Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.509 views

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

@almightyarjen gewoon een PF-setje scoren (receiver, remote, L-motor, Servo en battery box), en dan een bestaande set ombouwen? Heb ik destijds met 42022 gedaan, was best leuk om al die rommel in zon kleine auto-tje te proppen

Anders, 42099 is volgens mij de enige wiel-based RC set. Hoewel volgend jaar de top-gear C+ auto erbij komt, 42109, wel goedkoper, maar ook kleiner
YouTube: PROMO 42109 LEGO Technic App Controlled Top Gear Rally Car

(persoonlijk zou ik voor 42095 gaan overigens, ja, geen wielen, maar wel relatief goedkoop te krijgen, en best een tof dingetje)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Bedankt voor de suggesties! De 42099 lijkt me wel wat, maar dan wil ik dat ding kunnen besturen met een 'normale' remote control, niet via een app. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben dat dat kon, maar ik weet niet meer waar, weet iemand dit nog? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Bedankt voor de suggesties! De 42099 lijkt me wel wat, maar dan wil ik dat ding kunnen besturen met een 'normale' remote control, niet via een app. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben dat dat kon, maar ik weet niet meer waar, weet iemand dit nog? :?
Voor zo ver ik weet kun je de 42099 niet met de 88010 controller besturen, maar wel met een gamepad controller. Zie: https://racingbrick.com/2...0-with-brickcontroller-2/
Je hebt dan wel een app nodig op je smartphone.

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 09:04
Kon het hier niet terug vinden maar ter info;
Als het goed is (Volgens diverse websites, een duitse en franse)
Krijg je morgen bij bestelling boven de €100 de lego 40337 (Mini Gingerbread House) :D
En bij minimaal €40 aan star wars een gratis polybag van Obi Wan Kenobi
https://www.promobricks.d...ebkuchenhaus-gratis/90224
https://www.hothbricks.co...onfirmees-pour-la-france/

Meerdere mensen ook trouwens last ervan dat je geen pagina krijgt bij de vip beloning centrum?
Zie de basis pagina maar kan geen rewards kiezen, blijf maar zo een laad cirkel behouden...

[ Voor 16% gewijzigd door kokkie20 op 05-12-2019 18:50 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Reinier

\o/

Die is verschrikkelijk traag :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Die zaten in de Drome Racers serie: https://lego.fandom.com/wiki/Drome_Racers_(Theme)
Zoek de RC cars. Geen idee wat die tegenwoordig kosten btw

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen?
Leg een rondje rails in de woonkamer (heb jij toch genoeg van) en zet daar een trein op. Hoef je enkel maar aan te zetten, en ze kan er uren achteraan rennen.

• kokkie20
Iemand al ervaring met PayPal betalen en eventueel vip coupon(s) gebruikten?
Heb 2x 5 euro coupon maar weet niet zeker of je die ook met PayPal betalen kan gebruiken?
Ben bang dat als ik tever doorklik met de paypal betaling dat hij hem besteld en ik de coupons niet kan gebruiken :o

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
kokkie20 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:33:
Iemand al ervaring met PayPal betalen en eventueel vip coupon(s) gebruikten?
Heb 2x 5 euro coupon maar weet niet zeker of je die ook met PayPal betalen kan gebruiken?
Ben bang dat als ik tever doorklik met de paypal betaling dat hij hem besteld en ik de coupons niet kan gebruiken :o
Als je in je winkelwagen klikt op Afrekenen IPV paypal,
Dan 'betalen' en daar heb je de mogelijkheid om codes in te voeren en voor PayPal te kiezen.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
ajhaverkamp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:41:
[...]
De dopjes heb ik via Aliexpress gekocht.
Lego heeft ook gewoon dopjes zoals in de 42069. Wil niet backseat mod spelen hier, maar vind het nogal lui om uit te wijken naar third party in dit topic als Lego zelf ook een optie heeft.
almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:19:
^^thanks, maar mijn voorkeur heeft iets met wielen en een wat groter model voor de bouwervaring.
RC models+bouwervaring gaan niet samen imo. Elke RC set is vrij basic in opbouw: aandrijving, sturen en wat aankleding. Bij grotere modellen wordt er ook weinig achteraan "gerend", want met Lego motors is dat ook gelijk langzamer. Voor de rest hebben anderen al advies gegeven.

• kokkie20
Fladder80 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:14:
[...]

Als je in je winkelwagen klikt op Afrekenen IPV paypal,
Dan 'betalen' en daar heb je de mogelijkheid om codes in te voeren en voor PayPal te kiezen.
Bedankt inmiddels gelukt en besteld :D
Janmer dat hij pas na 25dec geleverd wordt (grote gingerbread huis) maar wel dubbele vip punten gekregen en de mini gingerbread huisje erbij :D

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:40
Weer wat leuks gescoord van Marktplaats.
Met super nette doos en boek. Gistermiddag opgepikt bij DPD ophaalpunt.

Lego Technic Straaljager 42066
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wwb2zjzth8t.jpg

Eens kijken of we deze mbv andere Technic dozen kunnen omtoveren naar geheel grijs.
Evt. nog eea via Bricklink.

€ 50,-- leek mij een nette prijs.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Er is ook een waanzinnig leuke MOC van te maken :+

Dit ; YouTube: Tomik's Lego Shark Mk II Built out of Set 42066

[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-12-2019 09:23 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:55:

Lego heeft ook gewoon dopjes zoals in de 42069. Wil niet backseat mod spelen hier, maar vind het nogal lui om uit te wijken naar third party in dit topic als Lego zelf ook een optie heeft.
Die dingen zijn ook niet heeeeel goedkoop, de goedkoopste seller met een beetje voorraad in nederland vraagt er 29 ct/stuk voor. Als je dan op dezelfde manier 42095 wil behandelen ben je al weer 9-10 euro kwijt om hem te "fixen"

Trouwens, ik zie op bricklink ook een seller die 138K van die krengen beweert te hebben, ik durf bijna wel te zeggen dat dat niet allemaal legitieme lego nubs zijn, dat zijn er genoeg voor bijna 3000x 42069

On the same topic, ik heb ook wel eens als truuk gezien om van die loom elastiekje om de schakels van een rupsband te spannen, geeft ook grip op gladde ondergrond.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:45
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/12/lego-creator-expert-10270-0002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/12/lego-creator-expert-10270-0001.jpg

https://www.promobricks.d...pert-10270-bookshop/90251

[ Voor 62% gewijzigd door NotSoSteady op 06-12-2019 09:21 ]

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:38
Hmm, voor het eerst geen old school gezichtjes?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

vhal

ಠ_ಠ

AppieNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:55:
[...]

Tja, met 20-30ct per stuk (24375, NL sellers) kan ik mij wel voorstellen om naar een 'alternatief' te zoeken :+ En je hebt er nogal wat nodig al hoef je niet iedere track te voorzien met die dopjes. Mijn RC auto heb ik er overigens wel mee uitgerust, daar ging 15 euro aan rubberen dopjes op :X

Ander alternatief is de 14149

Strava

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:20
cooper87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:31:
Is veranderd sinds Downtown Dinner (10260).

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12 11:29

B2

wa' seggie?

cooper87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:31:
Vind ik eigenlijk wel een vooruitgang. Past het ook weer mooier bij een recente lego stad.
Trouwens wel een ontzettend mooie build naar mijn mening.

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 06-12-2019 09:36 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Eerste indruk, mooi. Lijkt wat klein te zijn, maar zal dan wel tjokvol detail zitten (héél veel boeken van binnen? :P) Het zijn geen losse gebouwen zoals bij Pet Shop of wel?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-12 13:56
Gim schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:01:
[...]

Eerste indruk, mooi. Lijkt wat klein te zijn, maar zal dan wel tjokvol detail zitten (héél veel boeken van binnen? :P) Het zijn geen losse gebouwen zoals bij Pet Shop of wel?
Het zijn wel 2 losse gebouwen, als je goed kijkt zie je dat er 2 baseplates zijn ipv 1 grote.

Dit is inderdaad weer een mooie modular, de laatste 2 vond ik toch een stuk minder. Ik heb door het zien van deze modular al weer wat ideetjes gekregen om toe te passen in mijn bouwsel :) .

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:05:
[...]

Het zijn wel 2 losse gebouwen, als je goed kijkt zie je dat er 2 baseplates zijn ipv 1 grote.

Dit is inderdaad weer een mooie modular, de laatste 2 vond ik toch een stuk minder. Ik heb door het zien van deze modular al weer wat ideetjes gekregen om toe te passen in mijn bouwsel :) .
Dat is dan weer mooi 8) Deze modular sluit m.i. ook weer wat beter aan bij de eerste reeks modulars. Nu heb ik modulars wat achter me gelaten, maar als ik er mee door was gegaan, dan had deze me wel weer aangesproken. En wat je al zegt, deze oogt beter dan de vorige twee, maar blijft persoonlijk :)

• almightyarjen

almightyarjen

Mja, ik vond de vorige twee modulars juist heel mooi en van deze nieuwe weet ik het nog niet of die er gaat komen. Ziet er leuk uit, maar raakt me niet gelijk :)

• AppieNL
vectormatic schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:20:
[...]

Die dingen zijn ook niet heeeeel goedkoop, de goedkoopste seller met een beetje voorraad in nederland vraagt er 29 ct/stuk voor. Als je dan op dezelfde manier 42095 wil behandelen ben je al weer 9-10 euro kwijt om hem te "fixen"

Trouwens, ik zie op bricklink ook een seller die 138K van die krengen beweert te hebben, ik durf bijna wel te zeggen dat dat niet allemaal legitieme lego nubs zijn, dat zijn er genoeg voor bijna 3000x 42069

On the same topic, ik heb ook wel eens als truuk gezien om van die loom elastiekje om de schakels van een rupsband te spannen, geeft ook grip op gladde ondergrond.
vhal schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:35:
[...]

Tja, met 20-30ct per stuk (24375, NL sellers) kan ik mij wel voorstellen om naar een 'alternatief' te zoeken :+ En je hebt er nogal wat nodig al hoef je niet iedere track te voorzien met die dopjes. Mijn RC auto heb ik er overigens wel mee uitgerust, daar ging 15 euro aan rubberen dopjes op :X

Ander alternatief is de 14149
Om dan maar even echt te backseat modden, daar is dan een apart topic voor.

En je kan ze ook bestellen bij Lego missing pieces (ik ga niet nu de prijs checken of de voorraad bij Lego). Op bricklink betaal je meestal meer voor dit soort onderdelen, want zoals in de 42069 is het 1 van de zeldzamere onderdelen, terwijl je bij Lego kan bulken.

Zo heb ik ook alle metallic zilver onderdelen van de Voltron set besteld via Lego ipv Bricklink, want rustig 2-3x duurder via Bricklink, exclusief shipping. En nu heb ik er van elk 30 stuks met 1x €1.80 verzendkosten ipv het moeten kopen bij 3-6 bricklink shops.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

vhal

ಠ_ಠ

@AppieNL hmm, toch wel een goede tip om eens te kijken bij LEGO zelf, eerlijk gezegd heb ik daar nooit aan gedacht :)

Strava

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
almightyarjen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:24:
Mja, ik vond de vorige twee modulars juist heel mooi en van deze nieuwe weet ik het nog niet of die er gaat komen. Ziet er leuk uit, maar raakt me niet gelijk :)
De Diner zit in mijn backlog, en de hoekgarage staat op de 'maybe' lijst van aankopen. Deze set geeft me wel weer 'instant buy' vibes om de één of andere reden. Allemaal louter subjectief natuurlijk :)

Voor de mensen met een oog voor details: is er dit jaar al een kerstornament of andere set verschenen met een bedrukte tegel met jaartal erop? Het mini peperkoekenhuis heeft wel een vloermat oid met '2019' op, maar dat is een sticker op eerste zicht.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• chrisO
Kapoen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:06:
[...]

De Diner zit in mijn backlog, en de hoekgarage staat op de 'maybe' lijst van aankopen. Deze set geeft me wel weer 'instant buy' vibes om de één of andere reden. Allemaal louter subjectief natuurlijk :)

Voor de mensen met een oog voor details: is er dit jaar al een kerstornament of andere set verschenen met een bedrukte tegel met jaartal erop? Het mini peperkoekenhuis heeft wel een vloermat oid met '2019' op, maar dat is een sticker op eerste zicht.
Black Friday minifiguur en Black Friday steen hadden het jaartal erop, maar volgens mij is het gebruik van het jaartal op kerstornamenten of freebie sets redelijk nieuw?

Vraagje: In de nieuwe modular staat op het dak van de boekenwinkel een zwart hekwerk. Is het steentje dat gebruikt wordt voor de spijlen van het hekwerk een nieuw steentje of is het een bestaand steentje? Indien een bestaand steentje, welk steentje is het?

[ Voor 14% gewijzigd door chrisO op 06-12-2019 11:20 ]

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-12 17:26
chrisO schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:12:
[...]
Vraagje: In de nieuwe modular staat op het dak van de boekenwinkel een zwart hekwerk. Is het steentje dat gebruikt wordt voor de spijlen van het hekwerk een nieuw steentje of is het een bestaand steentje? Indien een bestaand steentje, welk steentje is het?
Lijkt op 6266 "Leg Skeleton"

https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=6266#T=C

[ Voor 15% gewijzigd door MarkH NL op 06-12-2019 11:34 ]

Xbox Live: MarkH

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 11:09

Canis Lupus

Vosbot

Afgelopen week de instructies voor de Mandalorian & baby Yoda BrickHeadz van Custom Instructions besteld, en daarna ook mijn eerste bestelling via Bricklink voor de parts. Kan de volgende keer handiger, ben nu op 8 bestellingen aan het wachten, maar ik vind dat hij echt toffe BrickHeadz ontwerpt :)

Mando Brickheadz

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• chrisO
Dank je wel, is inderdaad de 6266 "Leg Skeleton".

• NotSoSteady

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:28
Kapoen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:06:
[...]

Ja, die Gingerbread House, heeft een tegel met 2019 erop. Fungeert beetje als de vloermat ofzo.

En die nieuwe modular... Het kan aan mij liggen maar is die nou een stuk kleiner tov Downdown Diner en Garage Corner?

Ben wel benieuwd naar de prijs hiervan? Hopelijk geen 190 zoals bij de Garage Corner.

[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 06-12-2019 13:25 ]

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

Mappy

Piramide van Austerlitz

Die 10270 is mooi zeg! Weer in petshop-stijl, leuk!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen? Ik had mijn oog op de Defender laten vallen, maar deze is niet motorized, of wel? Het zou ook een set van een paar jaar oud mogen zijn; als deze maar tegen een stootje kan :)
Niet lego, maar mogelijk wel een geschikte oplossing:
CaDA C51004 Land Rover Defender
Afbeeldingslocatie: https://wiki-brick.com/wp-content/uploads/thumbs_dir/2017_09_29_12_45_41_81723700_31e073a5fc21414fb56d97b2e7ec1cd9-obnxt1thufdnyruy56n4lxojbawcjydsv3t3cuq6gc.jpg
YouTube: CADA Landrover Defender - Building & Review
RC frame met daar op een technic body.. behoorlijk hufterproof

Ik heb er een liggen die stof ligt te happen, als je interesse hebt DM me maar..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12 22:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maar waarschijnlijk rijdt die ook niet zo snel. Ik ken enkel de Technic rups voertuigen die nog een beetje snelheid hebben. De 42065 en de 42095. De 42065 is een 2017 model, die ligt al ruim een half jaar niet meer nieuw in de winkel. Ik heb de mijne eind 2018 gekocht, niet veel later was hij niet meer leverbaar via de "normale" winkels zoals Bol.com en speelgoedzaken.

This footer is intentionally left blank

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Loader schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:45:
[...]
Ben wel benieuwd naar de prijs hiervan? Hopelijk geen 190 zoals bij de Garage Corner.
€159,99

• Loader
Blijft vreemd hoe lego de prijzen hanteert, de Garage Corner met 2569 parts kost 189.99 en de nieuwe Bookshop met 2504 parts kost 159.99 euro.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geweldig, die gaat op de must-haves list

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Kraz
  • Laatst online: 18-12 11:28

Kraz

Saving the world

Loader schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:39:
Blijft vreemd hoe lego de prijzen hanteert, de Garage Corner met 2569 parts kost 189.99 en de nieuwe Bookshop met 2504 parts kost 159.99 euro.
De bookshop heeft wel heel veel kleine onderdelen zo te zien?

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:31
Wauw, een schitterende set zeg! En tof dat we weer een modular hebben welke in twee delen te breken is, makkelijk als je een leuke straat wil bouwen. Must have als hij in Juli 25% goedkoper is.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mooie modulair idd weer. De twee gebouwen zijn ook weer erg handig. Dan kun je makkelijk plekken opvullen waar nog maar een half gebouw past :)

200 fish found!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

Flabergasted

Prepare to die !

Brickset heeft inmiddels een review van de Boekenwinkel 10270 :

https://brickset.com/article/47549/review-10270-bookshop

• Loader
Zat even te lezen op brickset mbt review en ik kom dit tegen::

The front of the ground and first floors are like those you could see anywhere in the world, but the decorative elements on the outside of the top floor definitely give it the look of a Dutch building. The press release states that it was "inspired by the houses of Amsterdam" and that is clear to see here.

(gaat over linkergebouw) wel gaaf dat het hierop geinsipreerd is.

