Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.641 views

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 23:08
En als je hem toch nog sneller wil, kan je ook altijd nog de hubs vervangen door normale. De hubs van de 42099 hebben 5:1 reductie ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1310220

Weet iemand of en zo ja, hoe ik de 2 LEGO treinsets 60051 en 60197 kan koppelen op 1 afstandsbediening?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 22:23

Mappy

Piramide van Austerlitz

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:25:
Ik moet ook eens gaan registreren welke nummers ik in bezit heb van de Kerst Lego.
Ik heb zo'n Xenos bak (denk op één na grootste model) bijna helemaal vol zitten.

De bestelde Lego trein werd door Bol via DHL volgens mij verstuurd en die is nog steeds niet bezorgd. De batterijen hiervoor zijn wel al binnen en mijn dochtertje vertelt dat de trein voor haar is, maar de motor en wat rails rond kerst voor mij zijn. Vond ze prima. :P Ze weet alleen nog niet welke trein haha.

Zie net dat de trein waarschijnlijk vandaag bezorgd gaat worden. Powered up! Vanavond de kerstboom even vol hangen en hoop misschien nog tijd te hebben om te gaan bouwen. Anders morgen of van het weekend eens aan de slag. Moet er nog rekening mee houden dat er ook cadeau's rond de boom komen. >_<
bol en DHL? nee.. dat moet een verkooppartner van bol zijn... (dus een andere winkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@mschol dat zou best kunnen. Hij is gelukkig in een bol doos gisteren aan gekomen.
Nu kijken wanneer ik tijd heb om de motor eruit te vissen en de holiday trein te bouwen. :)

Net gekeken, er staat echt verkoper bol met logo. Heel apart. Wellicht een ander distri centrum?

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 21-12-2019 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 07:41:
@mschol dat zou best kunnen. Hij is gelukkig in een bol doos gisteren aan gekomen.
Nu kijken wanneer ik tijd heb om de motor eruit te vissen en de holiday trein te bouwen. :)

Net gekeken, er staat echt verkoper bol met logo. Heel apart. Wellicht een ander distri centrum?
hmm, das maf.. dacht echt dat bol alles exclusief via postnl liet lopen (ze hebben in distri niet voor niks een sorteercentrum van postnl)

achja, zolang alles maar aankomt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
Wat is de Mack truck toch een geweldige set voor C-models. Zoals deze van MrTekneex.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:13
Ja dan is die van mij iets kleiner.
Maar goed zolang de katten er vanaf blijven gaat het goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dRgj8dpFzwWexzjNbPD3wZ13/medium.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

In de categorie "christmas miracle", vandaag bij toeval de lokale kringloop nog even binnen gelopen nadat ik wat spulletjes weg had gebracht, vind ik daar bovenop de speelgoed stelling een 8880, in doos, met boekje, voor slechts 25 euro!

Net alles uitgezocht, en op 4 common kleine onderdelen na was ie helemaal compleet. Een paar witte onderdelen zijn zeer ernstig vergeeld, maar soit..

De doos gaat straks netjes ingepakt onder de boom voor een vriend die op 2e kerstdag komt eten, hij sprak laatst zijn bewondering uit voor mijn collectie, en zei dat ie t vroeger toch echt leuk spul vond, en wel weer eens wou proberen, nou, hoe dat beter dan met een van de beste technic sets ooit?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had hem zelf gehouden ;)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik heb zelf al een 8880 op zolder liggen, anders was ie inderdaad voor mij zelf geweest ;)

Overigens kan ik me er ook niet zo toe zetten om die opnieuw te bouwen, het was vroeger een dijk van een set, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat ie wat iel afsteekt tegen 42056 en 42083 in de kast.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@vectormatic
Gezien hij hier in de kast staat bij die 2: hij staat zijn mannetje :)

Nostalgie en technisch meer functies dan beide moderne varianten compenseren voor de 90's look en ietsje kleiner afmetingen imo (wheelbase is maar zo'n 5cm korter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

mschol schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 01:22:
[...]

bol en DHL? nee.. dat moet een verkooppartner van bol zijn... (dus een andere winkel)
Bol verstuurd zowel met DHL als met PostNL en dat waren echt artikelen vanuit bol.com. Voor de sameday delivery zendingen zelfs met kleinere verzendbedrijven.

Het kán zijn dat ze tijdens de feestdagen DHL gebruiken om vertragingen te voorkomen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vhal schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:29:
[...]

Bol verstuurd zowel met DHL als met PostNL en dat waren echt artikelen vanuit bol.com. Voor de sameday delivery zendingen zelfs met kleinere verzendbedrijven.

Het kán zijn dat ze tijdens de feestdagen DHL gebruiken om vertragingen te voorkomen.
gisteren even nagevraagd bij familielid die grote verkooppartner is bij bol: alles gaat met postnl tenzij postnl aangeeft dat er te weinig capaciteit is om het optijd te bezorgen, dan pas worden andere partijen ingeschakeld.
ik weet zelf van sameday bezorging en besteld na 12:00 dat het hier met een kleinere koeriersdienst wordt bezorgd. (alles voor 12:00 gaat met post nl)

goed, dit is wat offtopic.
gister is de friends set gearriveerd nog best zwaar 1,6kg :o

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 22-12-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Kan ik beter wellicht in het fuuu topic zetten.

Maar heb de trein met powered up binnen. Gisteren de holiday train gebouwd en nu net de powered up ingebouwd.

Had vorige week bij ikea 3 pakjes oplaadbare batterijen aangeschaft. Maar nu komt het.
Mijn info kwam nog van de power functions af a 10 batterijen formaat AA.

De powered up gaat op AAA. Zucht. Kan dus terug om de batterijen te ruilen.
Nu weer op zoek naar de bon. Echter, heb ik de controller open en de batterij houder. Totaal 7 batterijen. Klopt dit? De motor (lijkt me logisch) heeft geen eigen batterijen nodig.
Kom het echt nergens tegen met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je Ikea familiy lid? Zo ja dan kun je ook zonder bon gewoon ruilen. Zo nee dan zou ik gewoon even lid worden, omdat het kan, gratis is en handig is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@The Eagle dacht ik ook al aan. Maar de bon is gevonden. Nu de discussie of we ze wel gaan gebruiken voor elektrische meuk van onze dochter. :D
In ieder geval straks even een uitje naar de ikea en lunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:44
Arunia schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:04:
Kan ik beter wellicht in het fuuu topic zetten.

Maar heb de trein met powered up binnen. Gisteren de holiday train gebouwd en nu net de powered up ingebouwd.

Had vorige week bij ikea 3 pakjes oplaadbare batterijen aangeschaft. Maar nu komt het.

De powered up gaat op AAA. Zucht. Kan dus terug om de batterijen te ruilen.
Nu weer op zoek naar de bon. Echter, heb ik de controller open en de batterij houder. Totaal 7 batterijen. Klopt dit? De motor (lijkt me logisch) heeft geen eigen batterijen nodig.
Kom het echt nergens tegen met zoeken.
Hoe kom je aan een aantal van zeven? Er moeten er zes in de powered up hub en vier in de controller.
En voor zover ik weet, had de power functions (dus de ‘oude’) ook AAA batterijen nodig.
Zie: https://www.brickwatch.ne...ions-AAA-Battery-Box.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 07:34
Arunia schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:04:
Power funtions voor treinen hadden ook al AAA. Alleen de technisch lego battery box gebruikt AA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:35:
@vectormatic
Gezien hij hier in de kast staat bij die 2: hij staat zijn mannetje :)

Nostalgie en technisch meer functies dan beide moderne varianten compenseren voor de 90's look en ietsje kleiner afmetingen imo (wheelbase is maar zo'n 5cm korter).
Kwa formaat maak ik me er ook niet persee druk om, de porsche en bugatti worden vergezeld door 42000, 42039 en 42096, het is meer de 90s stijl waarvan ik bang ben dat ik er niet doorheen kan kijken.

En meer technische functies? als je de koplampen even gelijkstelt aan de spoiler van de bugatti, is all-wheel steering het enige wat de bugatti mist, maar daar zet ie wel een DNR schakelaar, 4 extra versnellingen, een paddle shifter en openende deuren tegenover. (en hij mist het center dif geloof ik?)

8880 is absoluut een topset, maar ik hoor niet bij de club aanbidders die het nog steeds de beste set ooit vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@meesje heb het gemist met de batterij box. Je moet hem open maken en dan het witte eruit schuiven.
Kom dan inderdaad aan 10 AAA.

Hoe ik aan de AA kom is denk ik door de oude batterij box.

Gaat goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:47:
[...]

En meer technische functies? als je de koplampen even gelijkstelt aan de spoiler van de bugatti, is all-wheel steering het enige wat de bugatti mist, maar daar zet ie wel een DNR schakelaar, 4 extra versnellingen, een paddle shifter en openende deuren tegenover. (en hij mist het center dif geloof ik?)
1. Een gearbox is een gearbox, ik maak geen onderscheid in 4 of 8 als ik functies tel. En daarnaast heeft die er dus net zoveel als de Porsche. Je noemt beide moderne auto's, niet alleen de Chiron, dus vergelijk ik ze ook met beiden.
2. Paddle shifter vs stick shift is mij ook om het even. Beide neemt nagenoeg even veel ruimte in. Zeker in studded vs studless oplossingen zoals in deze vergelijking.
3. All wheel steering.
4. HOG
5. Idd center diff, hoewel de echte Chiron dit ook niet heeft, maar een elektrische oplossing, dus dat laten we maar varen.
8880 is absoluut een topset, maar ik hoor niet bij de club aanbidders die het nog steeds de beste set ooit vind
Ik weet eigenlijk niet of ik het nog steeds de beste supercar set ooit vind, maar gezien het een set is uit 1994 waar huidige supercars op bepaalde vlakken nog steeds niet aan kunnen tippen, vind ik het zeker nog wel een benchmark.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 22-12-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@AppieNL

Fair point, Persoonlijk vind ik de gearbox van de porsche en zeker de bugatti wel een stapje boven 8880, gesteld dat ze beiden fatsoenlijk werken (de porsche heb ik alleen in pimp my porsche spec gebouwd). En hoewel paddle vs stick shift misschien evenveel functies is, is de technisch complexiteit van de paddle shifters toch wel een heel stuk hoger, en dat telt voor mij ook mee.

8880 is inderdaad een benchmark, elke supercar zou in ieder geval in de buurt moeten komen (hoewel realisme voor mij belangrijker is, dus liever geen AWS/AWD als de echte auto het ook niet heeft), en dat diskwalificeert een set als 42096 dus meteen. Ik vind echter wel dat op esthetisch vlak je niet kan ontkennen dat 8880 hopeloos verouderd is, en niet te vergelijken met moderne sets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29

Theo

moederbord

De 8880 is idd behoorlijk ouderwets; echter heeft dat juist z'n charme. Een Ferrari Testarossa bijvoorbeeld ziet er ook hopeloos ouderwets uit wanneer je deze met moderne supersports vergelijkt; helemaal van binnen. Echter is het een icoon in de autowereld. Dan maakt het niet meer uit dat deze er verouderd uitziet.

De 8880 heeft wellicht niet zo'n complexe versnellingsbak als de Bugatti, echter heeft de 8880 een paar dingen die de andere sportwagens niet hebben; een frame dat stijf en stevig is zonder dat het tordeert of kan buigen. En het probeert niet een bestaande auto na te bouwen; de 8880 is een auto op zichzelf, terwijl de rest 'een kopie van' is.
Plus, de 8880 was z'n tijd ver vooruit en stak met kop, schouders en zelfs knieën boven de rest uit; het is één model die duidelijk boven de rest van de legomodellen van toen staat. Dit terwijl de Chion en de Porsche samen redelijk bovenaan staan met een paar andere modellen. Het is niet dan één model uniek is. Maar ze steken qua modellen en complexiteit niet uit over de overige lego modellen. Het is 'gewoon' één van de complexere sets die nu verkrijgbaar is die toevallig de vorm heeft van een auto.. Het is niet een icoon zoals de 8880 is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Spijtig dat ze voor AAA gegaan zijn voor die trainen maar voor de kindjes sowieso beter dan de 220V transfo van deze Mijn oude Lego trein 4563 plus 4543 plus 4546
YouTube: Mijn oude Lego trein 4563 plus 4543 plus 4546

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012

Reintji

(2 x dad)²

Ziezo, kerstdorpje klaar. Nog drie items missing in action. Nog even nadenken over wat verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rAAWUQOCW9xm7YBGmJKuzXqX/thumb.jpg

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 478829 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:03:
Spijtig dat ze voor AAA gegaan zijn..
Hoe dat zo ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

ipv AA bedoel ik dan, dat heeft iedereen wel oplaadbaar liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 478829 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:47:
Bij Ikea liggen goeie oplaadbare AAA, naast de goeie AA's :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:20

Superkiwi

Hoi doei

Ik lees hier vaker dan dat ik reageer en zo heel af en toe koop ik (vaak na het zien van posts hier) wel eens een set, zo heb ik een paar weken geleden de Bugatti voor een fraaie prijs aangeschaft. Veel zin om die te gaan bouwen! Leuk ook om de meningen Bugatti vs 8880 te lezen; die laatste staat al jaren op de kast van de logeerkamer, weet nog goed dat ik als klein jongetje met die ontzettend grote doos de BartSmit uit liep nadat ik heel veel geld had gespaard :D Ik dacht dat hij zo rond de 280 gulden kostte toen.

De Bugatti moet wel even wachten want de Saturn Apollo V lag al meer dan een jaar te wachten dus die moest er eerst aan geloven...
Nou het was het wachten waard, wat een machtig mooi ding zeg! Zo ontzettend tof om de raket per sectie op te bouwen, elk met hun eigen stuwraketjes. De Apollo heeft nu een mooi plekje in de woonkamer gekregen, boven het dressoir.
Het plan is om de Bugatti op het dressoir te zetten, het is de enige plek waar deze past :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2g7ugVNQFAZsquUogTw2asl/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WJFjYTfKWdtlCu52zd1V0Gb3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tpovm8Bmxb2fbH2cQ6E7tJpj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zz3jzZlTLczm94RtGAGiceo0/thumb.jpg

Blijf vooral lekker posten jullie, dat voedt bij mij de inspiratie om zo nu en dan weer eens een nieuwe set te kopen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 22-12-2019 14:11 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 478829 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:47:
Valt mij op dat het meeste speelgoed tegenwoordig AAA is.

Overigens bij conrad 10 pak 800mAh voor nog geen € 6,-. 800mAh is wel aan de lage kant maar kwalitatief zijn ze vrij goed en voor die prijs een zeer goede deal. Volgende week ook alle soorten accus bij aldi voor nog geen €3 per pak. Kwaliteit wisselt (zelfs per inhoud van 1 pack) maar met een goede (!) lader kan je ze lang in goede conditie houden.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 22-12-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Moet toch echt eens beter leren mijn lijstje op brickset bij te houden. Deze week al 2 keer bijna een set gekocht die ik bleek te hebben maar nog niet op brickset had ingevuld :( en net toen ik een paar piste hierboven de Apollo zag dacht ik die heb ik toch ook maar brickset vond van niet. Misschien mijn zolder eens een keer echt goed nalopen en alles invetariseren.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:00:
Ik vind echter wel dat op esthetisch vlak je niet kan ontkennen dat 8880 hopeloos verouderd is, en niet te vergelijken met moderne sets.
Ik vind het een stijl keuze. Sommige bouwers hebben in de afgelopen 5 jaar nog steeds in die stijl gebouwd zoals Sheepo's Mustang en een Porsche van Jeroen Ottens waarbij de lijnen van de body 90% flex axles was.

Mooie afgesloten body zoals bij de Chiron of de Porsche en de meeste huidige MOCs van AFOLs vind ik ook prachtig, maar ik heb niks tegen de "geraamte" stijl. Het geeft namelijk ook perfect de kans de techniek daadwerkelijk te zien werken. Verstopte techniek is alleen leuk voor de bouwer zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-05 08:50

Mef

dvdkiwi schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:00:
De Bugatti moet wel even wachten want de Saturn Apollo V lag al meer dan een jaar te wachten dus die moest er eerst aan geloven...
De Saturn Apollo heb ik laatst ook gekocht. Zit ergens halfweg, aan de 2e trap intussen. Maar inderdaad een fantastisch model, mooi vorm gegeven en hoe hij afgewerkt is: zeer mooi.

Dankzij al die prachtige kersttaferelen die ik hier zie passeren ga ik toch voor kerst volgend jaar ook eens kijken om zo een tafereel op onze dressoir te bouwen. Ergens een kijken of ik nog zo een trein en enkele sets kan scoren komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zo, vandaag de derde (en laatste) Winter village set gebouwd: de brandweerkazerne. Net als het treinstation vond ik deze ook erg leuk om te bouwen. Nu hebben we een ‘dorpje’: naast de drie WV sets ook wat ongeregeld uit de 60235 advent calendar en de sneeuwschuiver. Volgend jaar maar een flink aantal (10?) witte grondplaten kopen. En ook wat witte plates en steentjes aanschaffen om oneffenheden te creëren. Het peperkoekhuis kopen we wel als ie begin december erg goedkoop te verkrijgen is via amazon.de.

O ja, de spullen (hub, treinmotor en controller) ik al even in huis, maar ik moet even kijken of ik tijd (en zin) heb om de Kerst trein nog te motoriseren. Voor nu vind ik het eerlijk gezegd wel best.

Wat doen jullie trouwens met de Kerst Lego als straks de Kerst (en Oud & Nieuw) voorbij is? Breken jullie de sets helemaal af of bergen jullie ze helemaal intact op in bv een curver box?

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 22-12-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 18:36
meesje schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:30:
Volgend jaar maar een flink aantal (10?) witte grondplaten kopen.
Waar dan?

Vandaag in de Intertoys de 30407 en de 30451 opgepikt voor onder de kerstboom, 3 euro per stuk, waren ook de laatste......

[ Voor 42% gewijzigd door Kapot op 22-12-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kruidvat of amazon.de. Ik verwacht bij deze twee ze tzt voor een scherpe prijs te kunnen kopen. Bij Kruidvat kosten de groene en blauwe platen 8 euro. Minus 25% korting (of meer, regelmatig hebben ze dergelijke acties) kom je uit op 6 euro p/st.
Voor de zekerheid, ik bedoel dus deze: https://www.lego.com/nl-nl/product/white-baseplate-11010

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 22-12-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Oh, dacht dat je het over witte grondplaten had, die bestaan namelijk niet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 15:37
Kapot schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:40:
Oh, dacht dat je het over witte grondplaten had, die bestaan namelijk niet.........
Ik loop tegen hetzelfde aan, Ik heb geen officiële witte platen kunnen vinden in de losse verkoop. Ik heb toen wel namaak gevonden, maar dat wil ik niet. Mijn kerstspulletjes blijven nooit zo goed staan met alle accessoires in hun handen. Ik weet niet of Reintji nog een tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kapot schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:40:
Ik heb het ook over witte grondplaten.
Vanaf 1 jan. wel.
Brickshop geeft aan: vanaf 10 jan. te verkrijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 22-12-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Zo, dat zou top zijn!!!!

https://www.brickshop.nl/lego-onderdelen/grondplaten.html

Hier niet?

[ Voor 60% gewijzigd door Kapot op 22-12-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 30-05 15:37
Geniaal! Super blij mee met witte platen, maar dan wel voor kerst 2020, want de timing is wel heel beroerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Witte grondplaten bestaan wel al langer maar zijn erg zeldzaam. Ze zaten destijds bij een ski set en de lego avatar luchttempel. Vind ze ook handig maar had ze liever al dit jaar gezien.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Wat doen jullie trouwens met de Kerst Lego als straks de Kerst (en Oud & Nieuw) voorbij is? Breken jullie de sets helemaal af of bergen jullie ze helemaal intact op in bv een curver box?
Ik stop ze helemaal intact in 1 grote box.

#lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 17:21
Ik heb al een aantal jaar het Creator 3-in-1 Veranderende Seizoenen huisje continu in de woonkamer staan. Zomer huisje in de lente en zomer, herfst huisje in de herfst, winter huisje in de winter, en aangevuld met seizoensgebonden kleine setjes eromheen. Maar ik merk wel dat 3x per jaar het huisje uit elkaar halen en in een andere vorm weer opbouwen, en dat jaar na jaar na jaar, de Legostenen hun koppel kracht wat verliezen. Dat is dus wel iets waar je rekening mee moet houden met de cyclus van opbouwen / afbreken / opbouwen / afbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Goed nieuws, mag ook wel na dik 10 jaar, thanks for the heads-up!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@meesje ikzelf heb het een tijdje hele in bakken gedaan, maar vorig jaar alles uit elkaar.
Zag dat de brandweer nog in elkaar zat. Die gaat dit jaar wel even uit elkaar. Alles bij elkaar is te groot om in een bak kwijt te kunnen.

De trein zit nu in elkaar en misschien morgen het station erbij.
Met de motor rijdt wel goed trouwens. Mijn dochtertje heeft lekker gecrossed met de trein.
Maakt wel geluid dat motortje, dus laten rijden constant is niet echt aan te raden. Maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Haay schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:55:
[...]

Ik heb al een aantal jaar het Creator 3-in-1 Veranderende Seizoenen huisje continu in de woonkamer staan. Zomer huisje in de lente en zomer, herfst huisje in de herfst, winter huisje in de winter, en aangevuld met seizoensgebonden kleine setjes eromheen. Maar ik merk wel dat 3x per jaar het huisje uit elkaar halen en in een andere vorm weer opbouwen, en dat jaar na jaar na jaar, de Legostenen hun koppel kracht wat verliezen. Dat is dus wel iets waar je rekening mee moet houden met de cyclus van opbouwen / afbreken / opbouwen / afbreken...
Goed punt om rekening mee te houden! Ik merk het al bij het City Lego van mijn zoontje dat sommige zaken wat slapper vast gaan zitten. Niet dat het los laat, maar het voelt niet meer zo stevig aan als bij de allereerste klik. Ik denk dat ik het dit jaar niet uit elkaar haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
almightyarjen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:19:
Eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet zo goed wat ik met dat COPPA gebeuren aan moet. Ik was van plan alles op "for kids" te zetten, echter zeggen de regels van Youtube, waar Jang ook aan refereert, het volgende:

[...]

Als ik dan ga kijken waar mijn kanaal aan voldoet:
1: nee
2: niet direct, maar kinderen kijken mijn video's uiteraard wel
3: nee
4: ja
5: nee
6: nee
7: nee
8: geen idee

Dat zijn een heleboel nee's, wat mij zegt dat ik safe zou moeten zitten. Maar boete's van $42.000 per video: daar wil je je niet aan branden uiteraard.
Was laatst trouwens nog eens aan het praktiseren over mijn oude 'Lego City' van stal halen en daar met de kinderen weer eens iets leuks van bouwen samen met de sets die hun ondertussen hebben. Voor wat inspiratie nog maar eens jouw filmpjes opgezocht.. Zag ik dat deze gewoon 7,5 mio views heeft :D

YouTube: Huge Lego train station MOC of 25000 bricks with Lego monorail and b...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 10:24
Zeehond schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:52:
Witte grondplaten bestaan wel al langer maar zijn erg zeldzaam. Ze zaten destijds bij een ski set en de lego avatar luchttempel. Vind ze ook handig maar had ze liever al dit jaar gezien.
en bij de Ferrari pits box
8144

https://www.bricklink.com...item.page?S=8144-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 10:59

almightyarjen

When does the hurting stop?

Joster schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:42:
[...]

Was laatst trouwens nog eens aan het praktiseren over mijn oude 'Lego City' van stal halen en daar met de kinderen weer eens iets leuks van bouwen samen met de sets die hun ondertussen hebben. Voor wat inspiratie nog maar eens jouw filmpjes opgezocht.. Zag ik dat deze gewoon 7,5 mio views heeft :D

YouTube: Huge Lego train station MOC of 25000 bricks with Lego monorail and b...
Ja die video is vrij constant qua views en heeft zichzelf inmiddels dubbel en dwars terugverdiend :) ik wil altijd nog een vliegveld van dezelfde proporties maken, maar ik durf niet helemaal: de views zijn een mindere zekerheid dan in de tijd toen ik het station bouwde.

Wat betreft de winter sets: die staan bij mij ook in curver boxen, al 3 jaar :P volgend jaar wil ik weer een kerstvideo maken.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arunia schreef op maandag 23 december 2019 @ 00:12:
@meesje ikzelf heb het een tijdje hele in bakken gedaan, maar vorig jaar alles uit elkaar.
Zag dat de brandweer nog in elkaar zat. Die gaat dit jaar wel even uit elkaar. Alles bij elkaar is te groot om in een bak kwijt te kunnen.
Onzin, je hebt gewoon niet goed gekeken bij de Ikea. Ik heb de grootste maat box thuis staan en daar past een 8865 (technic testcar) samen met een 5590 (modelteam heli transport) in zijn geheel in en hou je ruimte over. Je moet alleen die bak dan ook nog kwijt kunnen :P
De trein zit nu in elkaar en misschien morgen het station erbij.
Met de motor rijdt wel goed trouwens. Mijn dochtertje heeft lekker gecrossed met de trein.
Maakt wel geluid dat motortje, dus laten rijden constant is niet echt aan te raden. Maar ben er wel blij mee.
Ja duh, het is Lego, geen Tesla :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@The Eagle xenos, maar het is ook expres niet de grootste bak :p
Kwijt kunnen kan wel, maar wil ook de kerstboom en andere kerstspullen kwijt. :D

Haha, ik ging er ook niet vanuit dat het geen geluid zou maken. Ach, het is leuk en de rest van het jaar kan ze met de andere set spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 23-12-2019 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Mijn 2 hobbies ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xtlzdr.jpg

LEGO & Rolex

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
De LEGO Harley Davidson heb ik al weer eventjes geleden voltooid maar had nog geen tijd om er foto's van te maken. Bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HHIfDSQ.jpg
(zijaanzicht complete set)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SKO7SoD.jpg
(vooraanzicht)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ml6adNV.jpg
(geparkeerd met de kick-stand. Die tegel met het logo is een print. Aan beide kanten aanwezig.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KwIiifE.jpg
(achteraanzicht. De snelheidsmeter en de nummerplaat zijn beiden stickers. Ook de spiegels zijn stickers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heeft de kerstman dat horloge gebracht? Hoe braaf ben jij dan wel niet geweest dit jaar? ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Heeft iemand een idee of de 76139 (60's Batmobiel) nog via officiele kanelen te verkrijgen is? Zie dat de set in november al is uitgekomen maar kan 'm zo snel niet meer vinden.
Die zou wel heel mooi staan naast The Tumbler :D

*nevermind, heb denk ik al een exemplaar gevonden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 23-12-2019 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:00:
Dank je! Eindelijk gelukt. Heb nu 2 treinen op 1 remote. Eén in port A van hub 1 en ander in port B van hub 2.
Het is sinds de update van powered-up app (vandaag) ook mogelijk nu meerdere hubs tegelijk te koppelen (heb er 4 tegelijk geconnect getest).

Dit werkt echt top met de builder tool want nu kan je dus alles ook met sensoren laten werken en heb je niet een telefoon/tablet pér hub meer nodig.

Volgende project word dus om een losse hub sensor bij de perrons te plaatsen en die de treinen aan te sturen (heb 2 van die boost hubs met sensoren, werkt ook mooi samen).

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DukeBox schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:20:
[...]

Het is sinds de update van powered-up app (vandaag) ook mogelijk nu meerdere hubs tegelijk te koppelen (heb er 4 tegelijk geconnect getest).

Dit werkt echt top met de builder tool want nu kan je dus alles ook met sensoren laten werken en heb je niet een telefoon/tablet pér hub meer nodig.

Volgende project word dus om een losse hub sensor bij de perrons te plaatsen en die de treinen aan te sturen (heb 2 van die boost hubs met sensoren, werkt ook mooi samen).
Mij was bekend dat je via poort A en poort B twee treinen tegelijk kunt besturen met de afstandsbediening. Maar hoe werkt dit dan met meer dan twee hubs? Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:31
dvdkiwi schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:54:
Heeft iemand een idee of de 76139 (60's Batmobiel) nog via officiele kanelen te verkrijgen is? Zie dat de set in november al is uitgekomen maar kan 'm zo snel niet meer vinden.
Die zou wel heel mooi staan naast The Tumbler :D

*nevermind, heb denk ik al een exemplaar gevonden :)
Beetje google; in ieder geval via Lego.com en volgens hen is deze op voorraad in Utrecht bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

meesje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:03:
Mij was bekend dat je via poort A en poort B twee treinen tegelijk kunt besturen met de afstandsbediening.
Hoe had je dat in gedachten ? Een lange verleng kabel tussen de treinen in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

BubbaNL schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:20:
[...]
Beetje google; in ieder geval via Lego.com en volgens hen is deze op voorraad in Utrecht bijvoorbeeld.
Daar had ik 'm gisteren ook gevonden, bedankt. Tripje staat al gepland voor zometeen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DukeBox schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:31:
[...]

Hoe had je dat in gedachten ? Een lange verleng kabel tussen de treinen in ?
1 controller, twee hubs, 1 treinmotortje via poort a (hub 1) en 1 treinmotortje via poort b (hub 2).
Dus mijn vraag was hoe je vier hubs kunt aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:29
Gisteren mijn oude Technic Lego vliegtuig (8855) in elkaar gezet, was zo leuk dat ik gelijk een nieuwe set (Rally Car 42077) heb gekocht en die ligt nu onder de Kerstboom op mij te wachten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

meesje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:39:
1 controller, twee hubs, 1 treinmotortje via poort a (hub 1) en 1 treinmotortje via poort b (hub 2).
Dus mijn vraag was hoe je vier hubs kunt aansturen.
Je kan nu dus van 4 hubs allen poort A voor de motor gebruiken en poort B voor iets anders (sensor, licht of 2e motor). In de blocks definieer je nu welke hub je welke actie wilt laten uitvoeren op welke poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Anoniem: 1310220 Die hebben een ander soort afstandsbediening dus dat gaat niet zonder meer. De 60051 werkt met infrarood en de 60197 met Bluetooth. De motoren en de batterijhouders zijn net zo groot, dus in theorie moet het wel werken om in de 60051 de nieuwe versie te bouwen. Je zal met andere blokjes iets moeten maken om de infrarood-ontvanger te vervangen.

Andersom kan het wellicht ook door juist de Infrarood in de 60197 te maken, maar dan moet je dus een plek maken voor de infrarood-ontvanger.

Wellicht handiger om het in Het Grote Lego Topic - Deel 6 te vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 09:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Omdat het kerst vakantie is en de kids het graag wilden heb ik mijn 30 jaar oude treinset maar eens van zolder gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xEA7lUAIWGjOarS0satOIX0N/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ULHP5nisKyvUfoxSY2fLPTlw/medium.jpg

Alles werkt ook nog, behalve dat de rubberen bandjes van de locomotief kompleet gaar zijn en er bij het eerste rondje afvielen, maar ik zag dat deze nog te bestellen zijn.

Verder is het systeem met de metalen strip nooit vlekkeloos geweest, op te lage snelheid blijft hij stilstaan op de wissels maar dat was vroeger ook al zo. De stroom overdracht is nooit top en in de wissels is een stukje zonder strip waardoor de motor even stil valt.

Ik had trouwens verwacht dat ik op de bekend Chinese sites wel wat rails en wissels kon kopen maar dat valt tegen daar is niets voor het oude spul te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2019 14:34 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Chaoss schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:32:
Omdat het kerst vakantie is en de kids het graag wilden heb ik mijn 30 jaar oude treinset maar eens van zolder gehaald:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alles werkt ook nog, behalve dat de rubberen bandjes van de locomotief kompleet gaar zijn en er bij het eerste rondje afvielen, maar ik zag dat deze nog te bestellen zijn.

Verder is het systeem met de metalen strip nooit vlekkeloos geweest, op te lage snelheid blijft hij stilstaan op de wissels maar dat was vroeger ook al zo. De stroom overdracht is nooit top en in de wissels is een stukje zonder strip waardoor de motor even stil valt.

Ik had trouwens verwacht dat ik op de bekend Chinese sites wel wat rails en wissels kon kopen maar dat valt tegen daar is niets voor het oude spul te vinden.
Ik merk dat de middenrails (en de contactpunten onder de motor) oppoetsen met die witte wondersponsjes van de Action helpt om de trein weer (even) gangbaar te krijgen, maar ik ben al een paar keer afgefakkeld door puristen omdat dat kennelijk (?) niet goed is voor de rails.

Als bij mij de trein een paar weken stil staat, kan ik weer vooraan beginnen met poetsen, dus een ideale oplossing is het ook niet :/

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb er ook een of ander poetsblokje bij, geen idee wat het is, zwart blokje. Heb ik er destijds in de speelgoed winkel bij gekocht/gekregen. Werkt wel maar optimaal wordt het er niet van.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Beetje spijt dat ik vanmorgen naar de Lego Store ben gereden...
Er staan daar zo veel mooie sets uitgestald, dat is niet goed voor de portemonnee; de Porsche 911 RSR gaat er binnenkort ook aan moeten geloven. Langzaam begint het toch een beetje de spuigaten uit te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

dvdkiwi schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:57:
Beetje spijt dat ik vanmorgen naar de Lego Store ben gereden...
Er staan daar zo veel mooie sets uitgestald, dat is niet goed voor de portemonnee; de Porsche 911 RSR gaat er binnenkort ook aan moeten geloven. Langzaam begint het toch een beetje de spuigaten uit te lopen :P
Als ik een stukje ongevraagd advies mag geven, zoek eerst een 2e hands 42056 (911 GT3RS), die gaan voor zon 200 euro op MP, en is (zeker in pimp up my porsche versie), een heel stuk beter dan de RSR. Als je daarna nog steeds die RSR wil hebben, be my guest.

(de RSR is een toffe set, maar is niet meer dan 42077 in een porsche jasje, motor, diff, onafhankelijke wielophanging en sturen, that is it)

Ik denk dat de GT3RS mijn favo technic set ooit is, de bugatti is ook tof, maar de porsche ziet er net gaver uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

vectormatic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:48:
[...]
Als ik een stukje ongevraagd advies mag geven (...)
Altijd :)
Zoek eerst een 2e hands 42056 (911 GT3RS)
Ik heb de GT3 RS in de Lego Store in New York zien staan en vind 'm persoonlijk niet zo mooi. Sorry ;)
Daarnaast komt de herkenbare 911 RSR ook terug in Gran Turismo Sport, een game waar ik erg fan van ben. Dat weegt ook wel mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 24-12-2019 15:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat de GT3RS mijn favo technic set ooit is, de bugatti is ook tof, maar de porsche ziet er net gaver uit.
Plus.. van de Porsche kun je ook dit maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4fP2jwguM3H2zQouKu2ct7jZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TaWYdH16wprqiR1AXSMXOM7x/full.jpg
:P

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
dvdkiwi schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:55:
[...]

Altijd :)

[...]

Ik heb de GT3 RS in de Lego Store in New York zien staan en vind 'm persoonlijk niet zo mooi. Sorry ;)
Daarnaast komt de herkenbare 911 RSR ook terug in Gran Turismo Sport, een game waar ik erg fan van ben. Dat weegt ook wel mee.
En een 4-speed gearbox in de RSR bouwen met de gearbox parts van de Chiron zou (makkelijk?) moeten passen. Mis je alleen nog de paddles/DNR shifter voor een "baby" 42056. Vraag me nu eigenlijk af of er een "Pimp My RSR" versie bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Hebben jullie een kerk in je winervillage? Zit eens rond te zoeken naar een goede moc maar kom niet heel veel betaalbaars tegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:15
Ik stond vandaag in België even te gapen naar wat ongelofelijke dozen van LEGO. Toch maar gewoon voor onze kleine vriend Yoda gekozen :D
Die treinen lijken me ook wel mooi, wat rails erbij kopen en gaan met die banaan.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-05 08:10
Mosin schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:03:
Ik stond vandaag in België even te gapen naar wat ongelofelijke dozen van LEGO. Toch maar gewoon voor onze kleine vriend Yoda gekozen :D
Die treinen lijken me ook wel mooi, wat rails erbij kopen en gaan met die banaan.
Vandaag precies dezelfde keus gemaakt. Set 75255.. mooi ding

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:36:
Vandaag precies dezelfde keus gemaakt. Set 75255.. mooi ding
Onlangs ook 75255 Yoda gekocht, met leuke promo's erbij om de aankoop aantrekkelijk te maken. :) Dat is mijn volgende set die ik ga bouwen. Zal mooi passen naast m'n R2-D2 en BB-8 sets. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-05 08:10
Haay schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:01:
[...]

Onlangs ook 75255 Yoda gekocht, met leuke promo's erbij om de aankoop aantrekkelijk te maken. :) Dat is mijn volgende set die ik ga bouwen. Zal mooi passen naast m'n R2-D2 en BB-8 sets. :*)
Veel mensen zitten met de ogen, maar de volledige set is geweldig. Mochten de ogen je echt in de weg zitten kun je van die brickheadz ogen erin zetten ipv de transparante zwarte schijf. Maarja, dat is smaak.

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Mosin schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:31:
Zo’n beeldje lijkt me wel erg grappig. Zal me er nog eens over buigen :7
Vergelijking op Reddit: Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/c3x6s1q93l641.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=887f0eaccdac9a633211d17cdfddd91d8f670d3c

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@doebbalapoent11
Kan ook niet wachten om eraan te beginnen! Heb hem alleen niet op z’n goedkoopst gekocht. De volle €100,00 heb ik betaald namelijk, maar ik dacht, nu kan ik hem mee nemen en is de doos gewoon in orde etc. Vind een fysieke winkel toch altijd iets prettiger :)

@Mappy
En toch vind ik die linker ook heel vet hoor. Zou ‘m graag erbij hebben ooit :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik kwam deze nog tegen, Arjen in 1990 :D

Vintage Arjen

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Twan V schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:41:
[...]

Ik merk dat de middenrails (en de contactpunten onder de motor) oppoetsen met die witte wondersponsjes van de Action helpt om de trein weer (even) gangbaar te krijgen, maar ik ben al een paar keer afgefakkeld door puristen omdat dat kennelijk (?) niet goed is voor de rails.

Als bij mij de trein een paar weken stil staat, kan ik weer vooraan beginnen met poetsen, dus een ideale oplossing is het ook niet :/
Ik gebruik voor mijn 9V treinen gewoon een gum Pelikan AC 30

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:25
Voor kerst de 75094 gekregen. Heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MedionAkoya schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:32:
[...]

Ik gebruik voor mijn 9V treinen gewoon een gum Pelikan AC 30
9V is veel minder gevoelig: de contactpunten zijn kleiner en het gewicht van de trein drukt erop. Dit is met 12V niet het geval.
Minder druk = grotere luchtspleet tussen contacten = hogere weerstand of minder geleiding

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 15:28
Ik heb er lang over nagedacht en ik ga er voor. Na iets van 20 jaar lego-loos te zijn geweest nu de technic kraan 42082 besteld. Even iets anders dan schermtijd ‘s avonds. Heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 22:39
De 42082 ook mijn eerste na 2 decennia en man wat was het leuk :-). Maak maar een paar uurtjes vrij ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik zie de eerste versie van een automatische containerterminal daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40
Waar is mijn reactie van rond 15:50 over de bouw van de Liebherr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Kapot schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:56:
Hebben jullie een kerk in je winervillage? Zit eens rond te zoeken naar een goede moc maar kom niet heel veel betaalbaars tegen.....
Goede mocs kosten nou eenmaal geld :P
Je hebt er sowieso 2 op ebay (gevonden na 3 sec zoeken).
Heb zelf nog geen kerk moc maar ben rustig aan aan het verzamelen voor deze:

https://m.ebay.nl/itm/Leg...49-10199-etc/302897403009

Je hebt dan ook nog deze moc:

https://m.ebay.nl/itm/LEG...641186?_mwBanner=1&_rdt=1

https://rebrickable.com/m...nter-village-church/#info

Maar goed ik kan ook niet in je budget kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 16:30
Wij zijn dus ook begonnen met Lego _O_

Mijn vriendin is fan van Harry Potter, dus het kasteel gekocht (71043) en om klein te beginnen ook maar het Winterdorp Brandweerkazerne (10263) en de Harry Potter collectebus (75957). Kazerne en bus via Lego zelf gehaald, dus daar zat het mini peperkoekhuisje bij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ben maar eens opzoek gegaan naar de oude versie van Yoda (7194) om ze mooi naast elkaar te plaatsen, toen ik opeens op dit stuitte en laat dit nou net mijn favoriete figuur uit Star Wars zijn. Vroeger als kind moest ik altijd direct aan deze gozer denken en wat een krankzinnig ding ook :D Ik zit er nog behoorlijk aan te twijfelen welke van de 2 eerst erbij komt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i22dmFw.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 27-12-2019 18:43 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

Reinier

\o/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 11:50
1986
1986 O-)

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Pino112 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:57:
Wij zijn dus ook begonnen met Lego _O_

Mijn vriendin is fan van Harry Potter, dus het kasteel gekocht (71043) en om klein te beginnen ook maar het Winterdorp Brandweerkazerne (10263) en de Harry Potter collectebus (75957). Kazerne en bus via Lego zelf gehaald, dus daar zat het mini peperkoekhuisje bij. :9
Misschien kan je nog ergens een Harry Potter advent kalender op de kop tikken tegen een verlaagde prijs? Daar zitten nog redelijk wat mini builds en minifigs in die je kan gebruiken in dat kasteel.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
Soep met Worst kasteel linksboven! Heb ik ook :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 16:30
Kapoen schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:56:
[...]

Misschien kan je nog ergens een Harry Potter advent kalender op de kop tikken tegen een verlaagde prijs? Daar zitten nog redelijk wat mini builds en minifigs in die je kan gebruiken in dat kasteel.
Goeie tip, dank! Zie hem op Amazon.de staan voor 30 incl verzenden, denk niet dat ie nog goedkoper zal worden?
Advent is natuurlijk voorbij, bij veel shops is ie al uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:31

SomerenV

It's something!

@Reinier Die blauwe autogarage heb ik hier in volle glorie staan, inclusief racewagentjes en vrachtwagen :o

Ik heb hier nog ergens een foto van mij met m'n eerste LEGO-set ergens in 1993 maar geen idee waar ergens. Hier wel een foto van mezelf met Duplo en volgens mij heb ik dat raam en die deur nog ergens in de bakken zitten :+

Hier trouwens geen LEGO met kerst. Wel bouwsteentjes maar die zijn niet voor dit topic :+ Wel op Reddit en hier rond zitten neuzen en soms met een jaloerse blik zitten kijken O-) M'n vriendin wilde overigens wel iets van Star Wars halen voor me voor kerst, maar als je wat fatsoenlijks wilt waar je even mee zoet bent dan ben je al snel 50+ euro kwijt. Daar komt dan ook nog bij dat veel sets een stukje uit de films laten zien en de fan in mij wil dan meer dan dat ene setje. Meer omgeving, meer voertuigen, meer minifigs. Daarom vind ik de Speed Champions wel tof. Niet duur (althans, ze waren niet duur) en die zijn leuk op zichzelf én als je er meerdere hebt. Alleen wel weer kut dat ze steeds vaker twee wagens bundelen én dat de wagens nu breder zijn en naar mijn idee te kleine wielen hebben nu.

Het liefst zou ik nog een keer een piratenschip op de kop tikken. Dat wilde ik vroeger als kleine SomerenV altijd al, maar ik zat toen altijd met 2 dilemma's:
- Ik had best veel LEGO City, en dat wilde ik uitbreiden.
- Die schepen waren vaak best aan de prijs, en dan had ik er maar één (beetje het probleem wat ik nu met Star Wars heb).

Dus dan kwam er een Space Shuttle, brandweerwagen of weet ik veel wat :P

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

Reinier

\o/

@SomerenV die blauwe garage was een promotie-item geloof ik, net als het Unoxkasteel en de ANWB-set. Mijn ouders spaarden heel wat af destijds, blijkbaar :)

Een van de vier dakramen van die garage ben ik al 35 jaar kwijt. Nu maar eens Bricklinken.
Pagina: 1 ... 34 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .