Ja mijn garmin houd het rond het half jaar vol maar dat is ook echt met volle triathlon trianing dus veel lopen en veel fietsen. Het wisselen is echt totaal geen moeite. Batterijen op voorraad dus paar minuten en klaar.joker1977 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:53:
[...]
Een HR-monitor kan gemiddeld wel een jaartje met een batterij. Dat gepiel is dan 2 minuutjes in een jaar, stelt niks voor.. Snap dat het afhankelijk is van hoeveel je fietst, maar als je 8-10 uur / week fietst lijkt me dat een vrij accurate schatting.
Dat vind ik dan ook geen argument voor een oplaadbare versie. De tijd en het gepiel van 1x / week op de lader is meer, lijkt me...
Grappig dat is dus best wel een verschilsapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:18:
[...]
Hier ook 2 meters en 4 straps (Polar, Garmin en 2x Ali) die allemaal uitwisselbaar zijn
Voordeel van mijn Ali strap vind ik dat die knal oranje is, en aangezien ik dat ding altijd kwijt ben is dat erg fijn in een bak (donkere)kleding
En inderdaad als je niet de meest fanatieke fietser bent..... Ik red denk de 4 jaar wel met de batterij van een (Garmin) HR sensor
[ Voor 27% gewijzigd door GerGio op 17-06-2025 08:20 ]
Nickname KasPlantje.