaat het bij de 2e foto om een namaak?
Reden waarom ik dit vraag is omdat ik deze aangeboden heb gekregen voor een mooie prijs, maar ik twijfel of het nu om een namaak gaat of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-08 13:03
Silk- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:59:
Ik zie overal op de voorkant van de doos in de linker onderhoek alleen de leeftijd staan (16+) het modelnummer (42083) en dan Bugatti Chiron. Als ik op het internet ga kijken komen 99% van de dozen overeen met deze foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Let hier vooral op de linker onderkant. Hier zie je naast de eerder genoemde dingen ook nog het aantal steentjes staan en nog een kolom met tekst.

Reden waarom ik dit vraag is omdat ik deze aangeboden heb gekregen voor een mooie prijs, maar ik twijfel of het nu om een namaak gaat of niet.
Of het om een namaak gaat durf ik niet te zeggen, maar dit is mijn doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5ZMYL9lhJxjUIgynqmITBWRKbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qx9RpcBYhqNYYO29HW3BP5Hw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Silk- Het zou kunnen dat het om een Amerikaanse versie gaat, daar is het volgens mij verplicht om het aantal steentjes te vermelden. De Speed Champions en Architecture sets die ik daar heb gekocht hebben ook een andere doos dan hier.

[ Voor 15% gewijzigd door AntonV op 11-05-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeymike74
  • Laatst online: 10-02-2023
Na de 42082 ook maar de 42100 aangeschaft. Niet het mooiste model van Technic maar deze set heeft 7(!) motoren en 2 bluetooth batterijboxen/ontvangers. Als je deze op Bricklink bekijkt en je telt de 6 actuators erbij op dan zit je al over de helft van de aanschafprijs van de set. Dat gaf voor mij de doorslag. Lekker klooien met het motorizen van je eigen modellen is toch fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
AntonV schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:11:
@Silk- Het zou kunnen dat het om een Amerikaanse versie gaat, daar is het volgens mij verplicht om het aantal steentjes te vermelden. De Speed Champions en Architecture sets die ik daar heb gekocht hebben ook een andere doos dan hier.
Klopt inderdaad, de US versie heeft de piece count op de doos staan (is al jaren zo). Zal mij niets verbazen als de hoeveelheid veiligheidswaarschuwingen ook meer is, zoals "geef dit niet te eten aan je huisdieren".

Het lijkt overigens als ik de bouwinstructies op Lego bekijk dat de US- en EU-varianten ook een andere afmeting hebben bij veel sets? A4 vs 'letter size'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 23:47
Nou, ik heb eindelijk de Defender in elkaar. Wat blijkt. De achterwielen draaien tegenovergestelde van elkaar waardoor ze eraf lopen |:( Heb alles al een keer nagelopen, maar ik kom er niet achter wat ik fout heb gedaan. Iemand die hier de oplossing voor heeft?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-08 21:14
Waar is het beste om te bestellen,via de lego site zelf of ergens gewoon in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-08 17:17

Reintji

(2 x dad)²

Beste lezers,

Onlangs het Billund lego huis besteld via de Lego site en gebruik gemaakt van de PayPal actie voor een "mystery poly-bag". Had mij al helemaal verkneukeld met het feit dat het een geinig StarWars minifigje zou zijn (want immers 4 mei). Vandaag de buit binnen, Lego 5006160 bleek 30545 te zijn. Een bijzonder guitig visje. Is dit random?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 20:22
sjufke schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:06:
Nou, ik heb eindelijk de Defender in elkaar. Wat blijkt. De achterwielen draaien tegenovergestelde van elkaar waardoor ze eraf lopen |:( Heb alles al een keer nagelopen, maar ik kom er niet achter wat ik fout heb gedaan. Iemand die hier de oplossing voor heeft?
Moet een fout in het achterste differentieel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:01
svenn15 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:11:
Waar is het beste om te bestellen,via de lego site zelf of ergens gewoon in de winkel.
Brickwatch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-08 10:52
sjufke schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:06:

Dat komt aan bod in dit filmpje!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-07 11:32
Probeerseltje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geekeep
@Zeehond
kan dat YouTube filmpje met tips 'n tricks voor de Technic Defender geen vaste plek in de TS krijgen? Hij is nu afgelopen 2 weken al 5 keer opnieuw gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:11:
@Zeehond
kan dat YouTube filmpje met tips 'n tricks voor de Technic Defender geen vaste plek in de TS krijgen? Hij is nu afgelopen 2 weken al 5 keer opnieuw gepost.
Ik weet niet of het in de TS direct meer gezien zal gaan worden. Heb wel een post gepind met de video erin.
Hierkomik schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:36:
spoiler:
Geen idee of iedereen het al gezien heeft dus ik gebruik nog maar netjes de spoiler :P

spoiler:
Ik vraag mij af of de brickmaster wist dat ze van plan waren de balk dwars te leggen want dat was wel geniaal. Als de balk gewoon was neer gelegd met de plates horizontaal geklikt had het wellicht inderdaad minder gehouden.

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 20:28
Reintji schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:30:
Beste lezers,

Onlangs het Billund lego huis besteld via de Lego site en gebruik gemaakt van de PayPal actie voor een "mystery poly-bag". Had mij al helemaal verkneukeld met het feit dat het een geinig StarWars minifigje zou zijn (want immers 4 mei). Vandaag de buit binnen, Lego 5006160 bleek 30545 te zijn. Een bijzonder guitig visje. Is dit random?
Blijkbaar, ik heb exact hetzelfde gedaan. Ik heb vandaag 853958 (Easter Pod) gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-08 19:21
Ziet er weer veel belovend uit! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

nee, maar heeft daar voor mijn gevoel enorm leenbuurtje gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-08 21:05
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:11:
@Zeehond
De lego defender blijft de mensen hier bezig houden lol. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Gaat wat worden als ik hem straks binnen heb. Sowieso m’n eerste Technic set - heb daar normaal niks mee. Hopen dat hij in 1x goed gaat... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
mschol schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:03:
[...]

nee, maar heeft daar voor mijn gevoel enorm leenbuurtje gespeeld..
Tevens leentjebuur bij een Ideas build die afgelopen februari afgekeurd is door Lego:

https://ideas.lego.com/pr...comments#content_nav_tabs

Het uiterlijk is compleet anders maar het idee, het kunnen opendraaien en enkele interne elementen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 21:48
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Tevens leentjebuur bij een Ideas build die afgelopen februari afgekeurd is door Lego:

Het uiterlijk is compleet anders maar het idee, het kunnen opendraaien en enkele interne elementen niet.
Ik vind het wel meevallen, het is niet de eerste keer dat dergelijke elementen in een set zitten. Dat die Haunted Mansion set niet gekomen is is ook niet gek trouwens. Dat zou sowieso +€50,- Disney tax zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Klopt inderdaad, de US versie heeft de piece count op de doos staan (is al jaren zo). Zal mij niets verbazen als de hoeveelheid veiligheidswaarschuwingen ook meer is, zoals "geef dit niet te eten aan je huisdieren".

Het lijkt overigens als ik de bouwinstructies op Lego bekijk dat de US- en EU-varianten ook een andere afmeting hebben bij veel sets? A4 vs 'letter size'.
Maakt het uit voor de waarde? US of EU versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Gister pirates of baracuda bay in elkaar gezet. Wat een verschil met de piratenschepen die ik vroeger had (begin jaren 90)

Zoveel meer kleine details en aparte constructies. Ik miste wel 4 steentjes (waren wel standaard steentjes die ik vast wel over heb, maar voor zo’n dure set zou dat eigenlijk niet moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:34
d-russo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:54:
Gister pirates of baracuda bay in elkaar gezet. Wat een verschil met de piratenschepen die ik vroeger had (begin jaren 90)

Zoveel meer kleine details en aparte constructies. Ik miste wel 4 steentjes (waren wel standaard steentjes die ik vast wel over heb, maar voor zo’n dure set zou dat eigenlijk niet moeten)
Weet je zeker dat je ze niet per ongeluk ergens anders hebt gebruikt in je set? Overkomt mij ook vaker dat ik opeens een onderdeel te kort kom, dan zit hij meestal in de plek van een steentje dat er erg op lijkt qua kleur/vorm. :D

En als je echt onderdelen mist, kun je op de LEGO-site de missende onderdelen gratis nabestellen (https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts). Daar is LEGO heel coulant in. Maar 4 onderdelen is wel veel, dus ik zou je set nog even goed controleren.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 17:14
geekeep schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Hoezo "leentjebuur" gespeeld? Als je er rekening mee houdt dat de ontwikkelingstijd voor een grote complexe LEGO set inclusief de verschillende design iteraties, ontwikkeling van de handleiding zodat ook redelijke Lego noobs het stapje voor stapje kunnen bouwen, het grafisch ontwerp van de doos e.d allemaal bij elkaar wel meer dan een jaar duurt, dan was de aankomende Creator Expert Haunted House al lang en breed in ontwikkeling toen die Ideas set de 10.000 stemmen haalde. Logisch dat die vervolgens is afgekeurd, zonder dat LEGO erbij kon vertellen: sorry, we hebben al een vergelijkbare set in ontwikkeling, voor release in 2020. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
baronruud schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 06:35:
[...]

Maakt het uit voor de waarde? US of EU versie?
Geen idee. Gezien webshops en particuliere verkopers waarschijnlijk ook vol staan met grijze import, weet je niet of je altijd een EU versie krijgt als je bestelt. US versie zal wellicht in de basis wat goedkoper zijn, maar met verzend- en importkosten maakt het niet veel meer uit.
Daarbij, waarom maak je je druk om het waardeverschil (wat verwaarloosbaar zal zijn) als bouwer, tenzij je een reseller bent?
Haay schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Hoezo "leentjebuur" gespeeld? Als je er rekening mee houdt dat de ontwikkelingstijd voor een grote complexe LEGO set inclusief de verschillende design iteraties, ontwikkeling van de handleiding zodat ook redelijke Lego noobs het stapje voor stapje kunnen bouwen, het grafisch ontwerp van de doos e.d allemaal bij elkaar wel meer dan een jaar duurt, dan was de aankomende Creator Expert Haunted House al lang en breed in ontwikkeling toen die Ideas set de 10.000 stemmen haalde. Logisch dat die vervolgens is afgekeurd, zonder dat LEGO erbij kon vertellen: sorry, we hebben al een vergelijkbare set in ontwikkeling, voor release in 2020. :P
Fair enough! Ergens zou ik wat meer inhoudelijke feedback dan "Sorry helaas" wel nuttig vinden. Op die manier weet je waar Lego op let bij verschillende type ontwerpen (herbouwbaarheid, hoeveelheid onderdelen, geschatte verkoopprijs, aantal zeldzame onderdelen, teveel/te weinig aansluiting op bestaande thema's, kleurgebruik, inachtneming huidig/toekomstig gebruik van mallen, kleuren grondstof, aantal figuren, etc.). Het hoeft geen volledige analyse te zijn, hoewel ze dat achter de schermen wellicht wel doen. Maar meer zodat mensen iets aan opbouwende kritiek hebben en met nieuwe bouwwerken dit kunnen verwerken tot een levensvatbaarder geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
d-russo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:54:

Het kan gewoon eens voorkomen. Voor hetzelfde geld is er een bouwfout gemaakt of is er een steentje in het plastic zakje blijven zitten. En LEGO is aan de prijs, neem aan dat het controle proces voor een set van €200 gelijk is aan die van €99 en €450.

Side-note: En ja, er zijn genoeg mensen die roepen dat ze al jaren bouwen en al honderden sets hebben en dat ze nooit een steentje missen (hallelujah LEGO) en dat ze vervolgens met hun vinger wijzen naar de betreffende persoon die wel iets mist. Tja,...

Zoals gezegd, het kan voorkomen en LEGO heeft een top service om je al snel van vervangende of ontbrekende onderdelen te voorzien. Daar kan menig bedrijf van leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 13:08
Vorige week Parisian Restaurant gebouwd, lag hier al een tijdje in de kast. Hier ook een fout qua inhoud tegengekomen. Er zou 23x 3x1 curved slope en 27x 4x1 curved slope in moeten zitten maar dat was dus andersom. Heb de dakconstructie uit elkaar gehaald om het te dubbel checken en na te tellen. Gelukkig is dat laatste stukje slope makkelijk te vervangen met de 1x1 tiles waar er genoeg reserve van bij zitten in de juiste kleur. Je moet er echt heel dicht op staan en het eigenlijk weten om te zien dat er iets niet klopt. Ga daarom ook geen vervangende onderdelen aanvragen.

Moet zeggen dat LEGO echt on fire is dit jaar, nu weer met die nieuwe Haunted House set!

Ziet er zo op de eerste plaatjes al uit als een schitterend gedetailleerde set, mooie toevoeging aan het Fairground thema (hoewel dit technisch gezien meer pretpark dan kermis is), box art aangepast op de 18+ doelgroep, vrije val functionaliteit en in het interieur veel verwijzingen naar de Adventurers serie. Dat laatste zal weer helpen om mensen uit hun dark ages te trekken, zoals eerder met de Pirates set. Dan is het ook nog een waardige vervanger van de gewilde Monster Hunters set en lijkt het tot slot veel waar voor geld te zijn (3231 blokjes voor €230). Een waar huzarenstukje, ook vanuit marketingperspectief.

Las op Eurobricks dat hij woensdag waarschijnlijk officieel wordt aangekondigd.

Dit wordt echt een topjaar voor LEGO zo. Corona, LM en agressievere strategie richting de 18+ doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Weet je zeker dat je ze niet per ongeluk ergens anders hebt gebruikt in je set? Overkomt mij ook vaker dat ik opeens een onderdeel te kort kom, dan zit hij meestal in de plek van een steentje dat er erg op lijkt qua kleur/vorm. :D

En als je echt onderdelen mist, kun je op de LEGO-site de missende onderdelen gratis nabestellen (https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts). Daar is LEGO heel coulant in. Maar 4 onderdelen is wel veel, dus ik zou je set nog even goed controleren.
3 zaten er niet bij en bij 1 was het ipv een 1x2 een 1x2 met knobs. Heb steeds de delen gepakt die per handeling nodig waren, dus vond het ook vrij veel dat er 4 stukjes missen.
Maar heb het ingevuld dus ben benieuwd of ik ze toegestuurd krijg en anders kan ik ze alsnog ergens anders vandaan halen, waren allen gangbare steentjes.
Gim schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Het kan gewoon eens voorkomen. Voor hetzelfde geld is er een bouwfout gemaakt of is er een steentje in het plastic zakje blijven zitten. En LEGO is aan de prijs, neem aan dat het controle proces voor een set van €200 gelijk is aan die van €99 en €450.

Side-note: En ja, er zijn genoeg mensen die roepen dat ze al jaren bouwen en al honderden sets hebben en dat ze nooit een steentje missen (hallelujah LEGO) en dat ze vervolgens met hun vinger wijzen naar de betreffende persoon die wel iets mist. Tja,...

Zoals gezegd, het kan voorkomen en LEGO heeft een top service om je al snel van vervangende of ontbrekende onderdelen te voorzien. Daar kan menig bedrijf van leren.
ja precies, maar had het zelf nooit eerder meegemaakt, vroeger ook niet.
Jean-Bob schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:14:

Las op Eurobricks dat hij woensdag waarschijnlijk officieel wordt aangekondigd.

Dit wordt echt een topjaar voor LEGO zo. Corona, LM en agressievere strategie richting de 18+ doelgroep.
Vooral dat laatste is wel een gouden zet van ze, volwassenen hebben meer te besteden en in mijn geval met die baracuda set leuke link naar mn piraten sets van vroeger alleen is de set nu 100x leuker en uitdagender.

[ Voor 43% gewijzigd door dr86 op 12-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-04 19:59
Dit topic volg ik nu al weken en dit was ook de aanleiding om voor mijn jeugd sets de ontbrekende onderdelen te gaan bestellen. Het viel me op dat ik als een klein kind ongeduldig (lang) zat te wachten op de daadwerkelijke levering.

Eenmaal binnen, als eerst mijn favoriete build van de Technic 8062 in elkaar gezet. Het viel mij op dat ik er toch 90 minuten mee zoet was!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIYnvGIgQxEupUqXnNFCZnZKCo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzbHtOnFvc9wvUHr4wvPc1P0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOaBn1Yts-xXHnxccMj_tcWPbgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Exolg53gsXXYBp8KQsAGPGam.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ03zmfV6RHC7qiSbCl0z2hYD6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHoexuFsuMDiF0bbuUCJPVD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn hier mensen die hun LEGO uitlenen of verhuren? Aan familie, vrienden, onbekenden etc? En wat zijn jullie ervaringen? Haken, ogen? Waar moet je aandenken?

Ik las laatst het volgende artikel, https://www.telegraaf.nl/...naar-huur-lego-explodeert. Wat over een winkel gaat dat LEGO verhuurt.

Toen dacht ik eigenlijk, ik heb zelf wel wat LEGO waar ik, op dit moment, niets mee doe. Waarom zou ik het niet uitlenen of verhuren aan anderen. Niet zozeer voor de winst of het geld, juist om andere ook de mogelijkheid te geven om ermee te bouwen.

Nu is echter natuurlijk de hamvraag... hoe doe je zoiets? Wat is de makkelijkste manier om er voor te zorgen dat je aan het einde van de rit nog al je LEGO stukjes terug krijgt? En dus het model nog kan bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBaroN
baronruud schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:35:
Vroeger als kind (25+ jaar geleden) LEGO gehad. Nu, vooral door LEGO Masters weer enthousiast geworden, ook mijn vriendin. Dus van de week omdat we er ook zijn geweest de 21046 Empire State Building besteld en vandaag met z'n tweeën opgebouwd. Niet de meest variërende bouw, maar vooral gedaan voor de display waarde gedaan. En hij ziet er echt gaaf uit moet ik zeggen.
Mijn vriendin die voorheen nog nooit een LEGO steen in de handen heeft gehad was direct verkocht!
Ze is gek op knutselen en vind dit helemaal Zen. Dus die heeft direct de 10255 gebouwenset besteld. Heb zo'n idee dat er nog een hoop van die modular buildings gaan komen.
Zelf heb ik de 42100 Liebherr besteld, lijkt me een prachtig ding om te bouwen. Mijn ouders gaven nog aan dat er ook nog een set bij hun thuis lag, de 6080 King's Castle. Moeders gaat een poging wagen die in elkaar te zetten. Allemaal aan de Lego _O-
Even verder incl. mezelf te quoten voor het complete verhaal.
Nu had ik dus de doos van de Liebherr en de gebouwde Empire State op de familie app gezet.
Heeft mijn zwager de 42110 Defender gekocht en mijn zusje de 21318 Boomhut d:)b .
Gaat goeie kant op voor LEGO zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Chip. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:06:
Zijn hier mensen die hun LEGO uitlenen of verhuren? Aan familie, vrienden, onbekenden etc? En wat zijn jullie ervaringen? Haken, ogen? Waar moet je aandenken?

Ik las laatst het volgende artikel, https://www.telegraaf.nl/...naar-huur-lego-explodeert. Wat over een winkel gaat dat LEGO verhuurt.

Toen dacht ik eigenlijk, ik heb zelf wel wat LEGO waar ik, op dit moment, niets mee doe. Waarom zou ik het niet uitlenen of verhuren aan anderen. Niet zozeer voor de winst of het geld, juist om andere ook de mogelijkheid te geven om ermee te bouwen.

Nu is echter natuurlijk de hamvraag... hoe doe je zoiets? Wat is de makkelijkste manier om er voor te zorgen dat je aan het einde van de rit nog al je LEGO stukjes terug krijgt? En dus het model nog kan bouwen.
En niet vergeten: uit hygiëne oogpunt elke keer de Lego schoon maken. Dat lijkt me best tijdrovend. En ook moeilijk bij steentjes met stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 15:52
meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:22:
[...]

En niet vergeten: uit hygiëne oogpunt elke keer de Lego schoon maken. Dat lijkt me best tijdrovend. En ook moeilijk bij steentjes met stickers.
De set 3 dagen in quarantaine plaatsen ipv schoonmaken, dit doen bibliotheken nu ook met boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chip. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:06:

Ik heb er niet echt ervaring mee. Ik sta ook niet gelijk te springen om sets uit te lenen. Zal echt van de set en de pesoon afhangen. Ik spring zelf redelijk netjes om met mijn spullen. En wat er al gezegd wordt.... krijg je het schoon terug, zonder schade, zonder missende onderdelen. Kost enorm veel tijd om dat na te gaan.

Dusver leen ik alleen af en toe een van mijn LEGO sets uit aan mijn kinderen en dat gaat van modulars tot weet ik wat, zolang het maar enigszins speelbaar is. M'n kinderen bouwen er niet aan maar spelen er verhaaltjes mee. Die gaan er doorgaans ook wel netjes mee om en wanneer er een steentje ontbreekt dan weet ik in ieder geval dat ie in mijn huis ligt :)

De Harley staat wel op de lijst om misschien uitgeleend te worden al heb ik het idee dat het niet zozeer is om mee te bouwen, maar meer om er even mee te pronken :) Zo heb ik iets met LEGO maar eigenlijk niks met motoren en andere eigenlijk niks met LEGO maar wel met motoren (en ook een kennissen kring met motoren).

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 12-05-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:26:
[...]

De set 3 dagen in quarantaine plaatsen ipv schoonmaken, dit doen bibliotheken nu ook met boeken.
Ah, dat volstaat? Het gaat me niet specifiek om Corona, maar hygiëne in het algemeen.
Dit betekent dat je tweedehands Lego niet hoeft schoon te maken? Zelf zou ik het wel een fijne gedachte vinden als Lego schoon gemaakt is. Zeker als ik zie hoe kleine kinderen met hun genies, gesnotter en geproest met hun Lego spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:34
d-russo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:16:
[...]

3 zaten er niet bij en bij 1 was het ipv een 1x2 een 1x2 met knobs. Heb steeds de delen gepakt die per handeling nodig waren, dus vond het ook vrij veel dat er 4 stukjes missen.
Maar heb het ingevuld dus ben benieuwd of ik ze toegestuurd krijg en anders kan ik ze alsnog ergens anders vandaan halen, waren allen gangbare steentjes.
Hm, dat is wel bijzonder ja. Ik heb ook wel eens gehad dat er 1 onderdeel ontbrak, maar nooit meer dan dat.
Maar de uitzondering bevestigt de regel natuurlijk.

Als ik aan het einde van het bouwen een onderdeel groter dan 1x1 over heb blijkt bij mij toch vaak dat ik dat ergens iets ben vergeten :D Zeker bij sets met duizenden onderdelen sla je snel wat over. Gelukkig vind ik het meestal wel leuk om dan terug te zoeken waar het mis is gegaan.
SnackHouse1985 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:04:
Dit topic volg ik nu al weken en dit was ook de aanleiding om voor mijn jeugd sets de ontbrekende onderdelen te gaan bestellen. Het viel me op dat ik als een klein kind ongeduldig (lang) zat te wachten op de daadwerkelijke levering.

Eenmaal binnen, als eerst mijn favoriete build van de Technic 8062 in elkaar gezet. Het viel mij op dat ik er toch 90 minuten mee zoet was!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ahh ja, die koffer heb ik ook. Die vrachtwagen met motor heeft lang op mijn bureau staan te pronken toen ik een jaar of 12 was. O+
meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Ah, dat volstaat? Het gaat me niet specifiek om Corona, maar hygiëne in het algemeen.
Dit betekent dat je tweedehands Lego niet hoeft schoon te maken? Zelf zou ik het wel een fijne gedachte vinden als Lego schoon gemaakt is. Zeker als ik zie hoe kleine kinderen met hun genies, gesnotter en geproest met hun Lego spelen.
Virussen 'leven' niet, gaan buiten een organisme relatief snel dood en kunnen zich zonder gastheercel niet voortplanten.

Dat geldt niet voor bacteriën, schimmels en andere beestjes die niet met het blote oog kunt zien (luizen, mijten, wormpjes). Het verschilt, maar sommigen houden het veel langer uit. En 'gewoon' vuil (vet, stof) gaat natuurlijk ook niet zomaar weg.
Natuurlijk heb je er met een goed werkend immuunsysteem weinig van te vrezen, maar als het om algemene hygiëne gaat, zou ik een uitgeleende set wel even schoonmaken, al is het maar om de vettige vingerafdrukken er af te halen. ;)

scintillating

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 10:01

Haha de nostalgie raakte me meteen. Ook mijn favoriete en volgens mij ook 1 van de eerste technic sets die ik had. Mijn mam is aan het verhuizen en kwam deze tegen op zolder. Er moet daar nog veel meer liggen ( politie bureau, brandweer kazerne etc) maar dit is de eerste batch haha :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pxzskKx/le.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Xks08Lm/le2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2szxD15/le3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:16

Moofnor

King of my castle

Super om die oude sets weer te zien. Ik herken dat ik de 8225 vroeger had.
Moet toch eens vragen hoe ik aan die set ben gekomen, toen die uit kwam was ik 3...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat had ik met mijn 6286 een poosje terug, die oude bouwtekeningen zijn niet zo makkelijk te volgens als tegenwoordig, het is allemaal vergelijken met de laatste instructie en kijken wat er toegevoegd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnackHouse1985
TheDeeGee schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Dat had ik met mijn 6286 een poosje terug, die oude bouwtekeningen zijn niet zo makkelijk te volgens als tegenwoordig, het is allemaal vergelijken met de laatste instructie en kijken wat er toegevoegd is.
Heel herkenbaar, tegenwoordig zet de handleiding de build nog net niet voor je in elkaar :9 (Al is die uitspraak gebaseerd op de LEGO sets van 6+ Creator)

Persoonlijk houd ik er wel van om af en toe te moeten zoeken wat het verschil is. Dat geeft mij wat meer bouwplezier. En met het geringe aantal onderdelen vond ik het ook totaal geen probleem om alles op één hoop te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:57
Silk- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet voor hoeveel je hem aangeboden hebt gekregen, maar hij is sinds vandaag weer te bestellen bij Intertoys voor 288 euro.

Ik heb vorige week de Porsche 42086 in elkaar gezet, blijft mooi spul om mee bezig te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandovic8312 op 12-05-2020 18:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 05:42
Mijn neefje van 8 heeft z'n spaarpot geleegd om de Porsche 911 RSR van me over te nemen (heb 'm een beetje gesponsord hoor). Donderdagavond heb ik 'm gesloopt en heeft ie 'm opgehaald. Nacht niet geslapen denk ik want m'n broer was wel heel vroeg op ook >:). Uiteindelijk heeft ie 'm in 2 dagen gebouwd met maar heel weinig hulp. Supertrots is ie, ding moet overal mee naar toe. Leuk om te zien en om zo'n doos een mooi tweede leven te geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 12-05-2020 18:23 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 23:01
Skybullet schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Haha de nostalgie raakte me meteen. Ook mijn favoriete en volgens mij ook 1 van de eerste technic sets die ik had. Mijn mam is aan het verhuizen en kwam deze tegen op zolder. Er moet daar nog veel meer liggen ( politie bureau, brandweer kazerne etc) maar dit is de eerste batch haha :D

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze raken mij allemaal en staan hier op zolder. Tijd om ze toch eens af te stoffen.
* magicstar was al een beetje uit de dark age maar dit raakt wel iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Ik heb mn ouders al gewaarschuwd dat ik binnenkort mijn lego kom sorteren hahaha.

Ik heb op zich wel een gaaf idee. De 8480 opnieuw opbouwen, en eventueel klonen met het nieuwe technisch lego, actuators, etc.

En enkele modular ideeën, maar het lego van mij is al zo oud, en daarnaast ook nog veel al technic. Dus veel potentiële modular donoren zitten er niet bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Sinds mijn eerste set uit 1978 (853-1) heel veel met Lego Technic gedaan. Uiteindelijk alles en keer verkocht om een bootje te kunnen kopen. Bootje intussen al jaren weg en zo langzaam aan begon het de afgelopen jaren weer te kriebelen. Zojuist LEGO 42099 Technic besteld. Kan ik weer eens aan de gang. Heb er zin in. Afgelopen jaren te weinig aan hobbies gedaan. Tijd voor verandering!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-08 22:43
Ook hier infected bij het Lego-virus. Zojuist mijn 7740 trein "gerestaureerd". Hij zag er nog piekfijn uit, komende vanaf de zolder van mijn ouders, maar uiteindelijk bleken er toch een 60-tal stukjes te missen. Waarschijnlijk ligt er dus nog ergens een doos met losse steentjes bij mijn ouders.

Twijfel nog een beetje om hem te verkopen voor hopelijk iets van 200 euro en een nieuwe trein set met nog wat meer nieuw spul voor mijn 4-jarige te kopen. Hij vond het al jammer dat hij hem niet mocht laten ontsporen....

Nu de Porsche 911 GT3 aan het bouwen en de Landrover en de Fiat 500 besteld. Twijfel nog een beetje over zo een modular set. Vrees een beetje dat het veel steentjes stapelen wordt, ik vind juist de techniek van de Porsche en LandRover zo gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6HflsyG4bzN4Wi_WspY-URjPIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXo2VNRxB9NX3j36ecfE9sY1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Aristos op 12-05-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackHouse1985
Vanavond ben ik in de weer geweest met de 735 uit de Basic serie, maar ik krijg het niet voor elkaar om de lampjes stabiel werkend te krijgen.

Als ik alles los van de build houd, dan komt het iets precies qua aandrukken van de onderdelen, maar dan is het knipperen van de lampjes werkend te krijgen.

Bouw ik het daarna in, dan is het fingers crossed en wordt alles instabiel, ongeacht alles herhaaldelijk aandrukken en controleren.

Ik vermoed dat de elektrische onderdelen aan een opschoon of opknapbeurt toe zijn.

Kent iemand deze onderdelen en wat zou kunnen helpen in het stabiel functioneren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2yVb8XTeOu-9NcmdsWHNxzze04=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nCPi1XnBB7cDfaVkqoC4Nqdm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 18:50
Inmiddels is mijn kleine meid van bijna 5 ook helemaal Lego-minded :D Vooral het bouwen van de stappen vind ze helemaal geweldig.

Ik heb nu de rode trein (7938) met een aantal extra sporen, twee normale wissels en een aparte soort wissel die ik niet ken gekocht (soort van kruising die uit twee delen bestaat, met 2 hendels). Binnenkort toch ook maar eens die kratten bij mijn ouders uitzoeken! Het blijft vooral mooi hoe kinderen inzicht, het volgen van stappen en geduld 'leren' van iets wat daarna leuk speelgoed is. Papa is ook weer een beetje kind ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 05:42
Aristos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:11:
Ook hier infected bij het Lego-virus. Zojuist mijn 7740 trein "gerestaureerd"
Die "controller" kon je toch ook seinen en wissels en dergelijke op aansluiten? Daar had ik 's nachts in bed al een hele stad van uitgedacht. Is er helaas nooit van gekomen.
...
ik vind juist de techniek van de Porsche en LandRover zo gaaf.
Ik vind de wat meer technische builds ook het leukst inderdaad. De Death Star vond ik daardoor een beetje "meh". Als Star War fan wel geinig, maar uiteindelijk is het gewoon blokken stapelen totdat je boven bent. De Porsche 911 RSR vond ik daardoor ook niet heel uitdagend. Gelukkig heb ik nu deze klaar staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QiuKwqgaSvip7F-w5wLMHv7du4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ6l1OAj9Rh2ibjDgAvrrWI7.jpg?f=fotoalbum_large
Dat lijkt me wel wat. En morgen komt de Mack Anthem ook binnen als het goed is. Waren allebei koopjes die ik niet kon laten liggen :)

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 12-05-2020 21:44 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ook hier infected bij het Lego-virus. Zojuist mijn 7740 trein "gerestaureerd". Hij zag er nog piekfijn uit, komende vanaf de zolder van mijn ouders, maar uiteindelijk bleken er toch een 60-tal stukjes te missen. Waarschijnlijk ligt er dus nog ergens een doos met losse steentjes bij mijn ouders.

Twijfel nog een beetje om hem te verkopen voor hopelijk iets van 200 euro en een nieuwe trein set met nog wat meer nieuw spul voor mijn 4-jarige te kopen. Hij vond het al jammer dat hij hem niet mocht laten ontsporen....

Nu de Porsche 911 GT3 aan het bouwen en de Landrover en de Fiat 500 besteld. Twijfel nog een beetje over zo een modular set. Vrees een beetje dat het veel steentjes stapelen wordt, ik vind juist de techniek van de Porsche en LandRover zo gaaf.

[Afbeelding]
Damn, die trein wilde ik vroeger zo graag, maar kreeg hem niet van mijn ouders. Ergens ook terecht want ik had wel een Playmobil en LGB trein en iets later de Märklintreinen van mijn (groot)vader.

Maar vandaag heb ik 'wraak' genomen bij de verjaardag van mijn zoon...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZoqMTmbYmt8JVLYeel1rN7zJTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEs2fvYIwiQKNUTTnzyBuNp1.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel erg leuk om hem via Bluetooth te besturen met dan ook wat geluidjes erbij. Mijn zoon is in de zevende hemel en papa vindt hem ook wel gaaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-07 13:38
Ik weet niet voor hoeveel je hem aangeboden hebt gekregen, maar hij is sinds vandaag weer te bestellen bij Intertoys voor 288 euro.
Online helaas niet (meer).
Ik hou me aanbevolen voor een fysieke Intertoys met voorraad. Ik krijg m niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@PaT Dan ook deze voor je zoontje kopen hè. ;)
Bij de 60197 is de verlichting zo aangesloten, bij de cargo trein (60198) moet er wel wat verbouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:57:
@PaT Dan ook deze voor je zoontje kopen hè. ;)
Bij de 60197 is de verlichting zo aangesloten, bij de cargo trein (60198) moet er wel wat verbouwd worden.
Oeh, zijn dat dan schakelbare koplampen voor de trein? Voor dat tientje is dat goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 18:50
PaT schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:08:
[...]

Oeh, zijn dat dan schakelbare koplampen voor de trein? Voor dat tientje is dat goed te doen.
Klopt! Ik zit zelf ook op het andere setje te azen voor de 'oudere' treinen. Als het goed is kun je die dan op een ander kanaal zetten om te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mocht je het niet al doen, kan ik je zeer aanraden om de porsche volgens pimp my porsche (https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments) te bouwen, ik heb em nooit origineel gebouwd, maar de extra features in deze versie zijn zeer cool.

En dan, bestel vooral de Bugatti Chiron ipv een modular, zelfde idee als de porsche maar dan complexer en meeeeeer stukjes.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
PaT schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:08:
[...]

Klopt. Je koppelt ze aan poort B van de hub. Indien je de trein met de controller bedient, dan kun je de verlichting met de rechter plus en min bedienen. Indien via de app dan gaat de verlichting feller als je harder rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

eborn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Klopt! Ik zit zelf ook op het andere setje te azen voor de 'oudere' treinen. Als het goed is kun je die dan op een ander kanaal zetten om te bedienen.
En besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 01-08 22:43
vectormatic schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Mocht je het niet al doen, kan ik je zeer aanraden om de porsche volgens pimp my porsche (https://rebrickable.com/m...p-up-my-porsche/#comments) te bouwen, ik heb em nooit origineel gebouwd, maar de extra features in deze versie zijn zeer cool.

En dan, bestel vooral de Bugatti Chiron ipv een modular, zelfde idee als de porsche maar dan complexer en meeeeeer stukjes.
Ik zit nu te kijken naar wat zo'n MOC voor de Porsche volgens rebrickable kost aan extra stukjes. Maar dat is gewoon een paar honderd euro! Ik snap dat even niet. Dan kan ik toch beter een nieuwe set kopen. Of voegt dat onwijs veel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SnackHouse1985 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:29:
Vanavond ben ik in de weer geweest met de 735 uit de Basic serie, maar ik krijg het niet voor elkaar om de lampjes stabiel werkend te krijgen.

Als ik alles los van de build houd, dan komt het iets precies qua aandrukken van de onderdelen, maar dan is het knipperen van de lampjes werkend te krijgen.

Bouw ik het daarna in, dan is het fingers crossed en wordt alles instabiel, ongeacht alles herhaaldelijk aandrukken en controleren.

Ik vermoed dat de elektrische onderdelen aan een opschoon of opknapbeurt toe zijn.

Kent iemand deze onderdelen en wat zou kunnen helpen in het stabiel functioneren?

[Afbeelding]
Ken het spul wel. Welk model probeer je te bouwen, die fire truck? Handleiding: https://www.toysperiod.co...2t214m2r2w244x2x2c4z2.pdf

Als met gewoon aandrukken goed gaat verwacht ik eigenlijk dat het knopje op de batterijhouder om aan/uit te zetten niet helemaal lekker blijft hangen. Das even frutten soms, die kun je vastzetten namelijk. Vermoedelijk zet je hem net niet goed vast, of is je veertje na 30 jaar wat lam :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 31-07 11:48

Chakotay

Lick here to continue

Aristos schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Ik zit nu te kijken naar wat zo'n MOC voor de Porsche volgens rebrickable kost aan extra stukjes. Maar dat is gewoon een paar honderd euro! Ik snap dat even niet. Dan kan ik toch beter een nieuwe set kopen. Of voegt dat onwijs veel toe?
Volgens mij is die inventory het complete model. Je kunt hem vergelijken met de inventory van de normale Porsche, dan blijven er alleen de toegevoegde stukjes over.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Afgelopen weken ook wat oude sets tegengekomen bij een verhuizing en in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLNdkb_P4mRuVqyw5T5AQq5JlZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mufSzG17Te0GD4lKTt9dEtpc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaZw8ZkfI8MWXFo76KlP_6fzCDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJn1XnXfc9gsgdmL2KqpjLlh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5DcABkMfycfiH3tTgU0eIZYWK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TqSzsNKJMFpF0QKw9CI92Ckx.jpg?f=user_large

Enorm veel werk als alle stukjes verspreid over +/- 8 boxen liggen. Helaas mis ik van dat schip een zeiltje, die kost op bricklink 10 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:58
Die 8880 moet ik echt ook eens bouwen. Als het goed is heb ik hem nog wel compleet, maar moet het wit echt weer wit gemaakt worden. Dat is allemaal geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mja, mijn 8880 velgen zijn ook super geel.

Maar de zomer komt er aan, dus kunnen we aan de slag met Waterstofperoxide.
Pagina: 1 ... 65 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .