Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.170.254 views

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-04 18:37
Ik ben een liefhebber van de technic serie, maar ga er niet alles van kopen, kost te veel😁

De liebherr staat wel op mijn lijstje, maar wil eigenlijk het geld sparen voor de lambo.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik koop alleen maar sets die mij echt aanspreken, zoals vorig jaar de Ford Mustang. En vandaag alsnog de Porsche 911 RSR besteld. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-04 23:16
Afgelopen zondag is mijn zoontje (net 5 jaar) begonnen met z'n eerste Technic set, de kleine Claas tractor. Ik merk dat hij het erg leuk vindt. T.o.v. City Lego kan Technic echt iets. Ik heb zo'n vermoeden dat hij Technic wel blijvend leuk zal vinden.

Door zijn enthousiasme sla ik misschien gelijk weer door. Bij bol.com zie ik bv de oranje Chevrolet voorbij komen van 36 euro, minus de 10 euro sticker code, kom ik dan uit op 26 euro. Deze set heeft wel een leeftijd van 9+, dus wel minimaal 2 jaar wachten. Wat vinden jullie? Voor die prijs gewoon gelijk kopen? Of gewoon kijken wat er over twee jaar in het assortiment zit? Naast de Chevy voel ik me eigenlijk ook verplicht om de bijbehorende vrachtwagen, met blauwe auto te kopen. ;) Met 10 euro korting voor 98/99 euro bij bol.com. Dat klinkt niet duur voor een set met ruim 2500 steentjes, toch?

Edit: de oranje Chevy is al niet meer voorradig.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

meesje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:57:
Afgelopen zondag is mijn zoontje (net 5 jaar) begonnen met z'n eerste Technic set, de kleine Claas tractor. Ik merk dat hij het erg leuk vindt. T.o.v. City Lego kan Technic echt iets. Ik heb zo'n vermoeden dat hij Technic wel blijvend leuk zal vinden.

Door zijn enthousiasme sla ik misschien gelijk weer door. Bij bol.com zie ik bv de oranje Chevrolet voorbij komen van 36 euro, minus de 10 euro sticker code, kom ik dan uit op 26 euro. Deze set heeft wel een leeftijd van 9+, dus wel minimaal 2 jaar wachten. Wat vinden jullie? Voor die prijs gewoon gelijk kopen? Of gewoon kijken wat er over twee jaar in het assortiment zit? Naast de Chevy voel ik me eigenlijk ook verplicht om de bijbehorende vrachtwagen, met blauwe auto te kopen. ;) Met 10 euro korting voor 96/97 euro bij bol.com. Dat klinkt niet duur voor een set met ruim 2500 steentjes, toch?

Mijn ervaring met die leeftijdsindicatie is dat ze met een klein beetje hulp redelijk ver komen als ze jonger zijn dan die leeftijd. Er zullen geen moeilijke differentialen in zitten (waar de volwassenen hier al foutjes in maken) maar hoogstens dat iets net niet lekker gaat qua fijne motoriek. Op die leeftijd is inslikken ook niet echt meer een dingetje.
Als ze het interessant vinden, lukt het ze wel, desnoods met een klein beetje hulp van papa/mama.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De speed champions was ik vorig jaar idd ook mee begonnen, maar de nieuwere grote modellen vind ik niet zo, dus wellicht dat ik die ooit weer te koop zet. Oudere modellen zijn mij echt veel te duur om compleet te maken

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
dr86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:42:
Hoe doen jullie dit, gewoon alles uit een bepaalde serie/thema kopen of echt alleen setjes die je leuk genoeg vind?
Ik koop eigenlijk alleen wat ik leuk vindt en zo lang het niet te duur is, al die grote sets wil ik best hebben maar ik kan me er nog net niet toe aanzetten om Barracuda Bay te kopen voor 200 euro. Als er ooit nog is een fatsoenlijk Castle of Space thema komt gaat het wel veel moeilijker worden om nee te zeggen.

O ja, en ik koop jaren 80/90 space sets op marktplaats als ik ze langs zie komen voor een leuk prijsje omdat ik het vroeger altijd tof vond om random ruimteschepen in elkaar te zetten, het liefst met lekker veel neon-groen en neon-oranje doorzichtige onderdelen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

JohanKupers schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:51:
Ik koop alleen maar sets die mij echt aanspreken, zoals vorig jaar de Ford Mustang. En vandaag alsnog de Porsche 911 RSR besteld. :p
Mijn paard komt zo binnen :D

Kan ik weer even mee vooruit.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 21:12
Mijn tweede ontwerp is zojuist op Ideas.lego.com verschenen. Het is het station dat eerder hier voorbij kwam, maar dan op advies dat ik hier kreeg in grotere vorm (48*48 baseplate), zodat de trein achter modulars langs kan rijden en met meer interieur details. Jullie stemmen hier zouden natuurlijk welkom zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptmSyav4zuRilcWQmUipyumhMVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B219qqhCSCFQsb0BlZEqV7ib.png?f=fotoalbum_large

• anandovic8312
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:57:
Mijn tweede ontwerp is zojuist op Ideas.lego.com verschenen. Het is het station dat eerder hier voorbij kwam, maar dan op advies van Arjan in grotere vorm (48*48 baseplate), zodat de trein achter modulars langs kan rijden en met meer interieur details. Jullie stemmen hier zouden natuurlijk welkom zijn.

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, heb voor je gestemd

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46
Mijn tweede ontwerp is zojuist op Ideas.lego.com verschenen. Het is het station dat eerder hier voorbij kwam, maar dan op advies dat ik hier kreeg in grotere vorm (48*48 baseplate), zodat de trein achter modulars langs kan rijden en met meer interieur details. Jullie stemmen hier zouden natuurlijk welkom zijn.

[Afbeelding]
Nice! Niet zo goed te zien maar past https://www.lego.com/nl-nl/product/passenger-train-60197 bijvoorbeeld op het perron? De overkapping lijkt wat te laag te zitten hiervoor..

• RomeoOscarBravo
idef1x schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Nice! Niet zo goed te zien maar past https://www.lego.com/nl-nl/product/passenger-train-60197 bijvoorbeeld op het perron? De overkapping lijkt wat te laag te zitten hiervoor..
Ik heb mijn eigen trein design, welke ook op Ideas staat, eronder geprobeerd en dat leek goed te gaan, al was dat digitaal.

• idef1x
Ah okee die lijkt er wel wat op...

Als je overigens toch zo in de treinen bent.....wat vind je van de kameel??
Wikipedia: Kameel (spoorwegmaterieel)

edit: om te bouwen bedoel ik

[ Voor 6% gewijzigd door idef1x op 19-05-2020 15:34 ]

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03
meesje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:57:

Door zijn enthousiasme sla ik misschien gelijk weer door. Bij bol.com zie ik bv de oranje Chevrolet voorbij komen van 36 euro, minus de 10 euro sticker code, kom ik dan uit op 26 euro. Deze set heeft wel een leeftijd van 9+, dus wel minimaal 2 jaar wachten. Wat vinden jullie? Voor die prijs gewoon gelijk kopen? Of gewoon kijken wat er over twee jaar in het assortiment zit? Naast de Chevy voel ik me eigenlijk ook verplicht om de bijbehorende vrachtwagen, met blauwe auto te kopen. ;) Met 10 euro korting voor 98/99 euro bij bol.com. Dat klinkt niet duur voor een set met ruim 2500 steentjes, toch?

Gewoon kopen! Mijn zoontje van 5 heeft de chevrolet zelf in elkaar gezet, maar goed hij is verslaafd aan lego. Hij wil niks liever dan de bugatti chiron bouwen zelfs.. 8)

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 15:43
TestDummie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Prachtig gedaan! Doet mij een beetje denken aan Madurodam, alsof je een drukknop kan indrukken met daarachter de interactie. Waar zou ik meer kunnen vinden over hoe dit technisch in elkaar steekt?

PS: Leuk youtube kanaal, vooral de Treehouse stream was mooi gedaan! Leuk concept om zowel de build van boven te laten zien met daarnaast de instructies (y)
Siebsel schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Wat enorm gaaf! Je hebt gemaakt wat ik al heel lang wil :P Welke controller/leds heb je hiervoor gebruikt? Ga ik binnenkort ook maar eens een poging wagen...
Ik maak gebruik van een aantal Wemos D1 mini's (voor een paar euro te koop op AliExpress). Die heb ik geflasht met Tasmota, zodat ik alles via wifi met MQTT kan besturen.

De komen simpelweg uit een streng kerstverlichting, die ik losgeknipt en vervolgens allemaal apart gesoldeerd heb. Heb er nog wel een paar weerstandjes tussen geplaatst, aangezien dat beter is voor de Wemos.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-04 12:21

[Afbeelding]
Onwijs gaaf! Ik ben je 28ste vote. Ik vind de foto's wat aan de donkere kant in de details. Is het misschien mogelijk om dat nog wat op te lichten (digitaal of mbv extra licht)? Dan komen de details wat meer naar voren.

• RomeoOscarBravo
idef1x schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Ik heb een kleine render gemaakt als voorbeeld. Hier moet nog wel rails onder de trein, dus hij hoort wat hoger te staan. Ik krijg dat echter niet voor elkaar in Stud.io.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOgaLCFQn9-cNq57O4MIfS7LQkg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WXE6z58s3Xus4QxtFv2gZtr7.png?f=user_large

• RomeoOscarBravo
Aristos schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:16:
[...]

Onwijs gaaf! Ik ben je 28ste vote. Ik vind de foto's wat aan de donkere kant in de details. Is het misschien mogelijk om dat nog wat op te lichten (digitaal of mbv extra licht)? Dan komen de details wat meer naar voren.
Ik heb geen idee hoe ik dat kan doen. Hulp wordt gewaardeerd.

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Ik heb geen idee hoe ik dat kan doen. Hulp wordt gewaardeerd.
Via je account op Lego.com kan je ook inloggen op https://ideas.lego.com/

Ga vervolgens naar het project en druk op SUPPORT en vul de pop-up in ;)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 23:58

Mappy

Piramide van Austerlitz

RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:41:
Ik heb een kleine render gemaakt als voorbeeld. Hier moet nog wel rails onder de trein, dus hij hoort wat hoger te staan. Ik krijg dat echter niet voor elkaar in Stud.io.

[Afbeelding]
Jouw trein is netjes 6 breed + kleine uitsteeksels, totaal minder dan 8.
De Disney Train is bijvoorbeeld al 8 breed als basis. De locomotief is zelfs 10 breed door de uitsteeksels.

't Is dus maar net welke treinen er op je station mogen komen :D

Let ook op dat als er direct na jouw station een bocht zit, dat een trein nog wat uit kan zwenken.
Volgens mij houdt Lego zelf meestal 10 breed aan voor stations.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• RomeoOscarBravo
Mappy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:55:
[...]

Jouw trein is netjes 6 breed + kleine uitsteeksels, totaal minder dan 8.
De Disney Train is bijvoorbeeld al 8 breed als basis. De locomotief is zelfs 10 breed door de uitsteeksels.

't Is dus maar net welke treinen er op je station mogen komen :D

Let ook op dat als er direct na jouw station een bocht zit, dat een trein nog wat uit kan zwenken.
Volgens mij houdt Lego zelf meestal 10 breed aan voor stations.
Ik heb het station in de eerste plaats gemaakt voor mijn eigen trein ontwerp. Natuurlijk is aan de achterkant ruimte over om de ruimte voor het spoor breder te maken. Maar omdat ik het mooier vind als het strak aansluit heb ik dat niet gedaan. Daarnaast zou dan ook een flink groter gat ontstaan tussen het perron en de trein.

• TPar
  • Laatst online: 09-04 13:45
bvsteyn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Gewoon kopen! Mijn zoontje van 5 heeft de chevrolet zelf in elkaar gezet, maar goed hij is verslaafd aan lego. Hij wil niks liever dan de bugatti chiron bouwen zelfs.. 8)
Ik zou zeggen doen inderdaad. Mijn zoon van 5 heb ik zachtjesaan “opgeleid” en doet nu alles alleen behalve 16+. Gewoon set per set wat ouder en groter gaan en hier en daar een tip geven. Voor hen is het belangrijker dat het onderwerp hen raakt.
Nu twijfel ik over de Taj Mahal. Is 16+ maar als ik de speed builds bekijk zal dat toch eerder zijn door het aantal blokjes dan door de technieken. Als je kindje zich paar uur kan concentreren zal die er na een week ook wel staan :)

• meesje
TPar schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Ik zou zeggen doen inderdaad. Mijn zoon van 5 heb ik zachtjesaan “opgeleid” en doet nu alles alleen behalve 16+. Gewoon set per set wat ouder en groter gaan en hier en daar een tip geven. Voor hen is het belangrijker dat het onderwerp hen raakt.
Wanneer de oranje Chevy weer voorradig is, zal ik ‘m bij bol.com kopen. Wellicht ook de vrachtauto met blauwe auto, maar die zou dan wel in fases gebouwd moeten worden. Dat vind ik eigenlijk wel weer een te groot risico, de kans bestaat dat hij de volgende dag of dagen zeer vroeg wakker is. ;) Voor nu liever sets die hij in 1 dag kan maken.
Ik heb wel al vast de LEGO Technic Dragster - 42103 en LEGO Technic Racetruck - 42104 bij bol.com besteld. Met de 10 euro korting maar 21,97 euro. 11 euro per setje vind ik een leuke prijs. Bouwen en racen zal hem wel aanspreken. Leggen we vast op zolder voor af en toe tussendoor een cadeautje.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-02 06:45
Ik verzamel de modulair, heb ze allemaal en mijn vrouw heeft alle architectuur sets, wat weer aanpast bij haar werk. Blijft prijzig, maar ach ik kan het niet meenemen :)

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-04 09:04
TPar schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Nu twijfel ik over de Taj Mahal. Is 16+ maar als ik de speed builds bekijk zal dat toch eerder zijn door het aantal blokjes dan door de technieken. Als je kindje zich paar uur kan concentreren zal die er na een week ook wel staan :)
Als ik de Duitse held der Steine mag geloven is dat een vreselijke build; 4 hetzelfde bouwen, maar dan in spiegel.... Hij adviseert hem 2ehands opgebouwd te kopen, haha ;)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-03 00:06
Recent ben ik bezig geweest om al mijn oudere alternate builds van officiële Lego sets te voorzien van stap voor stap PDF bouw instructies.
Vandaag ga ik beginnen met alles opnieuw fotograferen en dan zouden als alles volgens plan gaat de drie nieuwe alternate builds die er ook tussen staan tegen het weekend online moeten verschijnen, De rest volgt dan over de komende weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxVBqSVBOvy89-NebD134tnFtuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v6ntzqzLJtYIAgVBIP6T6Om4.png?f=fotoalbum_large

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• idef1x
@sato ziet er goed uit! Vooral die rode ;)

@RomeoOscarBravo dank voor de foto....zou wel moeten passen dan als ik het zo zie :)

[ Voor 48% gewijzigd door idef1x op 20-05-2020 07:56 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-04 09:39

Chakotay

Lick here to continue

@Sato ziet er goed uit! Van welke set is die blauwe F1 wagen gemaakt?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:43

QuattroNL

It is I.

Chakotay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:43:
Lijkt mij van de Mustang.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 13:26

[Afbeelding]
Mooi gemaakt met veel details, heb ook voor je gestemd :)

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Vanaf welk uur kan je doorgaans sets kopen op lego.com die "exclusief voor VIP" zijn? Zit te kijken naar de Haunted Mansion (10273) en er staat:
Vanaf 20-05-2020 exclusief beschikbaar voor LEGO VIP's. Meld je hier aan en word VIP.
Ik ben aangemeld maar nog geen knop om te kopen. Eerste keer dat ik iets ga kopen dat nog moet verschijnen :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 22:59

almightyarjen

When does the hurting stop?

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, ik heb hem ff gedeeld op Facebook. Ik hoop dat dat helpt :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
WhiteDog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:56:
Vanaf welk uur kan je doorgaans sets kopen op lego.com die "exclusief voor VIP" zijn? Zit te kijken naar de Haunted Mansion (10273) en er staat:

[...]

Ik ben aangemeld maar nog geen knop om te kopen. Eerste keer dat ik iets ga kopen dat nog moet verschijnen :)
Ik zit ook naastig te wachten op de bestel knop.
Ook ik zie deze nog niet :/

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

fonias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Ik zit ook naastig te wachten op de bestel knop.
Ook ik zie deze nog niet :/
Veel sterkte :)

Op een ander forum las ik dat het normaal opengaat om middernacht (EST tijdzone) maar dat was dus om 07:00 deze ochtend. Had gehoopt dat iemand hier er al wat ervaring mee had.

• RomeoOscarBravo
almightyarjen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:10:
[...]

Ziet er goed uit, ik heb hem ff gedeeld op Facebook. Ik hoop dat dat helpt :)
Bedankt hiervoor! En bedankt voor je tips eerder die hebben bijgedragen.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:35
WhiteDog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:
[...]
Op een ander forum las ik dat het normaal opengaat om middernacht (EST tijdzone) maar dat was dus om 07:00 deze ochtend. Had gehoopt dat iemand hier er al wat ervaring mee had.
Soms middernacht, vaak rond 07:00, geregeld 09:00, maar de laatste tijd was het meestal om 10:00uur. Maar de Dino's om 11:00...

Oftewel: "het varieert" ;)

Update: 10:00 dus. Nu te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door JPDeckers op 20-05-2020 10:00 ]

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 11:46

Dommel

Professioneel Software Sloper

TestDummie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:14:
[...]

Ik kan Stud.io van harte aanbevelen. Laatst gebruikt om de Lego Jurassic Park jeep van hachiroku24 na te maken voor de parts. Alle onderdelen die bestaan zitten er zover ik weet erin, het programma checkt ook gelijk of de kleur bestaat. Als je wilt kan je achteraf je bouwwerken exporteren als bricklist die je binnen bricklink kan gebruiken om je onderdelen op te zoeken!

Hier de downloadlink: https://www.bricklink.com/v3/studio/download.page
Hartelijk dank hiervoor. Ik ben er mee aan de slag gegaan en ben ondertussen (in een uurtje of 3 tijd) redelijk gevorderd. Het was de eerste 5 minuten even wennen maar ondertussen kan ik er voor mijn gevoel goed genoeg mee uit de voeten

Nu alleen nog bedenken hoe ik de rest er aan ga bevestigen (motor/motorkap/interieur/wielen/achterbumper) en dan bestellen en zelf bouwen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ry-LBAL0S1KaC2eC_5FnzKuk-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fCd3pCCRlvQLFmDOzUKPjVHV.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door Dommel op 20-05-2020 10:17 . Reden: typo ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-04 22:57
JPDeckers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Soms middernacht, vaak rond 07:00, geregeld 09:00, maar de laatste tijd was het meestal om 10:00uur. Maar de Dino's om 11:00...

Yup, net mail ontvangen dat 'ie beschikbaar is.

• idef1x
geekeep schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Yup, net mail ontvangen dat 'ie beschikbaar is.
Yup ik ook...zit alleen te wachten tot de piano te koop is, want die wil ik wel:
https://ideas.lego.com/pr...88-4551-ac9d-9e7f8c35154e

• Sato
idef1x schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:55:
@sato ziet er goed uit! Vooral die rode ;)
Ja die rode is ook mijn favoriet. 8)
Chakotay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:43:
Die is inderdaad van de Creator Expert Mustang (10265) gemaakt.

• fonias
  • Nu online
JPDeckers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:49:
[...]

En nog zie ik nergens een knop om te kopen :(
Zowel niet in het vip gedeelte als in de winkel :?

• fonias
  • Nu online
fonias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:27:
[...]

En nog zie ik nergens een knop om te kopen :(
Zowel niet in het vip gedeelte als in de winkel :?
Komt blijkbaar doordat ze al zijn uitverkocht :(
Hopelijk snel weer op voorraad.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
idef1x schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Yup ik ook...zit alleen te wachten tot de piano te koop is, want die wil ik wel:
Die piano is wel mooi bedacht. Als ie geproduceerd wordt dan ben ik wel benieuwd wat LEGO er zelf van maakt.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

[Afbeelding]
Om het spoorprobleem van eventuele buurmodulars the omzeilen, zou je het spoor wellicht een kwartslag kunnen draaien, dus dat het van voor naar achteren loopt. Dan kun je het veel makkelijker bij bestaande modulars inbouwen. Moet je alleen je hele ontwerp omgooien :+

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 17:03
idef1x schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Die zat toch in dezelfde ronde als de Sesamstraat en Pirate Bay set?
*ff opgezocht: bouwsteentjes artikel*

Dus het wordt nog gokken welke set nu eerst zal verschijnen, of misschien komen ze wel tegelijk.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• fonias
  • Nu online
fonias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:56:
[...]

Komt blijkbaar doordat ze al zijn uitverkocht :(
Hopelijk snel weer op voorraad.
Blijkbaar helpt het af en toe te kijken.
Zojuist toch kunnen bestellen :) _/-\o_

• TestDummie
  • Niet online
Een kleine waarschuwing voor de mensen die via Marktplaats Lego zoeken: ik heb het sterke vermoeden dat er een nieuwe oplichter met meerdere accounts actief is geworden. Vandaag heb ik gereageerd op een Lego Boomhut (21318) die vrij scherp geprijsd was (165 Euro ipv 200 Euro). Na de prijs besproken te hebben ging het gesprek over op een mobiel nummer.

Daar werd plotseling duidelijk dat de verkoper ergens ander woont dan op mp aangegeven was, dat het betalen met contant geld een slecht idee was en de verkoper nam de telefoon niet op. Kijk dus goed uit, probeer te bellen ipv berichtjes te sturen en vraag om extra foto's. Nu ik de verkoper gerapporteerd heb, lijkt het erop dat meerdere duurdere sets op deze manier worden aangeboden..

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4ynrkrz5SD11Zhb5OYtS3MgHvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffbzTHU1NB5jrn58xgxfDxBA.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag binnen gekomen via intertoys.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Veel bouwplezier *O* oOo

* aReaRe wil hem graag maar heeft geen ruimte om hem te showen :(

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• anandovic8312
TestDummie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:10:
Een kleine waarschuwing voor de mensen die via Marktplaats Lego zoeken: ik heb het sterke vermoeden dat er een nieuwe oplichter met meerdere accounts actief is geworden. Vandaag heb ik gereageerd op een Lego Boomhut (21318) die vrij scherp geprijsd was (165 Euro ipv 200 Euro). Na de prijs besproken te hebben ging het gesprek over op een mobiel nummer.

Daar werd plotseling duidelijk dat de verkoper ergens ander woont dan op mp aangegeven was, dat het betalen met contant geld een slecht idee was en de verkoper nam de telefoon niet op. Kijk dus goed uit, probeer te bellen ipv berichtjes te sturen en vraag om extra foto's. Nu ik de verkoper gerapporteerd heb, lijkt het erop dat meerdere duurdere sets op deze manier worden aangeboden..
Ik zit regelmatig te kijken op marktplaats, maar twijfel er ook vaak mee, staat bij sommige ook heel vaak alleen versturen, dan haak ik al af.

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-04 20:54
Heyhey :)!

In de coronatijd ben ik wat bezig geweest met het kopen van bricks en het maken van moc's.
Het betreft allemaal custom speed champions auto's.

Nu wil ik als finishing-touch wat kleine stickertjes toevoegen. (voorbeeld: voor een dodge viper, het dodge logo)

Iemand die een goede plek weet voor custom lego stickertjes?

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Vraagje mbt de motoren in huidige Lego sets: voor zover ik het begrijp heb je legacy “Power Functions” motoren (zoals in de rode kraan 42082), en moderne “Powered Up” motoren met Bluetooth en app (zoals in de Liebherr 42100).

De legacy Power Functions motoren kun je volgens dit artikel niet koppelen aan de nieuwe Powered Up hubs: https://racingbrick.com/lego-powered-up-summary/

Dat betekent dus dat je de motor van de rode kraan niet kan gebruiken/combineren met toekomstige sets. Begrijp ik het dan goed?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:42
Het staat vrij duidelijk in dat artikel?
. The connectors are not compatible with the Power Functions system therefore it is not possible to connect any of the Power Functions motors/lights/etc. It is possible however to control the IR receiver from the Powered Up app with the help of the Color & Distance sensor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
The Evil Brain schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:36:

Dat betekent dus dat je de motor van de rode kraan niet kan gebruiken/combineren met toekomstige sets. Begrijp ik het dan goed?
Je kunt ze best gebruiken en combineren. Maar niet op elkaar aansluiten en bedienen tegelijk met de lego app. Of andere app's dit inmiddels wel kunnen, weet ik zo niet.
Het staat vrij duidelijk in dat artikel?
Er kan dus wel eea :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hulliee op 21-05-2020 10:50 ]

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 07:59
Even wat plankjes opgehangen om mijn uit-de-hand-aan-het-lopende hobbby te kunnen blijven voortzetten 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzDM9vafjGHhBEqtiXkeVQh-XGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phhXtzSjyoWAmxrcmrHFKxai.jpg?f=fotoalbum_large

• geekeep
TestDummie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:10:

Yup, heb hetzelfde nu 3x meegemaakt in de afgelopen maand. Veelal populaire sets met een goede, maar geen extreme, prijs. Na prijsonderhandeling wordt er overgestapt op WhatsApp (waarom, geen idee. Screenshots van fraude zijn zo gemaakt. Bij de 3e heb ik niet eens meer de moeite genomen m'n nummer te geven. Afspreken kan ook via MP). Daar blijkt dan dat persoon x niet in stad y woont, er geen foto's gestuurd kunnen worden van een nieuwe set (die eigenlijk toch al bespeeld bleek te zijn door een kind), ophalen opeens niet meer kan en gelijk oversteken geen optie is vanwege slechte ervaringen.
Het ging iedere keer om oudere accounts met enkele oudere ervaringen. Ik vermoed dat dit slapende accounts met zwak wachtwoord zijn die overgenomen worden door oplichters. Rapporteren heeft wel nut trouwens. Binnen een uur is zo'n advertentie dan verwijderd. Wellicht moet MP meerdere meldingen krijgen, geen idee.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee :)

• meesje
geekeep schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Yup, heb hetzelfde nu 3x meegemaakt in de afgelopen maand. Veelal populaire sets met een goede, maar geen extreme, prijs. Na prijsonderhandeling wordt er overgestapt op WhatsApp (waarom, geen idee. Screenshots van fraude zijn zo gemaakt. Bij de 3e heb ik niet eens meer de moeite genomen m'n nummer te geven. Afspreken kan ook via MP). Daar blijkt dan dat persoon x niet in stad y woont, er geen foto's gestuurd kunnen worden van een nieuwe set (die eigenlijk toch al bespeeld bleek te zijn door een kind), ophalen opeens niet meer kan en gelijk oversteken geen optie is vanwege slechte ervaringen.
Het ging iedere keer om oudere accounts met enkele oudere ervaringen. Ik vermoed dat dit slapende accounts met zwak wachtwoord zijn die overgenomen worden door oplichters. Rapporteren heeft wel nut trouwens. Binnen een uur is zo'n advertentie dan verwijderd. Wellicht moet MP meerdere meldingen krijgen, geen idee.
Melden bij MP heeft inderdaad zin. Het melden van verdachte advertenties gaat heel eenvoudig, echter verdachte kopers melden kan niet direct via de app. Daarvoor kun je gebruik maken van bv Facebook messenger. Zo heb ik niet zo lang geleden een MacBook verkocht via MP. Je wordt echter niet vrolijk als je dan ziet wat voor reacties je krijgt.... Sowieso al verdacht als de woonplaats van de koper niet zichtbaar is en daarnaast ook geen beoordelingen. Binnen no time verwijderen ze een dergelijk account. Als bedankje plaatsen ze je advertentie omhoog.

• Kapoen
Een nieuwe soort sets van Lego zit eraan te komen: Brick SketchesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzUUbl8lqmhP9w32yaqqWLOl4Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVP0eejjLys1pq1Ymazn2yrY.jpg?f=fotoalbum_large
Grotere foto’s staan in het artikel. Ik veronderstel dat het prijspunt zal bepalen of dit soort sets succesvol zal zijn...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Goofyduck384 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:34:
Even wat plankjes opgehangen om mijn uit-de-hand-aan-het-lopende hobbby te kunnen blijven voortzetten 😉

[Afbeelding]
Wow wat is die batmobile groot in vergelijking met die andere voertuigen!
Die andere passen bij mij al amper in de kast maar die batmobiel zal niet wat gaan lukken..

Vandaag voor mijn verjaardag de fiat500 gekregen (die ik zelf had gekocht en op zolder had liggen voor een speciale gelegenheid.. MrsT vond dat vandaag wel een goed moment is.. ik klaag niet ;) )
Past mooi naast de Mini, T1, F40 en mustang..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb toch wel spijt dat ik destijds de mini niet gekocht heb. Op de bus en de batmobile na heb ik dezelfde collectie als @Goofyduck384 met daarnaast nog een F40.

Door mijn graag over verlichtingssets werd ik gewezen op lightmybricks. Die hebben ook een verdomd mooie verlichtingsset voor de Mustang.

Wat mij voor de andere voertuigen tegen stond was dat ze gevoed werden met een batterij en dat voeding via een 5volt adapter niet mogelijk lijkt. Is dat echt zo of is dat aan te passen? Als. Ik die sets ga verlichten wil ik ze via een slimme schakelaar aan of uit kunnen zetten en niet stuk voor stuk. Dan weet ik precies hoe dat gaat, dat doe je dan 3 keer en daarna nooit meer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• meesje
Toch wel mooi dat Amazon.de nog steeds gratis naar een DPD punt verstuurd (.nl doet dat niet). Zojuist de hoogwerker besteld voor 7,83 euro. Helaas bij Kruidvat/Trekpleister uitverkocht, ook in dichtstbijzijnde winkels niet voorradig. Anders daar gekocht voor 8 euro. Bol.com is trouwens wel een boefje: voor deze kleine setjes vragen ze nu 13 euro. 3 euro meer dan de Lego adviesprijs.

Deze setjes zijn voor mijn zoontje een leuke kennismaking met Technic. De Claas tractor en buggy heeft hij al. En erg leuk dat elke set een b-model heeft. Wel slecht dat bij het b-model van de buggy de vering niet gebruikt wordt. Dat deel van de set lijkt me juist de belangrijkste kennismaking.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 21-05-2020 13:27 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

Wom

[Afbeelding]
Regel eens heel snel de F40! Een van de leukere builds uit die serie als je het mij vraagt!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

[Afbeelding]
Je mist de Caterham nog, maar of die nog ergens voor een mooie prijs te koop is...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 18:52

Gé Brander

MS SQL Server

Gisteren begonnen met 42099. Fase 1 gisteren klaar, vandaag fase 2 af. Heerlijk om weer eens lekker ontspannen te bouwen. Was veel te lang geleden. Elke vijf bouwstappen maak ik een foto van het resultaat tot dan toe. Leuk om terug te kijken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tijll schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 06:36:
Heyhey :)!

In de coronatijd ben ik wat bezig geweest met het kopen van bricks en het maken van moc's.
Het betreft allemaal custom speed champions auto's.

Nu wil ik als finishing-touch wat kleine stickertjes toevoegen. (voorbeeld: voor een dodge viper, het dodge logo)

Iemand die een goede plek weet voor custom lego stickertjes?
@almightyarjen had laatst hier een adresje genoemd.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• meesje
TheDeeGee schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Je mist de Caterham nog, maar of die nog ergens voor een mooie prijs te koop is...
Ja en nee hè. Is een Ideas set en geen Creator Expert.

• Kapoen
Ik zie net in de Brickset databank dat in het Xtra thema weer een nieuw soort element zal verschijnen:
- Road Tape
- Water Tape
Letterlijk dus plakband:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REmUUfWsDU4fJKp2Z0D4t_7voxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZBfyMCKE8CLU4yrZWuCUo0g.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBSB-457TkjPQ6e8m6YnkaIUoQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T83TClHoB0Bm7NG3oZUHd9B7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mK65gph-x2oOsXdx52QypeLZMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOO3RkH0GN1SW1zfNyN21qbs.jpg?f=fotoalbum_large
Meer foto's in de bovenstaande links.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 21-05-2020 15:08 ]

• meesje
Kapoen schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:07:
Ik zie net in de Brickset databank dat in het Xtra thema weer een nieuw soort element zal verschijnen:
- Road Tape
- Water Tape
Letterlijk dus plakband:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer foto's in de bovenstaande links.
Leuk voor permanent, maar dat is volgens mij op de afbeeldingen niet het geval. En hoe moet ik 36pcs zien?

• Kapoen
meesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Leuk voor permanent, maar dat is volgens mij op de afbeeldingen niet het geval. En hoe moet ik 36pcs zien?
De 36 pcs komen van de accesoires die je erbij krijgt, zoals dat verkeersbord, scootertje, verkeerslicht van losse onderdelen,...

*edit* ik merk net dat Xtra Brick Stickers al niet meer te krijgen zijn via S@H, ik meende dat deze nog maar sinds vorig jaar verkocht werden.

[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 21-05-2020 15:22 ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weg- en waterplakband is echt een triest cheap-ass product en de naam van Lego onwaardig. Het heeft geen herbruikbaarheid wat zo'n beetje een van de beste eigenschappen van Lego is. Als ouder wil ik ook geen lijmresten op de vloer.

Ik snap de behoefte om een speelveld te maken wel, maar breng dan basisplaten uit. Of setjes met bedrukte 8x8 tegels die je dan naar eigen ontwerp kunt verbinden tot weg of waterplas.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• geekeep
Eerste keer weer in 15 jaar, maar wat is het gruwelijk moeilijk om een bestaande set te remoc-en zeg :P

Afgelopen week de 31105 Townhouse Toy Store gekocht en gisteren herbouwd naar een eigen verzinsel. Op dit moment een facade, hoewel het met het aantal en type stenen (veel 1x1 plate/brick) niet echt mogelijk is een dicht gebouw met meer verdiepingen te maken. Misschien maar een 2e of 3e bijkopen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0_4iL1FlL-37Ux9CtF1lPucc6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqY8s6KE6hzhleWPCDJ9ewK4.jpg?f=fotoalbum_large

De originele set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuBfBee5FPsP8bZ0RDdr6_9vf_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8cg1PUxiYKOKiuGDaJrPDfJy.png?f=user_large

• TestDummie
  • Niet online
geekeep schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Volgensmij hebben we dezelfde oplichter te pakken... Ondertussen zijn de gerapporteerde advertenties weggehaald, maar hier en daar zie ik weer nieuwe verdachte.

Dit zijn altijd duurdere sets, voor een vast lage prijs van verkopers met geen beoordelingen. Verder is de naam van het account elke keer een voornaam ("Lizzy", "Sven" of "Martijn"), de beschrijving benadrukt dat de set nieuw is én een vaste prijs en de nieuwste trend lijkt dat de verzendkosten 10 euro zijn. Had je trouwens ook bij die persoon op whatsapp een wat typische profielfoto met een hikende koppel?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:44

FeaR

In GoT we trust

meesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:20:
[...]
Ja en nee hè. Is een Ideas set en geen Creator Expert.
Klopt, maar pas qua schaal wel echt perfect bij de rest (uitgezonderd de London Bus). Qua bouwtechniek vind ik de Caterham ook leuker dan de gemiddelde Creator Expert. Ik zou ook proberen de Caterham en de F40 op te sporen, zal alleen niet heel goedkoop worden ben ik bang...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• anandovic8312
Ik kwam dit tegen op het forum van eurobricks.com.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6DexeXV7xZtsyZz3jRd_IFhF5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MtcGlPte3wM0K1Wq5hlMBnZp.jpg?f=user_large

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 15:43
Vanochtend was de Haunted House-update voor de Powered Up iOS-app beschikbaar in de App Store.

Helaas ziet hij er compleet anders uit dan in de productfoto’s op LEGO.com. Ik snap niet helemaal waarom ze het design zo hebben weten te verpesten in de uiteindelijke versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUvN2l5UVayFgmD8s4RCsZB7NRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BcRK6275tK1O1NwfGL3dSZM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPvcUIlQQcILD4t5Q5qnfn8AGcQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rHcWYwi03K7Nh1ylvhU1HTXC.png?f=fotoalbum_tile

• TestDummie
  • Niet online
basvanderploeg schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:52:
Vanochtend was de Haunted House-update voor de Powered Up iOS-app beschikbaar in de App Store.

Helaas ziet hij er compleet anders uit dan in de productfoto’s op LEGO.com. Ik snap niet helemaal waarom ze het design zo hebben weten te verpesten in de uiteindelijke versie.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zonde, vermoedelijk is links het beeld van de designer en rechts wat technisch (snel) haalbaar was 8)7

• redfoxert
  • Niet online
Nog niemand over Monkey Kid sets gehoord. Wat is iedereens mening over die sets?

Ik vind sommige wel cool, zoals die Secret Team hideout maar verder vind ik het eerder iets bij Ninjago passen.

https://www.lego.com/nl-nl/themes/monkie-kid

https://discord.com/invite/tweakers

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:52
TestDummie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Volgensmij hebben we dezelfde oplichter te pakken... Ondertussen zijn de gerapporteerde advertenties weggehaald, maar hier en daar zie ik weer nieuwe verdachte.

Dit zijn altijd duurdere sets, voor een vast lage prijs van verkopers met geen beoordelingen. Verder is de naam van het account elke keer een voornaam ("Lizzy", "Sven" of "Martijn"), de beschrijving benadrukt dat de set nieuw is én een vaste prijs en de nieuwste trend lijkt dat de verzendkosten 10 euro zijn. Had je trouwens ook bij die persoon op whatsapp een wat typische profielfoto met een hikende koppel?
Deze is ook opvallend
Lego 10255 Assembly Square met verlichtings set
€ 40,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Wel lang actief op MP. Maar 40 euro voor assembly square?!!

• redfoxert
  • Niet online
baronruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Deze is ook opvallend
Lego 10255 Assembly Square met verlichtings set
€ 40,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Wel lang actief op MP. Maar 40 euro voor assembly square?!!
Eens kijken of het een ritje naar Bilthoven waard is :P

• Kapoen
geekeep schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:12:
Eerste keer weer in 15 jaar, maar wat is het gruwelijk moeilijk om een bestaande set te remoc-en zeg :P

Afgelopen week de 31105 Townhouse Toy Store gekocht en gisteren herbouwd naar een eigen verzinsel. Op dit moment een facade, hoewel het met het aantal en type stenen (veel 1x1 plate/brick) niet echt mogelijk is een dicht gebouw met meer verdiepingen te maken. Misschien maar een 2e of 3e bijkopen :+
Ik ben per toeval ook van plan om deze set aan te passen :) De originele versie staat nog in elkaar en een tweede exemplaar ligt klaar, voor de extra onderdelen zoals je zelf ook al aangeeft. Toch wil ik mij niet strikt aan de inventaris van deze set houden.

Mijn 'probleem' (naast uitstelgedrag :P ) is dat ik zoveel ideeën heb dat het haast verlammend werkt, en eigenlijk is mijn 'werkplek' op dit moment ook een puinhoop (thuiswerksituatie door corona).

*edit* gewoon een idee, maar misschien kan je ook combineren met een ander City/Creator gebouw?

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 21-05-2020 19:10 ]

• TPar
anandovic8312 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:43:

[Afbeelding]
Ik probeer normaal altijd koopjes te doen maar deze keer weet ik niet of ik ga kunnen wachten. Man, man, zo cool. Enig idee of die in voorverkoop gaat of echt pas vanaf 1 juni zal kunnen besteld worden?

• DeBaroN
redfoxert schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Eens kijken of het een ritje naar Bilthoven waard is :P
Ben benieuwd. Laat het weten aub

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Vrije dag dus alle Lego over de zoldervloer verspreid en het eerste waar mij oog op viel zou gebouwd worden.

Mijn oog viel op een blauwe Dome, het werd daardoor een set uit 1995, 6175 - Crystal Explorer Sub:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/f60UKXisoxV5Ko1KW7iWKBYy.jpg

Misschien dit weekend eens ElDorado Fortress in elkaar zetten. Al ben ik wel bang dat ik die niet meer helemaal compleet heb.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-05-2020 19:09 ]

• redfoxert
  • Niet online
baronruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Ben benieuwd. Laat het weten aub
Mailtje van MP:
Onlangs heb je een bod of reactie geplaatst op de advertentie: Lego 10255 Assembly Square met verlichtings set. Het vermoeden bestaat echter dat dit een frauduleuze advertentie betreft. We hebben daarom het account en de advertenties van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in jouw verdere contact met deze adverteerder.
Ik kreeg ook al direct een mail met een akkoord, bij 100 euro, nadat ik al was overboden met 125 euro en of ik op een 06 nummer wil reageren aangezien er geen meldingen van MP binnenkomen bij de verkoper. Nee logisch, als je account(s) direct verwijdert worden doordat je de boel probeert te flessen :)

Ik ga er ook verder niet meer op reageren.

• anandovic8312
TPar schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Ik probeer normaal altijd koopjes te doen maar deze keer weet ik niet of ik ga kunnen wachten. Man, man, zo cool. Enig idee of die in voorverkoop gaat of echt pas vanaf 1 juni zal kunnen besteld worden?
Geen idee, ze hebben op de lego site wel een aparte site over de Lamborghini, maar daar staat nog niet zo veel op.

https://www.lego.com/nl-n...WllOwbHM-3631777-124738-1

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 07:59
Wom schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:40:
Regel eens heel snel de F40! Een van de leukere builds uit die serie als je het mij vraagt!
Ja de F40 en de Caterham ontbreken nog idd!

• DeBaroN
redfoxert schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:11:
[...]

Mailtje van MP:

[...]

Ik kreeg ook al direct een mail met een akkoord, bij 100 euro, nadat ik al was overboden met 125 euro en of ik op een 06 nummer wil reageren aangezien er geen meldingen van MP binnenkomen bij de verkoper. Nee logisch, als je account(s) direct verwijdert worden doordat je de boel probeert te flessen :)

Ik ga er ook verder niet meer op reageren.
Wat ik me dan wel afvraag. De verkoper stond als 9,5 jaar actief op MP. Hoe zit dat dan?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 18:52

Gé Brander

MS SQL Server

Jongens, kunnen we ophouden over marktplaats? Dat is zo algemeen ..

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• geekeep
baronruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:46:
[...]

Wat ik me dan wel afvraag. De verkoper stond als 9,5 jaar actief op MP. Hoe zit dat dan?
Slapend account, zwak wachtwoord.

Afijn, volgens mij is iedereen hier wederom gewaarschuwd voor Marktplaats gezever, extra nog omdat Lego in coronatijd populair is. De standaard signalen als een recent account, geen ervaringen, een te lage prijs, afstappen van de MP chat, opeens een andere locatie, geen mogelijkheid ophalen, snel moeten betalen, geen gelijk oversteken, geen foto's, vreemd verhaal, etc. blijven altijd van toepassing.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 22:59

almightyarjen

When does the hurting stop?

Poekie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:05:
[...]

@almightyarjen had laatst hier een adresje genoemd.
Brickstickershop.com maar ik weet niet of ze daar customs hebben.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

anandovic8312 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:43:

[Afbeelding]
Ik heb 't hier al vaker gezegd: Ik hoop écht niet dat de kleur van de LEGO Lamborghini Sian zó wordt als nu op die plaatjes zichtbaar is. Dat 'ding' hoort een andere kleur groen te hebben als ze 't model nagemaakt hebben wat voor 't eerst tijdens de introductie getoond werd (IAA 2019).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq2J1XwvytQnxjvwQWJUTe6aoe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZQ8w4762wCFH6G25uikPS0F.jpg?f=fotoalbum_large

't is nog steeds geen Claas Jaguar 695 waar je mais mee gaat hakselen in 't veld ....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-05-2020 21:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Over 10 dagen weet je het. Maar ik zou zeggen: prepare to be disappointed (ik zie geen reden om aan te nemen dat de leaks fake zijn namelijk).

• DeBaroN
Ok, geen MP praat meer.
Hier wel beetje de Lego gekte toegeslagen.
Ben zelf bezig met de 42100 liebherr. Leuke build. Vriendin met de Parisan Restaurant. Ondertussen heeft ze de Assembly Square in bestelling staan bij Lego en de brick bank via MP gehaald. Zelf alvast de 21309 Apollo gekocht. Er komt toch nog een nieuwe Starwars AT AT uit?

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 21-05-2020 21:21 ]

• Kapoen
baronruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:18:
Er komt toch nog een nieuwe Starwars AT AT uit?
Inderdaad, 75288 AT-AT.
Ik heb helaas geen idee wanneer deze precies zal verschijnen.

• Mappy
  • Laatst online: 14-04 23:58

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200521danceofflowers.jpg

Helaas geen goede camera bij de hand :/

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:23
baronruud schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:18:
Ok, geen MP praat meer.
Hier wel beetje de Lego gekte toegeslagen.
Ben zelf bezig met de 42100 liebherr. Leuke build. Vriendin met de Parisan Restaurant. Ondertussen heeft ze de Assembly Square in bestelling staan bij Lego en de brick bank via MP gehaald. Zelf alvast de 21309 Apollo gekocht. Er komt toch nog een nieuwe Starwars AT AT uit?
Hier hetzelfde, ik ben ook met een paar modulaire gebouwen bezig. Het Assembly Square was voor mij de eerste, wat een geweldig leuke set om te bouwen! Vanavond heb ik er de laatste hand aan gelegd ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:53:
Misschien dit weekend eens ElDorado Fortress in elkaar zetten. Al ben ik wel bang dat ik die niet meer helemaal compleet heb.
Oké, na het rondje hardlopen nog even aan de Lego was niet zo'n goed idee. Ik ga nu richting bed :P Morgen later op de dag dit model afmaken. Ik mis twee onderdelen. De grijze haak van de kraan en een platte twee met tandjes. Die liggen vast ergens in de grote berg. Straks nog even verder zoeken en anders een alternatief verzinnen.

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Kapoen schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:06:
Inderdaad, 75288 AT-AT.
Ik heb helaas geen idee wanneer deze precies zal verschijnen.
1 augustus volgens mij. Mooie set, staat op de verlanglijst!

Less = more

• TPar
De lego webshop is down, is dat a la apple (lees: er komt een groot nieuw product te koop) of gewoon een maintenance?

• Sato
Ze zijn gewoon bezig met de site, Had verleden weekend ineens een ander bouwinstructies download scherm en een shop die steeds terug op regio UK sloeg.
Er zit dus wel een en ander nieuws qua site opmaak aan te komen maar echt spannend is het niet.

---

Vraagje want ik krijg het niet gevonden:

Heb in het verleden iets gebruikt om op basis van een Bricklink wanted list een aantal stores te vinden die gezamenlijk alles hebben, Maar ik kan mij niet herinneren hoe het hete.
En die easy buy van Bricklink zelf heeft zo te zien geen opties voor het aanpassen van het zoekresultaat wat de behulpzaamheid ervan in dit geval beperkt.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:48
IWriteCode schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 06:43:
[...]

1 augustus volgens mij. Mooie set, staat op de verlanglijst!
yep hier ook op verlanglijst. Vind de starwars sets wel veels te duur.
Pagina: 1 ... 69 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .