Ik heb wat algemene vragen, want de verschillende leveranciers lijken verschillende verhalen te vertellen, of ik begrijp het gewoon niet

.
Mijn waterverbruik is ongeveer 130m3 per jaar, dus vanuit die basis zou een BMX32 genoeg moeten zijn. Naar ik begrijp van Aqmos heeft die een capaciteit van 3200L voordat ie weer moet regeneren, wat in mijn berekening 1x per 9 dagen ofzo zou zijn, op zich prima.
Ik dacht in eerste instantie dat de ontharder ook impact zou hebben op de hoeveel L/minuut die ik door mijn kraan zou krijgen, echter Aqmos zegt dat het drukverschil minimaal is en dat je daar dus geen last van moet hebben, ongeacht de maat van de ontharder...
Als ik echter nu naar de WTR budget modellen van goedkopewaterontharders.nl dan worden daar 3 verschillende capaciteiten aangegeven. Een uitwisselingscapaciteit (lijkt in lijn te zijn met Aqmos capaciteit), maar buiten dat ook een water capaciteit en een onthardingscapaciteit. Wat betekenen deze twee getallen? Hierbij zie je dat vooral de onthardingscapaciteit groter wordt naarmate dat de cilinder groter wordt, waarom is dat? Water stroomt er toch net zo hard doorheen?
En hoe kan het dat een 8L BMX32 systeem 3200L capaciteit heeft, maar een 10L WTR budget maar 2240L?
Ben ik appels met peren aan het vergelijken?