Het grote Bikepacking Topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Welkom in het 1ste deel van het "Het grote Bikepacking Topic" hier op GoT.

Deel hier je vragen, reisverslagen, fiets set-up, paklijst, eten, routes, slaapkit, toolkit, tips etc.
Alles waar maar ervaring mee of vraag naar is. (Ik ga niet random lijsten opsommen zonder dat iemand het daadwerkelijk gebruikt heeft).

Tips en zaken die je in de topicstart zou willen zien, stuur een DM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b04owsXYF59bZKH3jqtCfLdH1ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqXEuwqhgby0K0Lqt3X36abL.jpg?f=fotoalbum_large

Links

Reisverslagen:

Pimorez reisverslag naar de Pyreneeën 2022
verstappen33 reisverslag van The Ride 2024
Reginas reisverslag naar Wolf (DE) 2024

Paklijsten

MrFortune's paklijst
Pimorez's paklijst

Verblijf:

Verblijf Vrienden op de fiets
Verblijf warmshowers
https://www.natuurkampeerterreinen.nl
https://www.logerenbijdeboswachter.nl/natuurkampeerterreinen

Handige hebbe dingen:

Compacte schoenen

Skinners sokken/schoenen
https://www.wildling.shoes/en/products/nebula-grey-rw

Overige sites:

bikepacking.com
Fiets mee in de trein binnen Europa

[ Voor 41% gewijzigd door mhr-zip op 19-06-2024 09:22 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-04 23:05
Eindelijk! net optijd, volgende week begin ik aan mijn eerste bikepacking trip naar Skagen in Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:29
Tof! Ik ga in augustus van Wenen naar het Balatonmeer fietsen, eerste meerdaagse fietstocht. Dit is via eurovelo 6 dus ik verwacht goed terrein. Naar Balaton is een eigen route, daar kan wel wat verrassing in zitten.

Wat nu lastig in te schatten is, is wat redelijke dagafstanden zijn met bepakking. We doen 85 op dag 1 en 2 en dachten dag 3 dan met 125km klaar te zijn. Dat blijkt alleen met zo’n 1000 hoogtemeters te zijn, dus waarschijnlijk plakken we er een overnachting achteraan om dan met de lunch op dag 4 aan te komen. Die hoogtemeters met bagage vind ik dus lastig in te schatten.

Hebben de meer ervaren bikepackers hier nog tips in? Realistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05 18:30
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:13:
Tof! Ik ga in augustus van Wenen naar het Balatonmeer fietsen, eerste meerdaagse fietstocht. Dit is via eurovelo 6 dus ik verwacht goed terrein. Naar Balaton is een eigen route, daar kan wel wat verrassing in zitten.

Wat nu lastig in te schatten is, is wat redelijke dagafstanden zijn met bepakking. We doen 85 op dag 1 en 2 en dachten dag 3 dan met 125km klaar te zijn. Dat blijkt alleen met zo’n 1000 hoogtemeters te zijn, dus waarschijnlijk plakken we er een overnachting achteraan om dan met de lunch op dag 4 aan te komen. Die hoogtemeters met bagage vind ik dus lastig in te schatten.

Zijn het echt klimmen met die 1000hm? Of is het vals plat of percentages tot 3-4%?

Als het steile hellingen zijn die je echt moet klimmen dan kost je dat extra tijd en moeite.

Zijn het lichtere percentages dan kost het vooral veel tijd omdat je minder snel fietst.

Probeer dus in te schatten hoelang je erover doet en hoeveel uur je op de fiets wilt gaan zitten.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:34
Ah een apart topic voor bikepacken!

Ik ben in augustus van plan om naar Zweden te fietsen. Een kennis van mij heeft daar appartementen.

Doel is om daar in ongeveer 10 dagen heen te fietsen via Denemarken. Daar een paar dagen of weekje te verblijven. Om dan met een kortere route, de nachtboot Gothenborg - Kiel, weer terug te fietsen.

Hopen op een beetje goed weer. Kijk er in ieder geval al wel naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
Horen routes hier ook thuis ? #justAsking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
PaulC schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:40:
Horen routes hier ook thuis ? #justAsking
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:13:

Ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent en wat je allemaal op een dag wil doen.

Ik probeer meestal 100-125km per dag te hanteren. Een rustige dag is dan 90km, een gemiddelde dag is dan tegen de 140km en een wat langer dag is dan 150-160km. Ik ben dan heel de dag aan het fietsen en maak 's avonds eventueel een wandelingetje naar het eten toe. Het is echt afhankelijk van waar ik een overnachting kan vinden.

Overigens heb ik vooraf aan de tocht ook veel dagtochten van 100-150km gereden. Als je dat nog nooit gedaan hebt, weet je dat je wat minder optimistisch moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:43
als je 20 km per uur gemiddeld rijd tijdens bike backing inclusief hoogtemeters, ben je ook met 1000 hm en 120 km wel na een uur of 6 klaar toch? Of overschat ik nou heel erg t tempo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
Ik heb zelf het volgende plan voor in de vakantie (medio augustus).

Route: Big Circle van NL (https://www.komoot.com/co...ederland-600-km-in-36-uur) Route zal iets aangepast worden ivm start/finish locatie in Hengelo en mogelijke overnachtings plekken, maar dat scheelt maar 10-15km.

Plan om het in 3 etappes te doen van +/- 200km per dag (vr-za-zo).

Vertrek dagelijks 8:00-8:30, aankomst bestemming +/- 17:30.
Dit geeft mij de mogelijkheid om tussendoor een keer te stoppen voor een lunch etc.
Daarnaast heb ik de avond vrij om even op te frissen en een hapje te eten in de stad/dorp waar ik verblijf.

Verblijf zal in een goedkoop hotel/pension of AirBnB zijn,

1e overnachting zal in Friesland zijn, mogelijk regio Bolsward (200-210km punt).
2e overnachting zal ergens onder Utrecht zijn, dan heb ik er 400-430km op zitten.

De 3e etappe is dan gewoon naar huis fietsen, resterende afstand +/- 200km.

De trip zal redelijk last minute uitgevoerd worden ivm het weer, ik probeer een "droog" weekend te plannen.

Qua bagage kan ik een zadeltas lenen van een clubgenoot, hierin past 1 setje kleding + reserve setje fietskleren + wat sportreepjes, poedertjes en klein materiaal. Niet heel groot, maar wil ook niet al teveel meenemen.

Gezien ik een droog weekend wil pakken verwacht ik hier ook wel genoeg aan te hebben, een setje normale kleren is wel fijn als je s'avonds nog ergens een restaurantje/terrasje wil pakken.

Ontbijt kan ik misschien bij de accomodatie krijgen of anders haal ik s'avonds wat bij de supermarkt.
Lunch scoren bij een winkel/restaurantje/tankstation etc..
En avondeten gewoon bij een restaurantje/terrasje.

Qua fietsuren zit ik op ongeveer 7-8 uur per dag, genoeg tijd voor een lunchstop, en s'avonds mooi tijd voor herstel en een beetje rondkijken.

Verwachting is rond 17:00 op zondag weer thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:25
@rinslll heeft die ronde volgens mij recent nog gedaan (of eentje die er flink op lijkt).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Klopt, ik weet niet precies meer wie, maar het leek mij ook wel een gave uitdaging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
dfbt schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:41:
als je 20 km per uur gemiddeld rijd tijdens bike backing inclusief hoogtemeters, ben je ook met 1000 hm en 120 km wel na een uur of 6 klaar toch? Of overschat ik nou heel erg t tempo?
verstappen33 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:27:
[...]

Zijn het echt klimmen met die 1000hm? Of is het vals plat of percentages tot 3-4%?

Als het steile hellingen zijn die je echt moet klimmen dan kost je dat extra tijd en moeite.

Zijn het lichtere percentages dan kost het vooral veel tijd omdat je minder snel fietst.

Probeer dus in te schatten hoelang je erover doet en hoeveel uur je op de fiets wilt gaan zitten.
Nee voornamelijk vals plat inderdaad, maar de twee onbekende factoren zijn hoe dat fietst met 2 dagen in de benen én met een 5/6/7kg bagage? Nog niet gewogen wat er allemaal mee gaat.

Ik fiets regelmatig 100/150km in het weekend maar dan op één dag. Misschien goed om dat gewoon eens za én zo te gaan doen of zelfs vrij/za/zo en kijken hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:10:
[...]

[...]

Nee voornamelijk vals plat inderdaad, maar de twee onbekende factoren zijn hoe dat fietst met 2 dagen in de benen én met een 5/6/7kg bagage? Nog niet gewogen wat er allemaal mee gaat.

Ik fiets regelmatig 100/150km in het weekend maar dan op één dag. Misschien goed om dat gewoon eens za én zo te gaan doen of zelfs vrij/za/zo en kijken hoe dat is.
Dat kun je inderdaad een keer in het weekend uitproberen.
Mijn ervaring is dat je vooral op je tempo moet letten, fiets gewoon rustig in je duurzone wat je lang vol kunt houden.. Ook al is dat maar 23-24km/u. En blijven eten, je hoeft je niet volledig op sportvoeding te werpen, maar neem wat boterhammen mee voor onderweg of plan een extra stop om even wat te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:26
Ja goed topic dit. :) Tot 10 jaar geleden regelmatig bikepacking gedaan (of heette het toen nog gewoon fietsvakantie?), rondje Belgie, rondje Eiffel, max een week allemaal. Limburg-Lourdes was de grootste tocht met eigenlijk het doel naar Santiago De Compostella te fietsen, maar een hartaanval van mijn reisgenoot deed dat de das om. Die tocht afmaken van Lourdes naar Santiago begint wel weer te kriebelen.

Nu met mijn nieuwe Bianchi Impulso Allroad is er weer een fiets in huis die dat zou kunnen. Dit jaar een paar korte overnighters gepland, ook 1 met de oudste dochter van 10, volgend jaar een of 2 langere tochten en dan wil ik eind 2025 of begin 2026 naar Santiago rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik ben nog op zoek naar inspiratie voor deze zomer, dus dit topic is erg welkom.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:20
Gaaf topic dit!
Vorig jaar Annecy -> Zurich gedaan. Heen met de bus van Cycletours en terug met de nachttrein. Prachtige week vakantie geweest!
Voor dit jaar zit ik een beetje in twijfel. De data zijn ongeveer vast en zijn vanaf 5 augustus en dan maximaal 2 weken. Ik wil heel graag gaan fietsen in Noorwegen, maar vliegen met de fiets en bepakking vindt ik spannend.
Daarom ook aan het kijken voor iets anders; met de bus naar Slovenië en dan met de trein terug. Of weer vanuit Annecy en dan 2 weken ongeveer of... Er is zoveel mogelijk...

Als er iemand toevallig in het weekend van 5 augustus naar Noorwegen rijdt en een plekje over heeft, hoor ik het graag! of ca 16 augustus terug, dan ook...
Hetzelfde geldt voor de omgeving van Bled (Slovenië) of Villach/Klagenfurt (Oostenrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
verstappen33 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:41:
Ik heb zelf het volgende plan voor in de vakantie (medio augustus).

Route: Big Circle van NL (https://www.komoot.com/co...ederland-600-km-in-36-uur) Route zal iets aangepast worden ivm start/finish locatie in Hengelo en mogelijke overnachtings plekken, maar dat scheelt maar 10-15km.

Plan om het in 3 etappes te doen van +/- 200km per dag (vr-za-zo).

Vertrek dagelijks 8:00-8:30, aankomst bestemming +/- 17:30.
Dit geeft mij de mogelijkheid om tussendoor een keer te stoppen voor een lunch etc.
Daarnaast heb ik de avond vrij om even op te frissen en een hapje te eten in de stad/dorp waar ik verblijf.

Verblijf zal in een goedkoop hotel/pension of AirBnB zijn,

1e overnachting zal in Friesland zijn, mogelijk regio Bolsward (200-210km punt).
2e overnachting zal ergens onder Utrecht zijn, dan heb ik er 400-430km op zitten.

De 3e etappe is dan gewoon naar huis fietsen, resterende afstand +/- 200km.

De trip zal redelijk last minute uitgevoerd worden ivm het weer, ik probeer een "droog" weekend te plannen.

Qua bagage kan ik een zadeltas lenen van een clubgenoot, hierin past 1 setje kleding + reserve setje fietskleren + wat sportreepjes, poedertjes en klein materiaal. Niet heel groot, maar wil ook niet al teveel meenemen.

Gezien ik een droog weekend wil pakken verwacht ik hier ook wel genoeg aan te hebben, een setje normale kleren is wel fijn als je s'avonds nog ergens een restaurantje/terrasje wil pakken.

Ontbijt kan ik misschien bij de accomodatie krijgen of anders haal ik s'avonds wat bij de supermarkt.
Lunch scoren bij een winkel/restaurantje/tankstation etc..
En avondeten gewoon bij een restaurantje/terrasje.

Qua fietsuren zit ik op ongeveer 7-8 uur per dag, genoeg tijd voor een lunchstop, en s'avonds mooi tijd voor herstel en een beetje rondkijken.

Verwachting is rond 17:00 op zondag weer thuis.
toon volledige bericht
Ik weet niet welke zadeltas jij kunt lenen, maar met mijn ortlieb seatpack is het echt een ramp om er tussendoor spulletjes uit te pakken.

Bij mijn ortlieb is het echt zaak om alles echt goed te proppen, zodat er nergens gaten ontstaan. Doe je dat niet, gaat de tas doorhangen en komt de tas uiteindelijk op je wiel. Als je er spullen uitpakt, dan verzakt het altijd wel een beetje en daarmee ontstaat risico op doorbangen. Dingetje om in overweging te nemen dus.

Overigens heb ik voor m'n ortlieb de fixing strap. Scheelt een hoop in doorhangen.

Ik zou eerder overwegen om spulletjes die je nodig hebt tijdens het fietsen in een frametas te stoppen. Desnoods stop je het in je shirt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:33

DDX

Trip die ik vorig jaar heb gemaakt naar zuid Frankrijk via Vogezen, Jura en Alpen :

DDX in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
1600km/19 duizend hm's in 6 dagen

En in 2019 waar ik de Alpen niet meenam :

DDX in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
1250km/14duizend hm's in 4 dagen

[ Voor 54% gewijzigd door DDX op 19-06-2024 10:05 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:46
Leuk topic! Zelf best wat ritten gedaan de afgelopen jaren (ATC3, french divide, highland trail 550 o.a.)

Zit mometeel al een tijdje met een knie blessure, dus de lange ritten stan even op pauze.

Wat nog op de lange termijn planning staat in de northcape 4000, die lijkt me nog erg gaaf om een keer te fietsen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Gelijk allemaal een inspiratie linkje er bij doen van je rit destijds O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
hoi1234 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Ik weet niet welke zadeltas jij kunt lenen, maar met mijn ortlieb seatpack is het echt een ramp om er tussendoor spulletjes uit te pakken.

Bij mijn ortlieb is het echt zaak om alles echt goed te proppen, zodat er nergens gaten ontstaan. Doe je dat niet, gaat de tas doorhangen en komt de tas uiteindelijk op je wiel. Als je er spullen uitpakt, dan verzakt het altijd wel een beetje en daarmee ontstaat risico op doorbangen. Dingetje om in overweging te nemen dus.

Overigens heb ik voor m'n ortlieb de fixing strap. Scheelt een hoop in doorhangen.

Ik zou eerder overwegen om spulletjes die je nodig hebt tijdens het fietsen in een frametas te stoppen. Desnoods stop je het in je shirt.
Klopt, de zadeltas (geen idee welk merk) wil ik alleen spullen in stoppen die ik na het fietsen nodig heb..
De reepjes, poedertjes etc. voor die dag stop ik wel in mijn achterzak van mijn shirt.
En qua kleding is het hopelijk alleen een korte broek en 2 t-shirtjes,ondergoed/sokken + een wielersetje en een paar schoenen. Hopelijk past dat wel in die tas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:19

Reginas

Queen of Core Stability

verstappen33 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:58:
[...]

En qua kleding is het hopelijk alleen een korte broek en 2 t-shirtjes,ondergoed/sokken + een wielersetje en een paar schoenen. Hopelijk past dat wel in die tas.
Tip: pak kleding (en evt. voeding als je werkt met een eetplan) in per dag in een ziplock of diepvrieszakje en druk de lucht eruit. Het zal je verbazen hoeveel je dan meekrijgt in een seatpack.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 16:54
Ik ga laatste weekend van Juli de green divide fietsen met mijn vriendin en twee anderen. Hotels zijn geboekt (we beginnen makkelijk ;)).

Nu nog hopen op goed weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:08
yeehaw schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:12:
Ik ga laatste weekend van Juli de green divide fietsen met mijn vriendin en twee anderen. Hotels zijn geboekt (we beginnen makkelijk ;)).

Nu nog hopen op goed weer :)
Lijkt mij ook een mooie (eerste) meerdaagse tocht. Hoeveel overnachtingen heb je gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:37
Ik ben ook op een plan aan het broeden om in september te bikepacken. Ik zou dan de trein nemen naar een locatie (ik dacht naar Dijon en van daaruit via de Vogezen terug naar België). Ik word wel wat afgeschrikt als ik de voorwaarden lees;

Eurostar

tussen België, Frankrijk, Nederland en Duitsland

Vouwfietsen en fietsen in een beschermhoes van max. 135 x 85 x 30 cm (met beide wielen gedemonteerd) mag je gratis meenemen als ze in de bagageruimte worden geplaatst. Die ruimte bevindt zich aan het uiteinde van de rijtuigen. Wegens beperkte plaats worden niet-opgevouwen of niet-gedemonteerde fietsen niet aanvaard aan boord van Thalys.

In Frankrijk moet alle bagage (dus ook je fiets) die je in de bagageafdeling plaatst voorzien zijn van een label met je naam en zitplaatsnummer. Labels zijn gratis te verkrijgen in je vertrekstation.

Zijn er ook andere mogelijkheden om zo ergens te geraken, bepaalde bussen bv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Beide wielen eruit en huishoudfolie om je fiets/wielen wikkelen is een oplossing.
Er zijn trouwens tgv's met fietsplekken (en thalys zou er inmiddels (of is dat alweer uitgesteld) ook)

FlixBus is ook een manier, heeft fietsrekken op de bussen.

Of trein naar Duitsland/Zwitersland en dan de grens over richting Vogezen ?

[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 19-06-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
DDX schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:34:
Beide wielen eruit en huishoudfolie om je fiets/wielen wikkelen is een oplossing.
Er zijn trouwens tgv's met fietsplekken (en thalys zou er inmiddels (of is dat alweer uitgesteld) ook)

FlixBus is ook een manier, heeft fietsrekken op de bussen.

Of trein naar Duitsland/Zwitersland en dan de grens over richting Vogezen ?
Aja die laatste had ik nog niet bekeken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Begrijp uit je verhaal dat je uit Belgie komt, misschien idee om naar Lille te reizen en dan de Ouigo te nemen ?

https://www.ouigo.com/faq...on-velo-non-demonte-50373

Maar info over welke tgv je nou wel/niet je fiets kan meenmen is erg onduidelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 19-06-2024 11:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:20
Ter inspiratie; Annecy --> Zurich: Hoogtepunt was de afdaling richting Kandersteg! Wat een natuur!

Dag 1: https://www.strava.com/activities/9588526623
Dag 2: https://www.strava.com/activities/9594252916
Dag 3: https://www.strava.com/activities/9599974714
Dag 4: https://www.strava.com/activities/9606281688 en https://www.strava.com/activities/9608842949
Dag 5: https://www.strava.com/activities/9613109909
Dag 6: https://www.strava.com/activities/9619919358
Dag 7: https://www.strava.com/activities/9626163020

Ooit ook bikepacking de Geul gedaan met een omrit de eifel in: Leuke rit voor een weekend. Zelf ooit helemaal uitgepland met komoot en toen gaan rijden. De Eifel met al zijn gravelpaden leent zich uitstekend voor een weekendje bikepacken!
Dag 1: https://www.strava.com/activities/7505721595
Dag 2: https://www.strava.com/activities/7510063014
Dag 3: https://www.strava.com/activities/7516217923
Dag 4: https://www.strava.com/activities/7522865367

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX

DDX

Afgelopen weekend ook bikepacking tripje gedaan.
Vrijdag vanuit huis naar Cadzand gefietst, zaterdag naar Vaals en zondag weer terug naar huis.

933km :
https://www.strava.com/activities/11652764842
https://www.strava.com/activities/11660750133
https://www.strava.com/activities/11668212242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-03 11:56
Ik ga aankomende week mijn eerste bikepacking tour door de Ardenne doen! Enorm veel zin in en ben denk ik (hoop ik) goed voorbereid. Het enige wat ik nog wil voorbereiden is de slaapplek.

Hoe gemakkelijk is het om op de bonnefooi te fietsen naar een camping zonder reservering om daar vervolgens te overnachten? Of moet je echt van te voren reserveren?

En ik weet dat het niet mag, en ik ben het ook niet van plan om te doen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hierin: hebben jullie wel eens wild gekampeerd in de Ardenne (of belgie in het algemeen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
RobinR schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:27:
Hoe gemakkelijk is het om op de bonnefooi te fietsen naar een camping zonder reservering om daar vervolgens te overnachten? Of moet je echt van te voren reserveren?
Als je naar een kleinere camping gaat (dus niet een park met alleen maar huisjes/woonwagens...) lukt het eigenlijk altijd. Laatst ben ik in het hemelvaartsweekend op de bonnefooi gegaan. Campings volgeboekt natuurlijk, maar toch kreeg ik ergens nog een plukje gras.
En ik weet dat het niet mag, en ik ben het ook niet van plan om te doen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hierin: hebben jullie wel eens wild gekampeerd in de Ardenne (of belgie in het algemeen)?
Er zijn in België diverse bivakzones waar je legaal mag "wildkamperen". Geen ervaring mee.
In de Eifel heb je diverse plekken van Trekking Eifel die je kan reserveren. Je hebt dan midden in het bos een houten platform waar je je tent mag neerzetten, een composttoilet, en verder niks. Heb ik één keer gedaan, was erg mooi. Je moet wel ver van te voren boeken want ze zijn populair.
In Frankrijk mag je bijna overal legaal "bivakkeren". Één keertje toen de lokale camping vol was tentje neergezet aan de rand van een meer en geen problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In mijn ervaring is er voor een bescheiden tentje altijd wel plek, al is het niet altijd het meest pittoreske plekje. Tenzij je echt een ultieme hork als campingeigenaar treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

samo

yo/wassup

Wat adviseren jullie?

Het lijkt me wel erg leuk om langere fietstochten te gaan maken, en dan is meerdaags ook een goede optie. Nu zat ik naar tassen te kijken. Voor schoenen, wat kleding en een toilettas.

Nu zat ik bijvoorbeeld te kijken naar een RESTRAP SADDLE BAG, omdat deze een drybag in een holster is. Nu heb je daar 2 opties: 8L en 14L. Ik zou naar de 8 neigen, omdat het wat compacter is. Het risico van een halfvolle 14L is dat het gaat wiebelen. Linkje: 8L, 14L

Of bijvoorbeeld een Deuter Vabezon SB16 lijkt makkelijker in te rollen.

Dus aan de ene kant wil ik voldoende potentiele ruimte hebben, aan de andere kant moet het niet onnodig zwaar worden. Dus is 8L een beetje voldoende of is 14 of 16L wel aan te raden?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Ik heb de toppeak backloader 10 liter, tevreden mee zover. Je zou eens kunnen kijken want ik heb het idee dat de grotere varianten alleen een grotere drybag hebben. Die kun je als je klein pakt dus net zo klein maken als een 10 liter variant - denk ik.

Wellicht dat anderen dit kunnen bevestigen. Decathlon heeft tegenwoordig ook een zadeltas viel me op.

Wat betreft wiebelen zou je dit nog kunnen overwegen: https://www.futurumshop.nl/topeak-backloader-wishbone.phtml

Verder gewoon zware dingen zo dicht mogelijk tegen je zadel pakken of in een tas op een andere plek. Ik ervaar dat zwaaien niet of niet storend om zo'n wishbone te nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 19-06-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 13:24

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik ga aankomende week mijn eerste bikepacking tour door de Ardenne doen! Enorm veel zin in en ben denk ik (hoop ik) goed voorbereid. Het enige wat ik nog wil voorbereiden is de slaapplek.

Veel recepties van campings zijn gesloten rond 18:00. Hoe doen jullie het dan als je later bent en langer wil doorfietsen?

Strava | Webdesign

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

tweakraiser schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Veel recepties van campings zijn gesloten rond 18:00. Hoe doen jullie het dan als je later bent en langer wil doorfietsen?
Vaak staat er bij een receptie wel een telefoonnummer dat buiten openingstijd te gebruiken is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06

Voor België ivm kamperen kan deze nuttig zijn :
https://welcometomygarden.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
@samo 8L is wel echt heel weinig. Voor een tandenborstel, t-shirt en korte broek misschien genoeg, maar als je je ook 's avonds nog een beetje warm wil kunnen kleden is het al snel te weinig. Je wil niet in de problemen komen als het weer onverwacht tegenvalt.
(Echte) schoenen nemen heel veel ruimte in en zijn onhandig in een zadeltas in te pakken. In zo'n tadeltas wil je vooral dingen die je goed kan proppen (kleren) omdat hij anders niet in vorm blijft.
Ik heb die Decathlon zadeltas. Voor een zadeltas relatief zwaar, maar (als je hem niet te vol vult) behoorlijk stabiel. Qua schoenen neem ik vaak sandalen mee, die ik dan met twee bandjes onder de zadeltas bind. Dat vind ik handiger dan erin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

bonzz.netninja

Niente baffi

Net terug van 3 dagen fietsen in belgie (380km). Van hotel naar b&b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHyKfNPoiGGrx0lvyJGMTvS2dlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/clzhOZSRTAQPtR7GKCKp5Ml2.png?f=fotoalbum_large

Mijn tassen zijn van decathlon en zijn echt super. Mega stabiel en ruim (15 liter max). Meer dan genoeg voor een paar dagen op pad. Slingert helemaal niet en erg praktisch en degelijk. Mooie alu clipjes en mooi afgewerkt. Ik zou iedereen deze tassen aanraden. Zitten ook veel mooier en stabieler dan vrienden met bijv, een agu of giant tas.
Voor 6 tientjes ben je helemaal het mannetje

https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-323959?mc=8579468
https://www.decathlon.nl/...r/_/R-p-323978?mc=8579464

Ik had 1 lange broek (dun, wandelbroek, decathlon), 1 tshirt, 1 pullover, tandenborstel, gewone sneaker schoenen, sokken, 1 extra fietsbroek, gereedschap, bandjes, regenjasje en wat los grut mee.

Ik had nog ruimte over in de tas

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 19-06-2024 14:27 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik zou iedereen een tailfin (aeropack) aanraden, die slingert echt niet en kan je kan even snel wat eruit halen zonder dat je hele pakstrategie moet doen.
En kwa schoenen zoals in de openingspost staat : https://skinners.cc/en/skinners-comfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
DDX schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:23:
Ik zou iedereen een tailfin (aeropack) aanraden, die slingert echt niet en kan je kan even snel wat eruit halen zonder dat je hele pakstrategie moet doen.
Of de budgetvriendelijker optie: een Ortlieb Quick Rack, eventueel in combinatie met een Minoura Davos steekas met schroefgaten als je frame geen mounts heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
GoEV6 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Lijkt mij ook een mooie (eerste) meerdaagse tocht. Hoeveel overnachtingen heb je gepland?
Twee overnachtingen. We gaan met de trein naar Naarden-Bussem en dan fietsen we:

Dag 1: 120km naar Driel
Dag 2: 105km van Driel naar Ermelo
Dag 3: 90km van Ermelo naar Zwolle.

We hadden hem eigenlijk andersom gepland van Zwolle naar Bussum (Dan konden we in Bussum nog kiezen of we door fietsten naar huis of toch de trein pakte), maar toen zagen we dat er behoorlijk wat eenrichtingsverkeer in zat. Dus hebben we nu toch maar de oorspronkelijke richting aangehouden.

In theorie kan het in twee dagen, dat heb ik een aantal influencers zien doen op YouTube :+ , maar dan ben je vrij gesloopt en heb je weinig tijd om te genieten. En de mensen met wie ik ga hebben nog nooit (veel) meer dan 100km op 1 dag gefietst. Dus we doen het gewoon iets relaxter en dan kunnen we rustig foto's maken en uitgebreid lunchen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
En kwa schoenen zoals in de openingspost staat : https://skinners.cc/en/skinners-comfort
Prachtig die carbon Tailfin.. maar die prijzen brrr .. durf ik thuis niet te vragen :).
Die "schoenen" zijn nieuw voor mij, super uitvinding wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Cloclo100 op 19-06-2024 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:11

McMiGHtY

- burp -

Pak je de alu..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

yeehaw schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:52:
[...]

In theorie kan het in twee dagen, dat heb ik een aantal influencers zien doen op YouTube :+ , maar dan ben je vrij gesloopt en heb je weinig tijd om te genieten.
Kan ook prima in 1 dag hoor en ik heb er ook van genoten. (en vrij laat vertrokken zelfs)

https://www.strava.com/activities/5497989796

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 19-06-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Toch nog stevig aan de prijs.. maar goed dan reis je wel in stijl :). Eerst maar eens mijn trips plannen en dan wss impulsief die carbon Tailfin kopen, ik ken mijn eigen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
DDX schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:59:
[...]

Kan ook prima in 1 dag hoor en ik heb er ook van genoten. (en vrij laat vertrokken zelfs)

https://www.strava.com/activities/5497989796
Ik ging er ook wel vanuit dat jij het in 1 dag kan, maar dat betekent niet dat ik kan/wil ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hier een +1 voor de tailfin.

1ste keer geleend, daarna de knoop doorgehakt en zelf eentje besteld. In elkaar zetten is echt een stukje cake, en echt heel fijn als je fietst. Hiervoor met een normale seatpack rondgefietst maar dat gaat na enige tijd toch wiebelen of moeilijk doen met naar beneden zakken e.d.
Je merkt niet dat die erop zit (naja..als je hem volpropt met teveel spullen natuurlijk wel). Gebruik hem nu ook af en toe voor woon/werk (dat is nog wel een beetje lastig mocht je een laptop mee moeten nemen. Momenteel een mini variant laptop in gebuik en dat gaat een stuk makkelijker.)

Ook Ortliebs gekocht, voor mocht ik wat grotere dingen mee moeten nemen, dit zit ook goed vast en eigenlijk merk ik hier ook niks van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9Y9l60RbTjHModNHMHnP8Vsnj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6qZhltB41DMlIt8DVZyIHNz.jpg?f=fotoalbum_large

Vorig jaar een paar dagen door Nederland gefietst met de setup hieronder.
Alkmaar -> Dorp in Zeeland :
190km wind mee en mezelf gek gemaakt, gebonked als een dolle en helemaal naar de tandjes soort van wel. Daarna weinig eetlust en te weinig gegeten en slecht geslapen.
Dag 2 Dorp in Zeeland -> Arnhem
Was de planning.. @mhr-zip nam me op sleeptouw en door de dag ervoor wilde het helemaal niet. In de trein gestapt naar Arnhem en daar goed gegeten en lekker geslapen.
Dag 3: Arnhem -> Bolsward
Aldus de planning..ook dit niet gehaald, treintje gepakt naar Leeuwarden wat een belevenis opzich was met plekken en mensen die op de speciale fietsplekken gaan zitten met van alles en nog wat.
In Leeuwarden uitgestapt en op de fiets gestapt naar Bolsward, daar aangekomen bij de B&B, omgekleed en pizza eten en lekker slapen.
Dag 4: De Fryse 11stedentocht, gezellig dagje fietsen met 14998 andere malloten en een @ElGreco in het wiel.
Na het ophalen van het kruisje met de auto terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03RquYtqGyM8OOtCtPhikEOdSmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TAXM33o5G76zgAbf6dMVYqBX.webp?f=user_large

Tips&Opmerkingen:

Ook al fiets je met de wind in je rug, en fietst het lekker door, laat je niet gek maken en blijf ook lekker eten en drinken.

Ben je klaar voor de dag, eet genoeg en probeer lekker te slapen. Ik ga zelf vrij slecht op alchohol na het fietsen en doe het op dit soort dagen dus echt niet.

Afstanden, ook al fiets je zonder probleem 200km op een dag, maar je dagen korter en doe desnoods een dag extra.

Aanpassingen van je plan horen erbij, de treinen rijden in NL best wel redelijk en het ligt helemaal aan de persoon die conducteur is hoe je reis is.

Je komt altijd mensen tegen waarmee je een goed gesprek kan houden.

@mhr-zip blijft de hele dag praten tegen je..

VriendenopdeFiets, leuke ervaring.

Frietjes eten onderweg is altijd een goed idee.

Liter bidons is wel fijn om bij je te hebben.

Als je ergens overnacht heb je eigenlijk niet veel nodig. Broek/shirt en iets aan je voeten.

--

Plannen:

- Pieterpad gedeeltelijk volgen vanaf Venlo.
- De Huttentocht (aangepast om een bekend stuk er uit te laten) (2025)

[ Voor 47% gewijzigd door McMiGHtY op 19-06-2024 15:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrFortune
Hier ook een +1 voor tailfin.

Heb hem nu 2 keer gebruikt tijdens fietsvakanties van een week. Als je ooit een zadeltas hebt gebruikt en je gaat over op de tailfin wil je niet meer terug.

Ik heb de alu versie met pannier mounts. Met mijn tocht naar zweden deze zomer ben ik van plan 2 10L mini panniers aan de zijkant er bij te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF7mrWb9kbMVTrR2NS0-3ERXIbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mj4KEe8Nwh56PRyEKDlJgSTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUrqCYhKsBlxyc6KHd08WRJP_sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cc10FyR1TLpBa6HzBebCj3qW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:08:
[...]

Hier een +1 voor de tailfin.
Het niet kopen van al die andere zwabber spullen is korting op een (alu) Tailfin.

Ortlieb heeft de Quickrack. Dat is ook een leuk ding. Maar daarvoor moet je schroefgaten in je aluminium frame hebben. Of je moet zelf gaan knutselen zoals @Tom-Z zegt.

Old Man Mountain maakt trouwens ook racks die op je steek as passen.
1ste keer geleend, daarna de knoop doorgehakt en zelf eentje besteld. In elkaar zetten is echt een stukje cake, en echt heel fijn als je fietst. Hiervoor met een normale seatpack rondgefietst maar dat gaat na enige tijd toch wiebelen of moeilijk doen met naar beneden zakken e.d.
Je merkt niet dat die erop zit (naja..als je hem volpropt met teveel spullen natuurlijk wel). Gebruik hem nu ook af en toe voor woon/werk (dat is nog wel een beetje lastig mocht je een laptop mee moeten nemen. Momenteel een mini variant laptop in gebuik en dat gaat een stuk makkelijker.)

Ook Ortliebs gekocht, voor mocht ik wat grotere dingen mee moeten nemen, dit zit ook goed vast en eigenlijk merk ik hier ook niks van.

[Afbeelding]

Vorig jaar een paar dagen door Nederland gefietst met de setup hieronder.
Alkmaar -> Dorp in Zeeland :
Goeree Overflakkee is geen Zeeland *O*
190km wind mee en mezelf gek gemaakt, gebonked als een dolle en helemaal naar de tandjes soort van wel. Daarna weinig eetlust en te weinig gegeten en slecht geslapen.
Dag 2 Dorp in Zeeland -> Arnhem
Was de planning.. @mhr-zip nam me op sleeptouw en door de dag ervoor wilde het helemaal niet. In de trein gestapt naar Arnhem en daar goed gegeten en lekker geslapen.
Wat ik geleerd heb van jou tripje. Ook al rij je makkelijk 200 kilometer. Maak het niet te gek bij een meerdaagse trip. Je moet de dag er na weer, rijdt onbekend terrein. Met bagage rijdt toch iets anders. En als je 1 kant op rijdt, kan je dus ook de hele dag windkracht veel precies op kop hebben.
De hele f*cking dag!
Dag 3: Arnhem -> Bolsward
Aldus de planning..ook dit niet gehaald, treintje gepakt naar Leeuwarden wat een belevenis opzich was met plekken en mensen die op de speciale fietsplekken gaan zitten met van alles en nog wat.
In Leeuwarden uitgestapt en op de fiets gestapt naar Bolsward, daar aangekomen bij de B&B, omgekleed en pizza eten en lekker slapen.
Dag 4: De Fryse 11stedentocht, gezellig dagje fietsen met 14998 andere malloten en een @ElGreco in het wiel.
Na het ophalen van het kruisje met de auto terug.

[Afbeelding]
Fotograafje hoor O+
Tips&Opmerkingen:

Ook al fiets je met de wind in je rug, en fietst het lekker door, laat je niet gek maken en blijf ook lekker eten en drinken.

Ben je klaar voor de dag, eet genoeg en probeer lekker te slapen. Ik ga zelf vrij slecht op alchohol na het fietsen en doe het op dit soort dagen dus echt niet.

Afstanden, ook al fiets je zonder probleem 200km op een dag, maar je dagen korter en doe desnoods een dag extra.

Aanpassingen van je plan horen erbij, de treinen rijden in NL best wel redelijk en het ligt helemaal aan de persoon die conducteur is hoe je reis is.

Je komt altijd mensen tegen waarmee je een goed gesprek kan houden.

@mhr-zip blijft de hele dag praten tegen je..
Je gooit er een duppie in, je krijgt voor een euro terug.
VriendenopdeFiets, leuke ervaring.

Frietjes eten onderweg is altijd een goed idee.

Liter bidons is wel fijn om bij je te hebben.

Als je ergens overnacht heb je eigenlijk niet veel nodig. Broek/shirt en iets aan je voeten.

--

Plannen:

- Pieterpad gedeeltelijk volgen vanaf Venlo.
- De Huttentocht (aangepast om een bekend stuk er uit te laten) (2025)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MrFortune schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:48:

Ik heb de alu versie met pannier mounts. Met mijn tocht naar zweden deze zomer ben ik van plan 2 10L mini panniers aan de zijkant er bij te doen.
WIj hebben dezelfde, ik denk dat het toevoegen van panniers pas nodig is als je idd echt iets langer dan een paar dagen, en wellicht niet in NL onderweg bent.

En de 10L mini panniers zorgen ervoor dat je iets extra's mee kunt nemen, maar weer niet gelijk 40L bagage meepakt, en het heeft als bijkomend voordelen dat je duidelijke/logische plekken voor je spullen. (links slaap..rechts kook..etc. bv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFortune
McMiGHtY schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:13:
[...]

WIj hebben dezelfde, ik denk dat het toevoegen van panniers pas nodig is als je idd echt iets langer dan een paar dagen, en wellicht niet in NL onderweg bent.

En de 10L mini panniers zorgen ervoor dat je iets extra's mee kunt nemen, maar weer niet gelijk 40L bagage meepakt, en het heeft als bijkomend voordelen dat je duidelijke/logische plekken voor je spullen. (links slaap..rechts kook..etc. bv)
Ja inderdaad. Tocht in de zomer gaat naar Zweden. 1 week heen fietsen, 1 week daar blijven, laatste week terug.

Jij hebt het over slaap en kook. Ik ga dan alsnog in hotels/b&b. Maar het ging mij meer om het idee dat ik dan 3 weken weg ben en dan net iets meer spullen mee moet/kan nemen. Misschien extra setje lichte kleding voor de middelste week.

Ik fiets ook door Denemarken/Zweden en dat is toch een stuk minder dicht bevolkt dan Nederland. Dus als ik in de panniers een voorraad eten kwijt kan voor die dag is dat ook heel handig. Je verbrand toch een flink aantal kcal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:39
Bij die Minoura Davos steekas moet je wel opletten dat het rack niet tegen de band aanloopt. Op Reddit staan wat threads van mensen waar het wel en niet bij past. Met een metalen plaatje en een adapter set van Ortlieb zou je het wel passend kunnen maken, zo lijkt het.

Voor mij een beetje te veel gedoe. Ben nu aan het kijken naar een Tailfin. Fijn om al die positieve ervaringen te lezen.

Aanvankelijk dacht ik een (alu) Tailfin te bestellen met pannier mounts en dan third party tassen van Ortlieb te nemen om de prijs wat te drukken. Maar ik zie dan jullie erg te spreken zijn over die top pack van Tailfin. Die leek qua volume wat klein, maar wel erg solide.

Toch nog maar eens goed naar kijken dan, vooral of daar mijn werk laptop (kleine Dell) ook in kan.

Leuk topic.

Bikepack ideeën genoeg, nu nog plannen maken en tijd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Casual Ruud schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:34:
Bij die Minoura Davos steekas moet je wel opletten dat het rack niet tegen de band aanloopt. Op Reddit staan wat threads van mensen waar het wel en niet bij past. Met een metalen plaatje en een adapter set van Ortlieb zou je het wel passend kunnen maken, zo lijkt het.

Voor mij een beetje te veel gedoe.
De "knutsel-factor" valt wel mee. Of het past hangt alleen af van de diameter van je band (omdat de steekas precies op de as van het wiel komt doet de geometrie van het frame er verder niet toe). Is de diameter van je wiel/band te groot dan kan het aanlopen tegen het platform boven op het rekje. Met 28 mm bandjes past het prima, maar met 35mm banden had ik te weinig speling over (1 mm ofzo). Ik heb toen met een dremel het rekje een beetje "aangepast" en nu past het ook met 35mm banden prima.
Voor racefietsen (met dunne bandjes) is het imho een perfecte oplossing en past het zonder aanpassingen. Met bredere (gravel) banden kan je beter naat het Quick Rack Light kijken, die heeft geen bovenrekje en dus ook niet dit aanloop-probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 22:23
Mijn tripjes hieronder ter inspiratie.
Ik ben meer van het creditcard bikepacken trouwens 😎

Vorig jaar de huttentrektocht gedaan, zie onderstaand verslagje en route ter inspiratie, was zeker een aanrader.
rinslll schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:04:
Afgelopen weekend de huttentrektocht van Gijs Bruinsma gedaan in 3 dagen.
Ik heb de route wat aangepast zodat ik vanuit huis kon starten en daar eindigde.
De "Achterhoek" lus heb ik er deels uitgelaten omdat dat "mijn" regio is maar verder volledig de originele route gevolgd.
Originele route is 386 km, de route van mij kwam uit op 360 km.
Ik ben niet van hut naar hut getrokken maar van B&B naar B&B.
Heb geen kleine slaapzak voor op de fiets en vond het wel prettig dat het ontbijt ook geregeld was dus vandaar voor de luxe van B&B's gekozen.
De tocht was afwisselend qua omgeving en ondergronden. Het was geen volledige graveltocht. Mooie stukken bos afgewisseld met rustige wegen achteraf.
De eerste 2 dagen kwam ik amper fietsers tegen.
De 3e dag op de Posbank was het erg druk en iets minder relaxed fietsen.
De 2e dag was het meest afwisselend en mooist, de route ging over de Utrechtse heuvelrug en de Ginkelse heide.

En dan een paar plaatjes bij het praatje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKuOH2qFDK3CwZt-eh0vrjoH5pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvwjhqPt89LyLpX07058QZkx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinslll
ElPaco schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:47:
@rinslll heeft die ronde volgens mij recent nog gedaan (of eentje die er flink op lijkt).
Niet zo'n uitgebreid verslag als @Reginas, ben ook een wat minder goed voorbereid persoon denk ik en ik denk soms "gewoon doen". Ook heb ik geen idee wat ik altijd allemaal eet onderweg 😅

Maar goed, ter inspiratie mijn verslagje:
rinslll schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:45:
Vrijdagochtend om 2:30 was het zover en ging de wekker, want de planning was om om 3:30 op de fiets te zitten en te beginnen aan een variant van de ronde; "de grootste cirkel van Nederland" (584 km).
Wel een klein beetje gezonde spanning want 200 km eerder gedaan, ook een keer 300 km (vorig jaar rondje IJsselmeer toen de afsluitdijk open was) maar 2 dagen achter elkaar (bijna) 300 km niet.
Ik had vorig jaar over deze ronde gelezen en deze op komoot gezien (https://www.komoot.nl/tour/593589053?ref=atd) bij een vrouw die ultra races doet en zij had deze in 2020 gedaan.
Ik hou ervan om mezelf een uitdaging in het vooruitzicht te stellen en ik wilde kijken wat ik aan zou kunnen (fysiek en mentaal) dus de route opgeslagen op komoot en deze aangepast zodat het start- en eindpunt vanuit mijn huis zou zijn. Ook had ik er een aantal pontjes uitgehaald.
Daarnaast was de uitdaging voor mijzelf om 2 dagen lang en veel km's te fietsen dus ik splitste de route op in 2 dagen. Ziet er natuurlijk ook wel leuk uit op strava 😉.
Bedoeling was om deze in het weekend van "the longest day" te doen maar dan kan ik niet en gezien vorige week de weersvoorspellingen iig droog waren dacht ik, dit nu maar doen. We weten niet hoe het weer nog gaat worden de komende tijd.
@Bananeman leek dit ook een leuke uitdaging en ging mee 😄👍🏻.
Het idee was om op dag 1 voorbij de afsluitdijk te zijn (route had ik tegen de klok in gemaakt) en ergens in Noord Holland te overnachten en dag 2 via het westen van het land terug naar huis te fietsen.

Dag 1 ging lekker en voorspoedig. Ik had na 100 km en 200 km een eetgelegenheid aan de route gezocht en zo was het voor mijzelf behapbaar doordat ik de route in stukken opgedeeld had.
Ik wist het al van andere ritten maar ik weet van mijzelf dat ik gewoon na 4 uur echt even van de fiets af moet en even ergens rustig wat moet eten en drinken maar dit ging goed.
We kwamen door plaatsen waarvan ik ooit gehoord had maar geen idee had waar dit lag, door onbekende delen van Nederland die mooi waren en maar heb ook minder mooie gebieden gezien 😉.
Fochtloerveen bijvoorbeeld was een ontzettend mooi natuurgebied. Ook in de duinen bij Schoorl en over de dijken was het prachtig.
Super leuk dat je in 2 dagen heel veel van Nederland ziet.
Op dag 1 was er enige "druk" gezien de afsluitdijk nog niet opengesteld is voor fietsers, de laatste fietsbus om 18:45 ging en er een maximum in de fietsbus kan dus het idee was om iig om 17:45 daar te zijn zodat, als die bus vol zou zijn, er nog een bus later gepakt kon worden anders sta je in Friesland en wordt je 's avonds in een hotel in Noord Holland verwacht.
Rond 17:15 waren we bij de afsluitdijk, daar even aan het water gezeten en toen de fietsbus in over de afsluitdijk.
Na de afsluitdijk nog ongeveer 35 km tot het hotel en dat was prima te doen.
Ik stapte verrassend goed van de fiets eigenlijk, deze dag had ik al mooi in the pocket 😉 Toen ik met het eten aan het zitten kwam en na een douche kakte ik wel in.

Dag 2 was wat pittiger, (vooral tussen 90 km en 200 km) heel veel meer tegenwind dan vrijdags, door o.a. een aantal grotere plaatsen met veel stoplichten, aantal plaatsen met omleidingen, bruggen die open stonden en warmer weer.
Ook hierbij geregeld op de kaart gekeken en tussendoor wat punten in het hoofd gezet om naar toe te fietsen. Ook even wat muziek opgezet (als ik het "zwaar" heb tijdens het fietsen luister ik graag hardstyle om lekker te kunnen blijven trappen).
Voor dag 2 ook weer na 100 km en 200 km een eetgelegenheid aan de route gezocht.
Voor beide dagen bleek enige planning nodig want rond die kilometers was het net steeds in een gebied waar niet superveel restaurants waren, restaurants die permanent gesloten waren of sterren restaurants. Mijn ervaring is, dat als ik het niet plan, ik de pauze steeds verder opschuif en vanwege de afstand vond ik dit niet verstandig.
Op dag 2 niet veel geluk met het restaurant waar we 's avonds gingen eten, het duurde erg lang (ze wisten dat we nog verder moesten) en we kregen koude lasagne en rauwe kip. Dit werd wel netjes gecompenseerd doordat we alleen de drankjes hoefden te betalen.
De eerste kilometers na het eten gingen heerlijk maar toen we nog ongeveer 40 km moesten kregen we wat meer last van fysieke ongemakken en was er wat gedoe met de route in Duitsland dus paar keer wat andere route moeten maken en op een gegeven moment dacht ik; "Als ik in Emmerich ben, schiet het op" maar de laatste 4 km net voor Emmerich (rond 0:00 uur) volle bak wind tegen en dat was pittig. Maar goed met nog 18 km te gaan, gelletje erin, nog even wat cola bottles van Lightning Endurance (echt super lekkere traktatie tijdens het fietsen) en door.
Uiteindelijk 's nachts om 1:15 thuis gearriveerd.

Super mooie en gave ervaring om te doen.
Ook in de vroege ochtend en late avond fietsen had ik nog nooit gedaan.
Daarnaast sinds een tijdje een andere fiets en (wat ik al constateerde toen ik hem net had) nu ook bevestigd gekregen dat ik voelde dat ik steeds nog kracht in mijn benen had, ook ondanks tegenwind en al meer dan 500km binnen 2 dagen in de benen.
Bij mijn andere fiets (maatje groter) merkte ik weleens met tegenwind dat ik wel wilde fietsen maar het gewoon niet lukte, dat ik kracht mistte dus dit was een fijne constatering 😉

Vandaag voel ik me wel verrassend goed eigenlijk, alleen nog wat spierpijn in de bovenbenen.
Dus op zoek naar de volgende uitdaging 😉.
Ik ga me alleen nog niet gelijk voor RATN aanmelden 😉

Plaatjes bij het praatje (heb trouwens geen powermeter):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35-cFauqYjWvlHYD2yjRGdqQXiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Y1hcXuDEPtjckGprhMKIoRq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X34IN4AEZOwvtu-q7dOn3VVCKxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8P07QQp5OYL8R48cKxmyinX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Nu we het toch over gear hebben, ben ik wel benieuwd naar de kampeerders.. wat voor lichtgewicht tent gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
Voor mijn trip naar Denemarken gebruik ik de MSR hubba hubba NX2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
dfbt schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:41:
We kijken allemaal op strava en zien de wildste ritten. Maar ik heb het ook wel een paar keer bij mensen in zien kakken. Want meerdere dagen achter elkaar valt toch soms tegen. Al lijkt het op Strava bij anderen zo makkelijk.
Je kan ook (als beginner) per dag 2 routes maken. 1 met korte rechte lijn voor als je je dag niet gaat hebben en een langere met een boog langs allemaal mooie plekken. Kan je kiezen per dag.

Mijn ervaring hierin N=0.
Maar de tip die ik hoorde: niet te laat beginnen met zoeken, want recepties gaan dicht enzo.

Of gewoon gaan staan en je de volgende ochtend bij de receptie melden :+
Cloclo100 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:28:
Ik ben ook op een plan aan het broeden om in september te bikepacken. Ik zou dan de trein nemen naar een locatie (ik dacht naar Dijon en van daaruit via de Vogezen terug naar België). Ik word wel wat afgeschrikt als ik de voorwaarden lees;

Eurostar

tussen België, Frankrijk, Nederland en Duitsland

Vouwfietsen en fietsen in een beschermhoes van max. 135 x 85 x 30 cm (met beide wielen gedemonteerd) mag je gratis meenemen als ze in de bagageruimte worden geplaatst. Die ruimte bevindt zich aan het uiteinde van de rijtuigen. Wegens beperkte plaats worden niet-opgevouwen of niet-gedemonteerde fietsen niet aanvaard aan boord van Thalys.

In Frankrijk moet alle bagage (dus ook je fiets) die je in de bagageafdeling plaatst voorzien zijn van een label met je naam en zitplaatsnummer. Labels zijn gratis te verkrijgen in je vertrekstation.

Zijn er ook andere mogelijkheden om zo ergens te geraken, bepaalde bussen bv?
toon volledige bericht
Had je die trein link in de startpost nog bekeken?
En flixbus heb ik ook wel eens gehoord dat je dat kan boeken met fiets (kan je niet een fiets bij boeken dan kan die niet mee. Let op, hij staat achter op een bagage drager of ligt in het ruim. Dus ik zou het niet doen met je carbonnen gravelbike van 10k.
In een 16L tas kan wel 8L, maar andersom niet.
Zou nemen wat meeste toekomst proef is.
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:45:
Nu we het toch over gear hebben, ben ik wel benieuwd naar de kampeerders.. wat voor lichtgewicht tent gebruiken jullie?
Ik ook!
Lijkt me een leuke discussie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gaaf topic, met de fiets op reis is tof :) Dan zie je nog eens wat 8)

Ik maak elk jaar wel meerdere tochten, variërend van (lange) weekendtochten tot tochten van een maand en langer. Net 2 weken terug van een flinke trip Zuid Engeland --> Spanje --> Zuid-Frankrijk.

Vorig jaar nog een tocht van 100 dagen gemaakt richting Kroatie, Italie, Corsica en terug 8)

Ik geef de voorkeur aan kamperen, en dan ga ik op een stevige reisfiets met flink gevulde zijtassen achterop. Mijn gravelbike wil ik niet te vol hangen, dus die gebruik ik alleen als ik van stenen accommodatie naar stenen accommodatie reis :+

Afbeeldingslocatie: https://www.marceltuit.nl/wp-content/uploads/2024/06/P1012681.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Wechsel Tempest 2, maar vooral vanwege de gigantische hoeveelheid binnenruimte (heb ik nodig :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 09:01
Ooit met flixbus van Milaan naar Düsseldorf gegaan. Nacht bus. Fiets hing verticaal in het voorwiel achterop. Was goedkoop 4 euro extra, hele nacht rit iets van 30 euro (2019). Aanrader. Wel geslapen op een slaaptablet hehe
WEL reserveren, anders laten ze je staan! Selecteer dat je fiets mee wilt en je ziet de opties daarop aangepast worden.

[ Voor 21% gewijzigd door HBSVDK op 19-06-2024 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nog een tip wat betreft reizen met de fiets in de trein: check de app van de Deutsche Bahn, daar kan je filteren op treinen waarin je je fiets mee kan nemen. En indien nodig (bijv. voor ICE-treinen) kan je ook via de app reserveren.

Werkt ook voor andere landen, mits je reis maar enigszins door Duitsland komt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheGhost1233
  • Registratie: Februari 2011
Normaal gesproken lurk ik alleen maar maar dit is denk ik toch mijn topic.

Twee jaar geleden geïnspireerd geraakt voor bikepacking tijdens een vakantie met de camper. Bij terugkomst meteen een set Topeak tassen besteld en een paar weekenden naar de bivak zones in België om uit te proberen.

Dat is zo goed bevallen dat ik kort daarna heb besloten mijn resterende vakantiedagen op te nemen en naar Santiago de Compostela te fietsen.

Dat was een fantastische tocht over verharde wegen, de "alternative Nederlandse fiets route"
Op deze tocht in België en Frankrijk wild gekampeerd met een paar keer een camping. In Spanje in de albergues.

Tijdens die tocht besloten om de zomer daarna meerdere maanden te gaan fietsen.

Uiteindelijk onbetaald verlof op kunnen nemen en 4 maanden Duitsland, Polen, Baltische staten, Finland (zuiden), Noorwegen naar de Noordkaap en terug en Denemarken weer terug naar Nederland. Tijdens die trip ongeveer 80% in de tent waarvan 2/3 wild gekampeerd.

Ook toen nog geen genoeg gehad, dus ben as we speak op Corsica na; België, Luxemburg, Frankrijk tot aan Spaans grens en een klein stukje Italië. Heb nog anderhalve maand en wil de Alp Devide op de terugweg pakken. Deze keer 90% camperen met ongeveer 80% op campings.

Mochten er specifieke vragen zijn beantwoord ik die graag.
Ik gebruik de 1 persoons tent van de Deca, erg tevreden me. Doet alles wat ik van een tent verwacht en is goed geprijsd. Qua ruimte wel aan de krappe kant maar met 1.86m kan het precies en dan heb je ook geen overbodige stof ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-05 15:20

Secsytime

Automagisch

Is er nog iets waar je extra op moet letten met een carbon fiets als het gaat om tassen? Zou wel graag een frametas willen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:39
Tom-Z schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:25:
[...]

De "knutsel-factor" valt wel mee. Of het past hangt alleen af van de diameter van je band (omdat de steekas precies op de as van het wiel komt doet de geometrie van het frame er verder niet toe). Is de diameter van je wiel/band te groot dan kan het aanlopen tegen het platform boven op het rekje. Met 28 mm bandjes past het prima, maar met 35mm banden had ik te weinig speling over (1 mm ofzo). Ik heb toen met een dremel het rekje een beetje "aangepast" en nu past het ook met 35mm banden prima.
Voor racefietsen (met dunne bandjes) is het imho een perfecte oplossing en past het zonder aanpassingen. Met bredere (gravel) banden kan je beter naat het Quick Rack Light kijken, die heeft geen bovenrekje en dus ook niet dit aanloop-probleem.
Het is ook wel op te lossen. Bijv. zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1sz7I6qN9CnXUkrtMCDtO03O80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVdv1WJlSV9VReM29KBtMCWa.jpg?f=fotoalbum_large

Of met een dremel ja. Al zou ik zelf liever meer doen genoeg ruimte hebben, ook voor eventuele spatborden en bredere banden. Al is dat natuurlijk afhankelijk van de dikte en profiel. Ik neem direct aan dat het met 28mm slicks past.

Maar goed, alle materialen die je niet koopt en tijd die je niet kwijt bent met pielen, is korting op een Tailfin toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Casual Ruud schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:39:
[...]
Het is ook wel op te lossen. Bijv. zo
Ik snap dat iedereen een ander budget heeft.
Maar als je vol op zo'n quickrack inzet, kost het ook wel een paar knaken voordat het allemaal compleet is met adapters, tas, assen etc *.
Maar als het uiteindelijk je geknutsel toch kapot gaat en het blijkt niet zo lekker te werken, zit je best diep in het Ortlieb eco systeem.

Laurens ten Dam is nu de Tour Divide aan het rijden met een Tailfin op een fully MTB......

Volgens mij kan je als je bikepacken wil proberen best wel van iemand een tas lenen, als je het dan wat vind doe het dan in 1 keer goed.

*En dan bedoel ik: "het past niet, maar ik ga het proberen passend te maken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Casual Ruud schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:34:

Aanvankelijk dacht ik een (alu) Tailfin te bestellen met pannier mounts en dan third party tassen van Ortlieb te nemen om de prijs wat te drukken. Maar ik zie dan jullie erg te spreken zijn over die top pack van Tailfin. Die leek qua volume wat klein, maar wel erg solide.

Toch nog maar eens goed naar kijken dan, vooral of daar mijn werk laptop (kleine Dell) ook in kan.
In de aeropack is een laptop vrij lastig, ja het kan als het een 13" is ofzo en dan rechtop zetten met kleding eromheen ofzo.
Maar echt handig is het niet.

Wil je echt een laptop meenemen zou ik de versie kopen met optie om zijtassen te monteren.
Vanuit tailfin hebben ze aantal maten zijtassen en dan gaat laptop zeker lukken.

Oja: tailfin support/garantie is gewoon erg goed, is ook wel wat waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
Ziet er ook leuk uit, als meerdaagse ;)
Bram Tankink heeft samen met Limburg Cycling 500 kilometer lange fietsroutes door Limburg gepresenteerd, voor zowel de weg- als gravelfiets. Beide routes van de Episch Limburg 500 volgen hemelsbreed de grens van de provincie.
https://www.wielerflits.n...-fietsroute-door-limburg/

Afbeeldingslocatie: https://www.wielerflits.nl/wp-content/uploads/2024/06/Episch-Limburg500.jpeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobNemoo
Ik rij met een Ortlieb Quick Rack, maar dat is verder geen ecosysteem hoor. Passen andere tassen ook op. Ik heb al 12 jaar dezelfde set Ortlieb tassen, dus die hebben hun geld wel opgebracht. Woon-werk rij ik met 2 frontrunners aan de Quick Rack, prima stabiel en genoeg ruimte voor mijn douche en kantoor spul.

Mijn overwegingen voor de Quick Rack waren de prijs, gewicht en stabiliteit. Tailfin vond ik veel te duur, ook de alu. Old Man Mountain was bijna 2 keer zo zwaar meen ik, uit mijn hoofd.

Niet gekozen voor de Light variant want ik wil dus wel een rekje om wat op te binden, matras en/of slaapzak waarschijnlijk. Met 40mm gravelbanden en gemonteerde spatborden van Curana past dat nog ruim.

Mijn fietsje, nog voor de eerste rit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_GCy9ruMKtFVldiutPlU9ZrdI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0pFb1o30dsnjpr8D18t9ajn.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de bikepacking trip wil aan de vork 2 packs hangen, met een set van Old Man Mountain die je op de steekas zet. Zal morgen even op mijn lijstje kijken hoe die heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RobNemoo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:16:
Ik rij met een Ortlieb Quick Rack, maar dat is verder geen ecosysteem hoor. Passen andere tassen ook op. Ik heb al 12 jaar dezelfde set Ortlieb tassen, dus die hebben hun geld wel opgebracht. Woon-werk rij ik met 2 frontrunners aan de Quick Rack, prima stabiel en genoeg ruimte voor mijn douche en kantoor spul.

Mijn overwegingen voor de Quick Rack waren de prijs, gewicht en stabiliteit. Tailfin vond ik veel te duur, ook de alu. Old Man Mountain was bijna 2 keer zo zwaar meen ik, uit mijn hoofd.

Niet gekozen voor de Light variant want ik wil dus wel een rekje om wat op te binden, matras en/of slaapzak waarschijnlijk. Met 40mm gravelbanden en gemonteerde spatborden van Curana past dat nog ruim.

Mijn fietsje, nog voor de eerste rit:
[Afbeelding]

Voor de bikepacking trip wil aan de vork 2 packs hangen, met een set van Old Man Mountain die je op de steekas zet. Zal morgen even op mijn lijstje kijken hoe die heet.
toon volledige bericht
Ik snap dat het duurder is. Als je een aluminium fiets heb met de juiste bevestigingspunten, werkt een Quickrack ook prima. Maar als je dat niet hebt ga je dan rommelen of doe je het in 1x goed.

Ortlieb tassen kunnen trouwens ook gewoon op een Tailfin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:15
Leuk topic!

Ikzelf heb een viertal MTB bikepack tochten gedaan. Bagagedrager gemonteerd, fietstassen erop vastgezet en van herberg naar herberg gefietst over de mooiste (wandel-) paden.

* Saint-Jean-Pied-De-Port naar Santiago de Compostela (Camino Francés).
* Leon naar Santiago de Compostela (laatste 300km van Camino Francés).
* Irún (grens Frankrijk/Esp) naar Santiago de Compostela (Camino del Norte).
* Oviedo naar Santiago de Compostela (Camino Primitivo).

Op de wenslijst staat nog de Camino Portugues: van Porto, langs de kust naar Santiago de Compostela.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinslll
Ja zag m v.d week ook voorbij komen.
Beide versies staan al in komoot en startpunt + route al aangepast vanaf mijn huis 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:06
Hier idem! Overweeg 2 dagen, maar ben nog een beetje aan het puzzelen wat optimaal is… voorpret van een avontuur op de fiets is minstens net zo belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
RR46 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:17:
Hier idem! Overweeg 2 dagen, maar ben nog een beetje aan het puzzelen wat optimaal is… voorpret van een avontuur op de fiets is minstens net zo belangrijk.
Idd, 2 dgn kan maar is maar net met wel idee je aan zoiets begint.
Ik heb er naar gekeken om 'm op te delen in 3 dgn, iets relaxter.

LF Kustroute uit fietssport staat ook nog op mijn lijstje maar dan moet ik denk ik iets meer regelen qua werk en kinderen (ook ivm start- en eindpunt). Dan is het ook fijn dat het iets stabieler weer is en je tijdens de pauzes even op een terrasje enz kunt zitten zonder te verkleumen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiely
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:52
Een durston x-mid. Ik heb de 2 persoons versie, maar zelf voor grote mensen is de 1 persoon versie ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Een niet al te dure (maar wel goeie) bivvy bag? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

rinslll schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:41:
[...]

Idd, 2 dgn kan maar is maar net met wel idee je aan zoiets begint.
Ik heb er naar gekeken om 'm op te delen in 3 dgn, iets relaxter.
En dan de gravel of the road?

3 dagen rondtrappen in Limburg met bepakking lijkt me pittig zat..
Als ik naar dag 3 kijk uit de Komoot Collectie:

"06:31 171 km 26.2 km/h 1,240 m 1,260 m Ferry"

Dan is 171km met die hoogtemeters best een pittig laatste dagje.

En wat je zegt..je hebt, als je niet in de buurt woont en niet je auto een paar dagen onbeheerd wil hebben staan best wel een uitdaging om bij de start/finish te komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nemo Aurora 2p. Omdat ik lang ben is het wel fijn als ik niet met mijn hoofd en voeten tegen de binnentent aan lig, en de geometrie van de Aurora maakt dat de zijwanden relatief verticaal zijn. De Dagger Osmo is een beetje hetzelfde idee, wat lichter maar ook meteen 2x zo duur en dat vond ik het niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Het is niet zo maar iemand, het is @rinslll.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Pnr_xfWDsfUZumeSLjLql0qJwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KsXIE4G43u9y2tM7hRIE3uLG.png?f=user_large
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

McMiGHtY schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:34:
[...]

En dan de gravel of the road?

En wat je zegt..je hebt, als je niet in de buurt woont en niet je auto een paar dagen onbeheerd wil hebben staan best wel een uitdaging om bij de start/finish te komen..
toon volledige bericht
Gewoon op de plek beginnen waar het jou het best uitkomt, en etappe-indeling aanhouden die jij het fijnst vindt. Dat is het voordeel van dit soort rondjes, je bent niet verplicht om de getoonde indeling aan te houden :P

Ik kan me niet voorstellen dat die genoemde rit met gemiddeld 26km/u met volledige reisbepakking is geweest. Zal eerder ultraminimalistisch zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
mhr-zip schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:45:
[...]

Ik snap dat het duurder is. Als je een aluminium fiets heb met de juiste bevestigingspunten, werkt een Quickrack ook prima. Maar als je dat niet hebt ga je dan rommelen of doe je het in 1x goed.

Ortlieb tassen kunnen trouwens ook gewoon op een Tailfin.
Zeker waar. Just my 2 cents.

Die Ortlieb tassen krijg je ook gewoon niet kapot. Heb ze nu dus 12 jaar in gebruik en zeker op woon-werk ritten regelmatig in hondenweer en op bikepacking trips vaak erg vol. Geen schade, niks. Zal met zo'n Tailfin ook zijn lijkt me, ziet er uit als goed gemaakt spul.
Matadores schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:44:
Leuk topic!

Ikzelf heb een viertal MTB bikepack tochten gedaan. Bagagedrager gemonteerd, fietstassen erop vastgezet en van herberg naar herberg gefietst over de mooiste (wandel-) paden.

* Saint-Jean-Pied-De-Port naar Santiago de Compostela (Camino Francés).
* Leon naar Santiago de Compostela (laatste 300km van Camino Francés).
* Irún (grens Frankrijk/Esp) naar Santiago de Compostela (Camino del Norte).
* Oviedo naar Santiago de Compostela (Camino Primitivo).

Op de wenslijst staat nog de Camino Portugues: van Porto, langs de kust naar Santiago de Compostela.
Geen commentaar als je over de wandelroutes rijdt? En hoe heb je de etappes ingedeeld?

[ Voor 36% gewijzigd door RobNemoo op 20-06-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
Polariteit schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Gewoon op de plek beginnen waar het jou het best uitkomt, en etappe-indeling aanhouden die jij het fijnst vindt. Dat is het voordeel van dit soort rondjes, je bent niet verplicht om de getoonde indeling aan te houden :P

Ik kan me niet voorstellen dat die genoemde rit met gemiddeld 26km/u met volledige reisbepakking is geweest. Zal eerder ultraminimalistisch zijn geweest :+
Ik heb mijn conditie niveau in komoot al aangepast ja 😎

En wat jij zegt, ik heb doordat ik vanaf huis vertrek (achterhoek) een andere verdeling.
Dus dag 2 is dan voor mij de pittigste dag.
Dag 1 en dag 3 dus wat meer km en dag 2 wat minder km maar de hm.

En het is geen wedstrijd.
En geen tent en al die shit mee.
Gewoon vrienden op de fiets of b&b 😉😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RR46 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:17:
Ik weet ook niet heel goed of ik deze in twee dagen zou willen doen. Het is toch best wel een pittige hoeveelheid hoogtemeters die je allemaal zou doen op dag 1 (beginnend vanaf Maastricht). Het is absoluut mogelijk, maar ik weet niet hoe blij je weer thuis komt.

Als jij hem in Sittard begint, ja, dat lijkt me zelfs nog erger.

Gravel variant toch?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

RobNemoo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Zeker waar. Just my 2 cents.

Die Ortlieb tassen krijg je ook gewoon niet kapot. Heb ze nu dus 12 jaar in gebruik en zeker op woon-werk ritten regelmatig in hondenweer en op bikepacking trips vaak erg vol. Geen schade, niks. Zal met zo'n Tailfin ook zijn lijkt me, ziet er uit als goed gemaakt spul.

[...]

Geen commentaar als je over de wandelroutes rijdt? En hoe heb je de etappes ingedeeld?
In Frankrijk en Spanje is het doorgaans geen probleem als je over een zogenaamde 'wandelroute' fietst. Daar zijn ze niet zo mierenneukerig als hier ;)
rinslll schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Ik heb mijn conditie niveau in komoot al aangepast ja 😎

En wat jij zegt, ik heb doordat ik vanaf huis vertrek (achterhoek) een andere verdeling.
Dus dag 2 is dan voor mij de pittigste dag.
Dag 1 en dag 3 dus wat meer km en dag 2 wat minder km maar de hm.

En het is geen wedstrijd.
En geen tent en al die shit mee.
Gewoon vrienden op de fiets of b&b 😉😊
Geen kampeerspullen scheelt al een hoop >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 21:45
Secsytime schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:27:
Is er nog iets waar je extra op moet letten met een carbon fiets als het gaat om tassen? Zou wel graag een frametas willen namelijk.
Bij het gebruik van frametassen i.c.m. een carbon fiets vooral even investeren in bikeshield (doorzichtig tape, te koop bij o.a. Mantel, en Futurumshop) of iets vergelijkbaars. Je krijgt anders geheid krassen of je frame door het langdurige gebruik. Daarnaast even goed kijken of je qua maat wel goed zit voor jouw fiets (er is van alles beschikbaar).

Verder, leuk topic! 8)

Deze zomer ga ik met mevr. Fyodor op de fiets naar Kopenhagen, daarna door naar Berlijn en met de internationale trein weer terug. Het wordt voor ons een mix van VodF, paar campings en accomodaties via Airbnb en Booking.com (alles inmiddels al geboekt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 13:15
Leuk topic, ga ik zeker volgen!

+1 voor de tailfin, ook voor lange bikepacking tochten.

Ik heb zelf de GDMBR (Tour Divide) gefietst met een Apidura zadeltas en mijn vriendin had de Tailfin. Maar zon Tailfin is zoveel fijner, ik zat maar te klooien met die zadeltas. Na de tocht direct een Tailfin voor mezelf aangeschaft.

Daarnaast is er zoveel diversiteit in bikepacken. Alle tips zullen anders zijn voor een 3 daagse "creditcard" trip of een paar maanden self supported trip in onbewoond gebied.

We zitten te kijken voor deze route in Slovenie, toevallig iemand gereden hier?

Bikepacking Slovenia

[ Voor 14% gewijzigd door Cormo op 20-06-2024 10:35 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
Nou daar isie dan, mijn definitieve fietssetup voor mijn eerste meerdaagse solo tocht naar Denemarken die ik 29 Juni hoop te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRkMsJ5zgs8rMNndmSxEqTZiT-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0kH3yU8SDrHf77CkN4pGS23.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftBQQoGvYhQBffoe8gYbKlncxFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdjvkCvyeGoM8FiUgtGpwHPR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TL49NXuFldWsJ3wIIaZoOSCXIQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVHHDxknuDclLkkbMJaUnU47.jpg?f=fotoalbum_large

De tocht hoop ik te maken op de Cube Nuroar Pro FE 2022. Heb hier zelf 35mm G-One Allround Performance Line tubeless banden opgezet, gevuld met Magic Milk Hi Fibre sealant.

De panniers (40L) en de stuurtas (9L) zijn van Ortlieb, de zadeltas (10L) van Topeak, de toptube frametas en de snackbuddy zijn van Agu.

In de zadeltas heb ik mijn kleren zitten. Deze wegen relatief niet zoveel en door de straps strak aan te trekken zwiebert de tas ook niet veel. Ik hoef hier niet direct bij, alleen wanneer ik aangekomen ben bij de plaats van overnachting.
In mijn stuurtas heb ik mijn jas en regenkleding zitten. Hier kan ik snel bij mocht het onverwacht regenen.
In mijn snackbuddy zit een bidon, en in de zijkant achter het elastiek kan ik evt nog reepjes of gels plaatsen. In mijn toptube frametas heb ik mijn mobiel, pasjes, geld en andere belangrijke dingen zitten waar ik snel bij wil kunnen. Ook hier kan ik evt nog reepjes of gels in stoppen voor onderweg.

Het totale gewicht van de bepakking (exclusief toptube frametas, snackbuddy en bidons) komt uit op zo'n 18 KG. Ik moest even flink achter m'n oren krabben aangezien dit toch flink wat gewicht is, maar na een aantal testritten te hebben gedaan moet ik zeggen dat het eigenlijk best prima aanvoelt. Ik fiets voornamelijk rechte geasfalteerde stukken en soms wat aangestampt gravel. Ook sturen door scherpe bochten voelt prima, al moet ik natuurlijk wel wat vaart minderen.

De totale afstand van mijn huis naar de plaats van bestemming (Skagen) is zo'n 960 km. Ik hoop ongeveer 90-110 km per dag te fietsen. Op deze afstanden heb ik de afgelopen tijd testritten gedaan met de volle bepakking en dit was prima te doen. Heb er super veel zin in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Joojooyoghurt schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:07:
Nou daar isie dan, mijn definitieve fietssetup voor mijn eerste meerdaagse solo tocht naar Denemarken die ik 29 Juni hoop te starten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De tocht hoop ik te maken op de Cube Nuroar Pro FE 2022. Heb hier zelf 35mm G-One Allround Performance Line tubeless banden opgezet, gevuld met Magic Milk Hi Fibre sealant.

De panniers (40L) en de stuurtas (9L) zijn van Ortlieb, de zadeltas (10L) van Topeak, de toptube frametas en de snackbuddy zijn van Agu.

In de zadeltas heb ik mijn kleren zitten. Deze wegen relatief niet zoveel en door de straps strak aan te trekken zwiebert de tas ook niet veel. Ik hoef hier niet direct bij, alleen wanneer ik aangekomen ben bij de plaats van overnachting.
In mijn stuurtas heb ik mijn jas en regenkleding zitten. Hier kan ik snel bij mocht het onverwacht regenen.
In mijn snackbuddy zit een bidon, en in de zijkant achter het elastiek kan ik evt nog reepjes of gels plaatsen. In mijn toptube frametas heb ik mijn mobiel, pasjes, geld en andere belangrijke dingen zitten waar ik snel bij wil kunnen. Ook hier kan ik evt nog reepjes of gels in stoppen voor onderweg.

Het totale gewicht van de bepakking (exclusief toptube frametas, snackbuddy en bidons) komt uit op zo'n 18 KG. Ik moest even flink achter m'n oren krabben aangezien dit toch flink wat gewicht is, maar na een aantal testritten te hebben gedaan moet ik zeggen dat het eigenlijk best prima aanvoelt. Ik fiets voornamelijk rechte geasfalteerde stukken en soms wat aangestampt gravel. Ook sturen door scherpe bochten voelt prima, al moet ik natuurlijk wel wat vaart minderen.

De totale afstand van mijn huis naar de plaats van bestemming (Skagen) is zo'n 960 km. Ik hoop ongeveer 90-110 km per dag te fietsen. Op deze afstanden heb ik de afgelopen tijd testritten gedaan met de volle bepakking en dit was prima te doen. Heb er super veel zin in! :)
toon volledige bericht
Nice, tof vooruitzicht. Mooie setup, al vraag ik me af of die slippers aan de onderkant van je zadeltas wel blijven zitten :+

Fiets je meer door het binnenland richting Denemarken, of blijf je bij de kust?

Ik ben trouwens gestopt met flessen drinkwater onder mijn onderbuis te doen, vooral als ik veel over paden met schapenpoep moet >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
mhr-zip schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Het is niet zo maar iemand, het is @rinslll.

[Afbeelding]
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
https://www.linda.nl/life...-niet-van-pippi-langkous/

Sorry ben op een (eenmans)missie deze misquote de wereld uit te helpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
oelewappert schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:31:
[...]

https://www.linda.nl/life...-niet-van-pippi-langkous/

Sorry ben op een (eenmans)missie deze misquote de wereld uit te helpen
Je kan die het beste voortzetten op het Viva forum O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ik heb vorig jaar een Tambu Bayu 2 aangeschaft.
Wordt verkocht als 2 persoons tentje, maar in je eentje is het al vrij krap.
Dan heb je nog wel genoeg ruimte voor spulletjes.
Met z'n tweeën zou dat niet lukken.
Vooral gekocht omdat ie goedkoop en licht is.
Maar ook duurzaam gemaakt van gerecyclede pet-flessen.
En natuurlijk compact (ingepakt 44x12x12cm).

https://www.outdoorenspor...lichtgewicht-tent-1-5-kg/

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 20-06-2024 11:48 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Niemand een bivvy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Ik overweeg dat zeker, maar dan wel zo eentje met een 'tentje' zodat je hoofd vrij ligt en toch onder een netje. Hangmat en tarp lijkt me ook wel leuk, maar dan ben je dus altijd gebonden (pun intented) aan plekken met bomen. Ik weet niet of dat in onze regio wel een goeie keuze zou zijn.

Heb jij ervaring met een bivvy dus?

[ Voor 4% gewijzigd door RobNemoo op 20-06-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee, daarom zoek ik mensen met ervaring :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
Polariteit schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Nice, tof vooruitzicht. Mooie setup, al vraag ik me af of die slippers aan de onderkant van je zadeltas wel blijven zitten :+

Fiets je meer door het binnenland richting Denemarken, of blijf je bij de kust?

Ik ben trouwens gestopt met flessen drinkwater onder mijn onderbuis te doen, vooral als ik veel over paden met schapenpoep moet >:)
De slippers blijven tot nu toe nog zitten haha. Ik heb de straps waar de slippers zitten ook goed strak aangetrokken dus die gaan geen kant op (hopelijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cte1jP--U1kbFoYhQj9FsglJokE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KKkhYGCzeMCH1Ae3ft5NGgRA.png?f=fotoalbum_large
De route die ik fiets gaat in Duitsland vooral binnenland, en in Denemarken wat meer richting de oostkust (Google maps liet mij niet alle tussenstops plaatsen dus vandaar datie niet 960km aangeeft).

En de onderste fles gebruik ik niet om direct uit te drinken, ben er idd achtergekomen dat deze erg vies wordt onder natte omstandigheden, dus ik gebruik deze om bijvoorbeeld koffie mee te zetten oid. Dan draai ik de dop eraf en dan giet ik het in mijn kookstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 21:45
Joojooyoghurt schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:43:
[...]

De slippers blijven tot nu toe nog zitten haha. Ik heb de straps waar de slippers zitten ook goed strak aangetrokken dus die gaan geen kant op (hopelijk).

[Afbeelding]
De route die ik fiets gaat in Duitsland vooral binnenland, en in Denemarken wat meer richting de oostkust (Google maps liet mij niet alle tussenstops plaatsen dus vandaar datie niet 960km aangeeft).

En de onderste fles gebruik ik niet om direct uit te drinken, ben er idd achtergekomen dat deze erg vies wordt onder natte omstandigheden, dus ik gebruik deze om bijvoorbeeld koffie mee te zetten oid. Dan draai ik de dop eraf en dan giet ik het in mijn kookstel.
Verstandig van die fles, hier dezelfde ervaring...

Twee vraagjes:
1. Is de balans van je setup zo wel in orde? Het lijkt alsof er nu vrij veel druk op de achterkant zit met alleen je stuurtas voor en drie tassen achter. Niet dat als je even met de fiets aan de hand loopt, je fiets ineens gaat steigeren zeg maar... :P

2. Gebruik je Google maps voor het fietsen of een andere app? Wij gebruiken Komoot i.c.m. Garmin fietscomputer en na het upgraden naar Premium kan je daar heel eenvoudig de beste fietsroutes selecteren (paars voor 'internationale' fietspaden/routes en groen voor regionale fietspaden). Dan weten we zeker dat we over de juiste paden gestuurd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joojooyoghurt
Fyodor schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Verstandig van die fles, hier dezelfde ervaring...

Twee vraagjes:
1. Is de balans van je setup zo wel in orde? Het lijkt alsof er nu vrij veel druk op de achterkant zit met alleen je stuurtas voor en drie tassen achter. Niet dat als je even met de fiets aan de hand loopt, je fiets ineens gaat steigeren zeg maar... :P

2. Gebruik je Google maps voor het fietsen of een andere app? Wij gebruiken Komoot i.c.m. Garmin fietscomputer en na het upgraden naar Premium kan je daar heel eenvoudig de beste fietsroutes selecteren (paars voor 'internationale' fietspaden/routes en groen voor regionale fietspaden). Dan weten we zeker dat we over de juiste paden gestuurd worden.
De balans is verder erg prima, aangezien de achterste tassen (relatief) dicht bij de grond zitten. Tot nu toe is het nog niet voorgekomen dat de fiets is gaan steigeren oid. Komt misschien ook omdat mijn stuurtas van ortlieb met spullen erin 2kg weegt, en die best ver van het draaipunt van het achterwiel zit. En de achterste tassen zitten redelijk op het draaipunt. Iets met een lange arm en korte arm van een hefboom.

Achteraf had ik misschien nog wel willen kiezen voor nog 2 kleine tassen extra op de voorvorken voor een betere gewichtsverdeling. Was beetje bang dat het achterwiel het zou begeven onder al die druk maar de fietsenmaker stelde me daarvoor gerust. Wat ik fijn vind aan deze achtertassen is dat als ik bijvoorbeeld naar een supermarkt wil, dat ik de tassen met de schouderband mee kan nemen. Verder heb ik natuurlijk naast het ringslot ook nog een kettingslot waarmee ik de fiets aan een paal oid kan vastzetten, en ik heb ook nog een fietsalarm gemonteerd die bij een beweging van de fiets eerst een luid waarschuwingsgeluid maakt, en daarna overgaat tot moord en brand pokkeherrie geluid.

Voor navigatie gebruik ik ook Komoot Premium icm de wahoo ELEMNT Bolt v2. Erg fijne samenwerking tussen die 2 dus navigeren is erg fijn!
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste