Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:35

SN3

Belg

Voor de Kia e-soul die op het salon van Genève zijn opwachting maakt geven ze volgende info:

‘Uvo Connect

De Soul is de eerste Kia in Europa met het nieuwe infotainmentsysteem van het merk. Uvo Connect heet het, en het is voorzien van de nieuwste snufjes. Zoals smartphone-integratie, online services en ondersteuning via een app. In de Soul wordt het nieuwe systeem getoond op een 10,25 inch groot beeldscherm.’

Ik vermoed dat dat dan ook hoor de volgende e-Niro het geval zal zijn (gelet op de comments/info hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
SN3 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:24:
Voor de Kia e-soul die op het salon van Genève zijn opwachting maakt geven ze volgende info:

‘Uvo Connect

De Soul is de eerste Kia in Europa met het nieuwe infotainmentsysteem van het merk. Uvo Connect heet het, en het is voorzien van de nieuwste snufjes. Zoals smartphone-integratie, online services en ondersteuning via een app. In de Soul wordt het nieuwe systeem getoond op een 10,25 inch groot beeldscherm.’

Ik vermoed dat dat dan ook hoor de volgende e-Niro het geval zal zijn (gelet op de comments/info hier)
Ja dat ziet er toch wel fraait uit: https://www.kia.com/us/en/vehicle/soul-ev/2018/uvo
Maar wel nog steeds die verdraaide afhankelijkheid van de laadpaal bij het pre-heaten en pre-poolen:
Pre-heat or pre-cool your car while it’s still charging.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Ja dat ziet er toch wel fraait uit: https://www.kia.com/us/en/vehicle/soul-ev/2018/uvo
Maar wel nog steeds die verdraaide afhankelijkheid van de laadpaal bij het pre-heaten en pre-poolen:

[...]
Zeker, alleen lijkt het ook hier dat hij niet verwarmd of verkoeld zonder aan de kabel te hangen...

Hahaha, ik deed er langer over om te typen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 26-02-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Ze zeggen dat je als je aan het opladen bent de stroom van de lader komt als je de verwarming aan zet.
Het zou nog kunnen dat je de verwarming aan kunt zetten als je niet aan het laden bent en de stroom van de batterij komt, het zal wel niet maar wordt niet uitgesloten in de tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de executive line besteld en ik vroeg me af hoe dat zit? Ik heb een half uurtje mogen proefrijden maar dat was veels te kort om te kunnen oordelen.

Ik hoorde van iemand anders dat hij in deze auto een hernia had opgelopen. Dat zegt niks natuurlijk want waarschijnlijk zat die persoon al tegen een hernia aan? Of een verkeerde houding?

Zelf moest ik tijdens de proefrit nog erg wennen aan de stoelen. Beetje hard misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@IUser hoe de stoel zit is natuurlijk zeer persoonlijk, maar hij is wel zeer uitgebreid verstelbaar en voorzien van een lendensteun. Lijkt me sterk dat je een hernia "oploopt" door een autostoel. Misschien had diegene niet de tijd genomen om de stoel goed in te stellen? Kan me wel voorstellen dat een verkeerde zithouding de boel kan verergeren.
Misschien toch je dealer lief aankijken en vragen om een langere proefrit, misschien kun je hem een keer van zaterdagmiddag tot maandagochtend meekrijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-09-2022
IUser schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:40:
Ik heb de executive line besteld en ik vroeg me af hoe dat zit? Ik heb een half uurtje mogen proefrijden maar dat was veels te kort om te kunnen oordelen.

Ik hoorde van iemand anders dat hij in deze auto een hernia had opgelopen. Dat zegt niks natuurlijk want waarschijnlijk zat die persoon al tegen een hernia aan? Of een verkeerde houding?

Zelf moest ik tijdens de proefrit nog erg wennen aan de stoelen. Beetje hard misschien?
Dat is dan snel een hernia oplopen. Krijg je die niet van slijtage en verkeerde bewegingen? In de auto zit je meestal. Je kan wel pijn krijgen als je er al een hebt ;-) Ik ben erg kritisch met stoelen in een auto, heb een keer op de RAI 7 auto's geprobeerd en de stoelen op alle mogelijk manieren proberen in te stellen. Als ik dat niet voor elkaar krijg, gaat het die auto niet worden. Heb daar 1 keer te licht over gedacht en vervolgens 4 jaar last van gehad. (Ja , ik had een Scheel oid kunnen aanschaffen, maar daar had ik de centen toen niet voor)
De stoelen van de E-niro zijn perfect in te stellen. Ik ben 190 cm en zit prima. Enige is, dat voor mijn gevoel, het stuur iets meer uitgetrokken zou moeten worden om nog meer ontspannen te rijden, maar dat is dat ook het enige.
Ik rijdt er nu volgens mij als een van de eersten in en stap nog steeds met veel plezier in. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Thanks voor de feedback mbt de stoelen! Ja ik denk ook dat het erg persoonlijk is hoe je zit en wat je wel of niet goed vind zitten. Daarom geeft Bjorn ook geen oordeel over de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@IUser Je kan de stoel voor en achter hoger zetten (zitting hoogte knopje voor of achter omhoog of omlaag duwen), rugleuing instellen en lendesteun bij de Executive line. Da's best wel veel en mijn rug heeft een aantal verdraaiingen in wervels en ik zit er goed in. Da's ook geen garantie, maar de mogelijkheden zijn legio en het is beter dan alleen de hoogte in te kunnen stellen zoals bij de mechanische instelling. Ik zou er niet al te ongerust op zijn. Ik leg, zeker op lange ritten, wel sleutels en portemonnee uit de broekzakken; dat zit veel comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Iemand al gemerkt dat de vering niet al te best is ? Rijd niet heel veel km's maar bijv bij Hardinxveld - Sliedrecht op de A15 zitten een klein aantal "drempels" op de snelweg, het is alsof de auto bijna "vliegt", vering komt al op zijn max dan volgens mij, je zou zo de controle over het stuur kwijtraken... reed hiervoor een Lexus CT200h en was uiteraard heel anders afgeveerd, maar het lijkt mij niet echt goed en niet alleen gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ben1987 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:16:
Iemand al gemerkt dat de vering niet al te best is ? Rijd niet heel veel km's maar bijv bij Hardinxveld - Sliedrecht op de A15 zitten een klein aantal "drempels" op de snelweg, het is alsof de auto bijna "vliegt", vering komt al op zijn max dan volgens mij, je zou zo de controle over het stuur kwijtraken... reed hiervoor een Lexus CT200h en was uiteraard heel anders afgeveerd, maar het lijkt mij niet echt goed en niet alleen gewenning.
Die CT200h is dan ook veel lichter. 1385 kg vs 1735kg. 350 kilo extra dus, dat zijn 6 volle 50 liter fusten bier.
Dus ja, hij ligt een stuk zwaarder op de weg, maar de macht kwijtraken herken ik gelukkig niet. Wel dat je nu ECHT voorzichtig over die nare harde drempels moet rijden die vooral in parkeergarages liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Ben1987 Heb ook het idee dat de vering/demping vrij strak is. Zou dan ook niet aanraden om grotere velgen te nemen. Maar als je bijna vliegt rijdt je denk ik te hard. Op dat stukje A15 mag je geloof ik maar 100 en het is daar best hobbelig.

@IUser De zitting is wat kort in de e-Niro en de stoel kan niet laag genoeg, of het stuur kan niet ver genoeg uitgetrokken worden (een van beide zou m'n probleem oplossen). Hierdoor kan ik niet leunen in de armsteunen, wat op langere ritten wel vermoeiend kan zijn. Ondersteuning in de rug is prima bij de Niro stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
@IUser De zitting is wat kort in de e-Niro en de stoel kan niet laag genoeg, of het stuur kan niet ver genoeg uitgetrokken worden (een van beide zou m'n probleem oplossen). Hierdoor kan ik niet leunen in de armsteunen, wat op langere ritten wel vermoeiend kan zijn. Ondersteuning in de rug is prima bij de Niro stoelen.
Ik vind juist de stoelen lang genoeg, dat is vaak mijn grootste struikelblok, als ik niet voldoende ondersteuning van de benen heb.
Met het stuur ben ik het direct met je eens, dat bedoelde ik met net niet ontspannen stuur vasthouden, je zitstand zit er net 'naast'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
veefer schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Ik vind juist de stoelen lang genoeg, dat is vaak mijn grootste struikelblok, als ik niet voldoende ondersteuning van de benen heb.
Met het stuur ben ik het direct met je eens, dat bedoelde ik met net niet ontspannen stuur vasthouden, je zitstand zit er net 'naast'
Heeft denk ik temaken dat wij Nederlanders
Wat langer zijn..
Daardoor zetten wij de stoel veder naar achteren.

Ben benieuwd hoe die voor mij zit op lange stukken ben 196cm.
Heb alleen een keer bij de dealer er in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
harw schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:45:
Vandaag even langs de dealer geweest
Hier werd ook bevestigd dat er voor 2020 een vernieuwde e-niro is.
- Bumper voor veranderd
- Ice Cube Led verlichting (zoals de GT lijn)
en optioneel 10" scherm.
Niet heel verrassende verandering.
Wat wel verrassend is dat de E-Nro ook € 2000,- duurder wordt.

Verder even gekeken naar de parkeer sensoren.
Het lijkt erop dat de parkeer sensoren eenmaal aan gezet ook aan blijven. (voorkant)
Meerdere keren de auto uit en aan gezet maar instelling blijft bewaard.
Klopt idd, gisteren de offerte akkoord gegeven, was 2k duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Wackmack schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Wel apart... Op de website staat niets.
Is die 2k duurder met of zonder optioneel 10" scherm ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart dat er verder nog niets bekend is over een facelift van de e-Niro via de pers kanalen. Dealers zijn meestal de laatsten die wat horen en mogelijk is het speculatief. De Ioniq krijgt voor de hybride modellen een facelift en een nieuw dashboard; over de electric is nog niets bekend. Omdat de Ioniq en Niro veel zaken onderhuids delen zal het me niet verbazen als er einde dit jaar, begin volgend jaar een beperkte facelift komt.

Trouwens: Cube led verlichting heeft volgens mij de huidige Executive line al, bumpers voor en achter zijn al anders en mogelijk zit er een 10"scherm aan te komen. Maar nogmaals: dealers zijn meestal pas erg laat op de hoogte en de prijs op de website is nog steeds gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:00:
Apart dat er verder nog niets bekend is over een facelift van de e-Niro via de pers kanalen. Dealers zijn meestal de laatsten die wat horen en mogelijk is het speculatief. De Ioniq krijgt voor de hybride modellen een facelift en een nieuw dashboard; over de lectric is nog niets bekend. Omdat de Ioniq en Niro veel zaken onderhuids delen zal het me niet verbazen als er einde dit jaar, begin volgend jaar een beperkte facelift komt.

Trouwens: Cube led verlichting heeft volgens mij de huidige Executive line al, bumpers voor en achter zijn al anders en mogelijk zit er een 10"scherm aan te komen. Maar nogmaals: dealers zijn meestal pas erg laat op de hoogte en de prijs op de website is nog steeds gelijk.
Maar @Wackmack heeft zelfs al 2000 euro meer betaald. Ik neem aan bij een dealer....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het idd... raar, aan de andere kant: accu's zijn nog steeds een probleem en de prijzen willen niet echt dalen en de marges worden hoog gehouden met zoveel vraag. Iig blij met mijn huidige e-Niro, 1000 euro per inch scherm is het me niet waard ;) :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
@Z___Z 130 dat stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1973Michel1973
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-11-2024
Heeft iemand ervaringen met laders van Setec Power? Ze worden gefabriceerd in China en kunnen AC omzetten naar DC met enige verliezen. Ze vullen de batterij direct met DC. Het assortiment begint de 10 kW lader. Ik vind het erg onduidelijk welke huisaansluiting je moet hebben en wat hij levert bij die bepaalde huisaansluiting.
De omvormer van de auto wordt niet gebruikt.

YouTube: DC charger: Laad je Opel Ampera, Nissan Leaf en Jaguar I-PACE in 6 u...

setec-power.com snelautoladen.nl energiepositief.info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 07:29
Ik kreeg vanmiddag het leuke telefoontje dat ik mijn e-Niro volgende week woensdag mag ophalen (een aantal weken eerder dan verwacht)
Super maar.. ik heb helaas nog geen laadpaal thuis en newmotion laat nog even op zich wachten ;)
Ik rijd 130KM (260 retour) naar mijn werk (3x per week)
Er is meestal wel een laadpaal te vinden in de buurt van mijn kantoor, ik neem aan dat ik thuis met de Granny charger ook wel minimaal 130KM kan bijladen of niet?

De twijfel slaat bij mij nu toe of ik niet beter eerst kan wachten tot ik mijn laadpaal geïnstalleerd heb. (zoals jullie allen snappen wil ik natuurlijk liever hem zsm ophalen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
  • Laatst online: 24-02 21:42
Wackmack schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Je zegt dat je een nieuw model hebt besteld? Of begrijp ik je nou verkeerd? Als dat zo is dan ben ik nieuwsgierig naar was er allemaal op die offerte staat...10" scherm en zo? Of is de prijs van de huidige versie gewoon gestegen en moet je afwachten wat je gaat krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin2508
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-05-2021
Heb zelf ook nog geen laadpaal.

130km kun je prima bijladen in een nacht met de granny. Als je bijvoorbeeld van 19 tot 7 laadt, 12 (uur) * 2,7kw/18 (kWh per 100km) = 180km
hantheman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:27:
Ik kreeg vanmiddag het leuke telefoontje dat ik mijn e-Niro volgende week woensdag mag ophalen (een aantal weken eerder dan verwacht)
Super maar.. ik heb helaas nog geen laadpaal thuis en newmotion laat nog even op zich wachten ;)
Ik rijd 130KM (260 retour) naar mijn werk (3x per week)
Er is meestal wel een laadpaal te vinden in de buurt van mijn kantoor, ik neem aan dat ik thuis met de Granny charger ook wel minimaal 130KM kan bijladen of niet?

De twijfel slaat bij mij nu toe of ik niet beter eerst kan wachten tot ik mijn laadpaal geïnstalleerd heb. (zoals jullie allen snappen wil ik natuurlijk liever hem zsm ophalen :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekerk
  • Laatst online: 15-11-2022
Martin2508 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:51:
Heb zelf ook nog geen laadpaal.

130km kun je prima bijladen in een nacht met de granny. Als je bijvoorbeeld van 19 tot 7 laadt, 12 (uur) * 2,7kw/18 (kWh per 100km) = 180km

[...]
Fastnet is ook nog een optie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Inderdaad, er zit een fastned op de route bij deventer dus in geval van nood kan ik daar nog terrecht.
Nou ik kan niet wachten tot volgende week woensdag 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01984
  • Laatst online: 14-11-2020
https://thekoreancarblog....aught-for-the-first-time/

Foto's van de facelift van de Kia e-Niro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Sta nu te laden bij een openbare gemeentelaadpaal van 11 kwh, had nog 30%, laden tot 100% gaat 17 uur!!? duren. Delen die palen het aantal kwh met de andere gebruiker? Dacht dat het per aansluiting 11kwh zou zijn? Is mijn 2de keer laden pas, eerste keer niet echt opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
1973Michel1973 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:19:
Heeft iemand ervaringen met laders van Setec Power? Ze worden gefabriceerd in China en kunnen AC omzetten naar DC met enige verliezen. Ze vullen de batterij direct met DC. Het assortiment begint de 10 kW lader. Ik vind het erg onduidelijk welke huisaansluiting je moet hebben en wat hij levert bij die bepaalde huisaansluiting.

YouTube: DC charger: Laad je Opel Ampera, Nissan Leaf en Jaguar I-PACE in 6 u...

Geen ervaring.. maar even simpel voorgesteld:
- 3x25A 230V is grofweg 5.7kW per fase , in totaal ongeveer 17kW
- de 10kW lader gebruikt 3x16A = 3x 3.7kW = 11kW
- bij een 3x25A zekering heb je dan per fase nog 5.7-3.7 = 2kW over
- Als de lader geen optie van dynamisch laden heeft, dan is laden i.c.m koken / afwasmachine/droger eigenlijk al niet meer mogelijk ( gebruiken 2kW of meer)

- 3x35A kost je ongeveer 600 euro per jaar meer aan vastrecht is ook geen leuke optie.

Mijn kosten baten analyse komt uit op een 40A één fase aansluiting (zelfde vastrecht als 3x25A, eventueel alleen kosten ombouw) i.c.m een 32A dynamische lader (<1000 euro), dan kun je met max 7kW laden en zonder problemen nog je apparatuur in huis gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Ben1987 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:07:
Sta nu te laden bij een openbare gemeentelaadpaal van 11 kwh, had nog 30%, laden tot 100% gaat 17 uur!!? duren. Delen die palen het aantal kwh met de andere gebruiker? Dacht dat het per aansluiting 11kwh zou zijn? Is mijn 2de keer laden pas, eerste keer niet echt opgelet.
de Niro gebruikt 1 fase om te laden.. 11kW is het totaal van 3x(fase) 3.7kW.

Heb je gelukt dan heb je een moderne paal die met 3x25A is afgezekerd, dan kun je met maximaal 5.4kW laden en worst case 2.7kW.
Heb je pech en is het een oude paal dan moet je worst case 3.7kW delen en .. dus 1,8kW..veel succes met laden dan..

@CyBeRSPiN moeten we over het laden niet wat over in de openingspost zetten, ik merk dat ondanks het laad topic het toch een complexe materie is (ik wil het stukje eventueel wel schrijven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@ArieL ja wat basale info is misschien wel handig, zoals dat je inderdaad geen 11kW uit een “11kW-paal” kan halen is wel nuttig. En verschil tussen kW en kWh. Zeker voor toekomstige rijders die denken dat ze het daarmee makkelijk zonder eigen paal gaan redden. Stuur maar via DM dan kijk ik hoe het in de openingspost gezet kan :)
Maar eigenlijk is er een apart laadpaal topic voor algemene vragen over laadpalen, ook voor 1-fase auto’s zoals deze. Dus houdt het kort maar krachtig zou ik zeggen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Wat mij het meeste opvalt (is ook wat ik nu het lelijkste vind) is dat de grill zwart wordt (de auto zelf is namelijk grijs op de foto's.

(Kan ook zijn dat de foto's niet voor de EV gelden maar voor de Hybrid)

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
Brian12 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:19:
[...]

Wat mij het meeste opvalt (is ook wat ik nu het lelijkste vind) is dat de grill zwart wordt (de auto zelf is namelijk grijs op de foto's.

(Kan ook zijn dat de foto's niet voor de EV gelden maar voor de Hybrid)
Soort concept car naar de kleur moet je niet kijken. de reden dat de gril zwart is komt omdat het dan niet opvalt i.c.m. het doek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:14

Heb me eens verdiept in hun brochure maar k ken het niet meer in detail maar uiteindelijk ging het quasi niet sneller dan een 6,6kW interne lader.
Een DC lader is een stroombron, max stroom is de laadlimiet. En het vermogen is die stroom maal de batterij spanning.
Het laadvermogen van de DC charger is altijd diezelfde stroom maal de hoogst mogelijke batterij spanning die aangesloten mag worden, niet deze van je wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 07-10 14:00
holycow schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Je zegt dat je een nieuw model hebt besteld? Of begrijp ik je nou verkeerd? Als dat zo is dan ben ik nieuwsgierig naar was er allemaal op die offerte staat...10" scherm en zo? Of is de prijs van de huidige versie gewoon gestegen en moet je afwachten wat je gaat krijgen?
Verwacht het laatste. Op de offerte staat ene prijs van €46.475,-. Jaartje wachten nu. Zal nog evrn vragen aan werkgever of dit een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:28

Yep, ik heb er mee geladen, prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
ArieL schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:20:
[...]

...

@CyBeRSPiN moeten we over het laden niet wat over in de openingspost zetten, ik merk dat ondanks het laad topic het toch een complexe materie is (ik wil het stukje eventueel wel schrijven)
Lijkt me wel erg prettig!
Ondertussen ben ik weer bij met het topic en kwam ik uiteraard de discussie tegen over het gebruik van een 3x 2.5mm kabel.
Ik zag deze voorbij komen:
https://www.ecotools.nl/v...3FewtjEAkYASABEgL9P_D_BwE

Deze wil ik dan aansluiten op de Granny met een waterdichte kabelverbinder en aan een PEHA buiten stopcontact.
Ik hoop daarmee toch veilig te kunnen laden in afwachting op mijn fatsoenlijke laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@hantheman de granny heeft helaas een haakse stekker. Weet niet of er van die kabelmoffen bestaan die haaks zijn? En anders evt afbinden in een plastic zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ben1987 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:07:
Je bent goed voorgelicht door de dealer / lm hoor ik al :F. Waarom kunnen dealers consumenten niet voorzien van dergelijke, basale informatie, zo moeilijk is het allemaal toch niet.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 26-02-2019 23:16 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

hantheman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:03:
Ondertussen ben ik weer bij met het topic en kwam ik uiteraard de discussie tegen over het gebruik van een 3x 2.5mm kabel.

Deze wil ik dan aansluiten op de Granny met een waterdichte kabelverbinder en aan een PEHA buiten stopcontact.
Ik hoop daarmee toch veilig te kunnen laden in afwachting op mijn fatsoenlijke laadpaal.
Dit lijkt idd wel een geschikte kabel met dito stekkers eraan. Nette prijs voor zo’n kabel trouwens!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10-2024
[...]

Lijkt me wel erg prettig!

lijk me een goeie prijs, zag ergens anders iets van 60 Euro.
zal vandaag eentje bestellen, je weet maar nooit wanneer je nodig heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:03:
@hantheman de granny heeft helaas een haakse stekker. Weet niet of er van die kabelmoffen bestaan die haaks zijn? En anders evt afbinden in een plastic zak.
Ai dat is zonde, in sommige moffen zit wel aardig wat ruimte dus wellicht kan ik een klein bochtje maken in de kabel zodat het nog kan passen maar dat is natuurlijk niet wenselijk.
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:28:
[...]

Dit lijkt idd wel een geschikte kabel met dito stekkers eraan. Nette prijs voor zo’n kabel trouwens!
Ik was ook wel tevreden over de prijs, met btw en verzendkosten is het 50,- daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:35
hantheman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:00:
Inderdaad, er zit een fastned op de route bij deventer dus in geval van nood kan ik daar nog terrecht.
Nou ik kan niet wachten tot volgende week woensdag 😄
gefeliciteerd met de snelle levering, wie is je Dealer?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
marc4547 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:39:
[...]

gefeliciteerd met de snelle levering, wie is je Dealer?
Van Mossel Kia Hengelo, ik moet zeggen tot nu toe niets dan lof over deze dealer.
Erg enthousiaste verkoper en snelle antwoorden op mijn vragen.

Ik mag inderdaad niet klagen 18-09-2018 de reservering geplaatst en 6-03-2019 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

hantheman schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Van Mossel Kia Hengelo, ik moet zeggen tot nu toe niets dan lof over deze dealer.
Erg enthousiaste verkoper en snelle antwoorden op mijn vragen.

Ik mag inderdaad niet klagen 18-09-2018 de reservering geplaatst en 6-03-2019 geleverd.
Datum reservering maakt nix uit in levertijd. Het gaat er om wanneer de definitieve order getekend is.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dan
Ik denk dat ik zo’n kabel maar permanent achterin gooi. Je weet nooit wanneer het te pas komt. Als je ergens logeert waar ze geen fatsoenlijk verlengsnoer hebt bijvoorbeeld?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:04:
Dan
[...]

Ik denk dat ik zo’n kabel maar permanent achterin gooi. Je weet nooit wanneer het te pas komt. Als je ergens logeert waar ze geen fatsoenlijk verlengsnoer hebt bijvoorbeeld?
Heb ik nu dus ook, en daar komen die onhandige vakjes onder de bodemplaat toch ineens vrij aardig van pas. Altijd bij de hand, maar ligt niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Hippe Lip schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:02:
[...]

Datum reservering maakt nix uit in levertijd. Het gaat er om wanneer de definitieve order getekend is.
Dat is 30November geweest.

Nou nu maar even de handleiding doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Laatst online: 29-09-2020
Heb vandaag mijn nieuwe auto opgehaald. Eerste indruk is al direct zéér positief! Ik heb nog wél een vraag aan de berijders die al wat langer rijden. Rijden jullie in de Eco- stand of de Normaal-stand. En is er veel verschil tussen deze rwee standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Paulus3110 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:38:
Heb vandaag mijn nieuwe auto opgehaald. Eerste indruk is al direct zéér positief! Ik heb nog wél een vraag aan de berijders die al wat langer rijden. Rijden jullie in de Eco- stand of de Normaal-stand. En is er veel verschil tussen deze rwee standen?
Top! Gefeliciteerd! :)

Ik rijd alleen maar in Eco want het rijdt erg prettig, lekker rustig optrekken maar bij diep intrappen bijna net zo rap als in sport stand. Af en toe in sport als ik zin heb om even de kick van het snelle optrekken wil meemaken.

Het verschil zit in de regeneratie (harder remmen bij gas los), gebruik van airco/kachel.
Staat ook allemaal in de handleiding uitgelegd. Er is ook een Eco+ stand, die heb ik nog niet onderzocht.
In de sport stand is de stuurbekrachtiging een stuk directer. Helaas kun je niet instellen dat je die stuurbekrachtiging in Eco of Normaal actief wilt hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-02-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
Paulus3110 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:38:
Ik rij zelf standard n Eco stand, paar keer op normaal en sport gereden, maar liever rij ik op eco, je mist niet veel behalve als je een keertje wil show-off doen 8) dan op sport voor heel even :-)
wel gemerkt dat Eco veel zuiniger is dan de andere 2 standen (ander zou het geen eco heten:-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1973Michel1973
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat ik uit de handleiding van de 10kW Setec Power lader begrijp is dat ie 1-fase 220/230 volt óf 3-fasen 380/400 volt accepteert.
Op 1-fase 220/230 volt kan ie nooit 10 kW leveren.
Op 3-fasen 380/400 volt kan ie maximaal 10 kW leveren.

Ik ga Liander vragen of er verschil is tussen de moderne standaard 3-fasen 220/230 volt huisaansluiting en de krachtstroom variant hiervan met 380/400 volt.
Dan stuur ik Liander de specificaties van de lader mee voor advies.
Natuurlijk hoor ik goed advies te vragen bij verkopers van laders en natuurlijk een praktijk demonstratie zien.
Mijn excuus dat ik niet alles begrijp.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@1973Michel1973: zie mijn reactie in het daarvoor bestemde topic: CyBeRSPiN in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"

[ Voor 104% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-02-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
@Paulus3110 Geniet er van, wij komen je volgende week aanvullen in het EV park in het noorden.

Met deze warme dagen B-) heeft vast wel iemand de stoelventilatie gebruikt. Bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
asifnl schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Ik rij zelf standard n Eco stand, paar keer op normaal en sport gereden, maar liever rij ik op eco, je mist niet veel behalve als je een keertje wil show-off doen 8) dan op sport voor heel even :-)
wel gemerkt dat Eco veel zuiniger is dan de andere 2 standen (ander zou het geen eco heten:-) )
Is dat dan een eco stand waarin ook alle comfort uitgeschakeld is, of gewoon een ecostand qua rijden? Want ik weet van de i3 dat de eco stand ook zorgt dat je überhaupt geen kachel hebt en dergelijke. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
  • Laatst online: 24-02 21:42
1973Michel1973 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:57:
Wat ik uit de handleiding van de 10kW Setec Power lader begrijp is dat ie 1-fase 220/230 volt óf 3-fasen 380/400 volt accepteert.

Edit: CyBeRSPiN was me voor...goed antwoord!

Ik ga Liander vragen of er verschil is tussen de moderne standaard 3-fasen 220/230 volt huisaansluiting en de krachtstroom variant hiervan met 380/400 volt.
Natuurlijk hoor ik goed advies te vragen bij verkopers van laders en natuurlijk een praktijk demonstratie zien.
Is 3 fasen in een 230v netwerk niet altijd 380v dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Is dat dan een eco stand waarin ook alle comfort uitgeschakeld is, of gewoon een ecostand qua rijden? Want ik weet van de i3 dat de eco stand ook zorgt dat je überhaupt geen kachel hebt en dergelijke. :D
Nee, dat is de ECO+ stand die je kunt oproepen door de drive-mode knop ingedrukt te houden. In dat geval is kachel en airco uit, behalve om de ruit te ontwasemen.
De normale ECO stand rijdt prima en is ook nog wat aan te tweaken in het menu. De kachel/airco zal denk ik wat minder agressief stoken dan in Normaal of Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Wacht nou maar ff met Liander vragen, want je hebt het al. Bij een driefasennetwerk staat er 380/400 V tussen twee fasen en 230 V tussen een fase en de nul.

Gebruik van 400 V betekent meestal gebruik van drie fasen, want 400 V krijg je alleen bij gebruik van 2 fasen zonder de nul. Dat doen we bij mijn weten hier in NL niet....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:11:
Nee, dat is de ECO+ stand die je kunt oproepen door de drive-mode knop ingedrukt te houden. In dat geval is kachel en airco uit, behalve om de ruit te ontwasemen.
De normale ECO stand rijdt prima en is ook nog wat aan te tweaken in het menu. De kachel/airco zal denk ik wat minder agressief stoken dan in Normaal of Sport.
ECO+? Dat zou eigenlijk ECO- moeten heten. :P

Ben dan wel benieuwd wat de standen verder allemaal inhouden en wat je precies kunt tweaken. Is daar een overzicht van of moet ik dan een handleiding opsnorren? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:24:
[...]

ECO+? Dat zou eigenlijk ECO- moeten heten. :P

Ben dan wel benieuwd wat de standen verder allemaal inhouden en wat je precies kunt tweaken. Is daar een overzicht van of moet ik dan een handleiding opsnorren? O-)
De handleiding staat in de topicstart.. Daar staat een hele hoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:25:
De handleiding staat in de topicstart.. Daar staat een hele hoop in.
Nou dat valt wel mee, maar ik heb een idee. :P

ECO/ECO+ betekent klimaatmeuk uit en een snelheidsbegrenzing. ECO+ heeft een lagere maximumsnelheid en verplicht regenereren op 2. Wat je verder kunt tweaken lijkt alleen de regeneratiestand zijn en het verschil tussen sport en normaal zal dan wel zijn dat hij in sport agressiever oppakt bij gas geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Van die snelheidsbegrenzing merk ik niks, net nog 150 gereden in de ECO stand..
Maar maak eens een proefrit, leer je ook een hoop van! :)

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-02-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Laatst online: 29-09-2020
Dank je voor de info. Ga het de komende tijd eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:17
CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Heb ik nu dus ook, en daar komen die onhandige vakjes onder de bodemplaat toch ineens vrij aardig van pas. Altijd bij de hand, maar ligt niet in de weg.
Ik heb ruim 4 jaar Outlander en bijna een jaar Leaf ervaring achter de rug. Ik heb het altijd met de Mennekes en Fastned kabels gered. Mijn Lolo lader thuis gebruikte ik het meest. Ik heb de Granny lader bij allebei de auto's precies een keer gebruikt (om te kijken of ze werken). Ik ga zo'n (best zware) kabel niet jaren meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Sigmasailor schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:44:
[...]

Ik heb ruim 4 jaar Outlander en bijna een jaar Leaf ervaring achter de rug. Ik heb het altijd met de Mennekes en Fastned kabels gered. Mijn Lolo lader thuis gebruikte ik het meest. Ik heb de Granny lader bij allebei de auto's precies een keer gebruikt (om te kijken of ze werken). Ik ga zo'n (best zware) kabel niet jaren meeslepen.
Voor vakanties zie ik het wel voor me. Bij een Outlander had je natuurlijk altijd een escape met je benzinetank ;) En als je hem bewust mee moet nemen zal je net zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:40:
Staat bij ECO standaard uit denk ik, je kunt hem instellen van 90 tot 120.
Kan dat zomaar dan? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Waar denk je dat proefritten voor bedoeld zijn dan? Om uit te vinden of het iets voor je is!
Ik vraag me wel eens af hoeveel % van de proefritten werkelijk leiden tot een koop....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22
CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:40:
Eco+ is begrensd op max. 90km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hippe Lip schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:57:
Waar denk je dat proefritten voor bedoeld zijn dan? Om uit te vinden of het iets voor je is!
Ik vraag me wel eens af hoeveel % van de proefritten werkelijk leiden tot een koop....
Ja op zich logisch, maar ik heb nog nooit een auto proefgereden gewoon om te proberen. Alleen als ik wat ging kopen en dat was altijd occasion.
Overigens biedt Kia voor zover ik kan zien nog geen proefritten aan. Wellicht wel via een achterdeurtje als je gaat leasen of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:02:
[...]

Overigens biedt Kia voor zover ik kan zien nog geen proefritten aan. Wellicht wel via een achterdeurtje als je gaat leasen of zo.
Je bent denk ik teveel "online" gefocust ;)
Bel eens naar een dealer, loop eens binnen. Een afspraak voor een vrijblijvende proefrit is zo gemaakt, echt. No questions asked, alleen ff je rijbewijs laten zien en voor akkoord tekenen. Die verkopers doen niks anders.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-02-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Laatst online: 06-08-2023
Hoe komt het ingodsnaam dat de 1 ne dealer helemaal niet moet weten van korting en dan ook zegt we kunnen helaas geen korting toekennen op de catalogus prijs en andere dealer bij wat aandringen wel een mogelijkheid geeft voor onderhanling , ps: 5 dealers moeten Nijs weten van korting geven het is de catalogus prijs betalen of niks en die 1 ne dealer wilt wel onderhandelen ? Zijn de winstmarges dan zo klein ?Welke winstmarges hebben de dealers dan ? Welke prijs is schappelijk voor te onderhandelen ? Catalogus prijs 47.230 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:04:
Je bent denk ik teveel "online" gefocust ;)
Bel eens naar een dealer, loop eens binnen. Een afspraak voor een vrijblijvende proefrit is zo gemaakt, echt. No questions asked, alleen ff je rijbewijs laten zien en voor akkoord tekenen. Die verkopers doen niks anders.
Teveel online? We zitten online. :D
Maar goed, als ik op hun site zo'n heel mooi formulier zie waar je doorheen kunt en daar staat hij niet in dan vind ik dat wel bijzonder. Al moet ik zeggen dat hun informatie sowieso nogal achter loopt, veel teksten hebben het er nog over dat hij nog in ontwikkeling is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 23:50

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Vdb.tim schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:21:
Hoe komt het ingodsnaam dat de 1 ne dealer helemaal niet moet weten van korting KNIP
Als ik auto's zou verkopen die als warme broodjes over de toonbank gaan en waar een jaar wachttijd is voor is zou ik geen cent korting geven. Logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barend_berg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 15:29
Hoe komt het ingodsnaam dat de 1 ne dealer helemaal niet moet weten van korting en dan ook zegt we kunnen helaas geen korting toekennen op de catalogus prijs en andere dealer bij wat aandringen wel een mogelijkheid geeft voor onderhanling , ps: 5 dealers moeten Nijs weten van korting geven het is de catalogus prijs betalen of niks en die 1 ne dealer wilt wel onderhandelen ? Zijn de winstmarges dan zo klein ?Welke winstmarges hebben de dealers dan ? Welke prijs is schappelijk voor te onderhandelen ? Catalogus prijs 47.230 euro
De prijs die je in de online configurator te zien krijgt moet sowieso lukken.

De meeste dealers proberen er nog een paar 100 euro uit te slepen met een wax laag, laadkosten, kia afleverpakket, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
waarom denk je? Als ik een product aanbied, die een bepaalde prijs heeft én ik weet dat er voor elk beschikbaar exemplaar minimaal 2 gegadigden zijn, denk je dan dat ik 1 euro korting ga geven? Ik niet in ieder geval. Dat is het systeem van vraag en aanbod. Ik heb zelfs al gehoord dat er meer geboden wordt. Als je perse korting wilt bij het kopen van een auto, moet je ergens anders gaan winkelen en niet bij Hyundai of Kia voor een EV.
En trouwens, korting betaal je indirect toch zelf. Als je niet inruilt bijvoorbeeld, kun je op andere auto's (geen EV) zo een paar procent korting krijgen. Als je inruilt, dan onderhandelen mensen vaak de inruilprijs, of te wel het bedrag dat je bij moet betalen. Waar denk je dat de ruimte zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm

Kijk ik ga het nog eens uitleggen nadat ik de datasheet er bij gehaald heb want ik wil je behoeden van zinloze uitgaven:
De mobiele 10 kW CSS kader kan langs batterij zijde max 20A leveren.
De batterij spanning van de e Niro zoals ergens fluctueren tijdens het laden van 312-380V, dit maal 20A en je komt met moeite boven de 7,2kW van de interne lader uit.
Indien je toch meer geld wil geven, en de stroom wil verdelen over 2 fasen, kies dan voor de magnum smart charger die door zijn concept de spanning wat verhoogt en ook de laadstroom (8kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 10:32
Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:21:
[...]

Teveel online? We zitten online. :D
Maar goed, als ik op hun site zo'n heel mooi formulier zie waar je doorheen kunt en daar staat hij niet in dan vind ik dat wel bijzonder. Al moet ik zeggen dat hun informatie sowieso nogal achter loopt, veel teksten hebben het er nog over dat hij nog in ontwikkeling is. :P
Zoals gezegd, ff de dichtstbijzijnde dealer bellen. Meestal kan je dezelfde dag of de volgende dag al terecht. Gewoon aangeven dat je wilt kijken of het wat is.
Dan kopietje rijbewijs, lekker rijden (half uurtje ofzo) en weer inleveren.
Dan zeg je ‘goh hij rijdt fijn!’ Of niet natuurlijk. En loop je weer naar buiten.
Hooguit vragen ze of ze je aanvullende info mogen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

De kia app is bij mij al een uur onbereikbaar. Meer gebruikers last van?

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zbygniew P
  • Laatst online: 17-09-2024
Heeft iemand al eens meer dan 7kW in het dashboard zien staan bij AC laden? Ik niet, maximum is 6,9kW (gelukkig bij me thuis aan de transformator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

veefer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:19:
[...]

waarom denk je? Als ik een product aanbied, die een bepaalde prijs heeft én ik weet dat er voor elk beschikbaar exemplaar minimaal 2 gegadigden zijn, denk je dan dat ik 1 euro korting ga geven? Ik niet in ieder geval. Dat is het systeem van vraag en aanbod. Ik heb zelfs al gehoord dat er meer geboden wordt. Als je perse korting wilt bij het kopen van een auto, moet je ergens anders gaan winkelen en niet bij Hyundai of Kia voor een EV.
En trouwens, korting betaal je indirect toch zelf. Als je niet inruilt bijvoorbeeld, kun je op andere auto's (geen EV) zo een paar procent korting krijgen. Als je inruilt, dan onderhandelen mensen vaak de inruilprijs, of te wel het bedrag dat je bij moet betalen. Waar denk je dat de ruimte zit?
Het kan ook andersom, geen korting(geen probleem) en de inruilprjs 9 maanden later getaxeerd en de outlander inruil 12k een super lage prijs, dus geen deal. Maar onderhandelen was natuurlijk niet meer mogelijk. en direct zelf aan de handel verkocht voor 17k.
Is natuurlijk geen reële prijs door de hyundai dealer

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
rob313 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:04:
[...]

Het kan ook andersom, geen korting(geen probleem) en de inruilprjs 9 maanden later getaxeerd en de outlander inruil 12k een super lage prijs, dus geen deal. Maar onderhandelen was natuurlijk niet meer mogelijk. en direct zelf aan de handel verkocht voor 17k.
Is natuurlijk geen reële prijs door de hyundai dealer
Dat is echt een onwerkelijke prijs voor de outlander. Jij hebt echt geluk gehad in een handelaar die zich danig vergist heeft. Of hij moet nog jong geweest zijn of heel weinig km? Je koopt ze op internet van 5 jaar oud én behoorlijk wat km toch echt voor veel minder (ex btw). Die van mij was van november 2013 met 150.000 km, daar kreeg ik net 12K voor. Als ik de verkoopprijzen op autotrader zie, helemaal geen gekke prijs. daar zijn er voor rond de 13K incl BTW heel veel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
rob313 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:55:
Nee, werkt prima nu en ook paar uur terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

veefer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:34:
[...]

Dat is echt een onwerkelijke prijs voor de outlander. Jij hebt echt geluk gehad in een handelaar die zich danig vergist heeft. Of hij moet nog jong geweest zijn of heel weinig km? Je koopt ze op internet van 5 jaar oud én behoorlijk wat km toch echt voor veel minder (ex btw). Die van mij was van november 2013 met 150.000 km, daar kreeg ik net 12K voor. Als ik de verkoopprijzen op autotrader zie, helemaal geen gekke prijs. daar zijn er voor rond de 13K incl BTW heel veel te koop.
In nieuwstaat geen krasje en inderdaad weinig kilometers kost bij dealer 20500. 4,5 jaar.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
  • Laatst online: 14-11-2023
Zbygniew P schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:04:
Heeft iemand al eens meer dan 7kW in het dashboard zien staan bij AC laden? Ik niet, maximum is 6,9kW (gelukkig bij me thuis aan de transformator).
Ja, als ik op mijn werk als enige aan een 22 kW paal sta, haal ik wel 7.1 kW of 7.2 kW.
Dit is een 3 fase laadpaal op 32A waarvan ik dus maar 1 fase gebruik. Maar wel met de volledige 32A.

Gisteren is mijn laadpaal thuis geplaatst met dynamic load balacer (huis-aansluiting 1x35A) en daar haalde ik al 6.2 kW mee terwijl er nog genoeg in huis aanstond. TV, lichten etc.

Vandaag met de kookplaat aan kwam ik tot 4.5 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:17
CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:46:
[...]

Voor vakanties zie ik het wel voor me. Bij een Outlander had je natuurlijk altijd een escape met je benzinetank ;) En als je hem bewust mee moet nemen zal je net zien..
Mwah, ook bij de Leaf met zijn kleine 40 (netto 35) kWh accutje en slechte snellaad-eigenschappen (fastgate enzo) echt nooit behoefte gehad aan de Granny lader. Het enige waar ik me kan voorstellen dat je zo'n ding wel nodig hebt is als je naar een land gaat met een veel mindere infrastructuur dan NL. Dus voor de afgelegen camping is het wel een (de enige?) oplossing. Kortom: doe jezelf en het milieu een plezier en sleep overbodige ballast zo min mogelijk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Gonadan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:21:
Maar goed, als ik op hun site zo'n heel mooi formulier zie ......
Zit je TOCH weer online!

Zoals gezegd: vergeet die online wereld nou ff en stap de real life wereld eens in. Ga gewoon, geheel ONvoorbereid, naar die dealer toe en vraag om een proefrit omdat die auto je interesseert. Dat is toch gewoon waar het je om gaat?

Je hoeft daarna echt niet uit te leggen waarom je wél een proefrit maakt en níét meteen aanstalten maakt om het ding te kopen. Voordat ik mijn e-Niro bestelde liep ik al drie jaar bij diverse dealers de boel af om te ervaren hoe dat elektrisch rijden is. En steeds zei ik het er gewoon bij: nee, nu nog niet, maar misschien over een paar jaar. Deed niemand moeilijk over. Prima meneer, komt u vooral nog eens terug!

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Hippe Lip stond ik net bij de dealer, was hij gesloten. Lekker advies weer. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:10:
@Hippe Lip stond ik net bij de dealer, was hij gesloten. Lekker advies weer. :(
Dat had je nu weer online kunnen checken of de dealer gesloten was of niet. Jammer weer ;)

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
Ik heb KIA NL de vraag gesteld of de facelift ook voor de e-Niro gaat gelden. Hieronder de reactie:

Geachte heer Stunnenberg,

Hiermee reageren wij op uw bericht. De eerstvolgende facelift voor de Niro wordt naar verwachting ook doorgezet voor de e-Niro.

De exacte introductiedatum, prijzen en specificaties zijn nog niet bekend en worden op een later moment gecommuniceerd.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Kia Motors Nederland B.V.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asifnl
rob313 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:55:
inderdaad, gisteren rond 19:00 tot 22:00 lag het eruit..
daarna deed het weer en ook vanochtend geen probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maaik13
  • Laatst online: 05-12-2020
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:03:
Gevraagd bij allekabels.nl voor een haakse kabel. Ze adviseerde me deze

https://www.allekabels.nl...257/1261789/kabelmof.html

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
YStunnenberg schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 07:48:
Ik heb KIA NL de vraag gesteld of de facelift ook voor de e-Niro gaat gelden. Hieronder de reactie:

Geachte heer Stunnenberg,

Hiermee reageren wij op uw bericht. De eerstvolgende facelift voor de Niro wordt naar verwachting ook doorgezet voor de e-Niro.

De exacte introductiedatum, prijzen en specificaties zijn nog niet bekend en worden op een later moment gecommuniceerd.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Kia Motors Nederland B.V.
compleet waardeloos (en te verwachten) antwoord natuurlijk. Een importeur of dealer zal nooit zeggen of en wanneer een update komt, want dan ga jij je koop misschien uitstellen. Ik verwacht ergens einde van de zomer een kort persbericht, en tot dan toe volledige stilte of vaagheid. Ik heb voor mezelf wel besloten dat de e-Niro gaat worden, maar dan wel de 'facelift'-versie. De meerwaarde van het nieuwe systeem vind ik het wachten wel waard.

Ik had mijn hoop een beetje op de Polestar 2 gezet, maar helaas. Te duur (launch version) en nóg langer wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Facelift Kia Niro: De hybrids krijgen dus de bumper van de e-Niro. Verder achter ook een andere bumper en lichten. Nog geen foto van het interieur. Maar zo te zien geen spectaculaire facelift, beetje bijgetipt.

https://www.autoweek.nl/a...euwde-kia-niro-in-geneve/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm

• Gonadan

Gonadan

Hoe kan het dat Kia nog niet weet of er een trekhaak voor drager op kan terwijl die dingen al overal rond rijden? 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:30:
Facelift Kia Niro: De hybrids krijgen dus de bumper van de e-Niro. Verder achter ook een andere bumper en lichten. Nog geen foto van het interieur. Maar zo te zien geen spectaculaire facelift, beetje bijgetipt.

https://www.autoweek.nl/a...euwde-kia-niro-in-geneve/
Mooie velgen en achterlichten ook mooi! :)

Zeekr X Long range Mist Grey

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:44:
Hoe kan het dat Kia nog niet weet of er een trekhaak voor drager op kan terwijl die dingen al overal rond rijden? 8)7
Dat ze het niet weten betekent dus dat het (nog) niet kan en ze niet weten of het ooit wel kan in de toekomst.

• Gonadan

Gonadan

Z___Z schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:58:
Dat ze het niet weten betekent dus dat het (nog) niet kan en ze niet weten of het ooit wel kan in de toekomst.
Ja zover was ik ook, maar je auto is toch af? Dan weet je dat toch lijkt me? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
maaik13 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Gevraagd bij allekabels.nl voor een haakse kabel. Ze adviseerde me deze

https://www.allekabels.nl...257/1261789/kabelmof.html
Begrijp jij wat een haakse stekker is? Degene die je dit adviseerde blijkbaar ook niet..
Gonadan schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:44:
Dude, ga eerst die proefrit IRL even inplannen voordat je hier van dit soort posts blijft maken ;)
En ik hoef je denk ik niet uit te leggen hoe je op 'trekhaak' kunt zoeken in dit en het voorgaande topic.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-02-2019 10:12 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.