Zo, tijd voor een update vanuit mijn kant!
Afgelopen woensdag de oplevering gehad van onze woning. Met ons eigen kritische blik, uiteindelijk toch een paar (kleine) punten gevonden. In totaal 3 lichte krassen in de kunststof kozijnen, 1 gebroken afwerkstrip op de openslaande tuindeuren, en de cylinder van die openslaande deuren is niet op slot te draaien aan de binnenkant.
Het mooie is dat de aannemer en vrijwel alle onder aannemers nog op het bouwterrein met overige woningen bezig zijn, zodoende komen ze ergens volgende week (als wij er zelf druk bezig zijn) al langs om deze te verhelpen en op te lossen. Derhalve de 2e handtekening nog niet gezet.
Oplevering verliep ondanks de coronaregels vrij soepel, met gepaste afstand. Helaas zonder allerlei toeters/bellen/feestmutsen maar na het in ontvangst nemen van de sleutel de kids opgehaald, ze waren er immers nog nooit binnen geweest. Dolblij met de grootte van hun slaapkamers, dus op dat vlak missie geslaagd tot nu toe
Afgelopen dagen stonden in het teken van het nonstop bestellen, Click&Collecten en wegbrengen van spullen. Volgende week de kids weer naar school, ik en mijn vrouw een week vrij, en mogen we aan de bak! Aanstaande woensdag wordt de keuken afgeleverd en de dag erop gemonteerd, voor die tijd dus die hoek klaar hebben qua muren.
Na het avondeten vandaag, een paar uur al aan de slag geweest. De korte muur van de keuken (cellenbeton) glad gemaakt, en aan de voor/raam kant bergen kleine gaatjes gevuld. Nachtje laten drogen, en dan morgen licht opschuren en eens zien wat het resultaat is. Vanavond na glad maken bij kunstlicht zag het er al vrij strak uit, eens zien of dit morgenvroeg met zonlicht en wat schuurwerk nog zo is
De woning/muren zijn stiekem al vrij aardig opgedroogd, we hadden het geluk dat de woning waterdicht was eind september toen het nog aardig droog weer was. Daarnaast heeft de warmtepomp al een flinke tijd zijn werk gedaan, is het opstookprotocol (2x) gedaan, een keer door de installateur en daarna nogmaals door de aannemer zelf. Scheelt ons weer tijd en werk, en het vochtgehalte in de woning. Thermostaat staat al een week of 3 op 18 graden, hoog genoeg om geleidelijk vocht weg te stoken en niet TE warm om te klussen.
De woning is op papier behangklaar opgeleverd, maar haast alle binnenmuren van cellenbeton zijn door de stucadoor compleet glad gestuct, nu we eindelijk op ons gemak alles kunnen bekijken valt het me allemaal reuze mee. Ook de prefab betonnen muren bevatten amper luchtbellen of putjes, de wat grotere plekken waar de stutpalen verankerd waren tijdens de bouw zijn vakkundig door de stucadoor bijgewerkt en glad gemaakt
Ergens volgende week als we vorderen zal ik eens wat foto’s plaatsen, er waren wat personen hier die erg benieuwd waren naar onze manier van muren afwerken (gladmaken en sauzen) en hoe het resultaat dan zou zijn. Dit ga ik dan ook zeker doen! We zijn overigens niet de enige, beide buren welke we inmiddels kort gesproken hebben, hebben ook dezelfde aanpak
En last but not least: vanavond maar eens gauw een internet provider geregeld. Amper 3g/4g binnen, kan nog geen streaming muziekje opzetten. Leuk nieuwbouw, maar mobiel internet is drama. Wisten we al wel van de vorige kijkmomenten maar dat streaming audio niet eens wil, maakt het wel heel stil tijdens het klussen! Aankomend weekend dus maar een bak muziek cachen op de iPad, hebben we in ieder geval een achtergrond deuntje