Door die post van @Freez heb ik nu ook heel erg de neiging om minifigs te gaan sparen. Maar iets zegt me dat dit mij heel snel heeeel veel geld gaat kosten. Net al even rond gekeken wat er te koop staat.. Wou eigenlijk alles wel kopen
Dank! Nu weet ik waar al die rode daken vandaan komen die ik hebShin_Alu schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:38:
[...]
https://lego.brickinstruc...t/1592/Castle_Town_Square
Compleet met taalfout
Creator Expert 10272 Old Trafford voetbal stadium officieel aangekondigd door LEGO:
https://www.bouwsteentjes...xpert-10272-old-trafford/
En meteen zichtbaar in de LEGO webshop: https://www.lego.com/en-n...d-manchester-united-10272.
https://www.bouwsteentjes...xpert-10272-old-trafford/
En meteen zichtbaar in de LEGO webshop: https://www.lego.com/en-n...d-manchester-united-10272.
[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 13-01-2020 15:27 ]
Inderdaad leuk. Gisterenavond toevallig de nieuwe officiele bookshop in elkaar geknutseld. Eigenlijk jammer dat dit ook een bookshop is want qua grootte en ontwerp past hij er denk ik prima bij.himlims_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:08:
kwam deze boeken winkel tegen op BL;
[Afbeelding]
https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=108139
vind m wel wat hebben
Die castle square heb ik ook nog. Jeugdsentiment! Lekker middeleeuws en dan de soep met worst stand erbijErapaz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:09:
[...]
Dank! Nu weet ik waar al die rode daken vandaan komen die ik heb
[ Voor 22% gewijzigd door Bean77 op 13-01-2020 15:48 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
hoe beviel de build? lijkt me best gave set, zeker omdat het 2x 16 is zoals bij petshopBean77 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:46:
[...]
Inderdaad leuk. Gisterenavond toevallig de nieuwe officiele bookshop in elkaar geknutseld. Eigenlijk jammer dat dit ook een bookshop is want qua grootte en ontwerp past hij er denk ik prima bij.
[...]
Die castle square heb ik ook nog. Jeugdsentiment! Lekker middeleeuws en dan de soep met worst stand erbij
Beter dan de garage van vorig jaar (ik heb alle modulars). Ik vind het altijd wel leuk om nieuwe technieken te zien en daarmee te bouwen. De boom weet ik niet wat ik daar van moet vinden, maar het is wel leuk bedacht.himlims_ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:48:
[...]
hoe beviel de build? lijkt me best gave set, zeker omdat het 2x 16 is zoals bij petshop
Maar eerlijk gezegd vind ik het niveau al jaren lager dan in de tijd van de green grocer, town hall, fire brigade. Die vond ik destijds een stuk vernieuwender (omdat het waarschijnlijk ook het begin was). Nu zijn het steeds wat andere accenten. Die ook leuk zijn, maar minder vernieuwend zoals het destijds was.
Vanavond maar eens beginnen aan dat andere huisje.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Chicken88 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:02:
Hierbij even een normale bouw foto van mij.![]()
Ben eind vorig jaar ook maar eens begonnen met zelf dingen verzinnen/maken, 'k moet zeggen dat ik het leuker/relaxter vind dan bestaande sets bouwen. 'k moet alleen nog een hoop leren![]()
[Afbeelding]
Hahahaha, ik had/heb precies hetzelfde. Kan me nauwelijks beheersen.NyceNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:48:
Door die post van @Freez heb ik nu ook heel erg de neiging om minifigs te gaan sparen. Maar iets zegt me dat dit mij heel snel heeeel veel geld gaat kosten. Net al even rond gekeken wat er te koop staat.. Wou eigenlijk alles wel kopen
Als je de eerste series nog wilt hebben dan ben je inderdaad heel veel geld kwijt. Als je nu gaat beginnen kun je misschien de afgelopen 4 series nog krijgen en dan ga je gewoon verder met wat nieuw verschijnt.NyceNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:48:
Volgens mij is hier een film nagespeeld...
Een film van Michael Bay?, daar gaat ook altijd alles stuk inclusief het scriptTWCRay schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:24:
[Afbeelding]
Ziet er erg gaaf uit!Freez schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:35:
[...]
Zei er iemand kerk foto's?![]()
Dit is mijn creatie voor mijn permanente winter village.
[Afbeelding]
Heb je daar meer informatie over? Ik ben nog op zoek naar een mooi kerkje voor ons winterdorp.
Momenteel ligt ie uit elkaar, en zoals ik al zei wil ik er nog het een en andere aan doen. komt goed maar gaat nog wel ff duren. ('k doe dit voor m'n rust en hobby
Als hernieuwde lego fan ben ik nu een paar dagen druk bezig met het compleet maken van al mijn oude sets...
Gelukkig mis ik niet al te veel of hele dure onderdelen en merk ik dat ik er helemaal ingezogen wordt.
Ik had al 4 nieuwe setjes gekocht afgelopen vrijdag als beginnetje na 20+ jaar lego loos maar de teller voor alle losse onderdelen staat ook al op zo’n 50€ incl verzending.
Dan stieken toch even bij de sets van een van de verkoper kijken en voor je het weet zit je zo een paar tientjes hoger.
Dus even een beetje gas terug...
Nog een paar oude sets te gaan kwa controle en dan alles in 1x bestellen.
Nieuwe dingen komen daarna wel weer anders gaat er van alles door elkaar en ben ik zo een paar honderd euro lichter.
Gelukkig mis ik niet al te veel of hele dure onderdelen en merk ik dat ik er helemaal ingezogen wordt.
Ik had al 4 nieuwe setjes gekocht afgelopen vrijdag als beginnetje na 20+ jaar lego loos maar de teller voor alle losse onderdelen staat ook al op zo’n 50€ incl verzending.
Dan stieken toch even bij de sets van een van de verkoper kijken en voor je het weet zit je zo een paar tientjes hoger.
Dus even een beetje gas terug...
Nog een paar oude sets te gaan kwa controle en dan alles in 1x bestellen.
Nieuwe dingen komen daarna wel weer anders gaat er van alles door elkaar en ben ik zo een paar honderd euro lichter.
Hierbij (vergroten van de berg ben ik nog mee bezig):Mister_GJ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:28:
[...]
Ziet er erg gaaf uit!
Heb je daar meer informatie over? Ik ben nog op zoek naar een mooi kerkje voor ons winterdorp.

Gaaf hoor!Freez schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Hierbij (vergroten van de berg ben ik nog mee bezig):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb jaren geleden eens een foto gezien van iemand die ook zo'n soort kerkje heeft gebouwd met de stenen die toen beschikbaar waren.Mister_GJ schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:36:
[...]
Gaaf hoor!Heb jij deze helemaal zelf ontworpen of heb je een ander model als voorbeeld gebruikt?
Daarna heb ik mijn versie ervan gemaakt en het dak, toren, ramen en interieur zelf ontworpen.
Gelukkig kwam een tijdje geleden de Hogwarts Great Hall uit, toen kwamen de vierkant geruite raampjes beschikbaar (link).
Ontzettend knap.Freez schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Hierbij (vergroten van de berg ben ik nog mee bezig):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die bergen, zijn die gemaakt uit grijze stukken losse steentjes, of rots elementen?
inclusief miauwsaraTWCRay schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:24:
[Afbeelding]
Hij is er :

De USG Imperial Star Destroyer : 699 euro.

-| Hit it i would ! |-
Gisteren de rode kraan besteld, maar jeetje wat een build is dat zeg voor maar 130 euro. Echt een koopje.
Welk nummer en waar ?NotSoSteady schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:56:
Gisteren de rode kraan besteld, maar jeetje wat een build is dat zeg voor maar 130 euro. Echt een koopje.
Familielid Zoek nog een uitgebreide niet al te dure set.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
wel de Kragle hoop ik?
ik vermoed deze: https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.htmlharley schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:43:
[...]
Welk nummer en waar ?
Familielid Zoek nog een uitgebreide niet al te dure set.
[ Voor 44% gewijzigd door mschol op 14-01-2020 22:55 ]
Dat is best een leuk ding inderdaad, wil ik misschien ook nog wel bouwen. Ik snap alleen niet waarom deze met 4000+ onderdelen zoveel goedkoper is dan die gele (42009) met 2600 onderdelen? 199 vs 569 op bol.com bijvoorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 14-01-2020 23:07 ]
https://brickset.com/sets/42009-1/Mobile-Crane-MK-IIsig69 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:06:
[...]
Dat is best een leuk ding inderdaad, wil ik misschien ook nog wel bouwen. Ik snap alleen niet waarom deze met 4000+ onderdelen zoveel goedkoper is dan die gele (42009) met 2600 onderdelen? 199 vs 569 op bol.com bijvoorbeeld.
komt uit 2015 en is dus al ~3 jaar niet meer leverbaar bij lego, en dan stijgen de dozen die nieuw zijn;
via bricklink is er goedkoper aan te komen (bol = handelaren)
Hier zoals beloofd foto's van de eerste twee sets die ik na ruim 20 jaar weer in elkaar heb gezet om compleet te maken:

Wel jammer dat eigenlijk alleen de witte stenen verkleurd zijn door de jaren heen, alle andere kleuren zien er nog prima uit.
Is er misschien een veilig trucje/middeltje om witte stenen weer mooi wit te krijgen?
En wat is de beste manier om lego schoon/stofvrij te maken zonder de kleuren te beschadigen?
Graag jullie advies.

Wel jammer dat eigenlijk alleen de witte stenen verkleurd zijn door de jaren heen, alle andere kleuren zien er nog prima uit.
Is er misschien een veilig trucje/middeltje om witte stenen weer mooi wit te krijgen?
En wat is de beste manier om lego schoon/stofvrij te maken zonder de kleuren te beschadigen?
Graag jullie advies.
Om de vergeling ongedaan te krijgen moet je de onderdelen in een bak met waterstofperoxide oplossing (3% werkt, 9% gaat sneller) doen en in de zomer (nu is de zon niet sterk genoeg) een paar uur in de zon zetten.Cowamundo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:49:
Hier zoals beloofd foto's van de eerste twee sets die ik na ruim 20 jaar weer in elkaar heb gezet om compleet te maken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Graag jullie advies.
Het wassen van onderdelen doe ik altijd in een handwasje met afwasmiddel; met een nagelborstje.
Ik heb dit dus een keer gedaan maar zag dat een aantal van deze onderdelen gewoon weer vergeeld zijn. Ze stonden in een donker hoekje van de zolder dus door het zonlicht zou het niet moeten komen. Nou ja, over een aantal maanden wellicht een nieuwe poging (al heb ik vooral in de winter de neiging met Lego bezig te zijn).almightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:19:
[...]
Om de vergeling ongedaan te krijgen moet je de onderdelen in een bak met waterstofperoxide oplossing (3% werkt, 9% gaat sneller) doen en in de zomer (nu is de zon niet sterk genoeg) een paar uur in de zon zetten.
Het wassen van onderdelen doe ik altijd in een handwasje met afwasmiddel; met een nagelborstje.
Vergeling komt niet alleen van zonlicht. Ik heb begrepen van mensen dat ook wit Lego bewaren in de set doos ook op den duur kan vergelen. Het in een plastic zak(je) bewaren kon het voorkomen als ik me niet vergis.
Ik heb op deze manier nog een gevalletje van Schrodinger's kat in mijn 8880 doos mbt het versnellingsbak onderdeel (sowieso al een zeer gevoelig onderdeel voor vergeling), dat in een plastic zak zit, maar ik durf al jaren niet te kijken
Ik heb op deze manier nog een gevalletje van Schrodinger's kat in mijn 8880 doos mbt het versnellingsbak onderdeel (sowieso al een zeer gevoelig onderdeel voor vergeling), dat in een plastic zak zit, maar ik durf al jaren niet te kijken
Sommige materialen verkleuren juist door gebrek aan zonlicht (bijvoorbeeld alkydlakken, maar LEGO ook v.z.i.w.). Grote kans dat dat versnellingsbakonderdeel kneitergeel is
Bedankt voor de tip,almightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:19:
[...]
Om de vergeling ongedaan te krijgen moet je de onderdelen in een bak met waterstofperoxide oplossing (3% werkt, 9% gaat sneller) doen en in de zomer (nu is de zon niet sterk genoeg) een paar uur in de zon zetten.
Is dat dan 3-9% peroxide en de rest water of hoe werkt dat en hoe lang moet het er in?
Heb er nog nooit iets mee gedaan en de laatste beetjes van mijn haar is ook niet meer in de staat dat het peroxide overleefd.
Peroxide krijg je alleen als 3-9%, afhankelijk van waar je het haalt. Vaak is het gewoon 3% want veel hogere percentages is een gereguleerde stof (kan je als particulier vaak niet eens aan komen). Je gooit het puur in een, liefst, glazen pot of schaal. Lego erbij, zorgen dat het volledig ondergedompeld is en een paar uurtjes in de zon. Vervolgens afspoelen met water en klaar.Cowamundo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:34:
[...]
Bedankt voor de tip,
Is dat dan 3-9% peroxide en de rest water of hoe werkt dat en hoe lang moet het er in?
Heb er nog nooit iets mee gedaan en de laatste beetjes van mijn haar is ook niet meer in de staat dat het peroxide overleefd.
Waterstofperoxide tot 50% is gewoon verkrijgbaar, inmiddels al 30 liter verbruikt
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
gewoon? officieel moet je daar een vergunning voor aanvragen bij ILTalmightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:26:
Waterstofperoxide tot 50% is gewoon verkrijgbaar, inmiddels al 30 liter verbruikt
"Alle informatie over het als particulier aanvragen van een vergunning voor het bezit en gebruik van waterstofperoxide met een concentratie hoger dan 12% kunt u hier vinden."
[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 15-01-2020 10:34 ]
AppieNL in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
die tweede heb/had ik vroeger ook! Het valluik is vaak gebruikt 😀Cowamundo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:49:
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Geen idee, ik gebruik max 9% oplossing. Ik zag dat 50% te koop was, niet verder gekekenmschol schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:33:
[...]
gewoon? officieel moet je daar een vergunning voor aanvragen bij ILT
[...]
Véél te duur voor deze set. Iets met Disney en licentiekostenFalcon10 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:04:
Hij is er :
[Afbeelding]
ik vermoed dat ie gaat floppen, dus ik wacht wel tot ie ergens in de aanbieding is over een tijdje.
Agh, ongeveer net zoveel als de originele nu is inclusief doosNyarlathotep schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:57:
[...]
Véél te duur voor deze set. Iets met Disney en licentiekosten![]()
ik vermoed dat ie gaat floppen, dus ik wacht wel tot ie ergens in de aanbieding is over een tijdje.
Taru tossing moet een olympische sport worden
ah, hoe het er stond dacht ik dat je de 50% oplossing gebruiktealmightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:46:
[...]
Geen idee, ik gebruik max 9% oplossing. Ik zag dat 50% te koop was, niet verder gekeken
Als je geen geduld hebt voor de zon kan je ook een UV led strip om je bak/schaal/kom wikkelen en daarna afplakken met Aluminium folie en een nachtje laten staan, werkt ook goedredfoxert schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:59:
[...]
Peroxide krijg je alleen als 3-9%, afhankelijk van waar je het haalt. Vaak is het gewoon 3% want veel hogere percentages is een gereguleerde stof (kan je als particulier vaak niet eens aan komen). Je gooit het puur in een, liefst, glazen pot of schaal. Lego erbij, zorgen dat het volledig ondergedompeld is en een paar uurtjes in de zon. Vervolgens afspoelen met water en klaar.
De led strip uiteraard niet in contact laten komen met de vloeistof.
[ Voor 4% gewijzigd door Lombro op 15-01-2020 11:58 ]
Dit is wel wat lastig: je hebt een golflengte van ca. 325 nm nodig, wat in het UV-A spectrum valt. De meeste/alle UV-ledstrips zitten in het UV-B spectrum (blacklight e.d.).Lombro schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:58:
[...]
Als je geen geduld hebt voor de zon kan je ook een UV led strip om je bak/schaal/kom wikkelen en daarna afplakken met Aluminium folie en een nachtje laten staan, werkt ook goed
De led strip uiteraard niet in contact laten komen met de vloeistof.
Jangbricks had toch een setup met UV LEDs? kan ik me herrineren dat hij daar een filmpje over had..almightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:27:
[...]
Dit is wel wat lastig: je hebt een golflengte van ca. 325 nm nodig, wat in het UV-A spectrum valt. De meeste/alle UV-ledstrips zitten in het UV-B spectrum (blacklight e.d.).
Methode met zonlicht:
Ah, gevonden:
[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 15-01-2020 12:47 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
^^Ik zie het! Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ik kon ze niet vinden.
Ik ben uiteindelijk voor UV-A gloeilampen gegaan. Werkt goed, alleen komt er aardig wat warmte vanaf aangezien die lampen 300W per stuk zijn (ik heb er twee). Die warmte kan ik goed gebruiken: het blijkt dat het proces het beste werkt bij een watertemperatuur van ca. 25 graden en aangezien de bak water in de koude garage staat moet het water eerst goed worden opgewarmd voordat het proces goed gaat. Ik ben bezig om een microcontoller erop te zetten, zodat het wat beheersbaar blijft: ik ben een keer vergeten die lampen uit te zetten, gevolg was een grijze wegenplaat waarvan de print van de weg bijna niet meer zichtbaar was
Ik ben uiteindelijk voor UV-A gloeilampen gegaan. Werkt goed, alleen komt er aardig wat warmte vanaf aangezien die lampen 300W per stuk zijn (ik heb er twee). Die warmte kan ik goed gebruiken: het blijkt dat het proces het beste werkt bij een watertemperatuur van ca. 25 graden en aangezien de bak water in de koude garage staat moet het water eerst goed worden opgewarmd voordat het proces goed gaat. Ik ben bezig om een microcontoller erop te zetten, zodat het wat beheersbaar blijft: ik ben een keer vergeten die lampen uit te zetten, gevolg was een grijze wegenplaat waarvan de print van de weg bijna niet meer zichtbaar was
Protip: ga even langs een dierenwinkel, haal een verwarmingselement voor een aquarium. Die zijn niet te heet en niet te koud
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Er gaat 600W aan warmte in via de lampen die erboven hangen, dus een verwarmingselement heb ik niet nodigThe Eagle schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:35:
Protip: ga even langs een dierenwinkel, haal een verwarmingselement voor een aquarium. Die zijn niet te heet en niet te koud
Iemand een idee wanneer de auto van de Vintage Car contest als gift beschikbaar wordt?
Jaaaa die valdeur, *mooie herinneringen*BCC schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:45:
[...]
die tweede heb/had ik vroeger ook! Het valluik is vaak gebruikt 😀
Ik kijk alvast uit naar de pirates ideas set die dit jaar zal verschijnen. Zelfs indien deze niet zo gedetailleerd zou zijn als de originele inzending zal het nog altijd een leuke constructie worden denk ik. Iets dat Lego al lang niet meer gedaan heeft voor de fans van pirates jammer genoeg.
*edit* in 2015 verschenen er wel nog wat kleinere gebouwen, maar ik weet niet of die echt te vergelijken zijn met dat iconische pirateneiland.
Dat is nog koffiedik kijken helaas, maar de voorganger kregen we vorig jaar in juni en nog eens later tijdens de zomer (wegens overstock of zo?)janvanmil schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:16:
Iemand een idee wanneer de auto van de Vintage Car contest als gift beschikbaar wordt?
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 15-01-2020 18:36 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Die ziet er wel heel mooi uit zeg, als hij zo op de markt komt zal het een flinke smak geld gaan kosten.Kapoen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:31:
[...]
Jaaaa die valdeur, *mooie herinneringen*![]()
Ik kijk alvast uit naar de pirates ideas set die dit jaar zal verschijnen. Zelfs indien deze niet zo gedetailleerd zou zijn als de originele inzending zal het nog altijd een leuke constructie worden denk ik.
Hij staat opgebouwd bij de Lego store in Wijnegem. Vond hem persoonlijk vrij saai grijs. Voor dat geld haal ik dan liever de millennium falcon...Falcon10 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:04:
Hij is er :
[Afbeelding]
Ah zo. Dan hang je die lampen toch hoger? Het is niet dat dat UV licht er dan niet op zou vallen ofzo.almightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:47:
[...]
Er gaat 600W aan warmte in via de lampen die erboven hangen, dus een verwarmingselement heb ik niet nodigHet probleem is dat het water juist te warm wordt, dat wil ik voorkomen met een ventilator.
Desnoods een elektrisch koelelement, die zijn ook prima te krijgen, zelfs waterdicht. Maar je lampen verderaf hangen is stukken goedkoper. Desnoods knal je er wat planken omheen, dan bereikt het UV geen dingen die het niet zou moeten bereiken.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Duurt denk ik nog wel even.janvanmil schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:16:
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...rdt-geschenk-bij-aankoop/Het is nog onbekend wanneer de Aedelsten Deluxe als een Gift with Purchase (GWP) op de markt wordt gebracht. Tussen de aankondiging van de laatste winnaar in de wedstrijd ‘Moments in Space’ maart 2018 en de eerste verschijning van de LEGO Ideas 40335-raket op 5 juni 2019 zat meer dan een jaar. Het kan dus enige tijd duren voordat de set zal worden aangeboden als een geschenk bij aankoop.
Gaat iemand het stadion van Manchester United nog halen?
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 15-01-2020 21:22 ]
Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar als ik die lampen een stuk hoger moet hangen wordt de hele constructie ook een stuk groter: dat ding moet ook ergens in de garage een plekje krijgen als ik hem niet gebruik. Een koelventilator is voldoende voor de koeling: ik had nog een vrij zware CPU fan liggen. Heb ik gelijk een leuk automatiseringsprojectje te maken!The Eagle schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:11:
[...]
Ah zo. Dan hang je die lampen toch hoger? Het is niet dat dat UV licht er dan niet op zou vallen ofzo.
Desnoods een elektrisch koelelement, die zijn ook prima te krijgen, zelfs waterdicht. Maar je lampen verderaf hangen is stukken goedkoper. Desnoods knal je er wat planken omheen, dan bereikt het UV geen dingen die het niet zou moeten bereiken.
Ik ben van plan deze set wel te halen, maar ergens binnen de termijn dat deze te koop is. Ben nu nog bezig met de Land Rover, heb de bookstore nog staan, we verwachten ons derde kind volgende maand en mijn opslagruimte is beperkt, meestal bouw ik, geniet ik ervan en verkoop ik het gebouwd en wel weer door, dus ik ren niet naar de winkel binnenkort. Maar zo'n stadion lijkt mij eens wat anders dan een voertuig of een modular, dus vandaar dat ik wel interesse heb.Gaat iemand het stadion van Manchester United nog halen?
Is het niet veel makkelijker en goedkoper om zoiets te nemen vraag ik me af: https://www.marktplaats.n...nklapbare-zonnehemel.htmlalmightyarjen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:26:
[...]
Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar als ik die lampen een stuk hoger moet hangen wordt de hele constructie ook een stuk groter: dat ding moet ook ergens in de garage een plekje krijgen als ik hem niet gebruik. Een koelventilator is voldoende voor de koeling: ik had nog een vrij zware CPU fan liggen. Heb ik gelijk een leuk automatiseringsprojectje te maken!
Die dingen haal je voor een prikkie van MP af en zet je ook zo weer weg. Boeit niet dat er geen persoon onder ligt natuurlijk
Uhm, ja dat had ook gekund denk ikThe Eagle schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:50:
[...]
Is het niet veel makkelijker en goedkoper om zoiets te nemen vraag ik me af: https://www.marktplaats.n...nklapbare-zonnehemel.html
Die dingen haal je voor een prikkie van MP af en zet je ook zo weer weg. Boeit niet dat er geen persoon onder ligt natuurlijk
Lampies op MP, is vast wel iemand die het als groeilamp wil gebruiken, ben je ongetwijfeld zo kwijt 
En die zonnehemels is opklapbaar en zet je zo in een hoekje. En raak je die lampen niet kwijt: leergeld
Je kunt ook een nieuwe zonnehemel overwegen. Zal Mrs Arjen ook vast leuk vinden
En die zonnehemels is opklapbaar en zet je zo in een hoekje. En raak je die lampen niet kwijt: leergeld
[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 16-01-2020 13:52 ]
ScherpSoggney schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:54:
@Cowamundo in je bovenste set hangt de vlag van de marine ondersteboven.
Van de zomer dan eens proberen om de witte stenen weer meer wit te maken.
En kijken of ik een niet te dure kast kan fixen waar ik het een en ander in kan wegzetten zonder dat de katten alles op de grond gooien.
Het ding is al bijna af dus ik ga nu ff door met het huidige wat ik al heb gebouwdThe Eagle schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:51:
Lampies op MP, is vast wel iemand die het als groeilamp wil gebruiken, ben je ongetwijfeld zo kwijt
Ja, ik heb eigenlijk alleen interesse in de duurdere Technic-sets, maar ik vind het ontwerp van het stadion wel erg goed gedaan. Misschien toch eens een sectie maken met gebouwen.Goosebirdy schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:05:
[...]
Ik ben van plan deze set wel te halen, maar ergens binnen de termijn dat deze te koop is. Ben nu nog bezig met de Land Rover, heb de bookstore nog staan, we verwachten ons derde kind volgende maand en mijn opslagruimte is beperkt, meestal bouw ik, geniet ik ervan en verkoop ik het gebouwd en wel weer door, dus ik ren niet naar de winkel binnenkort. Maar zo'n stadion lijkt mij eens wat anders dan een voertuig of een modular, dus vandaar dat ik wel interesse heb.
Hoewel ik niets heb met het sparen van losse minifigs, heb ik er nu toch een flink aantal. Bijvoorbeeld van de grote Star Wars set, maar ook van al mijn oude sets uit de kindertijd.
Ik zoek een mooi display om ze in te doen. Die displays van Lego vind ik niet mooi en nogal aan de prijs.
Wat gebruiken jullie voor displays? Mooi zou zijn als er 50 figuurtjes in passen. Of 25. Compact is wel een vereiste. Dus een display dat aan de muur kan, óf rechtop kan worden gezet.
Ik zoek een mooi display om ze in te doen. Die displays van Lego vind ik niet mooi en nogal aan de prijs.
Wat gebruiken jullie voor displays? Mooi zou zijn als er 50 figuurtjes in passen. Of 25. Compact is wel een vereiste. Dus een display dat aan de muur kan, óf rechtop kan worden gezet.
Je kunt 2 paginas ( volgens mij ) de post van @Freez bekijken. Die heeft zelf een display gemaakt, welke ik persoonlijk heel mooi vind.Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:05:
Hoewel ik niets heb met het sparen van losse minifigs, heb ik er nu toch een flink aantal. Bijvoorbeeld van de grote Star Wars set, maar ook van al mijn oude sets uit de kindertijd.
ligt aan jouw budget; https://displayframesuk.com/ prachtig en prijzigNyarlathotep schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:05:
veel DIY voorbeelden staan op pintrest; https://nl.pinterest.com/pin/53832158020061779/
zelf met kleinere ikea ribba frames aan het frotten; https://frugalfun4boys.co...nifigure-display-storage/
OK, ik vind die Ikea optie érg interessant! En vrij eenvoudig te maken met wat kluswerkhimlims_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:19:
[...]
ligt aan jouw budget; https://displayframesuk.com/ prachtig en prijzig
veel DIY voorbeelden staan op pintrest; https://nl.pinterest.com/pin/53832158020061779/
zelf met kleinere ikea ribba frames aan het frotten; https://frugalfun4boys.co...nifigure-display-storage/
Zou deze nog wat zakken vwb prijs Harley-Davidson® Fat Boy® (10269) voordat hij
weer verdwijnt of schaars wordt? Nu € 84,95 namelijk..
Dat weet je nooit van te voren. Maar deze is nog niet zo heel lang uit toch? Half jaar ofzo? Op brickwatch is duidelijk dat dit de eerste 'echte' prijsdaling is voor deze set.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:29:
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Daar heb je deze toch voor ?WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:29:
prijzig indeed, maar verdomde mooi afgewerkthimlims_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:19:
[...]
ligt aan jouw budget; https://displayframesuk.com/ prachtig en prijzig
ik heb de Millenium Falcon display case + stand van een andere verkoper, dat was ook 200 euro ofzo
Dus op een kastje hier staat iets ter waarde van €800-€1000
[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 17-01-2020 11:21 ]
Door dit Minifig posts hierboven krijg ik heel erg de neiging een aantal Star Wars figures op te duikelen, heb er voor mezelf zo'n 20 bepaald dit ik wil hebben.
Wat is beetje handige manier om dit te doen? Via Bricklink en een Adventkalender?
Update Inmiddels een wishlist op Bricklink aangemaakt en die komt op ongeveer 100 🤨. Eens kijken wat de dure jongens ertussen zijn.
Wat is beetje handige manier om dit te doen? Via Bricklink en een Adventkalender?
Update Inmiddels een wishlist op Bricklink aangemaakt en die komt op ongeveer 100 🤨. Eens kijken wat de dure jongens ertussen zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Canis Lupus op 17-01-2020 14:11 ]
Ah interessant! Door de breedte van de Friends set kan hij niet in het omgekeerde windlicht op onze wandplank in de woonkamer. Met deze MOC zou dat mogelijk wel kunnen passen!
Ik twijfel een beetje om de Land rover te bestellen.
Hij ziet er ontzettend mooi uit, maar het is al lang geleden dat ik een Technic set gebouwd heb.
En ergens lijkt hij me ontzettend uitdagend om te bouwen.
De laatste jaren alleen maar eigenlijk de "gewone" lego sets gehad.
Denk een stuk angst of gemis van het bouwen om deze aan te schaffen.
Hij ziet er ontzettend mooi uit, maar het is al lang geleden dat ik een Technic set gebouwd heb.
PSN: McMillan0984
Wat is het ergste wat kan gebeurenClavat schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:04:
Ja hoe leg je dat uit.NyceNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:05:
[...]
Wat is het ergste wat kan gebeurenJe doet iets fout, dan ga je een paar stappen terug en probeer je het weer. Uiteindelijk is het alleen maar meer tijd dat je kunt bouwen
Misschien een gemis van "blokjes stapelen" i.p.v pinnetjes aan elkaar klikken.
PSN: McMillan0984
Niks zo erg als een gearbox verkeerdom in elkaar zetten waar uiteindelijk de rotor van je heli niet kan draaien. Vervolgens 2 uur bezig om het hele ding weer uit elkaar te prutsen en goed in elkaar te zetten ...NyceNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:05:
[...]
Wat is het ergste wat kan gebeurenJe doet iets fout, dan ga je een paar stappen terug en probeer je het weer. Uiteindelijk is het alleen maar meer tijd dat je kunt bouwen
been there, done that. Met 42052 kwam ik uit mijn dark ages
Je kan ook een modular building kopen, dan is er genoeg te stapelenClavat schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:08:
[...]
Ja hoe leg je dat uit.
Misschien een gemis van "blokjes stapelen" i.p.v pinnetjes aan elkaar klikken.
Bij de landrover geen probleem. Ook al bouw je de gearbox verkeerd, dan draait de motor niet mee, who caresNyceNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:05:
[...]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vervolgens die woonkamer van TBBT er bovenopmschol schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:09:
[...]
oeh, vet.. nu nog 2 verdiepingen erbij en dan heb je een toffe moc
vanavond eens die link checken
Die zijn er. Niet dezelfde bouwer, maar een andere bouwer heeft het gecombineerd met de Big Bang Theory Ideas set, die verwerkt zit in de eerste verdieping, met "wedding dak" bovenop.mschol schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:09:
[...]
oeh, vet.. nu nog 2 verdiepingen erbij en dan heb je een toffe moc
vanavond eens die link checken
http://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=93&t=15817
Plaatjes:
https://www.flickr.com/photos/r53/49388765713/
Hij wil gratis instructies maken.
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 17-01-2020 19:09 ]
Wat een prachtige MOCs maakt die gast zegAppieNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:02:
[...]
Die zijn er. Niet dezelfde bouwer, maar een andere bouwer heeft het gecombineerd met de Big Bang Theory Ideas set, die verwerkt zit in de eerste verdieping, met "wedding dak" bovenop.
Plaatjes:
Ik wil dit jaar naar Londen en dan ook een bezoek brengen aan legoland aldaar. Weet iemand of er daar nog speciale sets verkrijgbaar zijn.
Gisteren 2 bestellingen van bricklink binnen. Zie ik 2 onderdelen die de verkeerde kleur hebben.
Stond zoals binnen gekregen in mijn bestelling (die lap tekst), maar wel correct op mijn wanted lijst. Nahja, overleven we wel. Was mijn brouwsel voor het create it bordspel en een 1x4 plate geel wat tan had moeten zijn. Deze is verborgen onder andere steentjes.
Iemand dit wel eens gehad?
Stond zoals binnen gekregen in mijn bestelling (die lap tekst), maar wel correct op mijn wanted lijst. Nahja, overleven we wel. Was mijn brouwsel voor het create it bordspel en een 1x4 plate geel wat tan had moeten zijn. Deze is verborgen onder andere steentjes.
Iemand dit wel eens gehad?
Tijdens de kerstvakantie de recente Yoda set gebouwd. Eindelijk toegekomen om die te fotograferen naast R2-D2 en BB-8 

Geeft een goed beeld van de grootte van de figuren.

die yoda is net een aap ofzoHaay schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:19:
Tijdens de kerstvakantie de recente Yoda set gebouwd. Eindelijk toegekomen om die te fotograferen naast R2-D2 en BB-8
[Afbeelding]
Woensdag de Saturn V bij lego.nl zelf besteld. 2-3 dagen levertijd. En nu ligt die sinds vannacht op een depot in Meppel #geenzaterdagbezorging
Mijn darkages van ongeveer 20 jaar moet dan toch echt helaas met 1 week verlengd worden.
Ben ook wel benieuwd naar de gratis "jaar van de rat" bouwsel die ook meegeleverd wordt.
Mijn darkages van ongeveer 20 jaar moet dan toch echt helaas met 1 week verlengd worden.
Ben ook wel benieuwd naar de gratis "jaar van de rat" bouwsel die ook meegeleverd wordt.
Niet mijn originele idee (heb 'm vaker op Reddit voorbij zien komen) maar dat maakt het resultaat niet minder vet
M'n Saturn V in een IKEA vitrine.

Hij staat nog een beetje scheef maar dat ga ik nog fixen met visdraad. Hij staat momenteel los op een poster koker
Verlichting is een Philips Hue lightstrip, daar wil ik nog een mooie scene voor maken zodat het licht een beetje flikkert ofzo.
Hij staat nog een beetje scheef maar dat ga ik nog fixen met visdraad. Hij staat momenteel los op een poster koker
Verlichting is een Philips Hue lightstrip, daar wil ik nog een mooie scene voor maken zodat het licht een beetje flikkert ofzo.
De rook, heb je dat gemaakt met watten en zo ja, ben je niet bang dat die vlam kunnen vatten door de warme lampen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb de Land Rover vandaag afgerond en was mijn eerste grote set als AFOL. Heb er echt heel veel plezier aan gehad en was vaak verbaasd hoe ingenieus het in elkaar zit.Clavat schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:04:
Inderdaad veel pinnetjes, maar dat is zeker niet minder.
Volgende sets op het oog zijn Creator Expert Mustang, en Star Wars Millennium Falcon en X-wing (de 'kleine' modellen)
Het is een soort polyester vulling voor kussens, knuffels, etc. Zak van een halve kilo bij de HEMA voor €6,50.dvdkiwi schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:41:
De rook, heb je dat gemaakt met watten en zo ja, ben je niet bang dat die vlam kunnen vatten door de warme lampen?
De LED strip geeft vrijwel geen warmte af, lang niet genoeg om dat spul te kunnen laten ontbranden.
Maar ik houd het in de gaten, hij staat sowieso niet aan als ik niet in de kamer ben.
En ondertussen heeft hij de instructies van dat Central Perk/Big Bang Theory gebouw online gezet:AppieNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:02:
[...]
Die zijn er. Niet dezelfde bouwer, maar een andere bouwer heeft het gecombineerd met de Big Bang Theory Ideas set, die verwerkt zit in de eerste verdieping, met "wedding dak" bovenop.
Plaatjes:
rebrickable pagina
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gisteravond mijn eerste twee sets nieuwe lego in elkaar gezet.
Wat mij direct opviel is dat de lego anders aanvoelde kwa materiaal, het lijkt zachter? dan mijn oude lego uit de 80’s en 90’s.
Verder vondt ik het vooral leuk om te zien wat voor nieuwe blokjes er allemaal in het leven zijn geroepen en wat er mee gedaan wordt.
Ook genoten van het bouwen natuurlijk al waren de handleidingen wel erg makkelijk.
1-2 blokjes per pagina...
Nog één doos klaar staan om volgende week in elkaar te knutselen en dan zijn hopelijk al mijn reserve onderdelen binnen en kan ik al het oude weer compleet gaan maken!
Al met al een erg leuke ervaring weer zo en denk dat ik nog wel het een en ander ga bestellen de komende tijd.
Wat mij direct opviel is dat de lego anders aanvoelde kwa materiaal, het lijkt zachter? dan mijn oude lego uit de 80’s en 90’s.
Verder vondt ik het vooral leuk om te zien wat voor nieuwe blokjes er allemaal in het leven zijn geroepen en wat er mee gedaan wordt.
Ook genoten van het bouwen natuurlijk al waren de handleidingen wel erg makkelijk.
1-2 blokjes per pagina...
Nog één doos klaar staan om volgende week in elkaar te knutselen en dan zijn hopelijk al mijn reserve onderdelen binnen en kan ik al het oude weer compleet gaan maken!
Al met al een erg leuke ervaring weer zo en denk dat ik nog wel het een en ander ga bestellen de komende tijd.
Net ook een mooie how-to op brickset verschenen..Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:25:
[...]
OK, ik vind die Ikea optie érg interessant! En vrij eenvoudig te maken met wat kluswerk
https://brickset.com/arti...ikea-ribba-picture-frames
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ben bijna klaar met de rough terrain crane 42082. Wat een gevaarte zeg
. Morgen ga ik de laatste 3 zakjes openmaken, al met al een week over het bouwen gedaan.
Detolf?Snoz Lombardo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:28:
Niet mijn originele idee (heb 'm vaker op Reddit voorbij zien komen) maar dat maakt het resultaat niet minder vetM'n Saturn V in een IKEA vitrine.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked