Mijn garmin stuurt een sms naar mijn vrouw bij een crash.GWBoes schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:44:
Als de aanrijding/ongeluk hard genoeg is dat je zelf niet meer aanspreekbaar bent is de kans aanwezig dat de telefoon in je achterzak ook niet meer aanspreekbaar is. Nu geeft m'n Garmin ook nog noodinformatie als ik het goed heb maar dat is voor veel mensen geen logische plek om te zoeken.
Toch maar een geplastificeerd papiertje in de zadeltas.
De tip die ik daarbij kan geven.... annuleer deze niet voor je zeker weet dat je OK bent. Bij mijn laatste crash heb ik deze ook geannuleerd voor ik zelf opgestaan was.. (ook weleens per ongeluk niet geannuleerd met achteraanbellen etc tot gevolg.. daarom dus...) maar ik was er toch niet best aan toe (gebroken sleutelbeen en zwaar gekneusde ribben. Ik ben toen zelf met fiets en al uit het bos kunnen komen (MTB) en ben toen opgepikt, langs de openbare weg. Maar de grens tussen als nog knockout gaan en opstaan was vrij dunnetjes in dit geval. Dus liever nog een keer onterecht een sms, dan de hele functie teniet doen omdat je het noodbericht annuleerd en alsnog knock gaat
:strip_exif()/f/image/HyBt6JaYyDxJDym6xFT9QqHP.jpg?f=fotoalbum_large)