Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.514 views

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pino112 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:59:
Vraagje, sta op het punt om het Harry Potter 71043 kasteel te bestellen :D. Mijn eerste Lego-bestelling, dus hoe zit het met de taal van boekjes als je hem in het buitenland koopt? Amazon.fr heeft hem voor 350 euro, krijg je dan de boekjes in het Frans of zijn alle boekjes in het Engels of staan er überhaupt geen teksten in?
https://www.lego.com/en-g...20Harry%2520Potter%2520TM

Alleen in de inleiding wat tekst, maar geen vertalingen zover ik weet, alleen Engels.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pino112 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:59:
Vraagje, sta op het punt om het Harry Potter 71043 kasteel te bestellen :D. Mijn eerste Lego-bestelling, dus hoe zit het met de taal van boekjes als je hem in het buitenland koopt? Amazon.fr heeft hem voor 350 euro, krijg je dan de boekjes in het Frans of zijn alle boekjes in het Engels of staan er überhaupt geen teksten in?
afaik worden de dozen en boekjes altijd voor een internationale markt gemaakt en is de voertaal engels, met hooguit een vertaling erbij naar enkele andere talen (chinees bv)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Reinier

\o/

Boekje van de Lunar Lander (https://brickset.com/sets...SA-Apollo-11-Lunar-Lander) is Engelstalig.
Geldt voor wel meer sets maar deze ben ik toevallig nu aan het bouwen. Ik vind hem geniaal :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31
Recentelijk de Star Wars Tantive IV gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LzsXFyB.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wmx8F2Z.jpg?1

Mooie set en leuke build! Hoewel het officieel niet valt onder de UCS sets zou ik deze set mogelijk wel scharen onder de MBS reeks. Veel detail, leuke minifigs, en display-waardig!

Nu alleen nog een mooie standaard bedenken. :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12 22:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Grappig om te zien dat ze hier ook een creatieve manier hebben gevonden on de handvatten van de verfrollers te gebruiken (bij de raketten). Bij de 42095 RC Stunt Racer Technic worden ze gebruikt om de buitenspiegels te vormen.

This footer is intentionally left blank

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
Het ziet er naar uit dat DownUnder Bricks er toch niet mee stopt: Not the end, this is!
Blijkbaar is er toch enige nuance in het hele COPPA debacle:
- nog een update door jangbricks
- de video naarwaar DownUnder Bricks en Jangbricks verwijzen: KreekCraft

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat er nog steeds om wat Youtube gaat doen (zoals die kerel ook al zegt in de video), niet wat de FTC eigenlijk wilt met COPPA. Het feit dat Youtube regels in het nieuwe reglement zet zoals de regel toevoegd mbt tot speelgoed specifiek terwijl COPPA dit helemaal niet heeft, maakt mij nog steeds zeer achterdochtig.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12 15:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet zo goed wat ik met dat COPPA gebeuren aan moet. Ik was van plan alles op "for kids" te zetten, echter zeggen de regels van Youtube, waar Jang ook aan refereert, het volgende:
1. Subject matter of the video (e.g. educational content for preschoolers).
2. Whether children are your intended or actual audience for the video.
3. Whether the video includes child actors or models.
4. Whether the video includes characters, celebrities, or toys that appeal to children, including animated characters or cartoon figures.
5. Whether the language of the video is intended for children to understand.
6. Whether the video includes activities that appeal to children, such as play-acting, simple songs or games, or early education.
7. Whether the video includes songs, stories, or poems for children.
8. Any other information you may have to help determine your video’s audience, like empirical evidence of the video’s audience.
Als ik dan ga kijken waar mijn kanaal aan voldoet:
1: nee
2: niet direct, maar kinderen kijken mijn video's uiteraard wel
3: nee
4: ja
5: nee
6: nee
7: nee
8: geen idee

Dat zijn een heleboel nee's, wat mij zegt dat ik safe zou moeten zitten. Maar boete's van $42.000 per video: daar wil je je niet aan branden uiteraard.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:19:
Eerlijk gezegd weet ik zelf ook niet zo goed wat ik met dat COPPA gebeuren aan moet. Ik was van plan alles op "for kids" te zetten, echter zeggen de regels van Youtube, waar Jang ook aan refereert, het volgende:

[...]

Als ik dan ga kijken waar mijn kanaal aan voldoet:
1: nee
2: niet direct, maar kinderen kijken mijn video's uiteraard wel
3: nee
4: ja
5: nee
6: nee
7: nee
8: geen idee

Dat zijn een heleboel nee's, wat mij zegt dat ik safe zou moeten zitten. Maar boete's van $42.000 per video: daar wil je je niet aan branden uiteraard.
er zit 1 ja in, als de soep zo heet wordt gegeten als voorgesteld moet je alles op "for kids" zetten

YT had gewoon de general audience optie van coppa moeten implementeren, dan was er niks aan de hand geweest.

@AppieNL de FTC gaat uiteindelijk boetes uitdelen direct aan content creators, dus youtube kan een hoop willen en daar kan je je netjes aan houden, als je vervolgens niet door de keuring bij FTC komt hang je

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 14-12-2019 21:05 ]

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik kan de mensen hier met een eigen kanaal (@almightyarjen )van harte deze video van legal eagle aanraden.
Een echte Amerikaanse advocaat, hij geeft je een veel beter inzicht in hoe druk je je om de ftc moet maken en hoe druk om YouTube zelf.
YouTube: You're Wrong About COPPA (Real Law Review)

• almightyarjen

almightyarjen

Fladder80 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:23:
Ik kan de mensen hier met een eigen kanaal (@almightyarjen )van harte deze video van legal eagle aanraden.
Een echte Amerikaanse advocaat, hij geeft je een veel beter inzicht in hoe druk je je om de ftc moet maken en hoe druk om YouTube zelf.
YouTube: You're Wrong About COPPA (Real Law Review)
Thanks, ik heb hem in mijn "later bekijken" lijst toegevoegd: niet mijn favoriete bezigheid om dit soort dingen te kijken though, ik ga het wel doen als ik met mijn layout aan het klooien ben.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12 13:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ook deze filmpjes zijn verhelderend:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• AppieNL
mschol schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:00:
[...]

@AppieNL de FTC gaat uiteindelijk boetes uitdelen direct aan content creators, dus youtube kan een hoop willen en daar kan je je netjes aan houden, als je vervolgens niet door de keuring bij FTC komt hang je
Zoals ik zei, van de FTC mag ik dus meer dan van YouTube. Dus om de FTC maak ik me juist niet druk, maar dat YouTube mijn kanaal gaat sluiten of mij gaat bannen omdat ik mijn kanaal niet op kleuterniveau heb gezet, is gezeik waar ik geen zin in heb. Dat zijn comments en links in de beschrijving mij niet waard.

@Fladder80
Goddamn, 50min video om deze zooi uit te leggen?! Dan heb ik zoiets van: kleuterniveau go en de groeten.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:44
Ik heb dit jaar voor het eerst een kerst setup gemaakt. Het is nog een beetje simpel. Volgend jaar wil ik nog wat huisjes erbij, mijn lego budget voor dit jaar was al ruim overschreden dus heb zelf maar wat gebouwd :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6sf3esiium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ri76gssuqtpyq.jpg

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik heb gisteren de Land Rover Defender (42110) gekocht, mijn eerste grote Lego-set!

De instructies bestaan uit vier delen, ben nu net klaar met deel 1 (de versnellingsbak), maar ik heb een paar kleine onderdelen over... is dat normaal, of moet ik me zorgen maken? :+

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-12 09:50
Kleine onderdelen over is normaal bij Lego, zit altijd wat reserve spul bij.

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hier kun je zien wat je na elke stap overhoud:
https://rebrickable.com/b...10-1-land-rover-defender/
Aan het einde van elke stage staat een foto met onderdelen. Heb jij wat anders over, dan heb je zeer waarschijnlijk een probleem/uitdaging :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 22:19

sus

is druk :+

Even wezen shoppen in Wijnegem. Helaas heen gingerbreadhuisje (uitverkocht) en ook als cadeautje was hij op.

Toch de maanlander en london bus meegepakt. Voor de kindjes ook 3 sets. En wie niet durft... gratis 2 starwars dozen als compensatie: de 40333 en 40362 :)

• AppieNL
Valt me nu pas op dat bij de Disney trein niet de Bluetooth afstandsbediening zit zoals bij de andere treinen van PoweredUp -O-

Dan ben je al de duurste trein, maar moet er nog wel geknipt worden op een remote die los €25 is :/

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
AppieNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:13:
Valt me nu pas op dat bij de Disney trein niet de Bluetooth afstandsbediening zit zoals bij de andere treinen van PoweredUp -O-

Dan ben je al de duurste trein, maar moet er nog wel geknipt worden op een remote die los €25 is :/
Tijdens black Friday weekend van lego kreeg je de trein met ~100 euro korting.

200 fish found!

• AppieNL
Zeehond schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:14:
[...]

Tijdens black Friday weekend van lego kreeg je de trein met ~100 euro korting.
Ja, dus? Ik heb hem nog goedkoper, dat maakt het nog steeds niet goed imo. De passagiers trein is nu €83 bij bol.com. De hub is los €50 en de remote dus €25, dus voor €8 heb je een rits onderdelen, trein motor en rails. Dat vs jouw prijs van €230 is nog steeds wtf voor mij dat er geen remote in zit.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
AppieNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:28:
[...]

Ja, dus? Ik heb hem nog goedkoper, dat maakt het nog steeds niet goed imo. De passagiers trein is nu €83 bij bol.com. De hub is los €50 en de remote dus €25, dus voor €8 heb je een rits onderdelen, trein motor en rails. Dat vs jouw prijs van €230 is nog steeds wtf voor mij dat er geen remote in zit.
Inderdaad niet echt een opmerking waar je nu wat aan hebt.
Je vergelijking is overigens niet helemaal juist: de hub (van 50 euro) zit natuurlijk ook bij de Disney trein.

• sus

sus

AppieNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:28:
[...]

Precies waarom ik die trein kocht om m’n kersttrein van een motortje te voorzien. Bijkomstig leuk dat de trein van m’n oudste nu wel compleet is (2 voorkanten).

• meesje
sus schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:40:
[...]

Precies waarom ik die trein kocht om m’n kersttrein van een motortje te voorzien. Bijkomstig leuk dat de trein van m’n oudste nu wel compleet is (2 voorkanten).
Dat, of je koopt voor 35 euro via marktplaats een setje met hub, motor of afstandsbediening. Er zijn genoeg handelaren die de (60197) trein kopen en deze in onderdelen weer verkopen.

• sus

sus

Precies. We hadden hem die trein cadeau gedaan en toen vond ik hem - naast lego ook gek van treinen - niet compleet. Daar moest dus sowieso een extra voor komen, en dan was dit mooi meegenomen :)

• AppieNL
meesje schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:39:
[...]
Je vergelijking is overigens niet helemaal juist: de hub (van 50 euro) zit natuurlijk ook bij de Disney trein.
Het punt is meer dat ik het een stijlbreuk vind van de andere treinen in PoweredUp: Hub, motor en remote, gewoon standaard. Disney, zelfs met zijn €50 hub moet om 1 of andere reden een combo breaker zijn, beetje jammer, want dat betekent in de toekomst dat ik dus beter moet opletten bij elke trein of ik wel die package krijg die ik standaard beschouw voor een trein.

De app is leuk, met z'n deuntjes (ook een kerst deuntje) en geluidjes, maar moet niet de standaard worden imo voor speelgoed waar 5-7 jarigen mee spelen. Bij Technic vind ik het al weer ietsje minder erg dat ze leunen op een app, want de doelgroep is ouder.
meesje schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:42:
[...]

Dat, of je koopt voor 35 euro via marktplaats een setje met hub, motor of afstandsbediening. Er zijn genoeg handelaren die de (60197) trein kopen en deze in onderdelen weer verkopen.
Hoorde laatst ook dat er mensen zijn op Marktplaats die sets kopen bij persoon X, de PoweredUp eruit halen en de zooi terug sturen, want "incomplete" en via Marktplaats hun geld terug krijgen en persoon X dus naar zijn geld/complete set kan fluiten terwijl de oplichter de PoweredUp verkoopt.

(zou de details even moeten opzoeken, maar zoiets was het)

[ Voor 27% gewijzigd door AppieNL op 15-12-2019 16:56 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:28
ajhaverkamp schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:18:
Hier kun je zien wat je na elke stap overhoud:
https://rebrickable.com/b...10-1-land-rover-defender/
Aan het einde van elke stage staat een foto met onderdelen. Heb jij wat anders over, dan heb je zeer waarschijnlijk een probleem/uitdaging :)
Wow, als dit allemaal kan dan gaat dat Interweb nog eens heel groot worden _/-\o_

Ik heb één onderdeel minder over, maar dat zie ik later nog wel een keer. Op naar deel 2!

• Haay
Inmiddels begonnen aan het bouwen van de 10269 Harley-Davidson Fat Boy. :) En wow, dit is wel weer echt genieten zeg! Bijzondere bouwtechnieken en combinaties van Lego onderdelen om specifieke hoeken en vormen mogelijk te maken.

De set bestaat uit zakjes met nummers 1 t/m 4. Hier het resultaat na zakjes #1 voltooid te hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zoLLCDV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3gLt3Ns.jpg

Altijd zo gaaf om te zien hoe een model steeds meer vorm gaat krijgen!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:28
AppieNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:50:
[...]

[...]

Hoorde laatst ook dat er mensen zijn op Marktplaats die sets kopen bij persoon X, de PoweredUp eruit halen en de zooi terug sturen, want "incomplete" en via Marktplaats hun geld terug krijgen en persoon X dus naar zijn geld/complete set kan fluiten terwijl de oplichter de PoweredUp verkoopt.

Dat was een marktplaats advertentie, als ik goed heb ging dat over lego trein van jaren terug. die persoon had alle unieke onderdelen eruit gehaald en vervangen door onderdelen van andere jaren. het ergste was nog dat die persoon een bricklink winkel had waar hij die onderdelen vervolgens verkocht, zoals raampjes voor 15 - 20 euro per stuk.

Al snap ik niet dat de verkoper bereid was om terug te nemen .

Want bij marktplaats geldt dat de garantie tot aan de voordeur is.

Het is nu wel duidelijk hoe dat in zijn werk gaat dus kunnen de andere daar op letten .

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12 11:29

B2

wa' seggie?

Loader schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:48:
[...]

het ergste was nog dat die persoon een bricklink winkel had waar hij die onderdelen vervolgens verkocht, zoals raampjes voor 15 - 20 euro per stuk.

Het is nu wel duidelijk hoe dat in zijn werk gaat dus kunnen de andere daar op letten .
Ik mag hopen dat die bricklink winkel inmiddels gesloten is?

• meesje
AppieNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:50:
[...]

Het punt is meer dat ik het een stijlbreuk vind van de andere treinen in PoweredUp: Hub, motor en remote, gewoon standaard. Disney, zelfs met zijn €50 hub moet om 1 of andere reden een combo breaker zijn, beetje jammer, want dat betekent in de toekomst dat ik dus beter moet opletten bij elke trein of ik wel die package krijg die ik standaard beschouw voor een trein.

De app is leuk, met z'n deuntjes (ook een kerst deuntje) en geluidjes, maar moet niet de standaard worden imo voor speelgoed waar 5-7 jarigen mee spelen. Bij Technic vind ik het al weer ietsje minder erg dat ze leunen op een app, want de doelgroep is ouder.

[...]

Het is inderdaad erg leuk dat Powered Up en zo’n app, maar werkt dit over X jaar nog steeds? Gelukkig werkt al het huidige ‘kids’ Powered Up met de controller (ook al wordt deze er niet altijd bijgeleverd). Technic Lego, dat alleend kan worden middels de Control+ app is voor mij een grote No Go.

Wat betreft MP, een dergelijk verhaal had ik nog niet gehoord. Als ik iets via MP verkoop, kies ik nooit voor de ‘gelijk oversteken’ service. Anders komt al het risico bij de verkoper te liggen. In mijn geval had ik mijn setje van een eerlijke verkoper gekocht, hij verkocht ook de tussen- en eindwagons voor de 60197.

• AppieNL
meesje schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:24:
[...]
Technic Lego, dat alleend kan worden middels de Control+ app, PoweredUp app, Brickcontroller 2 app (third party) en alle tools om er zelf mee aan de slag te gaan zoals de maker van de Brickcontroller 2 app, staan op de Lego site is voor mij een grote No Go.
Ftfy.

Ik blijf het maar herhalen dat er nu al meer is.

De houdbaarheid van het kunnen besturen van Technic modellen met de nieuwe hubs maak ik me geen zorgen om. Altijd wel iemand die het spul draaiend houdt. Sowieso de komende 10 jaar acht ik de kans 90% dat het Lego zelf is, want ze veranderen nooit vaak van motor systeem (PF 11 jaar, 9V 17 jaar, 4.5V geen idee, 8?)

• meesje
AppieNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:37:
[...]

Ftfy.

Ik blijf het maar herhalen dat er nu al meer is.

De houdbaarheid van het kunnen besturen van Technic modellen met de nieuwe hubs maak ik me geen zorgen om. Altijd wel iemand die het spul draaiend houdt. Sowieso de komende 10 jaar acht ik de kans 90% dat het Lego zelf is, want ze veranderen nooit vaak van motor systeem (PF 11 jaar, 9V 17 jaar, 4.5V geen idee, 8?)
Dan is dat jouw mening. Het ‘app’ tijdperk is m.i. een hele andere wereld dan de door jou genoemde (trein)systemen. Kom je straks als vader (of opa) aanzetten met je Technic Lego: ja jongen, toen maakten we gebruik van een app... ;)

• AppieNL
Ik zeg ook niet dat het niet een ander tijdperk is, maar Lego steunt dit soort main motor systemen dus behoorlijk lang, dat was mijn punt. En juist omdat het een app is en alle tools beschikbaar zijn voor third party en die third party er zelfs al is, maakt dat veel makkelijker dan bijv. wat Arjen nu moet doen om zijn 12V aan de gang te krijgen.

Ik heb apps op mijn huidige telefoon die ik al gebruik sinds 2012 op een oudere telefoon en elke keer mee heb genomen naar een nieuwe telefoon. Dit zijn niet eens alleen echte mainstream apps en vaak kleinere bedrijven dan Lego. Waarom hier het wantrouwen dat Lego niet hetzelfde kan? Tuurlijk, Lego laat steken vallen bij bijv. de support van Mindstorms, maar PoweredUp is nu al ready voor third parties, dus who cares?

En idd, misschien krijg je over 30 jaar: wtf is een app?! Maar het is nog steeds software en ik denk dat niemand hier gaat beweren dat software over 30 jaar verdwenen is en dus kan het altijd werkbaar worden gemaakt door Lego zelf of een third party.

• meesje
@AppieNL We zullen wel zien hoe het er over 30 jaar voor staat. Hopelijk kan ik dan nog steeds van Lego genieten. In tegenstelling tot menig Tweaker hou ik er niet van om te moeten ‘knutselen’. Daaronder valt bij mij al het opzoeken en inregelen van third party apps. Nu en in de toekomst moet het gewoon out of the box werken. Dit zorgt bij mij dus voor enige terughoudendheid. Natuurlijk zou het absoluut top zijn als Lego dan nog steeds apps ontwikkelt voor iOS en/of Android (of wel ander mobiel OS er dan is).

• AppieNL
meesje schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:36:
Nu en in de toekomst moet het gewoon out of the box werken.
Dat doen dingen nu van 30 jaar oud soms ook al niet, zoals het 12V treinspul. Ook bij het 90's 9V spul is er een lichting van snoertjes die gewoon broos worden met tijd en dus een risico vormen (ik heb er hier 3 van en 5 van de lichting waar ze er beter tegen bestand zijn). De micro motor krijgt soms ook kuren simpel van ouderdom.

Allemaal dingen imo die veel dramatischer zijn dan dat er wel of niet out of the box werkende software is, want hardware over 30 jaar vervangen zal veel lastiger en duurder zijn dan toch maar eens de stoute tweaker schoenen aan te trekken en een app te googlen en installeren.

• meesje
AppieNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:51:
[...]

Dat doen dingen nu van 30 jaar oud soms ook al niet, zoals het 12V treinspul. Ook bij het 90's 9V spul is er een lichting van snoertjes die gewoon broos worden met tijd en dus een risico vormen (ik heb er hier 3 van en 5 van de lichting waar ze er beter tegen bestand zijn). De micro motor krijgt soms ook kuren simpel van ouderdom.

Allemaal dingen imo die veel dramatischer zijn dan dat er wel of niet out of the box werkende software is, want hardware over 30 jaar vervangen zal veel lastiger en duurder zijn dan toch maar eens de stoute tweaker schoenen aan te trekken en een app te googlen en installeren.
Voorheen had je bij 30/40 oud spul alleen het risico van hardware falen en nu met het nieuwe krijg je daarnaast ook nog het risico van niet ondersteunde software. Verder kan ik alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken, mijn 12v trein deed het na 35 jaar nog steeds en heeft gelukkig een liefhebber gevonden.
Laten we verder hier maar over ophouden.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:51:
[...]

Mwa, ik denk dat ik makkelijker de soldeerbout er bijpak om een paar draadjes te vervangen dan dat ik over 30 jaar de juiste soft/hardware vind om een PU hub via een of andere ancient bluetooth protocol aan te sturen. Probeer voor de grap nu eens software van een oude ZIP of JAZZ drive te halen..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probeer anders eens de software van 8483 te installeren...
(en áls dat al is gelukt, dan ook nog eens de juiste poort op je computer zien te hebben zodat je de Cybermaster unit kunt programmeren...) :P

• AppieNL
vectormatic schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:22:
[...]

Mwa, ik denk dat ik makkelijker de soldeerbout er bijpak om een paar draadjes te vervangen dan dat ik over 30 jaar de juiste soft/hardware vind om een PU hub via een of andere ancient bluetooth protocol aan te sturen. Probeer voor de grap nu eens software van een oude ZIP of JAZZ drive te halen..
Ancient bluetooth protocol? Last time I checked is Bluetooth gewoon backwards compatible, dus tenzij Bluetooth ineens verdwijnt in de komende 30 jaar (en het bestaat al 25 jaar, dus lijkt een blijvertje) zou ik me daar ook niet druk om maken. En ik vind het nog steeds makkelijker om zo'n 10min te googlen naar een app van een AFOL over 30 jaar (of misschien zelfs die van Lego zelf) en die te installeren dan dat ik A) een soldeerbout moet kopen/lenen B ) mijn oude soldeer skills weer moet oppoetsen.

Oude voorbeelden van sets waar de support prut is (wat ik ook al zei), is terecht, maar dat scenario zal niet op gaan met dit systeem imo, want A) PoweredUp heeft als doel het mainstream motor systeem te zijn voor de komende jaren en niet een niche product als 8483 of Mindstorms en B ) Alle tools zijn al vrij gegegeven voor AFOLs om mee los te gaan en ook daarin wordt zelfs al geleverd.

Maar goed, het is duidelijk dat mensen in dit topic minder problemen zien in hardware falen bij Lego dan software falen. Het is inmiddels wel duidelijk denk ik dat ik dat dus andersom zie in dit geval.

• meesje
Laten we het daar lekker bij houden. Niet iedereen heeft dezelfde mening en we hoeven die ook niet bij elkaar door de strot te duwen. ;)
offtopic:
@vectormatic Wauw, zip en jazz drive. Toen ik dat las, moest ik wel even glimlachen. Jemig dat spul hebben we ook allemaal nog gehad.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Afgelopen weekend in de lego store in Amsterdam geweest. Hele mooie winkel met leuk interieur. Uiteindelijk niets gekocht, want punten inleveren vond ik erg bewerkelijk en ik moest het dan leuren de hele dag. :p
Maar had zoiets dat ik het dan net zo goed kon bestellen. Wreckinball hadden ze niet. Junkertown wel. Gingerbreadhouse hadden ze ook staan.

Ga dit jaar denk ik alleen de trein en misschien het station neerzetten rond de boom en de trein dan aanpassen met motor. Dus die binnenkort eens aanschaffen. Denk niet dat dat met app :p te doen is haha. Maar dat geeft niet.

Zit even te kijken, maar goedkoop zijn die drie onderdelen om de trein te laten rijden niet.
Kom op 90 euro uit en via bricklink op 97 zelfs.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 17-12-2019 09:11 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:11:
Zit even te kijken, maar goedkoop zijn die drie onderdelen om de trein te laten rijden niet.
Kom op 90 euro uit en via bricklink op 97 zelfs.
De kersttrein? De 4 onderdelen daarvoor kosten op de lego-site samen 60 euro.

Zelf zondag het stationnetje opgebouwd. Leuke set. Wel jammer dat de 4 rechte rails die je erbij krijgt nodig zijn voor het station, en je dus in combinatie met de kersttrein geen rondje meer kunt maken als je het netjes volgens de beschrijving doet. Dus of rails bijkopen, of het station maar even niet volgens het boekje aan de rails vastzetten.

Anyway, bijna vakantie. Eens kijken of ik nog wat van m'n voorraad ga bouwen. Ik heb oa. het Detectivekantoor al staan sinds ik m'n laatste Microsoft-certificaat heb gehaald. In juli 2017. :X

• Arunia
@Gaius

Serieus? Ja, het gaat om die kersttrein van 2 a 3 jaar geleden.
Heb een lijstje met onderdelen en dat zouden er 3 moeten zijn.
88009
88010
88011

Dus de batterij box, controller en motor. Maar weet eigenlijk niet of de controller wel nodig is per se. Alhoewel dat dan weer niet het duurste is. De batterijbox is het duurste van allen.
Vergis ik me nu dan in de onderdelen?

Extra rails heb ik om die reden ook op mijn lijst staan om aan te schaffen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

3 jaar geleden bestonden die PoweredUp dingen nog niet. Volgens mij moet jij het RC spul hebben. Da's significant goedkoper :) Wel ff opletten met de batterijbox. Die is er voor normale batterijen en als accupack. Accupack betaal je 60 euro voor, die wil je dus niet hebben ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arunia
@The Eagle Zit net een review te lezen over slippende wielen e.d.
Iemand raadde toch aan om niet de PF versies te nemen, maar wat ik had gevonden. Die laatste heeft als voordeel dat je dan niet het IR oog hoeft te plaatsen.
Zal nog eens kijken naar uitleg om de loc te verlengen waardoor hij wat meer verzwaard wordt en je geen last hebt van slippende wielen.

PF set is deze: LEGO Trein Power Functions Kit STARTER a 63 euro. Dan vraag ik me af of ik niet beter de 90 euro uit kan geven haha. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 17-12-2019 10:46 ]

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12 15:29
@Arunia als je de PoweredUp set wil aanschaffen ben je goedkoper uit als je set 60197 (City trein) koopt. Momenteel voor zo'n 83 euro te vinden en daar zitten die 3 onderdelen ook bij.

• Arunia
@Msniekers Serieus? Had die wel gezien, maar dacht dat daar alleen die motor in zat en niet de rest (zoektocht in bricklink, dus wellicht niet helemaal correct).
Ga daar dan nog eens naar kijken. Kan mijn dochter de motor wellicht mooi gebruiken na kerst. :P

Volgens Bol zou er inderdaad dat spul bij moeten zitten. Alright! Maar wel 10 AA batterijen nodig. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 17-12-2019 10:59 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:01:
@Gaius

Serieus? Ja, het gaat om die kersttrein van 2 a 3 jaar geleden.
Heb een lijstje met onderdelen en dat zouden er 3 moeten zijn.
Als je 10254 bedoelt, dan heb je 8879, 8884, 88000 en 88002 nodig, volgens https://www.lego.com/nl-n...inter-holiday-train-10254. Als je een andere kersttrein bedoelt, dan sorry voor de verwarring. :)

• Arunia
@Gaius Het is die 10254. En dat is wel balen, maar volgens mij kun je die powered up ook gewoon gebruiken met die trein. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ga daar nog wel even in duiken. Zou wel gaaf zijn om die nieuwere motor er in te bouwen.

https://bricks.stackexcha...em-in-the-christmas-train

Zo te zien zou het zelfs makkelijker moeten zijn. De maten zijn hetzelfde, maar minder extra meuk om weg te werken. Enige is dat je achterstevoren gas moet geven, maar dat is wellicht wel uit te vinden.

Dan alleen nog instructies zien te vinden voor het verlengen van de trein voor het gewicht. Vind de langere voorkant ook wel erg vet.

[ Voor 50% gewijzigd door Arunia op 17-12-2019 11:13 ]

• DukeBox
  • Laatst online: 19-12 17:01
@Arunia Ik heb de IR set voor mijn kerst trein dit jaar ingeruild voor de powered-up versie. Het enige nadeel is dat voor- en achteruit is omgedraaid. Voor de remote geen probleem want die kan je ook draaien maar als je het via de App doet (en met name de builder tool) dan is dat wel jammer.

Daarnaast is licht grijs ff mooier weg te werken in het kolen karretje dan de witte hub maar omgekeerd vervalt de IR sensor weer.

Het leuke van de powered-up is dat je ook met sensoren kan werken, zo laat ik de trein stoppen bij het station en overgang als deze openstaat. Ik heb er ook een 2e trein op (de harry potter versie) en die houden nu automatisch afstand van elkaar.
n.b. Met een Y-kabel kan je ook meerdere motoren aansluiten en/of verlichting het nadeel is alleen dat licht op hetzelfde kanaal dimt a.d.h.v. de snelheid.

De IR kit onderdelen die @Gaius noemt kan je overigens ook als namaak kopen voor 2 tientjes.

• Arunia
@DukeBox Dank voor je uitleg. Denk dat ik toch stiekem voor de Powered up spullen ga in combi met die trein set die al aangegeven is.

Verlichting is wel leuk. Kan daar ook wel eens verder in duiken wat de opties daar van zijn.
Dat stoppen met de sensoren is natuurlijk ook wel erg gaaf om te implementeren. Dat station heb ik, dus die ga ik dan ook wel bouwen.
Shoot, zie net dat de verlichting soort van het goedkoopste was bij de winkel waar ik net de displaybox had besteld voor de Disney series 2 minifigs van mijn vrouw. :P Volgende keer dan maar weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 17-12-2019 11:32 ]

• DukeBox
@Arunia, als je een beetje handig bent kan je deze omzetten in lego lantaarns of in huisjes plaatsen. Je kan ook gewoon een ledje met een knoopcel nemen (zoals die kleine led waxine lichtjes), werkt vaak ook vrij gemakkelijk weg.

En ik zou ook voor de powered-up gaan.. (af en toe zie je de city set rond de € 70,-) als het niet voor deze kerst moet dan heb je een heel jaar om de aanbiedingen af te wachten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 17-12-2019 11:40 ]

• Arunia
@DukeBox Dat is ook een idee inderdaad. Moet daar ooit nog eens naar kijken. Wellicht als ik eindelijk eens de rest vind om het hele dorp op te bouwen, dat ik dan wel iets ga versieren. Mijn schoonvader is wel erg handig, ook met solderen, dus daar kan ik ook nog wel wat mee. Eerst maar eens de motor regelen en dan volgend jaar eens kijken naar de andere dingen. De gingerbread house ook tegen verwachtingen nog niet gekocht. Maar wellicht ook richting volgend jaar. Eerst maar eens mijn pc upgraden. :D

Net meteen de trein besteld. We gaan het zien. Ook maar kijken hoe blij mijn dochter gaat zijn na de kerst met de trein. Maar wel goede afspraken maken over de motor e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 17-12-2019 12:31 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 17:22
almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen? Ik had mijn oog op de Defender laten vallen, maar deze is niet motorized, of wel? Het zou ook een set van een paar jaar oud mogen zijn; als deze maar tegen een stootje kan :)
almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Bedankt voor de suggesties! De 42099 lijkt me wel wat, maar dan wil ik dat ding kunnen besturen met een 'normale' remote control, niet via een app. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben dat dat kon, maar ik weet niet meer waar, weet iemand dit nog? :?
Al een keuze gemaakt? :) De 42099 lijkt mij ook wel wat. Of kon dit je niet over de streep trekken?

meesje in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"

Heb op een of andere manier weer een behoorlijke behoefte zelf een leuke set te kopen :P Mijn zoon is behoorlijk afgekickt. Hij kocht / kreeg vroeger behoorlijk veel, vond alleen het bouwen echt leuk.. en had te weinig fantasie voor eigen bouwsels of om er echt mee te spelen. Vind het oprecht jammer dat treinen hem nooit hebben getrokken want ik had het echt wel leuk gevonden om mijn jaren 80 'city' sets uit te breiden met treinen- en city sets van nu..

Alleen om nu voor een bepaald bedrag aan treinen aan te schaffen is ook zo wat (en als start vrij karig bovendien), neig zodoende meer naar iets opzichzelfstaand zoals de 42099..

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Die PayPal mystery polybag lijkt een manier van Lego om van oude polybags af te komen. Ik heb hier Rex plantimal ambush. Die lag van de zomer overal bij de Kruidvat al voor €2.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12 14:51

Goverman

not loaded

jongens, teveel gel*l, te weinig plaatjes. Daarom een kerstdorpje om in de juiste stemming te komen.

Brandweerkazerne is onderweg (gesnatched van amazon voor 58 euro) en het gingerbread house + miniversie komen ook. Ooit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03o6bIIZHo85OzsQKBURv8gc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s5hrFkKrf0CKlrruMZlSlptG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gNlb4977lpTwOu4s1HqrjIo4/full.jpg

De verlichting vind ik te veel gedoe. Die laat ik dus zitten (hoewel ik nog wel een paar fietslampjes wil plaatsen in de huisjes

[ Voor 9% gewijzigd door Goverman op 17-12-2019 13:19 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Arunia
@goverman. Gaaf gedaan zeg. Vooral die "vliegende" Santa.

• Kapoen
Poekie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:05:
Die PayPal mystery polybag lijkt een manier van Lego om van oude polybags af te komen. Ik heb hier Rex plantimal ambush. Die lag van de zomer overal bij de Kruidvat al voor €2.
Bedankt voor de informatie, toen ik van deze promotie hoorde had ik al mijn twijfels. Ik vraag me wel af wat PayPal precies te maken heeft met deze actie, aangezien dit bedrijf specifiek vermeld wordt.

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 11:56
Als ik Lego wil bestellen (via bricklink) in de usa of canada, moet ik dan ook invoerrechten en BTW betalen in Nederland? Weet iemand hoe dat zit?

• cowgoesblub
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 08:51
janvanmil schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:42:
Als ik Lego wil bestellen (via bricklink) in de usa of canada, moet ik dan ook invoerrechten en BTW betalen in Nederland? Weet iemand hoe dat zit?
Check even: https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

• Arunia
@janvanmil Onder een bepaald bedrag hoef je niets extra te betalen. Daarnaast is het dat je in principe wat moet aangeven, maar de kans is als je dat niet doet dat je ook weer niets hoeft te betalen.

Maar netjes is het wanneer je het altijd op geeft.

• DukeBox
@Goverman Leuk zo met die witte platen. Zal vanavond ook even een foto schieten van mijn dorpje. Heb het op een wit dienblad staan (omdat ik anders niet makkelijk de deur door kan naar mijn tuin) daar komt het ook best goed tot zijn recht. Heb nog getwijfeld om het ski resort te kopen als aanvulling maar toch maar niet gedaan. Op een beetje sneeuw na op het dak heeft het niet echt een kerst sfeer.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Kapoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor de informatie, toen ik van deze promotie hoorde had ik al mijn twijfels. Ik vraag me wel af wat PayPal precies te maken heeft met deze actie, aangezien dit bedrijf specifiek vermeld wordt.
Je moest via PayPal betalen - en die optie is vrij nieuw bij S@H (sinds november dacht ik). Gewoon meer bekendheid dus.
Ach een dubbele polybag komt wel goed en ik ging voornamelijk voor de mini gingerbread house (die hadden ze nog) maar toch beetje lamme actie.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Goverman

Goverman

not loaded

DukeBox schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:04:
@Goverman Leuk zo met die witte platen. Zal vanavond ook even een foto schieten van mijn dorpje. Heb het op een wit dienblad staan (omdat ik anders niet makkelijk de deur door kan naar mijn tuin) daar komt het ook best goed tot zijn recht. Heb nog getwijfeld om het ski resort te kopen als aanvulling maar toch maar niet gedaan. Op een beetje sneeuw na op het dak heeft het niet echt een kerst sfeer.
Dank je O+ De witte platen zijn nepperds, omdat LEGO die niet zelf levert. We dachten dat we er wel genoeg hadden, maar kennelijk toch niet. Toch maar een paar extra bestellen voor het kerstdorp (van volgend jaar :+)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

QuattroNL

It is I.

Goverman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:28:
[...]

Dank je O+ De witte platen zijn nepperds, omdat LEGO die niet zelf levert. We dachten dat we er wel genoeg hadden, maar kennelijk toch niet. Toch maar een paar extra bestellen voor het kerstdorp (van volgend jaar :+)
Lego gaat ze in 2020 leveren!
https://www.thebrickfan.c...eportedly-coming-in-2020/

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Goverman

Goverman

not loaded

• Arunia
Voor goud geld! :p

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46
En over 10 jaar is het yellow snow. :D

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-12 13:56
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:03:
En over 10 jaar is het yellow snow. :D
De minifigs moeten natuurlijk ook af en toe plassen... ;)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

QuattroNL

It is I.

Ach, zelfde adviesprijs als de blauwe en groene baseplates dus in de praktijk soms voor 5,99 of zelfs 5,- wel te vinden, al zal dat niet gelijk bij de introductie zijn.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Ik zou graag een Yoda statue willen, maar bij die nieuwere versie vind ik die ogen zo raar gemaakt. Is dat oude model nog een beetje te verkrijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 17-12-2019 16:33 ]

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

Mappy

Piramide van Austerlitz

Mosin schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:32:
Ik zou graag een Yoda statue willen, maar bij die nieuwere versie vind ik die ogen zo raar gemaakt. Is dat oude model nog een beetje te verkrijgen?
Yoda is ook best lelijk :P
Voor veel geld nog wel te krijgen via Bricklink bijvoorbeeld.

Kan ook best zijn dat de nieuwe versie er in het echt beter uitziet dan een render online...

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• meesje
QuattroNL schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:05:
[...]

Ach, zelfde adviesprijs als de blauwe en groene baseplates dus in de praktijk soms voor 5,99 of zelfs 5,- wel te vinden, al zal dat niet gelijk bij de introductie zijn.
Precies, tzt lekker voordelig bij Kruidvat scoren.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:40
Net een Technic Rally Car 42077 gekocht bij de Intertoys voor € 63,73.

Is onderhuids nagenoeg gelijk aan de Porsche 42096. Echter door ruim 500 minder steentjes ook 300 gram lichter.

Bron ; YouTube: Separated at birth? LEGO Technic 42077 Rally Car vs 42096 Porsche 91...

De 42077 gaan we RC maken ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wrugr3znfi.jpg

• almightyarjen

almightyarjen

Joster schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:44:
[...]

[...]

Al een keuze gemaakt? :) De 42099 lijkt mij ook wel wat. Of kon dit je niet over de streep trekken?

meesje in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"

Heb op een of andere manier weer een behoorlijke behoefte zelf een leuke set te kopen :P Mijn zoon is behoorlijk afgekickt. Hij kocht / kreeg vroeger behoorlijk veel, vond alleen het bouwen echt leuk.. en had te weinig fantasie voor eigen bouwsels of om er echt mee te spelen. Vind het oprecht jammer dat treinen hem nooit hebben getrokken want ik had het echt wel leuk gevonden om mijn jaren 80 'city' sets uit te breiden met treinen- en city sets van nu..

Alleen om nu voor een bepaald bedrag aan treinen aan te schaffen is ook zo wat (en als start vrij karig bovendien), neig zodoende meer naar iets opzichzelfstaand zoals de 42099..
Ik heb de 42099 besteld. Maar besturen via een app vind ik maar niets, dus ik ga ff kijken of ik dat kan ombouwen naar PF :P

• Kapoen
Er is alvast één promotie/GWP gekend die we komend jaar mogen verwachten: artikel bouwsteentjes.info
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/12/Aedelsten-deluxe-wordt-LEGO-GWP.jpg
Net zoals het rakketsetje is deze GWP het resultaat van een wedstrijd op ideas.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:56:
Er is alvast één promotie/GWP gekend die we komend jaar mogen verwachten: artikel bouwsteentjes.info
[Afbeelding]
Past mooi bij de jaren '50 modulars!

• AppieNL
almightyarjen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:53:
[...]

Ik heb de 42099 besteld. Maar besturen via een app vind ik maar niets, dus ik ga ff kijken of ik dat kan ombouwen naar PF :P
Er is geloof ik iemand geweest op het Eurobricks forum die er heeft gebouwd met PF parts, weet nu even niet zeker meer of die een LDD oid had.

Of je moet zelf liever willen hobbyen, wel zo leuk :)

• Maximus
  • Laatst online: 21:53

Maximus

There is no substitute

Canis Lupus schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:23:
Op hoop van zegen ;)

Wil binnenkort als volwassen LEGO en autoliefhebber een (eerste) grotere set kopen, maar twijfel nog enorm tussen 3 modellen.

Wellicht dat andere hier 2 of meerdere ervan hebben gebouwd en dus hun ervaring kunnen delen :)
10265 - Ford Mustang (LEGO Expert)
42096 - Porsche 911 RSR (Technic)
42110 - Land Rover Defender (Technic)

Twijfel vooral tussen de eerste twee, die me beide qua looks aanspreken. De Porsche is technischer, maar de Ford is volgens de reviews wat meer 'af' en in verhouding.

Iemand toevallig ervaring met deze 3 (of nog een andere real-life auto-set?)
Eerst de Mustang als tweede de Defender. Als Porsche fan vind ik de RSR als type mooi maar hij heeft te kleine wielen en is qua afmetingen niet kloppend. Sowieso is de Defender mooier dan de RSR.

PhD i.o.

• DukeBox
Ik zou nog mijn kerst dorpje plaatsen.. moest het om op de foto te passen wel even anders plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vf1BwcuNUW7Jcvcm3zeMHT95/full.jpg

Ook voor mij geld dat het peperkoek huisje niet op tijd binnen zal zijn. Als ik er aan toe kom zal ik ook een foto maken van ons andere huis waar we geen winter dorpje hebben maar meer lego kerst attributen.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 17-12-2019 20:40 ]

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:28
Kapoen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:56:
[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd wat Lego gaat doen met de chromen onderdelen.

Als ik goed heb, nav artikel op bouwsteentjes, heeft de lego voor bricklink de regels aangepast waaronder dat er geen chromen onderdelen mogen verkocht worden ( slecht voor milieu en voor kleine kinderen )

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:28:
[...]

Er is geloof ik iemand geweest op het Eurobricks forum die er heeft gebouwd met PF parts, weet nu even niet zeker meer of die een LDD oid had.

Of je moet zelf liever willen hobbyen, wel zo leuk :)
Ik ga eerst kijken of ik hem elektrisch kan ombouwen. Lukt dat niet (ik weet namelijk niet hoe het sturen gaat, of daar de rotary encoder in de PuP motor voor gebruikt wordt), dan ga ik er PF motoren inzetten. En een beetje zelf klooien is ook altijd leuk!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Mappy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:12:
[...]

Kan ook best zijn dat de nieuwe versie er in het echt beter uitziet dan een render online...
Ghehe, das ook waar ja :+
Zo’n beeldje lijkt me wel erg grappig. Zal me er nog eens over buigen :7

• AppieNL
almightyarjen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:12:
[...]

Ik ga eerst kijken of ik hem elektrisch kan ombouwen. Lukt dat niet (ik weet namelijk niet hoe het sturen gaat, of daar de rotary encoder in de PuP motor voor gebruikt wordt), dan ga ik er PF motoren inzetten. En een beetje zelf klooien is ook altijd leuk!
Het sturen is met de nieuwe "L-motor". Als je het model aanzet, gaat die hem kalibreren als "servo", dus doet die 1x vol stuur naar links en rechts en klaar. De nieuwe motors van Control+ kunnen dit maar ook de variant van PUp M-motor met 6x4 formaat vol met studs bovenop.

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:44:
[...]

Het sturen is met de nieuwe "L-motor". Als je het model aanzet, gaat die hem kalibreren als "servo", dus doet die 1x vol stuur naar links en rechts en klaar. De nieuwe motors van Control+ kunnen dit maar ook de variant van PUp M-motor met 6x4 formaat vol met studs bovenop.
Zo'n idee had ik al ja. Hoe ging dat met PF? Ik weet dat de 9398 crawler daar een speciale servo motor voor had. Hoe ging het automatisch terugkeren naar de middenstand van de sturende wielen van de 42070 eigenlijk? Werd dat mechanisch opgelost?

• AppieNL
De 42070 gebruikt een m-motor voor het sturen en heeft geen return to center mechanisme. Het was aardig vertraagd, dus was ook niet echt nodig.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 22:29

10235: Winter Village Market
10254: Winter Holiday Train
10263: Winter Village Fire Station
10249: Winter Toy Shop
10259: Winter Village Station
10222: Winter Village Post Office
10245: Santa's Workshop
40139-1: Gingerbread House
60099: City Advent Calendar

Nog te bouwen
40337: Gingerbread House (vanavond)
10267: Gingerbread House (nog te bestellen doe ik wel als die in de aanbieding is)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 17:22
almightyarjen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:53:
[...]

Interessant :) Mocht het gelukt zijn dan ben ik wel benieuwd wat ik nodig zou hebben om zo'n ombouw te doen :)

• Haay
Afgelopen weekend verder gegaan met de 10269 Harley Davidson. Zakjes met #2 aan het model toegevoegd. Weer erg genoten van de verschillende bouw-technieken en zien hoe de motor vorm begint te krijgen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MACydhk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6rjz3sZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GeUGHEd.jpg

Geweldige combinatie van Lego System en Lego Technic onderdelen om de technische werking (ketting die het achterwiel aandrijft gekoppeld aan de motor) mooi af te werken met de Lego System onderdelen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12 05:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Even een schaamteloze crosspost uit het HK show je kerstboom topic, had er niet aan gedacht dat dit eigenlijk toepasselijker is :P
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wMYt6hz/Screenshot-1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0F0HmMG/Screenshot-2.png
Zoals te zien een hele hoop sets uit de 10xxx serie, waarbij de Emerald Night wel mijn favoriete set blijft. Ook een boel meuk uit adventskalenders door de jaren heen.

Het kersthuisje van afgelopen jaar ligt nog in doos op zolder en een tweede exemplaar gedeeltelijk gebouwd, geen zin/tijd meer gehad om die te bouwen, en het peperkoek huisje staat in backorder bij Lego :(..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:02
Mooi! Maar waarom knipperen de lampjes? Zo lijkt het meer een spookdorp.
harley schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:07:
[YouTube: Lego Winter Village 2019]

10235: Winter Village Market
10254: Winter Holiday Train
10263: Winter Village Fire Station
10249: Winter Toy Shop
10259: Winter Village Station
10222: Winter Village Post Office
10245: Santa's Workshop
40139-1: Gingerbread House
60099: City Advent Calendar

Nog te bouwen
40337: Gingerbread House (vanavond)
10267: Gingerbread House (nog te bestellen doe ik wel als die in de aanbieding is)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:40
Hier ook summier bezig met wat Kerst LEGO tijdens de 'thuiswerkdag' ;)

De 10257 staat al. De 10254 ga ik zo bouwen. En de 10263 haal ik morgen op bij DPD-punt.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/t4vbyq52tv9.jpg

Verder nog wat klein spul in de vensterbank en naast de TV.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0zp07uiyb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6xpy82fw.jpg

edit:
Dit is wat bij mijn vriendin thuis staat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-12-2019 13:47 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 22:29
Haay schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:46:
Afgelopen weekend verder gegaan met de 10269 Harley Davidson. Zakjes met #2 aan het model toegevoegd. Weer erg genoten van de verschillende bouw-technieken en zien hoe de motor vorm begint te krijgen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geweldige combinatie van Lego System en Lego Technic onderdelen om de technische werking (ketting die het achterwiel aandrijft gekoppeld aan de motor) mooi af te werken met de Lego System onderdelen.
Verwacht hem vandaag binnen :D
fishman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:14:
Mooi! Maar waarom knipperen de lampjes? Zo lijkt het meer een spookdorp.
[...]
Dat is kaarsjes effect ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12 13:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jaloers op jullie creaties. Helaas met 3 katten en 1 hond kan ik zoiets niet neerzetten. Een houten nep-boom is het beste wat lukt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 11:12
Mappy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:12:
[...]

Kan ook best zijn dat de nieuwe *Yoda* er in het echt beter uitziet dan een render online...
Dat vond ik zeker wel. Toen ik hem in de Store in Utrecht zag staan heb ik hem toch meteen op m'n lijstje gezet.

LEGO te koop

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-12 18:53
Ik heb afgelopen week een simpele controller gemaakt die individuele LED's via wifi kan aansturen d.m.v. MQTT en HomeKit. Misschien leuk voor de echte Tweakers onder ons. ;)

Hier het resultaat:

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Zojuist voormezelf voor kerst de 42099 besteld.

Iemand idee hoe ik de snelheid kan verhogen ? Welke tandwielen hiervoor geschikt zijn?

Warhammer en PC games en lego

• Arunia
Ik moet ook eens gaan registreren welke nummers ik in bezit heb van de Kerst Lego.
Ik heb zo'n Xenos bak (denk op één na grootste model) bijna helemaal vol zitten.

De bestelde Lego trein werd door Bol via DHL volgens mij verstuurd en die is nog steeds niet bezorgd. De batterijen hiervoor zijn wel al binnen en mijn dochtertje vertelt dat de trein voor haar is, maar de motor en wat rails rond kerst voor mij zijn. Vond ze prima. :P Ze weet alleen nog niet welke trein haha.

Zie net dat de trein waarschijnlijk vandaag bezorgd gaat worden. Powered up! Vanavond de kerstboom even vol hangen en hoop misschien nog tijd te hebben om te gaan bouwen. Anders morgen of van het weekend eens aan de slag. Moet er nog rekening mee houden dat er ook cadeau's rond de boom komen. >_<

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 19-12-2019 16:27 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Arnevld schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:44:
Zojuist voormezelf voor kerst de 42099 besteld.

Iemand idee hoe ik de snelheid kan verhogen ? Welke tandwielen hiervoor geschikt zijn?
Snelheid verhogen? Eén van de problemen van dit model is dat hij juist te hard gaat en daardoor weinig koppel heeft. En dus bij de minste of geringste weerstand stil staat. De nieuwe motoren schakelen zich snel uit.
Wat de meeste mensen doen is juist 2x2 tandwielen van plaats wisselen waardoor hij langzamer gaat maar meer trekkracht heeft. Zie bv: YouTube: 5 minute upgrade - turn the LEGO Technic 42099 4X4 X-treme Off-Roade...

Pagina: 1 ... 33 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .