Nederlands is makkelijker als je denkt
Gaaf zeg..nu de bugatti gebouwd wordt hier ook weer aan het kijken naar een vervolgproject. De GT3 wil ik toch ook graag hebben. Helaas nieuw alleen nog maar rond de 300 euro verkrijgbaar...slik..zonoskar schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:53:
De 42056 Porsche, the set that keeps on giving. Er is nu een vrij coole Mini MOC. Eens kijken of ik die kan bouwen.
[Afbeelding]
Misschien tweedehands nog maar eens gaan speuren..
Zijn in ieder geval genoegs mocs te maken met die porsche
Of Rebrickable > Inventory.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ook dat heb ik gedaan, maar daar bleken bij oude sets nogal eens foutjes te zitten.
Zelf zit ik er over na te denken om de Boomhut (21318) te gaan kopen.
Nu heb ik al een paar keer voorbij zien komen dat jullie wisten wanneer een set uit de handel ging.
Weet iemand of er al iets bekend is over de boomhut?
Het liefst wil ik er namelijk nog even voor sparen..
Momenteel is hij voor €180 te koop bij MisterBricks en zou het zonde vinden als hij binnenkort niet meer normaal verkrijgbaar is en ineens 300 euro gaat kosten.
Alvast bedankt!
[ Voor 23% gewijzigd door Cowamundo op 29-02-2020 08:47 ]
Die is net nieuw, dus zal nog wel een tijdje blijven. Hangt deels af van de verkopen, maar ik vermoed tot eind dit jaar.Cowamundo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:43:
Nu heb ik al een paar keer voorbij zien komen dat jullie wisten wanneer een set uit de handel ging.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 29-02-2020 11:56 ]
Ik verwacht van wel. Die liggen al gewoon in opslag te wachten. Je kan voor de zekerheid ook even bellen.BRO-JWE schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:12:
Zou 1 maart alleen online zijn, of ook in de Lego-winkels in Utrecht en Amsterdam?
In theorie blijven ideas sets 1 tot anderhalf jaar in productie, maar zoals @Mappy aangeeft hangt dat af van verkopen. De boomhut dateert van augustus ‘19, dus Mappy’s voorspelling zit wel goed denk ik.Cowamundo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:43:
Beste Lego guru's,
Uiteindelijk hebben we als consument ook maar het raden naar de plannen van Lego jammer genoeg. Sommige sets blijven bv. een jaar en 8 maanden, andere sets een jaar of minder. Of net heel lang zoals de Saturn V, die meer dan twee jaar in het assortiment bleef.
Uit nieuwsgierigheid, welke set heb je gekocht voor je zoon? Een van mijn vroegste herinneringen uit mijn jeugd draait ook rond Lego bouwen met mijn vader, leuk souvenir denk ikThe Eagle schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:53:
Vandaag de jongste (4) zijn eerste doosje lego gegeven. Vergeten te filmen, maar de reactie was echt priceless, en dan druk ik me heel zachtjes uit. Vloog me nadat ie uitgepraat was om mijn nek
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 29-02-2020 12:44 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Vind hem er zo al wat beter uit zien dan op de eerdere boxart.NotSoSteady schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:54:
LEGO Fiat 500 vanaf 1 maart te koop. Ga deze zelf niet halen, maar wel een leuke set.
https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beide.BRO-JWE schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:12:
Zou 1 maart alleen online zijn, of ook in de Lego-winkels in Utrecht en Amsterdam?
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 29-02-2020 14:02 ]
[Video: https://www.facebook.com/brickwatch/videos/817783008703442/]
(Omdat ik het leuk vond om eens te proberen)
Knap werk voor een eerste filmJPDeckers schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:20:
M'n eerste stop-motion gemaakt van het bouwen van de 40370:
[Video]
(Omdat ik het leuk vond om eens te proberen)
Ook goede reclame voor de promotie die morgen begint
Een kleine opbouwende kritiek ivm je fotografie, het is iets wat ik (en vele anderen) ook heb moeten leren.
Probeer de kamer waarin je werkt te verduisteren, en zet een paar lichtbronnen op je onderwerp. Zo vermijd je die typische lichtflikkeringen die bij normaal daglicht horen.
Of wat te denken van de Volkswagen T1 Camper die sinds 2011 (!) te koop is.Kapoen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:40:
[...]
Uiteindelijk hebben we als consument ook maar het raden naar de plannen van Lego jammer genoeg. Sommige sets blijven bv. een jaar en 8 maanden, andere sets een jaar of minder. Of net heel lang zoals de Saturn V, die meer dan twee jaar in het assortiment bleef.
[...]
(is dit inmiddels niet de langst verkopende set?)
Nu is het vrij lang geleden dat ik iets bij lego.nl besteld heb en vroeg ik mij af op welke tijd die actie ingaat (En de Fiat 500 beschikbaar is), In andere woorden: opblijven of wekker zetten?
Tussen 23 en 1 is mijn ervaring, met goede kans dat de site slecht bereikbaar is. Als niks meer lukt werkt het soms om je cookies te verwijderen en opnieuw in te loggen.Sato schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:28:
Wil de locomotief gift with purchase niet mislopen zoals ik onlangs met de mini batmobile wel gedaan heb.
Nu is het vrij lang geleden dat ik iets bij lego.nl besteld heb en vroeg ik mij af op welke tijd die actie ingaat (En de Fiat 500 beschikbaar is), In andere woorden: opblijven of wekker zetten?
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Je mist dan nog ruim 10,-.Sato schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:28:
Wil de locomotief gift with purchase niet mislopen zoals ik onlangs met de mini batmobile wel gedaan heb.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
And so it begins...The Eagle schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:53:
Vandaag de jongste (4) zijn eerste doosje lego gegeven. Vergeten te filmen, maar de reactie was echt priceless, en dan druk ik me heel zachtjes uit. Vloog me nadat ie uitgepraat was om mijn nek
1. Ford Mustang
2. Volkswagen T1
3. Ferrari F40
4. Harley-Davidson Fat Boy
5. London Bus
6. Mini Cooper
7. Volkswagen Beetle
8. Caterham Seven 620R
9. Aston Martin DB5
10. Fiat 500
Naast de gratis trein ook Mini DOTS (30556) zie ik.Mappy schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:39:
[...]
Tussen 23 en 1 is mijn ervaring, met goede kans dat de site slecht bereikbaar is. Als niks meer lukt werkt het soms om je cookies te verwijderen en opnieuw in te loggen.
Gvd betalen lukt niet.... (Paypal)
OK na 5x opnieuw proberen toch gelukt... Bestelling niet zichtbaar in mijn account, gaat weer lekker bij Lego
[ Voor 35% gewijzigd door Tomba op 01-03-2020 07:40 ]
Die Mini DOTS staat dan nog op de website aangegeven. Die gratis trein zie ik nergens terug op de website (maar misschien heb ik stront in m'n ogen). Die zag ik pas toen ik Garage op de Hoek in m'n winkelmandje gooide.Tomba schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:30:
[...]
Naast de gratis trein ook Mini DOTS (30556) zie ik.
Inmiddels is mijn bestelling verschenen in mijn account en hij zou er bij moeten zitten:Gaius schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:39:
[...]
Die Mini DOTS staat dan nog op de website aangegeven. Die gratis trein zie ik nergens terug op de website (maar misschien heb ik stront in m'n ogen). Die zag ik pas toen ik Garage op de Hoek in m'n winkelmandje gooide.

@Gaius hij staat inmiddels op https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-offers-promotions
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 01-03-2020 08:02 ]
Ik ben het wel met je eens, maar ik ga hem toch wel halen denk ik. Heb verder niets met het model maar om toch de verzameling compleet te hebben.MadDogMcCree schreef op zondag 1 maart 2020 @ 02:00:
Ik ben eigenlijk niet zo onder de indruk van de Fiat 500. De lijnen kloppen niet, op sommige plekken veel te stomp of worden abrupt onderbroken. Vooral de motorkap en de deur vind ik erg matig. Misschien zijn we wat verwend na de Mustang, maar ik denk dat ik de 500 de minste uit de Creator Expert Vehicle series vind qua model (de originele lompe Beetle even buiten beschouwing gelaten). Zelfs minder dan de DB5 én de IDEAS Caterham. Mijn top 10.
1. Ford Mustang
2. Volkswagen T1
3. Ferrari F40
4. Harley-Davidson Fat Boy
5. London Bus
6. Mini Cooper
7. Volkswagen Beetle
8. Caterham Seven 620R
9. Aston Martin DB5
10. Fiat 500
Officieel is de Caterham trouwens geen Creator Expert set, maar eentje uit de Ideas reeks.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wat ik dan toch jammer blijf vinden is dat er stickers opgeplakt moeten worden (wist ik natuurlijk ook wel) maar toch, waarom dat er bij de Saturn V geen stickers zitten en op andere modelen dan weer wel.
Is dat bewust of iets anders, en ik ga maar eens opzoek naar een mooi plexiglazen display om de Defender in te zetten.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er zullen er ook genoeg zijn die de locomotief willen om als verzamelstuk te verkopen; om daarmee hun eigen aankoop (bijv. de Fiat) iets voordeliger te hebben.PaT schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:13:
En om heel eerlijk te zijn vind ik die locomotief weinig bijzonder.
Ik heb er zelf ook iets minder mee, maar vast leuk voor mensen die sowieso into treinen zijn. Het 60-year promo setje van 2? jaar terug met die 4 mini builds deed me meer. Staan leuk in de kast ter display.
Vannacht om 00:10uur ging het primaTomba schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:30:
[...]
Naast de gratis trein ook Mini DOTS (30556) zie ik.
Gvd betalen lukt niet.... (Paypal)
OK na 5x opnieuw proberen toch gelukt... Bestelling niet zichtbaar in mijn account, gaat weer lekker bij Lego
Qua model heb ik ze ook wel eens beter gezien bij Lego. Maar mijn vrouw heeft iets met Fiat 500'tjes, dus deze moet er komen.
Ik twijfel nog steeds over de Mustang...
Kan je de Mustang zeer aanraden. Je ziet een duidelijke vooruitgang in de kwaliteit van de modellen over de jaren. De Mustang steekt er qua techniek etc met kop en schouders bovenuit. Vond ik net zo leuk om te bouwen als de Kever en F40.PaT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:23:
[...]
Vannacht om 00:10uur ging het prima
Qua model heb ik ze ook wel eens beter gezien bij Lego. Maar mijn vrouw heeft iets met Fiat 500'tjes, dus deze moet er komen.
De 500 (als oud '72 Fiat 500 eigenaar) is natuurlijk ook besteld.
PhD i.o.
Ja, dat hoor je eigenlijk van iedereen. Het punt is meer dat we (nog) geen passende plek hebben om ze neer te zetten.Maximus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Kan je de Mustang zeer aanraden. Je ziet een duidelijke vooruitgang in de kwaliteit van de modellen over de jaren. De Mustang steekt er qua techniek etc met kop en schouders bovenuit. Vond ik net zo leuk om te bouwen als de Kever en F40.
Gewoon halen; beter mee verlegen dan om verlegenPaT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:33:
[...]
Ja, dat hoor je eigenlijk van iedereen. Het punt is meer dat we (nog) geen passende plek hebben om ze neer te zetten.
PhD i.o.
Ik word altijd blij als ik die boomhut setjes zieWeAreLegion schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:10:
Zo week geleden verjaardag gehad en weer 2 sets om te bouwen, ga vandaag beginnen met:
[Afbeelding]
of
[Afbeelding]
Ben er nog niet helemaal uit maar ze zullen beide mooi staan in me vitrinekast
Daar is toch ook zo'n village van als ik me niet vergis?
Mosin schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:08:
Ik word altijd blij als ik die boomhut setjes zie![]()
10236 Ewok Village
Ik ben ook echt verliefd op die boomhut haha vind hem echt zo mooi. Soms ga ik wel kijken in de Lego winkel in Utrecht, maar goed binnenkort dus in mijn eigen vitrine kast kan ik er naar kijken wat ik wil.Mosin schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Ik word altijd blij als ik die boomhut setjes zie![]()
Zit er ook over te denken om zo lightning set er voor te halen.
+1 voor de mustang.Maximus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Kan je de Mustang zeer aanraden. Je ziet een duidelijke vooruitgang in de kwaliteit van de modellen over de jaren. De Mustang steekt er qua techniek etc met kop en schouders bovenuit. Vond ik net zo leuk om te bouwen als de Kever en F40.
Erg leuke build.
Alleen jammer van de qualiteit van de print van de GT striping.. die zijn namelijke niet echt consistent..
Ik wacht nog steeds op lego support daarover..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Yup, hier ook. Ben groot Italië fan dus deze 500 kan gewoon niet ontbreken.PaT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:23:
[...]
Vannacht om 00:10uur ging het prima
Meteen ook de F8 tributo en de GT-R meebesteld, je wordt toch hebberig
De interessantste onderdelen zijn de 32x32 baseplate en de 4 16x16 plates in verschillende kleuren. De minifigs zijn maar 'so so', leuk als je snel een straat of strand wil invullen, maar niets speciaals.Mappy schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:18:
Mens-erger-je-niet is nu voor 32 euro in de aanbieding. Best een aardig minifig-pack voor die prijs? Als je stopmotion films wilt maken zit er van elke minifig een stunt double in
[Afbeelding]
https://www.bouwsteentjes...ego-promoties-maart-2020/MadDogMcCree schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:12:
Is er ergens een duidelijk overzicht van historische S@H promotie sets te vinden? Dus betaal X van thema Y om Z te krijgen. Als ik via Brickset.com kijk krijg ik geen volledig overzicht.
Ik bedoel eigenlijk een historisch overzicht.
Heb geluk gehad met mijn versie, die was wel goed gelijnd. Is een trade-off: of stickers (wat je niet wil) of problemen met de print (wat inherent gaat gebeuren).ToolkiT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:19:
[...]
+1 voor de mustang.
Erg leuke build.
Alleen jammer van de qualiteit van de print van de GT striping.. die zijn namelijke niet echt consistent..
Ben benieuwd naar de 500, daar lijkt weinig mee mis te kunnen gaan.
PhD i.o.
https://brickset.com/sets/theme-PromotionalMadDogMcCree schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:40:
[...]
Ik bedoel eigenlijk een historisch overzicht.
Van 1958 tot nu
[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 01-03-2020 17:53 ]
Helaas is deze niet compleet, zo missen bijvoorbeeld de kerst promo’s, Diagon Alley en de Rocket Ride. Ik denk dat ik zelf even op zoek moet. Wilde eens kijken wat ik de afgelopen jaren heb gemist.GeeBee schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:52:
[...]
https://brickset.com/sets/theme-Promotional
Van 1958 tot nu
Promotional is wel een heel breed thema op Brickset, er zitten niet alleen GWP's in. Ook de Lego House/Legoland sets zitten er in. En sommige GWP's zitten niet in het promotional thema. Die zijn jammer genoeg verdeeld over Promotional, Gift With Purchase, Seasonal,... en soms ook gewoon hun kernthema (Star Wars, Creator,...)GeeBee schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:52:
[...]
https://brickset.com/sets/theme-Promotional
Van 1958 tot nu
40223 Snowglobe - Seasonal
40221 Fountain - Creator en GWP
40293 Christmas Carousel - Seasonal en GWP
Om maar aan te geven dat de Brickset databank nogal chaotisch is met sommige onderverdelingen jammer genoeg.
[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 01-03-2020 18:17 ]
Is dat niet een indeling zoals deze door Lego wordt gehanteerd?Kapoen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:13:
[...]
Om maar aan te geven dat de Brickset databank nogal chaotisch is met sommige onderverdelingen jammer genoeg.
(anders zouden die sets allemaal een eigen tag moeten krijgen
Download
AndroidIOS
game is een turn-based 'rpg', speelt best aardig, daar waar momenteel de indruk heb dat je 0 tactiek nodig hebt; blijf maar op 'aanval'-knopje drukken en je wint vanzelf. (misschien wordt dat later lastiger).
kijk t even aan, speelt best ok. maar het lijkt geen southpark:phonedestoryer (imho een van de betere mobiele games)
[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 02-03-2020 14:10 ]
Dan is Lego toch niet consistent bezig, in het voorbeeld van mijn vorige post zie je twee sets die rond Kerstmis werden uitgegeven. Eentje zit wel in de categorie van GWPs, terwijl de andere alleen in Seasonal zit. Toch zijn beide ooit onderwerp geweest van een promotie.Magic6399 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:17:
[...]
Is dat niet een indeling zoals deze door Lego wordt gehanteerd?
(anders zouden die sets allemaal een eigen tag moeten krijgen)
Ik begin te geloven dat Lego stilletjes aan het groeien is naar een nieuwe wetenschap. Sorteren, klasseren, fotograferen, goniometrie tijdens het bouwen,... allemaal discussiepunten waarover je theses kan schrijven
Speel het al een tijd. in de Beta gezeten.himlims_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]Download
Android
IOS
game is een turn-based 'rpg', speelt best aardig, daar waar momenteel de indruk heb dat je 0 tactiek nodig hebt; blijf maar op 'aanval'-knopje drukken en je wint vanzelf. (misschien wordt dat later lastiger).
kijk t even aan, speelt best ok. maar het lijkt geen southpark:phonedestoryer (imho een van de betere mobiele games)
Opzich een leuk spel maar ben bang dat het dadelijk ook en cash game gaat worden.
Heel herkenbaar met andere zelfde soort games ( Star Wars, Marvel)
Wil je een bepaald minifig? die is alleen met diamanten te verkrijgen en die kosten natuurlijk geld.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk aan slaat
PSN: McMillan0984
Die GT-striping is enigszins acceptabel te krijgen door mix&match te doen door ze op één lange lijn te sorteren. Als je ze random gaat plaatsen, dan ziet het er inderdaad niet uit.ToolkiT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:19:
[...]
+1 voor de mustang.
Erg leuke build.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
loopt die actie op alle sets, of selectie van hidden-site?Arunia schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:20:
Net even met de intertoys actie een set gehaald van Hidden Side. Antwoord is Ghost btw.
Meer te vergelijken met Star Wars: Galaxy of Heroes en Marvel Strike Force.himlims_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]Download
Android
IOS
Speel naast MSF nu ook deze game. Opzet is identiek. Vooralsnog leuk omdat je in het begin veel kan doen, ben benieuwd wanneer het eentonig wordt.
De minifigures zijn echt grappig en de animaties zijn heerlijk Lego-Movie stijl
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Gaat om het vliegtuig, de beach buggy (pizza bezorger) en de boom (welkom bij hidden side oid).
Maar dat hebben ze ruimschoots gecompenseerd met een zelf gemaakt kaartje.

De benamingen en termen kloppen niet helemaal, maar orgineel is die wel
Staat de tank er nu zo bij:
/f/image/dx37TLYVHjHBqS9ARuvFyVz2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was:
https://www.flickr.com/photos/depin0/49115457968
:-)
Al mijn mocs gaan na het fotograferen naar de kids...himlims_ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:39:
@Pin0 "jammer" maar de kids hebben er toch hopelijk wel wat lol mee beleefd, uiteindelijk blijft het lego = spelenmaar het doet wel een beetje triest aan .. gelukkig hebben we de foto's nog
Tja... als LEGO-designers op Rebrickable c.s. ronddwalen denk ik dat ze dat ook wel eens denken...himlims_ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:39:
@Pin0 "jammer" maar de kids hebben er toch hopelijk wel wat lol mee beleefd, uiteindelijk blijft het lego = spelenmaar het doet wel een beetje triest aan .. gelukkig hebben we de foto's nog
Hoofdstuk 1 vanavond gedaan. Ik ben 'm samen met m'n vader aan het bouwen, dat gaat wat langzamer, want Parkinson, maar erg leuk en gezellig. En als ik zo een stukje vooruit blader en zie wat er allemaal nog voor mechanieken aan zitten te komen, kan ik echt niet wachten tot m'n vader weer kanFastFred schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:58:
Shit, ik wil weer wat bouwen![]()
De B-modellen van mijn 42078 en 42098 doen mij niet heel veel. Dus ik twijfel hard over de 42082, eigenlijk de enige build die ik betaalbaar acht en die me wat lijkt. Ik heb het niet zo op die thema sets zoals piraten of Star Wars enzo.

Het uitschuiven van de 4 steunpoten, het draaien van de kraan, het uitschuiven van de kraan en het bedienen van de lier gaat allemaal met dezelfde motor en dat hele mechanisme zit in dit midden stuk. De rest van de kraan beschikt ook nog over vierwiel-sturen, en vierwiel aandrijving
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 03-03-2020 22:46 ]
tof modelleosand schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:56:
throwback thursday wednesday
[Afbeelding]
2 hands een tijdje geleden de 8480 gekocht
nu maar begonnen met bouwen.
wat een verschil met de huidige instructies. Dit is wel weer een uitdaging. leuk!
Oh ff lekker old school studded technic bouwen, heerlijk! Mooie set, nooit gehad maar wil hem (ooit) nog wel een keer aanschaffen.leosand schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:56:
throwback thursday wednesday
[Afbeelding]
2 hands een tijdje geleden de 8480 gekocht
nu maar begonnen met bouwen.
wat een verschil met de huidige instructies. Dit is wel weer een uitdaging. leuk!
edit: sjeez, minstens €200 voor een goede set op Bricklink
[ Voor 5% gewijzigd door almightyarjen op 04-03-2020 09:32 ]
Dat is dan met doos? ik heb hem van marktplaats voor minder alleen zonder doos..almightyarjen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Oh ff lekker old school studded technic bouwen, heerlijk! Mooie set, nooit gehad maar wil hem (ooit) nog wel een keer aanschaffen.
edit: sjeez, minstens €200 voor een goede set op Bricklink
met minimale verkleuring en alle fiber optics kabels nog in prima staat.
En tevens ben ik van mening dat LEGO weer terug moet naar dit soort handleidingen.leosand schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:56:
* Meer uitdaging
* Goed voor je technische ontwikkeling
* Beter voor het mileu
Dat verklaart ook dat destijds de minimum leeftijd een stukje hoger was. De handleiding was gewoon moeilijker. Je had plaatje 1 en plaatje 2 en zoek zelf maar uit wat de verschillen zijn.GeeBee schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:25:
[...]
En tevens ben ik van mening dat LEGO weer terug moet naar dit soort handleidingen.
* Meer uitdaging
* Beter voor het mileu
Die kraan vind ik ook een van de betere sets van de afgelopen tijd. Niet erg duur en een gigantisch bouwwerk. Veel plezier.FastFred schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:41:
[...]
Hoofdstuk 1 vanavond gedaan. Ik ben 'm samen met m'n vader aan het bouwen, dat gaat wat langzamer, want Parkinson, maar erg leuk en gezellig. En als ik zo een stukje vooruit blader en zie wat er allemaal nog voor mechanieken aan zitten te komen, kan ik echt niet wachten tot m'n vader weer kan![]()
[Afbeelding]
Het uitschuiven van de 4 steunpoten, het draaien van de kraan, het uitschuiven van de kraan en het bedienen van de lier gaat allemaal met dezelfde motor en dat hele mechanisme zit in dit midden stuk. De rest van de kraan beschikt ook nog over vierwiel-sturen, en vierwiel aandrijving
Je kan toch gewoon telkens x stappen of bladzijden overslaan? Kan je het zelfs zo moeilijk maken als je zelf wilt.GeeBee schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:25:
[...]
En tevens ben ik van mening dat LEGO weer terug moet naar dit soort handleidingen.
* Meer uitdaging
* Beter voor het mileu
Geen idee, don't care about the boxleosand schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Dat is dan met doos? ik heb hem van marktplaats voor minder alleen zonder doos..
met minimale verkleuring en alle fiber optics kabels nog in prima staat.
Volgens mij kan het bij studless dan aardig complex gaan worden, al ben ik het met je eens dat je zo nu en dan wel wat stappen kan samenvoegen.GeeBee schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:25:
[...]
* Meer uitdaging
* Beter voor het mileu
/f/image/kX7ztz5IHjcjMiCDI5BZXZmF.jpg?f=fotoalbum_large)
Wil in ieder geval nog een rood poppetje met rode of zwarte helm bestellen...
Klein beetje gebaseerd op deze auto (https://www.formule1.nl/n...dit-is-de-nieuwe-f1-auto/)
Maar mijn eigen spin eraan gegeven...
C&C welkom
Mooi gedaan!Pin0 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:20:
WIP
Wil in ieder geval nog een rood poppetje met rode of zwarte helm bestellen...
Klein beetje gebaseerd op deze auto (https://www.formule1.nl/n...dit-is-de-nieuwe-f1-auto/)
C&C welkom
Misschien aan de voorkant een schuine punt aan maken? Dat rood - zwart gedeelte.
Thanks.... Punt vind ik lastig omdat ook de vleugels er aan vast moeten. Zo op de foto vind ik de voorvleugel aan de grote kant...Loader schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:22:
[...]
Mooi gedaan!
Misschien aan de voorkant een schuine punt aan maken? Dat rood - zwart gedeelte.
Suggestie voor welke parts ik zou kunnen gebruiken?
Ziet er mooi uit, maar die luchtinlaat boven de helm van de bestuurder zou ik persoonlijk wat verkorten naar achteren zodat het meer lijkt op je foto. Tevens komt de Halo zo niet door de keuring, schuiner naar achter en beetje hoger. Als dit in beide gevallen valt onder "je eigen spin", lekker negeren wat ik zegPin0 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:20:
WIP
[Afbeelding]
C&C welkom
Ik bedoel hier de neus. Misschien een slope? ( 33 x 1 x 1 ) Dat de neus meer spits naar beneden loopt.Pin0 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:49:
[...]
Thanks.... Punt vind ik lastig omdat ook de vleugels er aan vast moeten. Zo op de foto vind ik de voorvleugel aan de grote kant...
Suggestie voor welke parts ik zou kunnen gebruiken?
Volgens mij gaat het geen heel lastige build worden.
[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 04-03-2020 22:34 ]
Ff hier op inhaken:PaT schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:26:
...
Volgens mij gaat het geen heel lastige build worden.
Wat maakt een build nu lastig in jullie optiek, en wat zijn bij uitstek lastige sets? Sinds ik een paar jaar geleden uit mijn dark ages kwam, heb ik oa. de Millennium Falcon gebouwd (Force Awakens-versie), de bucket excavator, het kasteel van Harry Potter, de London architecture-serie en nog een aantal kleinere modellen. Ik ben er nog geen tegengekomen waar ik van dacht, Goh dat was een pittige. Groot of langdurig, tuurlijk. Maar echt lastig? Nee...
Aangezien ik bijna jarig ben en mezelf wel eens een mooie uitdaging kado wil doen (buiten de maanlander die ik denk te krijgen), ben ik benieuwd wat jullie aanbevelen.
Nomen nescio
Ik heb nog niet superveel ervaring, maar denk dat je die vooral ook in de Technic hoek kunt vinden, als je dat aanspreekt.Bra-Jo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:35:
[...]Aangezien ik bijna jarig ben en mezelf wel eens een mooie uitdaging kado wil doen (buiten de maanlander die ik denk te krijgen), ben ik benieuwd wat jullie aanbevelen.
Ik heb de Land Rover Defender en dezelfde Millenium Falcon als jij gebouwd en moet zeggen dat ik de Technic Defender toch wel een stuk uitdagender vond, ook qua gebruik van technische onderdelen.
Ik kan me vinden in wat jij en @Canis Lupus zeggen. De ‘gewone’ Lego sets kunnen groot en/of langdurig zijn. Zeker als er veel gelijkaardige ‘sub builds’ in zitten doe ik er langer over, repetitief werk verdeel ik liever over meerdere sessies.Bra-Jo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:35:
[...]
Ik ben er nog geen tegengekomen waar ik van dacht, Goh dat was een pittige. Groot of langdurig, tuurlijk. Maar echt lastig? Nee...
Aangezien ik bijna jarig ben en mezelf wel eens een mooie uitdaging kado wil doen (buiten de maanlander die ik denk te krijgen), ben ik benieuwd wat jullie aanbevelen.
De moeilijkste build die ik ooit gedaan heb was de 42009 Mobile Crane MKII. Ik kwam toen net uit m’n dark ages en was wat richting aan het zoeken voor mijn nieuwe hobby. Wegens plaatsgebrek heb ik daarna geen grote Technic builds meer gedaan
Lastig is een groot woord, want met de huidige instructies, mits je goed oplet, kan er eigenlijk helemaal niets fout gaan. Het gevaar zit 'm bij mij meer dat het soms te makkelijk is, waardoor je soms aannames doet die helemaal niet kloppen en dan kan je weer een paar plaatjes gaan reverse engineeren.Bra-Jo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:35:
[...]
Ff hier op inhaken:
Wat maakt een build nu lastig in jullie optiek, en wat zijn bij uitstek lastige sets? Sinds ik een paar jaar geleden uit mijn dark ages kwam, heb ik oa. de Millennium Falcon gebouwd (Force Awakens-versie), de bucket excavator, het kasteel van Harry Potter, de London architecture-serie en nog een aantal kleinere modellen. Ik ben er nog geen tegengekomen waar ik van dacht, Goh dat was een pittige. Groot of langdurig, tuurlijk. Maar echt lastig? Nee...
De leeftijd indicaties geeft wat mij betreft meer de mate van "opletten" aan en niet zozeer de moeilijkheidsgraad.
Persoonlijk haal ik mijn uitdaging uit eigen mocs. Ik kan zo een paar avonden besteden aan de achterspoiler van die f1 auto bijv. Ik vind het erg leuk om de optimale combinatie van verschillende onderdelen en de 'juiste' look te vinden. Daarbij blijft het een afweging van ziet het er goed uit, is het stevig genoeg en kan ik het met de onderdelen die ik heb bouwen.
Bij de F1 ben ik bijvoorbeeld erg lang bezig geweest om de auto om te bouwen zodat het poppetje erin past. De hele voorkant is maar 3 studs breed en daartussen moesten wel de benen passen. Uiteindelijk deze gebruikt https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=1471 die wel weer aan de hoge kant waren waardoor er weer andere uitdagingen ontstonden.
Echt de tijd vliegt als ik zo bezig ben
Heb tegen mijn vrouw ook al gezegd dat ik eens een grote set zou willen bouwen en desnoods daarna uit elkaar en weer verkopen wegens geen plek om het kwijt te kunnen.
Twijfel alleen over welke set. Heb ooit de eerste versie van de Falcon gehad (niet de dure overigens) en gebouwd. Op dit moment ook geen plek voor, maar wellicht die weer eens bouwen en mijn dochtertje laten spelen.
Maar echt zo'n super grote set lijkt me gewoon eens tof om te doen. Misschien het Disney kasteel (alhoewel die ook niet zo heel groot lijkt), ben alleen bang dat die niet verkocht gaat worden en de trein en station er ook nog wel bij komt. haha.
Uitdagingen kunnen leuk zijn, maar ik zou gewoon kopen wat je mooi vindt.Bra-Jo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:35:
[...]
Ff hier op inhaken:
Meestal is het rustig je tijd nemen en instructies volgen. Heel soms kom je stappen in instructies tegen waar door het perspectief of de donkere kleuren niet direct duidelijk is wat je moet doen, maar hoe meer verschillende sets je bouwt hoe minder dat voorkomt. Tegenwoordig heb ik dat eigenlijk alleen nog als iemand anders aan het bouwen is en opeens vraagt hoe verder te moeten, met name bij Technic sets (omdat ik die zelf zelden bouw).
Mijn meest "lastige" set komt uit 2000:
https://brickset.com/sets/3450-1/Statue-of-Liberty
Best saai om te bouwen door al dat eentonige sand green en vooral leuk als je een stap/pagina overslaat...
Erg kunstig inderdaad.
Je moet alleen geen haast hebben om je kachel op te stoken!
Ik vond met de mini het lastigst om te zien welke kleur je nodig had. Er zaten 3 dezelfde tint, maar net anders, steentjes in 🙄Bra-Jo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:35:
Wat maakt een build nu lastig in jullie optiek, en wat zijn bij uitstek lastige sets?
Voor de rest is het gewoon de plaatjes volgen. De boekjes van 25 jaar geleden waren lastiger, de modellen nu complexer 🙃
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
Erg fraai gemaakt.himlims_ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:51:
[YouTube: Lego Firewood Factory]
wel tof uitgewerkt zeg
Geweldighimlims_ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:51:
[YouTube: Lego Firewood Factory]
wel tof uitgewerkt zeg
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik ben wat sets uit een gekochte partij aan het bouwen en daarin is het verschil tussen lbg, dbg,zwart en donkerbruin helemaal beroerd te zien (2012 sets). Bij nieuwe sets is zwart in de handleiding altijd voorzien van een witte outline, ik vind het een hele verbetering iig.PaT schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:51:
Ik zit ook regelmatig te kijken naar handleidingen waarbij ik denk "is dit nu een lichtgrijs, donkergrijs of zwart blokje". Met wat gezond verstand komt je er wel uit, maar daar kan Lego echt nog wel een slag slaan.
Ik loop hier vooral vaak tegenaan met die kleine transparante rondjes. Is het nou geel, wit, rood, oranje etc. etc. Ze moeten die plaatjes echt verbeteren of voor mijn part met tekst erbij zetten welke kleur het nou is. Uiteindelijk kom je er altijd wel uit inderdaad, maar handig is het niet, omdat ik niet altijd onder een 100W lamp zit te bouwenPaT schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:51:
Ik zit ook regelmatig te kijken naar handleidingen waarbij ik denk "is dit nu een lichtgrijs, donkergrijs of zwart blokje". Met wat gezond verstand komt je er wel uit, maar daar kan Lego echt nog wel een slag slaan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked

/f/image/7aiBAJso8OuVUS28QFxT0oTJ.jpg?f=fotoalbum_large)