Het grote Bikepacking Topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

Stevie-P schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:30:
Zo'n pompzak is dus juist ideaal; veel volume, ik heb m'n tweepersoonsmat zo opgepompt en hij fungeert gelijk als een hoes om de mat heen, dus kan de originele hoes thuisblijven.

Met zo'n compressortje je mat opblazen lijkt me geen success. Die dingen kunnen net 3 banden oppompen en zijn dan leeg, de druk in je mat is wel veel lager, maar ik vraag me alsnog af of je die volkrijgt zonder tussendoor laden. En het idee is natuurlijk dat je de volgende dag weer een etappe voor de boeg hebt, dus de dag erna wil je ook nog een band kunnen oppompen.

Mijn tip; oefen je komende fietsvakantie met je pompzak, als je wat handigheid erin ontwikkelt wil je niet anders meer.
100% dit. Met pompzak ben ik denk ik krap een minuut bezig om mijn mat vol te krijgen?

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:36
McMiGHtY schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:04:
Wat ik me opeens bedenk.. Nu jan en alleman met die elektische mini pompjes rondfietst, zijn er geen adapters die je er op kan zetten zodat je slaapmatje op kan pompen?

Of..als je een normale fietspomp gebruikt, iets wat je er op kan zetten zodat je de mat dus oppompt?

Is iemand dit al wel eens tegengekomen? (ik vind het altijd zo'n gedoe met zo'n opblaaszak eraan)
Ik heb hier adapters liggen omdat ik het kinderbadje in de zomer in de tuin niet hand-/voetmatig wil staan pompen. Ik zet daar de compressor op.

Laatst, vanwege een kamp, mijn slaapmat aan mijn dochter uitgeleend. Toen dacht ik. ja he, ik heb hier een gazilion aan adapters liggen, er is vast iets te combineren met die elektrische minipomp.

Het pompen zonder luchtverlies lukte op zich wel. Maar de combinatie van takke herrie van de pomp en het HEEEEEEEEL LAAAAAAAAAAAAAANG duren voor dat er iets van beweging kwam in de luchtmat, hebben mij doen besluiten om dat project vroegtijdig af te kappen. Ik gok dat het accutje van de pomp eerder leeg is dan de mat gevuld is en je zult ook een stel boze herten om je heen hebben.

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-07 11:05

McMiGHtY

- burp -

Je had gewoon het verkeerde pompje.. https://www.kampeermeneer.nl/flextail-zero-pump-2/

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik blijf me enigszins verbazen over dat er steeds meer 'elektrisch moet'; je raakt op die manier juist het hele idee van vrijheid kwijt bij fietsen/fietsvakantie/kamperen/bikepacken/etc... gewoon hilarisch dat dat pompje op die link van de kampeermeneer 'lichtgewicht' en 'voor grammenjagers' wordt genoemd, terwijl je extra batterijen mee moet gaan slepen om de week door te komen. Thuislaten en je longen aan het werk zetten, dat is pas lichtgewicht :P

Volgende stap: een ultralight supercompacte elektrische wc-rol? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 09-06-2026 10:45 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gemak lijkt het, al heb ik op lange tochten naast m'n elektrische pompje (welke supermakkelijk werkt btw) ook altijd wel m'n tactico in de tailfin liggen (moet maar weer is dat ding aan de bidonhouder vastmaken)

Ik kwam dit ook nog tegen:

https://eu.alpkit.com/products/aeronaut-1?variant=43513803407491

Nooit meer stokken die breken..

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:11
Pompzak vullen met kleding en zacht spul, trui eroverheen en je hebt een kussen.

Ik heb ook een pomp, ietwat grotere en daar kan ik 4 autobanden mee vullen, maar een matje gaat in 2x met de pompzak vol, dus ja zoveel winst haal je er niet uit.

• ElGreco
Ik weet welk pompje jij hebt, vandaar mijn specifiek voorbeeld ;)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Polariteit schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:45:
Ik blijf me enigszins verbazen over dat er steeds meer 'elektrisch moet'; je raakt op die manier juist het hele idee van vrijheid kwijt bij fietsen/fietsvakantie/kamperen/bikepacken/etc... gewoon hilarisch dat dat pompje op die link van de kampeermeneer 'lichtgewicht' en 'voor grammenjagers' wordt genoemd, terwijl je extra batterijen mee moet gaan slepen om de week door te komen. Thuislaten en je longen aan het werk zetten, dat is pas lichtgewicht :P

Als er iets wat ik niet wil gebruiken als het niet hoeft..zijn mn longen om warme vochtige lucht m'n mat in te blazen...

• zuma
  • Laatst online: 23-07 10:29
Polariteit schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:45:

Een groot nadeel van je longen gebruiken: Je blaast er erg veel vocht in. Alternatief: Pompzak/droogzak voor je slaapzak e.d. (dubbelgebruik).

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-07 10:36
Als je een pompzak goed gebruikt komt er echt niet zoveel lucht uit je longen in toch? Een beetje blazen is vaak genoeg om de zak zichzelf te laten opblazen. Altijd wel iets natuurlijk maar lang niet zoveel als je hem helemaal met je mond zou opblazen.

Flickr - Strava

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:06
Ik ben ook weer op pad, ditmaal is vriendinlief mee *; Qua afstanden houden we het maar lekker conservatief. Gemiddeld 130km. We zijn vertrokken vanuit Haarlem en rijden een zeer toeristische route via Oldenzaal naar Zuid-Limburg. We hebben nu dag 3 er op zitten en zijn bij Doetinchem. Zodra we bij Maastricht aankomen gaan we kijken welke route we terug gaan nemen. Ik gok de minder toeristische route

Wat een weertje zeg _/-\o_

• VoorMeelezen
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:37
Misha schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:51:
Ik ben ook weer op pad, ditmaal is vriendinlief mee *; Qua afstanden houden we het maar lekker conservatief. Gemiddeld 130km. We zijn vertrokken vanuit Haarlem en rijden een zeer toeristische route via Oldenzaal naar Zuid-Limburg. We hebben nu dag 3 er op zitten en zijn bij Doetinchem. Zodra we bij Maastricht aankomen gaan we kijken welke route we terug gaan nemen. Ik gok de minder toeristische route

Wat een weertje zeg _/-\o_
Zit je dicht in de buurt van mij ;)

Veel plezier en prima weer, vond de wind vandaag goed verkoelend

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:25
GWBoes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:46:
Als je een pompzak goed gebruikt komt er echt niet zoveel lucht uit je longen in toch? Een beetje blazen is vaak genoeg om de zak zichzelf te laten opblazen. Altijd wel iets natuurlijk maar lang niet zoveel als je hem helemaal met je mond zou opblazen.
De pompzak van m'n Exped matje flapper ik altijd een beetje in de lucht om 'm te vullen, daar is echt nog nooit iets uit m'n longen ingekomen. Ideaal systeem.

M'n vriend had een Exped met "intuïtief pompsysteem" gekocht, waar je op een deel van je matje moet drukken om 'm op te pompen. Nadat ik 'm een beetje heb uitgelachen omdat mijn matje allang was opgepompt en hij nog niet eens halverwege was wilde hij toch wel graag mijn pompzak lenen.

• Phish
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:31
Hier een aantal foto's van mijn fietsreis vanuit Nederland naar Tanger! Dik 40 dagen over ongeveer 3.800km gedaan. Vanuit de randstad richting Keulen, dan via de Moezel en Saar naar het noorden van Frankrijk, langs de Rijn naar Straatsburg. Afdalen richting Besançon, en dan via Arles richting de Middellandse Zee. Over de Col d'Ares Spanje in, en dan deels via de kust, en deels via de binnenlanden (o.a. Montserrat, Valencia, Granada) naar het zuidelijke puntje, en dan vanuit Tarifa met de boot naar Tanger! Toen werd het helaas te warm voor nog een stuk door Marokko, en qua tijd had ik ook niet heel veel meer over, dus de vervolgroute door Marokko (Route of Caravans) blijft nog op de bucketlist staan. Van -2 tot +40 graden, blijft genieten om op de fiets op reis te zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovCFb3iNcRKeBvCB4CsAZXbfWJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHSM6BtzgiEShbfOhx0nErdI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VCD_xp8deU1fjYMF8XZdB1Vunw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNFAZHxfX2bHE66ExFyrXYKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hs-1ZKdQD45NI8RNtGxJTZd_S4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QoLafTDhPfAxNe6wzMWQz9d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1OcT3vd5V93Z5XAJH2ntnZ3xUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2PR3rBeOFvs8ZktvrQmDLn2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUAlsrSFS-dq1m6V6HvKsVnfAnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHrsQv0Gvxeq5VjGgSDKKyQK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEzPfkC0VLfRpbj5PpTPy4QUyls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fzRRpuOi92ivDRXa7AYMo0C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0gYBvx-SluQ4wwhQ2x8YRPkjZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soa5hcG0nWvDfs1oTRu1XLXh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ivg5GK7yJHO47FZSxz-HU4Sp3CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UssonTBXkz8CaSYwT4HxrMhM.jpg?f=fotoalbum_large

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:18
oH HA, Col d'Ares! Die ken ik

Tof gedaan man!

Mooie op maat gemaakte frametas! En dynamo in het voorwiel?

9950x3d+4090+64DDR

• Phish
Maulet schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:58:
oH HA, Col d'Ares! Die ken ik

Tof gedaan man!

Mooie op maat gemaakte frametas! En dynamo in het voorwiel?
Frametas komt van Etsy! Erg blij mee, maar ben benieuwd hoelang de ritsen het volhouden, ik heb hem flink misbruikt.

Inderdaad een naaf-dynamo, en dan een cycle2charge in mijn stuurpen dus kan een powerbank opladen als ik harder dan ~14km/u fiets, zolang het niet al te steil omhoog gaat is dat prima te doen ;-)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-07 10:36
@Phish mooi verhaal!

Heb je voornamelijk gekampeerd of ook veel pensionetjes/abnb genomen? je bepakking lijkt nog redelijk licht voor 40 dagen onderweg.

Naafdynamo met telefoon lader is idd wel ideaal voor zulke reizen. Maar dan moeten ze het wel blijven doen :/ . Mijn Cinq plug5 heeft/had watervrees dus dat was altijd ellende zodra het weer iets minder dan perfect was.

Flickr - Strava

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43
GWBoes schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:12:
Naafdynamo met telefoon lader is idd wel ideaal voor zulke reizen. Maar dan moeten ze het wel blijven doen :/ . Mijn Cinq plug5 heeft/had watervrees dus dat was altijd ellende zodra het weer iets minder dan perfect was.
Hedendaags gebruik ik zelf gewoon bijna altijd een powerbank. Een naafdynamo in het verleden veel gebruikt. Voor een ouderwetse GSM, Garmin en laden van camera accu's werkte een naafdynamo afdoende. Maar bij de actuele batterij capaciteit van een smartphone, als ook low-format power banks met hoge capaciteit, ben ik daarin zelf wel redelijk om.

Een naafdynamo is vooral een handige backup indien je nog echt remote gaat. Maar binnen de meer bewoonde wereld, is de meerwaarde voor mijzelf in ieder geval vrij beperkt geworden.

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:25
@Phish mooi verhaal!

Heb je voornamelijk gekampeerd of ook veel pensionetjes/abnb genomen? je bepakking lijkt nog redelijk licht voor 40 dagen onderweg.

Uiteindelijk maakt het voor de hoeveelheid spullen niet per se veel uit of je 5 dagen of 5 weken gaat fietsen. Misschien wil je in het laatste geval iets meer comfort (in mijn geval moet m'n Helinox stoeltje dan mee), maar met 2 setjes kleding voor op de fiets zodat je die steeds kunt afwisselen en uitspoelen, 1 setje voor 's avonds / rustdagen en wat extra's om warm te blijven kom je heel ver. Af en toe een slaapplaats met wasmachine zoeken kan wel fijn zijn voor jezelf en je omgeving.

Dit was mijn setup voor 3 weken Frankrijk (met 17 dagen regen), met kampeer- en kookspullen en ook nog wat ruimte over voor vers eten en eventueel een klein flesje wijn. En dus een stoel! De volgende keer gaat de tent wel helemaal op de bagagedrager ipv alleen de stokken, want minder vaak boodschappen doen zou lekker zijn, maar ik had nog prima 3 maanden kunnen doorfietsen zonder iets tekort te komen. Vanaf september worden meer warme kleren wel fijn denk ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPniPtmz_20t-BanfgV5zlglCyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v67MscEWeYAjJ8Q1RI3HOab5.jpg?f=fotoalbum_large

• Phish
@Phish mooi verhaal!

Dit is mijn volledige setup! Dus inclusief tent, kookspullen, stoeltje (!) en eten voor meerdere dagen. Vanaf midden Spanje wat vaker een airbnb genomen, temperaturen schoten toen omhoog en dan is een airco wel lekker... In de toekomst hoop ik nog wel wat te kunnen minderen op de bepakking, maar dat blijft altijd een gevecht tegen de bierkaai.

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:21
Een aantal jaren geleden onderstaande zadeltas gekocht. Fijne tas naar begint nu te slijten en wil nu wel graag over naar een waterdichte tas. Iemand nog tips of is de enige tip ortlieb? 🤓

https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/columbus-zadeltas-18l/136694596/p

• ElGreco
rinslll schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:30:
Een aantal jaren geleden onderstaande zadeltas gekocht. Fijne tas naar begint nu te slijten en wil nu wel graag over naar een waterdichte tas. Iemand nog tips of is de enige tip ortlieb? 🤓

https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/columbus-zadeltas-18l/136694596/p
Als het aan je DGA ligt, Ortlieb natuurlijk. "Wij" roepen hier altijd: alles wat je niet koopt is korting op een Tailfin.

• rinslll
ElGreco schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:36:
[...]

Als het aan je DGA ligt, Ortlieb natuurlijk. "Wij" roepen hier altijd: alles wat je niet koopt is korting op een Tailfin.
Oja tailfin hadden we ook nog 😅

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:19

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik ben zelf aan het kijken voor wat tassen van rhinowalk. Heb daarvoor wat spullen voor op de motor en vind de kwaliteit gewoon goed.

Is ook een beetje de vraag of je een rack of een zadel gemonteerde setup wilt hebben. Ik vind het systeem van topeak er namelijk ook wel heel strak uitzien

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:08

Reginas

Queen of Core Stability

@rinslll Ik heb dit zadelharnas van Decathlon in combinatie met deze drybag (was toen nog wel in het zwart verkrijgbaar). Wat ik handig vind is dat de drybag er los uit kan, zodat de hele constructie op je fiets kan blijven zitten.

Op Amazon heb ik ook nog een houdertje gekocht voor mijn Varia zodat deze aan het harnas kan worden bevestigd. Dat werkt prima, voor de zekerheid heb ik de Varia wel met een extra koortje vastgemaakt. Ik had namelijk onvoldoende ruimte op mijn zadelpen na bevestiging van het harnas, maar misschien staat jouw zadelpen hoger en heb jij dat probleem niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Reginas op 19-07-2026 23:26 . Reden: Linkjes Decathlon gerepareerd. ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 23:01

DDX

Tailfin, maarja daar heb je inmiddels 4 verschillende tassen en tig varianten op 😁

https://www.strava.com/athletes/2323035

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:43
@Reginas de link naar de Decathlon spullen werkt (bij mij) niet?
Links werken weer

[ Voor 15% gewijzigd door rube op 19-07-2026 23:31 ]

• rinslll
fdees schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:02:
Ik ben zelf aan het kijken voor wat tassen van rhinowalk. Heb daarvoor wat spullen voor op de motor en vind de kwaliteit gewoon goed.

Is ook een beetje de vraag of je een rack of een zadel gemonteerde setup wilt hebben. Ik vind het systeem van topeak er namelijk ook wel heel strak uitzien
Ja had ik ook al voorbij zien komen. Ik heb daar een klein zadeltasje van (2,5 ltr dacht ik) en die bevalt ook heel goed. Maar dacht eens horen of er nog andere tips zijn.

Trouwens zadelgemonteerd. Ik ga vaak maar paar dgn en ben v.d creditcard bikepacking 😉. Rondom Hemelvaart "de geile strecke" gefietst (aanrader!) met een rack met tassen maar dat viel me nog best tegen qua gewicht en gevoel.

• rinslll
Reginas schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:10:
@rinslll Ik heb dit zadelharnas van Decathlon in combinatie met deze drybag (was toen nog wel in het zwart verkrijgbaar). Wat ik handig vind is dat de drybag er los uit kan, zodat de hele constructie op je fiets kan blijven zitten.
Thx, Ja die zandkleur ben ik niet gelijk fan van 😬 maar ik neem het mee in mijn "zoektocht".

[ Voor 3% gewijzigd door rinslll op 20-07-2026 07:03 ]

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ElGreco schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:36:
[...]

Ik rijd al jaren (tienduizenden kilometers) rond met tassen van Ortlieb/Agu/Topeak en Restrap; en heb nog geen seconde gedacht dat ik over moest naar Tailfin.

Wat doe ik verkeerd? :+

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:19
rinslll schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:03:
[...]

Thx, Ja die zandkleur ben ik niet gelijk fan van 😬 maar ik neem het mee in mijn "zoektocht".
Hier ook al een paar jaar tassen via etsy. Die lui in oost europa denken graag met je mee en maken het op maat voor je. Goede kwaliteit en nette prijzen wmb

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:34
Is er toevallig iemand in de buurt van Amersfoort met een Tailfin die ik voor een klein stukje uit zo mogen proberen? Ik wil weten of ik met een tailfin ook last heb van shimmy ten opzichte van een een bagagerekje.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:45
Ik wou ik September nog een bikepack doen om een nare periode van revalideren af te sluiten. Mijn oog viel op het Pieterpad(Fietserpad) af te fietsen tot thuis (Lommel, BE) of van thuis naar de Veluwe te fietsen en daar een meerdaagse te fietsen. Ik hoor over beide goede dingen, welke zouden jullie kiezen en waarom? . Ik neem de Diverge mee voor het comfort, heb een wielset meer op lichte gravel/asfalt gericht(caracal race 45mm) en eentje voor wat zwaarder werk.(50mm Schwalbe g-one r pro). Ik sta ook open voor andere leuke tochten van buitenland naar huis, mits een goede trein/busverbinding op de heenweg. Alvast bedankt voor wat inzichten ! :)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Cloclo100 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:08:
Ik wou ik September nog een bikepack doen om een nare periode van revalideren af te sluiten. Mijn oog viel op het Pieterpad(Fietserpad) af te fietsen tot thuis (Lommel, BE) of van thuis naar de Veluwe te fietsen en daar een meerdaagse te fietsen. Ik hoor over beide goede dingen, welke zouden jullie kiezen en waarom? . Ik neem de Diverge mee voor het comfort, heb een wielset meer op lichte gravel/asfalt gericht(caracal race 45mm) en eentje voor wat zwaarder werk.(50mm Schwalbe g-one r pro). Ik sta ook open voor andere leuke tochten van buitenland naar huis, mits een goede trein/busverbinding op de heenweg. Alvast bedankt voor wat inzichten ! :)
Ik zou pieter/fietserpad doen; puur omdat ik het idee heb dat dit meer variatie gaat opleveren dan een meerdaagse over de veluwe. pieterpad is veel meer een 'dwarsdoorsnede' van een scala aan nederlandse landschappen/culturen etc. maar goed, dat is ook smaakafhankelijk natuurlijk.

Wat betreft andere bestemmingen: hoe lang heb je? :+

Mijn strategie is altijd: kies een random stad(of 'ander' point of interest) die me leuk lijkt, en ga lekker een route ernaartoe maken en dat dan fietsen. Route maken moet je dan wel liggen natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 21-07-2026 15:23 ]

• Cloclo100
Polariteit schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:22:
[...]

Ik zou pieter/fietserpad doen; puur omdat ik het idee heb dat dit meer variatie gaat opleveren dan een meerdaagse over de veluwe. pieterpad is veel meer een 'dwarsdoorsnede' van een scala aan nederlandse landschappen/culturen etc. maar goed, dat is ook smaakafhankelijk natuurlijk.

Wat betreft andere bestemmingen: hoe lang heb je? :+

Mijn strategie is altijd: kies een random stad(of 'ander' point of interest) die me leuk lijkt, en ga lekker een route ernaartoe maken en dat dan fietsen. Route maken moet je dan wel liggen natuurlijk :)
Ik heb een 5-tal dagen. Laten we zeggen dat ik max 6-7u per dag fiets tegen 25kmh gemiddeld.

Ik zag ook met een schuin oog naar de green divide maar dat is natuurlijk ook enkel Veluwe.

• psychodude
De ronde van Nederland is ook een mooie optie. 1400 km ongeveer. Eventueel te overwegen een helft te kiezen indien je niet de tijd hebt voor de volledige. Het is een ronde, dus je kunt in zekere zin overal instappen en uitstappen.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:11
Of iets uitdagender en dichter bij huis: De Borderride400 gravel (eventueel aangevuld met (een deel van) de Elf Stuwmerentocht.

Fietssport - Borderride 400 2026, zaterdag 13 juni 2026

Fietssport - 11 Stuwmerentocht 2026, zaterdag 10 oktober 2026

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Reginas schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:10:

Op Amazon heb ik ook nog een houdertje gekocht voor mijn Varia zodat deze aan het harnas kan worden bevestigd. Dat werkt prima, voor de zekerheid heb ik de Varia wel met een extra koortje vastgemaakt. Ik had namelijk onvoldoende ruimte op mijn zadelpen na bevestiging van het harnas, maar misschien staat jouw zadelpen hoger en heb jij dat probleem niet.
Een losse (zwarte) drybag is natuurlijk ook gewoon apart te kopen. Er zijn meer opties die met zo'n drybag werken. Restrap bijvoorbeeld

• Cloclo100
psychodude schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:31:
De ronde van Nederland is ook een mooie optie. 1400 km ongeveer. Eventueel te overwegen een helft te kiezen indien je niet de tijd hebt voor de volledige. Het is een ronde, dus je kunt in zekere zin overal instappen en uitstappen.
Maar is ie ook mooi, of neem je dan alleen de grenswegen?

• Cloclo100
GerbenBK schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:45:
Of iets uitdagender en dichter bij huis: De Borderride400 gravel (eventueel aangevuld met (een deel van) de Elf Stuwmerentocht.

Fietssport - Borderride 400 2026, zaterdag 13 juni 2026

Fietssport - 11 Stuwmerentocht 2026, zaterdag 10 oktober 2026
Zeker een valabele optie thanks!

• psychodude
Cloclo100 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:06:
[...]

Maar is ie ook mooi, of neem je dan alleen de grenswegen?
Zeker niet enkel grenswegen, het schakelt diverse LF routes aaneen, zie ook:
https://www.nederlandfiet...e/lf-ronde-van-nederland/

Persoonlijk vond ik het een leuke vakantie. Zelf destijds in een dag of 10 gedaan. Het is een route waarin je de diversiteit van Nederland mooi terug ziet komen. Een groot deel in het oosten komt overeen met hetgeen je ook qua het eigen voorgestelde Pieterpad op de fiets langs zou komen.

Het is een beetje wat je zoekt. Het is een erg toegankelijke fietsroute. Dus indien je off-road, avontuur zoekt. Dan zal dit het niet helemaal zijn. Maar indien je de brede diversiteit aan landschappen in Nederland op de fiets wilt aandoen, dan is dit een uitstekende route. Goed bewegwijzerde LF-routes. Veel horeca en overnachting opties langs de routes.

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik heb ook nog wel de gpx van de trans Nederland noord zuid. Is wel een mtb route en niet officieel. Is een dag of 3 tot 5 afhankelijk van je tempo en rij tijden.

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:19
DDX schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:33:
Tailfin, maarja daar heb je inmiddels 4 verschillende tassen en tig varianten op 😁
Tailfin heeft nu ook een nieuw alu rack, de journey. Ziet er gaaf uit en kost 190 dollar, wat voor tailfin niet veel is

https://www.tailfin.cc/vn/journey-pannier-rack/

[ Voor 15% gewijzigd door wolterious op 25-07-2026 16:30 ]

• Cloclo100
Ondertussen ben ik er min of meer over uit welke route ik wil bikepackenin September. Ipv te kiezen tussen de Veluwe en het Pieterpad, heb ik ze gecombineerd in een week waar we sowieso met de familie naar Port Zélande gaan. Dit zal midden september zijn en ik ga het laten afhangen of het ietwat mooi weer is. Ik wil dan in het Noorden van Nederland beginnen, één dag het fietserpad afschuimen en dan een bocht maken naar Zwolle voor de Green Divide. Deze ga ik helemaal afrijden tot in Hilversum en van daaruit naar Port Zélande. Het enige waar ik eventueel wat tips kan gebruiken, is het stuk tussen Coevorden en Zwolle, en tussen Hilversum en Port Zélande. Ik heb Komoot maar zijn ding laten doen maar sta open voor routewijzigingen. Een beetje omweg voor een mooi stuk gravel of natuur is geen probleem, Ik zit nu maar gemiddeld op 133km per dag. Alvast bedankt voor wat inzichten!

Komoot link

• psychodude
Tussen Coevorden - Zwolle niet een specifieke aanbeveling. Tussen Hilversum en Port Zelande zou ik zelf vanuit Hilversum westwaarts richting e.g. Katwijk gaan, vervolgens route via de kust pakken.

Hoek van Holland fietspomp naar de Maasvlakte. En over de eilanden langs de westkust verder.

Mooie combi tussen duinen, industrieel en strand langs de kust. En binnen het eerste traject een mooie route langs de diverse plassen te maken.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Cloclo100 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:21:
Ondertussen ben ik er min of meer over uit welke route ik wil bikepackenin September. Ipv te kiezen tussen de Veluwe en het Pieterpad, heb ik ze gecombineerd in een week waar we sowieso met de familie naar Port Zélande gaan. Dit zal midden september zijn en ik ga het laten afhangen of het ietwat mooi weer is. Ik wil dan in het Noorden van Nederland beginnen, één dag het fietserpad afschuimen en dan een bocht maken naar Zwolle voor de Green Divide. Deze ga ik helemaal afrijden tot in Hilversum en van daaruit naar Port Zélande. Het enige waar ik eventueel wat tips kan gebruiken, is het stuk tussen Coevorden en Zwolle, en tussen Hilversum en Port Zélande. Ik heb Komoot maar zijn ding laten doen maar sta open voor routewijzigingen. Een beetje omweg voor een mooi stuk gravel of natuur is geen probleem, Ik zit nu maar gemiddeld op 133km per dag. Alvast bedankt voor wat inzichten!

Komoot link
Hier mijn idee voor je laatste etappe:
https://www.komoot.com/to...ref_username=820902013916

Als je echt snel wilt zijn zou ik iets anders suggereren, als je van de omgeving wilt genieten is dit mijn idee, vanaf de Nieuwkoopse plassen tot je eindbestemming ben ik vrij goed bekend.

Bij de Nieuwkoopse plassen kan je mooi langs de Meije fietsen. Vervolgens bovenlangs Zoetermeer en (grotendeels) onderlangs Delft. Het Hoekseveer en de Maasvlakte zijn leuk, maar dat pondje gaat maar een paar keer per dag. Als het in je schema past is het een aanrader, maar het pontje naar Rozenburg is een stuk flexibeler.
Op Voorne zou je het mooiste de Maasroute naar het Oostvoornse meer en vanaf daar de Kustroute naar het zuiden volgen, maar dat is wel echt wat langer. Dat deel heb ik niks aan gedaan.
Het fietspad langs de Kwade Hoek (het Middelduinpad op Goeree) is één van de mooiste die ik ken in Zuid Holland, die paar extra km zou ik zeker doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 26-07-2026 13:31 ]

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:34
Het stuk tussen Hardenberg en Zwolle kun je veel meer uit halen. Het vechtdal en de lemelerberg zijn meer dan de moeite waard. Ik zou de route dus wat zuidelijker doen en daar bijvoorbeeld meer de bossen in duiken en de loop van de Vecht volgen.

• Cloclo100
Bedankt voor de input allen, much appreciated!

• Cloclo100
Jesse schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:27:
[...]

Hier mijn idee voor je laatste etappe:
https://www.komoot.com/to...ref_username=820902013916

Als je echt snel wilt zijn zou ik iets anders suggereren, als je van de omgeving wilt genieten is dit mijn idee, vanaf de Nieuwkoopse plassen tot je eindbestemming ben ik vrij goed bekend.

Bij de Nieuwkoopse plassen kan je mooi langs de Meije fietsen. Vervolgens bovenlangs Zoetermeer en (grotendeels) onderlangs Delft. Het Hoekseveer en de Maasvlakte zijn leuk, maar dat pondje gaat maar een paar keer per dag. Als het in je schema past is het een aanrader, maar het pontje naar Rozenburg is een stuk flexibeler.
Op Voorne zou je het mooiste de Maasroute naar het Oostvoornse meer en vanaf daar de Kustroute naar het zuiden volgen, maar dat is wel echt wat langer. Dat deel heb ik niks aan gedaan.
Het fietspad langs de Kwade Hoek (het Middelduinpad op Goeree) is één van de mooiste die ik ken in Zuid Holland, die paar extra km zou ik zeker doen.
Ik heb helaas geen toegang tot je link, denk dat die niet openbaar staat 🙏
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste