Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:05:
[...]

Die schatting kan fluctueren. Als het een load balancing paal is best kans dat ie wat later meer stroom toebedeeld krijgt. Als de auto net van het slot is (lees: als de stekker niet vergrendeld is) dan is het vermogen sowieso begrensd op 500W, vermoedelijk om geen vonken te trekken als je de stekker loshaalt.

[...]

Van die beperking heb ik nog nooit wat gemerkt btw, maar dit is gewoon echt grappig. Ik doe eigenlijk ook alleen inprikken zodat ik voor de deur sta i.p.v. elders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Martin2508 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:26:
Als ik met mijn ramen open langs een muurtje of auto's rijd hoor ik mijn wielen piepen. T lijkt net een nest jonge vogeltjes. Iemand anders toevallig ook 'last' van? Iets van lagers ofzo?

Zal het wel even bij de dealer melden.
Soms maakt onze ook een soort van ratel, het is gebonden aan het toerental.
Klinkt alsof er een een knijper met plasticje bij de spaak van je fiets zit :)
Ik kan ook niet echt bepalen waar het geluid vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:05:
Je kunt filteren op Type2 en CCS, dus als je Typ2 uitschakelt zie je enkel de snelladers.
Een filter heb ik niet gevonden, waar zit dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
beschuit schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Een filter heb ik niet gevonden, waar zit dat dan?
Setup -> Navigatie -> Laadstation
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W5yGiTXhEZR0tZYXYNFFPspU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qsDvobNPBCFCpesDymjZZt6H/full.jpg

Als je vervolgens op de EV knop drukt dan toont ie automatisch het dichtstbijzijnde snellaadstation.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-05-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Top, dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:01

zerocool82

Ignorance causes chaos

Vandaag bij de dealer geweest om een update uit te laten voeren; eerst telefonisch contact gehad en toen werd er aangegeven 'rij even langs om de update uit te laten voeren'. Vandaag werd echter aangegeven dat de update 2! uur in beslag zou nemen. Meer mensen ervaringen met een update? Ik had eerder gelezen dat deze niet langer dan een half uur in beslag nam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Maximaal 45 minuten werd mij verteld, ik ga ook nog even langs binnenkort voordat ik op vakantie ga.
Kwestie van SD kaart er in en verder wachten. Kan me niet voorstellen dat het meer dan 20min zou kosten eerlijk gezegd.

Enig idee hoe vaak er updates komen? Dan stel ik het liefst nog even uit tot vlak voor vertrek zodat ik de allerlaatste update heb.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-05-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ik heb mijn Niro eind maart opgehaald, is er nou al een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
beschuit schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:45:
Ik heb mijn Niro eind maart opgehaald, is er nou al een update?
Afhankelijk van hoe enthousiast je dealer met updates om gaat: ja.
CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic" is de versie die ik sinds aflevering in februari heb
@smoken heeft in dezelfde week zelf een update gedaan via een Torrent download: smoken in "Het grote Kia e-Niro topic"

De kaart versie is toen o.a. van 10 naar 11 gegaan:
smoken in "Het grote Kia e-Niro topic"

Dus zou best kunnen dat er een nog recentere update is, vraag me dus af of je dat ergens kunt opvragen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-05-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:28

GVR

CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:06:
@GVR Hoezo zou Arval meer weten dan sommige dealers die dicht bij het vuur ziten? Blijkbaar komt er na 25 juni pas meer info naar buiten.
Bedoelde meer dat er wel iets bekend is en dat arval helemaal niets zegt over een eventuele facelift. Waarschijnlijk gaan ze pas wat roepen als er zekerheid is, op zich wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:49:
[...]
De kaart versie is toen o.a. van 10 naar 11 gegaan:
smoken in "Het grote Kia e-Niro topic"

Dus zou best kunnen dat er een nog recentere update is, vraag me dus af of je dat ergens kunt opvragen.
Ah, die van Smoken heb ik. Heb ook geen idee waar je laatste versie kan opvragen, maar zou me niet verbazen als dat pas volgend jaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Het is mij niet bekend of je het ergens kan opvragen. De dealer leek er duidelijk weinig zin in te hebben en 2 uur lijkt dan ook wat overdreven....

Ik heb mijn e-niro ook in maart opgehaald en dezelfde versie als @CyBeRSPiN in februari.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QLFvyhT.jpg

Het gaat mij voornamelijk om het bijwerken van de kaarten, deze zijn verouderd / niet up-to-date. Onlands nog op de A6 en A7, aantal aanpassingen die al even geleden zijn doorgevoerd maar de navigatie was het volledig kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58
Dit is (volgens mij) de huidige versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J0Mr8oj4JPhDyw1NZRqi5USn/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:53
Interessant, op 6 mei heb ik nog mijn navi laten updaten, had dezelfde s/w, firmware en navigatie versies gekregen als zerocool82, alleen een nieuwere kaart versie (zelfde als Henry65). Blijkbaar is Kia wel actief in het verbeteren van de software. Ben nu wel benieuwd wat de verbeteringen zijn in deze laatste update. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

MikeyC schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:00:
[...]

@Hippe Lip Hoe kan het dan dat mijn rode eerst in november en nu uiteindelijk in januari 2020 komt? (Ook besteld in december)
Tja, dat snap ik ook niet. Het lijkt er kennelijk op dat er maar héél weinig rooie gemaakt worden. Kan iemand ergens zien hoeveel rode e-Niro’s er tot nu toe geleverd zijn? En hoe de verdeling ervan in de tijd ligt? Daar wordt ik nu wel nieuwsgierig naar. Hebben die dingen straks nog extea waarde omdat ze zo zeldzaam zijn... :+

En wanneer in december heb je besteld? Vreemd dat er dus toen al een feitelijke wachttijd van een jaar was.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er zijn tot nu 13 rode op kenteken gezet.
https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2
zoeken op 'E11DZ1 rood’

[ Voor 13% gewijzigd door hbolten op 23-05-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
ducolwd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:31:
[...]

Soms maakt onze ook een soort van ratel, het is gebonden aan het toerental.
Klinkt alsof er een een knijper met plasticje bij de spaak van je fiets zit :)
Ik kan ook niet echt bepalen waar het geluid vandaan komt.
Ik had geklapper. Bleek aan beide kanten de bodemkappen achter de voorwielen los te zitten. Volgens garage omdat ik over onverharde weg heb gereden. Je kunt zelf even kijken. Er miste een bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
Hippe Lip schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:33:
[...]

Tja, dat snap ik ook niet. Het lijkt er kennelijk op dat er maar héél weinig rooie gemaakt worden. Kan iemand ergens zien hoeveel rode e-Niro’s er tot nu toe geleverd zijn? En hoe de verdeling ervan in de tijd ligt? Daar wordt ik nu wel nieuwsgierig naar. Hebben die dingen straks nog extea waarde omdat ze zo zeldzaam zijn... :+

En wanneer in december heb je besteld? Vreemd dat er dus toen al een feitelijke wachttijd van een jaar was.
met https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data kan je filteren:
uitvoering: E11DZ1
eerste kleur : ROOD

Hoofdletters is belangrijk

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zerocool82 Apart, dan heeft de dealer mogelijk niet de moeite genomen om voor aflevering de firmware te checken. Ik heb mijn auto in februari opgehaald en daar zit dus al de laatste versie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Sigmasailor @Hippe Lip ik zie jullie vaak posten op het Kiaclub forum. Klopt het dat alle berichten geplaatst na 31 januari ineens foetsie zijn daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
dat viel mij gister ook op... gone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
zerocool82 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:06:
Het is mij niet bekend of je het ergens kan opvragen. De dealer leek er duidelijk weinig zin in te hebben en 2 uur lijkt dan ook wat overdreven....

Ik heb mijn e-niro ook in maart opgehaald en dezelfde versie als @CyBeRSPiN in februari.

[Afbeelding]

Het gaat mij voornamelijk om het bijwerken van de kaarten, deze zijn verouderd / niet up-to-date. Onlands nog op de A6 en A7, aantal aanpassingen die al even geleden zijn doorgevoerd maar de navigatie was het volledig kwijt.
Ik heb de zelfde versie. Paar weken geleden mn vriendin naar een niet nader te noemen dealer geweest, die bleef beweren dat het de laatste versie was. Er was echt geen nieuwere :+
Kia publiceert zelf ongeveer niets over de software, dus je weet niet wat de laatste is. En die kerel met een autoverkoop opleiding heeft natuurlijk ook weinig kaas gegeten van software versie nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:17
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:43:
@Sigmasailor @Hippe Lip ik zie jullie vaak posten op het Kiaclub forum. Klopt het dat alle berichten geplaatst na 31 januari ineens foetsie zijn daar?
Shiiiiit (vrij naar Björn): alles weg? Komt misschien wel weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Huidige stand (RDW)

GRIJS 442
BLAUW 419
ZWART 375
WIT 220
ROOD 13
BRUIN 3
totaal 1472

Grijs is alle soorten grijs bij elkaar. Qua unieke kleuren zullen blauw en zwart op 1 en 2 staan verwacht ik.

Rood is inderdaad zeldzaam. Ik had graag een rode gehad, maar die kon Leaseplan niet als actie-auto leveren.

[ Voor 57% gewijzigd door hbolten op 24-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 20:43
hbolten schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:31:
Huidige stand (RDW)

GRIJS 442
BLAUW 419
ZWART 375
WIT 220
ROOD 13
BRUIN 3
totaal 1472

Bruin???
Volgens mij was bruin geen populaire kleur en is die er inmiddels uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-09-2022
klopt, zag het net ook. Dacht dat het aan mij lag, maar ook na verversen en opnieuw inloggen etc zag ik geen nieuwe berichten meer......
Lijkt me dat er toch wel een recentere backup zou moeten zijn als er iets is fout gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
zie dat het op de andere forums van de Kia's ook is.....duidelijk iets mis met de database waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:59:

Ah, dank je! Deze is idd een fijne, want hier kun je online filteren en hoef je niet eerst de hele DB te downloaden voordat je iets kunt.

Inderdaad 13 rode tot nu toe, waarbij opvalt dat de eerste al op 14 december was! Demowagen van een dealer?
En het kenteken van die laatste is wel een mooie. Ik had gehoopt dat ik een mooi kenteken zou krijgen, maar dat is dus niet gebeurd helaas...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mIKDwzi84uFXKVP9Qjrhd562/full.png

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hoe kom je daar achter? In mijn profiel zie ik 288 forumreacties. Zou het zelf hoger inschatten, maar goed. Maar hoe krijg je een lijst van al je posts?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:18:
[...]

Ah, dank je! Deze is idd een fijne, want hier kun je online filteren en hoef je niet eerst de hele DB te downloaden voordat je iets kunt.

Inderdaad 13 rode tot nu toe, waarbij opvalt dat de eerste al op 14 december was! Demowagen van een dealer?
En het kenteken van die laatste is wel een mooie. Ik had gehoopt dat ik een mooi kenteken zou krijgen, maar dat is dus niet gebeurd helaas...

[Afbeelding]
Die met het kenteken TX824N is van iemand van het forum geweest, is op 7-11-2018 toegelaten in NL en op 14-12-2019 weer doorverkocht (2de zakelijke eigenaar). Ik weet niet meer wie dat was, het staat in het oude forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Die met het kenteken TX824N is van iemand van het forum geweest, is op 7-11-2018 toegelaten in NL en op 14-12-2019 weer doorverkocht (2de zakelijke eigenaar). Ik weet niet meer wie dat was, het staat in het oude forum.
de eerste (grote) zending van ± 300 auto's is rond half december aangekomen in Nederland. Ik heb daar een exemplaar van uitgeleverd op 8-1-2019, een van de eerste uitgeleverde aan consumenten (met wat hulp van binnen >:) )
Dit zal dan een demo geweest kunnen zijn van de importeur. Ze hadden er een paar om de medewerkers van de importeur en de dealers kennis te kunnen laten maken met de E-niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

veefer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:38:
de eerste (grote) zending van ± 300 auto's is rond half december aangekomen in Nederland.
Dat was zeker niet de eerste zending. Ik heb op 7 december al een proefrit gemaakt en ben eerder die week (of was het zelfs de week ervoor?) gebeld door de dealer. Toen hadden ze de auto daar al staan voor proefritten!

[ Voor 0% gewijzigd door Hippe Lip op 24-05-2019 10:43 . Reden: ...tikvout ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:59:

Wel apart deze database trouwens: daar staat een cataloguswaarde van 45.270. Toen ik de ANWB belde voor mijn verzekering was ik bang dat ze die prijs zouden hanteren; dan zou ik een alarm moeten hebben, want boven de 45k. Maar groot was mijn verbazing toen er glashard gezegd werd dat de catalogusprijs 44.475 is! Waar ze die info nou weer vandaan halen is me een raadsel....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Wel apart deze database trouwens: daar staat een cataloguswaarde van 45.270. Toen ik de ANWB belde voor mijn verzekering was ik bang dat ze die prijs zouden hanteren; dan zou ik een alarm moeten hebben, want boven de 45k. Maar groot was mijn verbazing toen er glashard gezegd werd dat de catalogusprijs 44.475 is! Waar ze die info nou weer vandaan halen is me een raadsel....
44475 is de prijs zonder metalic lak ;) Handig van de ANWB, dus je lak is niet verzekerd :P
Voor de bijtelling wordt 45270 aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:57
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Prijs excl. € 795,- voor de kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
rlp.jaspers schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Prijs excl. € 795,- voor de kleur?
Yep altijd goedkoper dan Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Nu werrk ik op een laptop die ik al een paar dagen 's avonds dichtklap en 's morgens weer open doe zonder opnieuw opstarten of zo, en ik ben ook al een tijdje niet uitgelogd uit het forum, maar ik zie hier nog gewoon posts van @CyBeRSPiN en mijzelf op 5 februari (Het grote Kia e-Niro topic) en van jou op 6 februari (Het grote Kia e-Niro topic). Verder geen uitgebreid onderzoek gedaan, maar bij het opnieuw laden van zo'n pagina staat het er wel gewoon.

Kunnen het instellingen bij jullie zijn?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Dat was zeker niet de eerste zending. Ik heb op 7 december al een proefrit gemaakt en ben eerder die week (of was het zelfs de week ervoor?) gebeld door de dealer. Toen hadden ze de auto daar al staan voor proefritten!
als je goed leest schreef ik volgens mij dat er al auto's waren voor de importeur en dealers. voor consumentenuitlevering kwam de eerste zending echt pas half december. Goede vriend van mij werkt bij Kia en was zeer nauw betrokken bij de hele organisatie rondom de E-niro.....Ik werd rond die tijd goed op de hoogte gehouden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

veefer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]

als je goed leest schreef ik volgens mij dat er al auto's waren voor de importeur en dealers. voor consumentenuitlevering kwam de eerste zending echt pas half december. Goede vriend van mij werkt bij Kia en was zeer nauw betrokken bij de hele organisatie rondom de E-niro.....Ik werd rond die tijd goed op de hoogte gehouden 8)
Sorry, niet goed gelezen kennelijk. Ben soms beetje lui.... :$

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Nu werrk ik op een laptop die ik al een paar dagen 's avonds dichtklap en 's morgens weer open doe zonder opnieuw opstarten of zo, en ik ben ook al een tijdje niet uitgelogd uit het forum, maar ik zie hier nog gewoon posts van @CyBeRSPiN en mijzelf op 5 februari (Het grote Kia e-Niro topic) en van jou op 6 februari (Het grote Kia e-Niro topic). Verder geen uitgebreid onderzoek gedaan, maar bij het opnieuw laden van zo'n pagina staat het er wel gewoon.

Kunnen het instellingen bij jullie zijn?
Als laatste reactie op het topic "Laadpassen" zie ik een reactie van Sigmasailor van 2 uur terug. een van de de laatste zichtbare reacties daarboven is van 30-1 van Hippe lip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

veefer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Als laatste reactie op het topic "Laadpassen" zie ik een reactie van Sigmasailor van 2 uur terug. een van de de laatste zichtbare reacties daarboven is van 30-1 van Hippe lip :P
Huh?
Zit je dan hier te kijken? Daar zie ik geen reactie van @Sigmasailor ...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Huh?
Zit je dan hier te kijken? Daar zie ik geen reactie van @Sigmasailor ...
Log maar eens uit en dan weer in: echt 'alles' is weg !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
veefer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Jij zit dichtbij het vuur, kan jij niet iets betekenen in het inzicht en voorgang van de wachtlijst? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sigmasailor schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Log maar eens uit en dan weer in: echt 'alles' is weg !!!!
Nou, dat heb ik nu ff geprobeerd op mijn iPad, maar daar zie ik toch echt alles nog....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik weet niet wat jullie hier ergens op het forum voor ontoelaatbare dingen gepost hebben, maar kennelijk worden jullie in de gaten gehouden en verbannen.... <+:)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:50:
44475 is de prijs zonder metalic lak ;) Handig van de ANWB, dus je lak is niet verzekerd :P
Voor de bijtelling wordt 45270 aangehouden.
Vreemd, want die e-Niro wordt toch alleen maar met metallic lak aangeboden? en toch zie ik er zo'n 44 met een catalogusprijs van 44.475...

En op kia.nl staat-ie alleen voor 45.510; daar komen de kosten voor de kleur nog bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 24-05-2019 11:11 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veefer
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:07:
Ik weet niet wat jullie hier ergens op het forum voor ontoelaatbare dingen gepost hebben, maar kennelijk worden jullie in de gaten gehouden en verbannen.... <+:)
wij bedoelen hier:
https://www.kiaclub.nl/forum/159-e-niro/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Wordt wel mooi langs elkaar heen gepraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Vreemd, want die e-Niro wordt toch alleen maar met metallic lak aangeboden? en toch zie ik er zo'n 44 met een catalogusprijs van 44.475...

En op kia.nl staat-ie alleen voor 45.510; daar komen de kosten voor de kleur nog bij.
Wit is ook zonder metalic te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
zerocool82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:14:
[...]

in een van de eerste posten hierover werd al gezegd op het "Kiaclub forum" Als mensen niet (goed) lezen ?? dan ga je langs elkaar heen praten 8)7 ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

zerocool82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Tja, ik zit gewoon te dromen 8)7 Slecht geslapen vannacht kennelijk. Lees niet goed...
Ja, nu jhe het zegt.. Heeft iemand een beheerder er al op aangesproken?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Wat op KIA.nl staat zijn de consumenten prijzen (incl BTW, BPM (0 euro) en kosten rijklaamaken), niet de catalogus prijzen. Die vind je weer op het RDW, leuker kunnen ze het niet maken.

Daarnaast is de e-Niro duurder geworden, de e-Niro's die nu uitgeleverd worden zijn gekocht voor de oude prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door YStunnenberg op 24-05-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ja, zie het nu ook net. Er zijn twee prijzen die makkelijk door elkaar gehaald worden. Als ik kijk in de prijslijst die nu op kia.nl staat, dan zie ik een consumentenadviesprijs van 45.510 euro en een fiscale waarde van 44.475 euro. Die prijs bestaat dus nog steeds.

[ Voor 31% gewijzigd door Hippe Lip op 24-05-2019 11:28 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:23:
Ja, zie het nu ook net. Er zijn twee prijzen die makkelijk door elkaar gehaald worden. Als ik kijk in de [url="chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-e-Niro-prijslijst.pdf"]prijslijst die nu op kia.nl staat[/url], dan zie ik een consumentenadviesprijs van 45.510 euro en een fiscale waarde van 44.475 euro. Die prijs bestaat dus nog steeds.
Inderdaad, de 2000 euro verhoging is op de site nog steeds niet doorgevoerd. Waarom krijgen de mensen die dan wel doorbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Inderdaad, de 2000 euro verhoging is op de site nog steeds niet doorgevoerd. Waarom krijgen de mensen die dan wel doorbelast?
Geen idee. Ik weet wel dat als ik NU bestel dat ik ook de prijslijst van NU zou hanteren. Daarvoor wordt-ie toch aangeboden? Dan moet je 'm daar ook voor verkopen. Anders is het sprake van misleiding...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Geen idee. Ik weet wel dat als ik NU bestel dat ik ook de prijslijst van NU zou hanteren. Daarvoor wordt-ie toch aangeboden? Dan moet je 'm daar ook voor verkopen. Anders is het sprake van misleiding...
Lijkt mij ook, en als je dan gaat ondertekenen even dat stukje in de kleine lettertjes doorstrepen dat over de tussetijdse prijsverhogingen enz. gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:50:
Nou, als dat 'de prijs' is die ik moet betalen om dan dat alarm af te komen, dan doe ik dat graag. De kans dat ik die aanschafwaardegarantie nodig heb is bijzonder klein. Maar als ik her en der de ellende lees die je met zo'n alarm kan overkomen dan is de kans daarop stukken groter, dus die hele kleine kans op dat extra risico van 795 euro wil ik dan graag lopen...

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 24-05-2019 11:37 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Nou, als dat 'de prijs' is die ik moet betalen om dan dat alarm af te komen, dan doe ik dat graag. De kans dat ik die aanschafwaardegarantie nodig heb is bijzonder klein. Maar als ik her en der de ellende lees die je met zo'n alarm kan overkomen dan is de kans daarop stukken groter, dus dat extra risico van 795 euro wil ik dan graag lopen...
Die methode die ANWB hanteert is gunstig, geen slapende honden wakker maken. Jij hebt jouw auto al, en is al verzekerd, dat gaat op kenteken dus de ANWB weet echt wel wat zij verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:38:
[...], geen slapende honden wakker maken.
oke, oke, als je daarop aandringt..... O-) O-) O-)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduke990
  • Laatst online: 09-10 09:54
Ik heb gisteren mijn e-Niro ook (zakelijk) verzekerd via ANWB. Ze begonnen over een klasse 2 alarm, omdat de catalogusprijs net iets boven de 45k zit. Dus toen vertelde ik ze dat meerdere mensen al een uitzondering hebben gekregen en dat het ook zonder werd geaccepteerd. Toen stond ik 5min in de wacht en ze gingen inderdaad akkoord. Premie was voor mij 42 euro per maand (Noord Holland en 11jr schadevrij) voor all-risk en 3 jaar nieuwwaarde vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

superduke990 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:55:
Ik heb gisteren mijn e-Niro ook (zakelijk) verzekerd via ANWB. Ze begonnen over een klasse 2 alarm, omdat de catalogusprijs net iets boven de 45k zit. Dus toen vertelde ik ze dat meerdere mensen al een uitzondering hebben gekregen en dat het ook zonder werd geaccepteerd. Toen stond ik 5min in de wacht en ze gingen inderdaad akkoord. Premie was voor mij 42 euro per maand (Noord Holland en 11jr schadevrij) voor all-risk en 3 jaar nieuwwaarde vergoeding.
Mooi werk!
Al bijft het vreemd dat ze er bij jou wel over beginnen en bij mij eerder deze maand niet.

En ja, die verzekering van de ANWB is, afgezien van de prijsvechters die stiekem na een jaar je premie flink verhogen, een heel goeie. En met goeie voorwaarden. Ik had 'm voor mijn vorige auto ook al jaren en ben erg tevreden. Al weet je pas echt wat je eraan hebt als je een keer goed in de shit zit.
Gelukkig nog niet bij de hand gehad en dat wil ik graag zo houden.... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 24-05-2019 12:05 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Tja, ik zit gewoon te dromen 8)7 Slecht geslapen vannacht kennelijk. Lees niet goed...

[...]

Ja, nu jhe het zegt.. Heeft iemand een beheerder er al op aangesproken?
Yep; vanmorgen toen ik het zag, site is nu offline; ik neem aan dat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sigmasailor schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:31:
[...]

Yep; vanmorgen toen ik het zag, site is nu offline; ik neem aan dat ze het fixen.
Hmm, daarnet was de site nog online. Toen heb ik alarmberichten naar een paar administrators gestuurd. Heeft mss ook geholpen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44
PdeBie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:47:
Nou, het aantal nachtjes slapen duurde veel korter dan verwacht. Heb het met mijn vriendin eens goed over besproken en alle voors en tegens naast elkaar gelegd en we hebben de knoop maar gelijk doorgehakt.

De Kia E-Niro is aangevraagd bij de LM. Nu nog even afwachten op het definitieve contract. Die verwacht ik deze week.

Besteld:
Kia E-Niro Exclusive 64kWh (Platinum Graphite)
Aluminium 2 delig pedalenset
Lichtmetalen velgenset Kunsan 18 inch
En het is maar goed dat ik het ontvangen contract niet heb ondertekend, want kreeg zojuist ineens de mededeling van de LM dat het bestaande contract niet juist is en ze nog even 1300 euro extra in rekening moeten brengen, omdat ze van de verkeerde bandenmaat zijn uitgegaan (14" ipv 18") |:(
Dit is dus 26 euro per maand extra!

Kortom: back to the drawing board. Nu toch echt maar even goed nadenken wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:04
Net een proefrit gemaakt in de E-Niro bij de dealer. Wat een auto!

Er was net een persoon KIA HQ voor mij aan.
Ik heb ook gevraagd over de genoemde updates. Dealer liet mij meelezen met het document van HQ;

Vanaf 2020: (En aangezien toch alle Niro's voor dit jaar op zijn, geld dit voor alle volgende bestellingen).

Prijs gaat met 1800 euro omhoog door de updates. Wat ik zag alleen een 10" scherm en nieuwe achterlichten (zoals hier al eerder genoemd).
Er stond ook expliciet bij dat de 1800 euro verhoging is zonder een eventuele 3-fase.
3-fase is dus ook nog niet officieel bevestigd door KIA...en is dus nog niet zeker dat het er komt.

Kan dus zijn dat er een meerprijs voor moet worden betaald. Maar hier valt dus rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
PdeBie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:39:
[...]

, omdat ze van de verkeerde bandenmaat zijn uitgegaan (14" ipv 18") |:(
neem aan dat je 17" bedoelt ipv 14?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkadejong
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-02-2024
Sinds 2 weken ontzettend tevreden met mijn Gravity Blue e-niro, die de LM gelukkig binnen 3 maanden kon leveren!

Mijn enige ergenis is de korte laadkabel. Ik werk zelf bij een bedrijf in de Olie & Gas industrie, waar het zoals bij vele bedrijven gebruikelijk is om achteruit in te parkeren. Met de meeleverde kabel red ik het alleen net niet om dan op te kunnen laden! :F

Zijn er meer mensen die hier al problemen mee hebben gehad? En weet iemand of Kia dealers hier nog iets mee kunnen?

Ik zie bij alle andere EVs kabels van meer dan 6 meter, maar gek genoeg vond Kia dat niet een goed idee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 16:43
Alusion schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:00:
Kan dus zijn dat er een meerprijs voor moet worden betaald. Maar hier valt dus rekening mee te houden.
Dealer noemde bij mij + € 2.000,=. Dus kan wel ongeveer kloppen.
Wel raar: mijn dealer noemde 3 fasen ongevraagd als wijziging t.o.v. 2019.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• item28
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09-2020
dirkadejong schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:45:
...waar het zoals bij vele bedrijven gebruikelijk is om achteruit in te parkeren. Met de meeleverde kabel red ik het alleen net niet om dan op te kunnen laden! :F
Safety first! Dit gaat bij mij ook een issue worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

item28 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:53:
[...]

die safety first zit er bij deze Kia ingebouwd: die kan bi het achteruit rijden 'om een hoekje kijken'. Die heeft sensoren achterop voor het dwarsverkeer als je achteruit een parkeerplek verlaat. Gisteren toevallig nog gemerkt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-10 14:38
item28 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Bij ons (netbeheerder) krijgt iedereen een nieuwe langere kabel vanuit Leaseplan vanwege dit issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• item28
  • Laatst online: 08-09-2020
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:59:
[...]

die safety first zit er bij deze Kia ingebouwd: die kan bi het achteruit rijden 'om een hoekje kijken'. Die heeft sensoren achterop voor het dwarsverkeer als je achteruit een parkeerplek verlaat. Gisteren toevallig nog gemerkt.
Het gaat om de perceptie. Als alle auto's behalve één met de achterkant eerst ingeparkeerd staan dan zal dat blijven leiden tot discussie. Een langere kabel is dus inderdaad een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 16:44
veefer schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:41:
[...]

neem aan dat je 17" bedoelt ipv 14?
Nee, op het leasecontract staat 14" banden (althans, er staat een code waar zij de banden mee aanduiden). De Niro wordt niet eens geleverd op 14"! Prutsers 8)7

Nieuw contract aangeboden gekregen met daarop gelijk dus de genoemde prijsverhoging. Ja eeeh.... hoe ist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
PdeBie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Nee, op het leasecontract staat 14" banden (althans, er staat een code waar zij de banden mee aanduiden). De Niro wordt niet eens geleverd op 14"! Prutsers 8)7

Nieuw contract aangeboden gekregen met daarop gelijk dus de genoemde prijsverhoging. Ja eeeh.... hoe ist :+
dat bedoel ik, zie niet kleiner dan 17 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
PdeBie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:12:
[...]
Zojuist de dealer aan de lijn. Heeft vandaag inderdaad bericht gekregen over 2020 model. Specs en prijzen. Volgende week ff met m doornemen.
Hij kon zo snel niks vinden over 3 fasen, terwijl hij daar woensdag zo stellig over was :|

[ Voor 11% gewijzigd door Marcva op 24-05-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcva schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:26:
Hij kon zo snel niks vinden over 3 fasen, terwijl hij daar woensdag zo stellig over was :|
het zou de eerste keer niet zijn dat een dealer mooie verhalen ophangt die hoogstens op zijn eigen illusies gebaseerd zijn. Verkopers..... |:( |:( |:(

Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Ik vond bij Van Mossel in Apeldoorn een verkoopster (vestigingsdirecteur) die juist heel open en eerlijk was. Dat werkt als een speer!

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofzamunda
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-10-2024
Vandaag mijn Kia opgehaald. Wat een heerlijke auto. En die max snelheid van 167km per uur..... heb ik vandaag al overschreden met 10km... zit er zo een ruime marge in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Laatst online: 29-09-2020
Ik ga mijn 3 keer 35 ampere aansluiting terug laten zetten omdat ik €60 per maand aan extra vastrecht toch teveel vindt. Ik twijfel echter of ik naar 3 keer 25 ampere moet gaan of naar 1 keer 40 ampere. Bij die laatste kan ik op 7,2 KW laden, bij de eerste keuze max op 5,7 KW. Ik kook niet electrisch en heb ook geen warmtepomp. Ik sta open voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Paulus3110 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:53:
Ik ga mijn 3 keer 35 ampere aansluiting terug laten zetten omdat ik €60 per maand aan extra vastrecht toch teveel vindt. Ik twijfel echter of ik naar 3 keer 25 ampere moet gaan of naar 1 keer 40 ampere. Bij die laatste kan ik op 7,2 KW laden, bij de eerste keuze max op 5,7 KW. Ik kook niet electrisch en heb ook geen warmtepomp. Ik sta open voor advies.
Hangt helemaal van je gebruik af. Ik redt het prima op 1x16A (3,7 kW). In 12 uur (tussen 19.00 en 7.00) komt er 40 kWh bij (250 km); is voor mij ruim voldoende. Een heel enkel keertje is hij dan niet vol, wel vol genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
dirkadejong schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:45:
Sinds 2 weken ontzettend tevreden met mijn Gravity Blue e-niro, die de LM gelukkig binnen 3 maanden kon leveren!

Mijn enige ergenis is de korte laadkabel. Ik werk zelf bij een bedrijf in de Olie & Gas industrie, waar het zoals bij vele bedrijven gebruikelijk is om achteruit in te parkeren. Met de meeleverde kabel red ik het alleen net niet om dan op te kunnen laden! :F

Zijn er meer mensen die hier al problemen mee hebben gehad? En weet iemand of Kia dealers hier nog iets mee kunnen?

Ik zie bij alle andere EVs kabels van meer dan 6 meter, maar gek genoeg vond Kia dat niet een goed idee.....
Welcome to the club :)... Ik gebruik regelmatig een 10m lange laadkabel, besteld in nederland bij een externe partij via de kia dealer. Werkt prima ( laden met 6.2kW, dat is max van laadpaal).Oprollen is wel wat lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Die kabel is inderdaad aan de korte kant en soms te kort. https://www.lanovalaadpal...filters=auto-merk%5B77%5D Staan aantal van 5 of 8 meter, 230 euro. Vind ik nog meevallen qua prijs.
16A 1 fase zijn nog goedkoper (maar dan max met 3,5kW laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Eigenlijk hoort dit bij laadpalen etc maar..
Laden met 5.7 kW zou betekenen dat je met ongeveer 25 ampere laden gaat en je dus een zekering gaat plaatsen van 25A achter een hoofdzekering van 25A. Zover ik weet is dit volgens de netcode electriciteit niet toegestaan. Daarin staat namelijk dat een zekering selectief moet zijn ten opzichte van de hoofdzekering; dwz je moet proberen te voorkomen dat de hoofdzekering er ook klapt bij een kortsluiting. Let op dit is wat anders als de gelijktijdigheidsfactor.. Daarnaast mag er volgens mij maar max een onbalans tussen de fases zijn van 5kW. An sich is het enkel voor jou waarschijnlijk niet erg als de hoofdzekering eruit klapt omdat je de betreffende fase alleen voor laden gebruikt wordt, maar bij problemen voldoe je niet aan de netcode en kun je dus waarschijnlijk problemen met aansprakelijkheid / verzekering etc krijgen.. mocht ik er helemaal naast zitten dan hoor ik dat graag :)

Dus blijft volgens mij over de 40A in combinatie met 32A automaat en dynamisch laden indien je >5kW wilt laden..

[ Voor 3% gewijzigd door ArieL op 24-05-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 16:01
ArieL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Laden met 5.7 kW zou betekenen dat je met ongeveer 25 ampere laden gaat en je dus een zekering gaat plaatsen van 25A achter een hoofdzekering van 25A. Zover ik weet is dit volgens de netcode electriciteit niet toegestaan. Daarin staat namelijk dat een zekering selectief moet zijn ten opzichte van de hoofdzekering; dwz je moet proberen te voorkomen dat de hoofdzekering er ook klapt bij een kortsluiting. Let op dit is wat anders als de gelijktijdigheidsfactor.. Daarnaast mag er volgens mij maar max een onbalans tussen de fases zijn van 5kW. An sich is het enkel voor jou waarschijnlijk niet erg als de hoofdzekering eruit klapt omdat je de betreffende fase alleen voor laden gebruikt wordt, maar bij problemen voldoe je niet aan de netcode en kun je dus waarschijnlijk problemen met aansprakelijkheid / verzekering etc krijgen.. mocht ik er helemaal naast zitten dan hoor ik dat graag :)

Dus blijft volgens mij over de 40A in combinatie met 32A automaat en dynamisch laden indien je >5kW wilt laden..
Mijn laadpaalmannetje gaf aan dat ze bij 3x25A maximaal afzekeren op 20A. Dus dan laad je bij 32A anderhalf keer zo snel. 15 uur ipv 10 uur van 0 tot 100%. Maargoed, het is maar net wat je snel genoeg vind. Ik heb ook een tijdje geladen met granny charger (12A) en dat is ook prima te doen, behalve als je hem elke dag helemaal leeg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:44
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:26:
Die kabel is inderdaad aan de korte kant en soms te kort. https://www.lanovalaadpal...filters=auto-merk%5B77%5D Staan aantal van 5 of 8 meter, 230 euro. Vind ik nog meevallen qua prijs.
Deze is ook erg betaalbaar voor een 32A (10 meter) Kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Het kan zijn dat je groepenkast aangepast moet worden indien je terug gaat naar 1x 40A.

Andersom moet dat in ieder geval wel dus van 1x 40A naar 3x 25A of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01984
  • Laatst online: 14-11-2020
Vandaag navraag gedaan bij Kia dealer over de geruchten over update van de E-niro. Ze bevestigen dat vanaf 2020 alle E-niro de update zijn met 10 inch navigatie, andere achterlichten en 90% kans op 3-fase laden, maar dat lactate nog niet bevestigd door Kia zelf. Volgens de verkoper.

Dealer great al aan dat ze bijna al geen bestelling meer aannemen omdat dan de levering dan in 2021 zou zijn. Moet niet gekker worden, succes voor diegene die nog een E-niro willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01984
  • Laatst online: 14-11-2020
Vandaag navraag gedaan bij Kia dealer over de geruchten over update van de E-niro. Ze bevestigen dat vanaf 2020 alle E-niro de update zijn met 10 inch navigatie, andere achterlichten en 90% kans op 3-fase laden, maar dat laatste is nog niet bevestigd door Kia zelf. Volgens de verkoper.

Dealer geeft al aan dat ze bijna al geen bestelling meer aannemen omdat dan de levering dan in 2021 zou zijn. Moet niet gekker worden, succes voor diegene die nog een E-niro willen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy Cooper
  • Laatst online: 26-09-2022
Hallo, nieuw hier. Auto besteld half december. Levering in eerste schatting augustus 2019. In februari juni. Vandaag afspraak voor 7 juni gemaakt. Dealer content Eindhoven. Tot nu toe alles nagekomen wat ze zeiden. Goed begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:26:
Ik heb deze een tijd geleden besteld: https://www.laadkabelfabr...-type-2-32-ampere-1-fase/

7 meter is al voor de meeste situaties voldoende. Maar 8 meter is een prettige lengte omdat je het dan zowel rechtsom als linksom redt om een laadpaal die zicht achter de auto bevindt aangesloten te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

ArieL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Een 16A installatieautomaat is niet eens selectief achter een 40A installatieautomaat. Die eis van selectiviteit slaat dus nergens op.

Die meer dan 5 kW op 3-fase is een wens en geen eis van de netcode.

Terug naar de vraagsteller: Persoonlijk zou ik naar 3×25A gaan en de auto achter een 3×25A eindgroep plaatsen. Met behulp van peakshaving voorkomen dat je meer dan 25A uit de hoofdzekering trekt van de betreffende fase.
Naar 1×40A gaan lijkt me een nadeel voor andere elektrische auto's die wel gewoon op 3-fasen kunnen laden. De aanpassing naar 3×25A is ook sneller gedaan dan naar 1×40A. Tenzij de 32A laden natuurlijk veel voordelen geeft ten opzichte van 25A. Met een paar zonnepanelen op het dak, en met zonlicht, zou je zelfs met 32A kunnen laden als je een 25A aansluiting hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dre op 25-05-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:36
je kunt ook kiezen voor een laadpaal die 3-fase omzet naar 1 fase met hoger vermogen waardoor je ook bij 3x25 kunt laden op 7,2 KW:

https://www.snelautoladen...num-smart-charger-type-2/

https://www.ratio.nl/nl/c...7300/groups/g+c+a+nr+view

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:36
bruneelm schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Hebben de nieuwe ook geen nieuw infotainment systeem?
Nieuw infotainment systeem weet ik niet, ik dacht alleen 10 inch scherm met iets andere verhoudingen. Vind ik eerder een nadeel dan een voordeel.
3-fase laden is ander verhaal dat wil ik desnoods wel achteraf laten inbouwen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 17:53

PeaceNlove

Deugleuter

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:14:
Meer mensen deze mail gehad?

[...]

Beetje vreemd wel want had de indruk dat ik een generieke Plugsurfing 'druppel' had gekregen niet een specifieke van Kia zelf.
Hoop dat de app van Kia minstens zo goed is, hoewel ik maar 2x met die laadpas heb geladen waarvan maar 1 van de transacties is doorbelast.
O, ik zie het al: het is een branded versie van de Plugsurfing app zelf.

Mooie spelfout in de AppStore: "Laad jou Kia EV" :+
En inmiddels hebben ze vrij bruut mijn plugsurfing account onklaar gemaakt :'( en kan ik niet in de Kia Charging app inloggen. :F
Beetje jammer, want ik wilde nog even een overzichtje uitdraaien van mijn laadsessies met de Plugsurfing app en zelfs dat kan nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 06:32
Even een vraagje, misschien is het iemand opgevallen?? Mijn vrouw heeft een Hyundai I10 met een navigatiescherm, en dat is exact dezelfde navigatie als in onze kia's Niro, ( alleen is dit een 6 of 7 inch scherm) alleen ziet het er in mijn vrouw's auto veel vrolijker uit. Ik bedoel daarmee , als ik in het menu kijk zijn alle logo's gekleurd, het kompasje, het scherm logo en alle andere logo's hebben mooie kleuren. En bij ons is het allemaal helaas een beetje "zwart-Wit"om het zo maar te zeggen. Is dat niet met een update te fixen?? Onze auto is eigenlijk bijna 4 x zo duur als de Hyundai en daar is de navigatie eerlijk gezegd mooier!
Als het nodig is plaats ik een paar foto's maar dat is niet zo makkelijk....

Is dit niemand opgevallen?

Marc

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 22:33
eltron schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Nieuw infotainment systeem weet ik niet, ik dacht alleen 10 inch scherm met iets andere verhoudingen. Vind ik eerder een nadeel dan een voordeel.
3-fase laden is ander verhaal dat wil ik desnoods wel achteraf laten inbouwen.
Een ander infotainment systeem is quasi een totaal ander softwarepakket.
Indien de aansturing van je 3f er niet in zit dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 16:01
marc4547 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:21:
Even een vraagje, misschien is het iemand opgevallen?? Mijn vrouw heeft een Hyundai I10 met een navigatiescherm, en dat is exact dezelfde navigatie als in onze kia's Niro, ( alleen is dit een 6 of 7 inch scherm) alleen ziet het er in mijn vrouw's auto veel vrolijker uit. Ik bedoel daarmee , als ik in het menu kijk zijn alle logo's gekleurd, het kompasje, het scherm logo en alle andere logo's hebben mooie kleuren. En bij ons is het allemaal helaas een beetje "zwart-Wit"om het zo maar te zeggen. Is dat niet met een update te fixen?? Onze auto is eigenlijk bijna 4 x zo duur als de Hyundai en daar is de navigatie eerlijk gezegd mooier!
Als het nodig is plaats ik een paar foto's maar dat is niet zo makkelijk....

Is dit niemand opgevallen?

Marc
Hyundai heeft inderdaad een ander "thema". Kijk maar eens naar filmpjes van de Kona electric. Functioneel exact hetzelfde als de Niro, maar ziet er wat anders uit.
Het kia thema heeft wel wat weg van het standaard Android thema van destijds. Het systeem draait namelijk op Android 4.2. Het is een beetje ouderwets :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

De eerste 300 KM's met de nieuwe Niro zitten er alweer op, hij rijd echt geweldig totaal geen spijt van. Alleen irritant dat je sommig zaken niet kunt aanpassen in het menu wanneer je rijd (oke misschien moet je dat ook niet doen).

Ander minpuntje ten opzichte van mijn vorige auto vind ik dat je maar 1 telefoon kunt koppelen via bluetooth, en dat wanneer je android auto gebruikt bluetooth wordt uitgeschakeld. Wanneer mijn prive telefoon dus gekoppeld is en ik wordt zakelijk gebeld (of andersom) is dat wel wat lastig. Maar als je dan belt via de carkit dan is het geluid wel echt heel goed.

Ik kreeg de auto mee met ongeveer 80% lading, ik heb hem leeg gereden tot 55%, aan de laadpaal (Die op 32 ampere is afgezekerd en ingesteld is op 7,4 KW) Kom ik qua laadsnelheid niet hoger dan 6.6KW. Is dat een normale laadsnelheid of zou de auto gewoon ten aller tijde 7,2 KW moeten kunnen laden?

En dit is hem dan: :)

Niro dealer

Niro oprit

Nu alleen nog wachten op de laadpas van de leasemaatschappij...

Iracing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Gefeliciteerd man. Mijn geduld wordt nog op de proef gesteld.
Misschien tijd voor een dual sim toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

kingofzamunda schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:52:
Vandaag mijn Kia opgehaald. Wat een heerlijke auto. En die max snelheid van 167km per uur..... heb ik vandaag al overschreden met 10km... zit er zo een ruime marge in?
Ja das bij elke wagen zo en hangt ook af van de omstandigheden....

Btw 170 rijden met een ev met die stroomlijn, lijkt me toch wel heel snel,te gaan met de batterij. Als ik zie wat mijn diesel suv verbruikt tegen die snelheden (220pk).....niet bepaald errmm zuinig :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
[b]Pierik in "Het grote Kia e-Niro topic"
Ander minpuntje ten opzichte van mijn vorige auto vind ik dat je maar 1 telefoon kunt koppelen via bluetooth,
Ben je daar zeker van? Lijkt me dan een beetje vreemd. Bij zusttermerk Huyndai kan je bij de Kona EV meerdere telefoons koppelen via bluetooth en zelfs een voorkeur instellen in rangorde van belangrijkheid (indien er gelijktijdig meerdere telefoons in het voertuig aanwezig zijn).
Pagina: 1 ... 34 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.