Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Voor zo ver ik weet kun je de 42099 niet met de 88010 controller besturen, maar wel met een gamepad controller. Zie: https://racingbrick.com/2...0-with-brickcontroller-2/almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Bedankt voor de suggesties! De 42099 lijkt me wel wat, maar dan wil ik dat ding kunnen besturen met een 'normale' remote control, niet via een app. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben dat dat kon, maar ik weet niet meer waar, weet iemand dit nog?
Je hebt dan wel een app nodig op je smartphone.
Als het goed is (Volgens diverse websites, een duitse en franse)
Krijg je morgen bij bestelling boven de €100 de lego 40337 (Mini Gingerbread House)
En bij minimaal €40 aan star wars een gratis polybag van Obi Wan Kenobi
https://www.promobricks.d...ebkuchenhaus-gratis/90224
https://www.hothbricks.co...onfirmees-pour-la-france/
Meerdere mensen ook trouwens last ervan dat je geen pagina krijgt bij de vip beloning centrum?
Zie de basis pagina maar kan geen rewards kiezen, blijf maar zo een laad cirkel behouden...
[ Voor 16% gewijzigd door kokkie20 op 05-12-2019 18:50 ]
Die is verschrikkelijk traagD75 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:50:
[...]
https://www.marktplaats.nl/q/lego+9398/
Ziet er iig robust uit
Die zaten in de Drome Racers serie: https://lego.fandom.com/wiki/Drome_Racers_(Theme)almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Bedankt voor de suggesties! De 42099 lijkt me wel wat, maar dan wil ik dat ding kunnen besturen met een 'normale' remote control, niet via een app. Ik meen dat ooit ergens gelezen te hebben dat dat kon, maar ik weet niet meer waar, weet iemand dit nog?
Zoek de RC cars. Geen idee wat die tegenwoordig kosten btw
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Leg een rondje rails in de woonkamer (heb jij toch genoeg van) en zet daar een trein op. Hoef je enkel maar aan te zetten, en ze kan er uren achteraan rennen.almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen?
Heb 2x 5 euro coupon maar weet niet zeker of je die ook met PayPal betalen kan gebruiken?
Ben bang dat als ik tever doorklik met de paypal betaling dat hij hem besteld en ik de coupons niet kan gebruiken
Als je in je winkelwagen klikt op Afrekenen IPV paypal,kokkie20 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:33:
Iemand al ervaring met PayPal betalen en eventueel vip coupon(s) gebruikten?
Heb 2x 5 euro coupon maar weet niet zeker of je die ook met PayPal betalen kan gebruiken?
Ben bang dat als ik tever doorklik met de paypal betaling dat hij hem besteld en ik de coupons niet kan gebruiken
Dan 'betalen' en daar heb je de mogelijkheid om codes in te voeren en voor PayPal te kiezen.
Lego heeft ook gewoon dopjes zoals in de 42069. Wil niet backseat mod spelen hier, maar vind het nogal lui om uit te wijken naar third party in dit topic als Lego zelf ook een optie heeft.ajhaverkamp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:41:
[...]
De dopjes heb ik via Aliexpress gekocht.
RC models+bouwervaring gaan niet samen imo. Elke RC set is vrij basic in opbouw: aandrijving, sturen en wat aankleding. Bij grotere modellen wordt er ook weinig achteraan "gerend", want met Lego motors is dat ook gelijk langzamer. Voor de rest hebben anderen al advies gegeven.almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:19:
^^thanks, maar mijn voorkeur heeft iets met wielen en een wat groter model voor de bouwervaring.
Bedankt inmiddels gelukt en besteldFladder80 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:14:
[...]
Als je in je winkelwagen klikt op Afrekenen IPV paypal,
Dan 'betalen' en daar heb je de mogelijkheid om codes in te voeren en voor PayPal te kiezen.
Janmer dat hij pas na 25dec geleverd wordt (grote gingerbread huis) maar wel dubbele vip punten gekregen en de mini gingerbread huisje erbij
Met super nette doos en boek. Gistermiddag opgepikt bij DPD ophaalpunt.
Lego Technic Straaljager 42066

Eens kijken of we deze mbv andere Technic dozen kunnen omtoveren naar geheel grijs.
Evt. nog eea via Bricklink.
€ 50,-- leek mij een nette prijs.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Er is ook een waanzinnig leuke MOC van te maken
Dit ; YouTube: Tomik's Lego Shark Mk II Built out of Set 42066
[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-12-2019 09:23 ]
Die dingen zijn ook niet heeeeel goedkoop, de goedkoopste seller met een beetje voorraad in nederland vraagt er 29 ct/stuk voor. Als je dan op dezelfde manier 42095 wil behandelen ben je al weer 9-10 euro kwijt om hem te "fixen"AppieNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:55:
Lego heeft ook gewoon dopjes zoals in de 42069. Wil niet backseat mod spelen hier, maar vind het nogal lui om uit te wijken naar third party in dit topic als Lego zelf ook een optie heeft.
Trouwens, ik zie op bricklink ook een seller die 138K van die krengen beweert te hebben, ik durf bijna wel te zeggen dat dat niet allemaal legitieme lego nubs zijn, dat zijn er genoeg voor bijna 3000x 42069
On the same topic, ik heb ook wel eens als truuk gezien om van die loom elastiekje om de schakels van een rupsband te spannen, geeft ook grip op gladde ondergrond.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

https://www.promobricks.d...pert-10270-bookshop/90251
[ Voor 62% gewijzigd door NotSoSteady op 06-12-2019 09:21 ]
Tja, met 20-30ct per stuk (24375, NL sellers) kan ik mij wel voorstellen om naar een 'alternatief' te zoekenAppieNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:55:
[...]
Lego heeft ook gewoon dopjes zoals in de 42069. Wil niet backseat mod spelen hier, maar vind het nogal lui om uit te wijken naar third party in dit topic als Lego zelf ook een optie heeft.
Ander alternatief is de 14149
Is veranderd sinds Downtown Dinner (10260).cooper87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:31:
Hmm, voor het eerst geen old school gezichtjes?
Vind ik eigenlijk wel een vooruitgang. Past het ook weer mooier bij een recente lego stad.cooper87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:31:
Hmm, voor het eerst geen old school gezichtjes?
Trouwens wel een ontzettend mooie build naar mijn mening.
[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 06-12-2019 09:36 ]
Eerste indruk, mooi. Lijkt wat klein te zijn, maar zal dan wel tjokvol detail zitten (héél veel boeken van binnen?
Het zijn wel 2 losse gebouwen, als je goed kijkt zie je dat er 2 baseplates zijn ipv 1 grote.Gim schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:01:
[...]
Eerste indruk, mooi. Lijkt wat klein te zijn, maar zal dan wel tjokvol detail zitten (héél veel boeken van binnen?) Het zijn geen losse gebouwen zoals bij Pet Shop of wel?
Dit is inderdaad weer een mooie modular, de laatste 2 vond ik toch een stuk minder. Ik heb door het zien van deze modular al weer wat ideetjes gekregen om toe te passen in mijn bouwsel
Dat is dan weer mooichrisO schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:05:
[...]
Het zijn wel 2 losse gebouwen, als je goed kijkt zie je dat er 2 baseplates zijn ipv 1 grote.
Dit is inderdaad weer een mooie modular, de laatste 2 vond ik toch een stuk minder. Ik heb door het zien van deze modular al weer wat ideetjes gekregen om toe te passen in mijn bouwsel.
vectormatic schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:20:
[...]
Die dingen zijn ook niet heeeeel goedkoop, de goedkoopste seller met een beetje voorraad in nederland vraagt er 29 ct/stuk voor. Als je dan op dezelfde manier 42095 wil behandelen ben je al weer 9-10 euro kwijt om hem te "fixen"
Trouwens, ik zie op bricklink ook een seller die 138K van die krengen beweert te hebben, ik durf bijna wel te zeggen dat dat niet allemaal legitieme lego nubs zijn, dat zijn er genoeg voor bijna 3000x 42069
On the same topic, ik heb ook wel eens als truuk gezien om van die loom elastiekje om de schakels van een rupsband te spannen, geeft ook grip op gladde ondergrond.
Om dan maar even echt te backseat modden, daar is dan een apart topic voor.vhal schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:35:
[...]
Tja, met 20-30ct per stuk (24375, NL sellers) kan ik mij wel voorstellen om naar een 'alternatief' te zoekenEn je hebt er nogal wat nodig al hoef je niet iedere track te voorzien met die dopjes. Mijn RC auto heb ik er overigens wel mee uitgerust, daar ging 15 euro aan rubberen dopjes op
![]()
Ander alternatief is de 14149
En je kan ze ook bestellen bij Lego missing pieces (ik ga niet nu de prijs checken of de voorraad bij Lego). Op bricklink betaal je meestal meer voor dit soort onderdelen, want zoals in de 42069 is het 1 van de zeldzamere onderdelen, terwijl je bij Lego kan bulken.
Zo heb ik ook alle metallic zilver onderdelen van de Voltron set besteld via Lego ipv Bricklink, want rustig 2-3x duurder via Bricklink, exclusief shipping. En nu heb ik er van elk 30 stuks met 1x €1.80 verzendkosten ipv het moeten kopen bij 3-6 bricklink shops.
De Diner zit in mijn backlog, en de hoekgarage staat op de 'maybe' lijst van aankopen. Deze set geeft me wel weer 'instant buy' vibes om de één of andere reden. Allemaal louter subjectief natuurlijkalmightyarjen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:24:
Mja, ik vond de vorige twee modulars juist heel mooi en van deze nieuwe weet ik het nog niet of die er gaat komen. Ziet er leuk uit, maar raakt me niet gelijk
Voor de mensen met een oog voor details: is er dit jaar al een kerstornament of andere set verschenen met een bedrukte tegel met jaartal erop? Het mini peperkoekenhuis heeft wel een vloermat oid met '2019' op, maar dat is een sticker op eerste zicht.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Black Friday minifiguur en Black Friday steen hadden het jaartal erop, maar volgens mij is het gebruik van het jaartal op kerstornamenten of freebie sets redelijk nieuw?Kapoen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:06:
[...]
De Diner zit in mijn backlog, en de hoekgarage staat op de 'maybe' lijst van aankopen. Deze set geeft me wel weer 'instant buy' vibes om de één of andere reden. Allemaal louter subjectief natuurlijk
Voor de mensen met een oog voor details: is er dit jaar al een kerstornament of andere set verschenen met een bedrukte tegel met jaartal erop? Het mini peperkoekenhuis heeft wel een vloermat oid met '2019' op, maar dat is een sticker op eerste zicht.
Vraagje: In de nieuwe modular staat op het dak van de boekenwinkel een zwart hekwerk. Is het steentje dat gebruikt wordt voor de spijlen van het hekwerk een nieuw steentje of is het een bestaand steentje? Indien een bestaand steentje, welk steentje is het?
[ Voor 14% gewijzigd door chrisO op 06-12-2019 11:20 ]
Lijkt op 6266 "Leg Skeleton"chrisO schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:12:
[...]
Vraagje: In de nieuwe modular staat op het dak van de boekenwinkel een zwart hekwerk. Is het steentje dat gebruikt wordt voor de spijlen van het hekwerk een nieuw steentje of is het een bestaand steentje? Indien een bestaand steentje, welk steentje is het?
https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=6266#T=C
[ Voor 15% gewijzigd door MarkH NL op 06-12-2019 11:34 ]
Xbox Live: MarkH
Dank je wel, is inderdaad de 6266 "Leg Skeleton".MarkH NL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:33:
[...]
Lijkt op 6266 "Leg Skeleton"
https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=6266#T=C
Ja, die Gingerbread House, heeft een tegel met 2019 erop. Fungeert beetje als de vloermat ofzo.Kapoen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:06:
[...]
De Diner zit in mijn backlog, en de hoekgarage staat op de 'maybe' lijst van aankopen. Deze set geeft me wel weer 'instant buy' vibes om de één of andere reden. Allemaal louter subjectief natuurlijk
En die nieuwe modular... Het kan aan mij liggen maar is die nou een stuk kleiner tov Downdown Diner en Garage Corner?
Ben wel benieuwd naar de prijs hiervan? Hopelijk geen 190 zoals bij de Garage Corner.
[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 06-12-2019 13:25 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Niet lego, maar mogelijk wel een geschikte oplossing:almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen? Ik had mijn oog op de Defender laten vallen, maar deze is niet motorized, of wel? Het zou ook een set van een paar jaar oud mogen zijn; als deze maar tegen een stootje kan
CaDA C51004 Land Rover Defender
YouTube: CADA Landrover Defender - Building & Review
RC frame met daar op een technic body.. behoorlijk hufterproof
Ik heb er een liggen die stof ligt te happen, als je interesse hebt DM me maar..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
This footer is intentionally left blank
€159,99Loader schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:45:
[...]
Ben wel benieuwd naar de prijs hiervan? Hopelijk geen 190 zoals bij de Garage Corner.
De bookshop heeft wel heel veel kleine onderdelen zo te zien?Loader schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:39:
Blijft vreemd hoe lego de prijzen hanteert, de Garage Corner met 2569 parts kost 189.99 en de nieuwe Bookshop met 2504 parts kost 159.99 euro.
200 fish found!
https://brickset.com/article/47549/review-10270-bookshop
The front of the ground and first floors are like those you could see anywhere in the world, but the decorative elements on the outside of the top floor definitely give it the look of a Dutch building. The press release states that it was "inspired by the houses of Amsterdam" and that is clear to see here.
(gaat over linkergebouw) wel gaaf dat het hierop geinsipreerd is.

Lond Daer - The Blue Dragon by the Sea by Barthezz Brick, on Flickr

Lond Daer - The Blue Dragon by the Sea (Main) by Barthezz Brick, on Flickr
Ik vind de nieuwe modular trouwens ook erg geslaagd, dat Nederlandse tintje in de voorgevel scoort ook bonus punten bij me. Hoewel ik de 50's USA modulars niet onaardig vond, is deze stijl toch meer mijn ding, dus blij dat ze niet vast zitten in de USA trend.
Ik lees nu beetje in het 42108 topic op Eurobricks en daar heb ik wel even een wtf-momentje.
[YouTube: LEGO® 42108 Mobile Crane Lego @2TTOYS]
Die front outriggers.......
.....
Peak Technic /s
Superkado gekregen 😍
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
WOW, just WOW! Wat Appie zegt: het ziet er gewoon levendig uit. Abnormaal zoveel detail, echt geweldig!Barthezz Brick schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:54:
Afgelopen dagen bezig geweest met het laatste stukje Middle Earth Lond Daer dat nog te aanschouwen was als 1 geheel. Voorkant van het huis bewerkt zodat het interieur zichtbaar is. Net foto's gemaakt en ik ben best tevreden zo voor een eerste interieur![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als @WiLLoW_TieN echt zijn best doet krijgt hij misschien het bijpassende station met kerstThe Eagle schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:12:
Zou dr vanavond eens flink knuffelen als ik jou was
Die heb ik vorig jaar al van haar gekregenAls @WiLLoW_TieN echt zijn best doet krijgt hij misschien het bijpassende station met kerst
( zie b.v signature... )
Hele mooie set! Ik had mentaal al afscheid genomen van de modulars omdat de stijl van de laatste twee me niet aan sprak en ik dacht dat ze wel op die voet verder zouden gaan. Maar deze is weer in de roos. Mooie klokgevel, zeer fraaie details in print die het geheel naar 2020 trekken qua gevoel en de boom geeft het weer net die unieke touch! Met deze gebouwen is het imho een stuk makkelijker mooie straatjes te bouwen dan die Amerikaanse stijl (hoek)gebouwen.
Mm smaken verschillen. Ik vind dat teal wel mooi staan met wit en donkerblauw. Doet mij een beetje denken aan de straat met gekleurde huizen in San Francisco.mschol schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:14:
de kleur van het rechterhuisje is wel beetje bah
Lol, no product placement @1:54:Jean-Bob schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:00:
Designer video van de nieuwe modular staat ook al op youtube: [YouTube: LEGO Creator Expert Bookshop 10270 | Exclusive Designer Interview]
Hele mooie set! Ik had mentaal al afscheid genomen van de modulars omdat de stijl van de laatste twee me niet aan sprak en ik dacht dat ze wel op die voet verder zouden gaan. Maar deze is weer in de roos. Mooie klokgevel, zeer fraaie details in print die het geheel naar 2020 trekken qua gevoel en de boom geeft het weer net die unieke touch! Met deze gebouwen is het imho een stuk makkelijker mooie straatjes te bouwen dan die Amerikaanse stijl (hoek)gebouwen.
Buiten de fantastische bouwtechnieken vind ik de fotografie ook erg goed. Het licht valt binnen op een manier die jouw moc nog net wat extra's geeft. Met een standaard witte belichting was jouw moc waarschijnlijk ook al spectaculair, maar deze manier van fotograferen geeft toch net wat meer sfeerBarthezz Brick schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:54:
Afgelopen dagen bezig geweest met het laatste stukje Middle Earth Lond Daer dat nog te aanschouwen was als 1 geheel. Voorkant van het huis bewerkt zodat het interieur zichtbaar is. Net foto's gemaakt en ik ben best tevreden zo voor een eerste interieur![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thx! Het duurde even, maar dan heb je ook watKapoen schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:23:
[...]
Buiten de fantastische bouwtechnieken vind ik de fotografie ook erg goed. Het licht valt binnen op een manier die jouw moc nog net wat extra's geeft. Met een standaard witte belichting was jouw moc waarschijnlijk ook al spectaculair, maar deze manier van fotograferen geeft toch net wat meer sfeer![]()
Ik was namelijk eerst met standaard 6500K lampen begonnen, maar dat werd het niet.. oogde flets en dat wil je bij z'n scene juist niet hebben.
Uiteindelijk de foto's genomen met een 3w Led lamp (warm wit) + een lange sluitertijd op statief in een donkere kamer.
Bracht me meteen op een aantal nieuwe ideeën
Een appeltje bestaand uit Lego-stenen was wel mooier geweest. (natuurlijk in regenboog-kleuren uit de jaren 80/90)DaCoTa schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:44:
[...]
Lol, no product placement @1:54:
[Afbeelding]
Of heel simpel een Lego-sticker.
[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 07-12-2019 12:38 ]
Trein?
Global warming kerstdorp?Clavis schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:19:
Kerst dorp opgebouwd, alleen niet al teveel ruimte dus heb niet alles kunnen neerzetten helaas...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha, pas dit jaar begonnen met verzamelen. Dus volgend jaar inderdaad de witte baseplates halen als ze uitkomen. Die nepsneeuw zie ik ook niet zo zitten..CopyCatz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:21:
[...]
Global warming kerstdorp?Ik wacht met spanning op de witte base plates die volgend jaar uit moeten komen..
Die ijsvijver is slim gerecupereerd van de advent kalenderClavis schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:19:
Kerst dorp opgebouwd, alleen niet al teveel ruimte dus heb niet alles kunnen neerzetten helaas...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het mist inderdaad wat sneeuw.CopyCatz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:21:
[...]
Global warming kerstdorp?Ik wacht met spanning op de witte base plates die volgend jaar uit moeten komen..
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!
Moest meteen aan het nummer van Dean Martin en Frank Sinatra denken.
Oh the weather outside is frightful
But the fire is so delightful
Since we've no place to go
Let it snow, let it snow, let it snow
.................
..............
...................
Vandaag waren we daar op bezoek en zei opa tegen mijn zoontje: maak eens samen met papa iets. Dus zoontje gaan kiezen: kwam hij af met deze windmolen. Een set van 1963, nr 318 voor de geïntresseerden.
En ik moet zeggen: de plannetjes waren in die tijd iets minder makkelijk en duidelijk (kan ook wel te maken hebben met het feit dat er al eens een blokje kwijt geraakt of door elkaar gemengd zijn en schoonpa dan maar een paar andere gebruikt had ter vervanging) om te lezen. De hele set van 153 blokjes (volgens officiële cijfers, denk dat het er bij mijn schoonpa 156-157 zullen zijn) wordt in 8 tekeningen opgebouwd.
Jammer, zijn content was niet de meest spectaculaire ofzo, maar af en toe keek ik eens naar zijn filmpjes vanwege zijn enthousiasme en dat sappig Australisch accent. Hij geeft wel goed de pijnpunten aan voor content creators en fans van Lego:
- nieuwe videos zullen niet meer verschijnen bij aanbevelingen, je moet specifiek naar een kanaal surfen of een subscription hebben (catch21 situatie voor nieuwe kanalen)
- feedback/comments geven op een video kan niet meer, en dat is toch wat sommige content creators vragen van hun kijkers
- en dit alles los van het verlies van inkomensten
Ik vraag me af hoe een groot kanaal zoals Beyond the Brick hiermee zal omgaan, die gasten halen zeker een stuk van hun inkomsten uit advertenties. En hoe moeten wij als 'fans' nieuwe content ontdekken op joetjuub?
Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend en komt er nog (gauw) een oplossing voor deze absurde situatie.
Heeft iemand van jullie trouwens tips voor het mooi weg zetten van Lego? Bepaalde kasten of vitrines die een goede maat hebben. Zit zelf al wat rond te neuzen, maar kom niet echt uit op iets wat ik wil
Mijn zoontje heeft voor Sinterklaas het spel Lumar Command set 3842 gekregen .
Nu heeft de Sint niet gecontroleerd of er een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij zat .wel een Engelse maar ik wil graag een Nederlandse . Heeft iemand enig idee waar ik deze kan downloaden ? Op de Lego site kan ik niets vinden en op YouTube is het ook niet echt duidelijk .Ik heb een email naar Lego gestuurd maar ik ben bang dat ze dat niet meer hebben . Misschien iemand van jullie ?? Alvast bedankt!
Als je iets kleins wil voor één set dan hebben ze meen ik bij IKEA cases. Als je denkt te eindigen met een paar sets van een dergelijke grootte dan hebben ze bij IKEA ook een aantal vitrinekasten, bijv. Eentje helemaal van glas waar je op iets van 4 lagen een set kunt neerzetten; vrij goedkoop en neemt niet zoveel plek in.Mosin schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:56:
Ik word altijd zo vrolijk van die mooie bouw werken hier van iedereenHeb zelf een mooie Volkswagen Beattle gekregen, van Lego Creator. Effe kijken wanneer ik die in elkaar zet.
Heeft iemand van jullie trouwens tips voor het mooi weg zetten van Lego? Bepaalde kasten of vitrines die een goede maat hebben. Zit zelf al wat rond te neuzen, maar kom niet echt uit op iets wat ik wil
https://www.ikea.com/nl/n...vitrinekast-wit-80269122/
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 08-12-2019 10:55 ]
Die locomotief van de 60198 zit wel wat beter in elkaar dan 60052 trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door Reintji op 08-12-2019 12:58 ]
Nintendo speler sinds '94.
Zojuist gebouwd samen met de kleine man. Straks aan de slag met het treinstation.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:54:
Verlate pakjesavond met de vriendin.
Superkado gekregen 😍
[Afbeelding]
Zondag de kerst-trein (10254) in elkaar gezet. Op volle snelheid (elektromotortje erbij gekocht en ingebouwd) zie je de rails verschuiven door de middelpuntvliedende kracht (denk ik, tijd geleden dat ik natuurkunde heb gehad). En het ronddraaiende kerstboompje in één van de wagonnetjes draait ook te snel, dus die ging scheef staan. Leuk om mee te spelen dus.
Het is dat ik niet weet waar ik ze eigenlijk moet neerzetten, maar anders zou die Chiron ook al aangeschaft zijn. Alhoewel de prijs nog wel ff slikken is..
Komend weekend gaan we de trein voorzien van Powered Up en gaan we de Kerst brandweerkazerne bouwen.
... als je wat te spenderen hebt:
Maar zelf doen is natuurlijk the real thing!The price is $1.25 per square foot, so a 3,000-square-foot domicile would cost $3,750
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
geek: Australiër bouwt universele Lego-sorteermachine met kunstmatige intelli...
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ja, mooi ding. Kwam mooi op tijd tijdens een saaie meetingFraggert schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:09:
Had iemand het bericht op de FP al gezien![]()
geek: Australiër bouwt universele Lego-sorteermachine met kunstmatige intelli...
[YouTube: The WORLD'S FIRST Universal LEGO Sorting Machine]
[ Voor 195% gewijzigd door hfos op 09-12-2019 15:36 ]

(dit is mijn eerste jaar dat ik een Lego kerst "dorp" heb en ik ben van plan mijn kerst dorp ieder jaar wat groter te maken.)
Maarja, het begin is er
Welke lego moet hij nog sorteren? Alles zit in zijn sorteermachineFraggert schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:09:
Had iemand het bericht op de FP al gezien![]()
[YouTube: The WORLD'S FIRST Universal LEGO Sorting Machine]
Signature van nature
Kasteel staat er goed bijrejer schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:20:
Mijn kleine kerstdorp. Ik heb voor volgend jaar de Disney trein al gekocht 71044+40338 (dus moet een grotere tafel vinden)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(dit is mijn eerste jaar dat ik een Lego kerst "dorp" heb en ik ben van plan mijn kerst dorp ieder jaar wat groter te maken.)
Maarja, het begin is er
Disney vind ik altijd wel iets van kerst hebben(naja das mijn mening
Ik hoop nog wel een keer op Lego Disney Main Street gebouwen gaat verkopen.
Heb je nog wat gehoord hierover? Batmobile wel besteld, daarna direct een mail verzonden over de mini, aangezien die niet in mijn order zat. Daarna niets meer gehoord en zijn inmiddels bijna 2 weken verder.AppieNL schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:03:
[...]
Idd, zal dus weer bricklink worden, maar er gaat vanmiddag wel een boos telefoontje naar Lego en een eis dat ze er goed voor compenseren, want een actie van 29 november tot 5 december niet eens een halve dag uit houden is gewoon van de zotte, "op=op" of niet. Compenseren ze niet, dat wordt er ook geen batmobile gekocht van €250 en boren ze dus zichzelf omzet door de neus. De mini was namelijk de enige reden dat ik bereid was er nu 1 te kopen ipv ergens volgend jaar.
Nee, want ik heb hem in de Lego Store Utrecht gekocht die vrijdag waar ze nog ruime voorraad hadden om 2 uur 's middags van beide. Dit heb ik hier toen ook gemeld voor anderen, maar toen niet gezegd dat ik er zelf dus ook 1 had gekocht, dus ik snap de verwarring.small2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:20:
[...]
Heb je nog wat gehoord hierover? Batmobile wel besteld, daarna direct een mail verzonden over de mini, aangezien die niet in mijn order zat. Daarna niets meer gehoord en zijn inmiddels bijna 2 weken verder.
Een oud huisgenoot van MrsT doet net zoiets maar dan voor auto's..digilb schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:47:
Erg leuk idee: https://www.boredpanda.com/lego-home-replica-little-brick-lane/
... als je wat te spenderen hebt:
[...]
Maar zelf doen is natuurlijk the real thing!
https://jeroenottens.com/contact/
Dat is ook een dure hobby maar als je een supercar kan betalen is $5K voor een lego versie geen probleem.

Hij is trouwens ex-lego designer, dus heeft een goede pedigree..
[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 10-12-2019 17:30 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nostalgie ten top!almightyarjen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:31:
De voortgang van mijn 12V layout gaat traag: het is een enorme puzzel om de rails en de wegenplaten goed op elkaar aan te laten sluiten![]()
[Afbeelding]
Ik zie je potentiele problemen veel dubbele overwegen op onhandige locaties, zoals die 4 dubbele overweg, waarvan 2 sporen nog deels in een bocht over de weg lopen. Waarvoor dient dat doodlopende spoor rechts bij de 4 dubbele overweg?
Kan een Lego 12v transformator wel zoveel rails/treinen van voldoende vermogen voorzien? Bij mijn oude Marklin treinbaan had je al snel extra transformators nodig indien je met >4 treinen tegelijkertijd wilde gaan rijden. En bij grote banen moest je ook de rails op meerdere plaatsen aansluiten op de trafo(s) anders had je op de verste punten van de trafo een te lage spanning op de baan met als gevolg stotterende treintjes...
Leuke variant op de 'ultieme' 7777 baan zo te zienalmightyarjen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:31:
De voortgang van mijn 12V layout gaat traag: het is een enorme puzzel om de rails en de wegenplaten goed op elkaar aan te laten sluiten![]()
[Afbeelding]
Gebruik je trouwens 1 aansluiting op de baan vanaf de transformator?
Ah dit duschrisO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:37:
Kan een Lego 12v transformator wel zoveel rails/treinen van voldoende vermogen voorzien? Bij mijn oude Marklin treinbaan had je al snel extra transformators nodig indien je met >4 treinen tegelijkertijd wilde gaan rijden. En bij grote banen moest je ook de rails op meerdere plaatsen aansluiten op de trafo(s) anders had je op de verste punten van de trafo een te lage spanning op de baan met als gevolg stotterende treintjes...
[ Voor 42% gewijzigd door B2 op 11-12-2019 14:55 ]
Ja die overweg met vier sporen waarvan er halverwege een bocht begint kan -echt niet- anders: ik heb de ruimte gewoon niet. Ik had al bedacht dat alleen de linkerzijde van de weg een overweg wordt, ik zet er wel een paar verkeersborden bij. Het doodlopende spoor is een extra rangeerspoortje: kan ik een paar wagonnetjes kwijt; staat altijd leuk.chrisO schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:37:
[...]
Nostalgie ten top!Ik zie veel van de sets waar ik toen ik nog klein was heel veel mee speelde.
Ik zie je potentiele problemen veel dubbele overwegen op onhandige locaties, zoals die 4 dubbele overweg, waarvan 2 sporen nog deels in een bocht over de weg lopen. Waarvoor dient dat doodlopende spoor rechts bij de 4 dubbele overweg?
Met grote banen heb ik veel ervaring dus don't worry: er zijn 4 a 5 transformatoren voorzien
Jah, de 7777 baan paste net niet, dus ik heb helaas wat wijzigingen aan moeten brengen.
En vwb baanisolatie: kan heel simpel. Stukje plakband om de binnetjes van de middengeleider. Zie je niks van, werkt als een tierelier. En als je met de juiste snelheid van het ene deel naar het andere rijdt, rijdt ie zo verder. Wil ie dan ineens terug moet je je snoertjes ff andersom aansluiten
https://www.ad.nl/rotterd...r-van-nederland~acdf2058/
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik moet wat ruimte overhouden aan de zijkanten, ik wil nog een achtergrond toevoegen. Bedankt voor de tip van de plakbandjes, die kende ik nog niet!The Eagle schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:30:
Kan wel andersRechts (en links) naast je baan heb je nog ruimte. Alles wat je nu qua baan op de foto horizontaal ziet gaan kan nog 1 stuk rechte rails tussen. Dan heb je je hele overweg recht
En vwb baanisolatie: kan heel simpel. Stukje plakband om de binnetjes van de middengeleider. Zie je niks van, werkt als een tierelier. En als je met de juiste snelheid van het ene deel naar het andere rijdt, rijdt ie zo verder. Wil ie dan ineens terug moet je je snoertjes ff andersom aansluiten
Zat het ook te luisteren, gaaf die selectie procedure, en uiteraard gefeliciteerd voor degene die gekozen is!Pierre schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:57:
Net op Radio 1 de Master Builder uit Nederland
https://www.ad.nl/rotterd...r-van-nederland~acdf2058/
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zelfde geldt voor het grote harry potter kasteel. Wil ze beide maar niet voor de hoofdprijs natuurlijk
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwacht dat je beide over paar jaar nog wel kunt kopen; Harry kasteel is gigantisch, is niet zo’n hardloper. Assembly square is “milestone” set, ligt ook nog vaak op de schappen.harley schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:17:
Kwam erachter dat ik de Assembly square nog niet had. Hoe lang zou die nog in productie/leverbaar zijn ?
Zelfde geldt voor het grote harry potter kasteel. Wil ze beide maar niet voor de hoofdprijs natuurlijk
Assembly; hemleys (?) ik goed in de gate houden
//edit @Kapoen stel niet dat deze in productie blijven, maar beide sets zijn redelijk aan de prijs (geen hardlopers) die vind je nog wel ergens op de schap in stoffige Lego zaak ergens in t land
Verwacht dat diner en garage er relatief sneller uit zullen gaan; diner lijkt niet echt succes (vind m super, maar ligt hier ook nog niet op de ‘te bouwen stapel’)
[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 12-12-2019 22:19 ]
enharley schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:17:
Kwam erachter dat ik de Assembly square nog niet had. Hoe lang zou die nog in productie/leverbaar zijn ?
Het probleem is dat Lego hun eigen patroon qua modulars af en toe eens overhoop gooit. Zo is de Parisian Restaurant die er nu uitgaat dubbel zo lang in productie gebleven dan jongere modellen zoals de Brick Bank en Detective's Office. Als we de 'normale situatie' aanhouden dat een model twee jaar in productie blijft dan kan de Assembly Square set (eind) volgend jaar al verdwijnen, aangezien dit het oudste model is. Daar komt bij dat de AS dan ook al langer in productie zal zijn dan normaal (4 t.o.v. 2 jaar).himlims_ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:32:
[...]
Verwacht dat je beide over paar jaar nog wel kunt kopen; Harry kasteel is gigantisch, is niet zo’n hardloper. Assembly square is “milestone” set, ligt ook nog vaak op de schappen.
Assembly; hemleys (?) ik goed in de gate houden
Op deze website vind je een mooi overzicht van productiejaren van modulars: link
Dus ik durf niet stellen dat Assembly Square nog jaren in productie zal blijven, maar het kan best uiteraard.
Lego heeft de verkoopcijfers en marktonderzoeken om zo'n beslissingen te nemen, daar hebben wij geen zicht in.
https://www.bricktastic.n...LiF5rLnFOPlNOfX2T29D0oCJE
Die polybag is gekoppeld aan een PayPal actiecode, welke alleen geldig is als je in de Webwinkel bestelt. Krijg je dus niet in de fysieke LEGO winkel. PayPal is recent toegevoegd als betaalmethode en PayPal wil natuurlijk graag stimuleren dat mensen meer gebruik gaan maken van PayPal om online te betalen. Marktaandeel veroveren door cadeautjes uit te delen...avdieren schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:48:
Iemand een idee wat dit voor polybag zou kunnen zijn en/of in de gelegenheid om langs 1 vd stores te gaan?
Zelfde reden als waarom je recentelijk bij Intertoys met een PayPal code nog 10% extra korting kon krijgen op een bestelling. Daarom had ik toen de Corner Garage bij Intertoys besteld en kwam de bestelling toen uit op €126. (Helaas heeft Intertoys na een week geen update over mijn bestelling te geven maar besloten dat ze geen voorraad meer hebben en mijn bestelling te annuleren. Bastards!
Wat de Assembly Square betreft ... Die is na de pensionering van Parisian Restaurant de oudste Modular set die nog in productie is. Vanwege de hogere prijs zal die ook minder hard verkopen en schat ik zo in dat die set er eind 2020 wel uit zal gaan. Dus je hebt nog een jaar en als je hem niet wilt missen zou ik snel toeslaan als hij nog ergens eens in de aanbieding komt!
Nee kan niet. Overigens kun je nu ook LEGO Star Wars 40362 Battle of Endor kiezen, maar die promotie is alleen voor Star Wars-bestellingen.avdieren schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:48:
Iemand een idee wat dit voor polybag zou kunnen zijn en/of in de gelegenheid om langs 1 vd stores te gaan?
https://www.bricktastic.n...s-in-de-lego-online-shop/
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked