Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 23:42
Paulus3110 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:10:
Vandaag iets vreemds meegemaakt. Stond bij Fastned station bij Apeldoorn. Wilde gaan laden maar de laadklep ging niet open. Na de gebruikelijke dingen geprobeerd te hebben toch maar gebeld met mijn dealer. Die kon mij niet verder helpen, had geen idee, dus Kia pechhulp gebeld. Die kwamen netjes binnen een half uur maar ook zij kwamen er niet uit. Gelukkig had ik nog voldoende range om naar de dichtstbijzijnde dealer te rijden, van Mossel in Apeldoorn. Daar hebben ze de electromotor die het laadklepje opent en sluit verwijderd zodat ik het nu handmatig kan openen en sluiten. Volgende week naar mijn eigen dealer voor een nieuw motortje. Vreemd dat dit al na 1 jaar gebeurt. Wat ik nóg vreemder vind is dat er geen manier is om de laadklep handmatig te openen vanuit de motorkap.
Bij mijn weten is het openen altijd handmatig.maar misschien is dat een verschil met deMY2020. In mij. 2019 kan het volgens mij niet elektrisch

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Steeck03 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:06:
[...]

De laadspanning aanpassen geeft alleen maar een grote klap. Ik neem aan dat ze praten over een andere accu of over andere stromen. 800V op een accu van 400V is alleen leuk in een film
Ja uiteraard. De optie is dan dat het hele systeem geschikt wordt gemaakt voor 800V. Weet niet precies hoe dat dan werkt, misschien is de accu dan anders opgedeeld in compartimenten die dan voor het laden in serie worden gezet en tijdens het rijden parallel. Zal hier vast wel iemand zijn die een idee heeft hoe dat werkt ;) Maar het is niet een optie die je achteraf nog kunt aanpassen.
Steeck03 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Bij mijn weten is het openen altijd handmatig.maar misschien is dat een verschil met deMY2020. In mij. 2019 kan het volgens mij niet elektrisch
Jawel. Als je auto op slot staat dan krijg je je klep niet open. Er zit een servo in die de klep blokkeert.
Het is niet dat de klep gemotoriseerd openklapt, maar zit dus een slot op die elektrisch aangedreven is.

[Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-05-2020 18:39]

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:29
Paulus3110 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:10:
Vandaag iets vreemds meegemaakt. Stond bij Fastned station bij Apeldoorn. Wilde gaan laden maar de laadklep ging niet open. Na de gebruikelijke dingen geprobeerd te hebben toch maar gebeld met mijn dealer. Die kon mij niet verder helpen, had geen idee, dus Kia pechhulp gebeld. Die kwamen netjes binnen een half uur maar ook zij kwamen er niet uit. Gelukkig had ik nog voldoende range om naar de dichtstbijzijnde dealer te rijden, van Mossel in Apeldoorn. Daar hebben ze de electromotor die het laadklepje opent en sluit verwijderd zodat ik het nu handmatig kan openen en sluiten. Volgende week naar mijn eigen dealer voor een nieuw motortje. Vreemd dat dit al na 1 jaar gebeurt. Wat ik nóg vreemder vind is dat er geen manier is om de laadklep handmatig te openen vanuit de motorkap.
Is mij ook ook overkomen. Zelfs de accu loskoppelen helpt niet om de klep te ontgrendelen. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat de klep wel opengaat als je met de zijkant van je hand erop klopt. Toen alles goed ingevet. Dat hielp niet. Het vet toen weggehaald en sindsdien geen problemen meer. Waar zit die electromotor? Als ik alleen het palletje indruk wordt die niet vergrendelt. Of is dat alleen een switch om te detecteren of de laadklep dicht zit. Waarom moet die laadklep op slot kunnen voor stroomdiefstal? :?

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:57
ningalloon schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:55:
[...]
Waarom moet die laadklep op slot kunnen voor stroomdiefstal? :?
Tegen open waaien onderweg? Vandalisme?

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Marcva
Laatst kwamen de kleuren voorbij. Onder het motto "meten is weten":
De 5.476 tenaamgestelde E-Niro's zijn hoofdzakelijk zwart, grijs en blauw. Zo'n beetje gelijkelijk verdeeld. Wit doet nog een beetje mee. Rood en bruin zijn een niche. Er er is zelfs 1 waarvan de kleur "n.v.t." is :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-06 11:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:22:
[...]

Ja uiteraard. De optie is dan dat het hele systeem geschikt wordt gemaakt voor 800V. Weet niet precies hoe dat dan werkt, misschien is de accu dan anders opgedeeld in compartimenten die dan voor het laden in serie worden gezet en tijdens het rijden parallel. Zal hier vast wel iemand zijn die een idee heeft hoe dat werkt ;) Maar het is niet een optie die je achteraf nog kunt aanpassen.
Een Lion-cell is zo rond de 3,7V tegenwoordig, dus bij elk pakket staan er een hoop in serie om een bepaald voltage te halen. En dan staan er een hoop in paralel. Vaak zie je dat er een aantal cellen in paralel worden geschakeld. Die dan in serie en dat is dan een standaard pakketje van bijvoorbeeld 37V of zo. En die worden dan ook weer in serie en parelel geschakeld om zo een compleet accupakket te maken.

Door de twee helften van een accupakket net even anders te schakelen zou je dus het hele pakket kunnen veranderen in een 800V pakket en dus veel sneller kunnen laden bij dezelfde stroom.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Steeck03
Ralph Smeets schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Een Lion-cell is zo rond de 3,7V tegenwoordig, dus bij elk pakket staan er een hoop in serie om een bepaald voltage te halen. En dan staan er een hoop in paralel. Vaak zie je dat er een aantal cellen in paralel worden geschakeld. Die dan in serie en dat is dan een standaard pakketje van bijvoorbeeld 37V of zo. En die worden dan ook weer in serie en parelel geschakeld om zo een compleet accupakket te maken.

Door de twee helften van een accupakket net even anders te schakelen zou je dus het hele pakket kunnen veranderen in een 800V pakket en dus veel sneller kunnen laden bij dezelfde stroom.
De vraag is wat levert dat op. Dunnere kabels kan interessant zijn, maar uiteindelijk worden laders aangeduid in kW. En om sneller te laden heb je meer kW nodig. De hoeveelheid energie is belangrijker dan de spanning alleen.
In W zit zowel de stroom als de spanning

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-06 11:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Snelladen wordt vooral gelimiteerd door het aantal amperes. En dan niet allen die, die je door de kabel kan duwen, maar ook die, waarmee je de cellen laadt. Vandaar dat snelladen niet goed is voor je accu. Eigenlijk wil je niet sneller je accu opladen, dan wat je er gemiddeld uit kunt halen. Vooral het amperage is killing.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Steeck03
Ralph Smeets schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:37:
Snelladen wordt vooral gelimiteerd door het aantal amperes. En dan niet allen die, die je door de kabel kan duwen, maar ook die, waarmee je de cellen laadt. Vandaar dat snelladen niet goed is voor je accu. Eigenlijk wil je niet sneller je accu opladen, dan wat je er gemiddeld uit kunt halen. Vooral het amperage is killing.
Klopt maar deels. Het gaat om de stroom in verhouding tot de capaciteit. En als de spanning van d accu hoger is zal de capaciteit lager zijn bij een zelfde hoeveelheid energie (kWh).

Laadstroom in de batterij wereld wordt aangegeven met x,xC. Waarbij C staat voor de Capaciteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 05-06 19:27
cypher21 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:09:
[...]

Dit is een andere dan het plaatje wat je postte

Heb die van thingiverse nu in de auto, niet meer zoeken naar pasjes en muntjes! Bedankt voor de tip!
Ik heb hem hier ook laten printen, 15,- was de schade...

• DKoenders
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 10:00
plips schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb hem hier ook laten printen, 15,- was de schade...
Waar heb je hem laten printen?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• sraven
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:33
Ik kan ook voor jullie printen voor 10 euro
Ik heb 2 3D printers staan dus kan er meerdere tegelijk printen in ABS of PLA en verschillende kleuren
Eventueel aanpassing ontwerp is ook mogelijk ;-)

Indien je interesse hebt stuur even een persoonlijk bericht met je naam en telefoonnummer dan neem ik contact met je op.

[Voor 23% gewijzigd door sraven op 14-05-2020 17:01]

• Tacovdh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 05-06 00:42
DekkerM schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:28:
[...]

... Alhoewel mijn auto al in November 2019 vertrokken was. Maar nog een tijd voor de kust van Portugal heeft liggen dobberen, omdat KIA al aan hun milieutax zat voor 2019. 6 Januari kwam de boot aan. 17 Februari geleverd.
Komt hier in een bijzinnetje ineens de clou waardoor voor veel mensen de douanedatum net in 2020 was, en daardoor de bijtelling verdubbelde! Het is gewoon de schuld van het milieu 8)7

• Niro-E
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-06 14:22
Steeck03 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:50:
[...]

De vraag is wat levert dat op. Dunnere kabels kan interessant zijn, maar uiteindelijk worden laders aangeduid in kW. En om sneller te laden heb je meer kW nodig. De hoeveelheid energie is belangrijker dan de spanning alleen.
In W zit zowel de stroom als de spanning
Snelladers, zoals Ionity zijn in staat om tot 800V te kunnen laden. Maar zijn gelimiteerd tot 500A.
Bij 800V (theoretisch 400kW, maar de laders zijn rated op 350kW)
Met een 400V spanning, en diezelfde 500A is de theoretische limiet 200kW (de teslas gaan tot 170kW bij 500A)

De E-niro, die limiteerd zelf op 200A. als dit zo blijft, 200A dan zal de laadsnelheid mogelijk verdubbelen van 75 naar 150kW. Dan moet de accu hier natuurlijk wel tegen kunnen.

• DKoenders
sraven schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:22:
Ik heb 2 3D printers staan dus kan er meerdere tegelijk printen in ABS of PLA en verschillende kleuren
Top, ik wil er dan graag 1 bij je bestellen in zwart van ABS.
Gewoon de standaard versie ;)

Welke regio woon je? Kom ik ophalen en kan ik nog weer eens rijden in die fijne kar :P

• Bitaktus19
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:59
ABS please _/-\o_

• Dagniro
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22:44
Ik heb 3 kinderen op de achterbank zitten. Iemand al een extra USB laadpunt ingebouwd achter in de auto? Die kids hebben allemaal een telefoon/tablet tegenwoordig.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:37

zeroday

Dream within a dream

Keb de auto dan nog wel niet maar wel handig, ABS please ;) ennuh mooi zwart.
en stuur maar een tikkie ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:37

zeroday

Dream within a dream

Dagniro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:28:
Ik heb 3 kinderen op de achterbank zitten. Iemand al een extra USB laadpunt ingebouwd achter in de auto? Die kids hebben allemaal een telefoon/tablet tegenwoordig.
Daar heb je dan toch een batterypack voor? Ik ga echt geen USB laadpunt in de auto zetten als ze ook nog eens op het terras gaan janken om powerrrr omdat de telefoon of tablet bijna leeg is. Neem maar mooi een batterypack in je rugtas mee en je zorgt er ook maar voor dat je hem thuis oplaad. Eigen verantwoordelijkheid ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Marcva
Tacovdh schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Komt hier in een bijzinnetje ineens de clou waardoor voor veel mensen de douanedatum net in 2020 was, en daardoor de bijtelling verdubbelde! Het is gewoon de schuld van het milieu 8)7
Niks nieuws onder de zon :O
Marcva in "Het grote Kia e-Niro topic"

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 23:16
Ik zou het bakje goed kunnen gebruiken om de verzameling pennen en zakjes snoepjes (die waar je van gaat huilen) op te bergen. Die liggen namelijk nu altijd (ja echt altijd) criss-cross door de hele ruimte zodat je net niet zonder knoeien je bakje koffie in de houder kan plaatsen. Hij zou dan een cm of 2 hoger mogen zijn. Is dat makkelijk te programmeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steeck03
Dagniro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:28:
Zoek een bij aliexpres op: Quick Lading Qc 3.0 Autolader
Is een prima oplossing en je hoeft niet ingewikkeld te doen.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-06 23:56
Waar zitten achterin die USB laadpunten?

Ik heb enkel onder de armsteun 1 USB poort zitten, deze is eigenlijk niet te gebruiken want dan moet de klep van de armsteun open blijven...
Vind voor zo'n auto het gebrek aan USB poorten bij de ventilatie achterin wel een aderlating

[Voor 75% gewijzigd door cypher21 op 14-05-2020 17:19]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• joepie de p
Steeck03 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Plus 1 of meer van dit soort kabeltjes.

• cypher21
Steeck03 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Dat is toch zwaar vervelend...zit zo'n ding nog voorin de "sigaret aansteker aansluiting" en dan met 3 lange kabels naar de achterbank
Die heb ik, maar die doet het niet op de nieuwe ipads en iphones

[Voor 27% gewijzigd door cypher21 op 14-05-2020 17:19]

• Bitaktus19
cypher21 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:08:
Waar zitten achterin die USB laadpunten?

Ik heb enkel onder de armsteun 1 USB poort zitten, deze is eigenlijk niet te gebruiken want dan moet de klep van de armsteun open blijven...
Vind voor zo'n auto het gebrek aan USB poorten bij de ventilatie achterin wel een aderlating
Gaat boren in de achterzijde van de armsteun en daar een lange laadkabel doorheen trekken?

Beetje lomp misschien. :o :+

• cypher21
Bitaktus19 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Gaat boren in de achterzijde van de armsteun en daar een lange laadkabel doorheen trekken?

Beetje lomp misschien. :o :+
Tsja... ik heb al zitten denken wat handig is...
In de vorige auto zat er een inkeping in de armsteun in zodat er iig een snoer doorheen kon.
Mja, we gaan voorlopig toch niet op vakantie of erg lange ritjes maken dus ze doen het maar met een powerbank

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Jammer dat de NL importeur die 230V aansluiting in de middenconsole niet heeft opnomen in de opties. Of een 12V aansluiting achterin voor een koelbox oid.

• Steeck03
cypher21 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Dat is toch zwaar vervelend...zit zo'n ding nog voorin de "sigaret aansteker aansluiting" en dan met 3 lange kabels naar de achterbank
1 kabeltje naar achter. Daar zit een kastje met 2 aansluitingen

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:56
Steeck03 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:51:
[...]

1 kabeltje naar achter. Daar zit een kastje met 2 aansluitingen
Deze dus, prima oplossing :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagniro
Hmm zal zoiets worden dan. Of ik ga iets proberen in te bouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
https://www.speakev.com/attachments/img_0672-jpeg.116170

Vond ik online. Ook een oplossing?

[Voor 29% gewijzigd door Bitaktus19 op 15-05-2020 10:57]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dagniro
https://www.conrad.nl/p/p...schikt-voor-usb-a-1403768

Ik denk dat ik me hieraan ga wagen. 2 van deze inbouwen in de middentunnel onder de ventilatieroosters.
Zal wel een foto posten als het gelukt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 23:49
Handig ! Maar zou dat wel genoeg stroom leveren voor de huidige grote telefoons ?
Laat staan voor een tablet.....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +6Henk 'm!

• denniswkok
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 06-06 09:46
Marcva schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Mijn MY2020 3f is binnen. Voor zaterdag een afleverafspraak 8)
De trekhaak schijnt alleen niet leverbaar te zijn, dus afwachten of die er onder zit. Levering schijnt als sinds januari een probleem te zijn. Lijkt dus niet corona gerelateerd.
Vanmiddag mijn Gravity Blue MY20 exemplaar ophalen bij Havik Auto te Groningen. Wagen 26/3 besteld.
Eerst leek het erop dat ik pas medio juni geleverd zou gaan krijgen. Maar MvD (verkoopleider) heeft zich enorm ingespannen om levering mei na te komen. Een dik compliment aan zijn kant is aan de orde.

Ook bij mij de melding dat de trekhaak er helaas nog niet onder zit. Zou eerste helft juni weer beschikbaar komen. Dan dagje leenauto en kees-is-klaar.

Eind goed al goed en blije gozert hier einde van de middag.

Fijn weekend een ieder.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:48
Ik ga ook blij het weekend in. Mijn e-Niro met het probleem met een leeglopende accu is gefixt. Het probleem was uiteindelijk een storing in het slotje in de achterklep. Deze trok 4 ampere, waardoor in 2 uur de accu helemaal plat was. Maar nu is het opgelost dus ik ga van het weekend even blij rond rijden :-)

Ook is alle software volgensmij geüpdatet.

[Voor 40% gewijzigd door blottle op 15-05-2020 15:53]

Kia e-Niro Aurora Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
blottle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:43:
Ik ga ook blij het weekend in. Mijn e-Niro met het probleem met een leeglopende accu is gefixt. Het probleem was uiteindelijk een storing in het slotje in de achterklep. Deze trok 4 ampere, waardoor in 2 uur de accu helemaal plat was. Maar nu is het opgelost dus ik ga van het weekend even blij rond rijden :-)

Ook is alle software volgensmij geüpdatet. [Afbeelding]
Mooi dat het geregeld is! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcva
denniswkok schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Ook bij mij de melding dat de trekhaak er helaas nog niet onder zit.[...]
Trekhaak voor de 3 fasen uitvoering zou anders zijn dan de 1 fase. Heel bijzonder. Je zou toch zeggen dat een andere boordlader geen gevolgen heeft voor de trekhaak....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DekkerM
  • Laatst online: 23:24
Mijn stoel gaat in eens niet mee achteruit bij in en uitstappen. Iemand enig idee hoe te fixen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:55
denniswkok schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Vanmiddag mijn Gravity Blue MY20 exemplaar ophalen bij Havik Auto te Groningen. Wagen 26/3 besteld.
Eerst leek het erop dat ik pas medio juni geleverd zou gaan krijgen. Maar MvD (verkoopleider) heeft zich enorm ingespannen om levering mei na te komen. Een dik compliment aan zijn kant is aan de orde.

Ook bij mij de melding dat de trekhaak er helaas nog niet onder zit. Zou eerste helft juni weer beschikbaar komen. Dan dagje leenauto en kees-is-klaar.

Eind goed al goed en blije gozert hier einde van de middag.

Fijn weekend een ieder.
26/3 dit jaar besteld? Dan een super snelle levering! Veel plezier ermee, en we zien de foto's wel verschijnen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
DekkerM schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:46:
Mijn stoel gaat in eens niet mee achteruit bij in en uitstappen. Iemand enig idee hoe te fixen?
Zit ergens in het dashboard menu, Gebruiksgemak > Instapfunctie.
Staat letterlijk in de handleiding ;)

[Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-05-2020 18:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DekkerM
  • Laatst online: 23:24
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:20:
[...]

Zit ergens in het dashboard menu, Gebruiksgemak > Instapfunctie.
Staat letterlijk in de handleiding ;)
Je bedoelt deze?

Die staat dus gewoon aan!

Stand van de stoel van de vrouw geprobeerd (ver voorin) werkt ook niet. Any ideas?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
Heb je toevallig aan de knopjes in de deur gezeten?

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Gotta
  • Laatst online: 02-06 13:39
Eindelijk binnen MY 2020, 3 Fase. Besteld 16 april 2019.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcva
Gotta schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:16:
Eindelijk binnen MY 2020, 3 Fase. Besteld 16 april 2019.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Ik ben morgen aan de beurt.
Mooi die schermpjes in de hoofdsteunen. Heeft de dealer die wrap van blauw naar oranje gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gotta
Marcva schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:41:
[...]

Gefeliciteerd. Ik ben morgen aan de beurt.
Mooi die schermpjes in de hoofdsteunen. Heeft de dealer die wrap van blauw naar oranje gedaan?
Thanks, nee gelijk laten doen in Hoofddorp. Die heeft er ondertussen al 25 gedaan gaf hij aan. Aardige gast overigens.

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:10
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van de range nu het weer warmer wordt. Ik zie het zelf nu oplopen naar >480km, maar weet niet of dat normaal, relatief goed of relatief slecht is.
Ik rijd wel, mede vanwege Corona, momenteel weinig snelweg. Af en toe ritten waarbij ik uitkom op rond de 12kWh/100km verbruik, dat zou zelfs een range van rond de 530km betekenen. En de zomer is nog niet begonnen. Wat zijn jullie ervaringen en met name ook van hen die de auto al in zomer 2019 hadden?

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14:12
Vorige week vrijdag 245 km gereden, heen en terug, Gemiddeld 13,4 kWH per 100 km. Komt neer op 477,6 km.

Maximum snelheid van 100 km helpt wel. Om een indruk te geven: vorig jaar augustus zelfde afstand heen en terug gereden. Toen gemiddeld: 15,59 kWh per 100 km. Kwam neer op 410,5 km.

• komkommertijd
  • Laatst online: 05-06 15:11
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een extra versterker op het standaard audiosysteem tbv een extra set speakers of subwoofer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:29
eltron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:31:
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van de range nu het weer warmer wordt. Ik zie het zelf nu oplopen naar >480km, maar weet niet of dat normaal, relatief goed of relatief slecht is.
Ik rijd wel, mede vanwege Corona, momenteel weinig snelweg. Af en toe ritten waarbij ik uitkom op rond de 12kWh/100km verbruik, dat zou zelfs een range van rond de 530km betekenen. En de zomer is nog niet begonnen. Wat zijn jullie ervaringen en met name ook van hen die de auto al in zomer 2019 hadden?
Bij mij was de hoogste range 578km in augustus toen het zo'n 30 graden was.
Vorige week 460km bij 80%.
Ik kom zelden op de snelweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:10
ningalloon schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:00:
[...]
Bij mij was de hoogste range 578km in augustus toen het zo'n 30 graden was.
Vorige week 460km bij 80%.
Ik kom zelden op de snelweg.
Dat zijn mooie getallen. Ik verwacht niet dat ook te halen omdat ik toch nog best wat snelweg km rijdt, ook al is dat minder dan voor Corona. Bij de snelweg speelt inmiddels natuurlijk wel de verlaagde max snelheid, dus range rond 500km zou wel moeten kunnen. Dat komt dan neer op een kleine 13kWh/100km gemiddeld

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 23:49
Allemachtig.... Wat een getallen.
Ik rij echt netjes, maar ben nog niet boven 400km bij 100% geweest. (6000km).

Ik rij bijna geen stadsverkeer. Mijn dorpje is maar 1km groot.
5% stadsverkeer.
50% provinciaal (50% 80km en 50% 100km)
45% snelweg

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion
Trackerfire schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:17:
Voor de geïnteresseerden. Update 14 van het navigatiesysteem/systeem komt eraan, MY2020.

Komt op 15 mei beschikbaar als t goed is. Heb ook al ergens de specificatie van de update gevonden. Tipje van de sluier... Er wordt niet gerept over fullscreen Android Auto... Maar.... Wel over split screen naast AA en Carplay. Ook leuk!

https://docdro.id/BHtAdAk
Is de update al beschikbaar en heeft iemand deze al geïnstalleerd? Ben benieuwd naar de Android Auto aanpassing ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DKoenders
Mabion schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Is de update al beschikbaar en heeft iemand deze al geïnstalleerd? Ben benieuwd naar de Android Auto aanpassing ...
Kan hem nog nergens vinden, dus al iemand hem wel heeft gevonden :)
Ik wil hem wel installeren en gaan bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plips
Meer MY20 rijders die sinds een uurtje of twee niet meer in de app kunnen aanloggen?

Edit --> App geherinstalleerd en wachtwoord reset gedaan en ik kan er weer in... Corrupte app op telefoon vermoed ik.

[Voor 41% gewijzigd door plips op 17-05-2020 16:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
DKoenders schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Waar heb je hem laten printen?
mtb3d.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-06 00:38
Mabion schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Nog niet. Ik heb wel een probleempje met de verlichting in het midden voor. Die gaat niet automatisch aan als de deur open gaat, maar is ook vaak los niet te bedienen. Soms wel, soms niet. Een gaar draadje of is er een instelling waar ik nog niet van weet?

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:32
Trackerfire schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Nog niet. Ik heb wel een probleempje met de verlichting in het midden voor. Die gaat niet automatisch aan als de deur open gaat, maar is ook vaak los niet te bedienen. Soms wel, soms niet. Een gaar draadje of is er een instelling waar ik nog niet van weet?
Oh dat probleem heb ik ook een keer gehad (of eigenlijk mijn vrouw) net zo plotseling als het gekomen was, is het ook weer verdwenen. Tot nu toe nog niet meer meegemaakt, maar ben benieuwd. In mijn geval wilde de verlichting van de berijder niet meer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagniro
Gotta schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:16:
Eindelijk binnen MY 2020, 3 Fase. Besteld 16 april 2019.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, dat oranje. Nog meer mensen die iets anders dan een zwarte wrap hebben aangedurfd? Foto's :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Orgineel blauw op Runway Red is ook al gewaagd IMHO 😉

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagniro
Zeg dat wel ja. De mijne wordt ook een rooie, maar ik durf die gewaagde combinatie niet aan. Zal zwart (of bij de lampen chrome) worden denk ik. Lekker saai.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:04

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Dat heb ik vorig jaar ook gedaan op mijn Runway Red. Al die blauwe strepen zwart laten maken.

En toen heb ik ook de ‘dichte grille’ zwarte laten maken, inclusief het laadklepje. Dat vind ik toch heen stuk beter staan dan die helemaal rooie voorkant.

Taal is makkelijker als je denkt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
De blauwen delen wrappen in de grijs van de dakrailing zou ook kunnen. Of chroom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-05 09:11
Bitaktus19 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:49:
De blauwen delen wrappen in de grijs van de dakrailing zou ook kunnen. Of chroom.
Zit ik ook aan te denken inderdaad. Alhoewel de grote grill aan de onderkant wel veel chroom wordt dan.
Dus misschien de streepjes voor en achter in chroom, en de ondergrill in matzwart.
Heeft iemand al in chroom laten smallwrappen? Als ik erop Google dan kom ik allemaal auto's tegen die volledig in chroom zijn gewrapt, da's een beetje over de top. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
s_janssen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Dus misschien de streepjes voor en achter in chroom, en de ondergrill in matzwart.
Mijn idee ook. Lijkt me wel sjiek. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagniro
s_janssen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Zit ik ook aan te denken inderdaad. Alhoewel de grote grill aan de onderkant wel veel chroom wordt dan.
Heeft iemand al in chroom laten smallwrappen? Als ik erop Google dan kom ik allemaal auto's tegen die volledig in chroom zijn gewrapt, da's een beetje over de top. 8)
Als je even googled po kia e-niro wrap, dan zie ik er eentje staan van signcraft. Die is geheel gewrapped in mat grijs, en heeft de arrows in zilvergrijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:56
Gotta schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Thanks, nee gelijk laten doen in Hoofddorp. Die heeft er ondertussen al 25 gedaan gaf hij aan. Aardige gast overigens.
Linkje en prijs wellicht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Kan je de grill ook wrappen? Ik vind dat nu echt geen gezicht. Het liefst wil ik hem zwart hebben want dan zie je nog contrast.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:04

Hippe Lip

+ + + NL + + +

IUser schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:18:
Kan je de grill ook wrappen? Ik vind dat nu echt geen gezicht. Het liefst wil ik hem zwart hebben want dan zie je nog contrast.
Als je dat deel bedoelt waarin het laadklepje zit: ja. Dat heb ik ook zwart laten wrappen omdat ik, zoals ik hiervoor al zei, een helemaal rooie voorkant niet echt fraai vindt.

Er zijn er meer die dat hebben gedaan. Zie voor voorbeelden in dit draadje op het Kiaforum. Op pagina twee daarvan zie je mijn zwarte grill op de Runway Red.

Taal is makkelijker als je denkt...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05-06 15:18
Ik blijf me verbazen wat een goede auto dit is.
Vandaag 250 km gereden, toen ik weg ging was hij zo'n 80%ish vol en toen ik thuis was had ik nog 100km bereik over. Geen centje pijn.

Moest vandaag voor de 2e keer sinds ik hem heb aan de openbare lader (heb thuis zelf geen lader, laad altijd op werk op) en wat staat er naast mij:

Nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze :)

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:37
404 Kia not found

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GVR
Zwakke achteruitrij verlichting, die heb ik hier nog niet voorbij zien komen:

YouTube: Kia Niro EV - Fix a lighting problem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gotta
marteltor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:08:
[...]

Linkje en prijs wellicht?
https://wrapd.nl/

EUR 80 - 90 range

Succes ermee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
GVR schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:32:
Zwakke achteruitrij verlichting, die heb ik hier nog niet voorbij zien komen:

YouTube: Kia Niro EV - Fix a lighting problem
Damn.. Is zoiets wel legaal? Als je dan in het donker gaat fileparkeren zijn de wachtenden achter je verblind door het licht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
plips schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Ik heb wel zo'n auto maar net te weinig developer om het verder uit te vlooien en netjes in elkaar te zetten. Vond het al heel wat dat ik een python plugin voor domotica schreef voor mijn warmtepomp. :)
Ik vraag ook even in de Kona en IONIQ fora...

In de VS kan je eea koppelen aan google home, zowel kia als hyundai. Er is ook een git projectje met een bluelink api wrapper.. https://github.com/Hacksore/bluelinky
Het bluelinky project (typescript) lijkt goed bruikbaar om verder op door te pakken.
Is zowel voor VS, als CA, als EU geschikt en getest.
De baseURL die men gebruikt voor EU is gelijkvormig voor Kia als Hyundai.
Dus dat gaat lukken.

Het kiauvo project (python) is minder uitgebreid maar alleen op canada gericht.
De login methode is in Canada anders dan in Europa.

Edit: er is nog een relevant project https://github.com/SondreNjaastad/node-red-contrib-bluelinky, waarmee je node-red koppelt een bluelinky. Node-red koppelt op zich weer met MQTT en dus Domoticz. Afijn alle componenten zijn er, alleen nog zorgen voor de BaseURL in bluelinky.

[Voor 13% gewijzigd door plips op 18-05-2020 22:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:36:
[...]

Damn.. Is zoiets wel legaal? Als je dan in het donker gaat fileparkeren zijn de wachtenden achter je verblind door het licht.
Geen idee, fel zijn ze wel. Wel goed zicht op die matige achteruitrij camera :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joepie de p
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:36:
[...]

Inderdaad. 2x 2100 lumen is nogal wat. Verblinden is in ieder geval niet toegestaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
Volgens mij zit een groot deel van de winst in de lengte van de lamp. Daardoor komt hij mooi voor het venster.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 15:22
Heeft iemand hier een trekhaak/draaghaak/lastdrager (handig voor de zoekfunctie) van GDW ? Die van Brink is voorlopig niet leverbaar maar die van GDW per direct.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
GVR schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:27:
[...]

Geen idee, fel zijn ze wel. Wel goed zicht op die matige achteruitrij camera :)
idd!
Die achteruitrij camera is echt een lachertje. Mijn vorige auto had zelfs nog een betere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:43
cypher21 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:54:
[...]

idd!
Die achteruitrij camera is echt een lachertje. Mijn vorige auto had zelfs nog een betere.
Inderdaad echt waardeloze resolutie. Ook snel vies, heb hem nu goed ingesmeerd met wax hopelijk blijft vuil en regen er minder aan vastzitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
Er zou een borsteltje aan de onderkant van de ruitenwisser kunnen. Iemand handig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion
Vaevictis_ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Inderdaad echt waardeloze resolutie. Ook snel vies, heb hem nu goed ingesmeerd met wax hopelijk blijft vuil en regen er minder aan vastzitten.
Is er een verschil tussen MY19 en MY20 op het vlak van resolutie? Of gewoon zelfde camera?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DKoenders
Mabion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Is er een verschil tussen MY19 en MY20 op het vlak van resolutie? Of gewoon zelfde camera?
Camera op MY20 is ook niet fantastisch maar opzich wel goed bruikbaar.
Weet niet of daar een verschil inzit t.o.v. MY19.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
Het beeld in mijn Volvo v60 was ook matig. Het beeld bewoog ook steeds. Daar hielp een equalizer die tussen twee stekkers werd geplaatst. Geen idee of hier iets soortgelijks zou kunnen helpen.
Als de camera matig is dan valt er weinig te verbeteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:42
Gelukkig rij ik 99,98% van de tijd vooruit en red ik dat nog zonder camera :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bitaktus19
petertenboer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:41:
Gelukkig rij ik 99,98% van de tijd vooruit en red ik dat nog zonder camera :-)
Goed punt. oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
Bitaktus19 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:55:
Er zou een borsteltje aan de onderkant van de ruitenwisser kunnen. Iemand handig?
Daar is een 3D te printen object voor: https://www.thingiverse.com/thing:4233268
(laten printen), tandenborstelkop erin schroeven en gaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
plips schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Daar is een 3D te printen object voor: https://www.thingiverse.com/thing:4233268
(laten printen), tandenborstelkop erin schroeven en gaan :)

[Afbeelding]
whahaha wtf wie verzint dit :9~ _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bitaktus19
Ik blijkbaar. :+ Heb het alleen niet uitgetekend.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Marcva
Sinds 4 dagen de trotse bezitter van een MY20 GB.
Nu heb ik een ongelooflijke noob vraag: hoe stop je het laden als het maximum nog niet is bereikt? Ik heb nu via de app het laden gestopt, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat in de auto zelf niet kan.
De manual zegt: deuren ontgrendelen = stekker ontgrendeld. Nope. Zolang er prik op de stekker staat laat 'ie niet los. De publieke paal ook niet trouwens.
Dat is prima, maar hoe stop je dan wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kdeboois
  • Nu online
In de MY19 stel je bij het EV AC laden een maximale SoC in. Anders opties ken ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeck03
Marcva schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:26:
Sinds 4 dagen de trotse bezitter van een MY20 GB.
Nu heb ik een ongelooflijke noob vraag: hoe stop je het laden als het maximum nog niet is bereikt? Ik heb nu via de app het laden gestopt, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat in de auto zelf niet kan.
De manual zegt: deuren ontgrendelen = stekker ontgrendeld. Nope. Zolang er prik op de stekker staat laat 'ie niet los. De publieke paal ook niet trouwens.
Dat is prima, maar hoe stop je dan wel?
In principe openen en hij zou los moeten kunnen. Je hebt dan iets van 15 seconden. Van de auto dan. Niet van de paal. Je kunt het laden ook stoppen door je pasje opnieuw bij de paal te houden. Het laden stopt en de kabel komt los in de paal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcva
Steeck03 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:28:
[...]

In principe openen en hij zou los moeten kunnen. Je hebt dan iets van 15 seconden. Van de auto dan. Niet van de paal. Je kunt het laden ook stoppen door je pasje opnieuw bij de paal te houden. Het laden stopt en de kabel komt los in de paal.
Heb het over mijn eigen Zappi en een gratis paal bij een supermarkt. Geprobeerd, omdat het kon. Geen pasjes dus.
Zal ff om die 15 seconden denken de volgende keer. Mss is dat het.
Anderzijds: trek je dan geen vonken? Zou het netter vinden als 'ie eerst stopt en dan ontgrendelt, zoals ik nu via de app gedaan heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Marcva nee de eerste 15s, zolang de poort ontgrendeld is, is het laadvermogen beperkt tot 500Watt (en dat is de andere FAQ: “Waarom laadt ie maar met 0,5kW? Help! ;) )
Bovendien zijn de data pinnen korter dan de laadpinnen. Zodra de datapinnen los zijn stopt onmiddelijk de stroom. Is best over nagedacht allemaal.

[Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-05-2020 17:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 04-06 17:37
Hoi e-niro liefhebbers,

Kan een e-niro/soul EV met een onboard 1fase lader opladen met een 3fase kabel? Zonder foutmeldingen oid..
Deze vraag omdat de auto pas over 16weken geleverd word en ik de benodigdheden aan het aanschaffen ben, maar er is een 3f 32a kabel geleverd terwijl ik een 1f 32a kabel heb besteld. Als deze ook werkt hoef ik m niet terug te sturen :)

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcva
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:56:
@Marcva nee de eerste 15s, zolang de poort ontgrendeld is, is het laadvermogen beperkt tot 500Watt (en dat is de andere FAQ: “Waarom laadt ie maar met 0,5kW? Help! ;) )
Bovendien zijn de data pinnen korter dan de laadpinnen. Zodra de datapinnen los zijn stopt onmiddelijk de stroom. Is best over nagedacht allemaal.
Die 0,5kW wist ik niet. Die kortere data pinnen hoopte ik al :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kdeboois
  • Nu online
KnarfX schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:22:
Hoi e-niro liefhebbers,

Kan een e-niro/soul EV met een onboard 1fase lader opladen met een 3fase kabel? Zonder foutmeldingen oid..
Deze vraag omdat de auto pas over 16weken geleverd word en ik de benodigdheden aan het aanschaffen ben, maar er is een 3f 32a kabel geleverd terwijl ik een 1f 32a kabel heb besteld. Als deze ook werkt hoef ik m niet terug te sturen :)

Mvg
Zou probleemloos moeten werken, hij is alleen flink zwaarder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:37
KnarfX schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:22:
Hoi e-niro liefhebbers,

Mvg
Waarom bestel je een extra kabel? Als het goed is krijg je de kabel gewoon bij je auto geleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcva
Ff wat anders. Na de eerste 200+ kilometers merk ik dat ik rij als een ouwe lul. Althans, zo voelt het. Niet sloom, wel zen. Heb niet de neiging om te scheuren, te hard te rijden. Gewoon maximum snelheid en een beetje.
Ligt dat aan ev rijden in zijn algemeenheid? Het gewicht van de auto? Of is dat nieuwigheid?
Ik vermoed tot nu toe dat het ev gerelateerd is, kan een meer ervaren ev rijder daar wat over roepen?
Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True