Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.166.301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:47:
[...]

[...]
plastic bakken bij de action 2-3eur p/s verschillende hoogte/diepte
Dat is opzich ook nog wel een idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
WeAreLegion schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:42:
Ik heb nu in korte tijd best wel wat LEGO gekocht, maar nou zit ik te bedenken hoe ik dit het beste op kan slaan als ik sets vervang met nieuwe. Hoe doen jullie dit? Ik bewaar de originele doos en zat te denken om ziplock backs te kopen en daar de LEGO in te doen zodat het allemaal netjes bij elkaar blijft.
Heb hier drie tafels staan. Op de tafels staat de lego, onder de tafels aan de zijkanten ladekastjes met gesorteerde onderdelen, en verder onder de tafels staan plastic kratten met complete sets erin. In de kratten zet ik sets compleet of stop ik ze in een ziplock back.

Werkt prima :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:56:
[...]

Heb hier drie tafels staan. Op de tafels staat de lego, onder de tafels aan de zijkanten ladekastjes met gesorteerde onderdelen, en verder onder de tafels staan plastic kratten met complete sets erin. In de kratten zet ik sets compleet of stop ik ze in een ziplock back.

Werkt prima :).
Ja ik ga nog zo'n vitrine kast kopen (Detolf) heb nog een lading Funko die er bij moeten, maar opgegeven moment is het wel beetje klaar qua ruimte. Maar vind een set per bak wel goed dan hoef je de dozen ook niet te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

WeAreLegion schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Ja ik ga nog zo'n vitrine kast kopen (Detolf) heb nog een lading Funko die er bij moeten, maar opgegeven moment is het wel beetje klaar qua ruimte. Maar vind een set per bak wel goed dan hoef je de dozen ook niet te bewaren.
zou de dozen van de 'duurdere' / 'exclusieve' / 'tijdelijke' sets wel bewaren (gewoon opvouwen). Stel dat in toekomst bijv. de saturn appolo wilt verkopen, is het hebben van doos wel positief voor jouw vraagprijs.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
WeAreLegion schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Dozen bewaren wordt een grote rommelige karton nachtmerrie, deed ik eerst ook maar vrij snel vanaf gestapt :P. Tenzij je later wellicht sets weer wilt verkopen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ben niet echt van plan om die dingen te gaan verkopen, maar ik wil ze soms dus wel helemaal uit elkaar halen, en dan later weer opnieuw opbouwen als ik andere sets wil tonen in de kasten. Maar goed de dozen opvouwen is wel goede dat ga ik vanavond maar eens doen. Zag dat Empire State Building in de aanbieding is op Amazon.de dus dat word mijn volgende ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
Gaius schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Herkenbaar. Ik vind bijvoorbeeld de Boomhut een hele mooie set. Maar probeer me toch maar te focussen op de modulars (ook al heb ik er daar een aantal van gemist). Er zijn teveel coole duurdere sets om allemaal te kopen. Mooi luxeprobleem dacht ik zo. :)
De boomhut... *zucht* Vlak voor de feestdagen ben ik nog eens langsgeweest in de Lego store in Wijnegem, en de boomhut stond er opgebouwd. Heel mooie set, ik heb er lang en geintresseerd naar kunnen kijken, en dan kwam die vervelende realiteit weer om het hoekje kijken |:(

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 20:34
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:20:
[...]

Ja, maar niet ieder magazine is in NL uitgebracht.. gaat mij ook echt alleen om fysieke lego (in een doosje met handleiding). De polybag zie ik eigenlijk al als extra maar dat die bevat ook echt onderdelen die niet in de andere sets voorkomen.
De polybags zijn er gelukkig ook maar twee waarvan eentje te krijgen is bij Intertoys op dit moment bij een besteding van €15,- aan LEGO. De andere is voor €3,99 (exclusief shipping) te koop bij bijvoorbeeld Brickshop (vandaag zelf ook besteld). De magazines kwam ik inderdaad ook pas onlangs achter dat ze bestaan. Je hebt er drie en als het goed is komt er nog een vierde aan. De eerste kan ik ook niet vinden. De tweede en derde zijn wel leverbaar, ook via bijvoorbeeld Brickshop.nl. Helaas dat de tweede enkel nog in de winkel te koop is en ik daarvoor niet daarheen kan rijden. De derde is nog wel online te koop en bevat een minifigure van Parker, welke bij zo'n beetje elke set zit. Enkel de tweede magazine heeft Ronny als een speciale variant die je anders niet krijgt. Dus misschien nog de moeite waard om die te kopen. Voor nog geen €6,- kun je hem kopen via Bricklink. De vierde magazine heeft naar verwachting een 'El Fuego' figure, die ook in genoeg setjes zouden moeten zitten, maar zeker ben ik niet.

Tot nu toe heb ik alle speciale delen (magazine gifts, drag racer, juice bar en de twee polybags) in bezit of zijn ze besteld, maar het is ondertussen toch al een flinke verzameling. Als er nog een derde serie aankomt weet ik niet of ik die nog ga sparen. Had ergens ook verwacht dat het een set was die niet aansloeg dus was een keer leuk om een set compleet te hebben, dat is nog niet gelukt. De prijzen zijn vaak wel enorm leuk in aanbiedingen dus inderdaad prima om ook mee te spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 15:42

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:31:
Ik was die achtbaan ff vergeten, terwijl ik die hier zelf heb staan :')
Tja... Als je gaat vergeten welke sets je hebt staan, dan weet je dat je teveel sets hebt staan ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:26
GeeBee schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:39:
[...]
Tja... Als je gaat vergeten welke sets je hebt staan, dan weet je dat je teveel sets hebt staan ;)
Zo wilde ik deze kerst het treinstation (10259) bij de kerst-trein zetten, leuk met de kids bouwen. Net uitverkocht overal, dus nog via Bricklink eentje voor niet al teveel uit DLD laten komen.

Na de kerst alles weer afbreken, kerst spullen naar zolder brengen, en dan een nog nieuw treinstation in doos tegenkomen. Dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

nee joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15
@Sietse1990 voor mijn verjaardag magazine 3 gekregen van mijn vrouw. Ook gekeken naar de eerdere en wat je aanhaalt heb ik ook gezien. Jammer dat er dan niet toch nog ergens aan te komen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:51

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]

True that :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:11
Voor degene die magazines missen, via www.meisenmaas.nl heb ik diverse oudere magazines kunnen bestellen. Misschien een optie.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Versaevel
https://www.bricktastic.n...uitgebracht-in-lego-shop/

Dat wordt als liefhebber van het bekende rugzakkie een must have. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
vectormatic schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:34:
[...]

Oei, dat is niet tof :( Nou zal het nog wel even duren voordat ik tijd heb om de Defender te bouwen, maar dan is de hoop op een goed werkende versie wel klein
Vandaag nog eens met een frisse blik gekeken... Blijkt de as van de 6 cilinder inline motor scheef te zitten. Dat verklaart een hoop... 8)7

Probleem is nu opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 23:23

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/YxI93k2w_sc/hqdefault.jpg

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:01

vectormatic

Warlock of the doorlock

Flozem schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:21:
[...]

Vandaag nog eens met een frisse blik gekeken... Blijkt de as van de 6 cilinder inline motor scheef te zitten. Dat verklaart een hoop... 8)7

Probleem is nu opgelost.
Foutje kan gebeuren! Ik was toch van plan er met de normale motor onderdelen een V6 of V8 in te hangen :P

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:16
Oei, zonder voorkennis had ik er niet gelijk een Fiat 500 in gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Grappig, denk dat die er wel gaat komen!

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vind het eerder een 600 dan een 500: https://www.autoweek.nl/a...n-het-wild-fiat-600-1973/
Met name de neus doet zelfs eerder als een Trabant dan als een Fiat aan imho....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

The Eagle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:13:
Vind het eerder een 600 dan een 500: https://www.autoweek.nl/a...n-het-wild-fiat-600-1973/
Met name de neus doet zelfs eerder als een Trabant dan als een Fiat aan imho....
Ik heb een 600 in de garage staan, no way dat dit ding op een 600 lijkt, de hele lijn van de motorkap/koplampen is juist een van de makkelijkst te spotten verschillen tussen de 2

Ik moet zeggen dat ik voor een lego model best goed gelukt vind op het eerste gezicht, in ieder geval beter dan de Aston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Nope, nope, nope... Ik wil ergens alle Creator Expert auto's maar denk dat dit de eerste is die er niet gaat komen. Al wachten we de reviews even af, de F40 was IRL ook veel mooier dan op de foto's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Ben ook niet echt te spreken over dat eerste plaatje van de doos van de Fiat 500. Beetje last van wat de Kever ook had: is het een Kever of een 2CV? Ik kan hier niet per se de Fiat 500 uit halen. Maar goed, koop hem toch wel, mag die naast dat Kevertje staan. De "miskleuntjes" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
Ach, als je de foto van de doos van de LEGO Fiat 500 vergelijkt met de foto van de echte Fiat 500 Nuova die je in het Bricktastic artikel ziet, dan vind ik het best aardig lijken. Alleen... op de foto van de echte Fiat 500 zie ik oranje knipperlichten onder de koplampen, terwijl die bij de LEGO set wit zijn. Jammer. Maar wel leuk dat er een stoffen vouwdak in het LEGO model zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
Gistermiddag nog even een tussenstop gemaakt bij de Intertoys voor de nieuwe Lego Miniatures (DC #71026). Ik wil héél graag The Joker, Bat-Mite en Batman. Echter, ik ging naar huis met The Flash en Huntress ... Kak. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Yonix schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:06:
Gistermiddag nog even een tussenstop gemaakt bij de Intertoys voor de nieuwe Lego Miniatures (DC #71026). Ik wil héél graag The Joker, Bat-Mite en Batman. Echter, ik ging naar huis met The Flash en Huntress ... Kak. :P
Daar zijn Feel Guides voor:
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2020/01/LEGO-Collectible-Minifigures-71026-DC-Super-Heroes-TBB-Feel-Guide-01-618x800.jpg Klik voor grotere versie
Via https://www.brothers-bric...heroes-feel-guide-review/

Ik ben nog op zoek naar wat Disney minifigs, maar die waren (ondanks dat online staat van niet) bij Lego Utrecht al helemaal weg :(

[ Voor 7% gewijzigd door Mappy op 04-02-2020 10:28 ]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat je lego sets op de verschillende sites die er zijn (Lego site, brickset) zo slecht in detail kan bekijken? Inzoomen is lastig zo niet onmogelijk.
Is daar behoefte aan? Of ben ik de enige die zich stoort? (of heb ik gewoon een bril 8) nodig?)

Ik zit er anders over te denken zelf maar wat knaps te maken.... hier een prototype: http://nijdam.nu/MF/

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 15:46
Iemand al in de lego store geweest van Utrecht en Pluto / Donald Duck Headz gezien?
Wil morgen of overmorgen even langslopen, reis voor het werk dan toch over Utrecht CS.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:51

almightyarjen

When does the hurting stop?

Pin0 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:35:
Ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat je lego sets op de verschillende sites die er zijn (Lego site, brickset) zo slecht in detail kan bekijken? Inzoomen is lastig zo niet onmogelijk.
Is daar behoefte aan? Of ben ik de enige die zich stoort? (of heb ik gewoon een bril 8) nodig?)

Ik zit er anders over te denken zelf maar wat knaps te maken.... hier een prototype: http://nijdam.nu/MF/
Ziet er wel goed uit! Je zou er een website voor kunnen bouwen. Ik weet alleen niet of dat zomaar mag als je hires afbeeldingen van derden ervoor gebruikt?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:25
Mappy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding] Klik voor grotere versie

Ik ben nog op zoek naar wat Disney minifigs, maar die waren (ondanks dat online staat van niet) bij Lego Utrecht al helemaal weg :(
Of je gaat naar een winkel waar de verkoper ze al vooraf voor je heeft gesorteerd en gemarkeerd :P Hier in Den Bosch hebben allebei de LEGO-speciaalzaken altijd de minifigures netjes voorgesorteerd in de winkel staan (helaas zijn daardoor de 'exlusievere' figs wel snel uitverkocht).

Ik mistte zelf van Disney serie 1 en 2 ook nog een paar figuren, maar via Marktplaats heb ik een vaste verkoper (weet niet of ik die hier mag noemen?) waar ik de figuren die ik mis nabestel voor een redelijke prijs.

Die heeft van alle series van de afgelopen jaren nog exemplaren op voorraad, dus zeker ook wel van de laatste DC-serie.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
noodel1988 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:09:
Iemand al in de lego store geweest van Utrecht en Pluto / Donald Duck Headz gezien?
Wil morgen of overmorgen even langslopen, reis voor het werk dan toch over Utrecht CS.
Op 1 Feb om 00.15 besteld, allebei in backorder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mappy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding] Klik voor grotere versie

De feel guide werkt inderdaad UITSTEKEND :) Alleen de Superman kon ik in een hele graai bak met ziekelijk veel zakjes niet vinden, terwijl deze eigenlijk makkelijk moet zijn. Verder feilloos alles gevonden. Nu hoorde ik nadien (ik meen YT: Held der Steine, die overigens niet positief was :P ) dat het zich met de dozen voordeed dat er niet altijd complete series in zitten deze keer. Zou wel verklaren waarom ik hem niet gevoeld kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
Pin0 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:35:

mee eens, met name als je sets bekijkt voor bouwtechnieken of bepaalde onderdelen (niet altijd is er al een onderdelenlijst bij nieuwe sets)

maar gelukkig komt met google images veel naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Of je gaat naar een winkel waar de verkoper ze al vooraf voor je heeft gesorteerd en gemarkeerd :P Hier in Den Bosch hebben allebei de LEGO-speciaalzaken altijd de minifigures netjes voorgesorteerd in de winkel staan (helaas zijn daardoor de 'exlusievere' figs wel snel uitverkocht).
ik ken er maar een; zijstraatje van de hinthammerweg(?) hoek om bij de coffeeshop :X waar zit die andere?

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 04-02-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tc99m schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Ik mistte zelf van Disney serie 1 en 2 ook nog een paar figuren, maar via Marktplaats heb ik een vaste verkoper (weet niet of ik die hier mag noemen?) waar ik de figuren die ik mis nabestel voor een redelijke prijs.

Die heeft van alle series van de afgelopen jaren nog exemplaren op voorraad, dus zeker ook wel van de laatste DC-serie.
Hmm gesorteerd bij winkels kende ik niet, handig! :) Maar het blijft de sport om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen natuurlijk, in plaats van Bricklink etc. waar de interessante minifigs al gauw het dubbele van de normale prijs zijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:25
himlims_ schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:30:
[...]
ik ken er maar een; zijstraatje van de hinthammerweg(?) hoek om bij de coffeeshop :X waar zit die andere?
Dan bedoel jij denk ik Otten in de Nieuwstraat (inderdaad een zijstraat van de Hinthamerstraat, de coffeeshops zitten overigens wel een eind verderop, voorbij de Sint Jan nog). Sinds een paar jaar hebben ze naast de 'normale' speelgoedzaak een aparte winkel voor (vooral) LEGO.

De ander is 2T-Toys, zij zitten buiten het centrum op Orthen (richting de A59), met een uitgebreide selectie LEGO, Cobi en Playmobil in de winkel. Ze hebben ook een paar grote displays met opgebouwde sets en MOCs (ook van anderen volgens mij), altijd leuk om te zien als ik in de buurt ben.

Ben over allebei wel te spreken, bij allebei de winkels zijn de eigenaren goed op de hoogte van wat er speelt op LEGO-gebied, ze hebben redelijke prijzen en af en toe een goeie deal.

Helaas allebei een webshop waar ik wel om kan janken en hun prijzen staan ook niet op Brickwatch. Maar des te meer reden om gewoon af en toe de winkel binnen te lopen.
Mappy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:40:
[...]

Hmm gesorteerd bij winkels kende ik niet, handig! :) Maar het blijft de sport om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen natuurlijk, in plaats van Bricklink etc. waar de interessante minifigs al gauw het dubbele van de normale prijs zijn :P
Bij de LEGO speciaalzaken hier in Den Bosch rekenen ze normale prijzen voor minifigs (en dus handig gesorteerd), rond de adviesprijs gewoon. Dan ga ik liever daar naar toe dan dat ik een half uur in de Intertoys aan zakjes moet gaan voelen. :P

Op Marktplaats betaal ik bij mijn 'mannetje' wel een euro of 2 meer per stuk, afhankelijk van hoe zeldzaam de minifig is. Maar als ik hem nergens anders meer kan vinden vind ik dat wel acceptabel.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 17-06 17:50
Tc99m schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Dan bedoel jij denk ik Otten in de Nieuwstraat (inderdaad een zijstraat van de Hinthamerstraat, de coffeeshops zitten overigens wel een eind verderop, voorbij de Sint Jan nog). Sinds een paar jaar hebben ze naast de 'normale' speelgoedzaak een aparte winkel voor (vooral) LEGO.

De ander is 2T-Toys, zij zitten buiten het centrum op Orthen (richting de A59), met een uitgebreide selectie LEGO, Cobi en Playmobil in de winkel. Ze hebben ook een paar grote displays met opgebouwde sets en MOCs (ook van anderen volgens mij), altijd leuk om te zien als ik in de buurt ben.

Ben over allebei wel te spreken, bij allebei de winkels zijn de eigenaren goed op de hoogte van wat er speelt op LEGO-gebied, ze hebben redelijke prijzen en af en toe een goeie deal.

Helaas allebei een webshop waar ik wel om kan janken en hun prijzen staan ook niet op Brickwatch. Maar des te meer reden om gewoon af en toe de winkel binnen te lopen.

[...]

Bij de LEGO speciaalzaken hier in Den Bosch rekenen ze normale prijzen voor minifigs (en dus handig gesorteerd), rond de adviesprijs gewoon. Dan ga ik liever daar naar toe dan dat ik een half uur in de Intertoys aan zakjes moet gaan voelen. :P

Op Marktplaats betaal ik bij mijn 'mannetje' wel een euro of 2 meer per stuk, afhankelijk van hoe zeldzaam de minifig is. Maar als ik hem nergens anders meer kan vinden vind ik dat wel acceptabel.
Goed om te weten! Wist niet dat er twee in Den Bosch waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mocht iemand nog deel 1 van het hidden side magazine tegen komen, ik ben daar naar op zoek.
De uitgever stuurt deel 2 op. Is zelfs goedkoper dan bij brickshop. Deel 1 hadden ze zelf ook niet meer.

Ander ding is dat ik eigenlijk nog op zoek ben naar ship in the bottle. Iedere keer laten staan, maar kwam weer in me op toen ik met de roos in aanraking kwam welke de onderdelen uit de fles gebruikt.
Niet perse om die te maken, maar gewoon omdat die toch wel leuk is. En 150 euro bij brickshop is geen normale prijs.
Dacht dat hij in december in de lego store van Amsterdam nog stond overigens.

Ben wel voor valentijn bezig om een bloemenvaas na te maken welke ik op reddit tegen kwam. Maar gevraagd aan diegenen of hij nog een onderdelen lijst heeft.
Alleen uit zien te vogelen voor als hij niet reageert hoe hij het binnenstuk gemaakt heeft. De rest wel al gevonden.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Het zou dan gaan om het deel waarmee de stelen vast zit.
Net even gekeken en mijn dochtertje heeft van die ninjago spinners en blijkbaar zitten er 2 studs in naast elkaar. Het is dus mogelijk iets vast te zetten.
Baal altijd dat ik net geen ideeën heb of geen idee welke onderdelen er zijn. Haha

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 04-02-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-06 20:26
vond deze ook wel tof ( en tijd teveel)
https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

almightyarjen schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Gelukkig is Trains geen thema trauma meer :P
O-) :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Haay schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:22:
Ach, als je de foto van de doos van de LEGO Fiat 500 vergelijkt met de foto van de echte Fiat 500 Nuova die je in het Bricktastic artikel ziet, dan vind ik het best aardig lijken. Alleen... op de foto van de echte Fiat 500 zie ik oranje knipperlichten onder de koplampen, terwijl die bij de LEGO set wit zijn. Jammer. Maar wel leuk dat er een stoffen vouwdak in het LEGO model zit. :)
Italiaanse auto's hadden destijds verplicht witte knipperlichten (althans, de glaasjes), de versies voor de export oranje knipperlichten. Dus die witte knippers zijn heel erg correct.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 16:57
Ship in a bottle stond vandaag 75 euro op brickwatch. Al keer of 2 heen en weer gegaan deze week.
Arunia schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:00:
Mocht iemand nog deel 1 van het hidden side magazine tegen komen, ik ben daar naar op zoek.
De uitgever stuurt deel 2 op. Is zelfs goedkoper dan bij brickshop. Deel 1 hadden ze zelf ook niet meer.

Ander ding is dat ik eigenlijk nog op zoek ben naar ship in the bottle. Iedere keer laten staan, maar kwam weer in me op toen ik met de roos in aanraking kwam welke de onderdelen uit de fles gebruikt.
Niet perse om die te maken, maar gewoon omdat die toch wel leuk is. En 150 euro bij brickshop is geen normale prijs.
Dacht dat hij in december in de lego store van Amsterdam nog stond overigens.

Ben wel voor valentijn bezig om een bloemenvaas na te maken welke ik op reddit tegen kwam. Maar gevraagd aan diegenen of hij nog een onderdelen lijst heeft.
Alleen uit zien te vogelen voor als hij niet reageert hoe hij het binnenstuk gemaakt heeft. De rest wel al gevonden.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Het zou dan gaan om het deel waarmee de stelen vast zit.
Net even gekeken en mijn dochtertje heeft van die ninjago spinners en blijkbaar zitten er 2 studs in naast elkaar. Het is dus mogelijk iets vast te zetten.
Baal altijd dat ik net geen ideeën heb of geen idee welke onderdelen er zijn. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@TPar dan moet ik toch beter gaan kijken. Dank. Ga hem daar in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/up2dzgiarye41.jpg
zo simpel .. :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
Interessant ... Beschrijving (op Stonewars.de) van het Creator 3-in-1 piratenschip welke van de zomer gaat uitkomen. Met name dan de beschrijving van de zeilen die uit LEGO blokjes worden opgebouwd. Uit het hoofd is er een soort ruwe moc van gemaakt wat er dan ongeveer zo uit moet zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hNn5ddR.jpg

Bron: https://www.stonewars.de/news/lego-creator-sommer-2020/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wordt een flinke boot dan :D
janvanmil schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Goed om te weten! Wist niet dat er twee in Den Bosch waren :)
Lego aanbod in DB is helaas knap ingezakt. Maar 2T en Otten hebben idd behoorlijk wat aanbod. Het is echt een snoepwinkel als je er als liefhebber binnenloopt, maar het kost je wel je bankrekening als je niet uitkijkt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 15:27
Zo, mijn ISS zit alweer in elkaar, ik kon niet wachten, het alternatief was GTST en 'Help mijn man is klusser'..

Ik vraag me alleen af, kan je de Shuttle ook aan het ISS hangen? En hangt bij jullie het ISS ook wat naar achter op het de standaard?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pKTBMeR.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MadDogMcCree op 05-02-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-06 19:42
MadDogMcCree schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:55:
Zo, mijn ISS zit alweer in elkaar, ik kon niet wachten, het alternatief was GTST en 'Help mijn man is klusser'..

Ik vraag me alleen af, kan je de Shuttle ook aan het ISS hangen? En hangt bij jullie het ISS ook wat naar achter op het de standaard?

[Afbeelding]
ik had gelezen op bouwsteentjes dat je de shuttle nergens aan kon hangen ( als iknog goed kan herinneren )

wat vond je zelf van de bouw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Loader schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:12:
[...]

ik had gelezen op bouwsteentjes dat je de shuttle nergens aan kon hangen ( als iknog goed kan herinneren )

wat vond je zelf van de bouw?
Het viel mij alles mee qua herhaling. Enkel zak 6, de grote zonnepanelen, is acht keer hetzelfde maken. Het bouwen van het ISS zelf is soms wat een gepriegel. Je ‘moet’ hem al vrij vroeg op de standaard zetten en het ISS staat daar niet heel vast op. Het probleem is dat je soms hard moet duwen om de (Technic) onderdelen op zijn plaats te krijgen. Ik heb eenmaal flink wat onderdelen eraf moeten halen, omdat ik het rode technic stuk niet ver genoeg erin had geduwd. Ik zag het al helemaal gebeurden dat de boel er vanaf zou schieten en in 864 stukjes zou vallen. Dus maar voor zekerheid gegaan.

Hij is wel robuuster dan ik dacht. Er zijn wel wat losse antennes die wat makkelijk los kunnen gaan, maar de leefbare zone zit eigenlijk wel prima in elkaar. Ik zou niet aanraden om er mee te gaan spelen. De Soyuz modules kunnen wel los.

Ook een plus; géén stickers. Dat vond ik toch wel zonde bij de Lunar Lander, zeker omdat ik ze nooit perfect geplakt krijg.

Het enige wat ik mis is een wat betere aanduiding van de leefbare zones. Ik snap dat het klein spul is, maar het had in ieder geval in het boekje wel wat gedetailleerder uitgelegd kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door MadDogMcCree op 05-02-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Denk dat ik toch jullie ideeën nodig ga hebben. Krijg geen reactie van de oorspronkelijke maker.
Hoe zouden jullie inwendig dit doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4I7y7shuNFt5rbtsQrnCyCRJ/full.png

Heb wel al gezien dat er zo'n klauwtje aan de onderkant van de steel zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qw64qn50emTjNByF65IxnaLY/full.png
Deze grijpt dan vast op zo'n stang (1x2 plate met stang).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WM5YY3ZEugjZOo3ZF7GhNnlA/full.png
Maar dat binnenwerk heb ik echt geen flauw idee van hoe dat naar beneden gaat.
Het is zo'n twist ding van die Ninjago spinners. Twijfel of daar nog zo'n rond brick onder zit die als een kegel loopt.
Ben ook totaal niet bekend met alle onderdelen.
De steel en de bloemen verder heb ik wel door trouwens. Dat is geen probleem. De vaas zelf op het onderstuk na heb ik ook wel door. Dus zou echt geen om het inwendige. Denk dat er wel een aantal losse 1x1 studs met transparant blauw tussen liggen en een 1x2 plate.

Iemand enig idee hoe die binnenkant het best gedaan kan worden? Er lijkt een groene stok in te zitten en als het goed is is onderaan 2 studs naast elkaar om wat op te prikken zeg maar.

In stud.io zit de tornado ook niet, dus daar kan ik weinig mee beginnen verder. Balen!

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 06-02-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Gisteravond the empire state building afgemaakt. Die kan mooi naast het Vrijheidsbeeld. De build zelf was wel wat eentonig, maar vind hem wel mooi nu hij af is. Er was alleen een steentje kapot een radiator stukje, dus heb een nieuwe besteld bij Lego. Nu is het wel even klaar haha het werkt nogal verslavend bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Arunia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:25:
Denk dat ik toch jullie ideeën nodig ga hebben. Krijg geen reactie van de oorspronkelijke maker.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is zo'n twist ding van die Ninjago spinners. Twijfel of daar nog zo'n rond brick onder zit die als een kegel loopt.
De steel en de bloemen verder heb ik wel door trouwens. Dat is geen probleem. De vaas zelf op het onderstuk na heb ik ook wel door. Dus zou echt geen om het inwendige. Denk dat er wel een aantal losse 1x1 studs met transparant blauw tussen liggen en een 1x2 plate.

Iemand enig idee hoe die binnenkant het best gedaan kan worden? Er lijkt een groene stok in te zitten en als het goed is is onderaan 2 studs naast elkaar om wat op te prikken zeg maar.

In stud.io zit de tornado ook niet, dus daar kan ik weinig mee beginnen verder. Balen!
Mijn ruwe schatting:

Je moet de 1x1 variant hebben van die plate met stang (edit: zie Pino's post). Deze zitten op een 2x2 plate met 1 er bovenop voor de 2 steeltjes in het midden. Hoe het naar beneden gaat is mij ook niet echt duidelijk, maar dat ligt aan de bevestigingsopties van de kegel/"vaas". Of hij heeft 1x1 round plates gestapeld waar die 2x2 op zit. Of hij heeft een lightsaber bar (van x lengte) in de base van de kegel gestoken (zoiets is iig zichtbaar op je foto) met aan het uiteinde een ronde 2x2 plate met kruisgat, waarschijnlijk 2 daar van in dat geval en wat losse 1x1 round plates in de "vaas" gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De steel en de bloemen verder heb ik wel door trouwens. Dat is geen probleem. De vaas zelf op het onderstuk na heb ik ook wel door. Dus zou echt geen om het inwendige.
Ik denk dat het deze is
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PT/1/26047.t1.png
Die kan je ook 4 keer op een 2x2 plaatsen

En wat Appie zegt...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AppieNL en @Pin0 Denk dat jullie beide zeker gelijk hebben met die 1x1. Zie ook achter die claw zo'n zelfde dingetje wat ik niet kon plaatsen.

Wat er in die kegel zit is 1x2 aan studs zeg maar. Je zou daar 1 stud of 4 verwachten, maar het zijn er maar 2 naast elkaar.
Zal kijken of ik daar een plaatje van kan vinden.
Denk dat het dan 1 of 2 sabers zijn (even in het midden welke maat die op uit gaan komen).
Dan hogerop 1 of 2 round plate met een axle in het midden. En daar bovenop die 1x1 met een stang.
Twijfel alleen over die saber lengte. Dat zal zeker richting 4 gaan om de hoogte te behalen. Zit voor de helft in de één na onderste round brick 2x2 namelijk. En dan moet je die tornado nog in.

Die middelste bloem staat op een blauw plate 1x2 zie ik net. Alhoewel dat ook een 2x2 kan zijn.
Denk namelijk dat de andere bloem in het midden op de stud schuin tegenover staat.
De vier schuine bloemen staan dan op die 1x1 plate met bar onder de 2x2 plate.

Baal dat de onderdelen niet in Stud.io staan en ik ben niet kundig genoeg om bijvoorbeeld die tornado toe te voegen. :+

Ben Ldraw aan het installeren om te kijken of het daar wel in staat.

EDIT:

Denk dat die groene saber er alleen zit om de illusie te creëren van een steel in de vaas.
Die zal dan lopen tot de tornado en dat hij daar dan omhoog gaat met bricks.
Bestaat er een schuin oplopende slope van het midden omhoog naar 4. En dan bedoel ik niet die dingen met aan 3 zijden recht en 1 schuin.

Denk dat ik 1x1 round clear light blue puntje zie vanaf het midden omhoog. Hij zal die dingen van het schip in de fles zijn waarmee hij ze gewoon vast omhoog doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJfqCft5sHtB2MnktHfrDyxK/full.png

[ Voor 89% gewijzigd door Arunia op 06-02-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@Arunia
Als het maar 1x2 is in de kegel, ben ik vrij zeker van dat die lightsaber bar niet onderdeel is voor die constructie, want dan hadden die 1x1 round plates niet zo gepast onderin. Die lightsaber is dan waarschijnlijk voor de constructie onder je foto. Dan zit er waarschijnlijk een soort van jumperplate op die 1x2 in de base om naar de 2x2 bovenin te komen. De 1x2 jumperplate zou kunnen, wordt het beetje asymmetrisch van, maar met studs erin gegooid zie je dat niet.

Edit:
 Alhoewel dat ook een 2x2 kan zijn.
100% een 2x2. Geen twijfel.

En ik ben nu half een spuitelf na je edit :)

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 06-02-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AppieNL Haha. Door het uit te typen krijg ik wel inzichten, maar twijfel nog hoe ik het bovenop goed en stevig krijg. Maar wellicht na Ldraw kan ik wat met de onderdelen goochelen.

Het enige is dus nog hoe precies bovenin te komen met clear light blue bricks/plates.

Ldraw staat die ook niet in. Schiet niet op zo. :P
Zal thuis bij mijn dochter haar Ninjago eens kijken en een foto van de binnenkant van zo'n tornado maken.
Verwacht dat het gewoon 1x1 round plates worden om te stapelen en bovenin de vraag hoe en wat verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 06-02-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:50
Haay schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:15:
Interessant ... Beschrijving (op Stonewars.de) van het Creator 3-in-1 piratenschip welke van de zomer gaat uitkomen. Met name dan de beschrijving van de zeilen die uit LEGO blokjes worden opgebouwd. Uit het hoofd is er een soort ruwe moc van gemaakt wat er dan ongeveer zo uit moet zien:

[Afbeelding]

Bron: https://www.stonewars.de/news/lego-creator-sommer-2020/
Verpakking is al gelekt.
https://www.bricktastic.n...te-ship-komt-in-de-zomer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Gisteren kwam ik toevallig langs een officiële lego winkel, eigenlijk nooit echt veel met lego gedaan naast in mijn jeugd. Zag daar de Lego Ideas Treehouse staan, zag er gaaf uit dus begon te twijfelen om eens een doos mee te nemen, uiteindelijk niet gedaan maar bij thuiskomst toch nog besteld. I couldn't resist.

Iemand ervaring met die set? Ben je daar een paar uur mee bezig, als onervaren persoon?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Wahloh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:43:
Iemand ervaring met die set? Ben je daar een paar uur mee bezig, als onervaren persoon?
Een paar avonden denk ik wel zelfs :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

redfoxert schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Een paar avonden denk ik wel zelfs :)
Mooi, daar hoopte ik op. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik was er ergens tussen de 5 en 10 uur mee bezig, inclusief momenten dat ik "hulp" had van een 4 jarige.
Ik bouw de laatste 4 jaar meerdere grote sets per jaar, meest in de Technic, Ideas en Creator Expert series, maar ik wil wel genieten en ontspannen, dus ik doe rustig aan.
Het is leuk en bijzonder om te zien hoe iets opgebouwd is in deze set, zeker erg mee vermaakt.

Het is verdeelt in bouwfases, elk weer met aparte zakjes. Wil je langere bouwtijd (of eigenlijk: zoektijd), adviseer ik wat bouwfases te combineren, dus meerdere genummerde zakjes tegelijk te openen op tafel. Ik heb het zelf niet gedaan, ook omdat ik zodoende steeds de tafel tijdig leeg had, zodat de 4 jarige in mijn afwezigheid geen gekke dingen kon doen met op tafel liggende Lego steentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Arunia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:07:
maar twijfel nog hoe ik het bovenop goed en stevig krijg.
Ook geen idee, de 1x2 jumper plates die ik voorstelde, is nou ook niet echt het toonbeeld van stevig maar weet even niks anders in die ruimte, vooral niet met een base die 2 stapeltjes van 3-4 1x1 round plates gestapeld zijn, met daarna een brick aan ruimte wat niet te zien is wat daar gebeurd en dan de 2x2 plate, 4x 1x1 stang dingetjes, 2x2 plate.

Maar niet elke MOCer bouwt ook op stevig, dus hou dat ook in het achterhoofd. Als het "staat en niet aan komen" stevig is, is het voor sommige ook al goed. Andere bouwers willen juist weer dat je het van 2 meter kan laten vallen zonder problemen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Gisteren kwam ik toevallig langs een officiële lego winkel, eigenlijk nooit echt veel met lego gedaan naast in mijn jeugd. Zag daar de Lego Ideas Treehouse staan, zag er gaaf uit dus begon te twijfelen om eens een doos mee te nemen, uiteindelijk niet gedaan maar bij thuiskomst toch nog besteld. I couldn't resist.

Dat is een mooie set om uit je 'dark ages' te komen _/-\o_

Zelfs als 'ervaren' bouwer kan je rustig je tijd nemen, zoals @Goosebirdy al aangeeft.
Voor mezelf kan ik wel stellen dat het bouwen met Lego niet therapeutisch is, maar
wel een goede manier om mijn 'gedachtentrein' eens echt te doen stoppen.

Over het algemeen bouw ik de grootste sets ook gewoon per zakje op. Voor de kleinere sets
pak ik het wat anders aan. Afhankelijk van de grootte gooi ik één of meerdere sets/polybags
op een hoop, en bouw ik zoveel mogelijk op basis van de foto op de doos (dozen).

Dat lijkt soms makkelijker dan het is. Zelfs een set zoals 40292 Gift Box heeft me toch meer
dan een uur bezig gehouden. Ook bevatten sommige polybags best aardige technieken die
niet meteen duidelijk zijn op een enkele foto. Oftewel heb ik me 'in slaap laten wiegen' door
jarenlang die moderne Lego handleidingen te volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-06 23:15
Kapoen schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:36:
[...]

Dat is een mooie set om uit je 'dark ages' te komen _/-\o_

Zelfs als 'ervaren' bouwer kan je rustig je tijd nemen, zoals @Goosebirdy al aangeeft.
Voor mezelf kan ik wel stellen dat het bouwen met Lego niet therapeutisch is, maar
wel een goede manier om mijn 'gedachtentrein' eens echt te doen stoppen.

Over het algemeen bouw ik de grootste sets ook gewoon per zakje op. Voor de kleinere sets
pak ik het wat anders aan. Afhankelijk van de grootte gooi ik één of meerdere sets/polybags
op een hoop, en bouw ik zoveel mogelijk op basis van de foto op de doos (dozen).

Dat lijkt soms makkelijker dan het is. Zelfs een set zoals 40292 Gift Box heeft me toch meer
dan een uur bezig gehouden. Ook bevatten sommige polybags best aardige technieken die
niet meteen duidelijk zijn op een enkele foto. Oftewel heb ik me 'in slaap laten wiegen' door
jarenlang die moderne Lego handleidingen te volgen :P
Wat is een polybag? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Sietse1990 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:24:
[...]

De polybags zijn er gelukkig ook maar twee waarvan eentje te krijgen is bij Intertoys op dit moment bij een besteding van €15,- aan LEGO. De andere is voor €3,99 (exclusief shipping) te koop bij bijvoorbeeld Brickshop (vandaag zelf ook besteld). De magazines kwam ik inderdaad ook pas onlangs achter dat ze bestaan. Je hebt er drie en als het goed is komt er nog een vierde aan. De eerste kan ik ook niet vinden. De tweede en derde zijn wel leverbaar, ook via bijvoorbeeld Brickshop.nl. Helaas dat de tweede enkel nog in de winkel te koop is en ik daarvoor niet daarheen kan rijden. De derde is nog wel online te koop en bevat een minifigure van Parker, welke bij zo'n beetje elke set zit. Enkel de tweede magazine heeft Ronny als een speciale variant die je anders niet krijgt. Dus misschien nog de moeite waard om die te kopen. Voor nog geen €6,- kun je hem kopen via Bricklink. De vierde magazine heeft naar verwachting een 'El Fuego' figure, die ook in genoeg setjes zouden moeten zitten, maar zeker ben ik niet.

Tot nu toe heb ik alle speciale delen (magazine gifts, drag racer, juice bar en de twee polybags) in bezit of zijn ze besteld, maar het is ondertussen toch al een flinke verzameling. Als er nog een derde serie aankomt weet ik niet of ik die nog ga sparen. Had ergens ook verwacht dat het een set was die niet aansloeg dus was een keer leuk om een set compleet te hebben, dat is nog niet gelukt. De prijzen zijn vaak wel enorm leuk in aanbiedingen dus inderdaad prima om ook mee te spelen.
Nr 1 ligt nu tijdelijk bij mij in de Albert Heijn in Pijnacker met als minifiguur El Fuego (3 exemplaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 20:34
Versaevel schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:14:
Nr 1 ligt nu tijdelijk bij mij in de Albert Heijn in Pijnacker met als minifiguur El Fuego (3 exemplaren)
Dat is nummer 1 van 2020, maar helaas al weer de vierde uit de serie. Toch goed om te weten, zal binnenkort eens bij ons bij de AH kijken. Heb alleen het poppetje alweer besteld. Zal wel duurder zijn dan de magazine hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Oké, iig graag gedaan. Zag hem voorbij komen met uitpakken dus..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AppieNL Misschien niet die jumper plates, maar wellicht zijn er 1x2 met 2 studs welke je in het midden vast kunt maken... Dan zou ik gewoon met die 1x1 round plates omhoog kunnen en verbreden naar 2.
Hmm, vanavond eens gaan vogelen om te zien wat er allemaal te vinden is en bruikbaar is.

Denk dat diegene ook niet gaat reageren op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Arunia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:41:
@AppieNL Misschien niet die jumper plates, maar wellicht zijn er 1x2 met 2 studs welke je in het midden vast kunt maken... Dan zou ik gewoon met die 1x1 round plates omhoog kunnen en verbreden naar 2.
Hmm, vanavond eens gaan vogelen om te zien wat er allemaal te vinden is en bruikbaar is.

Denk dat diegene ook niet gaat reageren op mijn vraag.
Uh doh! Die zijn er! XD
Niet wat jij bedoelt, maar je hebt 1x1 round plates met een gat in de stud, waar precies het midden van een 1x2 plate op past. Hoe kon ik dat onderdeel vergeten (paar maanden terug nog zo'n 70 van besteld :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AppieNL Die 1x1 round plates zijn dezelfde in ieder geval als die ik moet hebben voor het project, dus dat gaat wel goedkomen.
Die andere moet ik even kijken hoe dat zit met de 1x2 plates. Denk dat die een onderkant met zo'n streepje (plat nokje) moet hebben toch.
Nvm, het zijn die standaard 1x2 met een rondje. De oude stijl was met een plat streepje!
Thanks! Weer een stap verder. Denk dat ik dan een zwik van die doorzichtig blauwe 1x1 round plate moet bestellen met een gat erin.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 06-02-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@Arunia Niet per se lichtblauw, hij heeft het niet voor niks "afgedekt" waarschijnlijk. Misschien bestaan ze niet eens in die kleur.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 06-02-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AppieNL ok, ik ga eens op zoek.
Dit is trouwens de binnenkant van die tornado:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yB4Yux1OSsusxZq8Pzw5ezHM/thumb.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NyceNL
Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat mijn vriendin nog nooit een doosje lego heeft gehad. Dus voor valentijns dag maar een lego valentijnsbeertje besteld voor d'r *O* ben benieuwd wat ze er van vindt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NyceNL schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:50:
Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat mijn vriendin nog nooit een doosje lego heeft gehad. Dus voor valentijns dag maar een lego valentijnsbeertje besteld voor d'r *O* ben benieuwd wat ze er van vindt :9
Top! Lego is best breed qua thema’s en sets. leuk als je samen hobby kunt delen. Voor één ieder is wel iets te vinden van Lego wat hem/haar aanspreekt.

Vriendin hier inmiddels hooked aan Harry Potter serie, ze bestelt via bricklink en vergelijkt prijzen op brickwatch. En schoonzus (35) bouwt inmiddels nodige van architectuur serie. Ik helemaal trots op ze :Y)

Nadeel is wel dat echt overal in huis wel iets van Lego staat. Inmiddels ruimte gebrek, samen besloten dat er een Lego kamer moest komen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
himlims_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Top! Lego is best breed qua thema’s en sets. leuk als je samen hobby kunt delen. Voor één ieder is wel iets te vinden van Lego wat hem/haar aanspreekt.

Vriendin hier inmiddels hooked aan Harry Potter serie, ze bestelt via bricklink en vergelijkt prijzen op brickwatch. En schoonzus (35) bouwt inmiddels nodige van architectuur serie. Ik helemaal trots op ze :Y)

Nadeel is wel dat echt overal in huis wel iets van Lego staat. Inmiddels ruimte gebrek, samen besloten dat er een Lego kamer moest komen. *O*
Haha enige kant hoop ik heel erg dat het zo iets wordt.. Andere kant ook niet. De rekeningen moeten wel betaald kunnen worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bezig met de 42110-B MOC van Grohl (de designer van de 42110).

Je ziet al goed dat de vooras schuin staat (caster) en een fake mini V8 heeft. Alleen jammer dat het stuur niet functioneel is. Ik ben er nu 2 uur mee bezig en 29 minuten van de video afgewerkt. Dat wordt nog heel wat uurtjes knutselen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FPactpmj8kuXkMFiTmLGyOrZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tVB9s3pfgBBPxlLQvJCgaVal/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tHc3s006tw68lj5xllHjTvmt/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 07-02-2020 09:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@AppieNL Net de bestelling gedaan van de bloemen.
Denk rond de 20 euro aan onderdelen. De 2x2 trans light blue was 6 euro p/s, dus die vervangen voor 6x 1x2 in zelfde kleur.
Die kan ik dwars overdwars wisselen en heb er een extra laag aan toegevoegd voor stevigheid zodat ze elkaar kunnen kruisen. Aantal kleuren van andere onderdelen waren niet beschikbaar, maar daar wat anders voor gezocht. We gaan het zien. Verschil tussen gebruikt en nieuw was nihil, dus alles nieuw gekozen.

Het resultaat zal ik hier uiteraard posten. Echt totaal geen idee qua stevigheid, maar dat zien we dan wel weer. Anders als Evil villainstijl van Lego Movie 1. :D
Toch kan ik dat niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mocht je denken “leuk die Lego patenten” ui de vip shop. Kunt er maar 1 per bestelling gebruiken.... had ze allemaal “gekocht” van de punten... fijn; codes zijn maar een maand geldig. en ga niet 3 bestellingen in een maand plaatsen + shipping.

iemand die iets gaat bestellen bij S@H?

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 07-02-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Misschien heel dom hoor, maar waarom zou je bestellen via bricklink en de prijzen vergelijken op brickwatch? ben pas net weer begonnen met lego dus het is me niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

WeAreLegion schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Misschien heel dom hoor, maar waarom zou je bestellen via bricklink en de prijzen vergelijken op brickwatch? ben pas net weer begonnen met lego dus het is me niet geheel duidelijk.
bricklink is voor losse blokjes, brickwatch is voor sets. zijn twee verschillende doelen, de misses zoekt t wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:54:

Alleen jammer dat het stuur niet functioneel is.
Ik lees zulke replies ook wel eens in MOC topics op Eurobricks (ook van mezelf) waarbij mensen vragen waarom dat er niet op zit of jammer dat die dat niet kan. En dan moet de OP antwoordden wat feitelijk neer komt op: ja, leuk, maar waar zie jij de ruimte voor die constructie?

Dus waar zie jij de ruimte voor een werkend stuur, zo dicht op de vooras met een V8 ernaast en aangezien het een B-model is, mogelijk nog een beperkende factor is qua onderdelen?

Dit klinkt echter behoorlijk arrogant van de OP, dus meestal zeggen ze dit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:35:

Dus waar zie jij de ruimte voor een werkend stuur, zo dicht op de vooras met een V8 ernaast en aangezien het een B-model is, mogelijk nog een beperkende factor is qua onderdelen?
Tsja, zo vroeg in de build kan ik natuurlijk niet inschatten of er nog plaats is en of er straks nog onderdelen over zijn die je daarvoor kunt gebruiken. Het A model had wel een meesturend stuurwiel, dus ja, ik had gehoopt dat dit model dat ook had. We zullen zien straks als ie af is. Ik lees op zijn facebook dat de PDF instructies ook bijna af zijn, dan is het bouwen wel een heel stuk makkelijker.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:11:
[...]

bricklink is voor losse blokjes, brickwatch is voor sets. zijn twee verschillende doelen, de misses zoekt t wel uit :)
Ah okay duidelijk :)

Denk dat ik eind deze maand de treehouse koop voor mijn verjaardag vind dat ding echt heel tof. Maar goed er gaat stiekum toch best wel veel geld in zitten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

te weinig plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/project_updates/6205099-train_station_2.01s_1_de_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/project_updates/6204231-train_station_2.0_4_de_4.jpg

https://ideas.lego.com/pr.../updates#content_nav_tabs

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 07-02-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
zonoskar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Tsja, zo vroeg in de build kan ik natuurlijk niet inschatten of er nog plaats is en of er straks nog onderdelen over zijn die je daarvoor kunt gebruiken. Het A model had wel een meesturend stuurwiel, dus ja, ik had gehoopt dat dit model dat ook had. We zullen zien straks als ie af is. Ik lees op zijn facebook dat de PDF instructies ook bijna af zijn, dan is het bouwen wel een heel stuk makkelijker.
Het nadeel van het A-model is dat je niet meer bij alle pookjes kan als je hem af hebt. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Kijk naar je foto en lees dan nog een keer mijn vraag. Het enige gedeelte van mijn vraag waar twijfel over zou moeten zijn, is hoeveel stukjes er aan het eind over zijn. Echter is op jouw foto al overduidelijk dat er geen ruimte is voor een meesturend stuurwiel in het chassis, al had je 500 stukjes over.

Tevens kan je je afvragen, aangezien dit dus een B-model is van de designer van de set, waar hij dus wel een meesturend stuurwiel had, dit niet zou proberen te realiseren in zijn B-model? Tenzij het dus gewoon niet kon.

Nogmaals, dit klinkt heel arrogant, ik weet het, maar voordat je typt "jammer dat het stuurwiel niet meestuurt", even stil staan bij waarom dat wellicht zo is. Beetje in het hoofd van de designer kruipen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:09:
even stil staan bij waarom dat wellicht zo is. Beetje in het hoofd van de designer kruipen zeg maar.
Dus als het niet kan, mag ik het niet jammer vinden? Beetje vreemde redenatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
himlims_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:11:
Kleine nuance op jouw bewering:

Brickwatch houdt prijzen bij van LEGO sets die door winkels online verkocht worden en thuis kunnen leveren via verzending. Dus kleine lokale winkels zonder webwinkel die LEGO verkopen in de winkel zelf zul je niet op Brickwatch vinden.

Bricklink is een wereldwijd verkoop platform exclusief voor LEGO. Hier kunnen particulieren LEGO sets, en/of losse minifigures en/of losse LEGO onderdelen verkopen. Omdat de verkopers over de hele wereld zitten is het dus belangrijk behalve de verkoopprijs ook de verzendkosten en eventuele douane toeslag mee te nemen als je daar wilt kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadDogMcCree
De ruimtevaart collectie tot nu toe in m’n werkkamer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVJgZdm.jpg

Ga nog wel een LED strip (warm wit) achter mijn kastje plakken voor wat sfeerverlichting, nu is het zo’n donkere hoek. Ik ga denk ik ook nog Women of NASA via bricklink kopen, die is toch niet heel duur. Had ook graag de 10231 Space Shuttle gehad, maar die is me toch echt te duur. Er zal vast ergens de komende jaren wel een shuttle set verschijnen, want er is veel vraag naar, kijk alleen maar naar IDEAS.

Je kan trouwens de Space Shuttle 'netjes' docken door deze steen te verwijderen op de Shuttle:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/4624989

en deze steentjes tussen de 4 studs te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/6168642
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/6177114

Dan blijft hij mooi hangen en hangt hij er ook waarheidsgetrouw aan. Je kan ook die laatste steen bovenop de Shuttle steken, maar dat ziet er minder mooi uit.

[ Voor 33% gewijzigd door MadDogMcCree op 07-02-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MadDogMcCree schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:11:
De ruimtevaart collectie tot nu toe in m’n werkkamer:

[Afbeelding]

Ga nog wel een LED strip (warm wit) achter mijn kastje plakken voor wat sfeerverlichting, nu is het zo’n donkere hoek. Ik ga denk ik ook nog Women of NASA via bricklink kopen, die is toch niet heel duur. Had ook graag de 10231 Space Shuttle gehad, maar die is me toch echt te duur. Er zal vast ergens de komende jaren wel een shuttle set verschijnen, want er is veel vraag naar, kijk alleen maar naar IDEAS.
Ik weet niet of je 100% realistische builds zoekt, maar ik vind 31091 Shuttle Transporter ook wel een fijne set. Deze zou normaal gezien nog goed verkrijgbaar moeten zijn, met kortingen aangezien het een gewone Creator set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Kapoen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:26:
[...]

Ik weet niet of je 100% realistische builds zoekt, maar ik vind 31091 Shuttle Transporter ook wel een fijne set. Deze zou normaal gezien nog goed verkrijgbaar moeten zijn, met kortingen aangezien het een gewone Creator set is.
Ik ga wel echt voor de 'realistische' builds, ik hoop eigenlijk op een Shuttle op micro figure schaal. Of als het even kan, Buran met Energia en een Antonov 225. Dromen mag :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
MadDogMcCree schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:29:
[...]

Ik ga wel echt voor de 'realistische' builds, ik hoop eigenlijk op een Shuttle op micro figure schaal. Of als het even kan, Buran met Energia en een Antonov 225. Dromen mag :p.
Ok, hier dan alvast een zoethoudertje van Lego zelf: 40127 Micro Shuttle (pdf)
Het is één van de modellen uit deze polybag:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2Fx47H8FvkaiY%2Fmaxresdefault.jpg&f=1&nofb=1

En in dit boek staat onderstaand micromodel (inclusief platform): No Starch Tiny Lego Wonders
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimg.huffingtonpost.com%2Fasset%2F5780626a1b00001900f6cea8.png%3Fops%3Dscalefit_820_noupscale&f=1&nofb=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Dus als het niet kan, mag ik het niet jammer vinden? Beetje vreemde redenatie.
Tuurlijk wel, maar als je daarna maar gelijk zegt: "maar zoals je kan zien op mijn foto's, zou dat technisch ook best lastig worden gezien de locatie van het stuur, de V8 en de vooras."

Dat toont namelijk aan dat je een beetje hebt geprobeerd je er in te verdiepen waarom het er hoogstwaarschijnlijk niet op zit ipv een antwoord als alleen "jammer". Dat is namelijk meer zeiken om het zeiken imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik zit nog te twijfelen om niet een derde thema te gaan verzamelen, nouja, niet dat ik persé alles moet hebben van een thema, maar wat extra sets zou leuk zijn. Ik verzamel nu de modulars (heb de laatste 7, sinds Parisian Restaurant) en dus ruimtevaart. Verder heb ik ook nog wat 2e hands sets, maar die staan momenteel niet in elkaar. De Mini Cooper, de VW T1 en de Tower Bridge. Die laatste was vooral veel te groot, maar ik heb hem gratis gekregen, dus die doe je ook niet zomaar weg.

Probleem is alleen ruimtegebrek. Hogwarts Castle staat al heel lang op het lijstje, maar die kan ik eigenlijk nergens praktisch kwijt. En dat is een set die je niet even afbreekt en terug in de doos doet, die wil je tonen. Heb ook lang zitten twijfelen om de draaimolen te kopen, misschien dat ik deze nog haal via Bricklink.

Afijn, ik zit nu te denken aan Architecture, dat zijn wat kleinere setjes, zeker de skylines. Ook lijken mij de Dino fossielen, en Friends sets wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:01:
[...]

Kleine nuance op jouw bewering:

Brickwatch houdt prijzen bij van LEGO sets die door winkels online verkocht worden en thuis kunnen leveren via verzending. Dus kleine lokale winkels zonder webwinkel die LEGO verkopen in de winkel zelf zul je niet op Brickwatch vinden.
en dan ook nog eens alleen de webwinkels waarvan ze een product feed hebben of kunnen krijgen (geen idee of dit evt tegen betaling is?)
Pagina: 1 ... 42 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .