[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.058 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vuvuzela schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Buxton verliest al mn respect.. Hij windt er geen doekjes meer om dat hij geen fan is van Max
Valt wel mee hoor
https://twitter.com/wbuxt...tatus/1092352862255046657

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyjXLeWXgAYblDe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyjXNL1WkAA0PtC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyjXQAPXQAE-n9c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyjXSGfX4AANZFF.jpg

Lijkt behoorlijk zwart, zwarte rs19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vorig jaar hadden ze bij de presentatie toch ook het geel en zwart omgekeerd op de auto?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HeAdWaVe74 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Ik ben meer benieuwd hoe de battle Ricciardo / Verstappen gaat zijn.

Of Renaul komt nowhere near Honda, of het wordt iedere wedstrijd knokken en huilen.
Want ik denk echt dat daar nog wat oud zeer zit.
Ook al ontwikkeld Renault haar PU eens een keertje fatsoenlijk, verrichten ze een wonder en komen ze opeens op Mercedes/Ferrari niveau terwijl Honda helemaal niks doet en achter komt te liggen, dan alsnog gaat het niks uitmaken. De auto's van RBR zijn dusdanig veel beter dat ze teams zoals Renault op een ronde kunnen zetten. Er gaat geen battle zijn tussen Verstappen en Ricciardo tenzij RBR de RB15 gigantisch heeft verpest. Renault moet een gat van ruim een seconde per ronde goedmaken in een winter met een budget van een groot middenveld team. Dat is een kansloze missie.

Door de wijzigingen in reglementen zou het heel goed kunnen dat de top drie nog verder gaat uitlopen. Mercedes, Ferrari en RBR hebben nu eenmaal wel het budget om uitgebreid te experimenteren om zo optimaal te beginnen met een nieuwe reglement. Renault heeft het budget niet. Verder heeft Renault de afgelopen seizoenen steeds een nieuwe auto neergezet en stopte ze halverwege het seizoen met de ontwikkelingen omdat ze al hun middelen nodig hadden voor het seizoen erna. Alleen dat zegt al genoeg.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Vuvuzela schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Buxton verliest al mn respect..
[knip]
En dat Honda communicatie verhaal vind ik ook irrelevant.
Columnisten moeten nu eenmaal wat schrijven. En dat doen ze voornamelijk door te prikkelen met een boude bewering. Je moet nu eenmaal de klikkers aantrekken. Ik lees eigenlijk heel weinig van al die verhalen. Vooral al die zogenaamde voorspellingen of vooruitblikken. Niemand weet hoe het gaat lopen. Dus whatever iedereen ook zegt, het is allemaal koffiedik kijken.

"When the flag drops, the bullshit stops"

En wat die communicatie betreft: er zijn meerdere figuren die roepen (omdat ze wat moeten roepen) dat Max zich een beetje in moet houden omdat is afgelopen seizoen nogal onomwonden heeft gezegd wat ie ervan vond. En dat was niet mals.
De mensen die dat roepen verliezen één ding uit het oog (behalve dan dat ze iets moeten roepen, dus maakt het ze niet zoveel uit of het klopt of niet): Renault beloofde steeds van alles, maar er kwam niets. En toen er eenmaal een update was, konden ze die niet goed gebruiken omdat dan de boel stuk ging. Het was pure frustratie omdat er steeds niets van terecht kwam. RBR heeft alvast bij iedereen de verwachtingen getemperd door te zeggen dat het eerste jaar voornamelijk leren is. Uiteraard wil Max er het meeste uit halen, maar hij snapt wel dat ie niet meteen moet gaan janken als het ding een keer ploft.

Evengoed moet die Honda natuurlijk niet tijdens de beide wintertests stil blijven staan en de eerste 3 races in rook opgaan. Dan mág Max klagen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
en in kleur:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyjtpcYWwAAMZ_R.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:31:
Evengoed moet die Honda natuurlijk niet tijdens de beide wintertests stil blijven staan en de eerste 3 races in rook opgaan. Dan mág Max klagen... :+
F3 engine, F3. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dyju_L4WsAAbL16.jpg

Brendon Hartley bij Ferrari als SIM driver:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:36:
[Afbeelding]

Brendon Hartley bij Ferrari als SIM driver:
Komend en volgend seizoen gaat Gasly dus tweemaal gedegradeerd worden, Kvyat terug naar RBR en Hartley terug naar STR. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 17:37

Chiron

Moderator Discord
Clickbait titel trouwens, maar wel interessant verhaal over Verstappen Senior en Honda:

https://racingnews365.nl/...verstappen-valt-in-duigen

Sailant detail ook dat in wezen hier de basis is gelegd voor het succes van Mercedes.

Honda werd Brawn, en Brawn werd later Mercedes.

[ Voor 31% gewijzigd door Chiron op 04-02-2019 12:56 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
werken die twitter images bij jullie(in topic)? hier namelijk niet (nooit gedaan overigens). geen adblocker oid actief op domain, maar die 3th party images via twitter worden hier nooit ingeladen (mobiel/werk/prive/windows/linux/chrome/firefox etc.)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
offtopic:
@himlims_ @crisp het wordt wel vaker genoemd, maar zelf heb ik nooit last gehad van het niet laden van twitter images. (hier W10 / W10 mobile / wph 8.1 met IE & Edge) geen idee wat en of er dan iets misgaat.

[quote]himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:22:
[...]

bij jou worden ze ingeladen; zijn lokaal opgeslagen van cached data (denk ik)
ik klik meestal op 'bekijk' dan zie je de ubb-code, vanuit daar doorklikken naar afbeelding. maar het heeft hier nooit gewerkt, en snap niet goed waarom; of nu wel/niet ingelogd ben, wel/niet via prive-venster, wel/niet mobiel etc. werkt nooit :+
[/quote]

Ook als ik niet op twitter geweest ben zie ik de afbeeldingen die bv Jasphur plaatst altijd wel.

@himlims_ aan het aantal reacties op twitter afbeeldingen te zien vermoed ik dat het een beperkt probleem is. Ik heb er niet de oplossing voor, ik zou het zoeken in een ad of cookie bloker/instelling

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 04-02-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:21:
offtopic:
@himlims_ @crisp het wordt wel vaker genoemd, maar zelf heb ik nooit last gehad van het niet laden van twitter images. (hier W10 / W10 mobile / wph 8.1 met IE & Edge) geen idee wat en of er dan iets misgaat.
bij jou worden ze ingeladen; zijn lokaal opgeslagen van cached data (denk ik)
ik klik meestal op 'bekijk' dan zie je de ubb-code, vanuit daar doorklikken naar afbeelding. maar het heeft hier nooit gewerkt, en snap niet goed waarom; of nu wel/niet ingelogd ben, wel/niet via prive-venster, wel/niet mobiel etc. werkt nooit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
@himlims_ de twitter plaatjes krijg ik hier gewoon te zien (W7 en W10 + Chrome + adblock)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Even de andere kant dan de helm van GRO dan de foto van @kevlar01 van vanmorgen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyjG0c1WoAAaWUA?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

DaniëlWW2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:28:
[...]

Ook al ontwikkeld Renault haar PU eens een keertje fatsoenlijk, verrichten ze een wonder en komen ze opeens op Mercedes/Ferrari niveau terwijl Honda helemaal niks doet en achter komt te liggen, dan alsnog gaat het niks uitmaken. De auto's van RBR zijn dusdanig veel beter dat ze teams zoals Renault op een ronde kunnen zetten. Er gaat geen battle zijn tussen Verstappen en Ricciardo tenzij RBR de RB15 gigantisch heeft verpest. Renault moet een gat van ruim een seconde per ronde goedmaken in een winter met een budget van een groot middenveld team. Dat is een kansloze missie.

Door de wijzigingen in reglementen zou het heel goed kunnen dat de top drie nog verder gaat uitlopen. Mercedes, Ferrari en RBR hebben nu eenmaal wel het budget om uitgebreid te experimenteren om zo optimaal te beginnen met een nieuwe reglement. Renault heeft het budget niet. Verder heeft Renault de afgelopen seizoenen steeds een nieuwe auto neergezet en stopte ze halverwege het seizoen met de ontwikkelingen omdat ze al hun middelen nodig hadden voor het seizoen erna. Alleen dat zegt al genoeg.
Mee eens.
Bijv. Williams (en vroeger Manor) hebben een Mercedes PU, maar staan steevast onderaan.
Het gaat om de hele package.
Hetzelfde geldt voor McLaren, die dacht door te switchen naar Renault dat ze RBR wel even konden uitdagen. Feitelijk veranderde er eigenlijk niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevlar01 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:05:
[...]
Mee eens.
Bijv. Williams (en vroeger Manor) hebben een Mercedes PU, maar staan steevast onderaan.
Het gaat om de hele package.
Hetzelfde geldt voor McLaren, die dacht door te switchen naar Renault dat ze RBR wel even konden uitdagen. Feitelijk veranderde er eigenlijk niks.
@kevlar01, v.w.b. dat uitdagen, dat is idd verre van gelukt voor Mclaren, maar het 2018 seizoen was toch stukken beter voor hen dan dat van 2017?

Wikipedia: 2017 Formula One World Championship
Wikipedia: 2018 Formula One World Championship

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

hardware-lover schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:12:
[...]

@kevlar01, v.w.b. dat uitdagen, dat is idd verre van gelukt voor Mclaren, maar het 2018 seizoen was toch stukken beter voor hen dan dat van 2017?

Dat is waar inderdaad.
Denk dat het vooral te wijten is aan de eerste 2 races van 2018, daar was de auto verrassend goed.
Gelukkig zit er wel een stijgende lijn in, want wat mij betreft hoort McLaren bij de top mee te draaien (net als Honda uiteindelijk en Williams ook in mindere mate).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:12:
[...]

Dat kwam eer omdat RBR de eerste paar races gewoon waardeloos was, Haas het ook verpeste, Williams totaal geïmplodeerd was en Force India ook problemen had. Na de eerste paar races was het gewoon waardeloos met McLaren. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:16:
[...]

offtopic:
werken die twitter images bij jullie(in topic)? hier namelijk niet (nooit gedaan overigens). geen adblocker oid actief op domain, maar die 3th party images via twitter worden hier nooit ingeladen (mobiel/werk/prive/windows/linux/chrome/firefox etc.)
nachtnet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:21:
offtopic:
offtopic:
Waarschijnlijk inderdaad een tracker-blocker. Ook Firefox' Content Blocking op 'Strict' blokkeert bijvoorbeeld plaatjes van twimg.com

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 18:22

p0st

Dutch Reefer

Yes, we beginnen weer na een diepe winterslaap, deze week de eerste reveals! Ben benieuwd hoe de Rich Energy HAAS eruit gaat zien :D de helm van GRO is in ieder geval mooi!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Nieuwe race kleding RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Behalve het Honda logo en een grijs streepje is er volgens mij maar bar weinig "nieuw". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:24

Edd

DaniëlWW2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:38:
[...]

Behalve het Honda logo en een grijs streepje is er volgens mij maar bar weinig "nieuw". :P
Een rood dingetje in de kraag zo te zien ;)

Zijn mooie plaatjes voor "Zoek-de-verschillen" :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 18:13

AzzKickah

06-CENSORED

De shirts die ze onder het racepak aan hebben waren vorig jaar nog wit. Sinds dit jaar blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AzzKickah schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:44:
De shirts die ze onder het racepak aan hebben waren vorig jaar nog wit. Sinds dit jaar blauw.
Max ging na Monaco een blauwe dragen hoor. Dat was gewoon het geheim want 2017 en begin 2018 in het wit was absoluut rampzalig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kunnen we dan de conclusie trekken dat de wagen er ook hetzelfde uit gaat zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:16:
[...]

offtopic:
Nee, die werken hier nooit. Chrome/FF/Windows 10/werk/thuis/maakt niet uit. Ik geloof zelfs op mobiel niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 07:31
De twitter images werken bij mij wel gewoon. (Chrome, ADB en Windows10)

[ Voor 23% gewijzigd door JW1904 op 04-02-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:46:
[...]
Max ging na Monaco een blauwe dragen hoor. Dat was gewoon het geheim want 2017 en begin 2018 in het wit was absoluut rampzalig. :P
De blauwe was idd de echte voor 2018.
Alleen Max vond de oude lekker zitten oid dus had die van 2017 t/m Monaco gewoon aan gedaan? :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zo hey die is erg. Zelden zo laag gezien. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

Ziet er qua achtergrond uit als Abu Dhabi en ik neem aan dat ze die foto's gewoon aan het eind van het seizoen hebben geschoten?

Racepakken zijn verder ook niet zo interessant voor de merch

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Exocet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Kunnen we dan de conclusie trekken dat de wagen er ook hetzelfde uit gaat zien ?
Ik denk dat je die conclusie wel kan trekken.

Ben meer benieuwd naar de STR.
Deze vond ik afgelopen jaar wel erg gaaf eruit zien(misschien wel de mooiste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Exocet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:48:
[...]
Al ziet ie er totaal niet uit, als ie maar snel en betrouwbaar is 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
[Twitter: https://twitter.com/Insidef1/status/1092378209646141454]

En viijay mag eindelijk vertrekken uit de uk.
https://www.rtlnieuws.nl/...t-uitlevering-mallya-goed

[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 04-02-2019 18:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blister__
  • Laatst online: 09-09 14:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:57
In Missed Apex podcast suggereerde Mathew Carter, oud teambaas van Lotus, dat de Renault motor van aankomend seizoen een iteratie is van die van vorig jaar. Dus geen "compleet vernieuwd concept" waar eerder over gesproken is.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 23-09 18:36
Martinspire schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:10:
[...]
Ziet er qua achtergrond uit als Abu Dhabi en ik neem aan dat ze die foto's gewoon aan het eind van het seizoen hebben geschoten?

Iets met Green Screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 27-09 17:37

Chiron

Moderator Discord
Ben benieuwd of RBR in Oostenrijk dan wel weer die hilarische lederhosen racepakken voert _o-

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:01:
Ben benieuwd of RBR in Oostenrijk dan wel weer die hilarische lederhosen racepakken voert _o-
Dat was de laatste 4 jaar alleen in 2016 het geval? Maar je weet het nooit bij Red Bull ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Nee die fotos zijn echt tijdens het laatste raceweekend /bandentest in Abu Dhabi genomen. :)
Gasly mocht toen de RBR testen en toen is meteen wat promo materiaal geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Hmtsjmftsch schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:22:
In Missed Apex podcast suggereerde Mathew Carter, oud teambaas van Lotus, dat de Renault motor van aankomend seizoen een iteratie is van die van vorig jaar. Dus geen "compleet vernieuwd concept" waar eerder over gesproken is.
Ha, dat zou lachen zijn. Abitedinges de hele winter met z'n grote bek dat ze het in 2019 toch echt wel ff voor mekaar boksen, en weer komt er niks van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FastFred schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:52:
[...]
Ha, dat zou lachen zijn. Abitedinges de hele winter met z'n grote bek dat ze het in 2019 toch echt wel ff voor mekaar boksen, en weer komt er niks van
Dan weten we in ieder geval wie in het kaartclubje van Arivebene mee gaat doen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hmtsjmftsch schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:22:
Je hebt geen idee hoe erg ik nu mijn best moet doen om hier niet extreem sarcastisch op te reageren. :P
Ik hou het dus maar bij: Joh, echt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nog even de verwachtingen temperen:
Verstappen benadrukt dat kracht RB15 nog moeilijk in te schatten is
https://www.nu.nl/formule...jk-in-te-schatten-is.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Logisch, hij heeft nog geen meter gereden
Maar de simulator voelde goed.

En de concurrentie is ook lastig in te schatten als ze nog niet gereden hebben.

Als we de 18de een lachende Max zien dan weet je iig dat het goed zit.

[ Voor 18% gewijzigd door TrekDr0p op 05-02-2019 08:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 16:19

basvn

Breezand - NHN

Well done Baku
Baku staat tot 2023 op de kalender!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dyn0Z6wWsAAA3Lt.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dyn0b1aWoAAZ6H2.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dyn0epPXgAAXbw8.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Daar staat niks nieuws in. Natuurlijk is het afwachten, Max zal heus niet gaan zeggen dat ze in Australië meteen de pole en overwinning pakken. Eigenlijk is het stuk de moeite van het lezen niet eens waard. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

basvn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:41:
Well done Baku
Baku staat tot 2023 op de kalender!
"Baku considered "best race of the season" both in 2017 and 2018"

Nou, nee hoor. Veel crashes vanwege een kunstmatig circuit. Ik zie liever veel minder schade,
maar briljante inhaalacties.

[ Voor 18% gewijzigd door Ome Ernst op 05-02-2019 08:54 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26

Oekol

waka waka hey hey

Martinspire schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Maar die blauwe strepen zijn weer GP Frankrijk toch? Maar ze hebben deze week sowieso een shoot gehad voor nieuwe kledinglijn en gok dat dit daar ook onder valt en dus zullen geen oude foto's zijn van de laatste race. Vraag me überhaupt af of zo'n pak dan al klaar is, al is er niet veel veranderd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 17:06
Ome Ernst schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Nou, nee hoor.
Eigenlijk vond ik ze heerlijk te pruimen hoor. Alleen Baku 2016 was wat saai, maar daarna wel genoeg spektakel gezien. "Best race of the season" kun je inderdaad over discussieren. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ome Ernst schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Nou, nee hoor. Veel crashes vanwege een kunstmatig circuit. Ik zie liever veel minder schade,
maar briljante inhaalacties.
En welk circuit was ook alweer niet kunstmatig 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Nu er in de racepakken ook een witte streep zit er op de helmen van beide coureurs ook meer wit zit, heb je de kleurencombinatie rood, wit en blauw. Gezien de Nederlandse en Franse vlag zou het leuk zijn als ze ook iets met deze kleuren op de auto doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Zwart met Goud (geel) is niet altijd iconisch.

Hier Héctor Rebaque in een gekochte Lotus 78 tijdens de 1978 GP van Zandvoort.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyoISFUXgAAjaok.jpg
Foto Bernard Cahier via @TheBishF1 - Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 18:02
Max trapt als eerste af tijdens de testenweken in Barcelona.

https://www.telegraaf.nl/...n-actie-op-eerste-testdag

Wordt er nog een shakedown gedaan door RBR voor de test?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:43
Siebeh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:36:
Max trapt als eerste af tijdens de testenweken in Barcelona.

https://www.telegraaf.nl/...n-actie-op-eerste-testdag

Wordt er nog een shakedown gedaan door RBR voor de test?
Daar kun je wel vanuit gaan. O.a. na de mislukking van 2017 waar ze de eerste dagen nog aardig wat problemen hadden met de auto. Daarom dat ze vorig jaar wel een shakedown gedaan hebben om de eerste kinderziektes al eruit te kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 23-09 18:36
RobertMe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:38:
[...]

Daar kun je wel vanuit gaan. O.a. na de mislukking van 2017 waar ze de eerste dagen nog aardig wat problemen hadden met de auto. Daarom dat ze vorig jaar wel een shakedown gedaan hebben om de eerste kinderziektes al eruit te kunnen halen.
Dat is al bevestigd. Shakedown op Silverstone. We weten alleen de dag niet, maar ik vermoed op of na 13 feb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Wat beelden uit de Mercedes garage.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dykv7ojWsAg4nQA?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DykvaP5W0AEYGGy?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dyku9dNWkAAg5g_?format=jpg&name=large

En bij RBR gaat er niet zo gek veel veranderen aan de pakken. Hier een sneak:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DykPOyWXcAIniHD?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DykPOyXWoAAoZBG?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DykPOyPWoAAtzUa?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DykPOyXWwAA1AOK?format=jpg&name=large

[ Voor 42% gewijzigd door Jasphur op 05-02-2019 09:50 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:57:
[...]

En welk circuit was ook alweer niet kunstmatig 8)7 ?
Nou ja, je kunt wel stellen dat Baku er niet tussen zit vanwege het feit dat dat circuit zo lekker weg rijdt... Het levert spektakel en de races vind ik zeker goed te pruimen, maar daarmee is het nog geen Suzuka of Spa. Nu kun je in principe exact hetzelfde zeggen van Monaco natuurlijk.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Bansheeben schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Nou ja, je kunt wel stellen dat Baku er niet tussen zit vanwege het feit dat dat circuit zo lekker weg rijdt... Het levert spektakel en de races vind ik zeker goed te pruimen, maar daarmee is het nog geen Suzuka of Spa. Nu kun je in principe exact hetzelfde zeggen van Monaco natuurlijk.
Tja, jij hoort blijkbaar bij de groep die de traditionele circuits beter vindt omdat ze traditioneel zijn, wat mij betreft mogen ze bijvoorbeeld Monza van de kalender afgooien hoor. En op Suzuka zijn de inhaalmogelijkheden op z'n zachtst gezegd magertjes te noemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ik ben ondertussen wel fan van Cota geworden. Baan heeft genoeg ruimte om andere lijnen te rijden en acties uit te voeren en toch ook nog genoeg leuk bochtenwerk.

Al is het een verzameling stukjes van andere circuits.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Tja, jij hoort blijkbaar bij de groep die de traditionele circuits beter vindt omdat ze traditioneel zijn, wat mij betreft mogen ze bijvoorbeeld Monza van de kalender afgooien hoor. En op Suzuka zijn de inhaalmogelijkheden op z'n zachtst gezegd magertjes te noemen.
say what?!
Monza - een van DE meest iconisch en sfeervolle races van de kalender.
Suzuka - machtig mooie baan, dynamisch, vol history, geweldige momenten en ticky layout + crazy japaners.

dat schrappen is een dood zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

himlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:38:
[...]

say what?!
Monza - een van DE meest iconisch en sfeervolle races van de kalender.
Suzuka - machtig mooie baan, dynamisch, vol history, geweldige momenten en ticky layout + crazy japaners.

dat schrappen is een dood zonde
Ben het met Jackson eens. De keren dat de races daar geweldig zijnde afgelopen 30 jaar is op 1 hand te tellen. Net als Barcelona en monaco. Ik heb sterk het idee dat dit vooral leuk gevonden wordt door de "vroeger was alles beter"-fans. Maar met alleen nostalgie krijg je mij mn bed niet uit

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2019 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 14:00
Maar wil je een sfeervolle race of een spectaculaire race? Ik ben het met je eens dat de historie en locatie van Monza behoudens waardig zijn, maar de races op zich zijn de afgelopen jaren vrij saai te noemen. En zo zijn er wel meer circuits die imo puur op de kalender staan voor nostalgische redenen

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Martinspire schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Ben het met Jackson eens. De keren dat de races daar geweldig zijnde afgelopen 30 jaar is op 1 hand te tellen. Net als Barcelona en monaco. Ik heb sterk het idee dat dit vooral leuk gevonden wordt door de "vroeger was alles beter"-fans. Maar met alleen nostalgie krijg je mij mn bed niet uit
barca en monaco van de kalender? waar kan ik tekenen O-) beide geen drol aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de lay-out een beetje aan te passen? Dan heb je naast history ook een mooie race.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:48:
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de lay-out een beetje aan te passen? Dan heb je naast history ook een mooie race.
Dat is nou juist wat die traditionele circuits bijna zeker niet zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:48:
[...]

barca en monaco van de kalender? waar kan ik tekenen O-) beide geen drol aan :+
Je wil de Triple crown onmogelijk maken zie ik :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Je wil de Triple crown onmogelijk maken zie ik :+
Daar zal Graham Hill blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Monaco is volgens mij nog de best bekeken race van het jaar, dus die zal niet zo snel verdwijnen.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tosemime schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:47:
Maar wil je een sfeervolle race of een spectaculaire race? Ik ben het met je eens dat de historie en locatie van Monza behoudens waardig zijn, maar de races op zich zijn de afgelopen jaren vrij saai te noemen. En zo zijn er wel meer circuits die imo puur op de kalender staan voor nostalgische redenen
Locatie zijn leuk voor de eerste 10 ronden maar daarna val ik soms bijna in slaap van het "spektakel". En veel banen weten gewoon niet goed om te gaan met de huidige wagens. Australië was ook altijd een toprace maar dat is het nu al zeker 2 jaar niet meer. Canada was ook voor het eerst in lange tijd saai. Het is jammer dat de auto's DRS nodig hebben om bij elkaar te komen, maar veel banen hebben na zo'n recht stuk ook een aantal flutbochten. Bij Abu Dhabi heb je buiten de rechte stukken totaal geen inhaalmogelijkheden. Sector 3 is gewoon bochten waar je nooit wat ziet. Daar moeten we vooral vanaf imo.

Monaco moet imo ook gewoon anders. Laat FIA verplicht stellen dat er 3 zones zijn waar met de auto's in te halen is, dan ben je in ieder geval van een gegarandeerd saaie race af. En bij Monaco kunnen ze best eens wat anders doen met die baan. De bochten zijn daar ook niet zo spetterend dat je er langs MOET. De camera kan er ook wel even heen gaan voor een mooi shot hoor.

Bovendien als je een baan qua layout wat vernieuwd, maakt dat teams ook moeten aanpassen en een goede setup vorig jaar geen garantie is voor succes.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
Heeft de hoeveelheid marbles op de baan hier ook me te maken? Ik heb altijd het gevoel dan vanaf halverwege de race een coureur eigenlijk niet van de racelijn af kan om iets te forceren omdat ze'n banden dan vol hangen. Ook al ligt er genoeg asfalt.

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

The_Butler schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:33:
Heeft de hoeveelheid marbles op de baan hier ook me te maken? Ik heb altijd het gevoel dan vanaf halverwege de race een coureur eigenlijk niet van de racelijn af kan om iets te forceren omdat ze'n banden dan vol hangen. Ook al ligt er genoeg asfalt.
Misschien tijd om dweilpauzes in te lassen, net als bij het schaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:00
Pathogen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:33:
[...]

Misschien tijd om dweilpauzes in te lassen, net als bij het schaatsen :P
Daar hebben we Crashjean en Torpedo toch voor 😇

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:43
The_Butler schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:33:
Heeft dat juist niet eerder te maken met dat ze eigenlijk uberhaupt de hele race alleen maar cruisen omdat ze met een éénstopper de finish willen/moeten halen. Alleen kan dat de meeste races niet, dus gaan ze gewoon met z'n alle langzamer rijden zodat ze wel met een éénstopper de finish halen. En om in te halen moet je ook nog eens volgen etc en dat heeft ook weer een negatieve invloed op de banden. Als je dus vroeg in de stint teveel van de banden vraagt moet je daarna weer of veel banden sparen (dus "langzamer" rijden en ben je weer een sitting duck) of riskeer je een extra pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Heb wel het idee dat de pirelli banden voor veel meer marbles zorgen dan de bridgestone banden die vroeger gebruikt werden. Kan ook komen omdat men wilt dat ze sneller slijten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
roda_djavulen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:38:
Heb wel het idee dat de pirelli banden voor veel meer marbles zorgen dan de bridgestone banden die vroeger gebruikt werden. Kan ook komen omdat men wilt dat ze sneller slijten natuurlijk.
Vroeger werden banden ontwikkeld om zo snel mogelijk te zijn. Nu is Pirelli de enige en maakt het banden volgens door de commerciele bazen bedachte specs.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Om kwalitatieve inhaalacties te creëren heb je een paar dingen nodig imo:

Punt 1. De achterste auto moet sneller zijn. Als de auto's precies in race snelheid volgorde op de grid staan, zal er relatief weinig ingehaald worden.

Brazilië 2018 was zo leuk omdat de RB in feite een snellere race auto had, maar een langzamere kwalificatie auto. Stel dat Verstappen op pole gekwalificeerd had, dan was het ws een saaie overwinning geworden.

Ander voorbeeld: door banden harder te laten slijten, creëer je meer diversiteit in de pace van auto's tijdens een race. Als je de hele race kan pushen, rijdt iedereen constant het optimale tempo voor zijn auto en is er meer pace stabiliteit tussen de auto's onderling. Banden die harder slijten zorgen echter ook weer voor een probleem. Zie hieronder.

Punt 2. De langzamere auto moet niet teveel benadeeld worden door de wake/turbulentie/dirty air etc.

Volgens Gary Anderson's berekeningen verliest een auto die in de wake van een andere auto rijdt zo'n 20% downforce. Voor een Red Bull zou dit bijvoorbeeld betekenen dat Max' auto ineens aanvoelt als een Williams wanneer hij in dirty air zit.

Bijkomend nadeel is dat dirty air voor hogere bandenslijtage zorgt. De auto heeft minder grip en zal veel sneller glijden over voor/achterwielen. Glijden zorgt voor een temperatuurtoename. Zodra de temperatuur buiten de parameters is, slijt de band significant sneller.

Banden die sneller slijten zorgen voor meer pace differentiatie tussen auto's, maar bemoeilijken tegelijkertijd ook het inhalen.

Dus wat is dan wijsheid? Is best een moeilijke situatie om te op te lossen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Ik hoor bij geen enkele groep. Zoals ik in mijn vorige post zei is het feit dat een circuit mooi spektakel oplevert voor mij geen graadmeter van hoe lekker het circuit rijdt. Het interesseert me verder ook niet heel veel, maar ik rij liever mee in een onboard op Suzuka dan in Baku, simpelweg omdat de lijnen zoveel mooier en soepeler zijn.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Requiem19 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:56:
Dus wat is dan wijsheid? Is best een moeilijke situatie om te op te lossen imo.
minder kunstmatige meuk zoals DRS, eenvoudigere voorvleugel en minder achterkant; laat ze maar werken om die auto op de baan te houden. maak de auto's een stuk smaller en minder lang (liefst een en dezelfde) motor; gelijk - de coureur die het vershcil maakt ..... ow wacht, dat is een andere raceklasse :+ het blijft altijd lastig die balans vinden van driver vs machine, daar waar de driver bij F1 steeds minder uitmaakt (zo voelt het voor mij als kijker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Komen de saaie races niet gewoon door de F1 zelf? Kijk naar die andere snelle open wheel serie, Indycar, en daar heb je zelfs op krappe meh circuits als Belle Isle gewoon prima races. Nee, niet puntje-van-je-stoel-race-van-de-eeuw, maar de gemiddelde Indy-race die ik zie vindt ik spannender dan de gemiddelde F1 race.

Of Formula E met hun mickey-mouse baantjes, de banen zijn behoorlijk ruk, maar de races die ik heb gezien waren wel spannend.

F1 heeft eigenlijk geen rondelange close-racing gevechten waarbij men in elkaars slipstream duikt, probeert in te halen, waarna de andere weer in de slipstream duikt en probeert in de halen in een moeilijke bocht.

Nee, want als je dat doet fik je je banden op en zodra je binnen 1 seconde komt ram je gewoon op DRS en knal je er voorbij met een rotvaart, je tegenstander kan alleen hopen dat hij een ronde later nog binnen de seconde zit bij het meetpunt.

Ja, dan haal de spanning er wel uit ja.

Dan heb je nog het leuke dat op een powercircuit als Monza er wel twee teams strijden voor de winst, en op een normaal circuit wel 3 teams. Jottum, wat een spanning, het lijkt de huidige LMP1 klasse in het WEC wel :X Natuurlijk wordt er ook prima geraced door de F1.5, maarja, daar is niet heel veel focus op, en het draait ook niet om de winst. Kijk naar het WEC: Wie boeit die hele GT-AM klasse nou wat?

Volgens mij boeien de circuits helemaal niet zo, een goede raceklasse kan op praktisch ieder circuit een prima race neerzetten. Het zegt imo echt wel wat dat het de F1 niet lukt om zelfs op een prachtcircuit als Spa een echt interessante race neer te zetten.

Geef ze eens echte banden, meer focus op groundeffect zodat slipstreamen beter mogelijk is en schrap DRS óf maak het vrij inzetbaar met een tijdslimiet, dus iedereen 30 sec DRS per race. Of nog leuker: Gebruik het als BOP: Hoe hoger je in het klassement staat, hoe minder DRS je hebt :*)

Ja, Balance of Performance is vloeken in de kerk, maar het werkt vreselijk goed in GT3 en SuperGT, en ook Indycars zijn behoorlijk gelijk aan elkaar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

RobinHood schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:01:
Komen de saaie races niet gewoon door de F1 zelf? Kijk naar die andere snelle open wheel serie, Indycar, en daar heb je zelfs op krappe meh circuits als Belle Isle gewoon prima races. Nee, niet puntje-van-je-stoel-race-van-de-eeuw, maar de gemiddelde Indy-race die ik zie vindt ik spannender dan de gemiddelde F1 race.

Of Formula E met hun mickey-mouse baantjes, de banen zijn behoorlijk ruk, maar de races die ik heb gezien waren wel spannend.

F1 heeft eigenlijk geen rondelange close-racing gevechten waarbij men in elkaars slipstream duikt, probeert in te halen, waarna de andere weer in de slipstream duikt en probeert in de halen in een moeilijke bocht.

Nee, want als je dat doet fik je je banden op en zodra je binnen 1 seconde komt ram je gewoon op DRS en knal je er voorbij met een rotvaart, je tegenstander kan alleen hopen dat hij een ronde later nog binnen de seconde zit bij het meetpunt.

Ja, dan haal de spanning er wel uit ja.

Dan heb je nog het leuke dat op een powercircuit als Monza er wel twee teams strijden voor de winst, en op een normaal circuit wel 3 teams. Jottum, wat een spanning, het lijkt de huidige LMP1 klasse in het WEC wel :X Natuurlijk wordt er ook prima geraced door de F1.5, maarja, daar is niet heel veel focus op, en het draait ook niet om de winst. Kijk naar het WEC: Wie boeit die hele GT-AM klasse nou wat?

Volgens mij boeien de circuits helemaal niet zo, een goede raceklasse kan op praktisch ieder circuit een prima race neerzetten. Het zegt imo echt wel wat dat het de F1 niet lukt om zelfs op een prachtcircuit als Spa een echt interessante race neer te zetten.

Geef ze eens echte banden, meer focus op groundeffect zodat slipstreamen beter mogelijk is en schrap DRS óf maak het vrij inzetbaar met een tijdslimiet, dus iedereen 30 sec DRS per race. Of nog leuker: Gebruik het als BOP: Hoe hoger je in het klassement staat, hoe minder DRS je hebt :*)

Ja, Balance of Performance is vloeken in de kerk, maar het werkt vreselijk goed in GT3 en SuperGT, en ook Indycars zijn behoorlijk gelijk aan elkaar.
Indycar is toch een spec klasse? Dat ga je er nooit door krijgen bij F1. Al die andere regels zijn naar mijn idee meer uitgebreide gimmicks tov DRS. Een beetje in de trant van Bernie z'n sproeiers :+ Daar ga je het veld niet mee gelijk trekken wanneer ze bijna allemaal op 2 ronden worden gezet door de top 3 (tijdens een gp als die van Mexico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bansheeben schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:10:
[...]

Indycar is toch een spec klasse? Dat ga je er nooit door krijgen bij F1.
Grotendeels jep, allemaal hetzelfde chassis van Dallara, wat ook jaren mee gaat. Honda en Chevy leveren motoren en eerder had je nog dat aero behoorlijk mocht afwijken, Penske kon dan andere aero hebben dan Andretti bijvoorbeeld, maar dat is volgens mij ook al behoorlijk aan banden gelegd.

Natuurlijk gaat F1 nooit die kant op, maar het laat wel zien dat saaie races niet een gegeven zijn bij open-wheel. Het is eigenlijk een vrij uniek F1 probleem kijkend naar "de grote" raceklassen. Dat LMP1 geen zak aan is komt vooral omdat alleen Toyota mee doet met hybrides, toen Audi en Porsche nog meestreden was het vaak behoorlijk spannend wie won

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 27-09 17:21
Ik moet zeggen, dat ik niet graag bij de vroeger was alles beter groep wil horen, maar het gebeurt toch. Ik volg de f1 sinds 2016 en heb sinds eind vorig jaar f1 abo. Daar kun je in het archief herhalingen zien van voorgaande jaren en ik moet toegeven, behalve het motorgeluid wat beter is, waren de races vooral veul spannender. 2012 bijvoorbeeld, die battles die je daar ziet zijn super vet en ik heb echt alle races van dat jaar gekeken.
Ik weet dat die discussie al te lang loopt, maar sinds de overgang naar het hybride tijdperk is het imo gewoon slechter geworden. Niet alleen maar het motorgeluid, maar ook het feit dat red bull, ferrari en mercedes alle overwinningen onder elkaar verdelen.
Ik denk zonder verstappen zou ik geen f1 meer kijken en ik ben niet eens Nederlander. Zijn agressieve rijstijl zorgt ervoor dat we dat zien wat we willen zien, namelijk het racen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zawaponga op 05-02-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Sijhtam schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:05:
Monaco is volgens mij nog de best bekeken race van het jaar, dus die zal niet zo snel verdwijnen.
Monaco is dan ook meer een prestige gp waar alle team belangrijke gasten graag uitnodigen. Monaco hoort dus ook een beetje bij het DNA van de F1. O, en vergeet de uitdaging niet die de coureurs zien in dit circuit. :)

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 05-02-2019 12:35 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:52:
[...]
Dat is nou juist wat die traditionele circuits bijna zeker niet zullen doen.
Dat is h't grote probleem met fans en nostalgie: bang van verandering. Niet elke verandering is een verbetering, maar geen verandering is ook geen verbetering. Zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan met dooddoeners, maar feit is dat er saaie en spannende races zijn. Maar F1 is geen gezelligheidssport (meer).

Helaas is de laatste decennia de commercie steeds belangrijker geworden. Net zoals in elke andere high profile sport. En ik zeg helaas, want als je alles aan de marketeers en sales jongens overlaat, gaat alles naar de kloten. Die moet je afremmen en een balans vinden tussen centjes verdienen (waar niets mis mee is) en 'klantwaarde', om maar eens een hip woord te noemen. Ik kan het niet anders noemen. Wij zijn immers de klant, en wij zouden in grote mate moeten bepalen hoe het spelletje gespeeld wordt. Maar het is nu slechts een spelletje tussen de stakeholders die er geld mee verdienen. De stakeholder die het geld binnen brengt wordt vergeten. En in plaats dat ze luisteren naar de opdrogende schare kijkers, gaan ze naar manieren zoeken om uit die kleiner wordende groep meer geld te persen. De balans lijkt zoek.

Nostalgie alleen is niet altijd een goede drijfveer. De sport is veranderd, de wereld verandert, dus moet alles meebewegen. De moeilijke vraag is alleen: in welke richting en hoe? Wie het weet mag het zeggen. De teams hebben een visie (én een belang), de organisatoren hebben een visie (en ook een belang), de circuits hebben ook weer een visie, en de fans hebben ook een visie. Hoe die bij elkaar komen is de grote vraag. Elk afzonderlijk hebben ze vooral een eigen belang, en dat maakt het moeilijk, want meestal botst het belang van de een met het belang van de ander. Maar we moeten ook niet blind zijn voor de visie en belangen van de ander. Dus ook de fans moeten zich realiseren dat er meer is dan een 'gezellige' race en leuke inhaalacties. Als het 'product' niet verkocht kan worden aan een groot publiek, houdt alles op. Ze doen het immers niet om ons een plezier te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik kijk F1 al sinds 1993, en ik kan me de tijd van Schumacher bij Ferrari nog goed voor de geest halen. Ik ben toen bijna gestopt met kijken, wat een ellende vond ik die jaren zeg!

Ik ben dan ook geen Schumacher fan, maar elke race dezelfde winnaar hoeft van mij niet. De overmacht van Mercedes (of RB een paar jaar geleden) mag van mij na 2 jaar ook wel ophouden.

Vroeger waren echt niet alle races spannend, wel vielen er vaker auto's uit. Dit waren dan wel weer de wagens uit de achterhoede wegens geldgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Zawaponga schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:24:

Ik denk zonder verstappen zou ik geen f1 meer kijken en ik ben niet eens Nederlander. Zijn agressieve rijstijl zorgt ervoor dat we dat zien wat we willen zien, namelijk het racen.
Voor een niet Nederlander spreek je een aardig woordje Nederlands. Chapeau! :)

En Max zn agressieve stijl is inderdaad gaaf om te zien, maar daar zullen met de jaren vermoedelijk de scherpe randjes ook wel af gaan. Zeker als hij voor het kampioenschap gaat dan zullen er onherroepelijk minder gewaagde acties geplaatst worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
himlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:59:
[...]

minder kunstmatige meuk zoals DRS, eenvoudigere voorvleugel en minder achterkant; laat ze maar werken om die auto op de baan te houden. maak de auto's een stuk smaller en minder lang (liefst een en dezelfde) motor; gelijk - de coureur die het vershcil maakt ..... ow wacht, dat is een andere raceklasse :+ het blijft altijd lastig die balans vinden van driver vs machine, daar waar de driver bij F1 steeds minder uitmaakt (zo voelt het voor mij als kijker)
Ik ben het met je eens. Maar dan krijg je de volgende problemen:

1.
- Teams bepalen in feite de sportieve regels van F1.
- Teams zullen nooit kiezen voor wat goed is voor F1, maar in de 1e plaats wat goed is voor hen zelf (logisch)

2.
- Te weinig aero zorgt voor te langzame auto's
- We kijken nu 'positief' terug op 2014-16. Maar toentertijd was het de grootste klaagzang ooit over hoe langzaam F1 was.
- F1 heeft prestige nodig om de nummer 1 raceklasse te blijven
- F1 heeft technology nodig om interessant te blijven voor manufacturers

Ik zou graag zien dat teams niet kunnen meebeslissen over de regels. Dat zou het makkelijker maken om noodzakelijke veranderingen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobinHood schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:01:

Interessante suggestie. Het beperken van technologie is natuurlijk al langer een issue. Wat F1 heet wat al die andere klassen niet hebben is een standaard. GT3 en alle andere touringcar/supercar-klassen gemeen hebben is dat ze gebaseerd zijn op een standaard auto die gehomologeerd is. Simpel gezegd: een straatauto. Indycar heeft 2 of 3 motorenleveranciers die aan strikte voorwaarden moeten voldoen en in principe dezelfde motor maken. Formule 1 is eigenlijk altijd anders geweest, vandaar de grote aantrekkingskracht. Je hebt een constructeur die zijn eigen chassis bouwt en soms ook zijn eigen motor gebruikt, of er een koopt. Maar de heleboel is custom made voor F1. Niets is standaard. En de topteams spenderen tientallen/honderden miljoenen per jaar om het snelste van het snelste te hebben.
Misschien is Indy ooit begonnen als F1, maar nu is het een eenheidsklasse. Standaardchassis en standaardmotoren (van meerdere leveranciers). Er zit weinig eigens aan die auto's. De coureurs, maar ook het team bepalen hoe snel de auto is. Vlak het team nooit uit, want als Alonso feedback geeft en de engineers doen niet de juiste dingen, gaat ie nog steeds niet winnen en vice versa.

Misschien kun je F1 het beste vergelijken met de LMP1 klassen in het WEC. Ook dat zijn auto's die helemaal speciaal voor dat spelletje zijn gemaakt, en geen 2 zijn gelijk. LMP2 is al iets meer gestandaardiseerd (en 'langzamere' specs). Maar LMP1 is onderhand ook onbetaalbaar geworden. Ik heb niet precies voor ogen wat de nieuwe regels voor die klasse gaan worden, maar ook dat wordt meer en meer standaard en 'langzamer' (lees: goedkoper).
Misschien is dát dan de oplossing voor F1: de standaardauto en motor. Maar ik weet niet of ik dan nog blijf kijken, want dan wordt het een iets snellere variant van F2/F3. Dus ja...wat is dan de toegevoegde waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Tech Leesvoer (deel 4):

F1i - : A visit to Renault at Enstone - The Seven-post Rig

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/02/F1-usine-banc_1_EN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/02/F1-usine-banc_6.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ik kan niet embedden..
maar dit is de helm van max

https://twitter.com/i/status/1092754723449524225

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://www.verstappen.nl//img/2019/Algemene_Max_Fotos/MV_2019_helmet_release-23b.jpg

@basvn

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 05-02-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
wit dus

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Max gaat echt steeds meer de Vettel kant op zeg. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:07:
Ik zie nog geen halfnaakte pinup op de helm van Max :+

Afbeeldingslocatie: http://tireball.com/nascar/files/2013/05/vettlehelmet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 18:02
De helm aan zich vind ik niet echt bijzonder. Hopelijk past hij perfect bij de livery van de auto. ala Schumi in de Ferrari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:07:
als hij ook 4x WDC word bij RBR, graag! :+ :9~

Pagina: 1 ... 14 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire