Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.872 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:11
MadDogMcCree schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:33:
Ik zit nog te twijfelen om niet een derde thema te gaan verzamelen, nouja, niet dat ik persé alles moet hebben van een thema, maar wat extra sets zou leuk zijn. Ik verzamel nu de modulars (heb de laatste 7, sinds Parisian Restaurant) en dus ruimtevaart. Verder heb ik ook nog wat 2e hands sets, maar die staan momenteel niet in elkaar. De Mini Cooper, de VW T1 en de Tower Bridge. Die laatste was vooral veel te groot, maar ik heb hem gratis gekregen, dus die doe je ook niet zomaar weg.

Probleem is alleen ruimtegebrek. Hogwarts Castle staat al heel lang op het lijstje, maar die kan ik eigenlijk nergens praktisch kwijt. En dat is een set die je niet even afbreekt en terug in de doos doet, die wil je tonen. Heb ook lang zitten twijfelen om de draaimolen te kopen, misschien dat ik deze nog haal via Bricklink.

Afijn, ik zit nu te denken aan Architecture, dat zijn wat kleinere setjes, zeker de skylines. Ook lijken mij de Dino fossielen, en Friends sets wel wat.
Haha klinkt als een luxeprobleem. Architecture sets nemen inderdaad weinig ruimte in en het ziet er al snel leuk uit als ze bij elkaar staan. Je moet het thema alleen niet compleet willen hebben. Van die Tower Bridge kun trouwens je ook een leuke modular bouwen, zag ik laatst op reddit voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 00:57
Jean-Bob schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:16:
[...]

Haha klinkt als een luxeprobleem. Architecture sets nemen inderdaad weinig ruimte in en het ziet er al snel leuk uit als ze bij elkaar staan. Je moet het thema alleen niet compleet willen hebben. Van die Tower Bridge kun trouwens je ook een leuke modular bouwen, zag ik laatst op reddit voorbij komen.
Dat is eigenlijk wel een gaaf idee. Er zijn helaas wel wat gescheurd (de kaasjes), ik denk dat de vorige eigenaar ze steentjes er wat hardhandig heeft afgehaald. Het is ook echt wel een rotding om uit elkaar te pulken, de torens zitten nog steeds deels in elkaar, maar het paste weer in de doos en was er wel klaar mee :p.

Ik zie hem al staan op rebrickable, dat wordt een mooi projectje, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 07:06

GeeBee

Oddball

MadDogMcCree schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:29:
[...]

Ik ga wel echt voor de 'realistische' builds, ik hoop eigenlijk op een Shuttle op micro figure schaal. Of als het even kan, Buran met Energia en een Antonov 225. Dromen mag :p.
Ik kan de schaal niet helemaal beoordelen, maar zoiets —>
YouTube: Lego City Antonov An-225

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Een kleine update van mijn 12V trein layout: YouTube: Vintage Lego train layout Episode 7: lighting system

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:45
Het is fijn om te zien dat je toch een workaround hebt gevonden voor de COPPA knoeiboel _/-\o_

De verlichting van de layout is inderdaad nog een beetje donker, toch allezinds hier op mijn monitor.
Misschien kan je hier en daar wat gedempt/gekleurd licht bijplaatsen? Gewoon wit licht van bovenaf toevoegen gaat de sfeer wat wegnemen vrees ik.

Weer mooi werk voor de rest, ik kijk al uit naar de volgende video _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:49
Ik heb hier nog een (heel) oude doos Lego. De doos zelf is uit hout. De steentjes passen niet op de huidige steentjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MRGQq6MhIqOhKCmOoIjMvWMb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/35zc0uuZgVfXzXs0SzcXuGoz/thumb.jpg

Deze is zeker niet compleet, handleidingen zijn er ook niet bij. Heeft dit nog iets van waarde of breng ik het gewoon naar de kringloopwinkel? Ik vermoed het tweede maar ben liever zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 15:28

Maximus

There is no substitute

mathias82 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:50:
Ik heb hier nog een (heel) oude doos Lego. De doos zelf is uit hout. De steentjes passen niet op de huidige steentjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze is zeker niet compleet, handleidingen zijn er ook niet bij. Heeft dit nog iets van waarde of breng ik het gewoon naar de kringloopwinkel? Ik vermoed het tweede maar ben liever zeker.
Nooit wegbrengen! Anders heb ik wel een adresje, ikzelf O-)

Gewoon houden heeft zeker waarde, check anders eBay en anders heeft het nostalgische waarde.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30

Reinier

\o/

Tof! Maar ik dacht dat het qua maat identiek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Het is fijn om te zien dat je toch een workaround hebt gevonden voor de COPPA knoeiboel _/-\o_

De verlichting van de layout is inderdaad nog een beetje donker, toch allezinds hier op mijn monitor.
Misschien kan je hier en daar wat gedempt/gekleurd licht bijplaatsen? Gewoon wit licht van bovenaf toevoegen gaat de sfeer wat wegnemen vrees ik.

Weer mooi werk voor de rest, ik kijk al uit naar de volgende video _/-\o_
Thanks! Ik zat juist wel te denken aan koud licht, aangezien de maan ook vrij wit licht geeft. Ik denk dat dit ook trial en error wordt :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Maximus schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:37:
[...]

Nooit wegbrengen! Anders heb ik wel een adresje, ikzelf O-)

Gewoon houden heeft zeker waarde, check anders eBay en anders heeft het nostalgische waarde.
Bedankt, ik heb het eens opgezocht en vind prijzen van 50 à 60€. Mijn doos is ook nog wat beschadigd, dus rijk ga ik er in alle geval niet van worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-06 08:47
Gewoon houden, nostalgie met eigen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Versaevel schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:22:
Gewoon houden, nostalgie met eigen waarde.
Voor mij heeft het geen nostalgische waarde. Ik heb het gekregen zodat onze zoon ermee zou kunnen spelen, maar de stenen passen niet op de huidige stenen dus het ligt hier maar stof te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:25:
Mocht je denken “leuk die Lego patenten” ui de vip shop. Kunt er maar 1 per bestelling gebruiken.... had ze allemaal “gekocht” van de punten... fijn; codes zijn maar een maand geldig. en ga niet 3 bestellingen in een maand plaatsen + shipping.

iemand die iets gaat bestellen bij S@H?
ik evt wel... wil het iss nog wel hebben.., je kan de codes niet stacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Thanks! Ik zat juist wel te denken aan koud licht, aangezien de maan ook vrij wit licht geeft. Ik denk dat dit ook trial en error wordt :D
Trial and error is gewoon een reden om langer bezig te zijn met de hobby ;)
Dempen kan natuurlijk ook eenvoudig met een blad papier of bakpapier te plaatsen voor je normale lamp(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:11
Ik heb inmiddels het grootste deel van mijn Architecture - New York verzameling bij elkaar (en de back log waar ik niks mee deed de deur uit). Valt me op hoe sympathiek de AFOLs allemaal zijn met het kopen en verkopen op marktplaats. Allemaal liefhebbers die niet per sé het onderste uit de kan hoeven en leuke praatjes over de hobby. Van de sets die niet meer in de handel zijn moet ik alleen nog Rockefeller Center (21007) en de eerste versie van het Guggenheim (21004). Beide sets worden momenteel voor veel te hoge prijzen aangeboden voor wat het is naar mijn mening, vrij weinig en standaard blokjes in gangbare kleuren. Nog even wachten op de mooie kansjes dus bij die sets, ik wil doos en handleiding er wel bij maar het hoeft niet nieuw te zijn. Verder enkel nog de nieuwe versie van Empire State Building maar die gaat nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn dus ga proberen die voor € 60 of minder nieuw te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jean-Bob schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:08:
Ik heb inmiddels het grootste deel van mijn Architecture - New York verzameling bij elkaar (en de back log waar ik niks mee deed de deur uit). Valt me op hoe sympathiek de AFOLs allemaal zijn met het kopen en verkopen op marktplaats. Allemaal liefhebbers die niet per sé het onderste uit de kan hoeven en leuke praatjes over de hobby. Van de sets die niet meer in de handel zijn moet ik alleen nog Rockefeller Center (21007) en de eerste versie van het Guggenheim (21004). Beide sets worden momenteel voor veel te hoge prijzen aangeboden voor wat het is naar mijn mening, vrij weinig en standaard blokjes in gangbare kleuren. Nog even wachten op de mooie kansjes dus bij die sets, ik wil doos en handleiding er wel bij maar het hoeft niet nieuw te zijn. Verder enkel nog de nieuwe versie van Empire State Building maar die gaat nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn dus ga proberen die voor € 60 of minder nieuw te scoren.
Zijn die twee ontbrekende niet te bricklinken, als het voornamelijk standaard onderdelen zijn en er van uit gaande dat de je handleiding online kunt vinden? Best kans dat het dan met zo duur is, geen idee, maar misschien het uitzoeken waard.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:33:
[...]

ik evt wel... wil het iss nog wel hebben.., je kan de codes niet stacken?
Nee als ze te stacken waren geweest had ik ze ook niet “overtallig”. Drop me een DM dan stuur ik je er een. Nog ongeveer 3wk geldig.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:32
mathias82 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:24:
[...]

Voor mij heeft het geen nostalgische waarde. Ik heb het gekregen zodat onze zoon ermee zou kunnen spelen, maar de stenen passen niet op de huidige stenen dus het ligt hier maar stof te vergaren.
Breng hem dan niet naar de kringloop, maar zet hem op Bricklink of Marktplaats, of breng hem naar een LEGO-speciaalzaak als je daar toevallig bij in de buurt woont. Misschien levert het jou nog een paar tientjes op die je kunt investeren in een leuk setje voor je zoon, én maak je iemand blij die de set echt kan waarderen.

Bij de kringloop gooien ze de doos misschien in de container omdat hij oud en beschadigd is, terwijl er aan de foto te zien ook nog wat unieke onderdelen tussen zitten, zoals die benzinepompen. Voor een verzamelaar van vintage speelgoed/LEGO zijn dat soort dingen juist interessant.

scintillating

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 42110 MOC is af. Ik denk dat dit ook de laatste MOC is die ik via een video in elkaar zet, wat een gepruts is dat en soms gokken welke onderdelen je nodig hebt. Ook miste er in deze specifieke video een heel stuk, dus vanaf 2 shots een heel stuk moeten gokken :) Het is wel een leuk model, zou zo het officiële B model kunnen zijn geweest, al heb ik wel 20x lopen vloeken op de tank die aan de bijrijderskant zit, dat ding is tig keer uit elkaar gevallen. Op zich zijn de deuren die niet open kunnen misschien wel getrouw aan een echte stadium truck.

Het chassis compleet. De achteras is een live axle met trailing swing arm, mooi gemaakt. De versnellingsbak ligt er verticaal in en werkt naar behoren. Je merkt hier echt het verschil tussen de versnellingen en in de laagste versnelling draait de fake V8 flink wat toeren.
Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/upload/2020/02/09/20200209130301-ca143cfc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/upload/2020/02/09/20200209130300-15330ab8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/upload/2020/02/09/20200209130258-50668f09.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/upload/2020/02/09/20200209130255-b46e1d7f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.zonoskar.nl/piwigo/upload/2020/02/09/20200209130254-0219f075.jpg

Hier nog meer foto's.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

zonoskar schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:13:
De 42110 MOC is af. Ik denk dat dit ook de laatste MOC is die ik via een video in elkaar zet, wat een gepruts is dat en soms gokken welke onderdelen je nodig hebt.
Dat is toch ook wel leuk? Veel leuker in elk geval als één-onderdeel-per-stap van LEGO...
Ook miste er in deze specifieke video een heel stuk, dus vanaf 2 shots een heel stuk moeten gokken :)
Ja, dat is op zich minder leuk, maar geeft wel een super gevoel als het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 20:31

Reintji

(2 x dad)²

MadDogMcCree schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:29:
[...]

Ik ga wel echt voor de 'realistische' builds, ik hoop eigenlijk op een Shuttle op micro figure schaal. Of als het even kan, Buran met Energia en een Antonov 225. Dromen mag :p.
Lego city 60080 Spaceport nog een (tussentijdse) optie?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 21:39
zonoskar schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:13:
De 42110 MOC is af. Ik denk dat dit ook de laatste MOC is die ik via een video in elkaar zet, wat een gepruts is dat en soms gokken welke onderdelen je nodig hebt. Ook miste er in deze specifieke video een heel stuk, dus vanaf 2 shots een heel stuk moeten gokken :)
Ik las dat er ook nog een PDF met instructies gaat verschijnen, dus daar wacht ik op. Ik heb (volgens mij van dezelfde designer) een C model van 42093 (Corvette) ook aan de hand van een video gemaakt en dat werkt inderdaad niet helemaal fijn: veel zoeken, kijken en pauzeren. Al met al was ik misschien wel 2x zolang als de video bezig.

Niettemin tof model!

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 16:18

Mappy

Piramide van Austerlitz

Storm Ciara: wiek waait van windmolen

Tijdens de storm Ciara, waarbij windstoten tot 130km/h zijn gemeten, is een van de wieken van een windmolen net buiten de stad losgeraakt. De wiek met een lengte van 43 studs boorde zich door het ABS dak van een huis. Er waren geen minifigs aanwezig, de materiële schade is groot.

Medewerkers van het energiebedrijf waren dankzij wind in de rug snel ter plaatse en zijn momenteel de schade aan het inventariseren. Over de oorzaak: "Dit lijkt een typisch geval van TPF [technic pin fatigue - red.] van een van de lange blauwe pins waar de wieken mee vastzitten - of zaten dus. Ik heb deze halve pin teruggevonden onder een keukenkastje in het huis hierachter. Waarschijnlijk is de windturbine ondanks de weersverwachting niet op de rem gezet."

De bewoners waren ten tijde van het ongeluk niet thuis. Volgens de buren zijn zij door vertraging onderweg nog altijd niet teruggekeerd van een wereldreis per cruiseschip - een geluk bij een ongeluk. Omdat de windmolen het huis van stroom voorzag en herstel enige tijd zal duren, ontfermen de medewerkers van het energiebedrijf zich ook over de inhoud van de koelkast.

Nader onderzoek moet uitwijzen of richtlijn 10268 wel nauwkeurig is gevolgd bij de bouw en het onderhoud van de windmolen. Ook rijst de vraag of dit huis niet veel te dicht bij de windmolen is gebouwd. Het lijkt alsof richtlijn 10268 een kopie is van de oude richtlijn 4999, zonder aanpassingen aan moderne veiligheidseisen.

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200209storm.jpg Klik voor vergroting - Foto door @Mappy

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 12:34
Ik heb interesse om mij wat in de star wars kant te verdiepen en wat display waardige zaken te creëren. Ben wel volledig nieuw hierin. (heb nog niets)

Via bricklink koop ik wat star wars sets used om te beginnen maar als ik nu zelf wat wil uitbreiden of bouwen hoe kan ik het best een hoop grijze steentjes kopen ?
Beste via lego website zelf? heb op starter kits gezocht maar dan krijg je zo pakken met van alle kleuren dooreen dat ik eigenlijk niet direct nodig heb.
Used vind ik niet direct opties of ik zoek verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:44
@Vortexmerc Ik zou dan via bricklink een lijstje met onderdelen maken (je zit er nu toch ook al op) en dan gewoon een hele zwik bestellen.

Denk dat het anders te duur of moeilijk wordt.
Wellicht sets die goedkoop zijn met heel veel grijs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Azo bedankt voor het advies, dus het is beter used grijze sets voor de steentjes te kopen dan de steentjes apart aan te kopen. Dat kan idd beter zijn kwa aankoop kosten.
Arunia schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:16:
@Vortexmerc Ik zou dan via bricklink een lijstje met onderdelen maken (je zit er nu toch ook al op) en dan gewoon een hele zwik bestellen.

Denk dat het anders te duur of moeilijk wordt.
Wellicht sets die goedkoop zijn met heel veel grijs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:44
@Vortexmerc Dat kan, maar hoeft niet. Om het makkelijk te maken. Er zijn dus meerdere wegen naar Rome, maar ervaring is dat sets vaak goedkoper zijn dan losse onderdelen, maar dat ligt er geheel aan aan welke onderdelen je wilt hebben. Als je zelf losse onderdelen besteld, dan kun je prima kiezen wat je nodig hebt. Anders heb je veel verschillende onderdelen die je wellicht niet gebruikt.

Ik zou gewoon eens vergelijken. Dus een set pakken en de losse parts in een lijst zetten en kijken wat dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Goed bedankt, ik zoek eens wat rond. niet zo eenvoudig en kan snel duur worden precies :)
Arunia schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:30:
@Vortexmerc Dat kan, maar hoeft niet. Om het makkelijk te maken. Er zijn dus meerdere wegen naar Rome, maar ervaring is dat sets vaak goedkoper zijn dan losse onderdelen, maar dat ligt er geheel aan aan welke onderdelen je wilt hebben. Als je zelf losse onderdelen besteld, dan kun je prima kiezen wat je nodig hebt. Anders heb je veel verschillende onderdelen die je wellicht niet gebruikt.

Ik zou gewoon eens vergelijken. Dus een set pakken en de losse parts in een lijst zetten en kijken wat dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
himlims_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:25:
Mocht je denken “leuk die Lego patenten” ui de vip shop. Kunt er maar 1 per bestelling gebruiken.... had ze allemaal “gekocht” van de punten... fijn; codes zijn maar een maand geldig. en ga niet 3 bestellingen in een maand plaatsen + shipping.

iemand die iets gaat bestellen bij S@H?
Om hier nog even op terug te komen, weet iemand of dit ook geldt voor de kortingsvouchers?

Ik heb namelijk iets meer dan 6000 punten en wilde die inruilen voor 2 x € 20,- korting, maar als ik het verhaal van himlims_ goed begrijp, kan ik die twee vouchers dus niet in dezelfde bestelling besteden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 10-02-2020 09:55 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tc99m schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, weet iemand of dit ook geldt voor de kortingsvouchers?

Ik heb namelijk iets meer dan 6000 punten en wilde die inruilen voor 2 x € 20,- korting, maar als ik het verhaal van himlims_ goed begrijp, kan ik die twee vouchers dus niet in dezelfde bestelling besteden.
Meerdere tegoedbonnen per bestelling kan.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 14:22
Vortexmerc schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:33:
Goed bedankt, ik zoek eens wat rond. niet zo eenvoudig en kan snel duur worden precies :)

[...]
Weet je al precies wat je wil bouwen en welke steentjes je daarvoor nodig hebt? Indien niet, dan is het waarschijnlijk handiger om eerst digitaal (Lego Digital Designer of Studio) wat te ontwerpen (de basis). Als je gewoon een aantal sets of berg steentjes besteld, dan is de kans groot dat je een groot deel van die steentjes nooit gaat gebruiken in je uiteindelijke MOC.

Ik had ook ooit het idee om zelf een Star Wars MOC te ontwerpen/bouwen en had destijds 3x een grote set gekocht als parts-pack, maar tot op heden is daar nooit een Star Wars moc van gebouwd. Een deel van de steentjes zit inmiddels in andere MOC's maar onder andere alle wedge plates liggen ongebruikt in een bak, wat zonde is van het geld.
Ik vind het overigens wel fijner om met fysieke steentjes dingen uit te proberen, maar daarvoor heb je geen 300+ dezelfde steentjes (wedge plates) nodig, maar een gevarieerde selectie van steentjes. Die steentjes hoeven overigens niet allemaal in dezelfde kleur te zijn, het is maar om dingen uit te proberen en om het creatieve proces in beweging te houden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
chrisO schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Weet je al precies wat je wil bouwen en welke steentjes je daarvoor nodig hebt?
Nee nog geen precies idee alleen grote lijnen, soort van terrein met baseplates en een basis of iets van gebouw/structuur om de star wars sets in te plaatsen.

Ik zou graag zelf met de steentjes wat creatief bezig zijn. Denk toch dat ik wat basis zaken in groepjes van 20 a 30 ga kopen via lego zelf specifiek in grijs voor mijn doeleinden.
spijtig dat ze zo niet zakjes per kleur met grotere steentjes met wat korting aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Vortexmerc schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:28:
[...]
Ik zou graag zelf met de steentjes wat creatief bezig zijn. Denk toch dat ik wat basis zaken in groepjes van 20 a 30 ga kopen via lego zelf specifiek in grijs voor mijn doeleinden.
spijtig dat ze zo niet zakjes per kleur met grotere steentjes met wat korting aanbieden.
De enige manier om echt 'korting' te krijgen op nieuwe blokjes is langslopen in een Lego store en geluk hebben met het aanbod van de pick-a-brick muur. Voor de rest ben je inderdaad aangewezen op hun online pick-a-brick of sites zoals bricklink.
Mappy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:04:

*knip*
Altijd leuk die 'Mappy humor' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Vortexmerc schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:28:
Lego store Utrecht had pas aardig wat grote stenen in de Pick a Brick wall: 4x4 plate sand, 2x6 brick grey, 2x4 brick white, om wat StarWarskleuren te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Kapoen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:32:
[...]

De enige manier om echt 'korting' te krijgen op nieuwe blokjes is langslopen in een Lego store en geluk hebben met het aanbod van de pick-a-brick muur. Voor de rest ben je inderdaad aangewezen op hun online pick-a-brick of sites zoals bricklink.
Die pick a brick muur heb ik op youtube al eens gezien, dan kan je een kopje vullen naar eigen keuze en betaal je voor het kopje. Klinkt eigenlijk ook wel goed. waar kan je die zoal vinden in belgie? de lego winkel in wijnegem Belgie best zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Vortexmerc schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Die pick a brick muur heb ik op youtube al eens gezien, dan kan je een kopje vullen naar eigen keuze en betaal je voor het kopje. Klinkt eigenlijk ook wel goed. waar kan je die zoal vinden in belgie? de lego winkel in wijnegem Belgie best zeker.
Ja, en dan kan je hier: http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/ zien wat er zo ongeveer in de PaB wall moet zitten. Jammer genoeg wordt die site voor de Nederlandse Lego stores niet bijgehouden (Amsterdam staat er niet eens op) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
chrisO schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Ja, en dan kan je hier: http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/ zien wat er zo ongeveer in de PaB wall moet zitten. Jammer genoeg wordt die site voor de Nederlandse Lego stores niet bijgehouden (Amsterdam staat er niet eens op) :|
dat is een handige link zeg, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Vortexmerc schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Uiteraard hangt dat af van waar je woont :) Je moet echter wel geluk hebben met het aanbod in de winkel. Ze bieden echt maar een handvol onderdelen, en slechts in één kleur. Om de x weken/maanden wordt dit aanbod dan eens aangepast, maar er zit geen lijn in wat ze precies aanbieden.

Je kan vallen op een aanbod van roze tegels, paarse plantenonderdelen, knalgele 1x3 blokjes, groene 2x2 plaatjes,... en enkele weken later op witte hekjes, wielen, blauwe deuren,...
[...]

Let wel op met dat soort sites, vaak bieden ze veroudere informatie aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 10-02-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Ok, zeg maar, wie hier heeft de PaB wall op http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/ van de store in Utrecht aangepast...
5 minuten nadat ik hier meld, dat Nederlandse stores niet worden bijgehouden, is er een update van de store in Utrecht... Overigens zie ik geen significante wijzigingen tov de 3 maanden oude inhoud :? .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

[...]

Ik heb wel eens geprobeerd wat te updaten daar, maar je kunt nog geen nieuwe elementen toevoegen, dus dan is het al snel niet leuk meer om te doen ook.
chrisO schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:03:
Ok, zeg maar, wie hier heeft de PaB wall op http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/ van de store in Utrecht aangepast...
5 minuten nadat ik hier meld, dat Nederlandse stores niet worden bijgehouden, is er een update van de store in Utrecht... Overigens zie ik geen significante wijzigingen tov de 3 maanden oude inhoud :? .
O-) Dat aanpassen gaat ook niet heel snel... Klaar :)

[ Voor 32% gewijzigd door Mappy op 10-02-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 11:42
Kapoen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:32:
[...]

[...]
Een beetje een side-track, maar is het iemand hier wel eens gelukt zo'n hele doos met PaB onderdelen bij een Lego Store te kopen? (Op Eurobricks hebben ze het dan over een K-box)
Lijkt me een stuk makkelijker dan een x-aantal van die bekers proberen vol te proppen als je heel veel van één specifiek onderdeel nodig hebt.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
legofanaten schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:26:
[...]

Een beetje een side-track, maar is het iemand hier wel eens gelukt zo'n hele doos met PaB onderdelen bij een Lego Store te kopen? (Op Eurobricks hebben ze het dan over een K-box)
Lijkt me een stuk makkelijker dan een x-aantal van die bekers proberen vol te proppen als je heel veel van één specifiek onderdeel nodig hebt.
Dat kon vroeger wel, maar ergens halverwege vorig jaar hebben de Lego stores de instructie gekregen dat, dat niet meer mag. Je mag nog wel een hele doos kopen, maar moet deze dan wel verdelen over x PaB bekers, wat minder voordelig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7395/16576499541_2724537431_c.jpg

zijn verschillende 'tactieken' maximale in een cup te krijgen

//edit; niet nuttig, wel leuk
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bll3cwhf60g41.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 10-02-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tijdens de storm Ciara, waarbij windstoten tot 130km/h zijn gemeten, is een van de wieken van een windmolen net buiten de stad losgeraakt. De wiek met een lengte van 43 studs boorde zich door het ABS dak van een huis. Er waren geen minifigs aanwezig, de materiële schade is groot.

Medewerkers van het energiebedrijf waren dankzij wind in de rug snel ter plaatse en zijn momenteel de schade aan het inventariseren. Over de oorzaak: "Dit lijkt een typisch geval van TPF [technic pin fatigue - red.] van een van de lange blauwe pins waar de wieken mee vastzitten - of zaten dus. Ik heb deze halve pin teruggevonden onder een keukenkastje in het huis hierachter. Waarschijnlijk is de windturbine ondanks de weersverwachting niet op de rem gezet."

De bewoners waren ten tijde van het ongeluk niet thuis. Volgens de buren zijn zij door vertraging onderweg nog altijd niet teruggekeerd van een wereldreis per cruiseschip - een geluk bij een ongeluk. Omdat de windmolen het huis van stroom voorzag en herstel enige tijd zal duren, ontfermen de medewerkers van het energiebedrijf zich ook over de inhoud van de koelkast.

Nader onderzoek moet uitwijzen of richtlijn 10268 wel nauwkeurig is gevolgd bij de bouw en het onderhoud van de windmolen. Ook rijst de vraag of dit huis niet veel te dicht bij de windmolen is gebouwd. Het lijkt alsof richtlijn 10268 een kopie is van de oude richtlijn 4999, zonder aanpassingen aan moderne veiligheidseisen.

[Afbeelding] Klik voor vergroting - Foto door @Mappy
repost waardig vond ik :) ToolkiT in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2020!" :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
Ik ben vorige week voor het eerst in de Lego Store in Amsterdam geweest. Alles zag er leuk uit en het personeel was vriendelijk (wel grotendeels Engelstalig). De PaB wall viel me een beetje tegen qua keuze en onderdelen maar gelukkig heb ik wel drie toffe minifigures weten samen te stellen. Bij het afrekenen werd ik ook nog verrast met een Hidden Side Dragracer terwijl ik niet wist dat die actie een ding was dus dat was mooi meegenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
Nu al mijn oude sets compleet zijn en ik een paar nieuwe dingen in huis heb gehaald en gebouwd ben ik aan de slag gegaan met Studio...

Het begon met een simpele set uitzoeken en die gewoon eens digitaal te bouwen.
Al snel merkte ik dat er bepaalde dingen waren die ik graag anders zou willen zien, gelukkig is dat met studio makkelijk opgelost.

Uit mijn eigen ervaring ben ik gaan nadenken wat ik vroeger miste aan Lego en ben wat sets gaan bekijken die hier op aan sloten. Uiteindelijk een paar stukken uit verschillende sets in Studio gemaakt en customised..

Uiteindelijk zou ik goedkoper uit zijn dan de hele sets te kopen, heb ik het aangepast om mijn wensen en heb ik geen stukken die ik niet zou willen hebben.

Ik zal vanavond een paar screenshots posten over mijn customized creaties en ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1017243

Nieuw in deze leuke topic :)

Ik bouw dus al jaren het lego van mijn kids (stiekem omdat ik het gewoon zelf veel te leuk vind!)
Nu ben ik uit de ''legokast'' gekomen... En ik wil dus thuis bij mijn vrouw opbiechten dat ik voor de ontspanning en de hobby misschien ''volwassen'' lego wil kopen.

Nu mijn vraag.. Ik weet dat er parketten zijn vanaf 100 euro tot 1000 euro maar wat is jullie ervaring met bouwtijd ongeveer?

Ik vind het leuk om een aantal uur per week te gaan bouwen, gewoon vanuit het boekje. Hebben jullie een voorbeeld van een pakket met een ''gemiddelde'' bouwduur? Niet dat ik een doos van 200 euro koop en ik na 4 uur het bouwwerk af heb?

Ik ben heel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat versta jij onder volwassen lego? Grote Technic-sets, modulars, of juist de Ideas-sets?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou zoals het Vrijheidsbeeld van New York of het disney kasteel?
Of inderdaad een auto van lego technic.
Het gaat mij meer om het bouwen van iets van lego waarbij ik niet zo snel klaar ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26

Felyrion

goodgoan!

Anoniem: 1017243 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:18:

Ik bouw dus al jaren het lego van mijn kids (stiekem omdat ik het gewoon zelf veel te leuk vind!)
Nu ben ik uit de ''legokast'' gekomen... En ik wil dus thuis bij mijn vrouw opbiechten dat ik voor de ontspanning en de hobby misschien ''volwassen'' lego wil kopen.

Nu mijn vraag.. Ik weet dat er parketten zijn vanaf 100 euro tot 1000 euro maar wat is jullie ervaring met bouwtijd ongeveer?

Ik vind het leuk om een aantal uur per week te gaan bouwen, gewoon vanuit het boekje. Hebben jullie een voorbeeld van een pakket met een ''gemiddelde'' bouwduur? Niet dat ik een doos van 200 euro koop en ik na 4 uur het bouwwerk af heb?

Wat dat betreft is Lego nog altijd heel persoonlijk ;) Hou je van Technics of zou je eerder voor een creator set gaan. Ik ben sinds kort ook weer af en toe een set aan het bouwen met een beetje dezelfde insteek (al werkt het stiekum soms verslavend en bouw je toch weer langer door dan je van plan was :D )

Op dit moment vind ik de rode technics kraan vaak wel interesante prijzen hebben:
https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html

Maar dan moet je natuurlijk wel van Technics houden. Ik ben er al met al een uur of 10 mee bezig geweest op mijn gemakje.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Felyrion schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Wat dat betreft is Lego nog altijd heel persoonlijk ;) Hou je van Technics of zou je eerder voor een creator set gaan. Ik ben sinds kort ook weer af en toe een set aan het bouwen met een beetje dezelfde insteek (al werkt het stiekum soms verslavend en bouw je toch weer langer door dan je van plan was :D )

Op dit moment vind ik de rode technics kraan vaak wel interesante prijzen hebben:
https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html

Maar dan moet je natuurlijk wel van Technics houden. Ik ben er al met al een uur of 10 mee bezig geweest op mijn gemakje.
Bedankt! dat vind ik dan nog redelijk snel voor deze set?
Alhoewel.... 10 uur voor 122 euro is inderdaad wel goed te doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1017243 op 10-02-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Anoniem: 1017243 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:36:
[...]

Bedankt! dat vind ik dan nog redelijk snel voor deze set?
Alhoewel.... 10 uur voor 122 euro is inderdaad wel goed te doen :)
Voor de rode kraan is er ook nog een B-model en een niet officieel C-model (wheel loader), waardoor je er nog meer uren bouwplezier aan kunt beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

chrisO schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Voor de rode kraan is er ook nog een B-model en een niet officieel C-model (wheel loader), waardoor je er nog meer uren bouwplezier aan kunt beleven.
En oa deze is er ook nog:
https://pv-productions.co...82-building-instructions/

(geen relatie mee, gewoon fan :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[Afbeelding] Klik voor vergroting - Foto door @Mappy
LOL _o-

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 11:45
Versaevel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Op 1 Feb om 00.15 besteld, allebei in backorder :X
In Utrecht in stock, helaas morgen niet over Utrecht CS, gelukkig woensdag wel, hoef niet over te stappen maar toch maar even uitstappen en omlopen😀

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het hangt erg af van:
* Complexiteit van het model
* Bouwervaring
* Mindset: genieten of snelheid, ga je vantevoren alles keurig uitleggen (knolling <- zoek op YouTube!) of werk je per zakje alles af.

Ik heb vuistregels gezien van 100 blokjes per uur tot 10 sec per blokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe oud zijn je kids? Treinen superpack doet het prima :)
Gisteren zelf voor het eerst met de oudste (net 4) boven met de lego gespeeld. Hij had behoorlijk wat van mijn bouwsels gesloopt, waaronder een zut treinen. Die hersteld, hij met de trein rijden, ik verder herstellen.
Vervolgens bak met losse onderdelen gepakt, en zijn fantasie op losgelaten. Bouw maar iets :)
Dat "iets" is een autootje met een schovelbak en een piratenkanon er op, en twee minifigs. Plus een dubbel dakraam achterop :+
Heerlijk om te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:22:
ISS is te koop nu:

https://www.lego.com/nl-n...n_Launch-EX-ID-LEXZIUMFSG

Alleen die LEGO site op mobiel (iPad of iPhone) werkt voor geen meter. Constant meldingen dat er iets mis gegaan is, bij het uitchecken.

Viel me nu ook op dat LEGO nu Paypal ondersteund.

(tja... space-nerd, dus must have)
Hebben ze dat ding nu zo weinig op voorraad gehad of is die heel populair? Wilde hem vanavond bestellen maar kunnen pas leveren na 10 maart (4weken) :'(

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:53
HKLM_ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Hebben ze dat ding nu zo weinig op voorraad gehad of is die heel populair? Wilde hem vanavond bestellen maar kunnen pas leveren na 10 maart (4weken) :'(
Heel erg populair. Had ergens gelezen dat over de hele wereld leveringsproblemen zijn. Iedereen wil hem meteen hebben. Het is niet uitverkocht of zo maar je zult moeten wachten op nieuwe levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
loekf2 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:22:
ISS is te koop nu:

https://www.lego.com/nl-n...n_Launch-EX-ID-LEXZIUMFSG

Alleen die LEGO site op mobiel (iPad of iPhone) werkt voor geen meter. Constant meldingen dat er iets mis gegaan is, bij het uitchecken.

Viel me nu ook op dat LEGO nu Paypal ondersteund.

(tja... space-nerd, dus must have)
Paypal ondersteunen ze nu al een tijdje. Vind dit al niet creditcard gebruiker wel welkom, kon er namelijk nooit van geniet een binnen gekomen doos op te bouwen totdat die betaald was. De tijd tussen ontvangen van de Lego en de invoice duurde soms best wel lang waardoor ik dus altijd een tijd naar de doos zat te staren :P.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
HKLM_ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Populair idd. Hij staat hier al in de kast ;-)

Woensdag krijgen we verkiezing van de volgende Ideas set. Hoop op de Thunderbirds of Spaceshuttle, maar gok dat Lego weer eens wat anders wil.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57
Het wordt echt tijd dat ze kappen met DPD als koerier. Ik had mijn ISS al in de nacht van 1 februari besteld, maar de status bleef dagenlang op "warehouse" staan, wat ik al niet gewend was van Lego, maar goed het ding zal wel populair zijn. Vervolgens na bijna een week out of the blue een mail van DPD, "wij staan morgen bij u voor de deur". Status nog gewoon warehouse. Gelukkig heb ik een doorcam, bleek dat ze al dezelfde dag aan de deur waren. Gemist helaas, maar dan blijft het stil. In de mails van DPD staat geen tracking ID, die mag je zelf invullen maar dat gaat weer niet zonder verzend notice van Lego.. Geen briefje in de deur, dus niks. Ook geen antwoord van lego op de helpdesk mail, en dan out of the blue een reminder van DPD: uw pakket ligt al een aantal dagen op een obscuur afhaalpunt op een industrieterrein; dan opeens wel met tracking ID. Met openingstijden die ik overdag niet haal, en nog 3 dagen voordat de ISS weer terug gaat naar Lego. Vroeger had ik wel lol in bestellen bij Lego zelf, maar dit was geen fijne ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 10-02-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ojee verzenden ze nu met DPD? Daar heb ik vergelijkbare ervaringen mee, alleen dan met een nieuwe tv die niet eens in mijn auto past, of ik die even op kon komen halen want ze hadden me gemist.
Voor mij is DPD een reden om niet meer bij Lego zelf online te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:09
Hier vorige maand nog een briefje in de bus van dpd. Het was afgegeven bij de buren op nummer 8......
1 nadeel, Ik woon zelf op nummer 8 en alle buren tot 6 deuren verder links en rechts wisten natuurlijk van niks.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Deze week wordt er weer een ideas set gekozen uit deze selectie:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/resize_1600_900.jpg

Hier is het bijhorende Brickset artikel, met links naar grotere foto’s per project: link
Ik gok/hoop op pursuit of flight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30

Reinier

\o/

Ik denk het ook, hoe tof ik space-Lego ook vind. Hoeveelste Ideas-set van Jason Allenann zou dat zijn? Maze, Popup Book, nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Please Thunderbird!! *O*
Jeugdsentiment...

spoiler:
Verraad ik nu een beetje mijn leeftijd??

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
streamnl schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 06:57:
Please Thunderbird!! *O*
Jeugdsentiment...

spoiler:
Verraad ik nu een beetje mijn leeftijd??
Thunderbirds is tot in den treure herhaald dus zo veel zegt het niet ;)

Mijn favorieten zijn denk Nasa Spacecraft en de Thinderbird. Ik wil al die grote gebouwen zoals de Blacksmith graag leuk vinden maar ze zijn altijd zo "rommelig" gebouwd als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:33
Ik hoop op de space shuttle voor naast de saturn V

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Reinier schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 06:52:
Ik denk het ook, hoe tof ik space-Lego ook vind. Hoeveelste Ideas-set van Jason Allenann zou dat zijn? Maze, Popup Book, nog meer?
vanuit lego perspectief, zijn er 2 opties; anatomy of persuit of flight (verwacht dat deze wint)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:46

Hier heb ik een erg goed voorbeeld voor je van een set die echt gericht is op volwassen LEGO fans. Het is de Creator Expert Ford Mustang (10265):
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/10265-1.jpg

Deze set kost momenteel €120 (Brickwatch). Hij bevat bijna 1500 LEGO onderdelen, verdeeld over 11 genummerde zakjes (nummers 1 t/m 6). Dit model bevat enkele behoorlijk geavanceerde bouwmethodes waardoor ook een geoefende LEGO bouwer nog regelmatig verrast wordt.

Als je het een beetje rustig aan doet dan ben je al snel meer dan een uur bezig met elk van de afzonderlijke 6 bouwfases. Mijn advies zou dus ook zijn om per dag (avond) één bouwfase (dus uit zakjes met hetzelfde nummer) te bouwen. Dan ben je er al bijna een week mee bezig. :)

Voor meer inzicht in deze set en hoe die opgebouwd wordt, zie de review op Brickset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 07-06 15:03

Canis Lupus

Vosbot

Haay schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Hier heb ik een erg goed voorbeeld voor je van een set die echt gericht is op volwassen LEGO fans. Het is de Creator Expert Ford Mustang (10265):
[Afbeelding]

Deze set kost momenteel €120 (Brickwatch).
Heb deze vh weekend via Marktplaats voor €100 nieuw kunnen kopen en wordt mijn tweede grote set na de Land Rover Defender :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:46
Canis Lupus schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:44:
[...]
Heb deze vh weekend via Marktplaats voor €100 nieuw kunnen kopen en wordt mijn tweede grote set na de Land Rover Defender :)
Veel plezier met het bouwen van deze prachtige set. Ik heb er echt van genoten! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Haay

Daarnaast, bouwen is 1, daar hoeft de lol niet op te houden, veel van mijn technic sets heb ik meer tijd in het naderhand MODden/aanpassen zitten dan in de originele bouw.

Als ik moet gokken trouwens bouw ik zon €25/uur, dus een set van €100 kan ik een uurtje of vier mee zoet zijn, tenzij het een heel makkelijke set is, of ik echt tempo maak.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online

Modulars uit de Creator Expert serie ben je meestal wel een 10-12 uur mee bezig over het algemeen. Naarmate je meer ervaring opdoet kan dat nog enigzins versnellen.

De Lego Ninja Movie City en Docks (in feite ook modulars) ben ik alles bij elkaar tussen de 25-35 uur mee bezig geweest om je een voorbeeld te geven ... dat waren bijna 8500 steentjes. De kerstvakantie is goed besteed :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

creatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Mustang heb ik zondag gemaakt. Erg leuke build die doet denken aan de F40. Wel is hij een stuk steviger.

Ik heb de GT-striping allemaal naast elkaar gezet en zo gesorteerd. Anders krijg je (nog steeds) afwijkingen dat de lijn niet helemaal strak is. Nu is het acceptabel. Ook de blauw streep over de neus en dak moet je sorteren, dan krijg je best een strakke lijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
ErikT738 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:31:
[...]

Mijn favorieten zijn denk Nasa Spacecraft en de Thinderbird. Ik wil al die grote gebouwen zoals de Blacksmith graag leuk vinden maar ze zijn altijd zo "rommelig" gebouwd als je begrijpt wat ik bedoel.
Voordeel van medieval Blacksmith is dan weer dat er wat huisdieren bij zitten. varkentje, geit, misschien nog een koe, kippen etc.. Ik ben toch stiekem al een tijd aan het hopen op een set met boerderij dieren.

Maar het zal idd wel pursuit of flight en/of anatomi worden, vrees ik (niet mijn favorieten dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Dit jaar komt er een grote D2C set voor het Lego city thema met daarin volgens geruchten een elevated train (monorail 2.0) mbv de rollercoaster tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:56:
Dit jaar komt er een grote D2C set voor het Lego city thema met daarin volgens geruchten een elevated train (monorail 2.0) mbv de rollercoaster tracks.
Monorail you say? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:31:
[...]

Is dat zo ja?
Bedankt! Jij maakt mijn dag goed

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 00:57
Kapoen schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 06:34:
Deze week wordt er weer een ideas set gekozen uit deze selectie:
[Afbeelding]

Hier is het bijhorende Brickset artikel, met links naar grotere foto’s per project: link
Ik gok/hoop op pursuit of flight :)
Ik denk zelf ook Pursuit of Flight, maar deze zou ook wel eens gebruikt kunnen worden als promotie, omdat hij relatief klein is. Ook Seven Dwarf's House zou wel eens een goede kans kunnen maken.

Ik vind zelf de History Museum erg mooi, maar ik betwijfel of een modular het ooit gaat halen via IDEAS, groot, duur en is toch wat onhandig gezien de langlopende modular serie. De Space Shuttle lijkt mij te groot voor een IDEAS set, dat ding is bijna net zo groot als een UCS Star Destroyer. The Office heeft veel fans, maar ik schat dat ze het niet gaan halen qua licenties, er zijn ook al setjes in de omloop van een andere producent. The Office is juist een 'set' dat je grotendeels ook met je eigen stenen kan maken. Als hij er komt, koop ik hem zeker, maar ik heb er een hard hoofd in.

Winnie de Pooh vind ik wel erg veel lijken op de Tree House, ik denk ook niet dat deze het gaat redden, net als Thunderbirds (meh), Haunted Mansion (ook meh), NASA Spacecraft (Die kleine shuttles zijn er al via andere sets, een hubble zat in Women of NASA en de andere twee zijn niet heel bijzonder) en Medieval Blacksmith (komt op een nogal onhandig moment zo vlak na Pirate Cove).

Persoonlijk zou ik de History Museum, Space Shuttle Atlantis en The Office allemaal kopen. Toch vind ik Pursuit of Flight de beste set in het geheel, klein, maar ingenieus. Echt een set waarvoor IDEAS bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ingelogd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:23:
Voorjaar verticuteren, is meer mos dan gras :Y)
Hij kent wel iemand die goed is met een zeis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Beter Lego veteranen,

Momenteel ben ik bezig om cargo containers te maken met dit paneel (59349):

CargoSide

Nu lijkt het mij leuk om zelf een bedrijfssticker te ontwerpen die dan op de panelen past zodat wij ons eigen bedrijf in de Lego wereld hebben. O-)

Wat ik veel voorbij zie komen is een printje maken op normaal papier, transparant plakband aan de voorzijde en dun transparant dubbelzijdig plakband aan de achterzijde en dan uitknippen en plakken.

Maar misschien dat jullie nog een betere manier weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Cowamundo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:22:
Beter Lego veteranen,

[Afbeelding: CargoSide]

Nu lijkt het mij leuk om zelf een bedrijfssticker te ontwerpen die dan op de panelen past zodat wij ons eigen bedrijf in de Lego wereld hebben. O-)

Wat ik veel voorbij zie komen is een printje maken op normaal papier, transparant plakband aan de voorzijde en dun transparant dubbelzijdig plakband aan de achterzijde en dan uitknippen en plakken.

Kun je niet het logo direct op stickers printen, uitknippen en plakken?

Bij witte panelen en witte stickers is knippen misschien nog niet eens nodig.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Zeehond schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:28:
[...]

Kun je niet het logo direct op stickers printen, uitknippen en plakken?

Bij witte panelen en witte stickers is knippen misschien nog niet eens nodig.
Heb ik aan zitten denken ja, misschien alsnog een laagje plakband aan de voorzijde om beschadiging te voorkomen... het liefst wil ik transparant sticker papier zodat een sticker ook op andere kleuren kan maar dat kan ik niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Cowamundo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Heb ik aan zitten denken ja, misschien alsnog een laagje plakband aan de voorzijde om beschadiging te voorkomen... het liefst wil ik transparant sticker papier zodat een sticker ook op andere kleuren kan maar dat kan ik niet echt vinden.
https://www.inktweb.nl/la...1HdAuYEAQYASABEgIQX_D_BwE wellicht? Is wel een laserprinter voor nodig.

Een aantal jaren terug was er een lego haven set waar onder andere een containers bij zaten waarbij groen was gebruikt voor de wanden met ertussen donker grijzen pilaren. Dat zag er wel goed uit.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Met al dat gepraat over de nieuwe ideas ronde, kan iemand iets vinden over de pirate Bay die ooit nog uit moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:58
42erik schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:59:
Met al dat gepraat over de nieuwe ideas ronde, kan iemand iets vinden over de pirate Bay die ooit nog uit moet komen?
Noop, duurt nog wel een paar maanden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:59:
Volgens een gerucht op eurobricks komen er twee ideas sets aan met een prijs van $200 en $350 respectievelijk. Maar dat kunnen dus ook de piano en/of Sesam Straat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Zeehond schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:58:
[...]

https://www.inktweb.nl/la...1HdAuYEAQYASABEgIQX_D_BwE wellicht? Is wel een laserprinter voor nodig.

Een aantal jaren terug was er een lego haven set waar onder andere een containers bij zaten waarbij groen was gebruikt voor de wanden met ertussen donker grijzen pilaren. Dat zag er wel goed uit.
Klopt, City Harbor, die heb ik op zolder staan maar wil ik uitbreiden met meer containers aangezien er maar 3 bij de set zitten en er 8 containers in het schip passen.

Die stickers hebben en mat finish... misschien valt het mee maar 21€ om te proberen vindt ik wel wat prijzig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05
Cowamundo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:22:
Beter Lego veteranen,

[Afbeelding: CargoSide]

Watertransfer heb je voor laser en inkt, ziet er prima uit.

https://www.dehobbyhoek.n...-printer-transparant.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 06:30:
[...]

Volgens een gerucht op eurobricks komen er twee ideas sets aan met een prijs van $200 en $350 respectievelijk. Maar dat kunnen dus ook de piano en/of Sesam Straat zijn.
Die ideas sets worden wel steeds groter/duurder :|
Waarom moet alles de laatste tijd maar groter en groter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Die ideas sets worden wel steeds groter/duurder :|
Waarom moet alles de laatste tijd maar groter en groter worden...
Kennelijk is er genoeg markt voor :) Ben het wel met je eens dat alles steeds groter en duurder moet worden...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
Ik ben fan van zowel Disney als Thunderbirds, maar vind eigenlijk wel dat er al veel Ideas-sets (zowel onder de uitgebrachte sets als de inzendingen) zijn gebaseerd op film/serie/game/boek X.
Leuk voor de fans natuurlijk, maar wat is er nu zo origineel aan het nabouwen van de set van The Office met LEGO? Dat is bij Big Bang Theory en Friends ook al gedaan.

Ik vind de Ideas-sets met echt een origineel, nieuw concept en/of bijzondere techniek (zoals Treehouse, Pop-up Book, Fishing Store) veel leuker. Dat zou (vind ik dan) ook altijd het uitgangspunt moeten zijn, een daadwerkelijk *idee*, niet alleen maar nabouwen van iets bestaands.

Bijv. Voltron was ook gebaseerd op bestaand werk, maar had voor een LEGO-set een unieke uitvoering. Dat zou (vind ik) bij andere Ideas gebaseerd op IP ook een vereiste moeten zijn.

(maar misschien zeur ik te veel en moet ik gewoon blij zijn dat er zoveel enthousiaste bouwers zijn die hun ideeën willen delen :P ).

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Señor Sjon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:58:
Mustang heb ik zondag gemaakt. Erg leuke build die doet denken aan de F40. Wel is hij een stuk steviger.

Ik heb de GT-striping allemaal naast elkaar gezet en zo gesorteerd. Anders krijg je (nog steeds) afwijkingen dat de lijn niet helemaal strak is. Nu is het acceptabel. Ook de blauw streep over de neus en dak moet je sorteren, dan krijg je best een strakke lijn.
Ik ben hem nu aan het bouwen (nou ja mijn dochter eigenlijk maar hij is wat lastig voor haar).
en de striping valt me wel tegen.. de qualiteit van de prints zijn matig en er zit veel verschil tussen de blokjes..

Van lego had ik meer verwacht..

Wel een leuke build idd.. een paar keer had ik van: huh waarom doen ze dat zo, en later viel het kwartje en moest ik lachen omdat ze dat slim hadden gedaan..
Paar keer zag ik het begin en dacht ik: volgens mij gaan ze dat zo en zo doen en kwam het uit :)

Ook grappig is dat ze tijdens de build de constructie met de ronde blokje van de NOSfles ondersteunen.. slim bedacht en voorkomt schade tijdens bouwen :)

btw:
https://thelegocarblog.co.../my-other-cars-a-mustang/
https://rebrickable.com/m...te/10265-pickup-truck/#bi

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 12-02-2020 11:10 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Als je ze op een lange 1x2x12 doet of een grondplaat dan is het even puzzelen, maar dan komt er wel een acceptabele volgorde uit. Zelfde voor de dakstriping. Soms moet je ze net even omdraaien zodat de streep beter doorloopt en niet scheef gaat. Ben allang blij dat het geen stickers waren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tc99m schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:18:
Ik ben fan van zowel Disney als Thunderbirds, maar vind eigenlijk wel dat er al veel Ideas-sets (zowel onder de uitgebrachte sets als de inzendingen) zijn gebaseerd op film/serie/game/boek X.
Leuk voor de fans natuurlijk, maar wat is er nu zo origineel aan het nabouwen van de set van The Office met LEGO? Dat is bij Big Bang Theory en Friends ook al gedaan.

Ik vind de Ideas-sets met echt een origineel, nieuw concept en/of bijzondere techniek (zoals Treehouse, Pop-up Book, Fishing Store) veel leuker. Dat zou (vind ik dan) ook altijd het uitgangspunt moeten zijn, een daadwerkelijk *idee*, niet alleen maar nabouwen van iets bestaands.

Bijv. Voltron was ook gebaseerd op bestaand werk, maar had voor een LEGO-set een unieke uitvoering. Dat zou (vind ik) bij andere Ideas gebaseerd op IP ook een vereiste moeten zijn.

(maar misschien zeur ik te veel en moet ik gewoon blij zijn dat er zoveel enthousiaste bouwers zijn die hun ideeën willen delen :P ).
mee eens

ik zie veel liever originele ideas sets dan een namaak set van uit een serie ofzo

wat ik wel een optie vind is bv een fansupport model waarbij je naast de idea sets ook een X aantal sets een officiele handleiding + inventory list kan aanschaffen (geen doos, geen steentjes) : de fans kunnen dan bv een handleiding kopen van zaken die niet door lego geproduceerd wordt en zelf steentjes verzamelen (evt kan lego wel aan de vraag voldoen door meer van bepaalde steentjes te maken)
Pagina: 1 ... 43 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .