Dan ben ik wel benieuwd of het een standaard (woningborg) overeenkomst is - en wat er nu precies is afgesproken over wanneer de rente gaat lopen.siemenz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:44:
[...]
Nouja....
De vraag is of het zin heeft juridische bijstand hierbij te halen indien de overeenkomst nog niet getekend is. Alle punten zijn commercieel van aard namelijk.
De "normaal gesproken' renteverdoeding die pas gaat lopen bij het vervallen van de opschortende voorwaarden is namelijk ook een commercieel punt en geen juridische. Als partijen dit overeengekomen zijn dan is dit, mits de overeenkomst, getekend is bindend Dat geldt andersom ook op het moment verkoper 10k te weinig in rekening heeft gebracht.
Matched de som van de koop en aan de aanneemovereenkomst wel je totale koopsom of scheelt dat ook 10k? Of willen ze de 10k weer van de aanneemsom aftrekken? Indien het laatste dan verrekenen de aannemer en de verkoper het onderling maar...
Ik heb natuurlijk alleen mijn eigen overeenkomst in detail bestudeerd, maar ik begrijp dat bijna alle projecten met dezelfde standaard ovk's werken...?