Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.560 views

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:55

B2

wa' seggie?

Ik heb voor mijn zoontje mijn 7750 omgebouwd naar PoweredUp zodat hij deze samen met z'n groene vrachttrein kan gebruiken.

Nu heb ik m'n complete verzameling 12v rails, transformator, wissels, sein etc wat niet meer gebruikt wordt. Ik twijfel of ik alles zal verkopen of niet, het is toch al snel een grote ikea samla bak vol wat weer ruimte in neemt op de zolder. En van het geld kunnen we weer leuke nieuwe sets kopen. Wat zouden jullie doen?

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12 15:17
B2 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:33:
Ik heb voor mijn zoontje mijn 7750 omgebouwd naar PoweredUp zodat hij deze samen met z'n groene vrachttrein kan gebruiken.

Nu heb ik m'n complete verzameling 12v rails, transformator, wissels, sein etc wat niet meer gebruikt wordt. Ik twijfel of ik alles zal verkopen of niet, het is toch al snel een grote ikea samla bak vol wat weer ruimte in neemt op de zolder. En van het geld kunnen we weer leuke nieuwe sets kopen. Wat zouden jullie doen?
Wil je het in de toekomst nog gebruiken? of zie je er nog nut voor? Dan zou ik het niet verkopen.

Anders voor een goed bedrag verkopen (Misschien nog een klein deel houden just to be sure ;)? )

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:28

Moofnor

King of my castle

Power Functions en 9v spoor past toch op elkaar? Dacht dat het enige verschil de metalen geleiders waren. In dat geval zou ik het mooi houden, meer spoor ;)

12v goedemorgen

[ Voor 7% gewijzigd door Moofnor op 31-01-2020 09:45 ]

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Als je je treinen hebt omgebouwd naar PoweredUp zijn er weinig redenen om dat oude 12V spul te behouden lijkt me. Uiteindelijk werkt PoweredUp een stuk beter dan 12V, Als je het wilt bewaren, dan zou dat voornamelijk vanwege nostalgische redenen zijn.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Op zolder laten staan :*)
AppieNL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 05:37:
[...]

Aangezien zijn broertje, de 42030, die zo'n hauler had als B-model met gigantische gaten in de bak wegens gebrek aan panelen in de set, een adviesprijs had van €220 (€230 in NL geloof ik zelfs) met 4 motors, 2 IR recievers en 2 remotes, valt €250 mij best mee voor een modern Control+ broertje met als ik me niet vergis ook 4 motoren (sowieso 3) met meer parts dan de 42030.
Volgens mij heeft die hauler zelfs 5 motoren geloof ik (2x L 2x XL en een linear motor) en dus waarschijnlijk 3 hubs.

[ Voor 66% gewijzigd door zonoskar op 31-01-2020 09:53 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verdelen over meerdere kleinere bakjes, dat bergt makkelijker op. Past dan ineens ook achter knieschotten enzo. Weggooien is echt doodzonde.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
The Eagle schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Verdelen over meerdere kleinere bakjes, dat bergt makkelijker op. Past dan ineens ook achter knieschotten enzo. Weggooien is echt doodzonde.
Het gaat ook niet om weggooien maar verkopen ja of nee.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:25

Petuhr

FreeBSD

Cowamundo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:36:
[...]

Het gaat ook niet om weggooien maar verkopen ja of nee.
Ken het probleem...
Blauw rails -> eruit ( niet dat iemand het wil hebben :+ )
12v rails -> eruit
9v rails -> in coop met de nieuwe PoweredUP

En dan is er nog een losse Stoomloc welke op 3x C-batterij loopt ( welke ik wel weg wil doen, maar waar zoonlief iets op tegen heeft )

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:12
zonoskar schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Op zolder laten staan :*)

[...]

Volgens mij heeft die hauler zelfs 5 motoren geloof ik (2x L 2x XL en een linear motor) en dus waarschijnlijk 3 hubs.
Meeste mensen (en ik) denken dat ze met de "linear motor" gewoon de fake engine bedoelen, waarschijnlijk een L6. Ik zou iig niet weten waar ze 5 motors voor nodig hebben (4 vind ik al veel voor 3 main functions: rijden, sturen, kiepen) en nog veel belangrijker er kunnen op een control hub maar 4 motors aangesloten. Ik ga er niet vanuit dat ze voor dit model met een splittersnoertje komen en al helemaal geen 2de hub om alleen dat 5de motortje aan te drijven, zeker nu ik het model op de foto heb gezien.

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12 20:23
Weet iemand toevallig of er al iets van een mod is om de PoweredUP HUB via bijvoorbeeld een USB kabel op te laden? Een accu of iets dergelijks erin? Ik vind het doodzonde om er steeds weer nieuwe batterijen in te doen.

Ik ben helaas zelf niet zo handig hiermee dus zou graag een kant-en-klare oplossing hiervoor willen kopen :)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
Apiekool schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:18:
Weet iemand toevallig of er al iets van een mod is om de PoweredUP HUB via bijvoorbeeld een USB kabel op te laden? Een accu of iets dergelijks erin? Ik vind het doodzonde om er steeds weer nieuwe batterijen in te doen.

Ik ben helaas zelf niet zo handig hiermee dus zou graag een kant-en-klare oplossing hiervoor willen kopen :)
Voor zover mij bekend kan dit niet. De bestaande connecties zijn om stroom te onttrekken en niet andersom.

Mijn advies: koop een paar goede oplaadbare AAA batterijen. Bv Eneloop of GP Recyko+; deze lopen zeer langzaam leeg. De mijne heb ik van nkon.nl vandaan. Verder draai ik niet elke keer het schroefje vast. Het is allemaal maar plastic; na een paar keer zal dit denk ik wel dol zijn.

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 20:51
meesje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:30:
[...]
Mijn advies: koop een paar goede oplaadbare AAA batterijen. Bv Eneloop of GP Recyko+; deze lopen zeer langzaam leeg. De mijne heb ik van nkon.nl vandaan. Verder draai ik niet elke keer het schroefje vast. Het is allemaal maar plastic; na een paar keer zal dit denk ik wel dol zijn.
IKEA LADDA 2450 en LADDA 900 schijnen Eneloop batterijen te zijn met een stuk interessanter kostenplaatje. Het internet staat vol met vergelijkingen, ik vond deze wel interessant: https://rightbattery.com/tag/eneloop-pro-vs-ikea-ladda/

Voor Power Functions is/was een oplaadbare battery box (8878), is er al zoiets aangekondigd voor Powered Up?

dus...

• almightyarjen

almightyarjen

Wellicht dat Lego nog met een oplaadbare versie van de PoweredUp hub komt, die was er uiteindelijk ook bij Power Functions.

• Apiekool
  • Laatst online: 18-12 20:23
meesje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Voor zover mij bekend kan dit niet. De bestaande connecties zijn om stroom te onttrekken en niet andersom.

Bedankt. Ik zal er eens naar kijken! De oplaadbare batterijen die ik er nu instop zijn binnen een notime weer leeg.
almightyarjen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Wellicht dat Lego nog met een oplaadbare versie van de PoweredUp hub komt, die was er uiteindelijk ook bij Power Functions.
Ik hoop het. Behalve dat het niet echt in de huidige tijd past om constant nieuwe batterijen erin te doen is het ook wat onhandig.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
legofanaten schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:02:
[...]

IKEA LADDA 2450 en LADDA 900 schijnen Eneloop batterijen te zijn met een stuk interessanter kostenplaatje. Het internet staat vol met vergelijkingen, ik vond deze wel interessant: https://rightbattery.com/tag/eneloop-pro-vs-ikea-ladda/

Voor Power Functions is/was een oplaadbare battery box (8878), is er al zoiets aangekondigd voor Powered Up?
6 euro voor 4 stuks is geen verkeerde prijs maar mijn 950mAh GP batterijen kosten 6,25 euro per 6 stuks (4+2 gratis). De eventuele verdere (auto/verzend)kosten is natuurlijk erg persoonlijk. Net even gecheckt: deze 4+2 sets zijn niet meer te verkrijgen via nkon.nl.

• DukeBox
  • Laatst online: 07:39
Apiekool schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:40:
Bedankt. Ik zal er eens naar kijken! De oplaadbare batterijen die ik er nu instop zijn binnen een notime weer leeg.
Ik kan je deze aanraden qua prijs/prestatie, ondanks dat ze 'maar' 800mAh zijn is dat ook echt de lading en ook na 60+ laadcycli.

• Petuhr
  • Laatst online: 22:25

Petuhr

FreeBSD

Apiekool schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Zelf heb ik deze "AAA 1100 mAh NiMH Camelion" voor m'n zoon aangeschaft. Gaan een prima tijd mee, en zijn ook niet al te duur!

• AppieNL

Las deze week dat Philo (kerel die ook uitvoerig motor tests e.d. heeft gedaan) een custom build accupack had gemaakt voor de PoweredUp hub en Control+ hub. Met een 3d printed tray. Maar ja, dat is dus DIY.

Ik verwacht dat op den duur Lego ook zelf komt met een accupack dat in de huidige hub past ipv de huidige battery tray van PoweredUp. Het lijkt al, gezien de constructie van de hubs, dat ze dit van plan zijn. En ik zou dat ook niet zo raar vinden, want goedkoper om te produceren, beter voor het milieu en wellicht goedkoper voor de klant.

Zojuist de Top Gear rally auto besteld (lowest ever atm @€92,44). Niet dat ik het modelletje echt geweldig vind, maar ik wil toch wel eens even klooien met het Control+ spul en dit is dan een redelijk cheap *kuch* instap setje. Kerel van Eurobricks heeft op zijn site een uitvoerige uitleg neergezet voor alle (of bijna alle) programmeer knopjes in de app, kan ik daar ook even mee spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 31-01-2020 16:47 ]

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-12 09:19
Nieuw set bekend gemaakt. https://www.brothers-bric...etOoAbg_zcOl6O3EK7ykVW5WY Of het iets gaat worden?? :?

The S in IOT stands for security.

• NyceNL
Ik vind de speed champions maar ook de dure technic (porsche 911 en bugatti) super mooi. Dus ik kijk hier wel naar uit ;p

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
WeAreLegion schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:45:
Vraagje, ik ben sinds kort maar weer eens begonnen met Lego bouwen (Friends en Harry Potter Kloktoren), maar wil graag ook de Apollo Saturn (https://www.lego.com/nl-n...asa-apollo-saturn-v-21309). Nou zag ik dat hij uit de handel gaat maar hoe lang duurt dit meestal?
Hoop voor je dat je hem nog gehaald hebt, want hij is dus vanaf zojuist niet meer leverbaar op Lego.nl en op andere shops is die gelijk minimaal 143,99 euro

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben een behoorlijke Fast and the Furious fan dus ik hoop dat het een formaatje zoals de Porsche of Bugatti gaat worden. Als ze alle iconen uit de serie op de markt gaan brengen gaat het een duur grapje worden :P

Als ik mijn wensenlijstje mag uitspreken zie ik graag:
1. Brian's Eclipse
2. Dom's Supra
3. Brian's Skyline

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 01-02-2020 10:39 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• NyceNL
dvdkiwi schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Ik ben een behoorlijke Fast and the Furious fan dus ik hoop dat het een formaatje zoals de Porsche of Bugatti gaat worden. Als ze alle iconen uit de serie op de markt gaan brengen gaat het een duur grapje worden :P

1. Brian's Eclipse
2. Dom's Supra
3. Brian's Skyline
Skyline sowieso :9~ :9~ :9~

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:55
Vroeger veel met lego gespeeld en zou wel weer een keer een set van max 200 euro willen kopen. Dan wel eentje die ik dan kan neerzetten in de woonkamer...Waar kan ik dan het beste gaan zoeken? Of heeft iemand leuke tips ?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38

Superkiwi

Hoi doei

- De Apollo Saturn V
- Vrijheidsbeeld
- Architecture sets

Allemaal hele fraaie displaysets, om er maar een paar te noemen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Beavbusi schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:31:
Vroeger veel met lego gespeeld en zou wel weer een keer een set van max 200 euro willen kopen. Dan wel eentje die ik dan kan neerzetten in de woonkamer...Waar kan ik dan het beste gaan zoeken? Of heeft iemand leuke tips ?
Zoals @dvdkiwi al aangeeft is er veel keuze qua thema’s, dus het hangt er vanaf wat jij zelf verkiest :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12
International Space station (21321) , de maanlander (10266) en Saturn V raket (21309) zijn mooie tech set pieces. Met de raket moet je snel zijn. Als je graag groen wilt overkomen zou ik de Vestas windmolen (10268) neerzetten, en als de Wife Acceptance Factor laag is kun je voor het peperkoekhuisje gaan (10267) als kerstversiering.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:55
Die raket is nu best duur in vergelijking met de eerste prijs. Naja ik vind die windmolen vet. Dus die besteld :)

[ Voor 29% gewijzigd door Beavbusi op 01-02-2020 11:46 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23
ISS is te koop nu:

https://www.lego.com/nl-n...n_Launch-EX-ID-LEXZIUMFSG

Alleen die LEGO site op mobiel (iPad of iPhone) werkt voor geen meter. Constant meldingen dat er iets mis gegaan is, bij het uitchecken.

Viel me nu ook op dat LEGO nu Paypal ondersteund.

(tja... space-nerd, dus must have)

[ Voor 15% gewijzigd door loekf2 op 01-02-2020 12:23 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Kapoen
  • Nu online
@loekf2 Helaas gaat het wel vaker mis met de S@H website in het algemeen. Dat is niet voorbehouden aan de mobiele versie.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dus... Vorige week druk bezig geweest met mijn eerste Lego set sinds 20 jaar. De Saturn 5.

Wil ik hem vandaag vol trots laten zien aan de visite..breekt de eerste trap eraf, en was de hele woonkamer 1 grote Lego bom. :F :F

Nu maar eens kijken hoe we dit goed gaan krijgen.
Misschien breek ik de eerste trap wel helemaal af, en bouw ik die opnieuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZ7P450_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 01-02-2020 13:03 ]

• NyceNL
TripleQ schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:01:
Dus... Vorige week druk bezig geweest met mijn eerste Lego set sinds 20 jaar. De Saturn 5.

Wil ik hem vandaag vol trots laten zien aan de visite..breekt de eerste trap eraf, en was de hele woonkamer 1 grote Lego bom. :F :F

[Afbeelding]
Noooooo :F Nou bekijk het positief. Meer bouw plezier ;)!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 12:48
Beetje laat misschien, maar als het ook technisch lego mag zijn is de grote rode kraan ook een leuke optie (42082), krijg je heel veel lego voor je geld, en het is een ding met leuke functies. Maar dan moet je wel van technic houden.

• AppieNL
dvdkiwi schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:35:
[...]

1. Brian's Eclipse
2. Dom's Supra
3. Brian's Skyline
De geruchten dusver zijn een adviesprijs van €99,99 voor de Fast&Furious Technic auto. Dus zou eerder denken aan de schaal van de kleinere Porsche.

• pagani
  • Niet online
Zal me niks verbazen als het RC modellen worden zoals de Topgear.

• Kapoen
  • Nu online
almightyarjen schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:13:
Ik heb de verlichting van mijn 12V layout aangesloten. Er zitten ca. 65 lampjes in, welke gezamenlijk 25 Watt verbruiken :D De lichtopbrengst is aan de beperkte kant, ik weet niet of ik in zulke low light condities een goede video kan schieten, dus wellicht moet ik nog ergens een klein lampje aanzetten als ik de donkere scenes ga filmen :)

[Afbeelding]
Die overzichtsfoto van jou wakkert de nostalgie al aan _/-\o_

Lego zelf gebruikte voor 'nachtshots' zelf ook niet al teveel extra licht heb ik de indruk.
Uit ideeënboek 6000:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/0006000/6000/024.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/0006000/6000/025.jpg
En uiteraard boek 7777:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/0007000/7777/042.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.brickfactory.info/scans/0007000/7777/043.jpg

Het zou kunnen dat in de tweede foto wel een extra licht is gebruikt, ik kan me niet meer herinneren hoeveel licht die 12V lampjes gaven jammer genoeg...

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
AppieNL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:27:
[...]
Zojuist de Top Gear rally auto besteld (lowest ever atm @€92,44). Niet dat ik het modelletje echt geweldig vind, maar ik wil toch wel eens even klooien met het Control+ spul en dit is dan een redelijk cheap *kuch* instap setje. Kerel van Eurobricks heeft op zijn site een uitvoerige uitleg neergezet voor alle (of bijna alle) programmeer knopjes in de app, kan ik daar ook even mee spelen.
Ik hoop dat er een toegewijde controller komt voor hun nieuwe systeem. Met mijn dumbphone zal het lastig worden, jammer dat het momenteel smartphone afhankelijk is.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TripleQ schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:18:
[...]

Hoop voor je dat je hem nog gehaald hebt, want hij is dus vanaf zojuist niet meer leverbaar op Lego.nl en op andere shops is die gelijk minimaal 143,99 euro
Heb hem inderdaad gehaald! Ga hem morgen in elkaar zetten op mijn gemak. Vandaag de statue of liberty gemaakt die was erg leuk om te doen.

• DukeBox
Zag dat je bij Intertoys de hidden side polybag 30463 krijgt bij een lego aankoop vanaf €15, hopelijk hebben ze die nog want dat is zover ik weet de enige die ik nog niet heb van de hidden side serie. Ben wel een beetje bang dat ik morgen voor niets op de fiets stap ;)

• Kapoen
  • Nu online
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:45:
Zag dat je bij Intertoys de hidden side polybag 30463 krijgt bij een lego aankoop vanaf €15, hopelijk hebben ze die nog want dat is zover ik weet de enige die ik nog niet heb van de hidden side serie. Ben wel een beetje bang dat ik morgen voor niets op de fiets stap ;)
Heb je 40408 Drag Racer ook al bemachtigd? Die komt t.e.m. 9 februari bij €45 aankopen bij Lego zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 01-02-2020 18:52 ]

• DukeBox
Kapoen schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:51:
Heb je 40408 Drag Racer ook al bemachtigd? Die komt t.e.m. 9 februari bij €45 aankopen bij Lego zelf.
Ja die had ik al :)
Was een mooi moment om mijn VIP punten eens te gebruiken ;)

Dit zijn ze volgens mij allemaal:

LEGO Hidden Side 70418 J.B.'s Ghost Lab
LEGO Hidden Side 70419 Wrecked Shrimp Boat
LEGO Hidden Side 70420 Graveyard Mystery
LEGO Hidden Side 70421 El Fuego's Stunt Truck
LEGO Hidden Side 70422 Shrimp Shack Attack
LEGO Hidden Side 70423 Paranormal Intercept Bus 3000
LEGO Hidden Side 70424 Ghost Train Express
LEGO Hidden Side 70425 Newbury Haunted High School
series 1
LEGO Hidden Side 40336 Newbury Juice Bar
limited series 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YyCfvnkYmW7hPNIrtbBBgmUK/medium.png

LEGO Hidden Side 70427 Hidden Side Portal
LEGO Hidden Side 70428 Jack’s Beach Buggy
LEGO Hidden Side 70429 El Fuego’s Stunt Airplane
LEGO Hidden Side 70430 Newburry Underground Station
LEGO Hidden Side 70431 The Lighthouse of Darkness
LEGO Hidden Side 70432 Ghosts fair
series 2
LEGO Hidden Side 40408 Drag Racer
limited series 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/acR5eeX6gtfv9yQXOAc89gTe/medium.jpg

LEGO Hidden Side 30463 Chef Enzo's Haunted Hotdogs (deze heb ik nog niet)
LEGO Hidden Side 30464 El Fuego's Stunt Cannon
poly bags

En de volgende sets moeten nog uitkomen:
LEGO Hidden Side 70433 JB’s submarine
LEGO Hidden Side 70434 Supernatural racing car
LEGO Hidden Side 70435 Newbury’s abandoned prison
LEGO Hidden Side 70436 Phantom fire engine 3000
LEGO Hidden Side 70437 Mysterious castle

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 02-02-2020 12:50 ]

• Kapoen
  • Nu online
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Ja die had ik al :)
Was een mooi moment om mijn VIP punten eens te gebruiken ;)

Dit zijn ze volgens mij allemaal:

LEGO 70418
LEGO 70419
LEGO 70420
LEGO 70421
LEGO 70422
LEGO 70423
LEGO 70424
LEGO 70425
series 1
LEGO 40336
limited series 1

[Afbeelding]

LEGO 70427
LEGO 70428
LEGO 70429
LEGO 70430
LEGO 70431
LEGO 70432
series 2
LEGO 40408
limited series 2

[Afbeelding]

LEGO 30463 (deze heb ik nog niet)
LEGO 30464
poly bags
Mooie collectie _/-\o_ Het moet wel fijn zijn om van een thema alle sets in huis te hebben :9 Zelf heb ik alleen van Doctor Who alle sets, en dat zijn in feite twee thema:s.

Ik zie dat brickset wel nog 3 Hidden Side ‘sets’ in de collectie toont die in feite bij een magazine horen: lijst. Ik veronderstel dat het om minifigs gaat die je al hebt in andere sets.

• DukeBox
Kapoen schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:17:
Ik zie dat brickset wel nog 3 Hidden Side ‘sets’ in de collectie toont die in feite bij een magazine horen: lijst. Ik veronderstel dat het om minifigs gaat die je al hebt in andere sets.
Ja, maar niet ieder magazine is in NL uitgebracht.. gaat mij ook echt alleen om fysieke lego (in een doosje met handleiding). De polybag zie ik eigenlijk al als extra maar dat die bevat ook echt onderdelen die niet in de andere sets voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 01-02-2020 19:24 ]

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Vraagje, ik heb een paar oude sets (takelwagen, hijskraan) waarbij dit onderdeel gebruikt wordt.

Nu was er vroeger gewoon naai garen omheen gewikkeld, wat natuurlijk erg dun is en er dus niet mooi uit ziet.

Bij de locale hobby winkel hadden ze alleen wollen draad of ook heel dun spul.

Op internet heb ik dit gevonden...

Weet iemand welke diameter ik moet gebruiken? 1mm, 1,5 of 2?

• DukeBox
Cowamundo schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:23:
Nu was er vroeger gewoon naai garen omheen gewikkeld, wat natuurlijk erg dun is en er dus niet mooi uit ziet.
Bij de hema, ijzer garen is vrijwel het zelfde als origineel: https://www.hema.nl/vrije...n/ijzergaren-1462057.html

• The Eagle

The Eagle

Die werden ondermeer bij brandweerslangen gebruikt, maar ook in een gele reddingsheli als lier. Touw van de brandweer was wat dikker, die van de lier en anderen wat dunner. Voor beiden zou ik even oangs een winkel voor luxaflex en zonwering gaan. Luxaflex trekkoord is stevig en wat dikker, terwijl wat er in die luxaflex zit qua draden dun en sterk is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cowamundo schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:23:
Vraagje, ik heb een paar oude sets (takelwagen, hijskraan) waarbij dit onderdeel gebruikt wordt.

Bij de locale hobby winkel hadden ze alleen wollen draad of ook heel dun spul.

Op internet heb ik dit gevonden...

Weet iemand welke diameter ik moet gebruiken? 1mm, 1,5 of 2?
als ik zo even zoek op bricklink moet je met 1mm goed zitten qua dikte, al staat het (wat ik zo snel zie) nergens expliciet vermeld

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de rol van 1.5 mm en die is te dik voor standaard Lego rollen/schijven.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Beste mensen, ik heb bij mijn lego Landrover Defender een probleem, ergens loopt er iets vast, maar ik kan het niet vinden, ik kan tussen 2 punten van de tandwielen prima draaien, maar daarna blijft hij aan beide zijden vastlopen.

Hierbij een filmpje met wat ik bedoel. Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Iemand een idee?

/edit: de fake engine begint ook pas met lopen nadat ik hem 50 cm geduwd hebt ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy55 op 01-02-2020 23:26 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• F-16
  • Laatst online: 15-12 00:01
Speedy55 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:54:
Beste mensen, ik heb bij mijn lego Landrover Defender een probleem, ergens loopt er iets vast, maar ik kan het niet vinden, ik kan tussen 2 punten van de tandwielen prima draaien, maar daarna blijft hij aan beide zijden vastlopen.
[YouTube: 1 februari 2020]

Hierbij een filmpje met wat ik bedoel. Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Iemand een idee?

/edit: de fake engine begint ook pas met lopen nadat ik hem 50 cm geduwd hebt ofzo.
Misschien dat je wat aan onderste link hebt:
https://www.youtube.com/watch?v=0p1kMtrvFvQ

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12 18:59
Kapoen schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:17:
[...]

Mooie collectie _/-\o_ Het moet wel fijn zijn om van een thema alle sets in huis te hebben :9 Zelf heb ik alleen van Doctor Who alle sets, en dat zijn in feite twee thema:s.

Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben, je bent zo een vermogen kwijt. Het is natuurlijk gaaf om alles te hebben, maar je arme portemonnee. De Harry Potter sets zijn ook zo gevaarlijk wat dat betreft. Of wat dacht je van Creator Expert Winter Village. Als ik daar op tijd bij was geweest dan had ik al die sets gekocht.

Ook hier is de ‘drang’ er om alle (beschikbare) modulars te kopen, zo heb ik ze allemaal sinds Parisian Restaurant. De oudere modulars hoef ik dan weer niet persé te hebben, die vind ik vaak qua interieur dan ook niet mooi genoeg. Iedere nieuwe modulars koop ik eigenlijk ‘blind’, ik wil hem toch wel hebben.

Tevens heb ik wel wat met de space sets, dus Saturn V, Lunar Lander en nu ook ISS heb ik (bijna, komt aankomende week vast binnen) allemaal. Als 10231 nog te koop zou zijn, dan kocht ik die ook. Ik hoop echt dat we daar een opvolger van gaan zien.

Maar goed, beginnen aan een thema kost je dus klauwen met geld. Hidden Side is overigens wel leuk, ik heb de bus aan mijn neefje gegeven voor zijn verjaardag, hij speelt nog regelmatig de interactieve game.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:09

Qu3st

TripleQ schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:01:

[Afbeelding]
Oei! Ik heb ooit gehad dat ik hem aan de visite liet zien en de trappen uit elkaar haalde dat de middelste trap ook door de kamer was verspreidt :F

• Kapoen
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op zondag 2 februari 2020 @ 01:36:
[...]

Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben, je bent zo een vermogen kwijt. Het is natuurlijk gaaf om alles te hebben, maar je arme portemonnee.
Zo denk ik er ook over, ik hoef niet noodzakelijk alles te hebben van een thema. Maar ik kijk ook graag naar hoe andere AFOL's hun hobby beleven/uitbouwen :9 Als iemand dan besluit om alle postz... sets van een serie te willen verzamelen kan ik daar alleen maar bewondering voor hebben _/-\o_

• almightyarjen

almightyarjen

[...]

Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben, je bent zo een vermogen kwijt.
Gelukkig is Trains geen thema meer :P

• B2
  • Laatst online: 06:55

B2

wa' seggie?

almightyarjen schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Gelukkig is Trains geen thema meer :P
Nou ja “gelukkig”... 🤔

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 12:47

Ik heb dit wanneer de Defender in derde of vierde versnelling staat. De universal joints en gears ben ik al vijf keer nagelopen. Volgens mij gewoon een issue met deze build. De hoeveelheid tandwielen creëert slack, en daardoor lopen deze uiteindelijk vast.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zie zo al dat je de kruiskoppeling niet goed hebt zitten. Check dit filmpje. En ja, dit staat verkeerd in de bouwinstructie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• AppieNL
Tevens zitten er tandwiel constructies in de gearbox die gemonteerd zijn op een as/pin met connectors. De afstand tussen de tandwielen is hierdoor nagenoeg nooit exact hetzelfde als de afstand tussen gaten in een liftarm met daarop de tandwielen gemonteerd, want het verschuift of niet goed tegen elkaar aan gedrukt of juist te stevig aangedrukt. Ik geloof dat de PimpMyDefender ook zo'n beetje alles heeft vervangen met liftarms (en ook de u-joints eruit gehaald).

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

zonoskar schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Ik zie zo al dat je de kruiskoppeling niet goed hebt zitten. Check dit filmpje. En ja, dit staat verkeerd in de bouwinstructie.

[YouTube: How to fix the cracking noise of the LEGO Technic 42110 Land Rover Defender]
Dan snap ik niet wat je bedoeld, want die joints heb ik op de dezelfde as uitgelijnd, dus die gleufjes van die joint zitten op beide assen op dezelfde plek.
Deze joints had ik inderdaad al bekenen, maar dat andere tandwiel waar ze het over hadden, die heb ik gechecked en lijkt goed te zitten.
AppieNL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:44:
Tevens zitten er tandwiel constructies in de gearbox die gemonteerd zijn op een as/pin met connectors. De afstand tussen de tandwielen is hierdoor nagenoeg nooit exact hetzelfde als de afstand tussen gaten in een liftarm met daarop de tandwielen gemonteerd, want het verschuift of niet goed tegen elkaar aan gedrukt of juist te stevig aangedrukt. Ik geloof dat de PimpMyDefender ook zo'n beetje alles heeft vervangen met liftarms (en ook de u-joints eruit gehaald).
Ik ga daar ook nog wel even kijken, want ik heb toch een aantal defenders gezien die wel mooi lopen, misschien dat ik dan nog wat andere inzichten krijg.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• DukeBox
Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben
Ben ik 100% met je eens maar dit thema ben ik wel overwogen gaan sparen.

Het is een eigen lijn dus zitten er geen royalties aan vast. Dat zie je ook terug aan de prijzen van de sets (en prijs/stenen). Ze zijn ook regelmatig in de aanbieding wat soms wel 50% scheelt op de adviesprijs. Alles van serie 1 incl. de special heb ik voor ~ €280 gekocht (om mee te spelen, niet om te bewaren), dat zijn 3995 steentjes bij elkaar.

Daarnaast spreekt de set mij en de kids erg aan, speel factor is hoog (stevig zonder dat er van alles afvalt) en de details van de builds zijn ook van een bovengemiddeld niveau.

De app vind ik meer een gimmick want na het behalen van alle targets is de speelbaarheid wel voorbij (of ik heb nog wat gemist). De kids spelen dat ook maar zelden.

Ik moet wel toegeven dat ik niet verwacht had dat er nog een 2e serie bij zou komen maar eigenlijk vind ik dat toch wel leuk. Ik heb geen harde cijfers gezien maar het was ook meer een gevoel dat de set niet zo aansloeg bij het publiek. Met name de verpakkingen zijn verschrikkelijk, je kan aan de doos bijna niet zien wat je eigenlijk koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 02-02-2020 13:20 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben,
Als je alles van alle thema's koopt dan valt het wel mee.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-12 08:52
[...]
Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben, je bent zo een vermogen kwijt.
Hier thuis is Ninjago helemaal het ding, ik denk dat de collectie inmiddels dik over de 20 kilo weegt. Wat het allemaal gekost heeft wil ik niet eens weten..

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
Zondagmiddag build.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vIqnsZel.jpg

• Pin0
  • Niet online
Kantoor gebouw nagemaakt in stud.io
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49473900956_86b039a6d7_c.jpgPicturae

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Kapoen
  • Nu online
DukeBox schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:06:
[...]
Ik moet wel toegeven dat ik niet verwacht had dat er nog een 2e serie bij zou komen maar eigenlijk vind ik dat toch wel leuk. Ik heb geen harde cijfers gezien maar het was ook meer een gevoel dat de set niet zo aansloeg bij het publiek. Met name de verpakkingen zijn verschrikkelijk, je kan aan de doos bijna niet zien wat je eigenlijk koopt.
Die kritiek op de verpakking van Hidden Side sets heb ik al vaker gehoord, het is jammer dat Lego er blijkbaar geen gehoor aan heeft gegeven. Of zoals je zelf al aangeeft, misschien verwachtte Lego zelf ook geen tweede serie en hebben ze het concept dan maar zo gelaten. Uiteraard is dit gewoon giswerk van mijn kant.

Ik verwacht eigenlijk nog altijd een opvolger voor Nexo Knights dat nu toch al even geleden (1 jaar, 2 jaar...?) stopgezet werd. Misschien vult Lego dit gat op met experimentele zaken zoals Hidden Side.

• AppieNL
Niet direct met Lego te maken, maar toch ook weer wel, want gebruik het alleen voor Lego: ik zit net naar mijn youtube kanaal te kijken. Ik ben toch licht teleurgesteld dat Youtube niet duidelijk neer zet dat ik reacties heb disabled vanwege hun bullshit regels mbt COPPA. Nu lijkt het net alsof ik geen interactie zou willen. Ik heb het dus in elke beschrijving er maar even bijgezet.
Reactions disabled due to Youtube kiddy regulations.
Tot mijn verbazing staat elke link richting een topic op Eurobricks van mijn bouwsels ook nog doodleuk in de beschrijving. Ik dacht dat ze dat zouden verwijderen?

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 02-02-2020 15:25 ]

• Kapoen
  • Nu online
AppieNL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 15:23:
Niet direct met Lego te maken, maar toch ook weer wel, want gebruik het alleen voor Lego: ik zit net naar mijn youtube kanaal te kijken. Ik ben toch licht teleurgesteld dat Youtube niet duidelijk neer zet dat ik reacties heb disabled vanwege hun bullshit regels mbt COPPA. Nu lijkt het net alsof ik geen interactie zou willen. Ik heb het dus in elke beschrijving er maar even bijgezet.

[...]

Tot mijn verbazing staat elke link richting een topic op Eurobricks van mijn bouwsels ook nog doodleuk in de beschrijving. Ik dacht dat ze dat zouden verwijderen?
Jangbricks kondigde enkele weken geleden aan dat hij de impact van dat COPPA debacle had onderschat. Blijkbaar heeft hij nu toch een manier gevonden om videos te blijven maken en comments/subscriptions te krijgen. Hij komt nu altijd in beeld aan het begin van zijn reviews, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat de manier is om problemen te vermijden.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Jangbricks kondigde enkele weken geleden aan dat hij de impact van dat COPPA debacle had onderschat. Blijkbaar heeft hij nu toch een manier gevonden om videos te blijven maken en comments/subscriptions te krijgen. Hij komt nu altijd in beeld aan het begin van zijn reviews, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat de manier is om problemen te vermijden.
Ja dat is zijn nieuwe format, wat COPPA proof zou moeten zijn. De regels zijn erg vaag. Ik heb zelf ook wat video's terug gezet zodat mensen kunnen reageren, video's waarvan ik denk dat het duidelijk is dat ze voor mixed audience zijn.

• WeAreLegion
  • Niet online
Het duurde even maar Apollo V is klaar. Wat een ontzettend toffe build en ding ziet er echt super uit!

Gister ook de Statue of Liberty gemaakt die was ook leuk om te doen. Op naar de volgende!

Apollo Saturn V

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
WeAreLegion schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:45:
Het duurde even maar Apollo V is klaar. Wat een ontzettend toffe build en ding ziet er echt super uit!

Gister ook de Statue of Liberty gemaakt die was ook leuk om te doen. Op naar de volgende!

[Afbeelding: Apollo Saturn V]
Toch benieuwd wat de astronauten dachten toen ze naast Zweinstein terecht kwamen... :+

per aspera ad astra

• mschol
  • Niet online
WeAreLegion schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:45:

[Afbeelding: Apollo Saturn V]
geinig, wel beetje zonde dat de funko's in doos zitten :P

• WeAreLegion
  • Niet online
mschol schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:21:
[...]
geinig, wel beetje zonde dat de funko's in doos zitten :P
Die gaan er nog uit, maar moet keer risers maken zodat ze omhoog komen en niet allemaal in een rijtje staan.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 22:29
[...]

Als ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren, dan is het dat je niet alles van één thema moet willen hebben, je bent zo een vermogen kwijt. Het is natuurlijk gaaf om alles te hebben, maar je arme portemonnee. De Harry Potter sets zijn ook zo gevaarlijk wat dat betreft. Of wat dacht je van Creator Expert Winter Village. Als ik daar op tijd bij was geweest dan had ik al die sets gekocht.

...
Dat ken ik. Ben toen de architecure serie uitkwam vol goede moed eraan begonnen de sets waren toen 3 tot 5 tientjes per stuk. Helaas heb ik het niet meer volgehouden nu ze echt regelmatig 100+ kosten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 12:47
AppieNL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:44:
lol... vandaag PimpMyDefender gemaakt. Alles behalve de body vanaf het begin opnieuw gebouwd. Helaas blijkt het eindresultaat nog meer frictie te hebben dan de originele build. Bovendien zitten er nogal onorthodoxe bouwmethodes bij (buigen e.d.). :X

• vectormatic
  • Laatst online: 20-12 23:25

vectormatic

Warlock of the doorlock

Flozem schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:24:
[...]

lol... vandaag PimpMyDefender gemaakt. Alles behalve de body vanaf het begin opnieuw gebouwd. Helaas blijkt het eindresultaat nog meer frictie te hebben dan de originele build. Bovendien zitten er nogal onorthodoxe bouwmethodes bij (buigen e.d.). :X
Oei, dat is niet tof :( Nou zal het nog wel even duren voordat ik tijd heb om de Defender te bouwen, maar dan is de hoop op een goed werkende versie wel klein

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:56

Heimdallr

Asgard

Kapoen schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Zo denk ik er ook over, ik hoef niet noodzakelijk alles te hebben van een thema. Maar ik kijk ook graag naar hoe andere AFOL's hun hobby beleven/uitbouwen :9 Als iemand dan besluit om alle postz... sets van een serie te willen verzamelen kan ik daar alleen maar bewondering voor hebben _/-\o_
Zelf doe ik het als volgt. Ik koop geen sets duurder dan 100 euro en koop maximaal voor 100 euro aan Lego per maand. Dit doe ik al een tijdje zo en dat werkt voor mij perfect. Verder vraag ik voor mijn verjaardag altijd Lego.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

• NyceNL
[...]

Ook hier is de ‘drang’ er om alle (beschikbare) modulars te kopen, zo heb ik ze allemaal sinds Parisian Restaurant. De oudere modulars hoef ik dan weer niet persé te hebben, die vind ik vaak qua interieur dan ook niet mooi genoeg. Iedere nieuwe modulars koop ik eigenlijk ‘blind’, ik wil hem toch wel hebben.

Tevens heb ik wel wat met de space sets, dus Saturn V, Lunar Lander en nu ook ISS heb ik (bijna, komt aankomende week vast binnen) allemaal. Als 10231 nog te koop zou zijn, dan kocht ik die ook. Ik hoop echt dat we daar een opvolger van gaan zien.

Maar goed, beginnen aan een thema kost je dus klauwen met geld. Hidden Side is overigens wel leuk, ik heb de bus aan mijn neefje gegeven voor zijn verjaardag, hij speelt nog regelmatig de interactieve game.
Ik heb dit willen doen met de speed champions, maar daar gaan er ook een aantal heel hard in de prijs omhoog. Plus de nieuwe varianten worden nu ook best prijzig. 1 Keer een ali variantje geprobeerd, maar dit voelt niet goed :p (plus de stickers zijn echt een afknapper :X mja waar voor je geld). Daarna gekeken naar minifigs sparen.. Maar daar ook maar van afgezien aangezien ik dan leningen moet gaan afsluiten 8)7

• Kapoen
  • Nu online
NyceNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:37:
[...]
Daarna gekeken naar minifigs sparen.. Maar daar ook maar van afgezien aangezien ik dan leningen moet gaan afsluiten 8)7
Het nadeel aan minifigs sparen zijn al die exclusieve releases, hetzij op speciale beurzen of heel kleine oplages in bepaalde werelddelen.
Heimdallr schreef op maandag 3 februari 2020 @ 06:25:
[...]
Zelf doe ik het als volgt. Ik koop geen sets duurder dan 100 euro en koop maximaal voor 100 euro aan Lego per maand. Dit doe ik al een tijdje zo en dat werkt voor mij perfect. Verder vraag ik voor mijn verjaardag altijd Lego.
Voor mij is de realiteit de remmende factor: ik woon op een appartement, dus ik heb gewoon geen plaats om alle leuke sets kwijt te kunnen. Daarom moet ik heel hard selecteren in mijn aankopen. Nuja, zelfs al had ik de plaats, dan nog zou ik moeten selecteren. Er zijn nu eenmaal veel mooie sets in de verschillende thema's dat ik wel moet kiezen ipv één thema te willen sparen.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Kapoen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:47:
[...]

Het nadeel......in bepaalde werelddelen.

[...]

Voor mij is de realiteit de remmende factor: ik woon op een appartement.....ik wel moet kiezen ipv één thema te willen sparen.
Zo herkenbaar :X

• NyceNL
[...]

Het nadeel aan minifigs sparen zijn al die exclusieve releases, hetzij op speciale beurzen of heel kleine oplages in bepaalde werelddelen.

[...]

Voor mij is de realiteit de remmende factor: ik woon op een appartement, dus ik heb gewoon geen plaats om alle leuke sets kwijt te kunnen. Daarom moet ik heel hard selecteren in mijn aankopen. Nuja, zelfs al had ik de plaats, dan nog zou ik moeten selecteren. Er zijn nu eenmaal veel mooie sets in de verschillende thema's dat ik wel moet kiezen ipv één thema te willen sparen.
Ruimte is inderdaad ook een ding ja.. Als geld ook geen remmende factor was geweest had ik inderdaad ook een bugatti en porsche 911 gehaald ;) Maar jammer genoeg blijft geld wel altijd een remmende factor :p

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

[...]

Tja, ook in een huis heb je dat probleem, als je een beetje brede interesse hebt kwa themas is het tegenwoordig gewoon veel te veel. Ik heb mezelf teruggeschaald naar Technic (en dan alleen sets die ik echt leuk vind) en speed champions, en dan nog ligt meer dan de helft op zolder/weggeborgen in de kast. Voordeel is wel dat ik zo af en toe de displays eens kan varieren, dan gaan de 3 speed champions die ik als display heb staan naar zolder en komen er drie anderen te staan

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:07
harley schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Dat ken ik. Ben toen de architecure serie uitkwam vol goede moed eraan begonnen de sets waren toen 3 tot 5 tientjes per stuk. Helaas heb ik het niet meer volgehouden nu ze echt regelmatig 100+ kosten.
Ik had bedacht om de architecture series te kopen van plekken/steden waar ik geweest ben, als een soort aandenken. Maar ik begon pas in 2018, dus als je dan nog sets uit het begin van de serie moet vinden, wordt dat ook weer stervensduur.

There is no place like 127.0.0.1

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dannisi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Ik had bedacht om de architecture series te kopen van plekken/steden waar ik geweest ben, als een soort aandenken. Maar ik begon pas in 2018, dus als je dan nog sets uit het begin van de serie moet vinden, wordt dat ook weer stervensduur.
Is bricklinken geen optie? De bouwinstructies zijn allemaal openbaar, dus dan kan je gewoon de benodigde onderdelen los kopen en gaan.

• The Eagle

The Eagle

Dannisi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Die dingen waren al aan de prijs, als je de reis er bij moet nemen wordt het wel heel prijzig :X
Parijs en de Trevifontein valt nog mee, Vegas en NY wordt al prijziger en Singapore doet het ook leuk :P

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 19:07

Ikzelf heb één 'sub-thema' wel compleet, en dat zijn de Creator Expert auto's, met uitzondering van de 10187 VW Beetle waarvan ik persoonlijk niet vind dat die set in dit thema thuis hoort. Dit is een mooie serie die zelfs voor nieuwe starters nu nog wel compleet te maken is, met alleen de Ferrari F40 en de Mini Cooper al uit productie waarbij de F40 zeldzaam en dus duur begint te worden.

Van de Modular buildings heb ik de gebouwen die vanaf 2015 nog te koop waren in bezit, behalve de Modulars van 2019 en 2020. Dus Pet Shop, Palace Cinema, Parisian Restaurant, Detective's Office, Brick Bank, Assembly Square en Downtown Diner. Deze Modulars zijn een beetje een traditioneel verjaardagscadeau voor mij geworden, wat ik elk jaar van mijn lieve vrouw krijg. :)

Die NASA sets heb ik trouwens ook. De Saturn V staat erg mooi naast de TV in de huiskamer, en de Lunar Lander heeft momenteel een mooi plekje in de een vak van de boekenkast. De ISS gaat er zeker op termijn ook nog wel komen maar heeft geen haast voor mij. Ik combineer het wel met een leuke promo aanbieding op termijn. ;)

Ik heb trouwens ook aardig wat sets uit de Ideas serie maar daar heb ik niet de drang om alles uit die serie te hebben. Alleen wat mij persoonlijk aanspreekt heb ik in mijn collectie. Sets als Adventure Time of Big Bang Theory bv. hoefde ik niet te hebben.

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 20:51
[...]

[...]

Herkenbaar, hoewel de realiteit nog niet echt binnen komt...

Ik merk het vooral bij series die ik vanaf het begin heb dat ik eigenlijk geen set kan laten staan:
- Modulars (ik heb ze allemaal behalve die van dit jaar (nog), nu stoppen is natuurlijk 'zonde')
- Winter village (wederom, compleet op laatste na)
- Treinen (Redelijk wat 9V spul, IR heb ik overgeslagen, maar Power Functions treinen compleet en ook PowerUp zal wel weer compleet worden)

En dan hebben we het nog niet over de 'incidentele' aankopen zoals Creator Expert (fairground sets), Ideas of grote Lego Movie sets (Ninjago City blijft een all-time favoriet).

Gisteren m'n kastruimte maar weer eens anders ingedeeld zodat ik nog net wat meer kwijt kan :-D

dus...

• almightyarjen

almightyarjen

^^gesproken over fairground sets, die serie is gestopt? Ik heb daarvan al een tijd lang geen grote nieuwe set gezien. Was de laatste niet de draaimolen? :?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:11:
^^gesproken over fairground sets, die serie is gestopt? Ik heb daarvan al een tijd lang geen grote nieuwe set gezien. Was de laatste niet de draaimolen? :?
draaimolen doet t nog, reuzerad is er uit. je hebt dan nog zon klein 'achtbaantje' :+ afgelopen jaar. daarlangs is die rocket (groot en klein), people pack, ijscotruck, mini achtbaan met schip etc. stiekem toch redelijk wat kleine/middelgrote setjes voor geweest.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

himlims_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:13:
[...]

draaimolen doet t nog, reuzerad is er uit. je hebt dan nog zon klein 'achtbaantje' :+ afgelopen jaar. daarlangs is die rocket (groot en klein), people pack, ijscotruck, mini achtbaan met schip etc. stiekem toch redelijk wat kleine/middelgrote setjes voor geweest.
De grote achtbaan was waarschijnlijk de laatste grote set, met de draaimolen die er ook nog is. Misschien komt er dit jaar een nieuwe uit, kan ook zijn dat ze dus over zijn op kleinere fairground sets. Zou jammer zijn!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• almightyarjen

almightyarjen

Ik was die achtbaan ff vergeten, terwijl ik die hier zelf heb staan :')

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:56:
Ik heb mezelf teruggeschaald naar Technic (en dan alleen sets die ik echt leuk vind) en speed champions, en dan nog ligt meer dan de helft op zolder/weggeborgen in de kast. Voordeel is wel dat ik zo af en toe de displays eens kan varieren, dan gaan de 3 speed champions die ik als display heb staan naar zolder en komen er drie anderen te staan
Same here, Technic auto's en Speedchampions. Ik heb mijn Speedchampions in een Ikea Kasseby. Daar passen 6 speedchampions in, al weet ik niet hoeveel van de nieuwe 8 studs brede Speedchampions er in gaan passen. Ik wil nog voor elke auto een 2x2 brick in het lijstje lijmen, zodat ik ze ook op kan hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aK7UxGb4yW4VEGjQ30vvQ1K9/full.jpg

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Tja, ook in een huis heb je dat probleem, als je een beetje brede interesse hebt kwa themas is het tegenwoordig gewoon veel te veel. Ik heb mezelf teruggeschaald naar Technic (en dan alleen sets die ik echt leuk vind) en speed champions, en dan nog ligt meer dan de helft op zolder/weggeborgen in de kast. Voordeel is wel dat ik zo af en toe de displays eens kan varieren, dan gaan de 3 speed champions die ik als display heb staan naar zolder en komen er drie anderen te staan
Herkenbaar. Ik vind bijvoorbeeld de Boomhut een hele mooie set. Maar probeer me toch maar te focussen op de modulars (ook al heb ik er daar een aantal van gemist). Er zijn teveel coole duurdere sets om allemaal te kopen. Mooi luxeprobleem dacht ik zo. :)

Qua display-ruimte heb ik het geluk dat Disney met hun Star Wars-films al m'n enthousiasme voor Star Wars heeft weten weg te nemen, dus er is voorlopig weer genoeg ruimte om op te vullen met andere dozen. :+

• NyceNL
zonoskar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:45:
[...]

Same here, Technic auto's en Speedchampions. Ik heb mijn Speedchampions in een Ikea Kasseby. Daar passen 6 speedchampions in, al weet ik niet hoeveel van de nieuwe 8 studs brede Speedchampions er in gaan passen. Ik wil nog voor elke auto een 2x2 brick in het lijstje lijmen, zodat ik ze ook op kan hangen.

[Afbeelding]
Heb je ze vast gemaak? of rusten ze allemaal op elkaar?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NyceNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:54:
[...]

Heb je ze vast gemaak? of rusten ze allemaal op elkaar?
Op de foto ligt het kastje gewoon horizontaal. Maar ik wil 2x2 bricks in het kastje lijmen en daar de auto's op zetten, dan hangen de auto's aan de brick. (of 2x2 plates als bricks te hoog zijn). Ik kom er maar steeds niet toe om wat bricks te bestellen :) En dan kom ik nog een kastje te kort ook, want die 2 die onderin staan wil ik natuurlijk in een apart kastje.
/edit: En dan moeten er natuurlijk nog 4 speedchampions bij komen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 03-02-2020 15:01 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Op de foto ligt het kastje gewoon horizontaal. Maar ik wil 2x2 bricks in het kastje lijmen en daar de auto's op zetten, dan hangen de auto's aan de brick. (of 2x2 plates als bricks te hoog zijn). Ik kom er maar steeds niet toe om wat bricks te bestellen :) En dan kom ik nog een kastje te kort ook, want die 2 die onderin staan wil ik natuurlijk in een apart kastje.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/08/LEGO-Ideas-Peugeot-205-Turbo-16-696x398.png
blijft toch wel een van de gaafste settings vind ik voor display van auto.

was er hier niet een tweaker bezig om een 'race diorama' te maken?

• NyceNL
zonoskar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Haha oke, vroeg me al af hoe dat er uit ging zien. :p Maar klinkt zo als een mooie manier om te te tonen!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NyceNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:01:
[...]

Haha oke, vroeg me al af hoe dat er uit ging zien. :p Maar klinkt zo als een mooie manier om te te tonen!
Ja, vond ik ook. Ze staan (hangen) stofvrij en het kastje heeft een deurtje waardoor je er makkelijk bij kan om auto's te wisselen. Ik heb wel gemerkt dat de diepte voldoende is voor de Speedchampions, maar voor een aantal city auto's is het te ondiep. En ik hoop dat de huidige Lambo Urus er in past. Al is dat niet een model dat ik mooi vind, dus niet rouwig als het niet zou passen.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-12 19:47
himlims_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]
blijft toch wel een van de gaafste settings vind ik voor display van auto.

was er hier niet een tweaker bezig om een 'race diorama' te maken?
Ik was er mee bezig en vorig jaar ook afgerond ;) Te vinden in Deel 5 van het topic:

la_fusion in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nu in korte tijd best wel wat LEGO gekocht, maar nou zit ik te bedenken hoe ik dit het beste op kan slaan als ik sets vervang met nieuwe. Hoe doen jullie dit? Ik bewaar de originele doos en zat te denken om ziplock backs te kopen en daar de LEGO in te doen zodat het allemaal netjes bij elkaar blijft.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

la_fusion schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Ik was er mee bezig en vorig jaar ook afgerond ;) Te vinden in Deel 5 van het topic:

la_fusion in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"
precies die ja! (ik krijg dat allemaal niet meer terug gevonden in de archieven van dit topic laat staan vorig deel :+).

Dit 'leeft' wat meer dan autos random geparkeerd, misschien her en der een 'oranje cone' (ik weet nederlands woord niet). Bankje met publiek. of start/finish lijn. minifigure met vlag / camera?

ben zelf de speed champs in deze aan het zetten; https://www.ikea.com/be/n...kast-zwartbruin-10119206/
WeAreLegion schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:42:
Ik heb nu in korte tijd best wel wat LEGO gekocht, maar nou zit ik te bedenken hoe ik dit het beste op kan slaan als ik sets vervang met nieuwe. Hoe doen jullie dit? Ik bewaar de originele doos en zat te denken om ziplock backs te kopen en daar de LEGO in te doen zodat het allemaal netjes bij elkaar blijft.
plastic bakken bij de action 2-3eur p/s verschillende hoogte/diepte

[ Voor 36% gewijzigd door himlims_ op 03-02-2020 15:50 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .