Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.573 views

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Pin0 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:37:
De hedendaagse sets zijn nooit echt moeilijk (ik heb zelf voornamelijk ervaring met creator) wellicht dat de grote technic sets lastiger zijn maar als je de instructies volgt is alles goed toe doen.

Persoonlijk haal ik mijn uitdaging uit eigen mocs. Ik kan zo een paar avonden besteden aan de achterspoiler van die f1 auto bijv. Ik vind het erg leuk om de optimale combinatie van verschillende onderdelen en de 'juiste' look te vinden. Daarbij blijft het een afweging van ziet het er goed uit, is het stevig genoeg en kan ik het met de onderdelen die ik heb bouwen.

Bij de F1 ben ik bijvoorbeeld erg lang bezig geweest om de auto om te bouwen zodat het poppetje erin past. De hele voorkant is maar 3 studs breed en daartussen moesten wel de benen passen. Uiteindelijk deze gebruikt https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=1471 die wel weer aan de hoge kant waren waardoor er weer andere uitdagingen ontstonden.

Echt de tijd vliegt als ik zo bezig ben :)
Precies dit.

Uitdaging haal ik ook uit MOCs. Sets bouwen vind ik ook leuk, maar 1 van de redenen daarvoor is dat ik dan lekker "dom kan bouwen" ipv een uur naar iets kijken bij een MOC en dan 5 onderdelen erbij heb gezet en/of het hele ding 3x compleet uit elkaar heb gehaald.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12 11:54
Bra-Jo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:35:
[...]

Ff hier op inhaken:
Wat maakt een build nu lastig in jullie optiek, en wat zijn bij uitstek lastige sets? Sinds ik een paar jaar geleden uit mijn dark ages kwam, heb ik oa. de Millennium Falcon gebouwd (Force Awakens-versie), de bucket excavator, het kasteel van Harry Potter, de London architecture-serie en nog een aantal kleinere modellen. Ik ben er nog geen tegengekomen waar ik van dacht, Goh dat was een pittige. Groot of langdurig, tuurlijk. Maar echt lastig? Nee...
Lastig is niet het goede woord, maar ik moest het Vrijheidsbeeld (deels) drie keer maken omdat ik ergens een klein foutje maakte. Kon de fout telkens niet vinden, ook mijn vrouw niet. Die is er eigenlijk een stuk beter in. Ik dacht uiteindelijk dat er stukjes miste. Maar toen ik voor de derde keer begon, klopte het uiteindelijk toch wel :X

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dank voor alle reacties! Zo te zien ben ik niet de enige met dit "probleem". ;) Uiteindelijk ga ik denk ik inderdaad toch maar niet voor moeilijkheidsgraad maar gewoon voor een leuke set. Maar wel met een schuin oog naar B-modellen en eventuele MOC-opties.

[ Voor 15% gewijzigd door Bra-Jo op 05-03-2020 17:50 ]

Nomen nescio

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik ben ook nog niet echt moeilijke sets tegen gekomen. Maar voor mij is sets bouwen ook meer een soort mindfulness ofzo, gewoon alleen maar bezig met een stapel blokjes terwijl je onder je handen iets ziet verschijnen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:11

Superkiwi

Hoi doei

Nu ben ik een aantal weken terug naar de Lego Store in Utrecht gereden om de Batmobile (76139) te kopen, omdat ik in de veronderstelling was dat Exclusive sets enkel via de Lego Store en de Lego site verkrijgbaar waren (van de Lego site: "Our LEGO® Exclusive sets can only be found in our stores and on our website").
Nu zie ik echter dat Bol deze set ook aanbiedt, niet via een externe verkoper maar gewoon via Bol zelf.
Iemand die mij kan vertellen hoe het nu precies zit met Exclusive sets?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12 07:30
Soms wordt je gewoon verwend. Vriendlief vond dat ik wel wat leuks had verdiend met alle ellende die ik de laatste maanden over mij heen kreeg.
Net stond de pakketdienst voor de deur met een grote doos en kan ik over een week of twee gaan beginnen met het bouwen van de boomhut. O+

De trein mag dit weekend al in elkaar worden. *O*

• AppieNL
dvdkiwi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:50:
Nu ben ik een aantal weken terug naar de Lego Store in Utrecht gereden om de Batmobile (76139) te kopen, omdat ik in de veronderstelling was dat Exclusive sets enkel via de Lego Store en de Lego site verkrijgbaar waren (van de Lego site: "Our LEGO® Exclusive sets can only be found in our stores and on our website").
Nu zie ik echter dat Bol deze set ook aanbiedt, niet via een externe verkoper maar gewoon via Bol zelf.
Iemand die mij kan vertellen hoe het nu precies zit met Exclusive sets?
98% van "Our LEGO® Exclusive sets can only be found in our stores and on our website" zijn eigenlijk "timed exclusive". Hoelang exclusief dan? Varieert van 2-3 maanden tot een jaar. Sommige sets horen officieel nooit of later bij andere shops te koop te zijn, maar via trucjes komen winkels hier toch (eerder) aan.

Wat valt er onder die 2% dan? Geen idee eigenlijk. Nagenoeg niks van de hoofdthema's denk ik.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-12 18:08
Voorlopig zijn de Lego met China als thema, dus 80101 t/m 80105 alleen via Lego zelf te krijgen ( oke, de eerste 2 waren niet beschikbaar voor Europa). en 80103 was alleen ook bij brickshop te krijgen maar die hadden van lego gekocht .

De rest van lego zie ik wel ergens anders opduiken.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-12 08:52
Ik word helemaal gek van Bricklink, ik koop alleen bij shops in Nederland met vrijwel alleen positieve feedback maar toch lijkt het allemaal vrij lastig. Nu weer een batch besteld bestaande uit 14 orders, zijn er na controle 5 (!) niet goed, missende onderdelen, verkeerde onderdelen, verkeerde kleuren. Zucht...

Hebben meer mensen deze ervaring of heb ik gewoon veel pech?

Allemaal worden ze netjes opgelost en los nagezonden (blijkbaar zijn verkopers als de dood voor negatieve feedback) terwijl het vaak totaal niet in verhouding staat maar hoe moeilijk kan het zijn?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55
@De Rikster Ikzelf heb ook verkeerde kleuren gehad, maar dat lag niet aan de verkopers zelf. In de bestelling stonden ook die verkeerde kleuren, terwijl in mijn lijstje de kleuren wel correct waren. Erg vaag, maar ga de verkopers er niet op afrekenen.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Ik heb nog niet gek veel orders geplaatst (5) en het zijn vaak ook heel veel stukjes tegelijk, maar bij mij was er ook bij 3 van de 5 wel iets mis. Bij 2 echt iets kleins (1x een cake topper gehad ipv een ronde open stud, en 1x 1 klein wieltje niet gehad) en dat was goed opgelost.
Mijn allereerste order kreeg ik wel de verkeerde pieces, maar ik had dat pas door nadat ik feedback had gegeven. Ik had 8x 4x4 cut corner gehad ipv de 3x3 versie (wel in goede kleur, en omdat de vorm er erg op lijkt en het mijn eerste order was, had ik het niet goed gecontroleerd). Geprobeerd contact te zoeken maar tevergeefs. Heb dat maar opgegeven...

Ik herken het dus een beetje, en als je veel besteld in 1 order (als ik dan bestel, zijn het vaak 100+ lots met veel kleine pieces enzo) snap ik dat wel. Als de order uit 10 pieces bestaat en er zijn er 4 verkeerd, dan is er wel echt iets mis. Zo bekijk ik het althans.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• De Rikster
Arunia schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:34:
@De Rikster Ikzelf heb ook verkeerde kleuren gehad, maar dat lag niet aan de verkopers zelf. In de bestelling stonden ook die verkeerde kleuren, terwijl in mijn lijstje de kleuren wel correct waren. Erg vaag, maar ga de verkopers er niet op afrekenen.
Bah alle fouten hebben ze terug gecommuniceerd als fout van hun zijde, vraag ook gewoon of ze het aan de hand van hun inventory willen checken.

Als ze het netjes afhandelen dan krijgen ze ook gewoon goede feedback. Het is gewoon super irritant dat als je een hele stapel pakketjes en enveloppen hebt uitgezocht je eigenlijk nog niks compleet hebt ;(

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De Rikster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Ik ben wat sets uit een gekochte partij aan het bouwen en daarin is het verschil tussen lbg, dbg,zwart en donkerbruin helemaal beroerd te zien (2012 sets). Bij nieuwe sets is zwart in de handleiding altijd voorzien van een witte outline, ik vind het een hele verbetering iig.
klopt, echter zijn sommige van die handleidingen op universitair niveau. Vriendin had ooit deze gekocht;
Bekijk Mega Bloks Build a Minion - Kevin - Constructiespeelgoed op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Niet eerder zo goed moeten opletten bij instructie, wat een frustrerende avond was dat. Een kind krijgt dat “nooit” gebouwd

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Dit is ook een leuk idee voor de Ship in a Bottle set. Foto gevonden in het Reddit Lego topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXKpk1r3WiYcMykJzgPrvV78Leg=/f/image/pVeqlJGfpOgTJEqO0borDJsl.png
(Star Trek Enterprise schip, voor de niet-kenners ;) )

Oh ja, en omdat het mijn verjaardag is vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPq8zv01xf3pF_UUM2c_lKz6C-A=/f/image/6QFr1VMOPIDDFwTdbcEJWhJB.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Haay op 06-03-2020 10:02 ]

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:36
De Rikster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:26:
Ik word helemaal gek van Bricklink, ik koop alleen bij shops in Nederland met vrijwel alleen positieve feedback maar toch lijkt het allemaal vrij lastig. Nu weer een batch besteld bestaande uit 14 orders, zijn er na controle 5 (!) niet goed, missende onderdelen, verkeerde onderdelen, verkeerde kleuren. Zucht...

Allemaal worden ze netjes opgelost en los nagezonden (blijkbaar zijn verkopers als de dood voor negatieve feedback) terwijl het vaak totaal niet in verhouding staat maar hoe moeilijk kan het zijn?
Zelf heb ik 348 bestelling geplaatst via Bricklink en nog nooit grote problemen gehad. Uiteraard weleens missende of verkeerde onderdelen meegemaakt. Dit is altijd netjes opgelost door geld terug voor de missende onderdelen of nalevering. Mijn orders variëren van 10 stenen tot aan bestellingen van 200+.

Goed kijken naar de feedback.

• Kapoen
  • Laatst online: 22:39
Gewoon een fait divers, maar ik vond het wel leuk. Op promobricks staan enkele mocs van iemand die de nieuwe Ninjago Arcade Pod recycleert als een kiosk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RD6I6sSInxzEJttUulT0GHLliM=/f/image/rt3ODqN9le1nnMLUDfB3pcmS.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geinig die Ninjago standjes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzQjuWatRhI9rh_VhqMYVL5Q8Xo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/st3EDBO9yrL6U6FNxRg07J45.jpg?f=fotoalbum_large

Op basis van jullie suggesties wat aanpassingen gedaan. Voorvleugel aangepast. Lucht inlaat boven bestuurder, halo etc..
En achteruitkijkspiegels :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• AppieNL
@Pin0
Mooi, maar ik vind persoonlijk je eerdere neus mooier.

Je eerdere versie had ook meer volume voor mijn gevoel achter de bestuurder. Dit oogt nogal slank, en kort op de achterwielen tov je eerdere ontwerp. Hierdoor heb ik een beetje moeite om daar te verbeelden dat er een motor in ligt van 1000pk.

• Pin0
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:43:
@Pin0
Mooi, maar ik vind persoonlijk je eerdere neus mooier.

Je eerdere versie had ook meer volume voor mijn gevoel achter de bestuurder. Dit oogt nogal slank, en kort op de achterwielen tov je eerdere ontwerp. Hierdoor heb ik een beetje moeite om daar te verbeelden dat er een motor in ligt van 1000pk.
Bedankt voor je feedback! Ik snap wat je bedoelt.
Ik wilde graag de donker rood ook in de voorvleugel terugbrengen om het qua kleur meer te balanceren en wilde ook een beetje van de blokkige punt af.

De lucht inlaat is nu denk ik meer in verhouding qua hoogte. Die andere was echt te hoog maar wellicht kan de basis nog wat breder oid.

Misschien moet ik er ook echt een motor in bouwen, als ik zin heb.... :)

• AppieNL
@Pin0
Ik bedoel vooral dat ik de neus mooier vond zonder de 3 onderdelen van 1x4 curved slope die voor de neus uitsteekt, het toegevoegde donkerrood staat mooi.

De luchtinlaat is idd meer in verhouding qua hoogte. Mijn punt was idd meer voor de basis van de luchtinlaat. Bij je eerdere versie ging die aan de base van de inlaat van 3 naar 5 studs, bij je huidige versie blijft het bij 3 studs breed. De ruimte van bestuurder/halo naar de achtervleugel voelt nu voor mij ook meer als zo'n 7 studs en in je eerdere versie 9-10 studs. Het iets langer zou beter staan denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 07-03-2020 15:17 ]

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De Rikster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:26:

Ik denk dat je gewoon pech hebt. Ik heb niet heel veel gekocht via BL, maar heb tot nu toe ook nog geen problemen ondervonden (en dan zijn het vaak ook maar kleine bestellingen).
Het blijft mensenwerk...

Weet iemand of het ook mogelijk is om je Brickset Inventory te koppelen aan de Bricklink database? (En dan voornamelijk de gemiddelde verkoopprijs van de afgelopen 6 maanden koppelen aan de sets uit Brickset :P )
Ik kom via the interwebz niet echt een oplossing tegen, behalve je Wanted List als XML kopieren. Maar een bestaande Owned list exporteren kom ik niet tegen... :?
Bij Bricklink kan je wel een lijst uploaden, maar dat is alleen in .bsx, .ldr, .lxf of .io bestand.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Ik weet niet of deze al een keer voorbij is gekomen maar zag deze op het interwebs en vond m wel mooi gemaakt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaMZaOM97WywiutlAFJCzZbkJaw=/f/image/hCT9tuNm23uP6OkFK8OcTWTZ.jpg

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57

almightyarjen

When does the hurting stop?

Even een nostalgisch kiekje...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zdkrNDM.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

De Rikster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:41:
[...]

Bah alle fouten hebben ze terug gecommuniceerd als fout van hun zijde, vraag ook gewoon of ze het aan de hand van hun inventory willen checken.

Als ze het netjes afhandelen dan krijgen ze ook gewoon goede feedback. Het is gewoon super irritant dat als je een hele stapel pakketjes en enveloppen hebt uitgezocht je eigenlijk nog niks compleet hebt ;(
Tip van Flip:
- bestel bij “vertrouwde” shops en Sellers
- let goed op used/new status van onderdeel
- soms is er een “duplicaat” waarbij oud/nieuwe versie van identiek onderdeel aardig in prijs verschillende zijn
- bij voorkeur enkel benelux shop
- buy in bulk(!!)
- selecteer zelf shops; ipv auto select, heb indruk dat beter uitpakt met geselecteerde “wish list” door zelf het aanbod en shops te kiezen
- test via stud.io het model en alternatieve blokjes om prijs te drukken
- bestel met creditcard of Paypal voor “aankoop bescherming”
- iets niet goed?! Geen paniek, meeste shops lossen dit prima op
- Buy in bulk(!!) 2x, want loont zeker op langer termijn

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanavond met mijn zoontje en na bedtijd voor hem, met mijn vrouw de Fiat 500 in elkaar gezet. Het is een geinig modelletje.
Alles bij elkaar een uurtje of 4 werk en dan is het wel af. Ondanks de relatief korte bouwtijd was het wel leuk om te doen met soms bijzondere manieren om bekende blokjes te verwerken.

Echt heel mooi kan ik het model niet vinden. Ja, het heeft wat weg van een Fiat 500, maar ook weer niet heel treffend. Dat heeft Lego met eerdere modellen beter gedaan. Sommige lijnen van het model doen mij meer aan een Morris Minor of iets dergelijks denken.
Mijn vrouw de Fiat 500 fan is er echter blij mee en daar gaat het om!

Het resultaat ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9cU2uFvwOTUYoVobZgyQkM9UPc=/f/image/JBC8qzPOU7zTt2MSYu3ylSSu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq7kjWqJsx0IS8lllYUCBoR3xSI=/f/image/4HJTv2oCuOjPQq3j1Yj8GVxy.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 07-03-2020 23:18 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:12
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49628381263_07284765da_b.jpg
Voor alle Spongebob fans, dit is echt geniaal gemaakt!

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

PaT schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:13:
Alles bij elkaar een uurtje of 4 werk en dan is het wel af.
Dat is vier uur samen bouwen neem ik aan? Volgens mij had ik de F40 in een stuk minder tijd in elkaar zitten en die zit qua bouwtechnieken toch lastiger in elkaar schat ik zo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 12:32

GeeBee

Oddball

Had maar zo in 7777 kunnen staan :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FeaR schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:58:
[...]

Dat is vier uur samen bouwen neem ik aan? Volgens mij had ik de F40 in een stuk minder tijd in elkaar zitten en die zit qua bouwtechnieken toch lastiger in elkaar schat ik zo.
De F40 zijn we toch een stuk langer mee bezig geweest. Die build werd bij ons over het weekend verspreid meen ik mij te herinneren.

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

PaT schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:13:
Vanavond met mijn zoontje en na bedtijd voor hem, met mijn vrouw de Fiat 500 in elkaar gezet. Het is een geinig modelletje.
Alles bij elkaar een uurtje of 4 werk en dan is het wel af. Ondanks de relatief korte bouwtijd was het wel leuk om te doen met soms bijzondere manieren om bekende blokjes te verwerken.

Echt heel mooi kan ik het model niet vinden. Ja, het heeft wat weg van een Fiat 500, maar ook weer niet heel treffend. Dat heeft Lego met eerdere modellen beter gedaan. Sommige lijnen van het model doen mij meer aan een Morris Minor of iets dergelijks denken.
Mijn vrouw de Fiat 500 fan is er echter blij mee en daar gaat het om!

Het resultaat ziet er zo uit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelf inmiddels ook de Fiat in elkaar zitten. Vond de details wel geweldig: de twee antennes in de middenconsole tussen de stoelen voor de choke en starter. Wiel en de tank voorin. Mis alleen de zekeringen box en het zakje voor de wisservloeistof voorin maar ja dat is wel erg klein.

Vond het een geweldig model om in elkaar te zetten. Niet de kwaliteit van de F40 of de Mustang, maar met de kleine formfactor vind ik het wel netjes gedaan.

PhD i.o.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat ik toch wel geintresseerd ben in de Mustang zat ik wat te zoeken naar prijzen. Daarbij kwam ik onderstaand filmpje tegen.
Grappig om te zien vond ik dat de Mustang aanvankelijk een slag kleiner ontworpen is.

En waar ik wel benieuwd naar ben voor degene die deze auto hebben. Heb je hem origineel gebouwd of met grote luchthapper, 'wrede' uitlaten en spoilers? Persoonlijk vind ik het model er niet beter van worden.

• FeaR
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

PaT schreef op zondag 8 maart 2020 @ 07:05:
[...]
De F40 zijn we toch een stuk langer mee bezig geweest. Die build werd bij ons over het weekend verspreid meen ik mij te herinneren.
Dat soort dingen neem ik mij ook altijd voor, de build verdelen. Echter als ik dan eenmaal aan het bouwen ben dan is het snel van "nog één zakje/cijfer" of zoals bij een Chiron of Porsche "nog één doosje". Dan ben je opeens toch sneller klaar dan je had gehoopt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Haay
PaT schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:23:
En waar ik wel benieuwd naar ben voor degene die deze auto hebben. Heb je hem origineel gebouwd of met grote luchthapper, 'wrede' uitlaten en spoilers? Persoonlijk vind ik het model er niet beter van worden.
Bij mij staat hij als 'origineel' in de vitrinekast. De 'mod' onderdelen liggen er naast uitgestald. Als reguliere 'straat' versie vind ik deze classic toch het mooist. :)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:17:
Gewoon een fait divers, maar ik vond het wel leuk. Op promobricks staan enkele mocs van iemand die de nieuwe Ninjago Arcade Pod recycleert als een kiosk.
[Afbeelding]

:+

Meer dan ik dacht...

• GeeBee

GeeBee

Oddball

LEGO > LEGO Kiosk > Bert Visscher in een kiosk .... ja? werkelijk?? heeeeeel dun lijntje hoor :)
Maar wel lekker associëren :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Haay schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Bij mij staat hij als 'origineel' in de vitrinekast. De 'mod' onderdelen liggen er naast uitgestald. Als reguliere 'straat' versie vind ik deze classic toch het mooist. :)
Ik heb alles erop zitten, maar meer uit ruimtegebrek. Het is wat vol met alles behalve de DB5 en Fatboy. De 500 is pending.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GeeBee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:25:
LEGO > LEGO Kiosk > Bert Visscher in een kiosk .... ja? werkelijk?? heeeeeel dun lijntje hoor :)
Bloemschikken. Schikt het? Ja, het schikt :+

En de valhelm niet vergeten :P

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 08-03-2020 14:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

The Eagle schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Bloemschikken. Schikt het? Ja, het schikt :+

En de valhelm niet vergeten :P
Oh jee... ik glij uit!
Oh jee... de schaar flipt weg!

[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 08-03-2020 16:21 ]

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 00:10:
[...]

Had maar zo in 7777 kunnen staan :)
Dat is wel een erg groot compliment but thanks!:)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 21:10
Hoofdstuk 2 van de All Terrain Crane is ook achter de rug, een hoofdstuk waar we relatief vlot door heen gingen :)

De wielen er al vast op geklikt voor de fun

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KokOOUCqo8EGHpwqrFPXCTXK.jpg

Hoofdstuk 3 gaat de 4 uitschuif poten zijn

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 08-03-2020 18:17 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
GeeBee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:25:
Dun lijntje?
Zie ik een kiosk, dan zie ik Bert Visscher.

Ik heb hem te vaak live (met verschillende shows) in een kiosk zien staan. Van bloemschikken tot koken. En elke keer lig ik weer in een deuk.

Meer dan ik dacht...

• Cowamundo
Vraagje: Weet iemand of er ook een soort bricklink voor playmobil is?

Tijdens mijn speurtocht naar meer van mijn oude lego kwam ik een playmobil boerderij tegen... echter zoek ik daarvoor nog een specifiek onderdeel (meerdere hek palen) maar met google etc. kom ik er niet echt uit helaas.

• Kapoen
Zowel Promobricks als Brickset melden een nieuw soort sets voor Star Wars fans. Meer info staat in de links, maar hier zijn alvast de foto’s:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/Stormtrooper%201.png
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/Boba%201.png

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 07:43
@Cowamundo , ik kwam hier uit: https://www.2ehandsplaymo.nl/

Kon niet zo gauw een brickwatch voor playmobil vinden.

• AppieNL
Omdat ik toch wel geintresseerd ben in de Mustang zat ik wat te zoeken naar prijzen. Daarbij kwam ik onderstaand filmpje tegen.
Grappig om te zien vond ik dat de Mustang aanvankelijk een slag kleiner ontworpen is.

[YouTube: LEGO Ford Mustang GT 2019 Designer Review Video! Full LEGO Set 10265 Unboxing and Review]
Ik heb de spoiler voor en achter er op zitten en de NOS tank in de kofferbak en een klein liftje van de achterwielen. Beetje "Eleanor" stijl.

De Unimog was ook ooit een foto van waarin zo'n 5-6 varianten naast elkaar stonden tijdens het ontwikkelproces. Werd ook zo'n beetje met elke uitvoering een slagje groter tot het uiteindelijke model.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:24:
Zowel Promobricks als Brickset melden een nieuw soort sets voor Star Wars fans. Meer info staat in de links, maar hier zijn alvast de foto’s:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Slim, lekker melken die SW koe }:O

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32
TWCRay schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:26:
@Cowamundo , ik kwam hier uit: https://www.2ehandsplaymo.nl/
Kon niet zo gauw een brickwatch voor playmobil vinden.
offtopic:
psst: playmowatch

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 07:43
Ooops, ik bedoelde bricklink :$

• orange.x
  • Laatst online: 22-12 16:08
Dit weekend getracht om de Lego RC Rubsbandracer (https://www.intertoys.nl/...ic-rc-rupsbandracer-42065) om te bouwen naar iets met normale wielen in plaats van de rubsband. Wat spullen van de zijkant gehaald en er wielen opgezet. Enige probleem was dat hij nu natuurlijk alleen rechtdoor kan. Hij kan wel een beetje sturen omdat er een motor voor en achter zit dus bij links of rechts kan hij een beetje sturen, ideaal is anders.

Na wat zoeken heb ik dus een Servo motor nodig, althans, zo lijkt het. Zijn er nog andere methodes om bijvoorbeeld 1 medium motor voor sturen te gebruiken of is dat af te raden? Wat ik begreep is dat die Servo motor namelijk stopt met power geven als er teveel weerstand is. Dat is denk ik iets wat die normale motor niet doet en dat is natuurlijk niet helemaal wenselijk, plus dan zou je ook weer terug moeten sturen. Edit: YouTube: Simple but Fast Lego RC Car deze knul gebruikt wel een M motor voor sturen, dus het zou wel kunnen... :)

Tweedehands is er niet eens zo gek veel markt in zag ik en de Servo motor komt gek genoeg amper voor in sets die ik anders 2e hands zou kunnen kopen. Dus dat zal wel nieuw kopen worden denk ik.

Nog een vervolg vraagje, want ik heb 2 medium motoren en het leek me dan wel handig om deze beide te gaan gebruiken voor de aandrijving omdat mijn zoon anders alsnog een traag ding heeft. Alleen wordt hij dan wel veel te breed vrees ik. Maar dat ie met wat tandwieltjes wel op te lossen denk ik.

- Iemand tips voor het verkrijgen anders dan nieuw origineel? (Ali zou kunnen maar is ook maar de vraag hoelang dat duurt en hoelang dat motortje het volhoudt. Heb wel wat dingetjes gekocht in het verleden maar of ik motorisch dat zou doen..)

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 09-03-2020 10:12 ]

• AppieNL
orange.x schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:00:
Wat ik begreep is dat die Servo motor namelijk stopt met power geven als er teveel weerstand is.
Hij stopt als die wordt geforceerd tot hoekjes kleiner dan 90 graden. De servo vind hoekjes van 90 graden het leukst met de Technic remote van je rupsband set. Met de PF remote die bij treinen zit kan die in standjes tussen 0 en 90 graden (3 dacht ik). Gebruik je de Rupsband PF remote en maak je een stuursysteem waarbij hij niet 90 graden kan uitslaan (wat al snel het geval is als je geen standaard gearrack gebruikt) kan die op den duur stuk gaan. Het smeersel dat tussen de posities van de servo zit wordt dan uitgesmeerd over alle posities waardoor dus alles contact maakt en de servo "in de war" raakt. Dit is te fixen door hem open te maken en dat smeersel weer te scheiden. Ik heb op deze manier een servo liggen die ik nog steeds eens moet fixen.

Om dit te voorkomen moet je dus een tandwiel ratio er tussen stoppen die de 90 graden uitslag omzet naar een kleinere uitslag. Dit zou dus bijv. nodig zijn voor het stuursysteem uit je gelinkte video. M-motor kan prima voor een stuursysteem, echter het nadeel van de M-motor (vooral tov een servo) is geen return-to-center. Als je het pookje los laat bij een servo staan de wielen weer recht vooruit. Je kan voor een M-motor wel een return-to-center mechaniek bouwen zoals de persoon heeft gedaan in je gelinkte video, maar je kan je afvragen of de extra ruimte of onderdelen dit waard is tov een servo. Aan de andere kant, kan je afvragen of die paar onderdeeltjes een servo aanschafprijs van €26 waard is, vooral als je al een tweede M-motor hebt.

Bij PoweredUp is het weer ietsje anders, want daar heb je 3 van de 4 motoren die je kan kalibreren als "servo" of gebruiken als gewone aandrijfmotor (de 4de, de "simple M-motor", vergelijkbaar met die uit je rupsband set, doet alleen aandrijving op volgas). Deze kunnen dus in principe ook niet stuk zoals ik heb geflikt met mijn PF servo. De app van Lego zelf maakt dit nog niet echt geschikt voor MOCs, maar dat komt nog wel. In de tussentijd werkt het spul al best aardig (de "servo" functie zitten nog wat kleine foutjes in) in de Brickcontroller 2 app gemaakt door een Lego fan.
Nog een vervolg vraagje, want ik heb 2 medium motoren en het leek me dan wel handig om deze beide te gaan gebruiken voor de aandrijving omdat mijn zoon anders alsnog een traag ding heeft. Alleen wordt hij dan wel veel te breed vrees ik. Maar dat ie met wat tandwieltjes wel op te lossen denk ik.
Lego wordt nooit "snel", vrij vlot kan, maar gezien het gewicht van een gemiddeld RC bouwsel en het koppel van M-motors zal dat niet met M-motors zijn. L-motors zijn een redelijk sweetspot voor snelheid en koppel.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 09-03-2020 12:53 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Haay schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Hier staat hij bij mijn dochter op de kamer (idee is dat hij in de kast in de woonkamer bij de Aston Martin, F40, VW camper, mini komt te staan.
Zij heeft de side exhaust, spoilers erop maar geen supercharger en achter as half omhoog..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• AppieNL
almightyarjen schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Slim, lekker melken die SW koe }:O
Idd, maar de 18+ op het doosje vind ik wel apart. Het gaat daarbij nooit om "is de bouw complex?" gezien de handleidingen bij alle sets van Junior tot UCS zijn ingesteld op kleuterniveau. Zou hun leeftijdsindicatie meer slaan op de "play-value"? 18+ zet dit idd neer, 4 jaar zou zeggen: "hij past niet op mijn hoofd"?

Ik ga er eens opletten bij mijn aankopen of er een relatie bestaat tussen play-value en de leeftijd op de doos :)

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Idd, maar de 18+ op het doosje vind ik wel apart. Het gaat daarbij nooit om "is de bouw complex?" gezien de handleidingen bij alle sets van Junior tot UCS zijn ingesteld op kleuterniveau. Zou hun leeftijdsindicatie meer slaan op de "play-value"? 18+ zet dit idd neer, 4 jaar zou zeggen: "hij past niet op mijn hoofd"?

Ik ga er eens opletten bij mijn aankopen of er een relatie bestaat tussen play-value en de leeftijd op de doos :)
Ja play-value is het enige wat die leeftijd kan verklaren...

• orange.x
@AppieNL bedankt voor je uitleg. Ik ga eens even kijken wat een extra M motor kost tov wat ik nu heb en dan even zoeken of ik die onderdelen heb voor het bouwen van dat voorbeeld. Denk dat dat opzich nog wel goedkoper uitpakt dan een Servo. Die L motoren is opzich leuk maar die heb ik niet standaard. Zou dan ook 2x een L kunnen nemen en die als basis gebruiken en dan 1 M voor het sturen gebruiken. Hoe dan ook is er nog wel het een en ander nodig merk ik :) Moet denk ik eerst maar eens gaan uitzoeken wat ik allemaal heb liggen verder aan onderdelen!

• Pin0
  • Niet online
...
...
Ik heb hem zo staan:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48958132928_b2bb416338_w.jpg

Sorry voor de crappy phone pic.

• Sméagol
  • Laatst online: 22:23

Sméagol

Master of Mayhem

Make lovecraft not warcraft.

• Haay
AppieNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:24:

Over 18+ LEGO gesproken... Nog een set die de 18+ duiding krijgt:
The LEGO Architecture lines continues this summer with one addition revealed at the 2020 Nuremberg Toy Fair with the White House (21054). Details on the piece count are said to be around 1,500 pieces and it will cost €99.99. It will feature the main Executive Residence as well as the West Wing and East Wing. The LEGO Architecture box will be labeled as 18+.
(bron)

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
https://twitter.com/LEGO_Group/status/1237362614193270784

Weer een license erbij, het houdt niet op :P

(Edit: ik dacht dat Twitter links automagisch werden omgezet)
Edit 2: @Sméagol was me al voor :o

[ Voor 35% gewijzigd door Magic6399 op 10-03-2020 15:37 ]

• Kapoen
Yes! Eindelijk Tetris en Wii Tennis sets! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 10-03-2020 19:16 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Officiele Lego / nintendo casing voor een RB Pi (met retropi) en dan twee werkende controllers van Lego. Shut up and take my money ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• De Rikster
The Eagle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:55:
Officiele Lego / nintendo casing voor een RB Pi (met retropi) en dan twee werkende controllers van Lego. Shut up and take my money ;)
Never gonna happen, Nintendo gaat nooit ROM support leveren.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik wil niet copy pasten wat ik ergens anders heb gepost, maar ik verwacht dat de flagship set een Peach's Castle is.

Er lijken 12 sets te komen, en een mario minifigure blindbag series.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pin0 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Ik heb hem zo staan:
[Afbeelding]

Nice!

Ik hoor zojuist dat ik heel verrast moet doen als ik deze op mijn verjaardag krijg. ;) Nog 3 weekjes wachten dus.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sméagol schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:52:
Blindbags... Zijn dat niet gewoon LEGO lootboxes?

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

GeeBee schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:27:
[...]

Eerder andersom.

Plus je hebt iets fysieks in handen, en je koopt deze omdat ie de dingen zelf wilt hebben, niet omdat je ze *nodig* hebt in een game.
Toevallig eergisteren nam m'n broer 2 blindbags mee, en gaf er één aan mij. Af en toe vinden m'n broer en ik 't leuk om zo'n blindbag te kopen voor een minifig, en de surprise factor.
DC figures. Hij een Cyborg, ik een Wonder Woman. Hij natuurlijk teleur gesteld.. Ik zeg, "wil je de mijne", maar hij zegt "laat maar".

Maar goed, wij verzamelen ze op zich niet zo, en wat ik zeg, af en toe is 't leuk. Ik heb in 't verleden ook Panini plaatjes, Magic boosters (ook nog af en toe), vinyl toy blindboxes en andere zooi gekocht. Dit soort dingen, en dus ook digitale lootboxes, zijn prima wat mij betreft, zo lang je weet wat voor waarde dit voor je heeft, en of je de random factor prima vind. Bij alle dingen die ik opnoem vond ik dit prima, want de surprise is onderdeel van de fun. Tuurlijk is 't een business model, maar je kan dubbele ook nog ruilen eventueel, wat juist de bedoeling is, en anders inderdaad meer kwijt zijn aan individuele items op de markt.

Maar je moet dus voor jezelf bepalen of je 't waard vind.

Een hele tijd terug had ik nog ruim een euro credit over op de Switch E-shop.. Ik dacht "vooruit, ik koop een Rocket League key". Meteen spijt van want er zat niks bijzonders in mijn lootbox. Nooit meer een key gekocht dus.

Lootboxes zouden niet zo'n probleem zijn als mensen er bewuster mee omgingen.

Sorry voor de rant.

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:02
Leuke rant, maar ik snap niet helemaal waar je naartoe wil en wat dat in dit topic doet?
Is meer aan algemeen verhaal "ik ben niet gevoelig voor verslaving, dus waar maakt iedereen zich druk om?".
Als je Lego blindbags/lootbox vervangt door gokken/drugs/alcohol/etc. zal je zien dat jouw persoonlijke ervaring niet direct toepasbaar is op iedere medemens.
Maar wel bedankt voor je toevoeging, altijd leuk om eens een andere discussie te voeren :)
Sméagol schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Eerder andersom.

Plus je hebt iets fysieks in handen, en je koopt deze omdat ie de dingen zelf wilt hebben, niet omdat je ze *nodig* hebt in een game.
Toevallig eergisteren nam m'n broer 2 blindbags mee, en gaf er één aan mij. Af en toe vinden m'n broer en ik 't leuk om zo'n blindbag te kopen voor een minifig, en de surprise factor.
DC figures. Hij een Cyborg, ik een Wonder Woman. Hij natuurlijk teleur gesteld.. Ik zeg, "wil je de mijne", maar hij zegt "laat maar".

Maar goed, wij verzamelen ze op zich niet zo, en wat ik zeg, af en toe is 't leuk. Ik heb in 't verleden ook Panini plaatjes, Magic boosters (ook nog af en toe), vinyl toy blindboxes en andere zooi gekocht. Dit soort dingen, en dus ook digitale lootboxes, zijn prima wat mij betreft, zo lang je weet wat voor waarde dit voor je heeft, en of je de random factor prima vind. Bij alle dingen die ik opnoem vond ik dit prima, want de surprise is onderdeel van de fun. Tuurlijk is 't een business model, maar je kan dubbele ook nog ruilen eventueel, wat juist de bedoeling is, en anders inderdaad meer kwijt zijn aan individuele items op de markt.

Maar je moet dus voor jezelf bepalen of je 't waard vind.

Een hele tijd terug had ik nog ruim een euro credit over op de Switch E-shop.. Ik dacht "vooruit, ik koop een Rocket League key". Meteen spijt van want er zat niks bijzonders in mijn lootbox. Nooit meer een key gekocht dus.

Lootboxes zouden niet zo'n probleem zijn als mensen er bewuster mee omgingen.

Sorry voor de rant.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik wil niet copy pasten wat ik ergens anders heb gepost, maar ik verwacht dat de flagship set een Peach's Castle is.

[YouTube: More Super Mario Lego Details!...& is that a Switch in your Pants? (+ Was the Direct Delayed?)]
kan niet in de kas kijken (zal vast veel eurootjes mee gemoeid zijn) maar verwacht dat dit zomaar eens van de succesvollere samenwerkingen kan worden. bedoel de fanbase is gigantisch, en denk dat beide bedrijven qua filosofie wel aardig in lijn liggen. kan niet wachten :)

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

fishman schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:08:
Leuke rant, maar ik snap niet helemaal waar je naartoe wil en wat dat in dit topic doet?
[...]
Dan heb je de quote niet gezien waar ik op reageer, want anders zou het duidelijk zijn.

Lego doet aan blindbags, dus ja, diezelfde discussie over lootboxes is in mindere mate ook van toepassing op Lego minifigure blindbags.

Inderdaad, persoonlijk zie ik het probleem niet zo, vandaar de rant, maar de discussie is wel degenlijk relevant.

Verwijderd

[YouTube: More Super Mario Lego Details!...& is that a Switch in your Pants? (+ Was the Direct Delayed?)]
Die thema sets van Lego zijn echt een geniale zet geweest. Voor dit thema zal het echt helemaal storm lopen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet iemand toevallig of een willekeurige LegoStore ook 'asjes' in de grijpvoorraad heeft liggen? Ik heb gisteren m'n Technic 8420 Motorfiets weer in elkaar gezet en mis helaas een Grijs-3 'asje' :(

Kan 't ding ook wel op bricklink o.i.d. gaan bestellen maar dan wordt 't waarschijnlijk wel een érg duur onderdeeltje (zónder dat ding is 'ie ook in elkaar te zetten maar... 't hoort niet zo).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mschol
  • Niet online
Will_M schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:40:
Weet iemand toevallig of een willekeurige LegoStore ook 'asjes' in de grijpvoorraad heeft liggen? Ik heb gisteren m'n Technic 8420 Motorfiets weer in elkaar gezet en mis helaas een Grijs-3 'asje' :(

Kan 't ding ook wel op bricklink o.i.d. gaan bestellen maar dan wordt 't waarschijnlijk wel een érg duur onderdeeltje (zónder dat ding is 'ie ook in elkaar te zetten maar... 't hoort niet zo).
welke grijpvoorraad? de PaB? daar liggen afaik nooit technic onderdelen in..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mschol schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:44:
[...]

welke grijpvoorraad? de PaB? daar liggen afaik nooit technic onderdelen in..
Waarschijnlijk bedoel ik PaB (?) dan. Ik heb in Oberhausen wel eens van die bakken met Lego parts zien staan waar je tegen betaling een 'graai' in kunt doen :P

Als er geen 'bak' met Technic onderdeeltjes is dan houdt 't helaas al weer snel op voor me.

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
@Will_M

in de openingspost staan webshops, maar een aantal daarvan heeft ook 'stenen'-pui

Het Grote Lego Topic - Deel 6

brickshop en brickfever zouden dit wel hebben denk ik

en anders lokale intertoys een klein technic setje kopen waar de part in zit...

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:29

Vergeet ook niet dat de minimum aankoop voor de Pab wall in de lego stores 10 euro is. Je kunt niet willekeurig graaien, maar moet een bakje vullen.deze hebben ze in de formaten 10 euro fo 17,50. bricklink is ws goedkoper dus.

• AppieNL
GeeBee schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:27:
[...]

Ik dacht gewoon aan een CMF serie?

Volgens mij zijn er nog geen Lego games waar Lego zich brandt aan de "lootboxes". (correct me if I am wrong)

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:30

aerofreak

Steve Jobs

ik weet niet waar je woont, maar anders zou je het nog Hardinveld-Giessendam kunnen proberen

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aerofreak schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:05:
[...]

ik weet niet waar je woont, maar anders zou je het nog Hardinveld-Giessendam kunnen proberen
Da's wel een goede tip om daar een keer te gaan kijken. Kom er vanuit de regio Eindhoven wel eens langs als ik voor m'n werk naar klanten in Zuid-Holland moet.. _/-\o_ d:)b

• Loader
Pin0 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Ik heb hem zo staan:
[Afbeelding]

Dat heb je mooi gedaan. Eigen ontwerp?

• AppieNL
Na het Top Gear autootje gekocht te hebben, wilde ik wat leukers er mee doen. Nu had Mahjqa al kneiter leuke Porsches gemaakt met Control+ die ook nog eens even breed zijn als de autootjes die op 42098 kunnen en dus daar ook op passen, dat ik ook een autootje wilde maken op die schaal.

Nu is mijn autootje niet een echte schaal auto, maar meer een wagen geïnspireerd op een Cadillac of Chevrolet Bel Air. Het kan niks behalve remote control via de Top Gear set controls in de Control+ app :) (of de brickcontroller 2 app)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648729872_1a5d93f995_b.jpg20200311_172321 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648445971_c8c723c261_b.jpg20200311_172050 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648445821_518fcaf45a_b.jpg20200311_172113 by Appie NL, on Flickr

En allemaal op de 42098:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49647936918_672d70c3df_b.jpg2020-03-11_05-34-06 by Appie NL, on Flickr

Ook nog een ander wagentje gebouwd. Deze is bestuurbaar met de PUp treinremote en heeft een 2 cilinder motor :o :D

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49647912743_a68a6cf5cb_b.jpg20200311_172423 by Appie NL, on Flickr
De kleine batterijbox, die ik inmiddels al weer bij een nieuwe MOC aan het gebruiken ben, zat pal boven het diff in de laadruimte, waarbij hij eigenlijk net niet boven het gele gedeelte uitkwam. Dus kan ook zonder witte afdekkap :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648729647_3ecf86ba20_b.jpg20200311_172431 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49647912483_39ae4e871d_b.jpg20200311_172450 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648445326_2712151faf_b.jpg20200311_172510 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648445396_90e5d4bd35_b.jpg20200311_172529 by Appie NL, on Flickr

• almightyarjen

almightyarjen

^^geweldig! Bizar dat je het elke keer weer voor elkaar krijgt om zoveel functies in zo'n kleine ruimte weet te proppen _/-\o_

• AppieNL
Dank je wel :)

Dan vind je mijn volgende projectje ook wel leuk denk ik. Een 7 stud breed "city" vrachtwagentje met PoweredUp RC.

Het is absoluut geen origineel idee. Mensen hebben het al eerder gedaan met PF en zelfs met een micromotor. Ik heb zelf 5 jaar geleden ook nog een truck gebouwd op 7 studs breed, maar dan in Technic stijl en alle RC zat toen in de trailer en de truck als een "manual model" op zichzelf (dat was toen de uitdaging voor mezelf).

Dit ding is van 5 jaar terug:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/59f91d7ae7727497ee9546d5fa0415a2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/968a9c975adda5e0eb7d08def6cf3762.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/86081db09cfc1df8c5019d408409fb28.jpg

Staat hier nog steeds in de kast. Voordeel van kleinbouw, staat zelden ergens in de weg :)

Nu wil ik het met PoweredUp doen en city buitenkant. Lekker langs modulars rijden :)

Edit: dit is de basis van het PUp vrachtwagentje
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49648654078_d865035051_b.jpg2020-03-11_08-57-25 by Appie NL, on Flickr
Werkt prima, alleen nog aankleden.

Waarom de 2 verschillende PUp M-motors? De dikkere is instelbaar als servo, de andere niet. Dit werkt zelfs een beetje met de treinremote, vooral als ik kleine/normale tikjes geef aan het sturen, gaat die daarna keurig terug naar het midden. Hou ik het stuur lang ingedrukt en laat ik dan los, wil die nog wel eens te ver terugdraaien.

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 11-03-2020 21:05 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zit je op school te bouwen :)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:09

Mappy

Piramide van Austerlitz

Heb je hier het sturen van de voorwielen gekoppeld aan de draaiing van de kingpin?
En ook de aandrijving heb je naar de achterwielen van de truck gekregen met asje door kingpin heen?

Gaaf!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• AppieNL
@Mappy Correct, tandwiel in de trailer draait aan deze turntable voor het sturen. As in het midden voor de aandrijving.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c2d22875c2acfc0b4ec4a9c9007fcee8.jpg
Fungeert dus ook als HOG voor "manual model truck".

[ Voor 24% gewijzigd door AppieNL op 11-03-2020 23:31 ]

• Loader
Als jullie een bestelling plaatsen op bricklink, kiezen jullie dan voor used of new?

Ik ben een order aan samenstellen en kies steeds new. Maar used is wel goedkoper alleen hoe used is dit?

• mschol
  • Niet online
Loader schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:04:
Als jullie een bestelling plaatsen op bricklink, kiezen jullie dan voor used of new?

Ik ben een order aan samenstellen en kies steeds new. Maar used is wel goedkoper alleen hoe used is dit?
lees de beschrijving bij de seller:

used varieert van lichte (bijna onzichtbare) kras tot zwaar gehavend
meestal maakt het mij niet uit en pak ik wat ik kan bestellen en goedkoop is, al ben ik snel geneigd gewoon nieuw te pakken daar ik (nog) geen hele bijzondere stukjes heb besteld

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 12-03-2020 01:22 ]

• Pin0
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Dat heb je mooi gedaan. Eigen ontwerp?
Ja, die had ik gemaakt voor een Lego contest op ideas waar je een mustang poster moest maken om een mustang te winnen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48616917517_8719599fed_w.jpg

@AppieNL ik vind de witte Bell Air zeer geslaagd!!

[ Voor 6% gewijzigd door Pin0 op 12-03-2020 08:16 ]

• orange.x
Na mijn eerdere bericht over het ombouwen van de rupsbandracer (oude model, niet de nieuwe compactere) zag ik dat er ook een Lego 42037 model is waarbij er al behoorlijk veel voor de basis van een chassis beschikbaar is zoals vering en de hele mikmak. Tuurlijk zijn daar kosten aan verbonden maar het levert wel gelijk een hoop extra onderdelen op voor het bouwen van een goede basis. Zijn er meer van dit soort modellen die het overwegen waard zijn?

https://www.lego.com/nl-nl/product/formula-off-roader-42037

• Cowamundo
Loader schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:04:

Ik heb nu zo'n 20 bestellingen gedaan waarvan het meeste used was.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad met onderdelen die echt helemaal maximaal gekrast oid. waren.
1x een kapot item gehad maar die is gratis omgewisseld.

Denk dat je als seller ook een bepaalde kwaliteit wilt leveren namelijk.
Als used ook echt zwaar used is bij een seller denk ik dat je die seller al snel op de blacklist zet.

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-12 18:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPn8heLu6vGz4lCzSZspOF9UDPc=/800x/filters:strip_icc()/f/image/MWG1Q1XM5ZeMUSZRxSNLVy8b.jpg?f=fotoalbum_large

Designers from both companies join forces to create a new physical play experience that brings Super Mario to life in the world of LEGO® bricks, launching later this year.

The LEGO Group announced a partnership with Nintendo that will change the way people interact with Super Mario in the physical world and engage in LEGO® experiences.

Both companies share a passion for innovation and play and their collaboration has led to a reimagination of the LEGO building experience, enabling an entirely new way to play inspired by the beloved video game icon, Super Mario.

Neither a video game nor a traditional LEGO brick-based set, LEGO® Super Mario™ is a new product line that features an interactive LEGO Mario figure who collects coins in real-life game levels created with LEGO bricks. The new line will let kids experience the playful world of Super Mario like never before. Super Mario will be brought to life in the physical LEGO world and new levels of challenge and styles of play will be part of the iconic LEGO experience enjoyed by generations.

The news was also shared in a video posted by the LEGO Group and Nintendo earlier today.

Watch it on YOUTUBE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uNx3VJx4d0aEQEzNWXmK7SlFxA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/N05GBW6DAAV10fUjeFweusmY.jpg?f=fotoalbum_large

The video, which hints at what fans can expect when LEGO Super Mario launches later this year, shows a player using an interactive Mario figure to collect coins in a real-life game level that has been created with LEGO bricks.

“We are very excited to bring Mario into the physical world through interactive and social LEGO play”, said Julia Goldin, Chief Marketing Officer, EVP of the LEGO Group. “With this experience we will help millions of kids with love for Mario to engage and play in a completely new way, where they are in control of creating and playing games with their favourite character. By seamlessly incorporating the latest digital technology, LEGO Super Mario is a highly social, interactive and collaborative experience for kids.”

“I have always liked LEGO products and how they help children use their imagination to play”, said Takashi Tezuka, Executive Officer and Game Producer of Nintendo Co., Ltd. “The new product we created together with the LEGO Group seeks to combine two different styles of play – one where you freely build the world of Mario and the other where you play with Mario in the very world that you have created.”

LEGO® Super Mario™ will launch later this year, and more information will be made available in the future.
www.LEGO.com/supermario

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mFZmDiYQ5UpNEykuY_kQCk2YYk=/800x/filters:strip_icc()/f/image/n8JHdHhM1I5k1tipRk7WxXF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPhxe41HwVGuOBSSrL6empaLRBI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/H0QbLWqRP0jbB2ML3zTajg4w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door basvanderploeg op 12-03-2020 14:24 ]

• fishman
YouTube: LEGO Super Mario's adventures begin!

Als ik die video zo zie weet ik nog niet wat ik er van moet vinden. Moeilijk in te schatten of dit leuk is.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 13:57
laat maar...

[ Voor 99% gewijzigd door chrisO op 12-03-2020 14:25 ]

• AppieNL
fishman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:24:

Als ik die video zo zie weet ik nog niet wat ik er van moet vinden. Moeilijk in te schatten of dit leuk is.
Dit is mijn reactie iig:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/Z6HwUgq2o5aKs/giphy.gif

Maar... ik speel er denk 1x mee en dan staat het in de kast, het Mario poppetje trek ik misschien vaker uit de kast om de soundbites :)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 09:28

En waar ik wel benieuwd naar ben voor degene die deze auto hebben. Heb je hem origineel gebouwd of met grote luchthapper, 'wrede' uitlaten en spoilers?
Ik heb er twee staan, Één orgineel en de ander met spoilers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKXlckDV88f_kd_ybKYoJDtaq1U=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/GjwUWKQNESRmeebL8JThGJ7n.jpg?f=fotoalbum_medium

Phone pic als teaser, Binnenkort volgt er meer inclusief stap voor stap bouw instructies.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• fishman
netjes, gezien de blokjes die je beschikbaar hebt!
Het gat achter de voorwielen voelt alleen wat groot.
En de banden blijft altijd lastig. Zo breed als de huidige F1 banden hebben ze gewoon niet in Lego.
Sato schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb er twee staan, Één orgineel en de ander met spoilers:

[Afbeelding]

Phone pic als teaser, Binnenkort volgt er meer inclusief stap voor stap bouw instructies.

• Cowamundo
My thoughts exactly... Ik had totaal iets anders verwacht dan dit. :'(

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-12 18:26
fishman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:24:

Ik vind het als een spel een heel interessant concept (hoewel je natuurlijk wel nog maar moet zien hoe goed het werkt in de praktijk).

Puur als LEGO-set loop ik er niet warm voor.

Maar een leuke combinatie tussen verschillende spelvormen (fysiek, interactief, coöperatief/competetief) en bouwen met LEGO. Ik vind ook dat de stijl van de Mario-games zich goed leent voor een vertaling naar een LEGO-set.

De LEGO group verdient imo ook wel complimenten voor de manier waarop ze durven te experimenteren met nieuwe spelvormen.
Cowamundo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:39:
[...]

My thoughts exactly... Ik had totaal iets anders verwacht dan dit. :'(
Er zijn dacht ik best wel wat sets aangekondigd, dus misschien zitten er ook nog wel wat 'normale' sets in de pijplijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Tc99m op 12-03-2020 14:45 ]

scintillating

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 09:28
fishman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:33:
netjes, gezien de blokjes die je beschikbaar hebt!
Het gat achter de voorwielen voelt alleen wat groot.
En de banden blijft altijd lastig. Zo breed als de huidige F1 banden hebben ze gewoon niet in Lego.
Wat de banden betreft, Zal eerlijk toegeven dat ik het hele project nog voor ik begon daar bijna op afgeschreven had. Uiteindelijk blijft dat helaas de beperking van bouwen met enkel de stenen van één set.

Daarnaast is het een vrije interpretatie van zogenoemde Open Wheel Raceauto's, Dat varieert van Formule Ford tot Formule 1.
Ik heb dus niet een specifiek bestaand model nagebouwd, Dus wat het gat achter de voorwielen betreft wacht ik verdere reacties nog even af.

Heb je overigens een voorkeur voor wat je eraan verandert zou willen zien?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• AppieNL
Sato schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:38:
[...]

Dus wat het gat achter de voorwielen betreft wacht ik verdere reacties nog even af.
Gat lijkt, denk ik vooral nu fors door het gebrek aan bardge boards. Misschien heb je daar nog onderdelen voor? Maar het gat op zich vind ik niet te groot, oogt voor mij als een realistische ruimte tussen voorband en sidepod.

Ik zie verder ook niks dat ik anders zou willen, ziet er uit als een goed B-model (y)
Pagina: 1 ... 47 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .