Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
29-12-2019:vectormatic schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:45:
Ik dacht te herinneren dat de prijs voor die set hier zo rond de 100-120 euro kwam te liggen
Verder was een charger te verwachten, en al min of meer bevestigd, maar zo op het eerste oog ziet ie er goed uit. Ik ben zeer benieuwd wat er zich onder de motorkap afspeelt verder, of dat het net zon lege huls is als 42096
https://www.bricktastic.n...baseerd-op-dodge-charger/
Er was inderdaad al het een en ander bekend als ik zo op bricktastic lees
Zoals AppieNL al aangaf kan het nabouwen van oude modulars soms vrij duur zijn. Hier is alvast een artikel met wat tips om modulars te bouwen in andere kleuren: link. Het probleem met sommige modulars is dat ze soms exclusieve onderdelen bevatten, of zoals bv. de Green Grocer een lading bricks in een ongewone kleur. Achteraf betaal je je dus blauw (no pun intended) aan zeldzame kleuren.FlowSnake schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:01:
Anderzijds vind ik die modulars prachtig, maar ook per direct een valkuil voor mij;
Als ik ergens aan begin, dan gaat dat meteen in overdrive, gelukkig releasen ze maar 1 per jaar voor mijn zelfbescherming.
De oudere versies 'misgelopen', dat knaagt, echter, wellicht alsnog na te bouwen met Lego dat ik al heb, eventueel aan te vullen met losse bricks?
Any tips?
Assembly Square aanschaffen zou ik ook wel aanraden, het is immers 'een samenvatting' van de oudere modulars die ervoor kwamen. Gewoon een idee dat net opkwam: misschien kan je ook kijken naar de kleinere 3-in-1 Creator gebouwen en daar een paar van aanschaffen (is vaak mogelijk met flinke korting) om er je eigen mod(ular) mee op te bouwen?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Wanneer je Lego kamer ook je thuiskantoor moet zijn voor de komende tijd...
Argh! Dat kan zo een scene uit de volgende Lego movie zijn, als je 't uit minifigperspectief filmtalmightyarjen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:45:
[Afbeelding]
De onderdelen lijken nog heel overigens, die lantaarnmasten en verkeersbordjes zijn nou niet de stevigste dingen...
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Daarin ben je niet alleen vrees ik. Ik woon op een klein appartement, en in de eerste week van de quarantine maatregelen (Belgische context) werkte ik ook in mijn bureau/kleine slaapkamer/Lego kamer.almightyarjen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:45:
Omdat ik toch wat meer lucht en licht wou heb ik een goedkope bureau gekocht op Bol.com en deze in mijn woonkamer gezet. Ook geen ideale situatie, maar toch één lichtpuntje: na deze Corona kermis recycleer ik dit bureau als Lego layout/bouwtafel.
Het 'vuur' van de fakkels is verkeerd om, (rood)gloeiend onderop, geel(vlammen) erbovenCowamundo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:30:
Afgelopen dagen een beetje aan het stoeien geweest met Studio
Tips etc. zijn welkom
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het bouwsel staat op een baseplate van 32x32 en zou in totaal zo'n 35€ kosten op Bricklink.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Official...!NotSoSteady schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:21:
LEGO Technic 42111 The Fast & Furious wordt een Dodge Charger. Vanaf 27 april te koop.
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...r-verschijnt-op-27-april/
https://www.bouwsteentjes...42111-doms-dodge-charger/
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
misschien de 'base' van de vestiging wat meer hout/palen verwerken; meeste (tjdelijke) water gerelateerde gebouwen hebben vaak stijger/dock etc. van hout. kanon en pappegaai natuurlijk, uitkijk torentje?Cowamundo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:30:
Afgelopen dagen een beetje aan het stoeien geweest met Studio
Tips etc. zijn welkom
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het bouwsel staat op een baseplate van 32x32 en zou in totaal zo'n 35€ kosten op Bricklink.
Ouch, wat een gedrocht. Smaken verschillen uiteraard, maar deze doet echt pijn aan mijn ogen. Vooral wanneer je het probeert te vergelijken met de landrover en de mustang....
Shit happens. Gelukkig zo te zien geen speciale of moeilijk te krijgen onderdelen stuk.almightyarjen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:45:
[Afbeelding]
Ik verwacht nu overigens wel een change van je ondertitel naar "Lord Business" of "The Kraken"
* The Eagle zijn Lego plaat gelukkig op bureauhoogte staan, al ligt dat ding nu vol met meuk ipv Lego
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hij ziet er iig een stuk beter uit dan de Corvette. Hij had wel anderw velgen mogen hebben. Zouden die van de Mustang er onder passen? Die zien er bijna hetzelfde uit als de echte.JeroendeGroot schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:04:
[...]
Ouch, wat een gedrocht. Smaken verschillen uiteraard, maar deze doet echt pijn aan mijn ogen. Vooral wanneer je het probeert te vergelijken met de landrover en de mustang....
Ik ben vooral benieuwd hoe groot hij is en of hij op de auto transportlader past.
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Ongeveer 21 studs breed (16.8cm) en 39cm lang, dus op de auto transportlader past die zeker niet.Hierkomik schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:58:
Ik vind hem er voor een Lego technic auto best goed uitzien. Hij heeft zo op het oog eigenlijk best veel System onderdelen om het net iets beter te maken.
Ik ben vooral benieuwd hoe groot hij is en of hij op de auto transportlader past.
Gezien de huidige omstandigheden leek het me wel een toepasselijke build

Geen bijzonder spectaculaire bouwtechnieken, maar het gestileerde eindresultaat mag er naar mijn mening zijn. Het gebruik van de clear trans light blue en medium blue elementen geeft me een opgewekt gevoel en het model is door deze kleuren bovendien een welkome afwisseling naast de andere modellen waar tan momenteel de boventoon voert. Door het vele wit moet ik ergens ook wel weer aan een ziekenhuis denken. Behoorlijke tegenvaller is dat de handleiding, die in de Architecture lijn juist op wat chiquer materiaal wordt uitgevoerd, uit elkaar valt door slechte verlijming
Al met al neemt dit model nu een tweede plaats in mijn NYC collectie in, achter 21035 Solomon R. Guggenheim Museum. Heb 21042 Vrijheidsbeeld hier al klaar liggen en bij een goede aanbieding komt 21046 Empire State Building er bij. Daarna moet ik alleen nog 21007 Rockefeller Center en 21004 Guggenheim Museum eerste editie. Die vind ik op dit moment de prijzen die er op de tweedehandsmarkt voor gevraagd worden niet waard, en ik wil wel alle modellen inclusief handleiding en doos.
Niet echt nee. Alles wat ik vind is info uit jan/feb dit jaar.zonoskar schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:14:
Is er nog verder niks bekend over de nieuwe Lambo set, opvolger van de Bugatti?
De 42115 zou 1 juni uitkomen en vanaf 1 aug bij retailers (dus een lagere prijs).
Ik ben al aan het sparen want dit is voor mij een must buy (al wacht ik zeker op een leuke aanbieding)
De andere nieuwe grote Technic sets (42111 Fast & Furious, 42107 Ducati Panigale V4 R, 42112 Betonmixer, 42113 Bell Osprey Helicopter en Volvo A60H Dumper) laat ik lekker links liggen.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Wanneer gaat Lego nou deze eens maken...

bron foto: https://www.flickr.com/ph...527352720/in/photostream/
Hier staan meerdere gave foto's op
BTTF is al geweest dus die zie ik voorlopig niet meer gemaakt worden.streamnl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:20:
Ik vind die Dodge maar mwa...
Wanneer gaat Lego nou deze eens maken...
[Afbeelding: title]
bron foto: https://www.flickr.com/ph...527352720/in/photostream/
Hier staan meerdere gave foto's op
Ik zou het doen!
Dat kan je niet vergelijken met dit.rammes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:38:
[...]
BTTF is al geweest dus die zie ik voorlopig niet meer gemaakt worden.
Ze upgraden wel vaker modellen, ik blijf hopen...
Die zou ik ook nog wel willen...soort van nostalgiestreamnl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:42:
[...]
Dat kan je niet vergelijken met dit.
Ze upgraden wel vaker modellen, ik blijf hopen...
Daarnaast kon ik de verleiding niet weerstaan nog iets nieuws te kopen en heb ik m'n eerste modulair aangeschaft in de vorm van de bookshop. Dat is toch wel anders bouwen van vroeger. Verder is Lego natuurlijk gewoon tijdloos.
Ik weet nog goed dat ik na mijn dark ages de eerste modulars zag, ik dacht echt 'holy sh#t is dat Lego??'. Idd anders bouwen, heel anders.Totrail schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:17:
Door het thuiszitten vanwege het corona gedoe ben ik weer bezig met Lego. Een tijd geleden al m'n oude Lego bakken van vroeger, die gesorteerd zijn op kleur, bij m'n ouders opgehaald. En nu alles in elkaar aan het zetten om te kijken of ik alles nog heb.
Daarnaast kon ik de verleiding niet weerstaan nog iets nieuws te kopen en heb ik m'n eerste modulair aangeschaft in de vorm van de bookshop. Dat is toch wel anders bouwen van vroeger. Verder is Lego natuurlijk gewoon tijdloos.
Van ver lijken Corona en Lego wel op elkaar, uiteraard zijn de symptomen anders:Totrail schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:17:
Door het thuiszitten vanwege het corona gedoe ben ik weer bezig met Lego. Een tijd geleden al m'n oude Lego bakken van vroeger, die gesorteerd zijn op kleur, bij m'n ouders opgehaald. En nu alles in elkaar aan het zetten om te kijken of ik alles nog heb.
* Lego tast je portefeuille aan ipv je longen
* bij zwaardere gevallen zien we een stevige toename van het aantal brick separators in de collectie
:strip_exif()/f/image/ckWF955Z2WpX55jP2M4A1z0K.jpg?f=fotoalbum_large)
* na de incubatietijd (hangt af van je longcapa... portefeuille) treed er een exponentieel verlies op van displayruimte
* mogelijke bijkomende klachten: pijn aan de voetzool, brickset.com en brickwatch.net in je favorieten hebben, drang om rare afkortingen te onthouden.
En alle gekheid op een stokje, de bookshop is meteen een mooie aankoop om uit je dark ages te komen
Zelf zit ik ruim in het "exponentieel tekort aan display ruimte" stadium, en met de ontdekking van de tanks van een niet nader te noemen merk, wordt dat alleen maar erger
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wat zijn de gedachtes? Is hij het geld waard of even wachten op een aanbieding?
ik verbaas mij wel dat Lego tegenwoordig bij zoveel sets zo'n oranje separator toevoegt. Voelt toch als verspilling. Vroegah kocht (of kreeg) je die grijze variant eenmalig en was je klaar. Ik vraag mij af welk marktonderzoek van Lego dan geconcludeerd heeft om dit bij verscheidene sets te leveren. Een fan neemt bij het ontbreken ervan toch gewoon de moeite deze erbij te bestellen..? Of ben ik te milieubewust?
Ah, noemen ze dat Dark AgesKapoen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:26:
[...]
Van ver lijken Corona en Lego wel op elkaar, uiteraard zijn de symptomen anders:
* bij zwaardere gevallen zien we een stevige toename van het aantal brick separators in de collectie
[Afbeelding]
* na de incubatietijd (hangt af van je longcapa... portefeuille) treed er een exponentieel verlies op van displayruimte
* mogelijke bijkomende klachten: pijn aan de voetzool, brickset.com en brickwatch.net in je favorieten hebben, drang om rare afkortingen te onthouden.
En alle gekheid op een stokje, de bookshop is meteen een mooie aankoop om uit je dark ages te komen
Ik ben 35 dus het is wel te raden wat voor een klassieke sets ik thuis heb staan van vroeger. Al smaken die modulars na een inderdaad naar meer. En over termen gesproken: ik zie dat mensen tegenwoordig de meest gedetailleerde MOCs maken. Die term had ik nooit eerder gehoord
Ligt eraan of je de boel vanuit kind of AFOL perspectief ziet, volgens mij zitten die dingen doorgaans in sets van 100 euro of meer, en dat is toch een kaliber sets wat ik als kind maar heeeeeeel sporadisch wist te bemachtigen, en mijn kids ook niet continu krijgen.geekeep schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:13:
@Kapoen
ik verbaas mij wel dat Lego tegenwoordig bij zoveel sets zo'n oranje separator toevoegt. Voelt toch als verspilling. Vroegah kocht (of kreeg) je die grijze variant eenmalig en was je klaar. Ik vraag mij af welk marktonderzoek van Lego dan geconcludeerd heeft om dit bij verscheidene sets te leveren. Een fan neemt bij het ontbreken ervan toch gewoon de moeite deze erbij te bestellen..? Of ben ik te milieubewust?
En milieu bewust... het is een paar gram plastic, als je echt milieu bewust met lego om wil gaan koop je gewoon een set minder (of koop je vaker in bulk, zodat er gemiddeld minder kilometers worden gemaakt voor jouw setjes)
En die is ook best goedkoop. Aan de andere kant zal het het bedrag niet zijn.
Ze zitten zo'n beetje in alle normale Winter Village sets.
Vroegàh gebruikte je gewoon je nagels en/of je tanden...geekeep schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:13:
@Kapoen
ROFLASTICKapoen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:26:
[...]
Van ver lijken Corona en Lego wel op elkaar, uiteraard zijn de symptomen anders:
[Afbeelding]
* aReaRe pakt doekje om beeldscherm schoon te maken van de koffie.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Was dat de 'turquoise' brick separator? Ik meen me te herinneren dat bij de Palace Cinema een donkergroene variant zat.Arunia schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:51:
De groene variant zat in de Prinses Whatevera (Lego Movie) set. Die doos waar je van alles mee kunt en moet bouwen.
En die is ook best goedkoop. Aan de andere kant zal het het bedrag niet zijn.
Ze zitten zo'n beetje in alle normale Winter Village sets.
I know, hoewel het meer is dan enkel de plastic grondstof. Dat ene plastic tasje in de supermarkt maakt ook niet het verschil natuurlijk. Ik zie het gewoon als een makkelijke besparing die geen/niet veel leed kost. Als je weet dat Lego ook de grootste bandenfabrikant ter wereld is, kun je de hoeveelheid besparing wel in perspectief zetten.vectormatic schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Ligt eraan of je de boel vanuit kind of AFOL perspectief ziet, volgens mij zitten die dingen doorgaans in sets van 100 euro of meer, en dat is toch een kaliber sets wat ik als kind maar heeeeeeel sporadisch wist te bemachtigen, en mijn kids ook niet continu krijgen.
En milieu bewust... het is een paar gram plastic, als je echt milieu bewust met lego om wil gaan koop je gewoon een set minder (of koop je vaker in bulk, zodat er gemiddeld minder kilometers worden gemaakt voor jouw setjes)
Haha, true that. Ik heb nog oude blokjes (voornamelijk 1x2 plates) met bijtafdrukken.migchiell schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:09:
[...]
Vroegàh gebruikte je gewoon je nagels en/of je tanden...
Ik heb er 2Beavbusi schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:12:
Heeft er iemand al de nieuwe batmobile?
Wat zijn de gedachtes? Is hij het geld waard of even wachten op een aanbieding?
Maar zonder de promo zou ik denk ik wachten tot de prijs wat zakt.
Heb je al overwogen om je stad met behulp van Duplo te verhogen? Dat schijnt vrij kostenefficiënt te zijn indien je tweedehands aankoopt.Zeehond schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:46:
[Afbeelding]
Work in progress. Had niet voldoende stenen om de volledige stad 5 blokken hoger te zetten ten opzichte van de zee, dus nu maar zo aangepakt om het wel een beetje uit te laten zien
*edit* zoals uitgelegd door Jangbricks:
[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2020 12:58 ]
Dan toch maar een duinenrij/zeedijk en het water juist hoger leggen dan de stad?Zeehond schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:46:
[Afbeelding]
Work in progress. Had niet voldoende stenen om de volledige stad 5 blokken hoger te zetten ten opzichte van de zee, dus nu maar zo aangepakt om het wel een beetje uit te laten zien
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Eeuwig spijt van dat ik de Brick Bank niet gekocht heb. Mee in mijn handen gestaan bij de Intertoys, maar toen vond ik het teveel geld... na het kopen van Hogwarts Castle gaat het toch een stuk makkelijker allemaal
per aspera ad astra
Eigenlijk niet aan gedacht, wel een goeie. Heb zelfs nog ergen op zolder nog gewoon duplo liggenKapoen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:52:
[...]
Heb je al overwogen om je stad met behulp van Duplo te verhogen? Dat schijnt vrij kostenefficiënt te zijn indien je tweedehands aankoopt.
*edit* zoals uitgelegd door Jangbricks:
[YouTube: LEGO & Duplo connect - Save time & money 👍]
Eens kijken hoeveel duplo ik heb. Anders heb ik nog het plan met verschillende hoogtes te gaan werken, dus nog een ophoging van 3 noppen of zo.
Dat heb ik ook nog even overwogen, maar dan wordt het lastiger een haven van 3 pieren voor de stad te maken zoals ik nu heb gedaan.Mappy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:11:
[...]
Dan toch maar een duinenrij/zeedijk en het water juist hoger leggen dan de stad?
Wel zonde wat opzicht is het een mooie modulair, maar er zijn wel zeker mooiere te vinden zoals de nieuwe bookshop naar mijn mening. Bij de brickbank vraag ik mij af hoe die er over een paar jaar uit ziet aangezien witte legosteentjes toch geel worden na een tijdje.LAD93 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:17:
[...]
Eeuwig spijt van dat ik de Brick Bank niet gekocht heb. Mee in mijn handen gestaan bij de Intertoys, maar toen vond ik het teveel geld... na het kopen van Hogwarts Castle gaat het toch een stuk makkelijker allemaal
Het is wel een hel om dat ding over te verhuizen, maar dat geldt voor ook de andere modulairs. Alleen het grand emporium is vrij makkelijk aangezien die geen tegeltjes binnen in het gebouw heeft liggen
200 fish found!
Heel herkenbaar citaat, dit heb ik zelf ook meegemaakt (en ik vermoed veel AFOLs). Ik heb zelf twee modulars (City Hall en Grand Emporium) en dat spookkasteel van Monster Fighters niet gekocht toen ik de mogelijkheid hadLAD93 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:17:
[...]
En achteraf 'toen het eerste schaap over de dam was...' had ik inderdaad minder moeite met beslissen over aankopen. De Pet Shop modular was niet mijn eerste grote set die ik aankocht (dat was 42009 Mobile Crane MKII), maar wel de eerste set die ik kocht voor de looks ipv alleen techniek.
Met de city hal herken ik ook. Destijds toen ik begon eerst de petshop gekocht na de grand emporium omdat die ouder was en toen ging de city hal er ineens uit.Kapoen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Heel herkenbaar citaat, dit heb ik zelf ook meegemaakt (en ik vermoed veel AFOLs). Ik heb zelf twee modulars (City Hall en Grand Emporium) en dat spookkasteel van Monster Fighters niet gekocht toen ik de mogelijkheid had![]()
En achteraf 'toen het eerste schaap over de dam was...' had ik inderdaad minder moeite met beslissen over aankopen. De Pet Shop modular was niet mijn eerste grote set die ik aankocht (dat was 42009 Mobile Crane MKII), maar wel de eerste set die ik kocht voor de looks ipv alleen techniek.
200 fish found!
Kun je met corona lang wachten.flam schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:01:
[...]
Ik heb er 2(van ieder).
Maar zonder de promo zou ik denk ik wachten tot de prijs wat zakt.
[Afbeelding]
Bij gebrek aan display ruimte zal ik in ieder geval Palace Cinema afbreken (en in zip zakjes per verdieping afbreken), maar welke dan nog meer
- Petshop
- Brickbank
- Paris Restaurant
- Detective office
The Diner en Assembly Square blijven voorlopig staan.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
ik zou het doenaReaRe© schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:30:
Nog 1 nachtje over slapen of ik en de Garage Corner (twijfel) en de Bookstore ga aanschaffen.
Ik zou het doen!
I see you like to watch the world wallets burn.
En als je tijdens dat nachtje slapen per toeval wakker wordt kan je meteen ook de barracuda bay ideas set aanschaffen, om te vermijden dat ie morgenvroeg al uitverkocht isaReaRe© schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:30:
Nog 1 nachtje over slapen of ik en de Garage Corner (twijfel) en de Bookstore ga aanschaffen.
Zelf heb ik mijn collectie al aan ouders uitgedeeld die over het algemeen geen grote sets aanschaffen, maar toch hun (en van hun kroost) tanden en vingers willen sparen.
Sorry!
En als je nu eens een grote set aanschaft? Geen verzendkosten en je krijgt een hoop blokjes bij je brick separator?
*edit* om te vermijden dat dit louter een slow chat reply is:
Het is jammer dat de dubbele VIP punten periode net achter de rug is, maar er zijn wel twee andere promoties op S@H. Een brick built paasei en een polybag in het Trolls thema. Ik weet niet of je deze een aankoop van €55 (drempel gratis verzending) waard vindt? Niet dat het veel uitmaakt in de prijs, maar ik zou aanraden om meteen twee separators aan te schaffen, soms heb je wat meer kracht nodig dan één exemplaar kan leveren.
[ Voor 55% gewijzigd door Kapoen op 31-03-2020 18:33 ]
[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 31-03-2020 18:34 ]
er is vast iemand hier die er 1 kan missen, toch? heb zelf aaleen lego van 70,80,90 anders had ik je er 1 gestuurd.sig69 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:33:
Ik koop alleen grote sets, maar de enige waar een brick separator bij zat tot nu toe was de millennium falcon. Probleem is alleen dat ik alles ook weer verkoop, en dan gaat de brick separator uiteraard ook de doos weer in. Ik zoek nog wel even verder, moet toch ergens te vinden zijn.
Ik zou het doen!
Als dank bij voorbaat hier de bucket wheel excavator voordat hij gesloopt werd:
:strip_exif()/f/image/lEKaMtduuj6a6zeGirgyinsT.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik zie nu dat ik de Liebherr nooit gepost heb:
:strip_exif()/f/image/Z0FpNDC84glTBcYqOUEz94p1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat was helemaal een hel om te slopen, zit erg stevig in elkaar allemaal.
[ Voor 35% gewijzigd door sig69 op 31-03-2020 19:00 ]
brick separators zijn onhandig voor het demonteren van technic sets. Voor het demonteren van technic sets maak je een 'pin pusher' bijvoorbeeld zoiets:sig69 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:50:
Dat zou fijn zijn![]()
Als dank bij voorbaat hier de bucket wheel excavator voordat hij gesloopt werd:
[Afbeelding]
En ik zie nu dat ik de Liebherr nooit gepost heb:
[Afbeelding]
Dat was helemaal een hel om te slopen, zit erg stevig in elkaar allemaal.
Tussen de hoofdsteunen van de stoelen volgens mij.NotSoSteady schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:18:
Zo mijn missende stukje is door LEGO geleverd en het schiet mooi op, maar ik weet iemand toevallig waar sticker 9 moet?
[Afbeelding]
Begon met dit conceptje:
2020-03-11_08-57-25 by Appie NL, on FlickrEn nu staat die er zo bij:
2020-03-31_10-07-59 by Appie NL, on FlickrIk heb wat dingen aangepast tov het conceptje. Hij is nu 2 studs langer, want ik heb de stuurinrichting omgedraaid, hierdoor kon ik ook een torso van een minifig in de cabine proppen. Brede bandjes achter.
Volgende stap is wat onderdelen bestellen en verzinnen wat/hoe ik een logo/naam op de zijkant van de laadruimte ga doen.
Ik heb destijds hulp gehad van m'n katten. Als in, zij schoven de Bulldozer (8275) van de boekenkast en toen was de demontage al op de helft.chrisO schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:34:
[...]
brick separators zijn onhandig voor het demonteren van technic sets. Voor het demonteren van technic sets maak je een 'pin pusher' bijvoorbeeld zoiets:[Afbeelding]
Is de actie met het gratis paaseitje net afgelopen? Ik heb vannacht 21322 besteld, maar het paasei kwam niet mee.
Volgens het artikel op bouwsteentjes.info zou de paasei promotie moeten duren tot 13 april. Blijkbaar is de stock dan toch opgeraakt voor het einde van de voorziene periode. Je kan altijd eens een mailtje sturen naar de klantendienst om na te vragen.Gaius schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:37:
[...]
Is de actie met het gratis paaseitje net afgelopen? Ik heb vannacht 21322 besteld, maar het paasei kwam niet mee.
*edit* normaal gezien zou je wel een Trolls polybag moeten ontvangen, of tenminste die staat toch op hun eigen website vermeld.
[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 01-04-2020 07:52 ]
Dat was wraak voor alle keren dat je ze met dat ding achterna hebt gezeten.Gaius schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:37:
[...]
Ik heb destijds hulp gehad van m'n katten. Als in, zij schoven de Bulldozer (8275) van de boekenkast en toen was de demontage al op de helft.
Ik zou het doen!
same here, expres vroeg opgestaanrammes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:18:
ik werd vannacht wakker en dacht, laat ik eens LEGO bestellen. De Piraten zijn onderweg!
@sig69 heb je een DM gestuurd
[ Voor 7% gewijzigd door The Evil Brain op 01-04-2020 09:42 ]
https://rebrickable.com/b...red-by-guangdong-loongon/
Uiteraard heb ik naar de datum gekeken
Had stiekum gehoopt op een gigantische 1 april prank, dat het Corona virus nepnieuws was en dat we door de hele wereld in het ootje genomen waren.
[ Voor 65% gewijzigd door redfoxert op 01-04-2020 09:51 ]
1 Aprilredfoxert schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:48:
Rebrickable overgenomen door Lepin.
Ik zou het doen!
redfoxert schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:48:
Rebrickable overgenomen door Lepin.

Deze zijn te groot en tevens niet verkrijgbaar in het zwart:
Hier ook! Dat is het voordeel van een kind dat nog niet goed door slaapt haha.rammes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:18:
ik werd vannacht wakker en dacht, laat ik eens LEGO bestellen. De Piraten zijn onderweg!
Bij mij zaten er ook geen promo's bij. Meestal wordt dat met de definitieve bestelling wel opgelost is mijn ervaring dus ik denk dat het wel goed komt.
Zelf afgelopen donderdag een bestelling geplaatst en het paasei wel netjes ontvangenGaius schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:37:
[...]
https://rebrickable.com/p...k-and-axle-separator-v20/
Oranje in 607 sets. De grootste set is BIGBOX-1 The Ultimate Battle for Chima uit 2015 (5 stuks). Maar die zit ook in heel veel kleine sets (<500 parts)
Groen in 3 sets
Donker turquoise in 35 sets
[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 01-04-2020 10:57 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Heb hier heel toevallig een groene voor me liggen op mijn bureau, zo te zien is deze zeldzaamGeeBee schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:56:
Voor wie meer wil weten over de separators:
https://rebrickable.com/p...k-and-axle-separator-v20/
Oranje in 607 sets. De grootste set is BIGBOX-1 The Ultimate Battle for Chima uit 2015 (5 stuks). Maar die zit ook in heel veel kleine sets (<500 parts)
Groen in 3 sets
Donker turquoise in 35 sets
Heb een paar maanden geleden een paar Modular buildings op Marktplaats overgenomen van een scholier waaronder ook de Palace Cinema.
Aardig van hem dat hij ook de originele separator en spareparts heeft meegegeven.
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=3582chrisO schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:52:
Voor de een tender van een stoomlocomotief ben ik opzoek naar een modern alternatief voor dit steentje:
Voor 5 cent per stuk, waarom zoek je een alternatief?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Omdat het steentje al 17 jaar uit productie is. Ik probeer zoveel mogelijk te bouwen met het huidige assortiment Lego steentjes.zonoskar schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:06:
[...]
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=3582
Voor 5 cent per stuk, waarom zoek je een alternatief?
De Corner Garage is tijdelijk niet leverbaar
[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 01-04-2020 13:33 ]
Wat wat gaaf zeg! Ik zat onlangs toevallig met een soortgelijk idee, ik was benieuwd wat de kleinst mogelijke RC auto zou kunnen zijn van Lego, en toen dacht ik hopelijk iets in City scale.AppieNL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:30:
WIP PoweredUp RC "City" Vrachtwagentje.
Begon met dit conceptje:
[Afbeelding]2020-03-11_08-57-25 by Appie NL, on Flickr
En nu staat die er zo bij:
[Afbeelding]2020-03-31_10-07-59 by Appie NL, on Flickr
Ik heb wat dingen aangepast tov het conceptje. Hij is nu 2 studs langer, want ik heb de stuurinrichting omgedraaid, hierdoor kon ik ook een torso van een minifig in de cabine proppen. Brede bandjes achter.
Volgende stap is wat onderdelen bestellen en verzinnen wat/hoe ik een logo/naam op de zijkant van de laadruimte ga doen.
Hoe heb je de stuurinrichting in 6 stud wide weten te verwerken? Ik heb nog van die old school technic stuurinrichtingen maar die zijn te lomp om iets moois mee te maken.
De onderkant toen het ding nog in de concept fase was:
20200309_184200 by Appie NL, on FlickrZo zit die er nog steeds onder. Die PoweredUp M-motor kan werken als een servo, maar zelfs met de PUp treinremote krijg ik al wat return-to-center-ish. Moet nog even kijken hoe het werkt met de PUp 3.1 app, want ik dacht gelezen te hebben hier dat ik daarbij de treinremote kan instellen.
Er zijn op internet nog wel meer City schaal RC vrachtwagentjes te vinden, met trailer of zoals de mijne. Meestal gebruiken ze dan een micro motor voor het sturen. Paar jaar terug zag ik ook 1 die ietsje korter is dan de mijne met PF (dus ook zo'n IR gedrocht erin) M-motor, micro motor voor het sturen en een diff op de achteras. Dit oogde niet al te stevig bij de achteras, maar het werkte wel
[ Voor 19% gewijzigd door AppieNL op 01-04-2020 15:04 ]
Thanks! Daar kan ik wat mee, ik ga het wellicht van de week ook eens proberenAppieNL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:03:
@Marsman83
De onderkant toen het ding nog in de concept fase was:
[Afbeelding]20200309_184200 by Appie NL, on Flickr
Zo zit die er nog steeds onder. Die PoweredUp M-motor kan werken als een servo, maar zelfs met de PUp treinremote krijg ik al wat return-to-center-ish. Moet nog even kijken hoe het werkt met de PUp 3.1 app, want ik dacht gelezen te hebben hier dat ik daarbij de treinremote kan instellen.
Er zijn op internet nog wel meer City schaal RC vrachtwagentjes te vinden, met trailer of zoals de mijne. Meestal gebruiken ze dan een micro motor voor het sturen. Paar jaar terug zag ik ook 1 die ietsje korter is dan de mijne met PF (dus ook zo'n IR gedrocht erin) M-motor, micro motor voor het sturen en een diff op de achteras. Dit oogde niet al te stevig bij de achteras, maar het werkte wel
Brickshop geeft aan deze op voorraad te hebbenaReaRe© schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:32:
Het is de Bookshop (10270) geworden , zojuist net besteld
De Corner Garage is tijdelijk niet leverbaar
Ik was trouwens wel ergens diep teleurgesteld toen ik een stickervel zag in de doos... Het is 2020, ik had echt gedacht dat zoiets al geprint zou zijn op de steentjes? Ik kan namelijk totaal niet stickers recht plakken dus dat leverde een hoop ergernis op maargoed.. Verder een paar steentjes over, maar lijkt me normaal ?
De volgende set is trouwens al onderweg. De bugatti voor 240,- op de kop kunnen tikken in duitsland haha ( help
Hopelijk worden foto's gewaardeerd, totaal geen fotograaf, maar heb mijn best gedaan enjoy

Hmm, als het voor de zelfde prijs is als de Lego shop, misschien.Totrail schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:58:
[...]
Brickshop geeft aan deze op voorraad te hebben
Hmm, met 15% korting (€161.49 in plaats van 189.99), verleidelijk
[ Voor 15% gewijzigd door aReaRe op 01-04-2020 17:09 ]
Is het een optie er zelf te maken? Bijvoorbeeld zo:chrisO schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:52:
Voor de een tender van een stoomlocomotief ben ik opzoek naar een modern alternatief voor dit steentje:
[Afbeelding]
Deze zijn te groot en tevens niet verkrijgbaar in het zwart:
[Afbeelding]
200 fish found!
* aReaRe heeft de Garage ook besteld, eens kijken welke eerder komt (Bookshop of Corner Garage).
Is Lego sneller, of de Brickshop
[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 01-04-2020 17:23 ]
Hier staat tekst
Graag gedaanaReaRe© schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:19:
@Totrail En bedankt
* Totrail heeft de Garage ook besteld, eens kijken welke eerder komt (Bookshop of Corner Garage).
Is Lego sneller, of de Brickshop
[Afbeelding]
Na de succesvolle en zeer vermakelijke bouw van de bookshop twijfel ik nu zelf of ik nog een gebouw (diner of garage) of een auto (Volkswagen busje of Mustang) aanschaf.
@Skybullet Die is ook heel erg cool.
[ Voor 3% gewijzigd door Totrail op 01-04-2020 17:50 ]
Ik zou eerder de oudere modulars aanschaffen (Assembly Square) mocht je die nog niet hebben.Totrail schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:49:
[...]
Graag gedaan
Na de succesvolle en zeer vermakelijke bouw van de bookshop twijfel ik nu zelf of ik nog een gebouw (diner of garage) of een auto (Volkswagen busje of Mustang) aanschaf.
Morgen maar eens rustig en netjes de Palace Cinema afbreken en per verdieping in een zip locker zakje doen.
Overigens ging het niet zo soepel zoals ik nu omschrijf, het proces ging als volgtrammes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:18:
wakker worden op de klok kijken,, uuhn 2uur.
oh wacht iets met lego,...
naar de lego site. winkelmandje aanklikken NIET KIJKEN dat is FOUT!
betalen met paypal ja goed doe maar
uh wat heb ik eigenlijk besteld.
geen piraten set
er zat nog wat anders in mijn winkelmandje
ok boomhut ook mooi..
maar ik wil de piratenset
dan ook die maar bestellen
ok 400 euro armer
ga maar weer slapen.
Ik zou het doen!
Die vind ik erg mooi, maar ook aan de prijzige kant (€200+).aReaRe© schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:52:
[...]
Ik zou eerder de oudere modulars aanschaffen (Assembly Square) mocht je die nog niet hebben.
Morgen maar eens rustig en netjes de Palace Cinema afbreken en per verdieping in een zip locker zakje doen.
Wel kans dat ze alleen nog maar duurder worden, dat wel natuurlijk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Je staat niet alleen met je kritiek op stickers, heel veel AFOLs denken er ook zo over. Helaas gebruikt Lego deze inderdaad nog vrij veel en ook in duurdere sets.Skybullet schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:02:
Ik was trouwens wel ergens diep teleurgesteld toen ik een stickervel zag in de doos... Het is 2020, ik had echt gedacht dat zoiets al geprint zou zijn op de steentjes? Ik kan namelijk totaal niet stickers recht plakken dus dat leverde een hoop ergernis op maargoed.. Verder een paar steentjes over, maar lijkt me normaal ?
Hopelijk worden foto's gewaardeerd, totaal geen fotograaf, maar heb mijn best gedaan enjoy
Omdat ik zelf ook geen kampioen ben in het plaatsen van stickers gebruik ik een pincet als hulpmiddel, dat geeft me iets meer overzicht.
Foto’s worden altijd gewaardeerd hier en die van jou zijn goed gelukt
Brr, ik ben vollop bezig om deze af te bouwen, inmiddels bij zakje 12 (doosje 5) aanbeland dus we zijn er bijna.Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:46:
Ouch, 2 uur aan het slopen geweest van m'n Chiron. Pijnlijke vingers
Gisteren kreeg ik wel even kippevel want toen ik begon met de voorzijde op te bouwen pastte de eerste set stenen niet, bleek dat ik bij het opbouwen van het chassis 2 asjes verkeerd te hebben gemonteerd
Gelukkig kon ik deze zonder veel moeite eruit pulken en alsnog goed plaatsen, anders had ik het model voor 2/3 af kunnen breken...
* aReaRe heeft hetzeldfe gevoel na het bestellen van beide modulars, alleen iets goedkoper en iets minder pijn in de portemonneerammes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:55:
[...]
Overigens ging het niet zo soepel zoals ik nu omschrijf, het proces ging als volgt![]()
wakker worden op de klok kijken,, uuhn 2uur.![]()
oh wacht iets met lego,...![]()
naar de lego site. winkelmandje aanklikken NIET KIJKEN dat is FOUT!![]()
betalen met paypal ja goed doe maar![]()
uh wat heb ik eigenlijk besteld.![]()
geen piraten set![]()
er zat nog wat anders in mijn winkelmandje![]()
ok boomhut ook mooi..![]()
maar ik wil de piratenset![]()
dan ook die maar bestellen![]()
ok 400 euro armer![]()
ga maar weer slapen.
Besides, beide Ideas passen niet in mijn huidige display
Nice! Volgens mij kun je hierin helemaal los qua inrichting. Iedere kamer een andere setting.Chicken88 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:22:
The Lockdown (WIP)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tips/ideeën/opmerkingen zijn welkom.
Heb je de eerste foto ook met iets betere belichting?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/rdshmkAlxdu0pRPJ02fksXWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5UBm6HCbMs4YJcbxECAuX5he.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rnP8rmo6J4DSJzS2rdUoX46c.jpg?f=fotoalbum_large)