Als het geen standaard optie was, zal waarschijnlijk ook de dikte van de dekvloer (50mm>70mm) en de hoogte van de trap (+20mm) aangepast zijn. Ook zijn er dan extra berekeningen gemaakt waar jij alleen de kosten voor hebt gedragen ipv dat alle kopers een klein deeltje betalen.Jheroun schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:45:
Bij ons was het geen standaardoptie, dus het was in ons geval een individuele offerte waar waarschijnlijk 50% 'we hebben er geen zin in maar als die mensen het echt willen doen wij het voor dit bedrag wel' marge bij opgeteld is
Verwijderd
Mocht je vloerverwarming hebben op de 1e verdieping en daarbij type C ventilatie. Zorg dan dat je inderdaad een aparte thermostaat voor de bovenverdieping hebt. Anders krijg je het daar echt niet lekker warm.
Ik spreek uit ervaring.
Ik spreek uit ervaring.
Klopt inderdaad. Aanpassingen dekvloer en trap zaten er inderdaad bij. De extra berekeningen waren sowieso alleen voor ons, wij wonen in een zgn special dus de vergelijking met andere huizen ging sowieso niet.Ernemmer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:53:
[...]
Als het geen standaard optie was, zal waarschijnlijk ook de dikte van de dekvloer (50mm>70mm) en de hoogte van de trap (+20mm) aangepast zijn. Ook zijn er dan extra berekeningen gemaakt waar jij alleen de kosten voor hebt gedragen ipv dat alle kopers een klein deeltje betalen.
Het was even slikken hoor maar andere dingen die we van plan waren vielen qua kosten mee dus het maakte voor het geplande budget uiteindelijk niet uit. En geen radiatoren vind ik echt heel tof.
@Verwijderd Ja, daarom wilden wij in iedere ruimte een thermostaat. Ons vorige huis had 1 thermostaat in de woonkamer, dan kan je daar alle radiatoren (toen nog) wel heel laag zetten, je krijgt het toch niet lekker ingeregeld.
Nu is het ook nog puzzelen hoor met al die aanvoer en retourtemperatuurknoppen om het met zo laag mogelijke aanvoer op de juiste temperatuur te krijgen. Ben je klaar, wordt het -10
[ Voor 22% gewijzigd door Jheroun op 10-02-2021 16:09 ]
Met de kosten van de berekening delen bedoel ik eigen dit;Jheroun schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:03:
[...]
Klopt inderdaad. Aanpassingen dekvloer en trap zaten er inderdaad bij. De extra berekeningen waren sowieso alleen voor ons, wij wonen in een zgn special dus de vergelijking met andere huizen ging sowieso niet.
Het was even slikken hoor maar andere dingen die we van plan waren vielen qua kosten mee dus het maakte voor het geplande budget uiteindelijk niet uit. En geen radiatoren vind ik echt heel tof.
Project: 80 woningen te Plaats
12 types met 5 opties= 60 berekeningen/80 kopers = 0,75 berekening per koper
Jij neemt een aanpassing die nog niet uitgerekend is en dan betaal jij dus in totaal 1,75 berekening.
Als ik deze mail vergelijk met de communicatie tot nu toe dan vat ik dit wel op als meer dan 'we zijn ermee bezig'. Zeker ook vanwege die 2de mail dat het dus niet automatisch voor alle huizen geldt.Wolly schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:20:
[...]
In die mail is geen sprake van toegeven, het is meer een typische 'we zijn ermee bezig' mail.
@Farmerwood Goed vasthouden nu.
Maar ik zal ze nu even een aantal dagen geven om met een reactie te komen. Kan ik weer even mijn tijd aan klussen besteden. 😋
Iemand nog tips voor een zaak die voor een schappelijke prijs netwerkkabel van een merk als Belden of Draka verkoopt? Liefst 6A en minimaal cat6.
Kijk hier eensFarmerwood schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:09:
[...]
Als ik deze mail vergelijk met de communicatie tot nu toe dan vat ik dit wel op als meer dan 'we zijn ermee bezig'. Zeker ook vanwege die 2de mail dat het dus niet automatisch voor alle huizen geldt.
Maar ik zal ze nu even een aantal dagen geven om met een reactie te komen. Kan ik weer even mijn tijd aan klussen besteden. 😋
Iemand nog tips voor een zaak die voor een schappelijke prijs netwerkkabel van een merk als Belden of Draka verkoopt? Liefst 6A en minimaal cat6.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.htmlFarmerwood schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:09:
[...]
Als ik deze mail vergelijk met de communicatie tot nu toe dan vat ik dit wel op als meer dan 'we zijn ermee bezig'. Zeker ook vanwege die 2de mail dat het dus niet automatisch voor alle huizen geldt.
Als je twee per buis gaat doen, dan twee dozen kopen. Of de twin kabel; https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html (zou ik niet doen)
Denk ook aan kabeltrekkous voor het mooiste resultaat
[ Voor 13% gewijzigd door kabeltjekabel op 10-02-2021 16:52 ]
Jammer dat ze daar geen meerdere kleuren lijken te hebben. Kan handig zijn bij 2 kabels door een buis.
Gewoon een mooie Katimex trekveer mee bestellenkabeltjekabel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:51:
[...]
https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html
Als je twee per buis gaat doen, dan twee dozen kopen. Of de twin kabel; https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html (zou ik niet doen)
Denk ook aan kabeltrekkous voor het mooiste resultaat
Hebben ze dat elders wel dan (van hetzelfde merk)?feelthepower schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:27:
Jammer dat ze daar geen meerdere kleuren lijken te hebben. Kan handig zijn bij 2 kabels door een buis.
Dat wordt wel weer heel prijzigToppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:27:
[...]
Gewoon een mooie Katimex trekveer mee bestellen
Eentje van Wymefa + trekkous is een heel stuk goedkoper.
Dat is een goede vraag die ik niet in detail onderzocht heb. Op deze link lijken ze op zijn minst ook blauw te hebben:kabeltjekabel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:58:
[...]
Hebben ze dat elders wel dan (van hetzelfde merk)?
https://www.netwerkwinkel.com/Merken/Belden-m_258.html
Ah ja, maar dat niet helemaal dezelfde soort maar een duurdere LS0H variant.feelthepower schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:00:
[...]
Dat is een goede vraag die ik niet in detail onderzocht heb. Op deze link lijken ze op zijn minst ook blauw te hebben:
https://www.netwerkwinkel.com/Merken/Belden-m_258.html
Verwijderd
Zijn er hier nog meer mensen die ook géén witte muren willen? Wij zijn op zoek naar een mooie off-white of lichte kleur voor alle muren in de woonkamer. Ik was benieuwd of er hier al meer mensen over nagedacht hebben.
Over het algemeen kiest men voor witte muren met 1 accentmuur omdat het blijkbaar licht en veilig is, maar wij vinden het saai, kil en sfeerloos.
Over het algemeen kiest men voor witte muren met 1 accentmuur omdat het blijkbaar licht en veilig is, maar wij vinden het saai, kil en sfeerloos.
De meeste muren in ons huis worden Sikkens PN.00.81, dat is heel lichtgrijs. Daarnaast laten we in elke kamer één muur behangen.
Wij hebben ook een hoop met kleur en behang gedaan. Onze woonkamer is helemaal eucalyptus, met één wand in de keuken met behang. Onze slaapkamer is nacht, diepdonkerblauw, en een behangwand. De zolder is chardonnay geel, en weer een muur behang. Mijn werkkamer is kiezel grijs, en het zal jullie niet verbazen dat ook daar behang op één muur zit. Dus ons huis lijkt gelukkig niet op al die andere nieuwbouwhuizen hier in de wijk
Nee, bij jou is het hetzelfde als bij al die andere mensen die zogenaamd anders willen doenJheroun schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:38:
Wij hebben ook een hoop met kleur en behang gedaan. Onze woonkamer is helemaal eucalyptus, met één wand in de keuken met behang. Onze slaapkamer is nacht, diepdonkerblauw, en een behangwand. De zolder is chardonnay geel, en weer een muur behang. Mijn werkkamer is kiezel grijs, en het zal jullie niet verbazen dat ook daar behang op één muur zit. Dus ons huis lijkt gelukkig niet op al die andere nieuwbouwhuizen hier in de wijk
(De vraag had ook gesteld kunnen worden zonder het ik-ben-zo-goed-en-anderen-zijn-minder-toontje)
[ Voor 3% gewijzigd door Deleon78 op 10-02-2021 21:07 ]
SvMp schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:13:
[...]
De kopers in mijn project mogen ook niet kijken met corona als reden.
Dan heb ik mij daarin vergist, ik had echt het idee dat ik overal wel kijkdagen zag en nergens dat ze helemaal niets hadden maar jullie hebben/ doen hetzelfde dus mij niet genoeg ingelezenMarinos83 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:18:
Hier het zelfde, bij ons project is nog geen enkele kijkdag geweest. Dus het is zeker niet zo dat het bijna overal wel kan.
Hier nagenoeg helemaal geen witte muren. woonkamer, hal en keuken worden blauw. kinderkamers in een kleur naar eigen keuze. slaapkamer en werkkamer groen. overige ruimtes neig in naar een lichte steengrijstint. Heb helemaal niets met wit.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:55:
Zijn er hier nog meer mensen die ook géén witte muren willen? Wij zijn op zoek naar een mooie off-white of lichte kleur voor alle muren in de woonkamer. Ik was benieuwd of er hier al meer mensen over nagedacht hebben.
En de plafonds dan? Ben reuze benieuwd naar je ruimte met eucalyptus kleur, foto’s?Jheroun schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:38:
Zelfde hier. Nul kijkdagen nog. Ik krijg misschien één kijkmoment naarmate oplevering dichterbij komt.ntje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:06:
[...]
[...]
Dan heb ik mij daarin vergist, ik had echt het idee dat ik overal wel kijkdagen zag en nergens dat ze helemaal niets hadden maar jullie hebben/ doen hetzelfde dus mij niet genoeg ingelezen
Ik ben zelf heel gecharmeerd van het “rijks” kleuren gamma van sikkens. Laatst bij een maat gezien. Erg warm en modern. https://www.karwei.nl/woo...euren-toepassen-interieur
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Plafonds zijn wel gewoon wit, weet de ralkleur niet meer precies, net niet helemaal knalwit, ik meen 9010.Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:09:
[...]
En de plafonds dan? Ben reuze benieuwd naar je ruimte met eucalyptus kleur, foto’s?
ik heb niet echt een denderende overzichtsfoto van de kamer met die kleur. hier kan je wel zien hoe die zich houdt naast plafond en vloer. Eigenlijk kan je best knallen, dit groen is nog heel subtiel.
:strip_exif()/f/image/KYyxIBnNrTTfpxqm9bUFRviB.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blauw op de slaapkamer is een stuk heftiger maar da's zeker met een wit plafond gewoon niet zo knallend als je misschien zou verwachten. Maar het moet je smaak zijn natuurlijk, wij vinden het super gaaf. Schilder was iets minder enthousiast, dat blauw is niet in één laag dekkend, zijn er drie denk ik.
:strip_exif()/f/image/U2qWwP7NoGo9ycyZLFiO82bB.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben, toen we in onze huidige woning kwamen, het hele huis laten stuccen in wit met een vleugje groen erdoorheen. Dit heeft een heel fris effect en zie je eigenlijk alleen bij bepaalde lichtval.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:55:
Wij vonden wit te fel, Off-white gaf een beetje “smoezelig” effect en met grijs vonden we wat stoffig lijken.
Geen moment spijt van gehad in ieder geval!
Die tweede is erg fraai. Let wel op dat zo'n kleur op de muur al snel een stuk donkerder is dan op een staaltje.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:20:
We neigen nu naar de lange muur sikkens ON.00.26 en de rest Sikkens CN.02.67.
Beetje hotel chique effect vinden we wel nice. We hebben alleen maar hoge ramen tot aan de vloer dus we krijgen genoeg licht voor zo'n donkere kleur.
Wij hebben een dergelijke kleur een keer op de muur gedaan in de slaapkamer. Halverwege snel naar de bouwmarkt gereden om de kleur in een tint lichter te halen. Heb even de gegevens niet paraat maar zal eens zoeken.
Grappig, onze ervaring was dus precies andersomSquareOne schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:04:
[...]
Die tweede is erg fraai. Let wel op dat zo'n kleur op de muur al snel een stuk donkerder is dan op een staaltje.
Wij hebben een dergelijke kleur een keer op de muur gedaan in de slaapkamer. Halverwege snel naar de bouwmarkt gereden om de kleur in een tint lichter te halen. Heb even de gegevens niet paraat maar zal eens zoeken.
Moraal van het verhaal, ervaringen zijn persoonlijk, en overschilderen kan inderdaad ook altijd nog
[ Voor 12% gewijzigd door Jheroun op 10-02-2021 22:22 ]
@kabeltjekabel en @Toppe :
SanderVunderink is ene mij bekende zaak, maar helaas verkopen ze geen CAT6A kabels. Aangezien ik verwacht 10-15 jaar in dit huis te wonen zie ik wel meerwaarde van 6A tegenover 6 (als het prijsverschil acceptabel is natuurlijk.) Tot nu toe altijd CAT5e gelegd in de laatste paar huizen aangezien steeds van te voren duidelijk was dat we er niet lang zouden wonen en de kans dat die past net wat groter is.
Trekveer van Wymefa heb ik al (en is al heel veel gebruik inmiddels). Gisteren nog elektra mee staan trekken
Een trekkous eigenlijk nooit gemist tot nu toe.
Leuk om al die foto's van kleuren te zien. Wij moeten over 2 weken gaan verven volgens de planning, maar qua woonkamer zijn we nog steeds aan het twijfelen over de kleuren. De renovliezer doet standaard een wittint. Meerprijs voor kleur is zo hoog dat we dat beter (en liever) daarna zelf doen. Kom uit een familie waar iedereen zelf schildert.
We zijn in ieder geval niet zo 'orgineel' als we dachten met blauw, grijs, wit en een kamertje geel.

Al heb ik nog weinig blauwe keukens gezien en die komt er bij ons dan weer wel.
@Scr33x0r, ik vrees dat jij straks wat bekende beelden gaat zien als de vloeren er bij ons in liggen...
SanderVunderink is ene mij bekende zaak, maar helaas verkopen ze geen CAT6A kabels. Aangezien ik verwacht 10-15 jaar in dit huis te wonen zie ik wel meerwaarde van 6A tegenover 6 (als het prijsverschil acceptabel is natuurlijk.) Tot nu toe altijd CAT5e gelegd in de laatste paar huizen aangezien steeds van te voren duidelijk was dat we er niet lang zouden wonen en de kans dat die past net wat groter is.
Trekveer van Wymefa heb ik al (en is al heel veel gebruik inmiddels). Gisteren nog elektra mee staan trekken
Leuk om al die foto's van kleuren te zien. Wij moeten over 2 weken gaan verven volgens de planning, maar qua woonkamer zijn we nog steeds aan het twijfelen over de kleuren. De renovliezer doet standaard een wittint. Meerprijs voor kleur is zo hoog dat we dat beter (en liever) daarna zelf doen. Kom uit een familie waar iedereen zelf schildert.
We zijn in ieder geval niet zo 'orgineel' als we dachten met blauw, grijs, wit en een kamertje geel.

@Scr33x0r, ik vrees dat jij straks wat bekende beelden gaat zien als de vloeren er bij ons in liggen...
[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 11-02-2021 09:19 ]
Ik heb zelf toch maar die cat 6 genomen, omdat deze een stuk dunner is en je in woon omgeving de afscherming niet nodig is en en je ook 10Gbit kunt gebruiken bij de lengtes kabels die je in een doorsnee huis gebruikt.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:12:
CAT6A is dikker en dus wat lastiger om 2 kabels door één buis te trekken. Vraag me ook meteen af wat je wilt bereiken met 10Gbps aangezien er op dit moment niet tot nauwelijks apparatuur is die deze snelheden kunnen verwerken. Vrijwel elke betaalbare switch is gewoon gigabit, daar zit ook meteen je grootste vertrager.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:12:
Trekveer van Wymefa heb ik al (en is al heel veel gebruik inmiddels). Gisteren nog elektra mee staan trekkenEen trekkous eigenlijk nooit gemist tot nu toe.
Alle loze leidingen heb ik als 25 mm laten uitvoeren ipv 19 mm (Was 185 ipv 165 euro per loze leiding), dus ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen of kabels er doorheen gaan passen. Ik heb een redelijk idee hoe alle loze leidingen lopen en de 25-30 m haal ik misschien net met 1 of 2 van de loze leidingen.wortelsoft schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:20:
[...]
Ik heb zelf toch maar die cat 6 genomen, omdat deze een stuk dunner is en je in woon omgeving de afscherming niet nodig is en en je ook 10Gbit kunt gebruiken bij de lengtes kabels die je in een doorsnee huis gebruikt.
Andere optie is nu CAT6 erin en wellicht over een aantal jaar opnieuw investeren en dan e.e.a vervangen door glas.
Zie mijn post hierboven voor wat betreft de dikte van de kabels.Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:23:
[...]
CAT6A is dikker en dus wat lastiger om 2 kabels door één buis te trekken. Vraag me ook meteen af wat je wilt bereiken met 10Gbps aangezien er op dit moment niet tot nauwelijks apparatuur is die deze snelheden kunnen verwerken. Vrijwel elke betaalbare switch is gewoon gigabit, daar zit ook meteen je grootste vertrager.
En 1 kabel per buis is geen kabel (of was dat voor bier..?)
Ik heb een 25 tal leidingen om te bedraden, dus ik ga er vanuit dat ik heel wat honderden meters kabel ga trekken. Dus ik wil in ieder geval even een goed prijsvergelijk maken. Een switch is later goed te vervangen, maar alle kabels, keystones etc tikt ook lekker aan.
Die meerprijs komt omdat ze over het algemeen niet schilderen maar spuiten. Dat werkt prima, maar als je dan een kleur moet gaan gebruiken moet het hele apparaat schoongemaakt worden voordat en nadat er een kleur veranderd is.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:12:
We zijn in ieder geval niet zo 'orgineel' als we dachten met blauw, grijs, wit en een kamertje geel.![]()
![]()
![]()
Bij ons is alles eerst wit gespoten, daarna zijn de schilders de kleuren met rollers en kwasten gaan doen.
Als je uit een ervaren familie komt zal je het wel weten maar houdt er rekening mee dat veel kleuren niet in één keer goed dekken. Lichte kleuren als groen en geel gingen hier volgens mij wel in één keer, blauw was meer lagen. Wij hebben zelf in een vorig huis wel eens een kamer rood gehad, vonden wij na drie lagen wel mooi genoeg maar die was toen eigenlijk nog niet egaal. En dat was niet met goedkope verf ofzo.
Met 25mm is het inderdaad geen probleem.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:24:
[...]
Alle loze leidingen heb ik als 25 mm laten uitvoeren ipv 19 mm (Was 185 ipv 165 euro per loze leiding), dus ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen of kabels er doorheen gaan passen. Ik heb een redelijk idee hoe alle loze leidingen lopen en de 25-30 m haal ik misschien net met 1 of 2 van de loze leidingen.
Andere optie is nu CAT6 erin en wellicht over een aantal jaar opnieuw investeren en dan e.e.a vervangen door glas.
Wij laten de woonkamer/keuken/hal ook wit opleveren door de renovliezer. En gaan na het betrekken van de woning de uiteindelijke kleur per wand bepalen. Reden hiervoor is dat we nog een aantal meubels willen vervangen en we nog niet helemaal weten wat we willen. En ik nu nog geen (goed) zicht heb op de lichtinval etc.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:12:
We zijn in ieder geval niet zo 'orgineel' als we dachten met blauw, grijs, wit en een kamertje geel.![]()
![]()
![]()
Wel willen we richting de aard/olijf kleuren en dan een aantal wanden een vrij donkere kleur geven.
Boven laten we het ook wit opleveren en schilderen we voor het betrekken van de woning de kinderkamers en onze slaapkamer al wel op kleur.
"Onze" renovliezer doet trouwens ook enkel wit (in drie ral-kleuren). Mede door de ervaring dat vaak de kleur uiteindelijk toch anders dan verwacht uitpakt, en direct weer overgeschilderd moet worden.
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
We gaan lichtelijk off-topic, maar anderzijds vermoed ik dat vrijwel iedereen hier minimaal enkele UTP-kabels in zijn/haar nieuwbouwhuis gaat trekken...wortelsoft schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:20:
[...]
Ik heb zelf toch maar die cat 6 genomen, omdat deze een stuk dunner is en je in woon omgeving de afscherming niet nodig is en en je ook 10Gbit kunt gebruiken bij de lengtes kabels die je in een doorsnee huis gebruikt.
Belden Cat 6 F/UTP LSOH Installatiekabel doos 305m Grijs - 199.90 euro
Belden 10GXE00D Grijs F/UTP LSOH Cat6A F/UTP - DCA 305m haspel - 226.15 euro
Voor dit prijsverschil in kabel kost CAT6A me in het uiterste geval 100 euro meer als ik 4 dozen nodig zou hebben. Hoop aan 2 genoeg te hebben. Maar dan heb ik nog niet gekeken naar prijsverschil tussen bijbehorende (af)montage items.
Bij jouw voorbeelden is de Belden Cat6A kabel zelfs 0,1mm dunner dan de Cat6 kabel.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:
[...]
We gaan lichtelijk off-topic, maar anderzijds vermoed ik dat vrijwel iedereen hier minimaal enkele UTP-kabels in zijn/haar nieuwbouwhuis gaat trekken...
Cat 6 F/UTP LSOH Installatiekabel doos 305m Grijs - 199.90 euro
Belden 10GXE00D Grijs F/UTP LSOH Cat6A F/UTP - DCA 305m haspel - 226.15 euro
Voor dit prijsverschil in kabel kost CAT6A me in het uiterste geval 100 euro meer als ik 4 dozen nodig zou hebben. Hoop aan 2 genoeg te hebben. Maar dan heb ik nog niet gekeken naar prijsverschil tussen bijbehorende (af)montage items.
Deze Cat6 kabel van Belden is met 6,2mm wel dunner:
https://www.netwerkwinkel...BEL-7965E-GR-p_32157.html
Ik zocht even naar 2 vergelijkbare kabels om een eerlijke vergelijking te doen. Die 2 die ik noemde zijn beide kabels met Foil en dat maakt ze iets dikker (en duurder) dan de kabel zonder foil die jij noemt.Dey schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:54:
[...]
Bij jouw voorbeelden is de Belden Cat6A kabel zelfs 0,1mm dunner dan de Cat6 kabel.
Deze Cat6 kabel van Belden is met 6,2mm wel dunner:
https://www.netwerkwinkel...BEL-7965E-GR-p_32157.html
Je hebt ook nog de shielded kabels of zelf met foil EN shielding. Allemaal voor specifieke toepassingen handig/nuttig. Dat gaat wel net te ver voor dit topic.
Nu het toch over verf gaat. ik zie dat veel mensen het laten schilderen, maar wij gaan zelf glasvliezen en schilderen.
Voor de mensen die wel zelf schilderen. waar haal je de verf?
Wij zijn van plan de woonkamer in tranquil dawn van flexa te schilderen, maar dit wordt wellicht wel een sikkens verf gemengd in die kleur. overloop en gangen zal 9010 worden (Histor Clear komt goed uit de test), slaapkamers in verschillende grijs en groen tinten.
Iemand een goedkoop adres?
Wij zijn van plan de woonkamer in tranquil dawn van flexa te schilderen, maar dit wordt wellicht wel een sikkens verf gemengd in die kleur. overloop en gangen zal 9010 worden (Histor Clear komt goed uit de test), slaapkamers in verschillende grijs en groen tinten.
Volgens mij zijn alle door jou benoemde verfsoorten/kleuren beschikbaar bij een Gamma/Praxis/Karwei/etc.jelmerc schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:12:
Nu het toch over verf gaat. ik zie dat veel mensen het laten schilderen, maar wij gaan zelf glasvliezen en schilderen.
Komen regelmatig in de aanbieding. Ga met die aanbieding naar Hornbach en je krijgt nog eens 10% korting op de aanbiedingsprijs o.b.v. hun laagste prijs garantie ..
Op 150m²+ is dat toch weer mooi meegenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 11-02-2021 11:31 ]
Momenteel beetje afhankelijk van wat open is. Gamma, Karwei of Hornbach hier in de regio. Of een lokale speciaalzaak. We hebben vorige week e.e.a. ingeslagen bij de Gamma waar het in de aanbieding was. Maakt ook een beetje uit wat er geverfd moet worden. De buitenboel zet ik in kwalitaief betere verf dan de kinderkamer die over 2-3 jaar toch weer anders wordt.jelmerc schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:12:
Ja vandaar. aangezien veel dicht is, is een internetaanbieder ook niet raar. ik zag bijvoorbeeld op bol.com (of all places) verf goedkoper aangeboden dan de prijs die gamma met 30% korting aanbood. dus vandaar, misschien weet iemand een slim adres. hornbach is een goede tip.
Wij krijgen hopelijk in maart de sleutel, dus we houden aanbiedingen in de gaten. wij verwachten ong 400m2 te moeten schillderen (ik reken het dubbele ivm dekkend schilderen) dus het kan wel aantikken.
Wij krijgen hopelijk in maart de sleutel, dus we houden aanbiedingen in de gaten. wij verwachten ong 400m2 te moeten schillderen (ik reken het dubbele ivm dekkend schilderen) dus het kan wel aantikken.
De Hornbach laagste prijs garantie werkt ook voor internet aankopen bij Hornbach (nu met de lockdown zeker handig).jelmerc schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:29:
Ja vandaar. aangezien veel dicht is, is een internetaanbieder ook niet raar. ik zag bijvoorbeeld op bol.com (of all places) verf goedkoper aangeboden dan de prijs die gamma met 30% korting aanbood. dus vandaar, misschien weet iemand een slim adres. hornbach is een goede tip.
Houdt de folders van de grotere bouwmarkten in de gaten en stuur dit op voor de laagste prijsgarantie, als de aanbieding goedkoper is dan de basisprijs van Hornbach.
Third-party verkopers bij Bol.com doen -neem ik aan- niet mee met de prijsgarantie. Dit zijn veelal internet dozenschuivers.
Ik zet alles eerst in de primer en daarna in de latex. Als je een beide van een goeie kwaliteit neemt heb je het in één keer dekkend, gegarandeerd.jelmerc schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:29:
Check.Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:33:
Ik zet alles eerst in de primer en daarna in de latex. Als je een beide van een goeie kwaliteit neemt heb je het in één keer dekkend, gegarandeerd.
Ik moet ook bij uitzondering iets een 2de keer verven. En nog nooit 3x hoeven doen.
Hornbach laagste prijs garantie is leuk als je er kan komen trouwens. Voor mij een 25 km rijden en dat was maandag geen optie met 30-50 cm sneeuw voor de deur.. Dus daarom naar de Gamma geploegd.
[ Voor 22% gewijzigd door Farmerwood op 11-02-2021 11:41 ]
Dat is voor de leek dus in 2x dekkend (2 keer de handeling van het verven)Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:33:
[...]
Ik zet alles eerst in de primer en daarna in de latex. Als je een beide van een goeie kwaliteit neemt heb je het in één keer dekkend, gegarandeerd.
Heb laatst ook verf gekocht bij bol.com, verzendende partij was Akzo Nobel, dus zeker geen dozenschuiverSource90 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:33:
[...]
De Hornbach laagste prijs garantie werkt ook voor internet aankopen bij Hornbach (nu met de lockdown zeker handig).
Houdt de folders van de grotere bouwmarkten in de gaten en stuur dit op voor de laagste prijsgarantie, als de aanbieding goedkoper is dan de basisprijs van Hornbach.
Third-party verkopers bij Bol.com doen -neem ik aan- niet mee met de prijsgarantie. Dit zijn veelal internet dozenschuivers.
(ik snap dat niet iedere partner van bol.com een professionele partij is, maar bol.com heeft ook gewoon grote winkels als Zeeman, Perry Sport, Omoda, Akzo NObel, etc. in hun partnerportfolio zitten)
[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 11-02-2021 11:41 ]
Die zal wel mee doen danBlik1984 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Heb laatst ook verf gekocht bij bol.com, verzendende partij was Akzo Nobel, dus zeker geen dozenschuiverEn om dan om een paar euro extra korting nog naar de Hornbach te moeten rijden is me dan echt teveel gedoe (al begrijp ik dat het anders is als je 150 m2 gaat verven)
(ik snap dat niet iedere partner van bol.com een professionele partij is, maar bol.com heeft ook gewoon grote winkels als Zeeman, Perry Sport, Omoda, Akzo NObel, etc. in hun partnerportfolio zitten)
Hornbach bezorgd net als Bol.com ook thuis. Bij 500€ aan verf is die 10% extra ook weer mooi meegenomen voor de rollers
Was Akzo Nobel ook de verkopende partij dan? Ik weet dat Akzo, net zoals veel andere, wel drop shipments doen maar niet dat ze ook meteen de verkopende partij zijnBlik1984 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Heb laatst ook verf gekocht bij bol.com, verzendende partij was Akzo Nobel, dus zeker geen dozenschuiverEn om dan om een paar euro extra korting nog naar de Hornbach te moeten rijden is me dan echt teveel gedoe (al begrijp ik dat het anders is als je 150 m2 gaat verven)
Ja, onder naam van flexa.nl, verzonden vanaf rijksstraatweg 31 - sassenhem (even gekeken in mijn besteloverzicht, daar zit akzo nobel coatings)Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Was Akzo Nobel ook de verkopende partij dan? Ik weet dat Akzo, net zoals veel andere, wel drop shipments doen maar niet dat ze ook meteen de verkopende partij zijn
zie hier de info (3390 verschillende producten verkopen ze op dit moment) :
https://www.bol.com/nl/v/...orative-coatings/1339219/
[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 11-02-2021 12:19 ]
Zolang je geen 3-fase motoren in je huis hebt of 220v tegen de kabel aan ligt heeft foiled of shielded geen toegevoegde waarde.Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Ik zocht even naar 2 vergelijkbare kabels om een eerlijke vergelijking te doen. Die 2 die ik noemde zijn beide kabels met Foil en dat maakt ze iets dikker (en duurder) dan de kabel zonder foil die jij noemt.
Je hebt ook nog de shielded kabels of zelf met foil EN shielding. Allemaal voor specifieke toepassingen handig/nuttig. Dat gaat wel net te ver voor dit topic.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Alles wat ik wil hebben en hij niet verkoopt besteed ik een mailtje aan en dan verkoopt hij het opeens welFarmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:12:
Trekveer van Wymefa heb ik al (en is al heel veel gebruik inmiddels). Gisteren nog elektra mee staan trekkenEen trekkous eigenlijk nooit gemist tot nu toe.
Maar dan nog; CAT 6 doet ook 10 gbit over afstanden van een woonhuis.
Dus geen enkel probleem voor 10 gbit over CAT6Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:24:
[...]
Alle loze leidingen heb ik als 25 mm laten uitvoeren ipv 19 mm (Was 185 ipv 165 euro per loze leiding), dus ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen of kabels er doorheen gaan passen. Ik heb een redelijk idee hoe alle loze leidingen lopen en de 25-30 m haal ik misschien net met 1 of 2 van de loze leidingen.
Hoe hebben ze die 25mm buis aangesloten op je inbouwdoos dan? Zeker stukje flex 19mm er in geschoven
Ik ken geen inbouwdozen met spruit voor 25mm leiding.
[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-02-2021 16:50 ]
Ik weet dat CAT6 ook 10 gbit aan kan over afstanden die realistisch zijn in huis, maar wilde dus wel even een prijsvergelijk doen. Misschien maar een conclusie trekken uit het feit dat Sander geen CAT6A verkoopt. Dan is er te weinig vraag naar (met reden).kabeltjekabel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:49:
[...]
Dus geen enkel probleem voor 10 gbit over CAT6
Hoe hebben ze die 25mm buis aangesloten op je inbouwdoos dan? Zeker stukje flex 19mm er in geschoven?
Ik ken geen inbouwdozen met spruit voor 25mm leiding.
Ik heb ook nog geen standaard onderdelen kunnen vinden om 25 mm buis aan die inbouwdozen te krijgen. Voor zover ik het kan zien hebben ze gewoon die standaard ABB blauwe inbouwdozen ingebruikt en het gat handmatig wat groter gemaakt. De buis komt namelijk als PVC buis van 25 mm in die doos binnen zonder iets van een buisinvoerstuk. Niet de meest mooie oplossing dus, maar wel 25 mm beschikbaar.
[ Voor 2% gewijzigd door Farmerwood op 11-02-2021 17:16 . Reden: Fixed url ]
Dat is een hollewanddoos. Als je daar de spruit weglaat heb je een gigantisch ovaal gatFarmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:07:
[...]
Ik weet dat CAT6 ook 10 gbit aan kan over afstanden die realistisch zijn in huis, maar wilde dus wel even een prijsvergelijk doen. Misschien maar een conclusie trekken uit het feit dat Sander geen CAT6A verkoopt. Dan is er te weinig vraag naar (met reden).![]()
Ik heb ook nog geen standaard onderdelen kunnen vinden om 25 mm buis aan die inbouwdozen te krijgen. Voor zover ik het kan zien hebben ze gewoon die standaard ABB blauwe inbouwdozen ingebruikt en het gat handmatig wat groter gemaakt. De buis komt namelijk als PVC buis van 25 mm in die doos binnen zonder iets van een buisinvoerstuk. Niet de meest mooie oplossing dus, maar wel 25 mm beschikbaar.
Zie;

[ Voor 13% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-02-2021 17:23 ]
Had de verkeerde link gekopieerd zie ik. Fixed.kabeltjekabel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Dat is een hollewanddoos. Als je daar de spruit weglaat heb je gigantisch ovaal gat
Zie;
[Afbeelding]
Moest deze zijn: https://www.sandervunderi...r-doos-van-100-stuks.html Die lijkt in ieder geval het meest op de foto's die ik heb kunnen maken.
Zal morgen even een detailfoto maken hoe het aan elkaar zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 11-02-2021 17:18 ]
Leuke kleuren ! Wat zijn die ornamentjes die je aan het plafond hebt hangen ? Is dat zo'n Amsterdamse plint plak-strip ?Jheroun schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Plafonds zijn wel gewoon wit, weet de ralkleur niet meer precies, net niet helemaal knalwit, ik meen 9010.
ik heb niet echt een denderende overzichtsfoto van de kamer met die kleur. hier kan je wel zien hoe die zich houdt naast plafond en vloer. Eigenlijk kan je best knallen, dit groen is nog heel subtiel.
[Afbeelding]
Het blauw op de slaapkamer is een stuk heftiger maar da's zeker met een wit plafond gewoon niet zo knallend als je misschien zou verwachten. Maar het moet je smaak zijn natuurlijk, wij vinden het super gaaf. Schilder was iets minder enthousiast, dat blauw is niet in één laag dekkend, zijn er drie denk ik.
[Afbeelding]
Gedurende de tijd redelijk wat aan het lurken geweest hier.
Vandaag een kijk-dag gehad en op advies van iedereen hier veel foto's genomen van alle leidingen. Volgens de kopersbegeleider betrof het het langste project ooit dat ze heeft gedaan. Ik heb in mei 2018 de KOA getekend.
Alles zag er pico-bello uit. Even om de rest mee te laten genieten;
:strip_exif()/f/image/Aft84WwcxGbjzP6RU7824Rlu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jSw6xHkfZjJKVIgTOq3Uo4nW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OGJFhEYYZodJebcJERuGHqfk.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een kijk-dag gehad en op advies van iedereen hier veel foto's genomen van alle leidingen. Volgens de kopersbegeleider betrof het het langste project ooit dat ze heeft gedaan. Ik heb in mei 2018 de KOA getekend.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
:strip_exif()/f/image/Aft84WwcxGbjzP6RU7824Rlu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jSw6xHkfZjJKVIgTOq3Uo4nW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OGJFhEYYZodJebcJERuGHqfk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fx5uIeGO2TkiArm25KXNo3TI.jpg?f=fotoalbum_large)
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Tabel met SV tarieven geupdate;
kabeltjekabel in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
kabeltjekabel in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
Dat muurtje is 7cm dik en aan de andere kant van de muur zitten de stopcontacten lagerfonsoy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:32:
Gedurende de tijd redelijk wat aan het lurken geweest hier.
***members only***
[Afbeelding]
Ventilatie type C met inlaat in de gevel ipv de ramen?
[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-02-2021 00:28 ]
Dat is een plafondplint, die is niet geplakt maar door de stucadoor gemaakt tijdens het stucen van het plafond.vortexnl1982 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:21:
[...]
Leuke kleuren ! Wat zijn die ornamentjes die je aan het plafond hebt hangen ? Is dat zo'n Amsterdamse plint plak-strip ?
Leuk om te zien wat mensen met de kleuren doen, wij willen ook geen witte muren, maar houden plafond wel wit om het huis niet te donker te maken. Vloer waarschijnlijk een heel rustige gietvloer in lichte grijs/beige tint. Die eucalyptus bewaar ik in ieder geval even ter inspiratie! Wellicht zoiets op de lange muur en op de kleinere stukken iets donkerders als accent.Jheroun schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Plafonds zijn wel gewoon wit, weet de ralkleur niet meer precies, net niet helemaal knalwit, ik meen 9010.
Is dat veel werk ? Doen ze dat van hout ? En heb je het gedaan voor het optische of zodat je geen barsten ziet in het stuc ?Jheroun schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:26:
[...]
Dat is een plafondplint, die is niet geplakt maar door de stucadoor gemaakt tijdens het stucen van het plafond.
Goedkope versies zijn van piepschuim, duurdere van gips (vandaar de stucadoor
). Plafondplinten zijn, voor zover ik ze ken, enkel decoratief.
Roosters uit het zicht vanaf buiten, welstand/architect dingetje.kabeltjekabel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:08:
[...]
Het is een plafondlijst van stucwerk. Dat geeft een klassieke uitstraling, dat vinden wij mooi. Mooi hoeft geen nut te hebbenvortexnl1982 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:58:
[...]
Is dat veel werk ? Doen ze dat van hout ? En heb je het gedaan voor het optische of zodat je geen barsten ziet in het stuc ?
Zojuist de bestanden van mijn Fiverr-guy terug gehad. De renners ga ik dit weekend nog van hem krijgen. Hier mee kunnen we zelf wel verder aan de slag.
Voor meer info omtrent de Fiverr-guy PB
/f/image/IOWOlBHw2rbfaie37JTs2HeD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uLxuXgxCMaQmo0yyEX2y1fm6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SzPNo70DBig93Wcxs7AHawQV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P1XKweGgxZnoc8qtJtBnUbpO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i9bjQVZbI3awONdGARhCSRuj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tVrRJ2YVabWp3ABH2DwGNAY7.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ggDcE8l0UHlnNaz67H1rsj0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Let wel op dat Sketchup verschillende prijzen hanteert. Voor persoonlijk gebruik is de web versie gratis. Ik weet niet welke versie van Sketchup er gebruikt is om de woning mee in te tekenen. Wel weet ik dat je met de persoonlijke versie alle belangrijke zaken kunt doen. Zelf ga ik vooral de iPad app gebruiken zodat we door de woning kunnen lopen.
Last but not least: Zodra je de bestanden aangeleverd hebt gekregen kan je ze via Safari niet downloaden. Hij maakt er een .txt bestand van. Oplossing is Chrome gebruiken en dan het bestand via de rechtermuisknop downloaden.
Voor meer info omtrent de Fiverr-guy PB
/f/image/IOWOlBHw2rbfaie37JTs2HeD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uLxuXgxCMaQmo0yyEX2y1fm6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SzPNo70DBig93Wcxs7AHawQV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P1XKweGgxZnoc8qtJtBnUbpO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i9bjQVZbI3awONdGARhCSRuj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tVrRJ2YVabWp3ABH2DwGNAY7.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ggDcE8l0UHlnNaz67H1rsj0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Let wel op dat Sketchup verschillende prijzen hanteert. Voor persoonlijk gebruik is de web versie gratis. Ik weet niet welke versie van Sketchup er gebruikt is om de woning mee in te tekenen. Wel weet ik dat je met de persoonlijke versie alle belangrijke zaken kunt doen. Zelf ga ik vooral de iPad app gebruiken zodat we door de woning kunnen lopen.
Last but not least: Zodra je de bestanden aangeleverd hebt gekregen kan je ze via Safari niet downloaden. Hij maakt er een .txt bestand van. Oplossing is Chrome gebruiken en dan het bestand via de rechtermuisknop downloaden.
[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 12-02-2021 13:24 ]
Zou je als je tevreden bent willen delen bij wie je dat gedaan hebt (mag ook via PB)? Ik verzuip een beetje in dat Fiverr...Weet niet zo goed wie ik nu moet kiezen. Alle aanbevelingen zijn van harte welkom :-)Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:03:
[...]
Gister de opdrachtbevestiging van m’n Fiverr mannetje gekregen. Als het goed is krijg ik aankomende vrijdag alle tekeningen, renders en bron bestanden. En dat voor 27$
Hier zitten we een beetje in de wachtstand. Ruwe eerste verdiepingsvloer is gereed en we proberen zo goed als het gaat vloer- en wandafwerking uit te zoeken. Vind het nog best lastig nu ik niet overal gewoon even kan kijken.
Edit: Oh ik zie nu net je post Toppe

[ Voor 4% gewijzigd door Portulaca op 12-02-2021 12:14 ]
Over wachtstand gesproken, bij ons was "start bouw" in oktober, over een maand gaan ze eindelijk de fundering leggen
De traagheid waarmee ons project vordert is volgens mij wel redelijk uniek 
Hoe realistisch is de keuken die erin getekend is?

Ziet er goed uit, sowieso mooi ontworpen woning!Toppe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
Zojuist de bestanden van mijn Fiverr-guy terug gehad. De renners ga ik dit weekend nog van hem krijgen. Hier mee kunnen we zelf wel verder aan de slag.
Qua maatvoering volledig, qua indeling niet. Vindt ik ook niet zo heel spannend moet ik toegeven.vorkje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:19:
[...]
Ziet er goed uit, sowieso mooi ontworpen woning!Hoe realistisch is de keuken die erin getekend is?
Wat gebeurt er als je er een doekje langs haalt? Foto is niet heel scherp, maar lijkt vooral op het teflon te zitten?witterholt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:53:
Een klein jaar geleden is onze woning opgeleverd. Nu viel me tijdens het meten van de Delta-t bij de verdelers dat er roestvorming zit op het schroefdraad van de verdelers. Is dit normaal en kan dit kwaad?
[Afbeelding]
Farmerwood schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:18:
[...]
Had de verkeerde link gekopieerd zie ik. Fixed.
Moest deze zijn: https://www.sandervunderi...r-doos-van-100-stuks.html Die lijkt in ieder geval het meest op de foto's die ik heb kunnen maken.
Zal morgen even een detailfoto maken hoe het aan elkaar zit.
:strip_exif()/f/image/PgBHfDEOS2IW0dJdcVXgYqkf.jpg?f=fotoalbum_large)
@kabeltjekabel:
Idd gewoon de buis tegen de inbouwdoos gezet. Kan netter, maar 25 mm is ook wel weer prettig.
Zie je na het afwerken niks meer van ;-)Farmerwood schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:40:
[...]
[Afbeelding]
@kabeltjekabel:
Idd gewoon de buis tegen de inbouwdoos gezet. Kan netter, maar 25 mm is ook wel weer prettig.
Klopt, maar de vraag/opmerking van @kabeltjekabel was dat er bij zijn weten geen buisinvoerstukjes van 25 mm bestaan. En deze foto lijkt dat te bevestigen.Dakillerbean schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:35:
[...]
Zie je na het afwerken niks meer van ;-)
Klusupdate:
Vandaag balen dat we dit weekend een vrij strakke klusplanning hebben. Schaatsen gaat hem niet worden...
Net 80 m2 plafond geschilderd (voorstrijk) en morgen de volgende laag.
Met een beetje fantasie is het net schaatsen zullen we maar zeggen.
Ik ben er met een stukje toiletpapier overheen gegaan; er komt dan roest in het papier, maar het papier zelf is niet vochtig.Toppe schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Wat gebeurt er als je er een doekje langs haalt? Foto is niet heel scherp, maar lijkt vooral op het teflon te zitten?
Ik zou het even schoonmaken voor zover je kan en dan even kijken wat de toekomst brengt. Mogelijk is de koppeling wat vochtig geworden met het plaatsen. Zolang je geen lekkage hebt zou ik me niet teveel zorgen makenwitterholt schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:09:
[...]
Ik ben er met een stukje toiletpapier overheen gegaan; er komt dan roest in het papier, maar het papier zelf is niet vochtig.
Wij hebben eindelijk de knoop doorgehakt en getekend voor een nieuwbouwwoning. We hadden al wel plannen om de komende jaren te verhuizen i.v.m. gezinsuitbreiding en hebben nu de kans gekregen voor een vrijstaande woning in een buurt naar wens. Ik heb dit topic met veel interesse doorgelezen de afgelopen weken en zo ook veel geleerd, dus dank!
Members only: title
Inloggen
Bedankt voor je scherpe blik, zoals gewoonlijk.kabeltjekabel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:08:
[...]
Dat muurtje is 7cm dik en aan de andere kant van de muur zitten de stopcontacten lager
Dit is inderdaad wel raar, dat de stopcontacten per muurkant verschillend van hoogte zijn. Op de bouwtekening zou er horizontaal 30 cm tussen moeten zitten. Ik ga dit met het bouwteam opnemen.
Het project is inderdaad doorspekt met architectonische eisen en wensen. Maar ik had nog liever ventilatie type D gehad.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Members only:
Inloggen
Gebruik je dit ook om te koelen in de zomer? Het kan zijn dat de leiding dan vochtig wordt en gaat roesten als je de temperatuur te laag zet.witterholt schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:09:
[...]
Ik ben er met een stukje toiletpapier overheen gegaan; er komt dan roest in het papier, maar het papier zelf is niet vochtig.
Gok dat de screens ook bijdragen aan de prijs. Op onze offertes waren deze ook het duurste. Zelfs nog duurder dan de meest luxe rolluik variant die zij leverde.Hedgy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:55:
***members only***
Ha grappig... via Google dan weer op deze post terecht gekomen om te zien dat er ook andere Tweakers in hetzelfde project zitten. Hier fase 5B, jij?Source90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:09:
Zijn er hier trouwens nog meer Tweakers die naar Waterrijk Boskoop zijn verhuisd of gaan verhuizen? 😄
Zo ja, welke fase?
Klinkt een beetje als een stukje luiheid van de elektricien. Waarschijnlijk 2 WCD's op 1 leiding gezet ipv 2 losse op 30 cm van elkaar.fonsoy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:29:
[...]
Dit is inderdaad wel raar, dat de stopcontacten per muurkant verschillend van hoogte zijn. Op de bouwtekening zou er horizontaal 30 cm tussen moeten zitten. Ik ga dit met het bouwteam opnemen.
En omdat die inbouwdozen 40 of 50 mm diep zijn kunnen ze in een muur van 7 cm dik niet op dezelfde hoogte.
Als het op tekening anders staat zou ik er zeker een melding van maken, want dat is gewoon een opleverpunt en ziet er toch niet netjes uit als wcd's niet overal op dezelfde hoogte zitten.
5A hierLuuk_Luchtloper schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:42:
[...]
Ha grappig... via Google dan weer op deze post terecht gekomen om te zien dat er ook andere Tweakers in hetzelfde project zitten. Hier fase 5B, jij?
Welk stuk is 5B? Volgens mij is 6 nu in de verkoop
Snap hem nu, beetje raar ingedeeld met die 2 2^1 kap woningen nog op "het stuk van fase 5A".
https://www.waterrijkboskoop.nl/woningen/
Kwam deze trouwens tegen op Youtube, is het appartementencomplex. Ik dacht dat deze na 5A gebouwd werd, kennelijk dus eerder.
Ik stuur binnenkort een pb met wat vragen
[ Voor 61% gewijzigd door Source90 op 14-02-2021 02:15 ]
Nee, het betreft een gesloten systeem waarbij alle verdelers rechtstreeks op de cv-ketel zijn aangesloten.Wolly schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:03:
[...]
Gebruik je dit ook om te koelen in de zomer? Het kan zijn dat de leiding dan vochtig wordt en gaat roesten als je de temperatuur te laag zet.
Wij hebben dankzij vrienden nu drone beelden
Project de creek fase 2 in Heerenveen
Project de creek fase 2 in Heerenveen
Toppe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
[...]
Voor persoonlijk gebruik is de web versie gratis. Ik weet niet welke versie van Sketchup er gebruikt is om de woning mee in te tekenen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ggDcE8l0UHlnNaz67H1rsj0l.jpg?f=user_large)
Ik vermoed in ieder geval een betaalde versie, want die X-Ray functie kan ik in de gratis versie nergens vinden.
Ik heb het volledige SKP bestand ontvangen en kan dus doen en laten wat ik wil met het huisFarmerwood schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:20:
[...]
[Afbeelding]
Ik vermoed in ieder geval een betaalde versie, want die X-Ray functie kan ik in de gratis versie nergens vinden.
De webapplicatie gebruik ik alleen voor de aanpassingen (plaatsen van meubels en dergelijke). Ik sla hem daarna op via Trimble Connect om hem dan op mijn iPad/iPhone in te laden. Zodra je een nieuwe versie hebt dan moet je de oude van je mobiele apparaat verwijderen en de nieuwste versie weer downloaden. Hij slaat dus een kopie lokaal op.
Om hem dan als X-Ray te zien klik je op het brilletje en dan kan je hem daarna onder ‘FACE STYLES’ op X-Ray zetten
Om meteen maar even een paar basis tips te geven:
- Als je meubels etc gaat plaatsen, maak gebruik van layers
- Als je de binnen kant goed wilt bekijken zet dan de layer ‘buitenmuren’ uit. Als je namelijk wilt uitzoomen in je woonkamer dan ga je gewoon weer naar buiten
- Afhankelijk van de aangeleverde tekeningen zitten de kozijnen op de juiste hoogte, je hebt dus echt een goeie indruk hoe je de indeling moet/kan maken
- Maten opmeten is soms wat ingewikkeld omdat je geen optie hebt om ‘recht naar de andere kant te gaan’. Wil je dus een maat meten: zorg dat je op gelijke hoogte zit
- Ik was al enthousiast aan de slag gegaan waarna ik twee kleine ‘foutjes’ zag (2 lage, 1 hoge kast ipv 3 hoge en kastje dat iets scheef stond) en we zijn aan het proberen of ik mijn bron bestand weer kan delen zodat hij de aanpassingen kan doen. Ik kom hier nog wel even op terug zodra ik een antwoord heb
/f/image/r5bpkidk4lo1EW3ZDcx3jxJK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1aicv3rc5RQWVV8yHhnAChae.png?f=fotoalbum_large)
Één van de geleverde renders
:strip_exif()/f/image/4daMDoLoYeAtzYX60FdNLmY9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Toppe op 14-02-2021 16:11 ]
Heel gaaf.. ik werd natuurlijk getipt op dit ideeRepsect schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:05:
[...]
[...]
Wij hebben een vrij smalle woning van 480cm breed (binnenmaat) met ook een kookeiland. We hebben de kastenwand aan de zijkant van het kookeiland geplaatst, waardoor een kookeiland mogelijk werd. Een kastenwand is 60cm diep, waarmee de vrije ruimte -in de breedte- in onze keukens gelijk zijn.
[Afbeelding]
De afstanden in de breedte zijn bij ons:De ruimte tussen het kookeiland en de eettafel is prettig en zou ik niet kleiner maken. Je kan op deze manier de stoel naar achteren zetten en er toch nog achterlangs lopen. Ook hoef je op deze manier niet bang te zijn dat de stoel tegen de kastjes van het kookeiland aangeschoven worden (denk aan bezoek of kinderen).
- Muur naar kookeiland: 90cm;
- Kookeiland: 100cm;
- Kookeiland naar eettafel: 122cm;
- Eettafel: 100cm;
- Eettafel naar muur (met de eetbank er tussen): 68cm.
De ruimte tussen het kookeiland en muur (in jouw geval kastenwand) is voldoende en je kan nog net achterelkaar door lopen. Meer ruimte is natuurlijk prettig, maar is naar mijn mening ondergeschikt aan de ruimte tussen het kookeiland en de eettafel.
Verder nog een tip om de plafondlichtpunten recht boven het kookeiland en eettafel te laten maken, indien mogelijk natuurlijk.
En nog een tip dat niets met de keuken te maken heeft: Kijk of je de inblaasventielen van de WTW-unit kan verplaatsen naar boven het tv-meubel. Bij mij hangt één inblaasventiel boven de bank en dat is in de winter toch niet helemaal lekker.
- The Neo and Only -
Goedemorgen allemaal,
Aangezien ik al een tijdje aan het lurken ben in dit topic, toch maar even het e.e.a. delen.
Aangezien ik al een tijdje aan het lurken ben in dit topic, toch maar even het e.e.a. delen.
Members only:
Inloggen
Try not to become a man of success but a man of value.
Die woning lijkt qua ontwerp wel op onze woning. Weet je toevallig ook wie de architect is?St4ck3r schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:12:
Goedemorgen allemaal,
***members only***
Dat is BBHD architectenwitterholt schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Die woning lijkt qua ontwerp wel op onze woning. Weet je toevallig ook wie de architect is?
Mooie woning! Wij zitten ook bij SBB. Is er vanuit de nieuwe bewoners een WA-groep geïnitieerd (n.a.v. een kijkdag ofzo), of vanuit de kopersbegeleiding? En in welk stadium?St4ck3r schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:12:
Goedemorgen allemaal,
***members only***
Onze kopersbegeleider vanuit SBB heeft niet echt interesse om dit op te zetten, na navraag.

Jep, toevallig vanuit mijn initiatief. Ivm AVG mogen ze geen gegevens van andere kopers delen. Op mijn verzoek hebben ze via volgjewoning.nl een nieuwsbericht geplaatst met de melding dat áls mensen onderling contact willen, ze dit kenbaar kunnen maken op mijn e-mailadres. Dit gebeurde bij ons net na de tekendatum. Dat was het moment dat we ook direct op de website een account kregen namelijk.Source90 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:42:
[...]
Mooie woning! Wij zitten ook bij SBB. Is er vanuit de nieuwe bewoners een WA-groep geïnitieerd (n.a.v. een kijkdag ofzo), of vanuit de kopersbegeleiding? En in welk stadium?
Onze kopersbegeleider vanuit SBB heeft niet echt interesse om dit op te zetten, na navraag.
Ik heb een WA-groep aangemaakt en gevraagd of de kopersbegeleider de link kon delen met de andere kopers. Bijna iedereen is uiteindelijk in de groep gekomen.Source90 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:42:
[...]
Mooie woning! Wij zitten ook bij SBB. Is er vanuit de nieuwe bewoners een WA-groep geïnitieerd (n.a.v. een kijkdag ofzo), of vanuit de kopersbegeleiding? En in welk stadium?
Hier ook vergelijkbaar.
Door een bewoner was een Facebookgroep gestart en ik ben een WhatsAppgroep gestart. Bij ons is het ook via een nieuwsbrief onder de aandacht gebracht en beide groepen liepen snel vol.
Bij ons ging het via VanWonen uiteindelijk en niet via de kopersbegeleider van de aannemer.
Door een bewoner was een Facebookgroep gestart en ik ben een WhatsAppgroep gestart. Bij ons is het ook via een nieuwsbrief onder de aandacht gebracht en beide groepen liepen snel vol.
Bij ons ging het via VanWonen uiteindelijk en niet via de kopersbegeleider van de aannemer.
Wij hadden een portal waar iedereen kon aangeven of ze zich bekend wilden maken.
Tijdje geleden heb ik iedereen (in BCC) een e-mail gestuurd met een whatsapp link indien ze interesse hadden.
Inmiddels zit vrijwel iedereen in de whatsapp groep
.
De kopersbegeleider was er overigens niet blij mee, binnen de kortste keren ging het over tijdslijnen die niet officieel gecommuniceerd waren en werd de kopersbegeleider bestookt met individuele vragen. Dat proces hebben we inmiddels recht getrokken.
Tijdje geleden heb ik iedereen (in BCC) een e-mail gestuurd met een whatsapp link indien ze interesse hadden.
Inmiddels zit vrijwel iedereen in de whatsapp groep
De kopersbegeleider was er overigens niet blij mee, binnen de kortste keren ging het over tijdslijnen die niet officieel gecommuniceerd waren en werd de kopersbegeleider bestookt met individuele vragen. Dat proces hebben we inmiddels recht getrokken.
Hier nu ook een berichtje verstuurd naar de kopersbegeleider of hij een nieuwbericht wilt plaatsen met het net aangemaakte mailadres 
Gaan het zien of hij hier nu wel welwillend tegenover staat.
Gaan het zien of hij hier nu wel welwillend tegenover staat.
Het grootste voordeel vind ik de bijna "live" updates in de groupchat. Meerdere mensen (waaronder ik) komen regelmatig even kijken bij de bouw en sturen de foto's in de chat. Vooral leuk voor de nieuwe bewoners die niet om de hoek wonen. Daarbij is het rete handig om te kijken waar je eventueel bulk voordeel uit kan halen. Denk aan schuttingen, beschoeiingen etc..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2