TLDR: Niet per se boeiend, geen vragen, geen oplossing voor ander, gewoon wat geblaat
Afgelopen dinsdag mijn 1e Zwift race gedaan uitkomende voor TeamNL via de Eemland club waar ik zit in de B categorie. Een TTT zelfs. Had niet zo heel veel ervaring met het rijden op een TT bike in Zwift maar met de trainer difficulty naar 0 en een van te voren gegeven paceplan was het gewoon eigenlijk een blokkentraining afwerken.
Bevoel me goed, we zouden vanaf de start vanwege een klim met de 1e 3 van de 6 2x ons blokje draaien (ik was 3e rijder) en na het 2e blokje van de 1e 3 het normale schema afwerken. De start was een beeetje rommelig maar na de top ging het goed. Helaas zijn we wel iemand kwijtgeraakt op de klim door dat gerommel dus moesten gelijk met 5 man het ritme vinden. Dat betekende dus eigenlijk minder rust als je van voren komt.
Mijn blokjes met ±90kg waren uiteindelijk iets van 90s 250W, 90s 270W, 75s 305W en mijn kopbeurt 60s 365W. In het begin moest ik het gat "dichten" naar de 2 die vooruit waren gegaan en denk net iets te snel vertrokken waren, en daarna denk ik iets van 6-7 kopbeurten gehad tot we bij de laatste klim kwamen. Daar werd ik de 4e man voor de tijdsregistratie dus moest ook daar nog aardig doorkachelen naar boven. In the end iets van 40m15 erover gedaan met een gemiddelde snelheid van 38,9 en 304W avg. (
https://www.strava.com/activities/17197744083). Volgens mij heet @
Ypuh ook nog meegedaan, maar dan wel heul heul veul sneller

Volgende week dinsdag is er ook een wedstrijd die ik mee mag doen, maar dat gaat afzien worden. Behoorlijk heuvelop rijden, 3 klimmetjes in 1 ronde en iets van 4 rondes totaal. Gelukkig is de Tarmac SL8 volledig geupgrade, daar ligt het dus niet aan.
Verder gisteren nog even een testritje gedaan met een paceplan op een route die ik nog niet had. Ik wil proberen voor het wegseizoen (begin april) alle Zwiftroutes te rijden die ik nog niet gedaan heb. De korte is het probleem niet maar de pretzels vragen wel wat! Gisteren de ZW25 Queen route gedaan van zeg 45km met 900hm. Plan was om vlak rond de 225W te rijden en heuvelop 275W. Dat ging voor deze route prima, ben er iets van 1u40 mee bezig geweest en kon dit nog wel even volhouden als dat had gemoeten maar een route waar Zwift 4u voor rekent gaat het niet echt worden dus met dit paceplan. Ik moet nog even uitzoeken hoe de verhouding km/hm bij deze is tov andere routes. Maar het gaat denk ik eerder op 200/250 uitkomen. Dat ga ik in ieder geval nog proberen te testen met een andere route.
Deels is dat dus een soort van voorbedacht doel voor dit jaar met nog wat andere doelen:
- Zwiftroutes rijden die ik nog niet gedaan heb, kan evt in najaar ook nog wat doen als ik weer binnen ga fietsen.
- Ga wederom proberen om gemiddeld 1u per dag te fietsen dit jaar. In 2024 gestrand op 329, afgelopen jaar 324 maar januari gaat al richting de 35 worden dus het begin is er in ieder geval!
- Rond langste dag van het jaar hopelijk weekendje weg voor paar mooie lange routes. Denken nu aan Luxemburg en heb al wat WIPjes qua routes. Eentje die de bovenste helft van Luxemburg omcirkelt en een de onderste helft. Maar moet nog even puntjes op de i zetten en allemaal doorgang vinden in het groepje etc.
- Ben ook van plan om weer op de donderdagavonden bij de club te gaan racen. Vorig jaar niet gedaan maar met afgelopen veldrijseizoen alle wedstrijden gereden en het kriebelt toch behoorlijk weer om ook op de weg dit weer te doen. Dus moet straks op zoek naar transponder etc.
- En verder een hele boel leuke fietstochten maken, alleen, met vrienden, kort, lang, intensief, alles. Heb er wel zin in. Moet alleen ook nog even mijn nieuwe fiets afbouwen. Remkabels zitten door het stuur heen, maar moeten nog aangesloten en gebleed worden, dan de rest er nog op etc. Maar heb de tijd nog