Ik heb half januari een Aqmos BMX48 laten installeren en het werd dan
vandaag tijd om eens wat onderhoud te doen. Er zat nog een klein laagje zouttabletten in het reservoir dus mijn eerste plan was om het water inc "oude" zout eruit te gooien, het reservoir schoon te maken, harsreiniger en "nieuw" zout toe te voegen en klaar ermee.
Echter kwam ik er snel achter dat het eruit gieten van het water/zout een beetje irritant zou zijn aangezien er een opstaande rand in het reservoir zit. Aangezien ik niet zoveel aangekoekt zout zag en ik van nature lui ben dacht ik ach laat ik gewoon de harsreiniger en zout in het reservoir gooien "as is" maar al snel begon het water niveau te stijgen tot het niveau van de slangaansluiting waar het water dus uit begon te lekken.
Ik zie verder ook helemaal geen overloop en de slangaansluiting is dus niet waterdicht.
:strip_exif()/f/image/zAMEnkdR3n3BSKInF4oem7xD.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/S3yGRPZfH9TVB7j29ImHBpHv.png?f=user_large)
Dus mijn vragen:
1: Wat is de goede/beste manier om dit bij te vullen zonder dat ik de vloer daarna moet dweilen?
2: Klopt het dat de slangaansluiting niet waterdicht is/hoort te zijn?
Overigens ging de handmatige regeneratie gewoon goed, ik zie nu geen water meer in het reservoir in ieder geval niet boven het zoutniveau. Ik zal wel iets fout doen is ook mijn eerste ontharder. Verder tevreden over de installatie en werking van de ontharder alleen dit voelt een beetje contra intuïtief/onhandig.
vandaag tijd om eens wat onderhoud te doen. Er zat nog een klein laagje zouttabletten in het reservoir dus mijn eerste plan was om het water inc "oude" zout eruit te gooien, het reservoir schoon te maken, harsreiniger en "nieuw" zout toe te voegen en klaar ermee.
Echter kwam ik er snel achter dat het eruit gieten van het water/zout een beetje irritant zou zijn aangezien er een opstaande rand in het reservoir zit. Aangezien ik niet zoveel aangekoekt zout zag en ik van nature lui ben dacht ik ach laat ik gewoon de harsreiniger en zout in het reservoir gooien "as is" maar al snel begon het water niveau te stijgen tot het niveau van de slangaansluiting waar het water dus uit begon te lekken.
Ik zie verder ook helemaal geen overloop en de slangaansluiting is dus niet waterdicht.
:strip_exif()/f/image/zAMEnkdR3n3BSKInF4oem7xD.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/S3yGRPZfH9TVB7j29ImHBpHv.png?f=user_large)
Dus mijn vragen:
1: Wat is de goede/beste manier om dit bij te vullen zonder dat ik de vloer daarna moet dweilen?
2: Klopt het dat de slangaansluiting niet waterdicht is/hoort te zijn?
Overigens ging de handmatige regeneratie gewoon goed, ik zie nu geen water meer in het reservoir in ieder geval niet boven het zoutniveau. Ik zal wel iets fout doen is ook mijn eerste ontharder. Verder tevreden over de installatie en werking van de ontharder alleen dit voelt een beetje contra intuïtief/onhandig.
:strip_exif()/f/image/AH6GgUO9OVibXRiMs0MwWTGw.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/UtwQ6OoCKtOmxclV9Qnf2D3D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ftcH9jT5t3RZ6U8v5zCFJWgE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ygyAcvHg4wV5pOCgN36HzHvA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zkT4ProXr344FUwx8LRrja8W.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/a5tKyBuljVXnjhejkBv47kXh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b81BKW4EgVzUBA5Lc7QAVW2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IqVK23AwXdHDlQGdhbkz2ceT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pPXSpsJT1miJ0JxXb6v4LGtn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6fof48fyqYXQI6LawLeSY7aw.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/abnTsyLld5LDripIHiqbq5vt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MeTJE2e3ZP9EiuV6eSfeSFdl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D3me3mMZreJczpuSjBwvUVz3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yVUPR0LVPoKxThZxzLpcEiCu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8y1Y8Fb9PiGV3E6zSlnNC7ju.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/n5coJ9wF5GWNhUjYfvcCbviE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mqBrmMBMIqdjZaa5ztFuCuTf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JpxmFx0RUSbLiBWO0pCwS57N.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2DKPg4bOrJf8V2qw52monU9d.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yz0Yo4NqJnURd7OzUCDHtIYt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wMaL3E58Q0CJ2szKqPJBe0eN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zhsCVKHC3HnezAOGRHV9mW6Q.png?f=fotoalbum_large)