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Afgelopen dagen bezig geweest met het laatste stukje Middle Earth Lond Daer dat nog te aanschouwen was als 1 geheel. Voorkant van het huis bewerkt zodat het interieur zichtbaar is. Net foto's gemaakt en ik ben best tevreden zo voor een eerste interieur :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49178165653_5275ac1c29_b.jpg
Lond Daer - The Blue Dragon by the Sea by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49178162123_fbc24b69c5_b.jpg
Lond Daer - The Blue Dragon by the Sea (Main) by Barthezz Brick, on Flickr

• AppieNL
Mooi werk Barthezz, ziet er levendig uit en vol details.

Ik vind de nieuwe modular trouwens ook erg geslaagd, dat Nederlandse tintje in de voorgevel scoort ook bonus punten bij me. Hoewel ik de 50's USA modulars niet onaardig vond, is deze stijl toch meer mijn ding, dus blij dat ze niet vast zitten in de USA trend.

Ik lees nu beetje in het 42108 topic op Eurobricks en daar heb ik wel even een wtf-momentje.
[YouTube: LEGO® 42108 Mobile Crane Lego @2TTOYS]
Die front outriggers.......
.....
|:( |:( |:( |:(
Peak Technic /s

• WiLLoW_TieN
Verlate pakjesavond met de vriendin.
Superkado gekregen 😍

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rs222l0.jpg

• The Eagle

The Eagle

Zou dr vanavond eens flink knuffelen als ik jou was :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Barthezz Brick schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:54:
Afgelopen dagen bezig geweest met het laatste stukje Middle Earth Lond Daer dat nog te aanschouwen was als 1 geheel. Voorkant van het huis bewerkt zodat het interieur zichtbaar is. Net foto's gemaakt en ik ben best tevreden zo voor een eerste interieur :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
WOW, just WOW! Wat Appie zegt: het ziet er gewoon levendig uit. Abnormaal zoveel detail, echt geweldig! _/-\o_
The Eagle schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:12:
Zou dr vanavond eens flink knuffelen als ik jou was :P
Als @WiLLoW_TieN echt zijn best doet krijgt hij misschien het bijpassende station met kerst :o

• WiLLoW_TieN
Als @WiLLoW_TieN echt zijn best doet krijgt hij misschien het bijpassende station met kerst :o
Die heb ik vorig jaar al van haar gekregen ;)

( zie b.v signature... )

• Mr. Maluku
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12 00:58
Vandaag bij de Lego Store in Utrecht de 10263 (brandweerkazerne winterdorp) en de Brickheadz elfjes en rendier opgepikt. Zowel de kerstboom als het mini peperkoekhuisje waren nog op voorraad dus die kregen we allebei mee :D mooie toevoegingen voor het kerstdorp :)

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
Designer video van de nieuwe modular staat ook al op youtube:

Hele mooie set! Ik had mentaal al afscheid genomen van de modulars omdat de stijl van de laatste twee me niet aan sprak en ik dacht dat ze wel op die voet verder zouden gaan. Maar deze is weer in de roos. Mooie klokgevel, zeer fraaie details in print die het geheel naar 2020 trekken qua gevoel en de boom geeft het weer net die unieke touch! Met deze gebouwen is het imho een stuk makkelijker mooie straatjes te bouwen dan die Amerikaanse stijl (hoek)gebouwen.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de kleur van het rechterhuisje is wel beetje bah

• Barthezz Brick
mschol schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:14:
de kleur van het rechterhuisje is wel beetje bah
Mm smaken verschillen. Ik vind dat teal wel mooi staan met wit en donkerblauw. Doet mij een beetje denken aan de straat met gekleurde huizen in San Francisco.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:16
Jean-Bob schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:00:
Designer video van de nieuwe modular staat ook al op youtube: [YouTube: LEGO Creator Expert Bookshop 10270 | Exclusive Designer Interview]

Hele mooie set! Ik had mentaal al afscheid genomen van de modulars omdat de stijl van de laatste twee me niet aan sprak en ik dacht dat ze wel op die voet verder zouden gaan. Maar deze is weer in de roos. Mooie klokgevel, zeer fraaie details in print die het geheel naar 2020 trekken qua gevoel en de boom geeft het weer net die unieke touch! Met deze gebouwen is het imho een stuk makkelijker mooie straatjes te bouwen dan die Amerikaanse stijl (hoek)gebouwen.
Lol, no product placement @1:54:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NoGLKOP75yOiHZ7FzKPA5tg0/full.png

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 05:01
Woop! Woop! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qlVERiqC79szWOaL8FiFbx46/medium.jpg

• Kapoen
Barthezz Brick schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Buiten de fantastische bouwtechnieken vind ik de fotografie ook erg goed. Het licht valt binnen op een manier die jouw moc nog net wat extra's geeft. Met een standaard witte belichting was jouw moc waarschijnlijk ook al spectaculair, maar deze manier van fotograferen geeft toch net wat meer sfeer _/-\o_ :9~

• Barthezz Brick
Kapoen schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:23:
[...]

Buiten de fantastische bouwtechnieken vind ik de fotografie ook erg goed. Het licht valt binnen op een manier die jouw moc nog net wat extra's geeft. Met een standaard witte belichting was jouw moc waarschijnlijk ook al spectaculair, maar deze manier van fotograferen geeft toch net wat meer sfeer _/-\o_ :9~
Thx! Het duurde even, maar dan heb je ook wat ;)

Ik was namelijk eerst met standaard 6500K lampen begonnen, maar dat werd het niet.. oogde flets en dat wil je bij z'n scene juist niet hebben.

Uiteindelijk de foto's genomen met een 3w Led lamp (warm wit) + een lange sluitertijd op statief in een donkere kamer.

Bracht me meteen op een aantal nieuwe ideeën :)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:36

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

DaCoTa schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:44:
[...]

Lol, no product placement @1:54:

[Afbeelding]
Een appeltje bestaand uit Lego-stenen was wel mooier geweest. (natuurlijk in regenboog-kleuren uit de jaren 80/90) :P
Of heel simpel een Lego-sticker. :+

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 07-12-2019 12:38 ]

Trein?

• Clavis
  • Laatst online: 01:41
Kerst dorp opgebouwd, alleen niet al teveel ruimte dus heb niet alles kunnen neerzetten helaas...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6jCubuEW10p9j2zJcAPkBnLo/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQfcLnktExlhqxhOMAnmR0tc/thumb.jpg

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34
Clavis schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:19:
Kerst dorp opgebouwd, alleen niet al teveel ruimte dus heb niet alles kunnen neerzetten helaas...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Global warming kerstdorp? ;) Ik wacht met spanning op de witte base plates die volgend jaar uit moeten komen..

• Clavis
  • Laatst online: 01:41
CopyCatz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:21:
[...]

Global warming kerstdorp? ;) Ik wacht met spanning op de witte base plates die volgend jaar uit moeten komen..
Haha, pas dit jaar begonnen met verzamelen. Dus volgend jaar inderdaad de witte baseplates halen als ze uitkomen. Die nepsneeuw zie ik ook niet zo zitten..

• Kapoen
Clavis schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die ijsvijver is slim gerecupereerd van de advent kalender _/-\o_

• Ingelogd
  • Laatst online: 19:11
CopyCatz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:21:
[...]

Het mist inderdaad wat sneeuw.
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! ;)
Moest meteen aan het nummer van Dean Martin en Frank Sinatra denken.
Oh the weather outside is frightful
But the fire is so delightful
Since we've no place to go
Let it snow, let it snow, let it snow
.................
..............
...................

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-12 12:21

Mef

Gezien mijn oudste zoontje zoals ik al verteld heb helemaal bezeten is van Lego, heeft ook opa zijn oude lego sets bovengehaald (en oma ze allemaal mogen afwassen :) ). Hij heeft al zijn lego trein opgebouwd. Een van de eerste reeks, die met de blauwe sporen. Nu is hij bij tijd en met de hulp van de kleinkinderen een voor een de overige sets aan het opbouwen. Huisje hier, tankstation daar, en het zou volgens dat ik mijn vrouw en schoonmoeder mag geloven een hele stad zijn dat hij zo kan uitzetten. Ik heb ze nog niet gezien dus ik ben benieuwd.
Vandaag waren we daar op bezoek en zei opa tegen mijn zoontje: maak eens samen met papa iets. Dus zoontje gaan kiezen: kwam hij af met deze windmolen. Een set van 1963, nr 318 voor de geïntresseerden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D4v60juFnn4BGd97QzLQzlN5/thumb.jpg

En ik moet zeggen: de plannetjes waren in die tijd iets minder makkelijk en duidelijk (kan ook wel te maken hebben met het feit dat er al eens een blokje kwijt geraakt of door elkaar gemengd zijn en schoonpa dan maar een paar andere gebruikt had ter vervanging) om te lezen. De hele set van 153 blokjes (volgens officiële cijfers, denk dat het er bij mijn schoonpa 156-157 zullen zijn) wordt in 8 tekeningen opgebouwd. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lycDPxOl4ochAqLU1qmiH5Gs/thumb.jpg

• Kapoen
En weer een slachtoffer van de aankomende COPPA regelgeving op youtube: DownUnder Bricks kondigt afscheid aan.

Jammer, zijn content was niet de meest spectaculaire ofzo, maar af en toe keek ik eens naar zijn filmpjes vanwege zijn enthousiasme en dat sappig Australisch accent. Hij geeft wel goed de pijnpunten aan voor content creators en fans van Lego:
- nieuwe videos zullen niet meer verschijnen bij aanbevelingen, je moet specifiek naar een kanaal surfen of een subscription hebben (catch21 situatie voor nieuwe kanalen)
- feedback/comments geven op een video kan niet meer, en dat is toch wat sommige content creators vragen van hun kijkers
- en dit alles los van het verlies van inkomensten

Ik vraag me af hoe een groot kanaal zoals Beyond the Brick hiermee zal omgaan, die gasten halen zeker een stuk van hun inkomsten uit advertenties. En hoe moeten wij als 'fans' nieuwe content ontdekken op joetjuub?
Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend en komt er nog (gauw) een oplossing voor deze absurde situatie.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Ik word altijd zo vrolijk van die mooie bouw werken hier van iedereen :D Heb zelf een mooie Volkswagen Beattle gekregen, van Lego Creator. Effe kijken wanneer ik die in elkaar zet.

Heeft iemand van jullie trouwens tips voor het mooi weg zetten van Lego? Bepaalde kasten of vitrines die een goede maat hebben. Zit zelf al wat rond te neuzen, maar kom niet echt uit op iets wat ik wil :9

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Beste mensen .
Mijn zoontje heeft voor Sinterklaas het spel Lumar Command set 3842 gekregen .
Nu heeft de Sint niet gecontroleerd of er een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij zat .wel een Engelse maar ik wil graag een Nederlandse . Heeft iemand enig idee waar ik deze kan downloaden ? Op de Lego site kan ik niets vinden en op YouTube is het ook niet echt duidelijk .Ik heb een email naar Lego gestuurd maar ik ben bang dat ze dat niet meer hebben . Misschien iemand van jullie ?? Alvast bedankt!

• Gim
  • Niet online
Mosin schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:56:
Ik word altijd zo vrolijk van die mooie bouw werken hier van iedereen :D Heb zelf een mooie Volkswagen Beattle gekregen, van Lego Creator. Effe kijken wanneer ik die in elkaar zet.

Heeft iemand van jullie trouwens tips voor het mooi weg zetten van Lego? Bepaalde kasten of vitrines die een goede maat hebben. Zit zelf al wat rond te neuzen, maar kom niet echt uit op iets wat ik wil :9
Als je iets kleins wil voor één set dan hebben ze meen ik bij IKEA cases. Als je denkt te eindigen met een paar sets van een dergelijke grootte dan hebben ze bij IKEA ook een aantal vitrinekasten, bijv. Eentje helemaal van glas waar je op iets van 4 lagen een set kunt neerzetten; vrij goedkoop en neemt niet zoveel plek in.

https://www.ikea.com/nl/n...vitrinekast-wit-80269122/

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 08-12-2019 10:55 ]

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:09

Reintji

(2 x dad)²

Lekker aan het bouwen vandaag. Waar mijn jongste zoon twee jaar geleden de 60052 vrachttrein had gekregen wilde zijn tweeling zusje ook graag een trein. Dus de 60198 voor haar verjaardag vandaag. Spoor en treinen genoeg nu (de blauwe sneltrein staat er ook).

Die locomotief van de 60198 zit wel wat beter in elkaar dan 60052 trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Reintji op 08-12-2019 12:58 ]

Nintendo speler sinds '94.

• meesje
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:54:
Verlate pakjesavond met de vriendin.
Superkado gekregen 😍

[Afbeelding]
Zojuist gebouwd samen met de kleine man. Straks aan de slag met het treinstation.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 22:19

sus

is druk :+

O+ Nieuwe modular O+

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, het was weer een leuk Lego-weekend. Vrijdag afgereisd naar Keulen voor Glühwein, Bratwurst und Schnitzel, maar uiteraard eerst langs de Lego-winkel. Daar zag m'n vrouw dat je het mini-peperkoekhuisje gratis kreeg bij besteding van 100 euro. Dus de kerst-brandweer set gekocht (10263). Kregen we er nog zo'n gratis kerstboom bij ook. Die hadden we al, want om die te krijgen heb ik een paar weken geleden Assembly Square gekocht. Oh well. Dan hebben we er 2. :P

Zondag de kerst-trein (10254) in elkaar gezet. Op volle snelheid (elektromotortje erbij gekocht en ingebouwd) zie je de rails verschuiven door de middelpuntvliedende kracht (denk ik, tijd geleden dat ik natuurkunde heb gehad). En het ronddraaiende kerstboompje in één van de wagonnetjes draait ook te snel, dus die ging scheef staan. Leuk om mee te spelen dus. :D

• bvsteyn
  • Laatst online: 20:52
Gisteren voor mijn verjaardag de Chevrolet Corvette ZR1 - 42093 gekregen. Zal vast niet zo'n leuke build zijn als de Ford Mustang, maar zal me er vast wel mee vermaken.. ;)

Het is dat ik niet weet waar ik ze eigenlijk moet neerzetten, maar anders zou die Chiron ook al aangeschaft zijn. Alhoewel de prijs nog wel ff slikken is..

• meesje
Gisteren hadden we 's ochtends de Kerst trein (10254) gebouwd en 's middags het bijbehorende treinstation (10259). Voor mij is dit de eerste ervaring met sets uit de 'creator expert' serie. Als ik deze twee sets met elkaar vergelijk, heb ik aan het bouwen van het treinstation meer plezier beleefd. Erg leuk om te zien hoe de schuine deur tot stand is gekomen (middels ronde platte 1 stud steentjes) en het schuine dak. Ook de koffiemachine vind ik super. Ik vind het zo knap om dit te bedenken.

Komend weekend gaan we de trein voorzien van Powered Up en gaan we de Kerst brandweerkazerne bouwen.

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 14:18
Erg leuk idee: https://www.boredpanda.com/lego-home-replica-little-brick-lane/
... als je wat te spenderen hebt:
The price is $1.25 per square foot, so a 3,000-square-foot domicile would cost $3,750
Maar zelf doen is natuurlijk the real thing!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12 13:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren een s een grote schoonmaak gedaan op de vliering. Daarbij nog oude instructies terug gevonden van oa de 8859 (blauwe traktor) en 8860 (chassis) en daarbij ook het Lego 8888 ideeën boek gevonden. Ik wist niet eens dat ik die had :) Geen super staat, dus niet veel waard, maar wel leuk om in te neuzen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• hfos
  • Niet online
Ja, mooi ding. Kwam mooi op tijd tijdens een saaie meeting

[ Voor 195% gewijzigd door hfos op 09-12-2019 15:36 ]

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
Mijn kleine kerstdorp. Ik heb voor volgend jaar de Disney trein al gekocht 71044+40338 (dus moet een grotere tafel vinden)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UFhdBAE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/meZPEUF.jpg

(dit is mijn eerste jaar dat ik een Lego kerst "dorp" heb en ik ben van plan mijn kerst dorp ieder jaar wat groter te maken.)

Maarja, het begin is er :)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Signature van nature

• The Eagle

The Eagle

rejer schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:20:
Mijn kleine kerstdorp. Ik heb voor volgend jaar de Disney trein al gekocht 71044+40338 (dus moet een grotere tafel vinden)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

(dit is mijn eerste jaar dat ik een Lego kerst "dorp" heb en ik ben van plan mijn kerst dorp ieder jaar wat groter te maken.)

Maarja, het begin is er :)
Kasteel staat er goed bij :)

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
Disney vind ik altijd wel iets van kerst hebben(naja das mijn mening :$ :) )
Ik hoop nog wel een keer op Lego Disney Main Street gebouwen gaat verkopen.

• small2
  • Laatst online: 18-12 11:41
AppieNL schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:03:
[...]

Idd, zal dus weer bricklink worden, maar er gaat vanmiddag wel een boos telefoontje naar Lego en een eis dat ze er goed voor compenseren, want een actie van 29 november tot 5 december niet eens een halve dag uit houden is gewoon van de zotte, "op=op" of niet. Compenseren ze niet, dat wordt er ook geen batmobile gekocht van €250 en boren ze dus zichzelf omzet door de neus. De mini was namelijk de enige reden dat ik bereid was er nu 1 te kopen ipv ergens volgend jaar.
Heb je nog wat gehoord hierover? Batmobile wel besteld, daarna direct een mail verzonden over de mini, aangezien die niet in mijn order zat. Daarna niets meer gehoord en zijn inmiddels bijna 2 weken verder.

• AppieNL
small2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:20:
[...]

Heb je nog wat gehoord hierover? Batmobile wel besteld, daarna direct een mail verzonden over de mini, aangezien die niet in mijn order zat. Daarna niets meer gehoord en zijn inmiddels bijna 2 weken verder.
Nee, want ik heb hem in de Lego Store Utrecht gekocht die vrijdag waar ze nog ruime voorraad hadden om 2 uur 's middags van beide. Dit heb ik hier toen ook gemeld voor anderen, maar toen niet gezegd dat ik er zelf dus ook 1 had gekocht, dus ik snap de verwarring.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

digilb schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:47:
Erg leuk idee: https://www.boredpanda.com/lego-home-replica-little-brick-lane/
... als je wat te spenderen hebt:

[...]

Maar zelf doen is natuurlijk the real thing!
Een oud huisgenoot van MrsT doet net zoiets maar dan voor auto's..
https://jeroenottens.com/contact/

Dat is ook een dure hobby maar als je een supercar kan betalen is $5K voor een lego versie geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/jeroenottens.com/wp-content/uploads/2018/07/Testa_3q.jpg?w=2000&ssl=1
Hij is trouwens ex-lego designer, dus heeft een goede pedigree..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 10-12-2019 17:30 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Loader
Iemand die wat kan vertellen over de PaB wall inhoud in Amsterdam?

• almightyarjen

almightyarjen

De voortgang van mijn 12V layout gaat traag: het is een enorme puzzel om de rails en de wegenplaten goed op elkaar aan te laten sluiten :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u6mlbIF.jpg

• chrisO
almightyarjen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:31:
De voortgang van mijn 12V layout gaat traag: het is een enorme puzzel om de rails en de wegenplaten goed op elkaar aan te laten sluiten :9

[Afbeelding]
Nostalgie ten top! :9~ Ik zie veel van de sets waar ik toen ik nog klein was heel veel mee speelde.
Ik zie je potentiele problemen veel dubbele overwegen op onhandige locaties, zoals die 4 dubbele overweg, waarvan 2 sporen nog deels in een bocht over de weg lopen. Waarvoor dient dat doodlopende spoor rechts bij de 4 dubbele overweg?

Kan een Lego 12v transformator wel zoveel rails/treinen van voldoende vermogen voorzien? Bij mijn oude Marklin treinbaan had je al snel extra transformators nodig indien je met >4 treinen tegelijkertijd wilde gaan rijden. En bij grote banen moest je ook de rails op meerdere plaatsen aansluiten op de trafo(s) anders had je op de verste punten van de trafo een te lage spanning op de baan met als gevolg stotterende treintjes...

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12 11:29

B2

wa' seggie?

almightyarjen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:31:

[Afbeelding]
Leuke variant op de 'ultieme' 7777 baan zo te zien :)
Gebruik je trouwens 1 aansluiting op de baan vanaf de transformator?
chrisO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:37:
Kan een Lego 12v transformator wel zoveel rails/treinen van voldoende vermogen voorzien? Bij mijn oude Marklin treinbaan had je al snel extra transformators nodig indien je met >4 treinen tegelijkertijd wilde gaan rijden. En bij grote banen moest je ook de rails op meerdere plaatsen aansluiten op de trafo(s) anders had je op de verste punten van de trafo een te lage spanning op de baan met als gevolg stotterende treintjes...
Ah dit dus :) Ik heb later inderdaad ook grotere banen dan van meerdere aansluitingen voorzien (vanaf 1 trafo).

[ Voor 42% gewijzigd door B2 op 11-12-2019 14:55 ]

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:37:
[...]

Nostalgie ten top! :9~ Ik zie veel van de sets waar ik toen ik nog klein was heel veel mee speelde.
Ik zie je potentiele problemen veel dubbele overwegen op onhandige locaties, zoals die 4 dubbele overweg, waarvan 2 sporen nog deels in een bocht over de weg lopen. Waarvoor dient dat doodlopende spoor rechts bij de 4 dubbele overweg?

Ja die overweg met vier sporen waarvan er halverwege een bocht begint kan -echt niet- anders: ik heb de ruimte gewoon niet. Ik had al bedacht dat alleen de linkerzijde van de weg een overweg wordt, ik zet er wel een paar verkeersborden bij. Het doodlopende spoor is een extra rangeerspoortje: kan ik een paar wagonnetjes kwijt; staat altijd leuk.

Met grote banen heb ik veel ervaring dus don't worry: er zijn 4 a 5 transformatoren voorzien ;) De enige uitdaging die ik heb is dat ik wat rangeer scenes wil opnemen, maar daarbij moeten natuurlijk niet alle andere treinen achteruit gaan rijden (of kortsluiting veroorzaken door twee trafo's tegen elkaar in te zetten). Ik wil daarom een aantal delen van het spoor isoleren en daar een dedicated trafo op aansluiten (of werken met rood/groen stoplicht, maar die zijn reteduur (ik geloof dat ik er twee heb)). De trafo's zullen hier en daar komen te staan. Hoe of wat moet ik nog over nadenken. Ik neig naar het automatiseren van alles, wat ik normaal altijd doe, maar dat is hier juist niet de bedoeling omdat remote control mogelijkheden :D
B2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:54:
Leuke variant op de 'ultieme' 7777 baan zo te zien :)
Jah, de 7777 baan paste net niet, dus ik heb helaas wat wijzigingen aan moeten brengen.

• The Eagle

The Eagle

Kan wel anders :) Rechts (en links) naast je baan heb je nog ruimte. Alles wat je nu qua baan op de foto horizontaal ziet gaan kan nog 1 stuk rechte rails tussen. Dan heb je je hele overweg recht :)

En vwb baanisolatie: kan heel simpel. Stukje plakband om de binnetjes van de middengeleider. Zie je niks van, werkt als een tierelier. En als je met de juiste snelheid van het ene deel naar het andere rijdt, rijdt ie zo verder. Wil ie dan ineens terug moet je je snoertjes ff andersom aansluiten :P

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Net op Radio 1 de Master Builder uit Nederland
https://www.ad.nl/rotterd...r-van-nederland~acdf2058/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:30:
Kan wel anders :) Rechts (en links) naast je baan heb je nog ruimte. Alles wat je nu qua baan op de foto horizontaal ziet gaan kan nog 1 stuk rechte rails tussen. Dan heb je je hele overweg recht :)

En vwb baanisolatie: kan heel simpel. Stukje plakband om de binnetjes van de middengeleider. Zie je niks van, werkt als een tierelier. En als je met de juiste snelheid van het ene deel naar het andere rijdt, rijdt ie zo verder. Wil ie dan ineens terug moet je je snoertjes ff andersom aansluiten :P
Ik moet wat ruimte overhouden aan de zijkanten, ik wil nog een achtergrond toevoegen. Bedankt voor de tip van de plakbandjes, die kende ik nog niet!

• corset
  • Laatst online: 18-12 23:06
Zat het ook te luisteren, gaaf die selectie procedure, en uiteraard gefeliciteerd voor degene die gekozen is!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 22:29
Kwam erachter dat ik de Assembly square nog niet had. Hoe lang zou die nog in productie/leverbaar zijn ?
Zelfde geldt voor het grote harry potter kasteel. Wil ze beide maar niet voor de hoofdprijs natuurlijk ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

harley schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:17:
Kwam erachter dat ik de Assembly square nog niet had. Hoe lang zou die nog in productie/leverbaar zijn ?
Zelfde geldt voor het grote harry potter kasteel. Wil ze beide maar niet voor de hoofdprijs natuurlijk ;)
Verwacht dat je beide over paar jaar nog wel kunt kopen; Harry kasteel is gigantisch, is niet zo’n hardloper. Assembly square is “milestone” set, ligt ook nog vaak op de schappen.

Assembly; hemleys (?) ik goed in de gate houden

//edit @Kapoen stel niet dat deze in productie blijven, maar beide sets zijn redelijk aan de prijs (geen hardlopers) die vind je nog wel ergens op de schap in stoffige Lego zaak ergens in t land :+

Verwacht dat diner en garage er relatief sneller uit zullen gaan; diner lijkt niet echt succes (vind m super, maar ligt hier ook nog niet op de ‘te bouwen stapel’)

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 12-12-2019 22:19 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Kapoen
harley schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:17:
en
himlims_ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:32:
[...]

Verwacht dat je beide over paar jaar nog wel kunt kopen; Harry kasteel is gigantisch, is niet zo’n hardloper. Assembly square is “milestone” set, ligt ook nog vaak op de schappen.

Assembly; hemleys (?) ik goed in de gate houden
Het probleem is dat Lego hun eigen patroon qua modulars af en toe eens overhoop gooit. Zo is de Parisian Restaurant die er nu uitgaat dubbel zo lang in productie gebleven dan jongere modellen zoals de Brick Bank en Detective's Office. Als we de 'normale situatie' aanhouden dat een model twee jaar in productie blijft dan kan de Assembly Square set (eind) volgend jaar al verdwijnen, aangezien dit het oudste model is. Daar komt bij dat de AS dan ook al langer in productie zal zijn dan normaal (4 t.o.v. 2 jaar).

Op deze website vind je een mooi overzicht van productiejaren van modulars: link

Dus ik durf niet stellen dat Assembly Square nog jaren in productie zal blijven, maar het kan best uiteraard.
Lego heeft de verkoopcijfers en marktonderzoeken om zo'n beslissingen te nemen, daar hebben wij geen zicht in.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:24
Iemand een idee wat dit voor polybag zou kunnen zijn en/of in de gelegenheid om langs 1 vd stores te gaan?

https://www.bricktastic.n...LiF5rLnFOPlNOfX2T29D0oCJE

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31
avdieren schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:48:
Iemand een idee wat dit voor polybag zou kunnen zijn en/of in de gelegenheid om langs 1 vd stores te gaan?

Die polybag is gekoppeld aan een PayPal actiecode, welke alleen geldig is als je in de Webwinkel bestelt. Krijg je dus niet in de fysieke LEGO winkel. PayPal is recent toegevoegd als betaalmethode en PayPal wil natuurlijk graag stimuleren dat mensen meer gebruik gaan maken van PayPal om online te betalen. Marktaandeel veroveren door cadeautjes uit te delen... ;)

Zelfde reden als waarom je recentelijk bij Intertoys met een PayPal code nog 10% extra korting kon krijgen op een bestelling. Daarom had ik toen de Corner Garage bij Intertoys besteld en kwam de bestelling toen uit op €126. (Helaas heeft Intertoys na een week geen update over mijn bestelling te geven maar besloten dat ze geen voorraad meer hebben en mijn bestelling te annuleren. Bastards! :( )

Wat de Assembly Square betreft ... Die is na de pensionering van Parisian Restaurant de oudste Modular set die nog in productie is. Vanwege de hogere prijs zal die ook minder hard verkopen en schat ik zo in dat die set er eind 2020 wel uit zal gaan. Dus je hebt nog een jaar en als je hem niet wilt missen zou ik snel toeslaan als hij nog ergens eens in de aanbieding komt!

• NotSoSteady
avdieren schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:48:

Nee kan niet. Overigens kun je nu ook LEGO Star Wars 40362 Battle of Endor kiezen, maar die promotie is alleen voor Star Wars-bestellingen.

https://www.bricktastic.n...s-in-de-lego-online-shop/

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 16:14
Vraagje, sta op het punt om het Harry Potter 71043 kasteel te bestellen :D. Mijn eerste Lego-bestelling, dus hoe zit het met de taal van boekjes als je hem in het buitenland koopt? Amazon.fr heeft hem voor 350 euro, krijg je dan de boekjes in het Frans of zijn alle boekjes in het Engels of staan er überhaupt geen teksten in?
Pagina: 1 ... 32 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .