Respect dat je dat met een rugzak deed. Mij niet gezien. Ik zou mijzelf na 30 minuten fietsen al van kant maken, ik zou gek worden van zo'n ding op mijn rug.FFW schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:24:
Met een eenvoudige vuilniszak zijn de twee problemen op te lossen. Plastic tassen komen altijd van pas, je hoeft niet meteen een ortlieb te bedenken.
Ik ben in een paar dagen van parijs naar londen gereden , dit met enkel een rugzakje en een racefiets. Slapen deed ik in hotels die ik onderweg boekte. Hoe lichter hoe beter wat mij betreft![]()
Mijn uitrusting :
4 x binnenband
Magic links 2 x + tang
Inbus set, zonder de zware sleutels
Dextro energy buisje ( ik dronk 9 liter water per dag)
12 Candybars
Vuilniszak
Klushandschoenen geel, zijn ook goede fietshandschoenen
Powerbankje
Kabels
Fietstas om fiets in trein te vervoeren (deca)
Edit : ik moet er wel bij zeggen dat mijn minimale normale kleding ook in de rugzak paste, een korte broek, een tshirt en slippers. 3 paar sokken, 3 onderbroeken.
Gebruiksgemak tijdens in en uitpakken is ook wat waard. Ik heb er wel wat voor over om niet te lopen kloten met wapperende plastic zakken.
Even ter referentie.
Ik heb een tas laten maken, op maat, voor mijn fiets, omdat ik een beetje een onhandige frame heb. Alles naar mijn specificaties. 170,- euro inclusief verzending vanuit Griekenland.
Klinkt veel. Maar alle andere tassen die ik heb geprobeerd en afgekeurd, waren bij elkaar zowat duurder. En alles blijft droog.
/f/image/UNzPMdp7pZPvZJz53gHXBAYg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w4cmZcACSxr0ZowMHUhXQMUd.png?f=fotoalbum_large)