als je het daarom gaat, dan gewoon via Mastercard toch?Lord Sheep schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:13:
[...]
Okidoki, ga ik dat maar ff proberen voordat ik weer achter het net vis.
Vond PayPal wel handig ivm verzekerde verzending enzo.
Tnx
Is dat black friday poppetje nu al op, die kreeg je vandaag toch bij een besteding van 75 euro? Krijg hem maar niet te zien in mijn winkelmandje

Op promobricks staat dat deze promotie pas loopt vanaf 9u vandaag.moer schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:16:
Is dat black friday poppetje nu al op, die kreeg je vandaag toch bij een besteding van 75 euro? Krijg hem maar niet te zien in mijn winkelmandje
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Staat ook op de officiële website vermeld.Kapoen schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:19:
[...]
Op promobricks staat dat deze promotie pas loopt vanaf 9u vandaag.
Ow jee, ik heb de Speed Champions series ontdekt van LEGO.
Nu wil ik ze eigenlijk allemaal wel verzamelen want ik vind ze eigenlijk verrassend leuk. Het voordeel is dat de prijs van zo’n auto nog leuk is, zeker als je ze met een aanbieding kan kopen. Het is wel jammer dat de oudere sets niet echt meer te verkrijgen zijn, zo had ik o.a. die LMP1 Porsche wel willen hebben. Voor nu heb ik de witte Porsche en de Ferrari F40 maar waarschijnlijk bestel ik nog wel het e.e.a. er bij. Zowel de Ford Fiesta WRC als de Chevrolet Camaro staan nog wel op mijn lijst, de McLaren Senna boeit mij dan weer wat minder.

Nu wil ik ze eigenlijk allemaal wel verzamelen want ik vind ze eigenlijk verrassend leuk. Het voordeel is dat de prijs van zo’n auto nog leuk is, zeker als je ze met een aanbieding kan kopen. Het is wel jammer dat de oudere sets niet echt meer te verkrijgen zijn, zo had ik o.a. die LMP1 Porsche wel willen hebben. Voor nu heb ik de witte Porsche en de Ferrari F40 maar waarschijnlijk bestel ik nog wel het e.e.a. er bij. Zowel de Ford Fiesta WRC als de Chevrolet Camaro staan nog wel op mijn lijst, de McLaren Senna boeit mij dan weer wat minder.
het is nu 9u geweest, dus ik wilde wat gaan bestellen via shop@lego. maar nog geen poppetje te zien in winkelmand. bij anderen wel ?Kapoen schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:19:
[...]
Ik heb het over Powered Up. Dat is de Bluetooth controller. Daar is geen v1/v2 van toch? Firmware is updatable. Ik kan in de App nu wel meerdere hubs pairen, maar die app is onhandig omdat de trein stopt zodra je telefoon standby is / de app in background gaat.DukeBox schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:59:
[...]
Voor de v1 weet ik het niet zeker maar voor de v2 bestaat er geen remote.
Omdat je het eerst over de smart hub had.Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:12:
Ik heb het over Powered Up. Dat is de Bluetooth controller. Daar is geen v1/v2 van toch? Firmware is updatable. Ik kan in de App nu wel meerdere hubs pairen, maar die app is onhandig omdat de trein stopt zodra je telefoon standby is / de app in background gaat.
De Powered UP! zijn zelfs 3 versies (revisies) van maar zijn qua werking (mogelijkheden en firmware) gelijk. Het koppelen van 2 hubs op 1 remote is niet lastig alleen moet je rekening houden dat de dan nog maar 1 poort kan gebruiken per hub. Oftewel op hub 1 poort A en op hub 2 poort B. Beiden zijn dan toegewezen aan een zijde van de remote.
Het pairen gaat niet anders dan met een enkele hub, je zorgt eerst dat 1 set werkt (makkelijkst is de hub met poort A eerst). Vervolgens zorg je dat de 2e hub uit staat, dan druk je op hub met poort B de pair knop in en druk je op de remote ook op pair. Allen (remote en beide hubs) krijgen dan dezelfde kleur.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De SC serie is inderdaad erg leuk!vhal schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:35:
Ow jee, ik heb de Speed Champions series ontdekt van LEGO.![]()
Voor goede deals check vooral amazon.de en kruidvat/trekpleister. De laatste twee winkels hebben regelmatig een 25% (of soms zelfs meer) kortingsactie. En bij amazon.de kun je vaak nog extra korting krijgen door een zgn. coupon aan te klikken. Deze extra korting zie je niet terug op brickwatch.
Bijvoorbeeld de Camaro en F40, deze zijn nu met deze korting voor rond de 10 euro te koop.
O ja, de sets uit maart 2018 zijn eind dit jaar retired.
https://www.brickwatch.ne...eed-Champions?order=added
Dus als je deze nog wil hebben, moet je niet te lang wachten. B.v. de door jou genoemde Fiesta, maar ook de Mustang en de set met twee Porsches.
Zelf heb ik minder met Amerikaanse auto's, maar ik heb toch de Mustang en de set met twee Dodges gekocht. Ik weet zeker dat ik later spijt krijg als ze retired zijn (bij de Dodge set duurt dat nog wel even), ook al is het maar voor het idee dat je een heel jaargang hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 02-12-2019 09:47 ]
Ik krijg hier altijd wel een dubbel gevoel van moet ik zeggen.WiLLoW_TieN schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:24:
Net weer buiten bij Makro Amsterdam.
Weer € 503,43 lichter...😎
[Afbeelding]
Koopje...2de stuk speelgoed 50% korting
Leuk dat je gaat handelen met Lego maar moet daarmee hier gepronkt worden?
Niet echt iets voor dit topic.
Of gaat het je om de parts en ga je iets moois maken, dan heb ik niks gezegd
Zucht!, Wat een ongeloofelijk saai en voor simpel gebouw van 3000! steentjeshimlims_ schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:58:
[Afbeelding]
https://ideas.lego.com/pr...bb-43f7-9fd4-6633cf57ddda heeft de 10.000 behaald

Kunnen ze bij Lego niet de eisen van de Ideas sets aanpassen, zoiets van dat sets van boven de 1000 steentjes 2x zoveel stemmen moeten krijgen voor elke 500 steentjes meer dan de eerste 1000, dan komen saaie sets zoals deze nooit aan de benodigde aantal stemmen.
Ik ben dit niet met je eens. Ik vind het een geslaagd ontwerp, leuke details in het ontwerp welke linken naar de film. Ik zie wel dat deze set commercieel zou werken.chrisO schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:10:
[...]
Zucht!, Wat een ongeloofelijk saai en voor simpel gebouw van 3000! steentjes![]()
Kunnen ze bij Lego niet de eisen van de Ideas sets aanpassen, zoiets van dat sets van boven de 1000 steentjes 2x zoveel stemmen moeten krijgen voor elke 500 steentjes meer dan de eerste 1000, dan komen saaie sets zoals deze nooit aan de benodigde aantal stemmen.
Ik vind het ontwerp ook erg geslaagd, wellicht dat ze aan de buitenkant nog iets meer kerstversiering of zelfs iets met led's kunnen doen maar dat zal wel niet.almightyarjen schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:14:
[...]
Ik ben dit niet met je eens. Ik vind het een geslaagd ontwerp, leuke details in het ontwerp welke linken naar de film. Ik zie wel dat deze set commercieel zou werken.
Als het eentonig stapelen van steentjes je ding is en je daar ~350-400 Euro voor wil uitgeven... Ik zie graag meer leuke (snot) technieken, die in deze build op enkele details in de inrichting na volledig ontbreken.almightyarjen schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:14:
[...]
Ik ben dit niet met je eens. Ik vind het een geslaagd ontwerp, leuke details in het ontwerp welke linken naar de film. Ik zie wel dat deze set commercieel zou werken.
Het huis lijkt inderdaad op het huis uit de film en bevat ook details van scenes uit de film, maar dat maakt het nog geen leuke build.
Correctie: de fabriek waar de Europese LEGO onderdelen daadwerkelijk gemaakt worden staat in Hongarije. De fabriek waar de onderdelen gesorteerd in de juiste zakjes in de juiste dozen samengevoegd worden staat in Tsjechië.AppieNL schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:46:
@meesje
Dat was een dingetje een paar jaar terug met Dimension setjes in vooral Amerika. Short story: slechte batch uit de fabriek in Mexico. Dus nu wellicht een slechte batch uit de fabriek in Tsjechië (daar komen iig het grootste gedeelte van de EU steentjes vandaan dacht ik).
Ik ben het helemaal met je eens. Ook al is het een goed gelijkende versie van het huis uit de film, dan nog vind ook ik het een saai ontwerp en zou ik dit zeker niet kopen. Dan vind ik de Tree House set uit de Ideas reeks een veel mooiere en interessantere set. Alleen €200 vind ik dan wel weer heel veel geld daarvoor. Maar wie weet komt die volgend jaar wel met 30% korting in de Black Friday sale.chrisO schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:27:
Als het eentonig stapelen van steentjes je ding is en je daar ~350-400 Euro voor wil uitgeven... Ik zie graag meer leuke (snot) technieken, die in deze build op enkele details in de inrichting na volledig ontbreken.
Het huis lijkt inderdaad op het huis uit de film en bevat ook details van scenes uit de film, maar dat maakt het nog geen leuke build.
[ Voor 42% gewijzigd door Haay op 02-12-2019 10:41 ]
Leuke toevoeging voor het Kerst dorp.himlims_ schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:58:
[Afbeelding]
https://ideas.lego.com/pr...bb-43f7-9fd4-6633cf57ddda heeft de 10.000 behaald
Is alleen jammer dat er altijd 1 set bij zit die mega frickin' duur is voor als je alleen in de auto's geïnteresseerd bent (bijv 75889). Die 250 GTO ga ik nog wel een keer bricklinken.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 02-12-2019 10:55 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hoe dacht je dat echte huizen gebouwd werden?chrisO schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:27:
[...]
Als het eentonig stapelen van steentjes je ding is en je daar ~350-400 Euro voor wil uitgeven... Ik zie graag meer leuke (snot) technieken, die in deze build op enkele details in de inrichting na volledig ontbreken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Waarom denk je dat ik geen bouwvakker ben geworden? Te eentonig.Señor Sjon schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:19:
[...]
Hoe dacht je dat echte huizen gebouwd werden?
Hier even mijn ervaring van vanochtend:Loader schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:16:
[...]
Lego doet nooit moeilijk, hier op tweakers wordt lego geroemd om zijn klantenservice.
Ik wilde die online only Brick Friday minifig en nog een Kerstboom set hebben, en heb een Tantive IV in mijn mandje gedaan. Die twee items kwamen erbij, en vervolgens heb ik in het beloningscentrum voor €50 VIP-punten ingeleverd. Ik kreeg een code, die ik een stapje terug in het proces bij mijn mandje kon invoeren. Daarna betaald, en me meteen gerealiseerd dat de Kerstboom ineens weg was.
Ik heb de klantenservice gebeld, en die meldde me dat de Kerstboom echt net op was. Dat moest dus zijn gebeurd terwijl ik die code aan het invoeren was. Hij ging even kijken en zag dat er nog precies één in een ander systeem oid stond, en daarvoor heeft hij een aparte order voor me aangemaakt.
Was te vroeg inderdaad, heb daar overheen gelezen. Zie hem nu welKapoen schreef op maandag 2 december 2019 @ 06:19:
[...]
Waarom gaan die kortingsacties wel om 00.00 in en dit pas om 9h
[ Voor 8% gewijzigd door moer op 02-12-2019 11:33 ]
Niet van Lego en zeker niet door simpelweg steen te stapelen, als dat bij jou huis wel het geval is dan zou ik maar snel gaan rennen voor de boel instort.Señor Sjon schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:19:
[...]
Hoe dacht je dat echte huizen gebouwd werden?
Bedankt voor deze informatie, ik heb net 3 auto’s (Fiesta, Camaro en de Mustang) via amazon besteld met die couponcode’s. Het kan uiteraard nog wel wat goedkoper maar dan praat je hooguit over een euro en het is dan maar de vraag of Kruidvat/Trekpleister ze dan verkoopt. Voor wat betreft de retired auto’s uit 2018, geldt dit dan voor alles uit 2018? Ik zie namelijk dat er eind 2018 ook nog wel wat is uitgebracht. De groene Porsche boeit mij wat minder omdat deze nagenoeg hetzelfde is als de nieuwe witte. Wel wil ik nog de Ferrari 488 GT3 hebben.meesje schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:36:
[...]
De SC serie is inderdaad erg leuk!
Voor goede deals check vooral amazon.de en kruidvat/trekpleister. De laatste twee winkels hebben regelmatig een 25% (of soms zelfs meer) kortingsactie. En bij amazon.de kun je vaak nog extra korting krijgen door een zgn. coupon aan te klikken. Deze extra korting zie je niet terug op brickwatch.
Bijvoorbeeld de Camaro en F40, deze zijn nu met deze korting voor rond de 10 euro te koop.
O ja, de sets uit maart 2018 zijn eind dit jaar retired.
https://www.brickwatch.ne...eed-Champions?order=added
Dus als je deze nog wil hebben, moet je niet te lang wachten. B.v. de door jou genoemde Fiesta, maar ook de Mustang en de set met twee Porsches.
Zelf heb ik minder met Amerikaanse auto's, maar ik heb toch de Mustang en de set met twee Dodges gekocht. Ik weet zeker dat ik later spijt krijg als ze retired zijn (bij de Dodge set duurt dat nog wel even), ook al is het maar voor het idee dat je een heel jaargang hebt.
Zag dat de nieuwe SC-serie 8 studs breed zijn, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt…
Mijn telefoonrekening denkt daar anders over gezien hun internationale nummerLoader schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:16:
[...]
Lego doet nooit moeilijk, hier op tweakers wordt lego geroemd om zijn klantenservice.
[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 02-12-2019 12:02 ]
Volgens mij is de voorraad bij Kruidvat/TP wat betreft SC nu een beetje op aan het raken. Ik hoop dat ze straks de 8 studs breed sets ook gaan verkopen. 45 euro klinkt toch een stuk vriendelijker dan de 60 euro voor de duurdere 2020 set.vhal schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:01:
[...]
Bedankt voor deze informatie, ik heb net 3 auto’s (Fiesta, Camaro en de Mustang) via amazon besteld met die couponcode’s. Het kan uiteraard nog wel wat goedkoper maar dan praat je hooguit over een euro en het is dan maar de vraag of Kruidvat/Trekpleister ze dan verkoopt. Voor wat betreft de retired auto’s uit 2018, geldt dit dan voor alles uit 2018? Ik zie namelijk dat er eind 2018 ook nog wel wat is uitgebracht. De groene Porsche boeit mij wat minder omdat deze nagenoeg hetzelfde is als de nieuwe witte. Wel wil ik nog de Ferrari 488 GT3 hebben.
Ik kan het niet zo snel meer vinden, maar volgens mij gaan de vijf sets, op BW toegevoegd op 01-03-2018, dit jaar met pensioen, die van eind dec. 2018 niet, die blijven nog even. De dubbel Porsche set en de grote Ferrari set (drie auto's) zijn nu al moeilijk(er) te krijgen.
Om de drukte te spreiden?moer schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:31:
[...]
Was te vroeg inderdaad, heb daar overheen gelezen. Zie hem nu wel
Waarom gaan die kortingsacties wel om 00.00 in en dit pas om 9h
Om mensen over te halen én om 00:00 die Caroussel én dan tegen 9:00 iets twv €75 voor de brick friday minifig te laten kopen?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Bellen? Je kan ook een mailtje sturen, ze sturen binnen 1 - 3 dagen een antwoord.vhal schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:01:
[...]
Bedankt voor deze informatie, ik heb net 3 auto’s (Fiesta, Camaro en de Mustang) via amazon besteld met die couponcode’s. Het kan uiteraard nog wel wat goedkoper maar dan praat je hooguit over een euro en het is dan maar de vraag of Kruidvat/Trekpleister ze dan verkoopt. Voor wat betreft de retired auto’s uit 2018, geldt dit dan voor alles uit 2018? Ik zie namelijk dat er eind 2018 ook nog wel wat is uitgebracht. De groene Porsche boeit mij wat minder omdat deze nagenoeg hetzelfde is als de nieuwe witte. Wel wil ik nog de Ferrari 488 GT3 hebben.
[...]
Mijn telefoonrekening denkt daar anders over gezien hun internationale nummer
Dank je! Eindelijk gelukt. Heb nu 2 treinen op 1 remote. Eén in port A van hub 1 en ander in port B van hub 2.DukeBox schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:28:
[...]
Omdat je het eerst over de smart hub had.
De Powered UP! zijn zelfs 3 versies (revisies) van maar zijn qua werking (mogelijkheden en firmware) gelijk. Het koppelen van 2 hubs op 1 remote is niet lastig alleen moet je rekening houden dat de dan nog maar 1 poort kan gebruiken per hub. Oftewel op hub 1 poort A en op hub 2 poort B. Beiden zijn dan toegewezen aan een zijde van de remote.
Het pairen gaat niet anders dan met een enkele hub, je zorgt eerst dat 1 set werkt (makkelijkst is de hub met poort A eerst). Vervolgens zorg je dat de 2e hub uit staat, dan druk je op hub met poort B de pair knop in en druk je op de remote ook op pair. Allen (remote en beide hubs) krijgen dan dezelfde kleur.
Kun je ze ook tegelijkertijd besturen dan?Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:00:
[...]
Dank je! Eindelijk gelukt. Heb nu 2 treinen op 1 remote. Eén in port A van hub 1 en ander in port B van hub 2.
Wat bedoel je hier precies mee ?B2 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:49:
Kun je ze ook tegelijkertijd besturen dan?
Je kan met 1 remote óf 2 kanalen ( A en B ) afzonderlijk besturen óf meerdere dezelfde kanalen tegelijk.
Je kan in totaal 5 Powered Up hub's op 1 remote koppelen maar je hebt uiteraard maar 2 afzonderlijke aan sturingen.
In sommige gevallen kan het nuttig zijn wanneer je een zware trein hebt of iets anders wat aansturing in tandem nodig heeft. Zo kan je dus meerdere hubs met sturing en/of verlichting of sensoren gebruiken op 1 remote zonder y-kabels. Het enige dat niet met y-kabels werkt zijn de sensoren.
Het liefst zou ik een hub zien met 3 kanalen, dan kan je zowel de motor, licht als sensoren tegelijk gebruiken. Ik gebruik de sensor om de trein automatisch te laten stoppen op stations en om botsingen met andere treinen te voorkomen (soort van adaptive cruise control).
[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 03-12-2019 10:55 ]
Bezig met de Landrover Defender 42110. Ik heb het chassis af, schijnbaar is dat het leukste deel
Ik vind wel dat de versnellingsbak heel erg stroef gaat, zelfs als ik aan een as draai ipv aan de kruiskoppeling. We zien wel hoe dat uitpakt. En sommige bouwtechnieken snap ik niet.
Stap 324:

Hier moet je een Axle and pin connector in een panel duwen, maar die axle heeft geen grip, dus die valt er steeds uit. Die pin connector hebben ze ook met een pin, dus waarom gebruiken ze die niet. Sterker nog, dat onderdeel wordt ook nog 2x gebruikt in deze set, dus waarom geen 3x?
Stap 325:

Hier moet je een axle pin 3L gebruiken, maar gaat door een normaal gat en komt later in een liftarm, dus ook weer geen grip. Een 3L pin was ook mogelijk geweest (alleen tegenwoordig kunnen die alleen in blauw schijnbaar).

Ik snap zoiets nog van een MOC omdat die werken met de beschikbare onderdelen van een set, maar Lego heeft de beschikking over alle onderdelen, en dan zoiets. Ik vind het vreemd.
Ik had nog foto's gemaakt, maar die zijn een beetje mislukt (te donker en onscherp/ruis)
Maar het is weer 1 grote kermis aan kleuren. Ik vind dat zo jammer. Ook jammer dat de meeste van die rode en bruine onderdelen niet eens in een andere kleur verkrijgbaar zijn.
Stap 324:

Hier moet je een Axle and pin connector in een panel duwen, maar die axle heeft geen grip, dus die valt er steeds uit. Die pin connector hebben ze ook met een pin, dus waarom gebruiken ze die niet. Sterker nog, dat onderdeel wordt ook nog 2x gebruikt in deze set, dus waarom geen 3x?
Stap 325:

Hier moet je een axle pin 3L gebruiken, maar gaat door een normaal gat en komt later in een liftarm, dus ook weer geen grip. Een 3L pin was ook mogelijk geweest (alleen tegenwoordig kunnen die alleen in blauw schijnbaar).

Ik snap zoiets nog van een MOC omdat die werken met de beschikbare onderdelen van een set, maar Lego heeft de beschikking over alle onderdelen, en dan zoiets. Ik vind het vreemd.
Ik had nog foto's gemaakt, maar die zijn een beetje mislukt (te donker en onscherp/ruis)

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 03-12-2019 10:28 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het verschil in kleuren voor bepaalde onderdelen die van buiten niet zichtbaar zijn is om het overzichtelijk te houden wat je aan het doen bent. Volgens mij.
De Steamboat Willy is ook intern met wat kleuren. Je wordt anders echt gek van het zwart en wit.
De Steamboat Willy is ook intern met wat kleuren. Je wordt anders echt gek van het zwart en wit.
Ja dat kan, de remote heeft 2 setjes knoppen, voor port A en port B. Links stuurt trein 1 via port A aan en rechts trein 2 op port B. Je kunt ook beide treinen op dezelfde port aansluiten, dan gaan ze tegelijk.
Hm, nog eens proberen dan. Ik krijg beide hubs niet aan de remote. 1 wil wel maar de 2de koppelt niet. Die blijft wit knipperen, de remote ook.Erapaz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:35:
[...]
Ja dat kan, de remote heeft 2 setjes knoppen, voor port A en port B. Links stuurt trein 1 via port A aan en rechts trein 2 op port B. Je kunt ook beide treinen op dezelfde port aansluiten, dan gaan ze tegelijk.
Zolang een 2e remote actief is (lees: een BT signaal send) zal de al gekoppelde remote NIET pairen.B2 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:48:
Hm, nog eens proberen dan. Ik krijg beide hubs niet aan de remote. 1 wil wel maar de 2de koppelt niet. Die blijft wit knipperen, de remote ook.
@B2 ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk gelukt door eerst 1 hub te pairen. Laat vervolgens de hub en de remote aanstaan. Hub 2 staat nu nog uit. Druk nu een paar tellen tegelijk op de groene knop op hub 2 en de remote. Niet te lang, anders gaat de remote weer uit. Als het goed is krijgt hub 2 nu dezelfde kleur als de rest en is die ook gepaired.
@DukeBox Klopt, dit geldt ook voor je mobiel!
[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 03-12-2019 10:58 ]
Het is wel makkelijker met onderdelen zoeken, dat wel. Maar het ziet er niet uit. Bij de steamboat zie je naderhand al die kleuren niet meer, maar bij een technic set is dat vrijwel niet te voorkomen. Check de onderkant.Arunia schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:34:
Het verschil in kleuren voor bepaalde onderdelen die van buiten niet zichtbaar zijn is om het overzichtelijk te houden wat je aan het doen bent. Volgens mij.

Hoewel onderdeel b, c of d "beter zijn", hoeft het niet. Bij de constructie die je gebruikt als voorbeeld maakt het verder niet uit met wat het vast zit, het zit vast dankzij die enkele 2L zwarte pin. Je moet je ook bedenken dat een kind het ding ook weer moet kunnen demonteren en dan is dit makkelijker. Zeker als er niet zo'n pin met pinhole op de zijkant van een paneel zit. Die pin is namelijk zo'n beetje de meest vastzittende pin in Lego's arsenaal. Je kan er geen as door steken op die locatie in het paneel om hem van achter eruit te wippen. Dus de opties van het kind zijn: trekken of tandjes.zonoskar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:21:
Bezig met de Landrover Defender 42110. Ik heb het chassis af, schijnbaar is dat het leukste deelIk vind wel dat de versnellingsbak heel erg stroef gaat, zelfs als ik aan een as draai ipv aan de kruiskoppeling. We zien wel hoe dat uitpakt. En sommige bouwtechnieken snap ik niet.
Stap 324:
[Afbeelding]
Stap 325:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet je eens naar de 42082 kijken, dat is pas een kleurenorgie (niet mijn foto):zonoskar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:45:
[...]
Het is wel makkelijker met onderdelen zoeken, dat wel. Maar het ziet er niet uit. Bij de steamboat zie je naderhand al die kleuren niet meer, maar bij een technic set is dat vrijwel niet te voorkomen. Check de onderkant.
[Afbeelding]
https://farm1.staticflick...68615422_229f44c03f_o.jpg
Ik heb hem net weer helemaal gedemonteerd en terug gestopt in genummerde zakjes. Oranje connectorpins, maar ook in het zwart in hetzelfde model. Waarom niet alles zwart als je model uiteindelijk toch rood/zwart is. Gebruik dan enkel de zwarte versie, ook al bouwt dat dan wat moeilijker.
This footer is intentionally left blank
Ik zie trouwens dat de volgende Creator Expert Modular Building (set nummer 10270) een Bibliotheek gaat worden!
- 2504 LEGO onderdelen
- Prijs (in Duitsland): €179,99. Zelfde prijs dus als de 10264 Corner Garage, dus zal hier ook wel €189,99 gaan kosten.
Officiële aankondiging zal vermoed ik (?) later deze week plaatsvinden...
- 2504 LEGO onderdelen
- Prijs (in Duitsland): €179,99. Zelfde prijs dus als de 10264 Corner Garage, dus zal hier ook wel €189,99 gaan kosten.
Heb je een bron/link?Haay schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:54:
Ik zie trouwens dat de volgende Creator Expert Modular Building (set nummer 10270) een Bibliotheek gaat worden!
- 2504 LEGO onderdelen
Of zijn er nog geen foto’s beschikbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 03-12-2019 18:31 ]
Omdat het uiteindelijk kinderspul is en moeilijker bouwen dan niet klopt...?. Waarom niet alles zwart als je model uiteindelijk toch rood/zwart is. Gebruik dan enkel de zwarte versie, ook al bouwt dat dan wat moeilijker.
Niet eens per se alleen voor kinderen imo. Als ik alles in het zwart bouw in bijv. een MOC chassis, zie ik uiteindelijk geen ene zak meer als ik wat wil oplossen/corrigeren/ruimte zoeken e.d. Sindsdien neig ik naar LBG als ik iets moet bouwen wat je uiteindelijk toch niet/nauwelijks meer ziet of wanneer je het juist wil showen aan mensen, het niet 1 grote zwarte vlek is42erik schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:32:
[...]
Omdat het uiteindelijk kinderspul is en moeilijker bouwen dan niet klopt...?
Heb je een linkje?Haay schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:54:
- 2504 LEGO onderdelen
Ik heb hem helemaal af, dat was best een kluszonoskar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:45:
[...]
Het is wel makkelijker met onderdelen zoeken, dat wel. Maar het ziet er niet uit. Bij de steamboat zie je naderhand al die kleuren niet meer, maar bij een technic set is dat vrijwel niet te voorkomen. Check de onderkant.
[Afbeelding]
Nieuwe modulair? Hopelijk weer in de jaren '50 stijl; de laatste twee vond ik erg geslaagd
Klinkt als een differentieel verkeerd om op 1 van de assen.GoEV6 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:46:
[...]
Ik heb hem helemaal af, dat was best een klus. Helaas heb ik ergens een foutje gemaakt en rijdt hij niet. Het rechter achterwiel draait de verkeerde kant op waardoor de auto niet kan rijden. Dus ik ben bang dat hij voor (een groot) deel uit elkaar moet....
Zal wel leuk zijn ja, een straatje jaren 50.almightyarjen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:07:
Nieuwe modulair? Hopelijk weer in de jaren '50 stijl; de laatste twee vond ik erg geslaagd
In die nieuwe modularbeschrijving vind ik vooral "Alarmfunctionen für Sparfüchse" erg interessant klinken.
Vooral in het kader van een bibliotheek/boekwinkel.
Vooral in het kader van een bibliotheek/boekwinkel.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb hem ook af. 7 uur mee bezig geweest. Ik denk dat je ergens een diff verkeerd om hebt zitten. Ik was wel een klein beetje teleurgesteld over de afmetingen. Hij is iets kleiner dan de 42069 en 41999. Ik had hem wat groter verwacht.GoEV6 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:46:
[...]
Ik heb hem helemaal af, dat was best een klus. Helaas heb ik ergens een foutje gemaakt en rijdt hij niet. Het rechter achterwiel draait de verkeerde kant op waardoor de auto niet kan rijden. Dus ik ben bang dat hij voor (een groot) deel uit elkaar moet....
Eergisteren toch maar de 10266 Apollo 11 Lunar Lander besteld
lang over getwijfeld of het een modular zou worden of deze maar de Lunar Lander blijft gewoon een icoon en wat mij betreft erg mooi gedaan.
Hopen dat Lego een beetje opschiet met versturen vandaag, dan kan het nog 'in de zak' mee morgen.
Die modulars komen toch maar tussen de Lego City van m'n zoontje te staan
(wat toch wel gaat gebeuren
)
Hopen dat Lego een beetje opschiet met versturen vandaag, dan kan het nog 'in de zak' mee morgen.
Die modulars komen toch maar tussen de Lego City van m'n zoontje te staan
[ Voor 13% gewijzigd door B2 op 04-12-2019 10:59 ]
Mijn order staat al 3 dagen In Warehouse en zie nu ondertussen ook dat het product niet meer op voorraad is in de winkel. Hopelijk ontvang ik het toch nog binnenkort.
Toch maar een mailtje gestuurd naar hun support.
Ook voor de Lunar Lander?sandpatt schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:24:
Mijn order staat al 3 dagen In Warehouse en zie nu ondertussen ook dat het product niet meer op voorraad is in de winkel. Hopelijk ontvang ik het toch nog binnenkort.
Tsja. Ik weet ook nog hoe ik vroeger aan de slag moest met veel minder verschillende onderdelen en alleen maar zwarte assen, grijze tandwielen en grijze klemmen. Het was ook simpel. Blauw was vast, grijs was los qua pinnen. Die grijze pinnen zie je nauwelijks meer gebruikt worden. Het zoekt daarentegen wel makkelijker. Maar het is wel een kleurconfetti aan het worden.zonoskar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:45:
[...]
[Afbeelding]
Erm, de constructie van o.a. de Defender is door een kind zonder hamer niet uit elkaar te krijgen. De voor- en achterkant 'joinen' gaat al op een discutabele manier (ik heb ook net het chassis af) door ze in elkaar te kantelen en dan een tandwiel te verschuiven die anders niet langs een ander tandwiel gaat. Dat had wel wat chiquer gekund. Verder zitten er ongelooflijk veel tandwielen en opgesloten pennen in, maar rijdt het verre van soepel, ondanks de fix van de koppelingen. Ook de stuurstand krijg ik net niet helemaal recht, maar dat tandwieltje proberen te verplaatsen? Nee dank je.AppieNL schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:09:
[...]
Hoewel onderdeel b, c of d "beter zijn", hoeft het niet. Bij de constructie die je gebruikt als voorbeeld maakt het verder niet uit met wat het vast zit, het zit vast dankzij die enkele 2L zwarte pin. Je moet je ook bedenken dat een kind het ding ook weer moet kunnen demonteren en dan is dit makkelijker. Zeker als er niet zo'n pin met pinhole op de zijkant van een paneel zit. Die pin is namelijk zo'n beetje de meest vastzittende pin in Lego's arsenaal. Je kan er geen as door steken op die locatie in het paneel om hem van achter eruit te wippen. Dus de opties van het kind zijn: trekken of tandjes.
Altijd blijven testen.GoEV6 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:46:
[...]
Je bedoelt zwart was vast, grijs was los. Nu gebruiken ze soms grijs of tan voor de losse pins.Señor Sjon schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:19:
Het was ook simpel. Blauw was vast, grijs was los qua pinnen.
Bij mij rijdt de Defender overigens wel redelijk soepel, ondanks dat ik vond dat de versnellingsbak stroef liep. Ik vind alleen dat er best ook 2 stugge dempers aan de voorkant hadden gemogen ipv een stugge en een soepele. En ik snap ook niet waarom er aan de voorkant wel een veerwegbegrenzer zit, en achter niet.
Overigens, deze techniek om 4 liftarmen aan elkaar te bevestigen met een halve pin met 2L extensie was nieuw voor mij

De Defender rijdt hier super soepel. Wel tijdens de bouw rekening gehouden met het niet te strak bouwen van de versnellingsbak en differentiëlen (niet tandwielen kneiterstrak tegen balkjes duwen enzo)
In de hogere versnellingen rijdt ie toch aanmerkelijk minder soepel dan lager. De motor aandrijven via die knikkoppelingen is gewoon geen lekkere constructie.
Was wel echt een eyeopener voor mij. Had niet gedacht dat het zoveel effect zou hebben.
Was voor mij ook een eye-opener toen ik de DB11 van Jeroen Ottens bouwde, die gebruikt de techniek ook. Was schijnbaar al een techniek in de early 2000's, maar dark-ages toen voor mij en nooit gezien de laatste jaren. Werkt ook alleen maar met de moderne zwarte 2L pin. Sinds de DB11 gebruik ik hem best vaak.zonoskar schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:44:
Overigens, deze techniek om 4 liftarmen aan elkaar te bevestigen met een halve pin met 2L extensie was nieuw voor mij
[Afbeelding]
Mijn Rolls-Royce zit er vol mee eigenlijk. Zitten denk ik zo'n 100 van die grijze pinnetjes op die manier geklemd in zwarte pins. In de categorie kindonvriendelijke constructies, absoluut 1 van de ergste. Zoals in de Defender kan prima, maar in mijn Rolls op een 15L liftarm 12-15 van die verbindingen is nagenoeg niet van elkaar te krijgen (de 2L extensie zit dan wel helemaal door de zwarte pin, niet half). Brickseperator en langzaam evenredig los wrikken zodat je de liftarm niet te ver buigt aan 1 kant was mijn methode om het toch te doen.
Die heb ik inderdaad ook toegepast. Ongeacht de versnelling stottert of hapert er niets, misschien zit er iets te strak?la_fusion schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:09:
[YouTube: How to fix the cracking noise of the LEGO Technic 42110 Land Rover Defender]
Was wel echt een eyeopener voor mij. Had niet gedacht dat het zoveel effect zou hebben.
Schiet mij maar lek. Beide hubs geüpgraded naar de laatste firmware. Reset op beide hubs gedaan. Hub 1 krijg ik gekoppeld, deze laat ik aanstaan, remote staat ook aan. Hub 2 druk ik op de knop, ook bij de remote. Hub 2 blijft wit knipperen, remote en hub 1 blijven gekoppeld.Erapaz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:57:
@B2 ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk gelukt door eerst 1 hub te pairen. Laat vervolgens de hub en de remote aanstaan. Hub 2 staat nu nog uit. Druk nu een paar tellen tegelijk op de groene knop op hub 2 en de remote. Niet te lang, anders gaat de remote weer uit. Als het goed is krijgt hub 2 nu dezelfde kleur als de rest en is die ook gepaired.
Ik had echt precies hetzelfde, keer of 10 geprobeerd, uiteindelijk toch gelukt. Misschien moet ik het nog eens proberen en dan een filmpje maken.B2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:54:
[...]
Schiet mij maar lek. Beide hubs geüpgraded naar de laatste firmware. Reset op beide hubs gedaan. Hub 1 krijg ik gekoppeld, deze laat ik aanstaan, remote staat ook aan. Hub 2 druk ik op de knop, ook bij de remote. Hub 2 blijft wit knipperen, remote en hub 1 blijven gekoppeld.
Edit: iemand was me voor, dit is de methode:
[ Voor 12% gewijzigd door Erapaz op 04-12-2019 16:15 ]
Inderdaad zeg, ik draaide na de post gedaan te hebben de volgorde van hubs maar eens om en echt na een keer of 6 hetzelfde gedaan te hebben had ik wel opeens connectie op beide hubs.Erapaz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:11:
[...]
Ik had echt precies hetzelfde, keer of 10 geprobeerd, uiteindelijk toch gelukt. Misschien moet ik het nog eens proberen en dan een filmpje maken.
Edit: iemand was me voor, dit is de methode:
[YouTube: LEGO® Powered Up, two train engines on one controller]
Vreemd, maar het werkt
Doe mij maar 9V techniekB2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:25:
en echt na een keer of 6 hetzelfde gedaan te hebben had ik wel opeens connectie op beide hubs.
Inderdaad. Het enige voordeel aan PF/Powered Up is het draadloos zijn van de controller.
Ja, maar dat heeft weer batterijen als nadeel. Als ik serieuzer zou zijn met de treinen zou ik ook investeren in 9V power functions/powered up is echt speelgoed.
Ik zit net even te kijken bij m’n (nieuwe) VIP punten.
Waarschijnlijk een zeer late reactie, maar; WTF?
Ik ben flink achteruit gegaan als ik ze wil omzetten naar gewoon “cash”. Voor een nieuwe aankoop heb ik beduidend minder dan als ik ze met de oude punten had ingeleverd?
Dacht rond de 35 eurokorting te hebben , maar het kan alleen in “bundels” waardoor ik nu maar 20 kan inleveren ipv de volle 35.
Ook alleen geldig IN de fysieke Lego store, niet meer online.
Mijn aankopen zullen voortaan iig niet meer via de legostore gaan. De meerprijs ivm de punten vind ik t het nu niet meer waard.
Ik ben flink achteruit gegaan als ik ze wil omzetten naar gewoon “cash”. Voor een nieuwe aankoop heb ik beduidend minder dan als ik ze met de oude punten had ingeleverd?
Dacht rond de 35 eurokorting te hebben , maar het kan alleen in “bundels” waardoor ik nu maar 20 kan inleveren ipv de volle 35.

Mijn aankopen zullen voortaan iig niet meer via de legostore gaan. De meerprijs ivm de punten vind ik t het nu niet meer waard.

Je kunt bonnen van 5 en van 20 euro kopen (750 of 3000 punten), per bestelling kun je er meer inleveren.Kraz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:52:
[...]
In het beloningencentrum (

Vroeger gewoon bij je bestelling nog even snel op "ah ik heb punten, gebruik er zoveel mogelijk" klikken was een stuk makkelijker ja.
Kaartjes voor Legoland of Lego house lijken wel een goede aanbieding om van punten te kopen, die kosten daar omgerekend minder dan de normale prijzen.
[ Voor 19% gewijzigd door Mappy op 04-12-2019 20:29 . Reden: +legoland ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Bij elke bestede €1 spaar je 7,5 punten. Bij 750 punten heb je een waarde van €5 opgebouwd. Gezien je pas vanaf 750 punten korting kunt krijgen, betekent dat dat je minimaal €100 hebt moeten besteden. Dubbele of zelfs driedubbele VIP punten, vermenigvuldigen het aantal te ontvangen VIP punten. Niet alleen bij elke uitgegeven Euro ontvang je 7,5 VIP punten, maar ook op centen. Dit noemt LEGO deelpunten. Deze deelpunten worden door LEGO wel berekent, maar zijn niet zichtbaar in jouw overzicht. Het totaal aan bestede centen wordt bij elkaar opgeteld. Zodra dit samen 100 cent is (€1) zal het als een 7,5 VIP punten bijgeteld worden. De overgebleven centen worden meegenomen naar je volgende aankoop.Kraz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:52:
Ook alleen geldig IN de fysieke Lego store, niet meer online.![]()
30.000 opgebouwde VIP punten ÷ 750 VIP punten = 40 vouchers van €5
40 vouchers × €5 = €200 totale waarde VIP punten
Zie https://www.bouwsteentjes...r-het-lego-vip-programma/
Of 12V techniek
Hele rits aan treinen (opa vertelt
Inclusief Lego steentjes met licht die 12V gevoed werden.
Het bouwen aan de Diner is af, wel een paar kleine modificaties (geen foto's van

• Lichjtje bij de achterdeur met een aantal 1 studs plaatjes vastgezet aan de bovenkant (niet de verwijderbare eerste verdieping)
• Letter verbinding tussen de I en de N gemaakt middels extra roze 1 studs plaatjes (extra in de doos), steviger.
• Lego puntje op de D met een platte roze 1 stud plaatje (extra in de doos)
• Deur op de tweede etage andersom op het balkon, anders verhinderde de boog om de deur het opengaan van de deur

Verder een leuke build. Moet alleen het film theater afbreken, te veel hoek gebouwen en een gebrek aan ruimte. De Brickbank gaat dat lot denk ik ook volgen als ik de garage aanschaf.
Beide worden netjes in ziplocker en doos opgeborgen en weer opgebouwd als ik de Diner en Garage zat ben
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Hier nog wat foto's van de Defender 42110
Vergelijk tussen de 42083, 42069 en 42110

En hier de 41999 erbij.

En hier de 41999 erbij.

Ik ga dit jaar eens kijken voor het motorizeren van de kersttrein.
Nu heb ik de standaard onderdelen wel gevonden, maar weet niet of er nieuwe onderdelen zijn zoals een accu pack of iets wat toekomst gericht is.
Nu heb ik de standaard onderdelen wel gevonden, maar weet niet of er nieuwe onderdelen zijn zoals een accu pack of iets wat toekomst gericht is.
Ik heb nog geen nieuwe ontwikkelingen voorbij zien komen. Zelf heb ik de bekende powered up hub, treinmotor en afstandsbediening gekocht. Deze laatste is natuurlijk niet nodig als je gebruik maakt van de powered up app.Arunia schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:39:
Die lidted mustang is mooi! Is het je eigen moc?zonoskar schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:57:
Hier nog wat foto's van de Defender 42110
[Afbeelding]
En hier de 41999 erbij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De standaard onderdelen zoals aangegeven in het instructieboekje om hem te motoriseren? Zelf heb ik nog overwogen om zo'n rechargeable blok te gaan gebruiken, zodat ik niet constant de batterijen eruit hoef te halen en de trein in principe zonder afstandbediening kan rijden.Arunia schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:39:
Zie geen mustang maar neem aan dat je de 41999 bedoeld een limited edition genummerde crawler.janvanmil schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:30:
[...]
Die lidted mustang is mooi! Is het je eigen moc?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
@zonoskar je bent de stickers vergeten 
De Defender staat nog in de backlog om in elkaar te zetten. Gisteren heb ik weer zo'n Speed Champion in elkaar gezet (de Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa). Ik had wel verwacht dat er redelijk wat stickers nodig waren maar ik was iets verrast door het aantal van 24 stickers
Al lees ik dat de 75885 er zelfs 37 heeft
Dus nu we het toch over stickers hebben....
Poll: Plak jij stickers op LEGO-sets?
• Ja, altijd!
• Nee, nooit!
• Soms, afhankelijk van de set.

Ook een poll maken? Klik hier
De Defender staat nog in de backlog om in elkaar te zetten. Gisteren heb ik weer zo'n Speed Champion in elkaar gezet (de Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa). Ik had wel verwacht dat er redelijk wat stickers nodig waren maar ik was iets verrast door het aantal van 24 stickers
Dus nu we het toch over stickers hebben....
• Ja, altijd!
• Nee, nooit!
op aanvulling van soms: ik bestel direct een extra set stickers bijvhal schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:09:
De Defender staat nog in de backlog om in elkaar te zetten. Gisteren heb ik weer zo'n Speed Champion in elkaar gezet (de Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa). Ik had wel verwacht dat er redelijk wat stickers nodig waren maar ik was iets verrast door het aantal van 24 stickersAl lees ik dat de 75885 er zelfs 37 heeft
![]()
Dus nu we het toch over stickers hebben....![]()
• Ja, altijd!
• Nee, nooit!
[Afbeelding]
sommige sets hebben hun stickers nodig om tot leven te komen (bv ninjago city)
Ja was het maar zo.. alleen dat poetsen met alcohol en die messing(?) puntjes onder de motor. Van mijn 7750 motor waren ze aan een kant gewoon afgesleten omdat ik de trein altijd dezelfde kant op liet rijdenaReaRe© schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:15:
[...]
Of 12V techniek
Hele rits aan treinen (opa vertelt) medio jaren 80 (voordat Fleischmann op diezelfde tafel kwam te liggen) maar die ton met rails (meter of 10), locs (meen die DB Loc, en een paar stoomlocs) met wagons weggegeven door mijn moeder (ook vanwege de Fleischmann).
Inclusief Lego steentjes met licht die 12V gevoed werden.

Maar het systeem met de bestuurbare wissels, sein palen, ontkoppel stukken.. och, inderdaad opa vertelt maar het treinen systeem was toen zoveel uitgebreider...
Zoals al gezegd, dat is de 41999. Ik had geluk dat ik die kon kopen, er zijn er maar 20000 van gemaakt. Je ziet ze soms voor 800 euro te koop staan, waanzin.Terwijl het eigenlijk een re-body is van de 9398.janvanmil schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:30:
Die lidted mustang is mooi! Is het je eigen moc?
@vhal: Ik plak vrijwel nooit stickers. De enige sets met stickers die ik heb zijn 2dehands gekocht (42083, 42077, 42039) en op sommige speed champions heb ik wel de koplampen geplakt omdat het anders nogal kaal is.
Ik vind de Defender ook mooi zonder stickers, het voegt op dat model eigenlijk vrijwel niks toe.
Mijn vader had vroeger heel veel 12V LEGO treinen.B2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:45:
[...]
Ja was het maar zo.. alleen dat poetsen met alcohol en die messing(?) puntjes onder de motor. Van mijn 7750 motor waren ze aan een kant gewoon afgesleten omdat ik de trein altijd dezelfde kant op liet rijden![]()
Maar het systeem met de bestuurbare wissels, sein palen, ontkoppel stukken.. och, inderdaad opa vertelt maar het treinen systeem was toen zoveel uitgebreider...
Een grote plaat van +/- 2,5m x 2,5m met daarop zo'n 15 meter aan rails met daarnaast alle lichtjes.
Hij had een grote tunnel gemaakt van kippengaas en purschuim en deze netjes geschilderd. Bovenop de sneeuw, onderop een paar lego boompjes in het schuim gedrukt.
3 kruisings, 1 groot treinstation met stoplichten, Een kleine spoorwegovergang met spoorbomen en meerdere wissels.
We hadden een stuk of 3/4 treinen geloof ik, waardoor de rode passagierstrein.
Uiteraard heb ik er nooit normaal mee gespeeld, maar altijd de treintjes laten botsen.
Ik heb er heel goede herinneringen aan!
Hij heeft het rond 2005 allemaal verkocht en technisch lego ervan teruggekocht. We hebben geprobeerd alles nog aan de praat te krijgen, maar het was heel veel schoonmaken van rails.
Zal nog wel eens zoeken of we ergens nog een foto ervan hebben.
harley schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:46:
[...]
Zie geen mustang maar neem aan dat je de 41999 bedoeld een limited edition genummerde crawler.
[Afbeelding]
Ja die bedoel ik. Leek qua kleur op de Mustangzonoskar schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:50:
[...]
Zoals al gezegd, dat is de 41999. Ik had geluk dat ik die kon kopen, er zijn er maar 20000 van gemaakt. Je ziet ze soms voor 800 euro te koop staan, waanzin.Terwijl het eigenlijk een re-body is van de 9398.
Mooie set!
Ik heb de stickers op de Sopwith Camel (3451) geplakt. Die stickers zijn compleet naar de tyfus/vergaan/afgebrokkeld. Sinds ik dat doorkreeg plak ik ze nergens meer op. Ik hou de stickervelletjes bij de bouwinstructies.vhal schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:09:
De Defender staat nog in de backlog om in elkaar te zetten. Gisteren heb ik weer zo'n Speed Champion in elkaar gezet (de Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa). Ik had wel verwacht dat er redelijk wat stickers nodig waren maar ik was iets verrast door het aantal van 24 stickersAl lees ik dat de 75885 er zelfs 37 heeft
![]()
Dus nu we het toch over stickers hebben....![]()
• Ja, altijd!
• Nee, nooit!
[Afbeelding]
Leuk! Ik heb juist weer eens met m'n jongste de treinbaan opgezet. Niet alles is te zien, we hebben nog wat meer treinen, maar die moeten nog verder gerepareerd worden. Het onderhoud is inderdaad lastig, te motortjes moeten af en toe open om schoon te maken...Kraz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:08:
[...]
Mijn vader had vroeger heel veel 12V LEGO treinen.
Een grote plaat van +/- 2,5m x 2,5m met daarop zo'n 15 meter aan rails met daarnaast alle lichtjes.
Hij had een grote tunnel gemaakt van kippengaas en purschuim en deze netjes geschilderd. Bovenop de sneeuw, onderop een paar lego boompjes in het schuim gedrukt.
3 kruisings, 1 groot treinstation met stoplichten, Een kleine spoorwegovergang met spoorbomen en meerdere wissels.
We hadden een stuk of 3/4 treinen geloof ik, waardoor de rode passagierstrein.
Uiteraard heb ik er nooit normaal mee gespeeld, maar altijd de treintjes laten botsen.
Ik heb er heel goede herinneringen aan!
Hij heeft het rond 2005 allemaal verkocht en technisch lego ervan teruggekocht. We hebben geprobeerd alles nog aan de praat te krijgen, maar het was heel veel schoonmaken van rails.
Zal nog wel eens zoeken of we ergens nog een foto ervan hebben.

-
Wat ontzettend tof!SysRq schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:38:
[...]
Leuk! Ik heb juist weer eens met m'n jongste de treinbaan opgezet. Niet alles is te zien, we hebben nog wat meer treinen, maar die moeten nog verder gerepareerd worden. Het onderhoud is inderdaad lastig, te motortjes moeten af en toe open om schoon te maken...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij hadden ook mijn 12v baan met wissels, seinen, lampjes ed opgezet maar ik ben toch overgestapt op PoweredUp voor mijn zoontje. Het gemak voor een 7 jarige wint het toch van het telkens moeten doordrukken van de motor.SysRq schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:38:
[...]
Leuk! Ik heb juist weer eens met m'n jongste de treinbaan opgezet. Niet alles is te zien, we hebben nog wat meer treinen, maar die moeten nog verder gerepareerd worden. Het onderhoud is inderdaad lastig, te motortjes moeten af en toe open om schoon te maken...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Twijfel nog wel wat ik met mijn 12v baan moet doen. Verkopen of toch maar bewaren. De 7750 heb ik inmiddels omgebouwd naar PoweredUp.
Als het allemaal netjes is, is het nog wel aardig wat waard inderdaad. Als ik zie wat voor bedragen er gevraagd worden op Marktplaats / eBay 
Ik heb ook wel zitten twijfelen hoor. Het werkt nu allemaal nog wel, maar het is behoorlijk bewerkelijk. En de rails zelf (van plastic) wordt erg broos, het gaat snel stuk.

Ik heb ook wel zitten twijfelen hoor. Het werkt nu allemaal nog wel, maar het is behoorlijk bewerkelijk. En de rails zelf (van plastic) wordt erg broos, het gaat snel stuk.
-
Mijn zoontje heeft nog even gespeeld met mijn 12v trein. Echter de bielzen van de rails gingen heel snel stuk. Toen maar een besluit genomen om al mijn (begin) jaren tachtig Lego te verkopen en mijn zoontje de Powered Up cargo trein cadeau te doen. De passagierstrein (incl. een paar doosjes rails en wissels) krijgt hij met de Kerst. Met de nieuwe rails kan hij veel makkelijker even snel een andere baan bouwen.B2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:16:
[...]
Wij hadden ook mijn 12v baan met wissels, seinen, lampjes ed opgezet maar ik ben toch overgestapt op PoweredUp voor mijn zoontje. Het gemak voor een 7 jarige wint het toch van het telkens moeten doordrukken van de motor.
Twijfel nog wel wat ik met mijn 12v baan moet doen. Verkopen of toch maar bewaren. De 7750 heb ik inmiddels omgebouwd naar PoweredUp.
Het 12v systeem vind ik wel het mooiste van allemaal: wissels, seinen e.d. op afstand bedienen. Dat vond (en vind) ik erg gaaf. Natuurlijk wel een snoerenbrei.
Jaren 80 Lego is inderdaad nog best wat waard. Voor mijn trein, station, spoorwegovergang, etc. (alle compleet in doos met handleiding) heb ik nog best een leuk bedrag ontvangen. Hetzelfde geldt voor politiebureau, brandweerkazerne, etc., etc. Je moet natuurlijk wel net die ene liefhebber treffen.SysRq schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:32:
Als het allemaal netjes is, is het nog wel aardig wat waard inderdaad. Als ik zie wat voor bedragen er gevraagd worden op Marktplaats / eBay
De rails gaan inderdaad heel erg snel stuk, maar ook menig plate is gebroken. Nieuwe steentjes voelen veel fijner aan. Ook lijken de randje net wat minder scherp.
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen? Ik had mijn oog op de Defender laten vallen, maar deze is niet motorized, of wel? Het zou ook een set van een paar jaar oud mogen zijn; als deze maar tegen een stootje kan
Dat tankstation, die heb ik ook nog ergens bij mijn ouders op zolder liggen!SysRq schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:38:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 42095? Hoewel je die van rubber dopjes in de tracks moet voorzien als je een gladde vloer hebt. Anders staat hij steeds te slippen. De dopjes heb ik via Aliexpress gekocht. Het model is wel lastig te besturen omdat hij heel snel rijdt. Tevens is het met de "oude" infrarood ontvanger dus beperkt dat de ontvangst enigzins.almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen?
De dopjes zitten hier in de tracks van de rechteruitvoering.
https://www.flickr.com/ph.../album-72157697225009560/
Het B-model is beter te besturen omdat die minder hard gaat. En niet de neiging heeft om steeds te steigeren.

This footer is intentionally left blank
^^thanks, maar mijn voorkeur heeft iets met wielen en een wat groter model voor de bouwervaring.
42110 met RC ombouw?almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:
Wat is een leuke technic set welke ik ook binnen kan gebruiken als op afstand bestuurbare auto waar mijn dochter van twee achteraan kan rennen? Ik had mijn oog op de Defender laten vallen, maar deze is niet motorized, of wel? Het zou ook een set van een paar jaar oud mogen zijn; als deze maar tegen een stootje kan
42077 met RC ombouw?
42070 ?
https://www.marktplaats.nl/q/lego+9398/almightyarjen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:19:
^^thanks, maar mijn voorkeur heeft iets met wielen en een wat groter model voor de bouwervaring.
Ziet er iig robust uit
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Net een uiteindelijk zeer goede ervaring met de support van Lego achter de rug.
Bestelling gedaan van waarvan 1 doosje miste (40272 - Halloween heks).
Support is de laatste tijd telefonisch erg slecht bereikbaar (verbinding wordt steeds rond de 2 minuten verbroken, schijnt een bekend probleem te zijn en wordt aan gewerkt).
Een dame van de support belde mij gelukkig terug nadat er heel even contact was.
De 40272 is niet op voorraad en ook niet meer leverbaar....
Als tegemoetkoming krijg ik nu de 40353 (Rendier, Elf en Elfie) en 40352 (Thanksgiving vogelverschrikker) zonder extra kosten toegestuurd.
Best een leuke deal daar ik de 40272 voor €6,99 bij mijn bestelling had gedaan om aan de €120 (gratis 40338 - Kerstboom) te komen.
Bestelling gedaan van waarvan 1 doosje miste (40272 - Halloween heks).
Support is de laatste tijd telefonisch erg slecht bereikbaar (verbinding wordt steeds rond de 2 minuten verbroken, schijnt een bekend probleem te zijn en wordt aan gewerkt).
Een dame van de support belde mij gelukkig terug nadat er heel even contact was.
De 40272 is niet op voorraad en ook niet meer leverbaar....
Als tegemoetkoming krijg ik nu de 40353 (Rendier, Elf en Elfie) en 40352 (Thanksgiving vogelverschrikker) zonder extra kosten toegestuurd.
Best een leuke deal daar ik de 40272 voor €6,99 bij mijn bestelling had gedaan om aan de €120 (gratis 40338 - Kerstboom) te komen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked