Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Yeah.... Dus Autoblog is wel zo duidelijk, iets wat je eigenlijk ook terug ziet in alle foto's. De Niro en de Niro Hybrid gaan op de E-Niro lijken.
De lampen e.d. zitten allemaal al op de executive line uitvoering die de meeste van ons hebben besteld!
Verwijderd
De oude variant was niet eens meer te bestellen. De nieuwe kost 2000,- meer. Ik vind het een hoop geld voor een beetje facelift, maarja, helaas geen keuze...
Verkoper gaf aan dat ze in november gaan produceren en dat hij dan ergens in januari geleverd wordt.
Hoe heb je kunnen afleiden dat je de nieuwe hebt besteld ? Heb je dan affectief keuzes kunnen maken uit opties die nog niet bestonden dan ?Giel83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:34:
Gister zojuist ook de e-niro proefgereden en gelijk besteld!
De oude variant was niet eens meer te bestellen. De nieuwe kost 2000,- meer. Ik vind het een hoop geld voor een beetje facelift, maarja, helaas geen keuze...
Verkoper gaf aan dat ze in november gaan produceren en dat hij dan ergens in januari geleverd wordt.
Nee, tijdens het bestelproces zat er een 'optie' van 2000,- bij die niet uit kon. Je kon optioneel verder alleen nog een 10 inch scherm dan kopen i.p.v. de standaard 8, maar dat hoefde voor mij niet.Vdb.tim schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:44:
[...]
Hoe heb je kunnen afleiden dat je de nieuwe hebt besteld ? Heb je dan affectief keuzes kunnen maken uit opties die nog niet bestonden dan ?
Hij gaf aan de oude variant niet meer te kunnen bestellen.
Beetje vreemde gang van zaken, maar ik was dan ook niet echt tevreden over de verkoper.
Wat was de meerprijs voor 10" ?Giel83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:47:
[...]
Nee, tijdens het bestelproces zat er een 'optie' van 2000,- bij die niet uit kon. Je kon optioneel verder alleen nog een 10 inch scherm dan kopen i.p.v. de standaard 8, maar dat hoefde voor mij niet.
Beetje vreemde gang van zaken, maar ik was dan ook niet echt tevreden over de verkoper.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Raar.. Je zou verwachten dat er inmiddels meer te kiezen is qua opties dan, zoals schuifdak, 230V aansluiting in de middenconsole, etc. En een kruising tussen de huidige DynamicLine en ExecutiveLine, bijvoorbeeld all options maar geen lederen bekleding.Giel83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:47:
[...]
Nee, tijdens het bestelproces zat er een 'optie' van 2000,- bij die niet uit kon. Je kon optioneel verder alleen nog een 10 inch scherm dan kopen i.p.v. de standaard 8, maar dat hoefde voor mij niet.
Is dat niet gewoon weer vanwege de vraag?Giel83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:34:
Gister zojuist ook de e-niro proefgereden en gelijk besteld!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen idee, dat heb ik niet gevraagd.
Ik heb zelf het idee dat ze tegen die 50.000 aan willen zitten en het ook kunnen vragen.Want ik vind het vrij veel geld voor alleen een beetje uiterlijke verandering die ze gewoon van de ceed overnemen.CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:57:
[...]
Raar.. Je zou verwachten dat er inmiddels meer te kiezen is qua opties dan, zoals schuifdak, 230V aansluiting in de middenconsole, etc. En een kruising tussen de huidige DynamicLine en ExecutiveLine, bijvoorbeeld all options maar geen lederen bekleding.
Edit:
@Gonadan Dat denk ik dus ook
Verwijderd
Neem even niet aan dat de touchscreens voor auto's zo duur zijn dat je 1000 euro per inch betaald om van 8" naar 10" te gaan
bij garage in Roeselare (BE) is het reeds mogelijk om deze bij te bestellen,Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:44:
Hoe kan het dat Kia nog niet weet of er een trekhaak voor drager op kan terwijl die dingen al overal rond rijden?
was nog maar ok sinds vorig weekend.
Verwijderd
ik dacht dat 167 de top was?
WOW ... lekker...Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:36:
heb gisteren even getest, Niro gaat rap naar 180km/u en dan niet harder.
hopelijk geen boetes...
180 op de GPS of op de teller?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:36:
heb gisteren even getest, Niro gaat rap naar 180km/u en dan niet harder.
De teller wijkt volgens mij zo'n 5% af, misschien meer als je harder rijdt.
Verwijderd
Ik voelde wel dat hij op de teller na 160 nog wel een stuk harder ging rijden naar de 180
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2019 12:43 ]
Vraag mij overigens wel af wat de top zou zijn als er geen begrenzer in zou zitten.
Kreeg vorige week inderdaad al een belletje van LeasePlan dat de order was "uitgesteld" omdat er 1 mei een face lift zou komen en dat de cataloguswaarde + 1.000 euro zou worden. Wat er zou wijzigen kon toen nog niet verteld worden. Dealer en Kia NL wisten het toen ook niet.
Kreeg ik gister ineens een berichtje dat de auto besteld is... Ben benieuwd of ik nou wel of niet de facelift krijg. De LM kon het mij niet vertellen en de dealer neemt niet op
Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:44:
Hoe kan het dat Kia nog niet weet of er een trekhaak voor drager op kan terwijl die dingen al overal rond rijden?
Ah nu snap ik de verwarring omtrent mijn post pas. Ik bedoelde met 'die dingen' niet Niro's met trekhaak maar gewoon Niro's.LocoRoco schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:58:
Erg simpel, mijn vader heeft een "normale" Niro, zonder trekhaak optie. En heeft toch aftermarket een trekhaak erop laten zetten.
Ik vroeg mij af waarom Kia van een auto die al in gebruik is niet eens kan zeggen wat de mogelijkheden zijn. Dat klinkt dan meer alsof het standaard niet kan maar dat vze aan het onderzoeken zijn of ze voor extra knaken het alsnog mogelijk kunnen maken. Weinig transparant.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat ben ik met je eens, alhoewel dat subtieler gaat dan bij de kona.shippie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:10:
Ik denk dat de prijsverhoging is niet echt vanwege de facelift is. Ze zijn gewoon bij introductie iets lager in de prijs gaan zitten om een marktaandeel te pakken, vermoed ik. De "facelift" is dan een prima moment om wat marge terug te pakken.
Bij de Niro heb je in ieder geval het idee dat je er wat anders voor terug krijgt, bij de kona is die gewoon 2k duurder geworden
Wel grappig om te zien is dat Niro vertaald wordt (door google wanneer de pagina laat vertalen) in Nilo
[ Voor 31% gewijzigd door YStunnenberg op 28-02-2019 14:21 ]
e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder
Dat moet hem zeker zijn.YStunnenberg schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:58:
Dit zou het 10.25 inch multimedia systeem zijn en het 7 inch instrumenten cluster dat de Niro ook krijgt zoals de Kia Soul
Wel grappig om te zien is dat Niro vertaald is (door google) in Nilo
Maar ik vind de huidige vorm veel mooier.
Levering 1 juni 2019 omdat op die datum mijn huidg leasecontract verloopt.
Ik kan niet wachten

Gefeliciteerd!!maaik13 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:58:
Besteld Kia E-Niro Executive Snow White Pearl via Business Lease.
Ik kan niet wachten
Ik zie niet in hoe je met die mof een haakse hoek zou kunnen maken. Wellicht als je de kabel in een bochtje weer terug kan leggen oid?maaik13 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:34:
[...]
Gevraagd bij allekabels.nl voor een haakse kabel. Ze adviseerde me deze
https://www.allekabels.nl...257/1261789/kabelmof.html
@CyBeRSPiN hoe stug is die kabel? beetje wrikken mogelijk of ga je dan de boel forceren?
Misschien ook gewoon niet teveel miepen en gewoon laden met die handel
Nu besteld en dan al een levering in Juni dit jaar?maaik13 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:58:
Besteld Kia E-Niro Executive Snow White Pearl via Business Lease.
Ik kan niet wachten
Ik help het je hopen
CONGRATZ...bart.tweakers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:31:
Sinds vandaag nog een happy E-Niro rijder erbij! Verleden week ineens een telefoontje dat ik hem vandaag al op kon halen.
Pics or it didnt happen!bart.tweakers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:31:
Sinds vandaag nog een happy E-Niro rijder erbij! Verleden week ineens een telefoontje dat ik hem vandaag al op kon halen.
Sowieso te weinig foto's in dit topic
Zeekr X Long range Mist Grey
weet iemand of niro dragers ook op e-niro passen ? ik denk het wel (via foto's vergeleken)
edit : zoals deze :
https://www.ebay.com/itm/...rs-Crossbars/332771936216
[ Voor 34% gewijzigd door asifnl op 28-02-2019 15:48 ]
Business lease heeft een deal met Kia. Ze krijgen er 2 per maand geleverd. Deze zijn nog niet allemaal geleverd bij klanten. Gelukkig hadden ze Sno White Pearl nog staan. Ik kon zelfs eerder rijden als ik wilde.Pierik schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:23:
[...]
Nu besteld en dan al een levering in Juni dit jaar?
Ik help het je hopen
vind de nieuwe velgen erg nice van model 2020marcelveenbrink schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:54:
Ik ben op zoek naar een foto van een e-niro met enigma velgen, deze heb ik besteld, levering 4e kwartaal..heel benieuwd hoe dat staat...

De kleur is trouwens ook erg nice!!
[ Voor 4% gewijzigd door Elmar1982 op 28-02-2019 15:59 ]
Zeekr X Long range Mist Grey
Nee, die mof gaat 100% NIET passen.hantheman schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:03:
[...]
Ik zie niet in hoe je met die mof een haakse hoek zou kunnen maken. Wellicht als je de kabel in een bochtje weer terug kan leggen oid?
@CyBeRSPiN hoe stug is die kabel? beetje wrikken mogelijk of ga je dan de boel forceren?
Misschien ook gewoon niet teveel miepen en gewoon laden met die handel
De stekker is haaks, dus nee, daar valt niks aan te wrikken.
Zag nog een tip voorbijkomen: de granny onder je auto leggen en je verlengsnoer daar aansluiten. Tenzij je straat onderwater komt te staan ben je dan wel beschermd tegen regen.
Je kan de koppeling ook op het wiel leggen (aan de kant waar de wind niet op staat natuurlijk), dan kan je nog eens een plasje onder je auto hebben. Zo heb ik op vakantie in Engeland de PHEV steeds in de stromende regen opgeladen (totdat ik hem op 12A zette en de NL->UK adapter vastsmolt, omdat er geen temperatuursensor in het verlengsnoer zatCyBeRSPiN schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:56:
[...]
Nee, die mof gaat 100% NIET passen.
Zag nog een tip voorbijkomen: de granny onder je auto leggen en je verlengsnoer daar aansluiten. Tenzij je straat onderwater komt te staan ben je dan wel beschermd tegen regen.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Dat is een hele mooie range, dan rij je erg zuinig. Zelf zit ik nu na 1500 km afgelopen maand gemiddeld op 16.5 kw verbruik.Paulus3110 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:
Na gisteren mijn auto in ontvangst te hebben genomen vandaag de eerste lange rit gemaakt. 400 KM heen en terug en nog 40KM range over. Gemiddelde snelheid 110 KM per uur. Daarna, om te testen, nog even geladen bij Fastned bij een 175 KW lader. Laden ging als een speer! Ik maak mij geen enkele zorgen meer over de range. Uiteraard zal de range met windkracht 6 tégen en een lage temp wat minder zijn maar ben dík tevreden!
Zou graag de SOC willen zien in display achter stuur, iemand gezien of dat instelbaar is? Heb ik niet kunnen vinden dus denk van niet.
Nu moet je tijdens rijden toch EV knopje met je oog zoeken en op drukken, ben je toch beetje afgeleid.
En het aantal kilometer dat je sinds laatste laadbeurt gereden hebt. Zoals vroeger na elke tankbeurt ik het de teller weer op 0 zette.
Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019
Heb nu een steak preview foto gekregen van de nieuwe e-Niro met Enigma velgen. klik op mijn profielfoto, krijg anders geen foto geupload.
Ziet er wel gaaf uit ben erg benieuwd wat het met je verbruik gaat doen ?pinkyfish schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:56:
Morgen kan ik mijn auto ophalen.
Heb nu een steak preview foto gekregen van de nieuwe e-Niro met Enigma velgen. klik op mijn profielfoto, krijg anders geen foto geupload.
Zullen we wel van je horen
dan ben ik heel benieuwd hoe lang hij te koop staat. Ik zou het er, gezien het gigantische aanbod met veel lagere prijzen niet aan uitgeven. en die paar extra km maken niet veel uit.rob313 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:59:
[...]
In nieuwstaat geen krasje en inderdaad weinig kilometers kost bij dealer 20500. 4,5 jaar.
maar goed, jij hebt geluk gehad.
Goede tip! ik heb een eigen oprit die wel netjes afloopt dus daar blijven geen plasjes staan.CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:56:
[...]
Nee, die mof gaat 100% NIET passen.
Vandaag het verlengsnoer binnengekregen van ecotools.. niet normaal zwaar haha ik denk niet dat ik die kabel in de auto laat liggen dan gaat er zo weer een paar tiende procent van mijn range af
Dat zal de teller zijn, de e-Niro wijkt aardig af tov GPS-snelheid. (ook bij lage snelheden al snel 5km)CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:42:
[...]
180 op de GPS of op de teller?
Hij haalt overigens wel de 167, maar dan zie je inderdaad 180 op de teller.
Even off-topic, waarom zijn die tellers zo vaak niet goed gekalibreerd? Het is bij heel veel auto's het geval dat er een aardige afwijking in zit, merkwaardig genoeg altijd naar boven. Is dit expres, zodat 'ie sneller lijkt ofzo?DSmarty schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:54:
[...]
Dat zal de teller zijn, de e-Niro wijkt aardig af tov GPS-snelheid. (ook bij lage snelheden al snel 5km)
Hij haalt overigens wel de 167, maar dan zie je inderdaad 180 op de teller.
Ik denk dat ze inderdaad veiligheidshalve wat hoger gaan zitten.holycow schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:59:
Misschien om geen claims te krijgen dat een berijder te hard heeft gereden omdat de teller te weinig aangaf?
Maar wellicht heeft het ook te maken met marge ivm inchmaat banden.
Ik kan me zo voorstellen dat het verschil GPS <> kilometerteller kleiner is met 18" wielen dan met de standaard 17".
Ansich is het wel fijn dat je niet meteen bekeurd wordt als je een keer een km te snel rijdt....
Geen idee. Het kan wel degelijk goed. Ik rijd al 12 jaar in een Citroen C5 en die geeft over de hele range (echt waar, van 10 tot 180) fixed 2 km/h teveel aan. Echt geweldig. Dat zal straks wel wennen worden als mijn voiture geleverd wordt....J8S schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:56:
Even off-topic, waarom zijn die tellers zo vaak niet goed gekalibreerd? Het is bij heel veel auto's het geval dat er een aardige afwijking in zit, merkwaardig genoeg altijd naar boven. Is dit expres, zodat 'ie sneller lijkt ofzo?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
reservering gemaakt 27-9-2018 // contract getekend 12-12-2018 // geplande levering: 12-03-2019
Kia eNiro executiveline Galaxy Blue. Kan echt niet wachten om de eNiro langer dan een half uurtje te ervaren!
[jaloers] Het vervelende van mensen zoals jij is dat ze ff binnen komen vallen en dan meteen melden dat ze de auto véél eerder krijgen dan ikke.... [/jaloers]
🤭
<John O`Mill>
On topic: Is er iemand die erover nadenkt om de Koreaanse logo's op de auto te monteren, of dat zelfs al gedaan heeft? Dus de gestyleerde K (het 3.0K emblem) die men in Korea gebruikt? Het lijkt me wel een leuke mod om te doen, en een stuk mooier dan het KIA wordmark imho. Alleen geen idee van hoe ingewikkeld het is.
Sorry, maar dan mag ik je nog jaloerser maken, 8-2 besteld, morgen halen.....Hippe Lip schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:33:
@vormfout welkom hier.
[jaloers] Het vervelende van mensen zoals jij is dat ze ff binnen komen vallen en dan meteen melden dat ze de auto véél eerder krijgen dan ikke.... [/jaloers]
🤭
Heb een geluk dat collega besteld had, en ontslag nam... nu is ie van mij....

[ Voor 9% gewijzigd door koekerk op 28-02-2019 23:29 ]
Tof idee, ik had er nog niet aan gedacht maar hier een video hoe je het zou moeten doen: YouTube: How to Install the 3.0 K logo emblemsvormfout schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:00:
@Hippe Lip Ik snap je gevoel hoor. Mij was eerst ook 'zomer' verteld, en op een gegeven moment mei, en nu dan half maart. Ik heb blijkbaar gewoon mazzel deze keer, en uit de twintig pagina's hiervoor blijkt wel dat er meer mazzel dan logica in de levering zit.Wat dat betreft gun ik de hele lijst alle mazzel van deze wereld - 'ik wens u allen snelle leveringen'![]()
On topic: Is er iemand die erover nadenkt om de Koreaanse logo's op de auto te monteren, of dat zelfs al gedaan heeft? Dus de gestyleerde K (het 3.0K emblem) die men in Korea gebruikt? Het lijkt me wel een leuke mod om te doen, en een stuk mooier dan het KIA wordmark imho. Alleen geen idee van hoe ingewikkeld het is.
Met een beetje geduld is dit goed netjes te doen zo te zien!
edit: moet je deze zien ook leuk:

Zelf ben ik opzoek naar een goede manier om die azuurblauwe accenten op de bumper zwart te maken.. als iemand daar een goed idee voor heeft dan hoor ik het graag.
[ Voor 11% gewijzigd door hantheman op 01-03-2019 09:41 ]
Verwijderd
Goed om te zien! Ik krijg in mei de zwarte met enigma velgenpinkyfish schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:56:
Valsspelerkoekerk schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:12:
[...]
Sorry, maar dan mag ik je nog jaloerser maken, 8-2 besteld, morgen halen.....
Heb een geluk dat collega besteld had, en ontslag nam... nu is ie van mij....

<John O`Mill>
(Laten) wrappen? Ik ga dat in elk geval doen. Geen gezicht dat blauw op een rode auto....hantheman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:37:
Zelf ben ik opzoek naar een goede manier om die azuurblauwe accenten op de bumper zwart te maken.. als iemand daar een goed idee voor heeft dan hoor ik het graag.
<John O`Mill>
Ja alleen dat stuurwiel ding ziet er niet uit: YouTube: How to Install the 3.0 K logo emblemsTof idee, ik had er nog niet aan gedacht maar hier een video hoe je het zou moeten doen: YouTube: How to Install the 3.0 K logo emblems
Maar goed: deze logo's, blauwe accenten en grille antracietgrijs wrappen, en vormfout is het mannetje
Ik zit ook nog aan een zwart dak te denken. Dan is hij volgens mij afvormfout schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:32:
[...]
Ja alleen dat stuurwiel ding ziet er niet uit: YouTube: How to Install the 3.0 K logo emblems![]()
Maar goed: deze logo's, blauwe accenten en grille antracietgrijs wrappen, en vormfout is het mannetje
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Stond ook op mijn Belgische offerte. Gewoon het type nummer van de e-niro in België lijkt me.Vdb.tim schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:44:
Op mijn bestelling staat Kia DE3 e-Niro 64kw . Voor wat staat die DE3 ?? Is er iemand die dit weet ?
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
ik heb de officiële e-Niro dragers mee in de lease genomen.asifnl schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:45:
iemand nog dak dragers gekocht ? voor e-niro.
weet iemand of niro dragers ook op e-niro passen ? ik denk het wel (via foto's vergeleken)
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Dragers van Ebay komen uit de US. Hou rekening met invoerrechten en BTW.asifnl schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:45:
Ik denk deze te bestellen. Gewoon in NL en voor nog geen 100 euro.
[ Voor 24% gewijzigd door joepie de p op 01-03-2019 13:36 ]
Hee, dat zijn nette dingen! Die ga ik ook bestellen denk ik.joepie de p schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:33:
<John O`Mill>
Verwijderd
vandaag weer getestm 180KM/U op de teller is 175 op GPSCyBeRSPiN schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:42:
[...]
180 op de GPS of op de teller?
Ja, je moet akkoord gaan met de voorwaarden in de app zelf, als je dat niet al gedaan hebt. Zat ergens verborgen in een van de menu opties.Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:57:
zo, eindelijk kunnen registreren bij mijnKia. uiteindelijk door Kia zelf laten doen omdat ik iedere keer de melding kreeg dat er al een registratie bekend was.
alleen de app toont alles op 0%.
Moet ik in de auto zelf dan nog een handeling verrichten?
In de auto volgens mij niet aangezien de module buiten het systeem om werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-03-2019 14:00 ]
Ik kwam ineens dit mooie topic tegen en heb me meteen maar aangemeld.
Ik word namelijk ook een toekomstige E-niro rijder.
Heb week 6 besteld en word ook week 5 2020 geleverd volgens Athlon. (hoop dat dit eerder is en dat het gewoon indekken is van een jaar levertijd, kan namelijk 1 oktober al wisselen)
Heb een Executive line Snow White Pearl besteld.
Dus ga hier zeker jullie volgen met alle verhalen en nieuwtjes
Gr Jasper
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Spuitfolie ff googlen en dan zie je Er zelfs filmpjes over.hantheman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:37:
[...]
Tof idee, ik had er nog niet aan gedacht maar hier een video hoe je het zou moeten doen: YouTube: How to Install the 3.0 K logo emblems
edit: moet je deze zien ook leuk:
[Afbeelding]
Ik ga het wel doen als ik mijn niro krijg.
Het is ook weer makkelijk om er af te halen.
Gratis verzending bij BOL (10 euro besparing)joepie de p schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:33:
[...]
Dragers van Ebay komen uit de US. Hou rekening met invoerrechten en BTW.
https://www.bol.com/nl/p/...ermogen/9200000078946669/
Ik heb gewoon een setje adapters gekocht voor de thule set die ik al had.. thule wingbar, thule voeten en adapter set. Je kunt op de website zien welke onderdelen je nodig hebt.. eventueel via 2e hands website die onderdelen kopen en zelf een nieuw adaptersetje. Veel mensen weten niet dat de onderdelen universeel zijn , ik heb wel eens spul op de kop getikt dat nog nieuw in de doos zat ..asifnl schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:45:
Om bijvoorbeeld een skikoffer / dakkoffer te kunnen plaatsen ?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:57:
Wat zijn jullie van plan met die dakdragers? Heb zelf niet eerder een auto met dakrails gehad.
Dakkoffer voor de vakantie in ieder geval. Heb 2 grote pubers op de achterbank. Bij vorige auto nam ik een bagagekarretje mee maar die optie is er niet meer.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:57:
Wat zijn jullie van plan met die dakdragers? Heb zelf niet eerder een auto met dakrails gehad.
Had ook regelmatig een sportfiets op de trekhaak staan. Die komt nu waarschijnlijk ook op het dak.
Dit systeem met lage rails ken ik ook nog niet. De website van mijn linkje heeft een editorial. Montage ziet er solide uit. Ook Tuv gekeurd enzo. Heb er wel vertrouwen in.
Met fietsen vraag ik me dan af hoe je die zonder schade op en af het dak krijgt.
Ja fietsen op het dak heb ik ook liever niet. Sportfiets is vrij licht maar je tilt altijd boven je macht.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:26:
O ok, een dakkoffer heeft dus altijd ook nog van die dragers nodig, was me niet duidelijk.
Met fietsen vraag ik me dan af hoe je die zonder schade op en af het dak krijgt.
YouTube: Hyundai und KIA - Torque Pro und ABRP direkt im Multimediasystem nut...
Of duct-tape, wel minder goed voor je lak.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:26:
O ok, een dakkoffer heeft dus altijd ook nog van die dragers nodig, was me niet duidelijk.
Tillen. Als je dat te zwaar vindt heb je ook nog zo'n oprijgoot, maar ik heb ze zelf ook liever op de trekhaak.Met fietsen vraag ik me dan af hoe je die zonder schade op en af het dak krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De stiksel zijn inderdaad wit (versus turquoise bij de demo), ansich wel blij mee :-)koekerk schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:36:
Even een vraagje voor de nu al rijders, wat voor kleur accenten hebben jullie binnen ? Bij mij is alles wit... bij het demo model was dit ook dat afschuwelijke turquase.
Overigens vind ik het laden nog wel een heel bijzonder fenomeen, heb pas twee keer geladen (beiden bij Ecotap/Allego), maar heb het volgende al meegemaakt:
- Alle EV-laadplekken ge'ICE'd. (melding gemaakt bij gemeente, bekeuring 90 euro voor beide fossielen)
- Alle EV-laadplekken bezet door EV's. (overigens verplaatste er eentje wel netjes zijn auto na het laden)
- Laadpaal fysiek wel vrij, maar in de app nog niet vrij, kostte een uur voordat de status correct was. (Is een provider met alleen een app, dus geen fysieke pas)
- Laadsessie netjes beëindigd, echter bleef de kabel vergrendeld aan de laadpaal, heeft men op afstand moeten vrijgeven.
- Diezelfde laadsessie lijkt overigens ook niet gefactureerd te zijn, wat dan weer een voordeel is.
Daarnaast duurt laden op 3,7kW (Hier in de wijk alleen 11kW palen, vermoed ivm vastrecht) best even, had de auto goed leeg, om 16:45 aan de paal gezet, volgende dag om 8:08 pas vol

En ook het laadverlies valt me echt op, de verrekening van de (allego) laadpaal geeft bijna 15% meer kWh's aan dan ik effectief geladen heb. Natuurlijk zal een deel van dat verlies in de auto plaatsvinden, maar ben blij dat ik per sessie betaal in plaats van per kWh. Voor mensen die per kWh betalen moet je dat wel meenemen in de kostenberekening.
Smart Cruise Control is heerlijk in de spits overigens, mits op de kortste afstand ingesteld, echter mag hij wel wat sneller reageren op het accelereren van de voorganger, is dat toevallig ook configureerbaar? Als het verkeer nu weer optrekt vallen er eerst best grote gaten, wat in NL uitnodigt tot "het vullen van het gat" of zelfs mensen die rechts inhalen uit ongeduld.
[ Voor 14% gewijzigd door DSmarty op 01-03-2019 20:14 ]
Ik heb dezelfde besteld meer foto’s enigma velgen zou top zijnpinkyfish schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:56:
Grotere dingen vervoeren: langer hout van de bouwmarkt, ladder; dat soort dingen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:57:
<John O`Mill>
Ook nog even gecheckt, maar zodra je boven de 30km/u komt gaat ie weer uit. Aanzetten kan pas weer als je weer langzaam rijdt.harw schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:45:
Verder even gekeken naar de parkeer sensoren.
Het lijkt erop dat de parkeer sensoren eenmaal aan gezet ook aan blijven. (voorkant)
Meerdere keren de auto uit en aan gezet maar instelling blijft bewaard.
Snelladen lijkt ook zo'n 15% verlies op te leveren, dat zal wel omgezet worden in warmte in de dc-lader en het accupakket.
DSmarty schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:50:
[...]
De stiksel zijn inderdaad wit (versus turquoise bij de demo), ansich wel blij mee :-)
Overigens vind ik het laden nog wel een heel bijzonder fenomeen, heb pas twee keer geladen (beiden bij Ecotap/Allego), maar heb het volgende al meegemaakt:
- Alle EV-laadplekken ge'ICE'd. (melding gemaakt bij gemeente, bekeuring 90 euro voor beide fossielen)
- Alle EV-laadplekken bezet door EV's. (overigens verplaatste er eentje wel netjes zijn auto na het laden)
- Laadpaal fysiek wel vrij, maar in de app nog niet vrij, kostte een uur voordat de status correct was. (Is een provider met alleen een app, dus geen fysieke pas)
- Laadsessie netjes beëindigd, echter bleef de kabel vergrendeld aan de laadpaal, heeft men op afstand moeten vrijgeven.
- Diezelfde laadsessie lijkt overigens ook niet gefactureerd te zijn, wat dan weer een voordeel is.
Daarnaast duurt laden op 3,7kW (Hier in de wijk alleen 11kW palen, vermoed ivm vastrecht) best even, had de auto goed leeg, om 16:45 aan de paal gezet, volgende dag om 8:08 pas vol![]()
En ook het laadverlies valt me echt op, de verrekening van de (allego) laadpaal geeft bijna 15% meer kWh's aan dan ik effectief geladen heb. Natuurlijk zal een deel van dat verlies in de auto plaatsvinden, maar ben blij dat ik per sessie betaal in plaats van per kWh. Voor mensen die per kWh betalen moet je dat wel meenemen in de kostenberekening.
Smart Cruise Control is heerlijk in de spits overigens, mits op de kortste afstand ingesteld, echter mag hij wel wat sneller reageren op het accelereren van de voorganger, is dat toevallig ook configureerbaar? Als het verkeer nu weer optrekt vallen er eerst best grote gaten, wat in NL uitnodigt tot "het vullen van het gat" of zelfs mensen die rechts inhalen uit ongeduld.
Accenten zijn gelukkig keurig wit!koekerk schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:36:
Even een vraagje voor de nu al rijders, wat voor kleur accenten hebben jullie binnen ? Bij mij is alles wit... bij het demo model was dit ook dat afschuwelijke turquase.
Vooral het laden van de laatste 10-15% geeft grotere verliezen. Daaronder blijft het tot zo’n 10% beperkt.Martin2508 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:45:
Het laadverlies van AC naar DC is inderdaad blijkbaar ergens tussen 10-15%. Tenminste met de granny wel. Misschien dat het met de laadpaal thuis binnenkort wat minder is.
Snelladen lijkt ook zo'n 15% verlies op te leveren, dat zal wel omgezet worden in warmte in de dc-lader en het accupakket.
<John O`Mill>
Ah dat niet gecontroleerd maar dat is wel iets om te vergeten weer aan te zetten.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:34:
[...]
Ook nog even gecheckt, maar zodra je boven de 30km/u komt gaat ie weer uit. Aanzetten kan pas weer als je weer langzaam rijdt.
Heb mijn e-Niro niet pas in juli 2019
Zal autoschade herstel wel blij mee zijn
[ Voor 5% gewijzigd door harw op 01-03-2019 21:49 ]
We blijven toch wel tweakers met elkaar. Het is dat het een leasebak is anders ging ik er denk ik toch mee spelenpetertenboer schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:30:
Oké, volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat we liever niet ons infotainment systeem willen verkloten, maar het is wel leuk om te zien wat er dus in principe allemaal zou moeten kunnen.
YouTube: Hyundai und KIA - Torque Pro und ABRP direkt im Multimediasystem nut...
Leuk om te zien deze filmpjes (jammer dat het in het duits is alleen)
Hoop alleen dat ze met officiële updates komen om de dingen aan te vullen die nu gemist worden. Vrees alleen van niet, aangezien ze blijkbaar in november alweer met een nieuwe generatie gaan uitleveren. Wat voor moeite gaan ze dan nog doen voor die paar duizend uitgeleverd Niro’s in 2019?
Kortom: we zullen het allemaal zelf uit moeten vinden en zelf bouwen....
<John O`Mill>
en het info teament veranderd idd tussen keuze 8 of 10 inch , de wagen die nu zijn besteld en naar verwachten een aflevering hebben in 2020 zullen onder deze optie vallen , hier komt geen extra meerprijs bij kijken , indien de dealer extra kosten aanrekent dan is dit uit succes gewin en dus extra winst voor de dealer. dit is het officieel bericht van Kia
Wat heb je betaald voor die 18"? Lever je dan de originele velgen in?marcelveenbrink schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:20:
Zo....vandaag eindelijk besteld Kia E-Niro Merk/type: Kia Niro Elektrisch 205pk Aut ExecutiveLine
Kleur: Aurora Black Pearl
Lichtmetalen velgenset Enigma 18 inch
Volgens leasemaatschappij levering april 2020, volgens dealer hopelijk nog kwartaal 4 van 2019...
Mijn dealer gevraagd over evt facelift e-niro begin 2020, was niet aan de orde volgens hem is alleen voor de gewone niro..
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.