Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.750 views

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:17:
Ben halverwege de pimp my Landrover build. Meteen ook alle gele, rode en blauwe onderdelen zoveel mogelijk vervangen door grijs of zwart.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gearbox voelt nu al beter aan dan van de originele build. Geen kruiskoppelingen meer. Jammer dat die rode en blauwe tandwielen en oranje zooi niet in een andere kleur te krijgen zijn. Die tan en bruine onderdelen zou ik het liefst ook vervangen, maar die storen wel minder.
Die kleuren zitten toch alleen aan de binnenkant, uit het zicht?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57
BillSpaarbank schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:09:
Na 32 jaar de model team racer weer eens compleet gemaakt. Wat heb ik hier veel mee gespeeld :) De sticker zijn er helaas niet meer.

[Afbeelding]
Leuk model :)
Je kan voor een paar euro reproductie stickers kopen (geen idee van de kwaliteit overigens).

Flickr | Lego collectie

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Ik heb de eerste vier uurtjes in de Bugatti Chiron zitten. Eerste doos Lego die ik in een jaar of 15 open gemaakt heb en nagenoeg mijn eerste Technic doos.

Man wat een genot. Tijd vliegt om. Verbazing was vooral groot toen ik begon aan de versnellingsbak, je begint met een stuk of vier simpele steentjes. 2,5 uur later heb je nagenoeg de gehele versnellingsbak met tig tandwielen in het chassis geschoven. Mooi :)

Zijn er nog pro-tips?
Ik probeer alles qua draaiende delen niet te vast te drukken en controleer wel 100x of alles soepel blijft draaien, geen zin om aan het eind weer een halve auto te moeten slopen.

Verder inmiddels al een stuk of vijf steentjes over. Alles nagelopen, maar volgens mij toch echt niet vergeten. Zijn ook geen belangrijke steentjes. Zal dus wel gewoon over zijn.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-01 15:20

Chakotay

Lick here to continue

@B-Real alles ter groote van 1 stud (incl pins, bushes, etc) krijg je er altijd eentje extra van. Aan het eind zal je een aardig handje kleine onderdelen over hebben.

Ik heb hier alle extra stukjes in een glas gegooid, dit is in een jaar of 3 verzameld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1vjBHhT8pRhfn0uD0g_y_bvbIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8NLXWsc0siiC5JsIxRmWCmlt.jpg?f=user_large

Qua tips, zorg inderdaad dat al het draaiende spul soepel gaat. Duw het vast, en dan net die fractie los om het soepel te laten draaien zonder speling. Als je meerdere kruiskoppelingen op assen monteert, zorg dat ze in lijn staan. Het gleufje in de bus waarmee ze op de as schuiven beide op de zelfde kant, dat zorgt er voor dat de boel niet vastloopt. Veelvoorkomende issue bij de Jeep, maar gaat ook op voor de Chiron voor zover ik weet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2020 08:33 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

Canis Lupus

Vosbot

zonoskar schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:17:
Ben halverwege de pimp my Landrover build. Meteen ook alle gele, rode en blauwe onderdelen zoveel mogelijk vervangen door grijs of zwart.
Zie ik nou goed dat je ook andere schokbrekers gebruikt? In mijn herinnering zat origineel er op de achterwielen 2x dezelfde kleur en voorin 2 verschillende (zachtere vering).

En heb je hiervoor het hele model uit elkaar gehaald? Ik heb het idee om de buitenkant grotendeels in tact te laten, aangezien ik verwacht dat daar weinig veranderingen aan zijn gedaan.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 16:39
42erik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:31:
Enige bottleneck die ik zie is de 2060 parts die nodig waren... Dat kan weleens een dure unit worden. En hoeveel daarvan is complexe binnenkant??
Ik denk dat de LEGO designers die dat gaan oppakken en uitwerken hier nog wel wat aan zullen schaven om de constructie volgens LEGO standaard te modelleren en de part count mogelijk nog wat te stroomlijnen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

42erik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:32:
[...]

Vergelijk de originele build:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOZWzouvm_wiviASSzvTjBMqdKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M1yKgXV579sC1bjXqTHxniSR.jpg?f=user_large
Met de "monochoom" build:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avmHE4cWashF-sBp54DX9H-Ehps=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aAGcTaz8clLQAphSjCmPNXs7.jpg?f=user_large

@Canis Lupus Ja, ik heb 2 harde springs gebruikt. Ik vond dat het originele model te zacht geveerd was aan de voorkant. Er zijn trouwens ook rode zachte springs. DUs dat wordt plan 2 als het nu te hard blijkt :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ik wil net eens kijken wat ik tegenwoordig voor mijn VIP-saldo kan krijgen, maar blijkbaar gaat dat tegenwoordig stuk van adblockers... |:( Ik wil je juist geld geven, ga weg met je ad-rommel...

Maar aangezien ik een pihole gebruik is een losse site whitelisten geen optie, heeft iemand een idee welke hosts gewhitelist moeten worden om dat spul weer toegankelijk te maken? Ik vind er weinig over terug helaas

• Mappy
  • Laatst online: 31-12-2025

Mappy

Piramide van Austerlitz

Chakotay schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:08:
Hm, ik wil net eens kijken wat ik tegenwoordig voor mijn VIP-saldo kan krijgen, maar blijkbaar gaat dat tegenwoordig stuk van adblockers... |:( Ik wil je juist geld geven, ga weg met je ad-rommel...

Maar aangezien ik een pihole gebruik is een losse site whitelisten geen optie, heeft iemand een idee welke hosts gewhitelist moeten worden om dat spul weer toegankelijk te maken? Ik vind er weinig over terug helaas
Volgens mij ben je er met deze vier:
assets.adobedtm.com
resources.crowdtwist.com
*.lego.com
*.cloudfront.net

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Mappy dat werkt, dankje :)

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26
baronruud schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:06:
Kriebelt nu wel door Lego Masters een bouwset te kopen. Leuk programma!
Als kind veel gedaan, en dat is al lang geleden. Op moment bezig met plastic modelbouw, dus bouwen bevalt me wel.
Wat is een mooie doos om te kopen en evt door te verkopen om te proberen ? Zat zelf aan de 21309 Nasa Saturn te denken
Saturn is een mooie build, maar wel heel erg herhalend... Ik weet niet waar je interesse ligt en wat je budget is. Zelf vind ik de modulaire gebouwen wel tof om te maken. Voor een schappelijk prijs is de boekenwinkel bijvoorbeeld te krijgen: https://www.lego.com/nl-nl/product/bookshop-10270

Edit: zie dat die slecht te krijgen is momenteel :(

[ Voor 3% gewijzigd door kw_nl op 04-05-2020 11:13 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

GeeBee

Oddball

meesje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:12:
[...]

De rode hijskraan is inderdaad veel waar voor je geld. Ik twijfel enorm of ik ‘m moet kopen. Je hebt gelijk dat je deze set ongetwijfeld makkelijk weer kwijt kunt raken op MP. Überhaupt twijfel ik veel over wel/niet Lego kopen, en zo ja, welk thema of thema’s.
Er zijn ook hele mooie MOCs te bouwen van de Big Red. Instructies zijn ook niet al te duur meestal.
https://rebrickable.com/s...terrain-crane/#alt_builds

En vandaag kwam er ook een Little Red uit :)
Ik weet niet of die met de onderdelen van z’n grote broer te maken is.
https://rebrickable.com/m...red/?inventory=1#comments

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

meesje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:13:
Naar welke gaat jullie voorkeur?
https://www.bouwsteentjes...e-lego-ideas-review-2020/
Ik vind het treinstation, de boot, en het kasteel (in het bos) heel erg mooi. Brick&blooms ook, maar deze vind ik te veel op een gewone modular lijken.
Beste set vind ik de Snow groomer, al zou het eigenlijk een rode Pistenbully moeten zijn. Verder geweldig als grote technic set door alles wat zo'n ding kan.

Buitenbeetje op zo te zien 2 grote 48*48 baseplates is Rome, die lijkt me qua grootte leuk om aan de muur te hangen als landkaart :D

Mary Poppins is een mooi straatje, leuk dat 't niet recht loopt.

Dan nog een paar opvallende:
KITT ik weet niet of het de te smoothe render is, want ik zou hem graag leuk vinden, maar hij is het net niet.
Futurama heb ik nooit gekeken, maar ik vind het er als build leuk uitzien.
Pink apartments als gateway set van Friends naar modulars? :+
Bowling alley heel mooi, maar te weinig aan de buitenkant van te zien.
Cybertruck zou voor die grootte op z'n minst moeten kunnen sturen.
Bricks and Blooms schattige modular.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
kw_nl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Saturn is een mooie build, maar wel heel erg herhalend... Ik weet niet waar je interesse ligt en wat je budget is. Zelf vind ik de modulaire gebouwen wel tof om te maken. Voor een schappelijk prijs is de boekenwinkel bijvoorbeeld te krijgen: https://www.lego.com/nl-nl/product/bookshop-10270

Edit: zie dat die slecht te krijgen is momenteel :(
Technic, star wars, creator en architecture spreken me het meest aan.
Budget 100-400. Rekening houdend dat die ook makkelijk weer te verkopen is evt.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

42erik schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:26:
[...]

https://ideas.lego.com/pr...cb-4080-a8b2-298716b11791

Deze is leuk :D

Treinen zijn niet zo mijn interesse eerlijk gezegd
Earth globe valt wel onder instabuy ja, ik had 'm al gesupport :)

In deze video zie je ook de binnenkant:

[ Voor 7% gewijzigd door Mappy op 04-05-2020 11:41 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Mappy Als die Prinoth LeitWolf ooit écht op de markt komt dan wordt dat een 'instant buy' voor me :9~

Ik heb een aantal jaar 's-avonds / 's-nachts met zo'n ding rond mogen 'crossen'. Overdag ook wel maar dan mocht de lier absoluut niet gebruikt worden.... :o

Ze hadden de 'winch' (lier) wél in 't zwart moeten uitvoeren, overigens :9

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 04-05-2020 12:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
GeeBee schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Er zijn ook hele mooie MOCs te bouwen van de Big Red. Instructies zijn ook niet al te duur meestal.
https://rebrickable.com/s...-terrain-crane/#alt_build
De alternate builds zien er best fraai uit. Zo zorg je voor flink wat extra bouwplezier. De kosten (10-15 euro p/st) zijn ook nog best schappelijk.
Mappy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:24:
[...]
Beste set vind ik de Snow groomer, al zou het eigenlijk een rode Pistenbully moeten zijn. Verder geweldig als grote technic set door alles wat zo'n ding kan.
Dit lijkt me een Technic set en ziet eerlijk gezegd ook wel goed uit.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
geekeep schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:53:
Zijn er hier anderen die ook enigszins gecharmeerd zijn van de Hidden Side serie? Ik kan het wel waarderen dat Lego een eigen serie uitbrengt zodat klanten eens sets (buiten standaard City) kunnen kopen zonder dikke licenties af te dragen. Daarnaast vind ik de kleurcontrasten van de bouwsels om de een of andere manier aantrekkelijk. Ik vind ze niet allemaal interessant, maar veel wel. Het app/AR-gedoe vind ik echter niet zo boeiend.

Het zombie-thema blijft natuurlijk cool (helaas heb ik het Monsters kasteel/huis gemist :| ), dus tof dat deze nieuwe lichting een kasteel bevat!

Anyway, er is wat meer info over de nieuwe zomersets:
http://www.brickfinder.ne...side-summer-2020-preview/

[Afbeelding]

De gevangenis heeft echt een Walking Death vibe.
[Afbeelding]
In navolging op mijn post; het kasteel is nu ook bekend qua uiterlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxP_kAVLi3mB5vKjbDq3LBuJn6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHOCETG2ZhhTAtZKqJgowzKn.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.bouwsteentjes...den-side-zomer-2020-sets/

Ik weet niet echt wat ik er van moet denken. De astronomietoren is leuk, maar de Newbury School set voelt wat meer 'af', voor hetzelfde geld.

[ Voor 3% gewijzigd door geekeep op 04-05-2020 12:43 ]

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2025
[...]

https://rebrickable.com/s...terrain-crane/#alt_builds
Vandaag mijn Big Red besteld, gaan we wel de nodige uurtjes plezier aan hebben, ook als ik de builds in de link zie. Ik zie hem mezelf wel een aantal keer opbouwen en weer ombouwen. Is mijn eerste nieuwe set sinds mijn kindertijd, laatste grote sets waren deze 8872, 8868 en 5581 verder vooral wat kleinere sets van eerdere jaren. Ik heb alles nog, maar niet allemaal compleet.
En vandaag kwam er ook een Little Red uit :)
Ik weet niet of die met de onderdelen van z’n grote broer te maken is.
https://rebrickable.com/m...red/?inventory=1#comments
Dat lijkt er niet op, die wielen zitten voor zo ver ik kan zien niet in die set, dus dan heb je nog wel wat extra onderdelen nodig om deze te kunnen maken. Hij zit er wel super uit verder.

Latin capital letter y with diaeresis

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BillSpaarbank schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:09:
Na 32 jaar de model team racer weer eens compleet gemaakt. Wat heb ik hier veel mee gespeeld :) De sticker zijn er helaas niet meer.

[Afbeelding]
Gaaf! Ik weet nog heel goed dat ik dit model voor Sinterklaas vroeg maar eigenlijk de witte truck wilde hebben (maar die wat duur vond voor de goedheiligman). De verrassing was dan ook groot toen er toch een witte truck uit de zak kwam.

Ik moet die vrachtwagen ook maar weer eens een keertje gaan maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PaT schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Gaaf! Ik weet nog heel goed dat ik dit model voor Sinterklaas vroeg maar eigenlijk de witte truck wilde hebben (maar die wat duur vond voor de goedheiligman). De verrassing was dan ook groot toen er toch een witte truck uit de zak kwam.

Ik moet die vrachtwagen ook maar weer eens een keertje gaan maken.
Die staat hier ook weer in zijn oude glorie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHQbiSDmdi4hN_F13DCmZmczt64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMB9Y0x7fHqiwri0smcY87HR.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• 42erik
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Vergelijk de originele build:
[Afbeelding]
Met de "monochoom" build:
[Afbeelding]

@Canis Lupus Ja, ik heb 2 harde springs gebruikt. Ik vond dat het originele model te zacht geveerd was aan de voorkant. Er zijn trouwens ook rode zachte springs. DUs dat wordt plan 2 als het nu te hard blijkt :)
Ja, uit het oog dus... Dan snap ik niet de moeite van het vervangen

• 42erik
  • Niet online
Mappy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Earth globe valt wel onder instabuy ja, ik had 'm al gesupport :)

In deze video zie je ook de binnenkant:
[YouTube: LEGO IDEAS Earth Globe]
Hmm, dat ziet er minder complex uit dan ik dacht, gezien die 2000 steentjes. Telt dan blijkbaar hard op

• 42erik
  • Niet online
Haay schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat de LEGO designers die dat gaan oppakken en uitwerken hier nog wel wat aan zullen schaven om de constructie volgens LEGO standaard te modelleren en de part count mogelijk nog wat te stroomlijnen.
Dat is ook weer waar 😁

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

42erik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Hmm, dat ziet er minder complex uit dan ik dacht, gezien die 2000 steentjes. Telt dan blijkbaar hard op
Met 114 facetten als ik goed tel (7*16 + 2 polen) die elk uit ~10 stukjes bestaan ~= 1100 + de kruisvormige interne structuur + voet/boog. Denk niet dat het voor veel minder kan op deze mooie schaal :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Mappy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Met 114 facetten als ik goed tel (7*16 + 2 polen) die elk uit ~10 stukjes bestaan ~= 1100 + de kruisvormige interne structuur + voet/boog. Denk niet dat het voor veel minder kan op deze mooie schaal :)
Het is een mooi model, maar ook wel één van de aller saaiste builds gezien het aantal herhalingen van (bijna) hetzelfde bouwen.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:51
mark777 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Veel succes! Je eindigt alleen nooit. Ben hem weer uitelkaar Ann het halen. Stomme is voorkant en achterkant werken goed zo lang je ze maar los van elkaar hebt. Aan elkaar loopt het niet soepel. Grrrrr
Zelfde probleem dus hier. Nu bezig met demonteren en dan vanavond weer opbouwen. Moet zeggen dat ik zo snel niet zie wat ik fout heb gedaan. Blijf wel lekker bezig zo *O*

PSN: bollsie

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

chrisO schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Het is een mooi model, maar ook wel één van de aller saaiste builds gezien het aantal herhalingen van (bijna) hetzelfde bouwen.
Na deze stap van Ship in a bottle vind ik 100x ongeveer hetzelfde doen geen probleem :7
Maar serieus, er zit zo te zien best wat variatie in, en je moet de werelddelen min of meer op de juiste plek plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBgFWFnIISXXqVfcPWJsIxLHvmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vF0F7xfY6M3bJCtUI3foFnkA.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

42erik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Ja, uit het oog dus... Dan snap ik niet de moeite van het vervangen
Ben maar blij dat jouw OCD niet zo erg is als de mijne :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• meesje
Mappy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:45:
[...]

Na deze stap van Ship in a bottle vind ik 100x ongeveer hetzelfde doen geen probleem :7
Maar serieus, er zit zo te zien best wat variatie in, en je moet de werelddelen min of meer op de juiste plek plaatsen.

[Afbeelding]
Haha, Ik zou ze inderdaad ook per stuk er in doen. :+

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

mark777 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Veel succes! Je eindigt alleen nooit. Ben hem weer uitelkaar Ann het halen. Stomme is voorkant en achterkant werken goed zo lang je ze maar los van elkaar hebt. Aan elkaar loopt het niet soepel. Grrrrr
Ik heb dat maar opgegeven, aangezien hij toch op de plank staat, bij die van mij duurt het een paar centimeter voordat de cilinders beginnen te bewegen en dan nog onder protest, ondanks dat ik die assen "alligned" heb.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
meesje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:13:
Naar welke gaat jullie voorkeur?
https://www.bouwsteentjes...e-lego-ideas-review-2020/
Ik vind het treinstation, de boot, en het kasteel (in het bos) heel erg mooi. Brick&blooms ook, maar deze vind ik te veel op een gewone modular lijken.
26 projecten? Holy cow dat wordt een primeur voor Lego qua planning, indien er projecten effectief gekozen worden natuurlijk. Ik heb geen uitgesproken voorkeur, of misschien toch de kleinere vignette sets.

Bedankt @Mappy ivm je advies over de Lego domeinen. Ik heb net zoals @Chakotay ook een pihole dns server draaien, en de Lego S@H was inderdaad zwaar gehandicapped hierdoor.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:50

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik zou het wel leuk vinden als een keer een Technic set het gaat halen. Maar heeft Technic in het verleden ook niet al eens een snow groomer gehad? :?

Edit: in 2009 zie ik, tijd voor een nieuwe dus :Y

[ Voor 33% gewijzigd door almightyarjen op 04-05-2020 16:10 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@almightyarjen jup, deze.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/8263-1.jpg?200905161110

Edit: oh, je had hem ook al gevonden :P

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2020 16:15 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
baronruud schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:06:
Kriebelt nu wel door Lego Masters een bouwset te kopen. Leuk programma!
Als kind veel gedaan, en dat is al lang geleden. Op moment bezig met plastic modelbouw, dus bouwen bevalt me wel.
Wat is een mooie doos om te kopen en evt door te verkopen om te proberen ? Zat zelf aan de 21309 Nasa Saturn te denken
Dat is zeker een aanrader. Ik vond de bouwtechnieken waanzinnig, om te zien hoe bij de laatste montage van een segment het opeens bijna geen LEGO meer is.

De meeste segmenten bouw je in kwarten, waarvan er twee varianten zijn. Dit model werkt ook goed om samen met iemand te bouwen, dus allebei twee kwarten van ieder segment.

Let wel, het is een groot apparaat (1 meter), dus denk even na waar je hem neer wilt zetten, kan staand of liggend :-)

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:01
DaCoTa schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:20:
[...]

Dat is zeker een aanrader. Ik vond de bouwtechnieken waanzinnig, om te zien hoe bij de laatste montage van een segment het opeens bijna geen LEGO meer is.

De meeste segmenten bouw je in kwarten, waarvan er twee varianten zijn. Dit model werkt ook goed om samen met iemand te bouwen, dus allebei twee kwarten van ieder segment.

Let wel, het is een groot apparaat (1 meter), dus denk even na waar je hem neer wilt zetten, kan staand of liggend :-)
Wellicht leuk om te bouwen, maar waar kun je hem tegenwoordig voor een normale prijs kopen...?

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mappy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Pink apartments als gateway set van Friends naar modulars? :+
Dit is het huis waar Coraline naar verhuisd in het gelijknamige boek (en de gelijknamige stopmotionfilm). Fans van Neil Gaiman (zoals ondergetekende) vinden deze vast heel cool! Ik ga m wel kopen als ie echt uit komt. Coraline is een gaaf boek.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• AppieNL
  • Laatst online: 22:33
almightyarjen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:08:
Ik zou het wel leuk vinden als een keer een Technic set het gaat halen. Maar heeft Technic in het verleden ook niet al eens een snow groomer gehad? :?

Edit: in 2009 zie ik, tijd voor een nieuwe dus :Y
Hoe leuk ik het ook zou vinden als een Technic set het haalt in Ideas, kan een snow groomer mij echt gestolen worden (ook als gewone set), maar ik zie hier dat er wel fans zijn van het model d:)b

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:50

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Hoe leuk ik het ook zou vinden als een Technic set het haalt in Ideas, kan een snow groomer mij echt gestolen worden (ook als gewone set), maar ik zie hier dat er wel fans zijn van het model d:)b
Wat is er nou gaver dan je eigen achtertuin te groomen als het gesneeuwd heeft? :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Wat is er nou gaver dan je eigen achtertuin te groomen als het gesneeuwd heeft? :P
Ik ga maar 's een bijpassend werkend Lego sneeuwkanon submitten op Ideas *O*

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
Wel handig die Lego hype, nu 2x binnen enkele uren wat verkocht en zonder verlies.
- Mini Cooper
- Pets Shop

Had in maart poging gedaan en geen eens een bod ontvangen nu direct boven de vraagprijs of vraagprijs geboden. Bizar.

Trakt | Last.fm | discogs

• AppieNL
almightyarjen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Er door heen raggen met een ripsaw met buggy motors :P
42erik schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:32:
[...]

Ik bouw mijn "binnenwerken" in MOCs nog volgens '90's regels. Ofwel grijs of zwart. Lichte voorkeur voor grijs, want zwart wordt nog wel eens een hel in de late uurtjes en het zien van open ruimtes (betere verlichting regelen). Ook al ben ik de enige die het ziet of überhaupt weet dat er iets zit, is het een leuk geheimpje voor de bouwer zeg maar.

Mijn city RC truck van laatst is mijn eerste MOC met "kleurenkots" van binnen, voelde heel onnatuurlijk :D maar onderdelen bestellen die je niet ziet, terwijl ik ze in kleuren had die ik nauwelijks gebruik, vond ik ook weer van de zotte.

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 04-05-2020 16:49 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:47:
[...]

Er door heen raggen met een ripsaw met buggy motors :P
Of de kat van de buren terug de grens over jagen met je KV-1/KV-2 tank

YouTube: LEGO RC KV-1/KV-2 Tank

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:30
Ga voor mijn nichtje de pretpark set van Friends kopen. Wil hem via Bol bestellen en heb Net zo een sticker (10 euro korting) gehaald, wanneer krIjg je deze binnen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:12

FeaR

In GoT we trust

Kapotto schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:47:
Ga voor mijn nichtje de pretpark set van Friends kopen. Wil hem via Bol bestellen en heb Net zo een sticker (10 euro korting) gehaald, wanneer krIjg je deze binnen?
Check Gim in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
Al heb ik vanmiddag mijn drie codes gehad dus mogelijk dat de zondag maandag is. Niet dat ik nu veel aan de codes heb. De Mustang is nog duurder dan bij Lego zelf. Maar goed, code is geldig tot eind september dus we hebben nog even.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapotto schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:47:
Ik heb zaterdagavond de sticker gehaald en kreeg vandaag de code. Een andere sticker had ik maandag en toen kreeg ik de code meen ik donderdagmiddag.

En toch zeggen ze dat ze de codes maar 1x per week versturen op hun site :P

• DeBaroN
HBSVDK schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:27:
[...]

Wellicht leuk om te bouwen, maar waar kun je hem tegenwoordig voor een normale prijs kopen...?
Via marktplaats is die nieuw gesealed te koop voor +/- 170,-

• Mikeymike74
  • Laatst online: 10-02-2023
Ook ik ben eindelijk uit mijn Dark Ages gekomen, die hebben zo’n 26 jaar geduurd.
Mijn laatste set die ik kocht was in 1994, de 8880. Wat een geweldige set is dat!

Na wel al jaren zo af en toe eens de speelgoedwinkel ingelopen te zijn nu eindelijk het besluit genomen om weer eens een nieuwe set te kopen. De keuze was makkelijk, als zoon van een kraanmachinist en als kind jarenlang elke vakantie wel een dag met hem mee geweest te zijn, kon ik niet anders dan de 42082 aan schaffen.

Wat een doos… wat een hoop onderdelen… en zoveel parts die ik nog nooit gezien had en waarvan ik dacht: “had ik die vroeger maar…” Ben ook zwaar onder de indruk hoe dit model ontworpen is, respect. Studless is wat mij betreft een grote vooruitgang tov het “oude” Technic.

Ben begonnen om elke avond een zakje te bouwen maar dat niet lang volgehouden, veel te leuk om te doen. Kraan is inmiddels helemaal opgebouwd en staat te pronken in de huiskamer.

Ben stiekem wel aan het kijken welke doos de volgende wordt. Ik heb het meest met Technic, wellicht afwachten totdat de nieuwe Technic sets van 2020 aangekondigd worden.

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
basjuhh schreef op zondag 3 mei 2020 @ 03:09:
Ik ben echt fan van je creaties, zeker gezien je er gewoon aan begint en uit je hoofd doet.

Je besteld alle blokjes apart? Of heb je veel sets en neem je die op in de collectie?
Ziet er naar uit dat je ongeveer elk blokje en kleurtje genoeg op voorraad hebt 😉

[...]
Thx man 👍

Ik bestel 80 tot 90% van de stenen los via bricklink. Heb wel sets, maar afgelopen jaar de helft verkocht omdat het allemaal oude sets waren met grote stukken en die gebruik ik toch niet. Alle sets die ik nog heb zijn uitgesorteerd en ik heb niks in elkaar staan verder. Behalve wat ik zelf dan maak (al breek ik dat net zo snel weer af).

Genoeg voorraad heb je eigenlijk nooit. Bouw ieder keer wel weer wat waar ik dan niet voldoende van heb. Probeer herhaling in mijn bouwwerken te voorkomen. Zijn nog zoveel gave dingen om te ontdekken qua technieken of gewoon het gebruik van een bepaald onderdeel op een manier waar deze in eerste instantie niet gemaakt voor is of lijkt te zijn.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:19
AW_Bos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:39:
Zojuist heb ik bezig met het bouwen van het kraangedeelte van hijskraan 42082, en dan kom ik dit rare onderdeel tegen. Is deze misvormd, of heb ik een fout wieltje gekregen?

[Afbeelding]
Misvormd, Te weinig plastic wat in de mal gekomen is.
Maar zo te zien nog wel bruikbaar, Hoeft enkel het touw te geleiden en de kern is nog intact.
Je kunt gewoon doorbouwen dus.

Even een vervangend onderdeel aanvragen bij Lego en dan later omwisselen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
DikkeBMW schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:37:
Overigens voor het eerst in een tijdje weer een set gekocht. De Fast & Furious Charger! Als F&F en auto fan was dit wel een must haha! De laatste set die ik hiervoor gekocht heb was de Mustang. Dit is voor het eerst in heel heel lang dat ik een Technic set koop. Morgen lekker bouwen. Zin in!
Hoe was de bouw van de charger? Heb je wellicht wat foto's van de bouw?

• meesje
Even gegoogled op ‘pirates’, want ik snapte niet waarom ik deze serie destijds helemaal gemist heb. Ik zie dat deze serie in 1989 is begonnen. Dat verklaart het: rond die tijd begon mijn dark ages. ;)
De Ideas set ziet er in ieder geval super uit met een mooie retro verpakking.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 05-05-2020 12:37 ]

• sig69
Gisteren de Porsche 911 RSR afgemaakt. In het begin vond ik 'm een beetje tegenvallen, zit niet zo heel veel techniek in. Maar op het einde komt de vorm er pas echt in en nu hij af is vind ik 'm toch wel leuk eigenlijk. Wel een korte build met 1580 stukjes, de volgende wordt wel weer wat groter :)

Roomba E5 te koop

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sato schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:52:
[...]

Misvormd, Te weinig plastic wat in de mal gekomen is.
Maar zo te zien nog wel bruikbaar, Hoeft enkel het touw te geleiden en de kern is nog intact.
Je kunt gewoon doorbouwen dus.

Even een vervangend onderdeel aanvragen bij Lego en dan later omwisselen.
Daarom heb ik deze maar ingebouwd. Het zit ook niet diep ingebouwd, en werkt prima. Dus ik ga gewoon verder.
Alhoewel ik wel moet, omdat ik toch mijn werkkamer over een week leeg moet hebben vanwege het leggen van een nieuwe vloer :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
Aan alle fans van de 42082. Er zijn ook een paar contraption mocs beschikbaar: https://pv-productions.co...82-building-instructions/

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sorry voor de Model Team spam, maar we zijn nu toch maar even aan het doorpakken :) Een paar blokjes ontbreken helaas. Dus een paar witte blokjes vervangen door grijze en een zwarte ipv grijze antenne. Nu nog de gele jeep bij elkaar zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfrRBs8F2BIjrCrIi3elIY2oEB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vYczH97sjnOkLpE1bHPjV5X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 05-05-2020 16:09 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ-behLlxqjlyRm8sHsb3gT_RbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bN5GBq9aJoBwZyRJPTwmc9eF.jpg?f=user_large

Ik heb het chassis van de 'pimp-my-Landrover' build af. Ik kan nu al zeggen dat de gearbox en transmissie van deze build 10x beter is dan van Lego. Je merkt hier echt verschil tussen de versnellingen en er kraakt of hapert niks. Alleen de achteruit lijkt niet los gekoppeld van de versnellingsbak. Laagste versnelling en in de achteruit betekent dat er zoveel weerstand is dat de motor niet meer draait en alles vastloopt. En je hebt wel nog een enorme dead-zone voordat de motor mee begint te draaien, maar dat is met de enorme hoeveelheid aan tandwielen en diffs niet te vermijden. Aanrader voor die ca 20 euro (incl verzenden) die de extra parts kosten.

/edit: De 'achteruit' is bij design zo schijnbaar:
But there is a side effect that you observed. The 1-4 gearbox is still connected to the drive train even in reverse. There is no torque transmitted, but all the axles and gears are spinning in idle mode. Depending on the gear selected they spin faster and cause more friction.

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 05-05-2020 16:27 ]

• DeBaroN
Hoe is de ervaring met de 42100 Liebherr R9800 set hier?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

vhal

ಠ_ಠ

@zonoskar heb je ook de lego build gedaan om ze echt met elkaar te vergelijken? Ik denk dat ik eerst begin met de Lego manier alvorens de pimped versie te maken.

Strava

• Arvilani
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
baronruud schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:43:
Hij staat hier in de huiskamer. Ik heb hem in de kerstvakantie in elkaar gezet en vond het een hele mooie build. Lekker de tijd voor genomen (bijna een week over gedaan). Ik heb niet veel referentie materiaal met recente sets maar ik heb me er zeker goed mee vermaakt. In mijn ogen zeker een aanrader.

• sig69
@baronruud Ik vond de Liebherr erg leuk om te bouwen, zit mooi in elkaar.

Roomba E5 te koop

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vhal schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:53:
@zonoskar heb je ook de lego build gedaan om ze echt met elkaar te vergelijken? Ik denk dat ik eerst begin met de Lego manier alvorens de pimped versie te maken.
Ja, ik heb eerst de Lego build gedaan. Ik vond dat er vrij weinig verschil tussen alle versnellingen was, maar hij reed wel ok bij mij.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:54

Freelance

(..)

Iemand deze Hollandse taferelen al gezien?

Febo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3HDv5Z0CYelr61LLqOV4UfNWpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CkRnQo2z6oIKTBgsdNIlMqAU.png?f=user_large

Kringverjaardag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocTc7SfrbYBe0hW4YEbSJ-xgDZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbL7BGFIjz0qakKlL8Zrh147.png?f=user_large

Via https://www.instagram.com/mr.steenman/ / https://www.reddit.com/user/Mr_BongeSpob/

Voor mezelf gisteren de 42082 gekocht, zou deze week geleverd moeten worden! Na 20 jaar weer eens technisch lego in huis :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2025
Afgelopen paar dagen heb ik het onderstel van de Defender voltooid, ik was benieuwd na alle berichten her en der of eea bij mij wel soepel zou lopen. Niet dus in eerste instantie na alvast met de wielen getest te hebben. Op YouTube gezocht naar mogelijke oplossingen en dat heeft me wel geholpen. Het euvel zat bij mij in die 2 langere draaiende assen schuin naast elkaar die het voorste en achterste deel verbinden.
Bij de kortste as had de connector een lichte touch met het grijze tandwiel dat er naast zit, dat komt wel precies.
Daarnaast hoef je de connector van de langere as niet compleet over die andere rode as te schuiven, dat gaf bij mij namelijk blijkbaar ook problemen.
Nu loopt alles soepeltjes gelukkig!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
baronruud schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:43:
Ben er nu mee bezig, erg gaaf :9~ . De zakjes 1 waren klaar na 6 uur, dus het vermaakt prima.
Ik ben geen speedbuilder oid, het moet wel leuk blijven :P

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:53
Marcel19710401 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:26:
Afgelopen paar dagen heb ik het onderstel van de Defender voltooid, ik was benieuwd na alle berichten her en der of eea bij mij wel soepel zou lopen. Niet dus in eerste instantie na alvast met de wielen getest te hebben. Op YouTube gezocht naar mogelijke oplossingen en dat heeft me wel geholpen. Het euvel zat bij mij in die 2 langere draaiende assen schuin naast elkaar die het voorste en achterste deel verbinden.
Bij de kortste as had de connector een lichte touch met het grijze tandwiel dat er naast zit, dat komt wel precies.
Daarnaast hoef je de connector van de langere as niet compleet over die andere rode as te schuiven, dat gaf bij mij namelijk blijkbaar ook problemen.
Nu loopt alles soepeltjes gelukkig!
Na bijna 20 jaar heb ik ook maar weer eens een doos Lego gekocht. Diezelfde Defender! Hij is bijna af, maar ik houd stug vast aan het boekje. Dus de wielen zitten er nog niet op. Nu ik hier pas alle ervaringen een beetje lees, begin ik toch een beetje huiverig te worden voor het testen straks als de wielen er wel op komen. Kun je het een beetje goed aanpassen naderhand of moet er veel uit elkaar?

Na de build ben ik van plan de set weer te verkopen en iets anders te kopen, ik ben geen verzamelaar en wil geen displays. Wat is jullie ervaring met aan-/verkoop op Marktplaats: moet het model weer uit elkaar of liever in elkaar verkocht? Ik zou zelf tweedehands denk ik liever een model in elkaar kopen, dan heb je meer zekerheid dat alle steentjes er bij zitten en kan er ook minder makkelijk iets kwijtraken voor je thuis bent.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
chrisO schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:31:
[...]

Waarschijnlijk de Lamborghini Sian:

[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...c-42115-lamborghini-sian/

Teaser gepubliceerd. Inderdaad de Sian.

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2025
millerman_sf schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Na bijna 20 jaar heb ik ook maar weer eens een doos Lego gekocht. Diezelfde Defender! Hij is bijna af, maar ik houd stug vast aan het boekje. Dus de wielen zitten er nog niet op. Nu ik hier pas alle ervaringen een beetje lees, begin ik toch een beetje huiverig te worden voor het testen straks als de wielen er wel op komen. Kun je het een beetje goed aanpassen naderhand of moet er veel uit elkaar?
Ik denk dat je er dan moeilijker of niet bij kan. Mocht het nodig zijn kan dit filmpje je wellicht helpen:

YouTube: LEGO Technic 42110 Land Rover Defender Ultimate repair guide

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

[...]
Na de build ben ik van plan de set weer te verkopen en iets anders te kopen, ik ben geen verzamelaar en wil geen displays. Wat is jullie ervaring met aan-/verkoop op Marktplaats: moet het model weer uit elkaar of liever in elkaar verkocht? Ik zou zelf tweedehands denk ik liever een model in elkaar kopen, dan heb je meer zekerheid dat alle steentjes er bij zitten en kan er ook minder makkelijk iets kwijtraken voor je thuis bent.
Als regelmatig Marktplaats-koper zou ik zeggen: maakt niet veel uit, in beide gevallen kun je niet in 1 oogopslag zien of er stukjes missen (zijn er immers +/- 2500).

Als je hem moet versturen, is enige optie uit elkaar halen natuurlijk, anders zou ik hem lekker in elkaar laten zitten. Beschrijf duidelijk of je doos, handleiding enz. nog hebt en maak uiteraard foto's als hij nog in elkaar zit :P Mocht je hem wel uit elkaar halen, dan doe je de onderdelen in een aantal zip-lock bags bv.

Alleen wil de nieuwe bouwer waarschijnlijk de stukjes op een bepaalde manier gesorteerd hebben, ook dat is reden om het model in elkaar te laten zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Canis Lupus op 06-05-2020 13:40 ]

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
De Lego Mindstorms EV3 set (31313) staat (sinds vandaag?) bij 'retiring soon' (https://www.lego.com/nl-nl/categories/retiring-soon ). Is er eigenlijk al bekend gemaakt wat daar de opvolger van gaat worden? Iets op basis van Powered Up?

dus...

• AppieNL
@legofanaten
Spike Prime dacht ik (consumenten set zal nog wel komen).
[...]

maar ik houd stug vast aan het boekje. Dus de wielen zitten er nog niet op.
Altijd testen tijdens bouwen, niet alleen leuk, maar ook leerzaam. Bijvoorbeeld soms loopt iets nog niet soepel omdat het in een latere stap nog verstevigd wordt of weet je dat het in eerdere stadium wel werkte zodat je weet dat je probleem ergens tussen dat punt en je huidige build zit.

[ Voor 59% gewijzigd door AppieNL op 06-05-2020 13:58 ]

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:53
Thanks, het is lang geleden. Nooit te oud om (weer) te leren :D

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:12:
[...]

De rode hijskraan is inderdaad veel waar voor je geld. Ik twijfel enorm of ik ‘m moet kopen. Je hebt gelijk dat je deze set ongetwijfeld makkelijk weer kwijt kunt raken op MP. Überhaupt twijfel ik veel over wel/niet Lego kopen, en zo ja, welk thema of thema’s.

Me zelf kennende ga ik ergens vol voor en krijg ik later spijt en verkoop ik het weer. Zo heb ik niet zo lang geleden veel modulars gekocht, op zolder bewaard, en later dacht ik van wat ga ik er mee doen? Ik zag me niet al deze sets bouwen en mijn zoontje is er nog veel te jong voor; het zijn ook niet echt speelsets. Gelukkig heb ik de modulars, zonder verlies, zelfs een klein beetje winst, weer kunnen verkopen.

Hetzelfde geldt voor dat ik in no time veel Speed Champions sets heb gekocht (alle nieuw in doos, ook de retired sets). Hier ook weer over nagedacht ;) en tot de conclusie gekomen dat ik al deze sets niet ga bouwen, laat staan ergens neer ga zetten. Deze gaan dus ook weer weg. Het klopt, ik ben niet impulsief. :+ Ik moet dit topic gewoon niet meer volgen. ;)

Voor nu houden we het wel bij City, trein en Creator 3in1 sets. Alleen die rode kraan hè.... De Liebherr overigens ook hoor, maar dat is weer een hele andere prijscategorie. Sets als de treehouse en recentelijk het piratenschip lijken me ook erg leuk, maar ik vraag me af wat nu het meeste bouwplezier en voldoening over het eindresultaat geeft: een technic hijskraan of een boomhuis. Ik weet het niet.... Ik word er gek van. Sommigen zullen wellicht denken van dan koop je toch beide. Maar ik heb geen zin om mee te doen in wie de grootste (backlog) heeft. ;) Ik wil gewoon incidenteel (1 of 2 per jaar) een grote set kopen, maar dan wel van een en hetzelfde thema.
Kogel is door de kerk. Vandaag de 42082 rode kraan aangeschaft. Hij was bij Bol weer op voorraad voor €178.

Met een Lego korting van €10 eraf op niveau van prijzen bij Amazon en dan heb ik toch meer vertrouwen in Bol. Nog een cadeaubon ontvangen waarmee t €163 is geworden. Netjes :)

Kom alleen nog niet aan bouwen toe omdat ik nog met van alles bezig ben en de kamer wordt onder handen genomen dus ook even geen ruimte.

Ben niet van plan een gigantische backlog te bouwen al is dit wel een gigantische doos.

Wat te sparen en waar vol voor te gaan is lastig. Met Technic is het wel zo dat je er vaak andere modellen mee kunt maken en ik sta er toch vaak van te kijken hoe ze t bedacht krijgen. En door de vele modellen blijf je zelf er toch lang mee bezig en steek je er nog wat van op ook :)

Daarbij is mijn jongste zoon helemaal lyrisch over de Mack Anthem. Bouwen ging hem met de 5 jaar nog niet zo goed af maar hij speelt heel graag met t resultaat.

Speed champions zijn wellicht minder een aanslag op je budget omdat ze kleiner zijn. Daarmee wellicht ook beter te stallen, maar toch vrees ik dat t al snel sparen om t sparen wordt.

Creator expert auto's en specifieke IDEAS sets vind ik dan wel de moeite waard. De auto's zijn doorgaans erg tof gemaakt en ook hier kun je vaker andere modellen mee maken: zij t met gekochte instructies
Al met al geven deze sets veel plezier en waar voor je geld mits je ze niet tegen adviesprijs koopt, maar bijv. zoals nu met die Harley (€81 minus €10 korting).

Meer krijgen voor je geld en meer kunnen bouwen met dezelfde stenen is gewoon top.

Mocht ik waarom daarom straks toch niet uit de voeten te kunnen met die rode kraan, dan is ie denk ik snel genoeg weer verkocht.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:37
Heb echt weken geleden wat op bricklink besteld bij wat shops, maar nog geen verzendbericht gekregen. Slechte lui zitten daar op zeg jemig.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beavbusi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:17:
Heb echt weken geleden wat op bricklink besteld bij wat shops, maar nog geen verzendbericht gekregen. Slechte lui zitten daar op zeg jemig.
zijn vaak particulieren he..

kan mij goed voorstellen dat dat nu allemaal op een laag pitje staat

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Je hebt al wel betaald en de bestellingen als 'betaald' gemarkeerd? Daar kun je ook zien of de verkoper al iets heeft gedaan, zoals stenen bij elkaar zoeken/inpakken/versturen.

Dan zou ik na een paar dagen toch 's een bericht sturen wanneer ze van plan zijn het te gaan versturen.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56

QuattroNL

It is I.

Mijn Bricklink bestelling (825 parts) was na 2 dagen binnen.
Hangt idd erg af van de shop. Ik bestelde bij 1 grote Nederlandse shop. Was verbaasd over de snelle levering.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

QuattroNL schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:33:
[...]Mijn Bricklink bestelling (825 parts) was na 2 dagen binnen.
Hangt idd erg af van de shop. Ik bestelde bij 1 grote Nederlandse shop. Was verbaasd over de snelle levering.
Ik heb inmiddels een bestelling of 12 in binnen en buitenland gedaan, zonder uitzondering binnen een week in huis, soms zelfs al na 2 dagen :)

• AppieNL
Ipv hier te klagen, vooral na "echt weken", zou ik naar die shop een mailtje sturen. Zoals gezegd, het zijn particulieren, ze doen dit erbij. Sommige shops gaan zelfs even dicht door de berg orders die ze nu moeten verwerken (viel me toevallig op bij een shop waar ik 2 dagen eerder een shipping notice van kreeg). Andere shop was vergeten de status op "shipped" te zetten en was al een dag of 2 onderweg. Moraal van het verhaal: het zijn mensen, die maken ook wel eens een foutje of er gebeurt iets in hun leven buiten bricklink. Dat gezegd hebbende, altijd de feedback checken voor je ergens wat besteld anders is het gewoon je eigen schuld.

• YdieresiS
Vandaag de rode kraan ontvangen van Bol.com. Erg mooie grote doos. Ik was alleen niet te spreken over de manier waarop Bol.com de boel verzonden heeft. Zat in een veel te grote omdoos, die niet eens was dichtgeplakt. De omdoos was verder ook gehavend. Ik kon zonder het pakket te openen al zien wat erin zat. Dat viel me van Bol.com toch echt wel tegen. Gelukkig was de Lego doos zelf nog wel heel op 1 klein hoekje na en kon ik dat zien zonder open maken en in bijzijn van de bezorger.

Binnenkort maar eens beginnen aan het bouwen.

• bvsteyn
Maandag begonnen met de mustang MOC en vandaag afgemaakt; Leuke build, maar idd wel wat fragiel. Knap hoe dit verzonnen is van een bestaande set!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grcUwPS_u1xRkESo6x2obic9BOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nGHSYmVj329PJ5mJcAm0CdPY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUB51dFN-G1ir62dJlCYVcEGNGk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQ34TZ3hml44pr7ZKhkh1iNu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mawaKwlFEPUHX8WIUQL5nZPpN1I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvlnoFkCBKimwDt7SsOlSmbB.jpg?f=fotoalbum_medium

Direct ook maar verlichtingssetje ingebouwd. Zal vanavond als het donkerder is wat betere foto's maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYRnRzM3i-UY85T3bNWIC5mjJP8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJL0Qsc8gPe6uytkXd4HBV0P.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6u07U6xkJoF0e5nXL3D4WsV9FM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTPfLoiXgMUhaIGaznANEVAI.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPwzgu8v-zmtc0j1ddSag44ZUk8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOUjLMKIJb5XTtgeFjkdlEh1.jpg?f=fotoalbum_medium

Het verlichtingssetje heb ik als cadeautje gekregen en komt van Ali. Feitelijk is ie alleen voor de originele mustang bedoeld, maar goed. Het staat wel leuk. Wellicht de koplamp qua verlichting nog even aanpassen. De officiele koplampverlichting heb ik gebruikt aan de onderzijde van de mustang (soort van neon verlichting.. :+ )

De jongste van 5 is ook lego gek en hij heeft zonder hulp de Chevrolet in elkaar gezet..niet gek voor een set van 9+ ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMung45UfbG3iyGXe_S8H8ZNjzo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIcDumohgVygTYRtSFldCM7i.jpg?f=fotoalbum_medium

En samen met de Mustang;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5PE31ou33kXsZh46rGGOyO1NHU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yqNadi0ODGWbuGlVTpnXspp.jpg?f=fotoalbum_medium

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tehh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor jullie reacties (@Arunia en @pjlgt ook). Jouw reactie bevestigd mijn vermoeden wel een beetje. Die rode hijskraan staat vrij hoog op mijn verlanglijst, maar de 4.000 steentjes zijn voornamelijk in de kleuren rood (duh) en zwart.

Patrick, jij zegt juist dat je het leuker vind om alles op één bult te gooien. Geldt dat ook voor dergelijke grote sets?

Enfin, ik las dat je bij brickwatch een account kan aanmaken en dan prijsalerts kan instellen. Daar maar eens mee beginnen. En dan zie ik wel of er binnenkort een actie komt met bijv. de Mack (42078) / Rode kraan (42082). Kan je ook een target prijs invullen wanneer je een melding wil ontvangen zoals bij Tweakers? De Mack lijkt overigens zijn end of life te naderen, die prijs is al een half jaar lang aan het stijgen.
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk; afgelopen weekend heb ik de rode kraan maar besteld. Bij amazon omdat hij die week bij bol niet leverbaar was en amazon een prima prijs bood. Wel ruim een week levertijd dus ik moet nog even wachten. Maar na ruim 15 jaar niet met lego gespeeld te hebben kan dat weekje er ook nog wel van af.
Ik zal de komende maanden vanuit mijn werk ook vaak genoeg een dergelijke kraan (of groter) zien i.v.m. nieuwbouwproject, wel een mooi moment om dit model te maken dus.

• meesje
Gim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Kogel is door de kerk. Vandaag de 42082 rode kraan aangeschaft. Hij was bij Bol weer op voorraad voor €178.

Met een Lego korting van €10 eraf op niveau van prijzen bij Amazon en dan heb ik toch meer vertrouwen in Bol. Nog een cadeaubon ontvangen waarmee t €163 is geworden. Netjes :)

Kom alleen nog niet aan bouwen toe omdat ik nog met van alles bezig ben en de kamer wordt onder handen genomen dus ook even geen ruimte.

Ben niet van plan een gigantische backlog te bouwen al is dit wel een gigantische doos.

Wat te sparen en waar vol voor te gaan is lastig. Met Technic is het wel zo dat je er vaak andere modellen mee kunt maken en ik sta er toch vaak van te kijken hoe ze t bedacht krijgen. En door de vele modellen blijf je zelf er toch lang mee bezig en steek je er nog wat van op ook :)

Daarbij is mijn jongste zoon helemaal lyrisch over de Mack Anthem. Bouwen ging hem met de 5 jaar nog niet zo goed af maar hij speelt heel graag met t resultaat.

Speed champions zijn wellicht minder een aanslag op je budget omdat ze kleiner zijn. Daarmee wellicht ook beter te stallen, maar toch vrees ik dat t al snel sparen om t sparen wordt.

Creator expert auto's en specifieke IDEAS sets vind ik dan wel de moeite waard. De auto's zijn doorgaans erg tof gemaakt en ook hier kun je vaker andere modellen mee maken: zij t met gekochte instructies
Al met al geven deze sets veel plezier en waar voor je geld mits je ze niet tegen adviesprijs koopt, maar bijv. zoals nu met die Harley (€81 minus €10 korting).

Meer krijgen voor je geld en meer kunnen bouwen met dezelfde stenen is gewoon top.

Mocht ik waarom daarom straks toch niet uit de voeten te kunnen met die rode kraan, dan is ie denk ik snel genoeg weer verkocht.
Yes!!! Het is gelukt! Ik heb eindelijk de 10 euro sticker verdiend. Nu even wachten tot de kortingscode in mijn mailbox verschijnt. Hopelijk is de Creator Expert Harley dan nog steeds 82 euro.

Naast deze set staan de rode hijskraan, het Ideas piratenschip en de boomhut op mijn wensenlijstje. Voor deze sets wacht ik wel op een (zeer) scherpe aanbieding. En onder voorbehoud overigens. ;) Ik weet niet of ik echt een Technic man ben of meer een liefhebber van sets met minifigs. Vroeger was ik in ieder geval het laatste.

Het heeft ook geen haast. Anders krijg ik weer de situatie van veel kopen/sparen zonder te bouwen en dan later weer (gelukkig nog zonder verlies/met kleine marge) door verkopen. Op dit moment heb ik alleen nog maar tijd gehad om samen met mijn zoontje City sets te bouwen en afgelopen december drie Kerst sets. De Kerst sets zijn in ieder geval een blijvertje en wordt een traditie.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:38
Het leek mij leuk om een keer iets met verlichting te proberen maar ik had geen zin in allerlei draden. Ik heb van Thingiverse een model van een kleine led lamp gedownload, daar studs aan toegevoegd en het met een 3D printer geprint. Zie hieronder het resultaat (let niet op het crappy bouwwerk, deze waren even snel voor de foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGbck8Tpd0O-BthlU-rG6ctgb1c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdXAe6gtcNuqyAx7sGUcuIJx.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JL0cC9ROViyt3MjfS50jH78JQ7E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErhKiN1MaRMG1E1XEp4bFSrr.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik ben nog niet echt tevreden omdat de lampen nog bijna twee blokjes hoog zijn, als ik ze aan het plafond van bestaande bouwwerken wil toevoegen dan moeten ze eigenlijk nog platter.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:08:
Sorry voor de Model Team spam, maar we zijn nu toch maar even aan het doorpakken :) Een paar blokjes ontbreken helaas. Dus een paar witte blokjes vervangen door grijze en een zwarte ipv grijze antenne. Nu nog de gele jeep bij elkaar zoeken.

[Afbeelding]
(y)

Zou zo graag Remasters zien van deze sets.

• mark777
  • Registratie: September 2018
Na defender de smaak te pakken nu. Heb weer een lego doos besteld. Nu vrijheidsbeeld in lego! Nu al weer zin in. Maar wat hebben ze dat gezicht lelijk gedaan zeg. Had wel mooier gekkund voor een grote set.

• DeBaroN
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door DeBaroN op 06-05-2020 21:28 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mark777 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:58:
Na defender de smaak te pakken nu. Heb weer een lego doos besteld. Nu vrijheidsbeeld in lego! Nu al weer zin in. Maar wat hebben ze dat gezicht lelijk gedaan zeg. Had wel mooier gekkund voor een grote set.
Staat me bij dat daar een alternatef voor is. Zoek maar even terug in dit topic, je was niet de enige met die opmerking ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:31

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Of als je Starwars leuk vindt boetseer je Yoda z'n hoofd erop :P

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
bvsteyn schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:17:
Maandag begonnen met de mustang MOC en vandaag afgemaakt; Leuke build, maar idd wel wat fragiel. Knap hoe dit verzonnen is van een bestaande set!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Direct ook maar verlichtingssetje ingebouwd. Zal vanavond als het donkerder is wat betere foto's maken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het verlichtingssetje heb ik als cadeautje gekregen en komt van Ali. Feitelijk is ie alleen voor de originele mustang bedoeld, maar goed. Het staat wel leuk. Wellicht de koplamp qua verlichting nog even aanpassen. De officiele koplampverlichting heb ik gebruikt aan de onderzijde van de mustang (soort van neon verlichting.. :+ )

De jongste van 5 is ook lego gek en hij heeft zonder hulp de Chevrolet in elkaar gezet..niet gek voor een set van 9+ ..

[Afbeelding]

En samen met de Mustang;
[Afbeelding]
Welke moc is dit en die is op basis van de originele mustang set ? Wanr ik vind hem wel gaaf.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• YdieresiS
Gisteren de rode kraan binnen gekregen en ook direct maar eens mee begonnen. De stappen uit zakje 1 zijn voltooid en ik denk dat ik er zo'n 2 uur mee bezig ben geweest. Kwam er op een gegeven moment ook achter dat ik wat dingen fout had gedaan en dan moest ik weer een heel stuk eraf halen om daar bij te komen en te herstellen. De tekeningen in de boekjes zijn soms niet helemaal duidelijk.

Maar wat heeft Lego een evolutie doorgemaakt zeg. Waar de 8868 redelijk complex was voor die tijd (1992) heb ik me nu echt zitten verbazen over hoeveel tandwielen en kleine onderdelen er in de eerste stap verwerkt worden in de rode kraan. Ik kan me dan echt verwonderen ook over hoe iemand het heeft bedacht dat het zo in elkaar moet worden gestoken. Echt een onwijs mooi stuk techniek is dit. Ik ben echt weer helemaal enthousiast.

Kan bijna niet wachten om verder te bouwen, maar ik wel het ook niet haasten, dus ik probeer me rustig te houden.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
YdieresiS schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:58:
Gisteren de rode kraan binnen gekregen en ook direct maar eens mee begonnen. De stappen uit zakje 1 zijn voltooid en ik denk dat ik er zo'n 2 uur mee bezig ben geweest. Kwam er op een gegeven moment ook achter dat ik wat dingen fout had gedaan en dan moest ik weer een heel stuk eraf halen om daar bij te komen en te herstellen. De tekeningen in de boekjes zijn soms niet helemaal duidelijk.

Maar wat heeft Lego een evolutie doorgemaakt zeg. Waar de 8868 redelijk complex was voor die tijd (1992) heb ik me nu echt zitten verbazen over hoeveel tandwielen en kleine onderdelen er in de eerste stap verwerkt worden in de rode kraan. Ik kan me dan echt verwonderen ook over hoe iemand het heeft bedacht dat het zo in elkaar moet worden gestoken. Echt een onwijs mooi stuk techniek is dit. Ik ben echt weer helemaal enthousiast.

Kan bijna niet wachten om verder te bouwen, maar ik wel het ook niet haasten, dus ik probeer me rustig te houden.
Klinkt als de gemiddeld persoon die terugkomt bij Lego ;) Zelf verbaas ik mij er dan weer over wat de MOC'ers er dan nog weer mee kunnen. Die gaan nog een stap verder dan Lego zelfs!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TPar schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:20:
Aan alle fans van de 42082. Er zijn ook een paar contraption mocs beschikbaar: https://pv-productions.co...82-building-instructions/
pv productions maakt van heel veel technicsets een GBC, ik heb daarop vorig jaar de mij intressante sets voorrang gegeven, ik heb wel een loods nodig alles aan elkaar tr klikken, want het vreet ruimte :D (voorlopig hou ik het dus bij de sets zelf)

• YdieresiS
la_fusion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Klinkt als de gemiddeld persoon die terugkomt bij Lego ;) Zelf verbaas ik mij er dan weer over wat de MOC'ers er dan nog weer mee kunnen. Die gaan nog een stap verder dan Lego zelfs!
Ik zag dat er van de Rode Kraan genoeg alternatieve builds zijn dus die ga ik ter zijner tijd ook nog wel proberen. Ben benieuwd of ik dan weer zo wordt verbaast door wat er kan.

De onderdelen zijn ook compleet anders dan bijna 30 jaar geleden, dus dat geeft ook wel meer opties natuurlijk. Ik vrees wel dat dit niet de enige Lego aankoop gaat zijn O-)

• bvsteyn
harley schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:08:
[...]

Welke moc is dit en die is op basis van de originele mustang set ? Wanr ik vind hem wel gaaf.
Dit is een moc die je terug kunt vinden op rebrickable. Downloaden van de handleiding kost net geen €15. Is volledig gebaseerd op de originele mustang en je hebt dus geen andere onderdelen nodig.

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

bvsteyn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Dit is een moc die je terug kunt vinden op rebrickable. Downloaden van de handleiding kost net geen €15. Is volledig gebaseerd op de originele mustang en je hebt dus geen andere onderdelen nodig.
Hier te vinden: https://rebrickable.com/m...y-gt500-b-model/#comments

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-01 14:49
Voor de liefhebbers van de Architecture serie: 21037 Lego House is nu tijdelijk verkrijgbaar via lego.com. Staat al op naleveren.

• redfoxert
  • Niet online
Jean-Bob schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:01:
Voor de liefhebbers van de Architecture serie: 21037 Lego House is nu tijdelijk verkrijgbaar via lego.com. Staat al op naleveren.
Vind het best een leuke set, alhoewel ik niks met de Architecture serie heb. Volgens mij is deze set nergens anders te krijgen normaal dan in het Lego House in Billund toch?

https://discord.com/invite/tweakers

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
Klopt inderdaad. Ik heb hem besteld, dank voor de reminder. Nu wachten tot eind juni ;(
Pagina: 1 ... 63 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .