Eveneens goedemiddag.
Als leaserijder met een tank/laadpas+door werkgever vergoede laadpaal is overschaklen van ICE naar BEV de meest stressloze en eenvoudige keuze die er is.
Voor de levertijd moet je je niet schamen. Dat is voor de e-Niro nog iets uit het verleden. Maart 2019 onze e-Niro besteld en geleverd in januari 2020. Vandaag stonden er bij dezelfde dealer gewoon 5 in stock. Bestellen en bij wijze van spreken een week later wegrijden.
Die 200 km is geen probleem. In geen enkele modus. Bij dit weer (4°C) haal ik nog makkelijk 350-398 km met range met heat, zetelverwarming en stuurverwarming.
Een beetje dealer levert de auto 100% geladen af. Maar contacteer hem voor aflevering voor alle zekerheid tijdig op voorhand. Anders ga je ter plekke nog enkele uurtjes in de showroom naar de andere KIA modellen mogen turen.
Ik weet niet welke laadpas je kreeg van de werkgever maar onze TNM/Total (Shell) pas werd op twee jaar tijd aan geen enkele laadpaal in de Benelux geweigerd.
Onze thuislaadpaal is ook een Alfen eve SPL maar werkt zonder de laadpas (vaste kabel plug and play ingesteld).
DC50 aan de Lidl en Ikea is bv. gratis. Hoeveel laden aan de laadpalen kost is hier geen issue. Is, net zoals voorheen de tankkaart, een laadpas van de werkgever. Ik kan het nadien wel zien op de site van TNM omdat de laadpas daar is aangemeld. Maar daar gaat in de praktijk meestal zoveel tijd overheen dat ik er niet meer naar omkijk.
Betalen zonder laadpas moet ook kunnen. Niet iedereen heeft een (aangepaste) laadpas. Maar geen ervaring mee. Gewoon de laadpas niet vergeten. Je vergeet je bankpas toch ook niet?
Ik rij altijd in regen 2-3. Maar dat komt door de eerdere gewenning van de regen bij de Kona EV die harder ingrijpt dan de nogal flauwe regen van de e-Niro.
Geen carplay noch android auto dus geen ervaring mee. Gewoon op de nav van de E-Niro in combinatie met eigen verstand.
Wow-factor alleen tijdens de eerste rit. Omdat de banden het niet aankonden.
Verder een aangepaste EV rijder die zoveel mogelijk range uit zijn EV wenst te halen en dus liever gewoon meegaat met de flow.
[
Voor 49% gewijzigd door
IvoB2 op 06-01-2021 16:53
]