Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:06
Top dankje voor de snelle reactie,
Reden is omdat de vaste kabel bij de zappi maar 6,5m is en we een langere nodig hebben, zodoende kan ik de extra kabel vergrendeld in de zappi laten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
@Marcva hangt er wel vanaf. Ik houd er wel van om hem af en toe op zn staart te trappen. Maar ook ritten dat ik juist probeer zo zuinig mogelijk te rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:38

PeaceNlove

Deugleuter

Marcva schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:58:
Ff wat anders. Na de eerste 200+ kilometers merk ik dat ik rij als een ouwe lul. Althans, zo voelt het. Niet sloom, wel zen. Heb niet de neiging om te scheuren, te hard te rijden. Gewoon maximum snelheid en een beetje.
Ligt dat aan ev rijden in zijn algemeenheid? Het gewicht van de auto? Of is dat nieuwigheid?
Ik vermoed tot nu toe dat het ev gerelateerd is, kan een meer ervaren ev rijder daar wat over roepen?
Beide is leuk. Af en toe gewoon lekker doortrappen en de trajectcontroles op de A2 zijn ook lekker op de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
PeaceNlove schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:17:
[...]

Waarom bestel je een extra kabel? Als het goed is krijg je de kabel gewoon bij je auto geleverd.
B.v. omdat je overal openbaar wilt kunnen laden? Heb een 8m type 2 kabel in de auto liggen. Handig als er laadpaalklevers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:38

PeaceNlove

Deugleuter

Vaevictis_ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:34:
[...]

B.v. omdat je overal openbaar wilt kunnen laden? Heb een 8m type 2 kabel in de auto liggen. Handig als er laadpaalklevers zijn.
Allemaal goede redenen. Heb er zelf nog geen behoefte aan gehad en het is nooit verkeerd de controlevraag te stellen. Zo’n kabel is niet goedkoop tenslotte, dus het zou jammer zijn als je de aanschaf onnodig doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja de bijgeleverde kabel is maar 4 meter. Dus je moet met je neus richting de paal staan. Dat is vervelend bij:
- eenrichtingsverkeer straten met 1 paal met 2 aansluitingen
- krappe parkeerplaatsen waar je alleen fatsoenlijk achteruit kan inparkeren, maar het laadpunt dan aan de verkeerde kant van de auto zit.

Voor beide situaties zou een 6 meter kabel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
KnarfX schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:22:
Hoi e-niro liefhebbers,

Kan een e-niro/soul EV met een onboard 1fase lader opladen met een 3fase kabel? Zonder foutmeldingen oid..
Deze vraag omdat de auto pas over 16weken geleverd word en ik de benodigdheden aan het aanschaffen ben, maar er is een 3f 32a kabel geleverd terwijl ik een 1f 32a kabel heb besteld. Als deze ook werkt hoef ik m niet terug te sturen :)

Mvg
Is geen enkel probleem. Je hebt alleen wat ongebruikt koper. Heb ik overigens ook. Het prijsverschil is minimaal en je weet maar nooit welke auto je volgende keer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
Z___Z schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:50:
Ja de bijgeleverde kabel is maar 4 meter. Dus je moet met je neus richting de paal staan. Dat is vervelend bij:
- eenrichtingsverkeer straten met 1 paal met 2 aansluitingen
- krappe parkeerplaatsen waar je alleen fatsoenlijk achteruit kan inparkeren, maar het laadpunt dan aan de verkeerde kant van de auto zit.

Voor beide situaties zou een 6 meter kabel voldoen.
6 meter gaat niet werken. Je hebt zeker 8 nodig. Soms staan palen iets verder achter de stoeprand. Bijkomend voordeel, heb ik ook al gemerkt, soms is de plaats bij de paal in gebruik door een vroemvroem, dan verkeer je een plekje verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 21:08
Ik maak de laatste maanden weinig kilometers zoals velen. Maar aangezien er morgen een rit van 200 km op het programma staat dacht ik laat ik hem eens een keer 100% volladen.
Vooral omdat ik nieuwsgierig was naar de range. Nou, de auto geeft precies 450 km aan.Valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:10
UVO- ervaringen:
- tijd op hoofdscherm in AM/PM notatie, kan dit wijzigen?
- auto verwarmen zonder laden niet in te stellen in schema?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Xjohan http://webmanual.kia.com/...utch/generalsettings.html

En het is wachten tot iemand een alternatieve koppeling maakt voor de UVO app.
Dan wordt dat mogelijk.
Denk ook aan bijvoorbeeld het automatisch ontdooien van de voorruit alleen op dagen dat dit nodig is op basis van weer en je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuktukker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Bericht van de dealer... Vertraging.... :-(

Nu voor eerste week Juli in de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Binnenkort hoop ik weer te kunnen reizen; Er is een reisje gepland naar Rheinland Pfalz ( begin juli) en 1 naar Freiburg ( Baden Wurtenberg) eind augustus. Bij mijn reizen vorige zomer ( Duitsland, Zwitserland, Noord Italie) laadde ik telkens aan de Ionity palen. Vandaag kost me dit zowat 15 euro voor 100 km rijbereik. We kunnen ook met de diesel van mijn partner gaan, dit kost een pak minder ( 7 euro voor 100 km rijbereik) maar ik vind dit echt wrang. We rijden trouwens veel liever elektrisch.
Heeft iemand een goed alternatief om de kostprijs van het laden te beperken?
Nog dit: ik ben particulier en vertrek vanuit Gent (Belgie), en vertrek thuis met een volle batterij opgeladen via mijn zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Guusjee

Omdat ik groot ben..

tuktukker schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:30:
Bericht van de dealer... Vertraging.... :-(

Nu voor eerste week Juli in de planning
Ik kreeg vanochtend toevallig ook een automagisch bericht van de leasemaatschappij. Levering aangepast van 2 juni naar 20 juni. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04:03
Mich46 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:40:
Binnenkort hoop ik weer te kunnen reizen; Er is een reisje gepland naar Rheinland Pfalz ( begin juli) en 1 naar Freiburg ( Baden Wurtenberg) eind augustus. Bij mijn reizen vorige zomer ( Duitsland, Zwitserland, Noord Italie) laadde ik telkens aan de Ionity palen. Vandaag kost me dit zowat 15 euro voor 100 km rijbereik. We kunnen ook met de diesel van mijn partner gaan, dit kost een pak minder ( 7 euro voor 100 km rijbereik) maar ik vind dit echt wrang. We rijden trouwens veel liever elektrisch.
Nog dit: ik ben particulier en vertrek vanuit Gent (Belgie), en vertrek thuis met een volle batterij opgeladen via mijn zonnepanelen.
Maingau pas aanvragen. Dan laad je goedkoper bij snelladers, waaronder Ionity.
Verder kan je vaak bij Lidl/Aldi c.s. gratis laden. Ik maak daar niet vaak gebruik van omdat het populaire plekken zijn met wachtrijen ten gevolg. Ken toevallig 1 gratis lader bij Lidl Foetz in Luxemburg. Vlak bij de grote drankenhallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mich46 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:40:
Is die paar euro echt doorslaggevend?

Ik rij uiteraard ook liever met mijn niro, maar op vakantie ruil ik wel voor een diesel of benzine.
Geen gedoe met passen en laden onderweg. En meer bagage ruimte...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 09:36
Ook gratis laden bij Kaufland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42

GVR

ElectricAlex schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:25:
Ik maak de laatste maanden weinig kilometers zoals velen. Maar aangezien er morgen een rit van 200 km op het programma staat dacht ik laat ik hem eens een keer 100% volladen.
Vooral omdat ik nieuwsgierig was naar de range. Nou, de auto geeft precies 450 km aan.Valt me niet tegen.
Ik met een volle accu weggereden, 280 km zo goed als alleen snelweg, nog 150 op de teller over. Bijna de hele rit de cc op 110 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik lees over een langere kabel van 8 m. Hoeveel kost zoiets eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 19:13
IUser schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:24:
Ik lees over een langere kabel van 8 m. Hoeveel kost zoiets eigenlijk?
Je bent bekend met Google?
“8 meter laadkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:00
De MY20 wordt geleverd met 5m 3x32A type 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:35
Nog goedkoper en beslist betere kabels : laadkabelfabriek

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Net terug van een reis naar Karlsruhe / Freiburg / Neurenberg Overal geladen met maingau. Ionity en allego snelladers. In Karlsruhe had het hotel een laadpaal. Inderdaad Maingau rekende 0,35 cent. verbruik was 15hw/ km. Dus het kostte bijna 6 cent per km. Toch goedkoper als een diesel. Bagage was minimaal,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:28
cypher21 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Is die paar euro echt doorslaggevend?

Ik rij uiteraard ook liever met mijn niro, maar op vakantie ruil ik wel voor een diesel of benzine.
Geen gedoe met passen en laden onderweg. En meer bagage ruimte...
Dat gedoe met passen en laden onderweg valt wel mee. Afhankelijk van reisdoel heb je meestal aan één of twee passen voldoende, of eventueel app.
En bagageruimte Niro is idd maar 450 liter, maar eenvoudig uit te breiden met dakkoffer en evt bagagekoffer op draaghaak.
En reis is op zich een stuk relaxter dan voorheen met ICE. Gewoon iedere 2-3u een halfuurtje stoppen. Wat is het probleem? Ook al duurt de reis misschien iets langer, je komt wel meer uitgerust aan kan ik je uit ervaring vertellen. En ja we hebben ook nog twee ICE's, maar geen behoefte om daarmee met vakantie te gaan.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:32
Kan mij volledig aansluiten bij dit verhaal .
Al een paar keer naar Oostenrijk geweest , dochterlief woont daar, maar het is inderdaad uitermate relaxt rijden
In de winter elke 200 km laden dit ivm snelheid (120 km) dakkoffer 4 personen en winterbanden
Nu in de zomer al een veel hoger bereik en dus minder vaak laden
En inderdaad , je komt veel minder vermoeid aan op bestemming
IONITY samen met maingau pas werkt uitstekend en voor een redelijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 07:02
Ik heb de E-niro nog 3 weken en dan stap ik over naar een ander electrisch iets... Ik verander van baan dus deze gaat terug, maar ik heb een jaar geleden een de officiele bootliner gekocht om de bekleding netjes te houden in de achterbak, officieel passend voor deze auto en voorzien van Niro Logo natuurlijk. Iemand interesse ter overname? Is trouwens omgeving Aalsmeer, of mag ik er geen marktplaats van maken?

[ Voor 9% gewijzigd door marc4547 op 21-05-2020 22:40 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
Morgen krijg ik een half jaar oude witte eniro executive, my19. Ben benieuwd :) het elektrische aspect van mn huidige plugin hybrid (geen niro) beviel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
marteltor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:41:
Morgen krijg ik een half jaar oude witte eniro executive, my19. Ben benieuwd :) het elektrische aspect van mn huidige plugin hybrid (geen niro) beviel erg goed.
Leuk vooruitzicht, ga je dan ook profiteren van de 4% bijtelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
Mabion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Leuk vooruitzicht, ga je dan ook profiteren van de 4% bijtelling?
Ja, hij is eerder door een (vertrokken) collega gereden en valt dus gewoon nog 4.5 jaar in de 4% categorie. Ik ga nu van 7% bijtelling maar 4% ;)
Vanwege de plugin die ik nu nog rijd had ik al een laadpaal aangevraagd bij de gemeente, en die werd snel geplaatst. Die komt nu helemaal goed van pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01984
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-11-2020
marc4547 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:07:
Ik heb de E-niro nog 3 weken en dan stap ik over naar een ander electrisch iets... Ik verander van baan dus deze gaat terug, maar ik heb een jaar geleden een de officiele bootliner gekocht om de bekleding netjes te houden in de achterbak, officieel passend voor deze auto en voorzien van Niro Logo natuurlijk. Iemand interesse ter overname? Is trouwens omgeving Aalsmeer, of mag ik er geen marktplaats van maken?
Heb je er foto's van? Geschikt voor hond? Misschien wel geïnteresseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:46
De laadpaal is binnen.

Het is de Ratio Solar Box geworden. Geen ingewikkeld gedoe met apps en abonnementen. Simpelweg inpluggen en laden. Met een fysieke knop wissel je tussen 'gewoon laden' en 'solar laden'.

Kabelwerk heb ik vorig weekend getrokken.
Nu mag de elektricien komen voor de aansluiting.

Nu de auto nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Bitaktus19 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
De laadpaal is binnen.

Het is de Ratio Solar Box geworden. Geen ingewikkeld gedoe met apps en abonnementen. Simpelweg inpluggen en laden. Met een fysieke knop wissel je tussen 'gewoon laden' en 'solar laden'.

Kabelwerk heb ik vorig weekend getrokken.
Nu mag de elektricien komen voor de aansluiting.

Nu de auto nog.
Top! Heb je er wellicht een foto van? Hoe hij bij jou aan de muur hangt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
Mabion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Top! Heb je er wellicht een foto van? Hoe hij bij jou aan de muur hangt...
Moet je nog even geduld hebben. Hij ligt nu nog in een doos op kantoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ElectricAlex schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:25:
pm: om de range te zien hoef je niet vol te laden. Je kunt in EV menu gewoon zien wat de verwachte range is indien je 100% vol laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
eltron schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:30:
[...]

pm: om de range te zien hoef je niet vol te laden. Je kunt in EV menu gewoon zien wat de verwachte range is indien je 100% vol laad.
Het gekke is wel dat dit voorspelde aantal kilometers bij mij nooit hetzelfde is als wanneer ik de auto 100% heb volgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathij5
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 22:44
Update ‘ratel’: Binnenkort ben ik de auto een weekje kwijt. Sta ‘tie bij de dealer voor een nieuwe ‘Traction Assembly’ of iets dergelijks. De ratel moet dan verholpen zijn.

Kia Nederland was niet helemaal overtuigd van de geluidsfragmenten die waren opgestuurd. Anyhow, de dealer heeft toch de reparatie ingepland. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:31
petertenboer schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Het gekke is wel dat dit voorspelde aantal kilometers bij mij nooit hetzelfde is als wanneer ik de auto 100% heb volgeladen.
De GoM bepaald aan de hand van je verbruik uit het verleden hoever je wellicht kan komen met 100%.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
kdeboois schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:17:
[...]

De GoM bepaald aan de hand van je verbruik uit het verleden hoever je wellicht kan komen met 100%.
Dat klopt denk ik ook wat je zegt, maar die voorspelling zou dan gelijk kunnen zijn aan wat de boordcomputer aangeeft alvorens te gaan laden. Deze twee getallen zouden dan identiek moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
petertenboer schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Dat klopt denk ik ook wat je zegt, maar die voorspelling zou dan gelijk kunnen zijn aan wat de boordcomputer aangeeft alvorens te gaan laden. Deze twee getallen zouden dan identiek moeten zijn.
Daar zou de omgevingstemperatuur nog een rol kunnen spelen. Nooit op gelet zelf (laad ook bijna nooit naar 100% overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
petertenboer schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Denk dat er 2 programmeurs aan de slag zijn geweest. Een voor de GoM in het dashboard, en een ander voor de “schatting range bij 100% vol” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Denk dat er 2 programmeurs aan de slag zijn geweest. Een voor de GoM in het dashboard, en een ander voor de “schatting range bij 100% vol” ;)
Of misschien het verschil of het wordt vermeld met Airco aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
kdeboois schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:17:
[...]

In de UVO app wordt "DTE" gebruikt (Distance to Empty). Terwijl die term in jouw artikel is voorbehouden aan ICE's ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:57

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Marcva schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:56:
[...]

In de UVO app wordt "DTE" gebruikt (Distance to Empty). Terwijl die term in jouw artikel is voorbehouden aan ICE's ....
Ach, wie weet willen ze de EV- en de ICE-werelden dichter bij elkaar brengen...? O-)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 07:02
stefan01984 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Heb je er foto's van? Geschikt voor hond? Misschien wel geïnteresseerd.
marc4547 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:07:
De Bootliner is inmiddels verkocht!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniswkok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-04 19:20
Heren en dames,

Volgens mij zitten hier wel wat slimme "ICT vogels" bij...

Maar iemand het al eens aangedruft om de auto pilot te upgraden met https://comma.ai/

YouTube: Comma.ai Openpilot in Kia e-Niro!

Ben zelf wel van mening dit aan te durven, de investering is wel ietwat straf (+ nog invoerrechten).

Benieuwd naar jullie reacties.

Groet Kokkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitaktus19
Poeh, 1200,- dollar + invoerrechten e.d.

Ik vind rijden veel te leuk om dat soort bedragen uit te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Voor een geïnteresseerde Nerd zijn het natuurlijk kleine bedragen.

[ Voor 192% gewijzigd door kdeboois op 25-05-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
Kreeg net van de dealer een telefoontje dat mijn rode 3-fase executive (besteld okt. 2019) op de boot staat met verwachte aankomstdatum 21-6. Heeft iemand een idee welke boot dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Bitaktus19 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:39:
Poeh, 1200,- dollar + invoerrechten e.d.

Ik vind rijden veel te leuk om dat soort bedragen uit te geven. :)
En dan even de vraag wat je krijgt, of het bruikbaar is en of je verzekerd bent bij een ongeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagniro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 20:55
mfjnab schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:53:
Kreeg net van de dealer een telefoontje dat mijn rode 3-fase executive (besteld okt. 2019) op de boot staat met verwachte aankomstdatum 21-6. Heeft iemand een idee welke boot dat zou kunnen zijn?
Grand Uranus of Morning Lena? Morning Lena komt 23-6 aan in Rotterdam. Grand Uranus al eerder.

Dan zouden die van jou en mij wel eens gebroederlijk naast elkaar kunnen staan. Ik verwacht eind juni ook een rode geleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

mfjnab schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:53:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YdFOd3LZlA4JPf5qUPzXrQEiUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LOuUTBuUdNZooPh4f1X35UMw.png?f=fotoalbum_large

Volgens het botenlijstje wat mij bekend is, geen enkele op die datum, maar er zal wel een marge in kunnen zitten, dus wss de onderste.

Maar, mijn dealer beweert dan weer dat ze niet eens kunnen zien op welke boot de auto zou staan.

Mijn dealer geeft nog steeds aan dat hij mijn auto op 15-6 bij hem verwacht..

Zo jammer dat de communicatie hierover zo onduidelijk / onwillig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Murzeltje op 25-05-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicjohan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 16:57
De mijne zou 4-6 aankomen bij de dealer.
Na een telefoontje vorige week was dit nog steeds gepland zo.
Dan zou de mijne op de morning pilot staan en inmiddels al uitgeladen moeten zijn alleen vind ik 3 weken wel lang voor hij dan vanuit de haven bij de dealer is.
Of komen er ook uit vanuit Belgie naar Nederland aangezien ik tegen de grens aan woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Murzeltje schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:56:
[...]

[Afbeelding]

Mijn dealer geeft nog steeds aan dat hij mijn auto op 15-6 bij hem verwacht..

Zo jammer dat de communicatie hierover zo onduidelijk / onwillig is.
Dan zal dat wel de Grand Uranus zijn. Dan is hij 4 dagen na aankomst in de haven bij de dealer. Welke dealer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Voor degenen met een lader die rekening houdt met PV overschot: MY20 komt niet lekker uit deep sleep. Dat is een probleem als het laden stopt door een wolk, de nacht, of een tijdelijk hoger eigen verbruik in huis. Zodra er weer overschot is gaat de MY20 niet meer laden. Ik heb hierover contact gehad met Marc van Zappi.
Probleem speelt ook bij de Kona en de M3.
Het is aan Kia om een update uit te brengen en zich netjes aan het protocol te houden. Op mijn vraag of hij een update van Kia verwacht:
Ja zeker, ze hadden dit probleem totaal niet met de 2019 modellen, dus moet je echt hierover gaan klagen bij Kia. Dan komt er wellicht een oplossing. Ook publieke laadpalen moeten kunnen stoppen met laden als het net overbelast raakt, en daarna weer opnieuw kunnen starten met laden. Dit speelt dus niet alleen bij Zappi laders die zonnestroom kunnen laden. Ons advies is om dan op Eco te gaan laden, dan wordt er in elk geval zoveel mogelijk zonnestroom geladen met het enige verschil dat er niet meer wordt gestopt als er wolken komen, maar dan gaat de Zappi gewoon door op 1,4kW. Zolang we kunnen salderen is het natuurlijk ook geen financiele pijn, maar in de UK zijn ze woest vanwege dit probleem, want dan kost het hun gewoon geld !!
En van de fabrikant over de M3:
We've spent hours testing and refining the signals that the zappi sends to the car but we follow the standard (IEC61851-1) and the Model 3 does not. Ironically the Model S and X both work fine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Bitaktus19 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Dan zal dat wel de Grand Uranus zijn. Dan is hij 4 dagen na aankomst in de haven bij de dealer. Welke dealer heb je?
Mijn dealer is Kia Zeeuw & Zeeuw Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DekkerM
  • Laatst online: 04-09 18:57
epicjohan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:00:
De mijne zou 4-6 aankomen bij de dealer.
Na een telefoontje vorige week was dit nog steeds gepland zo.
Dan zou de mijne op de morning pilot staan en inmiddels al uitgeladen moeten zijn alleen vind ik 3 weken wel lang voor hij dan vanuit de haven bij de dealer is.
Of komen er ook uit vanuit Belgie naar Nederland aangezien ik tegen de grens aan woon.
3 weken vanaf de haven naar de dealer is heel normaal. Niet eens heel erg slecht zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicjohan
DekkerM schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:16:
[...]

3 weken vanaf de haven naar de dealer is heel normaal. Niet eens heel erg slecht zelfs.
Daar sta ik van te kijken dan.
Mij leek dat ze de auto’s bij het ontladen zsm bij de dealer/klant willen hebben.
Maar dan wacht ik maar geduldig af, al lijken de laatste weken langer te duren dan de maanden ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DekkerM
epicjohan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 06:25:
[...]

Daar sta ik van te kijken dan.
Mij leek dat ze de auto’s bij het ontladen zsm bij de dealer/klant willen hebben.
Maar dan wacht ik maar geduldig af, al lijken de laatste weken langer te duren dan de maanden ervoor.
Wachten duurt lang 😅 maar dat ben je snel vergeten als je een paar meter hebt gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epicjohan
Daar ga ik ook wel van uit.
Ik heb er al wel 2x proef mee gereden voor ik de keuze maakte en dat beviel me erg goed.
Ondertussen zijn 2 weken geleden ook mijn zonnepanelen geïnstalleerd samen met de laadpaal en nieuwe meterkast.
Dus ik ben er helemaal klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJeNiro
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-02 15:26

WJeNiro

In afwachting ...

Ik heb sinds 8 mei de beschikking over een MY20 en ben er zeer tevreden over. Ik heb helaas nog niet kunnen vinden hoe ik kan filteren op specifieke laadstations langs de route. Dit kon in mijn vorige BEV (van 2015!) wel, dus ik verwacht eigenlijk dat dat met de e-Niro ook kan.
Als ik zoek op laadstations, krijg ik ze allemaal in mijn omgeving te zien, maar als ik op weg ben interesseren mij alleen de snellaadstations, en dan eigenlijk ook alleen langs mijn route.

Hoe kan ik dat filteren?

Willem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
WJeNiro schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:04:
Ik heb sinds 8 mei de beschikking over een MY20 en ben er zeer tevreden over. Ik heb helaas nog niet kunnen vinden hoe ik kan filteren op specifieke laadstations langs de route. Dit kon in mijn vorige BEV (van 2015!) wel, dus ik verwacht eigenlijk dat dat met de e-Niro ook kan.
Als ik zoek op laadstations, krijg ik ze allemaal in mijn omgeving te zien, maar als ik op weg ben interesseren mij alleen de snellaadstations, en dan eigenlijk ook alleen langs mijn route.

Hoe kan ik dat filteren?
Ja, zie CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Balen vanochtend auto zijruit ingeslagen. Gelukkig geen andere schade of inbraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Heb ik al 2x gehad. Niets gestolen Gewoon vandalisme met een zo'n ruithamertje. Nachtje opsluiten en daarna 5x de afsluitdijk heen en weer laten lopen met onderweg vuil oprapen. Liefst met wat slecht weer, leuke werkstraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Bizar.. Zou het zijn omdat het een EV is? Tesla's worden ook geregeld onderhanden genomen, uit jaloezie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Gauw de sticker van de achterklep peuteren.

Zonder gekheid, balen @Vaevictis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Dat is bij de MY20 de enige uitgegrijsde optie. Je ziet dus alle AC laders in de buurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJeNiro
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-02 15:26

WJeNiro

In afwachting ...

Marcva schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Dat is bij de MY20 de enige uitgegrijsde optie. Je ziet dus alle AC laders in de buurt 8)7
Ja, want die oude link had ik ook gezien, maar kon dat filter in "mijn versie" (MY20) niet vinden. Die is er dus niet. Jammer, want dat ik wat je nodig hebt als je op weg bent. Je kunt niet altijd alles van tevoren plannen. Dan maar via een telefoon-app.

Willem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:05:
@Xjohan http://webmanual.kia.com/...utch/generalsettings.html

En het is wachten tot iemand een alternatieve koppeling maakt voor de UVO app.
Dan wordt dat mogelijk.
Denk ook aan bijvoorbeeld het automatisch ontdooien van de voorruit alleen op dagen dat dit nodig is op basis van weer en je agenda.
Er wordt gewerkt aan deze alternatieve koppeling, door een Amerikaanse, een Canadese en een Noorse coder. Zelfs de makers van ABRP hebben zich al gemeld in het ontwikkelaarsforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Xjohan schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:59:
UVO- ervaringen:
- tijd op hoofdscherm in AM/PM notatie, kan dit wijzigen?
- auto verwarmen zonder laden niet in te stellen in schema?
Tijd aanpassen: ja, pagina 94 van handleiding van je navigatiesysteem
Auto verwarmen zonder laden: correct. pagina 1-08 van je auto handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:10
plips schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:48:
[...]

Tijd aanpassen: ja, pagina 94 van handleiding van je navigatiesysteem
Auto verwarmen zonder laden: correct. pagina 1-08 van je auto handleiding
Nog een UVO-ervaring:
- oplaadlimieten worden steeds teruggezet naar 50% (voor zowel snel als langzaam laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
plips schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:48:
[...]

Tijd aanpassen: ja, pagina 94 van handleiding van je navigatiesysteem.
[...]
Ik heb alleen een beknopte handleiding voor media / navigatie. Die telt een pagina of 10 per taal. En de grote instructiebijbel.
Wat heb jij dat ik niet heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 17:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fIlN9UEjqsY3YRaktZW2VGmuK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOpgQdn20HyHOUXr8AWRjKjK.jpg?f=fotoalbum_large

Een zonnige dag vandaag, 1,2 kWh opgewekt met de e-niro.
Sinds kort enirodashboard ingebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ningalloon schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:27:
[Afbeelding]

Ziet er fraai uit!
Hoe kom je eraan?
Aansluiten op de OBD?
En is dat te koppelen met iets anders (API?) zoals domotica of zo?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
Komt van https://github.com/nickn17/enirodashboard
Als je handig bent in programmeren is de software makkelijk aan te passen om iets anders aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:53
ningalloon schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:21:
Als je handig bent in programmeren is de software makkelijk aan te passen om iets anders aan te koppelen.
Dit heb je op een MY20 draaien neem ik aan?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
ningalloon schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:27:
[Afbeelding]

Dat is hetzelfde kastje wat ook deze Youtuber gebruikt: YouTube: eNiro2020svk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ningalloon schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:21:
Ah thnx.

Had 'm al eens eerder gezien maar was de link kwijt. Lijkt een mooi geval voor gadgetfreaks :9
Maar in het programmeren zelf ben ik helaas niet zo handig. Wel jammer, want hierin zit veel potentie.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Met Torque op je mobiel kun je hetzelfde doen icm een ODB Dongle, het is wel grappig bedacht zo met dat display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01984
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-11-2020
Zou het wat zijn deze Pro Ceed velgen op een e-Niro en past het. Zijn 7 j velgen ET 53 liggen normaal 225/45 R17 banden op, e-Niro velg is ET50 . Wil de originele Michelin banden op laten leggen 215/55 R17 mag geen grotere velgen van me werkgever.

Originele Kia Pro Ceed Niro Optima Soul velgen 17 inch
€ 650,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
stefan01984 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:
Zou het wat zijn deze Pro Ceed velgen op een e-Niro en past het. Zijn 7 j velgen ET 53 liggen normaal 225/45 R17 banden op, e-Niro velg is ET50 . Wil de originele Michelin banden op laten leggen 215/55 R17 mag geen grotere velgen van me werkgever.

€ 650,00
Dat zijn wel leuke velgen. Ook prima betaalbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:32:
Met Torque op je mobiel kun je hetzelfde doen icm een ODB Dongle, het is wel grappig bedacht zo met dat display.
Tenzij je iPhone-gebruiker bent...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
JvdBosch schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Dit heb je op een MY20 draaien neem ik aan?
Heb MY19 en ik denk dat het ook zonder problemen op de KONA werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
Mabion schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:40:
[...]

Dat is hetzelfde kastje wat ook deze Youtuber gebruikt: YouTube: eNiro2020svk
Sterker nog die Youtuber heeft het ook ontwikkelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
Marcva schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Ik heb alleen een beknopte handleiding voor media / navigatie. Die telt een pagina of 10 per taal. En de grote instructiebijbel.
Wat heb jij dat ik niet heb?
Een account op de Kia site met toegang tot de gegevens en handleidingen van je auto gok ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3KIAO6_r1BJgd9L71-K36HVZM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4SVKIbrI9eUNqAUx0Q13OY1d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door plips op 27-05-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Hippe Lip schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Tenzij je iPhone-gebruiker bent...
Als iPhone gebruiker (maar ook Android) is deze app super icm OBD. Erg eenvoudig om schermen aan te passen met alle info die je wenst vanuit de auto. Een aantal keren gratis te gebruiken en dan een eenmalig bijdrage voor levenslang gebruik.

EVNotify, die geheel gratis is krijgt binnenkort ook een nieuwe look & feel.

[ Voor 3% gewijzigd door petertenboer op 27-05-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 09:06
Helaas vandaag een berichtje ontvangen van Arval. De Dynamicline MY20 die ik rond Pasen had besteld blijkt toch dit jaar niet leverbaar. De vertraging zou zitten in 'fabrieken die stil staan', terwijl maanden geleden al werd aangegeven dat de fabrieken gewoon draaiden..

Mijn werkgever heeft Arval gekozen omdat zij blijkbaar een lagere prijs hanteren, niets aan te doen dus. Wel biedt Arval een alternatief: een MY20 Executive in Snow Pearl White. Die bestelling hadden zij al staan en kan eind juli / begin augustus geleverd worden, veel eerder dan verwacht dus want ik krijg eind december pas een nieuw contract.

Bij mijn werkgever moet ik 50 euro eigen bijdrage extra betalen voor de Executive t.o.v. de Dynamic, maar dat is nog steeds goedkoper dan wachten tot 2021. Snow Pearl White vind ik echter verreweg de minst interessante kleur.. :X dus hopen dat ze ook nog andere bestellingen hebben staan

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
rbrt schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:23:
Helaas vandaag een berichtje ontvangen van Arval. De Dynamicline MY20 die ik rond Pasen had besteld blijkt toch dit jaar niet leverbaar. De vertraging zou zitten in 'fabrieken die stil staan', terwijl maanden geleden al werd aangegeven dat de fabrieken gewoon draaiden..

Mijn werkgever heeft Arval gekozen omdat zij blijkbaar een lagere prijs hanteren, niets aan te doen dus. Wel biedt Arval een alternatief: een MY20 Executive in Snow Pearl White. Die bestelling hadden zij al staan en kan eind juli / begin augustus geleverd worden, veel eerder dan verwacht dus want ik krijg eind december pas een nieuw contract.

Bij mijn werkgever moet ik 50 euro eigen bijdrage extra betalen voor de Executive t.o.v. de Dynamic, maar dat is nog steeds goedkoper dan wachten tot 2021. Snow Pearl White vind ik echter verreweg de minst interessante kleur.. :X dus hopen dat ze ook nog andere bestellingen hebben staan
Ik zou, als ik jou was, niet te kieskeurig zijn - als dit nu een keuze voor je is, zou ik het wel weten (ik heb overigens wel zelf voor deze kleur gekozen). Zo snel al rijden en dus zekerheid op 8% bijtelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
stefan01984 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:

€ 650,00
Mogelijk passen ze niet.
Maten weet ik niet precies, maar standaard Niro velgen passen ook niet op E-Niro als ik het goed heb omdat met name de remmen anders (groter?) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DekkerM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L2WhNxrqc-klllSv74hicUd9mE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihvHxkXcsGURdggaHxX4YRwi.jpg?f=fotoalbum_large

Deze functionaliteiten zaten er allemaal al in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@DekkerM ja die melding is er al sinds februari 2019. Krijg je af en toe te zien als de app gereset is ofzo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
100 km in e-Niro zonder stuur aan te raken met Comma.ai Sign me up! zie hier: YouTube: Comma.ai Openpilot in Kia e-Niro!

[ Voor 20% gewijzigd door Somedude op 28-05-2020 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Somedude als je die irritante piep na 15s weet uit te schakelen lukt dit ook wel zonder zo’n heel systeem aan je voorruit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-09 18:49
Gisteren werd ik ook gebeld door mijn Kia dealer;

Levering zal zijn in week 29 of week 30, levering is 2 weken vertraagd.
De boot waarop hij staat komt op 5 / 6 juli aan.

Eindelijk wat concrete data!

De extra aangevraagde laadpaal via de gemeente wordt eerdaags ook geplaats, dus alle puzzelstukjes vallen op hun plaats :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 14:33

zeroday

There is no alternative!

Kelnarath schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:31:
Gisteren werd ik ook gebeld door mijn Kia dealer;

Levering zal zijn in week 29 of week 30, levering is 2 weken vertraagd.
De boot waarop hij staat komt op 5 / 6 juli aan.

Eindelijk wat concrete data!

De extra aangevraagde laadpaal via de gemeente wordt eerdaags ook geplaats, dus alle puzzelstukjes vallen op hun plaats :-)
het krijgen van een laadpaal is bij mij nog wel een gedoetje, voor het huis teveel asfalt op dit moment
Nu wordt dat herontwikkeld dus op den duur zal er een mogelijkheid zijn, maar dan zijn we wel 1 of 2 jaar verder helaas..

en achter het huis zou er een te lange kabel getrokken moeten worden waardoor de kosten te hoog zouden zijn. Dus ik zit een tijdje zonde (op zich geen ramp, ik kan bij kantoor laden en tegenover ons kantoor staat een Shell ionity 350kW .. Dus dat is ook een optie) ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Gelukkig is de Granny er ook nog. Niet heel fraai, maar werkt prima thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 14:33

zeroday

There is no alternative!

kdeboois schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:20:
Gelukkig is de Granny er ook nog. Niet heel fraai, maar werkt prima thuis.
uitdaging: ik heb nog een rijvak tussen mijn schuur en de parkeerplaats.

Ik krijg net te lezen dat we een Multi tank Card krijgen, maar stel nu dat ik naar het buitenland ga, waar moet ik op letten? Heb ik dan bijv. andere kaarten nodig om ergens anders te kunnen laden? Is er een advies?

[ Voor 29% gewijzigd door zeroday op 29-05-2020 10:45 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik heb ook een multi-tank-card van de LM, dit is weer gewoon van NewMotion, wat ook weer hetzelfde is als Shell Recharge en schijnbaar goed ondersteund in Europa. Hier echter geen buitenland ervaring.

Als backup heb ik prive de bij de auto bijgeleverde Kia druppel geregistreerd, dit is weer Plugsurfing. Hier zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden, maar waarschijnlijk wel wat duurder met laden. Deze nog niet hoeven gebruiken.

Kijk ook eens op www.laadpastop10.nl

[ Voor 20% gewijzigd door henkNL op 29-05-2020 11:50 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ik heb voor Duitsland, Zwitserland en Italie de Maingau pas. Frankrijk is een puinhoop, ga ik niet heen met de Kona EV
Kost 35c per KWH, met de volgende restricties : niet langer dan 1 uur snelladen / 4 uur langzaam laden (ionity/allego).
Daarna wordt het duurder, kijk maar even hun de site
Begin mei nog naar Karlsruhe, Stuttgart en Neurenberg geweest en inderdaad er wordt 35c afgerekend.
Verbruik was 15,9 wh/km Met laadverlies +/- 6c per km.

[ Voor 4% gewijzigd door nessio op 29-05-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
zeroday schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Ik krijg net te lezen dat we een Multi tank Card krijgen, maar stel nu dat ik naar het buitenland ga, waar moet ik op letten? Heb ik dan bijv. andere kaarten nodig om ergens anders te kunnen laden? Is er een advies?
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 please.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 13:57
Zojuist bericht gehad van de dealer: Auto is in de haven, verwacht 'm binnen twee weken af te leveren *O*
Kan niet wachten O+
Pagina: 1 ... 91 ... 351 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.