Ja en nee in mijn ogen. Allereerst ligt het er een beetje aan wat de reden van het niet leveren van de DV regelaar is; als er een flink probleem mee is ben je er niet altijd beter mee af. Lijkt me overigens sterk, want in het buitenland wordt het ding nog steeds gewoon verkocht lijkt het. Tenzij het een typisch Nederlands iets is.
Verder is de Flex natuurlijk geen enkele behuizing maar bestaat uit 2 delen. Precies de reden dat ik wachtte op de Flex (praktischer qua plaatsing in mijn situatie). Wij hebben een zeer laag watergebruik; dan zou op zich de B/CMX ook prima kunnen (kleinere harsinhoud), maar de Flex/Less hebben wat dat betreft net wat meer "headroom" als je een keer wat meer water zou verbruiken. Nadeel: bij ons normale verbruik heb je dus onnodig vaak regenereren/zoutgebruik - met de DV is dat flink minder en compenseert dat prima.
Zit hier dus nog volop te overwegen:
CMX32: Voor: Regelventiel, apart zoutvat. Tegen: Kleinere hoeveelheid hars
Flex10: Voor: 10l hars, apart zoutvat, wat goedkoper. Tegen: Regelventiel, onnodig zoutgebruik
Flex10DV: Voor: 10l hars, regelventiel, apart zoutvat. Tegen: Geluid regelventiel bij regenereren, Komt-ie nog ooit? Wanneer?
Less10: Voor: 10l hars, regelventiel. Tegen: Geluid regelventiel bij regenereren, Geen apart zoutvat, voorlopig niet leverbaar