Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Señor Sjon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:12:

@AppieNL 60 jaar is toch wat suffer als een halve eeuw jubilaris. ;)
En dit zou Lego tegen houden om een nieuwe Saturn V uit te brengen met het 60-jaar jubileum omdat?

Als Lego weer een Saturn V uitbrengt over 9 jaar is de huidige "investering" dus geen hol waard, want ook met die set zal beneden MSRP gestunt worden en kan je alleen maar hopen dat de huidige set een unique selling point heeft.

Maar goed, ik hou er over op. Voelt net alsof ik hier in een beleggingstopic zit ipv een Lego topic...

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:28
AppieNL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:56:
[...]

En dit zou Lego tegen houden om een nieuwe Saturn V uit te brengen met het 60-jaar jubileum omdat?

Als Lego weer een Saturn V uitbrengt over 9 jaar is de huidige "investering" dus geen hol waard, want ook met die set zal beneden MSRP gestunt worden en kan je alleen maar hopen dat de huidige set een unique selling point heeft.

Maar goed, ik hou er over op. Voelt net alsof ik hier in een beleggingstopic zit ipv een Lego topic...
Ach het is of het Lego beleggingstopic of het Lego hoarding topic, beide zijn suf :|

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Hmm dat zijn de enige 2 opties? Dan was ik allang uit dit topic verdwenen. Opties die ik ook voorbij zie komen: eigen bouwsels en foto's/filmpjes/ervaringen met sets. Je weet wel, Lego gebruiken waarvoor het bedoeld is :)

[Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 08-01-2020 16:47]

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:29

dvdkiwi

Hoi doei

Vraagje aan de Bugatti-bouwers: passen bij jullie de stoelen zonder problemen?
Ik heb bij beide stoelen het zwarte pinnetje met balhoofdje (die je bij stap 659 erop zet) aan de binnenzijde eraf moeten halen omdat daar simpelweg geen plek voor was; kreeg de stoelen met die balhoofdpinnetjes niet op zijn plaats.

[Voor 3% gewijzigd door dvdkiwi op 08-01-2020 16:59]

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:03
dvdkiwi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:57:
Ik heb bij beide stoelen het zwarte pinnetje met balhoofdje (die je bij stap 659 erop zet) eraf moeten halen omdat daar simpelweg geen plek voor was; kreeg de stoelen met die balhoofdpinnetjes niet op zijn plaats.
Ja die passen perfect.

----

https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/01/LEGO-Ideas-21321-NASA-International-Space-Station-1.png

'LEGO Ideas 21321 NASA International Space Station vanaf 1 februari beschikbaar voor €69,99'
https://www.bricktastic.n...verschijnt-op-1-februari/

[Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 08-01-2020 16:59]

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Apart. Heb de onderkant van de auto nog eens goed bestudeerd en er zit bij mij een wit klein kokertje in de weg, net naast het kleine grijze tandwieltje.
Geeft verder (hopelijk) niks, de stoelen zitten nu tenminste ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:42
chrisO schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:04:
[...]

Ach het is of het Lego beleggingstopic of het Lego hoarding topic, beide zijn suf :|
beide zijn suf = beide vind ik suf
Ik deel je mening overigens.

@Marcel19710401 Zelf zou het niet in mij opkomen om met Lego mijn hypotheek deels te willen aflossen. Alleen de tijd en energie al die je er in moet stoppen, en dan later op marktplaats leuren om die sets tegen een flinke prijs te verkopen. De Lego markt is echt niet dat zo’n set dan binnen een week verkocht is. Ik vraag me zelfs af of je de 150 sets wel (tegen een flinke prijs) verkocht krijgt binnen de 3,5 jaar tijd (16-12,5 jaar). Ook zal een set die je aan het einde van de 12,5 jaar periode gekocht hebt niet heel snel renderen. En wat de eerste sets doen, is koffie dik kijken. Maar ja, wie weet, zeggen we straks van ‘hadden we nu toch maar’. ;)

Ieder zit anders in elkaar. Mijn keuze zou bv zijn om elk jaar gewoon met je spaargeld je hypotheek een beetje af te lossen of het maandelijks in een redelijk veilig aandelenfonds te stoppen (veilig betekent wel minder rendement, maar ongetwijfeld meer dan de spaarrente).

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:03
meesje schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:03:
[...]

beide zijn suf = beide vind ik suf
Ik deel je mening overigens.

@Marcel19710401 Zelf zou het niet in mij opkomen om met Lego mijn hypotheek deels te willen aflossen. Alleen de tijd en energie al die je er in moet stoppen, en dan later op marktplaats leuren om die sets tegen een flinke prijs te verkopen. De Lego markt is echt niet dat zo’n set dan binnen een week verkocht is. Ik vraag me zelfs af of je de 150 sets wel (tegen een flinke prijs) verkocht krijgt binnen de 3,5 jaar tijd (16-12,5 jaar). Ook zal een set die je aan het einde van de 12,5 jaar periode gekocht hebt niet heel snel renderen. En wat de eerste sets doen, is koffie dik kijken. Maar ja, wie weet, zeggen we straks van ‘hadden we nu toch maar’. ;)

Ieder zit anders in elkaar. Mijn keuze zou bv zijn om elk jaar gewoon met je spaargeld je hypotheek een beetje af te lossen of het maandelijks in een redelijk veilig aandelenfonds te stoppen (veilig betekent wel minder rendement, maar ongetwijfeld meer dan de spaarrente).
Alleen al dat gezeur met die mensen op Marktplaats. 8)7

"Wat is je minimale prijs"
"Toen die uitkwam was die veel goedkoper"

[Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 08-01-2020 17:05]

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dvdkiwi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:57:
Ik heb bij beide stoelen het zwarte pinnetje met balhoofdje (die je bij stap 659 erop zet) aan de binnenzijde eraf moeten halen omdat daar simpelweg geen plek voor was; kreeg de stoelen met die balhoofdpinnetjes niet op zijn plaats.
Had ik ook last van. Bleek dat ik de tan panelen er verkeerd om op gezet had. Check even of je stoeltjes goed gebouwd zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Marcel19710401
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:41
meesje schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:03:
[...]

Valid points.
Ervaring als collector heb ik bv. wel met Metallica CD's. Toen ik ermee stopte had ik er ruim 700. Die was ik in dat wereldje (weliswaar internationaal) toch vrij snel kwijt, binnen een jaar. Nou weet ik niet of dat te vergelijken is met LEGO, maar ik weet wel dat collectors met veel cash snel bereid zijn om te betalen voor spullen die ze willen.

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:49

GeeBee

Oddball

Señor Sjon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:12:
[...]
Vergis je niet. Ook in de Defender kom je pagina's tegen met een enkel blokje of pinnetje. Heb er eens een conversatie aan gewaagd met Lego, maar kwam daar niet verder mee.
Daarom hou ik erg van de instructies van de meeste MOC'ers. Binnen 2 foto's ben je al soms bijna 50 onderdelen verder en zoek zelf maar ff even uit welke onderdelen je nodig hebt voor de volgende stap :)

Hier een voorbeeld van de Icarus van Madoca!
https://i.imgur.com/vPKX4UU.png
https://rebrickable.com/m...icarus-supercar/#comments

[Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 08-01-2020 17:44]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Ja die passen perfect.

----

[Afbeelding]

'LEGO Ideas 21321 NASA International Space Station vanaf 1 februari beschikbaar voor €69,99'
https://www.bricktastic.n...verschijnt-op-1-februari/
tof, maar wel klein dan.. :/

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• St4ck3r
  • Laatst online: 08-04 13:41
Na het lezen van dit topic ook maar weer eens wat oud spul aan het bouwen :)

https://i.imgur.com/jogJzzG.jpg

https://i.imgur.com/nKvrPvI.jpg

Valt me vooral op dat er in de instructies uit de jaren 80 een hoop verschillende stenen tegelijk moeten worden geplaatst per stap. Uitdagender dan het Lego friends van mijn dochter iig :9

[Voor 3% gewijzigd door St4ck3r op 08-01-2020 19:32]

Try not to become a man of success but a man of value.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik die laatste foto zie heb je de handleiding van drie sets door elkaar gehaald :+
Maar idd, blijft leuk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• St4ck3r
The Eagle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:47:
Als ik die laatste foto zie heb je de handleiding van drie sets door elkaar gehaald :+
Maar idd, blijft leuk.
Huh, hoe bedoel je :'(

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02 23:34
Gewoon 6391, toch?

• St4ck3r

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:51

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

St4ck3r schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:31:
Na het lezen van dit topic ook maar weer eens wat oud spul aan het bouwen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Valt me vooral op dat er in de instructies uit de jaren 80 een hoop verschillende stenen tegelijk moeten worden geplaatst per stap. Uitdagender dan het Lego friends van mijn dochter iig :9
Ha, die bovenste heb ik ook. Het pre-octan tijdperk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• St4ck3r
Señor Sjon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:40:
[...]

Ha, die bovenste heb ik ook. Het pre-octan tijdperk.
Nou, persoonlijk vond ik dat het gaafst! Nu nog de tijd vinden voor de 6390, 6393 en 6399.

Zijn er aanbevelingen voor losse onderdelen bij nederlandse webshops of kan dat beter (of goedkoper) via bricklink? Hoe doen jullie dat?

• The Eagle

The Eagle

I stand corrected, kende die set niet. Herkende er wel delen van een ziekenhuis en garageset in, maar nummers kan ik ff niet vinden. Maar vandaar dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:09

Mappy

Piramide van Austerlitz

mschol schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:32:
[...]
tof, maar wel klein dan.. :/
Zelfde schaal als Saturn zou leuk zijn, zo'n 1:100 :D
Saturn V is net zo hoog als ISS lang is in 't echt :)

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

• Reinier
@St4ck3r wat is er met dat rode autootje gebeurd? Ongelukje in de wasstraat?

• St4ck3r
Reinier schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:18:
@St4ck3r wat is er met dat rode autootje gebeurd? Ongelukje in de wasstraat?
Haha, mijn kinderen waren ermee aan het spelen.. ;-) de voorkant ligt nog onder de eettafel zie ik net.

• mschol
  • Niet online
St4ck3r schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:49:
[...]

Nou, persoonlijk vond ik dat het gaafst! Nu nog de tijd vinden voor de 6390, 6393 en 6399.

Zijn er aanbevelingen voor losse onderdelen bij nederlandse webshops of kan dat beter (of goedkoper) via bricklink? Hoe doen jullie dat?
bricklink is denk ik goedkoper; de paar winkels die ik losse stukjes heb zien verkopen moet je gelijk per 100 ofzo kopen, bij bricklink heb je iets meer controle over wat je koopt

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 18:36
Ben op zoek naar van die ruitjes voorop die kleine oude motortjes. Van die windschermpjes. Kan ze op bricklink.nl niet vinden. Iemand suggesties waar wel :?

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Versaevel schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:07:
Ben op zoek naar van die ruitjes voorop die kleine oude motortjes. Van die windschermpjes. Kan ze op bricklink.nl niet vinden. Iemand suggesties waar wel :?
There you go.... Dat wordt dokken, €4 per stuk :X

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Dan is de versie met Police erop een stuk goedkoper :o

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Grappig, terwijl die in 5 sets zit en degene zonder police in 6 sets. Maar ja police: er zullen wel veel meer politiebureau's verkocht zijn destijds!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• redfoxert
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:00:
@redfoxert 30 december aangevraagd. 3 januari verstuurd en vandaag binnen.

Er zit wel wat tijd tussen, maar bij mij was de verzending dan relatief snel.
Eindelijk vandaag een verzendbevestiging gehad :)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:56:
[...]

Grappig, terwijl die in 5 sets zit en degene zonder police in 6 sets. Maar ja police: er zullen wel veel meer politiebureau's verkocht zijn destijds!
Misschien is het mogelijk om met nagellakremover (o.i.d.) het politie logo eraf te poetsen? (als je meerdere blanco exemplaren nodig hebt loont dat misschien wel de moeite...)

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 18:36
Kak :X en ik heb er 6 nodig om sets compleet te maken. Kijk idd wel ff dat ik een aantal met police erop bestel en dan met stickerverwijderer of nagellak remover. Thnx voor info
(y)

• redfoxert
  • Niet online
Versaevel schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Kak :X en ik heb er 6 nodig om sets compleet te maken. Kijk idd wel ff dat ik een aantal met police erop bestel en dan met stickerverwijderer of nagellak remover. Thnx voor info
(y)
Let op, veel nagellak remover is tegenwoordig Aceton vrij en werkt dus vaak niet meer zoals je zou verwachten ;) Daarnaast levert Aceton een "beschadiging" van het onderliggende plastic op. Transparante onderdelen worden daardoor snel wazig en melkachtig. Controleer dus eerst welke nagellak remover je pakt.

Mocht je er toch mee aan de gang willen gaan, bij de bouwmarkt verkopen ze ook gewoon Aceton (vervanger) in flessen van een liter voor een paar euro :)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Wij hebben het spel Create it. Niet super boeiend, maar met ons dochtertje van bijna 6 is het wel leuk om te doen.
Alleen de pionnen zijn losse petjes. Ben aan het kijken naar iets om ze wat groter te maken en daarbij stabiel om neer te zetten.
Denk dat het handigste is om dan zo'n 3x2x2 schuine slope te nemen in die 4 kleuren en daar een bovenlijf op te zetten met hoofd (en dan uiteraard de petjes). Die slope is dezelfde als wat ze voor de dames gebruiken in de Winter Village sets als jurk.

Weet iemand nog een leuk idee ipv bovenstaande? Misschien gewoon een heel lijf met benen en een onderplaat te nemen van 4x4 oid?

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arunia schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:30:
Wij hebben het spel Create it. Niet super boeiend, maar met ons dochtertje van bijna 6 is het wel leuk om te doen.
Alleen de pionnen zijn losse petjes. Ben aan het kijken naar iets om ze wat groter te maken en daarbij stabiel om neer te zetten.
Denk dat het handigste is om dan zo'n 3x2x2 schuine slope te nemen in die 4 kleuren en daar een bovenlijf op te zetten met hoofd (en dan uiteraard de petjes). Die slope is dezelfde als wat ze voor de dames gebruiken in de Winter Village sets als jurk.

Weet iemand nog een leuk idee ipv bovenstaande? Misschien gewoon een heel lijf met benen en een onderplaat te nemen van 4x4 oid?
begrijp het niet goed :+ misschien kun je jouw idee virtueel uitwerken via stud.io en dat hier delen? daarna kan je relatief eenvoudig via bricklink jouw set (blokjes) bestellen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Petuhr
  • Laatst online: 11:05

Petuhr

FreeBSD

Enig idee hoe deze kast heet? Ik heb ook zo'n klein randje in m'n werkkamer over nml.

Deze kast lijkt er wel erg op, maar is 42cm diep.

* Xeon L3110 - 8GB RAM * i5-4570S - 8GB RAM * T5800 - 4GB RAM
* AMD A50M Fusion - 8GB RAM * http://upload.petuhr.nl free picture upload * http://blog.petuhr.nl

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Petuhr schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Enig idee hoe deze kast heet? Ik heb ook zo'n klein randje in m'n werkkamer over nml.

Deze kast lijkt er wel erg op, maar is 42cm diep.
De Lunar Lander (rechts bovenop de kast) is 20 cm diep, dus de kast op de foto lijkt 20 cm diep en dus inderdaad niet jouw Ikea link kast te zijn.

This footer is intentionally left blank

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

almightyarjen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:56:
[...]

Het politiesetje zit in een klein people pack die goedkoop was. De goedkoopste heldere was als goedkoopste te krijgen in een helikopterset die ik denk niet zo populair was (gezien de vele helikopters bij grotere sets). Je hebt eigenlijk nooit een losse heli nodig. En een clear versie is natuurlijk universeler toe te passen, dus de prijs wordt dan wel weer logischer.
Arunia schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:30:

Je kan kijken hoe de Pirataen schaakset dat met minifiguren deed
https://www.lego.com/nl-n...o-pirates-chess-set-40158
Maar zo te zien is dat meer het onderbord.

Het andere schaakspel maakt overal een base van 2x2 voor: https://www.lego.com/nl-n...go-iconic-chess-set-40174

• Reinier
ajhaverkamp schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:08:
[...]

De Lunar Lander (rechts bovenop de kast) is 20 cm diep, dus de kast op de foto lijkt 20 cm diep en dus inderdaad niet jouw Ikea link kast te zijn.
Grappig, die kast had ik niet op de IKEA-site gezien. Ik heb hem zelf samengesteld, maar hij is vrijwel identiek :D
Alleen gebruik ik basiselementen van 20cm diep (https://www.ikea.com/nl/n...asiselement-wit-60245919/ ).
En geen pootjes.

• Petuhr
  • Laatst online: 11:05

Petuhr

FreeBSD

Reinier schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:30:
[...]

Grappig, die kast had ik niet op de IKEA-site gezien. Ik heb hem zelf samengesteld, maar hij is vrijwel identiek :D
Alleen gebruik ik basiselementen van 20cm diep (https://www.ikea.com/nl/n...asiselement-wit-60245919/ ).
En geen pootjes.
Ha, thnx!
Gaat nog een dure bedoening worden als ik 3M breed wil..

* Xeon L3110 - 8GB RAM * i5-4570S - 8GB RAM * T5800 - 4GB RAM
* AMD A50M Fusion - 8GB RAM * http://upload.petuhr.nl free picture upload * http://blog.petuhr.nl

• The Eagle

The Eagle

Je kunt ook overwegen om twee Billy's op hun kant te zetten.

• Reinier
The Eagle schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:34:
Je kunt ook overwegen om twee Billy's op hun kant te zetten.
Dat lijkt me, eh, suboptimaal.

Gewone (lage?) Billy's een optie?
De vitrinedeuren zijn wel prijzig.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Eerste foto van de volgende Ideas set gelekt. Ideas 21321 International Space Sation:
https://s3.amazonaws.com/bp-forum/monthly_2020_01/81965202_10157983765029675_125925138288869376_n.thumb.jpg.8e1f2f0d2cacd23b17df1075f09f6d31.jpg

Ook de volgende Creator Expert set (Manchester United voetbal stadion) op de foto:
https://s3.amazonaws.com/bp-forum/monthly_2020_01/81861525_10222422541498136_8388062350174846976_n.thumb.jpg.35542b94ea93d5cef0793d3d507aeb93.jpg

https://s3.amazonaws.com/bp-forum/monthly_2020_01/81805671_10222422542658165_4615980968543518720_n.thumb.jpg.119b190a63c0c9805edd992a2451ab80.jpg

[Voor 45% gewijzigd door Haay op 10-01-2020 09:07]

• yay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:48
Ik vind de Old Trafford / Man United set toch wel erg mooi. :9~

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ieuw :r

Die ISS is wel cool maar ook wel wat klein. 75% van de set is zonnepanelen :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Angeloonie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:31:
ieuw :r

Die ISS is wel cool maar ook wel wat klein. 75% van de set is zonnepanelen :P
Parts pack voor een duurzaam gebouw. :P

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:08
Hierbij even een normale bouw foto van mij. :)

Ben eind vorig jaar ook maar eens begonnen met zelf dingen verzinnen/maken, 'k moet zeggen dat ik het leuker/relaxter vind dan bestaande sets bouwen. 'k moet alleen nog een hoop leren ;)

https://i.imgur.com/Ukc4no9l.jpg

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• Tanne1
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12:31
Chicken88 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:02:

Ben eind vorig jaar ook maar eens begonnen met zelf dingen verzinnen/maken, 'k moet zeggen dat ik het leuker/relaxter vind dan bestaande sets bouwen. 'k moet alleen nog een hoop leren ;)

[Afbeelding]
Combinatie van whisky en Lego _/-\o_

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chicken88 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:02:

[Afbeelding]
die kerk is wel tof, heb je meer foto's? lijkt me leuke toevoeging voor dorpje hier :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Haay schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:05:
Eerste foto van de volgende Ideas set gelekt. Ideas 21321 International Space Sation:
[Afbeelding]

Ook de volgende Creator Expert set (Manchester United voetbal stadion) op de foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop niet dat al die zonnepanelen van de ISS set bestaan uit gladde tiles met allemaal stickers :X

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Nyarlathotep schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:27:
Ik hoop niet dat al die zonnepanelen van de ISS set bestaan uit gladde tiles met allemaal stickers :X
Bij mijn weten zijn de zonnepanelen tiles geprint.

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:18
Haay schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben totaal geen voetbalfan. Maar dat stadion vind ik wel erg mooi. Wellicht dat ik die ooit nog wel eens aanschaf.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
redfoxert schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Eindelijk vandaag een verzendbevestiging gehad :)
Na die verzendbevestiging kan het ook nog wel even duren.
Heb op 30 december gebeld, op 3 januari de verzendmail gekregen, 10 januari binnen. Wel wat meer onderdelen, en dus een wat groter zakje, misschien maakt dat nog uit.

• redfoxert
  • Niet online
Carnoustie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:59:
[...]

Na die verzendbevestiging kan het ook nog wel even duren.
Heb op 30 december gebeld, op 3 januari de verzendmail gekregen, 10 januari binnen. Wel wat meer onderdelen, en dus een wat groter zakje, misschien maakt dat nog uit.
Op zich niet erg, het steentje zit onder een andere plate, dus niet echt zichtbaar, alleen als je er naar zoekt. Geeft het ding ook wel een beetje extra karakter, los van de reden waarom ik hem gekregen heb.

Ondertussen had ik ook via Bricklink dezelfde stenen, plus andere (bricklink is echt gevaarlijk) besteld om ze snel in huis te hebben.

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:05
Beste Lego bouwers,

Sinds de geboorte van onze zoon Tim kriebelt het bij mij om met Lego aan de slag te gaan.
Zelf heb ik in mijn jeugd veel met Lego gespeeld en heb ik het een en ander verzameld en dat staat dan ook netjes op zolder opgeborgen tot ik denk dat Tim er mee aan de slag kan (ik zal binnenkort wat foto's maken).

Nu Tim bijna 1 jaar is (helaas nog veel te jong voor Lego) heb ik een knoop doorgehakt en besloten elke maand +/- 50 euro (of meer O-) ) te reserveren en daar wat Lego voor te kopen. Dit zal de ene maand misschien een paar kleine dingen of niets zijn en de andere maand een duurder pakket. Zo kan papa lekker bouwen als nieuwe hobby en spaar ik tot Tim er mee aan de slag kan een mooie verzameling bij elkaar.

Ik heb alleen helemaal niks met ninjago, nexo knight, poppetjes die geen "echte" Lego hoofdjes hebben etc. en aangezien de kleine man toch nog niet mee beslist maakt papa nog lekker de keuzes! :9
Zelf heb ik meer met Lego City dus daar wil ik voorlopig mijn focus op liggen.

In de eerste instantie wilde ik deze maand een aantal weg-platen halen... maja, daar kun je natuurlijk nog weinig mee. -O-
Ik denk dat ik ga beginnen met een paar kleinere voertuigen uit de city reeks om te zien of ik het ook echt zo leuk vindt om er elke maand geld in te steken.
Gelukkig vindt de vrouw alles prima en hebben we plek zat om alles neer te zetten dan wel op te bergen! *;

Zijn er misschien mensen met Tips over bijvoorbeeld goede 2e hands websites, beurzen (in NL) en leuke winkels om eens te bezoeken.. Graag hoor ik wat van jullie en ik zal zelf vanaf vandaag wat bouwsels showen uit mijn jeugd collectie. *O*

Was getekend, een nieuw ontdekte Lego fan, Mike

• MisterTata
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21-03 14:17
Cowamundo schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:36:
Beste Lego bouwers,

Sinds de geboorte van onze zoon Tim kriebelt het bij mij om met Lego aan de slag te gaan.
Zelf heb ik in mijn jeugd veel met Lego gespeeld en heb ik het een en ander verzameld en dat staat dan ook netjes op zolder opgeborgen tot ik denk dat Tim er mee aan de slag kan (ik zal binnenkort wat foto's maken).

Nu Tim bijna 1 jaar is (helaas nog veel te jong voor Lego) heb ik een knoop doorgehakt en besloten elke maand +/- 50 euro (of meer O-) ) te reserveren en daar wat Lego voor te kopen. Dit zal de ene maand misschien een paar kleine dingen of niets zijn en de andere maand een duurder pakket. Zo kan papa lekker bouwen als nieuwe hobby en spaar ik tot Tim er mee aan de slag kan een mooie verzameling bij elkaar.

Ik heb alleen helemaal niks met ninjago, nexo knight, poppetjes die geen "echte" Lego hoofdjes hebben etc. en aangezien de kleine man toch nog niet mee beslist maakt papa nog lekker de keuzes! :9
Zelf heb ik meer met Lego City dus daar wil ik voorlopig mijn focus op liggen.

In de eerste instantie wilde ik deze maand een aantal weg-platen halen... maja, daar kun je natuurlijk nog weinig mee. -O-
Ik denk dat ik ga beginnen met een paar kleinere voertuigen uit de city reeks om te zien of ik het ook echt zo leuk vindt om er elke maand geld in te steken.
Gelukkig vindt de vrouw alles prima en hebben we plek zat om alles neer te zetten dan wel op te bergen! *;

Zijn er misschien mensen met Tips over bijvoorbeeld goede 2e hands websites, beurzen (in NL) en leuke winkels om eens te bezoeken.. Graag hoor ik wat van jullie en ik zal zelf vanaf vandaag wat bouwsels showen uit mijn jeugd collectie. *O*

Was getekend, een nieuw ontdekte Lego fan, Mike
Op marktplaats kan je zeker het een en ander vinden, net als op Facebook waar een aantal speciale AFOL groepen zijn.

Mocht je in de buurt wonen dan is A-tembo met minibillund in de buurt van Breda erg leuk om te bezoeken, goedkope Legowinkel met een museum :) .

Heb je brickwatch al ontdekt? Hier kan je een wishlist aanmaken en dan de prijzen in de gaten houden _/-\o_

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
Zeker voor City loont het ook om regelmatig de lokale lidl, Aldi, kruitvat, trekpleister en Intertoys in te lopen. Die hebben regelmatig wat setjes liggen met best interessante prijzen. Ook verschilt het exacte aanbod wel per vestiging. Als ik ergens ben en tijd over heb kijk ik altijd even. Soms niets interessants qua prijs, soms de spreekwoordelijke jackpot met nog wat extra dumpkorting.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Nyarlathotep schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:27:
[...]

Wat @Haay zegt klopt, je kan deze tegels vinden in City sets/polybags zoals 30365 Space Satellite

https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/30365-1/30365_alt1.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 08-04 12:09
Marcel19710401 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:16:
Ik heb niet de rente van 10 jaar terug, dus laag op dit moment (en de komende 10 jaar).
Als ik nu extra zou aflossen, daalt mijn hypotheek weliswaar, maar echt veel levert dat niet op.

Ook ik heb gisteren de Apollo als eerste investering besteld.
Mijn plan is langere termijn, minimaal 12,5 jaar maandelijks een grotere set aanschaffen en ongeopend bewaren. Dat zijn 150 sets.
Over 16 jaar loopt mijn hypotheek af.
Ervan uitgaande dat dan al die sets uit de handel zijn en in waarde gestegen zijn, hoop ik dan met de verkoop een zo klein mogelijke hypotheek restschuld over te houden.
Of ik de juiste sets heb gekocht en hoeveel ze uiteindelijk opleveren, zal moeten blijken.

Ben ik hierin dan te opportunistisch?
Het lijkt me iig niet dat ik er verlies op maak.
Je weet het niet, iets dergelijks heb ik met Tamiya en Fleischmann niet goed zien gaan, beide heel populair in de jaren 80. Ik heb een paar jaar geleden wat Fleischmann treinen uit de jaren 80 nieuw in de doos gekocht voor heel weinig, de oude analoge modellen is bijna geen vraag meer naar en de klanten van modeltreinfabrikanten in het algemeen zijn letterlijk aan het uitsterven.

Ik heb ooit eens een Tamiya RC set gekocht, nooit gebouwd door veranderde interesses en die 10 jaar later te koop gezet. Uiteindelijk precies de nieuwprijs voor gekregen, niet echt een investering dus.

Van Lego verwacht ik dat sets nieuw in de doos minimaal de nieuwwaarde wel blijven opbrengen. Het nieuwe Technic assortiment voor 2020 vind ik erg zwak, alleen de kleine groene tractor en de telescoopkraan zijn wel ok maar ook niet meer dan dat. Daar zou ik m'n geld bijvoorbeeld niet op inzetten. En op Friends in het algemeen ook niet.

• Marcel19710401
  • Laatst online: 15:41
Na wat meer erover nagedacht te hebben, ga ik denk ik niet alleen maar voor de grotere sets, maar ook middelgrote van tussen de 50 en 100 euro. Of nog kleiner, kan mij het schelen...En als het ff kan dubbele aanschaf, dan valt er tenminste ook nog wat leuks te bouwen. Alleen maar ongeopende dozen opslaan is ook maar saai.

[Voor 6% gewijzigd door Marcel19710401 op 11-01-2020 02:10]

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
Komende week eindelijk de Mack truck bouwen. Heeft even geduurd. Ik moet ook nog kijken of ik instructies voor een leuke MOC kan aanschaffen. Ik zag een soort sneeuwploeg variant, hopelijk zijn er instructies voor 8)
Marcel19710401 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 02:07:
Na wat meer erover nagedacht te hebben, ga ik denk ik niet alleen maar voor de grotere sets, maar ook middelgrote van tussen de 50 en 100 euro. Of nog kleiner, kan mij het schelen...En als het ff kan dubbele aanschaf, dan valt er tenminste ook nog wat leuks te bouwen. Alleen maar ongeopende dozen opslaan is ook maar saai.
En dan ook bepaalde series of thema's? Bijvoorbeeld alles van Harry Potter of Speed Champions of nieuwe series die wellicht gaan aanslaan en misschien niet?

Maar 150 grotere sets of eventueel zelfs dubbel om wat te bouwen of gewoon dubbel of driedubbel omdat de set super scherp geprijsd te halen valt en je er meer van verwacht?

Wel een goede verzekering afsluiten mocht er toch iets afbranden, lekkage optreden of wanneer er ingebroken wordt...

[Voor 11% gewijzigd door Gim op 11-01-2020 11:37]

• Cowamundo
MisterTata schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:44:
Mocht je in de buurt wonen dan is A-tembo met minibillund in de buurt van Breda erg leuk om te bezoeken, goedkope Legowinkel met een museum :) .

Heb je brickwatch al ontdekt? Hier kan je een wishlist aanmaken en dan de prijzen in de gaten houden _/-\o_
Bedankt voor de tips!
Er zullen vast nog wel meer handige weetjes zijn en winkels/websites om goed te volgen maar dat komt wel.

Nee wij wonen in Zeewolde (Flevoland) maar een dagje Breda vindt de vrouw vast ook wel leuk 😊

Gister voor 60€ vier kleinere setjes gekocht om mee te beginnen... zie ik vandaag in winkels alweer andere leuke pakketten die ik wel wil hebben...

Meteen hooked 😅

• Kapoen
Marcel19710401 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 02:07:
Je kan in theorie ook winsten boeken met de kleinste sets. Zo is er bv. ooit een set geweest met een Deadpool minifig erin. Blijkbaar is/was deze minifig uniek, waardoor deze set vrij duur is t.o.v. de lanceerprijs. Eenzelfde verhaal met een kleine (no pun ;)) Ant-man set. Deze set heeft een exclusieve minifig en was zeer kort beschikbaar, dus zeer duur nu.

Een andere manier om te verdienen op kleine sets sluit hierbij aan, het verkopen van individuele onderdelen/minifigs. Zo zag ik bv. onlangs op een beurs een handelaar 75945 expecto patronum verkopen, in losse stukken. Dat glitterbeest alleen al ging voor €5/stuk, en de minifigs waren ook pokkeduur. Dus als je een goede deal vindt op deze set en er een X aantal kan splitsen heb je ook redelijk wat winst. Uiteraard kan dit alleen met sets die gewilde of zeldzame onderdelen/minifigs heeft.

Meer info over investeren in Lego: Brickpicker

• Chicken88
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:08
himlims_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:02:
[...]

die kerk is wel tof, heb je meer foto's? lijkt me leuke toevoeging voor dorpje hier :)
Thanks! Das m'n eerste MOC.

Ik wil eerst nog wat aan de ingang doen (deur draait nu onhandig naar binnen) en ik wil hem op baseplates plaatsen en geschikt maken voor de Modulars serie. Dus nog enkele bricklink orders...

Als dat gedaan is zal ik hier foto's plaatsen of naar je toesturen :)

Tweakers Topic Watcher | Hacker News Watcher

• Cowamundo
Vraagje, kun je op bricklink ook een lijst van onderdelen maken die je nodig hebt en dat je dan een overzicht krijgt met welke verkoper(s) de meeste onderdelen voor jou heeft?

Anders moet ik er gewoon even op de computer naar kijken en zoeken wie mij het meeste kan verkopen ivm verzendkosten.

• mschol
  • Niet online
Cowamundo schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:23:
Vraagje, kun je op bricklink ook een lijst van onderdelen maken die je nodig hebt en dat je dan een overzicht krijgt met welke verkoper(s) de meeste onderdelen voor jou heeft?

Anders moet ik er gewoon even op de computer naar kijken en zoeken wie mij het meeste kan verkopen ivm verzendkosten.
yup, wishlist aanmaken met parts en dan die lijst gaan kopen, daar kan je e.e.a. instellen en zo zien hoe je het meest van 1 verkoper kan krijgen..

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:18
Gisteren toch weer aan het bouwen geweest. Na de Liebherr de smaak weer te pakken. Aangezien ik niet kon wachten tot ik weer een grote aankoop kon doen maar een wat bescheidener setje gekocht om me mee te vermaken. Evengoed 1600 stuks.

https://tweakers.net/ext/f/KSg8X1XSvA6GoRLdOBpjkRiy/thumb.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Hooli-gan op 12-01-2020 08:19]

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:53
Met aangepast gezicht, zoals het hoort!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hoelang zijn jullie ongeveer aan het bouwen?
Bijvoorbeeld de Saturn 5, die wil ik misschien aanschaffen. Als iemand die al 20 jaar lang niet met Lego heeft gespeeld, hoelang zou ik er ongeveer over doen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

TripleQ schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:03:
Bijvoorbeeld de Saturn 5, die wil ik misschien aanschaffen. Als iemand die al 20 jaar lang niet met Lego heeft gespeeld, hoelang zou ik er ongeveer over doen?
3-4 avondjes als je het niet wilt afraffelen. Zakjes zijn genummerd, dus makkelijk om ergens de knip te leggen en later verder te gaan. Als bouwen je ding is heb je er zo veel langer plezier van,

• Kapoen
Saturn 5 heeft een paar fantastische bouwtechnieken, maar is uiteindelijk redelijk repetitief. Dus in principe een paar uurtjes, afhankelijk van hoe je je tijd indeelt. De manier waarop de modules gebouwd worden laat toe om pauzes in te lassen op afgewerkte onderdelen.

Mijn eerste bouwsel na 'de dark ages' was VW T1 Camper en daar had ik verschillende avonden van genoten, omdat het zo geweldig relaxerend was om deze te bouwen :P

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

De Saturn V had ik verspreid over verschillende avonden in zo'n 6 uurtjes klaar denk ik.
Momenteel ben ik bezig met de Bugatti en daar staat de teller nu op 10 a 11 uur.
Lekker op het gemakje en zonder haast, heerlijk :)

• WeeJeWel
  • Laatst online: 04-04 19:31
https://file.bricklink.com/19/1098/1098840.139F450B8212D282.png

Ik heb gisteren deze BD-1 gepublished: https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=118130

Het is dus niet mijn ontwerp, ik heb 'm alleen digitaal gemaakt, maar voor de Star Wars fans is 't wellicht wat :-)

[Voor 16% gewijzigd door WeeJeWel op 12-01-2020 13:38]

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hooli-gan schreef op zondag 12 januari 2020 @ 08:09:
Gisteren toch weer aan het bouwen geweest. Na de Liebherr de smaak weer te pakken. Aangezien ik niet kon wachten tot ik weer een grote aankoop kon doen maar een wat bescheidener setje gekocht om me mee te vermaken. Evengoed 1600 stuks.

[Afbeelding]
Gisteren om met die doos in mijn handen gestaan. Maar heb toch de doos van Tokyo meegenomen. Deze komt volgende keer in huis.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Cowamundo schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:46:
[...]

Bedankt voor de tips!
Er zullen vast nog wel meer handige weetjes zijn en winkels/websites om goed te volgen maar dat komt wel.

Nee wij wonen in Zeewolde (Flevoland) maar een dagje Breda vindt de vrouw vast ook wel leuk 😊

Gister voor 60€ vier kleinere setjes gekocht om mee te beginnen... zie ik vandaag in winkels alweer andere leuke pakketten die ik wel wil hebben...

Meteen hooked 😅
Er is sowieso nog play2day in Gouda. Ook een erg leuke winkel!

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• qless
  • Laatst online: 12:22

qless

...vraag maar...

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/82381980_10219051340187758_4665320187040366592_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ohc=TALIzfCP1FwAX9S6wJZ&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=700a96a3b5e73201d00e61d9801fd475&oe=5EDA1708

Oude set maar weer eens in elkaar gezet... Nederlandse editie.

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Leuke oude set, hier kun je er meer over vinden: https://community.brickpi...-town-square-1592-r17322/
Schijnt een Unox actie te zijn geweest.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-04 09:05
Ik spaar al een tijdje de Lego minifigs en ik vond het altijd lastig om ze op een mooie manier te laten zien in een kastje, plankje of vitrinekast.
Of het was te duur of het paste gewoon niet wat ik ervoor in gedachte had.

Eerst had ik het zo (wat toch ook best druk oogt):
https://tweakers.net/ext/f/sPGhgSRzTMC9NXiqrOoKk7jI/medium.jpg

Maar dat werd ook wel prijzig ivm alle 2x4 bricks die ervoor nodig waren, na een tijdje toch maar eens gaan kijken of ik zelf wat kon maken wat er ook nog een beetje fancy uitzag.

Na een paar mallen te hebben gemaakt, flink wat gezaagd, gefreesd en nog meer geschilderd (heel veel.... :X) de eerste 2 kastjes gisteren opgehangen en de serie 1 t/m19, GB Team en Unikitty erin gezet.

https://tweakers.net/ext/f/EKGm2BDBIEMrViVfOs84QRiL/medium.jpg

https://tweakers.net/ext/f/4TyYOWTtzu7COb6l88CmBpTa/medium.jpg

https://tweakers.net/ext/f/z9J0I1qqwdtOj1q2B2pWIfUH/full.jpg

Het was erg veel werk, maar ik ben er erg blij mee, en stuk beter met wat ik had.

Nu nog het laatste kastje afmaken voor de Harry Potter, Batman, Disney, DFB en Movie series 8)

[Voor 6% gewijzigd door Freez op 14-01-2020 09:21. Reden: iets kleinere foto's gebruikt]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik hoop dat je niet in Groningen woont, want bij een aardbeving heb je een boel werk ;)

• Freez
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-04 09:05
ajhaverkamp schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:27:
Ik hoop dat je niet in Groningen woont, want bij een aardbeving heb je een boel werk ;)
Nee dat niet, maar ik heb wel rekening gehouden met trillingen en verschuivingen.
Elk plankje heeft namelijk een groef waar zo'n plaatje van 3x4 precies tussen past. :+

• Geo3kant
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02-04 15:23
WeeJeWel schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:38:
[Afbeelding]

Ik heb gisteren deze BD-1 gepublished: https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=118130

Het is dus niet mijn ontwerp, ik heb 'm alleen digitaal gemaakt, maar voor de Star Wars fans is 't wellicht wat :-)
Nice!

Ik download nog snel de IO file, want Bricklink (lees: LEGO) zal je gaan vragen om het op display only te zetten. :(

• WeeJeWel
  • Laatst online: 04-04 19:31
Geo3kant schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:48:
[...]

Nice!

Ik download nog snel de IO file, want Bricklink (lees: LEGO) zal je gaan vragen om het op display only te zetten. :(
Waarom zouden ze dat doen? Dit is mijn eerste ervaring met Bricklink.

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

• redfoxert
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Wat @Haay zegt klopt, je kan deze tegels vinden in City sets/polybags zoals 30365 Space Satellite

[Afbeelding]
Spijtig dat ze dan in 60225 wel stickers gebruiken voor zonnepanelen :(

• CCJJVV
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:28
Brengt toch wel jeugdsentiment naarboven:

YouTube: Making a Drone with Lego Motors and Propellers

Zal mij niet verbazen als Lego zelf ook bezig is met iets dergelijks.

Het is dat de propellors en de L-Motor zo duur zijn anders had ik het zelf wel willen maken. Heb voor de rest het meeste wel inhuis.

• Kapoen
redfoxert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 00:54:
[...]

Spijtig dat ze dan in 60225 wel stickers gebruiken voor zonnepanelen :(
Dat is inderdaad jammer, maar als ik mij niet vergis (en kenners mogen me gerust verbeteren :)) zitten in de ideas sets over het algemeen geen stickers.

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Na zo'n 12 a 13 uurtjes bouwen is de Bugatti eindelijk klaar :)
Fantastisch ding om te bouwen en leuk om tijdens het bouwen te lezen dat je het werkelijke productieproces volgt: eerst de versnellingsbak en de motor, daarna het chassis, dan gevolgd door het interieur en vervolgens de neus, motorkap en wielen. De (spoiler)sleutel en het koffertje zijn een erg leuk detail.
Ik schrok wel even toen de zuigertjes het niet deden maar toen kwam ik erachter dat ik 'm eerst in een versnelling moest zetten.

Hieronder een kleine impressie van de build:

https://tweakers.net/ext/f/s0NXkpUllbTb1UKNAUr7YMJk/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/Cu2KefCG0Fp6bl9g64eqtfrn/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/9Z8TtHMT7tKBYlgTDMrOH1NT/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/rHnniZXqnz13PZAKyLucLta9/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/LLhvvDacSO1BixiQ12PDMonr/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/ged6G7Gs1snM8P7iqBtuQMsa/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/lJDsGdJyof1npkVftRtXswnR/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/j0tPH9uWIKdPgAXp0YC8uZr9/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/GJabF0padphhj9wmNbAHiNMz/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/SsUGXCJjVvesrLhQevzon8Dq/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/a3MFWNWG1aedSQdOI7vO1o0l/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/5JHHmtcZGmPHAkp8JvL1VKZx/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/AKsUJ0ZxStwmKX0cEiVyXsu7/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/z5mAJfQYobjUee3OSwTTngqS/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/Sd6Pt1Tjt3adzwdc47IyaYZ2/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/MCVhMtAZ3laEOvIpsOeNCulL/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/ETehPgXVWURVoXwGOFWBLTyO/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/dLNeh2AcwXZ6O1iPKfDEJkps/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/ObFw3gSEgDDBZCyt7h69GrQn/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/z92loVX2bOnP61NUzH4TCg3v/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/xIYX9FZ63mXGhXw7cBfPPlVz/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/Fqe09sni1psaLhOy4etKjsjq/thumb.jpg

• Goosebirdy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:00
Kapoen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:28:
[...]

Dat is inderdaad jammer, maar als ik mij niet vergis (en kenners mogen me gerust verbeteren :)) zitten in de ideas sets over het algemeen geen stickers.
We moeten je dan maar verbeteren :) : in diverse Ideas sets zitten wel stickers :( , eigenlijk de sets van de laatste tijd altijd... (dino set heb ik (nog) niet, kan ik niet over meepraten).

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:47

vectormatic

In a distant future long ago

@dvdkiwi Over schrik momentjes gesproken, toen ik de gearbox en aandrijflijn van de bugatti af had wou ik eens testen of alles klopte. Ik sloot dus een PF motortje aan op de centrale krukas van de motor, en liet em lopen. Alleen in de laagste versnelling bewogen de wielen een beetje, maar ook niet van harte. Ik was meteen bang dat ik de afgelopen 4 uur bouwen overnieuw kon doen...

Bleek dat de witte clutch gear aan t doorslippen was, gewoon omdat er teveel frictie in de aandrijflijn zit, de juiste manier om t ding te testen is een motortje op een van de wielen hangen en dan het andere wiel blokkeren (zodat t differentieel geen roet in het eten gooit), toen liep de boel als een zonnetje

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• Mappy
  • Laatst online: 21:09

Mappy

Piramide van Austerlitz

Voor 3 miljoen krijg je de monorail er hopelijk bij:
https://cloud.funda.nl/valentina_media/095/674/971_1440.jpg https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-40673595-huizingalaan-187-189-191/

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:34
qless schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]

Oude set maar weer eens in elkaar gezet... Nederlandse editie.
Oh shit, die heb ik ook! Tenminste, ik herken veel van de onderdelen, dus hoogstwaarschijnlijk heb ik deze set ooit gehad. Ik ga eens kijken of het lukt hem te bouwen. Heb je toevallig de instructies?

• The Eagle

The Eagle

In elkaar gezet door de architect wiens huis het is zeker :X Die gaat zo geen rondje kunnen maken. En qua huis mag die architect zelf ook wel eens op cursus. Zijn binnenhuis-skills dateren uit het jaar kruik :X

• Shin_Alu
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:10

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Erapaz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Oh shit, die heb ik ook! Tenminste, ik herken veel van de onderdelen, dus hoogstwaarschijnlijk heb ik deze set ooit gehad. Ik ga eens kijken of het lukt hem te bouwen. Heb je toevallig de instructies?
https://lego.brickinstruc...t/1592/Castle_Town_Square

Compleet met taalfout :)

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Heimdallr
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 20:21

Heimdallr

Asgard

Freez schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:57:
Ik spaar al een tijdje de Lego minifigs en ik vond het altijd lastig om ze op een mooie manier te laten zien in een kastje, plankje of vitrinekast.
Of het was te duur of het paste gewoon niet wat ik ervoor in gedachte had.

Eerst had ik het zo (wat toch ook best druk oogt):
[Afbeelding]

Maar dat werd ook wel prijzig ivm alle 2x4 bricks die ervoor nodig waren, na een tijdje toch maar eens gaan kijken of ik zelf wat kon maken wat er ook nog een beetje fancy uitzag.

Na een paar mallen te hebben gemaakt, flink wat gezaagd, gefreesd en nog meer geschilderd (heel veel.... :X) de eerste 2 kastjes gisteren opgehangen en de serie 1 t/m19, GB Team en Unikitty erin gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was erg veel werk, maar ik ben er erg blij mee, en stuk beter met wat ik had.

Nu nog het laatste kastje afmaken voor de Harry Potter, Batman, Disney, DFB en Movie series 8)
Heel erg mooi gedaan, ik heb zelf wat grotere Lego modellen die in een Ikea vitrinekast staan, maar voor kleine modellen is dit een ideale oplossing.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kwam deze boeken winkel tegen op BL;
https://file.bricklink.com/19/1046/1046196.png
https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=108139

vind m wel wat hebben

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• qless
  • Laatst online: 12:22

qless

...vraag maar...

Erapaz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Ja, maar staan die niet ook gewoon online tegenwoordig?

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Reinier
qless schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Ja, maar staan die niet ook gewoon online tegenwoordig?
Jazeker. Drie posts geleden bijvoorbeeld :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

The Eagle schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:25:
[...]

In elkaar gezet door de architect wiens huis het is zeker :X Die gaat zo geen rondje kunnen maken. En qua huis mag die architect zelf ook wel eens op cursus. Zijn binnenhuis-skills dateren uit het jaar kruik :X
Hoezo niet? Alle rails zitten aan elkaar toch? :P

• Reinier
Angeloonie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Hoezo niet? Alle rails zitten aan elkaar toch? :P
Ik moet aan die 11 foot 8+1-brug denken :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Reinier schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Ik moet aan die 11 foot 8+1-brug denken :)
Ok dat was het enige dat ik kon bedenken, maar het ziet er zo op het oog hoog genoeg uit voor een treintje :P Maar misschien lijkt dat maar zo en past dat idd niet :P

• The Eagle

The Eagle

Ik heb de monorail thuis en zoals ie nu staat gaat ie idd niet onder die brug passen nee. Is prima te maken met de rails die er liggen, maar niet zoals het nu ligt ;)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:35

vhal

ಠ_ಠ

The Eagle schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:25:
[...]

offtopic:
Niet zo gek als het uit 1964 is :P Het doet mij denken aan de Jaap Bakema stijl, het is net een oversized Centerparcs Sporthuiscentrumhuisje uit de jaren 70 :P

Meer leesvoer,
https://www.duic.nl/cultu...et-huis-voor-de-toekomst/

STRAVA

Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True