100% dit. Met pompzak ben ik denk ik krap een minuut bezig om mijn mat vol te krijgen?Stevie-P schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:30:
Zo'n pompzak is dus juist ideaal; veel volume, ik heb m'n tweepersoonsmat zo opgepompt en hij fungeert gelijk als een hoes om de mat heen, dus kan de originele hoes thuisblijven.
Met zo'n compressortje je mat opblazen lijkt me geen success. Die dingen kunnen net 3 banden oppompen en zijn dan leeg, de druk in je mat is wel veel lager, maar ik vraag me alsnog af of je die volkrijgt zonder tussendoor laden. En het idee is natuurlijk dat je de volgende dag weer een etappe voor de boeg hebt, dus de dag erna wil je ook nog een band kunnen oppompen.
Mijn tip; oefen je komende fietsvakantie met je pompzak, als je wat handigheid erin ontwikkelt wil je niet anders meer.
Ik heb hier adapters liggen omdat ik het kinderbadje in de zomer in de tuin niet hand-/voetmatig wil staan pompen. Ik zet daar de compressor op.McMiGHtY schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:04:
Wat ik me opeens bedenk.. Nu jan en alleman met die elektische mini pompjes rondfietst, zijn er geen adapters die je er op kan zetten zodat je slaapmatje op kan pompen?
Of..als je een normale fietspomp gebruikt, iets wat je er op kan zetten zodat je de mat dus oppompt?
Is iemand dit al wel eens tegengekomen? (ik vind het altijd zo'n gedoe met zo'n opblaaszak eraan)
Laatst, vanwege een kamp, mijn slaapmat aan mijn dochter uitgeleend. Toen dacht ik. ja he, ik heb hier een gazilion aan adapters liggen, er is vast iets te combineren met die elektrische minipomp.
Het pompen zonder luchtverlies lukte op zich wel. Maar de combinatie van takke herrie van de pomp en het HEEEEEEEEL LAAAAAAAAAAAAAANG duren voor dat er iets van beweging kwam in de luchtmat, hebben mij doen besluiten om dat project vroegtijdig af te kappen. Ik gok dat het accutje van de pomp eerder leeg is dan de mat gevuld is en je zult ook een stel boze herten om je heen hebben.
Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl
Je had gewoon het verkeerde pompje.. https://www.kampeermeneer.nl/flextail-zero-pump-2/
Ik blijf me enigszins verbazen over dat er steeds meer 'elektrisch moet'; je raakt op die manier juist het hele idee van vrijheid kwijt bij fietsen/fietsvakantie/kamperen/bikepacken/etc... gewoon hilarisch dat dat pompje op die link van de kampeermeneer 'lichtgewicht' en 'voor grammenjagers' wordt genoemd, terwijl je extra batterijen mee moet gaan slepen om de week door te komen. Thuislaten en je longen aan het werk zetten, dat is pas lichtgewicht
Volgende stap: een ultralight supercompacte elektrische wc-rol?
[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 09-06-2026 10:45 ]
Gemak lijkt het, al heb ik op lange tochten naast m'n elektrische pompje (welke supermakkelijk werkt btw) ook altijd wel m'n tactico in de tailfin liggen (moet maar weer is dat ding aan de bidonhouder vastmaken)
Ik kwam dit ook nog tegen:
https://eu.alpkit.com/products/aeronaut-1?variant=43513803407491
Nooit meer stokken die breken..
Ik kwam dit ook nog tegen:
https://eu.alpkit.com/products/aeronaut-1?variant=43513803407491
Nooit meer stokken die breken..
Pompzak vullen met kleding en zacht spul, trui eroverheen en je hebt een kussen.
Ik heb ook een pomp, ietwat grotere en daar kan ik 4 autobanden mee vullen, maar een matje gaat in 2x met de pompzak vol, dus ja zoveel winst haal je er niet uit.
Ik heb ook een pomp, ietwat grotere en daar kan ik 4 autobanden mee vullen, maar een matje gaat in 2x met de pompzak vol, dus ja zoveel winst haal je er niet uit.
Ik weet welk pompje jij hebt, vandaar mijn specifiek voorbeeldMcMiGHtY schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:38:
Je had gewoon het verkeerde pompje.. https://www.kampeermeneer.nl/flextail-zero-pump-2/
Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl
Als er iets wat ik niet wil gebruiken als het niet hoeft..zijn mn longen om warme vochtige lucht m'n mat in te blazen...Polariteit schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:45:
Ik blijf me enigszins verbazen over dat er steeds meer 'elektrisch moet'; je raakt op die manier juist het hele idee van vrijheid kwijt bij fietsen/fietsvakantie/kamperen/bikepacken/etc... gewoon hilarisch dat dat pompje op die link van de kampeermeneer 'lichtgewicht' en 'voor grammenjagers' wordt genoemd, terwijl je extra batterijen mee moet gaan slepen om de week door te komen. Thuislaten en je longen aan het werk zetten, dat is pas lichtgewicht![]()
Een groot nadeel van je longen gebruiken: Je blaast er erg veel vocht in. Alternatief: Pompzak/droogzak voor je slaapzak e.d. (dubbelgebruik).Polariteit schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:45:
Ik blijf me enigszins verbazen over dat er steeds meer 'elektrisch moet'; je raakt op die manier juist het hele idee van vrijheid kwijt bij fietsen/fietsvakantie/kamperen/bikepacken/etc... gewoon hilarisch dat dat pompje op die link van de kampeermeneer 'lichtgewicht' en 'voor grammenjagers' wordt genoemd, terwijl je extra batterijen mee moet gaan slepen om de week door te komen. Thuislaten en je longen aan het werk zetten, dat is pas lichtgewicht![]()