Goedenavond
vanochtend hebben we het gesprek gehad met de aannemer, daar zaten eerst de loodgieter en daarna ook de elektricien bij.
Qua loodgieterwerk is er zo goed als niks meer mogelijk omdat de vloeren al in bestelling staan, zo wilden we de badkamer in slaapkamer 2 hebben en de wc in de badkamer ipv seperaat. dat gaat dus niet.
wat wel nog lukt is een vorstvrije buitenkraan, die wordt dan vanaf de warmtepomp getrokken. (geen kruipruimte aanwezig)
ook willen we de wasmachine/droger opstelling op zolder hebben, die stond ingetekend in de berging. dat gaat met veel moeite wel lukken.
Qua elektra werk is er wel nog bijna alles mogelijk!
zo hebben we een hele rits extra loze leiding met coax en utp,
extra lichtpunten her en der met extra schakalaars
hotel schakelingen in de slaapkamers
loze leiding naar buiten voor electrisch laden tzt
grondkabel voor tuin/gevel verlichting etc op een aparte groep
wcd op aparte groep op het dakterras waarbij rekening wordt gehouden met het evt plaatsen van zonnepanelen
3 aansluitingen ccoor accesspoints op de plafonds op elke verdieping
voor domotica voorbereiding is afgesproken om ipv blauw draad op elke schakelaar te zetten, ernaast een enkele wcd met blauw draad
elektra op 2.20 aan de achtergevel voor veranda verlichting en heater etc op aparte groep
voor de zekerheid krachtstroom voor de kookplaat mocht het een zware worden.
en eentje die ik al jaren in gedachten heb en waar ik tegen mijn vrouw over zei, mochten we ooit nog eens verhuizen dan wil ik dit er zeker in hebben!
Nacht orientatie verlichting! in ons geval voor de kleine als ie snachts naar papa en mama rent en als we snachts naar het toilet moeten.
deze lichtpunten komen op de overloop (op 30 cm hoogte) van de 1e verdieping en zolder + thv van de toiletpot badkamer zodat niet het volle licht aanmoet snachts en ik dan direct klaarwakker ben.
deze kunnen dan geschakeld worden op een klok die ook de buitenverlichting aan en uit zet.
dit allemaal erg enthousiast besproken. nu eerst even afwachten op de offerte.... en dan nog eens goed kijken wat noodakelijk is, want ik heb gelezen dat deze extrat kosten flink kunnen oplopen!
overigens ben ik inmiddels op pag 101 van 641. heb ik toch iets onderschat haha. ik ga vanaf nu maar meer 'scannen' ipv echt lezen!
goeie! ga ik zeker nog even vragen!
ik heb trouwens ook gevraagd of de utp kabels CAT 6a zijn. dat is bevestigd