Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.968 views

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:57
SomerenV schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:10:
Goeiendag, 200 euro voor de nieuwe Pirates-set :X Ziet er overigens wel heel tof uit, maar het is wel een flinke bak met geld voor één set. Dat is een beetje het jammere aan die Ideas-set. Zien er vaak heel gaaf uit, maar zijn ook vaak behoorlijk prijzig. De price per brick valt hier overigens wel mee dus dat is positief :)

Echter zie ik dan liever gewoon twee losse sets. Een eiland en een schip. Ben je in totaal misschien meer kwijt, maar is de initiële drempel lager. Heb je ook niet het gedoe met het schip afbreken en opbouwen.

@geekeep Die Islanders-set heb ik hier ook :) Een van m'n favo sets, omdat het zo anders is dan al het andere spul van me.
O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyVRRGeI72i00axEaS0_alT5X1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11tj174mltYyEh1IuIuIOF85.jpg?f=fotoalbum_large

Ik besef mij nu pas dat ik toendertijd (op de kleinste set na) de serie compleet had. :o

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08
Volgens mij hadden wij toen (van dat plaatje zeg maar) ook de sets compleet. Had er mee te maken dat mijn broer alles van de piraten heeft (of had) en ik alles van de soldaten reeks.
Daarnaast alles van de 2e gen M-tron en blacktron (die met de grote zes wieler en de basis).
Dat moet ik hier nog hebben (blacktron). Maar echt nog geen tijd en puf gehad om er naar te kijken.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 12:08
Cowamundo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:42:
Zojuist de boomhut in ontvangst mogen nemen van de postbode (naja van de grond mogen pakken).

Let the building begin!!
Veel plezier! Ik ben met de 3e hut bezig, maar moet ook nog werken voor de baas ;)

Hint: als je "waterdruppels" in de badkuip gooit, zet ze vast, want je moet daarna de boel omdraaien om de bodem af te maken...en tsja bij mij lagen die "druppels" dus op de grond |:( 8)7 }:O

Af en toe beetje vreemde constructie, maar tot nu toe prima te bouwen en niet moeilijk.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2025
idef1x schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Veel plezier! Ik ben met de 3e hut bezig, maar moet ook nog werken voor de baas ;)

Hint: als je "waterdruppels" in de badkuip gooit, zet ze vast, want je moet daarna de boel omdraaien om de bodem af te maken...en tsja bij mij lagen die "druppels" dus op de grond |:( 8)7 }:O

Af en toe beetje vreemde constructie, maar tot nu toe prima te bouwen en niet moeilijk.
Haha bedankt voor de tip!
Met 2 katten en een mannetje van net 14 maanden lijkt me dat niet zo’n goed idee.
Ik wil 1 zakje per dag doen maar dat ging meteen al fout! :')

Zakje 1 open gemaakt... ok, stap 1.. uhhmm waar zijn de zwarte pinnetjes??
Oh het eerste deel is zakje 1 en 2 naja dan maak ik die 2e ook wel open.
Waar is eigenlijk het haar en de hoed van Steve Erwin... Fuck... er is nog een zakje 1. _O-

Dus vandaag staat zakje 1,1 en 2 op het menu.
Ik moet er na jaren zonder Lego weer even inkomen zal ik maar zeggen. ;)

Wel fijn dat het niet 1 piece per stap is en je toch een beetje moet opletten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cowamundo op 25-03-2020 16:14 ]

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
Nu de kids de hele dag thuis zijn ook weer een excuus om Lego te bestellen O-)
De Mustang ligt al te wachten om gebouwd te worden en het verlanglijstje blijft maar groeien met dat pirateneiland, fiat, boomhut, etc

Eerst Lego maar eens mailen hoe ze van mij verwachten dat ik Phoebe (van Friends tv serie) moet bouwen zonder de oorspronkelijke torso maar met dit stukje dat over is :? :X

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/85/89652.png

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
moer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:46:
De Mustang ligt al te wachten om gebouwd te worden en het verlanglijstje blijft maar groeien met dat pirateneiland, fiat, boomhut, etc

Eerst Lego maar eens mailen hoe ze van mij verwachten dat ik Phoebe (van Friends tv serie) moet bouwen zonder de oorspronkelijke torso maar met dit stukje dat over is :? :X

[Afbeelding]
Gewoon via support je ontbrekende onderdeel bestellen. Lego is heel coulant met ontbrekende onderdelen :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Kraz

Saving the world

moer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:46:

[Afbeelding]
Heb je er geen kwastje en verf bij gekregen? :P

Gewoon even mailen idd en dan komt t vanzelf goed.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:12
Ik was van plan om een Switch en Animal Crossing te bestellen, maar die is helaas overal uitverkocht. Toen maar eens mijn Brickwatch Need to have" lijst er bij gepakt.

De Ideas Treehouse wil ik al heel lang hebben, maar die is helaas niet leverbaar bij de LEGO-shop (op 8 april pas weer op voorraad), en ik wil hem graag bij LEGO bestellen omdat ik nog voor € 50,- aan VIP-kortingsbonnen kan besteden.

Om me dit weekend niet te vervelen heb ik dus maar de Downtown Diner en een Architecture set (Paris) besteld die hopelijk morgen worden bezorgd. :D
En misschien dat ik dit weekend toch alvast een bestelling plaats voor de Treehouse zodat ik kan profiteren van de dubbele VIP-punten...

scintillating

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Hier de Ford Mustang in elkaar gezet, helaas kloppen de striping bij mij ook niet.

Nou heb ik gelezen dat je Lego hierover kan contacteren , en zodoende krijg je nieuwe toegestuurd.

De vraag is, moet dit via klantenservice of via vervangende onderdelen?

En wat je hebt gekregen, was dat wel in orde?

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
Mijn zoontje heeft YouTube ontdekt. Heb hem verteld dat het een goede reden is om de Lego tafel es op te ruimen en daar een stad te bouwen ;)

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-01 13:34
Yeah! Ik heb zojuist onverwachts de Fiat 500 binnengekregen!
Hij zou door Lego pas begin april verstuurd worden, erg aardig van ze om hun best te doen eerder te leveren in deze tijd.

Ik kan iig aan de slag d:)b

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cxlt8bi4.jpg

• Mappy
  • Laatst online: 23:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tc99m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:18:
De Ideas Treehouse wil ik al heel lang hebben, maar die is helaas niet leverbaar bij de LEGO-shop (op 8 april pas weer op voorraad), en ik wil hem graag bij LEGO bestellen omdat ik nog voor € 50,- aan VIP-kortingsbonnen kan besteden.
Zie eventueel WiLLoW_TieN in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic" als je de VIP-punten later nog uit kunt geven ;)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Hoe is het met iedereen? Hopelijk gezond en wel 👍

Ben nog steeds 'druk' met Venetië en dat zal tot of tot en met 2021 niet anders zijn. Iets met kinderen 😋

Alles is een wip of nog een concept. Sommige gebouwen zitten op 90/95%

Nog 1 gebouw ontwerpen en dan weer terug met het maken van de base, zeilschepen, boten, Gondola's, water en de kenmerkende details!

Huisje
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49604339216_55cd1f1a95_b.jpg(wip) Venice Italy - house by Barthezz Brick, on Flickr

Chapel concept
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49666868526_79d1f1547f_b.jpg(wip) Venice Italy - chapel by Barthezz Brick, on Flickr

Viswinkel
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49669632933_d1b272fdaa_b.jpg(wip) Venice Italy - fishing store by Barthezz Brick, on Flickr

Huisje
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49672856043_75c784ef70_b.jpg(wip) Venice Italy - just another house by Barthezz Brick, on Flickr

Kerk voorkant
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49676463378_09e9017a77_b.jpg(wip) Venice Italy - church (1/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Zijkant
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49676996791_7659b37f5a_b.jpg(wip) Venice Italy - church (3/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Achterkant
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49676996811_c1f809be4c_b.jpg(wip) Venice Italy - church (2/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Blauw huisje (ramen rechts gaan nog weg)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49679825123_b4cd1a2deb_b.jpg(wip) Venice Italy - house by Barthezz Brick, on Flickr

Warehouse v2
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49630808541_c5b952fe1f_b.jpg(wip) Venice Italy - warehouse by Barthezz Brick, on Flickr

Harbor office
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49683954867_5112a95007_b.jpg(wip) Venice Italy - Harbor Office by Barthezz Brick, on Flickr

Huisje
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49687136553_87f779465b_b.jpg(wip) Venice Italy - house by Barthezz Brick, on Flickr

Paleis van de 'doge'
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49694784681_cb8f0ce167_b.jpg(wip) Venice Italy - Doge palace by Barthezz Brick, on Flickr

En een vuurtoren die ik niet ga gebruiken 😅
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49698154096_8beb422a06_b.jpg(wip) Venice Italy - lighthouse by Barthezz Brick, on Flickr

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-01 13:52
Hoe gaan de papa's en mama's hier om met je eigen Lego van 'vroeger' en het Lego van de kinderen nu?
Hou je dat strikt gescheiden, of laten jullie de kinderen er ook mee spelen?

Mijn oudste heeft een reddingsbrigade set van mij op zijn bureau staan en speelt er soms heel netjes mee. (Hij speelt netjes met Lego.)
Mijn jongeste heeft een aantal brandweerauto's van mij en die liggen dus vaker uit elkaar bij de rest. (Hij bouwt echt met Lego).
Aan de ene kant vind ik het zonde dat mijn Lego achter het schot, in doosjes op zolder ligt.
Maar aan de andere kant vind ik het zonde dat mijn Lego op de grote bult met het nieuwe Lego beland.

• Cowamundo
Barthezz Brick schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:02:

Ben nog steeds 'druk' met Venetië en dat zal tot of tot en met 2021 niet anders zijn. Iets met kinderen 😋

Nog 1 gebouw ontwerpen en dan weer terug met het maken van de base, zeilschepen, boten, Gondola's, water en de kenmerkende details!

Huisje
[Afbeelding](wip) Venice Italy - house by Barthezz Brick, on Flickr

Chapel concept
[Afbeelding](wip) Venice Italy - chapel by Barthezz Brick, on Flickr

Viswinkel
[Afbeelding](wip) Venice Italy - fishing store by Barthezz Brick, on Flickr

Huisje
[Afbeelding](wip) Venice Italy - just another house by Barthezz Brick, on Flickr

Kerk voorkant
[Afbeelding](wip) Venice Italy - church (1/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Zijkant
[Afbeelding](wip) Venice Italy - church (3/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Achterkant
[Afbeelding](wip) Venice Italy - church (2/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Warehouse v2
[Afbeelding](wip) Venice Italy - warehouse by Barthezz Brick, on Flickr

Harbor office
[Afbeelding](wip) Venice Italy - Harbor Office by Barthezz Brick, on Flickr

Huisje

Paleis van de 'doge'
[Afbeelding](wip) Venice Italy - Doge palace by Barthezz Brick, on Flickr

[Afbeelding](wip) Venice Italy - lighthouse by Barthezz Brick, on Flickr
[...]
Erg mooi gemaakt allemaal!!
En jemig... wat een bergen Lego hebben sommige mensen toch!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Kraz

Saving the world

Barthezz Brick schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:02:

Huisje

Chapel concept
[Afbeelding](wip) Venice Italy - chapel by Barthezz Brick, on Flickr

Viswinkel
[Afbeelding](wip) Venice Italy - fishing store by Barthezz Brick, on Flickr

Huisje
[Afbeelding](wip) Venice Italy - just another house by Barthezz Brick, on Flickr

Kerk voorkant
[Afbeelding](wip) Venice Italy - church (1/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Zijkant
[Afbeelding](wip) Venice Italy - church (3/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Achterkant
[Afbeelding](wip) Venice Italy - church (2/3) by Barthezz Brick, on Flickr

Warehouse v2
[Afbeelding](wip) Venice Italy - warehouse by Barthezz Brick, on Flickr

Harbor office
[Afbeelding](wip) Venice Italy - Harbor Office by Barthezz Brick, on Flickr

Huisje

Paleis van de 'doge'
[Afbeelding](wip) Venice Italy - Doge palace by Barthezz Brick, on Flickr

[Afbeelding](wip) Venice Italy - lighthouse by Barthezz Brick, on Flickr
[...]
Wat ont-zet-tend tof gemaakt!

Gefeliciteerd trouwens! ;)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
*@Barthezz Brick post iets*
* standaard direct klikken op dat duimpje*
* bekijkt dan pas foto's*

Gelukkige verjaardag Barthezz!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

@Barthezz Brick fijne verjaardag! Wat een ontzettend gave builds zeg! Ga je ze nog verwerken in een compleet geheel met een kanaal ervoor oid?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
Dit is wel echt een ander niveau zeg! Echt respecf! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11-2025

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Super gemaakt @Barthezz Brick ! Mag ik een paar vraagjes stellen?
Hoe design je de gebouwen? Aan de hand van een foto en dan bouwen of eerst digitaal?
En hoe kom je aan een hoop blokjes van die nieuwe kleuren?
Ik heb zelf al menig kilo via marktplaats opgekocht maar dit is allemaal het oude rood geel blauw etc.
Ik wil zelf ook gebouwen maken maar heb vrijwel niks van die nieuwe kleuren:
Sand green, bleuish grey, etc.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

@St00mwals Ik had "vroeger" al een scheiding in mijn lego, dus de ton met basic is nog steeds gescheiden van alle system (city, ridders, piraten en space) en technic. De ton met basic is inmiddels samengevoegd met een twee grote sets nieuwe basic die van de kids samen is.

Alle oude system en technic, en al mijn nieuwe spul (vooral technic) is gewoon "van mij", het nieuwe spul is gewoon mijn eigen speelgoed, net zoals zij spul hebben wat van hun is, de oude technic is nog te ingewikkeld, en de oude system is zo'n giga bak, ik weet niet precies hoe ik dat goed zou moeten introduceren.

(bijkomend dingetje, de kids zijn het grootste deel van de tijd bij hun moeder, dus ze hoeven zich maar een derde van de tijd hier te vermaken, betekent dus ook gewoon wat minder speelgoed nodig)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 09:47

qless

...vraag maar...

Oh wow @Barthezz Brick mooi design...die daken zijn ook fantastisch. Begin je digitaal of maar gewoon met bouwen als je een idee in je hoofd hebt?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
@Barthezz Brick ziet er echt weer erg gaaf uit! _/-\o_

200 fish found!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:57:
Hij zou door Lego pas begin april verstuurd worden, erg aardig van ze om hun best te doen eerder te leveren in deze tijd.

[Afbeelding]
Erg mooi allemaal! Vooraal de chapel concept vind ik zeer geslaagd. Benieuwd naar het eindresultaat!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Weer een wacky engine swap. 42075 vind ik echt een hele toffe set, ik heb em destijds verbouwd naar pickup, maar kreeg het maar niet voor elkaar om de 2 cylinder motor te upgraden, de ruimte is er onder de motorkap gewoon net niet.

Maar geinspireerd door roadkill (YouTube: Wheelstanding Dump Truck! Stubby Bob’s Comeback - Roadkill Ep. 52 was de oplossing om gewoon een dikke V8 achterop te plaatsen, wheelie-time! Ik was ook van plan om er een supercharger en grote scoop op te zetten, maar dat zou echt buiten proportioneel groot geworden zijn, vandaar gewoon een dikke carb met scoop, en een NOS fles onder de motorkap

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9gCjMX7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uBDVoHW.jpg

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 15:05
Expendable schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:48:
Weet iemand of de Lego Ford Mustang er uit gaat? Hou hem al maandje of 2 in de gaten op brickwatch, was eerst op 10+ shops te koop, echter nu nog maar 4.

Kreeg afgelopen maand te horen dat er wat bol.com cadeaubonnen aan zaten te komen, dus dacht hem mooi op bol te bestellen wanneer die binnen zijn, maar is hij nu ook al afgehaald :(
Creator Expert auto's blijven meestal wel vrij lang. En deze set is nog geen jaar oud.

Re. pirates. Het oude schip had een aantal mega onderdelen zoals de romp en masten.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 27-03-2020 11:18 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:43

[Afbeelding]
Wat leuk. Al zit ik er stiekem op te wachten dat ze ooit nog een keer een barchetta maken. Al is dit waarschijnlijk nog lang niet episch genoeg.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Señor Sjon
Zit nu nog eens goed naar de Ideas van Pirate Bay te kijken, maar poeh, die is van instant buy wel afgegleden.
Het oorspronkelijke idee was veel donkerder van toon met een jungle en veel meer uitstraling. Als ik zie wat er van over is gebleven, dan is het een Creator setje geworden zoals de pirates achtbaan.

Even ter opfrissing het origineel.
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/83729b28-8a75-40f6-9cb0-374f1c1279b7/resize:1600:900

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:17
De retail build ziet er wel interessant uit, maar de originele was wel een stuk knapper inderdaad. Lego wou er waarschijnlijk iets leuker van maken met het modulaire schip erbij.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Compleet andere sfeer inderdaad (hoewel de "nacht" achtergrond wel een hoop doet natuurlijk), maar ik vind het juist wel heel tof dat in het uiteindelijke resultaat je het complete schip er uit kan halen, en gewoon als schip kan neerzetten

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Was je handen
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/omzx2cywi3p41.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

@Barthezz Brick Ongelooflijk. Dit is echt ongekend!! Wat een details.

Signature van nature

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:43:
Zit nu nog eens goed naar de Ideas van Pirate Bay te kijken, maar poeh, die is van instant buy wel afgegleden.
Het oorspronkelijke idee was veel donkerder van toon met een jungle en veel meer uitstraling. Als ik zie wat er van over is gebleven, dan is het een Creator setje geworden zoals de pirates achtbaan.

Even ter opfrissing het origineel.
[Afbeelding]
Samengevat: er is vrijwel niks van het origineel overgebleven..... Jammer hoor.

• Señor Sjon
vectormatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:59:
Compleet andere sfeer inderdaad (hoewel de "nacht" achtergrond wel een hoop doet natuurlijk), maar ik vind het juist wel heel tof dat in het uiteindelijke resultaat je het complete schip er uit kan halen, en gewoon als schip kan neerzetten
Ik vond juist die donkerdere sfeer beter en paste ook mooi bij Old Fishing. Nu heb je een nineties throwback.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Ik vond juist die donkerdere sfeer beter en paste ook mooi bij Old Fishing. Nu heb je een nineties throwback.
Jup, en gek genoeg kan dat nog best een betere keus zijn. Persoonlijk heb ik helemaal niks met de moderne modulars en old fishing store achtige dingen, maar zon 90s throwback raakt de nostalgie dead center. Als ze met een 200 euro kostend Blacktron II schip komen dan ben ik 100% verkocht.

Misschien dat voor de die hard AFOL markt het origineel beter was geweest, maar voor al die 30-ers die zijn opgegroeid met het origineel en nu thuiszitten en last van nostalgie hebben is dit een schot in de roos (zelfde groep als voor de porsche, niet de die-hard AFOLs, maar mensen met geld die vroeger wat met lego hebben gedaan, en nu door de subject matter voor de bijl gaan)

• Señor Sjon
Ik heb de BSB al uit mijn jeugd, daar hoef ik geen moderne kopie van te hebben. :P

Het gaat mij veel te ver van het originele IDEA af waar mensen voor gestemd hebben. Ik betwijfel of deze set wel 10k had gehaald.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:12
Het originele ontwerp deed me qua uitstraling heel erg denken aan Pirates of the Caribbean (de attractie, niet zo zeer de film), en dat sprak me heel erg aan, maar dat komt grotendeels door de donkerblauwe achtergrond en het gelige licht van de lampen, wat natuurlijk uit Photoshop o.i.d. komt.

In het echt heeft de set niet hetzelfde effect, tenzij je er een speciaal hoekje voor maakt en er een verlichtingset in weet te stoppen.

Dus met dat in het achterhoofd, en dat de ontwerpers misschien toch bang waren dat het donkerbruin voor sommigen te 'saai' is, kan ik wel begrijpen dat LEGO toch voor een andere invalshoek heeft gekozen die ook een wat bredere doelgroep aanspreekt.

De 90's throwback is heel goed gelukt, en ik vind dat ze er met het schip dat je weer in elkaar kunt zetten er wel een originele draai aan hebben gegeven. En ik zie ook nog wel genoeg elementen vanuit de IDEAS inzending terug in de set.
Thanks voor de tip! Met de kortingscode kom ik uit op € 170,-. Aardige prijs natuurlijk, maar ik heb gisteren voor € 200,- besteld, dus ik stel de boomhut nog even uit. Hij zal nog wel een tijdje beschikbaar blijven schat ik zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Tc99m op 27-03-2020 14:25 ]

scintillating

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:47:
Ik heb de BSB al uit mijn jeugd, daar hoef ik geen moderne kopie van te hebben. :P

Het gaat mij veel te ver van het originele IDEA af waar mensen voor gestemd hebben. Ik betwijfel of deze set wel 10k had gehaald.
Mijn ouders hadden het wat minder breed, ik ben nooit verder gekomen dan 6271, een eenmastertje :P Het is dat ik geen ruimte heb voor dit soort dingen die voor mij buiten de focus themas hangen, want anders...

Kwa Ideas, ik kan me heel goed voorstellen dat de huidige set minder votes had gekregen, maar wel beter verkoopt, de groep mensen die zodanig actief is kwa AFOL/Lego etc.. dat ze op ideas stemmen is waarschijnlijk geen accurate afspiegeling van het kopende publiek. Lego zal denk ik wel weten wat ze doen.

(ik loop er ook wel eens tegen aan dat wat lego doet, niet strookt met mijn wensen als AFOL, ik probeer me er wat minder druk om te maken tegenwoordig, maar het kan best frustrerend zijn)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Barthezz Brick Gaaf gedaan en proficiat :)
Hoe doe jij het water straks, gewon een hele hoop blokjes?

Mocht je het San Marcoplein overwegen dan wordt dat wel een hele grote lading minifigs trouwens :X
St00mwals schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:30:
Hoe gaan de papa's en mama's hier om met je eigen Lego van 'vroeger' en het Lego van de kinderen nu?

Mijn oudste heeft een reddingsbrigade set van mij op zijn bureau staan en speelt er soms heel netjes mee. (Hij speelt netjes met Lego.)
Mijn jongeste heeft een aantal brandweerauto's van mij en die liggen dus vaker uit elkaar bij de rest. (Hij bouwt echt met Lego).
Aan de ene kant vind ik het zonde dat mijn Lego achter het schot, in doosjes op zolder ligt.
Maar aan de andere kant vind ik het zonde dat mijn Lego op de grote bult met het nieuwe Lego beland.
Oudste hier is 4. Dat wat ie zelf heeft gekregen (paar kleine setjes) zit in een pluggenbak op zijn slaapkamer (of slingert door het huis :+). Verder heb ik een paar jaar terug van een medetweaker een zut Lego overgenomen en die zit in een bak op zolder, onder papa's treinplaat. Kan ie mooi uit putten voor zijn autootjes etc. Mijn treinen mag ie soms onder begeleiding mee spelen, maar daar vindt ie het rijden veel te mooi om iets anders te doen. Overige Lego zit in lades en heeft ie nog nooit gezien. Is ie nog wat te klein voor. Als de jongste (2) wat ouder is mogen ze daar ws wel aan. Gaan we er samen wel plezier aan beleven :)
Overige spul staat nog

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Keida
  • Laatst online: 22:56

Keida

dr.

Tc99m schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:05:
Het originele ontwerp deed me qua uitstraling heel erg denken aan Pirates of the Caribbean (de attractie, niet zo zeer de film), en dat sprak me heel erg aan, maar dat komt grotendeels door de donkerblauwe achtergrond en het gelige licht van de lampen, wat natuurlijk uit Photoshop o.i.d. komt.

In het echt heeft de set niet hetzelfde effect, tenzij je er een speciaal hoekje voor maakt en er een verlichtingset in weet te stoppen.

Dus met dat in het achterhoofd, en dat de ontwerpers misschien toch bang waren dat het donkerbruin voor sommigen te 'saai' is, kan ik wel begrijpen dat LEGO toch voor een andere invalshoek heeft gekozen die ook een wat bredere doelgroep aanspreekt.

De 90's throwback is heel goed gelukt, en ik vind dat ze er met het schip dat je weer in elkaar kunt zetten er wel een originele draai aan hebben gegeven. En ik zie ook nog wel genoeg elementen vanuit de IDEAS inzending terug in de set.
Lastig, even de set na paar reviews bekijken. Misschien valt het mee. De prijs iig niet... die is weer een stuk hoger dan gemiddeld voor de IDEAS sets.

Maar ja... als je alle IDEAS/CUUSOO sets hebt, dan moet die er ook bij :P

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Señor Sjon
@almightyarjen Als je snel bent heb je maar een paar poppetjes een paar meter uit elkaar nodig. ;)

@vectormatic Het scheelt mij weer een dure keuze.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:04
New Elementary heeft een interview met de LEGO designers van 21322 op de site staan.

Daar wordt een deel van de keuzes toegelicht. Ook staan er verschillende iteraties van het model zodat je kan zien hoe ze tot het van het idee tot de uiteindelijke set zijn gekomen.

Snap de teleurstelling bij sommigen wel maar zoals eerder gezegd denk ik ook dat beeldbewerking ook een hoop deed voor de sfeer van het origineel. Het geel, rood en wit van de uiteindelijke versie helpt wat dat betreft ook niet mee. Denk dat je met flink wat modden wel iets kan maken wat in de buurt komt van het ingestuurde idee (scheelt alleen al als je de masten rechts en de zeilen weg laat).

Al met al is het voor LEGO een gouden zet afgaande op de reacties op Brickset en Eurobricks. Eerlijk is eerlijk, ook daar wel wat kritische reacties. Die komen ook vooral van degenen die op het idee gestemd hadden. Denk dat de verhouding 80 - 20% is maar die 80% is razend enthousiast. Veel mensen ook die twee stuks willen kopen om beide versies tegelijkertijd op display te zetten. Daarnaast heeft deze set ondanks de prijs ook weer de potentie om weer flink wat mensen uit hun dark ages te trekken en sowieso een veel breder publiek te bereiken dan het ingestuurde idee, dat toch meer een MOC dan een set was imho.

Zelf vind ik dat ze LEGO design echt naar een hoger plan hebben getrokken met de manier waarop je van hide-out naar volwaardig schip gaat, zonder de heleboel af te hoeven breken en ook nog een eilandje over houdt. Denk er serieus over om op 1 april de wekker te gaan zetten. Nou maar hopen dat het echt geen grap is :P

• Barthezz Brick
Thx voor alle felicitaties en leuke reacties. Wordt gewaardeerd 👍

@almightyarjen zeker. Het wordt een 15e eeuws diorama van 160x160cm in de vorm van een L met kanalen, bruggen, realistisch water (op basis van Lego netten), kades, boten, zeilschepen, Gondola's en natuurlijk veel mooie details 😊. Gezien de eerste kleine onderweg is dacht ik het een stuk kleiner te maken, maar ach ik heb de tijd.

@Awaken1 Tuurlijk mag dat! Eerlijk, ik bouw niets na, niks digitaal en begin gewoon. Natuurlijk werp je wel eens een blik op foto's uit Venetië, maar ik wil alles gewoon zelf verzinnen en mijn eigen interpretatie bouwen van Venetië. Dit zijn dus allemaal niet bestaande gebouwen.

Doordat ik zo bouw weet ik nooit wat ik nodig heb en qua tijd is het wel intensief. Bijna alles wordt wel 2, 3 of meer keer afgebroken en herbouwd tot ik tevreden ben.

Ik koop eigenlijk alles via bricklink.com, de Lego shop en heel soms een set of de pick a brick walls in de Lego shop. Als je veel hetzelfde nodig hebt is dat voor mij de enige mogelijkheid. Voor het bedrag van een set koop ik liever losse stenen 😊

Mocht je nog vragen hebben, let me know 👍

@qless Bouw eigenlijk nooit digitaal. 40uur in de week als baan achter een computer en zelf bouwen is heerlijk ontspannen en je verliest snel de tijd. Ik teken ook niks uit en begin gewoon. Veel concepten maken en dingen proberen. Dat voeg je samen en vaak is het ook meer geluk dan wijsheid dat het überhaupt past 😅

@The Eagle ik ga proberen het zo realistisch mogelijk te maken met natuurlijke golven en beweging. Heb al 50 Lego netten liggen en ik wacht nog op een 5000 trans blue tiles. Uiteraard wel geprobeerd of het werkt, anders heb ik nog wat te koop staan 😋

Ik blijf weg van het echt Venetië en we gaan voor de 15e eeuw met een verhaal erin verwerkt wat echt is gebeurd. In de 15e eeuw hadden de Templars een flinke voet tussen de deur in Venetië. Veel gebeurd in die tijd en een Assassin's Creed past daar ook mooi in.

Zal de komende dagen de plattegrond wel eens delen. Deze is totaal niet op schaal, maar het is meer dat ik het idee/de lay-out niet vergeet. Kun je beetje zien wat het wordt.

Geniet van het lekkere weer en bij vragen weten jullie me te vinden 👍

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Barthezz Brick schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:17:
Is dit alles puur voor eigen hobby? Of zit er een opdracht achter? Kan me indenken dat dit toch een vrij dure hobby is op deze manier?

Signature van nature

• Barthezz Brick
Sircuri schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Is dit alles puur voor eigen hobby? Of zit er een opdracht achter? Kan me indenken dat dit toch een vrij dure hobby is op deze manier?
Dit is puur hobby. Zou er graag mijn werk van maken. Helaas is dat in Nederland alleen weggelegd voor een aantal boot & vrachtwagenbouwers.

Het is niet goedkoop, maar dat zijn veel hobby's niet. Wat wel helpt is dat je Lego weer opnieuw kunt gebruiken en na het maken van foto's en evt. een expositie of twee breek ik alles weer af. Bv afgelopen jaar op Lego world gestaan met mijn middle Earth Lond Daer Moc. Die ging daarna weer tegen de vlakte..

Dan komt meteen het meest saaie en tijdrovende stuk van de hobby; 10.000e steentjes weer op kleur en type sorteren alvorens we aan iets nieuws beginnen. Dus ik zou graag alles verkopen. Bespaart me zeeën met tijd 😁

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Barthezz Brick schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Dan komt meteen het meest saaie en tijdrovende stuk van de hobby; 10.000e steentjes weer op kleur en type sorteren alvorens we aan iets nieuws beginnen. Dus ik zou graag alles verkopen. Bespaart me zeeën met tijd 😁
Ja, dat ken ik. Kinderen vinden bouwen leuk, maar na afloop zit ik met 4 van die grote Ikea bakken vol met kapot/gebouwd spul wat allemaal weer opgeruimd moet worden.

Signature van nature

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:21
Uit het gelinkte interview van Jean-Bob:
The biggest hurdle was the raised baseplate, which meant a total redesign of the structure of the model, but even tiny changes such as the new boat hulls being wider than the ones in Pablo’s submission meant that all the proportions needed altering – a real headache!
Dit vind ik een behoorlijk domme keuze van de fan designer. Een enkel onderdeel zoals het hoekraam voor de "Ship in a bottle" is wel het overwegen waard voor Lego om weer in productie te nemen. Maar de baseplate en de bootonderdelen zijn dure mallen. Zelfs als ze nog bewaard zijn, is het niet iets waarvoor Lego de productie aanzwengeld normaal gesproken. Dubbel lastig als het maar voor 1 set is. Nog lastiger als die ene set een Ideas set is, want meer niche omdat ze in de eerste maanden alleen via Lego verkopen. En nog lastiger als de set €200 gaat kosten, wat het fan ontwerp sowieso ook had gekost.

Alleen hierom snap ik al dat Lego zoiets had van: "dit gaat hem niet worden, maar dit kunnen we wel doen".

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 12:54

mutsje

Certified Prutser

Deze week 2 Lego spellen van de buren gekregen vanwege het vele verplicht thuis moeten zijn van de kinderen. Lego 00745

Afbeeldingslocatie: https://www.leggodt.nl/images/lego/jumbogames/creator.jpg

En lego 3843 de Pyramid :)

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/GN/0/3843.png

Kinderen 11&13 zijn er blij mee vooral de jongste is met de 00745 blij, dobbelen en bouwen. Beide spellen zijn 100% compleet :)

• almightyarjen

almightyarjen

@Barthezz Brick kan niet wachten op het eindresultaat, zal ongetwijfeld fantastisch worden :9~

• Cowamundo
vectormatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:44:
[...]

Jup, en gek genoeg kan dat nog best een betere keus zijn. Persoonlijk heb ik helemaal niks met de moderne modulars en old fishing store achtige dingen, maar zon 90s throwback raakt de nostalgie dead center. Als ze met een 200 euro kostend Blacktron II schip komen dan ben ik 100% verkocht.

Misschien dat voor de die hard AFOL markt het origineel beter was geweest, maar voor al die 30-ers die zijn opgegroeid met het origineel en nu thuiszitten en last van nostalgie hebben is dit een schot in de roos (zelfde groep als voor de porsche, niet de die-hard AFOLs, maar mensen met geld die vroeger wat met lego hebben gedaan, en nu door de subject matter voor de bijl gaan)
Ik had het niet beter kunnen uitleggen waarom dit voor mij een gegarandeerde aankoop gaat worden! _/-\o_

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Barthezz Brick schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:17:
Zo gaaf uitgewerkt, erg benieuwd naar resultaat. Ben met vriendin recentelijk in Venetië geweest, hebben samen door jouw Flickr geklikt; zo strak en herkenbaar gemaakt.

We sparen aantal architectuur setjes nalv bepaalde trips, daarbij wil ik nog een gondel plaatsen. Benieuwd naar wat jij bouwt, vast mooier dan wat ik nu heb staan. Kun je al iets van de gondels delen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-gxOqeWwb7jRmjHMp8p03_uAP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kpe5qJXOwZyqi0e77DIzk1j9.jpg?f=fotoalbum_large

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08
@mutsje die eerste hebben wij ook, alleen een andere doos.
Heb er wel met de minifig base plates en losse minifigs pionnen bij gemaakt. Want die losse petjes waren niet te zien haast.

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

[Afbeelding]
Tof! Wanneer besteld? En kreeg je verzendbevestiging? Wij wachten ook op fiat en straks bij pakketshop m'n Ford mustang ophalen!!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-01 13:34
Leoon. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Tof! Wanneer besteld? En kreeg je verzendbevestiging? Wij wachten ook op fiat en straks bij pakketshop m'n Ford mustang ophalen!!
Ik had hem op 11maart besteld samen met de Audi en de ijscowagen voor m'n zoon zodat ik het treintje kreeg.
Ik had ook netjes een verzendbevestiging gehad een dag eerder maar had ik niet gezien.
Hopelijk is die van jou ook snel binnen!
Zakjes 1 heb ik al gebouwd, vanavond nummer 2 en verwacht dat ik ook maar meteen met 3 door ga :*)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Marsman83 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Ik had hem op 11maart besteld samen met de Audi en de ijscowagen voor m'n zoon zodat ik het treintje kreeg.
Ik had ook netjes een verzendbevestiging gehad een dag eerder maar had ik niet gezien.
Hopelijk is die van jou ook snel binnen!
Zakjes 1 heb ik al gebouwd, vanavond nummer 2 en verwacht dat ik ook maar meteen met 3 door ga :*)
Net even gecheckt maar hij staat nog backordered. Ook pas de 24e besteld dus moet even wachten. Gelukkig gaat met 10 min de karwei open, kan ik m'n Ford mustang ophalen :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Lego leek hier :w . Zakjes met 1 klaar. Althans. Ik heb over, klopt dat? En wat is die grote oranje wipper? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7qivtbIofOKZZ577gAJS-X-2Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miFk3kER4JxR0lRZK4o50cyE.jpg?f=fotoalbum_large

@mods sorry van de dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 28-03-2020 13:20 ]

• jadjong
  • Niet online
Je hebt altijd iets over, net Ikea.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jadjong schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:12:
Je hebt altijd iets over, net Ikea.
Godzijdank. Ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan. Top top d:)b

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:09:
Lego leek hier :w . Zakjes met 1 klaar. Althans. Ik heb over, klopt dat? En wat is die grote oranje wipper? [Afbeelding]

@mods sorry van de dubbelpost
Dat oranje ding is om stukjes los te wrikken. >:)

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-01 11:21
Volgens mij heb je wel teveel over. Ik zou verwachten dat je nooit meer dan 1 per item overhoud, dus 1 geen ringetje en 1 black pin. Zelf heb ik deze set ook en ik hield na zakje 1 geen 5 black pins en 3 gele spacers over...

• Barthezz Brick
himlims_ schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:53:
[...]

Zo gaaf uitgewerkt, erg benieuwd naar resultaat. Ben met vriendin recentelijk in Venetië geweest, hebben samen door jouw Flickr geklikt; zo strak en herkenbaar gemaakt.

We sparen aantal architectuur setjes nalv bepaalde trips, daarbij wil ik nog een gondel plaatsen. Benieuwd naar wat jij bouwt, vast mooier dan wat ik nu heb staan. Kun je al iets van de gondels delen?

[Afbeelding]
Mooi gelukt toch die gondel 👍 Ik heb helaas nog geen gondel gemaakt of geprobeerd te maken 😊 zodra ik iets heb zal ik het hier uiteraard delen.

Fijn weekend nog!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je houdt wel erg veel over. Normaal hou je inderdaad per ronde wat over van dat kleine spul, maar bij mij is dat altijd 1 stuk per onderdeel per ronde. Jij hebt nu 3 van die gele dingen en 5 van die zwarte. Ik denk dat je dan toch wat gemist hebt.

Ik heb zelf die set niet, maar misschien anderen hier wel. Misschien kunnen zij vertellen hoeveel zij overhielden.

edit:
Ben weer eens spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Daos op 28-03-2020 13:54 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JeroendeGroot schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:29:
Volgens mij heb je wel teveel over. Ik zou verwachten dat je nooit meer dan 1 per item overhoud, dus 1 geen ringetje en 1 black pin. Zelf heb ik deze set ook en ik hield na zakje 1 geen 5 black pins en 3 gele spacers over...
Zal extra opletten bij de volgende zakjes. Had teruggebladerd en kon niet echt vinden waar het fout zou moeten gaan. Amateur dat ik ben :+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:21

Pierre

Van nature lui!

Leoon. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:53:
[...]

Zal extra opletten bij de volgende zakjes. Had teruggebladerd en kon niet echt vinden waar het fout zou moeten gaan. Amateur dat ik ben :+
Welke set ben je aan het bouwen?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• AppieNL
JeroendeGroot schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:29:
Valt wel mee, dit zijn de lichte dingen in een zakje, daar heb je er wel eens 3-5 van over. In de jaren '90 was het superstrak 1 klein onderdeel extra. Tegenwoordig doen ze wel (meestal) dat extra onderdelen niet meer per zakje in de set zitten, maar over de hele set als geheel waardoor dus bij de bouw sommige zakjes echt leeg gaan omdat je in een eerder of later zakje de reserve krijgt. Ietsje meer richting de '90's dus.

@Leoon.
Volgens mij zit de 3 studs lange as met "stop" (dat vlakke kantje) verkeerd om bij de 16 teeth gear (die kleine), nu kan je er nog makkelijk bij om het te fixen, later moet daar een onderdeel op.

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 28-03-2020 14:29 ]

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 15:59
himlims_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:02:
[...]

die kerk is wel tof, heb je meer foto's? lijkt me leuke toevoeging voor dorpje hier :)
't heeft even geduurd,maar hierbij de beloofde foto's :)

'k heb hem ondertussen op een grotere base gezet, kerkhof en boom toegevoegd. En ook het design van de voorkant (deuren, ect) zijn wat aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7NPy92Fl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ztWzx0Sl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bUMvKaBl.jpg

Meer en grotere foto's: https://imgur.com/a/G657u55

ps: iedereen staat op veilig afstand. ;)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-01 14:07

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Chicken88 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:52:

Jochie heeft zijn skates verkeerd om aan, is zeer onveilig!

Kerkje is erg mooi, vooral lichtbruine steentjes tussendoor. Mogen zelfs nog wel een paar meer van. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Vae Victis op 28-03-2020 15:11 ]

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Mooi kerkje hoor, tof gedaan!

@Barthezz Brick Fantastisch gedaan, die gebouwen, ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Ik ben maar een beetje digitaal aan het prutsen, nadat ik laatst geïnspireerd was geraakt door de film The Founder (aanrader wmb!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-_45BXfmSiC1eNqjHRpBCuuSuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2TewClbvf41BJphADTbvHyIn.png?f=fotoalbum_large

Het origineel: https://www.roadarch.com/p/15cmcd2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Enzo Dizono op 28-03-2020 15:10 ]

www.jessekraal.nl

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:52

Wom

Mijn Aston Martin DB5 komt zowaar een onderdeel te kort. Eerste keer dat ik mij kan heugen dat het daadwerkelijk niet in de doos zit. Meestal was ik te snel met de plastic verpakking leeggooien, maar zelfs mijn vriendin heeft gezocht en niet gevonden. En dat zegt wel iets :+

Helaas net een zilver pilonnetje, iets wat ik niet uit andere sets over heb. Maar goed, Lego contacteren en dan komt dat ook weer goed.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chicken88 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:52:
[...]

't heeft even geduurd,maar hierbij de beloofde foto's :)

'k heb hem ondertussen op een grotere base gezet, kerkhof en boom toegevoegd. En ook het design van de voorkant (deuren, ect) zijn wat aangepast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer en grotere foto's: https://imgur.com/a/G657u55

Erg goed gelukt, leuke foto’s ook

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

AppieNL schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:25:
[...]

Valt wel mee, dit zijn de lichte dingen in een zakje, daar heb je er wel eens 3-5 van over. In de jaren '90 was het superstrak 1 klein onderdeel extra. Tegenwoordig doen ze wel (meestal) dat extra onderdelen niet meer per zakje in de set zitten, maar over de hele set als geheel waardoor dus bij de bouw sommige zakjes echt leeg gaan omdat je in een eerder of later zakje de reserve krijgt. Ietsje meer richting de '90's dus.

@Leoon.
Volgens mij zit de 3 studs lange as met "stop" (dat vlakke kantje) verkeerd om bij de 16 teeth gear (die kleine), nu kan je er nog makkelijk bij om het te fixen, later moet daar een onderdeel op.
You hero! Moest even zoeken wat je bedoelde maar de bruine is nu omgekeerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuekNxiqD8GY0U4g0RwqdsgLZD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8r2EVq4txuFzQdxkhZBsaKn.jpg?f=fotoalbum_large

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:22
Wom schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:50:
Mijn Aston Martin DB5 komt zowaar een onderdeel te kort. Eerste keer dat ik mij kan heugen dat het daadwerkelijk niet in de doos zit. Meestal was ik te snel met de plastic verpakking leeggooien, maar zelfs mijn vriendin heeft gezocht en niet gevonden. En dat zegt wel iets :+

Helaas net een zilver pilonnetje, iets wat ik niet uit andere sets over heb. Maar goed, Lego contacteren en dan komt dat ook weer goed.
Je kan het gewoon direct aanvragen, even nummer opzoeken en invoeren. Dag later versturen ze het. Ik wacht ook nog op een lange balk voor de Batmobile, kan nu niet verder.

• meesje
NotSoSteady schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Je kan het gewoon direct aanvragen, even nummer opzoeken en invoeren. Dag later versturen ze het. Ik wacht ook nog op een lange balk voor de Batmobile, kan nu niet verder.
De service van Lego is inderdaad erg goed. Zelfs part nummers die je niet via de site kan vinden, worden opgestuurd (part nummers staan gelukkig gewoon in de handleiding). Ook als ik aangeef dat we een onderdeel bij het bouwen wellicht zelf kwijt hebben geraakt, kregen we het zonder problemen opgestuurd.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-01 21:42
Enzo Dizono schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:10:
Mooi kerkje hoor, tof gedaan!

@Barthezz Brick Fantastisch gedaan, die gebouwen, ben echt heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Ik ben maar een beetje digitaal aan het prutsen, nadat ik laatst geïnspireerd was geraakt door de film The Founder (aanrader wmb!)

[Afbeelding]

Het origineel: https://www.roadarch.com/p/15cmcd2.jpg
Die is erg leuk. Dat heb ik dus ook net gemaakt, (alleen dan in modelbouw :D)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bz5dXKt.jpg

en nu bezig met
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mcHXu1h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/13Ha5Mn.jpg
:)

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 15:59
Vae Victis schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Jochie heeft zijn skates verkeerd om aan, is zeer onveilig!

Kerkje is erg mooi, vooral lichtbruine steentjes tussendoor. Mogen zelfs nog wel een paar meer van. :)
lol, was me niet opgevallen.

En bedankt! 't is/was m'n eerste moc na m'n darkages,
En thanks voor de tip, zal in m'n volgende moc meer afwisseling proberen te krijgen in vooral de (kale) muren.

Maar voor deze vind ik het zo wel prima, tijd om hem af te breken, hij begint serieus stof aan te trekken.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 12:08
Zo het boomje is klaar....nu nog maar eens op een roterend platform zien te krijgen want vanuit elke hoek is ie wel mooi :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d9beFBeK0J51uObbqpdp0BrY24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTJM5YWXPoVXnKLbRaUr1823.jpg?f=fotoalbum_large

Toch heb ik ook wel e.e.a. aan dingetjes over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEKnWGhEiinVg797Iz-2ES4lYWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HS1QOb4h1T6cotSDnR3czUpK.jpg?f=fotoalbum_large

Oh wacht eigenlijk niet klaar.....nu nog wachten tot het herfst wordt, want dan moet ik de bladeren veranderen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door idef1x op 28-03-2020 18:17 ]

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
St00mwals schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:30:

Sinds gister heb ik een paar oude sets van mij tevoorschijn gehaald waar ze mee mogen spelen icm met hun eigen Lego. Sommige van mijn 'zeldzamere' sets laat ik denk ik wel in de dozen zitten (iid geval voor nu). Met mijn 12V collectie mogen ze pas spelen als ze weer uit hun dark ages zijn gekomen :+

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb nu een behoorlijke 12V/80s layout op zolder liggen. Het is altijd feest voor mijn oudste dochter van 2,5 als de was in het hok ernaast moet worden opgehangen. Inmiddels weet ze zelf hoe ze die treinen aan de gang kan krijgen :D Maar er wordt alleen gespeeld met papa erbij! Ze gaat er trouwens heel voorzichtig mee om, ook als ze er langs loopt. als ze nou ook eens zo voorzichtig met haar kleine zusje zou omgaan... :X

Persoonlijk vind ik dat ze wel ermee mogen spelen, maar mijn 80s sets gaan mixen met de rest als ze dat over een paar jaar heeft zou ik zonde vinden; ik heb een aantal originele sets voor de helft moeten vervangen ivm bite marks en het zou jammer zijn als dat weer zou gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 28-03-2020 21:59 ]

• Mappy
  • Laatst online: 23:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:57:
ik heb een aantal originele sets voor de helft moeten vervangen ivm bite marks en het zou jammer zijn als dat weer zou gebeuren.
Paar steentjes met mosterd insmeren en suggereren dat je dat best met je tanden los kunt krijgen :9 O-)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:24
Hallohallo,

Ook ik ben uit mijn dark ages en geniet er steeds weer opnieuw van om aan een nieuwe set lego te beginnen.

Rond het einde van 2019 een paar kleinere lego technic sets gehaald o.a.

42079 forklift
42063 Bmw motor

En in januari van dit jaar ben ik begonnen met de volledige Speed Champions 8stud auto's in elkaar te zetten. Wederom een superleuke ervaring om met kleinere branded auto's aan de slag te gaan, normaal ga ik voor de technic serie.

Recentelijk heb ik de porsche RSR, Rode kraan, ISS ruimte station en de oranje corvette gebouwd.

Op het moment dat ik sets aan het bouwen ben brengt het me toch weer even terug naar vroeger, wanneer er bijvoorbeeld pakjes lego onder de kerstboom lagen of wanneer ik sporadisch een set kreeg van m'n ouders.

Waar ik nu mee struggle is dat ik graag verder wil bouwen aan nieuwe sets. Op mijn lijstje staat zowieso nog de nieuwe mobiele technic kraan en de volvo 42030.

Die laatste, is net als veel andere lego sets uit de productie-run en als ik op marktplaats ga kijken is de goedkoopste, nieuw in doos, €270.

Mijn vraag is, zijn in het subforum mensen die lego sets aanbieden of zijn er mensen met suggesties waar ik het beste oude, ongeopende sets kan kopen.

Alvast bedankt en build on!

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tijll schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:04:.

Die laatste, is net als veel andere lego sets uit de productie-run en als ik op marktplaats ga kijken is de goedkoopste, nieuw in doos, €270.

Mijn vraag is, zijn in het subforum mensen die lego sets aanbieden of zijn er mensen met suggesties waar ik het beste oude, ongeopende sets kan kopen.

Alvast bedankt en build on!
die specifieke set is afaik gewoon duur, al is 270 voor een ongeopende doos nog best redelijk (goedkoopste in die staat op bricklink hangt rond de 250, maar moet wel uit de US komen)

tip: niet altijd ongeopende dozen willen kopen, zeker niet als het OOP sets zijn

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Is hier eigenlijk het lego programma op RTL 4 bekend die start op 11 April? Heet legomasters en ziet er echt geweldig uit
mschol schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:29:
[...]

tip: niet altijd ongeopende dozen willen kopen, zeker niet als het OOP sets zijn
Wat zijn OOP sets? Ik zou ook liever een nog niet in elkaar zijnde set kopen, uit elkaar halen en dan sorteren lijkt me hels. Of alles in 1 hoop en dan maar zoeken lijkt me ook hels :+

[ Voor 61% gewijzigd door Oekol op 29-03-2020 08:43 ]

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Leoon. schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:41:
Is hier eigenlijk het lego programma op RTL 4 bekend die start op 11 April? Heet legomasters en ziet er echt geweldig uit

[...]

Wat zijn OOP sets? Ik zou ook liever een nog niet in elkaar zijnde set kopen, uit elkaar halen en dan sorteren lijkt me hels. Of alles in 1 hoop en dan maar zoeken lijkt me ook hels :+
Out of production. Als je die ongeopend wil ben je meestal overgeleverd aan mensen die de hoofdprijs willen voor hun exemplaar.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Cowamundo
idef1x schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:16:
Zo het boomje is klaar....nu nog maar eens op een roterend platform zien te krijgen want vanuit elke hoek is ie wel mooi :)[Afbeelding]

Toch heb ik ook wel e.e.a. aan dingetjes over:
[Afbeelding]

Oh wacht eigenlijk niet klaar.....nu nog wachten tot het herfst wordt, want dan moet ik de bladeren veranderen ;)
Nice!
Hier gister het eerste huisje in elkaar gezet (zakje 7).
Vanmiddag weer even verder bouwen als de kleine op bed ligt.

Als ik onderdelen over heb probeer ik deze in de set te verwerken om deze zo iets meer aan te kleden.. nu is dit natuurlijk niet met alle onderdelen mogelijk en soms staat het ook gewoon niet mooi en dan gaat het wel in het spare-parts zakje.

Tot nu toe een erg leuke build en interessant om te zien hoe ze blokjes op een totaal andere manier gebruiken dan ik zou verwachten om dat gezamenlijk tot een bepaald voorwerp te komen.

Voorlopig heb ik nog wat bouw plezier voor de boeg! :D

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
Leoon. schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:41:
Ik heb er al dingen over gelezen inderdaad. Oa. dat er zowel Nederlandse als Belgische teams aan zullen deelnemen. Hopelijk kiezen ze wel voor andere opdrachten/uitdagingen dan in de Britse/Australische/Amerikaanse versie die redelijk gelijkaardig waren:

spoiler:
Niet in bepaalde volgorde want die was ook telkens anders per land:
* kies twee minifigs -> programma kiest of dit superhelden of vilains zijn -> bouw je eigen schuilhol voor deze figs -> bouw samen met een ander team een epische vechtscene
* bouw een brug -> de brug die het meeste gewicht kan houden wint
* kinderen vullen een verhaal aan -> bouw dit bizarre verhaal
* bouw een deel van een stad -> *twist halverwege*: je stad wordt belegerd
* elk team krijgt twee klassieke film thema's en moet deze combineren -> *twist halverwege*: er komt een derde thema bij
* space monster/sci-fi build die zo mooi mogelijk moet kunnen ontploffen of kapotgeslagen worden of van een balkon gesmeten worden
* bouw verder op een object dat in twee werd gezaagd (zoals fiets, gitaar, laptop,...)
* vul een appartementsgebouw aan
* free build
* Star Wars scene (gezien in trailer voor Amerikaanse aflevering volgende week)

Van wat ik mij kan herinneren waren er ook een paar 'exclusieve' uitdagingen of variaties.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kapoen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ik heb er al dingen over gelezen inderdaad. Oa. dat er zowel Nederlandse als Belgische teams aan zullen deelnemen. Hopelijk kiezen ze wel voor andere opdrachten/uitdagingen dan in de Britse/Australische/Amerikaanse versie die redelijk gelijkaardig waren:

spoiler:
Niet in bepaalde volgorde want die was ook telkens anders per land:
* kies twee minifigs -> programma kiest of dit superhelden of vilains zijn -> bouw je eigen schuilhol voor deze figs -> bouw samen met een ander team een epische vechtscene
* bouw een brug -> de brug die het meeste gewicht kan houden wint
* kinderen vullen een verhaal aan -> bouw dit bizarre verhaal
* bouw een deel van een stad -> *twist halverwege*: je stad wordt belegerd
* elk team krijgt twee klassieke film thema's en moet deze combineren -> *twist halverwege*: er komt een derde thema bij
* space monster/sci-fi build die zo mooi mogelijk moet kunnen ontploffen of kapotgeslagen worden of van een balkon gesmeten worden
* bouw verder op een object dat in twee werd gezaagd (zoals fiets, gitaar, laptop,...)
* vul een appartementsgebouw aan
* free build
* Star Wars scene (gezien in trailer voor Amerikaanse aflevering volgende week)

Van wat ik mij kan herinneren waren er ook een paar 'exclusieve' uitdagingen of variaties.
Brug is iig al zeker, want dat zie je ook in de trailer zelf. Maar zelfs met dat spoiler lijstje zou ik 't helemaal leuk vinden. Maar dat is meer omdat ik dat allemaal voor de 1e keer ga zien.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
Sircuri schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:44:
[...]

Ja, dat ken ik. Kinderen vinden bouwen leuk, maar na afloop zit ik met 4 van die grote Ikea bakken vol met kapot/gebouwd spul wat allemaal weer opgeruimd moet worden.
Beetje dit principe. Ik ga effe in een hoekje huilen en over een uurtje of 2 (eerst Toy Story 4 kijken) verder. Mijn zoon speelt niet echt, is meer van het bouwen, dus nu sets compleet uitzoeken en in bakjes doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzykc3F3DH5Jy8BZuLQazS_B4gY=/f/image/zZpb83x3jpfSALrPvobl6gba.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlIuJefQSfX74gHjptBRnQAPHBo=/f/image/B6Vi3iFfXWD8n2UNdYjoabsP.jpg

• meesje
TWCRay schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:00:
Beetje dit principe. Ik ga effe in een hoekje huilen en over een uurtje of 2 (eerst Toy Story 4 kijken) verder. Mijn zoon speelt niet echt, is meer van het bouwen, dus nu sets compleet uitzoeken en in bakjes doen.
Heel herkenbaar. Hier idem. Mannetje speelt sinds ie drie was al met Lego (over een paar weken wordt hij vijf). Heel geconcentreerd de handleiding volgen. Het echt spelen komt denk ik wel als hij wat ouder wordt.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

almightyarjen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:57:
als ze nou ook eens zo voorzichtig met haar kleine zusje zou omgaan... :X
LOL _O-

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-01 14:09
Hmmm, begin langzamerhand weer om me heen te kijken. Kreeg van mijn vriendin laatst de Top Gear Control+ 42109 als semi-grap omdat ik nooit bij de Lego dozen ben weg te slaan als ik iets voor neefjes aan het uitzoeken ben. Daar heeft ze nu spijt van :+ Wel erg wennen, dat 'nieuwe' Lego.

Bij mijn ouders heb ik een grote kist vol Lego, maar die zou ik dan eens moeten gaan sorteren. De sets die me het meest bijstaan de Technic Scanner Truck, Technic Space Shuttle, en Model Team Black Cat, maar nog veel meer, en nog Lego van mijn vader ook (treinen).

Verder weet ik niet wat ik echt 'wil', in het verlengde van hetgeen mijn vriendin heeft gekocht, kijk ik naar de 4x4 crawler en die Liebherr (die is wel duur). Echter, en dan? Een mix van modellen zonder samenhang, die een trucje kunnen, las ook dat er geen customization mogelijk is.

Anderzijds vind ik die modulars prachtig, maar ook per direct een valkuil voor mij;
Als ik ergens aan begin, dan gaat dat meteen in overdrive, gelukkig releasen ze maar 1 per jaar voor mijn zelfbescherming.
De oudere versies 'misgelopen', dat knaagt, echter, wellicht alsnog na te bouwen met Lego dat ik al heb, eventueel aan te vullen met losse bricks?
In tegenstelling tot bv de Technic Control dozen, weinig mee te doen verder.

Zelf zit ik of tussen de 4x4 X-Treme Offroader 42099 te twijfelen, of de Assembly Square 10255 (veel blokjes, en wss out of production soon).

Die Pirate Bay die straks uitkomt ziet er ook leuk uit, maar goed, die zal nog wel een tijdje blijven.

Any tips?

• AppieNL
@FlowSnake
Tussen die 2 zou ik voor de Assembly Square gaan.
Puur voor de variatie, want tussen de 4x4 en je Top Gear auto is niet echt veel verschil: het rijdt en stuurt :)
Assembly Square zit vol met leuke bouwtechnieken.

Oude modulars bouwen van eigen bricks kan, maar is ook (meestal) niet goedkoop.

Customization van Control+ onderdelen komt nog wel.

Andere suggesties: de 1989 Batmobile of the Jurassic Park T-Rex. Leuke set met een lager prijsje: de Mustang.

• Cowamundo
Afgelopen dagen een beetje aan het stoeien geweest met Studio
Tips etc. zijn welkom ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7O3eOTb1BEgZLAHIs5nYh4cCtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PHm8DzHtJuK1aggDIMSS5rJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faij_rSuIryRDmFRetYi47WPxSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtHSHIP44BD0gzTIhJuS9lDj.jpg?f=fotoalbum_large

Het bouwsel staat op een baseplate van 32x32 en zou in totaal zo'n 35€ kosten op Bricklink.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-01 14:07

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Cowamundo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:30:
Afgelopen dagen een beetje aan het stoeien geweest met Studio
Tips etc. zijn welkom ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het bouwsel staat op een baseplate van 32x32 en zou in totaal zo'n 35€ kosten op Bricklink.
Vindt hem mooi, piraten theme is na star wars denk ik wel mijn favoriet.
Mis eigenlijk alleen nog een scheepskanon in je torentje. Met een paar kogels er naast.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-01 14:09
@AppieNL thx, zat zelf ook wel in die richting te denken.

@Cowamundo misschien iets meer begroeing nog op de ruïne? Beetje overkappend bij die piraat met die groene strepen? Ziet er wel mooi en compleet uit verder, had zo een set uit de winkel kunnen zijn.

• NotSoSteady
LEGO Technic 42111 The Fast & Furious wordt een Dodge Charger. Vanaf 27 april te koop.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/03/WhatsApp-Image-2020-03-29-at-16.18.48.jpeg

https://www.bricktastic.n...r-verschijnt-op-27-april/

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 22:41

GeeBee

Oddball

Y999 is 8 euro nogwat, dus wat is dit?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GeeBee schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:38:
Instabuy :D blijkt trouwens Chinese yuan te zijn volgens zijn link. Iets van 140 euro

Lijkt ook veel te veel op de mustang. Zou 't jammer vinden als 't waar is, weinig inspiratie dan wat mij betreft. Of juist teveel, her is maar hoe je het bekijkt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 30-03-2020 00:00 ]

• NotSoSteady
Euhm nee. Dat is bijna 130 euro.

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:13
Denk dat je het verward met Japanse Yen, dat is idd ong 8 euro.
Dit is Chinese Yuan, ong 130 euro.
Symbool is wel hetzelfde voor beide valuta.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:29

franssie

Save the albatross

flam schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:35:
[...]

Denk dat je het verward met Japanse Yen, dat is idd ong 8 euro.
Dit is Chinese Yuan, ong 130 euro.
Symbool is wel hetzelfde voor beide valuta.
Klopt deels, daarom geen valutatekens gebruiken maar valuta codes.Dus CNY of RMB
https://ncalculators.com/...er/CNY-RMB-conversion.htm
De wiki is ook nogal verwarrend daarover Wikipedia: Chinese renminbi

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 50 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .