Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik kwam deze tegen. Wat een insane collectie aan Star Wars LEGO :)

PSN: CanisLupusNL (GT Sport, Wreckfest) - About.me

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Holy sh#t, waarom zou je zoveel van dezelfde sets willen hebben 8)7

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter
almightyarjen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:32:
[...]

Eerste vraag die ook bij mij op komt. Wordt toch ook saai om zo vaak dezelfde doos te bouwen :?

select * from Fish;

• almightyarjen

almightyarjen

En maar één Death Star, dat valt dan ook wel weer tegen, trek die lijn van alle andere sets dan ook door bij die Death Stars :P

[Voor 36% gewijzigd door almightyarjen op 03-01-2020 00:43]

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:05
almightyarjen schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:32:
[...]

Deze gast bouwt enorme star wars layouts in zijn eentje. Dan heb je al snel veel voertuigen nodig ;)

Scroll maar eens langs zijn video's. Heeft ook een enorme Lego kamer. Dan nog moet je er van houden uiteraard.

• Pin0
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:51:
Voor mijn laatste forced perspective bouwwerk kwam ik op een (denk ik) nieuwe techniek voor het gebruik van de Thor hamer.
... Knip
Heel mooi! Maar wat bestaan die mooie muur technieken toch altijd uit veel onderdelen!

Ik heb maar 2 Thor hamers in mijn collectie en misschien 10 van die clip dingen...
En dat is meestal het geval als ik een mooie techniek zie...

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
meesje schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:42:
[...]

Ik heb het ook over witte grondplaten.
Vanaf 1 jan. wel.
Brickshop geeft aan: vanaf 10 jan. te verkrijgen.
Beschikbaar op Lego.com:

https://www.lego.com/nl-nl/product/white-baseplate-11010

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Ik was gisteren in de Lego winkel in Utrecht, daar werden de witte platen net in de schappen geplaatst.

• Mister_GJ
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:34
Viper_4111 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Ik was gisteren in de Lego winkel in Utrecht, daar werden de witte platen net in de schappen geplaatst.
Ik was er gisteren ook, maar jammer genoeg niet gezien. Had er wel een aantal willen kopen namelijk... (was er wel erg vroeg rond half 11)

Wel de nieuwe F8 tributo gehaald. De nieuwe 8 studs speed champions zijn heel gaaf! _/-\o_
https://i.ibb.co/cgS6DRJ/IMG-8261.jpg https://i.ibb.co/9Y4GbMr/IMG-8263.jpg https://i.ibb.co/Tmfs5Pw/IMG-8262.jpg

[Voor 4% gewijzigd door Mister_GJ op 03-01-2020 14:18]

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Leuk, was op zoek naar wat documenten, kom ik deze tegen:
https://tweakers.net/ext/f/RFjUrkzTCWbPKDBDf1WmjISn/medium.jpg

Helaas zijn de instructies van het kasteel niet meer heel. Toch leuk om weer 's te zien.

Ondertussen ben ik nog bezig met het detectivekantoor te bouwen. Ben al een paar leuke dingen tegen gekomen, zoals de biljarttafel, plafondventilator, de geheime doorgang en het vergrootglas die nog werkt ook. :D

• Viper_4111
  • Laatst online: 14:30
Mister_GJ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Ik was er gisteren ook, maar jammer genoeg niet gezien. Had er wel een aantal willen kopen namelijk... (was er wel erg vroeg rond half 11)

Wel de nieuwe F8 tributo gehaald. De nieuwe 8 studs speed champions zijn heel gaaf! _/-\o_
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Potver, die heb ik niet zien liggen, heb de nieuwe modular gehaald en twee BrickHeadz... anders had ik die ook zeker meegenomen. Nou ja volgende keer weer!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DukeBox schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:39:
...Als ik er aan toe kom zal ik ook een foto maken van ons andere huis waar we geen winter dorpje hebben maar meer lego kerst attributen.
Beetje laat maar:
https://tweakers.net/ext/f/wgZJwW1c8bx7upGSinIgJkzH/medium.jpg

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@almightyarjen Heb je een deal met Beyond the Brick ofzo? Vandaag 2 video's van jou gepost :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:20
Mister_GJ schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Past deze dan wel een beetje bij de oude generatie speed champions?
Of valt het mee?

Want de serie is wel leuk maar dan ineens een verandering

PSN: McMillan0984

• almightyarjen

almightyarjen

Angeloonie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:59:
@almightyarjen Heb je een deal met Beyond the Brick ofzo? Vandaag 2 video's van jou gepost :+
Ze hadden me gisteren gemaild of ze mijn video's mochten posten, daar heb ik mee ingestemd :D

• Mister_GJ
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:34
Clavat schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Past deze dan wel een beetje bij de oude generatie speed champions?
Of valt het mee?

Want de serie is wel leuk maar dan ineens een verandering
Als ik eerlijk moet zijn nee. Ik vind het jammer dat de oude versies niet al 8 studs waren. Ik vind namelijk die 8 studs veel meer ruimte geven voor detail en daardoor is het eindproduct veel mooier.
Het aantal stickers op de F8 is ook maar 11. Dat is ook een groot voordeel. _/-\o_

https://i.ibb.co/PWJh6jw/IMG-8264.jpg https://i.ibb.co/7vqp2Pj/IMG-8265.jpg

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Nu even wachten op een goede aanbieding (bv 25% korting bij Kruidvat). Ach, we hebben nog 11 maanden. ;)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter
Ligt het aan mij of is de product omschrijving wel wat overdrijven bij de witte bouwplaats ten opzichte van de andere basisplaten?

In ieder geval wel handig.

select * from Fish;

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
meesje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:23:
[...]

Nu even wachten op een goede aanbieding (bv 25% korting bij Kruidvat). Ach, we hebben nog 11 maanden. ;)
Had er al 7 in mijn winkelmandje, gratis verzending en Bouw je eigen vogels - Zoals jij wilt (30548) erbij, twijfel......

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 22:05
Pin0 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Heel mooi! Maar wat bestaan die mooie muur technieken toch altijd uit veel onderdelen!

Ik heb maar 2 Thor hamers in mijn collectie en misschien 10 van die clip dingen...
En dat is meestal het geval als ik een mooie techniek zie...
Tjah, ik bouw alleen maar met klein grut en vermijd zoveel mogelijk de standaard stenen. Mijn voorraad bestaat voornamelijk uit plates, tiles, jumpers en allerlei gemodificeerde stenen (studs aan de zijkant etc).

Het geeft je gewoon veel meer vrijheid om mee te werken. Je kunt je collectie langzaam opbouwen door kleine hoeveelheden te kopen van kleuren die je vaak gebruikt.

Sets kopen doe ik nauwelijks gezien daar vaak onderdelen maar een paar keer inzitten. Dan koop ik liever voor bedrag x losse stenen op bricklink.

Keuzes, keuzes ;)

• mschol
  • Niet online
10de komen de nieuwe chinees nieuwjaar sets beschikbaar, aldus medewerker in amsterdam :)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:03
mschol schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:44:
10de komen de nieuwe chinees nieuwjaar sets beschikbaar, aldus medewerker in amsterdam :)
Ook bevestigd op de S@H website, je kan nu al klikken op die sets en dan zie je de datum.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:47:
[...]

Ook bevestigd op de S@H website, je kan nu al klikken op die sets en dan zie je de datum.
oh, daar had ik nog niet gekeken, wilde de dragon boat race hebben maar hadden em daar niet meer, maar medewerker was even bang dat ik de nieuwe sets al kon kopen ergens :D

overigens veel buitenlandse medewerkers daar.

de minifig factory is wel tof, wel erg duur. €12 per minifig
mosaic is ook wel tof maar ook wel duur.. €99 per mosaic volgens mij

[Voor 4% gewijzigd door mschol op 04-01-2020 20:49]

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08-04 23:40
mschol schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:39:
[...]

oh, daar had ik nog niet gekeken, wilde de dragon boat race hebben maar hadden em daar niet meer, maar medewerker was even bang dat ik de nieuwe sets al kon kopen ergens :D

overigens veel buitenlandse medewerkers daar.

de minifig factory is wel tof, wel erg duur. €12 per minifig
mosaic is ook wel tof maar ook wel duur.. €99 per mosaic volgens mij
Nog interessante items in de PaB wall?

• mschol
  • Niet online
Loader schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Nog interessante items in de PaB wall?
euhmm, volgens mij geen hele intressante gezien: gele deuren, donkergrijze deurkozijnen, lage hekjes, 1x2 "log" bricks, 1x1 round brick transparent.

voor de rest kan ik geen "bijzondere" delen herinneren. (voor de rest herinner ik mij standaard 1xX en 2xX bricks en plates)

edit: oh ook die "lightsaber" stokjes in transparant licht blauwig?

[Voor 7% gewijzigd door mschol op 04-01-2020 22:47]

Acties:
  • +27Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Vakantie bijna voorbij dus op de valreep even foto's gemaakt en online gezet.

De sportauto die ik eerder liet zien aangepast/verbeterd al zeg ik het zelf...
https://live.staticflickr.com/65535/49333579442_3087fc7764_c.jpg
Deze kip in de vakantie gemaakt tijden het Lego-en met de kleine...
https://live.staticflickr.com/65535/49333248651_9ffe975767_c.jpg

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

Acties:
  • +5Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^wauw, ik wou dat ik zoveel fantasie had, die kip is echt geweldig! :Y

• Zalmanman
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:03

Zalmanman

So long,

Mede-Chiron bezitters: Klopt het dat de achterspoiler wat losjes zit? In z'n 'up' positie wiebelt deze nog aardig naar voren en naar achteren.
Ik kwam er net achter dat bij mij de twee 'Technic Peg Towball with Friction' niet goed zaten, waardoor de spoiler in vol omhoog bleef staan - logisch, want die twee pegs hielden alles tegen. Nu heb ik dat rechtgezet, maar het voelt alsnog wat flimsy. Klopt dat, of hoort 'ie echt super stevig te zitten?

and thanks for all the fish.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

vectormatic

In a distant future long ago

@Zalmanman Ik kan het nu niet direct controleren, maar volgens mij zit er inderdaad wat speling naar voor/achter op het spoiler mechanisme

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind de mijne best redelijk stevig zitten. Er is altijd wat speling, maar minimaal. Ik heb wel de pimped versie gebouwd, dus zonder die stomme 'sleutel', wellicht dat die wat steviger is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:05
^^ Die kip :D

Wel logisch dat iemand met de naam Pin0 een big bird maakt ;), al lijkt het meer een at-tc (All Terrain Transport Chicken)

• lexi
  • Laatst online: 16:51
Chaoss schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:32:
Omdat het kerst vakantie is en de kids het graag wilden heb ik mijn 30 jaar oude treinset maar eens van zolder gehaald:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alles werkt ook nog, behalve dat de rubberen bandjes van de locomotief kompleet gaar zijn en er bij het eerste rondje afvielen, maar ik zag dat deze nog te bestellen zijn.

Verder is het systeem met de metalen strip nooit vlekkeloos geweest, op te lage snelheid blijft hij stilstaan op de wissels maar dat was vroeger ook al zo. De stroom overdracht is nooit top en in de wissels is een stukje zonder strip waardoor de motor even stil valt.

Ik had trouwens verwacht dat ik op de bekend Chinese sites wel wat rails en wissels kon kopen maar dat valt tegen daar is niets voor het oude spul te vinden.
waar bestel je die rubber bandjes?

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:12
Volgende Lego Creator Expert set is een voetbalstadion?

https://www.bricktastic.n...on-van-manchester-united/

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die ga ik dan 100% aan me voorbij laten gaan.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:29
Nice, die ga ik denk ik wel halen. Moet er daarvoor overigens wel beter uitzien dan de afbeeldingen van het LEGO Ideas-project, die vind ik namelijk zwaar lelijk.
Zalmanman schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:31:
Mede-Chiron bezitters: Klopt het dat de achterspoiler wat losjes zit? In z'n 'up' positie wiebelt deze nog aardig naar voren en naar achteren.
Ik kwam er net achter dat bij mij de twee 'Technic Peg Towball with Friction' niet goed zaten, waardoor de spoiler in vol omhoog bleef staan - logisch, want die twee pegs hielden alles tegen. Nu heb ik dat rechtgezet, maar het voelt alsnog wat flimsy. Klopt dat, of hoort 'ie echt super stevig te zitten?
Nee is niet super stevig, je kan de spoiler ook gewoon met je vingers omhoogtrekken. Ik had overigens hetzelfde probleem tijdens het bouwen, vond het niet erg duidelijk aangegeven.

[Voor 45% gewijzigd door NotSoSteady op 06-01-2020 14:29]

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:49

dvdkiwi

Hoi doei

Totaal een uurtje of 7 a 8 aan het bouwen verspreid over een aantal laatste dagen en gisteren hebben de motor + versnellingsbak en het chassis van de Chirion kennis met elkaar gemaakt; het begint al ergens op te lijken.
Erg fraai om het project langzaam vorm te zien krijgen.
Wat ik me wel afvraag: alles zit echt tot het naadje dichtgetimmerd met connector parts, hoe ga je de auto ooit weer fatsoenlijk uit elkaar krijgen...

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Mappy
  • Laatst online: 22:54

Mappy

Piramide van Austerlitz

dvdkiwi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:46:
Wat ik me wel afvraag: alles zit echt tot het naadje dichtgetimmerd met connector parts, hoe ga je de auto ooit weer fatsoenlijk uit elkaar krijgen...
Handleiding vanaf de achterkant naar de voorkant volgen :P En hier en daar wat separator tools...

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

• NotSoSteady
dvdkiwi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:46:
Totaal een uurtje of 7 a 8 aan het bouwen verspreid over een aantal laatste dagen en gisteren hebben de motor + versnellingsbak en het chassis van de Chirion kennis met elkaar gemaakt; het begint al ergens op te lijken.
Erg fraai om het project langzaam vorm te zien krijgen.
Het is dan ook niet de bedoeling om de set uit elkaar te halen. :*)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://i.redd.it/e4coi4md83941.jpg

https://www.reddit.com/r/...or_builds_are_instructed/

geloof niet dat ie reeds voorbij gekomen is; gespiegelde build instructie in boekje

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:09

ToolkiT

brit-tweaker

Zeehond schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:03:
Ligt het aan mij of is de product omschrijving wel wat overdrijven bij de witte bouwplaats ten opzichte van de andere basisplaten?

In ieder geval wel handig.
"Je hebt geen batterijen nodig om de bouwplaat in actie te zien en kinderen aan te zetten tot creatief bouwen. Geef het aan een LEGO® fan en het plezier begint meteen!"

nee hoor, heel normaal om bij ene baseplate erbij te melden dat je geen batterijen nodig hebt.. 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• basvkesteren
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15:25
Tijdens de vrije dagen van de afgelopen tijd m'n porsche 'gepimpt'. Met de originele bouwtekeningen ernaast, beetje bijhouden waar de modificaties zitten (heb 'm al weer 'n paar jaar, dus allang weer kwijt hoe dat ding origineel in elkaar stak).

Leuk project, leerzaam ook nog; ik weet nu waar stabilisatorstangen voor zijn :P

• mathias82
  • Registratie: april 2017
Net mijn eerste Lego als investering gekocht. Het gaat om deze: https://www.lego.com/nl-b...asa-apollo-saturn-v-21309 Ik moet zeggen dat het kriebelt om hem in elkaar te zetten maar ik laat hem mooi in de doos ;)

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
mathias82 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:40:
Net mijn eerste Lego als investering gekocht. Het gaat om deze: https://www.lego.com/nl-b...asa-apollo-saturn-v-21309 Ik moet zeggen dat het kriebelt om hem in elkaar te zetten maar ik laat hem mooi in de doos ;)
Weet je heel héél zeker dat je de doos dicht wil laten? :)

• mathias82
Gim schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:59:
[...]

Weet je heel héél zeker dat je de doos dicht wil laten? :)
Nee maar ik ga het toch proberen :)
Als hij niet in waarde stijgt kan ik hem misschien in de toekomst bouwen :P

• Gim
mathias82 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:09:
[...]

Nee maar ik ga het toch proberen :)
Als hij niet in waarde stijgt kan ik hem misschien in de toekomst bouwen :P
Is ook de vraag wat je er zelf voor hebt neergelegd en wat je er minimaal op wil verdienen.

Ik heb geen idee hoeveel er van deze set verkocht zijn, maar kan me voorstellen dat er gruwelijk veel van verkocht en in omloop zijn :)

Uiteindelijk zelf bouwen is ook een win situatie mocht de stijging lang uitblijven :) Dus inderdaad, je kunt niet verliezen :)

[Voor 3% gewijzigd door Gim op 06-01-2020 20:19]

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:49

GeeBee

Oddball

himlims_ schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:05:
[Afbeelding]
geloof niet dat ie reeds voorbij gekomen is; gespiegelde build instructie in boekje
Eén blokje per tekening? Zelfs met een Junior set is dat wel erg weinig lijkt me?
Dan nooit meer klagen dat kinderen zo weinig technisch/ ruimtelijk inzicht/ doorzettingsvermogen meer hebben...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• mathias82
Gim schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Is ook de vraag wat je er zelf voor hebt neergelegd en wat je er minimaal op wil verdienen.

Ik heb geen idee hoeveel er van deze set verkocht zijn, maar kan me voorstellen dat er gruwelijk veel van verkocht en in omloop zijn :)

Uiteindelijk zelf bouwen is ook een win situatie mocht de stijging lang uitblijven :) Dus inderdaad, je kunt niet verliezen :)
Heb hem gewoon aan de huidige prijs (130€) gekocht. Er zullen er wel veel in omloop zijn, maar hoeveel blijven er in de doos? ;)
Het is meer een experiment. Deze set gaat uit roulatie, maar het is een speciale set (1m groot) en heeft ook een historisch verhaal. Daarom denk ik dat hij erg gewild gaat zijn bij verzamelaars. Binnen 8 jaar is mijn zoon 14 jaar (aangeraden leeftijd voor deze set). Als hij dan niet (veel) meer waard is bouwen we hem samen (wel lang wachten nog...)

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb de laatste paar vrije dagen van m'n vakantie benut om onderstaande in elkaar te zetten, maar pfff, dat was wel even flink wennen na zo'n 20 jaar niets meer gebouwd te hebben :+
APClll schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:50:
Deze zag ik even niet aankomen vandaag :P

Voor het eerst in ca. 25 jaar (dark ages :+ ) kreeg ik weer lego voor m'n verjaardag. Van m'n ouders _O-

Ik wist eigenlijk niets zinnigs te vragen, behalve dan een paar sokken. Komen ze breed grijnzend met een doos technisch lego aan, onder het motto "vroeger was dit ook altijd goed" :D

[Afbeelding]
Het duurde tot bouwstap nr. 245 tot ik de eerste "good old memory" herkenbare steentjes langs zag komen _O-
( Ik denk dat de laatste die ik gebouwd (en gekocht :+ ) heb de 8459 was, een wereld van verschil)
https://brickset.com/sets/8459-1/Pneumatic-Front-End-Loader

En het grappige is, het B-model is bijna een vergelijkbaar voertuig _O- :D

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07-04 09:07

Ferret

Mok, mok, mok...

Vraagje; weet iemand hoelang het duurt voordat je een ontbrekend stukje in huis hebt?

Ik ben bezig met de Liebherr en er mist een 3x3 T-stuk. Ik heb deze aangevraagd bij Lego en op 3 januari een verzendbevestiging ontvangen. Hierin staat ook dat het 7 tot 10 (!) werkdagen kan duren. Weet iemand of dat echt zo lang kan duren? Ik heb het stukje uit een zak van bouwfase 5 gehaald toen ik miste in bouwfase 2 maar nu ben ik zo ver dat ik dat stukje echt nodig heb en nu niet verder kan....

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Waarom heb jij hem niet rechtstreeks bij LEGO onlangs gekocht voor € 90,99 ??

( Incl. gratis rendier polybag en ViP punten ! )

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:22
@Ferret Zodra Lego het verstuurd ligt het bij de bezorgdienst.
Vorige keer duurde het niet zo lang, maar heb nu van Hidden Side het Lab een flesje aangevraagd omdat die er niet in zat. Dit duurt ook al eventjes, buiten de reactie van Lego zelf.

Die van mij is trouwens op 3 januari verzonden met de gewone post.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• straightsix
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18:13
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Waarom heb jij hem niet rechtstreeks bij LEGO onlangs gekocht voor € 90,99 ??

( Incl. gratis rendier polybag en ViP punten ! )
Omdat Lego zo debiel was met hun voorraad, dat alles om 08:30 al weg was?

• mschol
  • Niet online
zonde, iemand was je voor:

https://i.imgur.com/rguVdsJ.jpg

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:28
Goed plaatje, dat weergeeft dat de Lego Saturn V waarschijnlijk de slechtste Lego set is om in te investeren.
Er zijn idioten die pallets vol met die dingen in een schuur of opslag hebben staan. Iedere wannabee Lego investeerder koopt 1 of meerder van die sets hopende dat het de volgende Lego Millennium Falcon 10179 wordt...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:18
straightsix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:33:
[...]

Omdat Lego zo debiel was met hun voorraad, dat alles om 08:30 al weg was?
Onzin ;

https://www.mupload.nl/img/fp8mxkh0elt2e.png

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08-04 10:30
Gents, weten jullie een website specifiek voor het verkopen van Lego? Ik heb een Bugatti Chiron set die ik van de hand wil doen.

• almightyarjen

almightyarjen

3clectic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:20:
Gents, weten jullie een website specifiek voor het verkopen van Lego? Ik heb een Bugatti Chiron set die ik van de hand wil doen.
Als je haast hebt marktplaats of eBay. Wil je een hoger bedrag ervoor en heb je geduld, dan Bricklink.

• straightsix
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18:13
Nou goed, uurtje later dan, nu je zin? Ze waren rond dat tijdstip gewoon weg, want ik kon ze niet meer bestellen.

Edit: Heb m'n chatlogs met collega's er op nageslagen met als timestamp 8:55, dus blijkbaar heb je gewoon geluk gehad.

[Voor 15% gewijzigd door straightsix op 07-01-2020 11:36]

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

chrisO schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Goed plaatje, dat weergeeft dat de Lego Saturn V waarschijnlijk de slechtste Lego set is om in te investeren.
Er zijn idioten die pallets vol met die dingen in een schuur of opslag hebben staan. Iedere wannabee Lego investeerder koopt 1 of meerder van die sets hopende dat het de volgende Lego Millennium Falcon 10179 wordt...
Geen enkele set gaat de volgende 10179 worden, die set was een anomalie, omdat ie kort op de markt is geweest in een tijd dat lego nog niet zo populair was, en vervolgens een hele generatie SW/lego fans ineens geld ging verdienen.

En daarnaast, al gebeurt het wel, lego laat zien dat ze het spelletje ook doorhebben, en brachten doodleuk een nieuwe UCS falcon uit, dan is die 10179 die je op zolder hebt liggen ineens een stuk minder waard.

Speculeren op dit soort luxegoederen is puur de tulpenbollenmania van de 21e eeuw.
basvkesteren schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:35:
Tijdens de vrije dagen van de afgelopen tijd m'n porsche 'gepimpt'. Met de originele bouwtekeningen ernaast, beetje bijhouden waar de modificaties zitten (heb 'm al weer 'n paar jaar, dus allang weer kwijt hoe dat ding origineel in elkaar stak).

Leuk project, leerzaam ook nog; ik weet nu waar stabilisatorstangen voor zijn :P
Ik heb vorig jaar de porsche meteen in pimp spec gebouwd, en inderdaad erg leuk, en IMHO een heel stuk beter dan hoe ie standaard is. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de pimped porsche beter vind dan de Chiron (hoewel ik die nog moet pimpen)

[Voor 26% gewijzigd door vectormatic op 07-01-2020 11:41]

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

straightsix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:32:
[...]

Nou goed, uurtje later dan, nu je zin? Ze waren rond dat tijdstip gewoon weg, want ik kon ze niet meer bestellen.

Edit: Heb m'n chatlogs met collega's er op nageslagen met als timestamp 8:55, dus blijkbaar heb je gewoon geluk gehad.
Ik ben die nacht opgebleven tot ik meen half 2, toen deed de site het weer en kon ik 'm bestellen. Wel eeuwig spijt dat ik er niet meteen 2 heb gekocht voor dat geld maar goed.

Mensen zijn sowieso gek, dat gratis Lego Ideas raket attractie ding wat ik bij de Maanlander kreeg, betalen mensen ook 25-30,- voor.. Of adventskalenders, daar heb ik er ook nog 1 nieuw in doos van een paar jaar geleden. 75,- kun je er best voor vragen.

[Voor 19% gewijzigd door Kuusj op 07-01-2020 11:44]

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• chrisO
vectormatic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:36:
[...]

Geen enkele set gaat de volgende 10179 worden, die set was een anomalie, omdat ie kort op de markt is geweest in een tijd dat lego nog niet zo populair was, en vervolgens een hele generatie SW/lego fans ineens geld ging verdienen.

En daarnaast, al gebeurt het wel, lego laat zien dat ze het spelletje ook doorhebben, en brachten doodleuk een nieuwe UCS falcon uit, dan is die 10179 die je op zolder hebt liggen ineens een stuk minder waard.

Speculeren op dit soort luxegoederen is puur de tulpenbollenmania van de 21e eeuw.
Dat is dus precies wat ik bedoel. De gouden tijd van investeren in Lego is al lang voorbij en toch zijn er nog vele wannabee Lego investeerders die om de een of andere reden denken nog goud geld te kunnen verdienen en dan kiezen ze (bijna) altijd de Lego Apollo Saturn |:(
Terwijl de Saturn waarschijnlijk een van de best verkochte sets van de afgelopen jaren is en waarschijnlijk zit meer dan de helft van die verkochte sets nog in een verzegelde doos...

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:19
En over 9 jaar is er weer een "groot" Apollo jubileum...

En idd, niks wordt de nieuwe Falcon of de eerste 3 modulars. Maar, je haalt er na 2-3 jaar dat een set uit roulatie is sowieso meer uit dan een spaarrekening op het moment :')

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

AppieNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:45:
En idd, niks wordt de nieuwe Falcon of de eerste 3 modulars. Maar, je haalt er na 2-3 jaar dat een set uit roulatie is sowieso meer uit dan een spaarrekening op het moment :')
Mwa, ook alleen bij de juiste sets denk ik, en dan moet je goed inkopen, en er echt handel van maken.

Kan je beter je geld in je hypotheek stoppen (zeker als je nog de rente van 10 jaar terug hebt)

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:19
Uiteraard de juiste sets, dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik ga geen rendement krijgen op setjes van €5 MSRP. Ik kijk dan vooral dus naar flagship/UCS sets. Die je dan bij voorbaat al beneden MSRP moet kopen (liefst 20-30% lager) om ze dan nadat ze 2-3 jaar uit roulatie zijn te verkopen (iets) boven MSRP.

Hypotheek is ook leuk ja, maar mijn spaarrekening opmerking was meer bedoelt als pijnlijke grap van de huidige situatie, niet zo zeer om alternatieven aan te dragen, want imo is elk alternatief beter dan "investeren" in Lego.

• NotSoSteady
_/-\o_

Ik denk persoonlijk niet dat je daarmee miljonair gaat worden.

[Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 07-01-2020 12:28]

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
De vraag is natuurlijk ook hoeveel je daarop hoopt te winnen. Je moet volgens mij al een hele verzameling aanleggen wil je er ook op winnen.

Ik kocht voor de kindjes deze kerst de nieuwe treinset voor net boven de 100 EUR en was blij verrast dat de 9V set die ik zelf nog had van mijn jeugd (1993-95 ergens) nog altijd voor 135 EUR te koop is (zonder doos).

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:35

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, ik zie het ook als ruilmiddel om nieuwere sets aan te kunnen schaffen. Ik heb de Old Fishing Store nog steeds ergens ongeopend in de kast staan maar als ik zie waarvoor deze set weg kan gaan, dan heb ik daar weer een mooie Technic Bugatti Chiron voor (om maar even een voorbeeld te noemen).

STRAVA

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
almightyarjen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:24:
Als je haast hebt marktplaats of eBay. Wil je een hoger bedrag ervoor en heb je geduld, dan Bricklink.
Een 'probleem' alleen van Bricklink is dat je daar niet zo maar verkoper kunt worden. Je moet eerst meerdere aankopen via Bricklink gedaan hebben voordat je daar ook als verkoper actief kunt worden. Dat legt wel meteen een drempel op voor iemand die nog een ongeopende Lego doos heeft liggen en die wel weer wil verkopen. :P

• almightyarjen

almightyarjen

Haay schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Een 'probleem' alleen van Bricklink is dat je daar niet zo maar verkoper kunt worden. Je moet eerst meerdere aankopen via Bricklink gedaan hebben voordat je daar ook als verkoper actief kunt worden. Dat legt wel meteen een drempel op voor iemand die nog een ongeopende Lego doos heeft liggen en die wel weer wil verkopen. :P
Ah, dat wist ik niet!

• Gim
Haay schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Wel een erg lage drempel want iets kopen op Brinklink gaat zo snel O-)

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:20
Gim schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Wel een erg lage drempel want iets kopen op Brinklink gaat zo snel O-)
Ik kon het zo snel niet vinden, maar hoe zit het met verzend kosten? Zijn die voor de koper? Aangezien ik zag dat het merendeel uit de USA komt, zal dat hard gaan met de verzend kosten lijkt mij :X

• almightyarjen

almightyarjen

NyceNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:01:
[...]

Ik kon het zo snel niet vinden, maar hoe zit het met verzend kosten? Zijn die voor de koper? Aangezien ik zag dat het merendeel uit de USA komt, zal dat hard gaan met de verzend kosten lijkt mij :X
Ja die zijn voor de koper. Als je je order plaatst, weet de verkoper het gewicht en waar het heen moet. De verkoper verstuurt dan een invoice waar ook de shipping costs op staan. Let op: je order kan ook door de douane onderschept worden, worden de kosten nog hoger :X

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Zoek meestal in nl/be/du, daarbuiten loopt t hard(er) op ook de levertijd :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Wat ik een gemakkelijke methode vind is:
  • Zoek de set op set nummer op Brickset
  • Check rechts onderin in het Buy at Bricklink kader, dan zie je prijzen voor nieuw/gebruikt, en verdeeld tussen Globaal, NL (of BE als je in België bent), en EU.
  • Klik op de EU versie, nieuw of gebruikt, en je krijgt een lijst van Europese verkopers.
Dan heb je meestal goedkopere verkopers dan binnen Nederland, zelfs inclusief verzendkosten. En binnen de EU, dus geen douane invoer kosten.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Normaal gesproken zijn we stukjes kwijt, maar nu heb ik een stukje over. Het betreft een zwarte antenne (zoals op het dak van het ziekenhuis). Ik heb alle (vnl. City) handleidingen doorgebladerd, maar kan (naast de brandweerkazerne) geen andere sets vinden waarbij dit stukje gebruikt wordt.

Is er een manier om te achterhalen in welke sets een bepaald stukje gebruikt wordt (en dan de resultaten bv filteren op jaar, we hebben eigenlijk alleen maar recente sets)?

• Mappy
  • Laatst online: 22:54

Mappy

Piramide van Austerlitz

meesje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:53:
Is er een manier om te achterhalen in welke sets een bepaald stukje gebruikt wordt (en dan de resultaten bv filteren op jaar, we hebben eigenlijk alleen maar recente sets)?
Op bricklink het onderdeel opzoeken en dan rechtsboven onder "Item appears in" op "x sets" klikken.

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

• APClll
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Na alle bouw-vreugde toch even wat frustratie van me afschrijven hoor... :P

Allemaal leuk en aardig dat 't steeds "levensechter" wordt, maar pfff, wat een gedoe met al die mini-waarschuwings-uitroepteken-stickertjes zeg :X

https://tweakers.net/ext/f/EzY0lMD40spLOpH2cj5hffpy/medium.jpg
https://tweakers.net/ext/f/kYDZ8GYP5zyhWkm2VS0Kx0qF/medium.jpg
https://tweakers.net/ext/f/q6YHZmNcSwlHkGw17wrRFQ3R/medium.jpg

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-04 14:07
Wellicht iemand met de LEGO Goederentrein 60198 die helpen kan. Deze set hebben mijn twee kleine mannen (5 en 3 jaar oud) bij elkaar gespaard omdat ze sinds begin vorig jaar helemaal gek zijn van lego. Wat begon met een kleine brandweer wagen breidde zich al snel uit naar de goederentrein.

Nu hebben ze dus sinds 2 maanden die trein en zijn tot de ontdekking gekomen (lang leven Youtube en de LEGO channels) dat deze trein ook uitgerust kan worden met LED verlicht. Helaas niet standaard maar het vereist wat modificaties. Nu heb ik er al diverse via Youtube gevonden maar deze vind ik lelijk en niet mooi ten aanzien van hoe de huidige setup eruit ziet qua opbouw. Nu ben ik dus zojuist aan het zoeken geweest, ik kan vrijwel alle steentjes aangepast bestellen en het iets anders opbouw maar twee plaatjes (het witte rek + groene plaat 6x2 met extra noppen) kan ik zo snel niet vervangen. Nu heb ik deze opnieuw besteld in de veronderstelling dat ik deze twee beide iets ga vernikkelen (lees kleine inkeping/gaatje maken) zodat de snoertjes van de led hier in passen. De rest daarachter hoeft gelukkig niet aangepast te worden maar kan ik vervangen met andere blokjes.

Iemand nog ideeën hoe dit makkelijker mogelijk is zonder af te wijken van de orginiele opbouw? Lelijk dat bij de 60197 het zonder modificaties mogelijk is en bij de 60198 niet, shame on you LEGO!!

En ook ben ik op zoek naar nog een mooi zelfbouw station, iemand toevallig iets zelf gecreëerd en een blauwdruk?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

APClll schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:18:
wat een gedoe met al die mini-waarschuwings-uitroepteken-stickertjes zeg :X
Je hoeft die stickers er niet perse op te doen he? Er is geen Lego politie die komt controleren of je wel alle stickers er op geplakt hebt. 8)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• APClll
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

zonoskar schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:34:
[...]

Je hoeft die stickers er niet perse op te doen he? Er is geen Lego politie die komt controleren of je wel alle stickers er op geplakt hebt. 8)
Nee, stond in boekje, en boekje is heilig O-)

...maar ik twijfelde wel even. ;)

Het geeft uiteindelijk wel wat extra sfeer aan zo'n model.

Dat al die stickers keurig genummerd waren was trouwens ook nieuw voor me. :D

[Voor 8% gewijzigd door APClll op 07-01-2020 21:38]

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:20
Haay schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Wat ik een gemakkelijke methode vind is:
  • Zoek de set op set nummer op Brickset
  • Check rechts onderin in het Buy at Bricklink kader, dan zie je prijzen voor nieuw/gebruikt, en verdeeld tussen Globaal, NL (of BE als je in België bent), en EU.
  • Klik op de EU versie, nieuw of gebruikt, en je krijgt een lijst van Europese verkopers.
Dan heb je meestal goedkopere verkopers dan binnen Nederland, zelfs inclusief verzendkosten. En binnen de EU, dus geen douane invoer kosten.
Duitsland O-) maar thanks! Straks als de vriendin slaapt maar is een beetje gaan snuffelen :X

• redfoxert
  • Niet online
Lucifertje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:26:
Wellicht iemand met de LEGO Goederentrein 60198 die helpen kan. Deze set hebben mijn twee kleine mannen (5 en 3 jaar oud) bij elkaar gespaard omdat ze sinds begin vorig jaar helemaal gek zijn van lego. Wat begon met een kleine brandweer wagen breidde zich al snel uit naar de goederentrein.

Nu hebben ze dus sinds 2 maanden die trein en zijn tot de ontdekking gekomen (lang leven Youtube en de LEGO channels) dat deze trein ook uitgerust kan worden met LED verlicht. Helaas niet standaard maar het vereist wat modificaties. Nu heb ik er al diverse via Youtube gevonden maar deze vind ik lelijk en niet mooi ten aanzien van hoe de huidige setup eruit ziet qua opbouw. Nu ben ik dus zojuist aan het zoeken geweest, ik kan vrijwel alle steentjes aangepast bestellen en het iets anders opbouw maar twee plaatjes (het witte rek + groene plaat 6x2 met extra noppen) kan ik zo snel niet vervangen. Nu heb ik deze opnieuw besteld in de veronderstelling dat ik deze twee beide iets ga vernikkelen (lees kleine inkeping/gaatje maken) zodat de snoertjes van de led hier in passen. De rest daarachter hoeft gelukkig niet aangepast te worden maar kan ik vervangen met andere blokjes.

Iemand nog ideeën hoe dit makkelijker mogelijk is zonder af te wijken van de orginiele opbouw? Lelijk dat bij de 60197 het zonder modificaties mogelijk is en bij de 60198 niet, shame on you LEGO!!

En ook ben ik op zoek naar nog een mooi zelfbouw station, iemand toevallig iets zelf gecreëerd en een blauwdruk?
https://bricksafe.com/fil...in-with-lights/Manual.pdf

Via https://rebrickable.com/m...-cargo-train-60198/#parts

Volgens mij hoef je dus helemaal niks te verprutsen :)
Arunia schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:02:
@Ferret Zodra Lego het verstuurd ligt het bij de bezorgdienst.
Vorige keer duurde het niet zo lang, maar heb nu van Hidden Side het Lab een flesje aangevraagd omdat die er niet in zat. Dit duurt ook al eventjes, buiten de reactie van Lego zelf.

Die van mij is trouwens op 3 januari verzonden met de gewone post.
Ik had een misvormde brick bij mijn Ninjago City :( Aangemeld bij Lego (2 januari) maar nog altijd geen verzendbevestiging ontvangen. Hoe lang zat er tussen jouw ontvangstbevestiging en daadwerkelijk versturen van het missende onderdeel?

[Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 07-01-2020 21:50]

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Arunia
@redfoxert 30 december aangevraagd. 3 januari verstuurd en vandaag binnen.

Er zit wel wat tijd tussen, maar bij mij was de verzending dan relatief snel.

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-04 14:07
Tot nu toe de mooiste, ondanks dat het niet helemaal naar mijn zin is toch besteld en eerdaags aan de slag! :-) Bedankt joh, gaan ze blij mee zijn.

• Gim
[...]

Ik kijk altijd bij de Terms wat er staat met betrekking tot verzendkosten e.d en als ik er niet uitkom dan stuur ik de koper in uitzonderlijke gevallen een berichtje.

Maar inderdaad de kosten zijn voor jou.

Maar het meeste komt uit de USA? Je krijgt de wishlist aan onderdelen niet gevonden binnen de EU of Nederland? Ik stel het vaker in als filter. Bepaalde kosten willen wel duurder uitpakken maar voornaamste is dat het onder de streep het goedkoopst is :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

meesje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:53:
Normaal gesproken zijn we stukjes kwijt, maar nu heb ik een stukje over. Het betreft een zwarte antenne (zoals op het dak van het ziekenhuis). Ik heb alle (vnl. City) handleidingen doorgebladerd, maar kan (naast de brandweerkazerne) geen andere sets vinden waarbij dit stukje gebruikt wordt.

Als je eenmaal het itemID weet, dan kan je wel zoeken op Bricklink waar deze part in is gebruikt (per kleur). Vervolgens kan je ook filteren op releasedate. Is het zo'n standaard 1 x 4 antenne?

https://www.bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=P

STRAVA

• Marcel19710401
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:41
vectormatic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Mwa, ook alleen bij de juiste sets denk ik, en dan moet je goed inkopen, en er echt handel van maken.

Kan je beter je geld in je hypotheek stoppen (zeker als je nog de rente van 10 jaar terug hebt)
Ik heb niet de rente van 10 jaar terug, dus laag op dit moment (en de komende 10 jaar).
Als ik nu extra zou aflossen, daalt mijn hypotheek weliswaar, maar echt veel levert dat niet op.

Ook ik heb gisteren de Apollo als eerste investering besteld.
Mijn plan is langere termijn, minimaal 12,5 jaar maandelijks een grotere set aanschaffen en ongeopend bewaren. Dat zijn 150 sets.
Over 16 jaar loopt mijn hypotheek af.
Ervan uitgaande dat dan al die sets uit de handel zijn en in waarde gestegen zijn, hoop ik dan met de verkoop een zo klein mogelijke hypotheek restschuld over te houden.
Of ik de juiste sets heb gekocht en hoeveel ze uiteindelijk opleveren, zal moeten blijken.

Ben ik hierin dan te opportunistisch?
Het lijkt me iig niet dat ik er verlies op maak.

• Arunia
@Marcel19710401 Het blijft altijd gokken natuurlijk.
De MF is voor mij hetzelfde als met bitcoins. Daar nooit in gestapt en nu hoef je het eigenlijk ook niet echt meer te doen.

Het is aan jou of je die gok wil nemen en of het je wat op levert. Heb je ook de ruimte voor die dozen? En blijven ze daar dan ook "onbeschadigd"?

En bedoel je ook opportunistisch of optimistisch eerder?
Verwacht aan de rest van die zin namelijk het laatste.

Opportunistisch is weten dat een set duur gaat worden wanneer uit de handel en dan alles op kopen, maar dat vind ik dan weer niet.

Ikzelf ben nogal bang aangelegd voor risico's haha. Dus aanschaffen gebeurd dan alleen als ik iets zeker weet.
Maar als jij de gok durft te nemen, is het niet anders dan aandelen e.d.

[Voor 39% gewijzigd door Arunia op 08-01-2020 11:31]

• Marcel19710401
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:41
Het is aan jou of je die gok wil nemen en of het je wat op levert. Heb je ook de ruimte voor die dozen? En blijven ze daar dan ook "onbeschadigd"?
150 sets donker, droog en rechtop opslaan in huis zou wel moeten lukken denk ik. Beste manier om ze zo nieuw mogelijk te houden.
En bedoel je ook opportunistisch of optimistisch eerder?
Verwacht aan de rest van die zin namelijk het laatste.

Opportunistisch is weten dat een set duur gaat worden wanneer uit de handel en dan alles op kopen, maar dat vind ik dan weer niet.
Mss is optimistisch een beter woord idd :)

[Voor 35% gewijzigd door Marcel19710401 op 08-01-2020 12:55]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

APClll schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:18:
Na alle bouw-vreugde toch even wat frustratie van me afschrijven hoor... :P

Allemaal leuk en aardig dat 't steeds "levensechter" wordt, maar pfff, wat een gedoe met al die mini-waarschuwings-uitroepteken-stickertjes zeg :X

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die van foto 1 bovenin zit scheef :P

• chrisO
Marcel19710401 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:38:
[...]

150 sets donker, droog en rechtop opslaan in huis zou wel moeten lukken denk ik. Beste manier om ze zo nieuw mogelijk te houden.
150 grotere sets is 3.5 kuub indien je ze efficient weet te stapelen dus waarschijnlijk kost het je nog meer woonruimte.

12.5 jaar geleden waren er nog geen Lego investeerders, Hoe zal dat over 12.5 jaar zijn? Misschien gaat Lego in de toekomst wel oude sets aanbieden op produce-to-order basis, wat op zich niet ondenkelijk is met behulp van de 3D printer technologie/ontwikkeling.

Je weet dat investeren in Lego nu winstgevend is, maar het is al minder winstgevend dan +/- 5 jaar geleden. Hoe winstgevend het over 12.5+ jaar is, is nog maar de vraag. Om daar nu 15000-25000+ Euro in te steken is in mijn ogen een groot risico.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

chrisO schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Je weet dat investeren in Lego nu winstgevend is, maar het is al minder winstgevend dan +/- 5 jaar geleden. Hoe winstgevend het over 12.5+ jaar is, is nog maar de vraag. Om daar nu 15000-25000+ Euro in te steken is in mijn ogen een groot risico.
Ach, als het mislukt heeft hij in ieder geval een boel Lego om te bouwen, dus zie het als win-win! :*)

• Hierkomik
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:37

Hierkomik

Zo dan...

Ik denk dat er toch wel redelijk wat setjes zullen zijn die wat kunnen opbrengen over tijd.
Als ik alleen al kijk naar wat ik nu zou willen kopen voor adviesprijs vanuit mijn Dark Age periode (die pas vorig jaar eindigde), dan zou ik bijvoorbeeld Wall-E en het Ideas Labyrinth wel willen kopen.
Wall-E gaat voor 2-2,5x zijn prijs op marktplaats. En Labyrinth is ook duurder.
Zelfs met recente sets zul je wel iets kunnen winnen als je het in de aanbieding koopt en later net boven adviesprijs.
Bijv een normale play (niet UCS bedoel ik) Millenium Falcon (100-110 in promo) en dan verkopen voor 150 als hij uit de roulatie is (dat is zelfs nog onder adviesprijs van de meeste falcons). Heb je toch 30-50% winst.

Ik vermoed ook dat midrange Ideas sets ook wel goede investeringen kunnen zijn (Ship in a Bottle, Pop-Up book etc) omdat ze zelfs met iets meer aan prijs toch uniek zijn en veel mensen kunnen aanspreken.
De Saturn is denk ik juist weer tricky gezien zijn grootte. De Apollo 11 lander daarentegen, dat zou wel weer een goede investering zijn schat ik zo.
Heb er wel aan gedacht een paar van die Pop-Up Books te kopen toen ze ~55 waren een keer.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:53:
[...]

150 grotere sets is 3.5 kuub indien je ze efficient weet te stapelen dus waarschijnlijk kost het je nog meer woonruimte.

12.5 jaar geleden waren er nog geen Lego investeerders, Hoe zal dat over 12.5 jaar zijn? Misschien gaat Lego in de toekomst wel oude sets aanbieden op produce-to-order basis, wat op zich niet ondenkelijk is met behulp van de 3D printer technologie/ontwikkeling.

de kans dat een set veel minder waard wordt dan de reguliere legoprijs is niet heel groot, een produce-to-order set zal waarschijnlijk meer kosten dan de reguliere prijs omdat het niet te stroomlijnen is en dus veel werk kost.. (even afgezien van het feit dat 3D printen toch wat anders is dan ABS gieten) volgens mij is die eerste een stuk minder kwaliteitszeker..

• Goosebirdy
  • Laatst online: 06:00
Er was een tijd dat oude Dinky Toys populair was om te verzamelen en dus veel waard was, terwijl die hype nu over is.
Ik heb (tientallen) postzegels die eens (15 jaar terug o.i.d.) boven 50 euro per stuk waard waren. Probeerde tijd terug een deel van collectie te verkopen, hoogste bod was hooguit 50 euro, emotionele waarde ligt hoger, dus de albums maar opgeruimd.

Hoe het met Lego zal gaan? Dat ligt aan Lego zelf, welke koers gaan zij op? het ligt aan de Lego liefhebbers. Dat ligt aan de economie, hoe vermogend zijn de Nederlanders later?
Ik merk dat er veel mensen uit een "Dark age" komen momenteel. Maar studenten / net werkenden schromen nu niet meer om met Lego actief te blijven. De sets van nu worden veel meer gekocht door allerlei generaties.
Ik heb dan ook sterk mijn twijfels welk een kant het met de Lego MISB sets op zal gaan. Ik ga er niet in investeren in elk geval, maar ik vind het bouwen dan ook zelf te leuk!

• chrisO
mschol schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:13:
[...]

de kans dat een set veel minder waard wordt dan de reguliere legoprijs is niet heel groot, een produce-to-order set zal waarschijnlijk meer kosten dan de reguliere prijs omdat het niet te stroomlijnen is en dus veel werk kost.. (even afgezien van het feit dat 3D printen toch wat anders is dan ABS gieten) volgens mij is die eerste een stuk minder kwaliteitszeker..
Jij praat over nu, over > 12.5 jaar zou dat wel eens heel anders kunnen zijn, de 3D printer technologie staat nu nog in de kinderschoenen.

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

chrisO schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Jij praat over nu, over > 12.5 jaar zou dat wel eens heel anders kunnen zijn, de 3D printer technologie staat nu nog in de kinderschoenen.
Je hebt ook helemaal geen 3D-printerinnovatie nodig om een custom set samen te stellen, enkel een grote voorraad bouwsteentjes en een machine die de juiste steentjes bij elkaar zoekt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gim
Het onderwerp "investeren" is weer lekker op dreef :)

Gewoon sets die je graag wil hebben tegen een scherpe prijs aanschaffen. Lekker bouwen of aan je backlog toevoegen. Als je backlog door je enthousiasme dusdanig oncomfortabel gegroeid is, dat je bang bent bedolven te raken onder je backlog, dan doe je gewoon een paar sets van de hand. Kans bestaat dat je er niks op verliest en wellicht zelfs een beetje winst maakt. Niet om kapitalen te gaan of willen verdienen, wel prettig meegenomen.

Ennuh... 3D printer om LEGO na te maken? Je eigen Lepin? ;)

[Voor 8% gewijzigd door Gim op 08-01-2020 14:07]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:51

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

GeeBee schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Eén blokje per tekening? Zelfs met een Junior set is dat wel erg weinig lijkt me?
Dan nooit meer klagen dat kinderen zo weinig technisch/ ruimtelijk inzicht/ doorzettingsvermogen meer hebben...
Vergis je niet. Ook in de Defender kom je pagina's tegen met een enkel blokje of pinnetje. Heb er eens een conversatie aan gewaagd met Lego, maar kwam daar niet verder mee.

@mathias82 SaturnV is een slecht voorbeeld. Is veel langer te koop geweest dan normaal om met de 'Nasa' city sets mee te kunnen doen en is en masse gekocht door van alles en iedereen. Denk niet dat die als investering gaat renderen.

@WiLLoW_TieN Meestal is zoiets ~10 minuten te koop op S@H en de freebies zijn nog sneller weg tegenwoordig. Soms heb je geluk dat je een geannuleerde order op kan pikken, maar meestal niet.

@AppieNL 60 jaar is toch wat suffer als een halve eeuw jubilaris. ;)

@Goosebirdy Je kan ze altijd nog bouwen, je hebt niet helemaal niks. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ferret schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:31:
Vraagje; weet iemand hoelang het duurt voordat je een ontbrekend stukje in huis hebt?

Ik ben bezig met de Liebherr en er mist een 3x3 T-stuk. Ik heb deze aangevraagd bij Lego en op 3 januari een verzendbevestiging ontvangen. Hierin staat ook dat het 7 tot 10 (!) werkdagen kan duren. Weet iemand of dat echt zo lang kan duren? Ik heb het stukje uit een zak van bouwfase 5 gehaald toen ik miste in bouwfase 2 maar nu ben ik zo ver dat ik dat stukje echt nodig heb en nu niet verder kan....
Mijn ervaring met de Mustang was dat ik de nieuwe parts (misprints) binnen een werkweek in huis had. Ze versturen ze per post.

STRAVA

Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True