"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Bij Mercedes weten ze dat het ding bulletproof isChiron schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:20:
[...]
Ja naja, als je dan de shakedown van Mercedes bekijkt, deden ze bij Mercedes nog redelijk lafjes.
Wel een statement van Mercedes om ook gewoon pats boem hier is de auto te doen. Ipv excusen, vage 3d render filmpjes en statische oude wagens met nieuwe liveries.
Ik denk dat de motor ook nog in 'oma stand' geschroefd was en nog wat meer toeren kan maken. Maar als je al op zo'n nat en koud Silverstone al zo hard door de bochten kan, op koude banden, belooft dat wel wat voor als de omstandigheden wel gunstig zijn.Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:20:
Ze hebben 6 runs en in totaal 39 rondes gereden. Kan me voorstellen dat het telkens iets harder was. Alhoewel Max en Horner beiden zeggen dat er geen performance runs zijn geweest. Wat ook logisch is op vochtig steenkoud Silverstone.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
is het achterlicht nu in de wing geplaatst?? (3:14)Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:53:
[YouTube: F1 2019 - Red Bull Hondda RB15 launch on track at Silverstone]
Hier een wat uitgebreider filmpje dan RB zelf heeft gepost op twitter.
Ja, verplicht voor alle wagens dit jaar.ThaBilly schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:22:
[...]
is het achterlicht nu in de wing geplaatst?? (3:14)
Happy #McLarentinesDay everyone! #F1 pic.twitter.com/FYMx4yWs7a
— PlanetF1 (@Planet_F1) 14 februari 2019

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja, dit is een nieuwe regel voor 2019. In de zijkanten van de achtervleugel moeten 2 led strips gemonteerd worden in verband met betere zichtbaarheid in slecht weer.ThaBilly schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:22:
[...]
is het achterlicht nu in de wing geplaatst?? (3:14)
Dat laat hij niet vaak zo makkelijk merken vind ik.
Dit is nou precies waarvoor je ze een dure simulator hebben. De shakedown wil je juist laten doen door 1 man, daardoor is de feedback veel consistenter. Max is de enige van de twee die de auto kan vergelijken met de auto van afgelopen jaar.Martinspire schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:20:
[...]
Ook of stoeltjes goed zitten en whatever lijkt me toch wel prima. Zit alles op de goede hoogte, knopjes op het stuur goed bereikbaar, etc.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Vanaf 0:10 (close up HALO), zie je een ronde 'deuk' in de HALO zitten. De RB14 had deze vziw niet. Dummy/test HALO? Kunnen we nog wat verwachten?Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:53:
Gezien de RB14 verwacht ik weinig spannends op/aan de HALO, maar ik vind de deuk opvallend.
Is dat niet die nieuwe camera die in de halo zou komen?Resurrect1 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:30:
[...]
Vanaf 0:10 (close up HALO), zie je een ronde 'deuk' in de HALO zitten. De RB14 had deze vziw niet. Dummy/test HALO? Kunnen we nog wat verwachten?
Gezien de RB14 verwacht ik weinig spannends op/aan de HALO, maar ik vind de deuk opvallend.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Denk dat het verschillende montagepunten voor camera's zijn.Resurrect1 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:30:
[...]
Vanaf 0:10 (close up HALO), zie je een ronde 'deuk' in de HALO zitten. De RB14 had deze vziw niet. Dummy/test HALO? Kunnen we nog wat verwachten?
Bij MERC zag je ze inderdaad ook al zitten, 3 naast elkaar.
Denk omdat dit een filmdag is, ze deze halo er op hebben, om zo verschillende punten te kunnen filmen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Werkelijk? Er staat geen teamnaam op, bijzonder. Wel mooi trouwens, de huidige helmmode met lichte kleuren.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:37:
De helm van SAI
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed punt! Ik kan alleen helemaal niets vinden over een camera IN de HALO. Wel over andere plaatsing om de HALO minder prominent in beeld te hebben + een camera die naar de rijder kijkt.Bastie-88 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:31:
[...]
Is dat niet die nieuwe camera die in de halo zou komen?
Dat zou natuurlijk ook kunnen ja... We gaan het volgende week zien denk ik.basvn schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Denk dat het verschillende montagepunten voor camera's zijn.
Bij MERC zag je ze inderdaad ook al zitten, 3 naast elkaar.
Denk omdat dit een filmdag is, ze deze halo er op hebben, om zo verschillende punten te kunnen filmen
Lekker dat geluid vanaf 3.27Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:53:
Boven de naam van Sainz staat het logo van McLarenStoelpoot schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:40:
[...]
Werkelijk? Er staat geen teamnaam op, bijzonder. Wel mooi trouwens, de huidige helmmode met lichte kleuren.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
This stunning @McLarenAuto 600LT is helping us to welcome guests to the #MCL34 launch. 👌
— McLaren (@McLarenF1) 14 februari 2019
Join us live from McLaren HQ at 12:00 GMT on our social channels and https://t.co/6ae3TxsR7I. 🎥 pic.twitter.com/Pq7ZjUVQke
Ik heb een erg breed beeldscherm, heb je toevallig andere groottes? Iets van 3440 x 1440?Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:43:
Iemand nog een behangetje voor zijn tablet?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu zie ik 't ja. Subtiel. Zou er wat duidelijker op mogen van mij.Stoksbrood schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:44:
[...]
Boven de naam van Sainz staat het logo van McLaren
https://redbullracing.redbull.com/gallery/taking-track
edit: ik zie net dat de afbeeldingen die ik plaatste hier niet tussen zitten
Misschien worden ze later nog toegevoegd.
[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 14-02-2019 10:58 ]
Heel nice. Keep them coming! Donkere met de auto in kleur is perfect op m'n oled schermpje. Met de definitieve livery zou ik graag weer zoiets krijgen.kevlar01 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:59:
[Afbeelding]
Om je smartphone achtergrond op te pimpen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
En dat kon ikJasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:56:
@Stoelpoot Dan zou je even moeten kijken of je ze hieruit kan trekken.
https://redbullracing.redbull.com/gallery/taking-track
edit: ik zie net dat de afbeeldingen die ik plaatste hier niet tussen zitten
Misschien worden ze later nog toegevoegd.
Voor anderen die een belachelijke hoeveelheid pixels voor hun neus heeft, de truc is de afbeelding via rmb in een losse tab te openen, en dan de GET parameters eraf te strippen zodat er geen cropping wordt toegepast. Dan zat iig de foto die ik had op een nette 3000px breed.
Ik denk dat ze expres ook even vaart maken (en natuurlijk pakken ze daar de beelden van) om ook de auto wat beter te testen in de bochten en op het rechte stuk. Zijn er temperatuur-wisselingen of enorme stijgingen, gaat de olie goed door de hele auto heen, hoe zit het met de sterkte van de materialen, blijft alles op de auto zitten op snelheid, etc. Nu wordt je nog niet teruggefloten als er wat vanaf valtChiron schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:14:
[...]
Sodeknetters, Max doet ook echt niet rustig aan ofzoGewoon rats bam die bochten door knallen alsof het een reguliere training is.. Denk dat ie wel even een paar keer 'slow down Max, slow down' te horen heeft gekregen
Had trouwens Ziggo al een item gemaakt over de huidige presentaties en shakedowns?
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 14-02-2019 11:09 ]
Het zou me niks verbazen, Mercedes had de langste wielbasis in het veld, en dat hebben ze gemerkt in MonacoJasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:07:
Ik blijf dit soort afbeeldingen altijd met een korrel zout bekijken, maar de Merc zou dus hoger op zijn poten staan en een kortere wielbasis hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat me opvalt is dat die Honda engineer in RB team kleding loopt. Vaak lopen dat soort jongens in kleding van de motor leverancierRazorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:53:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zoals ditSnowDude schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:20:
[...]
Wat me opvalt is dat die Honda engineer in RB team kleding loopt. Vaak lopen dat soort jongens in kleding van de motor leverancier

Maar het is een film dag.. misschien daarom iedereen in RBR kleding.
Hier ook een foto van de Honda mensen in STR kleding

Daniel's very first day at Enstone. The start of a new chapter... We knew you'd want to see it. 😉
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 14 februari 2019
(Of course that's exactly how it happened!) #RSspirit @danielricciardo#Valentines #ValentinesDay pic.twitter.com/aHL6M9CEQa
Ik heb zo een idee dat Renault dit jaar erg RedBull gaat nadoen met hun filmpjes, nu Daniel Ricciardo in hun team zit
Misschien iets meer Blauw, omdat het hart wel ongeveer 50/50 isJasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:28:
Verwacht niet veel nieuws van de MCL livery
[Afbeelding]
Bensimpel
Positieve meneer
Prima, want die was al erg mooiJasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:28:
Verwacht niet veel nieuws van de MCL livery
[Afbeelding]
😆 - Denk ook eens om ;)
Fixed that for youBensimpel schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:29:
[...]
Prima, want die was al erg mooi niets bijzonders
Laat Mclaren nou geen mooi oranje hebben. Maar, over smaak valt niet te twisten.
Leuk filmpje, en toch zal ik Ricciardo wat dit soort dingen betreft wel gaan missen bij RBR.TrekDr0p schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:28:
[Twitter]
Ik heb zo een idee dat Renault dit jaar erg RedBull gaat nadoen met hun filmpjes, nu Daniel Ricciardo in hun team zit
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze rijden op die rare testbanden. Sliden is gewoon iets te hard door de bocht gaan. Laat die sneren eens achterwegen.Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:38:
[...]
Heb je het filmpje van RB gezien (is eerder gepost)? Max heeft m echt een paar keer flink door de bochten op Silverstone heen gesmakt. Waar je de Merc zag sliden is de RB gewoon on rails.
Max zal wel op de limiet hebben gezet....voor die banden. En het ziet er altijd snel uit, dus je kunt er onmogelijk iets uit concluderen, behalve dan dat de motor het lijkt te doen
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-02-2019 14:32 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En de befaamde roze bril hoeft hier ook niet meer.Razorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:20:
Ze hebben 6 runs en in totaal 39 rondes gereden. Kan me voorstellen dat het telkens iets harder was. Alhoewel Max en Horner beiden zeggen dat er geen performance runs zijn geweest. Wat ook logisch is op vochtig steenkoud Silverstone.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-02-2019 14:32 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 102% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-02-2019 14:33 ]
Het viel me wel op bij de eerste foto's dat het leek dat ze een kortere wielbasis hadden. Maar in het persbericht en andere communicatie waren ze er stellig op dat deze gelijk was gebleven. Desalniettemin, belangrijker is de achterkant want die mocht door niemand gefotografeerd worden of gedeelt worden in de media.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:07:
Ik blijf dit soort afbeeldingen altijd met een korrel zout bekijken, maar de Merc zou dus hoger op zijn poten staan en een kortere wielbasis hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over Max en roze brillen e.d.
Max heeft het meer dan waar gemaakt allemaal en daar ben ik als NL-er erg trots op.
Komt daar soms bij dat ik en anderen door een (halve) roze bril kijken? Vast wel eens.
Iedereen heeft dat in bepaalde mate. Iemand die Ferrari een warm hart toedraagt heeft een enigszins rode bril op (of waas?
Iemand die HAM fan is, zal het minder erg vinden dat every crowd the best is.
Hoort er bij.
Ik vind het prachtig dat we eindelijk een coureur als Max in de F1 hebben en die ook door de echte kenners op waarde wordt geschat.
Als nu een keer alles meewerkt, dan heb je met hem echt kans op een WDC.
Er zullen er weinig zijn hier die dat niet willen.
Ik zeg: Op naar een mooi seizoen!
Nog heel even, en dan kunnen we de Tweakers database weer gaan vullen met onze onzin
Inderdaard typisch Nederlands om Verstappen (of een sport(st)er/team) zo te omarmen als het goed gaat, maar net zo typisch Nederlands om te zeuren over deze "helden status" van sporters..Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:59:
[...]
Jep. Het wordt nu echt bijna genant.
Met name hoe het Nederlandse journaille omgaat met Verstappen en hoe ze zich uiten over Verstappen. Echt pijnlijk. Ik schaam me er nu en dan tegenwoordig voor om Verstappen-fan te zijn.
Objectiviteit was er al weinig, maar nu het af en toe pure adoratie en verering wordt, neig ik er bijna naar om iemand anders te supporten.
Ik zie het issue zelf niet zo. De mainstream media heeft sowieso weinig toegevoegde waarde te bieden aan degenen die F1 op de voet volgen, dus om je daar nou aan te gaan storen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dit is dan ook wel weer raar. Dat je je zoveel aantrekt van wat anderen over jouw "idool" schrijven, dat dit van zo'n grote invloed laat hebben op jouw persoonlijke mening hierover.Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:59:
[...]
Objectiviteit was er al weinig, maar nu het af en toe pure adoratie en verering wordt, neig ik er bijna naar om iemand anders te supporten.
Lekker boeiend wat de rest van de wereld over Max schrijft. Zowel binnen- als buitenland. Zolang hij gewoon blijft doen wat hij doet en zichzelf blijft, blijf ik gewoon fan van hem. Ongeacht wat er over hem wordt geschreven.
Het gaat er niet om of je wel of niet trots bent op Max. Dan ben ik ook, ook al heb ik er zelf geen bijdrage aan geleverdalbino71 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:03:
Max heeft het meer dan waar gemaakt allemaal en daar ben ik als NL-er erg trots op.
Komt daar soms bij dat ik en anderen door een (halve) roze bril kijken? Vast wel eens.
Maar er is een verschil tussen overdreven doen over iets kleins en gewoon kijken naar wat je ziet. Ik zie een geslaagde shakedown van de nieuwe auto. Dat is heel erg fijn! De motor is niet geploft, ook al stond ie waarschijnlijk op 75%. En op wets je rondjes rijden heeft niets met performance te maken. Dat ie lekker door de bochten ging wil niet zeggen dat ie aan kwalificatierondjes bezig was. Verre van dat. Het doel (van het team) is om te kijken of alles binnen de verwachte parameters werkt, en de coureur wil een beetje gevoel bij die auto krijgen. Al was het alleen maar om te zien of het overeenkomt met wat ie in de sim heeft ervaren. Maar dat is verre van een echte performance run.
Ik denk dat ze allemaal al heel blij waren dat de motor niet in rook is op gegaan...
Voor mij een reden om geen fan te zijn. Ik heb een hekel aan het woord omdat het van 'fanaticus' komt, en dat zijn nooit de fijnste mensen. Ik bewonder Max enorm, maar ook een aantal andere coureurs op de grid. Zelfs Vettel, want die kan toch een aardig potje sturen. En als hij een duel met Max wint en de race op zijn naam zet, kan ik daar net zo goed van genieten. Een fan zal daar moeite mee hebben.Iedereen heeft dat in bepaalde mate. Iemand die Ferrari een warm hart toedraagt heeft een enigszins rode bril op (of waas?).
En niet gewoon iemand zijn visie of mening te laten hebben en het gewoon te negeren.
Er zijn oranje bril dragers, er zijn rode bril dragers en zijn zilveren brildragers. Laten we gezamenlijk genieten van het aankomende seizoen en de brillen lekker negeren en leuk praten
Ik denk dat bijna iedereen hier een Verstappen fan is, maar daarbij hoeven we niet alle realiteit uit het oog te verliezen.albino71 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:03:
Het is weer niet bij te houden hier! Mooi zo!
Iedereen heeft dat in bepaalde mate. Iemand die Ferrari een warm hart toedraagt heeft een enigszins rode bril op (of waas?).
Hoort er bij.
Ik vind het prachtig dat we eindelijk een coureur als Max in de F1 hebben en die ook door de echte kenners op waarde wordt geschat.
Als nu een keer alles meewerkt, dan heb je met hem echt kans op een WDC.
Er zullen er weinig zijn hier die dat niet willen.
Ik zeg: Op naar een mooi seizoen!
Nog heel even, en dan kunnen we de Tweakers database weer gaan vullen met onze onzin
Er is een fucking shakedown geweest, niet eens op hetzelfde deel van de baan, met regenbanden op een droge baan, maar toch menen wij al te zien dat de RB15 van Max (want wij mogen Max zeggen als trouwe fans) veel beter is dan de Mercedes. En als de auto in de tests straks toch iets langzamer blijkt te zijn dan de Mercedes, dan komt dat doordat de geniale Adrian Newey een snood plan heeft: Hij heeft de RB14 verpakt in RB15 kleuren en pas bij de echte start van het seizoen komt daar de RB15 die veel sneller blijkt te zijn.
Mochten er toch nog problemen komen met de motor dan moeten alle enigzins aziatisch uitziende Nederlanders oppassen, want die rijstvreters hebben dat natuurlijk met opzet gedaan!
Ik begrijp wat je bedoelt. En ik denk ook wel eens "pff is dit nou nodig"Requiem19 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:59:
[...]
Jep. Het wordt nu echt bijna genant.
Met name hoe het Nederlandse journaille omgaat met Verstappen en hoe ze zich uiten over Verstappen. Echt pijnlijk. Ik schaam me er nu en dan tegenwoordig voor om Verstappen-fan te zijn.
Aan de andere kant heb ik zoiets van: al die media kan je ook negeren. Of in ieder geval je niks van aan trekken.
Persoonlijk ben ik wel door Max de F1 gaan volgen, dat geef ik toe. Maar hoe meer ik de F1 volg en hoe meer ik erover lees, des te meer ga ik ook naar andere teams en coureurs kijken. En niet alleen naar Max en Red Bull.
Tuurlijk: tijdens de race hoop je het beste en support je een bepaalde coureur/team. Maar als een race spannend is met andere coureurs vind ik dat ook leuk. Formule 1 is nou eenmaal geen 1 tegen 1 sport (zoals voetbal, wedstrijd is 1 team tegen ander team). Nee: er verschijnen 20 coureurs aan de start en er kan vanalles gebeuren.
Voor komend seizoen ben ik daarom erg benieuwd of(in deze volgorde):
- Red Bull met de RB15 en Honda mee kan doen met overwinningen op elk circuit.
- Races over het algemeen spannender zijn door de nieuwe regels.
- Welke teams het goed gaan doen na de top-3 en of daar wellicht de verschillen kleiner zijn geworden.
Tijdens de tests worden we natuurlijk wel wat wijzer, maar de echte eerste test is toch in Australië. Teams doen er alles aan om nu (deze launches + shakedowns) en tijdens de tests niet alles te laten zien wat ze hebben bedacht.
Lijkt wel of de voorkant korter is geworden, dat zou er weer op kunnen wijzen dat er inderdaad meer rake is.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze over elkaar geplakt en een gifje van gemaakt

[ Voor 60% gewijzigd door dannx1986 op 14-02-2019 14:44 ]
Leuk gedaan hoor! Moest wel glimlachenTrekDr0p schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:28:
[Twitter]
Hoop eigenlijk wel dat Renault dichterbij de top 3 teams komt, al is het maar om het kampioenschap spannender te maken.
Vind HUL en RIC ook wel een tof rijdersduo, denk dat die ook wel lol met elkaar kunnen maken.
Ik kijk er naar uit wat jullie van de livery/auto vinden.
Jack of all trades, master of none
[ Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 14-02-2019 12:34 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat ligt aan die geweldig downforce van de RB15Chiron schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:22:
[...]
Ik denk dat de motor ook nog in 'oma stand' geschroefd was en nog wat meer toeren kan maken. Maar als je al op zo'n nat en koud Silverstone al zo hard door de bochten kan, op koude banden, belooft dat wel wat voor als de omstandigheden wel gunstig zijn.
Tleilaxu schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:13:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen hier een Verstappen fan is, maar daarbij hoeven we niet alle realiteit uit het oog te verliezen.
Er is een fucking shakedown geweest, niet eens op hetzelfde deel van de baan, met regenbanden op een droge baan, maar toch menen wij al te zien dat de RB15 van Max (want wij mogen Max zeggen als trouwe fans) veel beter is dan de Mercedes. En als de auto in de tests straks toch iets langzamer blijkt te zijn dan de Mercedes, dan komt dat doordat de geniale Adrian Newey een snood plan heeft: Hij heeft de RB14 verpakt in RB15 kleuren en pas bij de echte start van het seizoen komt daar de RB15 die veel sneller blijkt te zijn.
Mochten er toch nog problemen komen met de motor dan moeten alle enigzins aziatisch uitziende Nederlanders oppassen, want die rijstvreters hebben dat natuurlijk met opzet gedaan!
We hoeven natuurlijk geen objectiviteit te claimen want dat is altijd lastig voor fans (Max, Ferrari, etc.) maar gebrek aan realisme merk ik hier ook af en toe ja
Als verstokte Ferrari fan weet ik uit ervaring dat het op zijn vroegst pas na de zomerstop zin heeft om je aan voorspellingen over de kampioenschappen te wagen..
[ Voor 98% gewijzigd door robbinonline op 14-02-2019 12:23 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Om 1 uur is de show jaKingDijk schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:22:
Jongens Jongens, gaat lekker weer lees ik.. Wanneer is McLaren met hun reveal? 13:00 toch.
Ik kijk er naar uit wat jullie van de livery/auto vinden.
Aftel tijd staat gewoon op hun website
https://www.mclaren.com/formula1/
Is de AlfaSpotmatic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:22:
Dus McLaren gaat ook al de tijdelijke livery-kant op :-)
[ Voor 49% gewijzigd door TrekDr0p op 14-02-2019 12:24 ]
Heeft hij ookRazorbite schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:18:
[...]
Als je dan deelneemt aan de discussie, zorg dan dat je je feiten goed op een rijtje hebt (iets met de realiteit in het oog hebben?):
[Afbeelding]
Ik zie inderdaad klavertjes!
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Maar de RB15 heeft ook met gele banden rondjes gemaakt, dus niet alleen op full wetts.
En daar ging het hem om gok ik zo.
Precies. Racingnews365 en Telegraaf kun je rustig negeren. Ik klik niet eens meer op 75% van de links die ik in mijn Google News gepresenteerd krijg omdat je zo al kunt zien dat het onzin is. Meestal kijk ik op Autosport.com want die doen niet mee aan geruchten en onzin nieuws.Plenkske schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:15:
[...]
Aan de andere kant heb ik zoiets van: al die media kan je ook negeren. Of in ieder geval je niks van aan trekken.

Ja en waarom eigenlijk? No offense, maar zoveel heeft Sauber meestal niet te verbergen aan het begin van het seizoen..Jimmy J. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:30:
Alfa Romeo gaat voor een Red Bulltje:
[Afbeelding]
Misschien meer promotiestunt vanwege de nieuwe relatie met Alfa.
Brievenbus?mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:32:
Weet iemand al wat die brievenbus is op de RBR?
Fanmail?mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:32:
Waar lees je dat?Tleilaxu schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:13:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen hier een Verstappen fan is, maar daarbij hoeven we niet alle realiteit uit het oog te verliezen.
Mercedes heeft zn zaken echt wel voor elkaar, anders poneer je niet zomaar even je auto kant en klaar zonder alteveel geheimdoenerij (ok, de achterkant is nog steeds off-limits).
Ze zijn de benchmark, en of RBR een wagen heeft gebouwd die veel beter is dan die van Mercedes, ik zou er geen geld op zetten.
Of RBR nu een wagen heeft die beter is dan toen ze er nog een Franse PU in hadden liggen, dat is een andere discussie
Deze

Helmaal boven. Op de foto van @Jasphur is ie dicht zo te zien. Is het een extra inlet voor de s-duct?

Precies, en ook daar kun je weinig over zeggen. Wat wel opvalt is dat de stemming beter te noemen is dan vorig jaar. Dus het lijkt erop dat ze in ieder geval aan de eigen verwachtingen voldoen.Chiron schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:33:
[...]
Ze zijn de benchmark, en of RBR een wagen heeft gebouwd die veel beter is dan die van Mercedes, ik zou er geen geld op zetten.
Of RBR nu een wagen heeft die beter is dan toen ze er nog een Franse PU in hadden liggen, dat is een andere discussie
[ Voor 97% gewijzigd door Jasphur op 14-02-2019 12:41 ]
Prachtig, en geprobeerd, maar helaas zit er nog teveel grijs in, dat FU mijn startscherm infokevlar01 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:59:
[Afbeelding]
Om je smartphone achtergrond op te pimpen
Testing, one, two ...
mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:38:
[...]
Deze
[Afbeelding]
Helmaal boven. Op de foto van @Jasphur is ie dicht zo te zien. Is het een extra inlet voor de s-duct?
Gaaf, aangezien dat de voorvleugel nog volledig kaal carbon is zullen ze nog wel volop met de ontwikkeling bezig zijn (net als de rest natuurlijk).
En zie nog aardig wat Sauber terug komen, top inlet airbox bijvoorbeeld.
Wat heerlijk om Alfa weer op de baan te zien
Ga er maar vanuit dat het niet de definitieve livery is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oh dat dingetje. Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat ik het meest over lees is dat het waarschijnlijk iets te maken heeft met het sturen van airflow beter over de halo te geleiden en deze naar de achterkant sturen. Misschien een nieuwe dingetje van Newey?mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:38:
[...]
Deze
[Afbeelding]
Subtiele S-duct... RBR achtige neus met McLaren invloeden. Verder cleane sidepods en de airbox is weer kermis
Edit: voorvleugel is wel apart, de planes gaan niet tot aan de endplate maar buigen af,
[ Voor 12% gewijzigd door Holk op 14-02-2019 12:49 ]
Wie?Spotmatic schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:48:
De Sauber is ook volledig vinloos aan de achterkant.
Ben verder wel benieuwd naar de presentatie verder van hen. Misschien dat ze daar de echte livery gaan laten zien.
OK, het stoeltje van de Alfa Romeo is niet Finloos.
Ik ben nog steeds opzoek naar een toffe Red Bull wallpaper op 3840x1080.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:43:
Iemand nog een behangetje voor zijn tablet?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog altijd deze, maar die is al best oud
Sauber Alfa Romeo natuurlijk.Jasphur schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:50:
[...]
Wie?
Ben verder wel benieuwd naar de presentatie verder van hen. Misschien dat ze daar de echte livery gaan laten zien.
De presentatie zit ik ook wel op te wachten, dit lijkt mij ook een camo-livery, waarmee ze toch wat dingen proberen te verbergen.
Ook interessant om de Alfa en de Haas naast elkaar te gaan houden en deze misschien te vergelijken met de Ferrari die morgen komt?
#ZoekDeVerschillen
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Hier de officiele wallpapers https://redbullracing.redbull.com/downloadsFastFred schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:51:
[...]
Ik ben nog steeds opzoek naar een toffe Red Bull wallpaper op 3840x1080.
En hier wat grote foto's van gister https://redbullracing.redbull.com/gallery/taking-track
Een aantal pagina's terug legt @Stoelpoot uit hoe je van die laatste galerij de foto's op hoge resolutie uit de slideshow kan trekken.
Marc Priestley doet er een gokje naar in zijn blog.mphilipp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:32:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ricciardo: Renault's engine promise backed up by numbers
Alleen jammer dat er geen getallen in het artikel genoemd worden....
En bewegend beeld van AR
https://twitter.com/kappa224/status/1096009410256740353
[ Voor 16% gewijzigd door kevlar01 op 14-02-2019 12:57 ]
Jack of all trades, master of none
Hier de nieuwe RBR in 3840x1080: LinkFastFred schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:51:
[...]
Ik ben nog steeds opzoek naar een toffe Red Bull wallpaper op 3840x1080.
"But then again on the other side, Ferrari and Mercedes may have found another whole lot of power again which means we will have to find more again. It is hard to say without speculating."kevlar01 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:56:
https://www.motorsport.co...-promise-numbers/4337401/
Ricciardo: Renault's engine promise backed up by numbers
Alleen jammer dat er geen getallen in het artikel genoemd worden....
En bewegend beeld van AR
https://twitter.com/kappa224/status/1096009410256740353
Hulkenberg kent het verhaaltje ondertussen, zo te zien. Renault zal vast fantastische cijfers kunnen laten zien en heel veel moeite erin hebben gestopt. Maar dat doet elk team net zo goed, dus als je geen doorbraak hebt zal je afstand tot het team voor je ongeveer gelijk blijven. En dat is wat er elk jaar gebeurd.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire