Valt wel mee hoorVuvuzela schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Buxton verliest al mn respect.. Hij windt er geen doekjes meer om dat hij geen fan is van Max
https://twitter.com/wbuxt...tatus/1092352862255046657
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Valt wel mee hoorVuvuzela schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Buxton verliest al mn respect.. Hij windt er geen doekjes meer om dat hij geen fan is van Max
Vorig jaar hadden ze bij de presentatie toch ook het geel en zwart omgekeerd op de auto?nachtnet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt behoorlijk zwart, zwarte rs19?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook al ontwikkeld Renault haar PU eens een keertje fatsoenlijk, verrichten ze een wonder en komen ze opeens op Mercedes/Ferrari niveau terwijl Honda helemaal niks doet en achter komt te liggen, dan alsnog gaat het niks uitmaken. De auto's van RBR zijn dusdanig veel beter dat ze teams zoals Renault op een ronde kunnen zetten. Er gaat geen battle zijn tussen Verstappen en Ricciardo tenzij RBR de RB15 gigantisch heeft verpest. Renault moet een gat van ruim een seconde per ronde goedmaken in een winter met een budget van een groot middenveld team. Dat is een kansloze missie.HeAdWaVe74 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
[...]
Ik ben meer benieuwd hoe de battle Ricciardo / Verstappen gaat zijn.
Of Renaul komt nowhere near Honda, of het wordt iedere wedstrijd knokken en huilen.
Want ik denk echt dat daar nog wat oud zeer zit.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Columnisten moeten nu eenmaal wat schrijven. En dat doen ze voornamelijk door te prikkelen met een boude bewering. Je moet nu eenmaal de klikkers aantrekken. Ik lees eigenlijk heel weinig van al die verhalen. Vooral al die zogenaamde voorspellingen of vooruitblikken. Niemand weet hoe het gaat lopen. Dus whatever iedereen ook zegt, het is allemaal koffiedik kijken.Vuvuzela schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Buxton verliest al mn respect..
[knip]
En dat Honda communicatie verhaal vind ik ook irrelevant.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
F3 engine, F3.mphilipp schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:31:
Evengoed moet die Honda natuurlijk niet tijdens de beide wintertests stil blijven staan en de eerste 3 races in rook opgaan. Dan mág Max klagen...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Komend en volgend seizoen gaat Gasly dus tweemaal gedegradeerd worden, Kvyat terug naar RBR en Hartley terug naar STR.nachtnet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:36:
[Afbeelding]
Brendon Hartley bij Ferrari als SIM driver:
[ Voor 31% gewijzigd door Chiron op 04-02-2019 12:56 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 04-02-2019 13:27 ]
bij jou worden ze ingeladen; zijn lokaal opgeslagen van cached data (denk ik)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mee eens.DaniëlWW2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:28:
[...]
Ook al ontwikkeld Renault haar PU eens een keertje fatsoenlijk, verrichten ze een wonder en komen ze opeens op Mercedes/Ferrari niveau terwijl Honda helemaal niks doet en achter komt te liggen, dan alsnog gaat het niks uitmaken. De auto's van RBR zijn dusdanig veel beter dat ze teams zoals Renault op een ronde kunnen zetten. Er gaat geen battle zijn tussen Verstappen en Ricciardo tenzij RBR de RB15 gigantisch heeft verpest. Renault moet een gat van ruim een seconde per ronde goedmaken in een winter met een budget van een groot middenveld team. Dat is een kansloze missie.
Door de wijzigingen in reglementen zou het heel goed kunnen dat de top drie nog verder gaat uitlopen. Mercedes, Ferrari en RBR hebben nu eenmaal wel het budget om uitgebreid te experimenteren om zo optimaal te beginnen met een nieuwe reglement. Renault heeft het budget niet. Verder heeft Renault de afgelopen seizoenen steeds een nieuwe auto neergezet en stopte ze halverwege het seizoen met de ontwikkelingen omdat ze al hun middelen nodig hadden voor het seizoen erna. Alleen dat zegt al genoeg.
@kevlar01, v.w.b. dat uitdagen, dat is idd verre van gelukt voor Mclaren, maar het 2018 seizoen was toch stukken beter voor hen dan dat van 2017?kevlar01 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:05:
[...]
Mee eens.
Bijv. Williams (en vroeger Manor) hebben een Mercedes PU, maar staan steevast onderaan.
Het gaat om de hele package.
Hetzelfde geldt voor McLaren, die dacht door te switchen naar Renault dat ze RBR wel even konden uitdagen. Feitelijk veranderde er eigenlijk niks.
Testing, one, two ...
Dat is waar inderdaad.hardware-lover schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:12:
[...]
@kevlar01, v.w.b. dat uitdagen, dat is idd verre van gelukt voor Mclaren, maar het 2018 seizoen was toch stukken beter voor hen dan dat van 2017?
Wikipedia: 2017 Formula One World Championship
Wikipedia: 2018 Formula One World Championship
Dat kwam eer omdat RBR de eerste paar races gewoon waardeloos was, Haas het ook verpeste, Williams totaal geïmplodeerd was en Force India ook problemen had. Na de eerste paar races was het gewoon waardeloos met McLaren.hardware-lover schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:12:
[...]
@kevlar01, v.w.b. dat uitdagen, dat is idd verre van gelukt voor Mclaren, maar het 2018 seizoen was toch stukken beter voor hen dan dat van 2017?
Wikipedia: 2017 Formula One World Championship
Wikipedia: 2018 Formula One World Championship
himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:16:
[...]
offtopic:
werken die twitter images bij jullie(in topic)? hier namelijk niet (nooit gedaan overigens). geen adblocker oid actief op domain, maar die 3th party images via twitter worden hier nooit ingeladen (mobiel/werk/prive/windows/linux/chrome/firefox etc.)
Intentionally left blank
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Fix up, look sharp 👌 A sneak peek at our race ready apparel for 2019 @pumamotorsport 🔥 pic.twitter.com/mzxGiYV6qP
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 4 februari 2019
Behalve het Honda logo en een grijs streepje is er volgens mij maar bar weinig "nieuw".
Een rood dingetje in de kraag zo te zienDaniëlWW2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:38:
[...]
Behalve het Honda logo en een grijs streepje is er volgens mij maar bar weinig "nieuw".
-
Max ging na Monaco een blauwe dragen hoor. Dat was gewoon het geheim want 2017 en begin 2018 in het wit was absoluut rampzalig.AzzKickah schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:44:
De shirts die ze onder het racepak aan hebben waren vorig jaar nog wit. Sinds dit jaar blauw.
Nee, die werken hier nooit. Chrome/FF/Windows 10/werk/thuis/maakt niet uit. Ik geloof zelfs op mobiel niet.himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:16:
[...]
offtopic:
werken die twitter images bij jullie(in topic)? hier namelijk niet (nooit gedaan overigens). geen adblocker oid actief op domain, maar die 3th party images via twitter worden hier nooit ingeladen (mobiel/werk/prive/windows/linux/chrome/firefox etc.)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 23% gewijzigd door JW1904 op 04-02-2019 16:19 ]
De blauwe was idd de echte voor 2018.DaniëlWW2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:46:
[...]
Max ging na Monaco een blauwe dragen hoor. Dat was gewoon het geheim want 2017 en begin 2018 in het wit was absoluut rampzalig.
PSN
Zo hey die is erg. Zelden zo laag gezien.Chiron schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:53:
Clickbait titel trouwens
Ziet er qua achtergrond uit als Abu Dhabi en ik neem aan dat ze die foto's gewoon aan het eind van het seizoen hebben geschoten?
Ik denk dat je die conclusie wel kan trekken.Exocet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:48:
[...]
Kunnen we dan de conclusie trekken dat de wagen er ook hetzelfde uit gaat zien ?
Al ziet ie er totaal niet uit, als ie maar snel en betrouwbaar isExocet schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:48:
[...]
Kunnen we dan de conclusie trekken dat de wagen er ook hetzelfde uit gaat zien ?
Testing, one, two ...
[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 04-02-2019 18:50 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Iets met Green Screen?Martinspire schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:10:
[...]
Ziet er qua achtergrond uit als Abu Dhabi en ik neem aan dat ze die foto's gewoon aan het eind van het seizoen hebben geschoten?
Racepakken zijn verder ook niet zo interessant voor de merch
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat was de laatste 4 jaar alleen in 2016 het geval? Maar je weet het nooit bij Red BullChiron schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:01:
Ben benieuwd of RBR in Oostenrijk dan wel weer die hilarische lederhosen racepakken voert
Testing, one, two ...
Nee die fotos zijn echt tijdens het laatste raceweekend /bandentest in Abu Dhabi genomen.
Ha, dat zou lachen zijn. Abitedinges de hele winter met z'n grote bek dat ze het in 2019 toch echt wel ff voor mekaar boksen, en weer komt er niks vanHmtsjmftsch schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:22:
In Missed Apex podcast suggereerde Mathew Carter, oud teambaas van Lotus, dat de Renault motor van aankomend seizoen een iteratie is van die van vorig jaar. Dus geen "compleet vernieuwd concept" waar eerder over gesproken is.
Dan weten we in ieder geval wie in het kaartclubje van Arivebene mee gaat doen...FastFred schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:52:
[...]
Ha, dat zou lachen zijn. Abitedinges de hele winter met z'n grote bek dat ze het in 2019 toch echt wel ff voor mekaar boksen, en weer komt er niks van
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je hebt geen idee hoe erg ik nu mijn best moet doen om hier niet extreem sarcastisch op te reageren.Hmtsjmftsch schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:22:
In Missed Apex podcast suggereerde Mathew Carter, oud teambaas van Lotus, dat de Renault motor van aankomend seizoen een iteratie is van die van vorig jaar. Dus geen "compleet vernieuwd concept" waar eerder over gesproken is.
https://www.nu.nl/formule...jk-in-te-schatten-is.htmlVerstappen benadrukt dat kracht RB15 nog moeilijk in te schatten is
PSN
Logisch, hij heeft nog geen meter geredenYakuzA schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:15:
Nog even de verwachtingen temperen:
[...]
https://www.nu.nl/formule...jk-in-te-schatten-is.html
[ Voor 18% gewijzigd door TrekDr0p op 05-02-2019 08:08 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Daar staat niks nieuws in. Natuurlijk is het afwachten, Max zal heus niet gaan zeggen dat ze in Australië meteen de pole en overwinning pakken. Eigenlijk is het stuk de moeite van het lezen niet eens waard.YakuzA schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:15:
Nog even de verwachtingen temperen:
[...]
https://www.nu.nl/formule...jk-in-te-schatten-is.html
"When you grow up your heart dies"
"Baku considered "best race of the season" both in 2017 and 2018"basvn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:41:
Well done Baku
Baku staat tot 2023 op de kalender!
[ Voor 18% gewijzigd door Ome Ernst op 05-02-2019 08:54 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Maar die blauwe strepen zijn weer GP Frankrijk toch? Maar ze hebben deze week sowieso een shoot gehad voor nieuwe kledinglijn en gok dat dit daar ook onder valt en dus zullen geen oude foto's zijn van de laatste race. Vraag me überhaupt af of zo'n pak dan al klaar is, al is er niet veel veranderd.Martinspire schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:10:
[...]
Racepakken zijn verder ook niet zo interessant voor de merch
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Eigenlijk vond ik ze heerlijk te pruimen hoor. Alleen Baku 2016 was wat saai, maar daarna wel genoeg spektakel gezien. "Best race of the season" kun je inderdaad over discussieren.Ome Ernst schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:52:
[...]
"Baku considered "best race of the season" both in 2017 and 2018"
Nou, nee hoor.
En welk circuit was ook alweer niet kunstmatigOme Ernst schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:52:
[...]
"Baku considered "best race of the season" both in 2017 and 2018"
Nou, nee hoor. Veel crashes vanwege een kunstmatig circuit. Ik zie liever veel minder schade,
maar briljante inhaalacties.
Daar kun je wel vanuit gaan. O.a. na de mislukking van 2017 waar ze de eerste dagen nog aardig wat problemen hadden met de auto. Daarom dat ze vorig jaar wel een shakedown gedaan hebben om de eerste kinderziektes al eruit te kunnen halen.Siebeh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:36:
Max trapt als eerste af tijdens de testenweken in Barcelona.
https://www.telegraaf.nl/...n-actie-op-eerste-testdag
Wordt er nog een shakedown gedaan door RBR voor de test?
Dat is al bevestigd. Shakedown op Silverstone. We weten alleen de dag niet, maar ik vermoed op of na 13 feb.RobertMe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:38:
[...]
Daar kun je wel vanuit gaan. O.a. na de mislukking van 2017 waar ze de eerste dagen nog aardig wat problemen hadden met de auto. Daarom dat ze vorig jaar wel een shakedown gedaan hebben om de eerste kinderziektes al eruit te kunnen halen.
[ Voor 42% gewijzigd door Jasphur op 05-02-2019 09:50 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nou ja, je kunt wel stellen dat Baku er niet tussen zit vanwege het feit dat dat circuit zo lekker weg rijdt... Het levert spektakel en de races vind ik zeker goed te pruimen, maar daarmee is het nog geen Suzuka of Spa. Nu kun je in principe exact hetzelfde zeggen van Monaco natuurlijk.Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:57:
[...]
En welk circuit was ook alweer niet kunstmatig?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Tja, jij hoort blijkbaar bij de groep die de traditionele circuits beter vindt omdat ze traditioneel zijn, wat mij betreft mogen ze bijvoorbeeld Monza van de kalender afgooien hoor. En op Suzuka zijn de inhaalmogelijkheden op z'n zachtst gezegd magertjes te noemen.Bansheeben schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
[...]
Nou ja, je kunt wel stellen dat Baku er niet tussen zit vanwege het feit dat dat circuit zo lekker weg rijdt... Het levert spektakel en de races vind ik zeker goed te pruimen, maar daarmee is het nog geen Suzuka of Spa. Nu kun je in principe exact hetzelfde zeggen van Monaco natuurlijk.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
say what?!Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Tja, jij hoort blijkbaar bij de groep die de traditionele circuits beter vindt omdat ze traditioneel zijn, wat mij betreft mogen ze bijvoorbeeld Monza van de kalender afgooien hoor. En op Suzuka zijn de inhaalmogelijkheden op z'n zachtst gezegd magertjes te noemen.
Ben het met Jackson eens. De keren dat de races daar geweldig zijnde afgelopen 30 jaar is op 1 hand te tellen. Net als Barcelona en monaco. Ik heb sterk het idee dat dit vooral leuk gevonden wordt door de "vroeger was alles beter"-fans. Maar met alleen nostalgie krijg je mij mn bed niet uithimlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:38:
[...]
say what?!
Monza - een van DE meest iconisch en sfeervolle races van de kalender.
Suzuka - machtig mooie baan, dynamisch, vol history, geweldige momenten en ticky layout + crazy japaners.
dat schrappen is een dood zonde
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2019 10:45 ]
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
barca en monaco van de kalender? waar kan ik tekenenMartinspire schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:45:
[...]
Ben het met Jackson eens. De keren dat de races daar geweldig zijnde afgelopen 30 jaar is op 1 hand te tellen. Net als Barcelona en monaco. Ik heb sterk het idee dat dit vooral leuk gevonden wordt door de "vroeger was alles beter"-fans. Maar met alleen nostalgie krijg je mij mn bed niet uit
alles kan off-topic
Dat is nou juist wat die traditionele circuits bijna zeker niet zullen doen.Ankona schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:48:
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de lay-out een beetje aan te passen? Dan heb je naast history ook een mooie race.
Je wil de Triple crown onmogelijk maken zie ikhimlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:48:
[...]
barca en monaco van de kalender? waar kan ik tekenenbeide geen drol aan
PSN
Daar zal Graham Hill blij mee zijn.YakuzA schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:59:
[...]
Je wil de Triple crown onmogelijk maken zie ik
Locatie zijn leuk voor de eerste 10 ronden maar daarna val ik soms bijna in slaap van het "spektakel". En veel banen weten gewoon niet goed om te gaan met de huidige wagens. Australië was ook altijd een toprace maar dat is het nu al zeker 2 jaar niet meer. Canada was ook voor het eerst in lange tijd saai. Het is jammer dat de auto's DRS nodig hebben om bij elkaar te komen, maar veel banen hebben na zo'n recht stuk ook een aantal flutbochten. Bij Abu Dhabi heb je buiten de rechte stukken totaal geen inhaalmogelijkheden. Sector 3 is gewoon bochten waar je nooit wat ziet. Daar moeten we vooral vanaf imo.Tosemime schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:47:
Maar wil je een sfeervolle race of een spectaculaire race? Ik ben het met je eens dat de historie en locatie van Monza behoudens waardig zijn, maar de races op zich zijn de afgelopen jaren vrij saai te noemen. En zo zijn er wel meer circuits die imo puur op de kalender staan voor nostalgische redenen
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2019 11:31 ]
at your service
Misschien tijd om dweilpauzes in te lassen, net als bij het schaatsenThe_Butler schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:33:
Heeft de hoeveelheid marbles op de baan hier ook me te maken? Ik heb altijd het gevoel dan vanaf halverwege de race een coureur eigenlijk niet van de racelijn af kan om iets te forceren omdat ze'n banden dan vol hangen. Ook al ligt er genoeg asfalt.
Daar hebben we Crashjean en Torpedo toch voor 😇Pathogen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:33:
[...]
Misschien tijd om dweilpauzes in te lassen, net als bij het schaatsen
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Heeft dat juist niet eerder te maken met dat ze eigenlijk uberhaupt de hele race alleen maar cruisen omdat ze met een éénstopper de finish willen/moeten halen. Alleen kan dat de meeste races niet, dus gaan ze gewoon met z'n alle langzamer rijden zodat ze wel met een éénstopper de finish halen. En om in te halen moet je ook nog eens volgen etc en dat heeft ook weer een negatieve invloed op de banden. Als je dus vroeg in de stint teveel van de banden vraagt moet je daarna weer of veel banden sparen (dus "langzamer" rijden en ben je weer een sitting duck) of riskeer je een extra pitstop.The_Butler schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:33:
Heeft de hoeveelheid marbles op de baan hier ook me te maken? Ik heb altijd het gevoel dan vanaf halverwege de race een coureur eigenlijk niet van de racelijn af kan om iets te forceren omdat ze'n banden dan vol hangen. Ook al ligt er genoeg asfalt.
Vroeger werden banden ontwikkeld om zo snel mogelijk te zijn. Nu is Pirelli de enige en maakt het banden volgens door de commerciele bazen bedachte specs.roda_djavulen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:38:
Heb wel het idee dat de pirelli banden voor veel meer marbles zorgen dan de bridgestone banden die vroeger gebruikt werden. Kan ook komen omdat men wilt dat ze sneller slijten natuurlijk.
alles kan off-topic
Ik hoor bij geen enkele groep. Zoals ik in mijn vorige post zei is het feit dat een circuit mooi spektakel oplevert voor mij geen graadmeter van hoe lekker het circuit rijdt. Het interesseert me verder ook niet heel veel, maar ik rij liever mee in een onboard op Suzuka dan in Baku, simpelweg omdat de lijnen zoveel mooier en soepeler zijn.Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Tja, jij hoort blijkbaar bij de groep die de traditionele circuits beter vindt omdat ze traditioneel zijn, wat mij betreft mogen ze bijvoorbeeld Monza van de kalender afgooien hoor. En op Suzuka zijn de inhaalmogelijkheden op z'n zachtst gezegd magertjes te noemen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
minder kunstmatige meuk zoals DRS, eenvoudigere voorvleugel en minder achterkant; laat ze maar werken om die auto op de baan te houden. maak de auto's een stuk smaller en minder lang (liefst een en dezelfde) motor; gelijk - de coureur die het vershcil maakt ..... ow wacht, dat is een andere raceklasseRequiem19 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:56:
Dus wat is dan wijsheid? Is best een moeilijke situatie om te op te lossen imo.
People as things, that’s where it starts.
Indycar is toch een spec klasse? Dat ga je er nooit door krijgen bij F1. Al die andere regels zijn naar mijn idee meer uitgebreide gimmicks tov DRS. Een beetje in de trant van Bernie z'n sproeiersRobinHood schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:01:
Komen de saaie races niet gewoon door de F1 zelf? Kijk naar die andere snelle open wheel serie, Indycar, en daar heb je zelfs op krappe meh circuits als Belle Isle gewoon prima races. Nee, niet puntje-van-je-stoel-race-van-de-eeuw, maar de gemiddelde Indy-race die ik zie vindt ik spannender dan de gemiddelde F1 race.
Of Formula E met hun mickey-mouse baantjes, de banen zijn behoorlijk ruk, maar de races die ik heb gezien waren wel spannend.
F1 heeft eigenlijk geen rondelange close-racing gevechten waarbij men in elkaars slipstream duikt, probeert in te halen, waarna de andere weer in de slipstream duikt en probeert in de halen in een moeilijke bocht.
Nee, want als je dat doet fik je je banden op en zodra je binnen 1 seconde komt ram je gewoon op DRS en knal je er voorbij met een rotvaart, je tegenstander kan alleen hopen dat hij een ronde later nog binnen de seconde zit bij het meetpunt.
Ja, dan haal de spanning er wel uit ja.
Dan heb je nog het leuke dat op een powercircuit als Monza er wel twee teams strijden voor de winst, en op een normaal circuit wel 3 teams. Jottum, wat een spanning, het lijkt de huidige LMP1 klasse in het WEC welNatuurlijk wordt er ook prima geraced door de F1.5, maarja, daar is niet heel veel focus op, en het draait ook niet om de winst. Kijk naar het WEC: Wie boeit die hele GT-AM klasse nou wat?
Volgens mij boeien de circuits helemaal niet zo, een goede raceklasse kan op praktisch ieder circuit een prima race neerzetten. Het zegt imo echt wel wat dat het de F1 niet lukt om zelfs op een prachtcircuit als Spa een echt interessante race neer te zetten.
Geef ze eens echte banden, meer focus op groundeffect zodat slipstreamen beter mogelijk is en schrap DRS óf maak het vrij inzetbaar met een tijdslimiet, dus iedereen 30 sec DRS per race. Of nog leuker: Gebruik het als BOP: Hoe hoger je in het klassement staat, hoe minder DRS je hebt![]()
Ja, Balance of Performance is vloeken in de kerk, maar het werkt vreselijk goed in GT3 en SuperGT, en ook Indycars zijn behoorlijk gelijk aan elkaar.
Grotendeels jep, allemaal hetzelfde chassis van Dallara, wat ook jaren mee gaat. Honda en Chevy leveren motoren en eerder had je nog dat aero behoorlijk mocht afwijken, Penske kon dan andere aero hebben dan Andretti bijvoorbeeld, maar dat is volgens mij ook al behoorlijk aan banden gelegd.Bansheeben schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:10:
[...]
Indycar is toch een spec klasse? Dat ga je er nooit door krijgen bij F1.
People as things, that’s where it starts.
[ Voor 5% gewijzigd door Zawaponga op 05-02-2019 12:25 ]
Monaco is dan ook meer een prestige gp waar alle team belangrijke gasten graag uitnodigen. Monaco hoort dus ook een beetje bij het DNA van de F1. O, en vergeet de uitdaging niet die de coureurs zien in dit circuit.Sijhtam schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:05:
Monaco is volgens mij nog de best bekeken race van het jaar, dus die zal niet zo snel verdwijnen.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 05-02-2019 12:35 ]
"When you grow up your heart dies"
Dat is h't grote probleem met fans en nostalgie: bang van verandering. Niet elke verandering is een verbetering, maar geen verandering is ook geen verbetering. Zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan met dooddoeners, maar feit is dat er saaie en spannende races zijn. Maar F1 is geen gezelligheidssport (meer).Jackson6 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:52:
[...]
Dat is nou juist wat die traditionele circuits bijna zeker niet zullen doen.
Voor een niet Nederlander spreek je een aardig woordje Nederlands. Chapeau!Zawaponga schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:24:
Ik denk zonder verstappen zou ik geen f1 meer kijken en ik ben niet eens Nederlander. Zijn agressieve rijstijl zorgt ervoor dat we dat zien wat we willen zien, namelijk het racen.
Ik ben het met je eens. Maar dan krijg je de volgende problemen:himlims_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:59:
[...]
minder kunstmatige meuk zoals DRS, eenvoudigere voorvleugel en minder achterkant; laat ze maar werken om die auto op de baan te houden. maak de auto's een stuk smaller en minder lang (liefst een en dezelfde) motor; gelijk - de coureur die het vershcil maakt ..... ow wacht, dat is een andere raceklassehet blijft altijd lastig die balans vinden van driver vs machine, daar waar de driver bij F1 steeds minder uitmaakt (zo voelt het voor mij als kijker)
Interessante suggestie. Het beperken van technologie is natuurlijk al langer een issue. Wat F1 heet wat al die andere klassen niet hebben is een standaard. GT3 en alle andere touringcar/supercar-klassen gemeen hebben is dat ze gebaseerd zijn op een standaard auto die gehomologeerd is. Simpel gezegd: een straatauto. Indycar heeft 2 of 3 motorenleveranciers die aan strikte voorwaarden moeten voldoen en in principe dezelfde motor maken. Formule 1 is eigenlijk altijd anders geweest, vandaar de grote aantrekkingskracht. Je hebt een constructeur die zijn eigen chassis bouwt en soms ook zijn eigen motor gebruikt, of er een koopt. Maar de heleboel is custom made voor F1. Niets is standaard. En de topteams spenderen tientallen/honderden miljoenen per jaar om het snelste van het snelste te hebben.RobinHood schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:01:
Geef ze eens echte banden, meer focus op groundeffect zodat slipstreamen beter mogelijk is en schrap DRS óf maak het vrij inzetbaar met een tijdslimiet, dus iedereen 30 sec DRS per race. Of nog leuker: Gebruik het als BOP: Hoe hoger je in het klassement staat, hoe minder DRS je hebt![]()
Ja, Balance of Performance is vloeken in de kerk, maar het werkt vreselijk goed in GT3 en SuperGT, en ook Indycars zijn behoorlijk gelijk aan elkaar.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik zie nog geen halfnaakte pinup op de helm van MaxDaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:07:
Max gaat echt steeds meer de Vettel kant op zeg.
als hij ook 4x WDC word bij RBR, graag!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:07:
Max gaat echt steeds meer de Vettel kant op zeg.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq