Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.356 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaa87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
Marinos83 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:38:
We willen tussen de hal en keuken een klein muurtje zetten met een glazen deur of dubbele glazen deur. De populaire look met zwart staal vinden we wel mooi maar iets te strak, zeker in een nieuwbouwhuis wat van nature al wat strakker is. Daarom denken we aan glas in blank hout (eiken?) en in plaats van rechthoeken aan iets met bogen. Het is 153 breed, waardoor we op een kleine dubbele deur uitkomen van zo'n 2x70-75cm afhankelijk of we met kozijn nemen of als taatsdeuren. Op internet een plaatje gevonden wat ik heb verbouwd tot dubbele deur in de juiste hoogte/breedte verhouding:
[Afbeelding]

Iemand een idee waar we zoiets kunnen krijgen of laten maken? En nog andere tips die relevant zijn bij onze zoektocht? :)
heb geen tips voor het hout maar taatsdeuren zijn er natuurlijk ook in andere kleuren dan alleen zwart. Ik zag laatst een gouden en bronzen variant misschien komt dat meer in de buurt van wat jullie willen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GucbvRLNwjNousq68Edrc37RG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6MirSEuaID99gLO7iUqxuKXm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yaa87 Hey die komt van de instagram van De Rooij :P Super kwaliteit stalendeuren daar met FritsJurgens scharnieren. Hangt wel een prijskaartje aan; ik heb er een offerte van liggen voor een plafondhoge taatsdeur van 1 meter breed, 3700,- euro incl opmeten en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Bedankt voor de tip @Yaa87 !
Bronzen hebben we ook al eerder gezien, dat is zeker een optie. In eerste instantie gaan we echter verder zoeken voor houten variant omdat de natuurlijke uitstraling ons meer aanspreekt. De offerte die ik daarvoor heb zit trouwens in de zelfde prijsrange helaas... maar we willen er iets unieks van maken wat echt de ruimte afmaakt, dus dan mag het ook wat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Wat een gedoe. Zie nu in info van vloerenlegger dat er in de twee weken voor egaliseren niet geschilderd mag worden ivm vocht.

Ik hoopte de boel te laten behangen en schilderen in eerste week (1 partij die beide doet) en daarna meteen egaliseren.

Zou eventueel kunnen vragen aan de renovlies behanger of ze eerst kunnen behangen en na leggen vloer terugkomen voor het schilderwerk, maar dan zit je weer met verf op je nieuwe vloer. Goed die kan je dan zelf afdekken, als dat goed wil..

Oh en opstookprotocol.. Onze woning is al af maanden voor oplevering. Kan het opstookprotocol dan niet al gedaan worden door bv de aannemer?

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 23-02-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
Hertog_Martin schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:03:
Wat een gedoe. Zie nu in info van vloerenlegger dat er in de twee weken voor egaliseren niet geschilderd mag worden ivm vocht.

Ik hoopte de boel te laten behangen en schilderen in eerste week (1 partij die beide doet) en daarna meteen egaliseren.

Zou eventueel kunnen vragen aan de renovlies behanger of ze eerst kunnen behangen en na leggen vloer terugkomen voor het schilderwerk, maar dan zit je weer met verf op je nieuwe vloer. Goed die kan je dan zelf afdekken, als dat goed wil..

Oh en opstookprotocol.. Onze woning is al af maanden voor oplevering. Kan het opstookprotocol dan niet al gedaan worden door bv de aannemer?
Waarvoor moet je vloer eigenlijk egaliseren?
Ik wil na oplevering zo snel mogelijk vloertegels laten leggen en dan ook eerst heel snel de wanden laten doen met renovlies of dunpleister. Dus deze info is voor mij ook wel interessant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Tijntje

Hello?!

Het gaat bij ons ook als een razende met Heijmans.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:25
Gaan jullie met een warmtepomp zonder zonnepanelen voor enkel of dubbel tarief? Ik heb geen idee hoeveel zo'n warmtepomp snachts aan energie gebruikt. Krijg hier op het internet ook niet echt duidelijkheid over. Het zal natuurlijk ook een beetje aan de instellingen van de pomp liggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:51
xGROOVER schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:25:
Gaan jullie met een warmtepomp zonder zonnepanelen voor enkel of dubbel tarief? Ik heb geen idee hoeveel zo'n warmtepomp snachts aan energie gebruikt. Krijg hier op het internet ook niet echt duidelijkheid over. Het zal natuurlijk ook een beetje aan de instellingen van de pomp liggen denk ik.
Veel warmtepompen hebben een instelling dat de pomp wacht met opwarmen sanitair water tot het daltarief (na 23.00). Dan moet je wel uitkomen met de boiler inhoud geurende de dag. Dan heeft dubbeltarief wellicht nut.

Verwarmen wil je zo gelijkmatig mogelijk hebben, dus zo min mogelijk aan/uit door pruttelen. Dat is dus niet te sturen op basis van energietarief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
xGROOVER schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:25:
Zo heb ik jarenlang dubbeltarief gehad in onze oude woning, netjes wassen/drogen in het weekend, vaatwasser op timer etc. Destijds nog geen slimme meter of inzicht in verbruik en verschil. Een paar jaar geleden slimme meter, P1 uitlezen enzo, en toen effectief gaan meten en rekenen. Wat bleek? Ten opzichte van enkeltarief bespaarde ik met dit gedrag maar liefst €9 per jaar aan electriciteit 8)7

Het verschil tussen enkel/dubbel tarief bij een hoop leveranciers, zeker nu in de tijd van veel thuis zijn enzo, en de komst van zonnepanelen is volgens mij redelijk verwaarloosbaar, zeker met een warmtepomp die doorgaans 24/7 aan het werk is. De minimale besparing weegt niet op tegen het comfort van gewoon willen wassen wanneer het uitkomt en zulke zaken. Jaren geleden zat er nog aardig verschil in beide tarieven, maar dat is tegenwoordig vrij nihil:

https://www.overstappen.n...rmaaltarief-en-daltarief/

Voor onze nieuwbouw ook met prijsvergelijkers gechecked. Het verschil tussen enkel en dubbel tarief is op jaarbasis €6 met een verbruik van 5000kWh en teruglevering van +- 4000kWh |:( Zonder zonnepanelen bij dezelfde aanbieder zelfs €0 verschil.

Voorheen bestond een groot deel van het weekend in het doen van de was. Gaat nu gewoon tussendoor, en in het weekend meer tijd voor leukere dingen als wassen/drogen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dakillerbean schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Zo heb ik jarenlang dubbeltarief gehad in onze oude woning, netjes wassen/drogen in het weekend, vaatwasser op timer etc. Destijds nog geen slimme meter of inzicht in verbruik en verschil. Een paar jaar geleden slimme meter, P1 uitlezen enzo, en toen effectief gaan meten en rekenen. Wat bleek? Ten opzichte van enkeltarief bespaarde ik met dit gedrag maar liefst €9 per jaar aan electriciteit 8)7

Het verschil tussen enkel/dubbel tarief bij een hoop leveranciers, zeker nu in de tijd van veel thuis zijn enzo, en de komst van zonnepanelen is volgens mij redelijk verwaarloosbaar, zeker met een warmtepomp die doorgaans 24/7 aan het werk is. De minimale besparing weegt niet op tegen het comfort van gewoon willen wassen wanneer het uitkomt en zulke zaken. Jaren geleden zat er nog aardig verschil in beide tarieven, maar dat is tegenwoordig vrij nihil:

https://www.overstappen.n...rmaaltarief-en-daltarief/

Voor onze nieuwbouw ook met prijsvergelijkers gechecked. Het verschil tussen enkel en dubbel tarief is op jaarbasis €6 met een verbruik van 5000kWh en teruglevering van +- 4000kWh |:( Zonder zonnepanelen bij dezelfde aanbieder zelfs €0 verschil.

Voorheen bestond een groot deel van het weekend in het doen van de was. Gaat nu gewoon tussendoor, en in het weekend meer tijd voor leukere dingen als wassen/drogen _/-\o_
Klopt, maar ik verwacht in de toekomst dat het piek tarief gaat gelden tussen 17:00 en 21:00, wanneer iedereen thuis komt. Dit kan alleen als iedereen slimme meters heeft.

Voor mij is piek/dal wel gunstig, want EV laden in dal scheelt toch wel weer iets van 8 euro/maand bij 400 kWh verbruik.

Warmtepomp zou ik gewoon in comfort modus draaien ipv wachten op het dal tarief. Na verbruik zit een groot deel van je vat in legionella temperatuur. Lijkt me dat je hier zo snel mogelijk uit wil verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Z___Z schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Klopt, maar ik verwacht in de toekomst dat het piek tarief gaat gelden tussen 17:00 en 21:00, wanneer iedereen thuis komt. Dit kan alleen als iedereen slimme meters heeft.

Voor mij is piek/dal wel gunstig, want EV laden in dal scheelt toch wel weer iets van 8 euro/maand bij 400 kWh verbruik.

Warmtepomp zou ik gewoon in comfort modus draaien ipv wachten op het dal tarief. Na verbruik zit een groot deel van je vat in legionella temperatuur. Lijkt me dat je hier zo snel mogelijk uit wil verwarmen.
Een EV had ik nog niet aan gedacht doordat we er zelf geen hebben, dat kan inderdaad nog wel eens wat duiten schelen. En wellicht als de salderingsregeling wordt/is afgebouwd in het geval van zonnepanelen. Maar bij ons, voor nu en nabije toekomst, voegt het niets toe.

Ik denk ook dat wanneer de salderingsregeling ten einde komt, evt. opslag van energie ook wel eens wat meer in beeld komt. Onze Solax omvormer heeft ook een kit voor opslag met accu. Een pack voor 5.8kWh zit op €3.000 en is uit te breiden tot 4 stuks. Naast extra zonnepanelen op de voorkant van onze nieuwbouwwoning voor extra opbrengst eind van de middag/avond in de zomerperiode is het mijns inziens zeker het overwegen waard.

Maargoed, dat is weer een andere discussie welke niet in dit topic thuishoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:02
Ik kan jullie waardevolle inzicht goed gebruiken.

Onze nieuwbouwwoning wordt naar verwachting in het voorjaar opgeleverd.

De woning is gebouwd met een aardwarmtepomp en een prima aantal PV-panelen. Zo is het in de TO ook beschreven. Echter, kennelijk zijn ze er tijdens de bouw achter gekomen dat de taptijd (van warm water) in de badkamer veel langer is dan volgens de bouwvoorschriften is toegestaan (ruim tweemaal de norm).

Om deze reden plaatst de projectontwikkelaar nu een e-boiler in de inpandige berging. De boiler die wordt geïnstalleerd is de Nibe Melite 100. Het is natuurlijk fijn dat dit kosteloos wordt opgelost en het maakt ons niet zoveel uit dat de boiler wat ruimte inneemt, maar wij vrezen wel voor het aanvullende verbruik dat een e-boiler met zich brengt.

Volgens de technische gegevens heeft de e-boiler een jaarverbruik van 1283 kWh. Dat voelt als significant. Ik heb mijn vraag daarom voorgelegd aan de projectontwikkelaar, en die reageert onder meer als volgt: Door de E-boiler is het energieverbruik van de warmtepomp lager en zal er minder water worden verbruikt.

In hoeverre is het standpunt van de projectontwikkelaar juist? Leidt de e-boiler er niet juist toe dat we véél meer verbruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:27
citomaster schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:58:

De woning is gebouwd met een aardwarmtepomp en een prima aantal PV-panelen. Zo is het in de TO ook beschreven. Echter, kennelijk zijn ze er tijdens de bouw achter gekomen dat de taptijd (van warm water) in de badkamer veel langer is dan volgens de bouwvoorschriften is toegestaan (ruim tweemaal de norm).

Om deze reden plaatst de projectontwikkelaar nu een e-boiler in de inpandige berging. De boiler die wordt geïnstalleerd is de Nibe Melite 100. Het is natuurlijk fijn dat dit kosteloos wordt opgelost en het maakt ons niet zoveel uit dat de boiler wat ruimte inneemt, maar wij vrezen wel voor het aanvullende verbruik dat een e-boiler met zich brengt.

Volgens de technische gegevens heeft de e-boiler een jaarverbruik van 1283 kWh. Dat voelt als significant. Ik heb mijn vraag daarom voorgelegd aan de projectontwikkelaar, en die reageert onder meer als volgt: Door de E-boiler is het energieverbruik van de warmtepomp lager en zal er minder water worden verbruikt.

In hoeverre is het standpunt van de projectontwikkelaar juist? Leidt de e-boiler er niet juist toe dat we véél meer verbruik hebben.
Reken eens uit hoeveel stroomkosten het zijn (*tarief). Het scheelt ook weer waterverbruik en verspilling. Wij zitten er zelf aan te denken om er 1 toe te voegen (en evt andere quooker die gelijk warm is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Deleon78 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Reken eens uit hoeveel stroomkosten het zijn (*tarief). Het scheelt ook weer waterverbruik en verspilling. Wij zitten er zelf aan te denken om er 1 toe te voegen (en evt andere quooker die gelijk warm is).
De kosten zijn dan circa €300,00 jaarbasis. Met die enkele berekening weet ik echter nog niet in hoeverre de warmtepomp minder verbruikt. Ik zou een meerverbruik van €150,- namelijk vrij fors vinden. Het probleem is ook dat ik geen idee heb hoe ik erachter kom wat het minderverbruik van de warmtepomp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
citomaster schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:15:
[...]

De kosten zijn dan circa €300,00 jaarbasis. Met die enkele berekening weet ik echter nog niet in hoeverre de warmtepomp minder verbruikt. Ik zou een meerverbruik van €150,- namelijk vrij fors vinden. Het probleem is ook dat ik geen idee heb hoe ik erachter kom wat het minderverbruik van de warmtepomp is.
Warmtepomp COP van 4 max? Dus dat is al 25% van de totale kosten. Dan nog het verlies van het spoelen door de lange leidingen, waterverlies (meer principieel dan financieel).
Je komt dan dus op misschien 225€ per jaar extra elektraverbruik, die je straks misschien kan compenseren door niet meer terugleveren van je zonnepanelen (einde saldering).
Plus comfort van direct warm water.
Het is jaarlijks geld, zeker.
Maar wel extra apparaat wat in storing kan gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Deleon78 op 24-02-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
citomaster schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:15:
[...]

Zo te zien zit deze boiler op een prijs rond de 1000 euro. Elk jaar heb je dus afschrijvingskosten van 100 euro, wellicht meer ivm installatiekosten bij vervanging.

Verder heb je de extra kosten vanwege de legionella runs die je ook op deze boiler moet draaien.

De vermindering op stroomverbruik op je wp boiler is waarschijnlijk minimaal, het gaat toch alleen om het eerste minuutje dat je warm water vraagt? Na dat minuutje komt het warme water gewoon uit je wp boiler.

Ps het verbruik wat jij noemt is waarschijnlijk het verbruik bij opwarmen vanaf 8 graden? Dat is nu niet aan de orde toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 24-02-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Water verlies is meer een milieu issue dan een kosten issue. Qua warmte is het verlies er alleen in de zomer, in de winter zal die warmte gewoon in je huis terecht komen.
Verlies heb je vooral bij de wasbak. Onder de douche is het wachten op water relatief maar een klein deel ten opzichte van het totaal gebruikte water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Z___Z schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:04:
Water verlies is meer een milieu issue dan een kosten issue. Qua warmte is het verlies er alleen in de zomer, in de winter zal die warmte gewoon in je huis terecht komen.
Verlies heb je vooral bij de wasbak. Onder de douche is het wachten op water relatief maar een klein deel ten opzichte van het totaal gebruikte water.
Het gaat niet om de relatieve hoeveelheid, maar de absolute.
Dan nog is het zoals ik inderdaad al aangaf met name principieel en niet financieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
citomaster schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:58:

Wat was eigenlijk het oorspronkelijke plan? Een boiler op de wp of een wp-boiler? Blijkbaar was de boiler op een onhandige locatie gepland? Is het geen optie om een doorstroomverwarmer vlak bij de badkamer te plaatsen? Dat is een goedkopere optie en neemt minder ruimte in (tenzij er dure aanpassingen in de meterkast / bekabeling nodig zijn ivm 3 fasen). De doorstromer is alleen nodig in de 1e minuut, daarna krijg je je water wat met een cop van ca 4 is verwarmd i.p.v cop 1). Ik heb er nog niet aan gerekend maar qua comfort en energieverbruik is dat waarschijnlijk beter. Alleen zal de doorstromers meeste energie uit het net krijgen en niet van je panelen :/

En dat het eventueel goedkoper is maakt voor jou natuurlijk niet uit :)

Comfort is wel beter: nooit meer last van een lege boiler? ;)
Wat is je gezins situatie? Is een boiler van 100l voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Batilan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Wat was eigenlijk het oorspronkelijke plan? Een boiler op de wp of een wp-boiler? Blijkbaar was de boiler op een onhandige locatie gepland? Is het geen optie om een doorstroomverwarmer vlak bij de badkamer te plaatsen? Dat is een goedkopere optie en neemt minder ruimte in (tenzij er dure aanpassingen in de meterkast / bekabeling nodig zijn ivm 3 fasen). De doorstromer is alleen nodig in de 1e minuut, daarna krijg je je water wat met een cop van ca 4 is verwarmd i.p.v cop 1). Ik heb er nog niet aan gerekend maar qua comfort en energieverbruik is dat waarschijnlijk beter. Alleen zal de doorstromers meeste energie uit het net krijgen en niet van je panelen :/

Goede vraag, uit de TO haal ik dat er - volgens het oorspronkelijke plan - een warmtepomp 'met boilervat' wordt geïnstalleerd. Informatie is verder vrij summier. Ik doe de aanname dat men oorspronkelijk alles in de technische ruimte (op de eerste verdieping; badkamer is op de begane grond) wilde installeren.

Het erratum spreekt van het toevoegen van een 'extra e-boiler'.

En wat betreft je voorstel voor een doorstroomverwarmer: dat is voor mij een nieuw begrip. De e-boiler wordt vanuit de projectontwikkelaar geïnstalleerd, dus daar heb ik ook niet zoveel in te kiezen.

Gezinssituatie is trouwens 2 personen, dus dan lijkt mij een boilervat van 100l wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wel jammer inderdaad dat de TO vaak zo summier is. Ik krijg in april de sleutel van mijn nieuwbouw appartement en weet enkel dat er vloerverwarming in alle vertrekken ligt, dat er een Nibe warmtepomp aanwezig is en dat ik 3 van de 18 zonnepanelen op het dak gebruik.

Ik weet niet wat voor warmtepomp het is (water/lucht of een variant daarvan), welk type, hoe groot het boilervat is, wat de capaciteit van de zonnepanelen is (met 3 panelen maak ik me geen illusie veel te besparen, zal denk ik eerder zijn om aan een bepaalde eis te voldoen?) en of er ruimte voor uitbreiding is in de toekomst.

Volgens mij weet de aannemer dit zelf ook pas vrij laat omdat het door andere bedrijven wordt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
citomaster schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Goede vraag, uit de TO haal ik dat er - volgens het oorspronkelijke plan - een warmtepomp 'met boilervat' wordt geïnstalleerd. Informatie is verder vrij summier. Ik doe de aanname dat men oorspronkelijk alles in de technische ruimte (op de eerste verdieping; badkamer is op de begane grond) wilde installeren.

Het erratum spreekt van het toevoegen van een 'extra e-boiler'.

En wat betreft je voorstel voor een doorstroomverwarmer: dat is voor mij een nieuw begrip. De e-boiler wordt vanuit de projectontwikkelaar geïnstalleerd, dus daar heb ik ook niet zoveel in te kiezen.

Gezinssituatie is trouwens 2 personen, dus dan lijkt mij een boilervat van 100l wel voldoende.
Heb je wel duidelijk voor ogen hoe die eboiler wordt geinstalleerd? Is het puur voor die 1e minuut en neemt je wp het daarna over of is het de vervanging van het warme water uit je wp boilervat?

In het 1e geval lijkt 100 liter mij enorm ruim, in het tweede geval wordt het een hele dure grap omdat je dan douchet met water wat verwarmd is met COP1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Ons nieuwbouw project van 19 woningen is in 1 week geheid en de bouwer verwacht dat de dakpannen in mei al op het dak liggen, oplevering staat voor 3e kwartaal dit jaar. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 20:41
Hier ondertussen bijna het hele gebouw (appartementen) uit de steigers. Van buiten is het wel af nu eigenlijk.

Ben wel erg benieuwd hoe lang het gaat duren om 62 appartementen ook binnen gereed te krijgen. De bouwer heeft zelf een tijdje terug kwartaal 3 geschat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marinos83
Batilan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:18:
[...]

@citomaster

Het lijkt me niet dat je voor warmwater bij een warmtepomp met een COP van 4 kunt rekenen, is meestal lager toch? Ik heb even in de EPC berekeing bij ons gekeken:

opwekkingsrendement verwarming - warmtepomp (ηH;gen) 6,300
opwekkingsrendement warmtapwater - warmtepomp (ηW;gen) 2,900

Betreft een Itho Daalderop WPU-55 4G + voorraadvat SVV150H

Een e-boiler van 100L lijkt me niet voor alleen de eerste minuut, dit zal ter vervanging zijn van een leiding vanaf de normale boiler. Wellicht dat die 100L op een hogere temperatuur wordt gehouden dan bij een warmtepomp, waardoor het wel genoeg is.

Je kan overwegen om te vragen om wel een leiding naar badkamer te leggen vanaf warmtepomp vat? Je kunt ze ook vragen om een nieuwe EPC berekening waarin dan moet staan hoe ze het extra verbruik gaan compenseren om aan de juiste EPC te komen, wellicht extra zonnepanelen? Die berekening zou je de antwoorden moeten geven over het te verwachte verbruik.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Yaa87 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:54:
[...]

Waarvoor moet je vloer eigenlijk egaliseren?
Ik wil na oplevering zo snel mogelijk vloertegels laten leggen en dan ook eerst heel snel de wanden laten doen met renovlies of dunpleister. Dus deze info is voor mij ook wel interessant.
We gaan voor verlijmde pvc, daar is het voor nodig.

Maar weet nu even niet wat wijsheid is.
Als we vloer leggen na wandafwerking dan kan vloer dus te vochtig zijn geworden en bij klus als egaliseren kan er egaline spetteren op je mooie nieuwe muren. Maar andersom kan na leggen vloer ook vanalles beschadigen aan je vloer bij werkzaamheden aan de wanden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16

Toppe

Oké ✅

Hertog_Martin schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:46:
[...]

We gaan voor verlijmde pvc, daar is het voor nodig.

Maar weet nu even niet wat wijsheid is.
Als we vloer leggen na wandafwerking dan kan vloer dus te vochtig zijn geworden en bij klus als egaliseren kan er egaline spetteren op je mooie nieuwe muren. Maar andersom kan na leggen vloer ook vanalles beschadigen aan je vloer bij werkzaamheden aan de wanden...
Eerst je vloer en daarna je wanden afwerken. Of je nou gaat stucen, behangen of schilderen: je krijgt het vrij eenvoudig met een vochtige doek allemaal weg. Natuurlijk wel zsm weg halen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:56
Toppe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Eerst je vloer en daarna je wanden afwerken. Of je nou gaat stucen, behangen of schilderen: je krijgt het vrij eenvoudig met een vochtige doek allemaal weg. Natuurlijk wel zsm weg halen.
En anders stucloper. Beetje kwaliteit loper vangt het meeste wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 20:38
Door constructiefouten kan dit bouwproject niet verder doorgaan:
https://nos.nl/artikel/23...-in-helmond-gesloopt.html

De kopers komen met flinke kosten te zitten. Ik dacht dat bouwgarantwoningborg hier ook voor was: Dat je woning wordt afgebouwd bij problemen. Weet iemand hier hoe dat zit?

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 20:38
Wij hebben eerst de muren gedaan en daarna de vloer. De egaline-spetters op de muur zitten allemaal netjes achter de plinten (we hebben wel hoge plinten omdat we die mooier vinden).

• Marinos83
Celebithil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:43:

De kopers komen met flinke kosten te zitten. Ik dacht dat bouwgarant hier ook voor was: Dat je woning wordt afgebouwd bij problemen. Weet iemand hier hoe dat zit?
Ik snap daar niets van. Hoe kan het dat als een ander de fouten maakt, de kopers uiteindelijk (gedeeltelijk) de extra kosten moeten dragen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
De woningen hadden eigenlijk al in het voorjaar van 2019 klaar moeten zijn, maar de bouw kwam stil te liggen door een conflict tussen de projectontwikkelaar en de onderaannemer. Die zeiden allebei nog geld van ander tegoed te hebben.

De gemeente wilde bemiddelen bij de ruzie en besloot daarbij ook onderzoek te doen naar de staat van het bouwproject. Onderzoeksbureaus De Loods en Krekon zagen bij de eerste inspectie meteen ernstige bouwtechnische en constructieve fouten.
Vraag ik me toch af... Als dat conflict er niet was geweest, waren er dan gewoon onveilige woningen opgeleverd? :X

De situatie nu is natuurlijk waardeloos voor de kopers, maar misschien zijn ze nu wel andere problemen bespaard gebleven. 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16
Xander schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:18:
[...]

[...]

Vraag ik me toch af... Als dat conflict er niet was geweest, waren er dan gewoon onveilige woningen opgeleverd? :X
Ik hoop inderdaad maar dat het conflict te maken had met de onveilige constructie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Dit is een project zonder een vorm van "woningborg" garantie, daarom zijn de kopers niet gedekt tegen dit soort ongein.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

kevinvi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:34:
Dit is een project zonder een vorm van "woningborg" garantie, daarom zijn de kopers niet gedekt tegen dit soort ongein.
Dat verklaart inderdaad wel wat.
Is wel heel zuur voor de kopers

• Wolly
  • Niet online
kevinvi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:34:
Er was wel een garantiefonds maar dat was een dubieus bedrijf.
Garantieovereenkomst
Geld verloren heeft iedereen al. Bij het tekenen van het koopcontract sloten zij op aanraden van E&E voor duizenden euro’s een garantieovereenkomst bij Betaal Garant Nederland. Dat was bedoeld om te garanderen dat de bouw zou worden voortgezet bij een eventueel faillissement van de ontwikkelaar. Later bleek dat Betaal Garant Nederland niet over de juiste papieren beschikte. Verschillende kopers proberen nu via de rechter hun geld terug te krijgen.
https://www.ed.nl/helmond...l-door-conflict~a0ceb6cb/
Vraag 3: Acht u het mogelijk dat de projectontwikkelaar in deze casus
willens en wetens met een dubieus garantiefonds in zee is gegaan? Wat
vindt u daarvan?

Antwoord:
Marktpartijen zijn door de vele negatieve publiciteit omtrent Betaal Garant
gewaarschuwd voor het afnemen van diensten van Betaal Garant. Ik weet niet of
Earth & Eternity op dat moment op de hoogte was van de problemen met Betaal
Garant Nederland en of zij al dan niet bewust in zee is gegaan met Betaal Garant.
https://www.rijksoverheid...voor-huizenkopers-helmond

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:20
Wolly schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Er was wel een garantiefonds maar dat was een dubieus bedrijf.

[...]
Ben wel benieuwd hoe de kopers uberhaupt een hypotheek hebben gekregen, bij mijn weten is woningborg (of die andere) een verplichting om een hypotheek te krijgen (tenminst bij ABN AMRO)

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Sammy_tukker schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Ben wel benieuwd hoe de kopers uberhaupt een hypotheek hebben gekregen, bij mijn weten is woningborg (of die andere) een verplichting om een hypotheek te krijgen (tenminst bij ABN AMRO)
Dat was bij mijn aanvraag ook een vereiste, en als je gaat deelnemen aan zo'n project dan verdiep je je toch in de materie en trek je dan niet je twijfels bij zo'n constructie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Ik heb vandaag een eerste gesprek gehad met de kopers begeleiding. Hierin kreeg ik te horen dat de maximaal instelbare temperatuur (via vloerverwarming) slechts 20 graden is. Ik moet zeggen dat ik dit erg laag vindt voor een maximum temperatuur. Ik werk de hele winter thuis stil achter de computer, en ik merk dat ik dan 22,5 toch wel prettig vind.

Iemand ervaringen met temperatuur regeling? Ik kan me haast niet voorstellen dat het maxima 20 graden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Robertobananas schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:02:
Ik heb vandaag een eerste gesprek gehad met de kopers begeleiding. Hierin kreeg ik te horen dat de maximaal instelbare temperatuur (via vloerverwarming) slechts 20 graden is. Ik moet zeggen dat ik dit erg laag vindt voor een maximum temperatuur. Ik werk de hele winter thuis stil achter de computer, en ik merk dat ik dan 22,5 toch wel prettig vind.

Iemand ervaringen met temperatuur regeling? Ik kan me haast niet voorstellen dat het maxima 20 graden is.
Ja BS. De temp waar ze mee rekenen bij EPC/BENG calculator is wss 20.
.
Je hebt ze neem ik aan uitgelachen?

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Celebithil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:43:

De kopers komen met flinke kosten te zitten. Ik dacht dat bouwgarant hier ook voor was: Dat je woning wordt afgebouwd bij problemen. Weet iemand hier hoe dat zit?
Collega van mijn vrouw zit in dat project, echt om te huilen. Zaten bij bouwgarant Nederland als afbouwverzekeraar en die zit wegen oplichting in de bak. Hier zijn jaren geleden al rechtzaken over geweest. Echt triest dat dit in Nederland kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Als je terug zoekt vind je exact de zelfde vraag van mij :p en wij hopen inderdaad dat dit bullshit is.
Bij navraag bij Heijmans kregen we een redelijk standaard antwoord terug dat het berekend is op een comfortabele temperatuur van 20 graden en dat het niet hoger kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tijntje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Als je terug zoekt vind je exact de zelfde vraag van mij :p en wij hopen inderdaad dat dit bullshit is.
Bij navraag bij Heijmans kregen we een redelijk standaard antwoord terug dat het berekend is op een comfortabele temperatuur van 20 graden en dat het niet hoger kan.
Klopt dat wel? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de minimale te behalen temperatuur 20 graden moet zijn in het slechtste scenario, dus als het buiten -10 is of zo. Een vloerverwarming die überhaupt niet warmer kan lijkt me erg vreemd.

• Yaa87
Toppe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:15:
[...]

En als je gaat voor een tegelvloer? Is het dan het dan noodzakelijk om eerst de wanden te doen? Het lukt me sowieso wel handig ivm verven etc dan hoef je je geen zorgen te maken om vlekken op de vloer. Maar het probleem met vochtige wand geldt niet voor tegelvloer neem ik aan?

• Yaa87

Ik heb dit ook gehoord maar verder niet bij stilgestaan omdat ik dacht dat 20 graden in een nieuwbouw woning anders is dan 20 graden in mijn oude tochtige appartement. Of ben ik nu heel simpel? 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:53
Yaa87 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Ik heb dit ook gehoord maar verder niet bij stilgestaan omdat ik dacht dat 20 graden in een nieuwbouw woning anders is dan 20 graden in mijn oude tochtige appartement. Of ben ik nu heel simpel? 7(8)7
Vorig jaar opgeleverde nieuwbouwwoning hier;

Temperatuur kan hoger ingesteld worden dan 20 graden (tot 25 geloof ik) maar ze geven inderdaad een temperatuur garantie van 20 graden als buiten -10 is. Daar is het vermogen op berekend.

• Dakillerbean
Yaa87 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Onze aannemer gaf aan dat 20 graden vloerverwarming in een energiezuinige nieuwbouw, vooral na wonen in een gasverwarmde woning, warmer aanvoelt voor de meeste mensen. Merk zelf al het verschil met ons vorige gasgestookte tochtgat uit de jaren 40 met de tijdelijke label A huurwoning gasgestookt. En inderdaad, sinds gisteren de sleutel, WP staat al een tijdje op 19 en het voelt warmer aan als de huurwoning op 20,5.

Bij onze woning stond in het TO minimaal te bereiken temperaturen bij -10 inderdaad, thermostaat van de WP kan tot 28. Ik ga het niet uitproberen 8) maar minimale temperaturen zijn inderdaad 20 voor leefruimtes, 18 voor zolder en 15 voor hal bij voordeur.

[ Voor 5% gewijzigd door Dakillerbean op 25-02-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
Afgelopen week kijkdag 3 / inmeet dag gehad. Hier kwam ik het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_ln-yVnhhq8cvyUJKECpupm03U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN1lp4pdKiWjF96fUUaMgYjp.jpg?f=fotoalbum_large
Het wordt allemaal dicht gesmeerd, maar ik vind het wel wat amateuristisch :X Hoe was dit bij jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
1337aldi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:30:
[Afbeelding]
Het wordt allemaal dicht gesmeerd, maar ik vind het wel wat amateuristisch :X Hoe was dit bij jullie?
Wat is het probleem? Als je dit dichtsmeert zie je er niks van.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46

Dit is onzin. Er bestaan geen thermostaten die stoppen bij 20 graden. Ze bedoelen waarschijnlijk dat het huis berekend is om op 20 graden te blijven bij een buitentemperatuur van -10 graden. Dat is heel standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
[Afbeelding]
Ja zoiets dacht ik ook toen ik een huis zag waarbij ze leidingen in de keukenmuur 4x fout hebben gefreesd en er meer sleuven in zaten dan er nog vlakke delen waren. Je komt er snel genoeg achter dat het gips waarmee je de boel dicht smeert harder is dan die hele muur en dat je er in werkelijkheid op vooruit bent gegaan 8)
Marinos83 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik snap daar niets van. Hoe kan het dat als een ander de fouten maakt, de kopers uiteindelijk (gedeeltelijk) de extra kosten moeten dragen?
Wat ik niet snap, hebben zij dan niet zo'n betalen-op-basis-wat-af-is regeling in de overeenkomst staan? Waarbij je pas wat betaald als er iets af is, bijvoorbeeld de begane grond, wind/waterdicht, dakpannen erop, etc. Dat is het enige wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen.

[ Voor 24% gewijzigd door leecher op 25-02-2021 20:42 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Dakillerbean
[Afbeelding]
Zag er hier niet anders uit, zolang ik maar weet waar het zit, is het best:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_FFhM_7ZuR33aOYQ4Adl2-H4Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hcf07PIjnGQOjGAlQbQLelnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nergens meer wat van te zien. Dit was dan toevallig in de badkamer maar in de keuken c.q. Muur bij thermostaat was het idem qua sleuven, totaal niets meer van te zien. Zo glad als een biljartbal _/-\o_

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
leecher schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:39:
[...]

[...]

Wat ik niet snap, hebben zij dan niet zo'n betalen-op-basis-wat-af-is regeling in de overeenkomst staan? Waarbij je pas wat betaald als er iets af is, bijvoorbeeld de begane grond, wind/waterdicht, dakpannen erop, etc. Dat is het enige wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen.
Daar heb je weinig aan als het dak bijna af is en ze het nu met de grond gaan gelijk maken.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Yaa87 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:37:
[...]

En als je gaat voor een tegelvloer? Is het dan het dan noodzakelijk om eerst de wanden te doen? Het lukt me sowieso wel handig ivm verven etc dan hoef je je geen zorgen te maken om vlekken op de vloer. Maar het probleem met vochtige wand geldt niet voor tegelvloer neem ik aan?
Nee hoor, zeker bij een tegelvloer maak ik me echt geen zorgen. Wij gaan zeer waarschijnlijk ook voor een tegelvloer en die ligt er al in met de oplevering, gewoon een baan stucloper plakken en gaan schilderen.

De druppels die op de grond komen even met een vochtige doek weg halen en klaar :)

• Hanzul
Wij vandaag eerste officiele kijkdag gehad, nadat deze 2 weken geleden was uitgesteld door het winterweer. Mijn vrouw die nog niet binnen geweest was sinds de kap erop zat vond vooral zolderruimte ruim en hoog. Daarnaast nog een bijzonderheidje. We krijgen geen knieschotten, dekvloer word hiedoor helemaal doorgelegt. In de TO, staat dat er wel knieschotten zouden komen, maar was constructie technische niet nodig. Weet nog niet goed of dit een voor of nadeel is.

Leidingwerk was afgetekend, binnenwanden waren gezet. Ondanks de week vorst vorige week verwachten ze nog steeds half mei klaar te zijn. Ze verwachten zelfs dan al de weg gelegd te hebben. Kunnen ons nu nog niet goed voorstellen dat we over 10 a12 weken de sleutel hebben, zeker als je ziet wat er nog moet gebeuren.

Zo moeten de pannen en platte daken er namelijk nog op (gaat aankomende week gebeuren, en week daarna zonnepanelen en mogelijk voegen, maar metselwerk is hier nog te nat voor.

Voor deze week staat nog op de planning frezen elektra leidingen en schilder legt de hand aan laatste boeiborden. Hierna blijven ze binnen en buiten tegelijkertijd verder gaan. Hopelijk blijft alles volgens planning gaan. Heb nu stucadoor/spuiter laten weten dat hij onder voorbehoud eind mei kan komen. PVC boer komt vervolgens onder voorbehoud 2de week van juni. Hopelijk heeft het dan voldoende kunnen drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 16-09 11:25
millerman_sf in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
Iemand die een idee heeft wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het opleveren van een installatie die niet voldoet aan de gelijkwaardigheidsverklaring die bij de aanvraag van de bouwvergunning zat? Geldt dan de (mindere) omschrijving uit de TO of is dan niet voldaan aan de vereisten voor de bouwvergunning en kun je daar rechten aan ontlenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansgrave
  • Laatst online: 20:51
millerman_sf schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:11:
millerman_sf in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
Iemand die een idee heeft wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het opleveren van een installatie die niet voldoet aan de gelijkwaardigheidsverklaring die bij de aanvraag van de bouwvergunning zat? Geldt dan de (mindere) omschrijving uit de TO of is dan niet voldaan aan de vereisten voor de bouwvergunning en kun je daar rechten aan ontlenen?
Jouw contract is de TO, die is dus leidend.

Echter, er moet voldaan worden aan een bepaalde EPC score, minimum volgens het toen geldende bouwbesluit of zwaarder indien afgesproken. Hoe die EPC score gehaald kan worden is is vrij aan de ontwikkelaar / bouwer, met in inachtneming van de minimale deel eisen zoals Rc waarde van gevel, dak etc.

De bouwer zou moeten aantonen dat met de aangebrachte maatregelen de EPC score gehaald wordt, eventueel via de gemeente. Ventilatie systemen met CO2 sturing verlagen de EPC, dat zou dus gecompenseerd moeten zijn met andere maatregelen.

Als je de EPC berekening hebt: kijk eens of er "precies" gerekend is, dus met lineaire koudebruggen. Als dat niet het geval is: door precies te rekenen komt er met dezelfde maatregelen een veel betere score uit en zal dit een escape zijn voor de bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 16-09 11:25
Duidelijk antwoord, bedankt! De EPC-berekeningen heb ik, maar daar moet ik me even beter in verdiepen. De eerste keer had ik er te weinig tijd voor om echt goed te kijken. En het is nieuwe materie, dus weer even leren wat alles precies betekent.

Ik heb ze nu zelf geconfronteerd met de gelijkwaardigheidsverklaring en gevraagd waar de genoemde 2e bediening van de MV/WTW komt in de badkamer. Even kijken waar ze mee terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een showroom waar je keramisch parket van bekende italiaanse merken kunt bewonderen? De helft van de showrooms waar ik ben geweest heeft maar een kleine selectie, of allemaal merkloos prut waarvan de afkomst dubieus is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:58:
Weet iemand nog een showroom waar je keramisch parket van bekende italiaanse merken kunt bewonderen? De helft van de showrooms waar ik ben geweest heeft maar een kleine selectie, of allemaal merkloos prut waarvan de afkomst dubieus is :P
Julius van der Werf al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
+1 ben ook op zoek.

Het onderstaande merken op het oog, maar nog niet in het echt kunnen bewonderen:
- Atlas concorde
- Kronos Les Bois
- Lea ceramiche
- Castelvetro

Als toevoeging: regio Nijmegen / Arnhem
Of op route van Utrecht naar Nijmegen / Arnhem

Edit: en bij voorkeur gewoon een toko die de merknaam van de tegel op het product zet.
Onze badkamerleverancier van het project heeft een mooie showroom en verkoopt ook prima merken, maar heeft aan alle tegels een eigen typenummer gegeven waardoor het vrijwel onmogelijk is om te achterhalen om welke tegels het gaat 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 26-02-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
Dag medewerkers,

Vorig jaar juni zijn wij verhuisd naar onze nieuwbouwwoning.
Nu de zon weer lekker schijnt, merk ik dat het alweer goed opwarmt in huis. Daarom wil ik graag screens plaatsen.

Via internet vind ik alleen maar offerte sites en beknopte sites van leveranciers.

Ik vind het belangrijk dat de afwerking binnen en buiten netjes gebeurd, dus geen gaten door de kozijnen die weer dichtgekit worden.
Ik wil graag dat de screens niet op de kunststof kozijnen worden geschroefd, maar 'tussen de muur'. Dat is wel in de dag, maar dan bevestigd aan de bakstenen.
Ook wil ik graag motoren die aan te sturen zijn d.m.v. slimme schakelaars, bijvoorbeeld Shelly 2.5.

Kan iemand een partij aanbevelen die mij hierin kan adviseren en begeleiden?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@roltor

Ik heb bij die van mij de kabel buitenom gelegd. Klein gaatje gespit bij de muur tot de hoogte van de kruipruimte, dan vanuit de kruipruimte een gat geboord en hier een grondkabel doorheen getrokken. Die kabel kon dan weer mooi bij de meterkast naar binnen en direct op de tuin/schuur groep worden aangesloten. De kabel van de screen zit dan gewoon in zo'n met hars afgegoten elektra doosje. Binnen dus 0 elektra en draadloze bediening. Die van mij zijn van SunCircle en heb gekozen voor cheapo RF 433 MHz spul, maar je kan ze ook krijgen met Somfy motoren (geen idee of dat wat voor jou is). De kwaliteit is volgens mij niet de bovenkant van de markt maar prijs/kwaliteit was het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
leecher schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:39:
@roltor

Ik heb bij die van mij de kabel buitenom gelegd. Klein gaatje gespit bij de muur tot de hoogte van de kruipruimte, dan vanuit de kruipruimte een gat geboord en hier een grondkabel doorheen getrokken. Die kabel kon dan weer mooi bij de meterkast naar binnen en direct op de tuin/schuur groep worden aangesloten. De kabel van de screen zit dan gewoon in zo'n met hars afgegoten elektra doosje. Binnen dus 0 elektra en draadloze bediening. Die van mij zijn van SunCircle en heb gekozen voor cheapo RF 433 MHz spul, maar je kan ze ook krijgen met Somfy motoren (geen idee of dat wat voor jou is). De kwaliteit is volgens mij niet de bovenkant van de markt maar prijs/kwaliteit was het prima te doen.
Bedankt voor je input. Begrijp ik goed dat je het dus allemaal zelf hebt gemonteerd? Of alleen de elektra?
Voor de begane grond is dit een goede optie, de slaapkamer op de 1e verdieping kan ik denk ik bereiken vanaf de knieschotten op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Hier meer op zoek naar plavuizen, XXL formaat (120*120 ofzo), hier in de buurt een zaak waar we nu op afspraak heen kunnen, wil nog een andere zaak bezoeken om te kijken wat die heeft. Hebben 3 verdiepingen te voorzien van een vloer. Het liefst een zo groot mogelijke showroom met veel keus, woon in NH maar locatie maakt niet veel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Weer tijd voor een kleine klusupdate.

Vanmorgen mijn allereerste klus af kunnen ronden. Nu het plafond geverfd is kon ik eindelijk de lampen op zolder ophangen aan het verlaagde plafond.
3 stuks Ikea Floalt panelen van 30x90cm zorgen er nu voor dat hier ook 's avonds en in de winter voldoende licht zal zijn. De ruimte wordt een combi van werk- en speel/relax kamer.
Note: De nog zichtbare centraaldoos is voor een access point.

Nu alle muren voorzien zijn van renovlies zijn we ook begonnen met het verven van een aantal wanden. Gebruikte kleuren zijn lichtgrijs en geel (volgens mij okergeel) voor de woonkamer.
Ook de kinderkamers hebben inmiddels de eerste kleuren. Thema's: Nijntje en Lion King. (Daar gaat mijn vrouw verder over. :+ )

Berging wordt as we speak door mijn vrouw voorzien van behang.

En omdat toch al het schakelmateriaal eraf lag maar meteen eens even gekeken hoe dat erbij lag.
Er gaat iemand heel erg balen van het feit dat ze flexbuizen gebruikt hebben...

De nuldraad naar elke schakelaar waar ik voor bijbetaald heb is lang niet overal aanwezig. Op de begane grond mist de wc en op de eerste en 2de verdieping missen ze allemaal. Helaas bij de oplevering alleen op de begane grond als test een paar schakelaars van de muur getrokken.
Nu moeten ze het dus fixen terwijl de muren al klaar zijn.

Foutje kan gebeuren natuurlijk, maar vond ook een stuk werk wat gewoon slecht uitgevoerd was. In de metal-stud wanden op zolder zaten de flexbuizen niet vast in de inbouwdozen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKR4pZgCKyDYzuVxqaO8w_ByoY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOZAOotM16Plet8xzEFQPvlU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsjyDt8FKWbVdOTdeFedpP9cwbc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKPSGHTt2DiPbGFLngTojVKB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WebkBMht6igKHNd5MAtXknAt_NU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BTytAJMIrSCuJZNwpfctojl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:05
Vandaag gehoord dat we in april de kijkdag mogen verwachten. Prognose oplevering is ‘vanaf oktober 2021’

Je zou dan denken dat ze veel eerder dan oktober zullen opleveren?

Iemand enig idee hoeveel tijd er doorgaans gemiddeld tussen de kijkdag en oplevering zit?

[ Voor 6% gewijzigd door assassin85 op 26-02-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
assassin85 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:02:
Vandaag gehoord dat we in april de kijkdag mogen verwachten. Prognose oplevering is ‘vanaf oktober 2021’

Je zou dan denken dat ze veel eerder dan oktober zullen opleveren?

Iemand enig idee hoeveel tijd er doorgaans gemiddeld tussen de kijkdag en oplevering zit?
Gemmidel weet ik niet, maar wij hebben gisteren eerste kijkdag gehad ( was 2 weken vertraagd door winterweer). Oplevering is gepland midden mei. Afbouw bij ons is voor mijn gevoel heel snel, rest van het bouwproces viel dat in vergelijking met andere mee. Ze zijn door Archologische vertraging officieel begonnen eerste week van juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
roltor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je input. Begrijp ik goed dat je het dus allemaal zelf hebt gemonteerd? Of alleen de elektra?
Voor de begane grond is dit een goede optie, de slaapkamer op de 1e verdieping kan ik denk ik bereiken vanaf de knieschotten op zolder.
De elektra heb ik zelf voorbereid, het installeren was daarom niet zo duur en heb ik meteen laten doen. Daar waren ze dan ook in een minuut of 10 klaar mee :P Dat was wel montage op de kozijnen, maar ik denk dat met een beugeltje op de muur dat niet veel langer zou hebben geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:20
Zojuist gezien dat er op de vloer in de badkamer een lijn is geslepen. Stond ook wel aangegeven op de tekening maar had dit niet verwacht. Wat zou hier de functie voor zijn?

Ruimere inloopdouche gaat hem dan waarschijnlijk niet meer worden 😢

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyfXvOCvJcneeMqrzIRg4qkA_f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9UuRShpEXqhjMWZiscHrfXK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7DQZED5WLzvgapAVq1qBu8fi9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6d8lcC0o8Vh9RwNp3pmL2z2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UuaDYMBaos0PNLxCYCnrAVSxvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ztZl41cSoxXxXtoZBlBRezw.jpg?f=fotoalbum_large

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@aGraPusher Afschot?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:20
MarcoC schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Wat is het probleem? Als je dit dichtsmeert zie je er niks van.
Klopt, je ziet er toch niks van.
Maar het ligt er maar net aan wat er (achteraf) doorheen moet.
- ze gebruiken flex, dat is al minder...
- buis in buis bij de rechter, die er naast zit wel met een sok aan elkaar
- het ligt er een beetje aan waar dit is en waarvoor het is, maar normaal ga je niet horizontaal in de muur.

Als dit iets is wat eenmalig door de bouwer bedraad wordt, tjah, lekker boeien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:20
Dat zal het inderdaad zijn.. thanks!

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:55
Goedemiddag,

Ik zoek me rot op internet maar kom er niet helemaal definitief uit. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Onze nieuwbouwwoning wordt over 2 weken opgeleverd. Op 1 februari heb ik een energielabel gekregen. Betreft label A.

Dan is het dus op de oude manier getest want nieuwbouw heeft door Beng nu minimaal plusjes erachter.

Hoor ik niet een nieuwe label volgens de Beng normen te krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rhumba schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:06:
Goedemiddag,

Ik zoek me rot op internet maar kom er niet helemaal definitief uit. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Onze nieuwbouwwoning wordt over 2 weken opgeleverd. Op 1 februari heb ik een energielabel gekregen. Betreft label A.

Dan is het dus op de oude manier getest want nieuwbouw heeft door Beng nu minimaal plusjes erachter.

Hoor ik niet een nieuwe label volgens de Beng normen te krijgen?

Alvast bedankt.
Volgens mij geldt dat alleen voor nieuwbouw die vanaf 2021 een bouwvergunning krijgt, dus waar men nog met de bouw moet starten. Mijn woning wordt in april opgeleverd en krijgt ook een gewoon A label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
Ik lees dus op sommige sites dat dat niet het geval is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorusz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-07 13:51
Hallo allemaal,

Ik lees dit topic bijna dagelijks en het is een waardevolle bron van info :-) Wij zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject in Breda. Vandaag heb ik de koop aanneemovereenkomst binnen gehad en het bedrag is 2500 euro meer dan waar het huis in december voor is aangeboden. Ik heb de makelaar al gemaild maar heb nog geen reactie. Komen dit soort tussentijdse prijsverhogingen vaker voor en kan dat zomaar? Wellicht betreft het een foutje maar ik vermoed van niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:23
Rhumba schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:19:
Ik lees dus op sommige sites dat dat niet het geval is.....
https://www.atriensis.nl/...-bij-oplevering-nieuwbouw

De toets door de EP W adviseur geldt vanaf 1 januari 2021 voor alle op te leveren woningen. De toets door Bouw- en woningtoezicht geldt alleen voor woningen waarvoor ná 1 januari 2021 een omgevingsvergunning wordt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Zou een recent opgeleverde huis niet minimaal A+++ moeten zijn gezien het maximaal EPC 0,4 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15
https://www.rvo.nl/sites/...-bij-bouwaanvraag-epc.pdf

Energielabel:
Volgens mij komt bovenstaande document in de richting wat je zoekt.

Bron: https://www.lente-akkoord...ra-informatie-aanleveren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
Rouske schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Klopt, je ziet er toch niks van.
Maar het ligt er maar net aan wat er (achteraf) doorheen moet.
- ze gebruiken flex, dat is al minder...
- buis in buis bij de rechter, die er naast zit wel met een sok aan elkaar
- het ligt er een beetje aan waar dit is en waarvoor het is, maar normaal ga je niet horizontaal in de muur.

Als dit iets is wat eenmalig door de bouwer bedraad wordt, tjah, lekker boeien dan.
Waarom is flex minder gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
bottom line schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Waarom is flex minder gewenst?
Is ruk om kabels door te trekken. In mijn opinie gaat dat met solide buis vele malen makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
Source90 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:36:
[...]
Is ruk om kabels door te trekken. In mijn opinie gaat dat met solide buis vele malen makkelijker
Ahzo.
Ik zat me af te vragen waarom je XVB dan wel boven flex zou verliezen.
Maar solide buizen snap ik wel. Alleen zijn die wel ruk om te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
Bedankt allemaal voor de reacties. Alhoewel het me nog steeds niet helemaal 100% duidelijk is. Ik ga het gewoon aankaarten bij de bouwer. Volgens mij dienen ze te gaan handelen volgens de nieuwe regels. Ook als de omgebingsvergunning van vor 2021 is.

Zal anders volgende week een navragen bij VEH. Die zouden het toch zeker moeten weten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dakillerbean
Zo, tijd voor een update vanuit mijn kant!

Afgelopen woensdag de oplevering gehad van onze woning. Met ons eigen kritische blik, uiteindelijk toch een paar (kleine) punten gevonden. In totaal 3 lichte krassen in de kunststof kozijnen, 1 gebroken afwerkstrip op de openslaande tuindeuren, en de cylinder van die openslaande deuren is niet op slot te draaien aan de binnenkant.

Het mooie is dat de aannemer en vrijwel alle onder aannemers nog op het bouwterrein met overige woningen bezig zijn, zodoende komen ze ergens volgende week (als wij er zelf druk bezig zijn) al langs om deze te verhelpen en op te lossen. Derhalve de 2e handtekening nog niet gezet.

Oplevering verliep ondanks de coronaregels vrij soepel, met gepaste afstand. Helaas zonder allerlei toeters/bellen/feestmutsen maar na het in ontvangst nemen van de sleutel de kids opgehaald, ze waren er immers nog nooit binnen geweest. Dolblij met de grootte van hun slaapkamers, dus op dat vlak missie geslaagd tot nu toe *O*

Afgelopen dagen stonden in het teken van het nonstop bestellen, Click&Collecten en wegbrengen van spullen. Volgende week de kids weer naar school, ik en mijn vrouw een week vrij, en mogen we aan de bak! Aanstaande woensdag wordt de keuken afgeleverd en de dag erop gemonteerd, voor die tijd dus die hoek klaar hebben qua muren.

Na het avondeten vandaag, een paar uur al aan de slag geweest. De korte muur van de keuken (cellenbeton) glad gemaakt, en aan de voor/raam kant bergen kleine gaatjes gevuld. Nachtje laten drogen, en dan morgen licht opschuren en eens zien wat het resultaat is. Vanavond na glad maken bij kunstlicht zag het er al vrij strak uit, eens zien of dit morgenvroeg met zonlicht en wat schuurwerk nog zo is :9

De woning/muren zijn stiekem al vrij aardig opgedroogd, we hadden het geluk dat de woning waterdicht was eind september toen het nog aardig droog weer was. Daarnaast heeft de warmtepomp al een flinke tijd zijn werk gedaan, is het opstookprotocol (2x) gedaan, een keer door de installateur en daarna nogmaals door de aannemer zelf. Scheelt ons weer tijd en werk, en het vochtgehalte in de woning. Thermostaat staat al een week of 3 op 18 graden, hoog genoeg om geleidelijk vocht weg te stoken en niet TE warm om te klussen.

De woning is op papier behangklaar opgeleverd, maar haast alle binnenmuren van cellenbeton zijn door de stucadoor compleet glad gestuct, nu we eindelijk op ons gemak alles kunnen bekijken valt het me allemaal reuze mee. Ook de prefab betonnen muren bevatten amper luchtbellen of putjes, de wat grotere plekken waar de stutpalen verankerd waren tijdens de bouw zijn vakkundig door de stucadoor bijgewerkt en glad gemaakt d:)b

Ergens volgende week als we vorderen zal ik eens wat foto’s plaatsen, er waren wat personen hier die erg benieuwd waren naar onze manier van muren afwerken (gladmaken en sauzen) en hoe het resultaat dan zou zijn. Dit ga ik dan ook zeker doen! We zijn overigens niet de enige, beide buren welke we inmiddels kort gesproken hebben, hebben ook dezelfde aanpak :7

En last but not least: vanavond maar eens gauw een internet provider geregeld. Amper 3g/4g binnen, kan nog geen streaming muziekje opzetten. Leuk nieuwbouw, maar mobiel internet is drama. Wisten we al wel van de vorige kijkmomenten maar dat streaming audio niet eens wil, maakt het wel heel stil tijdens het klussen! Aankomend weekend dus maar een bak muziek cachen op de iPad, hebben we in ieder geval een achtergrond deuntje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rhumba schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:22:
Bedankt allemaal voor de reacties. Alhoewel het me nog steeds niet helemaal 100% duidelijk is. Ik ga het gewoon aankaarten bij de bouwer. Volgens mij dienen ze te gaan handelen volgens de nieuwe regels. Ook als de omgebingsvergunning van vor 2021 is.

Zal anders volgende week een navragen bij VEH. Die zouden het toch zeker moeten weten.
Als de bouwer al een energielabel heeft aangevraagd zitten ze goed. Check even hier:
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/
Vanaf 1 januari 2021 is de manier waarop het energielabel wordt bepaald, veranderd.

De grootste verandering is dat het energielabel uitgebreider is. Eerder kon je als woningeigenaar nog zelf online een aantal woningkenmerken doorgeven, waarna het definitieve label op afstand werd vastgesteld door een erkend deskundige.

Vanaf 1 januari 2021 vraag je een energielabel aan door een afspraak te maken met een vakbekwaam energieadviseur. Die komt langs en bekijkt in gemiddeld 1 à 2 uur tijd het huis. De adviseur neemt kenmerken op van de woning waaronder de afmetingen, en de aanwezige isolatie en installaties, zoals de cv-ketel en zonnepanelen. Op basis hiervan wordt berekend hoeveel energie er nodig is voor verwarming, warm water, ventilatie en koeling van de woning. Zo wordt het energielabel nauwkeuriger en is het mogelijk om verbetermogelijkheden op maat aan te bieden. Deze aanbevelingen voor verduurzaming komen ook op het label te staan.

Heb je al een geregistreerd energielabel voor je huis (of gebouw)? Die blijft gewoon 10 jaar geldig.

[ Voor 53% gewijzigd door JackBol op 26-02-2021 21:40 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
JackBol schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Als de bouwer al een energielabel heeft aangevraagd zitten ze goed. Check even hier:
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/

[...]
14-12-20...kan dat al als je huis nog niet af is.
Er staat ook een energie index van 0,56...is dat hetzelfde als de EPC? Die moet toch onder de 0,4 zijn bij nieuwbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
Dakillerbean schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:36:
Zo, tijd voor een update vanuit mijn kant!

Afgelopen woensdag de oplevering gehad van onze woning. Met ons eigen kritische blik, uiteindelijk toch een paar (kleine) punten gevonden. In totaal 3 lichte krassen in de kunststof kozijnen, 1 gebroken afwerkstrip op de openslaande tuindeuren, en de cylinder van die openslaande deuren is niet op slot te draaien aan de binnenkant.

Het mooie is dat de aannemer en vrijwel alle onder aannemers nog op het bouwterrein met overige woningen bezig zijn, zodoende komen ze ergens volgende week (als wij er zelf druk bezig zijn) al langs om deze te verhelpen en op te lossen. Derhalve de 2e handtekening nog niet gezet.

Oplevering verliep ondanks de coronaregels vrij soepel, met gepaste afstand. Helaas zonder allerlei toeters/bellen/feestmutsen maar na het in ontvangst nemen van de sleutel de kids opgehaald, ze waren er immers nog nooit binnen geweest. Dolblij met de grootte van hun slaapkamers, dus op dat vlak missie geslaagd tot nu toe *O*

Afgelopen dagen stonden in het teken van het nonstop bestellen, Click&Collecten en wegbrengen van spullen. Volgende week de kids weer naar school, ik en mijn vrouw een week vrij, en mogen we aan de bak! Aanstaande woensdag wordt de keuken afgeleverd en de dag erop gemonteerd, voor die tijd dus die hoek klaar hebben qua muren.

Na het avondeten vandaag, een paar uur al aan de slag geweest. De korte muur van de keuken (cellenbeton) glad gemaakt, en aan de voor/raam kant bergen kleine gaatjes gevuld. Nachtje laten drogen, en dan morgen licht opschuren en eens zien wat het resultaat is. Vanavond na glad maken bij kunstlicht zag het er al vrij strak uit, eens zien of dit morgenvroeg met zonlicht en wat schuurwerk nog zo is :9

De woning/muren zijn stiekem al vrij aardig opgedroogd, we hadden het geluk dat de woning waterdicht was eind september toen het nog aardig droog weer was. Daarnaast heeft de warmtepomp al een flinke tijd zijn werk gedaan, is het opstookprotocol (2x) gedaan, een keer door de installateur en daarna nogmaals door de aannemer zelf. Scheelt ons weer tijd en werk, en het vochtgehalte in de woning. Thermostaat staat al een week of 3 op 18 graden, hoog genoeg om geleidelijk vocht weg te stoken en niet TE warm om te klussen.

De woning is op papier behangklaar opgeleverd, maar haast alle binnenmuren van cellenbeton zijn door de stucadoor compleet glad gestuct, nu we eindelijk op ons gemak alles kunnen bekijken valt het me allemaal reuze mee. Ook de prefab betonnen muren bevatten amper luchtbellen of putjes, de wat grotere plekken waar de stutpalen verankerd waren tijdens de bouw zijn vakkundig door de stucadoor bijgewerkt en glad gemaakt d:)b

Ergens volgende week als we vorderen zal ik eens wat foto’s plaatsen, er waren wat personen hier die erg benieuwd waren naar onze manier van muren afwerken (gladmaken en sauzen) en hoe het resultaat dan zou zijn. Dit ga ik dan ook zeker doen! We zijn overigens niet de enige, beide buren welke we inmiddels kort gesproken hebben, hebben ook dezelfde aanpak :7

En last but not least: vanavond maar eens gauw een internet provider geregeld. Amper 3g/4g binnen, kan nog geen streaming muziekje opzetten. Leuk nieuwbouw, maar mobiel internet is drama. Wisten we al wel van de vorige kijkmomenten maar dat streaming audio niet eens wil, maakt het wel heel stil tijdens het klussen! Aankomend weekend dus maar een bak muziek cachen op de iPad, hebben we in ieder geval een achtergrond deuntje O-)
Mijn zwager heeft het ook op die manier een keer gedaan. Als je muren echt heel glad zijn, moet dat ook gaan. Wij laten wss boven twee slaapkamers (die hopelijk toekomstige kinderkamers worden) en derde etage (washok en L vormige grote ruimte ook niet nog niet stucen (filmen), tenzij heel slecht). Ben dus zeer benieuwd naar je resultaat. Wij betalen nu echter 18m2, voor strak macinaal stucen en latex spuiten en ga daar zelf niet het risico voor lopen dat mijn woonkamer, keuken, hal, overloop en kantoor niet strak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rhumba schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:47:
[...]

14-12-20...kan dat al als je huis nog niet af is.
Er staat ook een energie index van 0,56...is dat hetzelfde als de EPC? Die moet toch onder de 0,4 zijn bij nieuwbouw?
Voor 1-1-2021 was het label een papieren exercitie. Kun je dus prima op basis van de bouwtekeningen en het bestek berekenen en aanvragen.

Als hier 0,56 staat heb je dus geen EPC<0,4 woning. Als je dat wel verkocht is, zou ik bij de gemeente de omgevingsvergunning opvragen. Daar moet de EPC berekening in staan.

Kan het zijn dat de bouwvergunning nog in 2014 is aangevraagd?

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 26-02-2021 22:38 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaa87
President schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:50:
[...]

https://www.atriensis.nl/...-bij-oplevering-nieuwbouw

De toets door de EP W adviseur geldt vanaf 1 januari 2021 voor alle op te leveren woningen. De toets door Bouw- en woningtoezicht geldt alleen voor woningen waarvoor ná 1 januari 2021 een omgevingsvergunning wordt aangevraagd.
Interessant mijn woning wordt ook dit jaar opgeleverd, dus dan dient er nog een toets plaats te vinden door de EP W adviseur? Voor wie zijn de kosten? En doen ze de inspectie voordat het wordt opgeleverd aan de koper of daarna?

Ik heb vorig jaar al voor de start van de bouw wel al een energielabel ontvangen A - oude stijl - ontvangen van de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 17:19
Hoe gaan mensen met een nieuwbouwhuis om met het aanvragen van offertes? Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en die wordt in Q1 2022 opgeleverd. Alleen willen, neem ik aan, degene waar je een offerte vraagt weten wanneer het werk zou plaatsvinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wij gaan uiteindelijk toch voor keramisch parket (i.p.v.) een gietvloer en gaan vandaag toevallig een bezoekje op afspraak brengen aan https://middagmarmerentegels.nl

Vooral qua houtlook hebben ze echt een flink portfolio, dus we zijn erg benieuwd.

Al eerder bij https://www.vloerenmantegels.nl en https://www.regge-tegels.nl geweest maar helaas niet geslaagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 27-02-2021 09:29 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haassiej schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:10:
Hoe gaan mensen met een nieuwbouwhuis om met het aanvragen van offertes? Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en die wordt in Q1 2022 opgeleverd. Alleen willen, neem ik aan, degene waar je een offerte vraagt weten wanneer het werk zou plaatsvinden.
Duidelijk aangeven dat het nieuwbouw betreft en je alleen een verwachte periode hebt wat betreft de oplevering.

Mijn ervaring tot nu toe is dat veel afhaken en niets van zich laten horen. Zo heb ik zelf een ‘offerte’ bij iemand uitgezet in december en elke keer een excuus mail, nou dan niet :)

Sommige zullen aangeven geen prijs te kunnen doen omdat ze niet weten wat de tarieven volgend jaar zijn, ik geef altijd aan dat ik rekening hou met een stijging van 5% :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ons nieuwbouwhuis wordt rond de zomer opgeleverd.

Ik ben nog op zoek naar een leverancier voor een vloer waarbij we nog twijfelen tussen hout en PVC, dus ik ben op zoek naar een (of enkele) bedrijven die mij kunnen adviseren en waarbij verschillende vloeren te bekijken zijn in een formaat groter dan een sample.

Daarnaast zou het perfect zijn als het bedrijf ook de bovenverdieping (pvc, laminaat parket ) kan doen de trappen kan bekleden met houtlook.

Heeft iemand toevallig een tip voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:16
@wd200 wij gaan op aanraden van meerdere mensen in ons project kijken bij Knulst in Nunspeet. Ze bieden ook projectkorting tot 10% en hebben hout, pvc en giet. Zelf nog geen ervaring met ze dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
wd200 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:46:
Ons nieuwbouwhuis wordt rond de zomer opgeleverd.

Ik ben nog op zoek naar een leverancier voor een vloer waarbij we nog twijfelen tussen hout en PVC, dus ik ben op zoek naar een (of enkele) bedrijven die mij kunnen adviseren en waarbij verschillende vloeren te bekijken zijn in een formaat groter dan een sample.

Daarnaast zou het perfect zijn als het bedrijf ook de bovenverdieping (pvc, laminaat parket ) kan doen de trappen kan bekleden met houtlook.

Heeft iemand toevallig een tip voor mij ?
Ik kreeg van iemand uit het dorp deze tip: KeraStone BV in Barneveld. Ik ga er binnenkort zelf eens een kijkje nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Greatsword schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Wij gaan uiteindelijk toch voor keramisch parket (i.p.v.) een gietvloer en gaan vandaag toevallig een bezoekje op afspraak brengen aan https://middagmarmerentegels.nl

Vooral qua houtlook hebben ze echt een flink portfolio, dus we zijn erg benieuwd.

Al eerder bij https://www.vloerenmantegels.nl en https://www.regge-tegels.nl geweest maar helaas niet geslaagd.
Thanks! Dat is nog enigszins in de buurt :) Gaan we ook eens even kijken.

Ik heb ook een afspraak staan bij Tegelhuis Montfoort, wel een stuk verderweg, maar er zijn weinig/geen nette moderne winkels met een beetje hip aanbod.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
Haassiej schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:10:
In mijn ogen ben je dan nog vrij vroeg met offertes. Alleen keuken hebben wij zo vroeg vastgelegd. Meestal kunnen ze pas 6 max 8 maanden van te voren wat aangeven en is het intressant voor hun om er tijd in te steken.

Zo hebben wij b.v Stukadoor/latexspuiter en PVC vloer 5 maanden van te voren besproken, met een grove datum onder voorbehoud. Gisteren datums wat concreter gemaakt (3maanden van te voren). Mocht er toch nog vertraging zijn, hebben ze daar begrip voor hebben ze gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Thanks! Dat is nog enigszins in de buurt :) Gaan we ook eens even kijken.
Daar ga ik ook eens kijken.
Leerdam is voor ons ook in de buurt.

Kunnen we geen groot-afname korting regelen als er meerdere daar tegels afnemen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hanzul schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Zo hebben wij b.v Stukadoor/latexspuiter en PVC vloer 5 maanden van te voren besproken, met een grove datum onder voorbehoud. Gisteren datums wat concreter gemaakt (3maanden van te voren). Mocht er toch nog vertraging zijn, hebben ze daar begrip voor hebben ze gezegd.
Stucadoor die wij voor onze huidige woning hadden ingehuurd zat al vol tot aan het eind van dit jaar...
Gaat hard deze tijd.
Pagina: 1 ... 162 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2