Top! Leuk bedacht.Mappy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:18:
[...]
Emmet om 17:00:
[Afbeelding] Klik voor vergroting
Als ik Emmet was zou ik daar wat machinerie tegenaan gooien.Mappy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:18:
[...]
Emmet om 17:00:
[Afbeelding] Klik voor vergroting
Zal ik je Emmets postadres sturen?jadjong schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:31:
Als ik Emmet was zou ik daar wat machinerie tegenaan gooien.
[Afbeelding]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ligt het nu aan mij of is het een beetje stom om specifieke led-kits uit te brengen? Je kunt toch beter pakketjes van 5, 15 of 50 leds uitbrengen?NyceNL schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:33:
LEGO Ideas 21321 Baumhaus
Preis: 649DKK (entspricht 86,85 Euro), 32 LEDs, 12 Erweiterungsplatten
LEGO Harry Potter 71043 Schloss Hogwarts
Preis: 1449DKK (entspricht 193,92 Euro), 74 LEDs, 11 Erweiterungsplatten
LEGO Creator Expert 10265 Ford Mustang
Preis: 329 DKK (entspricht 44,03 Euro), 15 LEDs, 2 Erweiterungsplatten
LEGO Creator Expert 10261 Downtown Diner
Preis: 619 DKK (entspricht 82,85 Euro), 9 LEDs, 6 Erweiterungsplatten
Bron: https://www.stonewars.de/...de-led-light-kits-bilder/
Als je het aanbod bij Brickstuff/Light my brick/etc. ziet, zijn zowel pakketten als losse onderdelen te bestellen. Voor een set heb je al gauw een specifieke combinatie van onderdelen nodig, omdat het in bestaande modellen ertussen gepropt moet: dus ledjes in juiste kleur, los of als strip, ingebouwd in een lantaarnpaal, kabels niet te lang/kort, verdeelblokjes niet te groot, maar wel groot genoeg voor wat er aangesloten moet, kleine of grote batterijhouders, speciale effectenblokjes voor zwaailichten. Dan zullen veel mensen een setje handiger vinden. Vergelijk het maar met je lego sets zelf samenstellen van pick-a-brick of Bricklink...iAR schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:29:
[...]
Ligt het nu aan mij of is het een beetje stom om specifieke led-kits uit te brengen? Je kunt toch beter pakketjes van 5, 15 of 50 leds uitbrengen?
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Dat is vast één van de dingen die ze nu onderzoeken.iAR schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:29:
[...]
Ligt het nu aan mij of is het een beetje stom om specifieke led-kits uit te brengen? Je kunt toch beter pakketjes van 5, 15 of 50 leds uitbrengen?
Ik kan me voorstellen dat veel fans geïnteresseerd zijn in generieke kits, maar als jij maar een of twee LEGO-sets on display hebt staan zul je meer geïnteresseerd zijn in een kit die precies de onderdelen levert die je nodig hebt voor jouw set. Dan hou je niks over wat je niet gebruikt, en hoef je ook niks meer bij te bestellen als je toch nét 1 onderdeel mist.
scintillating
als het 1 soort kleur led zonder effecten gaat wellicht ja..iAR schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:29:
[...]
anders niet, dan zijn sets leuker
(persoonlijk zou ik dan ook losse onderdelen willen zien zodat je kan mixen)
Ik weet het niet, maar als ik de Mustang set zou hebben, dan zou ik toch zeker die MoC willen bouwen. $15 is niet echt heel veel vind ik.bvsteyn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:55:
Kwam een paar bladzijden terug op de MOC Shelby GT500 op basis van de fFord Mustang. Is het een leuke build om te maken en dus het waard om de instructies te kopen?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat @Mappy aan geeft, is eigenlijk wat ik ook heb. Ik heb liever een setje voor de specifieke sets die ik heb. Wat bij mij hoofdzakelijk de winter village is. Het lukt mij niet om uit losse onderdelen een nette uitkomst te krijgen zeg maar. Dan graag setjes. Of uitleg hoe met de losse delen dan een nette uitkomst te krijgen.
Iets wat bij de winter village trein zit met de motoren.
Zie dat light my bricks daar sets van heeft.
Iets wat bij de winter village trein zit met de motoren.
Zie dat light my bricks daar sets van heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 18-02-2020 11:32 ]
Neuh, gaat met ook niet direct om de centen, maar meer over de kwaliteit van de handleiding en of het een beetje duidelijk is hoe je die MOC moet bouwen.zonoskar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:23:
[...]
Ik weet het niet, maar als ik de Mustang set zou hebben, dan zou ik toch zeker die MoC willen bouwen. $15 is niet echt heel veel vind ik.
In ander nieuws; donderdag een Bugatti chiron ophalen! Enig nadeel is dat ie al in elkaar zit..maar goed, voor € 200 moet ik niet klagen natuurlijk. De Bugatti is in december gekocht door de eigenaar, dus hoe niet bang te zijn voor verkleuring of zo iets dergelijks. Zin om het ding uit elkaar te halen en lekker weer te bouwen. Zag dat er van de bugatti ook een leuke MOC beschikbaar is:
https://rebrickable.com/m...i-42083-b-model/#comments
Ik weet niet of dit nieuws ook geldt voor de Nederlandse tak, maar in België wordt Blokker overgenomen. An sich koop ik niet zo vaak Lego bij Blokker, maar ze hebben soms een mooie collectie polybags in hun winkels. Vaak zelfs polybags die ik niet vind bij 'echte' speelgoedwinkels.
*edit* ik realiseer me net dat ik Blokker met Kruidvat verwissel
Ik heb nooit Lego gekocht bij die keten, en hun winkels waren al langer uit het straatbeeld verdwenen hier tegen Brussel. Gelukkig blijft Kruidvat dus wel bestaan.
*edit* ik realiseer me net dat ik Blokker met Kruidvat verwissel
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 18-02-2020 16:51 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb wel 's wat gehaald bij de Blokker, voornamelijk van die collectible minifigs. Kan me herinneren dat die daar wel 's afgeprijsd waren. Mijn eerste bestelling bij LEGO is trouwens ook een feit. Na het hier te hebben gezien heb ik 40379 Valentijnsbeer gekocht voor m'n vriendin. Ze is niet perse van de LEGO (maar helpt mij wel graag mee als ik een setje hebKapoen schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:48:
Ik weet niet of dit nieuws ook geldt voor de Nederlandse tak, maar in België wordt Blokker overgenomen. An sich koop ik niet zo vaak Lego bij Blokker, maar ze hebben soms een mooie collectie polybags in hun winkels. Vaak zelfs polybags die ik niet vind bij 'echte' speelgoedwinkels.
*edit* ik realiseer me net dat ik Blokker met Kruidvat verwisselIk heb nooit Lego gekocht bij die keten, en hun winkels waren al langer uit het straatbeeld verdwenen hier tegen Brussel. Gelukkig blijft Kruidvat dus wel bestaan.
We gaan 't zien
Blokker verkocht in Nederland vroeger lego sets in de winkel maar daarmee zijn ze sinds de nieuwe formule zo'n beetje mee gestopt.
200 fish found!
De blokker hier in het stadje heeft in het afgelopen jaar juist een duidelijk klein speelgoedhoekje gekregen, inc lego. Ik wijt dat aan het sluiten van de lokale Intertoys, er zijn meer lokale winkels die proberen een klein beetje een hengel in dat gat te hangen.Zeehond schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:06:
Blokker verkocht in Nederland vroeger lego sets in de winkel maar daarmee zijn ze sinds de nieuwe formule zo'n beetje mee gestopt.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik denk dat het wel gewaardeerd gaat worden, hij staat hier ook heel leuk om dr nachtkastje! Ze heeft dr volgende set al uitgekozen de LEGO Ideas 21319 - FRIENDS Central Perk Café set. Dus die gaan we over een tijdje voor dr verjaardag maar bestellenSomerenV schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 01:23:
[...]
Ik heb wel 's wat gehaald bij de Blokker, voornamelijk van die collectible minifigs. Kan me herinneren dat die daar wel 's afgeprijsd waren. Mijn eerste bestelling bij LEGO is trouwens ook een feit. Na het hier te hebben gezien heb ik 40379 Valentijnsbeer gekocht voor m'n vriendin. Ze is niet perse van de LEGO (maar helpt mij wel graag mee als ik een setje heb) dus ik ben benieuwd wat ze hier van gaat vinden. Mijn gok is dat ze het een leuke verrassing vindt. Scheelt ook wel dat het setje gewoon prima is als decoratie en het meer cute dan LEGO is qua uitstraling.
We gaan 't zien
Hier gisteren de Apollo maanlander bij fun.be besteld voor 79,99 euro, en als het goed is wordt die strakjes al bezorgd.
Hij zal vast mooi staan naast de Saturn met z'n kleine broertje maanlander
Hij zal vast mooi staan naast de Saturn met z'n kleine broertje maanlander
De PDF voor de Stadium truck, het B-model van de Landrover Defender 42110 is te downloaden.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zie het aan de website, ze voeren nog wel heel veel sets, maar de door Blokker zelf verkochte sets zijn er nog maar 17. Alle anderen sets zijn via 3rd party. Lokaal zullen ze nog wel inloop-setjes hebben voor wie iets mee wil pikken voor kids/kadootjes, maar de online verkoop hebben ze wel opgegeven.Zeehond schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:06:
Hier is het juist een paar jaar terug helaas weg gegaan terwijl er ook geen speelgoedwinkel meer is. Weet niet of ze wellicht franchise winkels hebben met eigen beleid?vectormatic schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:32:
[...]
De blokker hier in het stadje heeft in het afgelopen jaar juist een duidelijk klein speelgoedhoekje gekregen, inc lego. Ik wijt dat aan het sluiten van de lokale Intertoys, er zijn meer lokale winkels die proberen een klein beetje een hengel in dat gat te hangen.
Vaak hebben ze hier zelfs maar 1 of 2 dozen.JPDeckers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:42:
[...]
Ik zie het aan de website, ze voeren nog wel heel veel sets, maar de door Blokker zelf verkochte sets zijn er nog maar 17. Alle anderen sets zijn via 3rd party. Lokaal zullen ze nog wel inloop-setjes hebben voor wie iets mee wil pikken voor kids/kadootjes, maar de online verkoop hebben ze wel opgegeven.
[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 19-02-2020 21:34 ]
200 fish found!
Is al bekend wanneer de Lego Ideas Pirate bay uit gaat komen?
nog niet bekend gemaakt.Pandemic schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:41:
Is al bekend wanneer de Lego Ideas Pirate bay uit gaat komen?
Zeker een leuke build.
Met veel momenten zo van: "Nou is dit wel groot genoeg, lijkt me... toch?" en dan komt er nóg een segment bij
Met veel momenten zo van: "Nou is dit wel groot genoeg, lijkt me... toch?" en dan komt er nóg een segment bij
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Vandaag binnengekomen maar omdat we beiden weg moesten gaat ze er pas vrijdagavond of zaterdagmiddag aan beginnen. Ze vond het wel echt super schattig, dus daar ben ik wel blij meeNyceNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:35:
[...]
Ik denk dat het wel gewaardeerd gaat worden, hij staat hier ook heel leuk om dr nachtkastje! Ze heeft dr volgende set al uitgekozen de LEGO Ideas 21319 - FRIENDS Central Perk Café set. Dus die gaan we over een tijdje voor dr verjaardag maar bestellen
Iemand enig idee hoe het kan dat sommige Nederlandse webshops/retailers nieuwe lego sets voor een lagere prijs kunnen verkopen. Soms scheelt het wel 15/20%
Tja door minder te vragen dan de LEGO adviesprijs? En dus genoegen te nemen met minder marge. Geen idee wat de marge is, maar zal vast een heel stuk meer zijn dan 20% op de adviesprijs.d-russo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:47:
Iemand enig idee hoe het kan dat sommige Nederlandse webshops/retailers nieuwe lego sets voor een lagere prijs kunnen verkopen. Soms scheelt het wel 15/20%
Grijze import. Gewoon in DLD gaan halen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lego is in DLD vaak veel goedkoper dan in NL.
Was een tijd terug in een groot overdekt winkelcentrum in Paderborn (Südring Center) en de prijzen van Lego lagen daar (winkel heet Smyths Toys Superstore) veelal net onder de goedkoopste nieuwe sets op Marktplaats (ter plekke gecheckt).
M'n zoontje (10), vrouw en ik hebben elk een mooie set meegenomen
Was een tijd terug in een groot overdekt winkelcentrum in Paderborn (Südring Center) en de prijzen van Lego lagen daar (winkel heet Smyths Toys Superstore) veelal net onder de goedkoopste nieuwe sets op Marktplaats (ter plekke gecheckt).
M'n zoontje (10), vrouw en ik hebben elk een mooie set meegenomen
[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 20-02-2020 14:03 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Paderborn... daar moet je net in de buurt zijn, anders is het incl brandstof niet goedkoper meer denk ik?
Dan is Galeria Kaufhof in Munster veelal dichterbij.
De Mac Anthem bv kost in Paderborn £120 (€143), in Munster €133.
Dan is Galeria Kaufhof in Munster veelal dichterbij.
De Mac Anthem bv kost in Paderborn £120 (€143), in Munster €133.
Ik zoek een foto / afbeelding die ik ooit gezien heb hier.. Een ford mustang met op achtergrond paar hoge bomen en een meanderende weg ( volgens mij was die weg blauw? )
Iemand hier die mij aan die afbeelding kan helpen?
Iemand hier die mij aan die afbeelding kan helpen?
Heb alle onderdelen bij elkaar gegooid..want dat is tenslotte ook een leuk onderdeel van het bouwen. Morgen weer verder uit elkaar halen..
Jawel, hij is aangekondigd 
Mandalorian Razor Crest - 75292 - Voor €139,99 vanaf 1 september te krijgen, nu al pre-order via Lego.com.

Bron: https://brickset.com/arti...aled-at-new-york-toy-fair
Mandalorian Razor Crest - 75292 - Voor €139,99 vanaf 1 september te krijgen, nu al pre-order via Lego.com.

Heb de mijne na een half jaar af, blijkt de versnellingsbak niet te werken in zn vooruit 👍bvsteyn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:37:
Vandaag de tweedehands chiron opgehaald. Ziet er zeer netjes uit, maar is dan ook in december pas aangeschaft door de vorige eigenaar. Wat is het toch een groot ding! Wist het eigenlijk wel, maar werd er toch weer door verrast. Na het eten direct begonnen met het uit elkaar halen van de unit..wow..wat een klus. Ruim anderhalf uur bezig geweest en moet nog een groot deel uit elkaar halen. Heb net het motorblok gesloopt. Wow wat ziet dat er ingenieus uit zeg...zelfs pistons van lego! Wow!
![]()
Heb alle onderdelen bij elkaar gegooid..want dat is tenslotte ook een leuk onderdeel van het bouwen. Morgen weer verder uit elkaar halen..
Foutje gemaakt tijdens de bouw dus? En nu, ga je dat herstellen of ben je er ff klaar mee?upschur schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 01:17:
[...]
Heb de mijne na een half jaar af, blijkt de versnellingsbak niet te werken in zn vooruit 👍
Auw. Dat zie ik er in dit plaatje nog niet heel erg vanaf. Ook jammer dat het weer de Mandalorian zonder glimmend harnas is.Canis Lupus schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:30:
Hoe heb je dat getest?upschur schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 01:17:
[...]
Heb de mijne na een half jaar af, blijkt de versnellingsbak niet te werken in zn vooruit 👍
Ik dacht namelijk tijdens de bouw hetzelfde te hebben, maar blijkt dat als je een lego motor aansluit op de W16, er zoveel wrijving in de gearbox NA de witte slip-clutch zit, dat dat ding alleen maar doorslaat, en de wielen dus niet draaien.
Mocht het wel zo zijn, my condolances, versnellingsbak problemen is bij de chiron echt gewoon "ga terug naar start, u moet heel de set uit elkaar halen en krijgt geen €20.000"
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Tsja, SW license. Ik had het wel verwacht: de Falcon playsets zijn duurder met adviesprijs en hebben vergelijkbare piece count (wel meer minifigs)ErikT738 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:28:
[...]
Auw. Dat zie ik er in dit plaatje nog niet heel erg vanaf. Ook jammer dat het weer de Mandalorian zonder glimmend harnas is.
Met je tweede punt ben ik het wel zeker eens en dat is niet ok.
Ook dat de set 10 euro duurder is dan de prijs in dollars is wel weer scheef vind ik.
Maar ik denk dat de set er wel komt hier. Ik twijfel wel om te pre order en. Er is momenteel geen enkele actie (behalve de space actie), dus je krijgt er nu via Lego niets bij. Later misschien wel, maar ja, krijg je hem dan nog wel op dag 1? Vermoed dat deze set zo populair zal zijn dat er wel een tijdje een backlog zal zijn...
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Het lijkt er sterk op dat de LEGO Marketing afdeling erg aangedrongen heeft om deze set alvast op de site te zetten omdat de vraag naar een The Mandalorian Lego set zo groot is en ze op deze manier alvast iets kunnen laten zien. Normaal zijn er veel detail-foto's zichtbaar, die nu allemaal ontbreken. Ook is er nog geen box-art te zien. Die doos is er waarschijnlijk nog niet eens en moet nog ontworpen worden!Hierkomik schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:33:
Tsja, SW license. Ik had het wel verwacht: de Falcon playsets zijn duurder met adviesprijs en hebben vergelijkbare piece count (wel meer minifigs)
Met je tweede punt ben ik het wel zeker eens en dat is niet ok.
Ook dat de set 10 euro duurder is dan de prijs in dollars is wel weer scheef vind ik.
Maar ik denk dat de set er wel komt hier. Ik twijfel wel om te pre order en. Er is momenteel geen enkele actie (behalve de space actie), dus je krijgt er nu via Lego niets bij. Later misschien wel, maar ja, krijg je hem dan nog wel op dag 1? Vermoed dat deze set zo populair zal zijn dat er wel een tijdje een backlog zal zijn...
In ieder geval kunnen ze de te verwachten vraag peilen door het aantal pre-orders en is de kans kleiner dat deze set op dag 1 van de verkoop meteen uitverkocht is. Daarbij zou deze set geen LEGO-winkel exclusive moeten zijn, maar een 'gewone' speelset, die dus ook bij andere LEGO verkopende speelgoedwinkels verkrijgbaar moet worden. Ik denk aan Intertoys bv, en Amazon...
Alleen als je deze set per se op dag één in huis wilt hebben is die prijs van €140 nog te rechtvaardigen. Met een beetje geduld is deze set later in het jaar voor minder dan €100 te krijgen.
Niet te weinig geld zeg. Enne, in mijn gedachte staan die motoren veel verder uit elkaar, of zou dat het perspectief van de foto zijn?Canis Lupus schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:30:
[Afbeelding]
Gaaf ding die Razor Crest. Ik volg The Mando niet (want geen disney plus), maar alsnog is zon scheepje wel verleidelijk.
(Overigens, firefly vibes anyone?)
(Overigens, firefly vibes anyone?)
Baby Yoda
@vectormatic dat vond ik tijdens de serie ook, dus wat dat betreft hebben ze de Razor Quest goed naar Lego omgebracht
@vectormatic dat vond ik tijdens de serie ook, dus wat dat betreft hebben ze de Razor Quest goed naar Lego omgebracht
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb alle remote controls van mijn 12V layout aangesloten. Er ligt nu in totaal inclusief verlichting meer dan 300 meter aan kabel 

Goed, tijd voor wat cable management

Geweldig! Pas je op voor koperdieven?almightyarjen schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:49:
Ik heb alle remote controls van mijn 12V layout aangesloten. Er ligt nu in totaal inclusief verlichting meer dan 300 meter aan kabel
[Afbeelding]
Wat een ontzettend lelijke setCanis Lupus schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:30:
plaatje
Sowieso ben ik wat verwend door de diverse MOCs die men al gemaakt heeft. Waarschijnlijk meer steentjes, maar ogen véél mooier en komen veel beter overeen met de echte Crest.

Hier is de echte:
Ik ben het volledig met je eens dat die Razor Crest van Lego een gedrocht is, maar ze hebben 1 troef: Baby Yoda en daardoor liggen de meeste Afols nu al kwijlend op de grondSomerenV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:17:
[...]
Wat een ontzettend lelijke setDe verhoudingen kloppen totaal niet, motoren te klein, te smal en te dicht bij elkaar, achterkant steekt te ver uit, het midden is te hoog, het landingsgestel klopt niet en het geheel oogt echt enorm rommelig. 140 euro is ook echt absurd veel geld. Voor een Millenium Falcon kan ik dat bedrag nog begrijpen omdat het best een grote set is qua formaat, maar deze Razer Crest oogt echt een stuk kleiner.
Sowieso ben ik wat verwend door de diverse MOCs die men al gemaakt heeft. Waarschijnlijk meer steentjes, maar ogen véél mooier en komen veel beter overeen met de echte Crest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier is de echte:
[Afbeelding]
chrisO schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:21:
[...]
Ik ben het volledig met je eens dat die Razor Crest van Lego een gedrocht is, maar ze hebben 1 troef: Baby Yoda en daardoor liggen de meeste Afols nu al kwijlend op de grond

Zelfs Baby Yoda klopt niet

De kleur is iets te groen en het gezichtje zou ik iets anders doen, maar die oogt meer als Baby Yoda dan dat ding van LEGO zelf.
[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 21-02-2020 13:29 ]
Dit soort discussies bevestigen mij maar weer dat ik blij kan zijn met het feit dat ik geen SW fan ben
Ik dacht precies hetzelfdela_fusion schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:10:
Dit soort discussies bevestigen mij maar weer dat ik blij kan zijn met het feit dat ik geen SW fan ben
... en geen wiegje
Als je straks klaar bent -> afbreken, kabels laten liggen, laminaat er overheen -> vloerverwarmingalmightyarjen schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:49:

Eerste foto's opgedoken van de Minion sets.
Foto's gebruikt van/meer info: https://www.bouwsteentjes.info/lego-minions-onthuld/?fbclid=IwAR0Nooxjd6V86ta-B6AgBD7MHM2waxfxZXiShyh5ZDmR7Did-uo_45aKXmQ
Jammer, nu elke minifig maar aankleden met een rouwbandje en een week van nationale rouw in Legoland
Wat betreft de verlichtingssets, misschien dat Lego eens in haar eigen verleden moet kijken? Tijdens de jaren 1980 en 1990 hadden ze hele mooie verlichtingssetjes die gewoon makkelijk in gebruik waren. Eerst op 4,5V en 12V, met ietwat onhandige snoertjes met stekkertjes die in lampjes ter grootte van een 2x2 blokje werden gestoken. Later met 9V, met snoertjes met studs en diverse types lampjes (sommige met flits-functie).
https://www.rtlnieuws.nl/...o-poppetjes-ode-overleden
Een ode in 3 filmpjes.
Sterke voor alle nabestaanden en liefhebbers
Een ode in 3 filmpjes.
Sterke voor alle nabestaanden en liefhebbers
Erg triest nieuws, maar hij laat wel iets moois na waar vele generaties plezier aan beleven/ hebben beleefd. De poppetjes zijn toch een belangrijk onderdeel in wat het geheel leuk maakt
200 fish found!
Op brothers-brick.com staat per toeval een aankondiging van een nieuwe serie CMFs. Individuele foto’s per minifig staan in het artikel.
Vandaag met m'n vriendin aan de LEGO gezeten. Zelf wilde ik ook wat bouwen dus bij de Intertoys en Kruidvat gekeken voor een goedkoop setje. Uiteindelijk naar huis gegaan met de buggy van Lego Movie 2 voor 22.50
(korting bij de Kruidvat en nog 2,50 korting door de spaarkaart van m'n vriendin).
En dit was dus onze middag:

Haar eerste set in vele jaren (en 2e set in haar leven) en voor het eerst dat we samen wat bouwden. Zij is super blij met haar setje en ik vond het als bezigheid echt leuk
Smaakt naar meer!

Haar eerste set in vele jaren (en 2e set in haar leven) en voor het eerst dat we samen wat bouwden. Zij is super blij met haar setje en ik vond het als bezigheid echt leuk
Vandaag onverwachts toch de ISS set tegengekomen in de store in Amsterdam
op de Lego site is deze nog steeds semi uitverkocht en is de status voor de stores ook niet op voorraad dus ik was blij verrast.
[ Voor 45% gewijzigd door HKLM_ op 22-02-2020 21:20 ]
Cloud ☁️
Mooi die blik van intense concentratie op de eerste foto.SomerenV schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:43:
Vandaag met m'n vriendin aan de LEGO gezeten. Zelf wilde ik ook wat bouwen dus bij de Intertoys en Kruidvat gekeken voor een goedkoop setje. Uiteindelijk naar huis gegaan met de buggy van Lego Movie 2 voor 22.50(korting bij de Kruidvat en nog 2,50 korting door de spaarkaart van m'n vriendin).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haar eerste set in vele jaren (en 2e set in haar leven) en voor het eerst dat we samen wat bouwden. Zij is super blij met haar setje en ik vond het als bezigheid echt leukSmaakt naar meer!
Nomen nescio
Lego store Utrecht had er echt nog super veel staan van de issHKLM_ schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:19:
Vandaag onverwachts toch de ISS set tegengekomen in de store in Amsterdam![]()
op de Lego site is deze nog steeds semi uitverkocht en is de status voor de stores ook niet op voorraad dus ik was blij verrast.
F1 2020: https://drivetribe.com/p/...id=Lhiwnh6gRgO71XZqAm8I5A

creatief en leuk uitgewerkt, maar zonder reclame/logo en stickers zien ze er beetje ... kaal? uit
//edit; niet mijn creatie, redbull wilde geen logo/stickers sponseren, daarmee staakte ik dan ook mijn 'projectje'
creatief en leuk uitgewerkt, maar zonder reclame/logo en stickers zien ze er beetje ... kaal? uit
//edit; niet mijn creatie, redbull wilde geen logo/stickers sponseren, daarmee staakte ik dan ook mijn 'projectje'
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 24-02-2020 13:23 ]
Ja, maar ik denk dat het sowieso wat kaal lijkt vanwege de schaal: er is weinig "resolutie" beschikbaar voor de details, zoals het logo van Red Bull, wat nu bestaat uit een aantal streepjes. Maar wel erg leuk gemaakt, dat zeker! Jouw creatie?himlims_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:20:
F1 2020: https://drivetribe.com/p/...id=Lhiwnh6gRgO71XZqAm8I5A
[Afbeelding]
Over nostalgische sets gesproken, op Brickset staat een review met foto’s van een aankomende GWP in maart. Het betreft de klassieke locomotief die we al eerder zagen op geruchtenwebsites.

Volgens het artikel zal deze verkrijgbaar zijn van 1 t.e.m. 15 maart, en bedraagt de drempel €99. Zoals altijd kunnen deze voorwaarden anders zijn hier in de Benelux.

Volgens het artikel zal deze verkrijgbaar zijn van 1 t.e.m. 15 maart, en bedraagt de drempel €99. Zoals altijd kunnen deze voorwaarden anders zijn hier in de Benelux.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 24-02-2020 18:32 ]
99 euro? Voor hoeveel parts? 100?
"Gift With Purchase"zonoskar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:42:
99 euro? Voor hoeveel parts? 100?
@himlims_ Just wow. Heb die andere ook zitten kijken daar. Super gaaf gemaakt.
Gisterenavond met mijn dochtertje 2 nieuwe sets van Hidden Side in elkaar gezet.
Het Pizza buggy ding en de boom. Ikzelf de buggy en zij de boom.
Blijf het leuk spul vinden.
Denk dat ik binnenkort toch de laatste 2 Overwatch sets ga bestellen (Wreckin' ball en Junkertown).
Zit nog eens te bedenken hoe ik er leuke scenes mee kan maken. Maar denk dat het gewoon uiteindelijk in de vitrine gezet gaat worden.
Gisterenavond met mijn dochtertje 2 nieuwe sets van Hidden Side in elkaar gezet.
Het Pizza buggy ding en de boom. Ikzelf de buggy en zij de boom.
Blijf het leuk spul vinden.
Denk dat ik binnenkort toch de laatste 2 Overwatch sets ga bestellen (Wreckin' ball en Junkertown).
Zit nog eens te bedenken hoe ik er leuke scenes mee kan maken. Maar denk dat het gewoon uiteindelijk in de vitrine gezet gaat worden.
Op Bouwsteentjes.info staat ook een review van die Iconic Steam Engine Gift With Purchase. Geeft misschien nog wat extra info dan wat je al kon lezen in de Brickset review.
[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 25-02-2020 10:36 ]
Ik werd even helemaal enthousiast toen ik dit zag maar het lijkt geen exacte 7810 te zijn, aan de buffers te zien zit de train base 4178 er niet in. Het is alleen maar een replica met huidige onderdelen. Overigens is de 7810 één van de minder interessante modellen, bijvoorbeeld de 7715, 7735, 7740 of 7750 zouden veel interessanter zijn.Kapoen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:09:
Over nostalgische sets gesproken, op Brickset staat een review met foto’s van een aankomende GWP in maart. Het betreft de klassieke locomotief die we al eerder zagen op geruchtenwebsites.
[Afbeelding]
Ik snap niet dat Lego, ook gezien het zwakke 2020 assortiment, deze niet opnieuw uitbrengt. De markt lijkt er voor te zijn.
^^ik geloof niet dat er veel interesse voor een heruitgave van die sets zal zijn. AFOLs die het mooie sets vinden hebben waarschijnlijk al een exemplaar. De jeugd zal deze sets niet vinden omdat te weinig details vergeleken met wat ze gewend zijn van huidige sets.
Shit, ik wil weer wat bouwen
De B-modellen van mijn 42078 en 42098 doen mij niet heel veel. Dus ik twijfel hard over de 42082, eigenlijk de enige build die ik betaalbaar acht en die me wat lijkt. Ik heb het niet zo op die thema sets zoals piraten of Star Wars enzo.

En eigenlijk wil ik ook eens bij m'n ouders op zolder gaan graven naar mijn oude sets om te zien of die nog compleet zijn, ik heb alle boekjes nog ergens.
De B-modellen van mijn 42078 en 42098 doen mij niet heel veel. Dus ik twijfel hard over de 42082, eigenlijk de enige build die ik betaalbaar acht en die me wat lijkt. Ik heb het niet zo op die thema sets zoals piraten of Star Wars enzo.

En eigenlijk wil ik ook eens bij m'n ouders op zolder gaan graven naar mijn oude sets om te zien of die nog compleet zijn, ik heb alle boekjes nog ergens.
[ Voor 47% gewijzigd door FastFred op 25-02-2020 20:00 ]
Afgelopen weekend ook nog de Saturn V gekregen
Ben best wel fan van de space serie van Lego
Cloud ☁️
Tiewraps? Dat was het laatste wat ik verwacht had. Dit moet ook weer weg he, dan is klitteband veel makkelijker
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit was goedkoper
je kan die dingen vrij makkelijk doorknippen zonder de draden te beschadigen.
Hier ga je spijt van krijgen als je een beetje een doorzetter bent, dit gaat je zoveel tijd kosten..FastFred schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:58:
Engold_dust schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:32:
[...]
Ik snap niet dat Lego, ook gezien het zwakke 2020 assortiment, deze niet opnieuw uitbrengt. De markt lijkt er voor te zijn.
Er is ooit (rond eeuwwisseling) een poging geweest van Lego om oude sets opnieuw uit te brengen, de Legends serie. Van wat ik links en rechts lees was dit niet bepaald een succes.almightyarjen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:22:
^^ik geloof niet dat er veel interesse voor een heruitgave van die sets zal zijn. AFOLs die het mooie sets vinden hebben waarschijnlijk al een exemplaar. De jeugd zal deze sets niet vinden omdat te weinig details vergeleken met wat ze gewend zijn van huidige sets.
Voor mij hoeft Lego niet speciaal oude sets opnieuw uit te brengen, maar af en toe zo’n knipoog naar de AFOLs zoals met Benny’s Space Squad mag best. Liefst ook eens met andere thema’s dan classic space.
Als ze met een nieuwe classic space lijn komen met de huidige bouwtechnieken zoals je ziet in de classic space MOC's van tegenwoordig: I'm all in!
C-models op rebrickable.com al overwogen? Vooral de 42078 heeft een paar hele mooie.FastFred schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:58:
Shit, ik wil weer wat bouwen![]()
Ik bedoel ook niet voor kinderen maar als aanvulling op het Creator Expert, Architecture, Exclusive, Ideas assortiment voor volwassenen. Die thema's staan niet ook niet eens in de catalogus die in de speelgoedwinkel ligt. Een retro assortiment zou daar prima tussen passen. Ik ga in ieder geval niet voor woekerprijzen tweedehands treinen uit de jaren 80 kopen. Er is ook gewoon iets met Lego uit die tijd, als het al niet verkleurt en bekrast is dan voelt het erg stug aan.almightyarjen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:22:
Die 7810 is niet helemaal geslaagd en sowieso de lelijkste trein uit die tijd maar een stap in de goede richting. Ik zou graag meer zien.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ kosten ook niet alles, en herbruikbaaralmightyarjen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:00:
Dit was goedkoperje kan die dingen vrij makkelijk doorknippen zonder de draden te beschadigen.
Die klittenband dingen vind ik vaak maar onhandig werken..himlims_ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:44:
[...]
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ kosten ook niet alles, en herbruikbaar
Gisteren mijn eerste Lego Technic set gekocht de Defender
bij Amazon Duitsland inclusief verzenden € 141
[ Voor 28% gewijzigd door Pierre op 26-02-2020 11:39 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bugatti idd die donderdag opgehaald in mijn lunchpauze van werk. 's Avonds thuis begonnen met het uit elkaar halen. Vrijdagavond de rest van de auto uit elkaar gehaald..pff wat een berg stenen.bvsteyn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:57:
[...]
In ander nieuws; donderdag een Bugatti chiron ophalen! Enig nadeel is dat ie al in elkaar zit..maar goed, voor € 200 moet ik niet klagen natuurlijk. De Bugatti is in december gekocht door de eigenaar, dus hoe niet bang te zijn voor verkleuring of zo iets dergelijks. Zin om het ding uit elkaar te halen en lekker weer te bouwen. Zag dat er van de bugatti ook een leuke MOC beschikbaar is:
https://rebrickable.com/m...i-42083-b-model/#comments
Sindsdien elke dag wel een beetje aan het bouwen geweest. Nu net de 'marriage' uitgevoerd en de laatste bladzijden van boekje 1 voltooid. Morgen mag ik van mezelf pas starten aan boekje twee.
Wat een heerlijke build is dit en wat zit het toch allemaal doordacht in elkaar. Knap hoe al die tandwielen uiteindelijk functioneren!
@bvsteyn ja leuke build. Luister je ook de podcast tijdens de bouw?
Nee, dat niet. Wel een aanrader dus?CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:22:
@bvsteyn ja leuke build. Luister je ook de podcast tijdens de bouw?
Ik vond het wel wat toevoegen, geeft ook leuke achtergrond over Bugatti
Josef Prusa (3d printer bouwer) heeft wel een heel leuk verjaardagscadeau gekregen;
https://twitter.com/josef.../1232697708273700865?s=21
https://twitter.com/josef.../1232697708273700865?s=21
Ik heb dit gedaan, niet voor mijzelf, maar voor bij mijn ouders, zodat mijn neefje de oude sets bij opa en oma zo af en toe kan bouwen. En ik kan inderdaad bevestigen dat dit geen goed idee is. Bij mij zat zo goed als alles door elkaar, een stuk of 100 sets van mijzelf en mijn broer, groot en klein. Alle boekjes lagen er nog, maar het is qua onderdelen soms zoeken naar een speld in een hooiberg. Ook waren veel stukjes vies/stoffig/verkleurd en soms onbruikbaar. Ik miste relatief weinig onderdelen, maar heb wel het een en ander via bricklink besteld. Onderdelen die je later alsnog ergens tegenkomt in een andere speelgoed opbergdoos.De Rikster schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:10:
[...]
Hier ga je spijt van krijgen als je een beetje een doorzetter bent, dit gaat je zoveel tijd kosten..
Ik was er van overtuigd dat de complete bij elkaar gezochte sets, inmiddels een flink volgepropte box, goed waren uitgezocht. Helaas bleek bij assemblage dat ik toch nog onderdelen heb overgeslagen. Om te kijken of een set compleet is, ga ik de instructies stap voor stap na. Jammergenoeg staan bij de oude instructies niet de benodigde onderdelen per nummer, dus zie je na uren van uitzoekwerk wel eens wat over het hoofd.
De 9v trein sets staan nog op de to-do lijst, Technic ga ik voorlopig niet aan beginnen. Via Brickset.com hou ik bij welke sets ik heb uitgezocht en welke niet, de teller staat op 34. Nog 39 sets te gaan, waarvan 11 treinsets (2 volledige treinen), twee model team sets (verkleurd, maar wel compleet), een hele hoop kleine voertuigen, Fabuland en andere kleine sets. De buckets ga ik niet uitzoeken, het zal wel goed zijn.
Uitgezochte sets, het lijkt niet veel, maar ik ben er behoorlijk wat tijd mee bezig geweest:
https://brickset.com/sets/list-32895
Dit zijn de grotere sets (100+ onderdelen) die ik nog moet uitzoeken:
https://brickset.com/sets/list-23049
https://brickset.com/sets/6590-1/Vacation-Camper
https://brickset.com/sets/6484-1/F1-Hauler
https://brickset.com/sets/6336-1/Launch-Response-Unit
https://brickset.com/sets/5521-1/Sea-Jet
https://brickset.com/sets/5550-1/Custom-Rally-Van
De Technic sets:
https://brickset.com/sets/list-23048
Ben twee jaar geleden mee begonnen, en de LEGO heeft denk ik 2x twee weken uitgestald gelegen. Binnenkort maar weer eens de boel op tafel mikken, gelukkig is de berg inmiddels behoorlijk gekrompen.
[ Voor 4% gewijzigd door MadDogMcCree op 28-02-2020 02:58 ]
Bricklink > part out setMadDogMcCree schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 02:43:
Ik was er van overtuigd dat de complete bij elkaar gezochte sets, inmiddels een flink volgepropte box, goed waren uitgezocht. Helaas bleek bij assemblage dat ik toch nog onderdelen heb overgeslagen. Om te kijken of een set compleet is, ga ik de instructies stap voor stap na.
Mijn oude sets waren ook in elkaar gezet en gecontroleerd toen ze een doos in gingen 20 jaar geleden.. toen ik, begin dit jaar alles ging controleren bleek er toch ook nog een hoop te missen.MadDogMcCree schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 02:43:
[...]
Ik was er van overtuigd dat de complete bij elkaar gezochte sets, inmiddels een flink volgepropte box, goed waren uitgezocht. Helaas bleek bij assemblage dat ik toch nog onderdelen heb overgeslagen.
Nu met aandacht alles nagelopen en ook via bricklink de missing pieces besteld.
Kost wat tijd maar uiteindelijk erg leuk om te doen!
ik zou dolgraag al mijn oude sets uitzoeken maar dan heb ik echt een woonkamer nodig om alles goed gescheiden uit te leggen en te sorteren
(zeker met al die kleine dingen die je vaak mist, dat zit nu allemaal onderin de kisten in de kleine randjes enzo)
(zeker met al die kleine dingen die je vaak mist, dat zit nu allemaal onderin de kisten in de kleine randjes enzo)
[ Voor 29% gewijzigd door mschol op 28-02-2020 09:04 ]
Eerst onderdelen sorteren en vervolgens sets bij elkaar zoeken kan hierbij erg goed werken. Zo heb ik dit ook een tijd geleden gedaan. Daarbij heb ik een vrij grove scheiding gemaakt tussen soorten blokjes maar ook waar onderdelen voor bestemd zijn. Ik heb bijvoorbeeld nu een lade vol met enkel onderdelen voor voertuigen zoals banden, assen, auto daken. maar ook een bak volledig gevuld met ronde 1 stud noppen. Vervolgens vind je een stuk gemakkelijker wat je zoekt.mschol schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:03:
ik zou dolgraag al mijn oude sets uitzoeken maar dan heb ik echt een woonkamer nodig om alles goed gescheiden uit te leggen en te sorteren
200 fish found!
Ik heb een tijd geleden ook al mijn lego vanaf mijn ouders huis naar mijn huis gehaald. Uiteraard eerst begonnen met sorteren. Omdat ik ook geen zeeën van ruimte heb, heb ik het in fases gedaan met heel veel bakjes. En dan echt van grof naar fijn sorteren, dus Technics bij elkaar, plates, tiles, blocks, SNOT, figures, wielen etc. En dan per bak weer sorteren naar kleinere bakjes, bijv. de technic bak eerst de assen eruit zoeken en dan naar 2, 3, 4, 6, 8 etc. Plates eerst scheiden tussen transparant en niet transparant en dan naar 1x1, 1x2, 1x3, 2x2 etc. En dan bijv. de 1*x plates weer op kleur. En zo ga je alle 'groepen' af. Het kost een aantal stappen om alles te doen, en van sommige leek het mij niet nodig om verder te sorteren. Het blijft toch altijd een balans tussen sorteertijd en de kans om een specifiek onderdeel in een verzameling te vinden (en de tijd die daar voor nodig is). De gewone bricks zitten bij mij in 1 grote bak.mschol schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:03:
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickPR op 28-02-2020 09:22 ]
Ik had eerst de normale bricks behalve alle 1x1 eruit gehaald en deze op kleur gesorteerd.
Vervolgens heb ik de rest (dus "specialere" stenen etc.) op kleur gesorteerd en alle "technic" delen eruit gehaald en ook deze op kleur gesorteerd. En een aparte bak voor alle transparante items.
Uiteindelijk had ik een paar grote bakken met normale bricks en een bakje of 10 met "afwijkende" bricks/onderdelen. Dit hielp mij erg om bepaalde zaken snel te vinden.
Maar ik denk dat iedereen misschien een ander systeem gebruikt, afhankelijk van hoeveel lego je hebt.
Aangezien ik "classic" lego had viel de kleur variatie erg mee (Zwart/Wit/Rood/Blauw/Geel/Grijs/Groen).
Vervolgens heb ik de rest (dus "specialere" stenen etc.) op kleur gesorteerd en alle "technic" delen eruit gehaald en ook deze op kleur gesorteerd. En een aparte bak voor alle transparante items.
Uiteindelijk had ik een paar grote bakken met normale bricks en een bakje of 10 met "afwijkende" bricks/onderdelen. Dit hielp mij erg om bepaalde zaken snel te vinden.
Maar ik denk dat iedereen misschien een ander systeem gebruikt, afhankelijk van hoeveel lego je hebt.
Aangezien ik "classic" lego had viel de kleur variatie erg mee (Zwart/Wit/Rood/Blauw/Geel/Grijs/Groen).
[ Voor 3% gewijzigd door Cowamundo op 28-02-2020 09:25 ]
De 42056 Porsche, the set that keeps on giving. Er is nu een vrij coole Mini MOC. Eens kijken of ik die kan bouwen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked