Ik heb die garage gekregen voor mijn 5e verjaardag dacht ik, maar dat was in 94, lang nadat die set was uitgekomen. Een vriendin van m'n moeder kwam daar mee op de proppen, samen met wat Fabuland spul. Het enige wat ik miste was het rode onderdeel van de garagedeur/rolluik maar die heb ik ook gebricklinkt. Buiten de minifigs is de set helemaal compleet. Eigenlijk best een simpele set qua opzet maar je ziet direct wat het voor moet stellen.Reinier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:21:
@SomerenV die blauwe garage was een promotie-item geloof ik, net als het Unoxkasteel en de ANWB-set. Mijn ouders spaarden heel wat af destijds, blijkbaar
Een van de vier dakramen van die garage ben ik al 35 jaar kwijt. Nu maar eens Bricklinken.
Mijn eerste Lego sets hadden nog helemaal geen minifigures, zoals deze (Helaas is er van de TV antenne niet zoveel meer over):
2018-12-12-11h16m44.IMG_2579 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Minifigures kwamen pas toen ik dit soort sets kreeg:
2018-12-12-11h38m20.IMG_2601 by Arjan Haverkamp, on Flickr
2018-12-12-11h16m44.IMG_2579 by Arjan Haverkamp, on FlickrMinifigures kwamen pas toen ik dit soort sets kreeg:
2018-12-12-11h38m20.IMG_2601 by Arjan Haverkamp, on Flickr
This footer is intentionally left blank
€30 is/was de normale prijs bij Lego zelf, dus je wordt alvast niet afgezet.Pino112 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:34:
[...]
Goeie tip, dank! Zie hem op Amazon.de staan voor 30 incl verzenden, denk niet dat ie nog goedkoper zal worden?
Advent is natuurlijk voorbij, bij veel shops is ie al uitverkocht.
Als er speelgoedwinkels of grotere supermarkten (zoals Makro/Metro) in je buurt liggen kan je daar misschien ook eens gaan snuffelen.
Ik kan helaas alleen zelf maar gokken over andere mogelijkheden in webwinkels.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik zou verwachten dat je ook nog een extra rechte wegenplaat hebt op die foto. De rest zit in de sets, maar er is een rechte wegenplaat extra en die werden alleen per twee verkochtReinier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:21:
@SomerenV die blauwe garage was een promotie-item geloof ik, net als het Unoxkasteel en de ANWB-set. Mijn ouders spaarden heel wat af destijds, blijkbaar
Een van de vier dakramen van die garage ben ik al 35 jaar kwijt. Nu maar eens Bricklinken.
Overigens heb ik die Unox set en de garage (set 1966) ook, alleen staat er bij mij dit op:

Is later veranderd, maar heb die sticker dus wel. Hoezo zeldzaam
Zou zelfs kunnen dat ik stiekem de originele stickerset nog heb, al verwacht ik dat niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Scherp gezien en ik denk dat je gelijk hebtThe Eagle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:00:
[...]
Ik zou verwachten dat je ook nog een extra rechte wegenplaat hebt op die foto. De rest zit in de sets, maar er is een rechte wegenplaat extra en die werden alleen per twee verkocht
Edit:
Ik had nog een onhandig stukje muur over waar (vanwege een vlizotrap) maar 25cm ruimte qua diepte beschikbaar was. Daar blijkt dan prima een IKEA-kastje te passen

Dochter helemaal blij met "haar" Legokast.
[ Voor 29% gewijzigd door Reinier op 28-12-2019 09:17 ]
Deze zag ik even niet aankomen vandaag 
Voor het eerst in ca. 25 jaar (dark ages
) kreeg ik weer lego voor m'n verjaardag. Van m'n ouders
Ik wist eigenlijk niets zinnigs te vragen, behalve dan een paar sokken. Komen ze breed grijnzend met een doos technisch lego aan, onder het motto "vroeger was dit ook altijd goed"
Voor het eerst in ca. 25 jaar (dark ages
Ik wist eigenlijk niets zinnigs te vragen, behalve dan een paar sokken. Komen ze breed grijnzend met een doos technisch lego aan, onder het motto "vroeger was dit ook altijd goed"
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
APClll schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:50:
Deze zag ik even niet aankomen vandaag
Voor het eerst in ca. 25 jaar (dark ages) kreeg ik weer lego voor m'n verjaardag. Van m'n ouders
![]()
Ik wist eigenlijk niets zinnigs te vragen, behalve dan een paar sokken. Komen ze breed grijnzend met een doos technisch lego aan, onder het motto "vroeger was dit ook altijd goed"![]()
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 28-12-2019 14:35 ]
Oke, onderdeel 1 van box 42082 zit in elkaar. Heerlijk! Maar.. ik houd wat kleine onderdelen over? Kan het zijn dat er reserveonderdelen in het zakje zitten? Of heb ik iets doms gedaan..
Even een vraagje aan de puristen hier. Ik heb een tank van 'bouwsteentjes' en een stukje landschap van echte Lego (moc). Mag het geheel hier gepost worden of niet? Alleen de moc is namelijk wat karig, maar ziet er in combinatie met de tank wel tof uit 
Ik kan de focus op de moc leggen en het zo fotograferen dat de tank niet in focus is.
Ik kan de focus op de moc leggen en het zo fotograferen dat de tank niet in focus is.
Een mooi legolandschap met daarin toevallig een niet-lego tank (it's the enemy!) lijkt me geen probleem. Zolang dat landschap dan maar niet uit alleen een lege baseplate bestaatSomerenV schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:38:
Even een vraagje aan de puristen hier. Ik heb een tank van 'bouwsteentjes' en een stukje landschap van echte Lego (moc). Mag het geheel hier gepost worden of niet? Alleen de moc is namelijk wat karig, maar ziet er in combinatie met de tank wel tof uit
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Doe maar een foto zonder tank, en een met tank onder een spoiler danSomerenV schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:38:
Iets met een glijdende schaal anders
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Er zitten volgens mij wel extra onderdelen bij, had ik ook bij de Saturn V die ik kocht.SierraPapa schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:26:
Oke, onderdeel 1 van box 42082 zit in elkaar. Heerlijk! Maar.. ik houd wat kleine onderdelen over? Kan het zijn dat er reserveonderdelen in het zakje zitten? Of heb ik iets doms gedaan..
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Van de kleinste onderdelen (denk 1x1 plate) zit er vaak max 1 extra per zakje bij. Als je na het opmaken van zakjes #1 meer dan 1 klein dingetje (zelfde type en kleur) overhebt, ben je wat vergeten. In zakjes #2/#3 etc kan dan wel weer datzelfde onderdeel nog een keer zitten.SierraPapa schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:26:
En grotere onderdelen zitten er sowieso niet extra in. Behalve dan bij een trein waar je maar 2 van de 3 wielen uit een zakje gebruikt
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Eens. Straks moeten we hier nog guidelines over makenMappy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:55:
[...]
Een mooi legolandschap met daarin toevallig een niet-lego tank (it's the enemy!) lijkt me geen probleem. Zolang dat landschap dan maar niet uit alleen een lege baseplate bestaatEr moet wel iets gedaan zijn
Nee er is wel wat werk in gestoken om het een mooie toevoeging te makenMappy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:55:
[...]
Een mooi legolandschap met daarin toevallig een niet-lego tank (it's the enemy!) lijkt me geen probleem. Zolang dat landschap dan maar niet uit alleen een lege baseplate bestaatEr moet wel iets gedaan zijn
Zie ik daar een containerkraan?almightyarjen schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:09:
Ik kwam deze nog tegen, Arjen in 1990
[Afbeelding: Vintage Arjen]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Wat meteen opvalt als je de goederentrein van 1991 en 2019 naast elkaar zet is hoeveel groter alles is geworden. En dat terwijl de mannetjes toch echt gelijk gebleven zijn. Valt ook op bij die foto eerder van de agent met zijn auto ... of go-cart:-)
Deathstar?Carnoustie schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:32:
[Afbeelding: 10188-1]
"Klein" vakantieprojectje... Doos 1 van 4 😁
Lijkt me prima, zeker omdat het geen kopie isSomerenV schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:38:
De "oude" ja. Vier jaar geleden min of meer toevallig tegengekomen in een grote speelgoedwinkel in Frankrijk. Niet dat wij hier thuis nu zulke grote verzamelaars zijn, maar die set was al uit productie en het was toen onduidelijk of er een opvolger zou komen. Dus toch maar helemaal mee naar huis gesjouwd voor later. 😁
weet iemand wat er deze week (ongv) in de PaB muur zit in amsterdam?
ik twijfel om een bezoekje te brengen, maar overweeg ook het gewoon uit te stellen..
als ze wat leuks/bruikbaars in de muur hebben helpt dat bij de beslissing
ik twijfel om een bezoekje te brengen, maar overweeg ook het gewoon uit te stellen..
als ze wat leuks/bruikbaars in de muur hebben helpt dat bij de beslissing
Vind ik zo knap he, mensen die ergens een leuke doos meepikken en 'm vervolgens maanden of jaren ergens op zolder neergooien. Ik ben altijd dezelfde dag nog aan het bouwen (en met wat pech ook binnen 2 of 3 dagen klaarCarnoustie schreef op zondag 29 december 2019 @ 07:23:
[...]
De "oude" ja. Vier jaar geleden min of meer toevallig tegengekomen in een grote speelgoedwinkel in Frankrijk. Niet dat wij hier thuis nu zulke grote verzamelaars zijn, maar die set was al uit productie en het was toen onduidelijk of er een opvolger zou komen. Dus toch maar helemaal mee naar huis gesjouwd voor later. 😁
Nomen nescio
Mij lijkt een zero-tolerance beleid makkelijker te handhaven. Geen echt Lego steentje bouwwerk als onderdeel in je landschap? > door naar andere topic.almightyarjen schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:25:
[...]
Eens. Straks moeten we hier nog guidelines over maken
Dat het geen kloon is van een Lego set, maakt ook niet uit imo. Het is geen Lego bouwsteentje, dus hoort hier niet. Er zijn genoeg bouwers die tanks maken van echte Lego steentjes, dus het is niet alsof het niet kan en er dan maar moet worden uitgeweken naar third party. Helemaal als je wel de moeite neemt een landschap te MOCen, voelt het voor mij een beetje als half werk.
Spoiler idee van @The Eagle is aardig, maar imo al een slippery slope, want dan komt het third party spul alsnog in dit topic. En dat zet de poort open voor de rest en dat maakt de topic warning een wassen neus.
[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 29-12-2019 09:59 ]
Woops
[ Voor 99% gewijzigd door AppieNL op 29-12-2019 09:58 . Reden: Quote mezelf ipv edit vorige bericht ]
Ik heb hier nog altijd een 42025 Cargo Plane in mijn 'backlog' zitten, en dat was nota bene één van de eerste sets die ik kocht toen ik uit mijn 'dark ages' kwamBra-Jo schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:41:
[...]
Vind ik zo knap he, mensen die ergens een leuke doos meepikken en 'm vervolgens maanden of jaren ergens op zolder neergooien. Ik ben altijd dezelfde dag nog aan het bouwen (en met wat pech ook binnen 2 of 3 dagen klaar).
De reden waarom ik deze nog steeds niet heb gebouwd is plaatsgebrek. Daar kwam ik vrij snel achter toen ik 42009 MK II had gebouwd. Het vliegtuig is ongeveer even lang als MK II, maar dan in twee richtingen (kruisvorm). En aangezien elke cm² op mijn appartementje telt...
Aan het plafond hangen, vast nog wel ruimte daar
Ruimtegebrek herken ik wel. Voordat we verhuisden, had ik plaats voor twee grote modellen, en brak ik er eentje af wanneer ik wat nieuws had. Nu zit alles nog in dozen, maar ik heb nu een eigen kantoor (stiekem het was-/strijkhok waar een bureau in staat
) en daar kan ik planken ophangen. Dus ruimtegebrek is opgelost.
Nomen nescio
Ja dat ben ik wel met je eens.AppieNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:53:
[...]
Mij lijkt een zero-tolerance beleid makkelijker te handhaven. Geen echt Lego steentje bouwwerk als onderdeel in je landschap? > door naar andere topic.
Dat het geen kloon is van een Lego set, maakt ook niet uit imo. Het is geen Lego bouwsteentje, dus hoort hier niet. Er zijn genoeg bouwers die tanks maken van echte Lego steentjes, dus het is niet alsof het niet kan en er dan maar moet worden uitgeweken naar third party. Helemaal als je wel de moeite neemt een landschap te MOCen, voelt het voor mij een beetje als half werk.
Spoiler idee van @The Eagle is aardig, maar imo al een slippery slope, want dan komt het third party spul alsnog in dit topic. En dat zet de poort open voor de rest en dat maakt de topic warning een wassen neus.
dat is maar tijdelijk opgelost..Bra-Jo schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:05:
Ruimtegebrek herken ik wel. Voordat we verhuisden, had ik plaats voor twee grote modellen, en brak ik er eentje af wanneer ik wat nieuws had. Nu zit alles nog in dozen, maar ik heb nu een eigen kantoor (stiekem het was-/strijkhok waar een bureau in staat) en daar kan ik planken ophangen. Dus ruimtegebrek is opgelost.
ik had hier ook oorspronkelijk wat weinig ruimte, kast vervangen door een grotere en beter in te delen kast en nu zit ik alweer met hetzelfde probleem
We hebben op GoT ook een subforum voor fotografie met bijhorende collecties. Als we daar nu eens gewoon een 'algemeen speelgoedfotografie' topic oid opzetten? Dan hebben we meteen een groter platform voor allerlei ideeën en meer feedback van mensen die vaker met fotografie bezig zijn.AppieNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:53:
[...]
Mij lijkt een zero-tolerance beleid makkelijker te handhaven. Geen echt Lego steentje bouwwerk als onderdeel in je landschap? > door naar andere topic.
Just my 2 cents.
Zo van veraf lijkt het net een SIM City 2000 kaart.HMaster_II schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:26:
Heeft iemand dit project al eens bekeken?
Microscale-City 11m2 oppervlak.
Tijd voor een natural disaster, jaar dr maar een tornado doorheen ofzo
Verslavend om weer met de Lego te spelen. Zit nog vol in de build en het is moeilijk om te stoppen als je eenmaal bezig bent. Snap ook niet dat mensen dozen ongeopend kunnen laten liggen. Ik zit nu al te kijken naar andere sets, zoals die Bugatti Chiron, Taj Mahal, Land Rover Defender of de Ford Mustang.
Eerste deze maar eens afmaken. Schiet al lekker op. Moet wel zeggen dat je aardig wat pijn in je vingers krijgt met het in drukken van al die kleine ronde connectors.

Eerste deze maar eens afmaken. Schiet al lekker op. Moet wel zeggen dat je aardig wat pijn in je vingers krijgt met het in drukken van al die kleine ronde connectors.
[ Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 29-12-2019 12:29 ]
Mijn dochter is net bezig met de Hidden Side set te bouwen (laboratorium).
Zit de fles er niet bij.
Maar even contact opnemen met Lego.
Heb zelf de Winter sets die nog gebouwd waren buiten de trein even uit elkaar gehaald en de Advent kalenders. Daar de mini kaartjes nog van af halen en de onder plaat.
Zit de fles er niet bij.
Maar even contact opnemen met Lego.
Heb zelf de Winter sets die nog gebouwd waren buiten de trein even uit elkaar gehaald en de Advent kalenders. Daar de mini kaartjes nog van af halen en de onder plaat.
Euh, Lego?!?
Ik mis een zwarte 14x6 platte plaat, en heb een hele zooi andere zwarte plaatjes dubbel... Een paar kleine dingen extra lijkt me normaal, maar dit? Iemand al eerder zoiets gehad?

(Gelukkig nog wel wat zwarts liggen hier en 8x6 en 6x6 is ook 14x6.)
Edit: nog veel erger: ik mis ook nog 8 14x6 plaatjes in het grijs. Volgens mij zaten in een apart zakje inderdaad 8 grijze en 1 zwarte. Blijkbaar hadden we dat zakje dus twee keer moeten hebben...
Weet iemand of Lego contacteren helpt? En zo ja, hoe?
Ik mis een zwarte 14x6 platte plaat, en heb een hele zooi andere zwarte plaatjes dubbel... Een paar kleine dingen extra lijkt me normaal, maar dit? Iemand al eerder zoiets gehad?
(Gelukkig nog wel wat zwarts liggen hier en 8x6 en 6x6 is ook 14x6.)
Edit: nog veel erger: ik mis ook nog 8 14x6 plaatjes in het grijs. Volgens mij zaten in een apart zakje inderdaad 8 grijze en 1 zwarte. Blijkbaar hadden we dat zakje dus twee keer moeten hebben...
Weet iemand of Lego contacteren helpt? En zo ja, hoe?
[ Voor 31% gewijzigd door Carnoustie op 29-12-2019 16:01 ]
Die app is wel grappig trouwens. Net even goed gespeeld met mijn dochtertje van bijna 6.
@Carnoustie je kunt via de site gewowlon onderdelen bestellen. 3 opties: reserve, stuk of missend.
Die laatste is dan voor jou. Dat ga ik met de hidden side ook doen. Net alles nagelopen en flesje is niet te vinden verder.
@Carnoustie je kunt via de site gewowlon onderdelen bestellen. 3 opties: reserve, stuk of missend.
Die laatste is dan voor jou. Dat ga ik met de hidden side ook doen. Net alles nagelopen en flesje is niet te vinden verder.
[ Voor 56% gewijzigd door Arunia op 29-12-2019 15:12 ]
Ben maar wat Sherlock gaan spelen: lang leve de unboxing filmpjes op youtube: ik lijk inderdaad een ongenummerd zakje met plates te missen, maar heb wel een genummerd zakje 4 dubbel. Zo klopt bij de quality-control het aantal zakjes ook mooi 
Heb de ontbrekende plates op de site besteld. Bel morgen eventueel nog wel even. Willen ze graag volgens hun site bij hele missende zakjes.
Edit:
Krijg nu net engelstalige mail dat mijn order "didn't pass our automatic validation process". Waarschijnlijk teveel onderdelen. Morgen bellen dus en to be continued...
Heb de ontbrekende plates op de site besteld. Bel morgen eventueel nog wel even. Willen ze graag volgens hun site bij hele missende zakjes.
Edit:
Krijg nu net engelstalige mail dat mijn order "didn't pass our automatic validation process". Waarschijnlijk teveel onderdelen. Morgen bellen dus en to be continued...
[ Voor 18% gewijzigd door Carnoustie op 29-12-2019 16:52 ]
@SomerenV wat natuurlijk wel kan is hem in het bouwsteentjestopic plaatsen met de mededeling "zit ook echt spul bij
" en dan hier een linkje voor de geinteresseerden 
Of wordt je in het andere topic inmiddels verketterd als je daar echt spul gebruikt?
Of wordt je in het andere topic inmiddels verketterd als je daar echt spul gebruikt?
Het nadeel van het andere topic is dat het redelijk dood is. Daar kun je wel posten maar de response is laag. Er zit een handjevol mensen in en that's it.The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:10:
@SomerenV wat natuurlijk wel kan is hem in het bouwsteentjestopic plaatsen met de mededeling "zit ook echt spul bij" en dan hier een linkje voor de geinteresseerden
Dan zie ik meer heil in een topic waar gewoon alles in kan. Dat hele 'er staat geen LEGO op het steentje dus mag hier niet gepost worden vind ik persoonlijk echt bijzonder kinderachtig. Zeker nu je gewoon diverse legitieme merken hebt die in principe dezelfde kwaliteit bieden.
Van de vrouw deze gekregen voor Kerst. Eigenlijk een andere maar mocht ruilen
Stond al lang op mijn lijstje (maar mag geen lego op verlanglijstjes zetten). Wat een cool ding, heerlijk compact maar mooi strak design 

Enige minpunt: geen controlpanel in cockpit.. Echt wtf Lego.. 2 steentjes en dat is opgelost (1x een 1x2 brick en daar bovenop een Slope 30 met control print..

Enige minpunt: geen controlpanel in cockpit.. Echt wtf Lego.. 2 steentjes en dat is opgelost (1x een 1x2 brick en daar bovenop een Slope 30 met control print..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Simpel voorbeeld: stel al de sets die je noemt zijn op Brickwatch rond of op de "laagste ooit" op hetzelfde moment of in dezelfde maand. Je koopt ze vast, want uiteindelijk scheelt het euro's wanneer je tijd hebt om ze te bouwen (en ze op dat moment ver van hun eerdere lage prijs zitten) en tadaa je hebt een "backlog".Hooli-gan schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:27:
Snap ook niet dat mensen dozen ongeopend kunnen laten liggen. Ik zit nu al te kijken naar andere sets, zoals die Bugatti Chiron, Taj Mahal, Land Rover Defender of de Ford Mustang.
Dit kan vooral makkelijk gebeuren in de laatste 3 maanden van het jaar waar wel wordt gestunt met de prijzen vanwege Sinterklaas terwijl die prijzen meestal nergens te bekennen zijn in januari.
De topic warning komt uit een tijdperk dat andere merken eerder niet netjes waren dan wel en sommige zijn dat nog steeds niet (stelen MOCs) en die rotzooi wilde de meeste posters in dit topic niet (inclusief mezelf).SomerenV schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:29:
[...]
Het nadeel van het andere topic is dat het redelijk dood is. Daar kun je wel posten maar de response is laag. Er zit een handjevol mensen in en that's it.
Dan zie ik meer heil in een topic waar gewoon alles in kan. Dat hele 'er staat geen LEGO op het steentje dus mag hier niet gepost worden vind ik persoonlijk echt bijzonder kinderachtig. Zeker nu je gewoon diverse legitieme merken hebt die in principe dezelfde kwaliteit bieden.
Nu Lepin ten einde is, is het misschien meer kinderachtig, maar ik zou nog steeds niet willen dat dit een algemeen bouwsteen topic wordt, want de dingen die in het andere topic voorbij komen, interesseren me echt geen ene zak.
Dit.AppieNL schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:33:
De topic warning komt uit een tijdperk dat andere merken eerder niet netjes waren dan wel en sommige zijn dat nog steeds niet (stelen MOCs) en die rotzooi wilde de meeste posters in dit topic niet (inclusief mezelf).
Nu Lepin ten einde is, is het misschien meer kinderachtig, maar ik zou nog steeds niet willen dat dit een algemeen bouwsteen topic wordt, want de dingen die in het andere topic voorbij komen, interesseren me echt geen ene zak.
+1
Maar die tank is toch ook gewoon een moc? Zoals zoveel mocs die gewoon verkocht worden?
Dus is dit dan niet moeilijk doen om het moeilijk doen?
Nee die is van Cobi. Wel gewoon een fatsoenlijk merk met originele ontwerpen dus niet die namaak pongel uit China. Dan nog vind ik het moeilijk doen om het moeilijk doen overigens. Dat je hier geen clones wilt snap ik want dat is gewoon illegaal spul in principe, maar Cobi is in veel gevallen exact hetzelfde als Lego wat steentjes betreft, alleen staat er een andere naam op.42erik schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:30:
Maar die tank is toch ook gewoon een moc? Zoals zoveel mocs die gewoon verkocht worden?
Maar goed, blijkbaar zijn sommigen hier nogal standvastig in het hele LEGO is LEGO en al het andere is 'illegaal'. Dat vind ik dus redelijk kinderachtig.
Oh, dat het cobi is snap ik. Mijn punt is dat dat dus eigenlijk ook een moc is, alleen da gemaakt door cobi. Het is geen illegale kopie maar een eigen ontwerp (van cobi dus) met bouwsteentjes waar geen patent op zit.
@SomerenV
Het is dus niet zo zeer dat ik het illegaal beschouw, vooral niet sinds hofleverancier Lepin naar de achtergrond is gedrukt, maar het boeit me gewoon niet, ook de nette merken niet.
Nu kan je natuurlijk afvragen hoeveel rechten een AFOL heeft op zijn ontwerp (vooral als dit een MOC betreft van een automerk, want dat is op zichzelf ook al inbreuk), maar netjes is het niet.
Het is dus niet zo zeer dat ik het illegaal beschouw, vooral niet sinds hofleverancier Lepin naar de achtergrond is gedrukt, maar het boeit me gewoon niet, ook de nette merken niet.
Voor de duidelijkheid mocht dit naar aanleiding van mijn eerdere bericht zijn: Met MOCs bedoel ik spul van AFOLs, niet eigen designs van de nette merken, maar merken die zonder toestemming een ontwerp van een AFOL gebruiken om te verkopen.42erik schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:30:
Nu kan je natuurlijk afvragen hoeveel rechten een AFOL heeft op zijn ontwerp (vooral als dit een MOC betreft van een automerk, want dat is op zichzelf ook al inbreuk), maar netjes is het niet.
[ Voor 64% gewijzigd door AppieNL op 29-12-2019 23:54 ]
Het stelen wil ik ook niet promoten, maar het maakt mij niet uit of het nu een ontwerp an een afol of van een met bedrijf is. Dus een tank van cobi (die voor zover ik weet zelf ontwerpt) lijkt me prima
Wacht maar tot je het weer af gaat breken...Hooli-gan schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:27:
Moet wel zeggen dat je aardig wat pijn in je vingers krijgt met het in drukken van al die kleine ronde connectors.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Eindelijk werk in uitvoering na ruim 1 jaar vertraging
Die bouwinstructies van vroeger zijn nog best lastig
Ik ben veel te laat ingestapt met de Speed Champions serie..
Dit is wel een enorm leuke serie.
Daarbij een leuke MOC maken met garage die erbij past e.d.
PSN: McMillan0984
Komende zomer gaan we naar Denemarken. Billund is maar een uurtje rijden van het vakantie adres dus een bezoek aan Legoland zit er zeker in. Omdat we toch 2 weken gaan kan Lego House ook 
Wat is nou de beste manier om kaartjes voor 2 dagen te scoren? (2 volwassenen, 2 kinderen).
Helaas heb ik nog maar 1462 vip punten, dat is nog te weinig om het via de vip-shop te doen.
Wat is nou de beste manier om kaartjes voor 2 dagen te scoren? (2 volwassenen, 2 kinderen).
Helaas heb ik nog maar 1462 vip punten, dat is nog te weinig om het via de vip-shop te doen.
Helemaal eens, ik ben +/- 1,5 jaar geleden begonnen met de Mercedes AMG GT3 (omdat ik die ook in GT Sport op de PS4 veel reed), maar inmiddels heb ik er 7 volgens mij.Clavat schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:33:
Ik ben veel te laat ingestapt met de Speed Champions serie..
Leuk om te zien hoe ze in elke auto toch een paar leuke nieuwe bouwtechnieken weten te verwerken.
Zelf 2e kerstdag samen met zoon van 6 ruim 2,5 uur aan deel 2 van 4 van de Defender gewerkt, mijn eerste grote LEGO set. "Daunting" is wel een passende omschrijving, maar tegelijk erg vet.
Op het einde miste ik 1x staafje van 3, kan zijn dat die bij bouwen is kwijtgeraakt, anders klantenservice maar berichtje sturen als hij helemaal af is (neem aan dat dit wel eens voorkomt, dat er een onderdeel te weinig in zit?)
[ Voor 28% gewijzigd door Canis Lupus op 30-12-2019 09:47 ]
Ik mis inmiddels 4 onderdelen in dezelfde set... is de eerste keer dat het er zoveel zijn.Canis Lupus schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:45:
[...]
Helemaal eens, ik ben +/- 1,5 jaar geleden begonnen met de Mercedes AMG GT3 (omdat ik die ook in GT Sport op de PS4 veel reed), maar inmiddels heb ik er 7 volgens mij.
Leuk om te zien hoe ze in elke auto toch een paar leuke nieuwe bouwtechnieken weten te verwerken.
Zelf 2e kerstdag samen met zoon van 6 ruim 2,5 uur aan deel 2 van 4 van de Defender gewerkt, mijn eerste grote LEGO set. "Daunting" is wel een passende omschrijving, maar tegelijk erg vet.
Op het einde miste ik 1x staafje van 3, kan zijn dat die bij bouwen is kwijtgeraakt, anders klantenservice maar berichtje sturen als hij helemaal af is (neem aan dat dit wel eens voorkomt, dat er een onderdeel te weinig in zit?)
Aanvragen kan hier: https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts
Hiervoor is V&A overig uitgevonden. Graag niet hier doen dus.
[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 30-12-2019 12:47 ]
Ik was daar (in denemarken) in een speelgoedwinkel in het lego boekje daar zat een gratis toegangskaart in voor een kind (tot 12 jaar geloof ik) per betalende volwassene.B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:39:
Komende zomer gaan we naar Denemarken. Billund is maar een uurtje rijden van het vakantie adres dus een bezoek aan Legoland zit er zeker in. Omdat we toch 2 weken gaan kan Lego House ook
Scheelde weer iets
Met meerdere dagen heb ik geen ervaring.
Burp
Heb je al op Legoland gezocht in dit topic? Staan al meerdere tips in, waaronder 1 kind gratis per betalende volwassene...B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:39:
5520 Wp op WZW PVOutput
@B2 Bij de eieren in de supermarkt hebben wij ze ook gevonden. Het Lego boekje wat je in de speelgoedwinkel vind hier kun je ze ook in krijgen.
Eigenlijk valt alles onder korting voor de kinderen.
Combi van Legoland en binnen 7 dagen Lego House of andersom is er ook op de site.
Eigenlijk valt alles onder korting voor de kinderen.
Combi van Legoland en binnen 7 dagen Lego House of andersom is er ook op de site.
vhal schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:50:
studs! studs everywhere!1!!!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoah studless is bijzonder ingenieus maar studded Technic blijft wel favoriet hoorvhal schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:50:
studs! studs everywhere!1!!!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi tafelzeil.
En de 8880 is iconisch. Ik heb hem niet
En de 8880 is iconisch. Ik heb hem niet
Mooi weer in de tuin vandaag 

(al is het ijs van H2O ipv ABS
)

(al is het ijs van H2O ipv ABS
[ Voor 12% gewijzigd door Mappy op 30-12-2019 18:24 ]
Lekker oud-hollandsch tochReinier schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:58:
Mooi tafelzeil.
en de 8880 is klaar...! LEGO 75886 Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa for scale

Wel kwam ik 2 van de lange (3L) zwarte pins tekort maar die had ik gelukkig nog liggen. En ik zie net op de foto dat ik een 1/2 bush ben vergeten
Uit nieuwsgierigheid: wat doen jullie met je sets als je ze af hebt? Ik neem aan dat je ze een tijdje ergens stalt, maar wat doe je daarna? Haal je ze dan weer blokje voor blokje uit elkaar? Ik moet zeggen dat ik een beetje op zie tegen de 4000 stukjes uit elkaar halen wanneer ik hier klaar mee ben..
Die banaan lijkt me anders nog geen jaar oud. Of ie ie opgezet?vhal schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:54:
[Afbeelding]
Eindelijk werk in uitvoering na ruim 1 jaar vertraging![]()
Die bouwinstructies van vroeger zijn nog best lastig
ikke wel, blokje voor blokje uit elkaar. de Sets die ik niet meer nog een keer wil bouwen worden op type steentje gesorteerd. De andere sets gaan in plastic bewaardozen. Een aantal sets blijven ook gewoon altijd staan (de modulaire huizen en het vishuisje bv) Los van die sets heb ik nog plek om 2 grote sets ten toon te stellen, dus dat rouleert om de paar maand.SierraPapa schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:19:
Uit nieuwsgierigheid: wat doen jullie met je sets als je ze af hebt? Ik neem aan dat je ze een tijdje ergens stalt, maar wat doe je daarna? Haal je ze dan weer blokje voor blokje uit elkaar? Ik moet zeggen dat ik een beetje op zie tegen de 4000 stukjes uit elkaar halen wanneer ik hier klaar mee ben..
Lego is om te bouwen, afbreken en wat anders van te bouwen, toch
Wat te doen...
Ben wat bakken oude Lego aan het uitzoeken.
Daarbij zitten 3 verschillende treinbanen, de 9V heb ik er al uit gevist en is redelijk goed compleet dus leuk mee te spelen door de kids.
Nu is er ook nog wat ouder spul :

Verkopen? ( marktplaats? bricklink? )
Lange stukken van maken voor de RF baan die ze ook hebben?
Heb ook het idee dat er niet heel veel vraag naar is, omdat je nu natuurlijk die mooi gevormde rails hebt.
En dit van die getande rails is ( slijten je wieltjes niet sneller daardoor? )
Daarbij zitten 3 verschillende treinbanen, de 9V heb ik er al uit gevist en is redelijk goed compleet dus leuk mee te spelen door de kids.
Heb ook het idee dat er niet heel veel vraag naar is, omdat je nu natuurlijk die mooi gevormde rails hebt.
Juist omdat het oud is kan er wel vraag naar zijn. Kijk eens op bricklink wat het nog waard is.
Zijn de donkergrijze 'bielzen' nog stevig? Bij mij zijn de meeste gebroken na een 30talPetuhr schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:11:
Wat te doen...
[Afbeelding]
Mijn laatste bouwwerk de afgelopen uren op de gevoelige plaat vastgelegd!
Battle Of Hürtgen Forest by Barthezz Brick, on Flickr
Gelukkig nieuwjaar alvast
Battle Of Hürtgen Forest by Barthezz Brick, on FlickrGelukkig nieuwjaar alvast
Wtf is dit nou weer.. wil voor het eerst de nieuwe lego vouchers gebruiken, punten ingewisseld voor een kortingcode op lego.com. Tijden het bestellen ingevoerd, krijg de error:"VIP voucher is not valid in this country.". Netjes alles in de NL store gedaan, ik voel me nogal opgelicht. Oude systeem was toch stukken beter.
@CopyCatz
Lego even mailen/bellen, fixen ze wel.
Idd, het nieuwe systeem is een stap achteruit, volgens mij heeft Lego daar inmiddels ook al aardig wat feedback over gehad, maar meer kan nooit kwaad lijkt me. Hopelijk doen ze er wat mee.
Lego even mailen/bellen, fixen ze wel.
Idd, het nieuwe systeem is een stap achteruit, volgens mij heeft Lego daar inmiddels ook al aardig wat feedback over gehad, maar meer kan nooit kwaad lijkt me. Hopelijk doen ze er wat mee.
Ik heb ook nog een grote Ikea bak bij familie op zolder staan vol met oude 4.5V rails, blauwe rails en jaren 70 treinen, wat nog van ruim voor mijn tijd is. Ik vraag me af wat er mee te gaan doen, zelf ga ik er echt niks meer mee doen. Het hoort eigenlijk in een museum thuis en er schijnt een inofficieel Lego museum te zijn in het gebouw van de vroegere Lego importeur in Grootegast. Misschien ga ik die eens vragen of ze het willen hebben.Petuhr schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:11:
Wat te doen...
Het is inderdaad te fragiel om kinderen mee te laten spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door gold_dust op 01-01-2020 11:46 ]
Die zullen het best willen hebben, hebben er zelf ook een flinke display van staan. Al vermoed ik dat ie dan mee voor kinderfeestjes gebruikt gaat worden.
Wel de moeite waard voor een AFOL overigens om er even langs te gaan. Niet megagroot maar erg leuk om te zien
Wel de moeite waard voor een AFOL overigens om er even langs te gaan. Niet megagroot maar erg leuk om te zien
December was een leuke maand 

Dit is nog exclusief een paar Frozen-sets, de Lunar Module, Marktplaats-sets en random kleine impulsaankopen

Dit is nog exclusief een paar Frozen-sets, de Lunar Module, Marktplaats-sets en random kleine impulsaankopen
Da's wel heel veel roze
Nog een paar jaar en dan gaat dat hier ook die kant op: de oudste van bijna 2,5 was laatst bij mij op zolder en ze begon spontaan lego blokjes ('papa duplo') aan elkaar te klikken
Klopt, hier en daar is het wel erg zoetjes. Hoewel het bij de nieuwere sets wel iets verbeterd is. Bijv. de koraalkleur bij de vuurtoren. En in die raceautoset zit een auto met nul Friends-kleuren: het autootje van Vicky is zwart/rood/geel met vuur en scherpe uitsteeksels 
Wel suf dat de minidolls de stuurtjes niet kunnen vasthouden, en ook passen ze niet goed op de bekende minifigfietsjes.
Wel suf dat de minidolls de stuurtjes niet kunnen vasthouden, en ook passen ze niet goed op de bekende minifigfietsjes.
Vandaag een begin gemaakt aan de Bugatti Chirion 
De sequentiele versnellingsbak en achtervering zijn klaar en ik vind 'm nu al fantastisch.
Wat een verschil met vroeger zeg! De laatste technic set die ik gemaakt heb was de 8880 en dat is alweer 25 jaar geleden.
De sequentiele versnellingsbak en achtervering zijn klaar en ik vind 'm nu al fantastisch.
Wat een verschil met vroeger zeg! De laatste technic set die ik gemaakt heb was de 8880 en dat is alweer 25 jaar geleden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat gaat mijn volgende aanschaf worden denk ik. Heb me kostelijk vermaakt met de Liebherr. Veels te snel in elkaar gezetdvdkiwi schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:32:
Vandaag een begin gemaakt aan de Bugatti Chirion
De sequentiele versnellingsbak en achtervering is klaar en ik vind 'm nu al fantastisch.
Vanmorgen probleemloos punten omgezet naar € 90,- korting.CopyCatz schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:37:
Wtf is dit nou weer.. wil voor het eerst de nieuwe lego vouchers gebruiken, punten ingewisseld voor een kortingcode op lego.com. Tijden het bestellen ingevoerd, krijg de error:"VIP voucher is not valid in this country.". Netjes alles in de NL store gedaan, ik voel me nogal opgelicht. Oude systeem was toch stukken beter.
Deze ook meteen kunnen verzilveren door de nieuwe modular bookstore te bestellen.
Kost mij nu € 69,95
ff een simpele uitleg nodig hoe ik mijn punten kan inwisselen voor korting. Kom er niet uit. Ik heb er 4500
Volgens mij is het een kwestie van je hier aanmelden en je punten inwisselen voor €30 korting.Versaevel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:56:
ff een simpele uitleg nodig hoe ik mijn punten kan inwisselen voor korting. Kom er niet uit. Ik heb er 4500
Waar verkopen jullie je Lego? Ben de zolder aan t opruimen. Wees niet bang, niet alles gaat weg
Maar op MP alleen maar volk wat niet echt de lego op waarde weet te schatten. Heb bv de Lego set 21301 (Birds) erop staan. Enkel reacties als: "Voor 25 kom ik hem nu halen" En dan nog verbouwereerd reageren als ik niet akkoord ga
Maar op MP alleen maar volk wat niet echt de lego op waarde weet te schatten. Heb bv de Lego set 21301 (Birds) erop staan. Enkel reacties als: "Voor 25 kom ik hem nu halen" En dan nog verbouwereerd reageren als ik niet akkoord ga
Net mijn Bugatti verkocht via Marktplaats voor € 190. Prima plek om je Lego te verkopen dus, je moet alleen even door de 'koopjesjagers' heen zien te kijken.DCNY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:29:
Waar verkopen jullie je Lego? Ben de zolder aan t opruimen. Wees niet bang, niet alles gaat weg![]()
MP is inderdaad op zich een prima plek, je moet alleen het geduld hebben want er zitten inderdaad veel te veel koopjesjagers die alles voor een appel en een ei denken te kunnen krijgen.Yonix schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:31:
[...]
Net mijn Bugatti verkocht via Marktplaats voor € 190. Prima plek om je Lego te verkopen dus, je moet alleen even door de 'koopjesjagers' heen zien te kijken.
Heb zelf ook heel wat technic verkocht op MP, vaak gewoon netjes voor (ongeveer) de vraagprijs. De echte liefhebbers weten wat het waard is en komen vanzelf wel.
Ik ben momenteel ook bezig met verkoop van Lego (Technic) via MP. Tot nu toe geen problemen gehad, maar op berichten met niet-realistische biedingen reageer ik niet eens.DCNY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:29:
Waar verkopen jullie je Lego? Ben de zolder aan t opruimen. Wees niet bang, niet alles gaat weg![]()
De dozen zijn/waren oorspronkelijk van mijn vader, maar die is inmiddels overleden. Ik heb altijd tegen mijn moeder gezegd dat ze die moest bewaren omdat ik ze nog 'een keer' in elkaar wilde zetten.
Ze geeft nu aan het geld goed te kunnen gebruiken dus ik ben nu ietwat geforceerd bezig met het in elkaar zetten om daarna te kunnen verkopen.
Ondanks dat is het wel ontzettend tof om na jaren weer te doen!
Impressie van de bouw:
Crawler Crane
Punten error opgelost; ik heb ooit mijn vip card in New York gekregen, en ondanks dat mijn account nederlands is en alles verder op nederlands staat, zit er toch blijkbaar nog ergens een landcode.. Officieel hebben ze mijn korting ook verkeerd omgerekend naar dollars waardoor ik minder korting zou krijgen maar dat hebben ze netjes aangevuld. Bookstore is al bijna onderweg
Paar centen per rails/biels etc, dus niet heel veel.almightyarjen schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:27:
Juist omdat het oud is kan er wel vraag naar zijn. Kijk eens op bricklink wat het nog waard is.
Sommigen wel, andere weer niet ( al afgebroken, of van die wittige buig strepen )janvanmil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:03:
[...]
Zijn de donkergrijze 'bielzen' nog stevig? Bij mij zijn de meeste gebroken na een 30taljaar
Ik ga het gewoon tellen, en eens op bricklink zetten voor een tijdje.
Levert het niets op, dan is het jammer, en anders is het mooi meegenomen.
@Kraz Ik neem aan dat die crawler crane (42042?) ook weg gaat? Zo ja, dan ontvang ik graag een PM met wat je kwa prijs in gedachten had
De wat oudere technic sets die ik verkocht heb zo kreeg ik nog wel redelijk wat voor, de Ferrari Enzo en 599 gingen allebei voor 100 euro weg, maar voor de rest verkoop ik alleen in bulk, moeilijk doen met kleine losse setjes voor elke keer een grijpstuiver is de moeite niet waard.
Ik verkoop alleen op MP, en accepteer dat ik er geen fluit voor krijg. Laatst een bak van ~10 KG lego voor 80 euro verkocht, het spul in kwestie stond me mentaal en fysiek in de weg, en hoewel ik prima weet dat ik er veel meer voor zou kunnen krijgen als ik het uitzoek en per set los verkoop, weet ik ook dat ik dan maaaaanden aan het zeulen ben met zooi waar ik vanaf wil, en ook ipv 1 keer zon MP gekkie aan de deur, er diezelfde maanden continu met de kansloze boden en mailtjes moet dealen.DCNY schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:29:
De wat oudere technic sets die ik verkocht heb zo kreeg ik nog wel redelijk wat voor, de Ferrari Enzo en 599 gingen allebei voor 100 euro weg, maar voor de rest verkoop ik alleen in bulk, moeilijk doen met kleine losse setjes voor elke keer een grijpstuiver is de moeite niet waard.
[ Voor 81% gewijzigd door vectormatic op 02-01-2020 16:26 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Gisteren de kerstsets weer allemaal netjes ingepakt. Maar heb het idee dat het toch allemaal wat fragieler in elkaar zit dan sets van 20+ jaar oud. ( of technic sets) Of dat de klemkracht verminderd is.
Want ik heb me toch redelijk wat bouwwerken weer in elkaar moeten zetten omdat ze half uit elkaar vielen tijdens het oppakken. En ja tijdens de originele bouw worden ze echt wel goed in elkaar gedrukt.
Want ik heb me toch redelijk wat bouwwerken weer in elkaar moeten zetten omdat ze half uit elkaar vielen tijdens het oppakken. En ja tijdens de originele bouw worden ze echt wel goed in elkaar gedrukt.
[ Voor 5% gewijzigd door harley op 02-01-2020 17:57 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Iemand de complete inhoud van de nieuwste CMF 2020 DC minifiguren al bekend?
In een doos zitten er 60 maar hoeveel complete sets zitten erin?
In een doos zitten er 60 maar hoeveel complete sets zitten erin?
Ik heb vorige week een ruimteschip gebouwd van Blacktron 2 en M-Tron onderdelen en die zijn steviger dan de nieuwe Creator set die ik net heb gekocht. Een beetje triest eigenlijk.harley schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:57:
Gisteren de kerstsets weer allemaal netjes ingepakt. Maar heb het idee dat het toch allemaal wat fragieler in elkaar zit dan sets van 20+ jaar oud. ( of technic sets) Of dat de klemkracht verminderd is.
Er komt blijkbaar nog een extra kleurtje bij de beschikbare Classic Space minifigs: bronartikel
Een exclusief figuurtje bij een nieuwe DK uitgave in oktober:

Zelf wacht ik meestal met aankopen tot dit soort boeken een stevige prijsreductie ontvangen.
*edit* dus als ik mij niet vergis hebben we dan wit, rood, zwart, geel en blauw in de originele sets. Daarnaast dan groen (zonder classic helm), roos en grijs (aangepaste CMF) in recentere jaren, en nu ook oranje.
Een exclusief figuurtje bij een nieuwe DK uitgave in oktober:

Zelf wacht ik meestal met aankopen tot dit soort boeken een stevige prijsreductie ontvangen.
*edit* dus als ik mij niet vergis hebben we dan wit, rood, zwart, geel en blauw in de originele sets. Daarnaast dan groen (zonder classic helm), roos en grijs (aangepaste CMF) in recentere jaren, en nu ook oranje.
[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 02-01-2020 20:05 ]
@Barthezz Brick Ik zag 'm al voorbij komen op Reddit. Ook je overzicht van 2019. Héél vet gedaan allemaal. Hoe lang ben je wel niet bezig met zoiets en hoe begin je er aan?
Ik zit hier als ik zelf wat maak met 't issue dat ik het moet doen met de steentjes die ik heb (en dat zijn er niet zo gek veel, en vooral spul uit de 90's dus geen exotische kleurtjes). Wel een leuke uitdaging, maar als ik soms mocs van anderen zie dan gaat het hier wel serieus kriebelen
Ik zit hier als ik zelf wat maak met 't issue dat ik het moet doen met de steentjes die ik heb (en dat zijn er niet zo gek veel, en vooral spul uit de 90's dus geen exotische kleurtjes). Wel een leuke uitdaging, maar als ik soms mocs van anderen zie dan gaat het hier wel serieus kriebelen
Voor mijn laatste forced perspective bouwwerk kwam ik op een (denk ik) nieuwe techniek voor het gebruik van de Thor hamer.
De foto's zeggen denk ik genoeg. Mocht je toch nog text en uitleg willen. Let me know
Dit is zo maar een klein stukje. Je kunt er zelfs een perfecte cirkel mee maken (zelf al geprobeerd)
Main by Barthezz Brick, on Flickr
De basis ingrediënten
Wall technique by Barthezz Brick, on Flickr
Totaal van 5 lagen ophogen vanaf de baseplate (toplaag dient een tile te zijn).
De foto's zeggen denk ik genoeg. Mocht je toch nog text en uitleg willen. Let me know
Dit is zo maar een klein stukje. Je kunt er zelfs een perfecte cirkel mee maken (zelf al geprobeerd)
Main by Barthezz Brick, on FlickrDe basis ingrediënten
Wall technique by Barthezz Brick, on FlickrTotaal van 5 lagen ophogen vanaf de baseplate (toplaag dient een tile te zijn).
ThxSomerenV schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:08:
@Barthezz Brick Ik zag 'm al voorbij komen op Reddit. Ook je overzicht van 2019. Héél vet gedaan allemaal. Hoe lang ben je wel niet bezig met zoiets en hoe begin je er aan?![]()
Ik ben redelijk visueel en zie dingen al voor me alvorens ik ze daadwerkelijk heb gebouwd (dat zal vast helpen). Eerlijk gezegd begin ik gewoon altijd met bouwen en probeer ik het idee uit mijn hoofd te vertalen naar blokjes. Soms maak ik een topdown 'kinderschets' om ideeën die ik heb niet te vergeten.
Het ww2 forced perspective was iets dat al een jaar op het verlanglijstje stond. Gezien Venetië een eeuw duurt (ja ik overdrijf) om te bouwen heb ik wat kleine werkjes tussendoor gemaakt. Dit was er 1 van.
Als ik je verder nog kan helpen met iets laat het vooral weten. Het is sowieso moeilijk om aan te geven hoe je moet beginnen gezien dat voor iedereen anders is. Ik bouw of werk sowieso niet digitaal. Weet dus ook nooit wat ik nodig heb en hoeveel. Nadeel daaraan dat je blijft kopen... Aan de andere kant is het heerlijk om niet naar een scherm te kijken en gewoon te ontspannen.
Bouwen met wat je hebt heeft voordelen (voor je portemonnee). Als ik bijn neefjes ben moet ik het daar ook mee doen en toch komen daar altijd leuke dingen uit
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked