Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:29
Ik heb de 12V voor mijn OVMS van de stuurverwarmings zekering afgetapt.
Daar staat ook 12V op tijdens het laden.

Als ik zo het testverhaal van een Kona eigenaar lees werkt de hulpaccu laadfunctie averechts.
http://techno-fandom.org/~hobbit/cars/ev/auxbat.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:01
ningalloon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:06:
Als ik zo het testverhaal van een Kona eigenaar lees werkt de hulpaccu laadfunctie averechts.
http://techno-fandom.org/~hobbit/cars/ev/auxbat.html
Leuk verhaal zeg! Smullen voor een techneut.
Lang verhaal kort is dat het vermoeden is dat de accu met een te hoog voltage wordt bijgeladen en daardoor razendsnel stuk gaat.
Dat zou mogelijk met een firmware update te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20:25
@CyBeRSPiN Bedankt voor de samenvatting _/-\o_ En dan noem je mij een echte tweaker...dit gaat wel even verder dan het wegwerken van een schakelaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:04

Hippe Lip

+ + + NL + + +

CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:37:
[...]
Lang verhaal kort is dat het vermoeden is dat de accu met een te hoog voltage wordt bijgeladen en daardoor razendsnel stuk gaat.
Daar zei iemand nog niet zo lang geleden iets van, dacht ik me te herinneren..... 8)
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:11:
Daar zijn ze bij old-auto niet zo van. ;)

Taal is makkelijker als je denkt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip verandert de functionaliteit erdoor? Bug fixes kunnen altijd, en dat wordt altijd al gedaan.
Had het daar over nieuwe / gewijzigde functionaliteit die in de handleiding beschreven staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 04-06 14:22
[...]

Leuke analyse inderdaad. werpt wel wat licht op de zaak.

14,8V is inderdaad wat hoog voor lood accu.13,8 is de norm. Simpele maar kostbare optie is door de loodaccu te vervangen door een LIFEPO4 model. Stukje lichter, en standaard 12,8V output. Laadspanning norm is 14,6V. (dus stuk dichterbji die 14,8V) nadeel is de prijs.. voor een 40Ah accu kost zo'n beetje rond de 350/400 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Niro-E dan is zo'n powerbank goedkoper als nood. Hoewel je daar niet te goedkoop moet doen met Chinese rommel ivm brandgevaar van zo'n Li-Ion accu. En eigenlijk lost Kia het zelf maar op als dit niet goed ontworpen blijkt te zijn, daar heb je de 7 jaar garantie voor.
Hier na 15 maanden nog nooit met een platte 12V gestaan overigens (klopt af..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@CyBeRSPiN
Twas maar een geintje hoor.... :+

Ik weet wel welke tekst ik in die laatste quote wegliet; niet opgevallen? ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Niro-E schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Leuke analyse inderdaad. werpt wel wat licht op de zaak.

14,8V is inderdaad wat hoog voor lood accu.13,8 is de norm. Simpele maar kostbare optie is door de loodaccu te vervangen door een LIFEPO4 model. Stukje lichter, en standaard 12,8V output. Laadspanning norm is 14,6V. (dus stuk dichterbji die 14,8V) nadeel is de prijs.. voor een 40Ah accu kost zo'n beetje rond de 350/400 euro.
het is maar de vraag of dát nou zo'n goed idee is. Hierdoor veranderen ook de laad- en spanningskarakteristieken van de auto en als er dán iets mis gaat is het maar de vraag of je je nog op garantie kunt beroepen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:04:
@Niro-E dan is zo'n powerbank goedkoper als nood. Hoewel je daar niet te goedkoop moet doen met Chinese rommel ivm brandgevaar van zo'n Li-Ion accu. En eigenlijk lost Kia het zelf maar op als dit niet goed ontworpen blijkt te zijn, daar heb je de 7 jaar garantie voor.
Leuk om te zeggen dat Kia het maar op moet lossen, maar als je na 1,5 of 2 jaar (of wie weet eerder?) een nieuwe 12V-accu nodig hebt, wie gaat 'm dan betalen? Kia, omdat dit systeem de accu versneld om zeep helpt? Ga dat dan maar eens bewijzen. Ik ben bang dat het er op neerkomt dat jij 'm 'gewoon' zal moeten betalen, ondanks dat "Kia het maar op moet lossen".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niro-E
Hippe Lip schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:07:
[...]

het is maar de vraag of dát nou zo'n goed idee is. Hierdoor veranderen ook de laad- en spanningskarakteristieken van de auto en als er dán iets mis gaat is het maar de vraag of je je nog op garantie kunt beroepen....
Het lijkt erop dat de spanningen al degelijk variabel zijn. (varierend volgens het artikel tussen 13,3V en 14,7V)

De DC inverter die de accu laadt is een semiconductor inverter waarschijnlijk. In no load conditie, zal de uitgang mee varieren met de ingangs DC spanning. In stilstand, (ook geen vermogen uit de HV batterij) zal de spanning na de DC converter mogelijk dus ook wat hoger kunnen zijn. (wat ook blijkt uit het artikel) Bij rijden ga je vermogen uit de HV batterij halen, en daalt de spanning op de DC bus. (dus ook de spanning achter de DC inverter naar 12V) Bij regeneratief remmen neemt de spanning op de DC bus toe.

Wanneer er een belasting aan de 12V zijde zit (het laden van de accu, en andere 12V verbruikers) vervalt de no-load conditie, en is de uitgangsspanning stabiel.

Dit lijkt me dus niet per se zo ontworpen, maar eerder een gevolg van gedrag van de spanningsregeleaar/DC inverter bij een lage of geen belasting op de 12V zijde. (welke dus voornamelijk voorkomt bij een bijna of helemaal volle 12V accu)

Een acc u die hier beter tegen kan is een symptoombestrijding, andere optie voor KIA kan zijn om een andere spanningsregelaar aan de uitgang van de DC inverter toe te voegen die de licht varierende 13,3 - 14,7V stabiel houdt op 13,8V. (ook in no-load condities)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Niro-E schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:40:
[...]

Het lijkt erop dat de spanningen al degelijk variabel zijn. (varierend volgens het artikel tussen 13,3V en 14,7V)

De DC inverter die de accu laadt is een semiconductor inverter waarschijnlijk. In no load conditie, zal de uitgang mee varieren met de ingangs DC spanning. In stilstand, (ook geen vermogen uit de HV batterij) zal de spanning na de DC converter mogelijk dus ook wat hoger kunnen zijn. (wat ook blijkt uit het artikel) Bij rijden ga je vermogen uit de HV batterij halen, en daalt de spanning op de DC bus. (dus ook de spanning achter de DC inverter naar 12V) Bij regeneratief remmen neemt de spanning op de DC bus toe.

Wanneer er een belasting aan de 12V zijde zit (het laden van de accu, en andere 12V verbruikers) vervalt de no-load conditie, en is de uitgangsspanning stabiel.

Dit lijkt me dus niet per se zo ontworpen, maar eerder een gevolg van gedrag van de spanningsregeleaar/DC inverter bij een lage of geen belasting op de 12V zijde. (welke dus voornamelijk voorkomt bij een bijna of helemaal volle 12V accu)

Een acc u die hier beter tegen kan is een symptoombestrijding, andere optie voor KIA kan zijn om een andere spanningsregelaar aan de uitgang van de DC inverter toe te voegen die de licht varierende 13,3 - 14,7V stabiel houdt op 13,8V. (ook in no-load condities)
Gewoon een boolean "keepStable=true"?

Hehe sorry, maar van deze materie heb ik geen kaas gegeten. Klinkt alsof dit niet goed getest is dan, toch?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niro-E
Voor de geintereseerden.. Dit is een patent van Hyundai voor het laden van de aux. batterij vanuit de Hv batterij. (waarschijnlijk ook de manier waarop de E-Niro dit doet)

https://patents.google.com/patent/US9413182B2/en

[Voor 13% gewijzigd door Niro-E op 08-05-2020 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:29
[...]

En niet te vergeten dat de hulpaccu laadfunctie maar 20 minuten duurt, maar het vervolgens hierna weer 20 minuten duurt voor de auto in slaapstand valt.
Kortom wat er wordt bijgeladen gaat er vervolgens weer af :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:43
ningalloon schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:19:
[...]

En niet te vergeten dat de hulpaccu laadfunctie maar 20 minuten duurt, maar het vervolgens hierna weer 20 minuten duurt voor de auto in slaapstand valt.
Ik heb al 2x een lege 12V accu gehad, door een onboard camera. Staat nu alleen nog aan tijdens het rijden. Wel heel vervelend. Heb maar een goede acculader gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:43
plips schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:46:
Was iemand al zo ver om de UVO uit te lezen en bv de data Domoticz in te schieten?
https://github.com/wcomartin/kiauvo opgepakt bijvoorbeeld? Anders heb ik er weer een hobby projectje bij.
Die scripts verwijzen overigens naar de canadese kia uvo site, de nederlandse app praat tegen https://prd.eu-ccapi.kia.com:8080/ aan...
@plips Wel in Home Assistant, via de REST API via Kia. Zoek ff in dit topic op mijn naam.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• RKruk
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21:18
Na 16 maanden wachten eindelijk mijn MY20 (3 fase) opgehaald! Rijdt heerlijk. Nu het dikke instructieboekje nog even doorbladeren :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:46:
[...]

@plips Wel in Home Assistant, via de REST API via Kia. Zoek ff in dit topic op mijn naam.
Dat is MY19, geen UVO ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:59
RKruk schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:49:
Na 16 maanden wachten eindelijk mijn MY20 (3 fase) opgehaald! Rijdt heerlijk. Nu het dikke instructieboekje nog even doorbladeren :).

[Afbeelding]
Mooi man! Veel plezier! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:57
Nu het dikke instructieboekje nog even doorbladeren :).
Heb je die al online gevonden? Kan ik vast mijn huiswerk doen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 23:16
Edit : zip

[Voor 94% gewijzigd door joepie de p op 08-05-2020 23:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mabion
Marcva schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Die voor de MY20 had ik nog niet gevonden, wel die voor de MY19. Denk dat die wel overeenkomt, op het infotainment systeem dan.

Edit: Zag dat die ook al in de OP stond

[Voor 5% gewijzigd door Mabion op 08-05-2020 23:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Marcva schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Zie de OP: Het grote Kia e-Niro topic
Alleen de handleiding van UVO zal je ergens vandaan moeten halen ;)

Edit: gevonden: http://webmanual.kia.com/.../AVNT/EU/Dutch/index.html

[Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-05-2020 00:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion

[Afbeelding]
Mooi! En nu proberen zo blinkend te houden :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online

[Afbeelding]
Wauw top zeg! Veel plezier ermee. Ben benieuwd hoe het laden bevalt thuis met 3 fase.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marcva
Marcva schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:39:
[...]
[...} Sta ook bij hem in de wacht. [...].
Mijn MY2020 3f is binnen. Voor zaterdag een afleverafspraak 8)
De trekhaak schijnt alleen niet leverbaar te zijn, dus afwachten of die er onder zit. Levering schijnt als sinds januari een probleem te zijn. Lijkt dus niet corona gerelateerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion
Marcva schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Mijn MY2020 3f is binnen. Voor zaterdag een afleverafspraak 8)
De trekhaak schijnt alleen niet leverbaar te zijn, dus afwachten of die er onder zit. Levering schijnt als sinds januari een probleem te zijn. Lijkt dus niet corona gerelateerd.
Fijn! Wat voor kleur?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Een zwarte met afneembare kogel denk ik :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcva
Gravity Blue. Eén van de weinigen :Y)
@Minxz de lak speciaal uitgezocht bij de zwarte trekhaak. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 23:42
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:04:
Ik ben het eens met de opmerking rommel. Chinees is gevaarlijk, want ze komen vrijwel allemaal uit China.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 05-06 19:27

[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Ik mag inmiddels sinds 4 mei erin rijden...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Steeck03 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:31:
[...]

Ik ben het eens met de opmerking rommel. Chinees is gevaarlijk, want ze komen vrijwel allemaal uit China.
absoluut... De chinees levert de gevraagde kwaliteit. Maar Chinezen kunnen ook absoluut topkwaliteit maken.
Probleem is dat de wereld vaak om goedkoop vraagt waardoor ze rommel leveren tegen een bijbehorende prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Minxz schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:52:
[...]

absoluut... De chinees levert de gevraagde kwaliteit. Maar Chinezen kunnen ook absoluut topkwaliteit maken.
Probleem is dat de wereld vaak om goedkoop vraagt waardoor ze rommel leveren tegen een bijbehorende prijs.
Ik denk niet dat 'de wereld' vroeg naar goedkoop maar de ze voor de interne markt produceren. Later met de globalisering hebben ze diezelfde productie aan 'de wereld' geleverd. BTW ik denk niet dat een Chinees de term garantie kent, kopen controleren in de winkel en weggooien bij defect (wegwerp maatschappij).

'de wereld' heeft wel aan de Chinezen gevraagd om bepaalde producten van zekere kwaliteit te maken (niet het ontwerp) gezien de lage loonkost. Gezien de Chinezen niet dom zijn hebben ze die producten die ook voor de lokale markt konden dienen gecopieerd maar met een veel lagere productieprijs. Anders kon die Chinees dat met zijn laag loon niet aanschaffen.

[Voor 22% gewijzigd door bruneelm op 10-05-2020 11:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plips
Vaevictis_ schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Klopt, en de mijn kiapp en mijn kia website geven als ik inlog alleen de statische door de dealer ingevoerde informatie.
De call voor Canbusdata levert: {"SelectedCar":{"ModelCode":null,"Model":"Kia e-Niro","PathToModelImage":"/nl/mijnkia/-/media/application/mykia-platform/carbase-images/niro-de/niro-ev.ashx"},"CanbusLast":null}
Helaas dus.

Er zal in de user community van Kia en Hyundai ergens in de wereld wel iemand zijn die dit ook oppakt. En daarbij het is ook niet echt noodzakelijk of zo, gewoon een hobby dingetje.

[Voor 14% gewijzigd door plips op 10-05-2020 12:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@plips ja logisch dat MijnKia niets doet voor MY20. Jullie hebben de veel luxere UVO ;)
Dat eerder genoemde github project is al een goede eerste stap, kost niet heel veel moeite om die verder uit te breiden. Maar moet wel komen vanuit iemand die zo’n auto heeft. De API is niet officieel dus zijn er ook geen demo omgevingen beschikbaar voor ontwikkelaars.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plips
CyBeRSPiN schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:23:
@plips ja logisch dat MijnKia niets doet voor MY20. Jullie hebben de veel luxere UVO ;)
Dat eerder genoemde github project is al een goede eerste stap, kost niet heel veel moeite om die verder uit te breiden. Maar moet wel komen vanuit iemand die zo’n auto heeft. De API is niet officieel dus zijn er ook geen demo omgevingen beschikbaar voor ontwikkelaars.
Ik heb wel zo'n auto maar net te weinig developer om het verder uit te vlooien en netjes in elkaar te zetten. Vond het al heel wat dat ik een python plugin voor domotica schreef voor mijn warmtepomp. :)
Ik vraag ook even in de Kona en IONIQ fora...

In de VS kan je eea koppelen aan google home, zowel kia als hyundai. Er is ook een git projectje met een bluelink api wrapper.. https://github.com/Hacksore/bluelinky

[Voor 10% gewijzigd door plips op 10-05-2020 12:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-05 09:11
Marcva schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:38:
[...]

Gravity Blue. Eén van de weinigen :Y)
@Minxz de lak speciaal uitgezocht bij de zwarte trekhaak. >:)
Ik kom ook bijna alleen maar de grijze kleur tegen in het verkeer. Of een enkele zwarte. Ik heb ook een Gravity Blue besteld. Tot nu toe alleen bij de dealer gespot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gravity Blue was volgens mij een van de populairste kleuren afgelopen jaar, naast zwart en grijs. Vind het ook de mooiste ;)

[Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-05-2020 17:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeck03
ningalloon schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Dan ga je er van uit dat de laadstroom niet hoger is dan het gebruik van de auto in rust. Lijkt me behoorlijk sterk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:00
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:45:
[...]

Zie de OP: Het grote Kia e-Niro topic
Alleen de handleiding van UVO zal je ergens vandaan moeten halen ;)

Edit: gevonden: http://webmanual.kia.com/.../AVNT/EU/Dutch/index.html
Ik heb de Nederlandse webhandleiding in z'n geheel even naar binnen gehaald en er weer een pdf van gemaakt: https://drive.google.com/...myd0qq0vdYUXHL37DhkqxdbXD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik zie dat je op afstand met de uvo app b.v. airco aan kan doen. Maar heeft de kia een gprs verbinding in de auto of werkt het met wifi of bluetooth?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IUser schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:34:
Ik zie dat je op afstand met de uvo app b.v. airco aan kan doen. Maar heeft de kia een gprs verbinding in de auto of werkt het met wifi of bluetooth?
Er zit een simkaart in de auto, gewoon 4G lijkt me omdat TomTom live services er ook mee werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:39

[Afbeelding]
:o super nice! Ik vraag me alleen wel af waarom ze niet gekozen hebben voor de nieuwere grill die ze ook bij de hybrid hebben. Die is in mijn ogen een stuk mooier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bitaktus19
relex28 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:42:
[...]

:o super nice! Ik vraag me alleen wel af waarom ze niet gekozen hebben voor de nieuwere grill die ze ook bij de hybrid hebben. Die is in mijn ogen een stuk mooier.
Zwart wrap en klaar toch? :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:37

zeroday

Dream within a dream

CyBeRSPiN schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:44:
Gravity Blue was volgens mij een van de populairste kleuren afgelopen jaar, naast zwart en grijs. Vind het ook de mooiste ;)
Iemand een echte foto? Mijn rode die ik kreeg vanuit een afbestelde levering kan ineens niet meer in Q3 geleverd worden. Derhalve wordt het nu een Gravity Blue (die zou 1 juli geleverd kunnen worden) alleen wil de baas dat nu niet meer omdat de 2e hands automarkt ingestort is en moet ik wachten tot september ..
ach ja .. ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0Henk 'm!

• relex28
Bitaktus19 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Zwart wrap en klaar toch? :9
Ik bedoel dat de ruitjes in de grill zelf anders zijn zie links en rechts de verschillen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mabion
relex28 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Ik bedoel dat de ruitjes in de grill zelf anders zijn zie links en rechts de verschillen[Afbeelding]
Aerodynamica wellicht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 05-06 09:37
[...]

Ik bedoel dat de ruitjes in de grill zelf anders zijn zie links en rechts de verschillen[Afbeelding]
Die Hybrid ziet er inderdaad beter uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
[...]

Het chromen randje is ook wel netjes.

Trouwens, iemand met een 3D-printer die dit kan printen?
https://www.thingiverse.com/thing:4025206 (pas en muntjes houder)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-06 14:56
Bitaktus19 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Je zou het hier kunnen laten doen (geen aandelen, maar ik heb er wel goede ervaringen mee d:)b ):

https://voxel3d.nl/

Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
[...]

Heb zelf een printer, maar waar zou dat precies in moeten passen?
En let op met laadpassen open en bloot laten slingeren. Iedereen kan met die pas op jouw kosten laden, er is geen pincode vereist.. En soms zie je pas 2 maanden later dat er transacties zijn geweest.

En als je het laat printen: kies voor ABS of PETG. PLA zal snel smelten in de zon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bitaktus19
Deze past in de bekerhouder. Dus schuifklepje erover en daarmee uit het zicht.

[Voor 26% gewijzigd door Bitaktus19 op 11-05-2020 12:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-06 23:56
Bitaktus19 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:24:
Deze past in de bekerhouder. Dus schuifklepje erover en daarmee uit het zicht.

[Afbeelding]
past die ook achter de achterste bekerhouder?
gebruik die voorste nog geregeld voor koffie

Wel handig aangezien ik wat passen en winkelwagenmuntjes los in die bak heb liggen!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 10:00
mjdvandenberg schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:36:
[...]

Je zou het hier kunnen laten doen (geen aandelen, maar ik heb er wel goede ervaringen mee d:)b ):

https://voxel3d.nl/
Net een offerte opgevraagd voor het bakje in PLA (niet goed gelezen :'( ), komt op €15,36, exclusief € 6,95 verzending.
In PETG zal hij iets duurder zijn vanwege duurder materiaal.
Als iemand kan bevestigen dat dit goed werkt/past, dan kunnen we wellicht een meervoudige order inschieten zodat er bespaard kan worden op de setup en verzendkosten en wellicht een korting krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bitaktus19
cypher21 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:34:
[...]

past die ook achter de achterste bekerhouder?
gebruik die voorste nog geregeld voor koffie

Wel handig aangezien ik wat passen en winkelwagenmuntjes los in die bak heb liggen!
Dat is toch de achterste op de foto? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
DKoenders schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Net een offerte opgevraagd voor het bakje in PLA (niet goed gelezen :'( ), komt op €15,36, exclusief € 6,95 verzending.
Als iemand kan bevestigen dat dit goed werkt/past, dan kunnen we wellicht een meervoudige order inschieten zodat er bespaard kan worden op de setup en verzendkosten en wellicht een korting krijgen.
Ik vond hem op een Duits forum. Blijkbaar werkt het.

Hier wel interesse iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
Bitaktus19 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Dat is toch de achterste op de foto? :P
pffff.... maandagen :( hahahah zal een vriend eens vragen die te printen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 05-06 16:10
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:08:
[...]
En als je het laat printen: kies voor ABS of PETG. PLA zal snel smelten in de zon.
Maakt PLA/PETG veel uit m.b.t. dit bakje? 'T is niet dat 'ie in de volle zon ligt.
DKoenders schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Ik ontving dezelfde offerte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 23:16
Unknown90 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:14:
[...]
Maakt PLA/PETG veel uit m.b.t. dit bakje? 'T is niet dat 'ie in de volle zon ligt.
3D geprint PLA doet het zo slecht niet in deze test, als het wordt vergeleken met PETG en ABS.

https://youtu.be/vLrISrkg46g

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
Voor het 60 graden wordt in de auto...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
In de volle zon en in het zwart. Maar goed, het wordt niet belast. Voor een telefoonhouder moet je absoluut geen PLA gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-06 14:30

Murzeltje

PSN : Murzeltje1976

s_janssen schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Ik kom ook bijna alleen maar de grijze kleur tegen in het verkeer. Of een enkele zwarte. Ik heb ook een Gravity Blue besteld. Tot nu toe alleen bij de dealer gespot
Ik weet bij mij in de buurt al 3 gravity blue's te staan, echter , allemaal hybride.. Geen E-Niro's :)
De mijne zal de eerste worden denk ik :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20:25
Gravity blue wordt vaak voor zwart aangezien, of zelfs grijs als hij vies is. Maar schoon en met een beetje zon zit er een hele mooie diepblauwe glans in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:02:
[...]

Er zit een simkaart in de auto, gewoon 4G lijkt me omdat TomTom live services er ook mee werken.
Hoe werkt dat precies? Kan je gewoon een data abonnement afsluiten bij elke provider?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RKruk
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21:18
Vandaag Enigma 18 inch eronder gezet en spatlappen gemonteerd (gekocht bij AliExpress).

Ten aanzien van de bandenspanning staat enkel in de deurstijl de geadviseerde spanning voor 17 inch banden (2,5 bar). Is dit ook voldoende spanning voor 18 inch banden? Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

[...]
Die nieuwe grill is misschien wel mooier, maar zodra je er de vliegen uit moet halen wil je toch liever die ‘oude’ hebben....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IUser schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Hoe werkt dat precies? Kan je gewoon een data abonnement afsluiten bij elke provider?
Nee, de sim is van Kia en zit ingebouwd en die regelen het abonnement. Weet niet na hoeveel jaar je ervoor moet betalen, maar eerste 7 jaar is inbegrepen.

[Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-05-2020 21:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:15
Hippe Lip schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:21:
[...]

Die nieuwe grill is misschien wel mooier, maar zodra je eer de vliegen uit moet halen wil je toch liever die ‘oude’ hebben....
Je moet tegenwoordig je best doen om je bumper nog vol vliegen te krijgen..

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-06 11:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

RKruk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:15:
Vandaag Enigma 18 inch eronder gezet en spatlappen gemonteerd (gekocht bij AliExpress).

Ten aanzien van de bandenspanning staat enkel in de deurstijl de geadviseerde spanning voor 17 inch banden (2,5 bar). Is dit ook voldoende spanning voor 18 inch banden? Wat raden jullie aan?

[Afbeelding]
Wow... dat ziet er goed uit!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• relex28

[Afbeelding]
Tussen 2.4 en 2.6 zit je wel goed als ik naar verschillende bandentabellen kijk (goodyear, profile etc.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mijn 17" werd met 2.8 bar opgeleverd, en ook met de bandenwissel werden ze op 2.7 gezet. Dus wat die 2.5 in het tabelletje waard is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Liever een paar tienden teveel dan iets te weinig. Vele tests hebben in het verleden aangetoond dat bij een paar tienden te lage bandenspanning de eigenschappen hard achteruit gaan terwijl dat dit bij een paar tienden teveel (lees: boven de optimale spanning) nauwelijks iets uitmaakt. Daarom rijd ik steevast op 2.7-3.0.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marcva
Hippe Lip schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:14:
[...]

[...] Daarom rijd ik steevast op 2.7-3.0.
Gaat het TPMS daar niet van over de zeik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:56
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:34:
Mijn 17" werd met 2.8 bar opgeleverd, en ook met de bandenwissel werden ze op 2.7 gezet. Dus wat die 2.5 in het tabelletje waard is?
Mijne ook met 2,8. Heb al met meerdere auto's mee gemaakt dat ik een tijd na een bandenwissel de banden wilden gaan bijvullen, en dan het apparaat hoorde die alleen maar lucht eruit liet omdat ik de lagere druk van het tabelletje volgde....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kymoza
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 05-06 15:11
Het kan misschien een domme vraag zijn maar weet iemand hoe je precies moet zoeken wanneer je auto vertrekt of onderweg is met de boot aub?
Ik heb dit proberen opzoeken op dit forum maar heb het niet gevonden.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
Kymoza schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:04:
Het kan misschien een domme vraag zijn maar weet iemand hoe je precies moet zoeken wanneer je auto vertrekt of onderweg is met de boot aub?

Dank bij voorbaat.
Je moet van de dealer wel weten wanneer hij de auto verwacht of wanneer hij wordt verscheept vanuit Z-Korea,

Wil je de boten live volgen van Korea naar Rotterdam?
Op https://www.marinetraffic.com/ kun je ze live volgen (indien een baken in de buurt 't signaal oppikt).

https://www.eukor.com/ek/...ngService/portSchedule.do

Hier kun je de haven vertrek (Pyeongtaek) en bestemming (Rotterdam) invullen.

[Voor 27% gewijzigd door Bitaktus19 op 12-05-2020 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kymoza
  • Registratie: februari 2020
Voor mij zou het België > Antwerpen zijn. De auto is verwacht tussen eind juni en eind juli.
Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pgijzen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 26-05 08:11
Kymoza schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:04:

Dank bij voorbaat.
Gisteren heb ik contact gehad met de importeur in Nederland, en die geeft aan dat de KIA's met Hyundai Glovis worden verscheept. Ik heb nog niet kunnen vinden wanneer en welke boten van Pyeongtaek naar Rotterdam varen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-06 14:30

Murzeltje

pgijzen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Gisteren heb ik contact gehad met de importeur in Nederland, en die geeft aan dat de KIA's met Hyundai Glovis worden verscheept. Ik heb nog niet kunnen vinden wanneer en welke boten van Pyeongtaek naar Rotterdam varen
Dit zijn de boten die nu onderweg lijken te zijn.
De boot Hyundai Glovis bestaat niet, wel het bedrijf Hyundai Glovis, met boten als de Glovis Sunrise, etc.
Maar die zijn blijkbaarniet onderweg, in ieder geval niet naar Rotterdam.

[Voor 9% gewijzigd door Murzeltje op 12-05-2020 16:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:48
Vandaag weer contact gehad over mijn 12V Accu probleem. Auto is al bijna helemaal in en uit-elkaar gehaald. Onderdelen zijn overgezet in en uit andere Kia's, waar het wel werkt. Onderandere de zekeringenkast is vervangen. Maar het probleem is nog steeds aanwezig. De dealer heeft nu contact met de importeur en met de fabriek. Hopelijk snel antwoord. Er werd aangegeven dat de auto een probleem-auto is.

[Voor 7% gewijzigd door blottle op 12-05-2020 15:57]

Kia e-Niro Aurora Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
blottle schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:56:
Vandaag weer contact gehad over mijn 12V Accu probleem. Auto is al bijna helemaal in en uit-elkaar gehaald. Onderdelen zijn overgezet in en uit andere Kia's, waar het wel werkt. Onderandere de zekeringenkast is vervangen. Maar het probleem is nog steeds aanwezig. De dealer heeft nu contact met de importeur en met de fabriek. Hopelijk snel antwoord. Er werd aangegeven dat de auto een probleem-auto is.
Ouch.. wat moet dat ook voor die monteurs super frustrerend zijn.. Al zitten die misschien in dezelfde stand als in jouw avatar staat :P
Hoe constateren ze dat het probleem er nog is trouwens?

[Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-05-2020 16:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:48
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ouch.. wat moet dat ook voor die monteurs super frustrerend zijn.. Al zitten die misschien in dezelfde stand als in jouw avatar staat :P
Hoe constateren ze dat het probleem er nog is trouwens?
Dat is een goede vraag, heb ik ook gesteld. De accu wordt opgeladen en na 2 uur meten ze de accu opnieuw en geeft deze geen spanning meer.
Rij nu in een kia Rio 2012. Weer eens wat anders dan elektrisch

[Voor 6% gewijzigd door blottle op 12-05-2020 16:08]

Kia e-Niro Aurora Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@blottle wat? Dus hij vreet zoveel stroom dat ie na 2u al leeg is? Dan moet er toch ergens een boosdoener te vinden zijn zou je denken.. Continu het vermogen meten terwijl je stuk voor stuk de zekeringen eruit trekt ofzo..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: november 2019
pgijzen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Zit iedereen hier dus al maanden naar de verkeerde boten te kijken.... :?
Dat verklaart misschien waarom sommige mensen weken nadat de laatste boot (van Eukor) in Rotterdam was aangekomen een melding kregen dat hun auto binnen was

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
komkommertijd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Dat verklaart misschien waarom sommige mensen weken nadat de laatste boot (van Eukor) in Rotterdam was aangekomen een melding kregen dat hun auto binnen was
Er kunnen sowieso meerdere weken tussen het aanmeren van de boot en de aankomst bij de dealer zelf zitten. Dat zegt nog niet zoveel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitaktus19
komkommertijd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Met de superheldere communicatie van Kia (ahum) kan het nog steeds alle kanten op.
De boten van Hyundai Glovis zijn niet zo makkelijk te tracken. Kia Duitsland communiceert naar de afnemers dat Eukor het transport regelt van Korea naar Europa. Kan me niet voorstellen dat het per land verschilt.
De waarheid zal wel in het midden liggen. Met een beetje googlen vind je dat beide bedrijven transport regelen voor Kia en Hyundai.

[Voor 3% gewijzigd door Bitaktus19 op 12-05-2020 16:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:16

willemoldemans

voor alles wat kapot kan

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Er kunnen sowieso meerdere weken tussen het aanmeren van de boot en de aankomst bij de dealer zelf zitten. Dat zegt nog niet zoveel.
Wanneer zal dan de boot ongeveer moeten vertrekken als de dealer aangeeft 14-08-2020? hence, hoe lang duurt het van docken van de boot tot de afhaal datum (douane, distributie, rijklaar maken) ik zie in het boten overzicht van EUKOR dat ze er ongeveer 5 weken over doen (14-05 tot 22-06)

Een T&T code zou wel chill zijn 8)7

defecte electronica of telefoon met glasschade? check mijn homepage!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DekkerM
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23:24
willemoldemans schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Wanneer zal dan de boot ongeveer moeten vertrekken als de dealer aangeeft 14-08-2020? hence, hoe lang duurt het van docken van de boot tot de afhaal datum (douane, distributie, rijklaar maken) ik zie in het boten overzicht van EUKOR dat ze er ongeveer 5 weken over doen (14-05 tot 22-06)

Een T&T code zou wel chill zijn 8)7
Bij mij duurde het ongeveer 6 weken voordat ik mijn auto geleverd kreeg, na aankomst in Rotterdam. Tel daar nog een week of 5 vaartijd bij op. Alhoewel mijn auto al in November 2019 vertrokken was. Maar nog een tijd voor de kust van Portugal heeft liggen dobberen, omdat KIA al aan hun milieutax zat voor 2019. 6 Januari kwam de boot aan. 17 Februari geleverd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cypher21
[...]

Dit is een andere dan het plaatje wat je postte

Heb die van thingiverse nu in de auto, niet meer zoeken naar pasjes en muntjes! Bedankt voor de tip!

nog even terugkomend op mijn schrapend/ratelend geluid
Airco gas/vloeistof was te laag. Niet genoeg druk dus, airco reed ik al een tijdje niet meer mee. ze konden geen lek ontdekken, dus hopelijk is die er ook niet :)
Is zelf ook niet te meten, boordcomputer geeft ook geen fout hierop

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bitaktus19
cypher21 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:09:
[...]

Dit is een andere dan het plaatje wat je postte

Heb die van thingiverse nu in de auto, niet meer zoeken naar pasjes en muntjes! Bedankt voor de tip!
Graag gedaan. :*)
Toevallig zin om er meer te maken? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeck03
[quote]CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:10:
@blottle wat? Dus hij vreet zoveel stroom dat ie na 2u al leeg is? Dan moet er toch ergens een boosdoener te vinden zijn zou je denken.. Continu het vermogen meten terwijl je stuk voor stuk de zekeringen eruit trekt ofzo..
[/Equote]
Of de accu is niet goed, maar ik mag hopen dat ze daarmee zijn begonnen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steeck03
Marcva schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Gaat het TPMS daar niet van over de zeik?
Ik heb al een tijdje geleden alles op 3.0 gezet. De auto zegt dan alles tussen 2.9 en 3.3, maar bandenspanning in orde is alles wat ik op de app zie. In de auto ook geen gepiep. Tenminste niet van de TPMS >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
Bitaktus19 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Graag gedaan. :*)
Toevallig zin om er meer te maken? O-)
Het is helaas niet mijn printer 😅

• TechLight
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
Steeck03 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:37:
Ik heb al een tijdje geleden alles op 3.0 gezet. De auto zegt dan alles tussen 2.9 en 3.3, maar bandenspanning in orde is alles wat ik op de app zie. In de auto ook geen gepiep. Tenminste niet van de TPMS >:)
Zo ook bij mij. Aflevering was 2.9 of 3.0 meen ik, en heb ze doorgaans zo ook staan, waarbij met rijden /warm worden de spanning wat oploopt. Heb wel 1 band die wat sneller leegloopt dan de rest, maar dat is wel prima te volgen met TPMS zo (oude auto had dat toevallig ook met 1 band, maar die had geen TPMS).

Vraag me af of de TPMS waarschuwing ook bij te hoge spanning komt. Kan best dat die alleen naar te lage spanning kijkt? Ik ga dat iig niet uitproberen :+

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:21
Blijkbaar gaat men onderscheidt maken tussen klanten
https://zerauto.nl/kia-laadcapaciteit-800-volt/

• CyBeRSPiN
Haha, beetje negatieve lading krijgt het zo. "Kia gaat optie bieden om met 800V te kunnen snelladen" klinkt al beter.
Benieuwd naar de meerprijs. Als je vaak aan de snellader hangt kan het je wel wat waard zijn. Dan ben je na 20 min al op 80% ipv 40 oid..
Voor mij is het niet zoveel waard, voor die 8 dagen per jaar dat ik snelladers gebruik.. Tegen de tijd dat je je koffie en broodje op hebt ben je ook al weer dik 30 minuten verder.

[Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-05-2020 10:00]

• Paulus3110
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 17:05
Vandaag iets vreemds meegemaakt. Stond bij Fastned station bij Apeldoorn. Wilde gaan laden maar de laadklep ging niet open. Na de gebruikelijke dingen geprobeerd te hebben toch maar gebeld met mijn dealer. Die kon mij niet verder helpen, had geen idee, dus Kia pechhulp gebeld. Die kwamen netjes binnen een half uur maar ook zij kwamen er niet uit. Gelukkig had ik nog voldoende range om naar de dichtstbijzijnde dealer te rijden, van Mossel in Apeldoorn. Daar hebben ze de electromotor die het laadklepje opent en sluit verwijderd zodat ik het nu handmatig kan openen en sluiten. Volgende week naar mijn eigen dealer voor een nieuw motortje. Vreemd dat dit al na 1 jaar gebeurt. Wat ik nóg vreemder vind is dat er geen manier is om de laadklep handmatig te openen vanuit de motorkap.

• CyBeRSPiN
@Paulus3110 typisch ja.. de laadstekker zelf heeft wel een noodontgrendeling, maar de laadklep zelf dus niet.. :/

• Steeck03
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Haha, beetje negatieve lading krijgt het zo. "Kia gaat optie bieden om met 800V te kunnen snelladen" klinkt al beter.
Benieuwd naar de meerprijs. Als je vaak aan de snellader hangt kan het je wel wat waard zijn. Dan ben je na 20 min al op 80% ipv 40 oid..
Voor mij is het niet zoveel waard, voor die 8 dagen per jaar dat ik snelladers gebruik.. Tegen de tijd dat je je koffie en broodje op hebt ben je ook al weer dik 30 minuten verder.
De laadspanning aanpassen geeft alleen maar een grote klap. Ik neem aan dat ze praten over een andere accu of over andere stromen. 800V op een accu van 400V is alleen leuk in een film
Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True