PSN: McMillan0984
ik zie ze allebei het liefst een uur onder water iig.
I served in a company of heroes.
Raikkonen achter het stuur
De wagen lijkt helemaal paars
https://motorsport.tv/embed/R4oYysBx?autoplay
[ Voor 11% gewijzigd door upzidedown op 14-02-2019 14:37 ]
Aan dit langere fragment is te zien dat Max daarna lacht: https://streamable.com/v9g8fRazorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:17:
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android
WHOOPS?
Zegt Max (sorry anti-fanbois) hier nu:
- No Power
óf
- No Brakes
???
Lijkt me daarom niet iets serieus.
Edit: mijn lip reading competenties maken er het volgende van,
Max: Ik weet nog wel dat ik vorig jaar na een bocht uitstuurde ik kon drukken als een malle op het gaspedaal maar dat de Renault motor geen power gaf.
Engineer: Ja dat is nu wel anders met Honda
Max: ja
[ Voor 25% gewijzigd door talkatoo op 14-02-2019 14:43 ]
Toch handig dat je ff het prive circuit van Ferrari kan gebruikenupzidedown schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:37:
De shakedown van Alfa Romeo is uitgelekt![]()
De wagen lijkt helemaal paars![]()
Da's nie paars hoor, gewoon die (leuke) klavertjeslivery + filmen met een aardappelupzidedown schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:37:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
ik vind het lekker klinken!upzidedown schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:37:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Toch vind ik het wel mooi zo. DIe hartjes en quadrofoglio's als livery
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Inderdaad. Zou zo onwijs gaaf zijn
Hij gebruikt zijn rechterhand, dus het gaspedaal. Ik neem aan dat ook Max netjes met rechts gasgeeft en met links remt, net als bij het karten...Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:17:
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android
WHOOPS?
Zegt Max (sorry anti-fanbois) hier nu:
- No Power
óf
- No Brakes
???
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik neem aan dat hij net als bij het karten gas geeft en remt met z'n voeten, en dit als illustratie gebruikte...Spotmatic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:43:
[...]
Hij gebruikt zijn rechterhand, dus het gaspedaal. Ik neem aan dat ook Max netjes met rechts gasgeeft en met links remt, net als bij het karten...
Dit is allemaal speculatie. We zullen het zien in AustraliëSpotmatic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:43:
[...]
Hij gebruikt zijn rechterhand, dus het gaspedaal. Ik neem aan dat ook Max netjes met rechts gasgeeft en met links remt, net als bij het karten...
No shit Sherlock.Stoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:45:
[...]
Ik neem aan dat hij net als bij het karten gas geeft en remt met z'n voeten, en dit als illustratie gebruikte...
En ook al is het "power", kan alsnog gewoon een afstelling zijn in de engine map. Nutteloos om hier iets achter te zoeken.Spotmatic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:43:
[...]
Uiteraard. Het maakt mij verder ook niet uit. Maar het zou me pas verbazen als er tijdens de shakedown GEEN issues waren. Al was het maar iets futiels dat los zat tussen de benen.demo31051987 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:45:
[...]
Dit is allemaal speculatie. We zullen het zien in Australië
Al sla je me dood. Werkelijk geen flauw benul waarom die er zo uitziet.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:57:
Op de een of andere manier lijkt mij een neusvleugel zoals die van Alfa en TR juist heel erg logisch.
@DaniëlWW2 Wat is jouw gedachte?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tot nu toe, is er enkel gezegd dat hij er is voor het rijden. Dat brengt, zeker met zijn ervaring, natuurlijk ook een deel opbouwen van het team mee. Hij zal nauw betrokken zijn met de ontwikkeling van de auto, en zeker met de stijgende lijn van vorig jaar denk ik dat Kimi erg belangrijk is om die vol te houden.Jackson6 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:48:
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van Kimi van Alfa/Sauber? Opbouwen van het team ofzo?
Gewoon beetje stoeien in het middenveld zonder politiek gezeur tot hij het racen zat is en met pensioen gaat?Jackson6 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:48:
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van Kimi van Alfa/Sauber? Opbouwen van het team ofzo?
*edit* Misschien handig als hij het zelf uitlegt: https://www.motorsport-to...shit-just-racing-19021403
[ Voor 19% gewijzigd door Grimmie187 op 14-02-2019 14:52 ]
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
En boze tongen zeggen dat hij 'klaar' staat om Leclerc te vervangen mocht die tegenvallen (as if). Tikje ervaring bij Alfa zal niet misstaan en hij kan ze daar lekker helpen voor 20 mil per jaar.Grimmie187 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:50:
[...]
Gewoon beetje stoeien in het middenveld zonder politiek gezeur tot hij het racen zat is en met pensioen gaat?
*edit* Misschien handig als hij het zelf uitlegt: https://www.motorsport-to...shit-just-racing-19021403
Denk je nou echt dat Raikkonen 20 miljoen per jaar ontvangt bij Sauber.Holkers schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:55:
[...]
En boze tongen zeggen dat hij 'klaar' staat om Leclerc te vervangen mocht die tegenvallen (as if). Tikje ervaring bij Alfa zal niet misstaan en hij kan ze daar lekker helpen voor 20 mil per jaar.

Dit seizoen misschien wel de mooiste(McLaren) van het V6 T/H era als je het mij vraagt.
[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 14-02-2019 14:57 ]
Denk niet dat hij dat nog krijgt bij Sauber, tenzij Ferrari nog meebetaald aan zijn salaris?Holkers schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:55:
[...]
En boze tongen zeggen dat hij 'klaar' staat om Leclerc te vervangen mocht die tegenvallen (as if). Tikje ervaring bij Alfa zal niet misstaan en hij kan ze daar lekker helpen voor 20 mil per jaar.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat hij nog 'maar' 4 milj. per jaar krijgt ofzo, maar dat zal hem verder een worst wezen..
Ja, maar staat nou niet echt bepaald lekker bij de kleuren van McLaren.Stoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:57:
Deze heb ik nog niet langs zien komen vandaag? Flitsend helmpje hoor.
Natuurlijk krijgt hij dat niet, Sauber heeft nog altijd een relatief klein budget.Grimmie187 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:57:
[...]
Denk niet dat hij dat nog krijgt bij Sauber, tenzij Ferrari nog meebetaald aan zijn salaris?
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat hij nog 'maar' 4 milj. per jaar krijgt ofzo, maar dat zal hem verder een worst wezen..
Stoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:57:
Deze heb ik nog niet langs zien komen vandaag? Flitsend helmpje hoor.
Helaas niet nee. Maar je zal 'm wel goed herkennen. En ik vind het "merk" van Lando Norris wel wat hebben. Hij is een van de weinigen die er zo veel mee lijkt te doen, heb ik 't idee.NotSoSteady schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:58:
[...]
Ja, maar staat nou niet echt bepaald lekker bij de kleuren van McLaren.
Ja, het is niet alsof ie er ook maar één vodkaatje minder om hoeft te drinken.Grimmie187 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:57:
[...]
Ze zouden eigenlijk de grote verdieners in de F1 na een x-aantal jaren op een salaris van >15miljoen verplicht 1 of 2 seizoenen voor max 5mil moeten laten rijden bij een klein team. Zo kunnen die kleine teams ook een keer groeien. Bovendien is het ook goed voor die coureurs. Sommigen hebben eigenlijk nooit hoeven sappelen bij kleine teams die bijna niets hadden. Character building zeg maar...
Maar ja...luchtfietserij natuurlijk. Gaat nooit gebeuren.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Toch hoop ik dat de echte livery iets klassieker wordt, Rosso corsa met wit, en vooral de klassieke quadrifoglio badge prominent op de auto. De levensgrote marchio op de zijkant mogen ze houden!
Als Alfist vind ik het wel heel erg tof dat Alfa nu weer echt terug is in de racerij, ook al is het niet als eigen fabrieksteam maar als klant voor Ferrari. (die merken zijn historisch toch vanaf het begin vervlochten, het heeft wel wat poetisch dat een nieuwe talent nu eerst bij Alfa zou beginnen en daarna met Ferrari kampioen kan worden)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Inderdaad klasse ja. Een lauwerkrans over de schouders, een subtiel logo op de borst.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:09:
Net hadden we het over RBR merch. Ik vind dit stijlvolle damesshirtje van Ferarri klasse hebben.
Zo mogen ze meer merchandise maken van mij.
(ik heb een hekel aan al die schreeuwerige grote logo's op shirts)
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Klopt de hele Ferrari kledinglijn heeft een flinke makeover gekregen, eerst de dames en later in het jaar ook de heren. Idee erachter is volgens mij wat meer basic/subtiele kleding zodat je dit 'altijd' zou kunnen dragen.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:09:
Net hadden we het over RBR merch. Ik vind dit stijlvolle damesshirtje van Ferarri klasse hebben.
Moet je alleen wel €60 voor een t-shirt lappen..

We know the way to your heart 😍
— Formula 1 (@F1) 14 februari 2019
❤️ First on-track look at Alfa Romeo Racing
❤️ Special #ValentinesDay themed livery
❤️ Kimi at the wheel#F1 pic.twitter.com/Pe0BKODXMp
one off dus.
Eerlijk gezegd zou ik ook geen enkel probleem hebben om de minder subtiele RBR (en Ferrari) apparel te dragen als dagelijkse kleding. In het ergste geval zou ik andere racefans tegenkomen!Grimmie187 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Klopt de hele Ferrari kledinglijn heeft een flinke makeover gekregen, eerst de dames en later in het jaar ook de heren. Idee erachter is volgens mij wat meer basic/subtiele kleding zodat je dit 'altijd' zou kunnen dragen.
Moet je alleen wel €60 voor een t-shirt lappen..
Ik loop (ondanks dat ik een verstokte 30er ben) ook vaak in Ferrari merchandise. Sinds de komst van Max krijg ik regelmatig reacties in het openbaar, kan ik stiekem best van genieten..Stoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:19:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik ook geen enkel probleem hebben om de minder subtiele RBR (en Ferrari) apparel te dragen als dagelijkse kleding. In het ergste geval zou ik andere racefans tegenkomen!
Je zou HAASt denken dat ze HAASt hebben om de auto in Barcelona aan de tand te voelen.
Sorry voor de puns
Och, de verstokte vijftiger die ik m'n vader mag noemen heeft als werktas een RBR-rugzak. Mag ook best, je ziet overal mensen met voetbalshirtjes lopen. Dan vind ik de F1-kleding nog netter staan.Grimmie187 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:25:
[...]
Ik loop (ondanks dat ik een verstokte 30er ben) ook vaak in Ferrari merchandise. Sinds de komst van Max krijg ik regelmatig reacties in het openbaar, kan ik best van genieten..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 14-02-2019 15:34 ]
Als je dan een Opel shirtje aan hebt, ben je net een monteurNotSoSteady schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:33:
Ik vind het er persoonlijk niet uitzien. Een volwassen iemand met een Ferrari shirtje die uit een Opel Astra stapt.Iedereen zijn eigen ding.
Jack of all trades, master of none
Maar Lawrence Stroll had toch ook een kleding/modemerk?basvn schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:32:
Ik loop ook graag in mn STR shirt van dit seizoen
Ik zie bij de lokale Renault dealer daar ook nog regelmatig iemand rondlopen met iets uit het tijdperk WK Renault-Alonso. TijdloosStoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:27:
[...]
Och, de verstokte vijftiger die ik m'n vader mag noemen heeft als werktas een RBR-rugzak. Mag ook best, je ziet overal mensen met voetbalshirtjes lopen. Dan vind ik de F1-kleding nog netter staan.
Testing, one, two ...
Lijkt wel zo'n kiddie ride die gaat bewegen als je er 2 kwartjes ingooit.
En Kimi kijkt net als een kleine jongen naar z'n vader die het muntje bijna in het apparaat heeft gegooid.
hahaAardappel schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:56:
[...]
Lijkt wel zo'n kiddie ride die gaat bewegen als je er 2 kwartjes ingooit.
En Kimi kijkt net als een kleine jongen naar z'n vader die het muntje bijna in het apparaat heeft gegooid.
Volgens mij is het de Alfa Romeo 33SC12.
Ding heeft wel serieuze specs:
Alfa Romeo 33SC12
Alfa Romeo 33SC12 Turbo
Overview
Manufacturer Alfa Romeo
Production 1976-1977
Designer Autodelta
Body and chassis
Class Group 6 Two-Seater Racing Cars
Layout RMR layout
Powertrain
Engine 2995 cc F12
520 bhp @ 12000 rpm
2134 cc F12 twin-turbo
640 bhp @ 11000 rpm
Transmission 5-speed manual
Dimensions
Curb weight 720 kg (1587 lb)
Wikipedia: Alfa Romeo Tipo 33
[ Voor 7% gewijzigd door kevlar01 op 14-02-2019 16:01 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kwam zojuist deze (oude) reddit tegen.mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:15:
Qua motorgeluid is deze 4 cilinder Fiat natuurlijk de mooiste:
[YouTube: Fiat S76. 1911. 28.4 litres. 4 cylinders. Start-up 28th Nov 2014.]
https://www.reddit.com/r/...ng_2018_honda_idle_sound/
Geluid van de Honda is wel lekker rauw tegenover andere
Knettergek. Maar hier heb je wel gelijk zo te zien.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:22:
Ben ik nou gek of zitten de stickers van SportPesa en Racing Point nou niet in het midden?
[Afbeelding]
Ja, Honda loopt op minder cilinders als ie stationair draait of inn pitlane rijdt. Hij zet er 2 uit ofzo. Dat klinkt best beroerd, maar niets aan de hand.dannx1986 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:21:
[...]
Kwam zojuist deze (oude) reddit tegen.
Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:22:
Ben ik nou gek of zitten de stickers van SportPesa en Racing Point nou niet in het midden?
[Afbeelding]
No matter the age, never lose the Kramer inside
En holy shit die mercedes lijkt wel gigantischdannx1986 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:21:
[...]
Kwam zojuist deze (oude) reddit tegen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dit dus.
Ik heb een Toyota Gazoo Racing petje op de hoedenplank van mn alfa liggenNotSoSteady schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:33:
Ik vind het er persoonlijk niet uitzien. Een volwassen iemand met een Ferrari shirtje die uit een Opel Astra stapt.Iedereen zijn eigen ding.
(was een souvenir aan de WEC 6 heur de Spa Fancorchamps, en zoiezo vind ik die Toyota LMP1Hs echt geweldig)
Maar eens kijken of ik een Alfa Romeo Racing petje kan scoren dit jaar
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Zo jammer dat dit maar een tijdelijke livery is. Vind 'm zwaar vet!Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:14:
Omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Kek kleurtje op de McLaren, benieuwd of ze de snelheid (terug) hebben gevonden. Rare bult op de achterkant airbox, iemand al gelezen wat dat is?
Testing, one, two ...
Ik dacht idd ergens gehoord te hebben dat ie vorig jaar op 3 cylinders draaide in de pit als hij op de limiter stond.mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Ja, Honda loopt op minder cilinders als ie stationair draait of inn pitlane rijdt. Hij zet er 2 uit ofzo. Dat klinkt best beroerd, maar niets aan de hand.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Waar heb je het over?Holkers schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:15:
@NotSoSteady Heb je een slechte dag? Je doet zo negatief..
Kek kleurtje op de McLaren, benieuwd of ze de snelheid (terug) hebben gevonden. Rare bult op de achterkant airbox, iemand al gelezen wat dat is?
Puur genot voor de ogen.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:14:
Omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In dat filmpje zie je voor het eerst de 3 achterlichten. Dus 2x extra in achtervleugel. (4:19)DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:18:
Kimi had er ook zin in. Gewoon meteen gassen en af en toe verremmen maakt niks uit.![]()
[YouTube: Kimi Räikkönen testing the new 2019 Alfa Romeo Racing F1 Car!]
Daarnaast = Alfa = VETKEWL
FreeReef.nl
Die zag je ook al in de Mercedes en Red Bull filmpjes.World Citizen schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:29:
[...]
In dat filmpje zie je voor het eerst de 3 achterlichten. Dus 2x extra in achtervleugel. (4:19)
Daarnaast = Alfa = VETKEWL
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ahh thanks. Ik ga kijken!NitroX infinity schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:41:
[...]
Die zag je ook al in de Mercedes en Red Bull filmpjes.
Ik maak me overigens wel ergens zorgen om.
Er werd altijd geklaagd dat de lucht achter de auto heel turbulent was, en dat je daardoor moeilijk in kon halen. Heel veel lucht werd langs de sidepod door de achtervleugel geduwd.
Maar nu zie je een aantal (RB) Wing End Plates die naar buiten zijn gericht zodat de lucht van de voorvleugel niet tussen het wiel en de body doorgaat, maar buiten het wiel langs. De lucht word dus naar de zijkanten geduwd van de auto weg.
Dat betekend dat als je nu achter een auto rijd, je er makkelijker naartoe rijd. Maar als je hem er eenmaal naast steek dan zit je direct in de turbulente lucht van je tegenstander, en jouw eigen lucht van de voorvleugel zal ook niet meer weg kunnen gezien die tegen de luchtmuur van je tegenstander aan blaast.
Je steekt hem er dus naast, en direct zal je hele voorkant instabiel worden. Die acties die Ric altijd deed zal niet meer gaan, want dan verrem je jezelf direct.
Ik denk dat coureurs gaan klagen dat uitremmen niet meer gaat.
FreeReef.nl
Heb je het vergeleken met voorvleugels van vorig jaar? Het is normaal om (een deel) lucht buiten de wielen langs te sturen. Geen idee wat Alfa doet, maar het is in principe niets nieuws. De nieuwe regels hebben die outwash van de lucht zelfs verminderd.World Citizen schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:51:
[...]
Ahh thanks. Ik ga kijken!
Ik maak me overigens wel ergens zorgen om.
Er werd altijd geklaagd dat de lucht achter de auto heel turbulent was, en dat je daardoor moeilijk in kon halen. Heel veel lucht werd langs de sidepod door de achtervleugel geduwd.
Maar nu zie je een aantal (RB) Wing End Plates die naar buiten zijn gericht zodat de lucht van de voorvleugel niet tussen het wiel en de body doorgaat, maar buiten het wiel langs. De lucht word dus naar de zijkanten geduwd van de auto weg.
Dat betekend dat als je nu achter een auto rijd, je er makkelijker naartoe rijd. Maar als je hem er eenmaal naast steek dan zit je direct in de turbulente lucht van je tegenstander, en jouw eigen lucht van de voorvleugel zal ook niet meer weg kunnen gezien die tegen de luchtmuur van je tegenstander aan blaast.
Je steekt hem er dus naast, en direct zal je hele voorkant instabiel worden. Die acties die Ric altijd deed zal niet meer gaan, want dan verrem je jezelf direct.
Ik denk dat coureurs gaan klagen dat uitremmen niet meer gaat.
I served in a company of heroes.
Deze al langs gekomen? 360 met de RB15
Edit: 1 pagina terug dus

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Whitewolf88 op 14-02-2019 20:47 ]
De MClaren ziet er anders uit, minder traag.... (!?) Ik hoop dat ze weer een beetje mee kunnen doen komend seizoen. De auto ziet er wat "schoner" uit, met een heel aparte neus en rare spitse vleugels.

De Sauber/Alfa heeft wel een heel aparte voorzijde:

Ik denk dat we wel eens een heel mooi jaar kunnen gaan zien met deze auto regelmatig op plaats 5/6...
En nee, dit is nergens op gebaseerd!
Wederom een mooie auto!

Dan vind ik dit 1.5L 4 cilindertje toch wat indrukwekkender...mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:15:
Qua motorgeluid is deze 4 cilinder Fiat natuurlijk de mooiste:
[YouTube: Fiat S76. 1911. 28.4 litres. 4 cylinders. Start-up 28th Nov 2014.]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Heerlijk !
Dat denk ik ook wel, alleen daarom is het al een verstandige keuze.Mektheb schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:45:
Sociaal media van Renault krijgt denk ik door Ric een flinke boost met ze happy face.
Heerlijk !
Als ze puur voor PR die gast betalen, gooi hem in aantal Renault reclames, die verdient zichzelf aardig rap weer terug. Denk dat ze bij RBR daar best deukje oplopen, hoe 'leuk' MaxGas kunnen zijn, Ric was toch echt het camera mannetje.NotSoSteady schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:49:
[...]
Dat denk ik ook wel, alleen daarom is het al een verstandige keuze.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat noemen ze de komkommer tijdJasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:03:
Opzich best netjes om 129 pagina’s vol te krijgen nog voordat het seizoen goed en wel begonnen is
Het moge duidelijk zijn, dat we met zijn allen behoorlijk wat zin hebben in het nieuwe seizoen!

Waiting on the world to change
De MCL34 lijkt eigenlijk niet echt innovatief maar conservatief te zijn. Dat is misschien wel eens goed voor McLaren. Er lijkt ook geen eigen stijl te zijn, meer het kopiëren van met name RBR en Mercedes elementen en concepten. De MCL34 is een stuk slanker dan voorgaande jaren. Dat komt omdat ze de intakes en verpakking van de RB14 hebben geëmuleerd. Zeker niet tot het niveau van de RB14, laat staan de RB15, maar het verschil is merkbaar. McLaren lijkt hun intercooler nu ook gedeeltelijk boven de PU te hebben geplaatst om de auto maar ranker te maken. Aangezien de MCL33 absoluut niet vooruit te branden was, lijkt me dit al een forse verbetering.

Ik durf niet te zeggen of de MCL34 langer is dan de MLC33, maar daar lijkt het wel een beetje op. Dat geeft je ook wat ruimte om de luchtstromen voor de diffuser weer een beetje tot rust laten te komen voordat ze voorbij de auto zijn. Erg belangrijk omdat de vloer en de diffuser niet alleen een vacuüm proberen te trekken om de auto maar op de grond te houden, maar ook actief bezig zijn om de luchtstromen van boven en onder de auto te laten mengen zonder te gaan wervelen. Gaan die wervelen, dan werken ze als een gigantische rem op de auto. Alsof je een anker uitgooit zoveel lucht achter de auto die de auto tegen probeert te houden.
Zie ook:
Aangezien McLaren niet meer met high rake werkt, is een iets langere auto eigenlijk wel een must. Zeker omdat 2019 nog meer om diffuser prestaties zal gaan.
Bargeboards zijn ook heel erg RB14 stijl en net zoals op de RB15 behoorlijk getrimmed om te voldoen aan de 2019 reglementen.

De neus is dan weer meer de typisch smalle Mercedes stijl. In ieder geval niet meer die spuuglelijke varkensneus die waarschijnlijk ook niks zal hebben geholpen.

Alles bij elkaar ben ik zowel wat verrast als helemaal niet met deze auto. Het lijkt niks innovatiefs te zijn, maar niks lijkt ook echt overduidelijk slecht te zijn. We gaan het de komende maanden zien, maar ergens zou ik niet verbaast zijn als we deze nog wel eens in Q3 terug gaan komen. Misschien nog wel meer dan de RS19...
Serieus, die RS19...
Motorsport heeft wat complicaties van foto's van de 2018 en 2019 auto's gemaakt. De RS19 is op veel vlakker gewoon dikker geworden terwijl de concurrenten allemaal moeite lijken te hebben gedaan in hun verpakking om maar ranker te zijn. Kijk maar eens naar de RS18 vs RS19:
https://nl.motorsport.com...018-2019-renault/4336323/
En zet het eens af tegen de STR13 vs STR14 waar de STR14 wel merkbaar ranker is geworden:
https://nl.motorsport.com...ens-vergelijking/4335904/
[ Voor 44% gewijzigd door NotSoSteady op 14-02-2019 22:33 ]
RB14:

RB15:

De wastegates zijn trouwens ook apart gepositioneerd, was bij de Toro Rosso volgens mij anders terwijl ze beide Honda er achter in hebben liggen.
[ Voor 13% gewijzigd door Lasmibalsingh op 14-02-2019 22:38 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Heb zelf de laatste tijd best een zwak voor McLaren.
[ Voor 20% gewijzigd door Niekleair op 14-02-2019 22:43 ]
[img]error.jpg[/img]
Volgens mij is die 'varkensneus' er nog steeds. Dat is namelijk de enige succesvolle update geweest die ze hebben geïntroduceerd. De MCL33 had namelijk een fundamenteel probleem, waardoor alles na de voorwielen niet werkte zoals ze hadden verwacht.DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:23:
Maar de MCL34 dan, een auto waar ik naast de RB15 het meeste naar uitkeek. Tja ik heb nu eens gekeken naar wat ik kan begrijpen en ik vind die auto interesant. Ik zeg niet meteen positief of negatief, maar interessant.![]()
De MCL34 lijkt eigenlijk niet echt innovatief maar conservatief te zijn. Dat is misschien wel eens goed voor McLaren. Er lijkt ook geen eigen stijl te zijn, meer het kopiëren van met name RBR en Mercedes elementen en concepten. De MCL34 is een stuk slanker dan voorgaande jaren. Dat komt omdat ze de intakes en verpakking van de RB14 hebben geëmuleerd. Zeker niet tot het niveau van de RB14, laat staan de RB15, maar het verschil is merkbaar. McLaren lijkt hun intercooler nu ook gedeeltelijk boven de PU te hebben geplaatst om de auto maar ranker te maken. Aangezien de MCL33 absoluut niet vooruit te branden was, lijkt me dit al een forse verbetering.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik durf niet te zeggen of de MCL34 langer is dan de MLC33, maar daar lijkt het wel een beetje op. Dat geeft je ook wat ruimte om de luchtstromen voor de diffuser weer een beetje tot rust laten te komen voordat ze voorbij de auto zijn. Erg belangrijk omdat de vloer en de diffuser niet alleen een vacuüm proberen te trekken om de auto maar op de grond te houden, maar ook actief bezig zijn om de luchtstromen van boven en onder de auto te laten mengen zonder te gaan wervelen. Gaan die wervelen, dan werken ze als een gigantische rem op de auto. Alsof je een anker uitgooit zoveel lucht achter de auto die de auto tegen probeert te houden.
Zie ook:
[YouTube: MP222 - How An F1 Diffuser Works #2MinTech]
Aangezien McLaren niet meer met high rake werkt, is een iets langere auto eigenlijk wel een must. Zeker omdat 2019 nog meer om diffuser prestaties zal gaan.
Bargeboards zijn ook heel erg RB14 stijl en net zoals op de RB15 behoorlijk getrimmed om te voldoen aan de 2019 reglementen.
[Afbeelding]
De neus is dan weer meer de typisch smalle Mercedes stijl. In ieder geval niet meer die spuuglelijke varkensneus die waarschijnlijk ook niks zal hebben geholpen.
[Afbeelding]
Alles bij elkaar ben ik zowel wat verrast als helemaal niet met deze auto. Het lijkt niks innovatiefs te zijn, maar niks lijkt ook echt overduidelijk slecht te zijn. We gaan het de komende maanden zien, maar ergens zou ik niet verbaast zijn als we deze nog wel eens in Q3 terug gaan komen. Misschien nog wel meer dan de RS19...
Serieus, die RS19...
Motorsport heeft wat complicaties van foto's van de 2018 en 2019 auto's gemaakt. De RS19 is op veel vlakker gewoon dikker geworden terwijl de concurrenten allemaal moeite lijken te hebben gedaan in hun verpakking om maar ranker te zijn. Kijk maar eens naar de RS18 vs RS19:
https://nl.motorsport.com...018-2019-renault/4336323/
En zet het eens af tegen de STR13 vs STR14 waar de STR14 wel merkbaar ranker is geworden:
https://nl.motorsport.com...ens-vergelijking/4335904/

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 14-02-2019 22:45 ]
Heel vet. Alleen binnenkort zint me niet. Ik wil hem nu zien en sowieso voor de start van dit seizoen.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire