Dank..tikte het op mijn telefoon anders had ik de link wel opgezocht. 😊
Klopt. Of via MP voor idiote prijzen.redfoxert schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Vind het best een leuke set, alhoewel ik niks met de Architecture serie heb. Volgens mij is deze set nergens anders te krijgen normaal dan in het Lego House in Billund toch?
Ik ben in 2018 in het Lego House in Billund geweest. Absolute aanrader en een must-do activiteit voor elke Lego liefhebber. Heb daar toen dit setje gekocht, als souvenir / aandenken. Denk ook dat deze set op dat gebied ook de meeste waarde heeft, als souvenir set. Maar ja, als je daar geweest bent, dan kon je het daar kopen.redfoxert schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:34:
Vind het best een leuke set, alhoewel ik niks met de Architecture serie heb. Volgens mij is deze set nergens anders te krijgen normaal dan in het Lego House in Billund toch?
Voor mij hebben vrienden hem meegenomen uit Denemarken voor de normale prijs vanwege die absurde prijzen op MP. Dat was nu dus niet meer nodig
Inmiddels is de status: "Tijdelijk niet op voorraad" 
Hij zat in mn winkelwagen maar door werk kon ik de bestelling niet afmaken ... damnit
Hij zat in mn winkelwagen maar door werk kon ik de bestelling niet afmaken ... damnit
Idem! Hopelijk komt hij snel terug beschikbaar, maar ik vrees er een beetje voor.redfoxert schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:41:
Inmiddels is de status: "Tijdelijk niet op voorraad"
Blijf het bijzonder vinden dat er lego sets op catawiki staan (waar gewoon op geboden wordt) die gewoon bij lego zelf te koop zijn en ook goedkoper zijn.
Zou bijna denken dat catawiki zelf wat biedingen neerzet
Twee weken terug eens mijn gal gespuwd. Zal mij niks verbazen als die website grotendeels nepbiedingen bevat. De keren dat ik er op keek leek het alsof dezelfde verkopers week op week dezelfde (exclusieve) sets aanbieden.. Lekker boycotten die handel.d-russo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:18:
Blijf het bijzonder vinden dat er lego sets op catawiki staan (waar gewoon op geboden wordt) die gewoon bij lego zelf te koop zijn en ook goedkoper zijn.
geekeep schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:59:
[...]
Catawiki is wel echt het gezwel onder de online (Lego-)verkoopsites zeg. Overal en van alles hebben ze aanbod, dubbele advertenties, dagelijkse dezelfde advertenties opnieuw geplaatst. De reviewsites liegen er niet om in ieder geval. Vals vertrouwen en indruk wekken dat je met een veilinghuis (incl meester) te maken hebt, terwijl producten (vrijwel?) nooit gecheckt worden op echtheid en/of waarde. Langdurig geld achterhouden. Dikke marges pakken op verkopen zonder daadwerkelijk iets toe te voegen aan het proces. Wat mij betreft mag deze toko zo snel mogelijk opgedoekt worden. /rant
You earned 666 VIP Points on this order.
Wat EV3 spul besteld. Mocht Lego World doorgaan in oktober en ik weer mee mag doen, kan ik mijn bouwsels in ieder geval zonder PF remotes aan het hek hun ding laten doen.
Geen foto's gemaakt helaas, sorry.bvsteyn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:06:
[...]
Hoe was de bouw van de charger? Heb je wellicht wat foto's van de bouw?
Ik vond de bouw supertof! Mijn afgelopen sets waren allemaal Creator auto's, meer op details en looks dus. Dit was voor het eerst in heel lang een Technic set, en ik wil eigenlijk een nieuwe
Heel veel gave details, die onverwacht samen komen. En de manier waarop de ophanging en aandrijving gemaakt is vond ik erg ingenieus. Qua looks en details ben ik ook aangenaam verrast hoe waarheidsgetrouw de auto is. Ook groter dan ik verwachtte!
Ik kan deze set zeker aanraden. Echt goed me vermaakt de zondag. Denk dat ik er een uurtje of 4 mee bezig was. Wel rustig aan gedaan. Pauzes tussendoor. Kan zo maar een uur meer geweest zijn haha.
fookin mad fer it
Ja thx maar feest gaat niet door: Mijn betaalmethode word niet geacepteerd en nu ga ik hem annuleren slechte service daar
Mensenhandel is inderdaad al een tijdje geen officieel betaalmiddel.mark777 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:25:
[...]
Ja thx maar feest gaat niet door: Mijn betaalmethode word niet geacepteerd en nu ga ik hem annuleren slechte service daar
En wat ik ook erg irritant vind is dat Catawiki vervolgens Marktplaats vol spammed met advertenties voor hun Lego veilingen op Catawiki. Zo jammer dat Marktplaats geen optie biedt om te filteren zodat je alles van Catawiki er bij voorbaat uit kunt filteren! *diepe zucht*d-russo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:18:
Deze werkt erg goed: Chrome extensie: Marktplaats zonder spamHaay schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:33:
[...]
En wat ik ook erg irritant vind is dat Catawiki vervolgens Marktplaats vol spammed met advertenties voor hun Lego veilingen op Catawiki. Zo jammer dat Marktplaats geen optie biedt om te filteren zodat je alles van Catawiki er bij voorbaat uit kunt filteren! *diepe zucht*
[ Voor 4% gewijzigd door Luther op 08-05-2020 08:36 ]
Gewoon de advertenties met 'zie omschrijving' negeren.Haay schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:33:
[...]
En wat ik ook erg irritant vind is dat Catawiki vervolgens Marktplaats vol spammed met advertenties voor hun Lego veilingen op Catawiki. Zo jammer dat Marktplaats geen optie biedt om te filteren zodat je alles van Catawiki er bij voorbaat uit kunt filteren! *diepe zucht*
yes. Marktplaats is achteruit gegaan. Jammer hoor zit nu vol met bedrijven en spam. vroeger was het nog particulieren.Haay schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:33:
[...]
Handig voor de desktop, maar in de Marktplaats app heb je daar weer niks aan.Luther schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:35:
Deze werkt erg goed: Chrome extensie: Marktplaats zonder spam
Ja, doe ik ook inderdaad. Mentaal filter.meesje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:42:
Gewoon de advertenties met 'zie omschrijving' negeren.Mijn ervaring is dat dit altijd catawiki is.
Mee eens. Ik denk dat je voor Lego, zowel complete (nieuwe of 2e hands) sets als losse onderdelen, het beste naar Bricklink kunt gaan. Helemaal nu Bricklink door Lego gekocht is en Lego zelf er ook belang bij heeft dat dit vrij is van oplichters enzo.mark777 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:12:
yes. Marktplaats is achteruit gegaan. Jammer hoor zit nu vol met bedrijven en spam. vroeger was het nog particulieren.
Naast de zomer- en herfstversie, kun je natuurlijk ook een lenteversie maken door de gele en lichtgroene bladeren te combineren 
Klik voor vergroting
Klik voor vergroting
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Blijft een leuke build, ik denk dat ik 'm uiteindelijk niet kan weerstaan. Met een setje witte en donkerbruine bladeren ben je gelijk ook klaar voor de winter.Mappy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:44:
Naast de zomer- en herfstversie, kun je natuurlijk ook een lenteversie maken door de gele en lichtgroene bladeren te combineren
[Afbeelding] Klik voor vergroting
4 mei (eindelijk) m'n Millennium Falcon afgebouwd en meteen op Bricklink de onderdelen besteld om de lego Display stand te bouwen.
Als volgende bouwproject getwijfeld tussen de Star Destroyer, de Tantive IV of de Piraten van Barracuda Baai... om uiteindelijk toch de Maersk Triple E maar te bestellen.

Ben nog wel aan het kijken of ik meteen ga voor een 'custom' set containers...

Zodat de containers wat meer echt op schaal lijken.
Als volgende bouwproject getwijfeld tussen de Star Destroyer, de Tantive IV of de Piraten van Barracuda Baai... om uiteindelijk toch de Maersk Triple E maar te bestellen.

Ben nog wel aan het kijken of ik meteen ga voor een 'custom' set containers...

Zodat de containers wat meer echt op schaal lijken.
Less = more
Ik geef @geekeep gelijk, het is een leuke set met 'must have' gehalte en met jouw fotografie er bovenop wordt het moeilijk om deze niet aan te schaffenMappy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:44:
[Afbeelding] Klik voor vergroting
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hmm, misschien moet ik toch maar affiliate links bij m'n foto's gaan posten danKapoen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:13:
[...]
Ik geef @geekeep gelijk, het is een leuke set met 'must have' gehalte en met jouw fotografie er bovenop wordt het moeilijk om deze niet aan te schaffen
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
En een bedrijf die denkt dat een kippenhok lego is....mark777 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:12:
[...]
yes. Marktplaats is achteruit gegaan. Jammer hoor zit nu vol met bedrijven en spam. vroeger was het nog particulieren.
Heeft al z'n advertenties in de verkeerde rubriek staan.
[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 08-05-2020 11:27 ]
Gaat mooi zo, gisteren de zakjes met nummer 2 afgemaakt:
En daarna mooi een tijdje kijken hoe de techniek tot nu toe in elkaar steekt. Ik vond alleen het maken van de "assen" wel wat repeterend werk en ik moet zelf beter kijken hoe bepaalde zaken moeten zitten, dan hoef ik niet steeds weer van alles los te maken. Ik denk dat ik er tot nu toe zo'n 4 tot 5 uur in het gestopt. Ik ga dus lekker rustig aan en geniet hier nog wel een poosje van.
Latin capital letter y with diaeresis
Net de Defender besteld bij de lokale intertoys. Komt volgende week binnen. Dan maar eens kijken welke ik als eerste ga bouwen, heb de mustang ook nog staan. En de bookstore moet nog komen.
Wow, wat een gave projecten hier allemaal! Inspirerend hoor..
Het enige dat ik als kind bouwde waren krottenwijken.
Het enige dat ik als kind bouwde waren krottenwijken.
Dus het repeterende zit hem ook deels in het steeds weer losmaken van allesYdieresiS schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En daarna mooi een tijdje kijken hoe de techniek tot nu toe in elkaar steekt. Ik vond alleen het maken van de "assen" wel wat repeterend werk en ik moet zelf beter kijken hoe bepaalde zaken moeten zitten, dan hoef ik niet steeds weer van alles los te maken. Ik denk dat ik er tot nu toe zo'n 4 tot 5 uur in het gestopt. Ik ga dus lekker rustig aan en geniet hier nog wel een poosje van.
Je krijgt bijna pijn aan je ogen van al die kleuren. Dat zou geen set voor mij zijn (hoewel, ik heb wel de 42070).YdieresiS schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:59:
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ben bezig met de Batmobile 1989 (76139). Mooi ding man! Maar wat een groot voertuig zeg, moet een aparte plank er voor maken..
Ben alleen bang dat ik dan nu ook The Tumbler wil 😉
Ben alleen bang dat ik dan nu ook The Tumbler wil 😉
Kijk al een tijdje mee hier in dit topic. Heb vroeger heel veel met Lego gespeeld, zowel normaal als technic.
Uiteindelijk afgelopen week maar besloten de 42082 in huis te halen om een eind aan de 'dark ages' te maken. Die is vandaag binnen gekomen. Man wat een mooie doos is dat. Betrapte mezelf erop dat ik met een grijns van oor tot oor het ene na het andere zakje eruit aan het lepelen was.
Mijn zoontjes vinden Lego ook leuk en die waren ook meteen dolenthousiast. Als laatste haalde ik die banden tevoorschijn, man man man wat een monsters zijn dat.
Zondag zou het wat minder weer worden geloof ik, dan ga ik er maar eens een begin aan maken.
Uiteindelijk afgelopen week maar besloten de 42082 in huis te halen om een eind aan de 'dark ages' te maken. Die is vandaag binnen gekomen. Man wat een mooie doos is dat. Betrapte mezelf erop dat ik met een grijns van oor tot oor het ene na het andere zakje eruit aan het lepelen was.
Mijn zoontjes vinden Lego ook leuk en die waren ook meteen dolenthousiast. Als laatste haalde ik die banden tevoorschijn, man man man wat een monsters zijn dat.
Zondag zou het wat minder weer worden geloof ik, dan ga ik er maar eens een begin aan maken.
¯\_(ツ)_/¯
het mooie is, zowat alles zou onzichtbaar moeten zijn naderhandzonoskar schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:14:
[...]
Je krijgt bijna pijn aan je ogen van al die kleuren. Dat zou geen set voor mij zijn (hoewel, ik heb wel de 42070).
Kopen mensen!
Edit: bol.com heeft het ook ontdekt. Je krijgt ‘m niet in je winkelwagen.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 08-05-2020 19:33 ]
Bol.com ontdekt het ook vaak genoeg niet, mits ze zelf de verkopende partij zijn. Deze zou ik sowieso dus niet bestellen, want deze aanbieding is via een "partner".meesje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:29:
Kopen mensen!![]()
[Afbeelding]
Zojuist 42083 (Chiron) afgerond, geweldige bouw maar toch vind ik het eindresultaat van de 42096 (911 RSR) wat steviger aanvoelen. Bij de Chiron zit alles wat losjes lijkt.
Maargoed, al weer aan het kijken naar de volgende build. Ik wil eigenlijk 75192 (Millenium Falcon) of 75252 (ISD). Al vind ik beide nogal flink aan de prijs, hopelijk zijn ze binnenkort nog een keer voor een wat mooiere prijs te scoren. Daarnaast lijkt 71043 (Zweinstein) bijna nergens meer verkrijgbaar, zou dit betekenen dat er een nieuwe versie komt of ben ik nu wat te optimistisch?
Maargoed, al weer aan het kijken naar de volgende build. Ik wil eigenlijk 75192 (Millenium Falcon) of 75252 (ISD). Al vind ik beide nogal flink aan de prijs, hopelijk zijn ze binnenkort nog een keer voor een wat mooiere prijs te scoren. Daarnaast lijkt 71043 (Zweinstein) bijna nergens meer verkrijgbaar, zou dit betekenen dat er een nieuwe versie komt of ben ik nu wat te optimistisch?
[ Voor 15% gewijzigd door Herax10NL op 08-05-2020 21:40 ]
wat is daar precies mis mee?AppieNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:30:
[...]
Bol.com ontdekt het ook vaak genoeg niet, mits ze zelf de verkopende partij zijn. Deze zou ik sowieso dus niet bestellen, want deze aanbieding is via een "partner".
note: ik werk zelf voor een webwinkel die ook via bol aanbied.
bol ontdekt dit niet, de prijzen zijn zo goed als volledige verantwoordelijkheid voor de partner.meesje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:29:
Kopen mensen!![]()
[Afbeelding]
(is een prijs "te hoog" dan zijn ze er wel als de kippen bij)
[ Voor 43% gewijzigd door mschol op 08-05-2020 22:23 ]
Omdat een eerlijke partner alles op alles zou zetten om te stellen dat dit duidelijk een fout is (en terecht). Zonde van de tijd, en je eigen liquiditeit.mschol schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:22:
[...]
wat is daar precies mis mee?
note: ik werk zelf voor een webwinkel die ook via bol aanbied.
[...]
bol ontdekt dit niet, de prijzen zijn zo goed als volledige verantwoordelijkheid voor de partner.
(is een prijs "te hoog" dan zijn ze er wel als de kippen bij)
Voor een oneerlijke partner wordt je wel vergoed, maar dat zal ongetwijfeld meer rompslomp met zich meebrengen.
ls het bol was heb je kans dat het er doorheen gaat en ze de hand in eigen boezem steken.
Resumé, waarom tijd en moeite investeren in iets dat bijna gegarandeerd niet gaat lukken, ongeacht de intentie van de partner.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Wilde eigenlijk de hogwarts great hall. Op Lego tijdelijk niet verkrijgbaar. Is dat in de praktijk retired of komt ie nog terug? Dan zou het als bij hogwarts de voorraad bij Amazon wel weer terug moeten komen...Herax10NL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:39:
Zojuist 42083 (Chiron) afgerond, geweldige bouw maar toch vind ik het eindresultaat van de 42096 (911 RSR) wat steviger aanvoelen. Bij de Chiron zit alles wat losjes lijkt.
zolang er geen retiring soon bij staat moet hij inprinciepe weer terug komenHBSVDK schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:32:
[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Wilde eigenlijk de hogwarts great hall. Op Lego tijdelijk niet verkrijgbaar. Is dat in de praktijk retired of komt ie nog terug? Dan zou het als bij hogwarts de voorraad bij Amazon wel weer terug moeten komen...
Voor degenen die serieus hebben gereageerd op mijn bericht over de Bugatti ‘aanbieding’: jullie hebben mijn smileys toch wel gezien hè?
Overigens denk ik wel dat bol.com een verantwoordelijkheid heeft indien er frauduleuze/dubieuze partners hun waar verkopen via bol.com. Deze wil je toch zo snel mogelijk weren, zodat het niet een veredeld marktplaats wordt?
Overigens denk ik wel dat bol.com een verantwoordelijkheid heeft indien er frauduleuze/dubieuze partners hun waar verkopen via bol.com. Deze wil je toch zo snel mogelijk weren, zodat het niet een veredeld marktplaats wordt?
@meesje Ik snap m niet. Wat bedoel je nou te zeggen met je post van bol.com en jemeesje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:07:
Voor degenen die serieus hebben gereageerd op mijn bericht over de Bugatti ‘aanbieding’: jullie hebben mijn smileys toch wel gezien hè?
Dat er een nep-aanbieder op B actief was.Hulliee schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:28:
[...]
@meesje Ik snap m niet. Wat bedoel je nou te zeggen met je post van bol.com en je?
High-end sets voor minder dan de helft aanbieden...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Vrij weinig (maar zie hieronder), maar zoals gezegd, bol.com zelf zou dit nog wel eens verzenden (daarom reageerde ik er op @meesje, omdat je bol.com zei ipv een partner van bol.com). Een partner zal de order hoogstwaarschijnlijk annuleren of het is een scam die bol.com nog niet op het spoor is en je dus moeite moet gaan doen om je geld terug te krijgen.
Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op "partners" op bol.com. Naast de achterlijke woekerprijzen bij partners die ik zie bij Lego sets die net uit de roulatie zijn, heeft het voor mij een onzekere factor of ik deze partner wel kan vertrouwen. Bol.com heeft dat vertrouwen verdiend, maar ik heb geen zin om onderzoek te moeten doen naar de partner op de site van bol.com, dan koop ik bij bol.com. Zoals gezegd, dan is het net een soort marktplaats.
Dit is niet alleen mbt gebruikerservaring, maar vooral ook de verzending. Soms staat er nog bij dat bol.com de verzending afhandelt, dan heb je nog een kans dat ik er zou bestellen, maar zonder dat regeltje is de kans 0,0 dat ik bij de partner bestel. Zelfs als de partner eigenlijk een directe link is naar de producent van het product, zit ik met de volgende vragen: hoe verzenden ze dit? Moet ik verzendkosten betalen? Welke vervoerder? Pickup point? Bij een product van bol.com zelf heb ik al jaren een antwoord op deze vragen.
Daarnaast is bij Amazon al gebleken dat Amazon dit gebruikt om te zien wat voor producten goed lopen bij partners om vervolgens het product zelf in te slaan en de partner helemaal weg te concurreren, dus je wordt gebruikt als partner. Natuurlijk is meeliften op de bol.com of Amazon naam wat waard voor de partner, maar er is dus ook een keerzijde als je te succesvol wordt (producenten partners even buiten beschouwing).
Tot in zoverre de feedback van deze enkele consument
Kleine toevoeging hierop in het voordeel van de partner.. Indien ze positieve reviews hebben en het voor de verzending niet uit maakt bestel ik vaak bij de partner direct, in sommige gevallen scheelt het ook nog wat op de prijs, voordeel is dat ik dan direct met de partij zaken kan doen ipv via bol.comAppieNL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 03:43:
[...]
Vrij weinig (maar zie hieronder), maar zoals gezegd, bol.com zelf zou dit nog wel eens verzenden (daarom reageerde ik er op @meesje, omdat je bol.com zei ipv een partner van bol.com). Een partner zal de order hoogstwaarschijnlijk annuleren of het is een scam die bol.com nog niet op het spoor is en je dus moeite moet gaan doen om je geld terug te krijgen.
Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op "partners" op bol.com. Naast de achterlijke woekerprijzen bij partners die ik zie bij Lego sets die net uit de roulatie zijn, heeft het voor mij een onzekere factor of ik deze partner wel kan vertrouwen. Bol.com heeft dat vertrouwen verdiend, maar ik heb geen zin om onderzoek te moeten doen naar de partner op de site van bol.com, dan koop ik bij bol.com. Zoals gezegd, dan is het net een soort marktplaats.
Dit is niet alleen mbt gebruikerservaring, maar vooral ook de verzending. Soms staat er nog bij dat bol.com de verzending afhandelt, dan heb je nog een kans dat ik er zou bestellen, maar zonder dat regeltje is de kans 0,0 dat ik bij de partner bestel. Zelfs als de partner eigenlijk een directe link is naar de producent van het product, zit ik met de volgende vragen: hoe verzenden ze dit? Moet ik verzendkosten betalen? Welke vervoerder? Pickup point? Bij een product van bol.com zelf heb ik al jaren een antwoord op deze vragen.
Daarnaast is bij Amazon al gebleken dat Amazon dit gebruikt om te zien wat voor producten goed lopen bij partners om vervolgens het product zelf in te slaan en de partner helemaal weg te concurreren, dus je wordt gebruikt als partner. Natuurlijk is meeliften op de bol.com of Amazon naam wat waard voor de partner, maar er is dus ook een keerzijde als je te succesvol wordt (producenten partners even buiten beschouwing).
@AppieNL Ik ben het eens met je kijk op het partner gebeuren bij bol.com. Het is nu niet meer leuk om ‘Lego’ als zoekopdracht in te geven bij bol.com.
Ik zou het trouwens wel fijn als er in de zoekfilters een mogelijkheid wordt toegevoegd om alleen op producten aangeboden door bol.com te kunnen filteren.
Ik zou het trouwens wel fijn als er in de zoekfilters een mogelijkheid wordt toegevoegd om alleen op producten aangeboden door bol.com te kunnen filteren.
[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 09-05-2020 08:41 ]
Zo’n optie zou ik ook graag zien, evenals op marktplaats. Nu koop ik op die laatste nooit iets, maar dat is ook geen wonder als de zoekresultaten eerst twee pagina’s met commerciële aanbieders tonen.
voor marktplaats gebruik ik dit, super fijn!B-Real schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:23:
Zo’n optie zou ik ook graag zien, evenals op marktplaats. Nu koop ik op die laatste nooit iets, maar dat is ook geen wonder als de zoekresultaten eerst twee pagina’s met commerciële aanbieders tonen.
https://chrome.google.com...gaoakphligfonjmaodh?hl=nl
Ik zou het doen!
hoe is een redelijke vraag, maar het is aan de verkopers gelegen dit goed te doen, krijgen ze te lage ratings (en die krijg je vrij snel, dat is helaas het volk dat op bol besteld) wordt je van het platform afgeknikkerd.AppieNL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 03:43:
[...]
Dit is niet alleen mbt gebruikerservaring, maar vooral ook de verzending. Soms staat er nog bij dat bol.com de verzending afhandelt, dan heb je nog een kans dat ik er zou bestellen, maar zonder dat regeltje is de kans 0,0 dat ik bij de partner bestel. Zelfs als de partner eigenlijk een directe link is naar de producent van het product, zit ik met de volgende vragen: hoe verzenden ze dit? Moet ik verzendkosten betalen? Welke vervoerder? Pickup point?
verzendkosten betaal je niet, dat wordt overal door bol gecommuniceerd en daar kan je als partner niet omheen (vaak zit het wel in de totaalprijs).
vervoerder mag niet uitmaken. ze zijn allemaal even slecht (ja slecht, de shit die ik bij alle grote jongens voorbij heb zien komen
pickup point is bij een partner afaik geen optie in eerste instantie (kan je volgens mij ook helemaal niet als verzendoptie meegeven naar bol); uiteindelijk zal je na een afleverpoging wel die optie hebben.
als bol partners gaat wegconcurreren door het gebruik van partner data hebben ze vrij vlot een rechtzaak aan de broek die ze verliezen, (dit zou namelijk opvallen en gezien de grootte van bol zou on NL wel direct aan de machtsmisbruik bel worden getrokken)Bij een product van bol.com zelf heb ik al jaren een antwoord op deze vragen.
echter heeft bol de partners ook nodig, anders kunnen ze alles helemaal niet verwerken.
gezien de verzendkosten en commisie (15%) zou het altijd goedkoper moeten zijn om bij de partner zelf te bestellen.la_fusion schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 07:58:
[...]
Kleine toevoeging hierop in het voordeel van de partner.. Indien ze positieve reviews hebben en het voor de verzending niet uit maakt bestel ik vaak bij de partner direct, in sommige gevallen scheelt het ook nog wat op de prijs, voordeel is dat ik dan direct met de partij zaken kan doen ipv via bol.com
Nofi, maar had die hele discussie niet in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic gemoeten?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daarnaast is bij Amazon al gebleken dat Amazon dit gebruikt om te zien wat voor producten goed lopen bij partners om vervolgens het product zelf in te slaan en de partner helemaal weg te concurreren, dus je wordt gebruikt als partner
Tja. Supermarkten werken toch ook echt zo: goedlopende producten van derden ("partners") worden als huismerk (na)gemaakt en gepromoot. Dit gebeurt al jaren, Amazon is nu daarmee in het nieuws maar waarom zouden ze niet? En niemand die klaagt dat de AH een eigen zuivel-merk heeft.mschol schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:07:
als bol partners gaat wegconcurreren door het gebruik van partner data hebben ze vrij vlot een rechtzaak aan de broek die ze verliezen, (dit zou namelijk opvallen en gezien de grootte van bol zou on NL wel direct aan de machtsmisbruik bel worden getrokken)
echter heeft bol de partners ook nodig, anders kunnen ze alles helemaal niet verwerken.
En machtsmisbruik ?! Denk dat dat een wel heel groot woord is voor gebruiken van verkoop-data.
Tevens geldt bij Bol dat een product op de eigen (partner) site niet goedkoper mag zijn: "We ondernemen samen. Dit betekent dan ook dat overal dezelfde prijs gehanteerd wordt. Zowel bij het bol.com platform als op je eigen webwinkel – als je die hebt. Uiteraard wordt hierbij rekening gehouden met verzendkosten."
Dat partners dat wel eens anders doen is iets anders.
Verder wel met Appie eens, op Brickwatch neem ik ook geen 3rd party prijzen op (en er zijn inmiddels heel veel sites die werken met derden, Bol, Blokker, Amazon e.a.), juist om alle shit daaromheen te voorkomen.
Nee, dat is geen discussie topic.The Eagle schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:36:
Nofi, maar had die hele discussie niet in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic gemoeten?
Zo, om maar even de aandacht af te leiden.
Heb net bij 1001farmtoys.nl (goede reviews op Google etc) 3 sets besteld.
Overwatch:
Wreckinball
Junkertown
En gingerbreadhouse.
Was daar goedkoper op 2 euro na voor de gingerbreadhouse.
3 sets om te bouwen.
De winkel staat niet bij brickwatch, maar ziet er verder netjes uit. We gaan het meemaken.
Overwatch:
Wreckinball
Junkertown
En gingerbreadhouse.
3 sets om te bouwen.
De winkel staat niet bij brickwatch, maar ziet er verder netjes uit. We gaan het meemaken.
Daar moet je een keer zelf heen gaan, links van de winkel verkopen ze spullen in schaal 1:20 en rechts in 1:1.Arunia schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:09:
Overwatch:
Wreckinball
Junkertown
En gingerbreadhouse.
3 sets om te bouwen.
@jadjong staat zeker op mijn lijstje om tzt te gaan doen. De foto's zagen er al indrukwekkend uit.
Dit doe ik idd ook in het geval de partner een product heeft dat ik wil. Koop ik het eerder op hun site dan via bol.com. Hoeven ze geen commissie te betalen aan bol.com (wat je idd ook terugziet in de prijs op hun eigen site) en ik haal de tussenpersoon eruit.la_fusion schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 07:58:
[...]
Kleine toevoeging hierop in het voordeel van de partner.. Indien ze positieve reviews hebben en het voor de verzending niet uit maakt bestel ik vaak bij de partner direct, in sommige gevallen scheelt het ook nog wat op de prijs, voordeel is dat ik dan direct met de partij zaken kan doen ipv via bol.com
Dit vond ik van de week ook schijt irritant toen ik een product zocht bij bol.com en miste de optie echt. Op Amazon hebben ze dit wel dacht ik.meesje schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:13:
@AppieNL Ik ben het eens met je kijk op het partner gebeuren bij bol.com. Het is nu niet meer leuk om ‘Lego’ als zoekopdracht in te geven bij bol.com.
Mij is geen rating systeem opgevallen op de product pagina mbt tot de partner. En dan nog, ik zit niet op bol.com om zooi te filteren zoals op ebay, bricklink of marktplaats.mschol schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:07:
[...]
hoe is een redelijke vraag, maar het is aan de verkopers gelegen dit goed te doen, krijgen ze te lage ratings (en die krijg je vrij snel, dat is helaas het volk dat op bol besteld) wordt je van het platform afgeknikkerd.
Overal? Ik zie dit niet staan op de product pagina. Het tekstje van dat bol.com dat zij de verzending afhandelen zie ik soms. En nogmaals, ik zit niet op bol.com om te zoeken naar info die mij al jaren bekend is voor een bol.com bestelling. Wat mij betreft, zou dat soort info al in de titel moeten staan of in koeienletters tussen de naam en de prijs, desnoods in knipperde kleurtjes.verzendkosten betaal je niet, dat wordt overal door bol gecommuniceerd en daar kan je als partner niet omheen (vaak zit het wel in de totaalprijs).
Ik heb zelden tot nooit problemen met vervoerders, maar dan nog maakt vervoerder uit. Vooral bij bol.com, want daarbij kan ik het laten droppen bij de lokale AH. Dat ik na de eerste aflevering optie die keuze heb voor een pick up point bij bijv. DHL of DPD is leuk, maar als ik kan vermijden dat de vervoerder extra handelingen moet verrichten (zeker in deze tijd) zal ik mijn best doen die tussenstap eruit te halen en staat de partner die de optie niet heeft al 1-0 achter.vervoerder mag niet uitmaken. ze zijn allemaal even slecht (ja slecht, de shit die ik bij alle grote jongens voorbij heb zien komen)
pickup point is bij een partner afaik geen optie in eerste instantie (kan je volgens mij ook helemaal niet als verzendoptie meegeven naar bol); uiteindelijk zal je na een afleverpoging wel die optie hebben.
Amazon.nl vind ik trouwens ook vaag, want Amazon.de had voor NL leveringen de optie het bij een DPD pick up point te droppen, maar dat zie ik niet terug bij mijn eerste bestelling op de NL versie. Andere vervoerder, nog niet gekoppeld op de site of heb ik gewoon net dat ene rare ding besteld?
Hoezo zouden ze meteen een rechtzaak aan hun broek hebben voor iets dat feitelijk een extra concurrent op de markt is. Ze maken je het niet onmogelijk je product aan te bieden, maar je verkoop zal wel (aanzienlijk?) achteruit gaan. De consument wint, want betere prijzen of bij dezelfde prijs meer gemak bij bestellen op bol.com zelf en dat de consument wint vinden ze (in Den Haag) uiteindelijk het belangrijkste. En dit zie je al jaren in de winkelstraten, waar zaken als AH de slagerij, de bakker, slijterij en zoals gezegd met het huismerk de A-merken beconcurreren. Weliswaar (nog) niet weg concureren, maar dat is online veel makkelijker, voor de consument is het een site verschil, waar in de winkelstraat sentiment nog een rol kan spelen.als bol partners gaat wegconcurreren door het gebruik van partner data hebben ze vrij vlot een rechtzaak aan de broek die ze verliezen, (dit zou namelijk opvallen en gezien de grootte van bol zou on NL wel direct aan de machtsmisbruik bel worden getrokken)
Bol.com heeft de partners nodig voor een breder assortiment en dus dat marktonderzoek, maar door dat marktonderzoek weten ze dus ook precies wat ze misschien wel in hun assortiment moeten opnemen en wat de kosten niet waard zijn. Ondertussen zit de partner met de lasten van de opslag en logistiek terwijl bol.com de commissie binnenhaalt, win-win voor bol.com.
Sorry voor dit off topic, maar aangezien partners op bol.com vooral mbt Lego een hel zijn, misschien toch nog beetje ontopic (sowieso top dat je het blocked in Brickwatch JPDeckers)
hoezo groot woord? de partners "moeten" anno 2020 bol wel gebruiken om producten aan de man te brengen, doe je dat niet loop je enorm veel potentiele kopers mis, tenzij je klein wilt blijven uiteraardJPDeckers schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:36:
[...]
[...]
Tja. Supermarkten werken toch ook echt zo: goedlopende producten van derden ("partners") worden als huismerk (na)gemaakt en gepromoot. Dit gebeurt al jaren, Amazon is nu daarmee in het nieuws maar waarom zouden ze niet? En niemand die klaagt dat de AH een eigen zuivel-merk heeft.
En machtsmisbruik ?! Denk dat dat een wel heel groot woord is voor gebruiken van verkoop-data.
bol eist het wel, maar officieel mogen ze dit niet eisen (prijsafspraken), er kan dus ook niet op gehandhaaft worden.Tevens geldt bij Bol dat een product op de eigen (partner) site niet goedkoper mag zijn: "We ondernemen samen. Dit betekent dan ook dat overal dezelfde prijs gehanteerd wordt. Zowel bij het bol.com platform als op je eigen webwinkel – als je die hebt. Uiteraard wordt hierbij rekening gehouden met verzendkosten."
Dat partners dat wel eens anders doen is iets anders.
maar er kan nog makkelijker omheen gewerkt worden: zodra jij je aanmeldt met een account krijg je vaste klantenkorting van 15—20%
ben je toch goedkoper dan bol en mag bol je daar niet op aanspreken
[/quote]
Verder wel met Appie eens, op Brickwatch neem ik ook geen 3rd party prijzen op (en er zijn inmiddels heel veel sites die werken met derden, Bol, Blokker, Amazon e.a.), juist om alle shit daaromheen te voorkomen.
[/quote]
ik koop, zeker bij amazon, veel bij third party sellers en heb zo uit mijn hoofd 1x met een 'issue' gezeten (wel verzonden, niet ontvangen)
uiteindelijk geld teruggekregen.
maar goed, iedereen moet doen wat hij/zij wil en waar hij/zij dit koopt, ik ben alleen van mening dat het volledig onterecht is dat er mensen zijn die alle partners zo beroerd afschilderen, dit is gewoon merendeel gebaseerd op onderbuik gevoelens zonder feiten, of op basis van 1 slechte ervaring
back ontopic:
mijn apollo is gecrasht
stond vrij ergens te staan (al een helee tijd) maar ben er door nog voor mij onbekende reden achter blijven hangen met iets en trok em zo omver
straks maar helemaal uitelkaar halen
[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 09-05-2020 11:28 ]
Zo, mijn 2de build sinds corona mij wakker schudde uit de dark ages is af! Ik heb me echt zo vermaakt met het bouwen, geen idee hoeveel uur er in zit.. zeker 12-14 uur. Voelt veel steviger en completer dan de Defender die ik hiervoor in elkaar heb gezet en wat een plaatje
. ( die defender heeft trouwens motorproblemen, maar ik heb hier al het 1 en ander gelezen over mogelijke fixes dus dat ga ik nog eens uitzoeken ). De bugatti werkt perfect. De 42082 rode kraan staat nu inmiddels te wachten om te beginnen als 3de build... Ik ben verslaafd, de vriendin begint zich al zorgen te maken

[ Voor 4% gewijzigd door Skybullet op 09-05-2020 11:38 ]
Gaaf!Skybullet schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:37:
Zo, mijn 2de build sinds corona mij wakker schudde uit de dark ages is af! Ik heb me echt zo vermaakt met het bouwen, geen idee hoeveel uur er in zit.. zeker 12-14 uur. Voelt veel steviger en completer dan de Defender die ik hiervoor in elkaar heb gezet en wat een plaatje. ( die defender heeft trouwens motorproblemen, maar ik heb hier al het 1 en ander gelezen over mogelijke fixes dus dat ga ik nog eens uitzoeken ). De bugatti werkt perfect. De 42082 rode kraan staat nu inmiddels te wachten om te beginnen als 3de build... Ik ben verslaafd, de vriendin begint zich al zorgen te maken
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En als je later nog eens de puntjes op de i wilt zetten:
https://rebrickable.com/m...42083-pimp-up-my-bugatti/
Vooral de deuren werken mooier en de vering is veel beter.
Ik ben er vorige week geweest. 3 Speed Champions gehaald, ze hebben mooie prijzen.Arunia schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:09:
Overwatch:
Wreckinball
Junkertown
En gingerbreadhouse.
3 sets om te bouwen.
Geen mega grote Lego sortering (wel veel maar niet mega). Vriendelijk personeel dat graag een praatje met je maakt.
Het 1:1 spul is ook leuk om te zien
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Mijn tweede modular is af, de Diner.
Leuk om te zien hoe ze toch al die technieken erin stoppen. Ik denk dat ik inmiddels ook wel een idee heb hoe dat gaat. Waarschijnlijk lopen ze een halfjaar lang te spelen met allerlei blokjes, om vervolgens verrassende technieken en combinaties te ontdekken. Daarna verzinnen ze een leuk gebouw waarin zoveel mogelijk verwerkt wordt.
Ook leuk om te zien hoe de wijze waarop de ramen/kozijnen verzonken zijn, totaal anders is dan met 10255.
Leuk om te zien hoe ze toch al die technieken erin stoppen. Ik denk dat ik inmiddels ook wel een idee heb hoe dat gaat. Waarschijnlijk lopen ze een halfjaar lang te spelen met allerlei blokjes, om vervolgens verrassende technieken en combinaties te ontdekken. Daarna verzinnen ze een leuk gebouw waarin zoveel mogelijk verwerkt wordt.
Ook leuk om te zien hoe de wijze waarop de ramen/kozijnen verzonken zijn, totaal anders is dan met 10255.
zo hier mijn laatste comment over de defender. Wil even mijn aanpassingen laten zien. Zo stuurt hij ook gelijk beter!!!!
Yes! Gisteren besteld bij bol.com en kan ze nu al ophalen bij PostNL:
- Ideas Central Perk voor 49 euro
- Creator Expert Harley Davidson voor 72 euro
Beide met de bekende 10 euro sticker korting gekocht. Vanavond (buiten zicht van mijn zoontje
) maar de dozen open maken. Hopelijk ziet alles er goed uit. Mijn ervaring is dat bol.com soms wel eens het opvulmateriaal achterwege wil laten.
- Ideas Central Perk voor 49 euro
- Creator Expert Harley Davidson voor 72 euro
Beide met de bekende 10 euro sticker korting gekocht. Vanavond (buiten zicht van mijn zoontje
Net voor het eerst een paar setjes via a2toys binnen gehad, jammer dat op alle dozen ingedroogde prijs stickers zitten die er niet meer af gaan.
Voor mij iig een reden om daar niet meer te bestellen.
Voor mij iig een reden om daar niet meer te bestellen.
Bij de 10e verjaardag van deze lijn van sets heeft Lego een filmpje online gezet dat een tipje van de sluier oplicht ivm het ontwerp:FlowSnake schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:30:
Mijn tweede modular is af, de Diner.
Als jullie verder willen discussiëren over bol.com als partner, dan verzoek ik jullie om daarover verder te gaan in een separaat topic
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik loop nu tegen een probleem aan. En dat is het bewaren van de Technic dozen.Wat doen jullei ermee?
De kan sik klein dat je het ooit nog uit elkaar haalt, bewaart om het later opnieuw in elkaar te zetten. Ik heb momenteel in de opbergkast op zolder nu een stuk of 12 lego-dozen staan. Wat doe je er mee?
Of beter gezegd: Wat doen jullie ermee?
De kan sik klein dat je het ooit nog uit elkaar haalt, bewaart om het later opnieuw in elkaar te zetten. Ik heb momenteel in de opbergkast op zolder nu een stuk of 12 lego-dozen staan. Wat doe je er mee?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik heb spijt dat ik ze vroeger allemaal weggegooit heb, dus bewaar ze nu. Maar heb nog maar een een stuk of 10 grote en kleine sets dus neemt niet heel veel ruimte in beslag.AW_Bos schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:48:
Ik loop nu tegen een probleem aan. En dat is het bewaren van de Technic dozen.Wat doen jullei ermee?
De kan sik klein dat je het ooit nog uit elkaar haalt, bewaart om het later opnieuw in elkaar te zetten. Ik heb momenteel in de opbergkast op zolder nu een stuk of 12 lego-dozen staan. Wat doe je er mee?Of beter gezegd: Wat doen jullie ermee?
Op welke manier spijt? Dat de set nu incompleet is/voelt, of dat je ze toch nog kon gebruiken om je Lego in te bewaren?d-russo schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Ik heb spijt dat ik ze vroeger allemaal weggegooit heb, dus bewaar ze nu. Maar heb nog maar een een stuk of 10 grote en kleine sets dus neemt niet heel veel ruimte in beslag.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik vouw ze plat. Jammer dat ze er niet meer als nieuw uitzien, maar anders kost het mij te veel ruimte.d-russo schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Ik heb spijt dat ik ze vroeger allemaal weggegooit heb, dus bewaar ze nu. Maar heb nog maar een een stuk of 10 grote en kleine sets dus neemt niet heel veel ruimte in beslag.
Dozen:
De dozen met seal stickers vouwen zichzelf plat als je alle seals los snijd, Die blijven bewaard ongeacht het thema want het kost weinig ruimte
Druk door dozen blijven alleen bewaard van specifieke thema's zoals bijvoorbeeld creator expert, En zoveel mogelijk de kleinere dozen in de grotere dozen.
City, Creator 3in1 en kleine technic set dozen gaan standaard meteen bij het oud papier.
Zo blijft het met 700+ sets en 15 jaar verzamelen in een appartement met losse berging nog een beetje te doen, Ruim de helft van mijn slaapkamer is echter ingenomen door opslag van Lego...
De dozen met seal stickers vouwen zichzelf plat als je alle seals los snijd, Die blijven bewaard ongeacht het thema want het kost weinig ruimte
Druk door dozen blijven alleen bewaard van specifieke thema's zoals bijvoorbeeld creator expert, En zoveel mogelijk de kleinere dozen in de grotere dozen.
City, Creator 3in1 en kleine technic set dozen gaan standaard meteen bij het oud papier.
Zo blijft het met 700+ sets en 15 jaar verzamelen in een appartement met losse berging nog een beetje te doen, Ruim de helft van mijn slaapkamer is echter ingenomen door opslag van Lego...
Nee meer zonde dat ik alleen de steentjes en boekjes heb, zijn altijd wel mooie boxen met fotos en artwork.AW_Bos schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:50:
[...]
Op welke manier spijt? Dat de set nu incompleet is/voelt, of dat je ze toch nog kon gebruiken om je Lego in te bewaren?
Maarja ik praat nu over legosets van begin jaren 90. Denk dat vrij weinig jonge kinderen de dozen echt bewaren en netjes houden.
Dat komt wel goed. Gros van mijn sets komt van die winkel. Zoals gezegd leuke winkel om eens te kijken, staat veel opgebouwd. Al hebben ze veel ook bij elkaar in één vitrine staan. Als je toch in die regio zit is 2T Toys in Den Bosch indrukwekkender. Alleen is die laatste wel een stuk duurder. Al doen de prijzen van 1001 het de laatste tijd ook zo goed niet meer. Ik heb in het verleden grotere sets gekocht die met gemak nog een paar tientjes onder Brickwatch doken. Nu scheelt het veelal niets meer of zijn ze zelfs schreeuwend duur onder het mom van "Hard To Get" of "Limited Edition".Arunia schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:09:
Edit:
De LEGO Creator Mustang is bij Bol.com weer aan het dalen, zit nu op €127,-, nog één tientje en dan is de set weer op zijn oude niveau. Kan ik mooi (één van de) €10,- inleveren en weer eens wat bouwen. Ik houd ook de NASA Maanlander in de gaten maar die daalt ook nog niet echt. Set doet me niet heel veel maar lijkt me wel grappig staan naar de Saturn
[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 09-05-2020 19:21 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
@FeaR Voor de Mustang even geduld hebben tot ie weer in de aanbieding is bij Amazon.nl of Intertoys. Ik merk dat bol.com nauw de prijsontwikkelingen van deze winkels volgt.
Gisteren de designer video van de Mustang gekeken. Best gaaf dat ie een werkende besturing heeft. Volgens mij is dat uniek voor een Creator Expert auto.
Gisteren de designer video van de Mustang gekeken. Best gaaf dat ie een werkende besturing heeft. Volgens mij is dat uniek voor een Creator Expert auto.
Nog geen baby inzicht (hij zit nog lekker knus in de buik) dus ik had nog wat tijd om te bouwen
Eerste concept was ik niet helemaal tevreden over en wat mede bouwers hadden nog wat feedback. Dit heb ik verwerkt en onderstaand is het voorlopige resultaat. Let wel het is een wip, want ik mis nog wat onderdelen en mijn dark orange is nu echt op (dit is gebouw 2 in die kleur namelijk).
Onder de Romeinse 7 komt nog een naamsticker. Wellicht wordt het 'bord' nog helemaal tan ipv de rand met dark orange kern...
Rebuild:
(wip) Venice Italy - Warehouse redesign by Barthezz Brick, on Flickr
Eerste concept:
(wip) Venice Italy - warehouse by Barthezz Brick, on Flickr
Eerste concept was ik niet helemaal tevreden over en wat mede bouwers hadden nog wat feedback. Dit heb ik verwerkt en onderstaand is het voorlopige resultaat. Let wel het is een wip, want ik mis nog wat onderdelen en mijn dark orange is nu echt op (dit is gebouw 2 in die kleur namelijk).
Onder de Romeinse 7 komt nog een naamsticker. Wellicht wordt het 'bord' nog helemaal tan ipv de rand met dark orange kern...
Rebuild:
(wip) Venice Italy - Warehouse redesign by Barthezz Brick, on FlickrEerste concept:
(wip) Venice Italy - warehouse by Barthezz Brick, on Flickr
Mijn psychoclogishe grens voor die set is €100/€110. Vorige keer had bol.com hem voor €117,99 en dan min een tientje van de bon... Vandaar dat ik Bol.com in de gaten hield. Elke winkel (incl. verzendkosten) voor die prijs is goed. En eigenlijk wil ik twee Mustangs, de Shelby MOC die hier meerdere keren voorbij is gekomen is eigenlijk ook te mooi om niet te bouwen.meesje schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:45:
@FeaR Voor de Mustang even geduld hebben tot ie weer in de aanbieding is bij Amazon.nl of Intertoys. Ik merk dat bol.com nauw de prijsontwikkelingen van deze winkels volgt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Geen topaflevering van LM, maar ook weer niet zo slecht als de tweede aflevering. De vooruitblik op de volgende aflevering zag er wel veelbelovend uit.
1e deel was niks. Brug onderdeel vond ik wel heel goed. Idd benieuwd naar volgende week.
Wat ik wel een beetje vreemd vond was dat de winnaars van vandaag volgende week een voordeel ergens in gaan krijgen, maar de grote verliezers krijgen geen nadeel volgende week. Dat vind ik een beetje krom.
Mbt die brug, imo werden die gewichten verkeerd verdeeld. Wanneer er in het midden een 8 kilo wordt geplaatst en ernaast 8 komt er meer gewicht op de ene pijler. Wanneer er dan 10 aan de andere kant komt, wordt de constructie aardig verstoord. Hadden dan beter kleinere gewichtenregeling aan beide kanten gezet konden worden.
Ben wel benieuwd wat voor gewicht die laatste had kunnen houden.
Het eerste gedeelte was ik afgehaakt als ik mee zou doen, dat is gewoon bagger.
Maar al met al, weet ik nog niet wat ik van deze serie ivm Australië moet vinden.
Wel leuk om al die verschillende bouwtechnieken te zien.
Maar al met al, weet ik nog niet wat ik van deze serie ivm Australië moet vinden.
Wat ivm Australië dan? Ik heb de Amerikaanse versie wel ''gehuurd'' en kijken die ook. Daar is de presentatie en jury sowieso een stuk beter.Versaevel schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:23:
Mbt die brug, imo werden die gewichten verkeerd verdeeld. Wanneer er in het midden een 8 kilo wordt geplaatst en ernaast 8 komt er meer gewicht op de ene pijler. Wanneer er dan 10 aan de andere kant komt, wordt de constructie aardig verstoord. Hadden dan beter kleinere gewichtenregeling aan beide kanten gezet konden worden.
In verband met de aflevering van gisteren: ik vond het vreemd dat de bruggen al moeite hadden met 8/16/26/... kilo aan gewicht, terwijl men in de Amerikaanse editie honderden kilo's kwijt kon. In het wikipedia artikel van de US editie staat dat bij hun de pijlers 'maar' 1,8 meter van elkaar stonden. In de Benelux editie was dat dus 3 meter, en dat maakt dus het verschil.
In James May Toy Stories: Building a house out of Lego wijst men ook op die zwakte. Verticaal is Lego heel sterk, horizontaal is een ander paar mouwen.
In James May Toy Stories: Building a house out of Lego wijst men ook op die zwakte. Verticaal is Lego heel sterk, horizontaal is een ander paar mouwen.
Aan de andere kant, als je constructie goed is dat het 160kg kan tillen met nauwelijks buigen en er brug naast staat die al bezwijkt bij het plaatsen van de 2de 8kg, is het duidelijk genoeg wie heeft staan prutsen en wie niet ongeacht waar het gewicht geplaatst wordt.Versaevel schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:23:
Waarom Jan en Lola niet wat driehoekjes hadden gebouwd tussen hun 2 bruggen snap ik niet. Zoveel tijd kost dat niet, zeker niet tov het bouwen van die 2de brug eronder en had het iig iets meer kunnen hebben dan 8kg. Nu was die 2de brug naar mijn idee gewoon nutteloos.
Trouwens als ik het goed heb begrepen, deden ze het in de Australische editie met stappen van 1kg, duurt te lang en is saaie TV (vast stukken tussenuit geknipt en zo).
Een overspanning maken van Lego is al moeilijk en 3 meter is serieus zoeken naar de juiste onderdelen.
Maar 3 meter overbruggen en 160 kilo hooghouden; een duidelijkere winnaar heb ik nog niet vaak gezien. Wat een ontzettende klasse.
* Delerium zou de Apollo-raket nog een keer moeten maken voor handige technieken die elkaar verstevigen.
Wel topprogramma, zeker de prime-time van RTL4 waard.
Maar 3 meter overbruggen en 160 kilo hooghouden; een duidelijkere winnaar heb ik nog niet vaak gezien. Wat een ontzettende klasse.
* Delerium zou de Apollo-raket nog een keer moeten maken voor handige technieken die elkaar verstevigen.
Ik snap die brug ook niet. Hoe moest de onderste brug de bovenste ondersteunen dan?AppieNL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:49:
[...]Waarom Jan en Lola niet wat driehoekjes hadden gebouwd tussen hun 2 bruggen snap ik niet. Zoveel tijd kost dat niet, zeker niet tov het bouwen van die 2de brug eronder en had het iig iets meer kunnen hebben dan 8kg. Nu was die 2de brug naar mijn idee gewoon nutteloos.
Wel topprogramma, zeker de prime-time van RTL4 waard.
[ Voor 42% gewijzigd door Delerium op 10-05-2020 10:12 ]
Gister heel even gekeken maar ik vind de Nederlandse versie echt dodelijk saai en vergeleken met de Amerikaanse variant echt een heel erg slap aftreksel. Veel betere bouwwerken, veel betere presentatie. Veel betere show. Er straalt echt helemaal niets vanaf.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik veronderstel dat de Amerikaanse editie ook veel hogere budgetten ter beschikking heeft om de show te produceren. Wat dat betreft doet de Australische versie het beter gok ik, die doen 'meer met minder'.
[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 10-05-2020 10:35 ]
Dat zal ongetwijfeld een van de redenen zijn (dan nog blijft over dat de kandidaten ook gewoon beter zijn), en er een show van maken is natuurlijk wel hun ding. Maar ik zie hetzeflde bij series als Masterchef. De nederlandse zijn vrij saai terwijl de Australische en Amerikaanse varianter veel leuker zijn om naar te kijken.Kapoen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:34:
Ik veronderstel dat de Amerikaanse editie ook veel hogere budgetten ter beschikking heeft om de show te produceren.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Kleine kanttekening hierbij: er zijn bouwers afgewezen uit LUGs in Nederland/België die beter bouwen dan de helft of zelfs meer dan de helft van de bouwers die nu meedoen aan de NL/BE versie, maar die betere bouwers pasten niet in het plaatje van de typetjes die blijkbaar per se in het programma moesten.Gunner schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:37:
[...]
(dan nog blijft over dat de kandidaten ook gewoon beter zijn)
Eigenlijk dus een slechte afspiegeling van wat bouwers in de Benelux echt kunnen.
Dat hield me dus in de Dark Ages, ik wilde me niet met hen identificeren.AppieNL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Kleine kanttekening hierbij: er zijn bouwers afgewezen uit LUGs in Nederland/België die beter bouwen dan de helft of zelfs meer dan de helft van de bouwers die nu meedoen aan de NL/BE versie, maar die betere bouwers pasten niet in het plaatje van de typetjes die blijkbaar per se in het programma moesten.
Eigenlijk dus een slechte afspiegeling van wat bouwers in de Benelux echt kunnen.
Maar zonder grappen, en no offence, no way dat in ieder geval de afgevallen teams tot de top 8 van BNL hoort. Wel is het lastig om 'de top' aan te wijzen. Ik vind het verbazingwekkend dat bv Lola en Jan totaal oblivious zijn hoe een sterke brug te bouwen, terwijl de creativiteit en verhaalvormen ongeëvenaard zijn.
Ah dat is wel interessant. Het niveauverschil is ook wel heel duidelijk. In Amerika zitten ze vaak toch meer op de show en spektakel en bij ons moet het vooral persoonlijk en herkenbaar zijn en is het ‘verhaal‘ van de deelnemers belangrijk (‘ik doe samen met mijn vader mee, hij heeft totaal geen ervaring maar we doen het om onze band te versterken’). Wel jammer dat je daardoor vanaf het begin al kon zien dat Bjorn en Corneel of David en Giovanni gaan winnen.AppieNL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Kleine kanttekening hierbij: er zijn bouwers afgewezen uit LUGs in Nederland/België die beter bouwen dan de helft of zelfs meer dan de helft van de bouwers die nu meedoen aan de NL/BE versie, maar die betere bouwers pasten niet in het plaatje van de typetjes die blijkbaar per se in het programma moesten.
Wat betreft die brug deden Bjorn en Corneel het slim, maar ik kreeg toch het gevoel dat het niet helemaal in de geest van de opdracht was. Denk dat het misschien leuker was als er nog bepaalde voorwaarden gesteld waren aan het gebruik van technic vs system. Aan de andere kant doet dat wel weer afbreuk aan het anything goes idee achter Lego.
Idd, prijzengeld in US is 100k dollar tegenover 25k euro hier.Kapoen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:34:
Ik veronderstel dat de Amerikaanse editie ook veel hogere budgetten ter beschikking heeft om de show te produceren. Wat dat betreft doet de Australische versie het beter gok ik, die doen 'meer met minder'.
Dat is meer denken zoals het in het echt moet, waar er ook gelet moet worden op de kosten. Waarom zou je dat doen als je een brickshop tot je beschikking hebt met 2.5 miljoen steentjes?Jean-Bob schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:46:
[...]
Denk dat het misschien leuker was als er nog bepaalde voorwaarden gesteld waren aan het gebruik van technic vs system.
Driehoekjes bouwt snel en goedkoop, maar hoeft helemaal niet om een gewicht te dragen in Lego. Dit is 1 van de bruggen uit de USA versie die dus zo'n 450kg kon dragen over 1.5m:

Zitten nul Technic onderdelen in. Plates op de zijkant is supersterk. Dit soort constructies zie je ook vaak bij UCS sets zoals de Helicarrier. Je breekt het eerder dan dat het loslaat.
[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 10-05-2020 12:06 ]
Hmmm.... Gisteren de twee dozen open gemaakt van bol.com: Ideas Central Perk en CE Harley. Bij het zien van de Central Perk set werd ik direct blij: leuke minifigs, herkenbaarheid, veel leuke details, mooie luxe doos. Naar alleen de verpakking kan ik al uren kijken.
Bij de Harley had ik dat helemaal niet, ik werd er niet blij van. Die gaat dus retour. Voor mij een teken dat ik dus echt alleen moet gaan voor sets met minifigs.
Zoiets kan je toch ook zien op de site van bol.com? 
Kijk desnoods eerst een review van de Harley voordat je hem retour stuurt, misschien vindt je wat in die lelijke doos zit toch wel leuk om te bouwen.
Kijk desnoods eerst een review van de Harley voordat je hem retour stuurt, misschien vindt je wat in die lelijke doos zit toch wel leuk om te bouwen.
Ik had van te voren naast diverse reviews ook de designer video bekeken en werd toen wel enthousiast. Ik kan een streep zetten door de CE auto serie. Dan maar af en toe een Ideas set (met minifigs) zoals bv de boomhut.
[ Voor 36% gewijzigd door meesje op 10-05-2020 12:39 ]
@AppieNL Ik heb, als Lego Technic Fan, over die Harley Davidson ook even ná moeten denken voor ik 'm aanschafte maar aangezien ik óók iets met motoren heb was dat geen traject van lange besluit vorming 
Het bouwen van het ding is érg leuk om te doen en het is ook echt wat anders dan Lego Technic spullen in elkaar zetten. Jammer dat vervolgens de techniek welke er wél in zit achteraf niet meer zichtbaar is.
1 Juni komt gelukkig de volgende Lego Technic motorfiets, de Ducati Panigale V4-R, al weer uit om de serie compleet te houden en daar is de techniek achteraf wel weer goed zichtbaar.
Het bouwen van het ding is érg leuk om te doen en het is ook echt wat anders dan Lego Technic spullen in elkaar zetten. Jammer dat vervolgens de techniek welke er wél in zit achteraf niet meer zichtbaar is.
1 Juni komt gelukkig de volgende Lego Technic motorfiets, de Ducati Panigale V4-R, al weer uit om de serie compleet te houden en daar is de techniek achteraf wel weer goed zichtbaar.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ook in de US versie zaten niet noodzakelijk de beste builders, ze hadden ook een vader/zoon team dat echt niet mee kon qua vaardigheden. En ook een team van dames van middelbare leeftijd die er eigenlijk verloren liepen. De 'middle tier' teams liepen er ook alleen maar bij als kannonenvoer voor de top teams, waarvan er per ongeluk eentje (het superman team) niet in de finale geraakte.AppieNL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:59:
[...]
In het tweede seizoen van de Australische productie is de balans blijkbaar iets beter. Pas na 6 afleveringen is er een team met twee overwinningen.
Overigens, mijn 'pronostiek' voor de Benelux versie is ook gebaseerd op wat er in de US versie gebeurde.
Objectief gezien zou ik David/Giovanni, Corneel/Björn en Martijn/Jos in de finale verwachten, maar mits een foutje zou Jan/Lola of Andreas/Arno ook zomaar bij de laatste drie kunnen eindigen...
Het zou leuk zijn als het gewicht dat de brug kon houden gedeeld werd door het gewicht van de brugJean-Bob schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:46:
Denk dat het misschien leuker was als er nog bepaalde voorwaarden gesteld waren aan het gebruik van technic vs system. Aan de andere kant doet dat wel weer afbreuk aan het anything goes idee achter Lego.
Voor de gekozen bouwmethodes is het een beetje de discussie of je Lego als staal (trekbelasting) of beton/steen (drukbelasting) moet zien.
Een ouderwetse Romeinse boog van steen staat 2000 jaar later nog steeds, dus iets bouwen dat daar op lijkt zou de makkelijkste oplossing moeten zijn. Daarvoor inderdaad zo massief mogelijk bouwen. En je ziet dat de winnaar dat ook deed (idem die massieve brug van Amerikanen hierboven).
De driehoeken van de technic bruggen zaten soms maar met simpele pins vast, waardoor je bij een beetje kracht de pins gewoon lostrekt. Daarom zijn er nu de pins van 3 lang, zodat je balken tussen andere vast kunt zetten. Maar alsnog: zodra een brug een klein beetje zijwaarts bewoog stortte zij in. De oplossing is dan om je technische deel alsnog heel goed te verpakken, zodat beweging in de verkeerde richting niet mogelijk is.
De technische bruggen faalden verder grotendeels op designfouten. Op volgorde van het compilatiefilmpje:
spoiler: foto's van de bruggen:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Ff0kbOV9pnJS0HmZEo6Qxq8.jpg?f=user_large)
Boogbrug die te kort is, waardoor het middenstuk vlak is. Negatieve bogen die nergens aan vast zitten en weinig doen daardoor
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ri5hjcVHtZfP6AvpT7v6TGmM.jpg?f=user_large)
Op zich stevige schuine balken tot aan het midden, maar dan met een negatieve knik op 1/3 van onderkant
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yTlwMzOMQQr5PJPJmU6zk5PC.jpg?f=user_large)
Balken niet goed vast, schieten gewoon los. Veel te kleine constructie voor de overspanning. Onderste balk lijkt me zo'n extra brug die je soms ziet voor water-/gas-/olieleidingen en kabels, niet nuttig dus
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6uVU0tuBIuBm9Ujjcw7IzMrF.jpg?f=user_large)
Stevige driehoek. Tuidraden vanuit het stuk driehoek boven wegdek om wegdek vast te houden misten, daardoor wordt hele constructie onderuit getrokken. Anders hadden deze zeker een kans gehad
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A57CfpsQNthxF0LnDJRCA7FQ.jpg?f=user_large)
Prima dus
Al ligt die balk volgens mij los tussen de driehoekstructuren in, dus vraag me een beetje af hoe dat nu samenwerkt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Ff0kbOV9pnJS0HmZEo6Qxq8.jpg?f=user_large)
Boogbrug die te kort is, waardoor het middenstuk vlak is. Negatieve bogen die nergens aan vast zitten en weinig doen daardoor
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ri5hjcVHtZfP6AvpT7v6TGmM.jpg?f=user_large)
Op zich stevige schuine balken tot aan het midden, maar dan met een negatieve knik op 1/3 van onderkant
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yTlwMzOMQQr5PJPJmU6zk5PC.jpg?f=user_large)
Balken niet goed vast, schieten gewoon los. Veel te kleine constructie voor de overspanning. Onderste balk lijkt me zo'n extra brug die je soms ziet voor water-/gas-/olieleidingen en kabels, niet nuttig dus
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6uVU0tuBIuBm9Ujjcw7IzMrF.jpg?f=user_large)
Stevige driehoek. Tuidraden vanuit het stuk driehoek boven wegdek om wegdek vast te houden misten, daardoor wordt hele constructie onderuit getrokken. Anders hadden deze zeker een kans gehad
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A57CfpsQNthxF0LnDJRCA7FQ.jpg?f=user_large)
Prima dus
De Harley heb ikzelf (nog?Will_M schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:51:
@AppieNL Ik heb, als Lego Technic Fan, over die Harley Davidson ook even ná moeten denken voor ik 'm aanschafte maar aangezien ik óók iets met motoren heb was dat geen traject van lange besluit vorming
Edit:
Kan natuurlijk wel de voorvork modden zoals deze persoon heeft gedaan:

Ziet er al beter uit.
[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 10-05-2020 13:16 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/1wLqmM8bAVKWnbaJuZemgoxM.jpg?f=fotoalbum_large)