batone schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:16:
Goedemiddag allemaal,
Mijn naam is Baton en helaas ik heb dit forum eergisteren pas ontdekt. wie weet wat ik allemaal had kunnen opsteken de afgelopen jaren.
sinds eergister ben ik bijna onafgebroken dit topic aan het doorlezen voor tips en trucs. hoewel ik pas bij pag. 54 van 639 ben, heb ik al heel wat opgestoken! ik ben ook zeker van plan alle pag echt te gaan lezen.
Ondertussen ben ik ook links naar tuinen, domotica, ontwikkelingen op de huizenmarkt, nette lan afwerking, ajax security en lucht/water warmtepomp topics tegen gekomen. dus voorlopig ben ik nog wel even zoet.
hierbij mijn allereerste bericht!
wij hebben begin deze maand een nieuwbouw woning gekocht. Omdat wij het laatste beschikbare hiuis hebben gekocht en de bouw al is begonnen hebben we weinig tot geen keus meer mbt opties en wijzigingen.
morgenochtend hebben we de afspraak staan met de aannemer en elektricien om te bespreken wat nog wel mogelijk is.
zo proberen we er de volgende dingetjes nog doorheen te krijgen:
domotica - bij elke schakelaar een blauwe draad laten bijtrekken
loze leidingen in elke ruimte, waaronder ook op plafondhoogte voor access points/evt camera beveiliging, buitengevel elektra voor veranda verlichtng/heater
hotelschakelingen in de slaapkamers
buitenkabel voor tuinverlichting en elektra punten
loze leidingen voor evt EV in de toekomst
verder twijfelen we om direct de hele woning te laten stukadoren of renovlies. hebben jullie daar advies over?
de woning is standaard voorzien vv op de begane grond, inc berging badkamers op de 1e en zolder.
morgen horen we ook of het mogelijk is om oa
vv te krijgen op de verdiepingen,
schuifpuien ipv openslaande tuin en terras deuren
het vergroten van de warmytepomp van 200 naar 300L
buitenkranen
andere dakramen dan standaard en een heleboel extra (loze) leidingen, lichtpunten etc
ik hoor graag reacties waar wij niet aan hebben gedacht en aanvullende op/aanmerkingen!