Voor een prijzen overzicht van web- en fysieke winkels gebruik ik: https://www.brickwatch.net/en-NL/ . Het is een soort Tweakers Pricewatch voor LEGOLeoon. schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:21:
Voor een totale leek wat betreft lego (afgezien van vroeger...) is lego technic dat een brug te ver? Nu in deze barre tijden leek het me leuk om de bugatti of de porsche gt3rs te maken. Nu is de porsche slecht verkrijgbaar nog maar de bugatti staat voor 265 euro op Amazon.de. Iemand misschien tips waar te kijken voor goeie prijzen?
zou zo uit de catalogus 1997 kunnen komenSomerenV schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:10:
[Afbeelding]
Vandaag een piraten MOC gemaakt. Best een uitdaging omdat ik:
1 - maar één setje heb uit die lijn (6259)
2 - ik qua geel echt voornamelijk basic steentjes heb
Toch best tevreden met het eindresultaatHet doel was om qua stijl niet veel af te wijken van de originele piratensets, en dat is volgens mij wel aardig gelukt.
Ik denk eerder '89-'91. Maar dat is misschien mijn gedachte omdat mijn piraten-sets uit die periode komen en deze daar prima tussen past.
6259 Gevangenpoort komt uit 1991 inderdaad.
https://rebrickable.com/sets/6259-1/broadsides-brig/#parts
Folder uit '91 vanwege de hoge nostalgiefactor :):
https://archive.org/detai...go-1991/page/n17/mode/2up
https://rebrickable.com/sets/6259-1/broadsides-brig/#parts
Folder uit '91 vanwege de hoge nostalgiefactor :):
https://archive.org/detai...go-1991/page/n17/mode/2up
[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 23-03-2020 00:26 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
https://www.instagram.com...fzD/?igshid=11r4nmxj9f4pq is na mahal aan de Bugatti begonnen, diverse collega’s ook geïnstrueerd (Lego friends doet t daar goed)dxta schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:54:
Mooie nieuwe AFOL ambassadeur erbij
https://nos.nl/artikel/23...netip-speel-met-lego.html
0:56... Sjinkie heeft even aan de zuster een bakje gevraagd zie ik wel
[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 23-03-2020 09:14 ]
Ja dankzij hem en twee collega's op mijn eigen werk die fanatiek ben, ben ik ook weer begonnen. Samen met mijn vriendin zijn we nu de Porsche en de Mustang aan het bouwen. Super om weer te doen! Waarom ben ik hier ooit mee gestopt...himlims_ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:09:
[...]
https://www.instagram.com...fzD/?igshid=11r4nmxj9f4pq is na mahal aan de Bugatti begonnen, diverse collega’s ook geïnstrueerd (Lego friends doet t daar goed)
Zo zeg, dit is wel een vette aanbieding!
Jaar abonnement op Topgear (NL) voor €89,95 en je krijgt er de LEGO Topgear Rally auto gratis bij!
https://topgear.nl/abonnement/12x-topgear-lego-rallyauto/

(Op=Op uiteraard)
Jaar abonnement op Topgear (NL) voor €89,95 en je krijgt er de LEGO Topgear Rally auto gratis bij!
(Op=Op uiteraard)
Mooie actie, geeft wel aan hoe erg die set flopt op het moment denk ik, als ze em al in combo met een jaar abbo (normaal ook zon 60-80 euro toch?) weg moeten doenHaay schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:57:
Zo zeg, dit is wel een vette aanbieding!
[Afbeelding]
(Op=Op uiteraard)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het ligt denk ik eerder aan het magazine dan aan de auto.
het niveau is echt veel slechter dan eerst.
het niveau is echt veel slechter dan eerst.
^^^ Dat geldt óók voor de auto hoor
Dankzij alle quarantaine perikelen en het feit dat ik een paar weken terug 71043 Hogwarts Castle in elkaar heb gezet, zit ik te kijken naar mijn eerste modular. Ik zit enigszins te twijfelen tussen de Diner en Boekenwinkel (nadat ik onwijs spijt heb gehad nooit de Brick Bank te hebben besteld).
Uiteraard kan niemand die keuze voor mij maken, maar iemand die ervaring heeft met beiden en mij misschien iets wijzer wil maken qua bouwstijlen etc?
Uiteraard kan niemand die keuze voor mij maken, maar iemand die ervaring heeft met beiden en mij misschien iets wijzer wil maken qua bouwstijlen etc?
per aspera ad astra
Ik ben mij aan het oriënteren op de 42083 Bugatti Chiron en zou deze graag willen bouwen met de 'Pimp my Bugatti' MOC.
Inmiddels ben ik zo ver dat ik de hiervoor benodigde onderdelen in een wishlist op Bricklink heb staan. Bij het vervolgens kopen van de onderdelen krijg ik meer onderdelen in mijn shopping cart dan benodigd. Enig idee hoe dit komt?
Als ik het nu zou bestellen (verdeeld over 2 webshops) krijg ik een item count van 300 i.p.v. 264 (waarvan 70 uniek). Wellicht kijk ik er overheen, maar ik kan niet zo snel terug vinden welke items dan extra worden besteld t.o.v. van de wishlist. Is het verder nog mogelijk om te kijken wat de goedkoopste aanbieders zijn? Nu maak ik willekeurige selecties of is hiervoor de easy buy optie (als ik dit doe krijg ik ook winkels buiten Nederland en dat lijkt mij qua verzendkosten niet het goedkoopste)
Dank!
Inmiddels ben ik zo ver dat ik de hiervoor benodigde onderdelen in een wishlist op Bricklink heb staan. Bij het vervolgens kopen van de onderdelen krijg ik meer onderdelen in mijn shopping cart dan benodigd. Enig idee hoe dit komt?
Als ik het nu zou bestellen (verdeeld over 2 webshops) krijg ik een item count van 300 i.p.v. 264 (waarvan 70 uniek). Wellicht kijk ik er overheen, maar ik kan niet zo snel terug vinden welke items dan extra worden besteld t.o.v. van de wishlist. Is het verder nog mogelijk om te kijken wat de goedkoopste aanbieders zijn? Nu maak ik willekeurige selecties of is hiervoor de easy buy optie (als ik dit doe krijg ik ook winkels buiten Nederland en dat lijkt mij qua verzendkosten niet het goedkoopste)
Dank!
Vanmorgen de Ford Mustang willen bestellen via lego.com gezien je er de locomotief erbij kreeg in de actie. Die wil ik sowieso hebben en naast mijn oude versie uit mijn kinderjaren te zetten.
Blijft de actie voorbij en krijg je een kuikentje.... tegenvaller van de dag. Nu maar googlen waar de Mustang het goedkoopste is en hopen op een locomotief via marktplaats
Blijft de actie voorbij en krijg je een kuikentje.... tegenvaller van de dag. Nu maar googlen waar de Mustang het goedkoopste is en hopen op een locomotief via marktplaats
De locomotief heeft zelfs het einde van de promotieperiode niet gehaald. Ik geloof dat hij afgelopen donderdag of vrijdag uitgeput was, niet toevallig bij het begin van de dubbele VIP punten actie.key schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:18:
Vanmorgen de Ford Mustang willen bestellen via lego.com gezien je er de locomotief erbij kreeg in de actie. Die wil ik sowieso hebben en naast mijn oude versie uit mijn kinderjaren te zetten.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Het kan komen door een paar bulk-onderdelen (zwarte pins bv) die dan alleen maar per 100 besteld kunnen worden.AversusZ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:17:
Dank!
Je kunt bij een winkel op Edit klikken en kijken waar dat gebeurt.
De bovenste 4 items zijn alleen in zakjes van 25/10 te koop

Ik klik een Wanted list aan (Linkje onder Name, niet de button Easy buy), dan Buy All. Je kunt dan bovenaan bij de Store filters > Store location > Netherlands aanzetten.
Het is wel bijna onmogelijk om alles bij één winkel te vinden. Meestal verzamel ik een paar (kleinere) wanted lists en dan bestel ik ze in één keer. Kan ik weer een paar MOCs vooruit
[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 23-03-2020 16:14 ]
Die technic sets in de achtergrond zijn puur jeugd sentimentChicken88 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:36:
Voorzichtig aan maar begonnen aan m'n backlog
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Boekenwinkel heb ik nog niet, maar diner heb ik gekregen met kerst en die vond ik heel leuk. Ik heb ook oude viswinkel en Parijs restaurant staan. Diner valt qua plezier tussen die twee in. Als je ze beiden wil dan stel ik voor dat je start met diner, gezien boekenwinkel de jongste modular is. Die blijft waarschijnlijk van de twee het langst nog in omloop.LAD93 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:15:
Dankzij alle quarantaine perikelen en het feit dat ik een paar weken terug 71043 Hogwarts Castle in elkaar heb gezet, zit ik te kijken naar mijn eerste modular. Ik zit enigszins te twijfelen tussen de Diner en Boekenwinkel (nadat ik onwijs spijt heb gehad nooit de Brick Bank te hebben besteld).

PS: als je echt niet kan kiezen, koop ze dan meteen allebei
LAD93 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:15:
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Hier staan een aantal modulars op de most wanted list:
* aReaRe heeft alles vanaf de Petshop.
- Garage
- Boekhandel
* aReaRe heeft alles vanaf de Petshop.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
@Flying, @aReaRe©, zojuist de Diner besteld
.
Volgende week is mijn verjaardag ook nog, dus vriendin stelde nog een modular voor als cadeau. Van de week maar eens nadenken over welke
Volgende week is mijn verjaardag ook nog, dus vriendin stelde nog een modular voor als cadeau. Van de week maar eens nadenken over welke
per aspera ad astra
Ik vond het Top Gear wagentje niet eens zo slecht. Rijdt prima, vlotter dan PF wagentjes, het uiterlijk wel ok (het is niet de mooiste, maar hij is niet zo lelijk als dat ik eerst dacht). Het probleem dat Sariel had met een afwijking naar links bij rechtuit kon ik niet bespeuren. Wat ik wel merkte is dat het nieuwe differentiëel niet zo makkelijk soepel draait binnenin als de oude, dat alle power naar 1 wiel draait (wellicht had Sariel hier last van).
En kostenplaatje technisch, een nieuwe Control+ Technic hub en 2 motors zal je los ook wel €90 kosten bij Lego als ze op de site komen.
Dat allemaal gezegd hebbende, de Liebherr scoren voor rond de €300 en daarvan een keer de Control+ onderdelen gebruiken voor een Top Gear auto is veel meer waar voor je geld
Goede keusLAD93 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:35:
@Flying, @aReaRe©, zojuist de Diner besteld.
@Guardian1980 en @GeeBee hebben het bij het rechte eind
Overigens brengt dat magazine weer direct herinneren terug
@caspervc Die brandweerwagen van 6389 vond ik vroeger echt zó vet! Kan me herinneren dat die redelijk front en center in een van de magazines van de 90s stond. Overigens wel absurd om te zien hoe 'klein' die tegenwoordig is vergeleken met die Speed Champions Porsche. Toch heeft de oude schaal iets meer charme vind ik, maar dat zal ook te maken hebben met jeugdsentiment.
Hoe zit het met de Fiat 500 (10271)? Ziet er naar uit dat die alleen te koop is op de lego website. Dacht wellicht is die leuk voor m'n partner en kan ik een echte mannen auto: de mustang in elkaar sleutelen. Maar kan dus geen mooier prijsje v dan 85 euro vinden atm
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Speciaal voor jou wat foto's gemaaktToolkiT schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Die technic sets in de achtergrond zijn puur jeugd sentiment

https://imgur.com/a/TPo1bqg
Zal enkele maanden tot 1 jaar duren voordat andere shops hem mogen verkopen.Leoon. schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:27:
Hoe zit het met de Fiat 500 (10271)? Ziet er naar uit dat die alleen te koop is op de lego website. Dacht wellicht is die leuk voor m'n partner en kan ik een echte mannen auto: de mustang in elkaar sleutelen. Maar kan dus geen mooier prijsje v dan 85 euro vinden atm
@Chicken88
Ah, de 8854 Unimog kraan. Mijn eerste "grote" set. En de eerste keer dat ik Lego kapot heb gekregen in mijn jeugd. De schroefdraadas van de draaitafel is toen gesneuveld. Gelukkig was dat te bestellen bij Lego.
[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 23-03-2020 23:04 ]
caspervc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:18:
Hier zijn we maar aan de stad gaan bouwen.
- Jaren 80/90 lego van Papa (Kasteel, Brandweerkazerne, Politiebureau etc)
- Lego Friends en zo'n 3 in 1 shop van de oudste (6)
- Lego airport, Vuilniswagen en Cars van de jongste (3)
Lekkere bonte bende is het!
Blijft toch wel erg jammer dat piraten en ridder sets niet meer van deze tijd zijn
Misschien toch ook maar eens een MOC gaan maken met studio en dan de onderdelen bestellen.
Misschien toch ook maar eens een MOC gaan maken met studio en dan de onderdelen bestellen.
[ Voor 36% gewijzigd door Cowamundo op 24-03-2020 08:20 ]
Dat is altijd leuk om te doen, vooral nu met veel thuiszitten. Houd ons op de hoogteCowamundo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
Blijft toch wel erg jammer dat piraten en ridder sets niet meer van deze tijd zijn![]()
Van het weekend met de onderdelen uit de collectie de Millennium Falcon gemaakt. De jongste vind hem fantastisch...
:strip_exif()/f/image/DbMle3mYyLjQjZCX1VjfHxYT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lGnEiafoLNdFnFi9sCazServ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooraf dacht ik dat ik wel genoeg grijze vleugel delen zou hebben.. dat viel vies tegen. Heb wel een boel grijs maar juist niet dat type vleugel (wedge) die ze in de set gebruiken.
Evengoed zeer tevreden met het resultaat
:strip_exif()/f/image/DbMle3mYyLjQjZCX1VjfHxYT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lGnEiafoLNdFnFi9sCazServ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooraf dacht ik dat ik wel genoeg grijze vleugel delen zou hebben.. dat viel vies tegen. Heb wel een boel grijs maar juist niet dat type vleugel (wedge) die ze in de set gebruiken.
Evengoed zeer tevreden met het resultaat
Er komen natuurlijk wel 2 piraten sets aan binnenkort (in ieder geval Pirate Bay, gerucht dat die op 1 april komt, en ander gerucht dat er een 3-in-1 creator piratenschip komt met brick zeilen, en als alternate builds een pirateneiland en een piratenbar).
Maar goed, dat zal wel net nieuwe technieken en steentjes zijn dus als je meer van de klassieke versies bent, spreekt dat misschien ook niet aan.
Het zou wel tof zijn als ze ieder jaar 2 sets in een ouder thema uitbrengen (dingen als Benny's Spaceship tellen eigenlijk ook wel mee). Ze hebben trouwens al wel voor Ninjago de 'Legacy' sublijn: andere versies van al eerder uitgebrachte sets.
En er zijn ook genoeg sets die ik gemist heb in mijn dark age. Ik dacht pas: lijkt me cool als ze een soort steampunk of air pirates thema zouden doen. Blijkbaar hebben ze iets vergelijkbaars gedaan in 2016 met Ninjago... dus wel grappig om dat te zien.
Maar goed, dat zal wel net nieuwe technieken en steentjes zijn dus als je meer van de klassieke versies bent, spreekt dat misschien ook niet aan.
Het zou wel tof zijn als ze ieder jaar 2 sets in een ouder thema uitbrengen (dingen als Benny's Spaceship tellen eigenlijk ook wel mee). Ze hebben trouwens al wel voor Ninjago de 'Legacy' sublijn: andere versies van al eerder uitgebrachte sets.
En er zijn ook genoeg sets die ik gemist heb in mijn dark age. Ik dacht pas: lijkt me cool als ze een soort steampunk of air pirates thema zouden doen. Blijkbaar hebben ze iets vergelijkbaars gedaan in 2016 met Ninjago... dus wel grappig om dat te zien.
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Dat gerucht van het piratenschip klopt alvast, er circuleren wazige foto's van de box art. De zeilen zijn inderdaad brick built, maar met vrij grote panelen dacht ik. De kwaliteit van de foto's was niet denderend, dus ik heb niet alle details kunnen bekijken.Hierkomik schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:49:
Er komen natuurlijk wel 2 piraten sets aan binnenkort (in ieder geval Pirate Bay, gerucht dat die op 1 april komt, en ander gerucht dat er een 3-in-1 creator piratenschip komt met brick zeilen, en als alternate builds een pirateneiland en een piratenbar).
Ah dus dat is de reden. Dank voor de uitgebreide toelichting inclusief het zelf nalopenGeeBee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:51:
[...]
Het kan komen door een paar bulk-onderdelen (zwarte pins bv) die dan alleen maar per 100 besteld kunnen worden.
Je kunt bij een winkel op Edit klikken en kijken waar dat gebeurt.
De bovenste 4 items zijn alleen in zakjes van 25/10 te koop
[Afbeelding]
Ik klik een Wanted list aan (Linkje onder Name, niet de button Easy buy), dan Buy All. Je kunt dan bovenaan bij de Store filters > Store location > Netherlands aanzetten.
Het is wel bijna onmogelijk om alles bij één winkel te vinden. Meestal verzamel ik een paar (kleinere) wanted lists en dan bestel ik ze in één keer. Kan ik weer een paar MOCs vooruit
Ik had die foto's ook gezien, maar ik las ook dat sommigen twijfels hadden of het echt was of niet.Kapoen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:14:
[...]
Dat gerucht van het piratenschip klopt alvast, er circuleren wazige foto's van de box art. De zeilen zijn inderdaad brick built, maar met vrij grote panelen dacht ik. De kwaliteit van de foto's was niet denderend, dus ik heb niet alle details kunnen bekijken.
Ik denk ook wel dat het klopt (hoop het althans). En de recente tweets van LegoIdeas twitter lijkt het ook te bevestigen... maar zolang er nog geen aankondiging is, is het een Schrodingers legoset (hij bestaat, en bestaat niet op hetzelfde moment :-p)
Ik wil dus voor mijn vriendin de fiat 500 lego kopen. Deze is op dit moment alleen op de lego website te verkrijgen. Zelf wil ik de mustang kopen en die is nu op brickwatch op z'n goedkoopst voor 118 euro (lego website is hij 139 euro.
Wat is nu verstandig om te doen, ik lees dat je dubbele punten kan krijgen op de lego website, is het verstandiger die 20 euro meer te betalen op de lego website zodat je VIP punten krijgt?
Of stelt dit allemaal niet zoveel voor en moet ik gewoon beide op verschillende websites bestellen?
Via de officiele website van lego kan ik het niet vinden maar wel via deze:
https://www.bouwsteentjes...r-het-lego-vip-programma/
Bij elke bestede €1 spaar je 7,5 punten. Bij 750 punten heb je een waarde van €5 opgebouwd.
200 euro uitgeven op lego spaar ik dan 10 euro, bij een dubbele vip 20 euro.
Wat is nu verstandig om te doen, ik lees dat je dubbele punten kan krijgen op de lego website, is het verstandiger die 20 euro meer te betalen op de lego website zodat je VIP punten krijgt?
Of stelt dit allemaal niet zoveel voor en moet ik gewoon beide op verschillende websites bestellen?
Via de officiele website van lego kan ik het niet vinden maar wel via deze:
https://www.bouwsteentjes...r-het-lego-vip-programma/
Bij elke bestede €1 spaar je 7,5 punten. Bij 750 punten heb je een waarde van €5 opgebouwd.
200 euro uitgeven op lego spaar ik dan 10 euro, bij een dubbele vip 20 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 24-03-2020 12:20 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die piratenset is echt prachtig. Leuk gedaan ook met dat schip.
https://www.bricktastic.n...barracuda-bay-van-gelekt/

Dubbele VIP-punten = 10% van je aankoopwaarde korting op de volgende aankoop in de LEGO Shop. Je kan ze daardoor beter los bestellen. De rest in de VIP-shop is niet erg interessant in mijn ogen.Leoon. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:56:
Ik wil dus voor mijn vriendin de fiat 500 lego kopen. Deze is op dit moment alleen op de lego website te verkrijgen. Zelf wil ik de mustang kopen en die is nu op brickwatch op z'n goedkoopst voor 118 euro (lego website is hij 139 euro.
Wat is nu verstandig om te doen, ik lees dat je dubbele punten kan krijgen op de lego website, is het verstandiger die 20 euro meer te betalen op de lego website zodat je VIP punten krijgt? Of stelt dit allemaal niet zoveel voor en moet ik gewoon beide op verschillende websites bestellen?
[ Voor 120% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2020 12:20 ]
Cool die heli had (heb?) ik ook, was het helemaal vergeten..Chicken88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:50:
[...]
Speciaal voor jou wat foto's gemaakt![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://imgur.com/a/TPo1bqg
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oh, die plaatjes zijn nieuw voor mij. Erg interessant. Wel raar want nu lijkt hij nog meer op de geruchten van de 3-in-1 creator set, wat ook een schip is.
Misschien hadden ze eerst de creator 3-in-1 versie voor ogen voor de Ideas set, maar vonden ze die te klein en hebben ze toch een grotere gemaakt, wat de Pirates of Barracuda Bay is geworden.
Het is hierdoor in mijn ogen wel minder een echte hide-out (mini stadje) en meer een shipwreck set ofzo... als ik het zo een beetje kan omschrijven.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar ben benieuwd naar verdere info en reviews.
Misschien hadden ze eerst de creator 3-in-1 versie voor ogen voor de Ideas set, maar vonden ze die te klein en hebben ze toch een grotere gemaakt, wat de Pirates of Barracuda Bay is geworden.
Het is hierdoor in mijn ogen wel minder een echte hide-out (mini stadje) en meer een shipwreck set ofzo... als ik het zo een beetje kan omschrijven.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar ben benieuwd naar verdere info en reviews.
Dat schip komt er nog steeds. Dit is gewoon een andere set met een stoffen zeil in plaats van plastic. Veel mensen 'zeuren' al geruime tijd om dit soort sets, dus vermoedelijk dacht LEGO dan doen we het direct goed.Hierkomik schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:56:
Oh, die plaatjes zijn nieuw voor mij. Erg interessant. Wel raar want nu lijkt hij nog meer op de geruchten van de 3-in-1 creator set, wat ook een schip is.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2020 13:14 ]
Alleen al die box-artNotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Dubbele VIP-punten = 10% van je aankoopwaarde korting op de volgende aankoop in de LEGO Shop. Je kan ze daardoor beter los bestellen. De rest in de VIP-shop is niet erg interessant in mijn ogen.
Ja erg cool, binnenkort even bij mijn ouders het schip en doos opzoeken.
https://www.promobricks.d...barracuda-bay-bild/97233/
Volgens promobricks wordt ie €199, ik was al bang voor zon prijskaartje op basis van de boxart.
Volgens promobricks wordt ie €199, ik was al bang voor zon prijskaartje op basis van de boxart.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Niet echt verrassend gezien de set. Dat schip was in 1989 volgens mij al behoorlijk prijzig.vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:24:
https://www.promobricks.d...barracuda-bay-bild/97233/
NotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:12:
[...]
Mwah...NotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:32:
[...]
Niet echt verrassend gezien de set. Dat schip was in 1989 volgens mij al behoorlijk prijzig.
Ik heb ook alles op die fotoKapoen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:08:
[...]
Het doet me een beetje denken aan deze eenvoudige foto van een catalogus uit 1987:
[Afbeelding]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Idd Kapoen 
Ik zit nog even te kijken naar het origineel

En hoewel dat wel meer gebouwd is als een piratenhol, heeft het ook die schip onderdelen. Ik vind het leuk dat Lego er mee aan de haal is gegaan en er een boot "uitgehaald" kan worden, want dit zat volgens mij niet in de originele Ideas inzending. Deze komt zeker op de te kopen lijst voor mij, waar het bij de Ideas inzending eerder nog een "maybe" was.
Ik zit nog even te kijken naar het origineel
En hoewel dat wel meer gebouwd is als een piratenhol, heeft het ook die schip onderdelen. Ik vind het leuk dat Lego er mee aan de haal is gegaan en er een boot "uitgehaald" kan worden, want dit zat volgens mij niet in de originele Ideas inzending. Deze komt zeker op de te kopen lijst voor mij, waar het bij de Ideas inzending eerder nog een "maybe" was.
Nu we het toch over dat piratenschip hebben, drop ik deze link maar even hier
LEGO Ideas Pirates of Barracuda Bay revealed!
Spuit 11...
LEGO Ideas Pirates of Barracuda Bay revealed!
Spuit 11...
[ Voor 36% gewijzigd door Magic6399 op 24-03-2020 14:16 ]
225 gulden was voor die tijd meer dan datzelfde 1:1 omgerekend naar Euro's dus ja ergens heeft hij gewoon gelijk.
Je bent pas de derde die dat doetMagic6399 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:
Ik drop deze link maar even hier:
https://brickset.com/arti...f-barracuda-bay-revealed!
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 24-03-2020 14:14 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Op New Elementary staat de bouw al:
LEGO® IDEAS REVIEW: 21322 PIRATES OF BARRACUDA BAY - THE BUILD
LEGO® IDEAS REVIEW: 21322 PIRATES OF BARRACUDA BAY - THE BUILD
Ook op lego site
https://www.lego.com/nl-n...es-of-barracuda-bay-21322
[ Voor 191% gewijzigd door D75 op 24-03-2020 14:31 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ik denk dat deze er wel gaat komen. Kan hem totaal niet kwijt in mijn huidige setting van sets, maar hij is wel enorm gaaf hoor (vroeger heb ik altijd al piraten Lego willen hebben, maar nooit veel gehad)! Lego heeft het origineel flink verbouwd maar compleet gerechtvaardigd, wat een origineel idee om dat schip er zo in te verwerken. Dit is wat Lego als merk zo sterk maakt: de creativiteit van de ontwerpers is echt ongekend
middernacht 1 april *Lego website crashed* 
Per toeval drong mijn moeder onlangs aan om een Lego set te kiezen voor mijn aankomende verjaardag...
*edit* blijft nog de cruciale vraag: staat deze set hetzelfde lot te wachten als WC papier in tijden van Covid-19?
Per toeval drong mijn moeder onlangs aan om een Lego set te kiezen voor mijn aankomende verjaardag...
*edit* blijft nog de cruciale vraag: staat deze set hetzelfde lot te wachten als WC papier in tijden van Covid-19?
[ Voor 80% gewijzigd door Kapoen op 24-03-2020 14:41 ]
Nu ook officieel aangekondigd, 199 euro vanaf 1 april.

https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/

https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/
[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2020 14:47 ]
Remake (MOC) van de 6364 set.
https://www.bouwsteentjes...-6364-paramedic-unit-2-0/
Erg leuk gedaan.
Erg leuk gedaan.
Ik denk het wel. Dit gat echt een kaskraker worden voor LEGO.Kapoen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:34:
middernacht 1 april *Lego website crashed*
Tijden veranderenmeesje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:46:
Remake (MOC) van de 6364 set.
Erg leuk gedaan.
Nee, nee, hou op allemaal, voordat ik ook zwicht.. must.. resist..
Ik had al voorgenomen om een van de 2 piratensets te kopen (ooit schateiland 6260 met mijn eigen zakgeld gekocht en uuuuuren mee gespeeld). Wil eigenlijk dat die creator 3-in-1 gewoon mooi en voldoende is, scheelt geld (=sets).
Maar nu ik die officiële plaatjes zie... Aaarrrggghh... of... yaarrrr
Ik had al voorgenomen om een van de 2 piratensets te kopen (ooit schateiland 6260 met mijn eigen zakgeld gekocht en uuuuuren mee gespeeld). Wil eigenlijk dat die creator 3-in-1 gewoon mooi en voldoende is, scheelt geld (=sets).
Maar nu ik die officiële plaatjes zie... Aaarrrggghh... of... yaarrrr
Wauw, die 21322 is echt gaaf! Als ze nu alleen die doos ook echt old school hadden gemaakt met zo'n flap die open klapt waardoor je de inhoud ziet
Och ja.. dat kleine setje kreeg ik als kind ook 10 x op verjaardagsfeestjes. De goedkoopste lego set die je toen kon krijgen. Al die 5 gulden setjes. Hele batterij van die aapjes hier liggen in de bakken.
Signature van nature
Ik heb van die pagina alleen dat setje en de rode roeiboot liggenSircuri schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Och ja.. dat kleine setje kreeg ik als kind ook 10 x op verjaardagsfeestjes. De goedkoopste lego set die je toen kon krijgen. Al die 5 gulden setjes. Hele batterij van die aapjes hier liggen in de bakken.
Later wel een schip gekregen, maar de grotere sets waren voor mij wel zeldzaam.
On topic, als ik de plaatjes zo zie is het wel allemaal een stuk vernuftiger gebouwd dan vroeger, vraag me af hoe de boel er uit ziet als je oud en nieuw naast elkaar legt.
In dat filmpje van @rammes vergelijken ze het oude en nieuwe schip.vectormatic schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:17:
[...]
On topic, als ik de plaatjes zo zie is het wel allemaal een stuk vernuftiger gebouwd dan vroeger, vraag me af hoe de boel er uit ziet als je oud en nieuw naast elkaar legt.
Wooow die 21322 moet ik echt hebben! Echt heel goed gedaan (zeg ik alleen op basis van de foto’s trouwens).
Oh wouw... deze gaat er hoe dan ook komen!!
Wat ontzettend leuk gedaan en prachtig dat het schip in elkaar gezet kan worden tot een ZeeSchuimer remake!
Eerst morgen de boomhut in ontvangst nemen en dan maar snel deze set bestellen!
Haha, voor alle piratenfans hierboven, hij staat op de officiele site:
€199.99

Leuke verwijzing naar de Islanders trouwens, waar ik toevallig gisteren mee bezig ben geweest.
:strip_exif()/f/image/D4SdJHHm1L8IPoeHsVQRJvNX.jpg?f=fotoalbum_large)
*zoekt het grote eiland nog bij elkaar*
Met de politiek correcte geneuzel zal zo'n thema nooit meer uitgebracht worden lijkt me, jammer
€199.99

Leuke verwijzing naar de Islanders trouwens, waar ik toevallig gisteren mee bezig ben geweest.
:strip_exif()/f/image/D4SdJHHm1L8IPoeHsVQRJvNX.jpg?f=fotoalbum_large)
*zoekt het grote eiland nog bij elkaar*
Met de politiek correcte geneuzel zal zo'n thema nooit meer uitgebracht worden lijkt me, jammer
[ Voor 80% gewijzigd door geekeep op 24-03-2020 19:38 ]
ik mis een zwarte balk bij het bouwen van de Batmobile. Hoelang duurt het doorgaans voordat LEGO een vervangend stukje levert?
Ben overigens benieuwd of er nog een leuke GWP komt voor de piratenset.
Ben overigens benieuwd of er nog een leuke GWP komt voor de piratenset.
[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2020 19:24 ]
Ik denk dat ik me bijna officieel in dit topic melden mag. Zojuist de Fiat 500 voor m'n vriendin besteld. Nu nog even kort twijfelen over de mustang of rsr voor mijzelf.
Helaas kreeg ik direct een mail dat de Fiat 500 niet leverbaar is op het moment. Er stond ook al op de website dat het na 3 april verzonden werd. Dat hoop ik dan maar.
Edit: en zojuist ook de mustang voor 118.99 euro gekocht. Ben benieuwd. Heb hem als het goed is dit weekend!
Helaas kreeg ik direct een mail dat de Fiat 500 niet leverbaar is op het moment. Er stond ook al op de website dat het na 3 april verzonden werd. Dat hoop ik dan maar.
Edit: en zojuist ook de mustang voor 118.99 euro gekocht. Ben benieuwd. Heb hem als het goed is dit weekend!
[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 24-03-2020 21:37 ]
Doorgaans binnen een week. Althans, dat is mijn ervaring.NotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:19:
ik mis een zwarte balk bij het bouwen van de Batmobile. Hoelang duurt het doorgaans voordat LEGO een vervangend stukje levert?
Signature van nature
Dat valt nog mee. Wel irritant want ik kan nu niet verder. Het ook een strook van 14 dots, dus ik verwacht ook niet dat ik het zelf ben kwijtgeraakt. Maar even afwachten.Sircuri schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:36:
[...]
Doorgaans binnen een week. Althans, dat is mijn ervaring.
Hier zijn we ook lekker aan het bouwen uit onze backlog:
Vorige week heb ik de Parisian Restaurant gebouwd, vandaag de Porsche 911 Turbo 3.0, hier tussen zijn siblings:
:strip_exif()/f/image/38YPaE7BViQFVuoJI0vX1yXS.jpg?f=fotoalbum_medium)
De Ferrari F40 en 488 GT3 liggen al klaar...
Zoontje van 6 heeft vandaag de 60154 busstation zelf gebouwd, met een beetje hulp met de stickers en op de achtergrond is mn vrouw de Detective's Office aan het bouwen:
:strip_exif()/f/image/BoeGQGLdVS7gQ6yHUDzXJRmy.jpg?f=fotoalbum_medium)
Jongste zoontje van bijna 3 kan niet achter blijven (lees: hij heeft wat wielen en paar steentjes gebouwd en vervolgens ermee spelen nog voordat die af is
):
10754 Spider-man vs Scorpion
Vorige week heb ik de Parisian Restaurant gebouwd, vandaag de Porsche 911 Turbo 3.0, hier tussen zijn siblings:
:strip_exif()/f/image/38YPaE7BViQFVuoJI0vX1yXS.jpg?f=fotoalbum_medium)
De Ferrari F40 en 488 GT3 liggen al klaar...
Zoontje van 6 heeft vandaag de 60154 busstation zelf gebouwd, met een beetje hulp met de stickers en op de achtergrond is mn vrouw de Detective's Office aan het bouwen:
:strip_exif()/f/image/BoeGQGLdVS7gQ6yHUDzXJRmy.jpg?f=fotoalbum_medium)
Jongste zoontje van bijna 3 kan niet achter blijven (lees: hij heeft wat wielen en paar steentjes gebouwd en vervolgens ermee spelen nog voordat die af is
10754 Spider-man vs Scorpion
Goeiendag, 200 euro voor de nieuwe Pirates-set
Ziet er overigens wel heel tof uit, maar het is wel een flinke bak met geld voor één set. Dat is een beetje het jammere aan die Ideas-set. Zien er vaak heel gaaf uit, maar zijn ook vaak behoorlijk prijzig. De price per brick valt hier overigens wel mee dus dat is positief
Echter zie ik dan liever gewoon twee losse sets. Een eiland en een schip. Ben je in totaal misschien meer kwijt, maar is de initiële drempel lager. Heb je ook niet het gedoe met het schip afbreken en opbouwen.
@geekeep Die Islanders-set heb ik hier ook
Een van m'n favo sets, omdat het zo anders is dan al het andere spul van me.
Echter zie ik dan liever gewoon twee losse sets. Een eiland en een schip. Ben je in totaal misschien meer kwijt, maar is de initiële drempel lager. Heb je ook niet het gedoe met het schip afbreken en opbouwen.
@geekeep Die Islanders-set heb ik hier ook
[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 24-03-2020 22:11 ]
weet iemand of lego shop NL VVV cadeubonnen accepteert?
dan heb ik wel een goeie bestemming gevonden namellijk
Ze accepteren geen VVV bonnenmschol schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:26:
weet iemand of lego shop NL VVV cadeubonnen accepteert?
SomerenV schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:10:
Goeiendag, 200 euro voor de nieuwe Pirates-setZiet er overigens wel heel tof uit, maar het is wel een flinke bak met geld voor één set. Dat is een beetje het jammere aan die Ideas-set. Zien er vaak heel gaaf uit, maar zijn ook vaak behoorlijk prijzig. De price per brick valt hier overigens wel mee dus dat is positief
![]()
@geekeep Die Islanders-set heb ik hier ookEen van m'n favo sets, omdat het zo anders is dan al het andere spul van me.
Het schip was in 1989 al €99 (220 gulden). Dat zou nu in de buurt zitten van €200, dus ik vind het nog wel meevallen.
Die 220 gulden van toen, is niet te vergelijken met 99 euro nu helaasNotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:22:
[...]
[Afbeelding]
Het schip was in 1989 al €99 (220 gulden). Dat zou nu in de buurt zitten van €200, dus ik vind het nog wel meevallen.
Signature van nature
Lees mijn bericht nog eens. Dat is precies wat ik zeg. Het komt in de buurt van 200 euro nu en daarbij krijg je ook nog eens een eiland extra.Sircuri schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:26:
[...]
Die 220 gulden van toen, is niet te vergelijken met 99 euro nu helaas
[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2020 23:54 ]
Inflatie... Ik heb het even uitgerekend met CBS-indexcijfers.Sircuri schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:26:
[...]
Die 220 gulden van toen, is niet te vergelijken met 99 euro nu helaas
Had ik eind 1989 fl. 224,50 (gulden) uitgegeven (of 101,87 euro) dan zou naar huidige maatstaven zijn fl. 420,32 gulden zijn (of 190,73 euro). Daarmee is die 199 euro begrijpelijk.
Kijken we naar parts: 2545 parts nu tegen 909 in 1990. Dan is de prijs per onderdeel behoorlijk gedaald:
van 11 eurocent toen naar 7 eurocent nu. Aan de andere kant, er zitten nu ook veel meer (zeer) kleine onderdeeltjes in zoals veel 1x1 plaatjes e.d.
Afijn, tijd om te bouwen en spelen. En daar hebben we nu tijd genoeg voor. We hebben de eerste 20 friends sets in elkaar gezet met Goverdochter. En gespeeld dat er mee wordt... hele verhalen over poppetjes die met een limosine naar Monkey Town willen en daarna met een vliegtuig naar Elsa's kasteel en dan weer met de boot naar het hotel. Erg leuk om te volgen allemaal...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
@NotSoSteady Uitgaande van prijs per steentje zou dat schip nu zo'n 90 euro kosten. Dat is ook het jammere aan de huidige LEGO. Je kunt er héle vette shit mee maken, maar door de hoeveelheid kleinere speciale steentjes heb je meer steentjes nodig en dat drijft de prijs enorm op. Dat probleem heb je met héél veel sets en is ook iets waar ik al vaker over gesproken heb in dit topic. LEGO is nog nooit zo awesome geweest qua mogelijkheden, maar dat komt dus met de keerzijde dat er simpelweg meer steentjes gebruikt worden in een set. Zo is er de Imperial Flagship. Iets groter dan die Barracuda van vroeger, maar qua steentjes richting het dubbele aantal.
Een van de grootste sets van toen, los van de schepen, was de Imperial Trading Post. Die had 570 steentjes
Dat zou met de huidige prijs per steentje neer komen op om en nabij de 60 euro, wat echt spotgoedkoop zou zijn vergeleken met andere sets van dat formaat. Maar de Barracuda + Imperial Trading Post zouden samen dus zo'n 150 euro kosten en dan heb je twee enorme sets qua formaat. In dat opzicht is 200 euro voor één set dus gewoon een hoop geld en da's zonde, al ziet het er wel heel vet uit.
Overigens, los van de prijsvergelijkingen, mogen ze de baseplates wel weer terugbrengen. Scheelt ook weer in de kosten aangezien je dan een hoop minder losse steentjes nodig hebt
Een van de grootste sets van toen, los van de schepen, was de Imperial Trading Post. Die had 570 steentjes
Overigens, los van de prijsvergelijkingen, mogen ze de baseplates wel weer terugbrengen. Scheelt ook weer in de kosten aangezien je dan een hoop minder losse steentjes nodig hebt
Tja, ik ben dan weer iemand die alleen grote sets koopt, want die kleintjes interesseren me niet. Prijzen zullen altijd discutabel blijven, maar LEGO zal ongetwijfeld weten waar ze het meeste kunnen verdienen. Ik vind het al een ervaring als ik de doos van de Liebherr pak en kijk hoeveel steentjes er nog te gaan zijn.SomerenV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 00:33:
@NotSoSteady Uitgaande van prijs per steentje zou dat schip nu zo'n 90 euro kosten. Dat is ook het jammere aan de huidige LEGO. Je kunt er héle vette shit mee maken, maar door de hoeveelheid kleinere speciale steentjes heb je meer steentjes nodig en dat drijft de prijs enorm op. Dat probleem heb je met héél veel sets en is ook iets waar ik al vaker over gesproken heb in dit topic. LEGO is nog nooit zo awesome geweest qua mogelijkheden, maar dat komt dus met de keerzijde dat er simpelweg meer steentjes gebruikt worden in een set. Zo is er de Imperial Flagship. Iets groter dan die Barracuda van vroeger, maar qua steentjes richting het dubbele aantal.
Een van de grootste sets van toen, los van de schepen, was de Imperial Trading Post. Die had 570 steentjesDat zou met de huidige prijs per steentje neer komen op om en nabij de 60 euro, wat echt spotgoedkoop zou zijn vergeleken met andere sets van dat formaat. Maar de Barracuda + Imperial Trading Post zouden samen dus zo'n 150 euro kosten en dan heb je twee enorme sets qua formaat. In dat opzicht is 200 euro voor één set dus gewoon een hoop geld en da's zonde, al ziet het er wel heel vet uit.
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 25-03-2020 00:45 ]
Het is ook maar net wat de gek er voor over heeft, maar voor de mensen die het wat minder breed hebben is het gewoon jammer dat je voor de wat grotere sets direct flink in de buidel moet tasten. Al helemaal met alle vette sets die LEGO jaarlijks uitbrengtNotSoSteady schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 00:42:
[...]
Tja, ik ben dan weer iemand die alleen grote sets koopt, want die kleintjes interesseren me niet. Prijzen zullen altijd discutabel blijven, maar LEGO zal ongetwijfeld weten waar ze het meeste kunnen verdienen. Ik vind het al een ervaring als ik de doos van de Liebherr pak en kijk hoeveel steentjes er nog te gaan zijn.
Gisteren overigens bezig geweest met een set (geen LEGO, dus ga het er verder niet over hebben) terwijl mijn vriendin naast me zat (tv te kijken). Die zei op een gegeven moment dat ze het leuk vond me zo geconcentreerd te zien bouwen. Dat is wat mij betreft ook wel deels waar je voor betaalt, het plezier van het bouwen. In dat opzicht zijn meer steentjes dus positief (mits er voldoende afwisseling is tijdens het bouwen). Meer steentjes betekent meer bouwplezier en meer details maar drijft de prijs enorm op. Minder steentjes betekent minder bouwplezier en minder details maar dan kun je wel meer sets kopen. Gewoon een duivels dilemma dit
[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 25-03-2020 00:49 ]
@SomerenV ik ben het wel eens met je algemene punt dat LEGO te veel (te) dure sets uitbrengt, maar in het geval van 21322 vind ik deze kritiek echt niet van toepassing. Dit is in alle opzichten waar voor geld.
Het gemiddelde van 10 cent per steentje nu is toch juist omdat er veel kleine steentjes zijn?SomerenV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 00:33:
@NotSoSteady Uitgaande van prijs per steentje zou dat schip nu zo'n 90 euro kosten.
Als je kijkt dat de Barracuda indertijd al 200+ gulden kostte is dat dus meer dan 2 gulden per stukje (zonder inflatie etc. Met inflatie dus 2 euro ofzo)
Nu zullen een deel van de stukjes wel goedkoper te produceren zijn dan toen, maar de price/part ratio is dus niet echt vergelijkbaar over de jaren heen denk ik.
Het is inderdaad jammer dat de baseplates van vroeger er niet meer zijn, maar dat zou ook wel de prijs enorm opdrijven. In een van de gequote video's gaat een van de Lego designers daar nog op in, dat Lego die echt niet meer doet.
De bouw van het eiland ziet er wel aardig uit (maar ook weer niet ingewikkeld ofzo). Dus of je daar extra voldoening uit haalt.. maar het geeft je wel stukjes met meer mogelijkheden, mocht je ooit het model uit elkaar halen.
Die piratenset is wel erg leuk geworden, al moet ik zeggen dat ik het originele ontwerp wel een stuk mooier vond.
Hmm, ik vind het eiland echt zo tegenvallen tov het origineel. Het origineel is veel mooier qua kleuren, veel realistischer en donkerder. Dat velle geel en rood erbij doet er veel aan af.
Beetje hetzelfde verhaal als met de boomhut, werd ook de sfeer heel anders
De sfeer is wel compleet anders dan de inzending inderdaad. Kan me voorstellen dat het tegenvalt als je je specifiek op dat model had verheugd. Volgens mij toch geheel terecht dat ze het zo gedaan hebben, als ze dicht bij het origineel waren gebleven was het de zoveelste € 200+ set voor waarschijnlijk een vrij klein publiek.42erik schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:18:
Hmm, ik vind het eiland echt zo tegenvallen tov het origineel. Het origineel is veel mooier qua kleuren, veel realistischer en donkerder. Dat velle geel en rood erbij doet er veel aan af.
Wat ze hier van gemaakt hebben is fantastisch en zal heeel veel mensen aanspreken. Echt de beste set in jaren wat mij betreft, alles klopt: prijs per steen, bouwplezier (schat ik zo in), display value, play value, nostalgie én als klap op de vuurpijl het feit dat het een volwaardige 2 in 1 is
Vraag me dat af, ze hebben niet voor niets al een aantal jaar geen piraten thema meer, waarschijnlijk omdat de verkopen tegen vielen tov andere themas.Jean-Bob schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:51:
[...]
De sfeer is wel compleet anders dan de inzending inderdaad. Kan me voorstellen dat het tegenvalt als je je specifiek op dat model had verheugd. Volgens mij toch geheel terecht dat ze het zo gedaan hebben, als ze dicht bij het origineel waren gebleven was het de zoveelste € 200+ set voor waarschijnlijk een vrij klein publiek.
Wat ze hier van gemaakt hebben is fantastisch en zal heeel veel mensen aanspreken. Echt de beste set in jaren wat mij betreft, alles klopt: prijs per steen, bouwplezier (schat ik zo in), display value, play value, nostalgie én als klap op de vuurpijl het feit dat het een volwaardige 2 in 1 is.
De ideas setjes zin sowieso voor een wat kleiner publiek. Zeker ook gezien de prijs. Vind dit ontwerp leuk maar het origineel vind ik ook echt eens stuk mooier.
Weet iemand of de Lego Ford Mustang er uit gaat? Hou hem al maandje of 2 in de gaten op brickwatch, was eerst op 10+ shops te koop, echter nu nog maar 4.
Kreeg afgelopen maand te horen dat er wat bol.com cadeaubonnen aan zaten te komen, dus dacht hem mooi op bol te bestellen wanneer die binnen zijn, maar is hij nu ook al afgehaald
Kreeg afgelopen maand te horen dat er wat bol.com cadeaubonnen aan zaten te komen, dus dacht hem mooi op bol te bestellen wanneer die binnen zijn, maar is hij nu ook al afgehaald
Dat is momenteel de beste prijs voor de bugatti, of je moet em tweedehands ergens te pakken krijgen.Leoon. schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:21:
Voor een totale leek wat betreft lego (afgezien van vroeger...) is lego technic dat een brug te ver? Nu in deze barre tijden leek het me leuk om de bugatti of de porsche gt3rs te maken. Nu is de porsche slecht verkrijgbaar nog maar de bugatti staat voor 265 euro op Amazon.de. Iemand misschien tips waar te kijken voor goeie prijzen?
Begin januari was er een prijsfout op Fnac.be waarbij de Bugatti een tiental minuten voor €100 beschikbaar was. Daar zijn wel een aantal van verkocht.. Op tweedehands etc vind je daardoor wel een aantal modellen, nog in de doos, voor rond de €200.
Voor jou goedkoper dan de originele prijs én een nieuw item. Als je dat niet wenst zal het Amazon of fun (€269) worden.
[ Voor 31% gewijzigd door jnsvr op 25-03-2020 10:52 ]
Kan ook met het coronavirus hebben te maken. Ik verwacht dat de Mustang nog wel even blijft.Expendable schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:48:
Weet iemand of de Lego Ford Mustang er uit gaat? Hou hem al maandje of 2 in de gaten op brickwatch, was eerst op 10+ shops te koop, echter nu nog maar 4.
Zojuist de boomhut in ontvangst mogen nemen van de postbode (naja van de grond mogen pakken).
Let the building begin!!
Let the building begin!!
Die hele pagina heb ik. Was erg fan van die piraten sets en had vrijgevige ouders en familie op verjaardagenNotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:22:
[...]
[Afbeelding]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De Ford Mustang is er pas een jaar, en een enorme verkoop hit voor LEGO. Die gaat er 100% zeker voorlopig nog niet uit! In de reeks Creator Expert auto's die nu nog in productie zijn maar eerder risico lopen om eind dit jaar uit productie te gaan zijn dat:Expendable schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:48:
- VW T1 Camper Van (dit jaar al weer 9 jaar (!) in productie)
- VW Beetle (deze nazomer ook al weer 4 jaar in productie)
- London Bus (in productie sinds augustus 2017, en volgens mij veel lagere verkoop cijfers)
- James Bond Aston Martin DB5 (in productie sinds augustus 2018)
Volkswagen verkoopt de T1 en Kever zelfs via hun eigen webwinkel, en zouden wel eens een deal met LEGO kunnen hebben om die sets in productie te houden. Goede reclame voor Volkswagen tenslotte!
Dus de set die het grootste risico loopt eind dit jaar uit productie te gaan is de London Bus, met mogelijk de DB5 als optie. Dat hangt vooral af van de verkoopcijfers...
@Haay Dank voor de toelichting, dan wacht ik nog even rustig af tot de boel weer normaal is
Mijne ouweheer heeft hem al gekocht en in elkaar gezet, prachtig model, dus wil er zelf thuis ook eentje.
Mijne ouweheer heeft hem al gekocht en in elkaar gezet, prachtig model, dus wil er zelf thuis ook eentje.
Af en toe is er wel een zijsprong in de Ninjago collectie naar sets die met piraterij te maken hebben.d-russo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:45:
[...]
Vraag me dat af, ze hebben niet voor niets al een aantal jaar geen piraten thema meer, waarschijnlijk omdat de verkopen tegen vielen tov andere themas.
Van heel klein: 30421 Skybound Plane naar heel groot: 70618 Destiny's Bounty.
En met Nexo Knights deden ze een poging om een castle thema te integreren in een nieuwe lijn, wat helaas niet heel erg geslaagd was (toch vanuit het perspectief van AFOLs). Ik vermoed dat Lego zo denkt te voldoen aan de vraag naar pirates/castle, door integratie in andere thema's.
Helaas is de vraag van AFOLs naar classic space, pirates en castle een heel andere en we zijn nu eenmaal niet het doelpubliek van Lego.
oeps... mijn leescapaciteit is in de huidige tijd van thuiszitten kennelijk niet beter geworden.NotSoSteady schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:49:
[...]
Lees mijn bericht nog eens. Dat is precies wat ik zeg. Het komt in de buurt van 200 euro nu en daarbij krijg je ook nog eens een eiland extra.
Signature van nature
Wel erg leuk hoor de nieuwe Pirates Ideas set. Zelf heb ik nooit Pirates Lego gehad. Ik las dat de oorspronkelijk set in 1989 uit kwam. Toen was mijn Lego interesse wel weer voorbij. Ik word oud...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/6f5ZkLSeIDMfh5pOVQjSJ9FJ.jpg?f=fotoalbum_large)