Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.574 views

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:43
Er is meer informatie beschikbaar over een toekomstige Nintendo/Lego set. En ook een bijhorend filmpje:

Het is uiteraard niet gezegd dat dit het enige product in de nieuwe franchise zal zijn.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-12 18:08
Ik heb wat hulp nodig met bricklink, eerste keer dat ik grote order plaats.

Heb alles ingevoerd . Maar dan krijg ik een lijstje, ik heb 118 parts en bij 1 winkel in nederland, die heeft 83 parts.

Hoe nu verder?
Ik heb dus nog 35 onderdelen nodig. Maar moet ik dan in de lijst van die ene winkel kijken welke onderdelen hij niet heeft, en die opnieuw invoeren ? Of is er een knop die dan automatisch zoekt welke winkel misschien de 35 wel heeft?

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Loader schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:17:

Heb alles ingevoerd . Maar dan krijg ik een lijstje, ik heb 118 parts en bij 1 winkel in nederland, die heeft 83 parts.

Hoe nu verder?
Ik heb dus nog 35 onderdelen nodig. Maar moet ik dan in de lijst van die ene winkel kijken welke onderdelen hij niet heeft, en die opnieuw invoeren ? Of is er een knop die dan automatisch zoekt welke winkel misschien de 35 wel heeft?
Je zou easy buy kunnen proberen, die zoekt aan de hand van jouw lijstje de beste shops. Althans zo doe ik het vaak omdat ik te lui ben zelf allerlei shops te zoeken.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Loader schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:17:

Hoe nu verder?
je kan die 118 aan een winkelmand toevoegen toch?
dan heb je wat resterend spul en daar kan je dan weer naar laten zoeken

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:02
De afstand lijkt inderdaad wel te kloppen, maar door het ontbreken van de barge board lijkt het groter.
Dit bedoel ik:
https://www.gptoday.net/n...eerde-f1-auto-s-voor-2018
AppieNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Gat lijkt, denk ik vooral nu fors door het gebrek aan bardge boards. Misschien heb je daar nog onderdelen voor? Maar het gat op zich vind ik niet te groot, oogt voor mij als een realistische ruimte tussen voorband en sidepod.

Ik zie verder ook niks dat ik anders zou willen, ziet er uit als een goed B-model (y)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 09:28
AppieNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Gat lijkt, denk ik vooral nu fors door het gebrek aan barge boards. Misschien heb je daar nog onderdelen voor? Maar het gat op zich vind ik niet te groot, oogt voor mij als een realistische ruimte tussen voorband en sidepod.

Ik zie verder ook niks dat ik anders zou willen, ziet er uit als een goed B-model (y)
fishman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:23:
De afstand lijkt inderdaad wel te kloppen, maar door het ontbreken van de barge board lijkt het groter.
Dit bedoel ik:
https://www.gptoday.net/n...eerde-f1-auto-s-voor-2018
Bargeboards, Totaal niet aan gedacht tijdens de bouw maar wel een goed idee.
Onderdelen zijn er nog genoeg, onderdelen in passende kleuren wordt wat lastig.

Beide bedankt voor de suggestie.

Zal eens gaan bestuderen wat de mogelijkheden zijn, Wilde toch al met wat kleine details gaan spelen.
Op naar versie 3.3 of 4, Afhankelijk van hoe groot de ingreep wordt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

twijfel erg tussen de diner en corner garage, iemand die verdict wil delen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-12 16:49

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

himlims_ schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:28:
Ik heb ze beide, als ik jou was zou ik ook twijfelen. :)
Ze hebben beide leuke bouwtechnieken.
Misschien dan Diner, die is wat ouder en zal er denk ik eerder uitgaan. Heb je langer de tijd om ook de garage te nemen.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:55
Corner garage past imo beter naast de "oude" modulars dan de Diner, mocht je hem in "het straatje" plaatsen.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:28:
Ik vind de Diner het leukst.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 19:12
Ik heb de Diner vorige week voor mijn verjaardag gekregen en ben hem nu stukje bij beetje aan het bouwen. Vind hem ERG gaaf om te bouwen! Die façade met de ronde vormen en de heerlijk retro jaren '50 diner zijn hartstikke leuk!

En als retro Diner past hij prima in een stad hoor. Ook in bestaande steden heb je stijlen uit diverse periodes door elkaar heen.

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 14:27
Leuk project voor mijn vakantie de komende week!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdgdHBBSwTrbR31N-p6j5rJBJ3c=/f/image/zGfJ4ijLNJ5Y4YlBemHiNg3t.jpg

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:03:
Ik heb de Diner vorige week voor mijn verjaardag gekregen en ben hem nu stukje bij beetje aan het bouwen. Vind hem ERG gaaf om te bouwen! Die façade met de ronde vormen en de heerlijk retro jaren '50 diner zijn hartstikke leuk!

En als retro Diner past hij prima in een stad hoor. Ook in bestaande steden heb je stijlen uit diverse periodes door elkaar heen.
diner via intertoys besteld; tip doe dat niet Foutmelding vvv cadeau kaart tegoed weg, iDeal gedaan, bestelling niet binnen wel afgeschreven. Klantservice gebelt, geen antwoord zetten het intern door. Hopelijk gaat t nog verwerkt worden, maar veel hoop heb ik er niet op.

• AppieNL

Er is voor mij wel een wezenlijk verschil tussen de jaren 30 Europese stijl huisjes van de modulars voor de Diner en de typische jaren 50 Amerikaanse stijl van de Diner set. Hoeveel steden in Europa ken jij die dit combineren? Ik nul.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AppieNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Er is voor mij wel een wezenlijk verschil tussen de jaren 30 Europese stijl huisjes van de modulars voor de Diner en de typische jaren 50 Amerikaanse stijl van de Diner set. Hoeveel steden in Europa ken jij die dit combineren? Ik nul.
bijzonder weinig, maar denk wel dat ie redelijk te combineren is met de recente “bright” brick stijl van de creator 3-1 serie, zoals de ijssalon, corner shop, coffee etc. Afgelopen week nodige turquoise blokjes uit de PnB-wall in Disney getrokken.
Vae Victis schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb ze beide, als ik jou was zou ik ook twijfelen. :)
Ze hebben beide leuke bouwtechnieken.
Misschien dan Diner, die is wat ouder en zal er denk ik eerder uitgaan. Heb je langer de tijd om ook de garage te nemen.
Dat ook wel goed argument, daarom toch diner besteld. Een hoekgebouw kan ik nu ook lastig kwijt.

[quote]de vormgeving van het vooraanzicht met de ruiten ziet er best nifty uit

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12 20:34
Net maar eens een account aangemaakt bij lego.com en de boomhut besteld (krijg je nog een gratis treintje erbij ook :) )
De rewards.lego.com site wil bij mij alleen niet laden?? De normale shop wel. Lijkt me niet normaal :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

idef1x schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:54:
Net maar eens een account aangemaakt bij lego.com en de boomhut besteld (krijg je nog een gratis treintje erbij ook :) )
De rewards.lego.com site wil bij mij alleen niet laden?? De normale shop wel. Lijkt me niet normaal :P
Gebruik je iets van een Pi-Hole achtige ad-blocker? dan even lego.com whitelisten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Je kan je afvragen of een Lego stad een perfecte afspiegeling van de werkelijke wereld moet zijn ;)

• AppieNL
almightyarjen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Je kan je afvragen of een Lego stad een perfecte afspiegeling van de werkelijke wereld moet zijn ;)
Dat is ook zo. Maar ja, het kan een reden zijn om hem niet te halen.

• idef1x
Gunner schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Gebruik je iets van een Pi-Hole achtige ad-blocker? dan even lego.com whitelisten.
Ja heb ik (pi-hole) en ook in de whitelist gezet. Denk dat er dan wel meer in de whitelist moeten dan alleen lego.com...

Afijn zal het later wel even proberen met pi-hole gedisabled..
Dank voor de tip iig :)

• Kapoen
Onlangs heeft Jangbricks een review gedaan van de Dots zakjes met extra tegels, op 17:14 zie je in één oogopslag de verdeling van de 'emoticons' per zakje. Er zijn tien verschillende verdelingen blijkbaar.

De verdeling van de niet bedrukte onderdelen is hetzelfde per zakje.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

idef1x schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 02:22:
[...]

Ja heb ik (pi-hole) en ook in de whitelist gezet. Denk dat er dan wel meer in de whitelist moeten dan alleen lego.com...

Afijn zal het later wel even proberen met pi-hole gedisabled..
Dank voor de tip iig :)
Ik had ook exact problemen met rewards.lego.com en na het whitelisten van heel het Lego.com domein werkte het wel. Geloof me. :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:09

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200314gardening.jpg

Eindelijk mooi weer om legozaadjes te zaaien! Nu hopen dat er een 21318 Tree House uit groeit :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Pin0
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uMFLsICXexGNVsWZ0nfWr4Bidg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/oFhKE84Gfwk6Gr4HQ78GP8Gj.jpg?f=fotoalbum_large

Voor punt iets aangepast, meer body rond de motor, halo verhoogd zodat de bestuurder nu echt beschermd is. Met dan aan feedback vanuit dit topic :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• idef1x
Gunner schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Ik had ook exact problemen met rewards.lego.com en na het whitelisten van heel het Lego.com domein werkte het wel. Geloof me. :)
Het werk in ieder geval als ik de pi-hole even geheel deactiveer :)

Beetje jammer dat ik na de aankoop geen VIP punten ervoor krijg. Misschien pas als ie geleverd is dan...

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-12 18:08
idef1x schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Het werk in ieder geval als ik de pi-hole even geheel deactiveer :)

Beetje jammer dat ik na de aankoop geen VIP punten ervoor krijg. Misschien pas als ie geleverd is dan...
Het kan misschien even duren maar je krijgt ze wel. Anders stuur je ze een mail. En dan krijg je ze alsnog.

• almightyarjen

almightyarjen

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

• almightyarjen

almightyarjen

^^thanks. Moet nog wat aangekleed worden, maar dat doe ik als alles gereed is.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 12:32

GeeBee

Oddball

Topic over onderhoud/reparatie van een rode treinmotor.
Misschien heb je er iets aan?
https://www.eurobricks.co...v-disassembly-and-repair/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:22:
[...]

Topic over onderhoud/reparatie van een rode treinmotor.
Misschien heb je er iets aan?
https://www.eurobricks.co...v-disassembly-and-repair/
Hmm dat is nog best wel een lastig karweitje. Ik zou het kunnen proberen natuurlijk, ik ga erover nadenken. Bedankt voor de tip!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:23
Je moet wat als je thuis zit...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eVHpMnHl.jpg
(WIP)

• AppieNL
Want het onderdeel voor nog meer pleerollen had je niet meer op voorraad? :D

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
Massaal Lego gaan hamsteren nu d:)b
Zo kom ik iig mijn tijd wel door :)

• AppieNL
Marsman83 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:44:
Hurray voor "backlogs"!

• mschol
  • Niet online
Marsman83 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:44:
ik heb nog wel een voorraadje lego ja.. maar ik moet voorlopig gewoon werken...

• almightyarjen

almightyarjen

Aangezien de kids voorlopig niet naar de kinderopvang kunnen, ben ik twee dagen per week druk met hun overdag. Daarnaast moet er 's avonds dan nog gewerkt worden (dat lukt echt niet als ze allebei thuis zijn) dus voor Lego ga ik de komende 3 weken geen tijd hebben. Als het bij 3 weken blijft want ik denk dat het nog wel eens langer kan gaan duren..

[ Voor 21% gewijzigd door almightyarjen op 15-03-2020 20:55 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Vandaag maar eens begonnen met een nieuw project. Laatste keer dat ik zelf wat had gemaakt was bijna een jaar geleden. Kwam er bij toeval achter wanneer je een basisplaats los bovenop noppen legt, dit exact dezelfde hoogte heeft als een vastgeklikt latje .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOFXl6L5hcXyAZDUteWvsQQs-C4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/o4LqDxXtAUx3y7EnWqDkSkHh.jpg?f=fotoalbum_large

Het geen op de achtergrond is nog van mijn vorige stadje :).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 15-03-2020 21:07 ]

200 fish found!

• Mappy
  • Laatst online: 02:09

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:05:
Kwam er bij toeval achter wanneer je een basisplaats los bovenop noppen legt, dit exact dezelfde hoogte heeft als een vastgeklikt latje .
Da's inderdaad handig altijd. Heerlijk hoe lego op zoveel manieren in elkaar past _/-\o_

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Da's inderdaad handig altijd. Heerlijk hoe lego op zoveel manieren in elkaar past _/-\o_
Soms zoveel manieren dat het verbazend is. Vind het wel mooi met hoeveel mogelijkheden rekening wordt gehouden :).

200 fish found!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKkFjoyMYzuT9UNvr28m37Xmlds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHhTn9yrLozwNEtovrwbrr2a.jpg?f=fotoalbum_large

Score of month; 115,- top1toy oss

2modulars 1week... kon m niet laten staan

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2020 16:06 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@himlims_ Goede deal!

• Marsman83
Ik had vorige week de Fiat 500 bij Lego besteld op backorder, helaas is dat nog eens verschoven naar 27 maart.
Wat ik wel netjes vond is dat ze de rest wel al opgestuurd hadden met uitzondering van het 40 jarig bestaans treintje.

Nu net kreeg ik de zending binnen, zit er toch het treintje bij :D
Toch fijn als je nog blij als een kind kan zijn met Lego ;)
Nu lekker de Audi Quattro bouwen en volgende week het treintje.

Ik ben wel benieuwd hoe die 8-wide speedchampion gaat bevallen en hoe die langs mijn andere racers staat.

• Canis Lupus
  • Laatst online: 19-12 11:09

Canis Lupus

Vosbot

Marsman83 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:24:
Ik ben wel benieuwd hoe die 8-wide speedchampion gaat bevallen en hoe die langs mijn andere racers staat.
Wil je een foto maken als hij ernaast staat? Ik heb zelf ook 8 x 6-stud Speed Champions en twijfel heel erg om de Audi en/of Nissan GT-R op de wishlist te zetten :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Marsman83
De Audi Quattro is klaar. De build was leuk maar best recht toe recht aan, opzich past dat ook wel bij deze hoekige 80's rally legende ;)
Het chassis-plaatje van de oude Speed Champions is vervangen door een iets grotere nieuwe plaat waar in het midden de noppen iets verschoven zitten.
Door de 8-wide constructie is er meer plek voor detail zoals een handrem en kunnen er nu 2 minifigures langs elkaar in d:)b.
Ik vind het een zeer geslaagde replica van het echte model.

Aan de andere kant, past hij langs de andere Speed Champions?... Niet echt helaas.
Het is echt een heel ander kaliber. Het schattige speelbare formaat is er een beetje vanaf. Wel is het nu meer display waardig vind ik. Als er een aantal van deze 8-wide's bij elkaar staan denk ik dat het een mooiere display maakt dan de oudere. Bij mij komt hij iig apart van de oude Speed Champions te staan, samen met toekomstige 8-wides want ik vind ze wel erg mooi.
Ik ben gematigd enthousiast iig, moet nog even wennen denk ik en ergens vind ik het wel jammer dat het verschil zo groot is. Aan de andere kant geeft dit wel meer mogelijkheden en passen ze wellicht beter bij ons AFOL's ;)

Morgen zal ik hem eens aan mijn zoontje van 4 laten zien, kijken waar zijn voorkeur naar uitgaat :D

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4l71yrjzjx5wf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/njlcwkp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/q2ftx075v5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ub9b1lkjsngjg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e1boikv.jpg

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:32

SomerenV

It's something!

@Marsman83 Ik heb hier drie Speed Champions staan van de oude breedte. Gave wagentjes! Die nieuwe zijn echter compleet uit verhouding naar mijn idee en missen het LEGO-gevoel een beetje. Die oudere versies gingen prima in een stad met de rest van LEGO, maar die nieuwere zijn te groot voor mijn gevoel. De minifig oogt ook véél te klein in verhouding met de auto.

Ja, meer details en ja, ruimte voor 2 minifigs in de wagen, maar dat is meer iets voor de duurdere en grotere modellen. De kleinere wagens moeten op z'n best herkenbaar zijn, maar wel passen in een typisch LEGO-straatbeeld.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Serieuze vraag: als ik naar die modellen kijk, en dan vooral de blauwe, dan zie ik amper dat 't lego is. Met zoveel specifiek voorgevormde onderdelen mis ik de link met mijn (ongetwijfeld hopeloos verouderde) beeld van wat lego is.

Ligt voor jullie ergens een grens qua 'lego-ness'? Zijn er al die daar niet meer aan voldoen?

• Marsman83
SomerenV schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:51:
@Marsman83 Ik heb hier drie Speed Champions staan van de oude breedte. Gave wagentjes! Die nieuwe zijn echter compleet uit verhouding naar mijn idee en missen het LEGO-gevoel een beetje. Die oudere versies gingen prima in een stad met de rest van LEGO, maar die nieuwere zijn te groot voor mijn gevoel. De minifig oogt ook véél te klein in verhouding met de auto.

Ja, meer details en ja, ruimte voor 2 minifigs in de wagen, maar dat is meer iets voor de duurdere en grotere modellen. De kleinere wagens moeten op z'n best herkenbaar zijn, maar wel passen in een typisch LEGO-straatbeeld.
Helemaal mee eens, datzelfde gevoel heb ik dus ook (vandaar mijn gematigde enthousiasme). Ik ben benieuwd of er ergens de beweegredenen van Lego zelf te vinden zijn voor deze 8-wide move en of ze wellicht nog 6-wide's uit gaan brengen. Ergens hoop ik dat wel...

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Bundin schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:56:
Serieuze vraag: als ik naar die modellen kijk, en dan vooral de blauwe, dan zie ik amper dat 't lego is. Met zoveel specifiek voorgevormde onderdelen mis ik de link met mijn (ongetwijfeld hopeloos verouderde) beeld van wat lego is.

Ligt voor jullie ergens een grens qua 'lego-ness'? Zijn er al die daar niet meer aan voldoen?
Toch zijn die wagentjes behoorlijk oldskool qua bouwen. Natuurlijk wel wat nieuwere onderdelen (vooral de curved steentjes) maar buiten de wheelcovers is er eigenlijk niks 'voorgevormd'. Het is natuurlijk niet zo simpel als de wagentjes uit de 90's, maar buiten wat meer steentjes, details en wat nieuwere bouwtechnieken door bepaalde nieuwe steentjes is er weinig anders. Je bent wat langer bezig met bouwen en that's it.

Als je er eenmaal eentje in elkaar hebt gezet (als je een beetje affiniteit met auto's hebt) dan ben je verkocht. Het bouwt als LEGO, oogt als LEGO maar staat ook prima als display piece. Persoonlijk vind ik ze echt gaaf (wel de oudere generatie Speed Champions) en ik heb echt niks met grote voorgevormde LEGO-steentjes.
Marsman83 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:00:
[...]

Helemaal mee eens, datzelfde gevoel heb ik dus ook (vandaar mijn gematigde enthousiasme). Ik ben benieuwd of er ergens de beweegredenen van Lego zelf te vinden zijn voor deze 8-wide move en of ze wellicht nog 6-wide's uit gaan brengen. Ergens hoop ik dat wel...
Dit is wat LEGO er over zei:
“Fortunately, 2020 marks the start of a new chapter for LEGO Speed Champions with the evolution to the more accurate ‘8 Studs Wide’ design and we felt that we could now do the popular brand justice."
Mijn gok is dat het vooral een wens vanuit de automerken is en niet zozeer omdat LEGO perse heel accuraat wil zijn. Het is vooral zonde dat je nu binnen één thema niet alles kunt combineren.

[ Voor 25% gewijzigd door SomerenV op 17-03-2020 23:07 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 16:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bundin schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:56:

Ik herken dat ook. Pas sinds een paar jaar ben ik weer een beetje met Lego bezig. En het viel mij al meteen op dat dit niet meer de Lego is die wij kennen.

Hoe kan dat? Tsja, andere tijden... De Lego generatie van nu zit achter de spelcomputer en heeft niet meer het geduld om langere tijd met een Lego model bezig te zijn.
Dus dat zie je ook terug in de bouwinstructies: Veel meer voorgekauwd en kleinere stapjes zodat je er sneller doorheen kunt 'raggen'.
Ook zijn er inderdaad meer 'voorgevormde' en 'andere' Lego stukjes. Het moet er namelijk een stuk gelikter uit zien dan vroeger. Het stimuleren van het eigen voorstellingsvermogen wordt op de achtergrond geplaatst.

Wat meer dan ooit meespeelt is de verzamelwoede. Dit zie je bijvoorbeeld aan het grote aantal mini figures dat te koop is. En de zogeheten 'polybags' (wat een vreselijke term, het is gewoon een zakje met wat Lego stukjes). Lekker hip en behapbaar. En voor de internetgeneratie allemaal weer in hokjes te plaatsen...
Alles draait om het verzamelen en de exclusiviteit. En punten sparen in de Lego Shop. Waar zijn die mooie oude sets van vroeger?

Overpriced sets van gelicenseerde franchises horen hier ook bij. Ik heb een paar 'dikke' Star Wars sets, maar met de laatste Star Destroyer hebben ze het bij mij verpest. Mega saai model, en veel maar dan ook véél te duur. Dit gaat voor Lego ook de eerste set worden die ze niet kwijt gaan raken.

Zijn er dan geen leuke kanten aan dit verhaal? Jazeker: Ik hoef niet zo veel geld uit te geven aan Lego. Het gros van de sets boeit mij weinig. En je hebt er toch geen plek voor.

Excuses voor de rant... Maar na het zien van wat Lego dit jaar op de markt brengt ben ik er denk ik een beetje klaar mee...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Nyarlathotep schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:06:
[...]

Ik herken dat ook. Pas sinds een paar jaar ben ik weer een beetje met Lego bezig. En het viel mij al meteen op dat dit niet meer de Lego is die wij kennen.

Hoe kan dat? Tsja, andere tijden... De Lego generatie van nu zit achter de spelcomputer en heeft niet meer het geduld om langere tijd met een Lego model bezig te zijn.
Dus dat zie je ook terug in de bouwinstructies: Veel meer voorgekauwd en kleinere stapjes zodat je er sneller doorheen kunt 'raggen'.
Ook zijn er inderdaad meer 'voorgevormde' en 'andere' Lego stukjes. Het moet er namelijk een stuk gelikter uit zien dan vroeger. Het stimuleren van het eigen voorstellingsvermogen wordt op de achtergrond geplaatst.
Juist door de grotere verscheidenheid aan steentjes kun je véél meer voor elkaar krijgen met LEGO. Nadeel is dan weer dat je minder snel voldoende steentjes bij elkaar hebt (zeker als kind zijnde) om zelf aan de slag te gaan. Vroeger had je in totaal misschien 6 kleuren en de meeste steentjes waren plat of met een hoek van 90 graden :+ Daar zijn ze nu misschien wat in doorgeschoten. Ook mis ik de speciale baseplates van vroeger, met de verschillende verhogingen, paden, kleuren en noem maar op. Vooral de ridders- en piraten-sets gebruikten die heel veel, maar ook de space-sets. Nu is vrijwel alles plat, en vaak niet eens met een speciale baseplate.

Dat door een bouwtekening heen raggen kan ik me trouwens niet in vinden. Je bent nog steeds aardig lang met de grotere modellen bezig. Enige grote verschil dat ik me kan bedenken is dat we nu ouder zijn en véél sneller bepaalde constructies begrijpen en dus makkelijker dingen in elkaar zetten. Maar de instructies van nu zijn echt niet veel anders dan de instructies van pak 'm beet 25 jaar terug, ook niet qua hoeveelheid steentjes per stap.

• Marsman83
Ik snap die teleurstelling van een aantal hier opzich wel maar... Lego moet ook met de tijd mee want de tijden veranderen. Ik vind het knap dat ze zoveel meer neer kunnen zetten en toch bij de roots blijven. Sterker nog, het bouwen is alleen maar complexer geworden (SNOT technieken). Dat maakt dat kinderen en volwassenen nog beter na moeten denken en nog meer mogelijkheden hebben.
Ik vind dit een goede vooruitgang, bijkomend voordeel is dat de modellen er ook veel realistischer uitzien. Ook vallen ze minder snel uit elkaar waardoor de speelbaarheid ook omhoog gaat.
Lego moet het toch opnemen tegen computerspellen en grote hoeveelheden plastic prul, ik ben blij dat ze op deze manier toch nog genoeg kinderen naar iets analoogs kunnen aanzetten.

Daarnaast is er voor ons AFOL's gewoon de Creator Expert lijn.
De onlangs uitgebrachte Speed Champions zitten een beetje tussen Lego voor kinderen en AFOL's in heb ik het idee.

• Haay
Marsman83 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:35:
Ik snap die teleurstelling van een aantal hier opzich wel maar... Lego moet ook met de tijd mee want de tijden veranderen. Ik vind het knap dat ze zoveel meer neer kunnen zetten en toch bij de roots blijven. Sterker nog, het bouwen is alleen maar complexer geworden (SNOT technieken). Dat maakt dat kinderen en volwassenen nog beter na moeten denken en nog meer mogelijkheden hebben.
Ik vind dit een goede vooruitgang, bijkomend voordeel is dat de modellen er ook veel realistischer uitzien. Ook vallen ze minder snel uit elkaar waardoor de speelbaarheid ook omhoog gaat.
Lego moet het toch opnemen tegen computerspellen en grote hoeveelheden plastic prul, ik ben blij dat ze op deze manier toch nog genoeg kinderen naar iets analoogs kunnen aanzetten.

Daarnaast is er voor ons AFOL's gewoon de Creator Expert lijn.
De onlangs uitgebrachte Speed Champions zitten een beetje tussen Lego voor kinderen en AFOL's in heb ik het idee.
Precies! Als LEGO was blijven hangen bij de hoekige blokjes zoals wij uit onze jeugd kennen, dan was LEGO als bedrijf al lang failliet gegaan. Je moet als bedrijf blijven innoveren. Stilstand is nu eenmaal achteruitgang.

Met moderne SNOT technieken kunnen nu constructies gebouwd worden waar LEGO designers 20-30 jaar geleden alleen maar van konden dromen! Wanneer ik Creator Expert sets bouw dan verbaas ik me keer op keer weer over de ontzettend creatieve oplossingen die de designers bedacht hebben om verschillende onderdelen met elkaar te combineren voor het gewenste effect.

Vergelijk bv. de oude UCS Yoda (7194) uit 2002 met de nieuwe Yoda (75255) uit 2019. Waar de oude Yoda vooral bestaat uit het stapelen van LEGO blokken wordt de nieuwe Yoda opgebouwd met SNOT technieken, plates en kleine onderdelen. Het resultaat is veel gedetailleerder, hoewel de meningen verdeeld zijn over de gekozen oplossing voor de ogen. :P Ik heb mij in ieder geval bijzonder vermaakt tijdens het bouwen van deze nieuwe Yoda en geniet er elke dag van wanneer ik hem zie staan in mijn LEGO Star Wars collectie. :)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 20:02
Ik vraag mij wel af of de Lego designers niet erg jaloers naar alle MOCs kijken.. de technieken en hoeveelheid stenen die daar gebruikt worden, zijn voor daadwerkelijke producten over het algemeen niet toegestaan want te duur/moeilijk.

• AppieNL
Vast en zeker dat ze soms/vaak jaloers naar MOCs kijken.

Nog een regel voor designers is dat sets worden getest op "blijft dit een paar jaar goed in elkaar zitten met allerlei temperatuur verschillen van de seizoenen".

Sets voor uitgave worden dus in een oven gezet om zo 40-50 graden Celsius na te bootsen van een zomer.

Een MOCer gaat z'n MOC nooit op die manier testen.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:03
Wat ik van mijn kindertijd nog aan lego hebt vond ik het leuk dat met de eenvoudige modellen een hele hoop mogelijk was. Een pneumatische heftruck en graafmachine. Of een simpele raceauto met een sturende wielen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz0CLahP9H2l50GSlK3lLdGK7bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z74CmaHXtyJZ8Muf1cKzLLWh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NC5QIhU0EDQ2DwAhMACES66cT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcqgzUys234v1h86kwBstRQ1.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit was toen een droom van iedere Lego fan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtSiA_gCoRPNxGOWBuQt7RcpxUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6na94mNzWNekJM9RMPHfSit.jpg?f=fotoalbum_large

Ook door de eenvoud van de technieken was als kind de enige limitatie je eigen creativiteit. Voor mijn gevoel heb je met de huidige stenen en bouwtechnieken veel meer kennis nodig hoe alles op elkaar aan sluit. Door deze complexere technieken zijn de standaard modellen wel complexer en mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RbVWImGcoxCG821h-UsoEJBuVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pnlW8wlJywJC02SDtg0fF7v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtYHsA4iuCwvclLH1uVB2FRVxrk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtpw8aaCGOgJkEj3ExNqrSE5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4kV4lN8bN08xPuevwRvGpwqyrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5S3SwC8ERvM3qkZgUtiBfhcT.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor mij was lego vroeger vooral zelf creaties maken (bussen, kabelbanen, loipe bullies). Ik ben benieuwd hoe ouders met wat oudere kinderen (8-12) dat nu ervaren met hun kinderen, zijn die nog steeds creatief aan het bouwen of alleen maar via de voorgekauwde modellen in de boekjes?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

SomerenV schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:14:
[...]
Maar de instructies van nu zijn echt niet veel anders dan de instructies van pak 'm beet 25 jaar terug, ook niet qua hoeveelheid steentjes per stap.
Ik heb even een paar Technic topmodellen bekeken met tussenstappen van 21 jaar:

1977 - 853 Car Chassis
608 parts / 47 stappen = 12,9 onderdelen per stap

1998 - 8462 Tow Truck
774 / 95 = 8,1
Alleen de subassemblies van meer dan 3 geteld

2019 - 42110 Liebherr R 9800 Excavator
4108 / 1000 = 4,1 per stap
Boeken verder niet doorgebladerd op zoek naar grotere subassemblies

Ik zie hier dus weldegelijk een versimpeling. Het kan met andere series (Creator enz) anders zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 18-03-2020 10:36 ]

• Haay
LordSinclair schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:02:
Voor mij was lego vroeger vooral zelf creaties maken (bussen, kabelbanen, loipe bullies). Ik ben benieuwd hoe ouders met wat oudere kinderen (8-12) dat nu ervaren met hun kinderen, zijn die nog steeds creatief aan het bouwen of alleen maar via de voorgekauwde modellen in de boekjes?
Mijn zoon (bijna 14) is inmiddels te oud om nog met Lego te spelen, maar hij vond het voorheen veel leuker om een grote bak met Lego te hebben en daar zelf creatief mee te bouwen, dan om voorgekauwde modelletjes te maken.

Mijn dochter (10) vond het bouwen van setjes niet bijster interessant, maar was er vervolgens juist leuk mee aan het spelen met zelfbedachte verhaaltjes. Vooral Friends en Elves sets dan.

Beiden doen inmiddels niks meer met Lego, dus ben ik nu thuis de enige die nog regelmatig een nieuwe doos opent en die set dan bouwt. Maar ik bouw dan wel Creator Expert, Ideas en Star Wars sets puur voor display. Het bouwen volgens de handleiding vind ik meditatief. Vergelijkbaar met een grote legpuzzel maken. En de resultaten staan vervolgens mooi in of op de (vitrine) kast.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GeeBee schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb even een paar Technic topmodellen bekeken met tussenstappen van 21 jaar:

1977 - 853 Car Chassis
608 parts / 47 stappen = 12,9 onderdelen per stap

1998 - 8462 Tow Truck
774 / 95 = 8,1
Alleen de subassemblies van meer dan 3 geteld

2019 - 42110 Liebherr R 9800 Excavator
4108 / 1000 = 4,1 per stap
Boeken verder niet doorgebladerd op zoek naar grotere subassemblies

Ik zie hier dus weldegelijk een versimpeling. Het kan met andere series (Creator enz) anders zijn...
Dat Car Chassis kan ik wel bouwen op basis van twee zij-aanzichten. Die Liebherr kom ik niet verder dan de uitlaat. :P

• meesje
  • Nu online
Wat vinden jullie van de SW helmen? Hebben ze bewust niet de SNOT techniek gebruikt? Persoonlijk vind ik ze daardoor niet echt mooi.
En wat doe je er mee als je ze gebouwd hebt? Sowieso de vraag bij veel Lego sets. ;)

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 18:58

Kraz

Saving the world

meesje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:38:
Wat vinden jullie van de SW helmen? Hebben ze bewust niet de SNOT techniek gebruikt? Persoonlijk vind ik ze daardoor niet echt mooi.
En wat doe je er mee als je ze gebouwd hebt? Sowieso de vraag bij veel Lego sets. ;)
DIt is toch met heel veel dingen?
Ook modelbouw; Wat doe je ermee zodra het 'af' is? Echt spelen zit er niet meer in denk ik?

Desondanks moet LEGO voor mij nog wel een play value hebben. Die SW helmen en architecture hebben dat voor mij niet.
De Modulars daarintegen zeer zeker wel. Ook de kermisattracties, zoals de achtbaan etc.

Maar onder aan de streep gaat het mij puur om het bouwplezier en de bewondering voor de technieken die zijn gebruikt.

• meesje
  • Nu online
@Kraz Play value. Goed punt. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar sets met (een) minifig(s). Daarnaast ook leuk om samen met mijn zoontje aan de slag te gaan.
Leuk die vergelijking met modelbouw. Stom van me, maar die vergelijking heb ik nooit gemaakt. Mijn broer had vroeger veel spul van Revell. En inderdaad wat doe je na het bouwen, ergens neer zetten en eens in de zoveel tijd de boel afstoffen. Lego kun je mooi weer afbreken en later opnieuw genieten met bouwen. Je hoeft dan ook niet alles uit te stallen (in de woonkamer), maar af en toe bv een enkel Architecture setje ergens uitstallen.

• Shanquish
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Wil je een foto maken als hij ernaast staat? Ik heb zelf ook 8 x 6-stud Speed Champions en twijfel heel erg om de Audi en/of Nissan GT-R op de wishlist te zetten :)
Ik heb afgelopen week de Nissan opgebouwd en naast een F40 van weleer gezet.
vond wel dat er enorm veel stickers gebruikt moesten worden, die op het raam vond ik knap lastig omdat deze gebogen is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qQNBqaJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gVpQAK2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I1ajwyy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D3uI1O9.jpg

En ook de F8 tributo alsnog nageleverd gekregen, en gebouwd.
ook hierin zitten 2 stuks 1 stud met het ferrari logo aan de zijkant die ook gebruikt word bij de F40, dit wil je namelijk echt niet plakken. :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqeCQBg.jpg

ondertussen ook nog steeds bezig met de Chiron, hiervan ben ik nu door het eerste boekwerk heen, techniek lijkt zoveel als klaar nu, werkt allemaal feilloos. ik heb het idee dat het nu voornamelijk opbouwen van het model ansich is ...

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 18:47

key

De F40 inmiddels ook binnen. Nu de Porsche nog even scoren.
De nieuwe versies zijn erg mooi, maar de verhouding is scheef tegenover de figuren.

Toch wil ik die F8 ook nog hebben, erg mooi ding.

Pas mijn eerste Speed Champions gekregen, de Chevrolet Camaro. Mijn pa nog even lief aankijken gezien die de Ford Fiesta heeft liggen. Mooi exemplaar.

Toch eerst de Ford Mustang Creator bestellen, Na de VW T1 begint het toch weer te kriebelen die Creator Expert serie.

• idef1x
Haay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Mijn zoon (bijna 14) is inmiddels te oud om nog met Lego te spelen...,....

....dus ben ik nu thuis de enige die nog regelmatig een nieuwe doos opent en die set dan bouwt.
Hmmm dus jij bent jonger dan je zoon??? :+

Volgens mij is niemand te oud om met Lego te spelen/bouwen. Mijn gepensioneerde buurman (>70) heeft laatst met veel plezier de excavator gebouwd (https://www.lego.com/nl-n...rr-r-9800-excavator-42100) en ik ben de 50 inmiddels ook voorbij en vind het nog steeds prachtig spul :)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn oudste zoon, nu 12, heeft nauwelijks naar Duplo of Lego omgekeken. Mijn zoon van 4 is helemaal verslaafd aan zijn Duplo trein. Hij bouwt van de losse blokken stations, trappen en nog veel meer. De fantasie wordt dus nog volop gebruikt.

En aangezien hij al bijna een jaar loopt te smeken om de 'Lego snelheidstrein' gaat die er met zijn verjaardag ook komen. Op naar de volgende fase!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• AppieNL
Mochten er nog mensen zijn die plannen hadden om een Lego Store te bezoeken:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x468kvnvffn41.jpg

• Marsman83
Vandaag ben ik bezig geweest met deze Volksrod:
https://rebrickable.com/m...minifigure-size/#comments

Als kever liefhebber ben ik erg blij met het resultaat.
Je moet er echter niet teveel aankomen want hij is wel heel erg flimsy en de wielen draaien ook niet al te best maar ach, als displaymodel is hij erg mooi vind ik :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cwhqhqow4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ym4agum.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/d1qxxn.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaaf ding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-12 19:13

D75

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUjqTjeHXTEzyOT2IxZvHxG4ts0=/f/image/7gnO1js7u9LvWgvcJ2HYkoBP.jpg

Kreeg ik via WA... ken de bron niet

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

D75 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:44:
[Afbeelding]

Kreeg ik via WA... ken de bron niet
ik zag hem net ook op FB.. en poste in ToolkiT in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2020!"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Ququ
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-12-2021

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12 15:17

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 15:35
Shanquish schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb afgelopen week de Nissan opgebouwd en naast een F40 van weleer gezet.
vond wel dat er enorm veel stickers gebruikt moesten worden, die op het raam vond ik knap lastig omdat deze gebogen is.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En ook de F8 tributo alsnog nageleverd gekregen, en gebouwd.
ook hierin zitten 2 stuks 1 stud met het ferrari logo aan de zijkant die ook gebruikt word bij de F40, dit wil je namelijk echt niet plakken. :X

[Afbeelding]

ondertussen ook nog steeds bezig met de Chiron, hiervan ben ik nu door het eerste boekwerk heen, techniek lijkt zoveel als klaar nu, werkt allemaal feilloos. ik heb het idee dat het nu voornamelijk opbouwen van het model ansich is ...
Die Nissan GT-R vind ik ook wel gaaf. Ik zie dat deze Nissan 8 studs breed is terwijl oudere speed champions 6 studs breed zijn. Ik heb de Mclaren 75892, de fiesta WRC 75885 en de porche 75887 maar de verhoudingen voelen voor mij toch niet helemaal lekker (eigenlijk te smal). Wat vind jij van de nieuwe verhoudingen van de Nissan ten opzichte van oudere speed champions? Zijn deze realistischer?

• Oekol
  • Laatst online: 06:49

Oekol

waka waka hey hey

Voor een totale leek wat betreft lego (afgezien van vroeger...) is lego technic dat een brug te ver? Nu in deze barre tijden leek het me leuk om de bugatti of de porsche gt3rs te maken. Nu is de porsche slecht verkrijgbaar nog maar de bugatti staat voor 265 euro op Amazon.de. Iemand misschien tips waar te kijken voor goeie prijzen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mschol
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:21:
Voor een totale leek wat betreft lego (afgezien van vroeger...) is lego technic dat een brug te ver? Nu in deze barre tijden leek het me leuk om de bugatti of de porsche gt3rs te maken. Nu is de porsche slecht verkrijgbaar nog maar de bugatti staat voor 265 euro op Amazon.de. Iemand misschien tips waar te kijken voor goeie prijzen?
het is niet een brug te ver, het vereist soms even beter kijken.

kijk op brickwatch.net voor actuele prijzen

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Brickwatch zegt Amazon
https://www.brickwatch.ne...42083/Bugatti-Chiron.html

Kaufhof Galleria (Dld) wil ook nog wel eens een leuke aanbieding hebben, maar nu niet.
https://www.galeria.de/LE...atti-Chiron/34814794.html

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Thanks! Ga dat in de gaten houden. De porsche heb ik jaren geleden zien staan toen ik spel kocht bij intertoys. Toen zei ik tegen m'n vriendin oh kijk wat gaaf! Toen moest de caissière lachen en zei ja maar ook duur(350 euro of zo). Dus nooit gekocht. Nu vind ik de porsche denk ik toffer dan de bugatti, zag net dat je van de porsche ook een hele toffe mini kan maken. Alleen is de porsche vooral 2e hands leuk geprijsd te krijgen, maar m'n eerste build moet ik denk ik alles goed in de zakjes hebben ipv zelf uit elkaar gaan halen..

Edit:

Met de porsche rsr of de 42093 corvette beginnen is een stuk minder leuk of valt dat mee? Prijsverschil is enorm.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 21-03-2020 09:07 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Als ik moest kiezen... Van de Porsche zijn inmiddels heel veel andere mooie C-modellen op Rebrickable
Van de Bugatti nog niet zo. De Divo, Pimp my Bugatti en de rooie remake is erg mooi.
Maar dat zijn allemaal wel weer de Bugatti

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En de Bugatti F1 is ook erg mooi vind ik:
https://rebrickable.com/m...alternate-build/#comments

• Cowamundo
Zodra ik de borg terug heb van ons weekendje weg, en mijn salaris binnen is ga ik toch maar de tree house (21318) bestellen! :)

Heb ik de komende tijd weer wat om handen met al dat thuis zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Cowamundo op 21-03-2020 15:57 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Oké ik heb een nieuwe gezien die vet is! De Ford mustang, die met een MOC ook omgebouwd kan worden met dezelfde lego stukken naar een shelby en als ik er dan nog heen genoeg van heb naar een pick up truck. Denk dat dat een goeie eerste koop is voor mij. Van vroeg af aan al gek op mustang en blauw is m'n lievelingskleur :+

• Kapoen
Cowamundo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:57:
Zodra ik de borg terug heb van ons weekendje weg, en mijn salaris binnen is ga ik toch maar de tree house (21318) bestellen! :)

Op dit moment loopt een dubbele VIP promotie op Lego S@H, dat komt neer op een uitgestelde korting van 10%. Deze promotie loopt t.e.m. 29 maart. Vanaf 23 maart kan je deze actie combineren met deze Paasset (drempel €55):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kPLfVXfTtCv3wB1th02gkLWC-U=/f/image/wvkjEtjaFSy5qZdStS4FCcie.jpg

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XziYCskNEeCW0FWptzpiM577Mew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkA0utUYZUEe3WzWeczoUnhp.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een piraten MOC gemaakt. Best een uitdaging omdat ik:
1 - maar één setje heb uit die lijn (6259)
2 - ik qua geel echt voornamelijk basic steentjes heb

Toch best tevreden met het eindresultaat :) Het doel was om qua stijl niet veel af te wijken van de originele piratensets, en dat is volgens mij wel aardig gelukt.

• almightyarjen

almightyarjen

SomerenV schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:10:
[Afbeelding]

Vandaag een piraten MOC gemaakt. Best een uitdaging omdat ik:
1 - maar één setje heb uit die lijn (6259)
2 - ik qua geel echt voornamelijk basic steentjes heb

Toch best tevreden met het eindresultaat :) Het doel was om qua stijl niet veel af te wijken van de originele piratensets, en dat is volgens mij wel aardig gelukt.
Ja hoor, mooi gelukt :Y

• idef1x
Cowamundo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:57:

Die heb ik net binnengekregen...als het weer een beetje tegenzit ga ik er morgen mee beginnen denk ik :)

Kreeg er nog een grappig treintje gratis bij ter viering van het 40 jarige bestaan, welke ik net in elkaar geprutst heb :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPMv1C2R7dbW552q6fSWPgpw50Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdTcq9D3DSVEk1pOFuwPbxMO.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alleen jammer dat die nog niet de helft van de blokjes van de Bugatti gebruikt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Wom

De DB5 Creator binnen gekregen. Cadeautje van vriendin. Zeer blij mee uiteraard. Zitten aantal leuke functies in die ik eigenlijk niet hard verwacht op eerste zicht.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• AppieNL
zonoskar schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Alleen jammer dat die nog niet de helft van de blokjes van de Bugatti gebruikt.
Beetje inherent aan het gekozen voertuig. F1 auto's in Lego Technic hadden nooit veel onderdelen (1500 max in sets), wat niet alleen komt door het gebrek aan bodywork, maar ook omdat ze rekening moeten houden wat de vering aan gewicht aan kon. Daarnaast heeft de Chiron ook aardig wat constructies die overbodig zijn of efficiënter konden worden gebouwd. Parts inflation staat mooi op de doos.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ODzcx_8vNOc1kKnGBPBJruqhGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdtdpvOnDJsplne34MJVtyyI.jpg?f=fotoalbum_large

Net klaar met het ISS, niet echt moeilijk, maar hij staat wel leuk naast de Apollo 5 en de maandlander.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TripleQ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:24:
[Afbeelding]

Net klaar met het ISS, niet echt moeilijk, maar hij staat wel leuk naast de Apollo 5 en de maandlander.
Dan moet je wel een plaatje posten waar ze alle drie op staan :+

Meer dan ik dacht...

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Dan moet je wel een plaatje posten waar ze alle drie op staan :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qs7UQwy_jvGfPuwzIKS-C3dVdjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZBWTgkODugeiMBr6F5vV3tG.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:23
Voorzichtig aan maar begonnen aan m'n backlog :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OlrbsBdl.jpg

• Cowamundo
Kapoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:20:
[...]

Op dit moment loopt een dubbele VIP promotie op Lego S@H, dat komt neer op een uitgestelde korting van 10%. Deze promotie loopt t.e.m. 29 maart. Vanaf 23 maart kan je deze actie combineren met deze Paasset (drempel €55):
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip maar denk dat ik de set toch ergens anders ga halen.
Of €200 betalen en dan 10€ 20€ korting op mijn volgende aankoop of direct 20€ korting pakken zonder “verplicht” te zijn tot nog een aankoop.

En de kleine gratis extra’s etc. loop ik niet zo warm voor moet ik eerlijk zeggen.

• streamnl
  • Niet online
Toch blijft de Apollo erg gaaf.
Misschien toch zelf een keer aanschaffen...

Blijft een mooi trio zo d:)b

Meer dan ik dacht...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-12 09:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

streamnl schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Toch blijft de Apollo erg gaaf.
Misschien toch zelf een keer aanschaffen...

Blijft een mooi trio zo d:)b
Bedoel je de Saturn V (raket gebruikt in de Apollo missies) of de Apollo 11 maandlander :P?
Ik heb alleen het ISS niet, maar die vind ik eerlijk gezegd ook niet zo heel interessant. De maanlander heb ik nog in doos liggen, maar de Saturn V is oprecht een van de vetste Lego sets die ik heb. En dat zijn er een hoop :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• streamnl
  • Niet online
Kuusj schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Bedoel je de Saturn V (raket gebruikt in de Apollo missies) of de Apollo 11 maandlander :P?
Ik heb alleen het ISS niet, maar die vind ik eerlijk gezegd ook niet zo heel interessant. De maanlander heb ik nog in doos liggen, maar de Saturn V is oprecht een van de vetste Lego sets die ik heb. En dat zijn er een hoop :+
Ik doel op de maanlader.
Ik deel jouw mening over de ISS. De Saturn vind ik eigenlijk te groot ;)

Meer dan ik dacht...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-12 09:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

streamnl schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Ik doel op de maanlader.
Ik deel jouw mening over de ISS. De Saturn vind ik eigenlijk te groot ;)
Ah, ik vind het formaat net wat hebben :)

Hoe dan ook, ik begin ook eens langzaam met wat dozen te bouwen. Toch niks anders te doen nu..
De Audi S1 Quattro (76897), de nieuwe Fiat 500, de kerstset van afgelopen kerst, de stoomboot van Mickey, de maanlander... En ik heb 2 van die 'gratis' treinen, dus daar ga ik er ook maar eens 1 van bouwen denk ik.

Ik wil heel graag de launch pad nog voor de Saturn V, al wordt het dan wel echt een kolossaal geval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw_cPrK_FcKQYESPAJEYcTDyNPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGa2s7SSq0KNt7ReKwEPuKuc.jpg?f=fotoalbum_large

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kuusj schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Ah, ik vind het formaat net wat hebben :)

Hoe dan ook, ik begin ook eens langzaam met wat dozen te bouwen. Toch niks anders te doen nu..
De Audi S1 Quattro (76897), de nieuwe Fiat 500, de kerstset van afgelopen kerst, de stoomboot van Mickey, de maanlander... En ik heb 2 van die 'gratis' treinen, dus daar ga ik er ook maar eens 1 van bouwen denk ik.

Ik wil heel graag de launch pad nog voor de Saturn V, al wordt het dan wel echt een kolossaal geval:
[Afbeelding]
Shit die is groot... :X Maar wel gaaf! Is geen officiële set, toch? MOC ofzo?

* Bra-Jo heeft hier de Saturn liggen
Helaas de blauwe stutten kwijtgeraakt met de verhuizing, hopelijk kom ik die nog een keer in een doos tegen.

En morgen hoop ik de maanlander zelf of het ISS te krijgen van mijn dames. :)

Nomen nescio

Pagina: 1 ... 48 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .