Leuk verslag, leuk om te lezen

Koffie opslag, dit was mijn grootste tegenvaller. Ik had de koffie in een diepvrieszakje samen met mijn andere etenswaren (en sportdrank) in losse zakjes in een pedaalemmerzak gewikkelt. Geen lekken, dus dat ging goed maar de geur en smaak van de koffie heeft toch weten door te dringen naar mijn frametas en blijkbaar in mijn isostar poeder. De volgende dag was mijn sportdrank niet te zuipen. Dit was dus wel een "probleem", zou het al helpen om het zakje met de koffie te wikkelen in iets als aluminiumfolie of moet je echt met bakjes gaan werken?
Ik doe dit soort spul (koffie, maar ook bijv. havermout en pasta) in van die Ikea-ziplockzakjes. Blijft ook heel, en komt geen geur doorheen
Geen idee wat voor diepvrieszakjes je bedoelt, maar de diepvrieszakjes die ik ken laten ook vocht door als je er bevroren vlees in laat ontdooien. Ben dus niet verbaast dat er geuren doorheen komen

Geen lunch mogelijkheden meer na Ermelo (op zondag). Dit is bij mij goed gegaan maar voor Ermelo kom je om de haverklap goede eettentjes tegen en Ermelo is wel een km ofzo van de route, dus op dat punt heb ik staan twijfelen. Gelukkig toch even daarheen gereden want hierna komt er werkelijk bijna tot Zwolle niets meer (behalve prachtige natuur natuurlijk). Op andere dagen is Elspeet waarschijnlijk nog een optie maar op Zondag dus echt niet.

Zie daar dus het nadeel van het rijden van een 'kant-en-klaar'-routetje van 1 of andere pipo van internet

Blijkbaar toch nog een stukje extra tape vergeten te plakken onder mijn balhoofd, daar heb ik nu een kleine lakschade door de stuurtas zag ik bij thuiskomst. Jammer! Maar het hoort misschien ook een beetje bij een fiets die je voor bikepacking gebruikt...
Als je vaker gaat bikepacken: wen er maar aan. Is het niet van je stuurtas, dan is het wel van bijvoorbeeld omvallen of een andere fiets die ertegenaan staat in de trein

Deal with it zou ik zeggen
Zelfde geldt trouwens voor vies worden van de fiets tijdens bikepacken/fietsvakantie: deal with it; dat wordt ie namelijk

Leuke camping en leuk contact met de buurtjes op het trekveldje (een backpacker en mensen met trekking fiets) die op het trekkersveldje staan, niet te maar gewoon even een praatje over wat je aan het doen bent is gewoon gezellig en een grote toevoeging als je solo gaat wat mij betreft. En overall, als je ergens gaat zitten lunchen zijn (met name andere fietsers) ook wel geinteresseert in je setup dus krijg je ook al snel aanspraak, het is me dan ook erg meegevallen om in je eentje op een terras te gaan zitten wat me in eerste instantie wat tegen stond.
Tip, in NLD probeer ik zoveel mogelijk op natuurkampeerterreinen te gaan staan. Bijna gegarandeerd dat je er met 'gelijkgestemden' komt te staan.
Nog even over de discussie wat betreft gps-bestanden: ik deel voor meerdaagse tochten mijn gps-bestanden op in bestanden van max. 500 kilometer. Dan gebruik ik deze voor navigeren. Bij vertrek in de ochtend laad ik hem. Dan krijg ik de vraag 1x de vraag of ik naar het startpunt wil navigeren. Dit negeer ik meestal en ga gewoon lekker fietsen
(overigens Garmin hier, maar goed)
Volgende dag: zelfde ritueel
Overigens maak ik al die grote gps-tracks vaak voor niks; 9 van de 10 keer wijzig ik mijn route vanwege (vul 1001 redenen in)...
[
Voor 4% gewijzigd door
Polariteit op 08-09-2025 15:40
]