Die oliepijplijn is idd wel een leuk idee! Maar ik wil in 80's stijl blijven, hoe maak je die met 80's onderdelen?The Eagle schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:38:
@almightyarjen systeemvloer (of gewoon een paar flinke multiplexplaten met een balkje er onder) was ook mijn eerste idee. Maar dat wordt nu wat lastig.
Wat je wel zou kunnen doen: bouw een olieterminal (wagons had je al iirc) en laat een oliepijplijn door het landschap lopen. Daar kunnen dan prima je kabeltjes langs
protip: haal bij de modelspoorzaak dunne kabeltjes. Die van lego zijn standaard vrij dik en stug en relatief lastig te verwerken terwijl je dat spul uit een modelspoorzaak zo overal neerlegt.
Ander idee: vermommen als elektra boven de grond zoals je in Belgie ziet.
Edit: Ik moet beter lezen.
Ik vermoed echter wel dat het overgrote deel van de wereldbevolking juist wél bovengrondse bedrading gewend is.
Gasleiding zou je met https://www.bricklink.com...catalogitem.page?P=3063#T kunnen doen, die is er al sinds 1955
Ik vermoed echter wel dat het overgrote deel van de wereldbevolking juist wél bovengrondse bedrading gewend is.
Gasleiding zou je met https://www.bricklink.com...catalogitem.page?P=3063#T kunnen doen, die is er al sinds 1955
[ Voor 101% gewijzigd door pagani op 24-01-2020 16:00 ]
Rechte pijpleiding is niet zo moeilijk, maar als je bochten wil/moet gaan maken weet ik ook zo snel geen mooie oplossing. Je kan natuurlijk wel iets verzinnen als een 'pompstation' waar je op aansluit en met een andere hoek weer vertrekt.almightyarjen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:30:
Die oliepijplijn is idd wel een leuk idee! Maar ik wil in 80's stijl blijven, hoe maak je die met 80's onderdelen?
Als je dan alles toch ophoogt, kun je de gele brug toch nog gebruiken als je het onderdoorspoor dan niet ophoogtalmightyarjen schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:53:
Ik weet niet half waar ik al die draden moet latenJe kan ze mooi wegwerken onder de rails, maar dan mag ik die rails wel een plate verhogen met 1x2's onder de sleeper plates, anders gaat dat nooit passen ben ik bang.
Meer over de gele brug:
YouTube: LEGO 12v Trains - 1980's LEGO 7777 Trains Ideas Book Layout (Street ...
[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 24-01-2020 22:57 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Daar passen geen 36 draadjes doorheen. En om meerdere leidingen van 3 meter lang te maken wordt wel heel erg prijzigJeroenE schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:22:
[...]
Rechte pijpleiding is niet zo moeilijk, maar als je bochten wil/moet gaan maken weet ik ook zo snel geen mooie oplossing. Je kan natuurlijk wel iets verzinnen als een 'pompstation' waar je op aansluit en met een andere hoek weer vertrekt.
Ophoging wordt maximaal 1 plateGeeBee schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:43:
[...]
Als je dan alles toch ophoogt, kun je de gele brug toch nog gebruiken als je het onderdoorspoor dan niet ophoogt
Meer over de gele brug:
YouTube: LEGO 12v Trains - 1980's LEGO 7777 Trains Ideas Book Layout (Street ...
Voor de geïnteresseerden: hierbij een Work In Progress video over de huidige stand van zaken: YouTube: Vintage Lego train layout Episode 6: wires, lot's of wires
New WIP-video... like first, watch later 
Ik zag het probleem niet helemaal tot op het eind van de video, maar je wilt de draden onder de rails verbergen, dus niet gewoon er onderdoor en dan via de kortste weg.
Ik ken de I/O-signalen van de afstandsbedieningen niet, maar kun je een common ground gebruiken zodat je verder nog maar 1 signaaldraad nodig hebt per wissel/overgang/ etc?
Misschien heb je dan hier wat aan?
https://www.eurobricks.co...-dissassembly-and-repair/
Verder kun je het qua draden en afstandsbedieningen nog een beetje beperken door steeds de beide wissels van de parallelsporen gelijktijdig te bedienen.
Ik zag het probleem niet helemaal tot op het eind van de video, maar je wilt de draden onder de rails verbergen, dus niet gewoon er onderdoor en dan via de kortste weg.
Ik ken de I/O-signalen van de afstandsbedieningen niet, maar kun je een common ground gebruiken zodat je verder nog maar 1 signaaldraad nodig hebt per wissel/overgang/ etc?
Misschien heb je dan hier wat aan?
https://www.eurobricks.co...-dissassembly-and-repair/
Verder kun je het qua draden en afstandsbedieningen nog een beetje beperken door steeds de beide wissels van de parallelsporen gelijktijdig te bedienen.
[ Voor 63% gewijzigd door GeeBee op 25-01-2020 10:36 ]
Volgens mij is het een simpele schakelaar welke de polariteit omdraait. Common GND is er dus niet. Ik heb ook wel aan een modbus systeem lopen denken, maar ik wil het zoveel mogelijk origineel houden.GeeBee schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:13:
New WIP-video... like first, watch later
Ik had het probleem idd niet helemaal duidelijk omschreven. Loodrecht onder de rails door lukt wel, maar parallel eronder was dus het idee.
Goeie tip van die gezamenlijke wissels, ik ga kijken of ik dat op andere plekken ook kan toepassen!
Polariteitwissel denk ik zo, zo te zien.
https://imgur.com/a/RtNWO4c
Veel klemmetjes en veertjes, als dat maar goed gaat
https://imgur.com/a/RtNWO4c
Veel klemmetjes en veertjes, als dat maar goed gaat
[ Voor 29% gewijzigd door GeeBee op 25-01-2020 10:45 ]
Irl liggen kabels toch ook gewoon langs het spoor in het gras? Vaak genoeg gezien iig. Kan ook gewoon, hele zut bloemetjes naast het spoor en daar de kabels doorheen gras groeit er toch altijd wel langs.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat snap ik, maar de oorspronkelijke suggestie was dat je de draden naast een pijpleiding zou leggen. Dat is natuurlijk iets anders als erdoor.almightyarjen schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:51:
Daar passen geen 36 draadjes doorheen. En om meerdere leidingen van 3 meter lang te maken wordt wel heel erg prijzig
Maar ook in dat geval is 36 natuurlijk een beetje veel om casual langs een pijpleiding te leggen. Je zou er bijna iets draadloos voor moeten knutselen
Ik heb 'even' naar je video gekeken, dus nu snap ik je probleem beter (denk ik). Ik zou inderdaad niet overal de rails ophogen. Niet zo zeer voor de kleur dit niet tachtiger jaren is, maar alleen al voor de prijs.
Ik had vroeger niet zoveel draadjes, een aantal voor verlichting en een paar wissels. Daar had ik als kind totaal geen probleem mee dat de draden "gewoon" van de trafo naar de juiste plek gingen.
Kan je jezelf er niet overheen zetten dat de draden zichtbaar zijn? Als je een route naar buiten je rails weet te leggen kan je langs de zijkanten gewoon een berg draden neer leggen.
Je wil dit zelf al gedeeltelijk verstoppen achter een achtergrond. Dat is vast niet te realiseren langs de hele baan, maar ik zou er zelf niet zo heel veel moeite mee hebben als er hier en daar wat kabels zichtbaar zijn.
In het ergste geval kan je er (als je eenmaal naast de rails bent) nog iets anders over heen leggen, al is het maar een wit, groen of grijs papiertje of een lapje stof. Dat kan dan een "weiland" zijn ofzo.

(klik voor groter)
Gistermiddag begonnen met de Fat Boy, en maar gelijk afgemaakt.. leuk om te bouwen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Vraagje, ik ben sinds kort maar weer eens begonnen met Lego bouwen (Friends en Harry Potter Kloktoren), maar wil graag ook de Apollo Saturn (https://www.lego.com/nl-n...asa-apollo-saturn-v-21309). Nou zag ik dat hij uit de handel gaat maar hoe lang duurt dit meestal?
Ik heb vorige week maar het zekere voor het onzekere genomen en hem op lego.nl besteld. En zijn steeds minder winkels die hem nog maar verkopen. (Zie brickwatch)WeAreLegion schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:45:
Vraagje, ik ben sinds kort maar weer eens begonnen met Lego bouwen (Friends en Harry Potter Kloktoren), maar wil graag ook de Apollo Saturn (https://www.lego.com/nl-n...asa-apollo-saturn-v-21309). Nou zag ik dat hij uit de handel gaat maar hoe lang duurt dit meestal?
Ondertussen al een paar avondjes zoet mee geweest, en heb de twee trap bijna af
Dit model is al een tijdje ‘met uitsterven bedreigd’, en nu het jubileumjaar (50e verjaardag eerste maanlanding) achter de rug is zal de laatste stock snel verdwijnen. Zowiezo heeft deze set al een langer dan gemiddelde productie gekregen, ook weer vanwege het jubileumjaar vermoed ik.WeAreLegion schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:45:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dat, plus het feit dat LEGO de vraag naar deze set in het begin flink had onderschat zodat de Saturn V set maandenlang na release nauwelijks leverbaar was. Om dat te compenseren heeft LEGO de normale productie duur voor deze set verlengd met een jaar. In het normale Ideas schema had de Saturn V eind 2018 uit productie moeten gaan.Kapoen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:47:
Dit model is al een tijdje ‘met uitsterven bedreigd’, en nu het jubileumjaar (50e verjaardag eerste maanlanding) achter de rug is zal de laatste stock snel verdwijnen. Zowiezo heeft deze set al een langer dan gemiddelde productie gekregen, ook weer vanwege het jubileumjaar vermoed ik.
Het staat sinds december 2019 op "Binnenkort uit de handel" wat betekent dat de productie van de set al is gestaakt en LEGO nu alleen nog verkoopt vanuit de voorraad die er nog is. Zodra die voorraad op is dan is het ook echt over en afgelopen. Zoals je op Brickwatch ziet hebben alleen Amazon Italië, Amazon Frankrijk en Mister Bricks de set nog op voorraad, waarbij Amazon FR en Mister Bricks de set al voor ruim boven de originele prijs verkopen.
Oftewel: mocht je de Saturn V nog willen hebben voor een redelijke prijs is nu je laatste kans.
Dat weet niemand. Ik heb de set ook voor de zekerheid gekocht. Wel een mooi ding, hoewel het bouwen behoorlijk repetitief is.WeAreLegion schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:45:
Na de Lego technic Porsche 911 GT3 RS en Bugatti Chiron krijgen we dit jaar een Lamborghini (42115) komt uit voor VIP op 1 juni
Als ik Bricktastic mag geloven gaat het om een rode auto met vleugeldeuren. Mocht het inderdaad een Lambirghini zijn dan zou ik dat heel jammer vinden; zo'n brullende stier hoort oranje, geel of groen te zijn imho 
Tenzij het een Countach is, die kan wel in het rood.
Tenzij het een Countach is, die kan wel in het rood.
[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2020 14:26 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Op de International Toy Fair 2020 in Nuremberg is zojuist bekend gemaakt dat het een Lamborghini is! Het zal dan waarschijnlijk een nieuw model zijn, zoals ook het geval was bij de Porsche en de Bugatti, dus zeker geen Countachdvdkiwi schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:22:
Als ik Bricktastic mag geloven gaat het om een rode auto met vleugeldeuren. Mocht dat inderdaad zo zijn en is het een Lamborghini dan zou ik dat heel jammer vinden; zo'n brullende stier hoort oranje, geel of groen te zijn imho
Jammer. Leggen we het bedrag maar alvast opzij voor volgend jaar; zul je zien dat ze dan ook nog met een Ferrari komen.
[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2020 14:33 ]
Als het een Lambo Urus wordt (verwacht ik niet), dan gaat die er wel komen.

https://zusammengebaut.co...news-toy-fair-2020-87064/
Ziet er niet uit als een urus
Edit:
LEGO Technic 42115 Lamborghini Supercar: Exklusiver Release am 1. Juni, Maßstab 1:8, offiziell im weiteren Handel ab 1. August erhältlich!
[ Voor 21% gewijzigd door NyceNL op 28-01-2020 14:39 ]
Dat is toch geen échte LambirghiniArunia schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:33:
Als het een Lambo Urus wordt (verwacht ik niet), dan gaat die er wel komen.
Ik zou eerder een Aventador of Huracan verwachten.
*edit
Op basis van het plaatje hierboven ga ik uit van een Aventador.
[ Voor 62% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2020 14:46 ]
Lamborghini komt in Maart (Motorshow Geneve) met een nieuwe super/hypercar (codenaam LB48H). Die krijgen we dus waarschijnlijk in Juni van Lego.NyceNL schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:37:
[Afbeelding]
Dat wist ik niet eens! Ik ben benieuwdchrisO schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:41:
[...]
Lamborghini komt in Maart (Motorshow Geneve) met een nieuwe super/hypercar (codenaam LB48H). Die krijgen we dus waarschijnlijk in Juni van Lego.
Zo bedankt voor alle adviezen, net even naar grote toy shop geweest en hem toch maar even gekocht (de Apollo rocket). Van het weekend lekker bouwen!
Echt vet, die gaat als een malle verkopen.
Echt vet, die gaat als een malle verkopen.NyceNL schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:37:
[Afbeelding]
Edit:
LEGO Technic 42115 Lamborghini Supercar: Exklusiver Release am 1. Juni, Maßstab 1:8, offiziell im weiteren Handel ab 1. August erhältlich!
erg benieuwd naar type/model lamborgini; sommige zijn echt niet te pruimen
Waarschijnlijk de Lamborghini Sian:himlims_ schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:25:
[...]

Mijn zoontje heeft met zijn team de Benelux lego League gewonnen en mag nu naar Detroit eind april :-)

toch wel beetje fierDe leerlingen van Sint-Martinusscholen wonnen zaterdag de Benelux-finale van de First LEGO-league, een internationale robotwedstrijd voor jongeren van 11 tot 14 jaar. Nooit eerder ging een Belgisch team met de Benelux-beker aan de haal. Door hun overwinning mogen de leerlingen in april de Belgische landkleuren verdedigen op het wereldkampioenschap in Detroit.
Het OGEL-team uit Herk-de-Stad plaatste zich voor de Benelux-finale via de Limburgse regiofinales die Voka en Confederatie Bouw Limburg organiseerden op de Corda Campus. Samen met drie andere teams verdedigden ze de Limburgse eer in Breda. Ook Legomasters (Vrije Basisschool, Lommel West), Traffic Stars (Basisschool Merlijn, Tongeren) en City Builders (Basisschool De Eik, Wellen) leverden immers een voortreffelijke prestatie. In het totaal gingen de Limburgse teams met zes awards naar huis.
Spelenderwijs leren
Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka - KvK Limburg, is trots op het uitzonderlijke resultaat van de Limburgse scholen. “Leerkrachten en leerlingen hebben maanden naar dit moment toegewerkt. Hun inzet, doorzettingsvermogen en ondernemende aanpak hebben het verschil gemaakt. Samen met de steun van vijftig partnerbedrijven is dit een geweldig verhaal waar onderwijs en het professionele werkveld elkaar versterken.”
Ook Chris Slaets, directeur van de Confederatie Bouw Limburg, heeft enkel lovende woorden over de uitzonderlijke prestatie. “Het is nodig dat leerlingen op een speelse manier in contact komen met de mogelijkheden van techniek want bedrijven zijn steeds vaker op zoek naar werknemers met een STEM-achtergrond. Het tekort aan technisch geschoold personeel houdt de groei van de Limburgse industrie en bouw namelijk tegen. Als werkgevers nemen we onze verantwoordelijkheid en proberen we het STEM-onderwijs een duwtje in de rug te geven.”
Detroit
De FIRST LEGO League is een internationaal fenomeen en vindt plaats in 90 landen. Het OGEL-team stoot dankzij hun Benelux-overwinning daarom door naar het wereldkampioenschap in Detroit in april. Daar zullen tienduizenden kinderen de grote finale bijwonen.
Die Sian heeft geen vleugeldeuren. Hopelijk wordt ie ook niet rood. Vind ik een nogal saaie kleur voor Lamborghini's.
Ik heb de Porche en Bugatti overgeslagen. Niet helemaal mijn merk en duur. Lambo is wel mijn merk, en ik heb nu wat meer inkomen. Denk dat ie hier wel gaat komen
Ik heb de Porche en Bugatti overgeslagen. Niet helemaal mijn merk en duur. Lambo is wel mijn merk, en ik heb nu wat meer inkomen. Denk dat ie hier wel gaat komen
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
J2S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:36:
Die Sian heeft geen vleugeldeuren. Hopelijk wordt ie ook niet rood. Vind ik een nogal saaie kleur voor Lamborghini's.

Wat zijn dat dan?
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Wel raar dat in je link dit staat
Scissor doors (also called flap doors, wing doors, beetle-wing doors, turtle doors, switchblade doors, swing-up doors, Lamborghini doors,[1] and Lambo doors)
Grappig, bij vleugeldeuren denk ik aan het plaatje van de Lambo van chrisO. Bij die van de Mercedes noem ik dat "gullwing" deuren.
edit: lol@NyceNL dat ze ook lambo doors worden genoemd
Nooit geweten.
edit: lol@NyceNL dat ze ook lambo doors worden genoemd
Nooit geweten.
[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 28-01-2020 16:04 ]
Ik heb afgelopen weekend de 4956 (zo'n groot wit huis zonder inrichting) gekocht op een rommelmarkt. Weet iemand of er iets is met witte stenen uit deze periode? Ze lijken enigszins vergeeld, maar dan compleet egaal, ook op plekken die door andere stenen in het bouwwerk werden afgeschermd (volgens de verkoopster is de set opgebouwd en weggezet ooit, zat ook opgebouwd in de doos). Bij oude Lego stenen was het gebruikelijk dat alles aan de buitenkant van een bouwwerk verkleurde terwijl de binnenkant de originele kleur bleef.
Die had ook wel a-vent-a-door kunnen heten, mijn god wat een luchthapperchrisO schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:31:
[...]
Waarschijnlijk de Lamborghini Sian:
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ken de Mercedes deuren inderdaad ook als Gullwing doors, maar de Lambo deuren alleen als Scissor doors. Dus bij vleugeldeuren denk ik aan de Mercedes deuren. Maar blijkbaar is de terminologie een beetje fuzzy op dat gebied. Weer wat geleerd 
Ik hoop nog steeds dat ie niet rood gaat worden.
ga er maar vanuit dat ie niet rood wordtJ2S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:11:
Ik ken de Mercedes deuren inderdaad ook als Gullwing doors, maar de Lambo deuren alleen als Scissor doors. Dus bij vleugeldeuren denk ik aan de Mercedes deuren. Maar blijkbaar is de terminologie een beetje fuzzy op dat gebied. Weer wat geleerd
Ik heb niet heel veel met auto's en de Porsche en de Bugatti waren niet helemaal mijn ding, vooral met zo'n prijskaartje. Een lambo daarentegen... Ben benieuwd hoe ze de lijnen goed krijgen.
Zie wel eens wat Lambo MOCs voorbij komen, de lijnen lukt wel, maar vaak zijn de luchtinlaten aan de voor en zijkanten een moeilijker onderdeel om mooi te laten ogen ipv gewoon "een gat" in je MOC. Koplampen net zo.almightyarjen schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:14:
Ik heb niet heel veel met auto's en de Porsche en de Bugatti waren niet helemaal mijn ding, vooral met zo'n prijskaartje. Een lambo daarentegen... Ben benieuwd hoe ze de lijnen goed krijgen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je vragen hebt over de overname van Bricklink door Lego, dan is dit je kans om ze te stellen via de AMA:
https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1177044
https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1177044
Dear BrickLink members,
We hope you have had a great start to the new year! A big thank you for all of the feedback, questions and comments that you’ve shared here on BrickLink and on other forums over the past month. We’ve been busy reading through your posts and are excited to continue to hear your feedback and questions.
Julia Goldin - CMO, the LEGO Group
In this regard, we are pleased to announce today the LEGO AMA (‘Ask me anything’), where we would like to give you the opportunity to continue to ask questions regarding the LEGO Group’s acquisition of BrickLink and to help us understand more about what you want out of BrickLink.
Please do add your questions in the thread below*. We will update the LEGO FAQ on an ongoing basis with your most top-of-mind questions, until the closing of the AMA on 31st January 2020 at 9AM EST.
We remain committed to creating the best possible platform and experience for Adult LEGO enthusiasts whether you are a seller, buyer, a designer, or any combination of the three!
We look forward to hearing from you,
Julia
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
had je post gemist; die ankers ... geen idee hoe daarop ben gekomen om t-piece te gebruiken, verwacht ergens iets vergelijkbaars gezien (denk met speedracer - die hebben vaak wel bizondere bouw technieken).chrisO schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:29:
@himlims_ Hoe ben jij op het idee gekomen om de T-piece als muuranker te gebruiken? In LDD zou ik nooit op het idee zijn gekomen, vanwege het feit dat het onderdeeltje bij de technic tandwielen zit en dat is wel de laatste categorie om decoratieve elementen in te vinden.
En waarom gebruik je van die klassieke raampjes?
dit is enige wat ik bedacht kon krijgen om die 'ankers' te gebruiken.
klassieke raampjes; vind ze mooier / meer textuur dan de huidige generatie. gebruik overigens stud.io om te bouwen vanwege intergratie naar bricklink. Gooi alle stukjes op een hoop; of nu technic, friends of classic is; allemaal mogelijke blokjes die op elkaar werken
wel mooi gelukt die trap gevel
Niks mis mee.himlims_ schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:12:
[...]
ga er maar vanuit dat ie niet rood wordtbedoel ... geen ferrari, en lambo in rood ... van de andere kant, bij lego hebben ze wel meer bizondere beslissingen

Eindelijk een lambo die ik van mijn crypto opbrengsten ga kunnen kopen
https://www.autovisie.nl/wp-content/uploads/547344.jpg
https://zusammengebaut.co...gebaut-matthias-kuhnt.jpg
Het dak lijkt er wel op... een soort deukje in het midden...
https://zusammengebaut.co...gebaut-matthias-kuhnt.jpg
Het dak lijkt er wel op... een soort deukje in het midden...
Lego brengt een ‘clikits revival’ thema uit: Lego DOTS press release.
En hier staan foto’s van de partsp... sets: Lego DOTS official images.
Enkele voorbeelden (meer in artikel):

*edit* nog meer nieuws ivm thema’s en sets die uitkomen dit jaar: promobricks artikel
Deze vind ik wel interessant in de Creator serie:

*edit* nog meer nieuws ivm thema’s en sets die uitkomen dit jaar: promobricks artikel
31109 Piratenschiff 99,99€
[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 28-01-2020 18:37 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Lijkt me toch wel een Countach te zijn vanuit deze hoek.himlims_ schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:25:
[...]
Volgens bouwsteentjes gaat die nieuwe Lambo rond 380 euro kosten....
Dat is iets onder de originele prijs van de Bugatti Chiron. Als je ziet voor welke prijzen dat model op den duur werd verkocht... even wachten kan nooit kwaad. Heb ik met de Porsche en Bugatti ook gedaan. Al kan dit wel een instant buy worden, ik heb een zwak voor Lamborghini. Die strakke, scherpe lijnen moet toch juist goedkomen in/met Lego?Loader schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:48:
Volgens bouwsteentjes gaat die nieuwe Lambo rond 380 euro kosten....
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Gaaf die Lambo. Hebbuh!
Die Porsche en Bugatti heb ik laten gaan, heb daar minder mee. Als Lambo-fan moet ik die Lambo echt wel hebben.
Het is een moderne Lambo, getuige dat symbooltje voor het jaartal 2020. Dat refereert oa. naar de vorm in de achterlichten.
Het kan naast de Sian ook een extreem model zijn zoals de Reventon of Sesto Elemento.
Ik hoop alleen dat ie wel goed gaat lijken. Vond de Porsche daarin toch wel wat tegenvallen.
Ik gok er op dat ie eind van het jaar toch wel met 20% ergens te koop zal zijn. Mooi voor Sinterklaas
Die Porsche en Bugatti heb ik laten gaan, heb daar minder mee. Als Lambo-fan moet ik die Lambo echt wel hebben.
Het is een moderne Lambo, getuige dat symbooltje voor het jaartal 2020. Dat refereert oa. naar de vorm in de achterlichten.
Het kan naast de Sian ook een extreem model zijn zoals de Reventon of Sesto Elemento.
Ik hoop alleen dat ie wel goed gaat lijken. Vond de Porsche daarin toch wel wat tegenvallen.
Ik gok er op dat ie eind van het jaar toch wel met 20% ergens te koop zal zijn. Mooi voor Sinterklaas
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Vanaf 1 augustus al in de reguliere verkoop. Gaat een scherpe prijs worden aan het eind van het jaar.FeaR schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:32:
[...]
Dat is iets onder de originele prijs van de Bugatti Chiron. Als je ziet voor welke prijzen dat model op den duur werd verkocht... even wachten kan nooit kwaad. Heb ik met de Porsche en Bugatti ook gedaan. Al kan dit wel een instant buy worden, ik heb een zwak voor Lamborghini. Die strakke, scherpe lijnen moet toch juist goedkomen in/met Lego?
https://www.bricktastic.n...uni-te-koop-in-lego-shop/
Ik daarnaast ook uit naar de Bell Osprey (helikopter).
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2020 21:58 ]
Sián van 4786 onderdelen. Zat genoeg om de vorm goed te doen.QuattroNL schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:56:
Detroit? Lego had wel wat een vriendelijkere locatie kunnen kiezen voor een bouwwedstrijd zoals New York, Boston, Seattle of SF. Wel een plek om inspiratie op te doen.HaerdenCliff schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:33:
Mijn zoontje heeft met zijn team de Benelux lego League gewonnen en mag nu naar Detroit eind april :-)
Die haunted houses die ie heeft gemaakt zijn echt supermooi. Al het andere wat ik zo snel zag ook trouwens.gold_dust schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:41:
[...]
Detroit? Lego had wel wat een vriendelijkere locatie kunnen kiezen voor een bouwwedstrijd zoals New York, Boston, Seattle of SF. Wel een plek om inspiratie op te doen.
Wow, zijn andere foto's zijn ook zeer indrukwekkend! Ziet er allemaal heel vet uitgold_dust schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:41:
[...]
Detroit? Lego had wel wat een vriendelijkere locatie kunnen kiezen voor een bouwwedstrijd zoals New York, Boston, Seattle of SF. Wel een plek om inspiratie op te doen.
Ben benieuwd naar het nieuwe wittte huis (21054). Eerste versie (21006) vind ik mwoah, Capitool wel erg fraai dus deze zouden mooi bij elkaar kunnen staan. Wat zou 18+ inhouden trouwens? Was leuker geweest als er een nieuw gebouw was aangekondigd ipv de zoveelste re-make. En er mag ook wel weer eens een echt stukje architectuur uitgebracht worden, het zijn de laatste jaren vooral landmarks naast de standaard skylines.Kapoen schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:21:
Lego brengt een ‘clikits revival’ thema uit: Lego DOTS press release.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Als ik het goed begrijp is het anders, zie bijvoorbeeld Heroic_Nonsense in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"ErikT738 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:05:
Bij oude Lego stenen was het gebruikelijk dat alles aan de buitenkant van een bouwwerk verkleurde terwijl de binnenkant de originele kleur bleef.
De lambo is 99.9% de Sian, vergelijk het silhouette met het vooraanzicht van de Sian, Huracan en Aventador, de daklijn klopt alleen met de Sian. Daarnaast dat Y licht symbooltje, wat echt typisch Sian is. Wat de Reventon betreft, de Reventon was voor de Murciellago wat de Sian is voor de Aventador, de Sesto was dat voor de Gallardo (alleen dan iets extremer dan de Reventon/Sian)QuattroNL schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:56:
Gaaf die Lambo. Hebbuh!
Ik ben zelf in ieder geval heel erg benieuwd, maar gelet op hoe gaaf ik de GT3RS/Chiron vind, moeten ze wel hele rare dingen doen wil ik em laten schieten
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Op zich valt het wel mee zolang je in de stad zelf blijft, er is de laatste jaren behoorlijk geinvesteerd en het stadscentrum is veiliger dan de gemiddelde stad in de USA, er buiten is het wel behoorlijk pittig inderdaad. Mss is het interessant om ook hier een post te doen van hun avontuur als jullie dat leuk zouden vinden. Er strijden 1400 teams mee maar wel niet allemaal in hun klasse. Ik leef momenteel dus echt in een huis met een mini codertje wat best grappig is aangezien ik nooit aanzet heb gegeven. Ikzelf heb 12 jaar gewerkt als .net ontwikkelaar thans maar ik laat mijn zoon echt vrij te kiezen wat hij graag doet.gold_dust schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:41:
[...]
Het kopen van Lego op de juiste momenten is ook een sport van mij. Natuurlijk wil ik alles day one hebben, maar mijn plezier is er niet minder om als ik het pas een paar maanden later heb. Zo heb ik de GT3RS en Chiron beide voor rond de 200 euro gehaald en alle andere flagships ook rond de 40% korting. Heb nu dus een kleine 30k onderdelen met een average prijs van ongeveer 5.5 - 6 cent. En daar zitten ook de dure elektrische elementen van de Liebherr 42100 bij.FeaR schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:32:
[...]
Dat is iets onder de originele prijs van de Bugatti Chiron. Als je ziet voor welke prijzen dat model op den duur werd verkocht... even wachten kan nooit kwaad. Heb ik met de Porsche en Bugatti ook gedaan. Al kan dit wel een instant buy worden, ik heb een zwak voor Lamborghini. Die strakke, scherpe lijnen moet toch juist goedkomen in/met Lego?
De Lambo is natuurlijk een no-brainer, maar dat die ooit naar de 250 euro of lager gaat, is gewoon een #feit
Welke vitrinekasten hebben jullie voor de LEGO-sets?
IKEA Detolf. Heb daar 4 van, gevuld met LEGO.NotSoSteady schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:46:
Ik heb vandaag weer eens in de "oude doos" gerommeld en deze mooie set opgebouwd. Hij wekt toch wel veel nostalgie bij me op
Vroegah uren mee gespeeld
Vroegah uren mee gespeeld

Jaren 80/90 lego blijft gewoon het beste, maar dat zal wel met nostalgie te maken hebbenMarsman83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:09:
Ik heb vandaag weer eens in de "oude doos" gerommeld en deze mooie set opgebouwd. Hij wekt toch wel veel nostalgie bij me op![]()
Vroegah uren mee gespeeld![]()
[Afbeelding]
Nostalgisch gezien ben ik het zeker met je eens.almightyarjen schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:33:
[...]
Jaren 80/90 lego blijft gewoon het beste, maar dat zal wel met nostalgie te maken hebben
Maar als ik zo'n set vergelijk met bijvoorbeeld de 60183 vind ik de laatste toch wel een stuk vetter en geavanceerder.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de huidige generatie kinderen hierover denkt.
Ik mis de wegen/grondplaten in de huidige sets. Echt jammer, ik had graag wat meerdere varianten gezien. Maar ja.... zal ook wel nostalgisch zijn.Marsman83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:57:
[...]
Nostalgisch gezien ben ik het zeker met je eens.
Maar als ik zo'n set vergelijk met bijvoorbeeld de 60183 vind ik de laatste toch wel een stuk vetter en geavanceerder.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de huidige generatie kinderen hierover denkt.
Tja, toen zat ik al in mijn LEGO Dark Ages. Had als kind alleen ervaring met jaren '70 LEGO.almightyarjen schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:33:
Jaren 80/90 lego blijft gewoon het beste, maar dat zal wel met nostalgie te maken hebben
Laatst in elkaar gezet, was mijn eerste build na 20+ jaar dus heb er erg van genoten! En het ziet er idd een stuk geavanceerder uit.Marsman83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:57:
...
...
Dat houdt mij ook tegen om (redelijk veel) geld uit te geven aan sets die ik vroeger wilde maar niet kreeg of het geld niet voor had. Neem een 8880 Technic Super Car, Model Team American Truck of een Technic Silver Champion. Ik vind ze nog steeds tof maar ik merk dat ik veel meer voldoening haal uit het bouwen van huidige sets dan van de sets die ik uit mijn jeugd recent in elkaar heb gezet. Alhoewel de bouwstappen van vroeger complexer zijn (meer zoeken waar een steentje te plaatsen) speelt de huidige bouwtechniek toch meer in het totale plezier.Marsman83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:57:
[...]
Nostalgisch gezien ben ik het zeker met je eens.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
ikea IVAR kastensysteemNotSoSteady schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:46:
De afgelopen paar dagen voor het eerst serieus aan de slag gegaan met Bricklink Studio. Ik wilde al een tijdje deze mech/walker namaken (voor de geïnteresseerden, zoek naar Simon Stalenhag) en ik heb al een keer een poging gewaagd, maar dat lukte toen voor geen meter. Afgelopen weekend nogmaals geprobeerd en na wat iteraties uitgekomen op het volgende:

Het is nog een work in progress, maar ik ben er al zeer tevreden over. Al helemaal als je bedenkt dat het mijn eerste serieuze poging tot een MOC is
De koepel/turret kan ronddraaien, de poten kunnen bewegen, de klepjes op de koepel kunnen allemaal open, het geweer achterop kan draaien en kantelen én er is een interieur aanwezig waar een minifig in past.

Die koepel was wel echt een k*twerk om te ontwerpen. Het moet zo rond mogelijk ogen, ik wil zoveel mogelijk studless, er moet voldoende functionaliteit in zitten en ga zo maar door. Uiteindelijk is het best aardig gelukt. Alle functionaliteit zonder dat het geheel te hoekig is geworden. Oh, en het is (zo dicht mogelijk bij) minifig scale
Alle steentjes zijn verkrijgbaar in de kleuren die ik ze gegeven heb (had ik in het begin niet op gelet
) en ik heb volgens mij geen absurd dure onderdelen gebruikt. Hopelijk is het niet te duur om dit te bricklinken want het lijkt me wel echt gaaf om dit apparaat in 't echt te hebben 
Next up is finetunen en hier en daar wat optimaliseren en daarna de instructies in elkaar zetten. Ook een heel fijn klusje volgens mij

Het is nog een work in progress, maar ik ben er al zeer tevreden over. Al helemaal als je bedenkt dat het mijn eerste serieuze poging tot een MOC is
De koepel/turret kan ronddraaien, de poten kunnen bewegen, de klepjes op de koepel kunnen allemaal open, het geweer achterop kan draaien en kantelen én er is een interieur aanwezig waar een minifig in past.

Die koepel was wel echt een k*twerk om te ontwerpen. Het moet zo rond mogelijk ogen, ik wil zoveel mogelijk studless, er moet voldoende functionaliteit in zitten en ga zo maar door. Uiteindelijk is het best aardig gelukt. Alle functionaliteit zonder dat het geheel te hoekig is geworden. Oh, en het is (zo dicht mogelijk bij) minifig scale
Alle steentjes zijn verkrijgbaar in de kleuren die ik ze gegeven heb (had ik in het begin niet op gelet

Next up is finetunen en hier en daar wat optimaliseren en daarna de instructies in elkaar zetten. Ook een heel fijn klusje volgens mij
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 30-01-2020 01:48 ]
Ziet er heel netjes uit! Ik vind hem mooi rond geworden hoor!SomerenV schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:44:
De afgelopen paar dagen voor het eerst serieus aan de slag gegaan met Bricklink Studio. Ik wilde al een tijdje deze mech/walker namaken (voor de geïnteresseerden, zoek naar Simon Stalenhag) en ik heb al een keer een poging gewaagd, maar dat lukte toen voor geen meter. Afgelopen weekend nogmaals geprobeerd en na wat iteraties uitgekomen op het volgende:
[Afbeelding]
Het is nog een work in progress, maar ik ben er al zeer tevreden over. Al helemaal als je bedenkt dat het mijn eerste serieuze poging tot een MOC is![]()
[Afbeelding]
Die koepel was wel echt een k*twerk om te ontwerpen. Het moet zo rond mogelijk ogen, ik wil zoveel mogelijk studless, er moet voldoende functionaliteit in zitten en ga zo maar door. Uiteindelijk is het best aardig gelukt. Alle functionaliteit zonder dat het geheel te hoekig is geworden. Oh, en het is (zo dicht mogelijk bij) minifig scale![]()
Alle steentjes zijn verkrijgbaar in de kleuren die ik ze gegeven heb (had ik in het begin niet op gelet) en ik heb volgens mij geen absurd dure onderdelen gebruikt. Hopelijk is het niet te duur om dit te bricklinken want het lijkt me wel echt gaaf om dit apparaat in 't echt te hebben
Totaal niet mijn interesse qua thema maar leuk gedaan! Ik vond het ook erg leuk om mijn eerste MOC tot leven te laten komen nadat ik hem digitaal had gemaakt. Bij mij waren er nog wel wat kleur wijzigingen nodig om de totaalprijs te nodige euro's te laten zakken. Gelukkig vooral onderdelen die niet zichtbaar waren. Daarnaast was ik blij dat ik sommige onderdelen iets meer had besteld dan nodig.. dat zorgde ervoor dat ik in het echt nog wat kon finetunenSomerenV schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:44:
[Afbeelding]
Het is nog een work in progress, maar ik ben er al zeer tevreden over. Al helemaal als je bedenkt dat het mijn eerste serieuze poging tot een MOC is![]()
[Afbeelding]
Die koepel was wel echt een k*twerk om te ontwerpen. Het moet zo rond mogelijk ogen, ik wil zoveel mogelijk studless, er moet voldoende functionaliteit in zitten en ga zo maar door. Uiteindelijk is het best aardig gelukt. Alle functionaliteit zonder dat het geheel te hoekig is geworden. Oh, en het is (zo dicht mogelijk bij) minifig scale![]()
Alle steentjes zijn verkrijgbaar in de kleuren die ik ze gegeven heb (had ik in het begin niet op gelet) en ik heb volgens mij geen absurd dure onderdelen gebruikt. Hopelijk is het niet te duur om dit te bricklinken want het lijkt me wel echt gaaf om dit apparaat in 't echt te hebben
Deze heb ik laatst ook weer opgebouwd voor mijn zoontje van 3 want hij wilde met een raket spelen. Bij mij zijn alleen al die 'lipjes' afgebroken van die grijze onderdeeltjes voor de satelliet-arm waardoor die niet meer in elkaar blijven zitten. Erg jammer maar ga ze niet opnieuw bestellen. De satelliet hangt er dus maar een beetje los in.Marsman83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:09:
Ik heb vandaag weer eens in de "oude doos" gerommeld en deze mooie set opgebouwd. Hij wekt toch wel veel nostalgie bij me op![]()
Vroegah uren mee gespeeld![]()
[Afbeelding]
Als je in stud.io netjes in lagen hebt gewerkt dan zijn instructies zeer makkelijk te genereren. Je kan ook delen groeperen tot een submodel (bijv. je poot) en dan kan je daar een subinstructie voor maken dacht ik. Is best uitgebreid allemaal.SomerenV schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:44:
...
Ik denk dat je objectief ook al een goed punt hebt. Veel sets uit 00/10 stellen niets voor (vaak simpel met grote onderdelen) en de kwaliteit van het plastic is achteruit gegaan (ik moet nog maar zien dat alles wat we nu kopen over 30 jaar nog net zo goed werkt als de jaren '90 steentjes nu). Het aantal verschillende kleuren en onderdelen is wel enorm toegenomen sinds die tijd, dus het is maar net waar je prioriteiten liggenalmightyarjen schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:33:
[...]
Enerzijds vind ik de enorme toename aan kleuren ook een nadeel. Kocht je in '90 paar verschillende sets kon je als er op de sets was uitgekeken, alle steentjes op een hoop gooien en er zelf mee aan de gang en zag het er nog (voor een 10 jarige) prima uit (zo had ik een politiebureau (wie niet...) en mijn zus een huis, beide vooral wit, dus met elkaar bouwden we een prima uitziend gebouw).ErikT738 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:34:
[...] Het aantal verschillende kleuren en onderdelen is wel enorm toegenomen sinds die tijd, dus het is maar net waar je prioriteiten liggen
Gooi een aantal sets van 2019 (zeg maar iets) op een hoop en je hebt van elke kleur zo weinig, dat het lastig is er iets fatsoenlijks mee te bouwen.
Voor de AFOL geen probleem, die kent de middelen om toch van gewenste kleuren veel stenen te krijgen, maar voor kinderen is dat toch minder; Friends en City combineren maakt het nu toch anders dan toen....
Gelukkig was ik toen kind en nu een (niet al te serieuze) AFOL.
top! ziet er strak uit. Misschien kun je nog iets maken; soort trapje waarmee figure ook 'in' de koepel kan komen (aan de turret). Misschien zo'n vliegveld/star-wars mobiel trapje.SomerenV schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 01:44:
Ben niet thuis in de MECHS, maar veelal lijkt de bediening via 'knuppels' (zoek voorbeeld maar krijg zo 123 neit gevonden). Interieur aardig uitgewerkt, vind die 'hoodsteur' erg leuk.
Hier ben ik het wel mee eens.Goosebirdy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:49:
[...]
Enerzijds vind ik de enorme toename aan kleuren ook een nadeel. Kocht je in '90 paar verschillende sets kon je als er op de sets was uitgekeken, alle steentjes op een hoop gooien en er zelf mee aan de gang en zag het er nog (voor een 10 jarige) prima uit (zo had ik een politiebureau (wie niet...) en mijn zus een huis, beide vooral wit, dus met elkaar bouwden we een prima uitziend gebouw).
Gooi een aantal sets van 2019 (zeg maar iets) op een hoop en je hebt van elke kleur zo weinig, dat het lastig is er iets fatsoenlijks mee te bouwen.
Voor de AFOL geen probleem, die kent de middelen om toch van gewenste kleuren veel stenen te krijgen, maar voor kinderen is dat toch minder; Friends en City combineren maakt het nu toch anders dan toen....
Gelukkig was ik toen kind en nu een (niet al te serieuze) AFOL.
M'n zoons lopen altijd te klagen dat ze allemaal verschillende kleurtjes hebben in hun gebouwen / bouwwerken..
Gebrek aan genoeg dezelfde kleur was idd een ergernis ook in mijn jeugd. Maar persoonlijk vond ik het gebrek aan handige/unieke steentjes frustrerender. Voelde soms alsof je voornamelijk alleen muren kon bouwen.Petuhr schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:32:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens.
M'n zoons lopen altijd te klagen dat ze allemaal verschillende kleurtjes hebben in hun gebouwen / bouwwerken..
Ik bouwde vaak "secret-lairs" incl valstrikken, commandocentrum, gevangenissen etc, om leuk verhaaltjes en films na te spelen bijvoorbeeld. Daarbij raakte ik vaak gefrustreerd dat ik iets in gedachten had, wat gewoon niet lukte met de beschikbare steentjes. Alleen scharnieren gaven soms uitkomst. Problemen met kleuren zijn dan opeens minder erg.
En dat is nu echt totaal anders, het hele idee van SNOT, en al die steentjes die het zoveel makkelijker maken om SNOT toe te passen, dat is echt een verademing. 1 brickheadz poppetje geeft sowieso 12x een steentje waarbij je zowel verticaal als horizontaal kan bouwen.
Voorbeeldje: kan me nog herinneren dat ik gewoon een bal van lego wilde maken, maar dat dat gewoon onmogelijk was. Vd week de brickheadz kerstman uit elkaar gehaald, met alleen al de steentjes daarvan kon ik een redelijke bal maken. Instabiel als wat, maar het was echt zo gepiept. En daar haal ik wel erg veel plezier uit met die nieuwe sets.
ThanksNyceNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:47:
[...]
Ziet er heel netjes uit! Ik vind hem mooi rond geworden hoor!
Ik heb de pest dat de meeste onderdelen gewoon zichtbaar zijn, maar ik kom er nu ook achter dat sommige steentjes in bepaalde kleuren wel heel erg prijzig zijn. Of sommige steentjes die in een bepaalde kleur niet beschikbaar zijn. Maar die foutjes zijn relatief snel opgelost. Momenteel zit ik op de ~700 steentjes, maar ik heb niet echt zin om 100+ euro uit te geven aan de steentjes zelfla_fusion schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:54:
[...]
Totaal niet mijn interesse qua thema maar leuk gedaan! Ik vond het ook erg leuk om mijn eerste MOC tot leven te laten komen nadat ik hem digitaal had gemaakt. Bij mij waren er nog wel wat kleur wijzigingen nodig om de totaalprijs te nodige euro's te laten zakken. Gelukkig vooral onderdelen die niet zichtbaar waren. Daarnaast was ik blij dat ik sommige onderdelen iets meer had besteld dan nodig.. dat zorgde ervoor dat ik in het echt nog wat kon finetunen

Ik heb gelukkig wel gewerkt met submodels, maar dan nog is het best een klus om alles goed te ordenen en de stappen logisch te maken. Gelukkig schiet het vooralsnog best aardig op. De complete basis is qua instructies zo goed als af.Pin0 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:14:
[...]
Als je in stud.io netjes in lagen hebt gewerkt dan zijn instructies zeer makkelijk te genereren. Je kan ook delen groeperen tot een submodel (bijv. je poot) en dan kan je daar een subinstructie voor maken dacht ik. Is best uitgebreid allemaal.
Ik ben ook niet perse thuis in mechs, maar dit design heb ik altijd erg vet gevonden. Andere designs/artwork van Simon Stalenhag ook overigens. Ik heb zelfs de Zweedse versie van Tales from the Loop gekocht (Engelse versie was er nog niet) omdat ik zo gecharmeerd was van z'n werk. Een trapje is overigens niet nodig. Minifigs kunnen namelijk omhoog klimmen via die handvattenhimlims_ schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:03:
[...]
top! ziet er strak uit. Misschien kun je nog iets maken; soort trapje waarmee figure ook 'in' de koepel kan komen (aan de turret). Misschien zo'n vliegveld/star-wars mobiel trapje.
Ben niet thuis in de MECHS, maar veelal lijkt de bediening via 'knuppels' (zoek voorbeeld maar krijg zo 123 neit gevonden). Interieur aardig uitgewerkt, vind die 'hoodsteur' erg leuk.
Overigens een interessante discussie over LEGO nu vs 20 jaar geleden wat betreft variatie in steentjes en kleurtjes. Ik ben opgegroeid in de tijd dat je voornamelijk zwart, wit, geel, rood en blauw had en dan vooral in simpele vormen qua steentjes. Het was voor mij dan ook behoorlijk schakelen in BL Studio want je hebt nu zó veel 'aparte' steentjes en kleuren. Gebogen steentjes groot en klein, hoekjes groot en klein, afgeronde onderdelen, een hoop extra scharnier-onderdelen, mogelijkheden om steentjes haaks op elkaar te plaatsen en noem maar op. Een mech zoals ik nu heb ontworpen zou 20 jaar geleden simpelweg onmogelijk geweest zijn.
Voor de wat oudere fans kan dat een voordeel zijn want er is nu zóveel meer mogelijk met LEGO, maar voor kinderen kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Veel hele kleine steentjes en veel steentjes die je niet overal voor kunt gebruiken. Ik heb het idee dat vroeger praktisch elk steentje wel bruikbaar was voor wat dan ook. Je kon bijvoorbeeld een kasteel bouwen in het blauw, geel, wit, zwart, grijs of rood, of alles door elkaar. En dan had je niet eens zó veel sets nodig. Dat is nu gewoon niet meer mogelijk. Te weinig traditionele (grote) steentjes en meer verschillende kleuren. Maar misschien dat kinderen er anders naar kijken en is het bij meer jeugdsentiment dan wat anders

Heeft iemand hier ervaring met de Lego Minifigure Factory? Ik ben volgende week in Amsterdam ik wil van de gelegenheid gebruik maken om de nieuwe Lego Store te bezoeken en misschien een custom minifigure maken.
YouTube: LEGO Minifigure Factory inside The LEGO Store at Disney SpringsErikT738 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:23:
Heeft iemand hier ervaring met de Lego Minifigure Factory?
YouTube: I made my own LEGO Minifigure at the LEGO Store! ?
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 30-01-2020 19:58 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
ik heb het zien staan in amsterdam en er stonden behoorlijk dikke rijen..ErikT738 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:23:
Heeft iemand hier ervaring met de Lego Minifigure Factory? Ik ben volgende week in Amsterdam ik wil van de gelegenheid gebruik maken om de nieuwe Lego Store te bezoeken en misschien een custom minifigure maken.
en hoewel erg tof, vind ik het veel te duur
Hmmm... Ben toch een beetje teleurgesteld als ik de video zo zie. Ik had gehoopt dat je zelf gewoon een afbeelding aan mocht leveren voor de print of dat er tenminste dingen als het Classic Space logo en dergelijke uit de decorations te kiezen zouden zijn. Als wat er in die video zit alles is dan is het z'n geld zeker niet waard.
Ik heb de verlichting van mijn 12V layout aangesloten. Er zitten ca. 65 lampjes in, welke gezamenlijk 25 Watt verbruiken
De lichtopbrengst is aan de beperkte kant, ik weet niet of ik in zulke low light condities een goede video kan schieten, dus wellicht moet ik nog ergens een klein lampje aanzetten als ik de donkere scenes ga filmen 

Dat werkt inderdaad. Ik heb al heel wat Amiga's ontgeeld op deze manier. Maar, je moet goed opletten, stel je het te lang bloot aan UV, dan gaat het fout.flam schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:19:
Zojuist deze opgehaald via Markplaats voor €25![]()
Alleen zijn 2/3 van de witte steentjes vergeeld.
Volgens mij had ik hier iets gelezen over waterstofperoxide en UV licht, zal dit na de winter eens proberen.
[Afbeelding: 10220]
Dat gezegd hebbende, weet iemand of 12V middenrails (7855) compatible zijn met de 53400 tracks ? Kan het nergens terugvinden.

https://www.bricktastic.n...14-volvo-a60h-dumper-6x6/
Voor 250 euro valt de set mij een beetje tegen om eerlijk te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 30-01-2020 23:27 ]
12 dollar voor één poppetje is ook wel echt een krankzinnig hoge prijs. Volgens mij zit daar een marge op waar je bang van wordtErikT738 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:58:
Hmmm... Ben toch een beetje teleurgesteld als ik de video zo zie. Ik had gehoopt dat je zelf gewoon een afbeelding aan mocht leveren voor de print of dat er tenminste dingen als het Classic Space logo en dergelijke uit de decorations te kiezen zouden zijn. Als wat er in die video zit alles is dan is het z'n geld zeker niet waard.
Aangezien zijn broertje, de 42030, die zo'n hauler had als B-model met gigantische gaten in de bak wegens gebrek aan panelen in de set, een adviesprijs had van €220 (€230 in NL geloof ik zelfs) met 4 motors, 2 IR recievers en 2 remotes, valt €250 mij best mee voor een modern Control+ broertje met als ik me niet vergis ook 4 motoren (sowieso 3) met meer parts dan de 42030.NotSoSteady schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:27:
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...14-volvo-a60h-dumper-6x6/
Voor 250 euro valt de set mij een beetje tegen om eerlijk te zijn.
Die lamp kan dan ook prima als maan werken die de stad verlichtalmightyarjen schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:13:
Ik heb de verlichting van mijn 12V layout aangesloten. Er zitten ca. 65 lampjes in, welke gezamenlijk 25 Watt verbruikenDe lichtopbrengst is aan de beperkte kant, ik weet niet of ik in zulke low light condities een goede video kan schieten, dus wellicht moet ik nog ergens een klein lampje aanzetten als ik de donkere scenes ga filmen
[Afbeelding]
EDIT sorry, verkeerder topic..
Maar goed, de Technic 42096 Porsche 911 RSR is in de aanbieding bij BOL..
voor €99,99

EDIT 2:
En vrijwel meteen weer terug op 129,-
Jammer..
voor €99,99
EDIT 2:
En vrijwel meteen weer terug op 129,-

Jammer..
[ Voor 42% gewijzigd door bord4kop op 31-01-2020 09:12 ]
| Security Management |
Bij mij staat die er voor 129,99bord4kop schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:07:
EDIT sorry, verkeerder topic..
voor €99,99

Hoezo trouwens verkeerde topic
[ Voor 5% gewijzigd door NyceNL op 31-01-2020 09:11 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked