Ik ben momenteel ook op zoek naar een waterontharder voor een verbruik van ca. 150 m³/j. Waterhardheid 6,20 dH.
Heb een offerte opgevraagd voor de Remon Deluxe Neva 12,5. Prijs = €1700,- excl. installatie. Vind het wel prijzig als ik het vergelijk met andere merken.
Remon heeft veel (standaard) opties:
- Uitgestelde regeneratie
- Ontsmettingsmodule
- Steunbed
- Dubbele bodem
- Hars met het NSF-keurmerk
- Zoutdetectiemodule
- Lekdetectiemodule
- vakantiemodus
Remon beweert overigens dat er geen groot onderhoud benodigd is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zie dat hier veel
@AQMOS producten worden aangeraden. Bij nader onderzoek kom ik uit op de AQMOS R2D2-32 (€ 499,00) met de ontsmettings- chloormodule (€ 119,00). Totaalbedrag: €618,-
Ook heb ik gekeken naar de Aquades 12.5 Liter (€855,-). Deze lijkt meer op de Remon Deluxe Neva qua opties, maar een stuk goedkoper. Wel iets duurder dan de AQMOS variant. Ik zie dit merk helemaal niet voorbij komen in dit topic. Kleine sidenote; in de handleiding van de Aquades eindigt het e-mailadres op @remon.com. Dus lijkt ook een Remon product te zijn. Vandaar dat de meeste opties ook hetzelfde lijken te zijn.
De vakantiemodus en zoutdetectiemodus lijkt me wel handig om te hebben. Onderhoud is nog wel te overzien als het makkelijk zelf kan. Dat is het extra geld niet waard.
Waterontharder komt overigens in de trapkast te staan. Dus een meterkast model is niet verplicht.
Ik ben nieuw in de wereld van waterontharders en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn de extra's het geld waard of gewoon een 'gimmick' tijdens het dagelijks gebruik?
edit:
Uiteraard 150 m³/j i.p.v. 1500 m³/j
Dank @gjcvro