Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 652 653 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:17
joker1977 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:53:
[...]

Een HR-monitor kan gemiddeld wel een jaartje met een batterij. Dat gepiel is dan 2 minuutjes in een jaar, stelt niks voor.. Snap dat het afhankelijk is van hoeveel je fietst, maar als je 8-10 uur / week fietst lijkt me dat een vrij accurate schatting.

Dat vind ik dan ook geen argument voor een oplaadbare versie. De tijd en het gepiel van 1x / week op de lader is meer, lijkt me...
Ja mijn garmin houd het rond het half jaar vol maar dat is ook echt met volle triathlon trianing dus veel lopen en veel fietsen. Het wisselen is echt totaal geen moeite. Batterijen op voorraad dus paar minuten en klaar.
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Hier ook 2 meters en 4 straps (Polar, Garmin en 2x Ali) die allemaal uitwisselbaar zijn :)

Voordeel van mijn Ali strap vind ik dat die knal oranje is, en aangezien ik dat ding altijd kwijt ben is dat erg fijn in een bak (donkere)kleding :)

En inderdaad als je niet de meest fanatieke fietser bent..... Ik red denk de 4 jaar wel met de batterij van een (Garmin) HR sensor :X
Grappig dat is dus best wel een verschil

[ Voor 27% gewijzigd door GerGio op 17-06-2025 08:20 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier een 4iiii Viiiiva en die doet het ook prima, verder verbaas ik mij ook dat m'n dual sram power meter het al 6000km vol houd op een 2032 batterijtje. Ik moest vroeger m'n assomias toch vaker opladen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:56
esphome schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:51:

Ik heb daar de zwarte De Luxe uitvoering van met van die schreeuwende Colnago gele belettering. Wel de Veloce groep in fases vervangen door andere, ook zwarte campagnolo onderdelen en nu Zonda wielen. Die wielen zijn echt super en zingen ook nog eens, als je op snelheid bent.

Ik fiets er een paar keer per week op en met de nu 25mm banden erop gaat onverhard ook best, voor het geval het fietspad even ophoudt.
Mooi, zo'n zwarte Colnago!
Ik heb nu de Son velgen met de Chris King naven in de fiets gezet.
Vanaf Maart zaten er Mavic wielen in maar met ouderwetse spaken fietst het toch wel veel comfortabeler hoor.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
GerGio schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
[...]

Ja mijn garmin houd het rond het half jaar vol maar dat is ook echt met volle triathlon trianing dus veel lopen en veel fietsen. Het wisselen is echt totaal geen moeite. Batterijen op voorraad dus paar minuten en klaar.

[...]

Grappig dat is dus best wel een verschil
Evan uitgaande dat die Garmin een HRM dual is, zou ik dan toch eens naar een ander merk batterijen kijken.
Tenzij je 40u in de week traint zou die echt langer mee moeten gaan; richting de 1000u op een knoopcel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het gepiel met de batterij is bij mij het maandelijks vernieuwen van de batterij. De Magene banden gingen bij mij nooit in de standby. Dus altijd zoeken naar een signaal wat resulteerde in snel leeglopende batterijen.
En door het vele zweten op de Tacx gingen de banden al snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:43
Simbob schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:33:
Het gepiel met de batterij is bij mij het maandelijks vernieuwen van de batterij. De Magene banden gingen bij mij nooit in de standby. Dus altijd zoeken naar een signaal wat resulteerde in snel leeglopende batterijen.
En door het vele zweten op de Tacx gingen de banden al snel kapot.
Als ze niet in standby gaan, dan gaan batterijen inderdaad niet lang mee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46
Nogmaals, voor alle zware zweters, wellicht een keer geen borstband nemen. Wahoo heeft ook een band die op je onderarm kan (ook optisch, net als de Polar) en dat zweet behoorlijk minder, naast dat het meer comfortabel is dan een borstband (da's een persoonlijke voorkeur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dat heet toch een horloge? :+ Moet eerlijk zeggen dat ik een hevige zweter ben en eigenlijk nog nooit problemen heb gehad met een borstband. Horloges daarentegen zijn irritant. Heb daarom ook mijn horloge nu aan de linkerarm ipv rechts terwijl rechts mijn dominante arm is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb in de schuur gewoon een bakje met CR2032 staan, kosten 1 euro voor 6 bij de Action. In de HRM 2x per jaar vervangen en de Magene sensoren 2x per seizoen. Vind dat persoonlijk minder moeite dan elke keer moeten onthouden om op te laden.

Op persoonlijke noot afgelopen weekend mijn allereerste 100+ rondje gereden alleen. Als voorbereiding op de Ronde van de Westfriese Omringdrijk volgende maand. Heb er nu wel vertrouwen in dat dat moet gaan lukken. :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Frenz64 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:41:
Nogmaals, voor alle zware zweters, wellicht een keer geen borstband nemen. Wahoo heeft ook een band die op je onderarm kan (ook optisch, net als de Polar) en dat zweet behoorlijk minder, naast dat het meer comfortabel is dan een borstband (da's een persoonlijke voorkeur)
Zijn die zoveel beter dan een optische sensor in een (high end) Garmin horloge?
Met een fenix 6 heb ik namelijk de volgende problemen:
- trage reactie op wisselingen (duurt ~20 seconden voor de hartslag bijtrekt naar de waarde van een borstband ) prima voor een Z2 ritje, maar niet voor 1 minuut vo2max blokken.
- soms blijft de hartslag gewoon hangen op 100-120, terwijl dit 140-150 moet zijn
- bij lage temp werkt het slechter
- op de MTB werkt het slechter (teveel beweging), hoewel dit wellicht wordt veroorzaakt door de relatief zware kast van een fenix.

ik gebruik het eigenlijk alleen als ik mijn band ben vergeten :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:15
esphome schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:25:
Hier een Wahoo Trackr en de accu is bijna niet leeg te krijgen. Hij heeft af en toe zetje nodig om actief te worden en ik doe dat dan via de meegeleverde USB kabel en een USB batterij. Het haakje om de band te sluiten ziet er wat iel uit, de band zelf voel je haast niet als je die om hebt.

Vandaag de Garmin Varia 315 binnengekregen, die is nu in Duitsland (Bike24) minder dan 72 euro kost. Ik heb hem ondersteboven gemonteerd omdat dat beter uitkwam met de zadeltasje. Maakt voor het functioneren kennelijk niets uit, zolang het zicht naar achteren maar onbelemmerd is. Ik had al een remlicht en om nu 100 euro extra spenderen voor de Varia 715 vond ik wel veel.

De rader geeft tijdens het fietsen vertrouwen, want vaak vraag je af zit er nu wel een inhalende auto achter mij of niet.

Verder wel blijven omkijken bij het afslaan!

Auto's, tot 8 stuks, laat die duidelijk zien op mijn Sigma 11.1 EVO en zelfs de intercity trein werd als twee auto's gezien toen die voorbijkwam op het spoor naast het fietspad. Maar goed, een trien hoor je ook wel aankomen.

Een radar is een echte aanvulling tijdens het fietsen tussen de auto's en geeft meer rust. Ik hoef nu ook niet meer preventief helemaal aan de rechterkant van de weg fietsen. De audio toontjes van de fietscomputer hoor ik niet, maar desondanks zag ik wel steeds de grafische weergave op het scherm van de fietscomputer.
Hier ook een fan van de radar..
Wel heb ik het alarm uitgezet, anders wordt je op bepaalde delen helemaal gek van dat gepiep..
Mijn scherm licht dus alleen rood/oranje op als er verkeer komt en laat dan zien hoeveel auto's er komen..

Ook met groepsritjes merk ik dat ik achteropkomend verkeer sneller merk dan dat er achter wordt geroepen door andere deelnemers.

Tijdens The Ride 1,5 week geleden ook zeer fijn gefietst met de radar, vooral op wegen waar toch wat harder werd gereden door auto's (80-100kmh) zonder apart fietspad is het fijn om te weten dat er wat verkeer aan kan komen.

Ikzelf zou niet meer zonder willen, ben ook slechthorend dus hoor ook niet al het verkeer meer :X

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

verstappen33 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:59:
[...]
Tijdens The Ride 1,5 week geleden
Daarover gesproken: komen er nog updates? :9
Heb afgelopen weekend je website bijgelezen maar mis nog een paar ritjes volgens mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46
Prulleman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:53:
[...]

- trage reactie op wisselingen (duurt ~20 seconden voor de hartslag bijtrekt naar de waarde van een borstband ) prima voor een Z2 ritje, maar niet voor 1 minuut vo2max blokken.
- soms blijft de hartslag gewoon hangen op 100-120, terwijl dit 140-150 moet zijn
- op de MTB werkt het slechter (teveel beweging), hoewel dit wellicht wordt veroorzaakt door de relatief zware kast van een fenix.

Ja, de Polar Verity Sense presteert op het niveau van de H10 en veel beter dan een horloge, don't believe me, vraag het DC Rainmaker. Het horloge heeft structureel last van je polsbotten en cadence lock gebeurt niet bij onder- of bovenarm bij de Polar, terwijl horloges daar wel last van hebben (heeft naast plek ook met gewicht te maken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Shadow_Agent schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Daarover gesproken: komen er nog updates? :9
Heb afgelopen weekend je website bijgelezen maar mis nog een paar ritjes volgens mij ;)
Ja, lag een beetje in de lappenmand afgelopen weekend, donderdagavond naar een concert geweest van Di-Rect, 3 uur slaap gehad naderhand en daarna weer naar het werk gegaan.

Was niet een goed idee, vrijdagavond compleet ingestort en pas zondag weer een beetje tot leven gekomen..

Volgende keer toch wat beter letten op herstel en niet teveel van mijzelf vragen :+

Overige dagen komen later deze week op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 20:18

mvds

Totally awesome!

sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:18:
[...]
Ik red denk de 4 jaar wel met de batterij van een (Garmin) HR sensor :X
En je fietst ook wel eens met dat ding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik fiets ook met een radar, toch een stukje veiligheid. Ik merkte dat ik soms ging zwalken als ik achterom keek, dus daarom een radar. Hij heeft nog geen auto gemist. Hij kijkt alleen soms te ver weg, dan fiets ik onderaan een dijk en dan krijg ik een waarschuwing voor een auto op de dijk. Dat hoeft nou ook weer niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
mvds schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:22:
Hij kijkt alleen soms te ver weg, dan fiets ik onderaan een dijk en dan krijg ik een waarschuwing voor een auto op de dijk. Dat hoeft nou ook weer niet :D
Hier ziet hij ook de auto's die aan de andere kant van de hoofdvaart rijden of aan de ander kant van de vangrail op de snelweg als je op een parallelweg rijdt. Heb daarom nu een Connect IQ app op de Garmin waarmee je de melding met een knop in een gegevensveld uit kan schakelen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GWBoes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Hier ziet hij ook de auto's die aan de andere kant van de hoofdvaart rijden of aan de ander kant van de vangrail op de snelweg als je op een parallelweg rijdt. Heb daarom nu een Connect IQ app op de Garmin waarmee je de melding met een knop in een gegevensveld uit kan schakelen.
Oh, ZO ernstig is het bij mij nou ook weer niet, maar van mij mag ie wel wat rechter naar achteren kijken. Hij (Varia 515) kijkt in een best breed veld heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 09:38
Prulleman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:53:
[...]

De sensoren worden steeds beter en niet elke fabrikant gebruikt een correcte array setup.
Ik had een Coros Vertix 2, dat is echt wel high-end (of iig de marketing :P ).
Na verschillende problemen met de schermen, uiteindelijk een Vertix 2s gekregen, grootste veranderingen waren het scherm (mijn issue) en de HR sensor.
Die HR sensor is nu zeker zo goed als mijn borst band, maar daar kwam ik achteraf pas achter...

Heb tussentijds nog de 2 Garmin modellen getest van mini-me en m'n vriendin, maar die waren slechter dan de Coros data, en niet waterdicht, dus meer dan korte testen durfde ik niet.

Maar ook qua banden heb je daar verschillende gradaties in, de Wahoo Ticker en Cube band waren hier erg snel stuk.
De Coospo borstband is erg goed, maar vreet CR2032 cellen, maar prijs prestatie is goed!
Voor de prijs van een Ticker kan ik jaren vooruit met een Coospo en Action CR batterijen.

Heb als backup een Coospo optische band en die komt overeen met het nieuwe horloge en de borst band.
Maar de techniek achter de oplossingen zegt dat een borst band de betere is, dus ik houd het bij een borst band.
Wat wel een voordeel is met deze, is de mogelijkheid om deze via USB te laden.
Mijn vriendin gebruikt deze nu aangezien haar Garmin zo enorm afwijkt in data, zelfs statisch binnen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 10:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

mvds schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:22:
Ik fiets ook met een radar, toch een stukje veiligheid. Ik merkte dat ik soms ging zwalken als ik achterom keek, dus daarom een radar. Hij heeft nog geen auto gemist. Hij kijkt alleen soms te ver weg, dan fiets ik onderaan een dijk en dan krijg ik een waarschuwing voor een auto op de dijk. Dat hoeft nou ook weer niet :D
Op het Amsterdam-rijnkanaal kreeg ik nog wel eens meldingen van de trein die langs kwam. En op de kortste afstand is dat toch zo'n 25meter verderop.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:52
KW25 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:35:
[...]

Ja ben ik het opzich wel mee eens. Ik heb jaren met een Magene HR gelopen, tot die kapot ging, toen nieuwe besteld en die hield het niet langer vol dan een maand, toen weer een nieuwe en hield het ook maar kort vol. Anderhalf jaar geleden een H10 gekocht en die doet het nog super, maar verwacht dat die over een periode ook wel kapot gaat.
Kans dat je bij zo'n goedkope Magene een keer een maandagochtend exemplaar hebt zal wel groter zijn dan bij de grote merken. In principe te ondervangen met garantie, afhankelijk van waar je ze koopt uiteraard.

In z'n algemeenheid zijn er volgens mij 2 soorten mensen als het om hartslagmeters gaat: de ene groep kan om het even welke hrm gebruiken en doet er jaren mee en bij de andere groep gaat elke hrm stuk. Je ziet dat hier een beetje in de reacties, maar ook op het fiets.nl forum waar ze er een speciaal topic voor hebben.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:03:
[...]

Of als je je écht om je veiligheid geeft zet je een helm op :+
Is ook van toepassing op jou.

esphome in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik al een jaar of 12 denk ik deze hartslagband, nog gekocht binnen de bundel van de Edge 500 die ik toen gebruikte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5m6V64P.png

Heb misschien 2 of 3 keer de batterij vervangen in die tijd. Prima ding en ik voel hem niet zitten (alleen als het elastiek te los zit, maar dat is dan mijn eigen schuld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:51:
Ik heb in de schuur gewoon een bakje met CR2032 staan, kosten 1 euro voor 6 bij de Action. In de HRM 2x per jaar vervangen en de Magene sensoren 2x per seizoen. Vind dat persoonlijk minder moeite dan elke keer moeten onthouden om op te laden.

Op persoonlijke noot afgelopen weekend mijn allereerste 100+ rondje gereden alleen. Als voorbereiding op de Ronde van de Westfriese Omringdrijk volgende maand. Heb er nu wel vertrouwen in dat dat moet gaan lukken. :P
De CR2032 van de Action zelf zijn "sub optimaal". Het is niet voor niets dat zij nu ook Varta hebben hangen, 5 stuks voor 1,99.

Ik deed een A-Force CR2032 in een pomp van hun en die was binnen een week leeg. Toen beter merk die ik nog had liggen erin en die gaat al twee maanden mee. Net als in een afstandsbediening en die doet het gewoon niet op een nieuwe A-Force, terwijl die CR2032 netjes 3,3V aangeeft op de multimeter.

Leuke prijs maar ik heb er geen vertrouwen meer in A-Force van de Action.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04

sapphire

Die-hard pruts0r

Zal er geen seconde van wakker liggen, ik vind de ironie alleen te mooi om niet te reageren.
Wel remlichten en een radar en allerlei andere gadgets gebruiken om je veiligheid te vergroten maar het goedkoopste en enige middel welke bewezen werkt negeren :Y)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 09:21
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Zal er geen seconde van wakker liggen, ik vind de ironie alleen te mooi om niet te reageren.
Wel remlichten en een radar en allerlei andere gadgets gebruiken om je veiligheid te vergroten maar het goedkoopste en enige middel welke bewezen werkt negeren :Y)
Zalig de armen van geest.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Prulleman
Ja sorry, hoor, maar je bent hier zelf begonnen over zonder helm wielrennen....
Er veel onderwerpen waar je ellenlange discussies over kan houden (zadeltasjes, schijfremmen, sportdrank, hartslagbanden.. en zelfs helmen op stadsfiets), maar als je denkt dat je hier medestanders gaat vinden en geen commentaar krijgt op zo'n opmerking, dan ben je wellicht al een keer op je hoofd gevallen zonder helm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08

Kluus

Gang is alles

Ik ben juist weer even af van de radar trouwens, dat geeft eigenlijk ook wel een soort van rust. Ik kreeg ook vooral meldingen van auto's op de weg naast me en vond het op binnendoor weggetjes minder meerwaarde hebben, het kwam vaker voor dat ik me al druk zat te maken om een achterop komende auto die uiteindelijk al afsloeg voor hij inhaalde dan dat ik dacht: "zonder de varia was ik me nu wezenloos geschrokken". Ook laatst in de Eifel waar je toch meer over dezelfde weg rijdt als de auto's heb ik hem niet echt gemist.

Ik steek hem wel mee in de baggage naar Livigno maar vraag mij nog af of ik hem daar ga gebruiken.

Edit: Bovendien was het voor mij eigenlijk net een aparaat te veel wat je mee moet nemen en aan moet denken om op te laden. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Kluus op 17-06-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Tja, als ik nu ga zeggen dat ik nu een helm draag dan slaap jij zelfs nog beter dan daarvoor. Echter jij weet niet dat ik in werkelijk die helm helemaal niet draag, maar goed jij bent wel gesust.

Ik zou zeggen, hou er over op want of ik die helm nu wel of niet draag is voor mij een weet en voor anderen een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Ja sorry, hoor, maar je bent hier zelf begonnen over zonder helm wielrennen....
Er veel onderwerpen waar je ellenlange discussies over kan houden (zadeltasjes, schijfremmen, sportdrank, hartslagbanden.. en zelfs helmen op stadsfiets), maar als je denkt dat je hier medestanders gaat vinden en geen commentaar krijgt op zo'n opmerking, dan ben je wellicht al een keer op je hoofd gevallen zonder helm
Ik schreef toen: "Ik ben nog begonnen met fietsen toen alleen de wedstrijdrijders nog van leren riempjes op hun hoofd droegen en zo er ook nooit aan gewent."

En toen brak de hel los en de groepsdruk ging er vol op. Verder verwijs ik naar mij vorige posting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:12
GWBoes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:27:
[...]
Heb daarom nu een Connect IQ app op de Garmin waarmee je de melding met een knop in een gegevensveld uit kan schakelen.
Linkje naar deze app ? snelle mute zou soms wel handig zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:23

derx666

mecker ende blaet

Frenz64 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:41:
Dat is de Wahoo Tickr nog iets. Kun je tegen verzendkosten van me hebben. Wat een kut ding zeg. Die heeft echt nooit een nauwkeurige hartslag gegeven hier. Plus de extra 30s lag vond ik super vervelend. Deed je een sprint training ging je hartslag omhoog als je weer terug op het zadel zat.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:09
BreadFan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:35:
Ik gebruik al een jaar of 12 denk ik deze hartslagband, nog gekocht binnen de bundel van de Edge 500 die ik toen gebruikte.

[Afbeelding]

Heb misschien 2 of 3 keer de batterij vervangen in die tijd. Prima ding en ik voel hem niet zitten (alleen als het elastiek te los zit, maar dat is dan mijn eigen schuld)
Ik heb die ook nog liggen.. mijn zoon gebruikt die af en toe en die werkt nog perfect. Heb die gekocht in een bundel met de Edge 705. Was die ooit eens verloren geraakt... en toen een nieuwe gekocht, bij het stofzuigen van de wagen hem teruggevonden, was ergens onderaan de zetel verzeild geraakt 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
esphome schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Ik schreef toen: "Ik ben nog begonnen met fietsen toen alleen de wedstrijdrijders nog van leren riempjes op hun hoofd droegen en zo er ook nooit aan gewent."

En toen brak de hel los en de groepsdruk ging er vol op. Verder verwijs ik naar mij vorige posting.
esphome schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:37:
[...]

Ook Gucci zadeltasjes met een dik gouden GG label erop? Bling bling...

Sokken, zo laag mogelijk (too sexy for my bike) en als het kouder is wel normale sokken. Fietshelm, vind ik niets en onderweg wijzen andere wel fietshelmdraagenden op hun hoofd om mij terecht te wijzen. Ik zwaai dan terug wat ik bij iedere serieuze tegemoetkomende rijder doe. Ik ben nog begonnen met fietsen toen alleen de wedstrijdrijders nog van leren riempjes op hun hoofd droegen en zo er ook nooit aan gewent.

Fietsshirt is er eentje met een korte rits (Rogelli Core) en die met complete rits vind niet fijn. Bib is een must, het zo veel fijner dan een short op de fiets zeker als je echt niet meer het ideale figuur heb.

Het is gewenning weet ik want ik kan zelf niet met auto wegrijden zonder de gordel om te doen. Er zit gewoon een mentale blokkade op blijkbaar. Zelf bij achteruit rijden is die dwang er. Ooit wel een brommer ongeluk gehad waar de helm een goede klap opving en zo heb ik wel ervaring met helmen en weet wat zij doen.

In de stad en boomrijke wegen heb ik wel een knipperende LED voorop opdat ik beter zichtbaar ben, kost 2 Euro bij de Action en is niet voor gebruik in Nederland. Het achterlicht met remlicht, waar het mij daar om ging, is wel voor gebruik in Nederland. Dus kan niet knipperen.
"onderweg wijzen andere wel fietshelmdraagenden op hun hoofd om mij terecht te wijzen. Ik zwaai dan terug wat ik bij iedere serieuze tegemoetkomende rijder doe."

Je kan er nou lekker wazig over doen, maar hieruit maakt iedereen hier op dat je geen helm draagt en er schijt aan hebt.
Als dit niet klopt en je wel een helm draagt, good for you, dan heb je iedereen erin laten trappen _/-\o_ 8)7

wat betreft deze zin:
"Ik zwaai dan terug wat ik bij iedere serieuze tegemoetkomende rijder doe."
Prulleman schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:02:
Ik negeer ze tegenwoordig meestal.. het zal toch niet veranderen. Ik zwaai overigens naar wielrenners. Iemand op een racefiets zonder helm is geen wielrenner... Dat is gewoon een fietser. Die zijn er teveel om naar te zwaaien
dan ga ik nu weer verder met negeren :>

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
Het houd niet op, niet vanzelf..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11
Prulleman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:21:
Ik voel het niet als iemand anders geen helm op doet.
Ik kan best goed tegen bloed.

En als diegene niet met mij mee fietst, dan hoef ik er ook niet op te wachten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Mij boeit het niet of iemand wel of geen helm draagt.. Ik ben wel voor veiligheid voor alles, maar het is niet mijn hoofd dat tegen de straat klapt..

Afgelopen weken enkele valpartijen meegemaakt, in 3/4 van de gevallen was de helm flink beschadigd..
Ik zet hem gewoon op, zelfs op de normale fiets ben ik soms aan het twijfelen om hem te gaan dragen, ik fiets toch altijd wel redelijk door (25km/h), en een valpartij is dan meestal vrij hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik vind het gewoon niet zo slim anno 2025, ook vanuit een persoonlijke ervaring die ik hier al eens gedeeld heb. Verder kan het me weinig schelen wat een ander doet behalve als diegene bij mij in de groep gaat fietsen, ik heb geen zin in die verantwoordelijkheid wanneer er onverhoopt iets gebeurt.

Gelukkig is dit in mijn (fiets)omgeving eigenlijk nooit een issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:21:
[...]

[...]

"onderweg wijzen andere wel fietshelmdraagenden op hun hoofd om mij terecht te wijzen. Ik zwaai dan terug wat ik bij iedere serieuze tegemoetkomende rijder doe."

Je kan er nou lekker wazig over doen, maar hieruit maakt iedereen hier op dat je geen helm draagt en er schijt aan hebt.
Als dit niet klopt en je wel een helm draagt, good for you, dan heb je iedereen erin laten trappen _/-\o_ 8)7

wat betreft deze zin:
"Ik zwaai dan terug wat ik bij iedere serieuze tegemoetkomende rijder doe."

[...]

Hoezo wazig, ik geef de eerste zin aan waarom ik geen helm draag. Dat anderen hier niet mee om kunnen gaan is hun probleem, niet de mijne.

Ik heb ook later geschreven dat een wijsvinger van een tegemoetkomende fietser die op de zijkant van hun hoofd wijzen vanaf dan met een wijsvinger op de voorkant van mijn hoofd wijzende zal worden beantwoord.

Niet iedereen is gevoelig voor groepsdruk.....kan ook juist averechts werken zoals je hierboven leest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:34:
Ik vind het gewoon niet zo slim anno 2025, ook vanuit een persoonlijke ervaring die ik hier al eens gedeeld heb. Verder kan het me weinig schelen, behalve als diegene bij mij in de groep gaat fietsen, ik heb geen zin in die verantwoordelijkheid wanneer er onverhoopt iets gebeurt.

Gelukkig is dit in mijn (fiets)omgeving eigenlijk nooit een issue.
Bij mij ook niet, op de club is het zelfs een no-go, helm niet bij dan ga je terug naar huis en mag je niet eens meefietsen. Maar verder ik stoor mij er ook niet aan als ik ergens in het wild iemand zie fietsen zonder helm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

verstappen33 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:30:
Mij boeit het niet of iemand wel of geen helm draagt.. Ik ben wel voor veiligheid voor alles, maar het is niet mijn hoofd dat tegen de straat klapt..

Afgelopen weken enkele valpartijen meegemaakt, in 3/4 van de gevallen was de helm flink beschadigd..
Ik zet hem gewoon op, zelfs op de normale fiets ben ik soms aan het twijfelen om hem te gaan dragen, ik fiets toch altijd wel redelijk door (25km/h), en een valpartij is dan meestal vrij hard.
Geheel eens, ik fiets ook op m'n e-bike (eigenlijk voor 75+'ers maar soit B-) ) anyways, dan fiets ik ook 25/26 km/uur maar dan zonder helm. Dat is natuurlijk wel wat tegenstrijdig.

Racefiets altijd met helm, e-bike zonder terwijl ik met de ebike net zo kwetsbaar ben, zo niet kwetsbaarder omdat dat ook veelal in een dorp/stad is met meer verkeersbewegingen van langzame medeweggebruikers tot snelle(ere)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:07:
[...]

Linkje naar deze app ? snelle mute zou soms wel handig zijn.
Deze app is het.

Flickr - Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

esphome schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Tja, als ik nu ga zeggen dat ik nu een helm draag dan slaap jij zelfs nog beter dan daarvoor. Echter jij weet niet dat ik in werkelijk die helm helemaal niet draag, maar goed jij bent wel gesust.

Ik zou zeggen, hou er over op want of ik die helm nu wel of niet draag is voor mij een weet en voor anderen een vraag.
Gelukkig is mijn slaap compleet niet afhankelijk van of iemand wel of geen helm draagt.

Maar als je zelf eerst het volgende post:
esphome schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:37:

Sokken, zo laag mogelijk (too sexy for my bike) en als het kouder is wel normale sokken. Fietshelm, vind ik niets en onderweg wijzen andere wel fietshelmdraagenden op hun hoofd om mij terecht te wijzen. Ik zwaai dan terug wat ik bij iedere serieuze tegemoetkomende rijder doe. Ik ben nog begonnen met fietsen toen alleen de wedstrijdrijders nog van leren riempjes op hun hoofd droegen en zo er ook nooit aan gewent.
Dan is dat op zijn minst een enorme insinuatie dat je geen helm draagt.

Als je dan vervolgens post over het scala aan veiligheids middelen die je op je fiets hebt (€2 knipperend Action lampje, remlicht, Varia radar), tussen door nog even post dat je toch eigenlijk nooit valt dus ach maar daarna doodleuk zegt dat je wél een brommerongeluk gehad hebt.....

Tja dan schiet ik het ironische schot voor open doel graag in O+

@verstappen33 @mhr-zip Maar als een ander zijn kop tegen het asfalt slaat hebben 'we' er als maatschappij allemaal indirect last van. Hoe komen die zorgkosten toch zo hoog?
En zal er misschien mee te maken hebben dat ik in een dorp woon waar mensen nog enigsinds zich zorgen maken om hun medemens :)
esphome schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Hoezo wazig, ik geef de eerste zin aan waarom ik geen helm draag. Dat anderen hier niet mee om kunnen gaan is hun probleem, niet de mijne.

Ik heb ook later geschreven dat een wijsvinger van een tegemoetkomende fietser die op de zijkant van hun hoofd wijzen vanaf dan met een wijsvinger op de voorkant van mijn hoofd wijzende zal worden beantwoord.

Niet iedereen is gevoelig voor groepsdruk.....kan ook juist averechts werken zoals je hierboven leest. :)
Tja als je alles niet gebruikt waar je zonder opgegroeid bent :? Dat is toch gewoon een non-argument.

Daarnaast kunnen we er prima mee omgaan, zal het alleen niet laten om er iets van te zeggen als de gelegenheid zich voordoet *O*

Heeft verder ook weinig met groepsdruk te maken, groepsdruk is als iedereen hoge sokken draagt en eedaardoor de druk ervaart om dat ook maar te doen ookal heb je zelf liever zo laag mogelijk.
Geen helm dragen is gewoon geen enkel zinnig excuus voor behalve een licht suicidale neiging hebben of zoiets :?

[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 17-06-2025 11:51 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
And the Darwin award goes to... >:)

Hier afgelopen weekend de Lazer Strada KinetiCore helm binnen gekregen, zit een stuk fijner en zou een stuk veiliger moeten zijn dan de helm die ik destijds bij m'n 2de hands fietsje gekocht heb.

Heb nog even gekeken naar de Lazer Vento KinetiCore, aangezien die bij futurum ook flink was afgeprijst.
Maar aldus chatgpt heeft het aero gedeelte voor mij niet heel veel meerwaarde
📊 Concrete winst (zoals door Lazer aangegeven)
Volgens interne tests van Lazer en externe reviews bespaart de Vento KinetiCore tot 2.3 watt bij 45 km/u vergeleken met conventionele (niet-aero) helmen.

Dat komt ruwweg overeen met 8–10 seconden voordeel over 40 km bij wedstrijdtempo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:37

Secsytime

Automagisch

Helm moet je niet dragen, is slecht voor de haarlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:38:
[...]

@verstappen33 @mhr-zip Maar als een ander zijn kop tegen het asfalt slaat hebben 'we' er als maatschappij allemaal indirect last van. Hoe komen die zorgkosten toch zo hoog?
En zal er misschien mee te maken hebben dat ik in een dorp woon war mensen nog enigsinds zich zorgen maken om hun medemens :)
Kan meevallen, misschien heb je zonder helm alleen uitvaartkosten ipv zorgkosten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Kan meevallen, misschien heb je zonder helm alleen uitvaartkosten ipv zorgkosten. 8)7
Plus scheelt weer AOW. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Ambulance en politie rukken sowieso uit :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
Ik heb geloof ik een déjà vu. Deze "discussie" is toch vrij recent ook gevoerd. Of ben ik te vaak op mijn hoofd gevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
verstappen33 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Bij mij ook niet, op de club is het zelfs een no-go, helm niet bij dan ga je terug naar huis en mag je niet eens meefietsen. Maar verder ik stoor mij er ook niet aan als ik ergens in het wild iemand zie fietsen zonder helm.
In een groep zou ik zeker wel een helm, knie en elleboog beschermers dragen, echter ik rij niet in groepen....veel te gevaarlijk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Secsytime schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:47:
Oja we hadden er nog 1tje, misschien moeten jullie een eigen topic maken :P

Het grote "wielrenervaring" zonder helm topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Tijdens The Ride 9 hele dagen een helm gedragen, de afdruk zit nog steeds in mijn kapsel.. :*)
Kan wassen, en gel gebruiken, maar nu ruim een week later zie je het nog steeds.. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:54:
[...]

Oja we hadden er nog 1tje, misschien moeten jullie een eigen topic maken :P

Het grote "wielrenervaring" zonder helm topic
Daarop aanvullend. Ik vind de tanlines van de bandjes van de helm ook niet mooi. Maar dat vind ik ook niet bij de broek, shirt, sokken en handschoenen. Oftewel, heerlijk naakt op de fiets O+ De enige bescherming is de zonnebrand

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 17-06-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
De haarlijn sluit vaak achteraan precies aan op de helm. Je verliest dan zo natuurlijk wel het aerodynamisch effect van een Glatze bij het dragen van een helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
wisselwerking schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Daarop aanvullend. Ik vind de tanlines van de bandjes van de helm ook niet mooi. Maar dat vind ik ook niet bij de broek, shirt, sokken en handschoenen. Oftewel, heerlijk naakt op de fiets O+ De enige bescherming is de zonnebrand
Lost meteen ook het probleem wat wij eerder discuteerden over hoe nu te poepen op de fiets als je toch moet. Het eruit scheppen van de fecaliën werd niet geadviseerd omdat je dan je stuur vies werd. Wat ook weer tot ongelukken kon leiden als met een gladde hand van stuur of rem zou glijden.

Het is jammer dat dit maar één keer in het jaar wordt gedaan. Twaalf juli aanstaande mag het weer in Amsterdam. 2024 Ging helaas niet door i.v.m. dat er teveel krimp en ook rimpelige huidprooien zouden zijn door de koude wind. Watjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:46:
And the Darwin award goes to... >:)

Hier afgelopen weekend de Lazer Strada KinetiCore helm binnen gekregen, zit een stuk fijner en zou een stuk veiliger moeten zijn dan de helm die ik destijds bij m'n 2de hands fietsje gekocht heb.

Heb nog even gekeken naar de Lazer Vento KinetiCore, aangezien die bij futurum ook flink was afgeprijst.
Maar aldus chatgpt heeft het aero gedeelte voor mij niet heel veel meerwaarde

[...]
Heb dezelfde gekocht vorige week in de aanbieding bij Futurum. Je kunt wel een Aeroshell krijgen voor de Strada als je toch nog sneller wilt zijn (of om je hoofd droger te houden met regen....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
martijn k. schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:20:
[...]

Heb dezelfde gekocht vorige week in de aanbieding bij Futurum. Je kunt wel een Aeroshell krijgen voor de Strada als je toch nog sneller wilt zijn (of om je hoofd droger te houden met regen....)
Bedankt voor de tip (y) misschien wel een goede voor de koudere maanden als ik minder ventilatie nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 17-06 22:19
Torgo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:32:
[...]

Ja, dat is wel een goed plan B. Ze zitten wel wat verder weg (half uurtje rijden) maar misschien herkennen ze mij nog 😅

[...]
Even langs een normale fietsenmaker gefietst en gevraagd om hulp. Die kregen mijn pedalen er ook niet af :D. Nu maar nadenken over een plan C. :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Torgo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Even langs een normale fietsenmaker gefietst en gevraagd om hulp. Die kregen mijn pedalen er ook niet af :D. Nu maar nadenken over een plan C. :?
Nieuwe fiets *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Overigens, als je powermeter 2000W aangeeft moet je je dan melden voor de TdF als sprinter of kan je beter een carrière als baanwielrennen ambiëren. Ik vraag dit voor een vriend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Yep, kan niet anders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 09:55
Verder met de ervaringen van de Calibre V02 gadget.

Vanochtend m'n vriendin een V02 max test laten doen met het masker op. Resultaten waren net als mijn tweede test weer logisch:

Ramp test kwam uit op 157w FTP (ze is net weer begonnen met trainen na de familie-uitbreiding 4 maanden terug, dus nog ruimte voor progressie ;)).. De calibre liet zien dat RER over de 1.0 ging bij 160watt, wat dus heel netjes correspondeert met de ramptest.

Nieuwe inzicht voor haar was dat we nu ook mooi haar eerste omslagpunt konden zien in de data en die ligt op 107watt (68% van ftp).

Dit gaf mij ook gelijk weer een mooi inzicht over hoe 'belangrijk' de data is. Als zij nu een duurritje doet zonder te kijken naar vermogens komt ze thuis met een gemiddeld vermogen van +/- 105watt. Conclusie: als je een klein beetje getrainde fietser bent voelt je lichaam redelijk goed aan waar de duurzone ligt....

Kortom, we kunnen dit apparaatje terugsturen want de data bevestigt alleen iets dat je gevoel toch al wist? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

PeaceNlove schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:05:
Overigens, als je powermeter 2000W aangeeft moet je je dan melden voor de TdF als sprinter of kan je beter een carrière als baanwielrennen ambiëren. Ik vraag dit voor een vriend :+
Ik denk eerder aan garantieprocedure starten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:30
[...]

165mm cranks *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
[...]

Even chatgpt vragen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:11:
Verder met de ervaringen van de Calibre V02 gadget.

Vanochtend m'n vriendin een V02 max test laten doen met het masker op. Resultaten waren net als mijn tweede test weer logisch:

Ramp test kwam uit op 157w FTP (ze is net weer begonnen met trainen na de familie-uitbreiding 4 maanden terug, dus nog ruimte voor progressie ;)).. De calibre liet zien dat RER over de 1.0 ging bij 160watt, wat dus heel netjes correspondeert met de ramptest.

Nieuwe inzicht voor haar was dat we nu ook mooi haar eerste omslagpunt konden zien in de data en die ligt op 107watt (68% van ftp).

Dit gaf mij ook gelijk weer een mooi inzicht over hoe 'belangrijk' de data is. Als zij nu een duurritje doet zonder te kijken naar vermogens komt ze thuis met een gemiddeld vermogen van +/- 105watt. Conclusie: als je een klein beetje getrainde fietser bent voelt je lichaam redelijk goed aan waar de duurzone ligt....

Kortom, we kunnen dit apparaatje terugsturen want de data bevestigt alleen iets dat je gevoel toch al wist? ;)
Dat klopt, ik voel ook mijn duurzone goed aan, ik hoef ook amper te kijken op mijn hsm of power nummertjes tijdens een duurrit..

Als ik de data terugkijk van The Ride, dan is mijn average power 150-170W over alle ritten, en NP rond de 180-190W..
Dit komt precies overeen met mijn Z2 powerzone, en ik heb alleen de eerste 2-3 dagen een beetje gelet op juiste pacing, daarna zat ik in een staat van vermoeidheid (hartslag kwam niet meer boven de 130 uit), maar ik kon deze powerwaarden nog steeds prima fietsen zonder dat mijn lichaam harder moest werken..

Tuurlijk kon ik ook wel even aanzetten en enkele minuten wat zwaarder trappen, maar ik kwam automatisch terug in mijn Z2 zone (150-200W) waar ik mij het prettigst voel en de inspanning relatief laag aanvoelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Nu online
Iemand hier goede ervaring met een bikefitter in ongeveer de driehoek: Assen-Heerenveen-Zwolle? Heb er wel een paar gevonden die ik aan kan schrijven maar doe dat liever op basis van echte ervaringen.

Nu voor de tweede keer in een paar jaar van de fiets af door een spontane knieblessure, wil toch nu eens kijken of er misschien iets mis is met mijn (schoenplaat) afstelling.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 09:55
verstappen33 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:26:
[...]

Dat klopt, ik voel ook mijn duurzone goed aan, ik hoef ook amper te kijken op mijn hsm of power nummertjes tijdens een duurrit..

Als ik de data terugkijk van The Ride, dan is mijn average power 150-170W over alle ritten, en NP rond de 180-190W..
Dit komt precies overeen met mijn Z2 powerzone, en ik heb alleen de eerste 2-3 dagen een beetje gelet op juiste pacing, daarna zat ik in een staat van vermoeidheid (hartslag kwam niet meer boven de 130 uit), maar ik kon deze powerwaarden nog steeds prima fietsen zonder dat mijn lichaam harder moest werken..

Tuurlijk kon ik ook wel even aanzetten en enkele minuten wat zwaarder trappen, maar ik kwam automatisch terug in mijn Z2 zone (150-200W) waar ik mij het prettigst voel en de inspanning relatief laag aanvoelde.
Precies - hoewel ik dus data nerd ben toch een ode aan het gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Kruipolie al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Kluus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Ik denk eerder aan garantieprocedure starten ;)
En dan zeker de nieuwe FTP waarde in Garmin etc ook weer verwijderen -O-
Heb contact gezocht met die Italianen, maar tot nu toe geen respons anders dan dat ze de melding ontvangen hebben. Futurum schuift het ook doodleuk af op hun.
Vanavond ga ik dus ook maar eens wat pedaaltjes wisselen, want je kan beter geen meting hebben dan deze onzingetallen die ik nu zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Bedankt voor de tip (y) misschien wel een goede voor de koudere maanden als ik minder ventilatie nodig heb.
Ik heb een Aeroshell op mijn Lazer Genesis en voor de prijs vind ik het echt een fijne toevoeging. Uiteraard puur gedaan voor de gains :+ maar in de regen en harde wind is het ook echt wel fijn. Zeker als je niet meer zo'n volle bos hebt is het fijn, lost bij mij ook gelijk het probleem van @verstappen33 -O- :+

Overigens zit ik nog met een ander serieus probleem...
Heb een mooi fel rood fiets shirt gekregen en blijkbaar vloekt het nogal als je daar neon roze of fluo gele sokken onder aan doet. Nou heb ik daar persoonlijk niet zoveel problemen mee maar gisteren mocht ik van mijn wederhelft zo écht de deur niet uit _O-
Dus paar andere sokken dan maar, zeker bij sokken geld bij n+1. Alleen is mijn favo sok, de GribGrab Lightweight SL nergens in het hoog, rood én mijn maat te vinden...ja voor €25 maar dat gaat zelfs mij iets te ver. Andere sokken in rood lijkt idem een drama dus dan maar een andere kleur...

Zwart of wit?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
[...]

Steeksleutel er op zettenen dan een binnenband erom winden en steeds strakker doen

dit idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:23

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[...]

Zou wel moeten lukken als je de crank loshaalt en in een bankschroef plaatst. Je zou dan met een pijp over een pedaalsleutel een hefboom effect moeten kunnen creëren wat genoeg kracht zou moeten genereren.

Zo heb ik het tenminste een keer gedaan samen met de lokale fietsenmaker :). Deze had ook plaatjes om de crank in de bankschroef te beschermen tegen lakschade. Volgens mij van lood oid.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:08

joker1977

Tweakert

wibblemoo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:40:
[...]

Zalig de armen van geest.
totaal off-topic, maar deze uitdrukking betekent niet wat je denkt dat 'ie betekent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
joker1977 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:10:
[...]

totaal off-topic, maar deze uitdrukking betekent niet wat je denkt dat 'ie betekent ;)
De toevoeging ..'want daarvan zijn er het meest' ontbreekt inderdaad. Was niet op zoek naar de bijbelse uitleg.

[ Voor 8% gewijzigd door wibblemoo op 17-06-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Nu online
PeaceNlove schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Heb contact gezocht met die Italianen, maar tot nu toe geen respons anders dan dat ze de melding ontvangen hebben. Futurum schuift het ook doodleuk af op hun.
Vanavond ga ik dus ook maar eens wat pedaaltjes wisselen, want je kan beter geen meting hebben dan deze onzingetallen die ik nu zie.
welke vermogensmeter? "oude" Favero's met pod? Zit die toevallig niet te strak/tegen de crankarm? Crankarmlengte goed ingevoerd?
Zomaar wat ideeën hoor :)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
[...]

Nieuwe crank ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
PeaceNlove schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Garantie loopt toch gewoon via futurum als je het daar gekocht hebt ?
Ze kunnen proberen het af te schuiven (soms handiger als fabrikant gewoon betere/snellere service bied) maar in de basis zijn ze zelf verantwoordelijk voor de garantie.

En volgens mij was er toch 1 kant 'defect' dan zou je die kant uit kunnen schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

GWBoes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:34:
[...]

welke vermogensmeter? "oude" Favero's met pod? Zit die toevallig niet te strak/tegen de crankarm? Crankarmlengte goed ingevoerd?
Zomaar wat ideeën hoor :)
Nee, meting is momenteel of 0 of ver boven de 1000, heeft zo’n 14 maanden gewoon wel goed gewerkt, dus denk niet dat het een montagefout is. Kan straks nog wel ff een foto maken als je het ook wil zien. Cranklengte is gewoon de standaard 1725 zo uit mijn hoofd. Nog speciaal opgemeten indertijd om er vervolgens achter te komen dat het gewoon geprint staat op de andere kan van de crank.
DDX schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:41:
[...]

Garantie loopt toch gewoon via futurum als je het daar gekocht hebt ?
Ze kunnen proberen het af te schuiven (soms handiger als fabrikant gewoon betere/snellere service bied) maar in de basis zijn ze zelf verantwoordelijk voor de garantie.

En volgens mij was er toch 1 kant 'defect' dan zou je die kant uit kunnen schakelen ?
Of ik links kan uitschakelen weet ik zo niet, links is wel het primaire pedaal waarop de Garmin connect

[ Voor 15% gewijzigd door PeaceNlove op 17-06-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
GWBoes schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:33:
Iemand hier goede ervaring met een bikefitter in ongeveer de driehoek: Assen-Heerenveen-Zwolle? Heb er wel een paar gevonden die ik aan kan schrijven maar doe dat liever op basis van echte ervaringen.

Nu voor de tweede keer in een paar jaar van de fiets af door een spontane knieblessure, wil toch nu eens kijken of er misschien iets mis is met mijn (schoenplaat) afstelling.
Velovitaal.nl misschien? Zit in Zeegse net buiten Assen. Tim is zelf meerdere keren Nederlands kampioen MTB marathon, dus denk dat die wel weet waar hij over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Steeksleutel erop of inbussleutel erin en dan daar even een klap met een rubber hammer op? Werkt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Voorzichtig verhitten met een snijbrander, en geleidelijk (heen/terug schroeven) losschroeven zodat je de schroefdraad niet vernielt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:03

Roozzz

Plus ultra

[...]

Om plan c, d & e alvast te schetsen :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3UOALOzRXk5xp57uf3oIqxyD7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvoDMRixQ93sd4DaZ4Y054q6.jpg?f=fotoalbum_large

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
[...]
Hebben zij ook een hamer of een verlengbuis geprobeerd. Bij mij zat er eentje ook muurvast en ik heb er twee weken overgedaan om de oplossing met het balkje te vinden en de moed om de hamer te gebruiken.

Als je hamer gebruikt dicht bij het frame doe er dan lang stuk stevig karton tussen zodat als de verkeerd slaat de hamer afketst op het karton en niet op framebuis. Slag één is om het gevoel te krijgen, slag twee is een goede en de derde is dan alles of niets. Wel elke keer goed voelen of de sleutel er nog goed opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
pjlgt schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:04:
[...]

Steeksleutel erop of inbussleutel erin en dan daar even een klap met een rubber hammer op? Werkt bij mij altijd.
Een rubber hamer gebruik je wanneer je denkt op je vinger te gaan slaan...
Het idee is toch om een goede tik uit te delen, de bout te laten "schrikken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:09
En ja hoor ook ik ben slachtoffer van het leveringsdebacle van Cube: mijn nieuwe agree zou deze week komen, maar helaas kreeg ik vandaag bericht van de lbs dat het nu uiterlijk week 36 wordt… zijn er recent nog agree’s uitgeleverd? Of zit ik straks zonder nieuw karretje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
Sammy_tukker schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:50:
En ja hoor ook ik ben slachtoffer van het leveringsdebacle van Cube: mijn nieuwe agree zou deze week komen, maar helaas kreeg ik vandaag bericht van de lbs dat het nu uiterlijk week 36 wordt… zijn er recent nog agree’s uitgeleverd? Of zit ik straks zonder nieuw karretje?
M'n zwager heeft vorige maand nog een Agree opgehaald bij 12gobiking, afhankelijk van het model en maat hebben ze volgens de website ook nog voorraad.

[ Voor 8% gewijzigd door GerbenBK op 17-06-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
GerbenBK schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:57:
[...]

M'n zwager heeft vorige maand nog een Agree opgehaald bij 12gobiking, afhankelijk van het model en maat hebben ze volgens de website ook nog voorraad.
Gaat om een agree pro groen/blauw maat 58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:17
Daar zou ik toch lichtelijk een slecht humeur van krijgen. Dat is gewoon een vertraging tot begin september.

Ik had al moeite met de levertijd van mijn Trek Madone. Maar die was toen officieel nog niet uit dus was het ook een beetje onzeker wanneer hij kwam.

Zaterdag had ik een triathlon op en rond het circuit van Zandvoort. Man wat heb ik een lol gehad op mijn oude Trek Speed Concept. Was wel heuvelachtig en soms hadden we stevig wind tegen maar voor de rest was het wel leuk om gewoon vol gas een circuit rond te knallen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mijn vrouw en een collega hebben goede ervaring met bikefittinglab in Drachten.

Groeten uit een dorp verderop trouwens. :w

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:58

Hardewijk ook goed? Raven bikefitting zit daar, echt een topgast. Geeft veel uitleg, zodat je het snapt. Kijkt naar de wetenschap en vooral naar de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@Sammy_tukker tegen die tijd worden de nieuwe modellen gelanceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Nu online
Bedankt voor de tips @pjlgt @blitzkrieg en @crimby. Heb via pb ook al een suggestie gekregen, ga even m'n opties overwegen.

ps @blitzkrieg: :w en nog even een schaamteloze plug: over een maand is er de unieke kans om vanaf nog een dorp verderop mee te doen met één van de fameuze Tweakers SR's O-)

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

GWBoes schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:19:
Bedankt voor de tips @pjlgt @blitzkrieg en @crimby. Heb via pb ook al een suggestie gekregen, ga even m'n opties overwegen.

ps @blitzkrieg: :w en nog even een schaamteloze plug: over een maand is er de unieke kans om vanaf nog een dorp verderop mee te doen met één van de fameuze Tweakers SR's O-)
Helm verplicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:49
Ik ga er vanuit dat hij daadwerkelijk wel geleverd wordt maar duurt wel lang zo inderdaad. Wanneer is ie besteld?

Zelf overigens vorig jaar voor ongeveer hetzelfde probleem gestaan en toen gekozen voor het laten leveren van de fiets uit Zwitserland omdat hij daar op voorraad was. Wellicht iets om een volgende keer te overwegen om te overleggen met de LBS. Iets prijziger ivm verzendkosten en geen eventuele korting bij de LBS maar wel gegarandeerd snel fietsen.

Overigens zorgt dit er wel voor dat als je een nieuwe fiets van Cube wil, je na lancering van de nieuwe modellen zsm een plekje moet gaan reserveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:07
Sammy_tukker schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Gaat om een agree pro groen/blauw maat 58
Zelfde kleur maatje groter is vorige week afgeleverd. Overigens een weekje later dan gepland en niemand die wist wanneer de fiets wel zou komen. Ik zou in jou geval serieus overwegen of je niet nog een zomer door kan op je huidige fiets en dan wachten op de nieuwe modellen van volgend jaar. Die zijn dan ook bekend of bijna bekend. Of toch iets anders zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Niconing schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Zelfde kleur maatje groter is vorige week afgeleverd. Overigens een weekje later dan gepland en niemand die wist wanneer de fiets wel zou komen. Ik zou in jou geval serieus overwegen of je niet nog een zomer door kan op je huidige fiets en dan wachten op de nieuwe modellen van volgend jaar. Die zijn dan ook bekend of bijna bekend.
Met die gedachte speel ik ook, maar deze is wel goede bang for bucks en dat moet je bij de 2026 maar afwachten en wie garandeert me dat hij dan wel leverbaar is? Daarbij komt dat het voor mij fiscaal aantrekkelijk is om dit jaar een factuur te hebben….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

GWBoes schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:19:
Dan ben ik al op vakantie trainingskamp in Italië.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Pagina: 1 ... 652 653 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).