Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maaik13
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-12-2020
ducolwd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:39:
Wij hebben de auto via Terberg.
Na kerst besteld en vrijdag levering, kon al een week eerder maar geen ruimte in onze agenda. Ik denk veel bestellingen tegelijk. Als ik bij de RDW het kenteken en meerdere bijna gelijke kentekens invul kom ik allemaal eniro tegen.
Is Terberg lease samen gegaan met Business Lease?

Buseiness Lease heeft een deal met Kia dat ze elke maand 2 E-Niro's krijgen. Dus zolang er niet teveel klanten zijn die een E-Niro (op korte termijn) willen hebben ze nog auto's op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
greatgonzo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:57:
Even voor mijn idee (ik ga gewoon een belronde maken, maar het scheelt nog of ik 80 garages moet bellen of 40).. Veel dealers zitten in een groep. Wordt per groep de lijst opgemaakt, of per vestiging?

Van Mossel heeft bijvoorbeeld wel 5 vestigingen. Heeft het zin dat ik ze individueel benader
Durmi auto groep heeft 7 vestigingen, er is 1 in coördinator die de bestellingen voor alle vestigingen doet.
Durmi zit NH.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Weer 2 leuke dingetjes ontdekt:
-had een van mn telefoons op de draadloze lader liggen, wou uitstappen, toen ging ie piepen en stond er b melding dat er nog een apparaat lag :)
-niet 100% zeker, maar meende net dat er een sirene werd afgespeeld op de radio. Toen ik uitstapte hoorde ik in de verte een politiesirene. Bestaat zoiets überhaupt of was het toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 21:18
Je eerste punt; mijn 4 jaar oude skoda doet dat ook. Hij ziet immers dat ik nog verbonden ben met bluetooth.

Tweede punt; had je flitsmeister toevallig aan staan? Die heeft ook dergelijke meldingen van ambulances ed in de buurt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
renzo4000 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:29:
Je eerste punt; mijn 4 jaar oude skoda doet dat ook. Hij ziet immers dat ik nog verbonden ben met bluetooth.

Tweede punt; had je flitsmeister toevallig aan staan? Die heeft ook dergelijke meldingen van ambulances ed in de buurt.
Ah, ja Flitsmeister it is dan!
Nee was expliciet de draadloze lader waarover de melding ging, dat kan ie natuurlijk ook wel zien dat er geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jup, melding dat je telefoon nog in de draadloze lader ligt is wel handig. Ik moet zeggen dat ik sinds ik de Niro rijdt veel vaker vergeet mn telefoon uit de auto mee te nemen. Komt denk ik omdat hij in dat vakje uit het zicht ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.tweakers
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 18:25
Net naar de Ardennen geweest. Wat een heerlijke auto. Met 5 personen en surfplank in zak op het dak net iets meer dan 21 kw per 100 km. De 100 liter extra bagageruimte goed kunnen gebuiken. Nu de bestaande plank er maar ingelegd, maar moet binnenkort maar gaan knutselen. Ergens tussen de 90 en 110 gereden. De cruisecontrol werkt heerlijk. Viel me op dat de lichten (op stand automatsch) niet aangingen terwijl de ruitenwisser wel aan gingen. Aan de laadpaal had hij 40 uur laden nodig....

[ Voor 15% gewijzigd door bart.tweakers op 05-03-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
bart.tweakers schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:56:
Net naar de Ardennen geweest. Wat een heerlijke auto. Met 5 personen en surfplank in zak op het dak net iets meer dan 21 kw per 100 km. Ergens tussen de 90 en 110 gereden. De cruisecontrol werkt heerlijk. Viel me op dat de lichten (op stand automatsch) niet aangingen terwijl de ruitenwisser wel aan gingen. Aan de laadpaal had hij 40 uur laden nodig....
21 kw per 100km betekent dat ie een actieradius haalt van iets meer dan 300km. Vind ik voor een auto dat pretendeert 450km te halen niet veel. En 40 uur aan de laadpaal is ook wel erg veel. Ik overweeg ook deze auto als leaseauto aan te schaffen, maar dit soort zaken weerhouden mij ervan om de overstap naar EV te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 06:41

Kuo

Surfplank op dak zorgt voor meer verbruik.
40 uur laden is alleen aan een hele zwakke laadpaal. Bij standaard laadpaal laadt het met 3,7 kW en zal een lege accu binnen 20 uur vol zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Kuo op 05-03-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
Wackmack schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:36:
Tweakers hier die de auto bij pon lease hebben besteld? Zie nu meerdere post langs komen van levertijden rond de 6 maanden. Misschien kan de auto sneller worden geleverd dan 12 maanden :) 😎
Wel bij Pon maar met reservering dus kan je er niet veel over vertellen wat nu de levertijden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-06 20:28
Sinds vandaag toegang gekregen tot de bestelportal voor een nieuwe lease auto. Ik ben zeker van plan om een e-Niro te bestellen. We hebben in de buurt 1 laadpaal (2 aansluitingen). Ik wil echter thuis kunnen opladen als deze in gebruik zijn. Ik heb geen oprit maar kan wel de auto kwijt binnen max. 10 meterr van mijn huis (lees: voordeur). Dit wil ik gewoon via het stopcomtact doen, dit direct naast de voordeur. Opladen hoeft niet snel te gaan, want de auto staat snachts toch al gauw 10 uur stil.

Ik kan alleen helaas nergens vinden hoe lang de meegeleverde stekker is voor het stopcontact is. Ik heb hier al gelezen dat jullie een verlengkabel gebruiken. Maar ik hoop deze niet nodig te hebben :).

Ook ben ik benieuwd welke opties jullie hebben en aanbevelen. De lampjes in de deur bij het uitstappen lijken me makkelijk (maar vooral erg gaaf :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:25
Z___Z schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:41:
Jup, melding dat je telefoon nog in de draadloze lader ligt is wel handig. Ik moet zeggen dat ik sinds ik de Niro rijdt veel vaker vergeet mn telefoon uit de auto mee te nemen. Komt denk ik omdat hij in dat vakje uit het zicht ligt :(
Oja, al zeker vijf keer gehad in anderhalve week tijd. Ik reageer ook niet altijd even scherp meer op piepjes en alarmpjes merk ik. Verleden week met een vrij oude oude de lichten aan laten staan en door het niet opmerken van een belletje zo met een lege accu komen te staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Laatst online: 06-08-2023
Zijn er hier dealers aanwezig , die al dan.m niet kunnen bevestigen of er effectief verandering op komst is op de e-Niro naar 2020 toe ? Ik heb de indruk dat Kia hoofd bureau het zelf niet goed weet. Zij zeggen van wel , maar ik heb er toch gelijk mijn twijfels aan , gezien de e-Niro pas gelanceerd is in 2019. Bedankt op voorhand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1159698

Even niet letten op het Spaans, maar als je de video bekijkt krijg je wel een goed idee van de facelift en hoe het 10" scherm er uit komt te zien. Ook de display voor de neus van de bestuurder wordt een scherm zoals bij b.v. VW al ziet. Duidelijke opfrisser van het dashboard. Hadden ze van mij al mogen doorvoeren bij de e-Niro, maar die krijgt pas later dit opgefriste interieur.

YouTube: KIA Niro 2019 | SUV / Crossover | Presentación | Ginebra 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 11:47
Anoniem: 1159698 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:26:
Even niet letten op het Spaans, maar als je de video bekijkt krijg je wel een goed idee van de facelift en hoe het 10" scherm er uit komt te zien. Ook de display voor de neus van de bestuurder wordt een scherm zoals bij b.v. VW al ziet. Duidelijke opfrisser van het dashboard. Hadden ze van mij al mogen doorvoeren bij de e-Niro, maar die krijgt pas later dit opgefriste interieur.

Ziet er zeer mooi uit!
Had het ronde bolletje uit de Soul verwacht.
Dit is veel mooier.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.tweakers
radem205 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:04:
[...]

21 kw per 100km betekent dat ie een actieradius haalt van iets meer dan 300km. Vind ik voor een auto dat pretendeert 450km te halen niet veel. En 40 uur aan de laadpaal is ook wel erg veel. Ik overweeg ook deze auto als leaseauto aan te schaffen, maar dit soort zaken weerhouden mij ervan om de overstap naar EV te maken.
Laadpaal wisselde sterk. Soms maar 0,5 kw. Dan duurt het heel lang. De surfplank in een zak geeft natuurlijk veel extra weerstand. Wanneer je echter ergens wat langer bent maakt de laadtijd niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Anoniem: 1159698 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:26:

Dit is een echte mooie opfrissing als je het mij vraagt. Toch vind ik het raar dat er op geen enkel oficieele manieren word gecommuniceerd dat de e-Niro op termijn ook deze aanpassing zal krijgen . Wat mijn inziens logisch lijkt. Jammer als je mij vraagt voor een auto die 47K kost , en wat toch hun parade paardje zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkyfish
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-04-2021
Smobbo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:53:
[...]

Hoezo niet? Bij mijn weten is dat standaard in de lease...
De afgelopen jaren ook gewoon 2x per jaar bij de wissel de band van de velg en wisselen maar. Zijn ze bij euromaster amper 15 minuten mee zoet.
Idem hier. Auto is vrijdag op de zomerbanden geleverd. vanuit leasemaatschappij verplicht. Heb eerder winterbanden gehad op stalen velgen, vreselijk. Mijn laatste twee auto's met bandenwissel op dezelfde velg via euromaster. Super tevreden, nooit problemen gehad. Ik rij 30-35k per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1159698

Ik denk dat de EV versie die in 2020 geleverd gaat worden dit dashboard gaat krijgen. De hybride levert op dit moment nog de meeste omzet en dat die dus eerder gaat, vind ik persoonlijk niet gek. De EV variant zat al in de pijplijn en wilde ze nu in de markt zetten, feitelijk loopt het model al van september 2018 toen het leverbaar werd in Zuid-Korea. Om het futuristische van de EV te onderstrepen was dat 10" scherm wel fraai geweest, maar de auto rijdt er niet minder om, geniet nog elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
bart.tweakers schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:37:
[...]

Laadpaal wisselde sterk. Soms maar 0,5 kw. Dan duurt het heel lang. De surfplank in een zak geeft natuurlijk veel extra weerstand. Wanneer je echter ergens wat langer bent maakt de laadtijd niet veel uit.
Hoe heb je dat bijgehouden? Je weet dat ie standaard naar 0,5kW gaat als je de auto net opent (oftewel zolang de laadkabel ontgrendeld is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.tweakers
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Hoe heb je dat bijgehouden? Je weet dat ie standaard naar 0,5kW gaat als je de auto net opent (oftewel zolang de laadkabel ontgrendeld is)?
Mmm ben dan niet helemaal zeker. Heb er ook 1,5 kw op zien staan, als ik me niet vergis, net na aansluiten, voordat ik de deur dicht deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 05-06 06:27
D
greatgonzo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:57:
Even voor mijn idee (ik ga gewoon een belronde maken, maar het scheelt nog of ik 80 garages moet bellen of 40).. Veel dealers zitten in een groep. Wordt per groep de lijst opgemaakt, of per vestiging?

Van Mossel heeft bijvoorbeeld wel 5 vestigingen. Heeft het zin dat ik ze individueel benader
Die van mij moet bij Fase vandaan komen en daar hebben ze 3 vestigingen en zij zeggen er 7 of 8 per maand te bestellen over de 3 vestigingen. Mijne wordt begin april besteld _/-\o_

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkyfish
  • Laatst online: 26-04-2021
Sinds vrijdag gelukkige rijder van de e-Niro. De auto is helemaal af en rijdt heerlijk. Heb er sinds vrijdag 170 km mee gereden en actieradius staat op 270. Bij elkaar opgeteld dus 440 km. Van die 170 km merendeel in eco stand gereden in de stad en op 50 -80 km wegen maar ook een aantal keren stukje snelweg en de sportstand uitgetest.
Tot nu toe zeer positief over verbruik en kan ik nog niet goed zeggen of en hoeveel verlies ik heb in actieradius door de Enigma velgen.
Vrijdag staat een langere rit op de planning ook met flink stuk snelweg.

Moet wel wennen aan de eco stand met airco uit. Stoelverwarming op stand een streepje is voldoende en een koude auto met warm stuur is ook prima. Maar op enig moment vind ik het stuur echt te warm worden en zet ik hem uit.
Ook ik heb mijn telefoon al een paar keer laten liggen in de auto, draadloos opladen gaat wel super.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asifnl
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10-2024
Gisteren heb ik ook iets nieuws mee gemaakt, even hier delen...
had wel gehoord van de verkoper dat de auto met je mee kijkt en oplet op voetgangers en en als een auto opeens voor je komt/stopt.. dan stopt je auto ook van zelf in noodsituatie.
Tot gisteren dacht ik , heb een blinde auto mee gekregen maar gisteren liet de auto merken dat het niet blind is :-)
was normaal aan het rijden en auto voor me trapte keihard op de rem net voor de verkeerslichten die op oranje sprong, Had dit niet verwacht en was net te laat met het genoeg remmen (heb ik vermoeden), opeens binnen paar tellen hoorde ik verschillende piepjes en de auto stond still door vanzelf te remmen en ook nog eens iets op een afstand van +/- 2m van de voor ligger...
Zal niet vaker voorkomen maar goed om dit soort veiligheid functies te ervaren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
asifnl schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:00:
Gisteren heb ik ook iets nieuws mee gemaakt, even hier delen...
had wel gehoord van de verkoper dat de auto met je mee kijkt en oplet op voetgangers en en als een auto opeens voor je komt/stopt.. dan stopt je auto ook van zelf in noodsituatie.
Tot gisteren dacht ik , heb een blinde auto mee gekregen maar gisteren liet de auto merken dat het niet blind is :-)
was normaal aan het rijden en auto voor me trapte keihard op de rem net voor de verkeerslichten die op oranje sprong, Had dit niet verwacht en was net te laat met het genoeg remmen (heb ik vermoeden), opeens binnen paar tellen hoorde ik verschillende piepjes en de auto stond still door vanzelf te remmen en ook nog eens iets op een afstand van +/- 2m van de voor ligger...
Zal niet vaker voorkomen maar goed om dit soort veiligheid functies te ervaren. :-)
Mooi dat het systeem werkt. Was laatst nog een prachtig voorbeeld van te vinden op Dumpert overigens :) https://www.dumpert.nl/me..._klapt_op_koerswagen.html
Heb overigens met SCC ook een paar keer een nadeeltje ervaren: De auto die plotseling om niets gaat afremmen... ga je even om je heen kijken, lijkt het getriggered te worden door fietsers die op de fietsstrook fietsen... (waar ik toch echt duidelijk genoeg links van zat)

PS: De "officiële" vloerplaat komt deze week, zal meteen de ervaringen delen en een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Wie heeft er nog meer de LED interieur verlichting accessoires in zijn e-Niro?
Zoals ik eerder al had gelezen is er gisteren bij aflevering van mijn auto ook geen interieur verlichting achter gemonteerd. De verkoper wist niet echt waarom niet maar dus wel gewoon op de order.

Daarnaast vroeg ik me af hoe de interieurverlichting zou moeten werken?
Alleen bij in/uitstappen actief of juist tijdens de ritten zodra de verlichting aan staat?

Ik ben gewend van andere auto's dat het laatste het geval is wat bij mij dus niet is.
Nu is het eigenlijk een in en uitstap binnen verlichting set geworden.

Klein ding maar ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Ik heb nu een GTE en moet deze in principe in Februari 2020 vervangen , wilde eerst even wachten op de release vd Polestar 2 maar die gaat pas volgend jaar in productie dus besloten om weer een Kia te nemen.
Kan ik nu beter even wachten zodat ik misschien de nieuwe versie kan krijgen of zal de officiële aankondiging te lang duren ?
Ik zou het niet heel erg vinden om nog bijv 2 maanden door te rijden met de GTE en 22% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Randeazy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:52:
Zoals ik eerder al had gelezen is er gisteren bij aflevering van mijn auto ook geen interieur verlichting achter gemonteerd. De verkoper wist niet echt waarom niet maar dus wel gewoon op de order.

Alleen bij in/uitstappen actief of juist tijdens de ritten zodra de verlichting aan staat?

Ik ben gewend van andere auto's dat het laatste het geval is wat bij mij dus niet is.

Ik heb de LED-upgrade & de in- en uitstapverlichting.
De eerste behelst alleen het vervangen van de halogeen lampjes door LED, die dus niet always-on zijn, maar gewoon bij het in- en uitstappen of als je een schakelaartje overhaalt.
De tweede geeft wat licht aan de onderkant van de deur bij het in- en uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
DSmarty schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Ik heb de LED-upgrade & de in- en uitstapverlichting.
De eerste behelst alleen het vervangen van de halogeen lampjes door LED, die dus niet always-on zijn, maar gewoon bij het in- en uitstappen of als je een schakelaartje overhaalt.
De tweede geeft wat licht aan de onderkant van de deur bij het in- en uitstappen.
precies ja, dat heb ik dus ook.
Is de spiegelverlichting onder de zonneklep bij jou ook LED of halogeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Randeazy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:16:
[...]

precies ja, dat heb ik dus ook.
Is de spiegelverlichting onder de zonneklep bij jou ook LED of halogeen?
Check ik vanavond even, vrouwlief heeft de auto "gekaapt" op het moment >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

In dit topic is er meer dan eens gehint naar de de gevolgen voor de actieradius door het monteren van de 18"velgen (ik heb zelf de Katana velg besteld).

Zijn er al praktijkervaringen? Ik ving verontrustende geruchten op over een actieradiusvermindering van rond de 25%, wat me een behoorlijke impact lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
een paar posts hierboven heeft pinky al wat beschreven.. waar heb je die geruchten van?

EDIT: Ik heb zelf ook de Katana besteld. Denk zelf niet dat het op 25% neerkomt.. denk meer richting de 4%, maar... dat is omdat ik de vergelijking van een model 3 erbij pak.. verschil tussen 18" en 20" is daar 4% range.

[ Voor 56% gewijzigd door NiroNiro op 06-03-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akubra
  • Laatst online: 14-11-2023
Randeazy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:52:

Ik heb ook de LED set genomen, maar ze zijn bij mij vergeten de lampjes bij de make-up spiegels (zonne-kappen) te vervangen. Daarvoor moet ik dus nog voor terug.

Ik heb de 10" DVD speler aan het plafond genomen en heb daar wel wat vreemds met de verlichting.

Als ik de auto open doe, gaat de verlichting aan het plafond voor aan. Zoals als ik dat gewend ben bij mijn vorige auto's. De verlichting in de DVD set gaat echter uit.
Doe ik de deur dicht, gaat de verlichting voor uit, maar op de DVD speler gaat deze aan en gaat ook niet meer uit.

Dealer gaf aan dat de DVD speler juist is aangesloten, maar voor mij kids is dit erg vervelend op de achterbank. Overdag valt het mee, maar in de avond/nacht zitten ze in het volle licht.
Ook tijdens het rijden is het niet prettig omdat de achterbank vol verlicht is. Ik heb de dealer gevraagd ook hier naar te kijken.

Zijn er meer mensen die deze DVD als optie genomen hebben en ook problemen hebben met die verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat kan toch niet de correcte aansluiting zijn lijkt me? Hoezo moet de verlichting aan blijven staan? Is er op de dvd speler zelf geen instelling om de verlichting uit te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Dealer vertelde mij dat de 18” velgen je ongeveer 30km gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
In mijn ogen valt dat mee.. als je elke dag de volle range nodig hebt zou ik ze dan maar niet nemen, maar als je incidenteel lange ritten gaat maken dan is het voor mij te overzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
Akubra schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Ik heb ook de LED set genomen, maar ze zijn bij mij vergeten de lampjes bij de make-up spiegels (zonne-kappen) te vervangen. Daarvoor moet ik dus nog voor terug.
Heb niet de DVD optie genomen dus sorry. Ik heb dus ook halogeen in de make-up spiegels zitten.
Heb je al afgesproken dat deze vervangen worden en dat ze dus vergeten zijn?

Vind het best slecht dat er dingen niet (goed) zijn gedaan bij het afleveren rondom de accessoires en dat dan ook nog eens niet gecommuniceerd word. Je zou verwachten dat ze met alle andere Niro modellen dit soort eenvoudige opties al meerdere keren hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Z___Z schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Wel balen, want het zijn de enige laders in noord Frankrijk die sneller dan 50 kW zijn.
Check een andere post van mij, Ionity is palen aan het plaatsen ten noord west en noord oosten van Parijs, 350kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 16:45
Vdb.tim schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Dit is een echte mooie opfrissing als je het mij vraagt. Toch vind ik het raar dat er op geen enkel oficieele manieren word gecommuniceerd dat de e-Niro op termijn ook deze aanpassing zal krijgen . Wat mijn inziens logisch lijkt. Jammer als je mij vraagt voor een auto die 47K kost , en wat toch hun parade paardje zou moeten zijn.
The Kia Niro Product Manager zegt in https://m.facebook.com/st...4887557&__tn__=%2As%2As-R om ongeveer 23:35 dat de e-Niro voorlopig geen design wijzigingen krijgt omdat deze pas net gelanceerd is en gezien moet worden als voorloper van de huidige facelift. De overige wijzigingen zouden mogelijk later worden geïntroduceerd gedurende de levenscyclus van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
Autoweek
Kia presenteert in Genève onder meer een elektrische concept-car, maar het merk brengt meer nieuws mee. Wat te denken van deze vernieuwde Niro?

De volledig elektrische e-Niro is momenteel de Niro-variant waar de meeste aandacht naar uitgaat, maar de auto is ook als Hybrid en als Plug-in Hybrid leverbaar. In Genève parkeert Kia de vernieuwde versies van die geëlektrificeerde modellen.

De Niro's krijgen nieuwe bumpers, een vernieuwde grille en gewijzigde koplampunits. Ook de verlichting in de voorbumper is vernieuwd. Aan de achterkant nemen we ook aangepaste verlichting waar. Daarbij plaatst Kia in de achterbumper nu een zilverkleurige skidplate.

Natuurlijk wordt ook het interieur gemoderniseerd. Kia zegt hoogwaardiger materialen toe te passen en de Koreanen werken de boel af met glanzend zwarte of zilverkleurige en satijnchromen details. Nieuw is het optionele 10,25-inch display en het 7-inch scherm in het instrumentarium. Een 8-inch display op de middenconsole en een 4,2-inch tft-scherm in het instrumentarium zijn standaard. Optioneel levert Kia nu schakelflippers achter het stuur om de zestrapsautomaat mee te bedienen. Die automaat moet nu sneller werken dan voorheen.

Nieuwe veiligheidssystemen komen onder andere in de vorm van Lane Following Assist, een systeem dat we al kennen van de e-Niro. Aan de aandrijflijnen wordt verder niet gesleuteld. De Niro Hybrid behoudt zijn 1,56 kWh grote accupakket, terwijl de Plug-in Hybrid zijn energie blijft putten uit een 8,9 kWh groot exemplaar.

De levering van de vernieuwde Niro Hybrid en Plug-in Hybrid start in het derde kwartaal van dit jaar. De prijzen volgen in een later stadium.

Sinds de introductie van de Niro in 2016 zijn wereldwijd ruim 270.000 exemplaren verkocht. 100.000 stuks daarvan vonden een eigenaar in Europa, waarvan er 12.000 in Nederland zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ben1987 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Check een andere post van mij, Ionity is palen aan het plaatsen ten noord west en noord oosten van Parijs, 350kwh.
Volgens de website van Ionity wordt er nog niks gebouwd tussen Lille en Parijs. Dus daar hebben we als Nederlanders weinig aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
NiroNiro schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:02:
dat kan toch niet de correcte aansluiting zijn lijkt me? Hoezo moet de verlichting aan blijven staan? Is er op de dvd speler zelf geen instelling om de verlichting uit te kunnen zetten?
Ja, er zit een knop op de DVD speler waarmee je de verlichting aan en uit kan zetten. En daarmee wordt het verhaal nog vreemder.

Als ik de knop voorin aan het plafond zo zet dat de verlichting geschakeld is met het openen en sluiten van de deuren, dan heb ik de situatie zoals beschreven. Verlichting voor gaat aan en achter uit bij het openen van de deuren. Verlichting gaat voor uit en achter aan bij het sluiten van de deuren. Met de knop op de DVD speler kan de verlichting niet uitgezet worden.

Maar.....
Zet ik de knop voorin aan het plafond zo dat de verlichting altijd aanstaat, dan kan ik de verlichting van de DVD speler wel aan en uitzetten met de knop op de DVD speler. Dan heb ik echter het probleem dat de verlichting voor altijd aanstaat. En da's nog minder met auto rijden.

Hopelijk gaan zit dit werkend krijgen want ik zou er wel van balen als dit zo blijft. Dan is de enige optie de lampjes uit de DVD speler te halen en dat is niet iets waar ik op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Akubra schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Ja, er zit een knop op de DVD speler waarmee je de verlichting aan en uit kan zetten. En daarmee wordt het verhaal nog vreemder.

Als ik de knop voorin aan het plafond zo zet dat de verlichting geschakeld is met het openen en sluiten van de deuren, dan heb ik de situatie zoals beschreven. Verlichting voor gaat aan en achter uit bij het openen van de deuren. Verlichting gaat voor uit en achter aan bij het sluiten van de deuren. Met de knop op de DVD speler kan de verlichting niet uitgezet worden.

Maar.....
Zet ik de knop voorin aan het plafond zo dat de verlichting altijd aanstaat, dan kan ik de verlichting van de DVD speler wel aan en uitzetten met de knop op de DVD speler. Dan heb ik echter het probleem dat de verlichting voor altijd aanstaat. En da's nog minder met auto rijden.

Hopelijk gaan zit dit werkend krijgen want ik zou er wel van balen als dit zo blijft. Dan is de enige optie de lampjes uit de DVD speler te halen en dat is niet iets waar ik op zit te wachten.
Welk merk is de DVD speler. Het lijkt er op dat het eea verkeerd is aangesloten en dat de dealer dat niet wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat dus... de dealer moet dit gewoon oplossen.. je opschepen met het verhaal dat het correct is aangesloten werkt niet, hebben ze het niet getest voordat ze de auto af hadden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
YStunnenberg schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Welk merk is de DVD speler. Het lijkt er op dat het eea verkeerd is aangesloten en dat de dealer dat niet wil horen.
Het was een beetje lastig te achterhalen wel merk en type het is, maar voor zover ik heb kunnen vinden is het de MaxxTronics MT-1002G (Artikelnummer: 40MT1002).

Handleiding die erbij zat is wel erg beperkt. Heb inmiddels op een andere (vage) site een handleiding gevonden die ik maar eens ga doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12
asifnl schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:00:
Gisteren nog (onverwacht) het tegengestelde meegemaakt; op ACC naar een rood verkeerslicht waarbij het verkeer voor me aan het afremmen was en de e-Niro ook snelheid minderde. Op het laatste moment steekt er nog iemand van links tussen en gingen alle toeters en bellen af, maar had de auto niet op tijd stilgestaan als ik niet bij had geremd. Was wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Akubra schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Het was een beetje lastig te achterhalen wel merk en type het is, maar voor zover ik heb kunnen vinden is het de MaxxTronics MT-1002G (Artikelnummer: 40MT1002).

Handleiding die erbij zat is wel erg beperkt. Heb inmiddels op een andere (vage) site een handleiding gevonden die ik maar eens ga doorlezen.
Het is de gele draad die naar de domelight gaat.
zie handleiding pagina 06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
YStunnenberg schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Het is de gele draad die naar de domelight gaat.
zie handleiding pagina 06
Zag het inderdaad.

Vind het jammer dat het zo gaat, maar ik moet de dealer natuurlijk wel de kans geven dit op te lossen.

Je verwacht dat de auto tip-top wordt afgeleverd, en dan mis je een paar LED lampjes en werkt de verlichting van de DVD speler niet goed.

Overige accessoires zijn trouwens wel netjes geplaatst, maar die waren ook simpel. Zonnewerings set en kofferbak- mat _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

NiroNiro schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:56:
een paar posts hierboven heeft pinky al wat beschreven.. waar heb je die geruchten van?

EDIT: Ik heb zelf ook de Katana besteld. Denk zelf niet dat het op 25% neerkomt.. denk meer richting de 4%, maar... dat is omdat ik de vergelijking van een model 3 erbij pak.. verschil tussen 18" en 20" is daar 4% range.
Van mijn contact bij leasemaatschappij. Ik hoop eigenlijk dat er gewoon verwarring is en dat % en km's door elkaar zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
Henry65 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:00:
[...]

Gisteren nog (onverwacht) het tegengestelde meegemaakt; op ACC naar een rood verkeerslicht waarbij het verkeer voor me aan het afremmen was en de e-Niro ook snelheid minderde. Op het laatste moment steekt er nog iemand van links tussen en gingen alle toeters en bellen af, maar had de auto niet op tijd stilgestaan als ik niet bij had geremd. Was wel even schrikken.
oh dat is balen... 8)7
Ik rij vaker op ACC en wanneer in de file terecht komt dan stopt het ook automatische en trekt het ook weer zelf op (mits niet helemaal gestopt is voor paar seconde, want dan moet je wel even gaspedaal indrukken om weer te rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:37

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Zijn er mensen die de KIA spatlappenset voor en/of achter hebben laten monteren? Aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
shippie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Van mijn contact bij leasemaatschappij. Ik hoop eigenlijk dat er gewoon verwarring is en dat % en km's door elkaar zijn gehaald.
Denk zelf niet dat het helemaal klopt, maar ik kan het mis hebben want voor nu blijft het even speculeren want er zijn niet zoveel e-niro's met 18" velgen geleverd denk ik, dus duurt nog even voordat we fatsoenlijke waardes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
beschuit schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:57:
Zijn er mensen die de KIA spatlappenset voor en/of achter hebben laten monteren? Aanrader?
Yep, ik heb het achteraf laten doen, afgelopen maandag door de dealer.
alleen achter kant nog, de voorkant was niet voorradig, duurt nog een week voordat het binnen is.
sommigen op deze forum hebben het al langer laten doen, misschien kunnen zij ervaring delen of ze na het plaatsen minder vaak naar de wasstraat gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 19:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Ben1987 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:10:
[...]

misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar snelladen gaat toch maar tot 80 kw? Tenminste, volgens EV-database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 21:52

Trackerfire

BTC HODLER

greatgonzo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:50:
[...]

misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar snelladen gaat toch maar tot 80 kw? Tenminste, volgens EV-database
Jep, maar betekent dus wel dat je die ook daadwerkelijk volledig gaat halen op die dikke laadvoorzieningen :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Zit die beperkende factor niet op de accu ipv de laadvoorziening?
Ik dacht dat de laadsnelheid afvlakt naar mate de accu voller wordt. Het is toch niet zo dat het stukje tussen 60-80% ook met 80kw gaat als je aan een 350kw paal staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Laatst online: 29-04 09:07
Nee, klopt dat grafiekje van Fastned is al vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Z___Z schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Volgens de website van Ionity wordt er nog niks gebouwd tussen Lille en Parijs. Dus daar hebben we als Nederlanders weinig aan denk ik.
Ik zei ook ten noord oosten en westen ;) https://ionity.eu/en/where-and-how.html
Ook net voor Lille komt er een laadstation.
Heb Ionity al 2 berichten gestuurd met de vraag wanneer de lokaties klaar zijn want wij gaan in mei en augustus naar zw Frankrijk. Hopelijk reageren ze ooit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:25
Reed net op ACC op de A4 bij Schiphol naast een grote bus. We hadden ongeveer dezelfde snelheid. Kwam de bus naar smaak van de e-Niro iets te veel naar mij toe zetten: vol in de ankers en alarmen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
autogids.be

De Kia Niro een een compacte SUV die de koper de keuze biedt tussen een hybride, een plug-inhybride of een volledig elektrische aandrijving. De eerste twee krijgen een esthetische update, van de nog gloednieuwe e-Niro blijft de Zuid-Koreaanse constructeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

joepie de p schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:38:
Reed net op ACC op de A4 bij Schiphol naast een grote bus. We hadden ongeveer dezelfde snelheid. Kwam de bus naar smaak van de e-Niro iets te veel naar mij toe zetten: vol in de ankers en alarmen af.
zo'n brake test zal degene achter je fijn vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
maaik13 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:38:
autogids.be

De Kia Niro een een compacte SUV die de koper de keuze biedt tussen een hybride, een plug-inhybride of een volledig elektrische aandrijving. De eerste twee krijgen een esthetische update, van de nog gloednieuwe e-Niro blijft de Zuid-Koreaanse constructeur af.
Als ik mij niet vergis zijn er hier al berichten gepasseerd van mensen die een bestelling hebben gedaan voor de e-Niro met al een financieele opleg naar het nieuw model toe van de e-Niro , of kloppen die berichten dan niet ? Kunnen de mensen die onlangs een bestelling hebben geplaatst bevestigen dat dit idd zo is ? Of was het enkel speculatie hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie

shippie

Dussssssssss..

Vdb.tim schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:52:
[...]

Als ik mij niet vergis zijn er hier al berichten gepasseerd van mensen die een bestelling hebben gedaan voor de e-Niro met al een financieele opleg naar het nieuw model toe van de e-Niro , of kloppen die berichten dan niet ? Kunnen de mensen die onlangs een bestelling hebben geplaatst bevestigen dat dit idd zo is ? Of was het enkel speculatie hierover ?
Hi,

Ja dat klopt, maar zoals ik eerder meldde is die 2000 extra volgens mij niet voor een facelift, maar meer voor een nieuwe prijsstelling door Kia omdat ze de e-Niro in eerste instantie lager hebben geprijsd. Zo konden ze wat marktaandeel pakken. Volgens mij wordt de Kona ook duurder (zonder facelift) .

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 09:44
Net mijn E-Niro opgehaald, helemaal blij :) Er moeten meer plaatjes in dit topic dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ys1nxHf/IMG-0922.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CbNqd2s/IMG-0925.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Laatst online: 15-11-2022
Heeft er al iemand geprobeerd de foeilelijke blauwe accenten te demonteren om te wrappen. Ik krijg ze niet los. Een how to heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631975

hantheman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:11:
Net mijn E-Niro opgehaald, helemaal blij :) Er moeten meerplaatjes in dit topic dus bij deze:
Zwart toch??
Nette auto! Kan niet wachten tot ik mijn zwarte mag ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
Net mijn E-Niro opgehaald, helemaal blij :) Er moeten meer plaatjes in dit topic dus bij deze:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou dat is netter dan de aflevering van de mijne... Mijn kinderen hebben achter en voor nog alle plastic folie uit de auto moeten halen. auto stond op de brug midden in de werkplaats....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:54
koekerk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:12:
Heeft er al iemand geprobeerd de foeilelijke blauwe accenten te demonteren om te wrappen. Ik krijg ze niet los. Een how to heb ik nog niet gevonden.
Ik vind het juist wel mooi (op Silky Silver), zo zie je maar ;)

Maar ik heb al wel een zwarte eNiro zien rijden de gewrapt was, dus het is mogelijk. neem ik aan, maar geen flauw benul hoe.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
koekerk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Nou dat is netter dan de aflevering van de mijne... Mijn kinderen hebben achter en voor nog alle plastic folie uit de auto moeten halen. auto stond op de brug midden in de werkplaats....
Jeetje wat een slecht verhaal, ik ben echt ontzettend te spreken over mijn dealer.
Perfecte begeleiding van bestelling tot levering en een leuke reveal!
Ook kregen mijn kids beiden een grote knuffelbeer mee.. waanzinnig goed geregeld!

edit: @Anoniem: 631975 inderdaad zwart!

[ Voor 3% gewijzigd door hantheman op 06-03-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja, @mattijs_010 heeft dat laten doen:
Afbeeldingslocatie: https://db3pap001files.storage.live.com/y4mNHlNwCOWi0KvP_ozC5zuwKNwrl92fPkNW934eyZGO9zB8O4Y4WMMGJTdEF2wRgBxRGSyudUr3Dbum4MLzwmpbO8PPPi9kSkx1WkL1Aey0bji1h_yslDP5mLaY2LEX-qBTqiz1z3DpWM9dQN23nWgTo_PstX5IK-_s5cGhOiSDoUHlIa-iFkeAK5HZXwNKW_COnuCKSy5_4gg57dCRKWn5Q/20190202_161025_HDR.jpg?psid=1&width=1748&height=1311
mattijs_010 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 06:26:
Wrappen vd blauwe accenten kwam op €175 incl BTW. Ik vind de e-niro zeer geslaagd met uitzondering v dat blauw, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 631975

hantheman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:18:
[...]

Jeetje wat een slecht verhaal, ik ben echt ontzettend te spreken over mijn dealer.
Perfecte begeleiding van bestelling tot levering en een leuke reveal!
Ook kregen mijn kids beiden een grote knuffelbeer mee.. waanzinnig goed geregeld!

edit: @Anoniem: 631975 inderdaad zwart!
Netjes!

Mja zo verwacht je je auto toch te ontvangen? Als ik hem van de brug moest afhalen kwam ik de dag erna wel terug als ze m klaar hadden gezet, gepoetst en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Laatst online: 09-09-2022
het is volgens mij gewoon onderdeel van de totale bumper/voorkant.
Ik vind het persoonlijk wel mooi (op mijn zwarte) maar ieder zijn ding.

[ Voor 8% gewijzigd door veefer op 06-03-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel plezier precies de kleur die ik ook besteld heb moet alleen nog een poos wachten.
Wel mee eens dat er weinig foto’s en echte ervaringen worden gedeeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattijs_010
  • Laatst online: 03-05-2020
Mooi he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14
smoken schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:25:
[...]

Nog niet eerder iets vanuit Korea zo snel ontvangen!

e-Niro
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb ze ook besteld, hopelijk krijg ik ze ook snel binnen.

Had eerst een setje via Ali-Express besteld, maar daarvan paste het rempedaal niet (gelukkig wel een volledige refund gekregen).

Die dingen zijn gewoon erop te klikken toch en kan je er nog wel mee door de wasstraat :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
Jazeker, daarom wil ik het ook, maar weet je of ze op de auto hebben gedaan of eraf gehaald misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijs_010
  • Laatst online: 03-05-2020
Niks gedemonteerd, gewoon wraptastic.
koekerk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Jazeker, daarom wil ik het ook, maar weet je of ze op de auto hebben gedaan of eraf gehaald misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
Spuitfolie ff Google
Kan je zelf doen en later er ook weer afhalen.
Succes !!
Zeer mooie auto !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Ik zag dat wintermodus standaard bij mij was ingeschakeld.
Is dat met deze temperaturen eigenlijk nog wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 05-06 18:08
Rogar schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:46:
[...]

Ik heb ze ook besteld, hopelijk krijg ik ze ook snel binnen.

Had eerst een setje via Ali-Express besteld, maar daarvan paste het rempedaal niet (gelukkig wel een volledige refund gekregen).

Die dingen zijn gewoon erop te klikken toch en kan je er nog wel mee door de wasstraat :X ?
Gewoon er op klikken inderdaad!
Uhm ... waarom zou je er niet meer door de wasstraat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 03:20

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Was het hier dat iemand schreef dat hij de communicatie tussen de app en de buitenwereld (gedeeltelijk) had uitgevlooid? Ik kan het niet zo snel vinden in deze 63 pagina’s met berichten.... 🤭

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
hantheman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:03:
Ik zag dat wintermodus standaard bij mij was ingeschakeld.
Is dat met deze temperaturen eigenlijk nog wel nodig?
Zag dat bij mij ook aan staan en heb het maar uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:13:
Was het hier dat iemand schreef dat hij de communicatie tussen de app en de buitenwereld (gedeeltelijk) had uitgevlooid? Ik kan het niet zo snel vinden in deze 63 pagina’s met berichten.... 🤭
Cyberspin was aan het sniffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:13:
Ja. De “app” (de website https://app.kia.nl/nl/mijnkia/dashboard/ in een app-jasje) stuurt een request en krijgt dan json data terug.
Hij staat als “pinned” post, klikken op de punaise knop rechtsboven.
CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-03-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:38:
Ja. De “app” (de website app.kia.nl) stuurt een request en krijgt dan json data terug.
Oeh, en dan via domotica netjes de stroom afsluiten bij 80% of 90% om de batterij te sparen? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:42:
[...]

Oeh, en dan via domotica netjes de stroom afsluiten bij 80% of 90% om de batterij te sparen? :P
Nee die limiet kun je gewoon in de auto instellen. Er is overigens geen enkel bewijs dat laden tot 80 of 90 beter zou zijn voor de batterij (de e-Niro heeft ook eigenlijk 67kWh dus echt 100% laad je hem sowieso al niet). Het is waarschijnlijk wel beter voor je portemonnee aangezien het laatste stukje laden meer laadverlies met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:45:
Nee die limiet kun je gewoon in de auto instellen. Er is overigens geen enkel bewijs dat laden tot 80 of 90 beter zou zijn voor de batterij (de e-Niro heeft ook eigenlijk 67kWh dus echt 100% laad je hem sowieso al niet). Het is waarschijnlijk wel beter voor je portemonnee aangezien het laatste stukje laden meer laadverlies met zich meebrengt.
Waarom lees ik dat dan wel steeds in één van deze topics? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:50:
[...]

Waarom lees ik dat dan wel steeds in één van deze topics? :D
Tja, er zijn ook mensen die zeggen dat de aarde plat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Tja, er zijn ook mensen die zeggen dat de aarde plat is ;)
Heb de link gevonden:

https://pushevs.com/2018/...ging-full-versus-partial/

Alleen was mijn vraag daarbij of de 0% en 100% überhaupt gehaald kunnen worden of dat de auto zelf al marge heeft

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:38:Ja. De “app” (de website https://app.kia.nl/nl/mijnkia/dashboard/ in een app-jasje) stuurt een request en krijgt dan json data terug.
Dank je. Fijn ook dat je de link naar het bericht erbij doet, want die punaise werkt niet op een iPad. Ik kom dan gewoon helemaal bovenaan in deze draad. Dan blijft het zoeken naar de speld....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:10:
[...]

Dank je. Fijn ook dat je de link naar het bericht erbij doet, want die punaise werkt niet op een iPad. Ik kom dan gewoon helemaal bovenaan in deze draad. Dan blijft het zoeken naar de speld....
offtopic:
Vreemd, ik zit ook op een iPad te werken met Safari..
Misschien lijkt het alsof je bovenaan komt, maar je ziet het topic met enkel de pinned posts ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-03-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Idem....

Edit: oh, nog eens proberen.

Edit/2: ja, gevonden. Kende die functie nog niet. Handig rijtje met wetenswaardigheden!

[ Voor 119% gewijzigd door Hippe Lip op 06-03-2019 22:16 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:14:
Idem....

Edit: oh, nog eens proberen.

Edit/2: ja, gevonden. Kende die functie nog niet. Handig rijtje met wetenswaardigheden!
Heb net nog wat meer Posts gepind, heb alle Posts die een of meer “likes” hebben nagelopen of ze nuttig waren als naslagwerk.
Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:56:
[...]

Heb de link gevonden:

https://pushevs.com/2018/...ging-full-versus-partial/

Alleen was mijn vraag daarbij of de 0% en 100% überhaupt gehaald kunnen worden of dat de auto zelf al marge heeft
Daar kan je niet zoveel mee, dat is een test met een individuele batterij en niet een heel pack dat voorzien is van een Battery Management System met actieve koeling. Zijn daarnaast ook geen Samsung batterijen in een e-Niro maar van LG (uiteraard, batterijen hebben geen oneindige levensduur, maar qua chemische samenstelling is het de vraag hoe relevant dat onderzoek is). En een cel in een pack wordt in de praktijk niet met een constante stroom geladen en ontladen. Denk aan rijden, regenereren, laden met verschillende snelheden, verschillende temperaturen etc etc.
Wordt heel lastig om het in de praktijk te testen rekening houdend met alle factoren.
Heb nog geen overtuigend bewijs gezien als aanleiding om de laadlimiet in te stellen om de levensduur te bevorderen.

[ Voor 59% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-03-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14
smoken schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:48:
[...]

Gewoon er op klikken inderdaad!
Uhm ... waarom zou je er niet meer door de wasstraat kunnen?
Klikken is top! Thanks.

Whahahahaha, ja dat wasstraat-verhaal vroeg ik me af omdat ik net over dat wrappen zat te lezen 8)7 |:(. Mannen kunnen niet 2 dingen tegelijk :)

Volgens mij had ik gelezen dat je dan beter met de hand kan wassen of zonder wax erdoor heen moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Zit er standaard een simkaart ingewerkt voor mobiele data in de auto ? Zoals live services en app op afstand te kunnen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Vdb.tim schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:59:
Zit er standaard een simkaart ingewerkt voor mobiele data in de auto ? Zoals live services en app op afstand te kunnen gebruiken ?
Op de module zit een simkaart gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:33:
[...]
Heb nog geen overtuigend bewijs gezien als aanleiding om de laadlimiet in te stellen om de levensduur te bevorderen.
Dit gaat ook geen 15% degradatie uitmaken ofzo, maar als je de range niet nodig hebt kan het wel schelen. Hard bewijs in deze heeft niemand, want het is early days en de eerste tesla’s worden nu net 10 jaar oud. Maar dit soort statements doet mij geloven dat er wel degelijk wat te halen is als je deze auto >6 jaar wil rijden

https://mobile.twitter.co...status/448466037441179649

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:33:
Daar kan je niet zoveel mee, dat is een test met een individuele batterij en niet een heel pack dat voorzien is van een Battery Management System met actieve koeling. Zijn daarnaast ook geen Samsung batterijen in een e-Niro maar van LG (uiteraard, batterijen hebben geen oneindige levensduur, maar qua chemische samenstelling is het de vraag hoe relevant dat onderzoek is). En een cel in een pack wordt in de praktijk niet met een constante stroom geladen en ontladen. Denk aan rijden, regenereren, laden met verschillende snelheden, verschillende temperaturen etc etc.

Wordt heel lastig om het in de praktijk te testen rekening houdend met alle factoren.

Sluitend bewijs is altijd lastig, maar als er genoeg aanwijzingen zijn kan het toch interessant zijn om naar te kijken. Ik beschouw dit ook niet als sluitend bewijs, maar het triggert mij wel om te achterhalen of er meer informatie over is. Dan vind je meer aanwijzingen of gewoon meer echte onderbouwing om het te weerleggen. De gedachte is niet zo gek, telefoons hebben er ook last van bijvoorbeeld.

Ook daar zitten echter softwarematige beschermingen op om daar te verminderen of voorkomen. Daarom denk ik ook dat de 100% van je auto geen technische 100% is een dat soort trucjes. Het zou toch raar zijn als fabrikanten het erg makkelijk maken om je batterij te slopen.

Over koeling (en verwarming) dat hebben toch lang niet alle auto's? Ik dacht dat verwarmen minder vaak voor kwam en van de Leaf begreep ik dat de bescherming niet goed was of zoiets. Maar daar moet ik nog achteraan in te kijken wat dat nu precies was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 06:41

Kuo

Bij mobieltjes is het vaak na enkele jaren, dat de accu een stuk minder capaciteit heeft. Dat lijkt toch op een redelijke aanwijzing, dat het telkens opladen naar "100%" niet goed is voor de lange termijn. Voor mobieltjes is het vaak geen ramp, omdat veel mensen na een jaar of drie toch wel wat nieuwers willen. Bij een auto neem ik toch liever geen risico en laad ik bij voorkeur op tot 80%, tenzij ik echt de 100% capaciteit af en toe nodig heb voor een lange rit.

Hier zie je soortgelijke resultaten bij gedeeltelijk laden.
https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

[ Voor 15% gewijzigd door Kuo op 07-03-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 14:16
Er is toch overtuigend bewijs volgens mij. Zie hier:
https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

Kijk maar eens naar Table 3: op 100% laten van een accu voor een jaar op 25 graden betekent een verlies van 20%. Als je altijd de e-Niro tot 100% oplaadt, dan zal een significant deel van het jaar de accu op 100% staan, ergo: degradatie. Waarschijnlijk niet op dit niveau, omdat de cellen niet op een extreem hoog voltage worden opgeladen, maar voor mij genoeg reden om hier rekening mee te houden.

Ik neem dus geen risico en zet de limiet op 70 of 80 procent. Als ik eens ver weg moet zet ik de timer wel en rij meteen weg als hij op 100% zit...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1 ... 16 ... 337 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.