Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 722 723 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
Cloclo100 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:48:
[...]

Wel een hoop meer gedoe om het alle keren zuiver te maken? Dat zou mij althans tegenhouden om dit te doen.
Dat is iets wat ik eerlijk gezegd niet doe. Ik maak m misschien 1 a 2x in de week schoon ( ik fiets ~ 4 x in de week ). En tot nu toe heb ik daar nog niks aan over gehouden. Als ik ga dan zorg ik dat de camelback vol zit met het niveau wat ik nodig denk te hebben. En als ik klaar ben dan leg ik hem weer in de koelkast en kijk ik even wat er uit is gegaan.

In de handleiding staat dat je de camelback na elke rit moet schoonmaken.. Dikke doei ;)

Strava | AP | IP | AW

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Phydomir schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:43:
Qua drinken is het trouwens ook gewoon een stukje automatisme wat je in moet bouwen. Als ik alleen rij dan denk ik er eigenlijk niet eens over na om te drinken. Het is een automatisme geworden. Merk wel dat als ik in een groepje rij, ik er iets meer over moet nadenken omdat ik dan afgeleid ben door het kletsen bv
Ligt misschien ook aan de persoon. Ik drink op werk ook voldoende omdat er een fles water voor mijn neus staat, zolang ik die regelmatig vul gaat die leeg. Ben ik een dag thuis gebeurt het regelmatig dat ik eind van de ochtend of met de lunch pas bedenk dat ik niets gedronken heb :X

Vandaar dat ik ook overal hulpmiddelen moet inbouwen voor mezelf zoals 10-min alarm op de Wahoo, s'morgens beginnen met een glas drinken, etc :+

Gabriël AM5

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:50

sebasd

rijdt op espresso

Ik ben op zoek naar een georganiseerde toertocht van rond de 300km voor na de zomer (september - november). Liefst gewoon in Nederland, als het moet is (net) daarbuiten ook goed. Wel alleen asfalt, ik rijd met dunne bandjes.

Ik heb zelf eigenlijk alleen deze BRM eind augustus gevonden: https://www.randonneurs.nl/nl/event/670/BRM-300-Wemeldinge-2026. Die staat in de agenda, maar ik zou graag wat meer opties / keuze hebben.

Anders ga ik zelf wel een paar keer deze afstand rijden, maar georganiseerd is toch net wat leuker / makkelijker / weer eens een andere omgeving.

Heeft iemand nog een aanrader?

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11:31

Reginas

Queen of Core Stability

@sebasd Diekirch - Valkenswaard. Wel een stukje korter (255 kilometer), maar met de nodige hoogtemeters (1968 meter om precies te zijn, deels door de Eifel). Een echte klassieker onder de toertochten. Zie ook op Fietssport.

Let op: het is geen rondje, dus iemand die jou naar Luxemburg brengt (of combineren met een tripje die kant op) is geen overbodige luxe.

[ Voor 5% gewijzigd door Reginas op 12-05-2026 10:23 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
[...]

Wel een hoop meer gedoe om het alle keren zuiver te maken? Dat zou mij althans tegenhouden om dit te doen.
Valt mee. Drinkzak even goed omspoelen, zeepsop erin, slangetje even laten doorlopen en dan de drinkzak open leggen met een hydrofiele doek erin (baby's zijn soms best handig).

Kost me denk ik 5m. En wellicht om het jaar / 2 jaar de drinkzak vernieuwen.

Het hoeft niet voor iedereen te werken, maar voor mij persoonlijk is het echt de uitkomst van de eeuw qua drinken.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
[...]

Ik gebruik al vele jaren een platypus drinkzak tijdens wandelen en hiking. We doen er uitsluitend zuiver water in en we spoelen alleen ff uit, en eens per heel wat keren gebruik zo'n veegborsteltje door de slang. Nooit zeep in elk geval.

Zelf heb ik echter met fietsen echt niet graag een rugzakje. In een groep snap ik het overigens wel, want dan heb je alle concentratie nodig om in het wiel te blijven, met mijn soloritjes is dat nooit een probleem. Bij een sporadisch groepsritje drink ik vaak wat te weinig daardoor.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:27
Als er enkel zuiver drinkwater in een camelbak stopt kun je hem ook schoonmaken met actieve zuurstof tabletten (Steradent). (lees tabletten om kunstgebitten schoon te maken) Voordeel t.o.v. zeep is dat het geen nare smaakjes achterlaat.

• Webgnome
Ik gebruik meestal een combinatie van wite wijnazijn, beetje citroen en water. Dat werkt al een aantal jaren goed.

Strava | AP | IP | AW

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
sir_huxley schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:20:
Als er enkel zuiver drinkwater in een camelbak stopt kun je hem ook schoonmaken met actieve zuurstof tabletten (Steradent). (lees tabletten om kunstgebitten schoon te maken) Voordeel t.o.v. zeep is dat het geen nare smaakjes achterlaat.
Dit doe ik ook eens in de zoveel tijd met de mondstukken. De zak laat ik na gebruik gewoon goed drogen, ik stop dan de slang door de opening om deze open te houden.

• Stevie-P
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:08:
Ik gebruik meestal een combinatie van wite wijnazijn, beetje citroen en water. Dat werkt al een aantal jaren goed.
waarom azijn en citroen? dat lijkt me beide dezelfde functie hebben

• Webgnome
Stevie-P schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:34:
[...]

waarom azijn en citroen? dat lijkt me beide dezelfde functie hebben
Ooit ergens een keertje gelezen dat dat beter was 8)7

Strava | AP | IP | AW

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mistraller schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Ik gebruik al vele jaren een platypus drinkzak tijdens wandelen en hiking. We doen er uitsluitend zuiver water in en we spoelen alleen ff uit, en eens per heel wat keren gebruik zo'n veegborsteltje door de slang. Nooit zeep in elk geval.

Zelf heb ik echter met fietsen echt niet graag een rugzakje. In een groep snap ik het overigens wel, want dan heb je alle concentratie nodig om in het wiel te blijven, met mijn soloritjes is dat nooit een probleem. Bij een sporadisch groepsritje drink ik vaak wat te weinig daardoor.
Zal voor de wielrenner Misschien vloeken in de kerk zijn maar: een hippack. Voel je een stuk minder en je hebt je rug nog vrij.

Mbt de waterzak; zolang je er enkel water in doet loopt het redelijk los. Spoel die van mij af en toe goed met heet water en zeep om vervolgens goed te laten drogen (open op zijn kop neerzetten met een kunststof pastatang) en gaat jaren mee.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 15:27
SamFox schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:10:
[Mbr]*knip*

Dit valt onder promotie maken en is niet toegestaan. Zie onze huisregels: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/#regel-6

[/]
jammer, mar geen probleem, gelukkig waarderen de lezers het wel, toch wat duimpjes. maar regels zijn regels.

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

Reginas schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:22:
@sebasd Diekirch - Valkenswaard. Wel een stukje korter (255 kilometer), maar met de nodige hoogtemeters (1968 meter om precies te zijn, deels door de Eifel). Een echte klassieker onder de toertochten. Zie ook op Fietssport.

Let op: het is geen rondje, dus iemand die jou naar Luxemburg brengt (of combineren met een tripje die kant op) is geen overbodige luxe.
Dank je. Logistiek niet heel handig, zo'n point-to-point event, en bovendien is ie al vol zie ik op de website.. Maar bedankt voor de suggestie, wordt gewaardeerd.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

sebasd schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:11:
Ik ben op zoek naar een georganiseerde toertocht van rond de 300km voor na de zomer (september - november). Liefst gewoon in Nederland, als het moet is (net) daarbuiten ook goed. Wel alleen asfalt, ik rijd met dunne bandjes.

Ik heb zelf eigenlijk alleen deze BRM eind augustus gevonden: https://www.randonneurs.nl/nl/event/670/BRM-300-Wemeldinge-2026. Die staat in de agenda, maar ik zou graag wat meer opties / keuze hebben.

Anders ga ik zelf wel een paar keer deze afstand rijden, maar georganiseerd is toch net wat leuker / makkelijker / weer eens een andere omgeving.

Er is eind september ook nog een brm300 van rotterdam naar maastricht.

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

Polariteit schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:19:
[...]

Er is eind september ook nog een brm300 van rotterdam naar maastricht.
Die had ik ook gezien, maar een rondje heeft wel mijn sterke voorkeur, dat is logistiek een stuk makkelijker. Had ik er misschien even bij moeten zeggen. Toch bedankt :)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05 21:18
Wat zeggen de rules eigenlijk over vochtinname anders dan uit een bidon? Ik weet uit m'n hoofd dat aan de bidon sowieso eisen gesteld worden, qua maat en eventuele opdruk.

Ik heb wel zo'n vermoeden wat er over alternatieve opties geschreven staat, niet veel goeds....

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:12

McMiGHtY

- burp -

418O2 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:50:
[...]
offtopic:
Je hebt een typo in je sig
offtopic:
Bied anders ff :)

Mooie Roubiax te koop!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

sebasd schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:19:
[...]

Die had ik ook gezien, maar een rondje heeft wel mijn sterke voorkeur, dat is logistiek een stuk makkelijker. Had ik er misschien even bij moeten zeggen. Toch bedankt :)
Als je nu aankomend weekeinde wilde fietsen..

Mooie Roubiax te koop!

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

McMiGHtY schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:13:
[...]

Als je nu aankomend weekeinde wilde fietsen..
Helaas, andere plannen, en nu 300km is nog net even te vroeg. Eerst een rondje langs 11 steden tweede Pinksterdag.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
Bijzonder, Canyon heeft de nieuwe Endurace serie gelanceerd, gelijk uitverkocht. Ik begrijp niet dat de Endurace CF SLX 8 Di2 2 jaar geleden gewoon €5399 was en nu nog €4499.

Verschil van 900 euro, terwijl de fiets hetzelfde lijkt op de wielen na, ERC1600 ipv ERC1400.

[ Voor 23% gewijzigd door Strider op 12-05-2026 20:45 ]

BlaBlaBla

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

Een mooie optie(maar net wat langer) is wellicht de Borderride400: https://www.grenspalenklassieker.nl/borderride/

Wat ik vooral zie is dat de meeste toertochten in juni/juli zijn. Dan is het langer licht overdag en qua weer ook wat gunstiger over het algemeen.

Aangezien je het zelf ook al overweegt.. waarom niet zelf een mooie bestemming bepalen en daarheen fietsen en weer terug. Zo ben ik ooit op en neer gefietst naar het Atomium(250km), Radio Kootwijk met een bezoek aan mijn ouders in Limburg(320km), ronde Zeeland (300km) en een ronde IJsselmeer(260km). Wellicht een mooi doel/idee om eens te fietsen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:43:
Bijzonder, Canyon heeft de nieuwe Endurace serie gelanceerd, gelijk uitverkocht. Ik begrijp niet dat de Endurace CF SLX 8 Di2 2 jaar geleden gewoon €5399 was en nu nog €4499.

Verschil van 900 euro, terwijl de fiets hetzelfde lijkt op de wielen na, ERC1600 ipv ERC1400.
De Covid tax loopt terug

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

la_fusion schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:44:
[...]

Een mooie optie(maar net wat langer) is wellicht de Borderride400: https://www.grenspalenklassieker.nl/borderride/

Wat ik vooral zie is dat de meeste toertochten in juni/juli zijn. Dan is het langer licht overdag en qua weer ook wat gunstiger over het algemeen.

Aangezien je het zelf ook al overweegt.. waarom niet zelf een mooie bestemming bepalen en daarheen fietsen en weer terug. Zo ben ik ooit op en neer gefietst naar het Atomium(250km), Radio Kootwijk met een bezoek aan mijn ouders in Limburg(320km), ronde Zeeland (300km) en een ronde IJsselmeer(260km). Wellicht een mooi doel/idee om eens te fietsen.
Oeh, dat is wel een leuke. Helaas dit jaar te vroeg (mijn langste rit tot nu toe is 175), plus dan ben ik niet in het land, en voor volgend jaar is ie te kort op de Styrkeprøven die ik dan hoop te gaan fietsen (als alles goed blijft gaan).

Dan wordt het denk ik die BRM in Zeeland, en inderdaad verder zelf maar een paar mooie rondjes maken en fietsen. Ik heb er al wel de nodige van rond de 200 (de grens met Duitsland over, rondje Flevoland, rondje Markermeer met koffie bij mijn ouders in West-Friesland), maar ik kan vast nog wel wat meer verzinnen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

OK ik zal niet meer zeuren over Z2, net ruim 40km met een vriend gefietst en gemiddelde HR zat op de ondergrens van Z2 :+

lekker de laatste 10km nog een buitje erbij :+

Was zijn eerste rit sinds tijden pijnvrij door verkeerd afgestelde fiets en schoen plaatjes :)

Gabriël AM5

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik kom nog wel eens een slecht wegvlak tegen in mijn vrije ritten en ik gebruik nu een dummy route in de fietscomputer en breng daar POI's aan van waar ik van eerdere ritten weet wat goed te rijden is en wat niet te doen is.

Geplaatst in het fietscomputer topic: esphome in "Het grote fietscomputer topic"

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 18:14
Strider schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:43:

Ik vind de blauwe variant wel heel gaaf en compleet! Maar eerst proefrit op de scott maken.

Wel bijzonder dat ze meteen zijn uitverkocht....

• Stevie-P
  • Niet online
esphome schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:31:
Ik kom nog wel eens een slecht wegvlak tegen in mijn vrije ritten en ik gebruik nu een dummy route in de fietscomputer en breng daar POI's aan van waar ik van eerdere ritten weet wat goed te rijden is en wat niet te doen is.

Geplaatst in het fietscomputer topic: esphome in "Het grote fietscomputer topic"
Echt? Ik vind zelfs veel gravel goed op de racefiets te doen in Nederland. Maar ik rij dan ook op een stuk lagere bandendruk dan jij; 3.5bar in 30mm.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:57
Nixo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Ik vind de blauwe variant wel heel gaaf en compleet! Maar eerst proefrit op de scott maken.

Beperkte oplage maken, kijken naar populariteit (bv. "houd me op de hoogte mail") en op basis daarvan productie sturen. Dat is volgens mij wat Canyon doet om te vermijden dat er bakken met voorraad op overschot is.

• ElGreco
  • Laatst online: 09:30
Nixo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Dat doen ze expres. Om mensen die naar een Scott kijken alvast een beetje lekker te maken en de aandacht vast te houden terwijl ze eigenlijk nauwerlijks fietsen hebben.

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• Galois
  • Laatst online: 08:33

Galois

1811 - 1832

ElGreco schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:38:
[...]

Dat doen ze expres. Om mensen die naar een Scott kijken alvast een beetje lekker te maken en de aandacht vast te houden terwijl ze eigenlijk nauwerlijks fietsen hebben.
Ja, inderdaad! Wat Apple vroeger ook deed met de nieuwe iPhones: op dag 1 alles gelijk uitverkocht en een maand later het wel voor elkaar krijgen om een grote voorraad klaar te hebben staan...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vraagje aan degenen hier die wel eens een brm600 hebben gereden. Ik ga meedoen aan de brm600 vanuit Rotterdam, die met Pinksteren wordt gereden. Dit wordt mijn langste afstand die ik ooit gefietst heb, dus vind het best een spannend vooruitzicht, omdat mijn langste afstand tot nu toe 305km is geweest.

Fysiek (en ook mentaal) maak ik me er niet bijster druk om; afgelopen maanden 2x een brm300 gereden en een aantal brm200's; daarnaast ook nog erg veel korte en langere tochten in de benen de afgelopen maanden, dus dat zit wel goed denk ik.

Wat zijn nu precies de do's en don'ts voor zo'n rit als hij zo dichtbij komt? Het is namelijk nog maar 1,5 week :)

Fiets + 'bagage' op orde maken is logisch; maar zijn er nog andere slimmigheidjes die het wel/niet slagen van de rit kunnen beïnvloeden?

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

https://styrkeproven.no/styrkeproven-canceled-for-2026/?lang=en

Nou ging ik deze in 2026 toch al niet rijden, want dat is te vroeg, maar ik had hem al met potlood voor 2027 in de agenda gezet. Hopelijk komt er een oplossing en een vergunning, maar ik ga wel alvast een gelijkwaardig alternatief bedenken voor volgend jaar..

• esphome
  • Niet online
Stevie-P schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:54:
[...]
Echt? Ik vind zelfs veel gravel goed op de racefiets te doen in Nederland. Maar ik rij dan ook op een stuk lagere bandendruk dan jij; 3.5bar in 30mm.
Gravel paden rij ik ook regelmatig en die ik vind in het algemeen beter dan asfalt paden. Zandpaden rij ik ook als die in goede staat zijn. Vraagt meer techniek en vooraf zien waar je wel kunt rijden en waar niet.

Maar boomwortels die asfaltpaden zodanig vervormen dat die niet meer op normaal een te berijden zijn en je beter dan dan door de berm kunt gaan fietsen is toch een gebrek aan onderhoud aan dat fietspad.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 22:41
Polariteit schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:56:
Vraagje aan degenen hier die wel eens een brm600 hebben gereden. Ik ga meedoen aan de brm600 vanuit Rotterdam, die met Pinksteren wordt gereden. Dit wordt mijn langste afstand die ik ooit gefietst heb, dus vind het best een spannend vooruitzicht, omdat mijn langste afstand tot nu toe 305km is geweest.

Fysiek (en ook mentaal) maak ik me er niet bijster druk om; afgelopen maanden 2x een brm300 gereden en een aantal brm200's; daarnaast ook nog erg veel korte en langere tochten in de benen de afgelopen maanden, dus dat zit wel goed denk ik.

Wat zijn nu precies de do's en don'ts voor zo'n rit als hij zo dichtbij komt? Het is namelijk nog maar 1,5 week :)

Fiets + 'bagage' op orde maken is logisch; maar zijn er nog andere slimmigheidjes die het wel/niet slagen van de rit kunnen beïnvloeden?
Vantevoren bedenken of je hem in 1 rit gaat rijden, als in alleen stoppen voor eten.
Of dat je hem gewoon opknipt in 2 ritten.

Dat laatste maakt het een stuk makkelijker omdat je dan even kan uitrusten en weer lekker overdag deel 2 kan rijden.
Is natuurlijk wel afhankelijk van je snelheid of je lang kan uitrusten ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
Oja, zoals beloofd @Requiem19 heb ik Claude ook even losgelaten op mijn strava data.
Moest hem flink helpen met data etc maar uiteindelijk stukje tekst laten maken.
Hij ging soms te blind uit van data die 'hij' inlas, als in denken dat gemiddeld hr of power over een rit iets zegt wat je in de rit gedaan hebt bijvoorbeeld.
Mochten julie nog vragen voor claude hebben laat maar weten ;)

Casestudy: 14 jaar fiets-data van een Nederlandse hobbyfietser

Dataset: 6.456 ritten, 497.000 km, 17.266 uur in het zadel sinds augustus 2012. Dagelijkse fiets-streak vanaf 3 maart 2018 (dag 2.994 op 13 mei 2026). 504 fit-files diep geanalyseerd, plus complete Strava aggregaten. Gemeten in vergelijkbare context: 109 klim-tempo ritten (juli-aug, ≥10hm/km, ≥80km) over 11 jaar, 55 multi-day rit-dagen over 8 jaar.

Wat de data laat zien:

Drie ontwikkelingsfases. 2013-2017: opbouw, volume verviervoudigt van 337 naar 1.254 uur per jaar, efficiency stijgt van 1,29 naar 1,46. 2018-2020: streak begint, volume springt naar plateau van 1.450-1.660 uur per jaar (profrenner-volume), maar fysiologisch nog op middenniveau (eff 1,76-1,84 op klim-ritten). 2021-2025: vijf jaar consistent topplateau (mediaan 1,90-1,98, top per jaar 2,06-2,20). Geen daling in 2024-2025 ten opzichte van 2022-2023.

Signature-format: multi-day stage-rider profiel. In álle zes geanalyseerde meerdaagse trips daalt hartslag over de opeenvolgende dagen en stijgt efficiency — zeldzaam supercompensatie-patroon dat normaal alleen bij goed-getrainde profrenners voorkomt. Laatste dag is vaak de beste dag, ook na zware klim-etappes.

Top-prestaties verschillen per discipline. BRM600 Opaalkust 2023 had de hoogste efficiency over ultra-afstand (NP 231W bij HR 118, eff 1,96 over 622 km in 31 uur). Grenspalen Xtreme 2024 hield qua absolute intensiteit hoger niveau (NP 221W, 10% van rit-tijd boven FTP over 16 uur, eff 1,76). Borderride Gravel Xtreme 2025 had het zwaarste klim-profiel (5.838 hm in één dag, NP 214W, VI 1,33). In Vercors-vakanties zijn dagen met eff 2,01-2,20 gemeten — bovengrens van wat amateurfietsers fysiologisch halen. Geen één "beste" — verschillende disciplines, telkens topniveau.

Trainingspatroon: intuïtief polarized. In 2014 was 8% van ritten "easy" (HR<110) en 46% "hard" (HR≥140). In 2025: 47% easy, 1% hard. 4.165 woon-werk ritten gemiddelde HR 112 (waarvan 41% in echte recovery-zone). Verklaart waarom geen rustdagen geen probleem zijn: woon-werk ritten _zijn_ de actieve recovery. Wetenschappelijk solide trainingsbalans zonder coaching.

Patroon-verschuiving: ritmix verandert structureel. Aantal 200km+ ritten van 32 (2014) naar 55 (2024). Hoogtemeters per jaar verdrievoudigd: 71.000 → 192.000. Avg snelheid al 8 jaar onveranderd op 28 km/h — natuurlijk duurtempo. Wat verandert is hoeveel kilometers en hoogtemeters in dat tempo afgelegd worden, niet de snelheid zelf.

Onbeantwoorde vraag: wat veranderde tussen 2020 en 2021? Sprong van mediaan eff 1,84 naar 1,91 in klim-context is geen lineaire progressie. Volume was sinds 2018 al stabiel. Mogelijke factoren (gewicht, voeding, slaap, mentaal, gear, levensgebeurtenis) niet meetbaar in deze data.

Profiel: geen klimspecialist, geen tijd-rijder, geen sprinter. Dieselmotor die op élke duur en élk terrein zijn aerobe motor in dezelfde band houdt (NP 187-231W bij HR 114-120 op ultra-afstanden 260-622 km). Volume-fietser die door pure mileage en consistentie op semi-pro endurance-niveau is beland, met multi-day en klim-context als prestatie-activators.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h6cBxb7/post-chart1-volume-eff.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d0PjCSTg/post-chart2-vercors.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xtTRmFCX/post-chart3-multiday.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7xRDfGRn/post-chart4-intensiteit.png

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

DDX schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:08:
[...]

Vantevoren bedenken of je hem in 1 rit gaat rijden, als in alleen stoppen voor eten.
Of dat je hem gewoon opknipt in 2 ritten.

Dat laatste maakt het een stuk makkelijker omdat je dan even kan uitrusten en weer lekker overdag deel 2 kan rijden.
Is natuurlijk wel afhankelijk van je snelheid of je lang kan uitrusten ;)
Tnx, daar had ik idd ook al aan gedacht. Ik ben van plan m op te knippen in tweeen :) ik ben zeker niet de snelste, maar verwacht wel een paar uurtjes slaap te kunnen pakken :)

• DDX
Dat maakt het al stuk makkelijk
Zeg ik, wilt niet zeggen dat voor iedereen opgaat, je lichaam kan op dag 2 ook gewoon zeggen nee geen zin.
Zorg iig dat je genoeg kleding mee hebt want weer kan omslaan, maar dat heb je al gemerkt bij 300's.
En een backup plan in je achterhoofd kan ook handig zijn of juist weer niet want dan ga je daar misschien teveel aan denken.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:28
Grappig, net als @DDX bezig geweest met Claude.
Niet met zoveel rit data, maar met mijn zadelpositie. (hoe simpel...)
Uitgangspositie was de bikefit uit 2023 op een Cube Agree 2023, advies op papier en een nieuw Specialized Phenom zadel.
Nu een Agree uit 2025 en een Specialized S-Works Phenom (carbon) zadel.

Data kwam uit ritten met:
1. Cube Agree (2x 12) + Specialized zadel
2. Cube Nuroad Race (2x12) + Ryet zadel
3. Cube Nuroad_pro (2x11) + TACX + Ryet zadel

Ik weet wat ik voel en hoe bepaalde spiergroepen heten, dus om Claude niet teveel te helpen heb ik de bikefit niet benoemt en ben gaan testen hoe de AI het oppakt.
Met Sonnet 4.6 viel dat nogal tegen... voor en achter werd omgedraaid en omlaag en omhoog was ook een issue.
Opus 4.7 pakte het beter op, helaas koste dat wel een dag aan credits voor een "simpele" vraag.

Na een goeie ~12 dagen, ~250km aan pingpongen, 888x de maten van dingen doorgeven, tig keer vragen of dingen wel echt kloppen en 1000x excuses over verkeerd advies.... gaat het de goeie richting op.
Maar een bikefit is sneller, levert je minder spierpijn en frustratie op....

Was het leuk om te doen? Ja
Heb ik er wat aan gehad? Moah....
Zou ik het iemand adviseren die minder kennis heeft en een bikefit mist... Nee

Conclusie.... :)
Met mijn kennis en bijsturen kwam de Ai tot op 1cm van de bikefit (niet echt speciaal)
Helaas was het zonder bijsturen en bizar veel keren meten niet gelukt.
Ai is leuk, maar helaas...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Polariteit schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:56:

Je knipt hem op, je moet dan bedenken:

1) Ga ik op de bonnefooi kijken of ik ergens kan overnachten?

2) Boek ik vooraf een hotel/b&b/blokhut? En kan ik daar inchecken zonder problemen? (sleutelkluisje? 24h receptie?)

3) Wat neem ik mee?

Je kan ook even de routecheck van de organisator checken voor foto's

https://www.strava.com/activities/18457855921

De GPX staat online, check die zelf op punten waar je zaken kunt bijvullen, en overnachtingsmogelijkheden en ontbijtopties. Aan de foto's te zien is het een mooie route.

Vergeet geen zonnebrand mee te nemen,maar zeker niet een extra laagje. Als je vermoeid bent, krijg je het vaak een beetje kouder dan normaal.

Zorg dat je je verlichting in orde hebt, in Duitsland mag je geen knipperend lampje hebben achter, en vergeet vooral niet te genieten :)

Mooie Roubiax te koop!

• ElGreco
McMiGHtY schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:39:
[...]

2) Boek ik vooraf een hotel/b&b/blokhut? En kan ik daar inchecken zonder problemen? (sleutelkluisje? 24h receptie?)

3) Wat neem ik mee?

De GPX staat online, check die zelf op punten waar je zaken kunt bijvullen, en overnachtingsmogelijkheden en ontbijtopties. Aan de foto's te zien is het een mooie route.

Vergeet geen zonnebrand mee te nemen,maar zeker niet een extra laagje. Als je vermoeid bent, krijg je het vaak een beetje kouder dan normaal.

Zorg dat je je verlichting in orde hebt, in Duitsland mag je geen knipperend lampje hebben achter, en vergeet vooral niet te genieten :)
600km en het woord genieten in gebruik nemen. Loco.

waar zijn de foto’s?

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

DDX schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:24:
Dat maakt het al stuk makkelijk
Zeg ik, wilt niet zeggen dat voor iedereen opgaat, je lichaam kan op dag 2 ook gewoon zeggen nee geen zin.
Zorg iig dat je genoeg kleding mee hebt want weer kan omslaan, maar dat heb je al gemerkt bij 300's.
En een backup plan in je achterhoofd kan ook handig zijn of juist weer niet want dan ga je daar misschien teveel aan denken.
McMiGHtY schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:39:
[...]

3) Wat neem ik mee?

Tnx beiden :)

Overnachting is inmiddels geboekt, geeft me 'een doel' om het zo maar even te zeggen voor de eerste pak hem beet 320km :)

Qua kleding neem ik de full package mee, k houd rekening met warm/koud/nat/droog. Heb geen zin in een DNF door verkeerde kleding :)

GPX had ik inderdaad online al gezien, ben al druk bezig om er waypoints in te zetten.

Volgens mij kennen ze in Duitsland niet zoiets als openbare watertappunten toch? Zoals je in Nederland hebt?

Hoe pakken jullie het aan qua rust in de week vooraf? Absolute rust, en geen seconde meer op de fiets zitten bijvoorbeeld? Of alleen korte ritjes waar je amper moe van wordt? Of Of Of...

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14
Oef ging net goed vanmiddag tijdens rondje fietsen. Kwam door een klein dorpje heen en er kwam een meisje van een jaar of 8 op volle vaart achter een huis met geparkeerde bus ervoor de weg op rennen zonder ook maar te kijken. Gelukkig fietste ik midden op de weg en niet helemaal rechts. Moest als nog vol uitwijken. Ik heb mazzel gehad maar zij nog veel meer dat ik geen auto was.

Begin wel weer redelijk in te komen nu 5 week weer aan het fietsen en lukt weer om rondjes te doen boven de 30 gemiddeld en rond de 60 a 70km te doen. Ga meestal weg met het idee om een rondje van 40 a 50km te doen en neem dus geen eten mee, maar wordt altijd langer }> dus toch maar eten meenemen. Limiterende factor zijn alsnog mijn thoriac outlet klachten(niet fiets gerelateerd) maar eten zal zeker nuttig zijn voor herstel.

Nadeel van fietsen in noordoost groningen is dat er amper waterpunten zijn.

• Mistraller
Polariteit schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:00:
[...]

[...]

Tnx beiden :)

Overnachting is inmiddels geboekt, geeft me 'een doel' om het zo maar even te zeggen voor de eerste pak hem beet 320km :)

Qua kleding neem ik de full package mee, k houd rekening met warm/koud/nat/droog. Heb geen zin in een DNF door verkeerde kleding :)

GPX had ik inderdaad online al gezien, ben al druk bezig om er waypoints in te zetten.

Volgens mij kennen ze in Duitsland niet zoiets als openbare watertappunten toch? Zoals je in Nederland hebt?

Hoe pakken jullie het aan qua rust in de week vooraf? Absolute rust, en geen seconde meer op de fiets zitten bijvoorbeeld? Of alleen korte ritjes waar je amper moe van wordt? Of Of Of...
Ik lees driftig mee.... ik wil binnenkort ook een 600K gaan doen. (Rondje Nederland)

Ik denk dat ik die week vooraf wel ga fietsen, maar rustig aan. Maar vooral heel veel slaap pakken!

---------------

• ElGreco
Samoht93 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:38:
Oef ging net goed vanmiddag tijdens rondje fietsen. Kwam door een klein dorpje heen en er kwam een meisje van een jaar of 8 op volle vaart achter een huis met geparkeerde bus ervoor de weg op rennen zonder ook maar te kijken. Gelukkig fietste ik midden op de weg en niet helemaal rechts. Moest als nog vol uitwijken. Ik heb mazzel gehad maar zij nog veel meer dat ik geen auto was.

Begin wel weer redelijk in te komen nu 5 week weer aan het fietsen en lukt weer om rondjes te doen boven de 30 gemiddeld en rond de 60 a 70km te doen. Ga meestal weg met het idee om een rondje van 40 a 50km te doen en neem dus geen eten mee, maar wordt altijd langer }> dus toch maar eten meenemen. Limiterende factor zijn alsnog mijn thoriac outlet klachten(niet fiets gerelateerd) maar eten zal zeker nuttig zijn voor herstel.

Nadeel van fietsen in noordoost groningen is dat er amper waterpunten zijn.
Rondje van 60-70km met 30 gemiddeld. Dat is iets meer dan 2 uur. Dat red je toch wel met 2 bidons, al dan niet met bidons van 750ml?

Mijn ervaring met buitengebieden is dat je altijd ergens aan kan kloppen voor een beetje water bij een boerderij of woning, als de nood echt hoog is. Of bij onweer om te schuilen.

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 15-05-2026 08:42 ]

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14
Meestal 1 bidon mee van 750ml als het weer zoals gisteren is, als het wat zonniger is dan 2 mee. Maar als de rondjes wat langer worden ~100km dan is het wel fijn als je onderweg water kan tappen.

• DDX
Meeste brms die ik heb gereden komen langs tankstations/mcdonalds ed dus genoeg opties.
En ander begraafplaats die je vast ook wel tegenkomt ?
Kom niet zo heel vaak in Duitsland dus geen idee hoe het daar is met waterkraantjes.
[/quote]
Benen lekker op spanning zetten, dus de vrijdag lekker op de fiets naar de start 8)

• ElGreco
Samoht93 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:37:
Meestal 1 bidon mee van 750ml als het weer zoals gisteren is, als het wat zonniger is dan 2 mee. Maar als de rondjes wat langer worden ~100km dan is het wel fijn als je onderweg water kan tappen.
2 bidons van 1 liter :)

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:33
[...]

[...]

Via drinkwaterkaart.nl vond ik https://refillambassadors.com/ en kwam ik op https://refill-deutschland.de/ ik heb er een paar bekeken in en in de buurt van Düsseldorf en het lijkt erop dat ze hier alleen waterpunten in gebouwen hebben. Maar misschien weet iemand die daar wel eens in Duitsland fietser er meer over

[ Voor 30% gewijzigd door AMD1800 op 15-05-2026 11:08 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb voor zondag de volgende route in elkaar gefrobelt aan de hand van de suggesties hier en verdere zoektocht op Komoot, iemand nog tips/commentaar?

https://www.strava.com/routes/3490279446864445218

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Water tappen in Duitsland: zoek naar Kneipp Tretbecken. Dit zijn ondiepe bassins waar je doorheen kunt wandelen, maar daar zijn ook vrijwel altijd watertappunten bij. Ook lekker om even af te koelen op een warme dag. Pro-tip: neem zo’n mini microvezel handdoekje mee om je voeten te drogen na een Kneipp bad.

Helaas heb ik nog geen landelijk overzicht gevonden, maar als je zoekt per regio (Eifel, Zwarte Woud etc.) kun je vaak wel wat vinden.

En anders begraafplaatsen, zoals @DDX regelmatig aanhaalt.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:46:
[...]

Meeste brms die ik heb gereden komen langs tankstations/mcdonalds ed dus genoeg opties.
Kom niet zo heel vaak in Duitsland dus geen idee hoe het daar is met waterkraantjes.
[/quote]

[...]

Benen lekker op spanning zetten, dus de vrijdag lekker op de fiets naar de start 8)
Je kan ook gewoon morgen pas op de fiets naar de start komen toch?

Mooie Roubiax te koop!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Reginas schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:18:
Water tappen in Duitsland: zoek naar Kneipp Tretbecken. Dit zijn ondiepe bassins waar je doorheen kunt wandelen, maar daar zijn ook vrijwel altijd watertappunten bij. Ook lekker om even af te koelen op een warme dag. Pro-tip: neem zo’n mini microvezel handdoekje mee om je voeten te drogen na een Kneipp bad.

Helaas heb ik nog geen landelijk overzicht gevonden, maar als je zoekt per regio (Eifel, Zwarte Woud etc.) kun je vaak wel wat vinden.

Paar bekeken via Google Maps.. maar ik zie op de foto's "Kein trinkwasser" of kraantjes van bedenkelijke status

Mooie Roubiax te koop!

• DDX
McMiGHtY schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:00:
[...]

Je kan ook gewoon morgen pas op de fiets naar de start komen toch?
Ja kan, hangt natuurlijk beetje af waar je huis woont.
Als een 600 in Limburg start gat ik daar niet pas zaterdagochtend heen ;)

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28
McMiGHtY schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:03:
[...]

Paar bekeken via Google Maps.. maar ik zie op de foto's "Kein trinkwasser" of kraantjes van bedenkelijke status
Toch maar een rietje meenemen...

https://www.decathlon.nl/p/drinkrietje-met-filter/349281/m8827672

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

.....

Wel een beetje mee uitkijken. Ik heb dit eens in België gedaan, dat was letterlijk grondwater (nu met stukjes!). Toen maar ergens aangebeld, want was verder niets open oid.

Si vis pacem, para bellum

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@guapper 65gram dat is netjes en nuttig om bij je te hebben!

Gabriël AM5

• DDX
Gewoon bij een huis vragen is ook goede optie ja, ook wel eens gedaan in Frankrijk.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mistraller schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 02:06:
[...]

Ik lees driftig mee.... ik wil binnenkort ook een 600K gaan doen. (Rondje Nederland)

Ik denk dat ik die week vooraf wel ga fietsen, maar rustig aan. Maar vooral heel veel slaap pakken!
Is een rondje Nederland niet een veelvoud van 600km :p

Goed punt van dat slaap pakken!
DDX schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:46:
[...]

[/quote]

[...]

Oh ja ben me bewust van de mogelikkheden bijntankstations hoor, voordeel van watertappunten is letterlijk 'vullen en wegwezen' :)

Ik ga gewoon op ochtend van vertek naar de start fietsen, is nog geen 15km :)

Eerder dit jaar de volgende dag na de brm van Lemmer ook naar huis gefietst (180km). Toen ik daarna niet helemaal dood thuiskwam had ik wel heel sterk het gevoel dat een 600 ook wel gaat lukken :)

Tnx. Deze kneippunten ken ik idd wel, maar idd zoals hiervoor al gezeg: degenen die ik altijd tegenkom zijn geen drinkwater.

• esphome
  • Niet online
Polariteit schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:55:

Tnx. Deze kneippunten ken ik idd wel, maar idd zoals hiervoor al gezeg: degenen die ik altijd tegenkom zijn geen drinkwater.
Aufgrund der chemischen Zusammensetzung des Thermalwassers muss dieses juristisch als Arzneimittel betrachtet werden und darf laut Arzneimittelgesetz demnach nur noch unter Aufsicht abgegeben werden. Als Alternative zu den zeitweiligen Überlegungen, die Thermalwasserbrunnen nach den Rekonstruktionsarbeiten an der Rotunde nicht wieder in Betrieb zu nehmen, wurden an beiden Trinkbrunnen der Kaiserquelle „Kein Trinkwasser“-Hinweisschilder angebracht.
Omdat geneeskrachtig water niet zonder toezicht mag worden gedronken staat/hangt er een bordje bij dat het geen drinkwater is.

Ik heb het ooit gedronken in Aachen Elisenbrunnen (toen het nog mocht) en het water is overigens meer dan 40 graden warmen en ook niet lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door esphome op 15-05-2026 23:47 ]

• Mistraller
Polariteit schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:55:
[...]

Is een rondje Nederland niet een veelvoud van 600km :p

Goed punt van dat slaap pakken!

[...]
https://www.komoot.com/nl...ederland-600-km-in-36-uur

---------------

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Even mezelf quoten. Ik heb toevallig enkele keren het geluk gehad dat bij een Kneipp Tretbecken ook een drinkwaterpunt aanwezig was. Afgaande op jullie aanvullingen is dit zeker niet de standaard. Dit was overigens gewoon koel water en geen warmwaterbron zoals bijv. de Elisenbrunnen bij Aken.

Wees hier dus alert op bij het plannen van je route, om teleurstellingen te vermijden. Neemt natuurlijk niet weg dat een voetenbadje in een Tretbecken wel heel verfrissend kan zijn tijdens je rit, zeker als je voeten wat gezwollen zijn na een aantal uren in het zadel. :)

Ik heb wel nog deze app gevonden: Refill. Schijnbaar staan daar drinkwaterpunten voor heel Europa op en kun je het overzicht zelf aanvullen. Ik heb hier zelf (nog) geen ervaring mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Reginas op 16-05-2026 12:44 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Let erop dat je hier een heleboel kruip-door-sluip-door stukjes hebt, en in Friesland een aantal pontjes (op 5km route)

Mooie Roubiax te koop!

• AMD1800

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik weet niet wat het is met mij en regen maar vanmogen stond ik om 8u in de deuropening...begint het te regenen :+

Gelukkig een kort en vrij lokaal buitje maar alsnog alles vies :| maargoed het is wat het is want moest toch wat kilometers maken (voor mijn doen). Vandaag eens niet gelet op Z2 dus dat werd standaard Z3 en naar het einde gewoon Z4 en wat sprintjes/klimmetjes op tempo gedaan om te kijken hoe de benen dat vonden icm de afstand (112km) en dat ging eigenlijk prima :)

Vandaag vol verwondering naar enkele van onze wielergenoten gekeken die lekker in hun eigen wereld zaten, soms was het echt niet fraai om die acties te zien :X
Groeten was weer om te huilen, denk dat het een magere 30% was.
En de verbazing van de dag voor mij was dat het mogelijk is 24,3km te fietsen op zaterdagochtend in de randstad voor ik de eerste wielrennen tegenkwam *O* Nog nooit in deze buurt gebeurd dat het zolang duurde :+
Lekker Hollands ritje met spetters, wind, zon en wolken en als kers op de taart in de laatste paar KM bijna van de fiets gereden worden door een opgefokte automobilist die vol gast van de weg af het fietspad wilde oversteken maar zich niet bedacht had dat er fietsers rijden (op zaterdagochtend naast een voetbal vereniging.....). Gelukkig zag ik hem wel relatief op tijd dus beide vol in de ankers. De mensen achter me schrokken er meer van dan ikzelf ds wat zegt dat :X

Gabriël AM5

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 21:43

FFW

Ik begroet tegenliggers ook niet. Ik vind het al raar om vreemden te begroeten en helemaal als ze ook nog in een flits voorbij rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door FFW op 16-05-2026 21:39 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05 19:34
Bij de echte Kneipp paden staat overigens het advies om de voeten niet af te drogen. Sokken aan en gaan. De reden weet ik (niet) meer.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:54
Vanmorgen 100 km gefietst in de randstad en schat het groet percentage toch wel in op zo'n 50%.

Zelfs een zeer enthousiaste wielrenner die een dikke (y) opstak terwijl ik tegen de wind in aan het trappen was en hij relaxt wind mee mij tegemoet kwam. Ik was helemaal verbaasd.

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Ik had vandaag ook nog een pareltje: ik fietste mijn betere wederhelft tegemoet, die nogal een pittige laatste 20 km had. Zwaaien, kushandjes, aanmoedigingen…

Naar de verkeerde man bleek. Hij kon er wel hartelijk om lachen. Ik denk dat ik vandaag heb gecompenseerd voor alle niet-zwaaiers.

• esphome
  • Niet online
AMD1800 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:24:
[...]

Je moet op twee plekken met de bus op de Afsluitdijk
Ik wist niet dat je op de Afsluitdijk daar in de bus tegen bergen die kennelijk liggen kun oprijden. ;)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 21:53

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Afgelopen 3 dagen in de Ardennen gefietst. Het was niet warm, maar wel heerlijk gefietst. Donderdag tijdens het fietsen nog wat buitjes op onze kop gekregen. Toch lekker de Redoute in het zonnetje op kunnen fietsen.

Gister een hele mooie route rondom Durbuy gefietst. Helaas wel wat moeten inkorten vanwege naderend onweer en een ontzettend donkere lucht.

Vanmorgen de Muur van Hoei beklommen. Wederom een fantastische route! Over een oude spoorlijn richting Hoei, vervolgens de Mur op. Daar hadden ze echter net het asfalt eraf geschraapt. De iconische Huy letters waren niet te zien. Tot overmaat van ramp reed ik aan het begin van het steile stuk lek. Stoppen is dan natuurlijk niet echt mogelijk dus ik ben doorgefietst tot aan de grote weg (voorbij het pretparkje). De inmiddels nauwelijks meer aanwezige sealant dichtte niet. Dan maar pluggen. Een plug was te weinig, dus twee pluggen in m'n achterband gestoken en opgepompt tot 5 bar. Uiteindelijk nog heerlijk lekvrij doorgefietst.

Nu weer thuis

If it aint fixed, it's broken.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:19
Ik fiets al al ruim 10 jaar op de racefiets en nu ook sinds 3 jaar op de gravelbike. Het organiseren van groepsritten via WhatsApp blijft vaak lastig. Polls, afhakers, om 8:30 uur nog discussie of het nu wel of niet doorgaat door regen. Iedereen kent het mogelijk wel.

Aangezien ik als Financial steeds vaker AI (Claude, ChatGPT) inzet om analyses te maken, rapporten in Power BI te bouwen etc. kwam ik op het idee om in m'n vrije tijd wat te gaan knutselen. Ik ben daarom zelf een platform aan het bouwen om bovenstaand "probleem" makkelijker te maken — GrupettoRide. Web-app draait al even (grupettoride.cc) en sinds een kleine week staat de Android-versie in Google Play als closed testing.

Concreet zoek ik: binnen 14 dagen minimaal 12 unieke Android-testers die de app opt-in doen, installeren, openen en idealiter een paar dagen blijven gebruiken. Het is een Google Play-vereiste om uit de testfase te kunnen.

Wat het inhoudt:
  • Klikken op de opt-in link (5 min)
  • App installeren via Play Store
  • Paar keer openen, eventueel een rit aanmaken, chatten, groepspagina aanvragen etc.
  • Eerlijke feedback achteraf, ook over bugs en ergernissen
Wat je terugkrijgt:
  • Vroege toegang tot een Nederlands platform voor groepsritten
  • Directe lijn met de maker (mij), feedback gaat direct in de app
  • Eeuwige dank en early adopter status
Full disclosure over prijzen: voor individuele fietsers is en blijft de app gratis. Eventueel betaalde tiers zijn voor wielerclubs met meer functies. Tijdens de beta sowieso alles gratis.

Voor de tweakers: Ik heb een prototype gebouwd in Claude, een React frontend op Lovable.dev met Supabase backend, gehost op Netlify. Android-versie via TWA / Capacitor wrapper. Ook nieuwsgierig of er hier ervaring is met die stack.

Eén ding voor de transparantie: de Strava-koppeling werkt momenteel alleen voor mijn eigen testaccount. Strava zet nieuwe apps standaard in "Single Player Mode" en je moet door hun verificatie-proces om dit op te schalen, daar zit ik op te wachten. Mocht iemand hier ervaring hebben met dat Strava verificatie-proces (hoe lang, hoe streng, tips) dan hoor ik dat graag.

Aanmelden: stuur me een DM met het Gmail-adres dat aan je Android-telefoon gekoppeld is. Ik stuur je dan de opt-in link en korte instructies.

Voor iOS-gebruikers, de web-app op grupettoride.cc werkt al wel via je browser, de iOS-app komt mogelijk later (ik heb namelijk geen MacBook of Mac Mini in mijn bezit). Vanuit de browser kan de web-app op het beginscherm worden gezet zodat je een soort van app ervaring krijgt (pushberichten zijn dan helaas niet mogelijk wat wel in de Android app zit).

Alle feedback en testers zijn welkom!

• ElGreco
lochtejans schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:06:
Ik fiets al al ruim 10 jaar op de racefiets en nu ook sinds 3 jaar op de gravelbike. Het organiseren van groepsritten via WhatsApp blijft vaak lastig. Polls, afhakers, om 8:30 uur nog discussie of het nu wel of niet doorgaat door regen. Iedereen kent het mogelijk wel.

Aangezien ik als Financial steeds vaker AI (Claude, ChatGPT) inzet om analyses te maken, rapporten in Power BI te bouwen etc. kwam ik op het idee om in m'n vrije tijd wat te gaan knutselen. Ik ben daarom zelf een platform aan het bouwen om bovenstaand "probleem" makkelijker te maken — GrupettoRide. Web-app draait al even (grupettoride.cc) en sinds een kleine week staat de Android-versie in Google Play als closed testing.

Concreet zoek ik: binnen 14 dagen minimaal 12 unieke Android-testers die de app opt-in doen, installeren, openen en idealiter een paar dagen blijven gebruiken. Het is een Google Play-vereiste om uit de testfase te kunnen.

Wat het inhoudt:
  • Klikken op de opt-in link (5 min)
  • App installeren via Play Store
  • Paar keer openen, eventueel een rit aanmaken, chatten, groepspagina aanvragen etc.
  • Eerlijke feedback achteraf, ook over bugs en ergernissen
Wat je terugkrijgt:
  • Vroege toegang tot een Nederlands platform voor groepsritten
  • Directe lijn met de maker (mij), feedback gaat direct in de app
  • Eeuwige dank en early adopter status
Full disclosure over prijzen: voor individuele fietsers is en blijft de app gratis. Eventueel betaalde tiers zijn voor wielerclubs met meer functies. Tijdens de beta sowieso alles gratis.

Voor de tweakers: Ik heb een prototype gebouwd in Claude, een React frontend op Lovable.dev met Supabase backend, gehost op Netlify. Android-versie via TWA / Capacitor wrapper. Ook nieuwsgierig of er hier ervaring is met die stack.

Eén ding voor de transparantie: de Strava-koppeling werkt momenteel alleen voor mijn eigen testaccount. Strava zet nieuwe apps standaard in "Single Player Mode" en je moet door hun verificatie-proces om dit op te schalen, daar zit ik op te wachten. Mocht iemand hier ervaring hebben met dat Strava verificatie-proces (hoe lang, hoe streng, tips) dan hoor ik dat graag.

Aanmelden: stuur me een DM met het Gmail-adres dat aan je Android-telefoon gekoppeld is. Ik stuur je dan de opt-in link en korte instructies.

Voor iOS-gebruikers, de web-app op grupettoride.cc werkt al wel via je browser, de iOS-app komt mogelijk later (ik heb namelijk geen MacBook of Mac Mini in mijn bezit). Vanuit de browser kan de web-app op het beginscherm worden gezet zodat je een soort van app ervaring krijgt (pushberichten zijn dan helaas niet mogelijk wat wel in de Android app zit).

Alle feedback en testers zijn welkom!
Benieuwd of het aanslaat! Afhakers blijven Sjaken vaak. Het zit in de karakter.

Join.cc is ook ooit begonnen als een groepsritten app voordat het opgekocht werd door Jim en co. In heel regio NH boven het Noordzee Kanaal was er welgeteld een gebruiker die er iets mee deed.

We zijn nu wel 8 jaar verder. Misschien zijn mensen er nu wel klaar voor.

Strava is een kwestie van je pitch doen met een test omgeving waar ze kunnen kijken en dan wachten. Bij mij duurde het 4 dagen oid vanaf het moment dat ik het verzoek ingediend had.

• lochtejans
ElGreco schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:18:
[...]

Benieuwd of het aanslaat! Afhakers blijven Sjaken vaak. Het zit in de karakter.

Join.cc is ook ooit begonnen als een groepsritten app voordat het opgekocht werd door Jim en co. In heel regio NH boven het Noordzee Kanaal was er welgeteld een gebruiker die er iets mee deed.

We zijn nu wel 8 jaar verder. Misschien zijn mensen er nu wel klaar voor.

Strava is een kwestie van je pitch doen met een test omgeving waar ze kunnen kijken en dan wachten. Bij mij duurde het 4 dagen oid vanaf het moment dat ik het verzoek ingediend had.
Nooit geweten van Join.cc

Het valt en staat inderdaad met voldoende gebruikers! Een grote uitdaging! Met de groepspagina's hoop ik de woensdagavond en zondagmorgen groepjes te bereiken waarbij binnen de groep ook een GPX route database kan worden opgebouwd.

• DDX
ElGreco schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:18:
[...]
Ja eerste rit daarvan was toen met Niki Terpstra nog beste opkomst bij kopje bloemendaal.
Had het toen geen andere naam trouwens ?

Ik heb het in begin toen ook tijdje geprobeerd maar echt van de grond kwam het niet.
Paar jaar geleden was er ook nog andere app die het geprobeerd heeft. (toen ook gepromoot via grenspalenklassiekers/Bram Tankink)
edit: dat was(/is) Cyql : https://cyql.app/

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 16-05-2026 22:45 ]

• ElGreco
DDX schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:24:
[...]

Ja eerste rit daarvan was toen met Niki Terpstra nog beste opkomst bij kopje bloemendaal.
Had het toen geen andere naam trouwens ?

Ik heb het in begin toen ook tijdje geprobeerd maar echt van de grond kwam het niet.
Paar jaar geleden was er ook nog andere app die het geprobeerd heeft. (toen ook gepromoot via grenspalenklassiekers/Bram Tankink)
edit: dat was(/is) Cyql : https://cyql.app/
De .cc is pas later gekomen, toen het een trainingsapp werd. Daarvoor bestond de app simpel als Join

• DDX
ElGreco schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 23:01:
[...]

De .cc is pas later gekomen, toen het een trainingsapp werd. Daarvoor bestond de app simpel als Join
Even teruggezocht, begon als CycleWE:

https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=75308

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit dus, daar was ik bij :+

Was dat dus ooit de voorganger van Join?

Bizarre rit was dat zeg, deed hij even een oproepje op nationale TV, kwam er een paar honderd man opdagen. Hadden ze snel nog even wat motards geregeld om de boel een beetje netjes te houden maar wat werd er asociaal gereden zeg! Zeker omdat iedereen natuurlijk even moest laten zien hoe hard ze wel niet konden fietsen :X

Rit was overigens 23-07-2015 :p

Gabriël AM5

• Mistraller
McMiGHtY schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:04:
[...]

Let erop dat je hier een heleboel kruip-door-sluip-door stukjes hebt, en in Friesland een aantal pontjes (op 5km route)
Ik ben nog met de analyse bezig met tijden, maar de probleemgevallen zitten feitelijk vooral heel dicht bij huis (eerste pont in de ochtend pas 7u (Pannerden) en de laatste (Tiel) vroeg in de avond. )
In friesland zijn het volgens komoot met name beweegbare bruggen. Overigens heb ik niet exact de route op komoot maar die van Ride-a-round, heb die nog niet over elkaar gelegd. Lastige stukjes is geen probleem zolang ik maar niet in tijdnood kom. Daar heb ik sowieso een hekel aan.
AMD1800 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:24:
[...]

Je moet op twee plekken met de bus op de Afsluitdijk
Ik know. Ik zou hem ook liever CW rijden, maar de bus rijd van Den Oever in 1 ruk naar de overkant om dan pas op de terugweg tussenstops te maken zodat je de dijk kunt fietsen. Zo uit mijn hoofd heb ik 1:15 om onnodige wachttijd te vermijden dus dat moet lukken over 27km. Dus CCW it is. Ik zit in Friesland net iets over de helft dus daar komt een overnachting ergens. Nog even iets vinden.

---------------

• AMD1800
@Mistraller dan hoop ik dat je de wind niet vol tegen hebt, als die hard waait. Heb zelf nog nooit op de Afsluitdijk gefietst, maar ik gok dat je niet veel hebt om je achter te verschuilen.

Wat die pondjes betreft: het zou kunnen dat je bij die pondjes met cash moet betalen. Dus, wat muntgeld meenemen is wellicht een goed idee. Heb letterlijk een vrouw eens weggestuurd zien worden naar de pinautomaat omdat ze alleen pinpas bij haar had.

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:12
AMD1800 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 07:37:
@Mistraller dan hoop ik dat je de wind niet vol tegen hebt, als die hard waait. Heb zelf nog nooit op de Afsluitdijk gefietst, maar ik gok dat je niet veel hebt om je achter te verschuilen.

Wat die pondjes betreft: het zou kunnen dat je bij die pondjes met cash moet betalen. Dus, wat muntgeld meenemen is wellicht een goed idee. Heb letterlijk een vrouw eens weggestuurd zien worden naar de pinautomaat omdat ze alleen pinpas bij haar had.
En letterlijk muntjes is ook een goede tip. Ik had altijd alleen briefje van 50euro mee in geval van nood (naast pinpas). Wordt ook niet gewaardeerd, had geluk op pont met veel autos, dus de beste man had wel wisselgeld nadat halve pont geweest was 😅

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

5 euro briefjes zijn vaak ook geen probleem, stuk prettiger voor ze dan €50 briefjes :p

Ik heb het ook wel eens gehad in the middle of nowhere dat ik bij de pont aankwam en alleen cash terwijl ik juist van ter voren gechecked had of ik er kon pinnen, wat kon volgens de website van de gemeente maar in het echt dus niet :(

Gelukkig een vriendelijk echtpaar die het voor wilde schieten want anders ook 20min terug rijden :(

Sindsdien wat briefgeld in de pouch.

Gabriël AM5

• Frenz64
  • Laatst online: 17-05 21:18
Echt, serieus, pondjes? En ik maar denken dat hardslag het dieptepunt was, oh nee, dieptepund

• wibblemoo
  • Laatst online: 11:07
Gelukkig hoef je de pont niet met pondjes te betalen.

• AMD1800
@wibblemoo Mij lijkt dat juist wel handig, dan raak je snel overtollige kilo's kwijt :-)

• lochtejans
Interessant om dit topic te lezen. Hopelijk is er ruim 10 jaar later wel animo voor ook in combinatie met gravel/social rides.

Maar eerst heb ik nog een aantal Android testers nodig. Vanuit daar zien we wel waar het schip strandt :)

• esphome
  • Niet online
Ik rij met latex in vaste vorm in mijn buitenbanden, Het ventiel daarvan heeft geen schroefdraad en omdat de vorm van velg halfrond is bij het ventiel, kon ik die goed afsluiten. O-ringen of kraanleertjes lieten altijd een ruimte vrij om water of troep in de naaf zou kunnen lopen, dit omdat het ventielgat groter is dan het ventiel.

Nu eindelijk een goede oplossing gevonden en dat is in de vorm van een schuimslang die ook gebruikt worden om het geluid te dempen van de kabels als die in een framebuis lopen.

Van de buis slang knip ik een stukje af en knip die dan in zodat er in midden twee inkepingen ontstaan. Zo sluit die dan ook goed aan op ronding van de velg. Omdat de passing van het gat krap is doe ik een druppel afwasmiddel aan de vinger en wat water en smeer dat op het ventiel. Ik kan daarna het schuimstukje er gemakkelijk opschuiven. Nog een extra stukje knippen en die kan dan in het bandenreparatie doosje in het zadeltasje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In6pFXemgPG2xxGkdWzbvKE59Ec=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6strBJesfCX7vOfy3tnWSwCv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_efbbML1BS94xnR4UX46gyrZno=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/31qgMGX98jdj8bnVRiIVmwny.jpg?f=user_large

• Mistraller
AMD1800 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 07:37:

Wat die pondtjes betreft: het zou kunnen dat je bij die pondtjes met cash moet betalen. Dus, wat muntgeld meenemen is wellicht een goed idee. Heb letterlijk een vrouw eens weggestuurd zien worden naar de pinautomaat omdat ze alleen pinpas bij haar had.
Ik heb altijd een euro of 5 aan muntjes, ook handig als je een kaarsje wilt aansteken in een kapel, nood toiletstopje etc ;)
En een briefje van 20 achter phone is ook standaard. Pontjes heb ik sowieso best geregeld hier. Mooi rustpunt, mits ie niet net voor je neus wegvaart, bij sommige zoals die in Tiel duurt het dan echt heel lang.
De wind dat is inderdaad een ding, maar je kunt hem gewoon niet handig richting Friesland rijden nu.
Als ik DDX mag geloven waait het in de regio NH gewoon toch altijd, dus ik ga niet uit van windstil weer.
Maar ja je zult net zien; bereid je alles voor met een verwachte windrichting, blijkt het ineens 180 graden gedraaid te zijn. Als het op de dijk echt tegenzit dan is het gewoon wachten op de volgende bus.
Ik ga de rit niet in 2 richtingen voorbereiden in elk geval. Als het echt bar en boos blijkt te zijn kan ik ook nog cancellen, dan kost het me hooguit de kosten van een overnachting. Mis ik de laatste veer in Tiel dan is er ook geen man overboord, daar is met een beetje omrijden ook een brug. (Wordt alleen de cirkel minder mooi dus even GPS uit...)

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 17-05-2026 22:13 ]

---------------

• Mistraller
@esphome spaaknippels zijn ook niet waterdicht. Voor de rest; tape gebruiken. Foam degradeert in de zon; kan niet tegen UV.

---------------

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001

Flipmo

OMG !!

lochtejans schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Interessant om dit topic te lezen. Hopelijk is er ruim 10 jaar later wel animo voor ook in combinatie met gravel/social rides.

Maar eerst heb ik nog een aantal Android testers nodig. Vanuit daar zien we wel waar het schip strandt :)
Met de fietsclub gebruiken we de Cycl app, eigenlijk alleen de basis functies.
Het hele marktplaats gedoe, strava segmenten etc gebruiken we niet.
eigenlijk alleen aanmelden voor een rit, in A, B of C groep (kan je zelf aanmaken)
en via die app kan je ook de route makkelijk in je garmin / wahoo laden.

Cycl gaat naar betaalde abbo's voor clubs in 2027. Was altijd altijd gratis voor NTFU clubs.
NTFU is nu zelf ook bezig om een app voor clubritten te bouwen.
Waarschijnlijk stappen we straks over naar die app.
(zit daar ook in de test groep)

Ter info ;)

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Flipmo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Cycl gaat naar betaalde abbo's voor clubs in 2027. Was altijd altijd gratis voor NTFU clubs.
NTFU is nu zelf ook bezig om een app voor clubritten te bouwen.
Waarschijnlijk stappen we straks over naar die app.
(zit daar ook in de test groep)

Ter info ;)
Nooo… daar word ik niet blij van. Bij onze club gebruiken we de marktplaats en de Strava-segmenten ook niet, maar wel het gedeelte voor nieuwsbrieven. Daarnaast telt de club zo’n 14 afdelingen (nog los van de snelheidsgroepen per afdeling) door het land en lukt het op deze manier om de kalender overzichtelijk te houden. Ik ben een tevreden gebruiker van Cyql.

Hiervoor hebben we 2 andere apps gehad (onder andere Teamy), maar dat werd uiteindelijk ook een betaalde app voor eindgebruikers en miste de mogelijkheid om de afdelingen en nieuwsbrieven te koppelen.

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001

Flipmo

OMG !!

Reginas schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:01:
[...]

Nooo… daar word ik niet blij van. Bij onze club gebruiken we de marktplaats en de Strava-segmenten ook niet, maar wel het gedeelte voor nieuwsbrieven. Daarnaast telt de club zo’n 14 afdelingen (nog los van de snelheidsgroepen per afdeling) door het land en lukt het op deze manier om de kalender overzichtelijk te houden. Ik ben een tevreden gebruiker van Cyql.

Hiervoor hebben we 2 andere apps gehad (onder andere Teamy), maar dat werd uiteindelijk ook een betaalde app voor eindgebruikers en miste de mogelijkheid om de afdelingen en nieuwsbrieven te koppelen.
Nieuwsbrieven hebben we ook geprobeerd, maar gebruiken we eigenlijk te weinig voor ons kleine clubje.
Kan me voorstellen dat het wel handig kan zijn.
Misschien dat de NTFU het er ook in gaat bouwen.
Wat we wel veel gebruiken is de GPX bibliotheek. Daar hebben we inmiddels 500 routes in staan.
Als een lid eens wat wil fietsen en geen inspiratie heeft, dan trek je daar zo route uit.

Als jullie club aangesloten is bij de NTFU, waar ik wel vanuit ga.
Dan misschien iemand zich laten aanmelden voor de denkgroep..
Laatst een enquete uit gegaan van NTFU, wat je graag in de app wil zien enzo.

https://www.ntfu.nl/onze-diensten/verenigingen/cyql-app/ntfu-beeindigt-samenwerking-met-cyql

[ Voor 7% gewijzigd door Flipmo op 18-05-2026 10:10 ]

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:35:
@esphome spaaknippels zijn ook niet waterdicht. Voor de rest; tape gebruiken. Foam degradeert in de zon; kan niet tegen UV.
Gewoon kit, "als ge t nie mir wit"...

• Mistraller
Kluus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:20:
[...]

Gewoon kit, "als ge t nie mir wit"...
Dat telt alleen in Brabant :+

Maar dan zou je dus ook pur in je band kunnen doen _O-

---------------

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:01

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mistraller schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:08:
[...]

Ik heb altijd een euro of 5 aan muntjes, ook handig als je een kaarsje wilt aansteken in een kapel
Ik woon niet in Limburg (tenminste neem aan dat dit over het prachtige Limburg gaat) maar kan mij niet voorstellen dat je tijdens het fietsen een kaarsje gaat branden? Hoe vaak komt zoiets dan voor?

Do { Ping } while ( LOL )

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Shadow_Agent schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:50:
[...]

Ik woon niet in Limburg (tenminste neem aan dat dit over het prachtige Limburg gaat) maar kan mij niet voorstellen dat je tijdens het fietsen een kaarsje gaat branden? Hoe vaak komt zoiets dan voor?
Of Brabant! ;) Overigens hebben wij eens gedaan voor een fietsmaatje die op dat moment in zeer zwaar weer was beland.

• la_fusion
Mistraller schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Pur is ook vloeibaar zoals sealant tot het uit de spuitbus komt :+

Gisteren vanuit Ieper terug naar regio Breda gefietst, prima te doen over het algemeen door een aantal grote steden(Gent, Antwerpen en een paar kleinere) over voornamelijk snelfietspaden. Die zijn in Belgie echter alsnog wat anders ingericht dan in Nederland. Waar je in Nederland eigenlijk overal voorrang hebt, is dat in Belgie meestal andersom en ook zijn ze niet overal van dezelfde kwaliteit.

• la_fusion

Toevallig zag ik dit weekend de Grammont313 voorbij komen en moest aan je bericht denken. Niet in Nederland maar wel georganiseerd 300+ km en eind zomer. Meer info op www.grammont313.be

• Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:28:
[...]

bekant (bijna) goed

"kekte d'r dur" -> dan pur

"als ge 't nie mir wit" -> kit
8)
Pagina: 1 ... 722 723 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).