Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 644 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:53
Overigens heb ik in mijn zoektocht naar een zadeltas begrepen dat de topeak backloader anders prima te comprimeren is en daar ook beter in scoort dan de Apidura.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 19:39
Qua zeer goed pakbare schoenen kan ik ook TOMS aanraden. Die verdwijnen hier al een aantal reizen in de backpack

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:29
Niet zo stoer als bikepacking, maar soms is het goedkoper en handiger om met traditionele fietstassen op vakantie te gaan. De specifieke bikepacking tassen zijn namelijk behoorlijk duur en mocht je wat langer weg gaan, best onhandig/tijdrovend om precies zo weer in te pakken. Een goede gewichtsverdeling is een must om comfortabel te kunnen fietsen.

Met fietstassen heb je ook nog wat extra ruimte voor schoenen en boodschappen aan het einde van een fietsdag. Met deze fiets ben ik de afgelopen jaren op vakantie door Engeland/Schotland en Noorwegen gefietst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/phR7CGg.jpg

Hier staat nog een kort reisverslag met wat foto's van mijn laatste trip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56
@Ypuh ziet eruit als een goede setup! inderdaad gewichtsverdeling is zeker belangrijk, met name als er ook wat hoogte verschillen overwonnen moeten worden (snel afdalen is niet leuk zonder wat balans in je fiets). Voor mij al weer ~25 jaar geleden dat ik zo op de MTB naar de Ardennen en Frankrijk ging met een paar vrienden. Geweldige tijden gehad, misschien dat ik de kids ooit zover krijg om ook zoiets te doen over een paar jaar :) krijg er helemaal zin in :D

(maar dit is natuurlijk wel wat anders dan een tasje voor 1 setje kleren + schoenen, als je een tent en slaapzak mee moet nemen dan heb je zoiets nodig, maar pak je ergens een hotel en de volgende dag weer terug, dan moet dat met 1 tas ook wel lukken. Alleen zo'n rol voor aan je stuur is ook nog wel een optie denk ik, maar daar moet ook niet teveel gewicht in..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:37
Vinden jullie aerodynamiek belangrijk voor het kiezen van een yas? Gcn heeft een test op YouTube gezet waaruit bleek dat de grote zadeltas de minste luchtweerstand gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Je kunt er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om iedere dag in een hotel/BnB oid te overnachten ipv op een camping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ok, het is maart, het zonnetje schijnt. Tijd om de schaatsen in het vet te zetten en de fiets te pakken. Alleen, die racefiets moet er altijd nog komen. Nu is de wereld van de racefietsen erg groot maar hier in de buurt heb ik nog geen echte sportfietsen winkel kunnen ontdekken (wel de nodige fietsenmakers die naast kinderfietsen en elektrische fietsen ook enkele racefietsen hebben staan) Ik wil graag goed kunnen passen en begeleid worden bij de aankoop en het liefst koop ik zo lokaal mogelijk (ook ivm service )

Heeft iemand een tip voor een goede zaak in de omgeving Salland?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:47
Ankona schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:48:
Ok, het is maart, het zonnetje schijnt. Tijd om de schaatsen in het vet te zetten en de fiets te pakken. Alleen, die racefiets moet er altijd nog komen. Nu is de wereld van de racefietsen erg groot maar hier in de buurt heb ik nog geen echte sportfietsen winkel kunnen ontdekken (wel de nodige fietsenmakers die naast kinderfietsen en elektrische fietsen ook enkele racefietsen hebben staan) Ik wil graag goed kunnen passen en begeleid worden bij de aankoop en het liefst koop ik zo lokaal mogelijk (ook ivm service )

Net echt in de directe omgeving, maar wellicht bij Mantel te Arnhem? Heb daar goede ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:45
Galois schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:46:
Normaliter ga ik gewoon fietsen en zijn mijn trainingen eigenlijk alleen afhankelijk van de geplande afstand (en misschien de wind ;)).

Gisteren heb ik in een rit van 50 km een intervaltraining gedaan. Beviel wel goed: 5x 3 km op 90-100% van omslagpunt met 1 km rust er tussen.

Bij mijn hardlooptrainingen doe ik regelmatig intervallen, bij fietsen eigenlijk nooit.

Jullie?
Ik loop hier dus ook tegen aan, met hardlopen kan ik dit prima doen (en heb ik postieve ervaringen), maar voor fietsen ben ik hier nog een beetje zoekende na...

Wil graag eens bij het TD bike park op intervallen gaan trainen, wat zijn jullie ervaringen/tips om zoiets aan te pakken? @Prulleman: zal sws eens gaan luisteren naar de podcast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@RR46 zonder power meter is het wat lastiger, want hartslag is niet elke dag gelijk en loopt altijd een beetje achter de feiten aan, maar desalniettemin kan je wel wat goede intervallen, je kan alleen wat meer tijd kosten om de juiste zones op gevoel te bepalen.

2 voorbeeld workouts van mijn TR plan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4yy_nXMdblJo1sO_YWhTXQPh6M=/800x/filters:strip_icc()/f/image/xwXyHc3GQIGa2nfEAsymabBj.jpg?f=fotoalbum_large
Bij deze heb je 3 blokken van 12 minuten tegen threshold* aan (je FTP, functional threshold is wat je ongeveer 30-70 minuten vol zou moeten kunnen houden als je volle bak gaat.. sommige zeggen 1 uur, maar dat is niet voor iedereen gelijk en is ook niet de definitie). Met 6 minuten rust. (en dat is ook echt rustig trappen, 15 km per uur of zo ter referentie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGKV3OtAXy6bxoFd-2heYBSiwyU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/KWufruYXX0bix2XDSOh6syk2.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is een vo2max workout met 3x6 blokken van 1 minuut op 120%, dus harder dan wat je lang vol kan houden. binnen de sets 1 minuut langzaam en tussen de set 5 minuten langzaam

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:24
coelho schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:05:
Om ook een set kleding en schoenen mee te kunnen nemen op mijn racefiets, om bijvoorbeeld een rit met overnachting te maken, ben ik op zoek naar een geschikte tas. Volgens mij rijden meerdere mensen hier wel eens met zo'n grote zadeltas (@DDX bijvoorbeeld, meen ik me te herinneren?). Als ik zo'n tas bij de vrienden van Ali bestel, dan ben ik voor €25 of minder klaar, afhankelijk van uitvoering. Maar hoe groot moet zo'n tas nou zijn?

Wat ik grofweg mee wil kunnen nemen is een paar schoenen, sokken, broek en shirt, evt reservefietsshirt voor de volgende dag en wat toiletspullen. Kom ik dan uit met een 10 liter zak of is die veel te groot/klein?

En hoe rijdt het met zo'n uitstekend gevaarte, wiebelt dat alle kanten op of is dat redelijk goed te fixeren? Ik neig bijvoorbeeld naar zoiets: https://nl.aliexpress.com...0209.html?channel=twinner

Wellicht zijn er ook mensen die iets kunnen zeggen over de kwaliteit van Ali tassen? Scheelt het veel in vergelijking met bijvoorbeeld Topeak, een merk dat ik op Nederlandse websihops tegenkwam?
Ik neem vanwege woon/werk ook vaak spullen mee, en ook ik was de rugzak beu. Dus ik heb nu een demontabele lichtgewicht bagagedrager gemaakt. Ding komt van Rose, en ik heb dus zelf 3 bevestigingspunten met vleugelmoertje geklust. Frame is Alu, dus dat kan prima. Later moest er af en toe ook een laptop mee, en toen gleed het zaakje af en toe eraf, dus met 2 tentharingen een verbreder gemaakt waar ik een snelspannertje overheen kan doen. Het ziet er wellicht niet uit, maar functioneert perfect. Er kan evt precies nog een S-blade spatbordje onder bij slecht weer, en ik heb er een achterlichtje aan gemaakt, want bij een volle tas is mijn zadelpen niet meer zichtbaar.
Het zit lekker stabiel, geen gewiebel, en er zouden evt ook gewone fietstassen op kunnen, of zo'n zijtas voor een laptop oid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jdrn9_oT-AXMWnIrrzWRav556mA=/f/image/JyXNJLCyN9N340zVl4mVUrgL.jpg

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:45
@Prulleman Thnx voor feedback! Ik heb idd (nog) geen powermeter, dit is nog gerichter trainen (verlanglijstje... ;-) als ik tegen die tijd weet welke). Enfin, de hartslag zones en omslagpunt weet ik wel (op basis van een sport medische test). De zones kan ik daarmee al redelijk goed indelen.

Ik ga eens de podcast luisteren en soortgelijke intervallen maken met de Garmin. Misschien heb ik nog niet juist gezocht, maar ik merk dat voor hardlopen veeeeeeeeel meer interval ''trainingen'' (online) beschikbaar zijn dan voor wielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 20-05 21:48

Galois

1811 - 1832

Ik ben toe aan een powermeter op mijn racefiets. Ik neem genoegen met alleen links, maar wil wel graag ultegra R8000. Door de bomen zie ik het bos helaas niet meer :)

De prijs is wel leidend, (veel) meer dan 400 euro moet hij niet kosten. Ik wil wel dan een apparaat dat goed werkt en nauwkeurig is. Ik heb geen zin om 'm elke keer te moeten kalibreren of gedoe te hebben met de verbinding. Qua gebruiksvriendelijkheid moet het net zo zijn als een cadansmeter (bv. die ik van Garmin heb): die doet het altijd, je hebt er geen omkijken naar.

Ik heb met bovenstaande wensen/eisen twee modellen voor ogen:

- 4iiii Podiiiium Ultegra R8000
- Stages Ultegra R8000

Over beide lees ik in (gebruikers)reviews af en toe wel slechte ervaringen over de verbinding. Maar het lijkt erop dat dit vaak wel 'van een paar jaar geleden zijn' en dat het met de huidige modellen minder het geval is?

En ook het kalibreren is mij onduidelijk. Moet dit bij beide voor elke rit? Maar doet de powermeter het niet als je dit niet doet of is hij gewoon 'minder nauwkeurig'? Ik begrijp dat het komt door temperatuurverschillen dat deze kalibratie nodig is. Maar het komt ook vaak voor dat we een fietstocht doen waarbij we met 15 graden vertrekken en met 25 graden thuiskomen. Kortom: gekalibreerd bij 15 graden, dus bij thuiskomst zijn de meetwaarden slechter (hoeveel?).

Wel irritant het elke rit moeten kalibreren...

Hoe vaak maken jullie verder gebruik van deze data? Is het vooral leuk of kijk je tijdens het fietsen ook op je meter om op een bepaald vermogen te fietsen?
Ik bedoel: hartslag is ook een beetje een indicatie, maar ik kijk (vrijwel) nooit op mijn hartslagmeter tijdens de rit en heb voldoende ervaring om op gevoel te fietsen. Zal zo iemand dus als de nieuwigheid eraf is, dan ook niet meer zo geïnteresseerd zijn in de data van de powermeter?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Crazy D

I think we should take a look.

Galois schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:19:
Ik bedoel: hartslag is ook een beetje een indicatie, maar ik kijk (vrijwel) nooit op mijn hartslagmeter tijdens de rit en heb voldoende ervaring om op gevoel te fietsen. Zal zo iemand dus als de nieuwigheid eraf is, dan ook niet meer zo geïnteresseerd zijn in de data van de powermeter?
Kijk voor de gein weleens en hou rekening met je hartslagzones. Ik denk dat je vaak een zone te hoog zit :P

Ik gebruik vermogen wel degelijk. Soms ter info, soms ter bevestiging van mijn gevoel (of soms als ontkenning, als ik me brak voel maar wel merk dat m'n vermogen prima is), soms om in een bepaalde vermogenszone te fietsen (of poging tot, zo stabiel rij ik helaas niet) als training of tijdens een beklimming om ervoor te zorgen dat ook de cijfers in de juiste zone blijven zodat ik minder snel de verzuring inrij.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Galois kalibratie is sowieso niet het juiste woord, dat wordt in de fabriek gedaan d.m.v. gewichten. Het gaat hier om een zero offset, net als bij een weegschaal. Je wilt eerst het nulpunt identificeren voordat je iets op de schaal legt. Dit nulpunt varieert afhankelijk van temperatuur en allerlei andere factoren. Het is dus wel soort van noodzakelijk voor een juiste meting, anders krijg je net als met een weegschaal dat hij bijvoorbeeld begint op -0,1kg en die de hele trainingssessie doormeet. Alleen binnen in een vaste setup op je Tacx bij gelijke temperatuur is het niet noodzakelijk om elke rit een zero offset te doen. Ik vind het niet zo storend en heb mijn Garmin ingesteld dat je bij aanvang gewoon een popupje krijgt. Je went er snel aan.

Left-only metingen vind ik iets van, maar die discussie zal ik je besparen (is vooral ook een mentaal dingetje). Zelf heb ik een 4iiii gehad maar die bleek al storingen te hebben van dat ie nieuw was. Heb deze geretourneerd en 2 Quarq's gekocht and never looked back. Eén unit is natuurlijk niet representatief, maar powermeters zijn een precisie instrument en nog steeds niet foutloos. Er zijn maar een paar merken die relatief foutloos zijn (P2M, PowerTap naaf, Quarq, Favero en mogelijk nog enkele andere) en Stages/4iiii behoren nog niet tot die categorie (zijn ook wel massaal verkocht, dus ook meer defecten).
Galois schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:19:
Hoe vaak maken jullie verder gebruik van deze data? Is het vooral leuk of kijk je tijdens het fietsen ook op je meter om op een bepaald vermogen te fietsen?
Je laatste vraag is de leukste. Op het moment dat ik mijn PM kocht (halverwege vorig jaar) had ik geen idee wat ik er mee moest en was het slechts een getal op mijn Garmin wat ik af en toe kon gebruiken om te pacen maar dat lukte ook wel op hartslag. Nu ik de hele winter indoor getraind heb met blokkentrainingen in TrainerRoad en races in Zwift heb ik inmiddels een duidelijk beeld van mijn power profile en TSS. Nu pas begin ik langzaam de progressie in te zien en voordeel er uit te halen. Het is niet dat ik niet meer zonder kan, maar niet wil.

Kortom: Je fietst een week na de aanschaf niet ineens 10% sneller. De eerste maanden zie je misschien zelfs geen eens een verschil, maar als je eenmaal een paar maanden je data verzameld hebt en je begint de trends te zien, heb je ineens veel meer inzicht in je prestaties en kunnen. Tijdens het rijden kijk ik ook nauwelijks naar mijn vermogen, alleen tijdens 2-4m max efforts (% van 4m power) of een lange klim (avg power/ftp). Mogelijk dat je dit proces kunt versnellen door een boek te lezen o.i.d, maar ik vind het wel leuk om zelf te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 20-05 21:48

Galois

1811 - 1832

Ypuh schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:54:
@Galois kalibratie is sowieso niet het juiste woord, dat wordt in de fabriek gedaan d.m.v. gewichten. Het gaat hier om een zero offset, net als bij een weegschaal. Je wilt eerst het nulpunt identificeren voordat je iets op de schaal legt. Dit nulpunt varieert afhankelijk van temperatuur en allerlei andere factoren. Het is dus wel soort van noodzakelijk voor een juiste meting, anders krijg je net als met een weegschaal dat hij bijvoorbeeld begint op -0,1kg en die de hele trainingssessie doormeet.
Tnx voor je info! Duidelijk...

Nog wel een vraagje dan over bovenstaande. Ik snap dat het een soort is van 'op 0 zetten' en dat deze variaties door temperatuurverschillen (uitzetten van het materiaal) kan komen.

Maar in mijn voorbeeld hierboven. Zeker in de lente of najaar ga je van huis bij bv. 10 graden en kom je 3 uur later terug met een heerlijk zonnetje en 25 graden. Kortom: de meter is 'op 0 gezet' bij 10 graden en je komt thuis bij 25 graden. Groot verschil in metingen? Of ga je dan halverwege de rit de meter nog een keer 'op 0 zetten'? (kan dat trouwens tijdens een activiteit?)

Als bovenstaand voorbeeld niet zo'n rol speelt, dan toch ook niet als de meter vorige week 'op 0 gezet is' en het weer ongeveer hetzelfde is?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Galois schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Tnx voor je info! Duidelijk...

Nog wel een vraagje dan over bovenstaande. Ik snap dat het een soort is van 'op 0 zetten' en dat deze variaties door temperatuurverschillen (uitzetten van het materiaal) kan komen.

Maar in mijn voorbeeld hierboven. Zeker in de lente of najaar ga je van huis bij bv. 10 graden en kom je 3 uur later terug met een heerlijk zonnetje en 25 graden. Kortom: de meter is 'op 0 gezet' bij 10 graden en je komt thuis bij 25 graden. Groot verschil in metingen? Of ga je dan halverwege de rit de meter nog een keer 'op 0 zetten'? (kan dat trouwens tijdens een activiteit?)

Als bovenstaand voorbeeld niet zo'n rol speelt, dan toch ook niet als de meter vorige week 'op 0 gezet is' en het weer ongeveer hetzelfde is?
in moderne power meters zit wel degelijk temperaruur compensatie, maar om de een of andere reden moet je toch telkens het 0 punt bepalen:
https://stagescycling.com/us/technology/
Measuring power is easy in a controlled environment, but in real-world riding, weather conditions change constantly. The strain gages used in a power meter—regardless of whether it’s crank based, spider based, pedal or hub based—are made of metallic elements which are affected by even slight changes in temperature which, if not factored, can lead to inaccurate ride data. For this reason, Stages Power meters are equipped with Active Temperature Compensation firmware, which automatically adjusts for temperature changes during your ride, so you can trust your data.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik kan alleen voor een Power2Max praten. Maar deze calibreert zichzelf als je gedurende enkele secondes niet trapt. Op die manier worden temperatuursverschillen opgevangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hier nog een nuttige uitleg: https://powermetercity.co...libration-vs-zero-offset/
samengevat, wat @Ypuh al zei, kalibreren is niet de juiste term, dit doen ze 1x in de fabriek, het gaat om de zero offset. Deze is nodig om "residual torque" uit te sluiten.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Galois schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:09:
[...]
(kan dat trouwens tijdens een activiteit?)
Ja. Je kunt ieder moment kalibreren. Als mijn fiets binnen gestaan heeft doe ik het na de eerste tien minuten buiten. Verder gewoon bij aanvang van iedere rit even kort kalibreren. Of je moet echt gigantische temp verschillen hebben en het tijdens de rit nog eens doen.

Verder gebruik je de powerdata voornamelijk als je serieus en doelgericht wilt trainen. Als je dat niet doet, of niet van plan bent, dan zou ik het niet aanschaffen. Is best prijzig als je het alleen gebruikt om af en toe te zien hoeveel watt je hebt weggetrapt :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Volgens mij hebben alle powermeters tegenwoordig wel temperature compensation. Quarq heeft onlangs nog magic zero uitgerold naar al hun bestaande powermeters, dus ze geraken al steeds verder in dat een zero-offset automatisch gaat. Dit gebeurd tijdens het 'coasten' en kun je triggeren door 5 revoluties te backpeddelen volgens mij.

Denk dus dat het een kwestie van tijd is dat zero-offsets softwarematig opgelost en niet meer nodig zijn (maar aangezien PM's al 20 jaar bestaan verwacht ik dat het ook nog wel even kan duren). Het is vooral bedoelt voor die ene keer dat je het vergeet of als je s'ochtends je je fiets binnen voor de kachel hebt staan en het buiten vriest. Het beste is om je fiets even 10 minuten te laten wennen of tijdens de koffiestop nog een keer een zero-offset te doen, maar dat doe ik ook niet.

De verschillen zijn trouwens te overzien. Er vanuitgaande dat je je trapas niet opnieuw gemonteerd hebt en de weersomstandigheden ongeveer gelijk zijn, dan scheelt de returned value misschien 10 punten ofzo. 1 punt is ongeveer 0.3w. Ga je echt van 25 naar 0 graden dan kan het 20-50 punten zijn en wordt het wel serieus.

Ps. Ik denk dat een vermogensmeter voor elk niveau wel meerwaarde kan hebben. Vooral als je veel fietst en wil pieken (TSS) of sterker worden in de sprint/aanval/ftp (4d profile). De enige vraag is of je hier mee bezig wil zijn. Fietsen is voor mij vooral lekker uitwaaien, hoofd leegmaken en wat zien van de wereld. Dat kan prima (beter zelfs) zonder vermogensmeter. Sterker worden is van ondergeschikt belang, maar ik ben gewoon dol op cijfertjes en vind doelen stellen en daar naar toe werken ook leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 04-03-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 19-05 14:26
Ypuh schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:27:
Volgens mij hebben alle powermeters tegenwoordig wel temperature compensation. Quarq heeft onlangs nog magic zero uitgerold naar al hun bestaande powermeters, dus ze geraken al steeds verder in dat een zero-offset automatisch gaat. Dit gebeurd tijdens het 'coasten' en kun je triggeren door 5 revoluties te backpeddelen volgens mij.

Denk dus dat het een kwestie van tijd is dat zero-offsets softwarematig opgelost en niet meer nodig zijn (maar aangezien PM's al 20 jaar bestaan verwacht ik dat het ook nog wel even kan duren). Het is vooral bedoelt voor die ene keer dat je het vergeet of als je s'ochtends je je fiets binnen voor de kachel hebt staan en het buiten vriest. Het beste is om je fiets even 10 minuten te laten wennen of tijdens de koffiestop nog een keer een zero-offset te doen, maar dat doe ik ook niet.

De verschillen zijn trouwens te overzien. Er vanuitgaande dat je je trapas niet opnieuw gemonteerd hebt en de weersomstandigheden ongeveer gelijk zijn, dan scheelt de returned value misschien 10 punten ofzo. 1 punt is ongeveer 0.3w. Ga je echt van 25 naar 0 graden dan kan het 20-50 punten zijn en wordt het wel serieus.

Ps. Ik denk dat een vermogensmeter voor elk niveau wel meerwaarde kan hebben. Vooral als je veel fietst en wil pieken (TSS) of sterker worden in de sprint/aanval/ftp (4d profile). De enige vraag is of je hier mee bezig wil zijn. Fietsen is voor mij vooral lekker uitwaaien, hoofd leegmaken en wat zien van de wereld. Dat kan prima (beter zelfs) zonder vermogensmeter. Sterker worden is van ondergeschikt belang, maar ik ben gewoon dol op cijfertjes en vind doelen stellen en daar naar toe werken ook leuk.
Ik heb nog nooit met een powermeter buiten gereden. Binnen op de KICKR zie ik de waarden uiteraard wel in mijn scherm staan. In ERG modus wordt wattage zo constant mogelijk gehouden, maar zodra ik 'vrij' fiets, dan zit er nogal wat fluctuatie in wattage. Zeker wanneer het wegdek glooit.

Ik ben daarom benieuwd in hoeverre je goed in wattage-blokken kunt trainen buiten. Als je ziet dat je hartslag te hoog wordt, dan kun je gas terug nemen en kun je het redelijk binnen een paar slagen houden. Maar als je wattage de hele tijd 'springt' met afwijkingen van enkele tientallen punten (dat is althans mijn Zwift ervaring), dan kun je die toch onmogelijk tussen bijvoorbeeld 200-210 houden? Of is dat in de praktijk wel te doen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@coelho ik heb ook alleen power op de kickr core, maar buiten zou het een stukje makkelijker moeten gaan als je naar je 5 of 10 s gemiddelde kijkt.

Zo kan een TR workout outdoor eruit zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVTD3zJ6eP_On94KH7jMD9Aj5DA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/GbrOFQurBdBOTbb3iSRDny9r.jpg?f=fotoalbum_large
Stukje grilliger, maar een prima workout

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Phydomir

Dennis

coelho schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:39:
Ik ben daarom benieuwd in hoeverre je goed in wattage-blokken kunt trainen buiten. Als je ziet dat je hartslag te hoog wordt, dan kun je gas terug nemen en kun je het redelijk binnen een paar slagen houden. Maar als je wattage de hele tijd 'springt' met afwijkingen van enkele tientallen punten (dat is althans mijn Zwift ervaring), dan kun je die toch onmogelijk tussen bijvoorbeeld 200-210 houden? Of is dat in de praktijk wel te doen?
Dat is prima te doen, mits de weg het ook toelaat. Als ik buiten mijn trainingen doe is het vooral dat ik het doel van de training in mijn achterhoofd houd. Dat je dan 10watt er onder of boven zit maakt vaak niet heel veel uit. Over/unders zijn lastig buiten. Lange blokken zijn echt goed te doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-05 11:27

KokkieBikes in Lemelerveld is een bekende/grotere fietsenzaak die zeker gespecialiseerd is in racefietsen. In Zwolle zit Stappenbelt, ook een specialist.
Niet helemaal Salland, maar hier kom ik zelf vaak: Dickhof in Oosterwolde, zeker de moeite waard om voor om te rijden.

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
FunkyBro schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:21:
[...]

KokkieBikes in Lemelerveld is een bekende/grotere fietsenzaak die zeker gespecialiseerd is in racefietsen. In Zwolle zit Stappenbelt, ook een specialist.
Niet helemaal Salland, maar hier kom ik zelf vaak: Dickhof in Oosterwolde, zeker de moeite waard om voor om te rijden.
top, die bedrijven had ik op google nog niet gevonden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14:26
[...]

Klopt, zelf kom ik ook vaak bij Dickhof in Oosterwolde. Fijne winkel.

Ik ben nu op zoek naar nieuwe schoenen. Weet jij of Dickhof een breed aanbod heeft (breed in de zin van aanbod, niet qua voeten :P)
Of Stappenbelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

[...]

Ik heb nog nooit met een powermeter buiten gereden. Binnen op de KICKR zie ik de waarden uiteraard wel in mijn scherm staan. In ERG modus wordt wattage zo constant mogelijk gehouden, maar zodra ik 'vrij' fiets, dan zit er nogal wat fluctuatie in wattage. Zeker wanneer het wegdek glooit.

Gemiddelde op 10 sec zetten (of gemiddeld per "ronde"). Voor ons amateurs maakt het heus niet uit als je iets erboven of eronder zit, maar zeker met 10 sec gemiddelde of ronde-gemiddelde is dat prima te doen. Heuvelop betekend in het echt ook dat er iets met wattage wijzigt, dus ook in Zwift. Als je er een echte training van wilt maken moet je wel beetje rekening houden met de route, en dus niet de Posbank op rijden terwijl je lekker laag in de wattage moest rijden die training. En het kan ook nog een subdoel zijn tijdens je training om zo stabiel mogelijk te rijden, heb je wat te doen als de omgeving wat saai is :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Ik heb hem hier op 5 sec average staan en dat is eigenlijk prima. Heb een 4iiii powermeter links, en de langere blokken is prima te rijden.
Op een gegeven moment weet je ook wel hoe bepaalde wattages aan zouden moeten voelen, en dan hoef je echt niet constant op je schermpje te kijken.

4x tien minuten op /rond threshold:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Nc0H3giv2fk9ALJyrCfLpPvQJw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/K8dTGMlUpGUA2j3HzhweMu6N.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard zit er wat meer fluctuatie in dan thuis in ERG mode, maar de trainingstimulans zal ongeveer hetzelfde zijn.

Straks als het weer wat langer licht is, is buiten trainen echt heerlijk. Alleen de Vo2 workouts zal ik dan nog binnen doen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Het went wel. Profs kunnen naar het schijnt de boel <5w houden, zelfs zonder powermeter. Voor mij is dat nog iets lastiger.

Er zijn wel wat dataschermen die je helpen om hier op te trainen. O.a. avg. lap power die je aan het begin van een blok aanzet en zo het gemiddelde van je blok ziet. Verder gebruik ik 3s en 10s power smoothing (want realtime fluctueert echt te veel). De 3s gebruik je dan om de 10s bij te sturen, en je 10s om de avg. lap power tijdens een blok on target te houden.

Klinkt vrij ingewikkeld, maar in de praktijk is het goed trainbaar (geen dagen, maar na een paar maanden weet je niet beter en fluctueert het sowieso minder). Zelf neem ik het allemaal niet zo nauw en doe ik mijn korte/intensief blokkentrainingen gewoon indoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 19:12
@Galois
Ik heb een Stages Gen2 6800 op m'n winterfiets: ding werkt perfect.

Op m'n zomerfiets 9 maand met een Stages Gen3 R8000 gehad. Via ANT+ constant dropouts, bluetooth werkte wel gewoon goed. Na 9 maand plots geen powermeting meer (ANT/BLE), ofwel waarde véél te hoog of te laag. Teruggestuurd en ander ontvangen en identiek hetzelfde probleem zoals m'n eerste exemplaar (ANT+ dropouts, BLE werkt gewoon goed).
Kan iets tussen m'n Garmin Edge 1030 en de Stages zijn, maar de support van beide partijen ging niet verder dan de basic troubleshooting (andere batterijen, device resets, updates,...) dus heb het maar opgegeven.

Uiteindelijk de Stages geruild voor een 4iii maar door het slechte weer nog niet kunnen testen :'). Hopelijk zaterdag :).

Eén ding is wel alvast makkelijker op de 4iii en dat is het opladen. Kan gewoon met een microusbkabeltje. Bij Stages moet je steeds klooien met C2032 batterijen wat ook alleen maar geld kost :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Opladen is opzich leuk, maar hoe is de batterij over 3 jaar ?
Of kan je dan powermeter weggooien...

2032 batterijen kosten idd geld, maar ik koop ze in bulk bij de ikea (2 euro per 8 uit m'n hoofd)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:10:

2032 batterijen kosten idd geld, maar ik koop ze in bulk bij de ikea (2 euro per 8 uit m'n hoofd)
Ik vind alleen wel dat die goedkope celletjes snel leeg raken. Ik koop zelf meestal een merk batterij, maar dan wel online en in bulk inderdaad. Het viel me ooit op dat zelfs bij twee nieuwe celletjes de spanning van de merkbatterij iets hoger was, met wat belasting aangesloten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Ik vind alleen wel dat die goedkope celletjes snel leeg raken. Ik koop zelf meestal een merk batterij, maar dan wel online en in bulk inderdaad. Het viel me ooit op dat zelfs bij twee nieuwe celletjes de spanning van de merkbatterij iets hoger was, met wat belasting aangesloten.
Heb onlangs nog voor minder dan een tientje 20x GP CR2032 batterijen thuisbezorgd gekregen (Amazon). Inmiddels al zo'n 100u mee gereden in mijn powermeter en nog niet hoeven vervangen. Kreeg laatst wel een melding op mijn Garmin dat hij bijna leeg is.

Hoop toch wel dat de Quarq's minimaal 5 jaar mee gaan en aangezien kapotte accu's regelmatig het einde van een electrisch apparaat betekent is mijn voorkeur batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik red met ikea batterijen zeker wel een maand, dus ook wel richting (of meer, hou het niet precies bij) de 100 uur.
Gebruik ze in stages, 4iiii en quarq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Precies, moet niet aan laden denken. Gewoon bulkbatterijtjes en regelmatig wisselen. Overigens gaan merkbatterijtjes veel langer mee maar de prijs van bulk is veel gunstiger en daar weegt merk niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

AntonT

One Ton!

[...]

Stappenbelt zit in Apeldoorn. Specialized concept store. Of hebben ze een naamgenoot in Zwolle? Ik ben er erg tevreden over. Heb daar mijn MTB en racefiets gekocht. Ze hebben ook een vrij goed high end 2e-hands aanbod. Zeker op velgremmen kan je nu goede deals krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
Met betrekking tot de CR2032 batterijen:

http://www.cr2032-knoopcel.nl/

Erg uitgebreidde test die het nodige bevestigd/ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Een powermeter is ook meteen een cadansmeter toch?

Heb de discussie met interesse gevolgd, ben ook al een tijdje aan het twijfelen om een powermeter te kopen. Ik vind het binnen op de wahoo een fijne metric om me op te oriënteren. Het tegenargument blijft dat ik buiten meer voor mijn plezier fiets en minder "train". En dan is een paar honderd euro wel een grote investering.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Even een vraag. Tubeless Sealant is dat te gebruiken voor zowel de raceband als de MTB?
Ik gebruik voor de MTB: https://www.mantel.com/no-tubes-tyre-sealant en vroeg me af of ik deze ook gewoon voor de racefiets kan gebruiken. In de beschrijving hebben ze het namelijk heel specifiek over MTB banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@SirLenncelot ja, cadance krijg je er gratis bij (in ieder geval bij stages, 4iiii, quarq, ...)

Ik denk dat als je buiten niet met training bezig bent, je nog het meest hebt aan power voor pacing, met name bij klimmen en flinke wind, je ziet dat dat je in de juiste zone zit (of bv te lang boven threshold).
En de data is leuk om achteraf te bekijken, niet bij elke rit, maar er zijn van die ritten waarbij het gewoon leuk is om naar alle data te kijken.

Ik vind het de investering (nog) niet waard omdat ik buiten vooral op de MTB zit. Ik zou het wel leuk en handig vinden bij lange klimmen bij bv een marathon in de ardennen, maar hier lokaal kan ik prima zonder.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
ja dat van pacing had ik ook al bedacht. Maar dat kan ik grofweg ook aan mijn hartslag zien. Misschien kan ik een 2e hands vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Michaelg hier staat een review over verschillende sealants: https://www.bikeperfect.c...tain-bike-gravel-and-road

bij elke staat specifiek benoemd waar ze geschikt voor zijn (geen idee of het verder een zinnige review is, maar meer voor het overzicht).
Er zijn dus sealants waarvan de fabrikant zegt dat je ze voor alle disciplines kan gebruiken, andere enkel voor road, andere enkel voor mtb..

De druk in de band is wel behoorlijk anders, dus ik kan me voorstellen dat er een andere optimale samenstelling is voor road dan voor MTB. Ik denk dat ik persoonlijk voor een road specifieke sealant zou gaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 13:36
SirLenncelot schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:43:
ja dat van pacing had ik ook al bedacht. Maar dat kan ik grofweg ook aan mijn hartslag zien. Misschien kan ik een 2e hands vinden.
Het nadeel van pacing op hartslag is dat je informatie eigenlijk iets te laat komt aangezien het altijd even duurt voordat je hartslag reageert. hoe belangrijk dat is, moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
SirLenncelot schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:33:
Een powermeter is ook meteen een cadansmeter toch?

Heb de discussie met interesse gevolgd, ben ook al een tijdje aan het twijfelen om een powermeter te kopen. Ik vind het binnen op de wahoo een fijne metric om me op te oriënteren. Het tegenargument blijft dat ik buiten meer voor mijn plezier fiets en minder "train". En dan is een paar honderd euro wel een grote investering.
Een vermogensmeter heeft cadans nodig om het vermogen te berekenen (verbuiging * cadans = wattage ofzoiets).

Ik moet zeggen dat ik het grootste voordeel van vermogen indoor ervaar (Zwift races en TR blokkentrainingen). Buiten gebruik ik vermogen eigenlijk alleen om te pacen en rij ik veel minder in de hoge zones dat ik het echt nodig heb. Er zijn simpelweg niet zoveel stukken in Nederland dat je echt langere tijd volle bak kunt gaan en in een peletonnetje ga je niet op vermogen rijden (op kop rij je vaak iets boven je kunnen en in het peleton ruim daar onder).

Tijdens een cyclo/klim/tijdrit is vermogen handig om te pacen. Verder is het vooral handig om je progressive van max. efforts op de 15s/1m/4m/20m en training stress score (TSS) bij te houden.

Als je het geld maar 1x uit kunt geven zou ik een Tacx Neo kiezen boven een vermogensmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
AntonT schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:51:
[...]

Stappenbelt zit in Apeldoorn. Specialized concept store. Of hebben ze een naamgenoot in Zwolle? Ik ben er erg tevreden over. Heb daar mijn MTB en racefiets gekocht. Ze hebben ook een vrij goed high end 2e-hands aanbod. Zeker op velgremmen kan je nu goede deals krijgen.
https://stappenbelt.bike/
Naamgenoot ;) volgens mij niet aan elkaar gelieerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jeuj, je kunt je Strava feed weer chronologisch sorteren ipv via het algoritme van Strava *O*

https://support.strava.co...15001183630-Feed-Ordering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
BreadFan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:25:
Jeuj, je kunt je Strava feed weer chronologisch sorteren ipv via het algoritme van Strava *O*

https://support.strava.co...15001183630-Feed-Ordering
Las het. Hele fijne "feature" (die ze natuurlijk zelf gesloopt hebben). Vond het super storend om mijn eigen rit ergens weggestopt te zien en bovenaan een rit van iemand van 2 weken geleden.

Die nieuwe auto-flagging en cropping tool en support voor Apple Watches (ook al heb ik een Garmin) zijn veel leuker natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik ben benieuwd of wind mee ritten nu auto flagged worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ah je kunt nu croppen via de app idd, dat had ik nog niet gezien. Handig voor op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT
  • Laatst online: 12:52

AntonT

One Ton!

FunkyBro schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:56:
[...]

https://stappenbelt.bike/
Naamgenoot ;) volgens mij niet aan elkaar gelieerd.
Verrassend! Ik vond het zo onwaarschijnlijk - zo vaak zie ik die naam niet - dat ik niet even zelf gezocht heb. Sorry. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
Hoe groot achtten jullie de kans dat de grote cyclo's van de zomer niet doorgaan? Ik had bedacht om eindelijk maar eens de Marmotte van mijn bucketlist te strepen, maar nu de Strade Bianche toertocht ook is afgelast begin ik toch een beetje nerveus te worden over inschrijven. Is toch 184 euro voor de hele week... (Trophee d'oisans). Tevens 2e vraag: Pak je La Vaujany mee vanuit Bourg? Is best een eindje rijden nog.

@havana

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 07:35
MrAngry schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:13:
Hoe groot achtten jullie de kans dat de grote cyclo's van de zomer niet doorgaan? Ik had bedacht om eindelijk maar eens de Marmotte van mijn bucketlist te strepen, maar nu de Strade Bianche toertocht ook is afgelast begin ik toch een beetje nerveus te worden over inschrijven. Is toch 184 euro voor de hele week... (Trophee d'oisans). Tevens 2e vraag: Pak je La Vaujany mee vanuit Bourg? Is best een eindje rijden nog.

@havana
Het is nog erg vroeg om daar iets van te zeggen. Als je kijkt naar China dan zie je dat het virus na een enorme piek nu afvlakt. Als de Europese landen allemaal hun schouders eronder zetten moet dat hier ook lukken, maar dat zal vooral de komende weken nog wel gepaard gaan met draconische maatregelen zoals reisverboden en afgelastingen.

De Marmotte is echter nog ver weg en ik verwacht geen problemen. Maar garantie tot aan de voordeur, uiteraard ;)

Als ik jou was zou ik niet inschrijven. Je kunt de week ervoor nog makkelijk een startbewijs kopen op MP. Scheelt vaak ook nog eens fors in de kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 06-03-2020 08:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
Wadam schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Klopt, zelf kom ik ook vaak bij Dickhof in Oosterwolde. Fijne winkel.

Ik ben nu op zoek naar nieuwe schoenen. Weet jij of Dickhof een breed aanbod heeft (breed in de zin van aanbod, niet qua voeten :P)
Of Stappenbelt?
Stappenbelt weet ik niet, Dickhof heeft wel een redelijk aanbod. Heb daar een aantal jaar geleden Shimano's gekocht die ik ook gelijk in zo'n 'oventje' kon laten vormen. Heb toen ook een heel aantal Sidi's gepast. Zegt niet heel veel maar ze hebben in ieder geval wel meer dan de gemiddelde fietsenmaker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona

@havana
Het is koffiedik kijken maar probeer je te verplaatsen in de organisatie/andere landen. Cancellen kost heel veel geld en is een gevaar voor de continuiteit. Daar moet echt een belang tegenover staan.
Op dit moment is het virus bezig nieuwe landen te verkennen. Wat organisatoren niet willen is om de geschiedenis in te gaan als bron van het virus in hun land. Over een paar weken is het virus gewoon overal en zal er minder krampachtig gedaan worden. (Tenminste, dat is hoe ik het voorspel)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

@havana
Dit speelt in eigen land ook natuurlijk. De vierdaagse bijv. is een enorm internationaal evenement, waar naast de deelnemers ook gigantisch veel bezoekers naartoe trekken. De organisatie daarvan heeft laten weten pas in mei serieus naar de besluitvorming te gaan kijken. Toen de mexicaanse griep rondwaarde (die pas begon rond maart 2009) is de vierdaagse ook doorgegaan, al werden er toen wel hygiëne maatregelen genomen. Daarom verwacht ik dat de meeste sportevenementen wel door zullen gaan, tzt is er al een hoop veranderd.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01:32

Waar in Salland? Rond Deventer, of Zwolle, of meer Hardenberg?
Sinds deze week heeft ten Tusscher een vestiging in Almelo. Weliswaar in Twente, maar misschien is het iets?
Anders zou ik ook Stappenbelt in Zwolle genoemd hebben. Als je meer aan de kant van Deventer zit, is Mantel ook interessant om eens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-05 19:30
@Ankona Borculo naast de deur? Goossens heeft een vrij breed assortiment. Althans, vroeger wel ben er al een tijdje niet meer geweest.

Zon schijnt, ketting zit in de wax, vandaag kan zomaar zijn dat de racer van de Tacx af komt en buiten mag spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 16:04
verwijderd door mezelf -- off topic over corona

[ Voor 91% gewijzigd door Jochem op 07-03-2020 10:05 . Reden: off topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
CedricD schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:43:
@Galois
Ik heb een Stages Gen2 6800 op m'n winterfiets: ding werkt perfect.

Op m'n zomerfiets 9 maand met een Stages Gen3 R8000 gehad. Via ANT+ constant dropouts, bluetooth werkte wel gewoon goed. Na 9 maand plots geen powermeting meer (ANT/BLE), ofwel waarde véél te hoog of te laag. Teruggestuurd en ander ontvangen en identiek hetzelfde probleem zoals m'n eerste exemplaar (ANT+ dropouts, BLE werkt gewoon goed).
Kan iets tussen m'n Garmin Edge 1030 en de Stages zijn, maar de support van beide partijen ging niet verder dan de basic troubleshooting (andere batterijen, device resets, updates,...) dus heb het maar opgegeven.

Uiteindelijk de Stages geruild voor een 4iii maar door het slechte weer nog niet kunnen testen :'). Hopelijk zaterdag :).

Eén ding is wel alvast makkelijker op de 4iii en dat is het opladen. Kan gewoon met een microusbkabeltje. Bij Stages moet je steeds klooien met C2032 batterijen wat ook alleen maar geld kost :)
Even m'n eigen quoten.

Vandaag voor het eerst met de 4iiii gereden.

Ik heb met 4iiii dus identiek hetzelfde probleem als met m'n Stages. Nog slechter: via BLE kan ik hem helemaal niet koppelen en via ANT+ meer dropouts dan data.

Het lijkt me dus echt een Garmin issue. Ik ga m'n oude Edge 1000 en nieuwe 1030 eens naast elkaar monteren en al m'n sensors op beide pairen.
Komt het op de 1000 niet voor dan wordt de 1030 direct opgestuurd en hopelijk zonder problemen gewisseld :)

Helaas dus geen powerdata vandaag tijdens mijn rit van 220 km :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:02
CedricD schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Helaas dus geen powerdata vandaag tijdens mijn rit van 220 km :(
Beginnend wielrenner hier, gister 85km gefietst maar dat deed me behoorlijk pijn op het eind.
Een rit van 220 ligt voor mij nog erg ver weg :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jpjedi
Dirk0s schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Beginnend wielrenner hier, gister 85km gefietst maar dat deed me behoorlijk pijn op het eind.
220km is voor iedereen een takkeneind :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:35
Dirk0s schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:33:
[...]

85km is een mooi ritje, en mag je best voelen op het einde.
Jpjedi schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Behalve voor @DDX , die doet 220km voor zijn ontbijt.... zonder handen.... in wheelie... met ogen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 22:04
Jpjedi schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Nee hoor :) Dat doe ik ook rustig op de ATB ;)

Maar voor de meeste wielrenners is het inderdaad een takkeneind. Om over beginners maar te zwijgen. Mijn eerste 100km was ook echt lood zwaar.

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 08-03-2020 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Op bepaald moment is het gewoon meer van hetzelfde, lange afstand kost je alleen veel meer tijd 8)
Gisteren pittig ritje over de Heuvelrug en Veluwe, 262w np / 5,5 uur en 177km met bijna 1000hm.
Dan voel je benen wel na afloop.

Vandaag ff gewacht tot regen voorbij was en zon weer doorkwam, daarna Trek maar weer eens gepakt die had ik al paar maanden niet meer aangeraakt door slechte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Bij echt lange afstanden komt, wat mij betreft, met name het mentale aspect om de hoe kijken. Fysiek kun je vaak wel redelijk doorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:35
wisselwerking schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Maar voor de meeste wielrenners is het inderdaad een takkeneind. Om over beginners maar te zwijgen. Mijn eerste 100km was ook echt lood zwaar.
Ik was zo briljant om mijn eerste 100km te fietsen in de Franse Dordogne. Zacht glooiend met her en der een leuk heuveltje. En dat midden op de dag, a 30 graden. Ik had me goed voorbereid, genoeg te eten mee en drinken onderweg geregeld. Echter had ik niet voorzien in het juiste verzet. Met een 53-42 voor en een 11-23 achter (wist ik veel!) had ik het na 2u toch al behoorlijk zwaar. Ik heb hem uitgezeten maar ik was helemaal naar de gedver toen ik terug op de camping was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
wisselwerking schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:46:
Bij echt lange afstanden komt, wat mij betreft, met name het mentale aspect om de hoe kijken. Fysiek kun je vaak wel redelijk doorfietsen.
De geest is minstens even belangrijk als het lichaam :).

Net zo'n dingetje zoals ik altijd wil afronden. Gisteren ging ik na 3u28 thuis zijn. Nog een ommetje gemaakt om toch om 3u30 uit te komen.
Een training van 3 uur zal ik ook nooit stoppen op 2:59:45. Die 3 moét er voor staan :9
Hetzelfde met afstand. Na 99,85 km thuis komen is niet genoeg, het moét 100.

Hebben die extra 2 minuten of 150 meter extra een fysiek voordeel? Waarschijnlijk niet, maar mentaal is het voor mij o zo belangrijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12
In de voorbereiding om een racefiets aan te schaffen heb ik dit weekend op de MTB met SPD-SL pedalen gereden (MTB rij ik normaal met flats) en opzich ging dat goed. Nu staan de pedalen nog losjes afgesteld en in- en uitkllikken gaat goed op 1 kleine hapering na met het vertrekken aan een verkeerslicht (3 pogingen moeten doen eer hij erin zat).
Opzich ging het heel goed, gemiddelde snelheid lag 1,6km/h hoger over dezelfde rit dan 3 dagen ervoor, nmaar ik voelde me ook beter. Dus het kan ook daaraan liggen :).
Ik had de plaatjes wat gezet naargelang youtube tutorials (vertikale positie) en horizontaal zoveel mogelijk naar binnen omdat ik op de flats ook altijd redelijk buiten sta.

Maar na 20 km kreeg ik wel wat kramp in mijn linkerkuit. Ik merk tijdens het fietsen dat ik mijn voet (hiel) meer naar buiten wil zetten dan de schoenen toelieten. Dus ik ga dat schoenplaatje tegen de volgende rit maar eens verzetten (het zijn de gele). Rechts had ik geen last van, maar daar lag de speling van het plaatje precies wel goed. Ik vermoed toch dat het daar aan gaat liggen.

Voor de fiets vind ik de keuze (die ik tegen 26 maart moet maken) nog altijd lastig. Net zoals een testrit op een fiets in België een onmogelijke opgave lijkt. (Behalve gisteren op circuit zolder, maar lag met een kater in bed...).

In volgorde van voorkeur:
1) Orbea Avant M30-TeamD met DT swiss E1850 wielen en carbon seatpost (a €2510)
2) Ridley Feniks sl disc 5 (€2600)
3) Trek Domane SL5 (€2700)
4) Bianchi Infinito XE 105 Disc 2020 (€2850)

Ik heb nooit een racefiets gehad, dus van geometrie weet ik niets. Bij de Orbea zit wel een deftige bikefitting (heb ik op de BMC MTB ook gehad) en hoop dat ik dan mijn draai wel vind op de fiets.
Van uitzicht vind ik de Bianchi het mooist (ook de kleur), maar heb de indruk dat de meerprijs toch vooral in de naam zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
CedricD schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:17:
[...]

Net zo'n dingetje zoals ik altijd wil afronden. Gisteren ging ik na 3u28 thuis zijn. Nog een ommetje gemaakt om toch om 3u30 uit te komen.
Een training van 3 uur zal ik ook nooit stoppen op 2:59:45. Die 3 moét er voor staan :9

Hebben die extra 2 minuten of 150 meter extra een fysiek voordeel? Waarschijnlijk niet, maar mentaal is het voor mij o zo belangrijk :)
Ik vind het anders mentaal ook wel sterk als je gewoon kunt zeggen dat het genoeg is geweest ;) Natuurlijk is die eerste keer 100 km een hele mijlpaal en de eerste keer 200/300/400/600 etc ook maar toen ik vorig jaar met gemiddeld 2 graden 200 km heb gefietst incl 1600 hm en flinke tegenwind, maakte het mij niet zoveel uit dat het maar 199,85 km was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
[...]

Neemt niet weg dat het voor iedere fietser een takkeneind is en geen rondje rond de kerk. Hoe je zo’n afstand verteert is voor iedereen anders.

Voor mij is 100-150km goed te doen om leeg te stampen maar bij langere afstanden moet ik serieus gaan doseren. April doe ik AGR en LBL volledige afstand maar dat doe ik toch zeer gereserveerd. Al is AGR met de club en dan gaat het stiekem toch serieus hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

In de auto vind ik het ook een takkeneind, kost gewoon veel tijd.

En als ik het vergelijk met hardlopen. Ik heb een tijd lang conditioneel mijn hand er niet voor omgedraaid om 30+ km hard te lopen, punt was vooral dat het veel tijd kost. (Zeker aangezien je daarna de rest van de dag duidelijk aan het herstellen bent)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Engineer Stewie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:57:
In de voorbereiding om een racefiets aan te schaffen heb ik dit weekend op de MTB met SPD-SL pedalen gereden (MTB rij ik normaal met flats) en opzich ging dat goed. Nu staan de pedalen nog losjes afgesteld en in- en uitkllikken gaat goed op 1 kleine hapering na met het vertrekken aan een verkeerslicht (3 pogingen moeten doen eer hij erin zat).
Opzich ging het heel goed, gemiddelde snelheid lag 1,6km/h hoger over dezelfde rit dan 3 dagen ervoor, nmaar ik voelde me ook beter. Dus het kan ook daaraan liggen :).
Ik had de plaatjes wat gezet naargelang youtube tutorials (vertikale positie) en horizontaal zoveel mogelijk naar binnen omdat ik op de flats ook altijd redelijk buiten sta.

Maar na 20 km kreeg ik wel wat kramp in mijn linkerkuit. Ik merk tijdens het fietsen dat ik mijn voet (hiel) meer naar buiten wil zetten dan de schoenen toelieten. Dus ik ga dat schoenplaatje tegen de volgende rit maar eens verzetten (het zijn de gele). Rechts had ik geen last van, maar daar lag de speling van het plaatje precies wel goed. Ik vermoed toch dat het daar aan gaat liggen.

Voor de fiets vind ik de keuze (die ik tegen 26 maart moet maken) nog altijd lastig. Net zoals een testrit op een fiets in België een onmogelijke opgave lijkt. (Behalve gisteren op circuit zolder, maar lag met een kater in bed...).

In volgorde van voorkeur:
1) Orbea Avant M30-TeamD met DT swiss E1850 wielen en carbon seatpost (a €2510)
2) Ridley Feniks sl disc 5 (€2600)
3) Trek Domane SL5 (€2700)
4) Bianchi Infinito XE 105 Disc 2020 (€2850)

Ik heb nooit een racefiets gehad, dus van geometrie weet ik niets. Bij de Orbea zit wel een deftige bikefitting (heb ik op de BMC MTB ook gehad) en hoop dat ik dan mijn draai wel vind op de fiets.
Van uitzicht vind ik de Bianchi het mooist (ook de kleur), maar heb de indruk dat de meerprijs toch vooral in de naam zit.
Qua fietsen zit je in de catagorie 'lood om oud ijzer', want alle 4 zijn het goede comfortabele endurance fietsen. Ideaal voor een relaxte zit, lange afstanden etc. Het zijn geen pure racers. Qua afmontage doen ze elkaar niet veel onder, dan zou je echt naar velgen moeten kijken om het verschil te krijgen. Persoonlijk zou ik de Trek nemen, maar dat is puur vanaf een plaatje kopen. De Ridley heeft een vrij hoog balhoofd deel, iets waar je even op moet letten zeker bij grote maten of je het mooi gaat vinden (viel me op toen ik een Feniks zag staan). De meerprijs die je bij Bianchi betaald (wel celeste nemen, geen zwart) betaal je ook bij Trek en in mindere mate bij Ridley en Orbea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@Jpjedi en @Ankona Ik dacht ook dat we het over het verteren van dat soort afstanden hadden. Uiteraard is het qua afstand én tijd zeker een takkeneind. Dat is voor mij ook de voornaamste reden om dat soort afstanden niet te vaak te doen (lees: bijna nooit). In combinatie met een gezin, werk, en andere hobby's/interesses moet je keuzes maken. Meeste ritten bestaan bij mij uit woon-werk ritjes. Vanmorgen zat ik bijvoorbeeld al om 6.00u op de fiets om na 53km (eigenlijk 52,99km) op het werk aan te komen. Op die manier pak ik toch wat kilometers en heeft het gezin er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CedricD schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:17:
[...]

Haha, herkenbaar (30 gemiddeld, alles boven de 90 doorrijden tot 100, 2:50u moet 3:00u worden etc). Heb dat zelf inmiddels helemaal los gelaten net als het brand matchen. Het valt op dit moment wel mee (heb inmiddels een paar favoriete merken), maar Bontrager en Specialized maken bijvoorbeeld goede onderdelen zoals zadels, bidonhouders, schoenen, helmen. Het zou zonde zijn om die alleen te mogen dragen als je een S-Works of Trek rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
wisselwerking schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:05:
@Jpjedi en @Ankona Ik dacht ook dat we het over het verteren van dat soort afstanden hadden. Uiteraard is het qua afstand én tijd zeker een takkeneind. Dat is voor mij ook de voornaamste reden om dat soort afstanden niet te vaak te doen (lees: bijna nooit). In combinatie met een gezin, werk, en andere hobby's/interesses moet je keuzes maken. Meeste ritten bestaan bij mij uit woon-werk ritjes. Vanmorgen zat ik bijvoorbeeld al om 6.00u op de fiets om na 53km (eigenlijk 52,99km) op het werk aan te komen. Op die manier pak ik toch wat kilometers en heeft het gezin er geen last van.
Ik begrijp hem ook prima hoor, voor mij een reden om me meer bij het hardlopen dan het fietsen te houden (ook ivm investeringen en ruimte) Maar met hardlopen was ik ook al snel elke zondag 2 a 3 uur van huis. Als je lichaam de belasting eenmaal gewend is (dat gaat vrij snel) dan is het met een duursport tempo lang vol te houden.

(en on-topic interesse... ik wil nu wel meer accent op fietsen gaan leggen. Ik heb nu een goede schuur en met hardlopen afgelopen jaren wat overbelasting blessures gehad)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Damn, ik dacht dat de afsluitdijk inmiddels wel weer open zou zijn. Zie ik nu online dat dat pas in 2022 is :o

Rondje IJsselmeer dan nog maar even uitstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
SirLenncelot schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:43:
Damn, ik dacht dat de afsluitdijk inmiddels wel weer open zou zijn. Zie ik nu online dat dat pas in 2022 is :o

Die schijnt 2 (?) keer per jaar open te zijn voor wielertoeristen. Jij en een paar 1000 anderen maar het is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36

Er is een fietsbus die je over de afsluitdijk kan brengen. Je mist misschien wel het leukste stuk van de route, maar je zou nog wel de rest kunnen rijden als je wilt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vast minder mythisch maar doe je een rondje Zeeland, Haal je de 350km ook wel makkelijk :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja met die bus is natuurlijk wel jammer voor het verhaal.

En een rondje Zeeland heb ik al eens gedaan, ver voor Strava en Wahoo met een mooie stalen Panasonic wind tegen op de Zeelandbrug tot ik bijna niet vooruit kwam. Mooi verhaal. Misschien goed om eens te herhalen ja.

Edit, ben eens wat stukjes aan het proberen, is de Sluisroute in IJmuiden ook dicht tot 2021. Stukje Nederlandse kust zit er dus ook niet echt in...

[ Voor 21% gewijzigd door SirLenncelot op 09-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Holkers schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Qua fietsen zit je in de catagorie 'lood om oud ijzer', want alle 4 zijn het goede comfortabele endurance fietsen. Ideaal voor een relaxte zit, lange afstanden etc. Het zijn geen pure racers. Qua afmontage doen ze elkaar niet veel onder, dan zou je echt naar velgen moeten kijken om het verschil te krijgen. Persoonlijk zou ik de Trek nemen, maar dat is puur vanaf een plaatje kopen. De Ridley heeft een vrij hoog balhoofd deel, iets waar je even op moet letten zeker bij grote maten of je het mooi gaat vinden (viel me op toen ik een Feniks zag staan). De meerprijs die je bij Bianchi betaald (wel celeste nemen, geen zwart) betaal je ook bij Trek en in mindere mate bij Ridley en Orbea
De internet merken vallen sowieso af aangezien ik hem aanschaf via het werk (lease waarbij je hem mag houden op het einde).
Het gaat van mijn bonusbedrag af en wil hem daarom zo goedkoop mogelijk houden, maar ze voldoen alle aan -3k€ totaalprijs.

Maar dan nog, als ik de Bianchi neem hoe hij is kost die 2850 euro, als ik de orbea neem met Fulcrum velgen kost die 2410 euro. Dat is een verschil van 440 euro wat herleidt wordt tot de helft. Maar je hebt wel een grotere overname en een hoger verzekeringsbedrag (allemaal verplicht).
Dus netto kost dezelfde fiets een 300 euro meer, alleen is Bianchi super bekend en Orbea minder.
De goedkoopste die ik bij mij in de buurt tegenkom is de Giant defy, maar ken de kwaliteit van de velgen bv niet. Daar durf ik dan niet aan beginnen.

Ben zelf maar 1m75 groot, dus een grote kader zal er niet inzitten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SirLenncelot schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:36:

En een rondje Zeeland heb ik al eens gedaan, ver voor Strava en Wahoo met een mooie stalen Panasonic wind tegen op de Zeelandbrug tot ik bijna niet vooruit kwam. Mooi verhaal. Misschien goed om eens te herhalen ja.

Edit, ben eens wat stukjes aan het proberen, is de Sluisroute in IJmuiden ook dicht tot 2021. Stukje Nederlandse kust zit er dus ook niet echt in...
Rondje rond een provincie? Of 2? Zo dicht mogelijk langs de povinciegrens rijden. Of ritje 3-landenpunt NL-BE-DE naar 3-landenpunt BE-LU-DE? Ik bedenk maar wat, ik ga het toch niet doen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Engineer Stewie Alle 4 fietsen kan ik je waarschijnlijk wel aanraden. Je moet al naar details gaan kijken om de beste deal er uit te pikken, maar persoonlijk doe ik dat nooit en koop ik een fiets voor het kader. De rest is vervangbaar (en dat doe ik dan meestal ook, alles vervangen behalve het kader).

Met die kennis zou mijn keuze op de nieuwe Bianchi Infinito vallen. Dat vind ik een serieus mooi frame en misschien wel de mooiste Bianchi van de afgelopen jaren, maar ik ben dan ook wel gevoelig voor de 'premium' merken. Normaal gesproken valt Trek ook onder die categorie, maar de Domane (net als Roubaix) vind ik net een beetje doorgeslagen in de comfort geometrie. Mijn 2e keuze zou de Ridley zijn. Hierbij heb ik dus niet naar de groep/wielen gekeken. Ik weet niet hoe vrij je bent om zaken te veranderen binnen je lease?

Ps. als je nog twijfelt tussen 2 moet je hier de specs even plaatsen en kunnen we wat beter advies geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 09-03-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
SirLenncelot schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:36:

Inspiratie ;) Rondje NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:14

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdXpfIp9hO7A1lhmJv0YIMW41qk=/800x/filters:strip_icc()/f/image/MkPWtKK6c4zeBTNNdMB45RS2.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf volgende week ben ik ook eigenaar van een racefiets...ik wou eigenlijk voor een cube attain disc gaan maar kon deze via-via kopen voor een goed bedrag en ik vond het gewoon een mooie fiets...hij is volledig 105 afgemonteerd en er liggen gloednieuwe continental bandjes op dus kan hier wel wat kilometers mee maken.

Ik heb hem gekocht met de voorwaarde dat ik heel even moet wachten met hem ophalen tot hij een andere fiets heeft (koopt hij wel snel dus binnen nu en 2 weken ben ik eigenaar ;-) )

ik hoop en ga ervanuit dat ik hier een goede koop mee heb gedaan zodat ik even de eerste kilometers kan maken en hem later vast op het Zwift-apparat (moet ik nog kopen) kan monteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Nutterd op 09-03-2020 16:30 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:40
Gefeliciteerd Nutterd! Leuke sensa :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
@Ypuh
30 gemiddeld: dé magische grens :9.
Gister met de club gefietst en aan het clublokaal hadden we net 30.0 gemiddeld.
Strava kennende moet je altijd 30.1 hebben op de GPS om effectief op 30 te eindigen.
Moest nog 3,5 km 5 beaufort vol tegen wind naar huis, was nog lastig maar wel leuk en ik heb het gehaald :+l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ypuh schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:37:
@Engineer Stewie
Ps. als je nog twijfelt tussen 2 moet je hier de specs even plaatsen en kunnen we wat beter advies geven.
Ik twijfel eigenlijk tussen 3 en moet bekennen dat ik ook wel een sucker ben voor merken...
Maar voor mij is dit in de eerste fase een fiets voor erbij, ik rij momenteel met een MTB (BMC Agonist 02 2018 met wat aanpassingen).

Deze 3 hebben een soortgelijke geometrie, allemaal endurance fietsen. Ik heb op een trek Domane 2020 gereden (van een maat) en ben van die geometrie uitgegaan omdat die wel goed zat.
Ze zijn volgens mij redelijk gelijkaardig, enkel de Orbea heeft DT swiss velgen ipv Fulcrum. Maar ik ken het verschil tussen de 3 velgen niet. Orbea kan ook nog met Fulcrum 900 velgen en dan gaat er 100 euro af. Het verschil in prijs wordt dan wel substantieel (440 euro goedkoper). Ik vind de Wilier en de Bianchi wel mooier en flitsender dan de Orbea.
Op de Wilier zouden dan nog wel 28mm banden moeten komen, maar dat kan mss wel onderhandeld worden. Kortingen zijn heel moeilijk aangezien het een leasefiets wordt. De korting is blijkbaar voor de leasemaatschappij.

Orbea Team30-D (2510€)Bianchi Infinito XE 105 (2850€)Wilier Cento1NDR (2850€)
Handle bar OC1 Road, reach 80mm, drop 125mmReparto Corse Compact, Flat Top, alloy 6061 diam. 31,8mm, reach 80mm, drop 130mmFSA Omega
FrameOrbea Avant carbon OMP disc, monocoque constructionInfinito XE Disc carbonCARBON MONOCOQUE 46TON
ForkAvant OMP carbon disc forkBianchi Full Carbon DiscCARBON MONOCOQUE 46TON
SeatpostOC1 Carbon 27.2x350/400mm Offset 0Reparto Corse, AL2014 shaft, AL6061 head, 25mm offsetRitchey CMP 2-Bolt V2 Alloy
SaddleSelle Royal Seta RSSelle Royal SR Asphalt GF, Filo rail, 280x149mm/td]
SELLE ITALIA X3 BOOST
HeadsetFSA 1-1/8 - 1-1/2"Fsa NO.42/47CF/ACB/5DFSA TAPERED 1"1/8 TOP - 1"1/4 BOTTOM
BB ShellSHIMANO 105 PRESS FITShimano SM-BB71-41B, PressFitSHIMANO 105 PRESS FIT
CranksetShimano 105 R7000 34x50tShimano 105 R7000 34x50tShimano 105 R7000 34x50t
Front derailleurShimano 105 R7000Shimano 105 R7000Shimano 105 R7000
Rear derailleurShimano 105 R7000 GSShimano 105 R7000 GSShimano 105 R7000 GS
ChainKMC X11-ELKmc X11-1 EPT finish, 11spSHIMANO 105, 11S
Brakes Shimano R7070 Hydraulic DiscSHIMANO 105 R7000SHIMANO 105 R7000
Brake levers/shiftersSHIMANO 105 R7020 DISCSHIMANO 105 R7020 DISCSHIMANO 105 R7020 DISC
WheelsDT Swiss E 1850 Spline DB 23 CL TLFulcrum Racing 918 disc brakeFULCRUM RACING 500
TiresVittoria Zafiro IV 700x28Vittoria Zaffiro Pro Slick 700x28Vittoria Zaffiro Pro 4 700X25 MM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ingeloot voor de Otztaler Radmarathon *O* *O* *O*

Mijn doel voor het jaar staat vast. Nog iemand vandaag het goede nieuws ontvangen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-05 14:16
PublishedMeteor schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:08:
Ook voor mij is het inmiddels tijd om eens mee te gaan lezen in dit topic! Na 24 jaar (mijn hele leven) niet sporten heb ik de afgelopen maanden nagedacht over wat ik wilde gaan doen om toch wat fitter te worden en een basisconditie op te bouwen. Momenteel verwerkt mijn lichaam al het lekkers en de biertjes nog prima, maar dat gaat een keer ophouden natuurlijk :w. Er zijn veel mensen in mijn omgeving die fietsen en aangezien ik graag iets doe met name in groepsverband (lees: niet altijd alleen ivm motivatie) was de keuze vrij snel gemaakt. Ik ga fietsen!

[Afbeelding]
Na vorig jaar zo'n 600km te hebben gefietst ben ik alleen maar enthousiaster geworden om dit seizoen door te gaan en mijn conditie verder op te bouwen. Komend weekend lijkt het weer ideaal om weer het eerste rondje te gaan maken. Zijn er nog tips voor waar ik op moet letten qua onderhoud voor ik op de fiets stap? Ik heb de fiets goed schoongemaakt alvorens hem weg te zetten. Inmiddels heeft hij toch wel een half jaar stil gestaan (:$) en ik vraag me dus af of er buiten het oppompen van de banden nog meer dingen nodig zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
PublishedMeteor schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Na vorig jaar zo'n 600km te hebben gefietst ben ik alleen maar enthousiaster geworden om dit seizoen door te gaan en mijn conditie verder op te bouwen. Komend weekend lijkt het weer ideaal om weer het eerste rondje te gaan maken. Zijn er nog tips voor waar ik op moet letten qua onderhoud voor ik op de fiets stap? Ik heb de fiets goed schoongemaakt alvorens hem weg te zetten. Inmiddels heeft hij toch wel een half jaar stil gestaan (:$) en ik vraag me dus af of er buiten het oppompen van de banden nog meer dingen nodig zijn?

Alvast bedankt!
Als je fiets vorig jaar nieuw was, dan hoef je nu weinig te checken. Normaal gesproken zou ik zeggen ketting, banden, balhoofd, trapas en remblokken. Niet openen, maar gewoon even voelen of het ronddraait zonder korrelig te voelen en/of weerstand geeft. Balhoofd speling kun je eventueel checken door je voorrem in te knijpen en je fiets naar voor/achter te wiebelen of je speling voelt.

Alles gaat op z'n minst wel 2.000km mee, dus drupje olie op de ketting en wat lucht in de banden en gaan met die banaan. Als je nu iets af moet stellen dan is dat eerder nieuwigheid dan dat iets versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 21:57
Ik kreeg vandaag een flyer op de mat met een kortingscode van Futurumshop. €20,- korting op een minimale besteding van €100,-, (geldt voor het gehele assortiment) geldig tot 17 mei 2020.
Kan ik daar nog iemand blij mee maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:02
Oelske schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:40:
Ik kreeg vandaag een flyer op de mat met een kortingscode van Futurumshop. €20,- korting op een minimale besteding van €100,-, (geldt voor het gehele assortiment) geldig tot 17 mei 2020.
Mij eventueel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
Je hebt een bericht! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52
Oelske schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:40:
Als die code meerdere malen te gebruiken is...
Er staat al een tijdje een dakdrager in mijn winkelwagentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
silencedead schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:23:
[...]

Als die code meerdere malen te gebruiken is...
Er staat al een tijdje een dakdrager in mijn winkelwagentje.
Dat zou je even aan Dirk0s moeten vragen. Wellicht dat hij de code na zijn bestelling aan jou zou willen geven om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik heb eventueel ook nog een code, DM me gerust 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Futurum strooit momenteel met codes, volgens mij krijg je bij elke bestelling wel een mee. Op dag tempo kan er een apart topic voor geopend worden. Ergens hier.

Edit: neemt niet weg dat het tof is dat men het hier aanbiedt!

[ Voor 32% gewijzigd door SirLenncelot op 14-03-2020 00:04 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 644 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).