Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.715 views

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:53
jelmerc schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Volledig casco oplevering heeft veel nadelen en levert weinig op. Dan moet je echt van plan zijn veel geld uit te geven aan je badkamer..
Wij hebben een nieuwbouwappartement gekocht en kunnen daarom niet casco op laten leveren helaas...

Ander vraagje: als je de standaard wastafel laat opleveren en je er een duurder wastafelmeubel voor terugplaatst, dan ziet de hypotheekverstrekker het niet meer als meerwerk maar als een verbouwing, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:53
jelmerc schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:43:

Volledig casco oplevering heeft veel nadelen en levert weinig op. Dan moet je echt van plan zijn veel geld uit te geven aan je badkamer..
Wij zijn ook via UHUW. Echter wel casco laten opleveren.
Bij ons kon een voorzet muur voor de inbouwdouche uiteraard alleen bij afname inbouwdouche. Kostte bij hun echter 2.500€ en online gemiddeld 900€...

Ook wilde zij het douche scherm niet leveren wat wij voor ogen hebben en het toilet van beneden wilde zij niet hergebruiken voor boven. (Wij nemen beneden douche toilet, willen closet van beneden naar de badkamer verplaatsen).

Wel via de aannemer de leidingen op de plaats van keuze laten aanleggen. Vloerverwarming blijft ook liggen. Niet geheel casco dus.

We hebben nu bij een sanitair winkel een offerte liggen van 11.000€. Na aftrek casco minderwerk komen wij uit op 9.500€ inclusief voorzetmuur, (mooier) tegelwerk en dekvloer.

Dezelfde opties via UHUW (met standaard tegels) kwamen wij uit op €18.600..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58

ChUcKiE

Dus........

Farmerwood schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:32:
[...]
Maar aangezien ik de speakers nog moet kopen heb ik nog niks aangeschaft. Misschien krijgt vrouwlief namelijk alsnog haar zin voor een complete Sonos set en dan zijn een paar UTP-kabels voldoende.
Ik heb nu naar mijn Sonos (2 * ONE en 1 playbase) alleen 230V liggen, geen UTP. Daar wil ik wel nog wat op gaan voorbereiden, dat ik die rechtstreeks de muur in laat gaan, alleen nog even bedenken welk koppelstuk dan nodig is. En uiteraard anders maar de stekker van de Sonos (1) eraf knippen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Source90 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Bedankt! Die draagring Cinch zien er goed uit met afdekplaat! Gaat op het ideeën lijstje.
Ik heb loze leidingen laten leggen van de plek waar de tv kast met receiver komt naar de andere wand waar de rear-speakers komen.

Voor de aansluitingen gebruik ik dit soort frames, daar passen standaard keystones in: https://www.goedkopermets...btr-panduit-brandrex.html
Daar plaats ik dan diverse keystones in, bijvoorbeeld voor de speakerkabels:
https://www.onlinekabelsh...luidsprekerkabel-rood-wit
Zo heb ik keystones voor UTP, luidsprekers en RCA (voor de sub).

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:51:
Bij ons kon een voorzet muur voor de inbouwdouche uiteraard alleen bij afname inbouwdouche. Kostte bij hun echter 2.500€ en online gemiddeld 900€...
Wow en ik vond dat onze projectleverancier Filippo met 400 euro nog best veel geld vroeg...

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 09:58
Ploon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Oh goeie! Dat ik daar zelf niet opgekomen ben 8)7

[...]

Thanks! zojuist DM'ed :) Draadloze audio is een optie inderdaad, maar zelf heb ik toch liever bekabeld.
Ben jij al klaar met de keuken en badkamer trouwens?
Poeh nee, de badkamer en keuken zijn nu echt een puzzel, denk dat we beiden gewoon casco op laten leveren, en de vloerverwarmingsplannen aanpassen op wat we nu weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Source90 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Ook wilde zij het douche scherm niet leveren wat wij voor ogen hebben en het toilet van beneden wilde zij niet hergebruiken voor boven. (Wij nemen beneden douche toilet, willen closet van beneden naar de badkamer verplaatsen).

Wel via de aannemer de leidingen op de plaats van keuze laten aanleggen. Vloerverwarming blijft ook liggen. Niet geheel casco dus.

We hebben nu bij een sanitair winkel een offerte liggen van 11.000€. Na aftrek casco minderwerk komen wij uit op 9.500€ inclusief voorzetmuur, (mooier) tegelwerk en dekvloer.

Dezelfde opties via UHUW (met standaard tegels) kwamen wij uit op €18.600..
Ja. in verhouding betalen we denk ik wel teveel voor de muurtjes, maar wij zijn voor ong 5k meerwerk klaar voor de badkamer. Het is natuurlijk wat je veel geld vind. maar 10k vond ik teveel voor de badkamer.

@Mryc Dat hangt denk ik van je hypotheekverstrekker af. Wij zitten bij rabo en hebben nu een bouwdepot op een rekening staan waar ik zelf bij kan. uiteindelijk gaat het erom dat je het geld in je huis stopt en niet mee van vakantie gaat tbv de belasting en hypotheek rente aftrek.
De bank vind het belangrijk dat het bouwdepot ook resulteert in een woning die meer waard is. Die paar honderd euro zal het niet op stuklopen. Deze keuzes maak je ook vaak pas als je financiering al rond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb tbv speakers op 2 plekken in huis ringleidingen aan laten leggen, dat zijn loze leidingen die bij elkaar uitkomen (achter een versterker ofzo) in plaats van in de meterkast. In de woonkamer loopt daar speakerkabel doorheen. Op de zolder heb ik daar stroomdraad doorheen lopen omdat ik daar 4 van die ikea/sonos boekenplankspeakers op heb gehangen.

Bij die Sonos dingen had ik er ook ééntje UTP gegeven, maar in de praktijk werkt het stabieler zonder. Op twee andere plekken in huis zit er wel een UTP in en dat is kennelijk voldoende. Blijft wat ondoorzichtig hoe Sonos dat netwerk opbouwt en wat daarbij het beste werkt.

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:53
jelmerc schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:24:
[...]

@Mryc Dat hangt denk ik van je hypotheekverstrekker af. Wij zitten bij rabo en hebben nu een bouwdepot op een rekening staan waar ik zelf bij kan. uiteindelijk gaat het erom dat je het geld in je huis stopt en niet mee van vakantie gaat tbv de belasting en hypotheek rente aftrek.
De bank vind het belangrijk dat het bouwdepot ook resulteert in een woning die meer waard is. Die paar honderd euro zal het niet op stuklopen. Deze keuzes maak je ook vaak pas als je financiering al rond is.
Top! Ook bij de Rabo hier, dus dan maak ik me minder zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Farmerwood schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Wow en ik vond dat onze projectleverancier Filippo met 400 euro nog best veel geld vroeg...
jelmerc schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:24:
[...]

Ja. in verhouding betalen we denk ik wel teveel voor de muurtjes, maar wij zijn voor ong 5k meerwerk klaar voor de badkamer. Het is natuurlijk wat je veel geld vind. maar 10k vond ik teveel voor de badkamer.

Muurtje zelf kostte €250,-. Dat is niet waar wij over vielen.
Echter, de muur werd enkel geplaatst als wij de regendouche/inbouw thermostaat afnamen.

Zo gezegd, wij doorgegeven welk model wij willen: deze. (overal op internet wordt rond deze prijs gevraagd, Grohe is volgens mij het BSH van sanitair; standaard 40-50% korting op de adviesprijs..)

Zie link, €800,00. UHUW vraagt €2.500
Uiteraard snap ik dat er bij UHUW montage bij zit en er waarschijnlijk met de adviesprijs wordt gerekend, echter rechtvaardigt dat voor ons niet €1.700 meerprijs (excl. muurtje).

@jelmerc .. Hoeveel zou je terugkrijgen voor casco? Als dat ook 1.500-2.000€ is, zit je met 6-7.000 (5.000€ meerwerk +1,5-2.000 casco) niet eens zo ver van onze €9.500 (of 11k)
Als je straks (uit je vorige post) ook nog €800 voor een ander meubel uitgeeft, komt het helemaal in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 18-02-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Mryc schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Wij hebben een nieuwbouwappartement gekocht en kunnen daarom niet casco op laten leveren helaas...

Ander vraagje: als je de standaard wastafel laat opleveren en je er een duurder wastafelmeubel voor terugplaatst, dan ziet de hypotheekverstrekker het niet meer als meerwerk maar als een verbouwing, toch?
2x nieuwbouw gehad. Als de factuur maar tbv van je huis is, is dat geen probleem. De meeste hypotheekverstrekkers hebben ook wel een lijst waar je jouw bouwdepot voor mag gebruiken. Een wastafel meubel staat daar zeker op. Dus de factuur gewoon indienen en dan komt het wel goed.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Source90 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:46:
[...]

[...]

Muurtje zelf kostte €250,-. Dat is niet waar wij over vielen.
Echter, de muur werd enkel geplaatst als wij de regendouche/inbouw thermostaat afnamen.

Zo gezegd, wij doorgegeven welk model wij willen: deze. (overal op internet wordt rond deze prijs gevraagd, Grohe is volgens mij het BSH van sanitair; standaard 40-50% korting op de adviesprijs..)

Zie link, €800,00. UHUW vraagt €2.500
Uiteraard snap ik dat er bij UHUW montage bij zit en er waarschijnlijk met de adviesprijs wordt gerekend, echter rechtvaardigt dat voor ons niet €1.700 meerprijs (excl. muurtje).

@jelmerc .. Hoeveel zou je terugkrijgen voor casco? Als dat ook 1.500-2.000€ is, zit je met 6-7.000 (5.000€ meerwerk +1,5-2.000 casco) niet eens zo ver van onze €9.500 (of 11k)
Als je straks (uit je vorige post) ook nog €800 voor een ander meubel uitgeeft, komt het helemaal in de buurt.
4 jaar geleden met UHUW te maken gehad. Vond het echt schandalig wat voor prijzen ze rekenden. Toen was het ook al via internet. Nu met corona handig maar vond het toen echt schandalig. 0 service, je moet het van een plaatje uitzoeken en de hoofdprijs vragen.

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Vanmiddag hebben we de eerste kijkdag, heeft iemand nog tips waar we op moeten letten?

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Dat ligt eraan hoever de bouw gevorderd is.. Als er alleen ruwbouw staat valt er weinig om op te letten. Als ze al optielijst dingen hebben gedaan dat goed checken. Ook als ze bijvoorbeeld positie van contactdozen al uitgetekend hebben dat goed checken.

Hier vanmiddag kijkdag nummer 3 alweer.

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Buitenkant is praktisch af op de dakpannen, zonnepanelen en garagedak na.
De trappen zijn geplaatst en er zou een start gemaakt zijn met de binnenmuren.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
@Source90

Ik heb het even terug gezocht. het was 2100 voor vervallen tegelwerk en sanitair. dan ook leidingen, en wc beneden zit daar bij in.

ik heb 3750 bij betaald voor een L vormig muurtje met nis, simpele grohe regendouche, brede drain, leidingwerk tbv 2 wasbakken. En daarbij best wat omleggen leidingwerk ivm andere indeling.

Dan komt er nog een meubel in ong 800 euro en 300 euro spiegel. is de echte kosten 7000 euro. dus inderdaad 5k meerwerk. dat had ik blijkbaar in mn hoofd :)

Voor inderdaad 11k kan je dan luxere tegels en luxer materiaal hebben als je het achteraf laat doen. hebben wij er niet voor over.

• Source90
jelmerc schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:21:
@Source90

Ik heb het even terug gezocht. het was 2100 voor vervallen tegelwerk en sanitair. dan ook leidingen, en wc beneden zit daar bij in.

ik heb 3750 bij betaald voor een L vormig muurtje met nis, simpele grohe regendouche, brede drain, leidingwerk tbv 2 wasbakken. En daarbij best wat omleggen leidingwerk ivm andere indeling.

Dan komt er nog een meubel in ong 800 euro en 300 euro spiegel. is de echte kosten 7000 euro. dus inderdaad 5k meerwerk. dat had ik blijkbaar in mn hoofd :)

Voor inderdaad 11k kan je dan luxere tegels en luxer materiaal hebben als je het achteraf laat doen. hebben wij er niet voor over.
Dat scheelt inderdaad met ons project.
Wij krijgen 1.700 terug voor de badkamer. Wordt wel vloerverwarming gelegd en de leidingen blijven ook allemaal. Zelfs de elektrische radiator blijft hangen, om aan de epc norm te voldoen.

Het toilet laten wij wel door UHUW uitvoeren. Casco kregen wij daar 800€ voor terug en daar kan ik niet voor lagen Tegelen en het sanitair aanschaffen.
Standaard tegels voor de wc vinden wij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCUS
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Die inblaas van de balansventilatie valt me op, zat dat zo vanaf de basistekening? Reden waarom ik dit vraag is dat in ons nieuwbouwhuis de inblaas in het midden komt, maar retour aan voorzijde en toilet wordt verzorgd. Aan achterzijde woning is er dan weinig flow denk ik dan..
Source90 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb één loze leiding waar ik twee kabels doorheen ga trekken. Kostte mijn €145.

***members only***

Zal wel even priegelen worden (ligt ook aan je AWG/kabel dikte). Het is bij mij echter een recht stuk, heb hier een klein stukje geprobeerd met een 19mm buisje en lukte wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 17-09 09:01
Kayz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Lijkt er wel op. Ik ga die zelf op de accentmuur zetten. Het is een interessante kleur, maar hou wel rekening met voldoende lichtinval anders kan het erg donker uitvallen (van andere ervaringen). Spannend hoe het straks als groot vlak uitziet.. :o Zie: https://www.flexa.nl/nl/k...tie/denim-drift-creations
Die onderste is bijv ook denim drift.. dus ja dat klopt wel, in het donker is het een hele andere kleur dan vol in de zon.

We hebben:
- Blueberry Dream
- Denim Drift
- Oceaan

[ Voor 7% gewijzigd door Scr33x0r op 18-02-2021 21:41 ]

• Source90
BCUS schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:16:
Die inblaas van de balansventilatie valt me op, zat dat zo vanaf de basistekening? Reden waarom ik dit vraag is dat in ons nieuwbouwhuis de inblaas in het midden komt, maar retour aan voorzijde en toilet wordt verzorgd. Aan achterzijde woning is er dan weinig flow denk ik dan..

[...]
Bij ons is alle invoer aan de achtergevel (zoals op afbeelding).
Afvoer in de keuken (voorgevel) en toilet (midden woning).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jheroun schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:25:
Ik heb tbv speakers op 2 plekken in huis ringleidingen aan laten leggen, dat zijn loze leidingen die bij elkaar uitkomen (achter een versterker ofzo) in plaats van in de meterkast. In de woonkamer loopt daar speakerkabel doorheen. Op de zolder heb ik daar stroomdraad doorheen lopen omdat ik daar 4 van die ikea/sonos boekenplankspeakers op heb gehangen.

Bij die Sonos dingen had ik er ook ééntje UTP gegeven, maar in de praktijk werkt het stabieler zonder. Op twee andere plekken in huis zit er wel een UTP in en dat is kennelijk voldoende. Blijft wat ondoorzichtig hoe Sonos dat netwerk opbouwt en wat daarbij het beste werkt.
Het is inderdaad niet heel doorzichtig, maar wel goed te monitoren!

Als je naar
code:
1
http://<sonos_ip>:1400/support/review
gaat kun je de zogeheten 'network matrix' vinden. Hier kun je precies zien hoe je SonosNet is opgebouwd. Eventueel kun je dus ook kijken wat in jouw huis het beste werkt qua bekabelde SonosNet host. Als je de locatie daarvan slim uitkiest zou het in het gemiddelde woonhuis al snel dekkend moeten zijn.

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07
Scr33x0r schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Die onderste is bijv ook denim drift.. dus ja dat klopt wel, in het donker is het een hele andere kleur dan vol in de zon.

We hebben:
- Blueberry Dream
- Denim Drift
- Oceaan
Ook met de flexa kleurtester blijft het moeilijk inschatten hoe een hele muur gaat uitzien. Maar op de foto's echt een mooie kleur! Dus hopelijk komt het in die buurt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 30% gewijzigd door Kayz op 18-02-2021 22:52 . Reden: Extra foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-02-2023
Goedenavond

vanochtend hebben we het gesprek gehad met de aannemer, daar zaten eerst de loodgieter en daarna ook de elektricien bij.

Qua loodgieterwerk is er zo goed als niks meer mogelijk omdat de vloeren al in bestelling staan, zo wilden we de badkamer in slaapkamer 2 hebben en de wc in de badkamer ipv seperaat. dat gaat dus niet.

wat wel nog lukt is een vorstvrije buitenkraan, die wordt dan vanaf de warmtepomp getrokken. (geen kruipruimte aanwezig)
ook willen we de wasmachine/droger opstelling op zolder hebben, die stond ingetekend in de berging. dat gaat met veel moeite wel lukken.

Qua elektra werk is er wel nog bijna alles mogelijk!
zo hebben we een hele rits extra loze leiding met coax en utp,
extra lichtpunten her en der met extra schakalaars
hotel schakelingen in de slaapkamers
loze leiding naar buiten voor electrisch laden tzt
grondkabel voor tuin/gevel verlichting etc op een aparte groep
wcd op aparte groep op het dakterras waarbij rekening wordt gehouden met het evt plaatsen van zonnepanelen
3 aansluitingen ccoor accesspoints op de plafonds op elke verdieping
voor domotica voorbereiding is afgesproken om ipv blauw draad op elke schakelaar te zetten, ernaast een enkele wcd met blauw draad
elektra op 2.20 aan de achtergevel voor veranda verlichting en heater etc op aparte groep
voor de zekerheid krachtstroom voor de kookplaat mocht het een zware worden.

en eentje die ik al jaren in gedachten heb en waar ik tegen mijn vrouw over zei, mochten we ooit nog eens verhuizen dan wil ik dit er zeker in hebben!

Nacht orientatie verlichting! in ons geval voor de kleine als ie snachts naar papa en mama rent en als we snachts naar het toilet moeten.
deze lichtpunten komen op de overloop (op 30 cm hoogte) van de 1e verdieping en zolder + thv van de toiletpot badkamer zodat niet het volle licht aanmoet snachts en ik dan direct klaarwakker ben.
deze kunnen dan geschakeld worden op een klok die ook de buitenverlichting aan en uit zet.

dit allemaal erg enthousiast besproken. nu eerst even afwachten op de offerte.... en dan nog eens goed kijken wat noodakelijk is, want ik heb gelezen dat deze extrat kosten flink kunnen oplopen!

overigens ben ik inmiddels op pag 101 van 641. heb ik toch iets onderschat haha. ik ga vanaf nu maar meer 'scannen' ipv echt lezen!
Scuderia110 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:05:
[...]

19mm loze leidingen vragen, en zeker weten dat ze geen flex gebruiken. En loze leidingen heb je nooit genoeg, ook bijv naar de achtergevel, zolder etc. Succes in elk geval.
goeie! ga ik zeker nog even vragen!
ik heb trouwens ook gevraagd of de utp kabels CAT 6a zijn. dat is bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

Toppe

Oké ✅

Die beschadigingen zijn waarschijnlijk verdwenen als je er met een roller overheen gaat. Ik zou het even bij de aannemer aankaarten en kijken wat hun reactie is.

De overgang van wand naar muur zie je niet meer als je laat stucen of behangen. Wordt gewoon netjes afgekit.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 07:18 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Die beschadigingen zijn waarschijnlijk verdwenen als je er met een roller overheen gaat. Ik zou het even bij de aannemer aankaarten en kijken wat hun reactie is.

De overgang van wand naar muur zie je niet meer als je laat stucen of behangen. Wordt gewoon netjes afgekit.
Je gaat toch niet je net nieuwe gespackte plafond rollen? Het gaat niet om de hoek, maar 10cm boven de hoek. Als je goed kijkt zie je daar een lijn met beschadigingen.

Ik denk dat er een schilder/stukadoor met een of ander apparaat het plafond geraakt heeft bij het afwerken. Dit moeten ze gewoon oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2021 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Je gaat toch niet je net nieuwe gespackte plafond rollen? Het gaat niet om de hoek, maar 10cm boven de hoek. Als je goed kijkt zie je daar een lijn met beschadigingen.

Ik denk dat er een schilder/stukadoor met een of ander apparaat het plafond geraakt heeft bij het afwerken. Dit moeten ze gewoon oplossen.
De stippen zijn duidelijk hoor :)

En het oplossen gaat gewoon de roller zijn hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:10:
[...]

De stippen zijn duidelijk hoor :)

En het oplossen gaat gewoon de roller zijn hoor :)
Bedankt voor jullie reacties. Het plafond was inderdaad klaar bij oplevering, dus het is jammer dat ik daar nu weer reparaties op uit moet gaan voeren. Ik ga het sowieso even aangeven bij de stucadoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een roller is niet de oplossing. Dat ga je namelijk altijd zien. Een beetje aannemer laat de spackspuiter even langs komen om het te fixen, al dan niet met speciale spuitbus of even opnieuw een stukje eroverheen spuiten... ze hebben daar wel trucjes voor. Ik heb dit namelijk ook gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:57
NeoFoX schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Thanks.. dat zijn best wel veel gaatjes; ik zal eens kijken of het nog ergens ander te verkrijgen is. Hoe breed zijn eigenlijk de metalen 'strips'? Ik zie wel op de site van Hoagard dat het 2 mm dik is, maar de breedte xx? 10, 15 of 20mm ... Hoor graag, thanks.
Die strips zijn ongeveer 14mm breed.
Heb dat nooit durven uitproberen, ben toch bang dat het stucwerk beschadigd of verkleurd is op het moment dat je het eraf trekt. Heb jij daar ervaring mee?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Repsect schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Die strips zijn ongeveer 14mm breed.

[...]

Heb dat nooit durven uitproberen, ben toch bang dat het stucwerk beschadigd of verkleurd is op het moment dat je het eraf trekt. Heb jij daar ervaring mee?
Wij hebben van die Hexagon foto schilderen van herinneringenoplinnen.nl die hier mee vast geplakt zitten. In dit geval op spachtelputz, kans dat je wat beschadigd is vrij klein omdat er niet heel veel plak kracht op zit.

Bij stucwerk zou ik me eerder zorgen maken over een vettige plek die achter kan blijven zodra je ze los haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
Mijn badkamer wordt standaard betegeld tot hoogte van 2.25m heb er niet aan gedacht om tot plafond te laten betegelen. Zit nu te denken aan iets leuks met behang voor de bovenkant. Heb gelezen dat bepaald vliesbehang tegenwoordig geschikt is voor de badkamer. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10
Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:13:
Mijn badkamer wordt standaard betegeld tot hoogte van 2.25m heb er niet aan gedacht om tot plafond te laten betegelen. Zit nu te denken aan iets leuks met behang voor de bovenkant. Heb gelezen dat bepaald vliesbehang tegenwoordig geschikt is voor de badkamer. Iemand ervaring?
Wordt het daarboven niet afgewerkt met spackspuitwerk? En bedoel je echt 2,25m (en niet 1,25m)? Vreemd om de laatste 30cm niet mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
MarcoC schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Wordt het daarboven niet afgewerkt met spackspuitwerk? En bedoel je echt 2,25m (en niet 1,25m)? Vreemde om de laatste 30cm niet mee te pakken.
Sorry ik bedoelde 2.10m en inderdaad spack lees ik nu. Vind ik 3x niks.. ga maandag maar bellen en smeken of het toch niet mogelijk is tot plafond te tegelen. Ze gaan vast een of ander toeslag rekenen omdat ik ver voorbij de sluitingsdatum zit, aan de andere kant slaat het nergens op want de muren van het huis staan niet eens :S wilde ze eigenlijk niks meer vragen. Helemaal klaar met dat gesmeek.

[ Voor 5% gewijzigd door Yaa87 op 19-02-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:13:
Zou toch nog kijken of je er een tegel boven kan laten plakken. Bij ons was het ook tot 225 en hierboven spack. Wie verzint zoiets vraag je dan af. Tegel erboven plakken was volgens mij bij ons iets van 300 euro. Denk dat wanneer je spack hebt wat gebruikelijk is op bakamers je er niet over kan behangen. Zou dan eerder overwegen om niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Heeft iemand ervaring met tegelen over bestaande badkamer muurtegels? Is dat makkelijk of doen tegelzetter dat eigenlijk liever niet? Ik krijg standaard muurtegels uit het project maar wil graag wat anders erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:22:
Heeft iemand ervaring met tegelen over bestaande badkamer muurtegels? Is dat makkelijk of doen tegelzetter dat eigenlijk liever niet? Ik krijg standaard muurtegels uit het project maar wil graag wat anders erop.
Zolang de huidige tegels goed vast zitten kan het prima met een goede voorstrijk. Eurocol 051 bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Zolang de huidige tegels goed vast zitten kan het prima met een goede voorstrijk. Eurocol 051 bijvoorbeeld :)
Thanks! De tegelboer van het project is zo belachelijk duur dat ik waarschijnlijk goedkoper uit ben nu ik de standaardtegels neem en achteraf overal overheen laat tegelen. Nu ik erachter ben dat ze niet eens tot het plafond betegelen en een deel spack wordt wil ik dit al helemaal doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Thanks! De tegelboer van het project is zo belachelijk duur dat ik waarschijnlijk goedkoper uit ben nu ik de standaardtegels neem en achteraf overal overheen laat tegelen. Nu ik erachter ben dat ze niet eens tot het plafond betegelen en een deel spack wordt wil ik dit al helemaal doorzetten.
Maar je laat alleen de wand opnieuw betegelen? Hou namelijk wel rekening met je drukplaat van de WC, diepte van je kranen, tegelprofielen, etc.

En wat is duur? Gaat hij bijvoorbeeld het Rubi DLS systeem gebruiken dan gaat de prijs omhoog, maar ook de kwaliteit van je afwerking.

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Maar je laat alleen de wand opnieuw betegelen? Hou namelijk wel rekening met je drukplaat van de WC, diepte van je kranen, tegelprofielen, etc.
Oh daar had ik niet aan gedacht. Dus het kan niet zo makkelijk als ik denk? Volgens mij bestaan er wel zoiets als extra dunne tegels maar die zijn weer aan de prijs. Ik ga kijken of het kan anders moet ik de lelijke tegels maar accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Oh daar had ik niet aan gedacht. Dus het kan niet zo makkelijk als ik denk? Volgens mij bestaan er wel zoiets als extra dunne tegels maar die zijn weer aan de prijs. Ik ga kijken of het kan anders moet ik de lelijke tegels maar accepteren.
Een dunne tegel is 5mm, dan krijg je nog mm’tje voorstrijk er op en wat lijm. Zit je alsnog weer op een cm er bij.

Daarbij zit je straks wel met een uitdaging als blijkt dat er een lekkage zit. De aannemer zal dat namelijk herstellen maar is niet verantwoordelijk voor die extra tegel laag.

Concreet: wat betaal je meer dan voor een andere tegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:18
Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon kiezen voor één accentmuur in een leuk kleurtje. Dat maakt het wellicht wat draaglijker qua budget.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon kiezen voor één accentmuur in een leuk kleurtje. Dat maakt het wellicht wat draaglijker qua budget.
Tegelverf is niet zo duur :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7wSVpu5sQAP25qXk_uLEZX7wwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owHueZZQptwInQXza5TpNzpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SquareOne
Best knap gedaan met die vloertegels :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Een dunne tegel is 5mm, dan krijg je nog mm’tje voorstrijk er op en wat lijm. Zit je alsnog weer op een cm er bij.

Daarbij zit je straks wel met een uitdaging als blijkt dat er een lekkage zit. De aannemer zal dat namelijk herstellen maar is niet verantwoordelijk voor die extra tegel laag.

Concreet: wat betaal je meer dan voor een andere tegel?
Ze vragen snel €80 per m2 en daar komen nog de kosten voor het leggen bij. Dat is wat ze hebben gerekend voor de vloertegel die ik heb genomen van de projecttegelboer, dezelfde tegels kosten online €25. Ik had de vloertegel bij ze genomen ivm de vloerverwarming. Ik lees nu ergens dat een extra laag keramische tegel bovenop een bestaande vloertegel plaatsen niet nadelig is voor de werking, vraag me af of dat waar is.

Vanwege de hoge prijs wilde ik gewoon de standaards wandtegels accepteren maar nu lees ik dat dit niet tot het plafond komt. Daarom mijn overweging om dan maar overheen te tegelen. Ik lees trouwens op een andere site dat er verleningstukken zijn voor de aansluitingen dus misschien is dat geen big deal.

De reden dat ik geen casco heb genomen is omdat je vaak nog duurder uit bent en ik wil na oplevering binnen een dag of twee verhuizen.

Als je alleen de wandtegels goed laat doen is de kans op lekkage toch minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Ik wil graag marmerlook.. dat gaat lastig met verf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Ze vragen snel €80 per m2 en daar komen nog de kosten voor het leggen bij dat is wat ze hebben gerekend voor de vloertegel die ik heb genomen van de projecttegelboer, dezelfde tegels kosten online €25. Ik had de vloertegel bij ze genomen ivm de vloerverwarming. Ik lees nu ergens dat een extra laag keramische tegel bovenop een bestaande vloertegel plaatsen niet nadelig is voor de werking, vraag me af of dat waar is.

Vanwege de hoge prijs wilde ik gewoon de standaards wandtegels accepteren maar nu lees ik dat dit niet tot her plafond komt. Daarom mijn overweging om dan maar overheen te tegelen. Ik lees trouwens of een andere site dat er verleningstukken zijn voor de aansluitingen dus misschien is dat geen big deal.

De reden dat ik geen casco heb genomen is omdat je vaak nog duurder uit bent en ik wil na oplevering binnen een dag of twee verhuizen.

Als je alleen de wandtegels goed laat doen is de kans op lekkage toch minimaal?
Ik wordt niet echt wijs uit je verhaal, welke prijs heb je van ze gekregen voor een andere wand tegel? Je kan een wand en vloer tegel niet met elkaar vergelijken, dus doe dat dan ook niet.

Dat jij dezelfde tegel online voor €25 tegen komt kan verschillende dingen betekenen:
- Het is niet de zelfde tegel.
- Je projectleverancier hanteert de adviesverkoopprijs en jij hebt niet onderhandeld.
- Het is een afgekeurde batch/niet alle tegels uit de zelfde batch.

De laatste optie lijkt me niet het meest voor de hand liggend, de eerste twee wel.

Nogmaals: Als je geen offerte hebt gekregen voor andere tegels dan kan je ook niet concluderen dat iets duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik wordt niet echt wijs uit je verhaal, welke prijs heb je van ze gekregen voor een andere wand tegel? Je kan een wand en vloer tegel niet met elkaar vergelijken, dus doe dat dan ook niet.

Dat jij dezelfde tegel online voor €25 tegen komt kan verschillende dingen betekenen:
- Je projectleverancier hanteert de adviesverkoopprijs en jij hebt niet onderhandeld.

De laatste optie lijkt me niet het meest voor de hand liggend, de eerste twee wel.

Nogmaals: Als je geen offerte hebt gekregen voor andere tegels dan kan je ook niet concluderen dat iets duur is.
Optie 2 lijkt me het meest waarschijnlijk, met een kleine nuance: Projectleverancier hanteert adviesprijs, daar valt niet over te onderhandelen

(dat is bij ons van toepassing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:19:
[...]

De vloertegel die ik bij ze had genomen was ook geschikt voor een wand dus ik neem aan dat de prijs gelijk blijft? Of wordt de prijs opeens anders als je het tegen de muur zet ipv de vloer?

Ik snap ook wel waarom een internet aanbieder goedkoper is. Ze hebben vaak geen winkel met personeel bijvoorbeeld. Ik wil gewoon niks meer te maken hebben met de projecttegelboer ik werd niet goed geholpen en ze waren totaal niet transparant over hun prijzen. Als ik vroeg hoeveel een tegelkost per m2 kreeg ik als antwoord dat ze eerst een offerte moest maken. Kon me niet eens fatsoenlijk oriënteren in de winkel op basis van mijn budget. Dan ga ik liever naar een online winkel die gewoon transparant zijn. Ik houd niet van dat schimmige gedoe.

Tips voor het tegelen over bestaande regels zijn welkom. Weet iemand iets over over de verlengstukken die nodig zijn voor de aansluitingen van het sanitair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaa87
SquareOne schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Optie 2 lijkt me het meest waarschijnlijk, met een kleine nuance: Projectleverancier hanteert adviesprijs, daar valt niet over te onderhandelen

(dat is bij ons van toepassing)
Ha hoe kun je onderhandelen als ze vaag doen over de prijs? Voelde me net een armoedige in die winkel die telkens vroeg hoeveel iets kost alsof dat geen belangrijke factor is. Het feit dat er nergens een prijskaartje hing hwas eigenlijk en teken dat ik hard moest wegrennen, helaas niet gedaan. Eén van onze buren kreeg ook een offerte van 10k voor haar tegels, totale verrassing omdat zij ook niet te horen kregen wat de prijs per m2 is en je dan vooraf al een berekening kunt maken. Alleen Tegels zonder leggen voor 10k stelt voor sommige mensen met een ruim budget misschien niks voor maar dat is niet voor iedereen het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Ha hoe kun je onderhandelen als ze vaag doen over de prijs? Voelde me net een armoedige in die winkel die telkens vroeg hoeveel iets kost alsof dat geen belangrijke factor is. Het feit dat er nergens een prijskaartje hing hwas eigenlijk en teken dat ik hard moest wegrennen, helaas niet gedaan. Eén van onze buren kreeg ook een offerte van 10k voor haar tegels, totale verrassing omdat zij ook niet te horen kregen wat de prijs per m2 is en je dan vooraf al een berekening kunt maken. Alleen Tegels zonder leggen voor 10k stelt voor sommige mensen met een ruim budget misschien niks voor maar dat is niet voor iedereen het geval.
Als ze al prijzen zouden communiceren dan zijn dit kale m2 prijzen. Die 10K bevat ook nog snij verlies, tegelstrips, lijm, voeg, DLS, afvoeren etc.

Ik denk dat casco in dit geval makkelijker en goedkoper was geweest.

Wij zijn ook bij de project leverancier geweest en die heeft geluisterd naar wat we willen zonder direct een budget mee te krijgen. Aan het eind van het gesprek wel tekeningen gehad maar nog geen prijs. Ik heb die vorige week gekregen en gaan we volgende week bespreken.

Werd dinsdag gebeld wat ik er van vond, aangegeven dat ik de vloer erg prijzig vindt en toen werd er al meteen aangegeven "Daar gaan we uit komen hoor, daarom plannen we altijd een tweede afspraak". Ga je zo akkoord dan verdienen ze er alleen nog meer aan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:43:
[...]

De vloertegel die ik bij ze had genomen was ook geschikt voor een wand dus ik neem aan dat de prijs gelijk blijft? Of wordt de prijs opeens anders als je het tegen de muur zet ipv de vloer?

Ik snap ook wel waarom een internet aanbieder goedkoper is. Ze hebben vaak geen winkel met personeel bijvoorbeeld. Ik wil gewoon niks meer te maken hebben met de projecttegelboer ik werd niet goed geholpen en ze waren totaal niet transparant over hun prijzen. Als ik vroeg hoeveel een tegelkost per m2 kreeg ik als antwoord dat ze eerst een offerte moest maken. Kon me niet eens fatsoenlijk oriënteren in de winkel op basis van mijn budget. Dan ga ik liever naar een online winkel die gewoon transparant zijn. Ik houd niet van dat schimmige gedoe.

Tips voor het tegelen over bestaande regels zijn welkom. Weet iemand iets over over de verlengstukken die nodig zijn voor de aansluitingen van het sanitair?
Prijs van vloer of wand tegelen kan verschillen ja.

Maar wat wil je weten van die verlengstukken? Als je laat regelen is dat het ‘probleem’ voor je tegelzetter lijkt me :)

De verleng stukken van je kranen zijn er in verschillende diameters en lengtes, dat is echt geen probleem.

Je drukplaat voor je toilet zal wat lastiger worden, zeker niet onmogelijk.

Je tegelstrips moet je opnieuw kopen, over de bestaande tegel je gewoon heen.

De keus om je vloer tegel wel te laten leggen is de juiste geweest omdat je anders weer met je put/drain zit.

Al met al: De keuze is reuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:05:
[...]

Als ze al prijzen zouden communiceren dan zijn dit kale m2 prijzen. Die 10K bevat ook nog snij verlies, tegelstrips, lijm, voeg, DLS, afvoeren etc.

Ik denk dat casco in dit geval makkelijker en goedkoper was geweest.

Wij zijn ook bij de project leverancier geweest en die heeft geluisterd naar wat we willen zonder direct een budget mee te krijgen. Aan het eind van het gesprek wel tekeningen gehad maar nog geen prijs. Ik heb die vorige week gekregen en gaan we volgende week bespreken.

Werd dinsdag gebeld wat ik er van vond, aangegeven dat ik de vloer erg prijzig vindt en toen werd er al meteen aangegeven "Daar gaan we uit komen hoor, daarom plannen we altijd een tweede afspraak". Ga je zo akkoord dan verdienen ze er alleen nog meer aan :)
Ik heb het ook over de kale m2. Emh ja ik weet ook wel wat voor badkamer ik eigenlijk zou willen
als geld geen issue was. Ik weet ook dat m'n budget niet toereikend is daarvoor. Dus een gesprek over mijn wensen zonder budget mee te nemen vind ik vrij zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Prijs van vloer of wand tegelen kan verschillen ja.

Maar wat wil je weten van die verlengstukken? Als je laat regelen is dat het ‘probleem’ voor je tegelzetter lijkt me :)

De verleng stukken van je kranen zijn er in verschillende diameters en lengtes, dat is echt geen probleem.

Je drukplaat voor je toilet zal wat lastiger worden, zeker niet onmogelijk.

Je tegelstrips moet je opnieuw kopen, over de bestaande tegel je gewoon heen.

De keus om je vloer tegel wel te laten leggen is de juiste geweest omdat je anders weer met je put/drain zit.

Al met al: De keuze is reuze :)
Geen onoverkomelijk obstakels dus. Fijn om te horen. Ik word nu al blij bij de gedachte dat ik nieuwe wandtegels kan gaan kiezen..en dan wel voor internet dumpprijzen :P

Ondanks de prijs ben ik blij met de keuze om de vloertegels die ik eigenlijk wilde toch wel bij de projecttegelboer te nemen. Over de put drain gesproken... Ik heb zo'n easy drain. Ik hoop dat ze het niet tegen de muur aanzetten dan wordt de wand opnieuw betegelen alsnog onhandig. Maar ik neem aan dat ze de drain op de muur iets van de wand af doen. Dat is bij mijn huidige huurwoning ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Ik heb het ook over de kale m2. Emh ja ik weet ook wel wat voor badkamer ik eigenlijk zou willen
als geld geen issue was. Ik weet ook dat m'n budget niet toereikend is daarvoor. Dus een gesprek over mijn wensen zonder budget mee te nemen vind ik vrij zinloos.
Wellicht dat je een slechte verkoper hebt gehad, dat is dan erg balen.

Wij hadden twee vloer tegels uitgezocht: A voor €45 de meter en B voor €60 de meter.

Onder aan de streep is het verschil te verwaarlozen.

Tegel A: goedkoper maar niet 100% haaks en 100% vlak
Tegel B: duurder maar wel 100% haaks en 100% vlak

Uiteindelijk scheelde het ons iets van €6/€7 per vierkante meter wat tegel B duurder was, dat is dan zelfs inclusief DLS wat ze bij tegel A niet zouden toepassen. Niet omdat ze niet wouden, maar omdat het resultaat er gewoon niet mooier op werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Geen onoverkomelijk obstakels dus. Fijn om te horen. Ik word nu al blij bij de gedachte dat ik nieuwe wandtegels kan gaan kiezen..en dan wel voor internet dumpprijzen :P

Ondanks de prijs ben ik blij met de keuze om de vloertegels die ik eigenlijk wilde toch wel bij de projecttegelboer te nemen. Over de put drain gesproken... Ik heb zo'n easy drain. Ik hoop dat ze het niet tegen de muur aanzetten dan wordt de wand opnieuw betegelen alsnog onhandig. Maar ik neem aan dat ze de drain op de muur ieta van de wand af doen. Dat is bij mijn huidige huurwoning ook zo.
Als je zelf gaat tegelen: veel plezier met uitzoeken, kan echt leuk zijn! Zorg wel dat je vloer goed afgeplakt is. Vooral niet druppen met je voorstrijk, krijg je er amper vanaf :)

Laat je tegelen? Betrek je tegelaar er bij! Sommige werken alleen met tegels van een bepaalde (hun!) leverancier. Vaak krijg jij iets korting op je tegels en zij op hun verbruiksmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Als je zelf gaat tegelen: veel plezier met uitzoeken, kan echt leuk zijn! Zorg wel dat je vloer goed afgeplakt is. Vooral niet druppen met je voorstrijk, krijg je er amper vanaf :)

Laat je tegelen? Betrek je tegelaar er bij! Sommige werken alleen met tegels van een bepaalde (hun!) leverancier. Vaak krijg jij iets korting op je tegels en zij op hun verbruiksmateriaal.
Haha nee ik ga sowieso niks zelf tegelen. Ik zoek een professional. Als ze zelf de tegels willen regelen vind ik het prima. Ik ga misschien gelijk ook de tegels van de wc laten overtegelen. De voorzetwand waar de wc tegenaan zit kan ik gewoon de witte tegel laten dan heb je geen gedoe met drukkknop en is het gelijk een 'look', alsof ik het zo had bedacht van tevoren 😂. Ik heb een zwarte wc en drukknop dus als de achtergrond van de voorzetwand wit blijft is dat eigenlijk wel mooi. Geldt ook voor de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afgelopen week een prettig gesprek gehad met onze aannemer die ook direct ons koop begeleidt voor onze tweekapper in het pittoreske

Members only:

Wel grappig, het is gewoon één van de werknemers van die aannemer en normaliter bouwen ze geen projecten.

We merkten meteen dat het allemaal wat kleinschaliger en directer was. Dit kan zo z'n voordelen hebben denk ik, aangezien ze niet volgens een typisch afvinklijstje lijken te werken. Ook konden we gewoon zelf even contact opnemen met de sanitairboer in de buurt. Ben benieuwd of die prijzen dan wat schappelijker zijn dan zo'n massaal instituut als uhuw / volgjewoning etc.

Mocht iemand nog ervaring hebben met zo'n soort situatie en daar verdere positieve en/of negatieve ervaringen over delen, dan houden we ons aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 20:37

epic_gram

undercover moderator

ik ben ook van plan om een nieuwbouwhuis te bouwen, alleen ik zit met de grond... Hoe zijn jullie aan grond gekomen en hebben jullie eventueel tips?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
epic_gram schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:59:
ik ben ook van plan om een nieuwbouwhuis te bouwen, alleen ik zit met de grond... Hoe zijn jullie aan grond gekomen en hebben jullie eventueel tips?
Dit topic gaat over projectbouw, jij moet ffe hier kijken: Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
finsdefis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:53:
Afgelopen week een prettig gesprek gehad met onze aannemer die ook direct ons koop begeleidt voor onze tweekapper in het pittoreske

***members only***

Wel grappig, het is gewoon één van de werknemers van die aannemer en normaliter bouwen ze geen projecten.

We merkten meteen dat het allemaal wat kleinschaliger en directer was. Dit kan zo z'n voordelen hebben denk ik, aangezien ze niet volgens een typisch afvinklijstje lijken te werken. Ook konden we gewoon zelf even contact opnemen met de sanitairboer in de buurt. Ben benieuwd of die prijzen dan wat schappelijker zijn dan zo'n massaal instituut als uhuw / volgjewoning etc.

Mocht iemand nog ervaring hebben met zo'n soort situatie en daar verdere positieve en/of negatieve ervaringen over delen, dan houden we ons aanbevolen.
Ik heb ook met een kleine projectontwikkelaar te maken. Met een "baas" en een werknemer, die alle contacten doet. Prijzen van meerwerk zijn naar mijn idee niet lager dan gebruikelijk. Wel kan er heel veel, en is geen huis in het project hetzelfde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Portulaca
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb inmiddels ook een 3D model en renders van Fiverr terug en ben echt zeer tevreden. Ik weet zeker dat ik dit niet zo mooi voor elkaar had kunnen krijgen. Render hieronder is een beetje vanuit een rare hoek maar dat was ons verzoek :) we hadden vanuit de bouwer alleen een render van voren en wilden juist graag de hoek zien.

Komende tijd ga ik er verder mee aan de slag om te zien of het lukt om het zelf in te richten (de keuken zit er wel al in), de tuin te doen etc. Maar het is al zo fijn dat de basis er is en je gewoon even door het huis kunt 'lopen'! Echt een aanrader. _/-\o_ heel veel dank voor jullie tip, anders had ik dit nooit gevonden!

Kosten waren overigens €25 O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esOfuu6B5_HoP00u823U5fu8xwo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ECPRdXXKkRvTwDM9bHGuliY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj-GJL_l3HWOKFmJzS8sAgGeAeY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5brVncwinhelvACxhMqcyCcZ.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Portulaca schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:36:
Ik heb inmiddels ook een 3D model en renders van Fiverr terug en ben echt zeer tevreden. Ik weet zeker dat ik dit niet zo mooi voor elkaar had kunnen krijgen. Render hieronder is een beetje vanuit een rare hoek maar dat was ons verzoek :) we hadden vanuit de bouwer alleen een render van voren en wilden juist graag de hoek zien.

Komende tijd ga ik er verder mee aan de slag om te zien of het lukt om het zelf in te richten (de keuken zit er wel al in), de tuin te doen etc. Maar het is al zo fijn dat de basis er is en je gewoon even door het huis kunt 'lopen'! Echt een aanrader. _/-\o_ heel veel dank voor jullie tip, anders had ik dit nooit gevonden!

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi! nu heeft die tijd om met mijn model te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

SquareOne schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Mooi! nu heeft die tijd om met mijn model te beginnen :P
Kunnen jullie deze persoon mij DM-en? Ik heb ook interesse! O+

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
HellBeast schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Will do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HellBeast schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Als het de bekende is dan ben je ondertussen pas in April aan de beurt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Portulaca schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:36:

[Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Ian heeft weer goed werk geleverd :9

Wat mij vooral een beetje tegen valt is het feit dat je alleen gebruik kan maken van de web versie. Hierdoor moet je met regelmaat wel wachten tot hij klaar is met denken.

Nu de ergste druk er af is, de persoon die dit doet is Ian Stadthouders.

Op dit moment zit hij vol tot 10 maart, maar dit gaat nog wel wat verder oplopen na deze post ben ik bang :)

Als jullie contact opnemen, zeg dan dat je via Toppe89 komt, hij neemt je dan op in de planning en zal je contacten zodra je aan de beurt komt. En nee, ik krijg er niets voor, behalve een rekening voor alles wat hij voor mij tekent :+

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:09
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Nice! Ian heeft weer goed werk geleverd :9

Wat mij vooral een beetje tegen valt is het feit dat je alleen gebruik kan maken van de web versie. Hierdoor moet je met regelmaat wel wach ten tot hij klaar is met denken.
Niet met Sketchup Make te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Deleon78 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Niet met Sketchup Make te openen?
Zal ik vanavond eens proberen, niet eens aan gedacht :)

Edit: Lijkt niet (lekker) te werken. Je download de make maar krijgt de Pro versie als Trial. Ik gebruik Trimble connect en na het inloggen en het project te hebben geselecteerd gebeurt er helemaal niets :( straks eens proberen met m'n eigen cloud :)

[ Voor 37% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 17:26 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Nadat de sneeuw verdwenen was kon er bij ons weer flink geklust worden.

Vandaag de oprit (5.3 x 10m) en pad langs de berging (1.8 x 7m) gelegd met een mooie restpartij die we voor 15 euro de m2 op de kop getikt hadden. Nu een oprit waar in principe 4 auto's op passen, maar we gaan er waarschijnlijk nog een paar grote plantenbakken op zetten om het een beetje te breken.

Tegels voor het terras achter liggen al klaar. Hopelijk daar ook snel tijd voor.
Ook de beukenhaag naast de oprit zit er weer goed in.

Naast de berging en rond de tuin staat inmiddels ''dubbelstaafs mat' hekwerk wat vanuit het project ook al bij veel huizen geplaatst was. Dat hek gaan we komend jaar lekker laten begroeien en hopelijk is het snel dicht.
De poort die nog naast de berging moet komen had 10 weken levertijd, dus daar moeten we nog even op wachten.

Plafond op de gehele benedenverdieping is gestuct en geverfd. (Nog 2 dagen last van mijn nek gehad na 2x 80 m2 verven...)

De renovliezer is 2 man sterk 5 dagen druk geweest en inmiddels is er 460 m2 muur van een laag renovlies voorzien en ik heb hen het dak van de zolder laten doen a 85 m2 tot 4.5m hoogte.

Morgen is de zolder hopelijk droog en kan ik daar de verlichting gaan ophangen en de laatste elektra in orde maken.

Inmiddels is ook de verf voor de kinderkamers binnen, dus komende week zal er veel geverfd gaan worden. 1 maart komen de vloeren, dus we hebben even de tijd.

Paar plaatjes (van WIP):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeR3BdKNAqPOz6dhjFE-claIYvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrlqfyX10MjifCPkKmkoJCuA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK6eQYqOAL96S1Q33pzWt_9bIrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyyUxQDizQsSxWCLa8ZZAe56.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek59NChalr319uViOkz4DgwV5b8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoL5IntGFdIITGmOK5Q7KujC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:18
Die restpartijen zijn altijd leuk ja. Moet je beetje flexibel zijn in wat je evt wil qua kleur, en de timing, maar scheelt een bak geld met zelf nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n begroeid hekwerk is wel fijn... is dat kostentechnisch ook een stuk goedkoper dan een schutting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:17
Ik deed net een rondje om ons bouwterrein en zag dat een meneer en mevrouw met kleine kinderen het bouwterrein op gingen. Ik dacht dus eerst dat het bewoners waren, had sowieso niet verwacht dat er mensen zouden werken op zaterdag. Toen meneer de stijgers op ging vond ik dat dus wel vreemd. Even later zag ik de politie en die reed weer weg, toch even gekeken aan de grens van het bouwterrein en riep hij "niet het bouwterrein op", hij bleek daar echt aan het werk te zijn, dus gelukkig valt het mee. Ze staan wel op m'n foto's

Vind het toch wel lastig om mensen te zien bij je huis waar jijzelf niet mag zijn :p wij hebben eerder ook al kinderen weggejaagd die het daar een mooie hangplek vonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hedgy schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:09:
Ik deed net een rondje om ons bouwterrein en zag dat een meneer en mevrouw met kleine kinderen het bouwterrein op gingen. Ik dacht dus eerst dat het bewoners waren, had sowieso niet verwacht dat er mensen zouden werken op zaterdag. Toen meneer de stijgers op ging vond ik dat dus wel vreemd. Even later zag ik de politie en die reed weer weg, toch even gekeken aan de grens van het bouwterrein en riep hij "niet het bouwterrein op", hij bleek daar echt aan het werk te zijn, dus gelukkig valt het mee. Ze staan wel op m'n foto's

Vind het toch wel lastig om mensen te zien bij je huis waar jijzelf niet mag zijn :p wij hebben eerder ook al kinderen weggejaagd die het daar een mooie hangplek vonden
Groot gelijk, als ik naar mijzelf kijk heb ik in mijn tiener jaren vaak op diverse nieuwbouwterreinen gespeeld. Je wilt daar echt geen kinderen hebben. Ik heb daar ook een hoop kattekwaad uitgehaald. En spullen "meegenomen" om bijv. pvc-buiswapens te maken :P.

Je beseft op die leeftijd nog echt niet dat er mensen zijn die veel geld betalen voor zo'n huis :p En ouders zijn ook niet altijd op de hoogte wat ze uitspoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:41:
Zo'n begroeid hekwerk is wel fijn... is dat kostentechnisch ook een stuk goedkoper dan een schutting?
Niet heel makkelijk vergelijken, want er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden qua schuttingen (en ook qua hekwerk..)

Bij ons is nu 34m hek geplaatst dat we voor ongeveer de helft met buren delen (en dus ook de kosten delen).
Die 17m die we volledig zelf betalen komt op 850 euro uit zoals het hier op de foto staat.
Komt dus neer op zo'n 50 euro per strekkende meter hek.

Grote voordeel vinden wij vooral dat je niet meteen 'opgesloten' zit tussen een paar rijen planken. Uiteraard nog even afwachten hoe het uiteindelijk wordt, maar we hebben nu een hek dat kinderen en eigen huisdieren binnen houdt en anderen buiten en potentie heeft om een mooie groene wal te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:25
@Farmerwood mooi, jullie krijgen een huis uit de van Wanrooij stal zo te zien, de stenen en veel details zijn exact hetzelfde als bij ons. Jullie hebben wel echt zinken regenpijpen zo te zien. Bij ons is het metaal wat bijna niet te onderscheiden is van pvc, zeer lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
nel!s schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:07:
@Farmerwood mooi, jullie krijgen een huis uit de van Wanrooij stal zo te zien, de stenen en veel details zijn exact hetzelfde als bij ons. Jullie hebben wel echt zinken regenpijpen zo te zien. Bij ons is het metaal wat bijna niet te onderscheiden is van pvc, zeer lelijk.
Nop, onze aannemer is Reinbouw.
Voor is alles zink qua regenpijpen, maar achter (uit het zicht) is alles PVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Farmerwood schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Nop, onze aannemer is Reinbouw.
Voor is alles zink qua regenpijpen, maar achter (uit het zicht) is alles PVC.
Grappig, toch lijkt het er erg op. Heb je overwogen om het pvc te vervangen voor zink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
nel!s schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:19:
[...]
Grappig, toch lijkt het er erg op. Heb je overwogen om het pvc te vervangen voor zink?
Nee, want ik heb geen hwa aan de achterzijde. :+

We delen het dak met de buren en volgens de aannemer was 1 hwa aan die zijde voldoende en die zit bij de buren in de tuin. Heb wel bij de oplevering laten noteren dat als die ene niet voldoet ik er nog 1 bij krijg op mijn deel van het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Reinbouw, in de technische omschrijving staat dat hwa van kunststof is. Jammer, maar kan er niet wakker van liggen :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48
LuPo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:08:
Hierbij ook een officieel lijstje. Ik had al een aantal keer wat gepost maar niet met deze vragen. :)

***members only***
Ik zie dat ik al een tijdje niet meer heb gepost. Wel veel meegelezen de afgelopen tijd. Ik zal wat foto's uploaden om ons bouwproces te laten zien. Ze hebben de vaart er lekker in zitten. Tijdens de vorst en sneeuw heeft het werk wel stilgelegen.

Members only:

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
LuPo schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Ik zie dat ik al een tijdje niet meer heb gepost. Wel veel meegelezen de afgelopen tijd. Ik zal wat foto's uploaden om ons bouwproces te laten zien. Ze hebben de vaart er lekker in zitten. Tijdens de vorst en sneeuw heeft het werk wel stilgelegen.

***members only***
Ik ben jaloers op die snelheid, gisteren op de bouw wezen kijken, maar vanwege combinatie met appartementen en een tweelaags parkeergarage is de enige progressie in "mijn voordeel" voorlopig alleen de bouw van de parkeergarage. Pas over drie maanden zie ik mijn woning de lucht in gaan vanaf de begane grond vloer die er nu ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48
wortelsoft schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Ik ben jaloers op die snelheid, gisteren op de bouw wezen kijken, maar vanwege combinatie met appartementen en een tweelaags parkeergarage is de enige progressie in "mijn voordeel" voorlopig alleen de bouw van de parkeergarage. Pas over drie maanden zie ik mijn woning de lucht in gaan vanaf de begane grond vloer die er nu ligt.
Ja, als ze een parkeergarage gaan bouwen dan duurt dat meestal eerst heel lang. Succes met de bouw in ieder geval, hopelijk gaat het straks ook snel d:)b

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hier gaat het ook lang niet zo snel, nagenoeg gelijk gestart in oktober, verdiepingsvloer ligt en wanden 1e verdieping net gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschilt natuurlijk per manier van bouwen. Bovenstaande foto's is betonprefab. Daarmee bouwen ze een huis in een half jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:02
Farmerwood schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:54:

Plafond op de gehele benedenverdieping is gestuct en geverfd. (Nog 2 dagen last van mijn nek gehad na 2x 80 m2 verven...)

De renovliezer is 2 man sterk 5 dagen druk geweest en inmiddels is er 460 m2 muur van een laag renovlies voorzien en ik heb hen het dak van de zolder laten doen a 85 m2 tot 4.5m hoogte.
Mooie vorderingen, tof om te zien. Heb je fijne ervaringen met de partij die het stucwerk heeft gedaan? En de renovliezer? Zo ja: behoort een aanbeveling tot de mogelijkheden? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wanne-B88 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:26:
[...]
Mooie vorderingen, tof om te zien. Heb je fijne ervaringen met de partij die het stucwerk heeft gedaan? En de renovliezer? Zo ja: behoort een aanbeveling tot de mogelijkheden? :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor muren zou ik toch wel stucwerk nemen waar minimaal met hoekprofielen wordt gewerkt. Dat maakt de uitwendige hoeken veel netter en steviger tegen stootschade.

Zo'n dunpleister is leuk, maar ook niet alles :P Voor plafonds maakt het overigens minder uit aangezien daar geen uitwendige hoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:25:
Ik heb ook Reinbouw, in de technische omschrijving staat dat hwa van kunststof is. Jammer, maar kan er niet wakker van liggen :P
Wij krijgen wel metaal hwa maar het ziet er uit als pvc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dImexp2zsSMNybzwmFc0TboXzGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljQtRbD6azNajfXOCF5eLxpy.jpg?f=fotoalbum_large

In de technische omschrijving en bestek staat dat het donker grijs zou worden, maar dit is zeer licht grijs. Maken we een kans als we er een punt van maken? Donkergrijs zou veel mooier bij de kozijnen passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
nel!s schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:28:
Maken we een kans als we er een punt van maken? Donkergrijs zou veel mooier bij de kozijnen passen.
Je kan het natuurlijk in ieder geval aankaarten als je je eraan stoort.

Bij dit soort dingen zou ik wel altijd de afweging maken hoe vaak je nog met aannemer te maken zult krijgen en of je dan (wellicht) bekend zult staan als iemand die zeurt over 'kleine dingen' of iemand die nog wat credits heeft. Die keuze kun je alleen zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nel!s schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Wij krijgen wel metaal hwa maar het ziet er uit als pvc:
[Afbeelding]

In de technische omschrijving en bestek staat dat het donker grijs zou worden, maar dit is zeer licht grijs. Maken we een kans als we er een punt van maken? Donkergrijs zou veel mooier bij de kozijnen passen.
Zo'n pijp zal nooit mooi zijn lijkt me, want als het een donkergrijze / antraciete kleur is die nèt niet matcht met je kozijnen valt het des te meer op. En ik vraag me af of ze het serieus zullen nemen aangezien dit toch een beetje de standaardkleur is. Zouden ze voor het straatbeeld dan ook de overige pijpen moeten vervangen bijvoorbeeld?

Ik zou zoiets in elk geval nog niet aankaarten als je evt. nog belangrijkere zaken in goed overleg geregeld wil zien, want dit kan ook makkelijk tijdens/na oplevering nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02
Farmerwood schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Niet heel makkelijk vergelijken, want er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden qua schuttingen (en ook qua hekwerk..)

Bij ons is nu 34m hek geplaatst dat we voor ongeveer de helft met buren delen (en dus ook de kosten delen).
Die 17m die we volledig zelf betalen komt op 850 euro uit zoals het hier op de foto staat.
Komt dus neer op zo'n 50 euro per strekkende meter hek.

Grote voordeel vinden wij vooral dat je niet meteen 'opgesloten' zit tussen een paar rijen planken. Uiteraard nog even afwachten hoe het uiteindelijk wordt, maar we hebben nu een hek dat kinderen en eigen huisdieren binnen houdt en anderen buiten en potentie heeft om een mooie groene wal te worden.
Wij hebben in 2018 ook aan de ene kant zo'n hekwerk en aan de andere kant een geimpregneerde vuren schutting met betonpalen gedaan. Het scheelde niet heel veel; het hekwerk was net iets goedkoper per meter omdat er in totaal minder palen nodig zijn (1 per 2 meter ipv per 1.80).

Wel ter overweging: we hebben ons enigszins vergist in dat het niet alleen heel leuk staat met begroeiing, maar dat je er ook nog wel 2 jaar goed doorheen kan kijken en vooral ook geluid niet echt tegenhoudt. Een massief houten schutting dempt toch wel behoorlijk meer. Ik zou het bij mijn volgende huis niet weer doen, dan eerder een vertikale tuin tegen een houten massieve schutting. Aan de andere kant van onze buren, heeft die buurman er zelf nog weer een houten schutting voor gezet op eigen grond, vermoedelijk om die reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
We willen tussen de hal en keuken een klein muurtje zetten met een glazen deur of dubbele glazen deur. De populaire look met zwart staal vinden we wel mooi maar iets te strak, zeker in een nieuwbouwhuis wat van nature al wat strakker is. Daarom denken we aan glas in blank hout (eiken?) en in plaats van rechthoeken aan iets met bogen. Het is 153 breed, waardoor we op een kleine dubbele deur uitkomen van zo'n 2x70-75cm afhankelijk of we met kozijn nemen of als taatsdeuren. Op internet een plaatje gevonden wat ik heb verbouwd tot dubbele deur in de juiste hoogte/breedte verhouding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7BQ4Kka_uflLxulWbTjiAf9Y3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xiiHURkwiHVMwptT2u27Kiz1.png?f=user_large

Iemand een idee waar we zoiets kunnen krijgen of laten maken? En nog andere tips die relevant zijn bij onze zoektocht? :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Aan deze kant nog 2 nachtjes slapen tot de daadwerkelijke oplevering! Afgelopen week zijn de binnenkozijnen, deuren, en uiteindelijk ook de voordeur geplaatst! Vanmiddag per mail al de nodige handleidingen, documentatie en tekeningen gehad van de aannemer, voor zover mogelijk. Overmorgen ontvangen we deze geheel compleet, maar ik vind het nu al een bak aan informatie!

Het geluk wil dat er volgens de aannemer onvoorzien een vloerverwarmings verdeler met 1 groep teveel is gebruikt, en voor het gemak deze hebben gebruikt voor vloerverwarming op het toilet. Dus weer een meevaller. Alle gegevens nog over nageplozen maar er zou in 1e instantie geen verwarming op het toilet zijn. Legplan vloerverwarming erbij, diverse meetrapporten van vanalles en nog wat _/-\o_

Ook zou het raam op de badkamer alleen een kiepstand raam worden, maar ze hebben er een draai/kiep van gemaakt. Aannemer grapte nog dat hij dit evt. wel kon aanpassen met een “slotje” maar had ook al gauw door dat google onze vriend was en we dan snel zelf wel uit hadden gevogeld hoe dit weer teniet te doen >:)

En dus nu ook ein-de-lijk alle details van de technische zaken gehad, en een lijst met leveranciers c.q. onderaannemers. Wat een waslijst is dat!

Daarnaast zaten er ook een aantal technische tekeningen bij die het hele blok betrof. Grappig om te zien welke opties je buren wel/niet hebben genomen. Onze buren links hebben volgens mij een all-inclusive genomen, en echt iedere optie die op de meerwerklijst stond genomen!

Zin in!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackruhl
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-04-2022
LuPo schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:19:
[...]

***members only***
Hey Lupo,
Wij hebben een huis in landrijk 13 en lopen +- 2 maandjes achter op jullie. Goed om te zien dat het zo snel gaat. Heb het idee dat ze bij ons met de isolatie gaan starten als dat bij jullie klaar is.
Hebben ze bij jullie nog kijkdagen ingepland?

Gr joey

[ Voor 3% gewijzigd door Zackruhl op 22-02-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Om door te borduren op de deurenvraag hierboven:

Bij taatsdeuren kom ik verschillende aanbieders tegen waarbij de één aluminium aanprijst en de ander staal.

Gemiddelde gewicht voor een stalen deur zit rond de 75KG, waar de aluminum 36KG zou moeten wegen in diezelfde maat.
Nu ken ik aluminium voornamelijk als licht en elastisch en zou willen weten of mensen hier ervaring hebben met een alu variant (zoals van deze fabrikant, schijnt goed aangeprezen te staan en met VTWonen samen te werken)

Voor de prijs hoeft er ook niet gekozen te worden, zit nagenoeg op hetzelfde prijsniveau, ongeacht materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Source90 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:35:

Bij taatsdeuren kom ik verschillende aanbieders tegen waarbij de één aluminium aanprijst en de ander staal.

Gemiddelde gewicht voor een stalen deur zit rond de 75KG, waar de aluminum 36KG zou moeten wegen in diezelfde maat.
Nu ken ik aluminium voornamelijk als licht en elastisch en zou willen weten of mensen hier ervaring hebben met een alu variant (zoals van deze fabrikant, schijnt goed aangeprezen te staan en met VTWonen samen te werken)

Voor de prijs hoeft er ook niet gekozen te worden, zit nagenoeg op hetzelfde prijsniveau, ongeacht materiaal.
Voor racefietsen is aluminium ook een veel gebruikt materiaal, dus ik ga er vanuit dat het voor een deur ook stevig genoeg zal zijn (afhankelijk van de legering). Wel fijn van die lichte deuren, mocht je ze er uit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024

Dat aluminium is een prima materiaal hoor. Aluminium wordt ook gebruikt in de luchtvaart en automotive. Het is alleen wat 'zachter' en lichter dan staal. Indien de winkels weer open gaan zou je eens zo'n aludeur moeten zien/voelen.

Wij gaan wel voor een taatsdeur van staal, maar dat doen we dan vooral voor de robuustheid/gewicht van het materiaal.

Afhankelijk van hoe het materiaal is afgewerkt, weet ik niet wat alu vs staal doet met de krasvastheid/slijtage.

[ Voor 9% gewijzigd door RadiQal op 23-02-2021 07:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:19
Bijna een jaar na tekenen van de overeenkomsten, zaten we vrijdag bij de notaris! Nu hopen dat de bouw opschiet :D

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Aluminium is over het algemeen duurder dan staal. Het is moeilijker te bewerken en de prijs van het materiaal is hoger.
Voordeel is vooral dat het licht is en dat het niet roest. Staal, als de costing beschadigd is kan gaan roesten.
Kras bestendigheid ligt volledig aan de kwaliteit van de coating. Geen idee of coating beter hecht aan staal dan aan aluminium.
Stalen deuren zijn op dit moment vooral duur omdat ze de huidige trend zijn in VT wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Z___Z schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:38:
[...]
Stalen deuren zijn op dit moment vooral duur omdat ze de huidige trend zijn in VT wonen.
Ik heb deze al meermaals langs zien komen (bijna wekelijks) bij VT Wonen:

https://gewoongers.nl/vtwonen/

Zie alleen seizoen 13 al: Deuren in afl. 2,7, 8, 9, 10, 11

Wat ik uit de FAQ begrijp, zijn dit juist aluminium deuren.
Reviews zijn buitengewoon goed, of bij klachten snel opgepakt volgens de bijgewerkte review. Maar tegenwoordig weet je niet meer of reviews legitiem zijn. :X

Iemand van hier ervaring met deze partij?

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 23-02-2021 12:39 ]

Pagina: 1 ... 161 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2