Yes
Nog wat extra foto's (het is vrij lastig om 'm mooi op de foto te krijgen trouwens):
Stand zonder 'wolken'.
Verlichte wolken beter zichtbaar.
[ Voor 41% gewijzigd door Snoz Lombardo op 19-01-2020 20:31 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Yes
[ Voor 41% gewijzigd door Snoz Lombardo op 19-01-2020 20:31 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Grappig, ik vond de build behoorlijk suf, want 2/3de van de build ben je eigenlijk alleen maar het binnenwerk aan het bouwen en nog niks van de body. Dat hadden ze wat mij betreft wel wat beter kunnen verspreiden over de gehele build.straightsix schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:46:
Al ben je geen supergrote Batman fan, zeker weten dat je kunt genieten van deze build!
Ik ben wél een grote Batmanfan en twijfel al enige tijd welke Batmobile ik als eerste moet gaan bouwen:straightsix schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:46:
Al ben je geen supergrote Batman fan, zeker weten dat je kunt genieten van deze build!
Even kijken welke doos ik nu moet opentrekken
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 20-01-2020 09:42 ]
Leuk! Ik heb hem gisteren afgemaakt.Ik vond het een erg gave build.ShininNL schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:52:
Ben bijna klaar met de rough terrain crane 42082. Wat een gevaarte zeg. Morgen ga ik de laatste 3 zakjes openmaken, al met al een week over het bouwen gedaan.
Fabuland!Marsman83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:15:
Zijn er hier nog mensen die iets met Lego Fabuland doen?
Ik kwam bij het uitzoeken nog wat poppetjes en een aantal onderdelen tegen (boot en auto) waar ik niks mee doe. [mbr]Hiervoor is V&A.[/]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik kan me nog herinneren dat ik daar vroeger graag mee bij een vriendinnetje speelde, die had zon heel pretparkachtige opstelling.Poekie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:11:
[...]
Fabuland!![]()
Je hebt geen V&A advertentie maar Fabuland is wel een beetje mijn jeugdsentiment.
Ik mis de PorgHaay schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:19:
Tijdens de kerstvakantie de recente Yoda set gebouwd. Eindelijk toegekomen om die te fotograferen naast R2-D2 en BB-8
[Afbeelding]
Geeft een goed beeld van de grootte van de figuren.
Die heb ik bewust niet gekocht. Vond die Porgs een zinloze toevoeging aan Episode 8 en al helemaal zinloos om daar nog een 'grote' LEGO set van te maken ook. Hoort in mijn collectie niet thuis.
Wookies moeten ook eten...Haay schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:49:
[...]
...Vond die Porgs een zinloze toevoeging aan Episode 8 ...
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ja, een reuzenrad, een draaimolen, een vliegveld, garage, zoveel dingen! Ik had er zelf een 'gewone' modelspoor H0 Märklin trein bij, de goederenwagons pasten de Fabulanders precies in, geweldig was dat.Marsman83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:50:
[...]
Ik kan me nog herinneren dat ik daar vroeger graag mee bij een vriendinnetje speelde, die had zon heel pretparkachtige opstelling.
Zelf was ik altijd meer van de ruimte en stad.

Leuk detail die muurankers!himlims_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:38:
ben bezig met 'kleinste huis van amsterdam' in lego te knutselen (gaat best ok al zeg ik t zelf)
[Afbeelding]
gezien smalste huis; 8 studs breed, maar wel 32 studs diep (modular), blijkt dat deze baseplate best wel niet/nauwelijks verkrijgbaar is.
[Afbeelding]
Is dat een 'vervallen' stukje lego waar ik mijn hoop op vestig?
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
This footer is intentionally left blank
Volgens bricklink werd deze baseplate voor het laatst gebruikt in 2003, en de prijs varieert afhankelijk van kleur tussen 4,5 en 12 euro/stuk.himlims_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:38:
ben bezig met 'kleinste huis van amsterdam' in lego te knutselen (gaat best ok al zeg ik t zelf)
[Afbeelding]
gezien smalste huis; 8 studs breed, maar wel 32 studs diep (modular), blijkt dat deze baseplate best wel niet/nauwelijks verkrijgbaar is.
[Afbeelding]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mooi gedaan!himlims_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Die van mij zit in elkaar, erg van genoten. Een geweldige build, helemaal gezien de prijs. Alles werkt inmiddels ook. Ik had helaas een tandwiel verkeerd geplaatst en daardoor konden de wielen niet meer gelijktijdig draaien.ShininNL schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:52:
Ben bijna klaar met de rough terrain crane 42082. Wat een gevaarte zeg. Morgen ga ik de laatste 3 zakjes openmaken, al met al een week over het bouwen gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 20-01-2020 17:28 ]
per aspera ad astra
Die lijkt uit productie sinds 2013, maar een optie. Of maak m toch 16x32, en dan die “grote” poort links ervan bijzetten/combineren.Mappy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:04:
[...]
Leuk detail die muurankers!
Twee 8x16 baseplates gebruiken?
goed opgemerkt, best essentieel onderdeel uit die tijd.zal eens gaan experimenteren. Zal @Barthezz Brick zijn gallery eens raadplegen, die had zo iets bij Venetië wipajhaverkamp schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:06:
Het bovenste muuranker hoort ook gecombineerd te worden met een takel. Echter zal dat niet meevallen met Lego steentjes.

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 20-01-2020 22:14 ]
TripleQ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:16:
Volgende stap, de Saturn V vanavond al stiekem de zakjes bekeken, en gezien dat ik er wel wat avondjes mee zoet zal zijn

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 20-01-2020 20:37 ]
Via brick and pieces kun je ze nog bestellen in de kleur donkergrijs. Element id is 4226978. Toevallig recent nog 10 stuks besteldhimlims_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:29:
[...]
Die lijkt uit productie sinds 2013, maar een optie. Of maak m toch 16x32, en dan die “grote” poort links ervan bijzetten/combineren.
200 fish found!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Gelukkig zijn zwarte pins niet zo zeldzaamredfoxert schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:36:
[...]
[Afbeelding]
Zakjes?Ik heb er nu voor de derde keer inmiddels een uurtje of 10-12 in zitten.
De Saturn V laat zich goed wassen ... maar, om een of andere vreemde reden ben ik ergens 2 zwarte technics pins kwijtgeraakt. Alle andere stukjes zijn er nog en ik heb het wassen echt heel zorgvuldig gedaan. Vanavond de laatste stage en micro lunar lander afmaken zodat ie weer op de kast kan.
Inderdaad, die zwarte pins heb ik in overvloed, ruim 500 denk ikGim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:29:
[...]
Gelukkig zijn zwarte pins niet zo zeldzaam![]()
Nu heb ik daar sowieso nog 300 stuks van liggen of zo omdat die pins waarom daarom in mijn Bricklink bestelling waren geslopen. Leermoment om je winkelmandje na te kijken alvorens te bestellen
Erg vermakelijke serie, en leuke lego set.qless schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van het weekend de strangerthings set gebouwd, heel apart met spiegelbeeld en ondersteboven hangen.
Met je post over het wassen van de onderdelen van Saturn V vroeg ik me wel wat anders af.redfoxert schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:38:
[...]
Inderdaad, die zwarte pins heb ik in overvloed, ruim 500 denk ikWat me meer stoort is dat ik er gisteravond achter kwam dat ik nog meer dingen kwijt was, zoals een witte 1x8 white tile, en een zwarte, en vier gouden 1x1 round plate met gat erin.
Nu heb ik wel genoeg spares dus ik heb het wel op kunnen lossen maar ik begrijp serieus niet waar die dingen gebleven zijn. Ik heb de bricks in het bad gewassen en met een sla-centrifuge het overtollig water eruit geslingerd. Vervolgens in een handdoek en laten drogen. Bad was leeg toen ik de stop eruit trok maar voor de zekerheid toch een washand in het putje geduwd om zeker te zijn dat er niks via het riool verdwijnt. Toch zijn er nog best grote delen kwijt dus ...
Waterstofperoxide werkt als een bleekmiddel. Bedrukte onderdelen worden daardoor ook lichter bij gevolg.Gim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05:
[...]
Met je post over het wassen van de onderdelen van Saturn V vroeg ik me wel wat anders af.
De onderdelen van Saturn V zijn bedrukt. Als straks onderdelen vergeeld zijn (kwestie van tijd lijkt me) en de truc met waterstofperoxide wordt toegepast... gaat dit ten koste van de bedrukking op de onderdelen of blijft dat keurig intact?
Wow die is vet, ik wil ooit eens weer een legoset gaan bouwen. Vind 200 euro wel aan de prijs trouwens.qless schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:48:
Van het weekend de strangerthings set gebouwd, heel apart met spiegelbeeld en ondersteboven hangen.
krijg indruk dat de huidige witte steentjes wel langer 'kleur vast' blijven dan de oude witte. En die gele laag is ergens misschien nog wel realistischGim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05:
[...]
Met je post over het wassen van de onderdelen van Saturn V vroeg ik me wel wat anders af.
De onderdelen van Saturn V zijn bedrukt. Als straks onderdelen vergeeld zijn (kwestie van tijd lijkt me) en de truc met waterstofperoxide wordt toegepast... gaat dit ten koste van de bedrukking op de onderdelen of blijft dat keurig intact?
Deels de vraag omdat ik ergens had vernomen dat er mensen waren die verkleurde onderdelen hadden die net uit de doos kwamen. Het betroffen wel dozen die al langere tijd gelegen hadden. Weet alleen niet meer waar ik dit gehoord heb, want ik dacht tot die tijd serieus dat die verkleuring alléén door blootstelling aan direct zonlicht kwam. Maar dan zou op voorraad leggen ook niet werken tenzij het ook een kwestie is van stallen in een omgeving met de juiste temperatuur.... net als bier, donker en koelhimlims_ schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:29:
[...]
krijg indruk dat de huidige witte steentjes wel langer 'kleur vast' blijven dan de oude witte. En die gele laag is ergens misschien nog wel realistischjust to be safe; kun je misschien die bedrukte onderdelen op voorraad leggen(?)
Mijn (zeer beperkte) ervaring is dat prints gewoon intact blijven na het peroxide bad. Het ging hier wel om onderdelen uit de "Futuron" lijn dus ik weet niet of deze vlieger ook op gaat voor modernere prints.Gim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05:
[...]
growshop? ben zelf met led via ali aan experimenteren; ik spaar ze gewoon op, en wacht een warme zonnige dag wel af. afgelopen zomer in paar dagen veeeel kunnen behandelen. de prints hebben daarbij overigens geen schade opgelopen.ErikT738 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:01:
[...]
Mijn (zeer beperkte) ervaring is dat prints gewoon intact blijven na het peroxide bad. Het ging hier wel om onderdelen uit de "Futuron" lijn dus ik weet niet of deze vlieger ook op gaat voor modernere prints.
Alles is inmiddels wel weer geel lijkt het. Als de zon weer gaat schijnen ga ik denk weer een poging waren aangezien ik inmiddels weer wat extra tweedehands vergeelde onderdelen erbij heb. Als iemand weet waar je goedkoop een UV lamp kan krijgen wil ik dat ook nog wel proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 21-01-2020 12:11 ]
Ik zie bij mijn Saturn V hele kleine kleurverschillen (vergeeld? geen idee), Ding is een maand geleden opgebouwd.Gim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:41:
[...]
Deels de vraag omdat ik ergens had vernomen dat er mensen waren die verkleurde onderdelen hadden die net uit de doos kwamen. Het betroffen wel dozen die al langere tijd gelegen hadden. Weet alleen niet meer waar ik dit gehoord heb, want ik dacht tot die tijd serieus dat die verkleuring alléén door blootstelling aan direct zonlicht kwam. Maar dan zou op voorraad leggen ook niet werken tenzij het ook een kwestie is van stallen in een omgeving met de juiste temperatuur.... net als bier, donker en koel
Ja heb ik ook. Beetje jammer maar goed.GamatronCleric schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:12:
[...]
Ik zie bij mijn Saturn V hele kleine kleurverschillen (vergeeld? geen idee), Ding is een maand geleden opgebouwd.
Kameraad van me heeft net zijn Saturn V (ook nieuw in box) en hier zie ik ook kleurverschil tussen de witte onderdelen (set is gedeeltelijk opgebouwd).
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Klopt, ik heb er nog een paar liggen uit mijn jaren '80 sets..Kapoen schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:06:
[...]
Als ik mij niet vergis zijn die kleine rode raampjes ook een 'vintage' onderdeel.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Leuk dat IncidentenCity waardering van Lego krijgt! Heb ze een paar jaar terug nog bij Legoworld in Utrecht zien staan, hele mooie setup
[ Voor 8% gewijzigd door Mappy op 21-01-2020 12:37 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Zeker tof. Ik heb er ergens in 2018 ook uitgebreid naar zitten kijken (open dag brandweer Leusden).Mappy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:34:
[...]
Leuk dat IncidentenCity waardering van Lego krijgt! Heb ze een paar jaar terug nog bij Legoworld in Utrecht zien staan, hele mooie setup
ik had ook die indruk toen ik die van mij gebouwd heb dat er kleine kleurverschillen zaten in de witte stukken.GamatronCleric schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:12:
[...]
Ik zie bij mijn Saturn V hele kleine kleurverschillen (vergeeld? geen idee), Ding is een maand geleden opgebouwd.
Kameraad van me heeft net zijn Saturn V (ook nieuw in box) en hier zie ik ook kleurverschil tussen de witte onderdelen (set is gedeeltelijk opgebouwd).
Viel mij ook op toen ik de witte speed champions porsche 911 turbo bouwde een paar maanden terug, niet alle witte stukjes zijn dezelfde kleur wit.Mef schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:56:
[...]
ik had ook die indruk toen ik die van mij gebouwd heb dat er kleine kleurverschillen zaten in de witte stukken.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

[ Voor 31% gewijzigd door Haay op 21-01-2020 13:59 ]
Oh wauw die gaat er zeker komen.Haay schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:55:
Oh gaaf! Weer een nieuwe promo die erg aantrekkelijk is!
[Afbeelding]
https://www.promobricks.de/lego-train-40370-eisenbahn/92774/
Ter gelegenheid van 40 jaar LEGO treinen.
Taru tossing moet een olympische sport worden
Veel en veel en veel te vroeg. Die set is pas net uit!Bytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:02:
Zit te denken om Old Trafford - Manchester United Stadium (10272) te kopen als investering. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Dan zou ik hem niet kopen als hij net uit is. Hij wordt óf goedkoper naarmate hij langer verkrijgbaar is óf je koopt hem een keer met dubbele VIP-punten, dan heb je ook een soort korting. Ik denk wel dat dit stadion vrij waardevast is, zodra hij niet meer verkrijgbaar is, er zijn veel ManU-fans, al denk ik dat je afzet dan eerder in het buitenland ligt dan in Nederland. Ik denk dat ik hem wel koop als hij -20%/-30% is (als dat ooit gebeurt) en hem dan ombouw naar een andere club ;-)Bytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:02:
Zit te denken om Old Trafford - Manchester United Stadium (10272) te kopen als investering. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Dat het heel vaak in het topic terugkomt en over het algemeen als niet interessant en vervelend wordt ervaren door de meeste LEGO-enthousiastelingen hier.Bytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:02:
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
in het donkerrood gekocht. 2 maanden later zaten ze allemaal nog ongebruikt in de beker. Zonde!, maar na een creatief avondje was dit het resultaat voor de gevel van 1 van de 2 huisjes:
Hoewel die trein niet in de volgende set zit, vind ik deze set als geheel die werknemers van Lego kregen een paar jaar terug met kerst toch leuker:Haay schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:55:
[Afbeelding]
Ter gelegenheid van de 40e verjaardag van die LEGO locomotief:
[Afbeelding]
https://brickset.com/sets/7810-1/Push-Along-Steam-Engine

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 21-01-2020 14:35 ]
Bedankt voor de link. Ben me er inderdaad van bewust hoe dat -voor een aantal- is verlopen. Eens kijken of ik ergens terug ga vinden welke datum 'eind van de productie is'.Haay schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Veel en veel en veel te vroeg. Die set is pas net uit!
Als je in Lego wilt 'investeren' (speculeren) dan kun je beter een set kopen die aan het eind van de productie zit. En als je wilt weten hoe het gaat met sets uit dezelfde serie als die Old Trafford set, kijk dan naar wat eerdere sets uit deze serie gedaan hebben nadat ze uit productie gingen:
Tower Bridge, Sydney Opera House, Big Ben.
https://brickset.com/sets...Expert/subtheme-Buildings
No need for arrogance. Het is een oprechte vraag. Ben ook een groot Lego fan die veel sets voor mezelf koop.Gunner schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:20:
[...]
Dat het heel vaak in het topic terugkomt en over het algemeen als niet interessant en vervelend wordt ervaren door de meeste LEGO-enthousiastelingen hier.
het is geen green grocer of een van de andere eerste modulars ofzo.
Bedankt, dubbele VIP is dan nog wel acceptable. Nu eerst wachten dusdetulp050 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Dan zou ik hem niet kopen als hij net uit is. Hij wordt óf goedkoper naarmate hij langer verkrijgbaar is óf je koopt hem een keer met dubbele VIP-punten, dan heb je ook een soort korting. Ik denk wel dat dit stadion vrij waardevast is, zodra hij niet meer verkrijgbaar is, er zijn veel ManU-fans, al denk ik dat je afzet dan eerder in het buitenland ligt dan in Nederland. Ik denk dat ik hem wel koop als hij -20%/-30% is (als dat ooit gebeurt) en hem dan ombouw naar een andere club ;-)
[ Voor 45% gewijzigd door Bytemaester op 21-01-2020 14:44 ]
Het is geen arrogantie, maar wel een oprecht antwoord. zoek eens op 'investeren' in dit topic alleenBytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:40:
No need for arrogance. Het is een oprechte vraag.
Dat kon ik niet weten, je bent verder niet actief hier. Dan krijg ik het idee dat er even iemand langskomt die alleen maar een paar stuivers wil verdienen.Ben ook een groot Lego fan die veel sets voor mezelf koop.
[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 21-01-2020 15:18 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zijn opmerking was gewoon een net (en terecht) antwoord.Bytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:40:
No need for arrogance. Het is een oprechte vraag. Ben ook een groot Lego fan die veel sets voor mezelf koop.
Haay schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 21-01-2020 16:20 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
toffe promo weer, nu eens kijken of ik hem kan scoren..Haay schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
6 komma nog wat zelfs.. maar ik denk dat het vooral gaat om het precedent zetten en om het principe...
Dan moet de aanschafdrempel wel laag genoeg zijn, die staat jammer genoeg niet in het artikel.The Eagle schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:27:
En dat lost @almightyarjen zijn probleem qua wat aanschaffen voor die loc ook weer op
Bedoel je 40335 Space Rocket Ride? An sich bevat deze geen speciale onderdelen, dus die moet na te bouwen zijn zonder grote investeringen. Op bricklink betaal je voor deze set waarschijnlijk een meerprijs vanwege de verpakking en bouwplan die iets luxueuzer zijn dan een gewone promotie.

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 21-01-2020 20:10 ]
Dat is best wel n toffe auto!janvanmil schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:16:
Iemand een idee wanneer de auto van de Vintage Car contest als gift beschikbaar wordt?
[Afbeelding]
Dat is nog onbekend. Bij de vorige gift, de Rocket Ride zat wel meer dan 9 maanden na bekendmaking en bij deze auto is het nog maar 3 weken geleden bekend.johnb52 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:34:
[...]
Dat is best wel n toffe auto!
Waar kan ik m krijgen/kopen?
Een domme beslissing.Bytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:02:
Ik zag bij een LEGO tentoonstelling een hele trein lay-out, waarbij Star Wars voertuigen vervoerd werden per trein, dus je kunt wellicht iets van speeder bikes kopen en die verwerken in je opzetalmightyarjen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:34:
[...]
![]()
![]()
Die gaat er komen, zelfs als ik daarvoor Star Wars Lego moet aanschaffen
Voetbal is al een narrow niche en dan moet je ook nog eens fan zijn van M-U.Bytemaester schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:02:
Zoiets? muuranker gecombineerd met katrol.himlims_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:29:
[...]
Die lijkt uit productie sinds 2013, maar een optie. Of maak m toch 16x32, en dan die “grote” poort links ervan bijzetten/combineren.
[...]
goed opgemerkt, best essentieel onderdeel uit die tijd.zal eens gaan experimenteren. Zal @Barthezz Brick zijn gallery eens raadplegen, die had zo iets bij Venetië wip
@ajhaverkamp heb mijn katrol/pulley gevonden;
[Afbeelding]
Maar dan zonder rubber band, de “haak” heb ik een bij het barracuda schip zitten.
vind dit eigenlijk best strakke oplossing, dank je.chrisO schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:25:
[...]
Zoiets? muuranker gecombineerd met katrol.
[Afbeelding]
Past dat wel aan de onderkant, loopt het T-stukje niet te ver door?himlims_ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:24:
[...]
vind dit eigenlijk best strakke oplossing, dank je.
had nu het onderstaande bedacht, maar .. niet helemaal van overtuigd.
[Afbeelding]
Ik verzamel ander speelgoed maar kan je vertellen dat yellowing helaas niet door zonlicht komt (wel wordt het erdoor versneld). Ook wit plastic dat in het donker is opgeslagen, verkleurt uiteindelijk.Gim schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:41:
[...]
Deels de vraag omdat ik ergens had vernomen dat er mensen waren die verkleurde onderdelen hadden die net uit de doos kwamen. Het betroffen wel dozen die al langere tijd gelegen hadden. Weet alleen niet meer waar ik dit gehoord heb, want ik dacht tot die tijd serieus dat die verkleuring alléén door blootstelling aan direct zonlicht kwam. Maar dan zou op voorraad leggen ook niet werken tenzij het ook een kwestie is van stallen in een omgeving met de juiste temperatuur.... net als bier, donker en koel
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Mwoah, ik heb laatst een gloednieuwe 12V trein kruising geopend en dat ding had nog een perfecte frisse light gray kleur, 35 jaar oud!Heroic_Nonsense schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:54:
[...]
Ik verzamel ander speelgoed maar kan je vertellen dat yellowing helaas niet door zonlicht komt (wel wordt het erdoor versneld). Ook wit plastic dat in het donker is opgeslagen, verkleurt uiteindelijk.
Dat kan kloppen en dat is pas nog ter sprake gekomenHeroic_Nonsense schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:54:
[...]
Ik verzamel ander speelgoed maar kan je vertellen dat yellowing helaas niet door zonlicht komt (wel wordt het erdoor versneld). Ook wit plastic dat in het donker is opgeslagen, verkleurt uiteindelijk.
Linksonder op je scherm heb je 2 tabs. Als je switched naar 'wanted items' zie je welke items je zoekt.himlims_ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:49:
great ... 4-5 shops .. maar er ontbreekt 1 freaking brick; hoe kan ik herleiden welke brick er ontbreekt?
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Haay schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:19:
LEGO Ideas 21321 International Space Station officieel aangekondigd!
[Afbeelding]
Prijs: €74,99
Releasedatum: 1 februari
https://www.bouwsteentjes.info/lego-ideas-21321-international-space-station/
Zou de prijs dan ook nog €75 bedragen? Eerlijke vraag eigenlijk, want ik heb echt geen idee hoeveel zo’n ‘mini’ zonnepaneel moet kosten.lutj schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:39:
Het was wel leuk geweest als het echte zonnepanelen waren geweest waardoor je verlichting aan kan zetten of bijvoorbeeld iets kan laten opladen![]()
[...]
Ik ben niet technisch aangelegd maar als er al zonnepanelen op action calculators van een euro zitten moet het met een klein ledje toch wel lukken voor weinig?Kapoen schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 06:28:
[...]
Zou de prijs dan ook nog €75 bedragen? Eerlijke vraag eigenlijk, want ik heb echt geen idee hoeveel zo’n ‘mini’ zonnepaneel moet kosten.
Festina lente
Volgens mij zijn deze zonnepanelen printed.gold_dust schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:01:
Het zou mooi zijn geweest als er een zonnepaneel brick was gekomen omdat je nu 100 stickers moet plakken. Als ik ergens een hekel aan heb ...
die calculators worden voor ongeveer heel de wereld geproduceerd in aantallen waar je u tegen zegt wat de kostprijs drukt.Honesty schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:44:
[...]
Ik ben niet technisch aangelegd maar als er al zonnepanelen op action calculators van een euro zitten moet het met een klein ledje toch wel lukken voor weinig?
Het ISS heeft zelfs geen enkele sticker.gold_dust schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:01:
Het zou mooi zijn geweest als er een zonnepaneel brick was gekomen omdat je nu 100 stickers moet plakken. Als ik ergens een hekel aan heb ...

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 23-01-2020 13:46 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Graag gedaan, ben blij dat het zo via dit topic op de juiste plek is belandPoekie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:27:
Net het pakketje van @Marsman83 binnen en ik ben als een kind zo blij. Ik had niet verwacht hoe heftig jeugdsentiment kan zijn. Dat ik zo een stukje van m'n jeugd terug heb is onbeschrijfelijk. Heel erg bedankt.![]()
![]()
Nu heb ik echt helemaal niks met Star Wars maar als ik zou moeten kiezen gaat mijn voorkeur naar de Nebulon B Escort Frigate, puur om te zien hoe ze daar een Lego variant van maken.Haay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:32:
LEGO vraagt AFOLS naar hun voorkeur voor een nieuwe Star Wars UCS set:
https://ideas.lego.com/blogs/a4ae09b6-0d4c-4307-9da8-3ee9f3d368d6/post/6dfb7865-b545-4257-908b-36c15451029e
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Voor mij makkelijke keuze.Haay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:32:
LEGO vraagt AFOLS naar hun voorkeur voor een nieuwe Star Wars UCS set:
Je mag kiezen tussen de Nebulon B Escort Frigate (Episodes V, VI en IX), een TIE Bomber (Episodes V en VI), en de Republic Dropship (Episode II).
Taru tossing moet een olympische sport worden
Dat is aardigPoekie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:27:
Net het pakketje van @Marsman83 binnen en ik ben als een kind zo blij. Ik had niet verwacht hoe heftig jeugdsentiment kan zijn. Dat ik zo een stukje van m'n jeugd terug heb is onbeschrijfelijk. Heel erg bedankt.![]()
![]()
mschol schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:38:
[...]
die calculators worden voor ongeveer heel de wereld geproduceerd in aantallen waar je u tegen zegt wat de kostprijs drukt.
afgezien daarvan: lwgo moet het dan "kind-proof" designen, support op leveren en evt technische knowhow hebben bij klantenservice medewerkers.
ik denk dat een setje van 75 dan al gauw een paar honderd euro duurder wordt om dat risico en de kosten te dekken
https://www.bouwsteentjes...-b-ef-76-medical-frigate/Shin_Alu schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:51:
[...]
Voor mij makkelijke keuze.
Nebulon B Frigate.
Toch wel een iconisch model in de films en de X-wing reeks.
En is totaal anders qua uiterlijk dan de bestaande modellen.
Tie's hebben we al een aantal UCS modellen gehad, waaronder de Interceptor, die ik persoonlijk mooier vind dan een bomber.
Republic Dropship heb ik persoonlijk niks mee

Alleen al op basis van die MOC hoop ik niet dat het de volgende UCS wordt. Begrijp me niet verkeerd, de MOC is mooi gemaakt, maar zelfs op die (micro) schaal is het ding dus al HUGE met feitelijk een gigantische deadspace in het midden in de vorm van een klein buisje van 4x4 studs tussen de voor en de achterkant van het model.Rob-T6 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:46:
[...]
https://www.bouwsteentjes...-b-ef-76-medical-frigate/
Een fantastische MOC, en de Nebulon B zou ook mijn keus zijn. Moet alleen wel gedetailleerd zijn, en niet te klein
De key-onderdelen (boot, raders, poppetjes, ramen, deur) en nog wat kleine onderdelen van https://brickset.com/sets/3673-1/Paddle-Steamer
Oh, ik ben er van overtuigd dat er nog wel een Razor Crest set uit gaat komen. Maar het ontwikkelen van een nieuwe set door Lego (ontwerp iteraties, productie, enz.) heeft gewoon tijd nodig. Zal voor de Razor Crest vast geen UCS set worden, maar een speel set is naar mijn verwachting zeker in ontwikkeling. Misschien een release rond de begin mei (May 4th) Star Wars wave, of anders in de najaar release wave. We zullen het wel zien.ErikT738 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:10:
Geen Razor Crest? Komen er überhaupt nog Mandalorian sets? Alléén die AT-ST en een battle pack vind ik toch wat mager.
Dat is voor mij ook precies dezelfde overweging. Een officiële UCS set door LEGO zelf geproduceerd zal nog niet in de schaduw van die MOC kunnen staan. Dan wordt het een teleurstelling door de te kleine schaal, te weinig details, niet kloppende verhoudingen. Ik vind de Nebulon B Frigate een prachtig in-universe schip, maar denk dat het gewoon niet werkt als (commercieel) LEGO model.AppieNL schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:00:
Alleen al op basis van die MOC hoop ik niet dat het de volgende UCS wordt. Begrijp me niet verkeerd, de MOC is mooi gemaakt, maar zelfs op die (micro) schaal is het ding dus al HUGE met feitelijk een gigantische deadspace in het midden in de vorm van een klein buisje van 4x4 studs tussen de voor en de achterkant van het model.
Doe mij de dropship maar als dit de 3 opties zijn, daar kan tenminste nog wat mee op een minifig schaal.
[ Voor 43% gewijzigd door Haay op 24-01-2020 09:40 ]
de kleurstelling is erg wennen vooral voor mij.Marsman83 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:50:
Heeft er iemand de nieuwe modular al gebouwd? Ik vind hem wel erg gaaf, zeker de kleurencombinatie is weer eens wat anders.
Eens kijken of ik mijn straat wat anders kan opstellen zodat er weer een vrij plekje beschikbaar komt
almightyarjen schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:53:
[Afbeelding]
Het lijkt alsof mijn 12V layout niet veel progress laat zien, maar alles kost enorm veel tijd. Ik heb hier en daar verlichting geplaatst, daarnaast komt er nog wat verlichting in de gebouwen (ik heb nog wat lampjes over). Daarna kan ik alle verlichting aan elkaar aansluiten. Daarnaast parallel ben ik wegenplaten aan het ontkleuren met een zelfgebouwde "de-yellower" (ik ga daar nog een video van maken).
Maar de helse klus van het aansluiten van de afstandsbedieningen moet nog gebeuren:
10x wissel
1x overgang
6x stoplicht
2x ontkoppel systeem
Ik weet niet half waar ik al die draden moet latenJe kan ze mooi wegwerken onder de rails, maar dan mag ik die rails wel een plate verhogen met 1x2's onder de sleeper plates, anders gaat dat nooit passen ben ik bang.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq